abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 1 januari 2013 @ 20:13:38 #226
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_121045436
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 19:11 schreef sanger het volgende:
Behalve dat TS wordt aangevallen op het feit dat hij meer doet dan hij verplicht is, maar datdat volgens de vrouwen in dit topic niet genoeg is en hij en slechte werkgever zou zijn.
Dat.

Ik ga er voor het gemak even vanuit dat de TS geen troll is, ik vind het volledig begrijpelijk dat je je als werkgever zijnde zo snel mogelijk goed wil informeren over mogelijke opties. Ik heb 'm nog nergens als een onmens met ontslagpapieren zien zwaaien.
Ik ga naar huis.
pi_121045926
Na die 6 weken nog thuis? Niet meer welkom.
pi_121045962
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 19:25 schreef Lienekien het volgende:

Je laat daarmee nog steeds geheel buiten beschouwing dat de realiteit voor veel mensen anders is als ze een nabij familielid verliezen. Dat noem ik niet onmenselijk, maar wel hardvochtig.
Het leven gaat verder.
Dacht je dat ze bij een groot bedrijf er rekening met gaan houden?
Na ziekmelding wordt je al snel therapeutisch aan het werk gezet of je nu wil of niet.
pi_121046003
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 20:26 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Het leven gaat verder.
Dacht je dat ze bij een groot bedrijf er rekening met gaan houden?
Na ziekmelding wordt je al snel therapeutisch aan het werk gezet of je nu wil of niet.
Wat hij nu doet is de wet Poortwachter proberen te omzeilen, werknemer af te houden van ziekmelden, en eruit proberen te gooien.
pi_121046023
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 20:21 schreef Gezond2012 het volgende:

[..]

Wat hij niet doet.
Dat klopt.
pi_121046091
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 20:27 schreef Gezond2012 het volgende:

[..]

Wat hij nu doet is de wet Poortwachter proberen te omzeilen, werknemer af te houden van ziekmelden, en eruit proberen te gooien.
Nee hoor, het wordt verwacht van een leidinggevende dat die zo snel mogelijk contact opneemt bij ziekte en TS is in dit geval zelfs preventief bezig.
  dinsdag 1 januari 2013 @ 20:30:35 #232
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_121046126
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 20:26 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Het leven gaat verder.
Dacht je dat ze bij een groot bedrijf er rekening met gaan houden?
Na ziekmelding wordt je al snel therapeutisch aan het werk gezet of je nu wil of niet.
Maar dan is er wel overleg en begeleiding. En gaat het te snel, dan wordt er pas op de plaats gemaakt. Dat is de normale gang van zaken. Maar die zie ik niet terug bij TS.
The love you take is equal to the love you make.
pi_121046146
quote:
3s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 20:29 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Nee hoor, het wordt verwacht van een leidinggevende dat die zo snel mogelijk contact opneemt bij ziekte en TS is in dit geval zelfs preventief bezig.
Dat is prima, maar als hij verwacht dat het resultaat van zijn acties is dat hij haar er na 6 weken uit kan bonjouren zonder gevolgen... staat hem nog een hoop te wachten.

Wedden dat hij ook geen behoorlijke rechtsbijstandverzekering heeft?
  dinsdag 1 januari 2013 @ 20:31:14 #234
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_121046156
quote:
3s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 20:29 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Nee hoor, het wordt verwacht van een leidinggevende dat die zo snel mogelijk contact opneemt bij ziekte en TS is in dit geval zelfs preventief bezig.
Preventief? In welke zin?
The love you take is equal to the love you make.
pi_121046214
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 20:31 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Preventief? In welke zin?
Hij probeert een ziekmelding te voorkomen door een regeling te treffen die ruim boven de wettelijke gaat.
pi_121046281
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 20:30 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Maar dan is er wel overleg en begeleiding. En gaat het te snel, dan wordt er pas op de plaats gemaakt. Dat is de normale gang van zaken. Maar die zie ik niet terug bij TS.
Overleg met leidinggevende en bij ziekmelding begeleiding van de bedrijfsarts.
  dinsdag 1 januari 2013 @ 20:35:22 #237
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_121046335
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 19:25 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Jij suggereert toch dat het eruit willen werken iets is wat hij naar voren brengt nadat hij scherpe reacties heeft gehad? Wil dat zeggen dat hij haar niet wil ontslaan?
Waar suggereer ik dat dan? Ik stel alleen dat al voordat het ontslag ter sprake kwam TS al afgebrand werd omdat hij haar slechts twee weken vrij wilde geven. Dit zou onmenselijk zijn en TS moest de kosten maar nemen om haar zoveel tijd te gunnen als nodig is.

