abonnement Unibet Coolblue
pi_122006294
quote:
14s.gif Op donderdag 24 januari 2013 21:44 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Exactly. Nog los van het feit dat ¤ 2.600 gewoon uberhaupt al een mooi salaris is.
heb soms het idee dat de betekenis van het woord modaal niet doordringt bij sommige mensen. Ik zie het zo: Ik verdien prima en heb het beter dan de meeste nederlanders. Ja er zijn er genoeg die meer verdienen, so what! Heb alleen problemen met 'graaiers' die er een zootje van gemaakt hebben en dan een dikke gouden handdruk meekrijgen.
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_122006419
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 18:34 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Wat doe je daar nog vraag ik mij oprecht af.
Ja, weet ik eigenlijk ook niet. Heb zelf ook het gevoel dat ik wellicht een andere werkgever moet gaan zoeken, maar aan de andere kant ben ik ook erg blij met mijn vaste fulltime baan (zekerheid, lig goed bij collega's en werkzaamheden/beoordelingen zijn goed).
Daarnaast weet ik niet of het verstandig is om nu te gaan zoeken naar een nieuwe baan (crisis etc.).
En wellicht durf ik gewoon niet de stap te maken.
pi_122006603
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2013 21:43 schreef komrad het volgende:

[..]

in de 'verkeerde' branche is ¤ 2600 al een erg goed salaris. zo ontzettend afhankelijk van de branche.
En uiteraard je functie. Met dezelde diploma kan je met 5 jaar ervaring nog steeds een simpele assistent zijn of een manager met een kleine team. Kan zo 1-1,5k per maand verschil in zitten.
pi_122010885
Na al heel lang mee te lurken ook maar eens posten.

01: Bedrijfstak: Metaalindustrie
02: Functie: Design Engineer op de r&d afdeling
03: Opleiding: WO Bachelor installatietechnologie
04: Leeftijd: 28
05: Aantal uren per week: 38
06: Aantal vajantiedagen: 24 + 4 atv
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris: 2750
09: Netto maand salaris: 1900
10: Overuren betaald: nee
11: Werkervaring: anderhalf jaar bij dit bedrijf.
12: Goodies: nee
13: Tevreden?: ja, werk bevalt erg goed. Heel gezellige collegas, informele sfeer en ik kan redelijk mijn eigen gang gaan.

Aangezien mijn studie niet goed beviel ben ik blij dat ik nu hier terecht ben gekomen. Heeft weinig met mijn studie te maken en dat bevalt goed.
pi_122011056
Ik lees hier vaak over een informele sfeer, wat houdt dit precies in. Bier en tieten op de werkvloer?
pindazakje
pi_122011390
Bij mij is dat dat we met 4 tafels bij elkaar zien, lekker kunnen ouwehoeren en overal en praatje maken zolang eet ook maar gewerkt word. En idd vrijdags af en toe en biertje vandaag 5uur, en slappe klets over bier en tieten is de gehele week door.

Even in het kort ;)
pi_122013689
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 19:19 schreef Sport_Life het volgende:
Er wordt geen onderscheid gemaakt tussen een 22 jarige die zijn hele studietijd heeft thuis gewoond en netjes zonder vertraging alles heeft afgerond of iemand die actief lid is geweest van een vereniging, relevante bijbanen heeft gehad en als 26 jarige meer verantwoordelijkheid draagt? Dan zit de overheid toch anders in elkaar dan het bedrijfsleven :P.
Die dingen vormen je karakter en kunnen je sollicitatie beinvloeden. Zodra je daar door bent, wordt er (ook in het bedrijfsleven) gewoon naar prestatie beloond. Mijn peers van een paar jaar jonger verdienen net als ik, ze doen dezelfde functie. Als ik beter ben dan zij, krijg ik meer salaris, dat heeft niks met leeftijd te maken...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_122018109
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 23:09 schreef jdel het volgende:
Na al heel lang mee te lurken ook maar eens posten.

