abonnement Unibet Coolblue
pi_124669553
Hoi! Ik heb een vraagje over mijn scooter. Ja, ik weet dat dit het auto vragen topic is, maar volgens mij zou deze vraag ook op een auto kunnen slaan :P Ik reed net naar huis en toen zag ik dat mijn lamp als stadslicht scheen, terwijl ik hem op dimlicht had staan. De felheid veranderde ook niet toen ik van dimlicht naar stadslicht en weer terug switchte. Ik dacht toen dat mijn lamp misschien kapot was, maar toen ik groot licht aanzette werkte de lamp wel juist. Kan het misschien toch aan de lamp zelf liggen of moet ik even de bedrading ofzo nakijken?
  Spellchecker vrijdag 29 maart 2013 @ 23:58:40 #227
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_124670438
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 23:40 schreef SLP_ het volgende:
Hoi! Ik heb een vraagje over mijn scooter. Ja, ik weet dat dit het auto vragen topic is, maar volgens mij zou deze vraag ook op een auto kunnen slaan :P Ik reed net naar huis en toen zag ik dat mijn lamp als stadslicht scheen, terwijl ik hem op dimlicht had staan. De felheid veranderde ook niet toen ik van dimlicht naar stadslicht en weer terug switchte. Ik dacht toen dat mijn lamp misschien kapot was, maar toen ik groot licht aanzette werkte de lamp wel juist. Kan het misschien toch aan de lamp zelf liggen of moet ik even de bedrading ofzo nakijken?
Als er een H4-lampje in zit (of een andersoortig lampje waarbij dim- en grootlicht in 1 peertje zitten), ligt het daar hoogstwaarschijnlijk aan.
Tevens -purist.
pi_124715790
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 22:58 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

VAG is zo tof om zelf ontluchtend te zijn :) geen vacuum ontluchter nodig :P ts geeft al aan dat de Driem vervangen moet worden. dan pak je gelijk de wp mee, anders moet ie over een jaar weer uit elkaar voor de wp :P
Update:
Distributieriem en waterpomp zijn gisteren vervangen.
De waterpomp zelf zag er nog prima uit.
Kachelradiator lijkt ook niet verstopt, aangezien er wel makkelijk lucht en water doorheen kan gaan.

Nieuwe theorie is dat er een verstopping in het thermostaathuis zit.
3 slangen die daar vandaan komen blijven koud. De aan en afvoer van richting de kachelradiator, en de slang die naar het injectiehuis gaat.

De slang die naar de kachelradiator gaat, krijgt ook te weinig waterdruk om de koelvloeistof helemaal naar boven te pompen (er komt een pisstraaltje uit wanneer de slang wat lager gehangen wordt), maar geen warm water wanneer de slang op de hoogte van de aansluiting van de kachelradiator zit.
  † In Memoriam † zondag 31 maart 2013 @ 22:20:50 #229
25682 2cv
Niet subtiel
pi_124736358
Heb je de pomp gedemonteerd om te kijken ? Want ik heb pompen gezien die aan de buitenkant goed leken, maar (vrijwel) alle schoepen waren verdwenen.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_124736520
komt cavitatie aan pompen ook bij auto waterpompen voor
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  † In Memoriam † zondag 31 maart 2013 @ 22:31:52 #231
25682 2cv
Niet subtiel
pi_124737064
De waterpomp uit mijn BX had wel een anticavitatieblokje geloof ik. En dat was om één of andere onduidelijke reden half verdwenen.

Maar in gevel van een kunststof waaier kan verkeerde koelvloeistof ook zorgen voor verdwijnende schoepen.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_124737125
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2013 22:23 schreef densmee het volgende:
komt cavitatie aan pompen ook bij auto waterpompen voor
als er niet goed ontlucht wordt dan heb je daar zeker kans op
pi_124737226
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2013 13:33 schreef RodeCordoba het volgende:

[..]

Update:
Distributieriem en waterpomp zijn gisteren vervangen.
De waterpomp zelf zag er nog prima uit.
Kachelradiator lijkt ook niet verstopt, aangezien er wel makkelijk lucht en water doorheen kan gaan.

Nieuwe theorie is dat er een verstopping in het thermostaathuis zit.
3 slangen die daar vandaan komen blijven koud. De aan en afvoer van richting de kachelradiator, en de slang die naar het injectiehuis gaat.

De slang die naar de kachelradiator gaat, krijgt ook te weinig waterdruk om de koelvloeistof helemaal naar boven te pompen (er komt een pisstraaltje uit wanneer de slang wat lager gehangen wordt), maar geen warm water wanneer de slang op de hoogte van de aansluiting van de kachelradiator zit.
nu alles goed ontlucht? koelvin 3x laten inslaan ? je hebt de thermostaat vervangen, dan kijk je toch ff gelijk in het thermostaat huis>? teminste dat doe ik wel.
  † In Memoriam † zondag 31 maart 2013 @ 22:42:53 #234
25682 2cv
Niet subtiel
pi_124737790
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2013 22:32 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

als er niet goed ontlucht wordt dan heb je daar zeker kans op
Chuck, cavitatie is als er 'lucht'bellen in het koelvloeistofsysteem zitten veroorzaakt door onderdruk. Als je met een pomp via een lange buis vloeistof omhoog pompt kan je het ook krijgen. Zelfs als alles 100% perfect ontlucht is.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_124737930
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2013 22:42 schreef 2cv het volgende:

[..]

