abonnement Unibet Coolblue
pi_120842261


quote:
In Hoe heurt het eigenlijk? leidt Jort Kelder de kijker door het vaak onzichtbare mijnenveld van de klassenmaatschappij. Hierbij gaat hij met het etiquette handboek van Amy Groskamp-ten Have in de hand op onderzoek uit; van aristocraten en patriciërs tot eerste generatieondernemers, hun leveranciers en de nieuw door het programma geïdentificeerde species der ‘neo-patriciërs’. Kelder kaart talloze delicate kwesties aan, van het ridderlijk beslechten van een conflict tot de zeden aan het Binnenhof.

In een speciale lesrubriek spijkert hij de kijker bij in etiquette van alledag. Of zoals Jort zelf zegt: ‘Van de delicate mores van de macht tot de luidruchtige symbolen van de nieuwe rijken. Ik mag weer acht afleveringen lang verwonderd binnengluren bij de elites.’

De titel van het tv-programma Hoe heurt het eigenlijk? is ontleend aan het gelijknamige boek van Amy Groskamp -ten Have, een etiquette-Bijbel die al generaties geldt als de houvast voor ‘nette mensen’ in kwesties van fatsoen en goede smaak. Sinds de eerste druk van het boek ‘Hoe hoort het eigenlijk?’ van Amy in 1939 verscheen is er veel veranderd in Nederland. Met het verdwijnen van veel adellijke- en patriciërgeslachten verschrompelden ook veel tradities en gebruiken. Nieuw geld kwam op, soms stilletjes, vaak schreeuwerig. Wat is er over van Amy’s leidraad en wat moet je tegenwoordig doen of juist niet doen om ‘erbij’ te horen?

De toon van Hoe heurt het eigenlijk? is soms schalks, vaak hilarisch, vooral onderzoekend en altijd respectvol. Kelder duidt en confronteert, maar laat ruimte voor zowel humor als weemoed, voor stilte en snelheid. Kelder: “Dit programma ‘heurt’ bij de AVRO en is schatplichtig aan zowel Gert-Jan Dröges Glamourland als mijn eigen ‘Bij ons in de PC’.”

http://avro.nl/hoeheurtheteigenlijk/
22:15, donderdag, Nederland 1.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_120842348
Briljant programma :D Doet Jort altijd erg goed :Y
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  donderdag 27 december 2012 @ 23:03:17 #3
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_120842475
Jort = Baas :Y
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_120861228
Nou gisteravond dus de aflevering gezien waar alles en iedereen die iets te betekenen had voor het Kerstdis werd uitgenodigd. Grappig om te zien dat er 1 bekende voor mij tussen zat (ex) te weten Franca. (andere meisje kende ik niet) Ik wist trouwens niet dat Kelder zo goed boerde dat hij dit hele pand bezat als woonhuis,of is het maar een etage of deel dat door hem bewoont wordt?

Hoe dan ook, het is en blijft een beetje aapjes kijken dit programma als je eigenlijk Gert-Jan Dröge gewend bent.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 28-12-2012 14:02:38 ]
  vrijdag 28 december 2012 @ 15:44:09 #5
383931 Partypoeper
0979856467553765708
pi_120865401
Mooi programma dit :)
pi_120870328
quote:
15s.gif Op vrijdag 28 december 2012 14:01 schreef Iwanius het volgende:
Nou gisteravond dus de aflevering gezien waar alles en iedereen die iets te betekenen had voor het Kerstdis werd uitgenodigd. Grappig om te zien dat er 1 bekende voor mij tussen zat (ex) te weten Franca. (andere meisje kende ik niet) Ik wist trouwens niet dat Kelder zo goed boerde dat hij dit hele pand bezat als woonhuis,of is het maar een etage of deel dat door hem bewoont wordt?

Hoe dan ook, het is en blijft een beetje aapjes kijken dit programma als je eigenlijk Gert-Jan Dröge gewend bent.
Jort woont op Huize Zwaanwijck in nightevecht, samen met een heleboel andere bn ers, zoals wendy van dijk.
pi_120871270
Ja, dat kasteel is dus opgedeeld in appartementen.

Desalniettemin is het een kostbaar stulpje. Niet alleen qua aanschaf, maar ook in onderhoud. De bewoners bekostigen namelijk samen de tennisbaan, zwembad, (tuin)onderhoud, etc. De servicekosten zijn zodoende 900 euro per maand. Ja, echt.
pi_120871931
Voor zover ik uit de Quote tijd en zijn website begrepen heb, is het helemaal van hem. Waarde > 2 miljoen. Waarom zou dat niet kunnen? Wendy woont daar niet, die is bij Ivo Niehe geweest in een ander huis.