Zoals ik zei is dat op menselijke gronden wellicht zo, maar op wettelijke gronden niet.

quote:
Je blijft 'je plicht doen' wel heel eng definiëren. Je laat daarmee nog steeds geheel buiten beschouwing dat de realiteit voor veel mensen anders is als ze een nabij familielid verliezen. Dat noem ik niet onmenselijk, maar wel hardvochtig.
Tja, als je terugleest zeg ik nergens dat ze wat mij betreft na die 4 dagen weer aan het werk moet. Ik stel alleen dat TS niet voor de kosten van dat extra verlof op hoeft te draaien. TS is als bedrijf geen filantropische instelling. Als ik de reacties van met name de vrouwen hier zie maak ik daaruit op dat men er vanuit gaat dat TS dat wel moet, en dat als hij dit niet doet dat hij een lul is omdat het onmenselijk is en weet ik wat allemaal.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 1 januari 2013 @ 20:36:05 #238
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_121046375
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 19:28 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Ik val TS aan, omdat zijn niveau van bezorgdheid snel is veranderd naar: hoe kom ik van dat wijf af.
Later in het topic inderdaad. Maar er waren anderen die al voor die tijd hem aanvielen omdat hij haar slechts twee weken de tijd wilde geven.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 1 januari 2013 @ 20:37:49 #239
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_121046442
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 20:08 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

TS moet het gewoon zakelijk houden.
Vrije dagen geven die er voor staan en het verder overlaten aan zijn werkneemster.
Wil die verlof opnemen dan ken je dat toe.
Gaat ze in de ziektewet zoek je een vervanger.
Dit is inderdaad de beste optie. In de ziektewet zal er binnen 6 weken een afspraak met de arbo moeten komen en die zal hoogstwaarschijnlijk oordelen dat de werkneemster niet arbeidsongeschikt is.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 1 januari 2013 @ 20:38:44 #240
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_121046498
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 20:27 schreef Gezond2012 het volgende:

[..]

Wat hij nu doet is de wet Poortwachter proberen te omzeilen, werknemer af te houden van ziekmelden, en eruit proberen te gooien.
Er is alleen geen ziekte..... dus helemaal geen sprake van de Wet Poortwachter.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_121046503
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 20:31 schreef Gezond2012 het volgende:

[..]

Dat is prima, maar als hij verwacht dat het resultaat van zijn acties is dat hij haar er na 6 weken uit kan bonjouren zonder gevolgen... staat hem nog een hoop te wachten.

Wedden dat hij ook geen behoorlijke rechtsbijstandverzekering heeft?
Ik kan niet in TS zijn bedrijfsvoering kijken.
  dinsdag 1 januari 2013 @ 20:38:54 #242
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_121046510
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 20:32 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Hij probeert een ziekmelding te voorkomen door een regeling te treffen die ruim boven de wettelijke gaat.
Maar hij zou ook moeten incalculeren dat het rouwproces misschien niet in dat simpele schemaatje past. Ik lees nergens iets over begeleiding, terwijl dat echt alle verschil kan maken. Het is niet echt 'preventief werken' als je bij een werknemer, van wie de overleden zoon nog niet eens is begraven, al een advocaat langs stuurt om de zakelijke aspecten te bespreken.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 1 januari 2013 @ 20:39:22 #243
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_121046531
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 20:37 schreef sanger het volgende:

[..]