01: Bedrijfstak: Metaalindustrie
02: Functie: Design Engineer op de r&d afdeling
03: Opleiding: WO Bachelor installatietechnologie
04: Leeftijd: 28
05: Aantal uren per week: 38
06: Aantal vajantiedagen: 24 + 4 atv
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris: 2750
09: Netto maand salaris: 1900
10: Overuren betaald: nee
11: Werkervaring: anderhalf jaar bij dit bedrijf.
12: Goodies: nee
13: Tevreden?: ja, werk bevalt erg goed. Heel gezellige collegas, informele sfeer en ik kan redelijk mijn eigen gang gaan.

Aangezien mijn studie niet goed beviel ben ik blij dat ik nu hier terecht ben gekomen. Heeft weinig met mijn studie te maken en dat bevalt goed.
Hoe lang heeft die studie geduurt als ik vragen mag?
pi_122018149
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 19:19 schreef Sport_Life het volgende:
Er wordt geen onderscheid gemaakt tussen een 22 jarige die zijn hele studietijd heeft thuis gewoond en netjes zonder vertraging alles heeft afgerond of iemand die actief lid is geweest van een vereniging, relevante bijbanen heeft gehad en als 26 jarige meer verantwoordelijkheid draagt? Dan zit de overheid toch anders in elkaar dan het bedrijfsleven :P.
Wil je nu zeggen dat in het bedrijfsleven een braller die 10 jaar over zijn studie heeft gedaan een hoger start salaris heeft dan iemand die in 4 jaar cum laude afstudeert?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_122023916
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 04:30 schreef TheOneAndOnly het volgende:

[..]

Hoe lang heeft die studie geduurt als ik vragen mag?
4,5 jaar. Met wat neven activiteiten.
pi_122024979
01: Bedrijfstak: Marketing Automotive
02: Functie: Junior Marketeer
03: Opleiding: HBO Commerciële Economie
04: Leeftijd: 23
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 25 + 4 atv
07: 13e maand: Nee, enkel winstdeling
08: Bruto maand salaris: ¤ 2.300
09: Netto maand salaris: ¤1.610
10: Overuren betaald: Ja
11: Werkervaring: Startersfunctie
12: Goodies: Personeelskorting op onderhoudsbeurten is het enige noemenswaardige. Verder niets.

Tevreden? Het is een startersfunctie, dus ja. Sowieso is werken in de automotive atm natuurlijk niet echt een branche waar je wilt zitten. Maar qua functie zeker leuk, en genoeg doorgroeimogelijkheden binnen de marketingafdeling zelf. Goeie HRM afdeling die een jaarplan heeft opgesteld. Om het halfjaar een beoordeling waarin wordt gekeken of ik voorop vastgestelde doelen heb bereikt, en op basis daarvan een vastgestelde loonsverhoging.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_122029987
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 12:14 schreef ThePlaneteer het volgende:
01: Bedrijfstak: Marketing Automotive
02: Functie: Junior Marketeer
03: Opleiding: HBO Commerciële Economie
04: Leeftijd: 23
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 25 + 4 atv
07: 13e maand: Nee, enkel winstdeling
08: Bruto maand salaris: ¤ 2.300
09: Netto maand salaris: ¤1.610
10: Overuren betaald: Ja
11: Werkervaring: Startersfunctie
12: Goodies: Personeelskorting op onderhoudsbeurten is het enige noemenswaardige. Verder niets.

Tevreden? Het is een startersfunctie, dus ja. Sowieso is werken in de automotive atm natuurlijk niet echt een branche waar je wilt zitten. Maar qua functie zeker leuk, en genoeg doorgroeimogelijkheden binnen de marketingafdeling zelf. Goeie HRM afdeling die een jaarplan heeft opgesteld. Om het halfjaar een beoordeling waarin wordt gekeken of ik voorop vastgestelde doelen heb bereikt, en op basis daarvan een vastgestelde loonsverhoging.
Werk je dan bij een importeur?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_122030056
Ja.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_122035580
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 00:03 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Die dingen vormen je karakter en kunnen je sollicitatie beinvloeden. Zodra je daar door bent, wordt er (ook in het bedrijfsleven) gewoon naar prestatie beloond. Mijn peers van een paar jaar jonger verdienen net als ik, ze doen dezelfde functie. Als ik beter ben dan zij, krijg ik meer salaris, dat heeft niks met leeftijd te maken...
Prestaties is idd de norm. Echter wordt er in de praktijk vaak van afgeweken omdat men ervan uitgaat dat "leeftijd = ervaring". Mijn voorganger was ruim 10 jaar ouder en zat dik 500euro boven mijn salaris, en hij is wegens slecht functioneren aan de kant gezet... (ik ben nu bezig zijn troep uit te zoeken en te corrigeren).