Mooie aflevering met die studenten. Wat een schoenen :)
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_120872334
Op het linkje klikken was teveel moeite?
pi_120872343
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 18:07 schreef W00fer het volgende:
Voor zover ik uit de Quote tijd en zijn website begrepen heb, is het helemaal van hem. Waarde > 2 miljoen. Waarom zou dat niet kunnen? Wendy woont daar niet, die is bij Ivo Niehe geweest in een ander huis.

Mooie aflevering met die studenten. Wat een schoenen :)
wendy woont daar met haar moeder.

Zijn appartement is miljoen waard, kijk eens op funda daar staat toevallig nu een appartementje te koop.
pi_120872378
quote:
6s.gif Op vrijdag 28 december 2012 17:52 schreef k_man het volgende:
Desalniettemin is het een kostbaar stulpje. Niet alleen qua aanschaf, maar ook in onderhoud. De bewoners bekostigen namelijk samen de tennisbaan, zwembad, (tuin)onderhoud, etc. De servicekosten zijn zodoende 900 euro per maand. Ja, echt.
Valt me nog mee moet ik zeggen. Al is het een hoop geld :P
pi_120875849
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 18:07 schreef W00fer het volgende:
Voor zover ik uit de Quote tijd en zijn website begrepen heb, is het helemaal van hem. Waarde > 2 miljoen. Waarom zou dat niet kunnen? Wendy woont daar niet, die is bij Ivo Niehe geweest in een ander huis.

Mooie aflevering met die studenten. Wat een schoenen :)
Wendy woont schuinachter het gebouw waarin Jort woont. Ben er een keer langsgereden. Ligt lekker afgelegen iig door klein weggetje.
  vrijdag 28 december 2012 @ 20:07:07 #13
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_120877753
Die corpsballen. _O_

Blijft leuk om te zien dat soort mannetjes.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_120891040
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2012 19:30 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Wendy woont schuinachter het gebouw waarin Jort woont. Ben er een keer langsgereden. Ligt lekker afgelegen iig door klein weggetje.
Zal Jort leuk vinden die kinderen op het erf :')
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_120895036
Niemand heeft kennelijk naar het programma gekeken gezien jort toch duidelijk zegt: waar u presentator een torenkamer heeft.
  zaterdag 29 december 2012 @ 00:48:19 #16
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_120895437
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 00:39 schreef icloud het volgende:
Niemand heeft kennelijk naar het programma gekeken gezien jort toch duidelijk zegt: waar u presentator een torenkamer heeft.
En dat geleufd u? :')
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_120896133
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 00:48 schreef golfer het volgende:

[..]

En dat geleufd u? :')
absoluut gezien het een enorme torenkamer is van 3 verdiepingen, het staat te koop via funda, en idd via quote kn je lezen dat er allemaal bn, ners wonen.
pi_120896539
Iets teveel herhaling van fragmentjes trouwens afgelopen aflevering.
pi_129541869
quote:
Jort verheugt zich op nieuwe Hoe heurt het eigenlijk?

Jort Kelder verheugt zich zeer op het nieuwe seizoen van zijn successerie Hoe Heurt Het Eigenlijk?, dat in september van start gaat. Dat heeft de presentator laten weten in een persbericht. Kelder is trots op alweer het derde seizoen van zijn programmaserie over mensen die rijk zijn of rijk doen. “Dit programma ‘heurt’ bij de AVRO en is schatplichtig aan zowel Gert-Jan Dröges Glamourland als mijn eigen Bij ons in de PC. Ik verheug mij zeer op de nieuwe serie van tien.”

Het concept is ongewijzigd. “We gluren binnen op plekken waar nog nooit een camera was, kijken mee met schitterende gasten en er wordt bovendien meer gelachen, gezweet, gekust en, eh, gekotst… Kortom, we zijn elitairder dan ooit, maar soms net gewone mensen.”

De nieuwe serie begint op 5 september en zal elke donderdag om 22.20 uur worden uitgezonden op Nederland 1.
bron
pi_129579218
Benieuwd of hij ook bij dit bolwerk binnenkomt (weet zeker van niet!) of voor mij part bij de Brenninkmeijer familie want alleen maar langsgaan bij adel die er niet meer toedoet (arm)of lieden wiens vermogen en invloed allang passé is, wordt ook erg afgezaagd.
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 22:01:07 #21
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_129629820
Neuh. Vind het nog altijd vermakelijk.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  Moderator / Redactie Sport zondag 1 september 2013 @ 10:23:17 #22
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_130696216
Jort nu bij WNL over dit programma.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_130850960
Vanavond dus weer. ^O^
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_130851389
quote:
3s.gif Op donderdag 5 september 2013 16:08 schreef golfer het volgende:
Vanavond dus weer. ^O^
  Moderator donderdag 5 september 2013 @ 22:22:28 #25
9859 crew  Karina
Woman
pi_130865420
Zometeen weer dussss
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')