Dit is inderdaad de beste optie. In de ziektewet zal er binnen 6 weken een afspraak met de arbo moeten komen en die zal hoogstwaarschijnlijk oordelen dat de werkneemster niet arbeidsongeschikt is.
Hoe weet jij dat?!
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 1 januari 2013 @ 20:39:23 #244
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_121046533
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 20:30 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Maar dan is er wel overleg en begeleiding. En gaat het te snel, dan wordt er pas op de plaats gemaakt. Dat is de normale gang van zaken. Maar die zie ik niet terug bij TS.
Dat is wellicht bij een aantal bedrijven de gang van zaken, maar niet bij allemaal. En dit is ook nergens bij wet geregeld.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 1 januari 2013 @ 20:41:16 #245
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_121046616
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 20:39 schreef sanger het volgende:

[..]

Dat is wellicht bij een aantal bedrijven de gang van zaken, maar niet bij allemaal. En dit is ook nergens bij wet geregeld.
Wat denk je dat er in het reïntegratieplan moet worden afgesproken?
The love you take is equal to the love you make.
pi_121046662
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 20:38 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Maar hij zou ook moeten incalculeren dat het rouwproces misschien niet in dat simpele schemaatje past. Ik lees nergens iets over begeleiding, terwijl dat echt alle verschil kan maken. Het is niet echt 'preventief werken' als je bij een werknemer, van wie de overleden zoon nog niet eens is begraven, al een advocaat langs stuurt om de zakelijke aspecten te bespreken.
Die advocaat is alleen langs geweest om een voorstel vanuit TS te doen over de tijd na de begrafenis.
pi_121046707
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 20:41 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wat denk je dat er in het reïntegratieplan moet worden afgesproken?
Zo snel mogelijk terugkeren is het uitgangspunt.
  dinsdag 1 januari 2013 @ 20:45:54 #248
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_121046812
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 20:43 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Zo snel mogelijk terugkeren is het uitgangspunt.
Maar er moet gaandeweg ook beoordeeld worden of dat kan. De bedrijfsarts speelt een belangrijke rol.

Is allemaal prima. Maar je realiseert je dat TS dit allemaal niet van plan is? Binnen zes weken weer fulltime en anders onbetaald verlof.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 1 januari 2013 @ 20:48:41 #249
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_121046947
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 20:39 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat?!
Omdat rouwverwerking geen ziekte is. Ik heb hierboven al ergens gezegd dat ik dat vanuit de praktijk weet.

Wij hebben op het werk een paar maanden geleden een soortgelijke situatie meegemaakt (al was dat de vader). Vanuit de Wet poortwachter en ons bedrijfsreglement moet er binnen 6 weken een afspraak met de arbo zijn en die oordeelde dat de werknemer gewoon in staat wat te werken en dat rouwverwerking geen reden voor arbeidsongeschiktheid is. Werknemer (en wij als werkgever overigens ook) waren het hier niet mee eens, dus hebben we een deskundigenoordeel aangevraagd bij het UWV. Deze kwam tot hetzelfde oordeel als de arboarts.

Voor diegene die zich afvragen waarom we dan geen andere afspraken gemaakt hebben, dit komt omdat de verzekering alleen uitkeerde als we het advies van de arboarts opvolgden.
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 20:41 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wat denk je dat er in het reïntegratieplan moet worden afgesproken?
Hoe een werknemer zo snel mogelijk weer aan het werk gaat :)
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 1 januari 2013 @ 20:50:07 #250
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_121047009
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 20:45 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Maar er moet gaandeweg ook beoordeeld worden of dat kan. De bedrijfsarts speelt een belangrijke rol.
Dat klopt ja. En als de werknemer dat niet kan moet worden beoordeeld of dat als gevolg van ziekte is of niet.

quote:
Is allemaal prima. Maar je realiseert je dat TS dit allemaal niet van plan is? Binnen zes weken weer fulltime en anders onbetaald verlof.
En hij staat in zijn recht. Hij is slechts verplicht tot het doorbetalen van 4 dagen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')