En ik heb er vrede mee, als ik ieder jaar met 5-7,5% omhoog ga ben ik er zo.

[ Bericht 3% gewijzigd door Sport_Life op 25-01-2013 17:02:53 ]
pi_122035867
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 16:47 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Prestaties is idd de norm. Echter wordt er in de praktijk vaak van afgeweken omdat men ervan uitgaat dat "leeftijd = ervaring". Mijn voorganger was ruim 10 jaar ouder en zat dik 500euro boven mijn salaris, en hij is wegens slecht functioneren aan de kant gezet... (ik ben nu bezig zijn troep uit te zoeken en te corrigeren).
Ik zie dat dus nooit, zodoende mijn comment.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_122040018
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 00:03 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Die dingen vormen je karakter en kunnen je sollicitatie beinvloeden. Zodra je daar door bent, wordt er (ook in het bedrijfsleven) gewoon naar prestatie beloond.
Prestaties zijn ook niet altijd goed te meten, het is niet makkelijk om 10 werknemers op volgorde van prestatie te rangschikken en daarop te belonen.
pindazakje
pi_122042484
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 18:41 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Prestaties zijn ook niet altijd goed te meten, het is niet makkelijk om 10 werknemers op volgorde van prestatie te rangschikken en daarop te belonen.
Natuurlijk, maar zo is het ook niet. Maar iemand die goed presteert (targets haalt, goed gewaardeerd wordt door collega's enz) wordt meestal toch eerder gepromoveerd, krijgt misschien leuker werk of een hogere bonus.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_122043761
Is het gebruikelijk om een eenmalige uitkering te onderhandelen bij een potentiele nieuwe werkgever tbv aanschaf eigen auto bij verlies van lease regeling? Zo ja, welke bedragen zijn gebruikelijk?
pi_122045715
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 20:11 schreef Roönaän het volgende:
Is het gebruikelijk om een eenmalige uitkering te onderhandelen bij een potentiele nieuwe werkgever tbv aanschaf eigen auto bij verlies van lease regeling? Zo ja, welke bedragen zijn gebruikelijk?
Wat denk je zelf, dat iedere werkgever zonder lease-regeling even 30K uitkeert ter compensatie?
En dan een half jaar later weer vertrekken zeker. :')
De compensatie die je kunt verwachten is reiskostenvergoeding van 19ct/km.
pindazakje
  vrijdag 25 januari 2013 @ 20:53:56 #265
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_122045880
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 20:50 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Wat denk je zelf, dat iedere werkgever zonder lease-regeling even 30K uitkeert ter compensatie?
En dan een half jaar later weer vertrekken zeker. :')
De compensatie die je kunt verwachten is reiskostenvergoeding van 19ct/km.
Je kan het altijd proberen, maar de kans acht ik klein, tenzij je een dermate groot en onmisbaar talent bent.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_122046562
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 20:11 schreef Roönaän het volgende:
Is het gebruikelijk om een eenmalige uitkering te onderhandelen bij een potentiele nieuwe werkgever tbv aanschaf eigen auto bij verlies van lease regeling? Zo ja, welke bedragen zijn gebruikelijk?
Meestal keuze tussen leaseauto of maandelijkse uitbetaling leasebudget (ca 400-800 bruto?). Volgens mij. Zou wel lekker zijn ff 30k cashen, auto kopen en vervolgens van baan veranderen :D.
pi_122057105
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 20:11 schreef Roönaän het volgende:
Is het gebruikelijk om een eenmalige uitkering te onderhandelen bij een potentiele nieuwe werkgever tbv aanschaf eigen auto bij verlies van lease regeling? Zo ja, welke bedragen zijn gebruikelijk?
Een nieuwe auto zal je er niet van kunnen kopen, maar je kan het balletje altijd opgooien. Maar een werkgever die geen lease auto ter beschikking wil stellen, wil denk ik ook niet voor je vervoer gaan betalen.
pi_122060662
Reiskostenvergoedig verbeterd van max ¤4,80 per dag naar 13 ct per km :)
Ben er erg blij mee.
pi_122060944
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 06:55 schreef MevrouwPuff het volgende:
Reiskostenvergoedig verbeterd van max ¤4,80 per dag naar 13 ct per km :)
Ben er erg blij mee.
hoeveel km maak je per dag dan? En in wat voor voertuig?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_122061037
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 20:50 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Wat denk je zelf, dat iedere werkgever zonder lease-regeling even 30K uitkeert ter compensatie?
En dan een half jaar later weer vertrekken zeker. :')
De compensatie die je kunt verwachten is reiskostenvergoeding van 19ct/km.
Waar haal jij 30K vandaan? Zat meer aan 5-8k bruto te denken. Ik hoef geen volledig nieuwe auto gefinancieerd te hebben, ben ook niet achterlijk. Maar ik moet wel de aanschaf van een vervoersmiddel afwegen tegen andere doelen qua uitgaven. Een bijdrage helpt in de keuze om over te stappen.
pi_122061099
Als je van junior opstapt naar een niet-junior positie (marketing, goed groeiend bedrijf), wat is dan een normale verhoging? 20%? 30%? Meer? :P
pi_122061175
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 08:48 schreef Roönaän het volgende:

[..]

Waar haal jij 30K vandaan? Zat meer aan 5-8k bruto te denken. Ik hoef geen volledig nieuwe auto gefinancieerd te hebben, ben ook niet achterlijk. Maar ik moet wel de aanschaf van een vervoersmiddel afwegen tegen andere doelen qua uitgaven. Een bijdrage helpt in de keuze om over te stappen.
Dan neem je toch lekker de bus?
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  zaterdag 26 januari 2013 @ 09:08:18 #273
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_122061194
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 08:48 schreef Roönaän het volgende:

[..]

Waar haal jij 30K vandaan? Zat meer aan 5-8k bruto te denken. Ik hoef geen volledig nieuwe auto gefinancieerd te hebben, ben ook niet achterlijk. Maar ik moet wel de aanschaf van een vervoersmiddel afwegen tegen andere doelen qua uitgaven. Een bijdrage helpt in de keuze om over te stappen.
Dus je wil een soort startpremie bedingen? Tsja.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_122061340
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 08:57 schreef LoggedIn het volgende:
Als je van junior opstapt naar een niet-junior positie (marketing, goed groeiend bedrijf), wat is dan een normale verhoging? 20%? 30%? Meer? :P
3-5%
pi_122061371
Niet te zeggen imho. Ik ging in mijn basis na mijn eerste promotie met iets meer dan 20% omhoog, maar dat zal overal anders zijn. Kan je het niet bij collega's ofzo checken?
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  zaterdag 26 januari 2013 @ 09:25:49 #276
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_122061385
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 08:57 schreef LoggedIn het volgende:
Als je van junior opstapt naar een niet-junior positie (marketing, goed groeiend bedrijf), wat is dan een normale verhoging? 20%? 30%? Meer? :P
0-100%.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_122061388
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 09:22 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

3-5%
wat? Dat is lager dan de 'standaard' salarisverhoging die je krijgt bij goed presenteren. Ik verwacht er toch minimaal 500 euro per maand op vooruit te gaan, en dat voelt dan eigenlijk nog niet heel indrukwekkend.
  zaterdag 26 januari 2013 @ 09:27:28 #278
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_122061407
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 09:25 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

wat? Dat is lager dan de 'standaard' salarisverhoging die je krijgt bij goed presenteren. Ik verwacht er toch minimaal 500 euro per maand op vooruit te gaan, en dat voelt dan eigenlijk nog niet heel indrukwekkend.
Hoe moeten wij een idee hebben ?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_122061408
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 09:24 schreef Bajskorv het volgende:
Niet te zeggen imho. Ik ging in mijn basis na mijn eerste promotie met iets meer dan 20% omhoog, maar dat zal overal anders zijn. Kan je het niet bij collega's ofzo checken?
Er wordt hier niet veel over salaris gesproken, is contractueel niet toegestaan en het ligt wat gevoelig volgens mij -O-
pi_122061416
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 09:27 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Hoe moeten wij een idee hebben ?
er lopen hier vast starters rond die hun eerste echte promotie nog wel kunnen herinneren?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')