Chuck, cavitatie is als er 'lucht'bellen in het koelvloeistofsysteem zitten veroorzaakt door onderdruk. Als je met een pomp via een lange buis vloeistof omhoog pompt kan je het ook krijgen. Zelfs als alles 100% perfect ontlucht is.
dan heb ik het verkeerd onthouden :D , ik zat met de gedachte dat je dat effect kreeg met lucht in het systeem. :P
  † In Memoriam † zondag 31 maart 2013 @ 22:48:27 #236
25682 2cv
Niet subtiel
pi_124738083
No problemo :)
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_124747121
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2013 22:20 schreef 2cv het volgende:
Heb je de pomp gedemonteerd om te kijken ? Want ik heb pompen gezien die aan de buitenkant goed leken, maar (vrijwel) alle schoepen waren verdwenen.
De oude pomp is eruit gehaald (en vervangen door een nieuwe). De schoepen waren allemaal nog in orde (mits je die schoepvormige objecten aan de buitenkant bedoelt) Heb de pomp zelf niet opengemaakt.
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2013 22:34 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

nu alles goed ontlucht? koelvin 3x laten inslaan ? je hebt de thermostaat vervangen, dan kijk je toch ff gelijk in het thermostaat huis>? teminste dat doe ik wel.
Er is ontlucht, maar dat wilde ook niet helpen.

Toen ik de slangen naar de kachelradiator los had, kwam vanaf de aanvoerleiding vrij weinig water. (leek niet eens genoeg druk te hebben om de kachelradiator te bereiken). Dus ik ben bang dat daar nog alleen lucht in zit.
  † In Memoriam † maandag 1 april 2013 @ 02:27:48 #238
25682 2cv
Niet subtiel
pi_124747657
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 02:04 schreef RodeCordoba het volgende:

[..]

De oude pomp is eruit gehaald (en vervangen door een nieuwe). De schoepen waren allemaal nog in orde (mits je die schoepvormige objecten aan de buitenkant bedoelt) Heb de pomp zelf niet opengemaakt.
Dan zal het niet aan de pomp liggen nee :@
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_124750254
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 02:04 schreef RodeCordoba het volgende:

[..]

De oude pomp is eruit gehaald (en vervangen door een nieuwe). De schoepen waren allemaal nog in orde (mits je die schoepvormige objecten aan de buitenkant bedoelt) Heb de pomp zelf niet opengemaakt.

[..]

Er is ontlucht, maar dat wilde ook niet helpen.

Toen ik de slangen naar de kachelradiator los had, kwam vanaf de aanvoerleiding vrij weinig water. (leek niet eens genoeg druk te hebben om de kachelradiator te bereiken). Dus ik ben bang dat daar nog alleen lucht in zit.
aan die pomp valt weinig los te halen, zit alleen nog een as aan :P

zet anders een de tuinslang voor de lol op de slangen van de kachelradiateur aan beide kanten, dus aan 2 kanten los halen :P
pi_124751987
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 10:32 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
an die pomp valt weinig los te halen, zit alleen nog een as aan :P

zet anders een de tuinslang voor de lol op de slangen van de kachelradiateur aan beide kanten, dus aan 2 kanten los halen :P
Zal ik proberen.

Ik las ook nog ergens dat het mogelijk kon helpen door het systeem te ontluchten door de auto aan de voorkant op te krikken. De kachelradiator is dan niet het hoogste punt in de auto.

Anyway, ik zal eerst de kachelradiator eens voorzien van wat water.
pi_124759164
Kachelradiator met de tuinslang doorgespoeld en er kwam (na wat oude koelvloeistof) enkel helder water doorheen.
  maandag 1 april 2013 @ 23:10:29 #242
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_124776029
Hoeveel moeite is het om klepsteelrubbertjes te vervangen? Kop moet eraf neem ik aan. Oja, ik heb een Fiat Stilo 1.6. uit 2002 gekocht. Hij wil nog wel eens olie verbruiken bij een koude motor vandaar mijn vermoeden dat er wat olie lekt langs de klepsteelrubbers. Dit wordt ook gesuggereerd via andere bronnen. Koppakking is niet lek. Wel is er door de garage te dunne olie in het blok gegooid. Die heb ik ondertussen vervangen :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_124776162
kop er af. nokkenas er uit kleppen er uit. complete kop revisie eigenlijk
  maandag 1 april 2013 @ 23:14:59 #244
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_124776250
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 23:13 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
kop er af. nokkenas er uit kleppen er uit. complete kop revisie eigenlijk
Hmm maar eens kijken of de vriend van mijn moeder daar zin in heeft :'). Ik moet het olieverbruik nu nog even nakijken. Wellicht valt het na de olievervanging wel mee. Heb alleen op korte ritjes <50 km gemeten tot nu toe en geen gekke verbruiken gezien. Wel natuurlijk flinke rook bij koude start :')
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_124776410
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 23:14 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Hmm maar eens kijken of de vriend van mijn moeder daar zin in heeft :'). Ik moet het olieverbruik nu nog even nakijken. Wellicht valt het na de olievervanging wel mee. Heb alleen op korte ritjes <50 km gemeten tot nu toe en geen gekke verbruiken gezien. Wel natuurlijk flinke rook bij koude start :')
probeer eens forthe oil systeem flush. En dan nieuwe olie met filter en top end treatment van forthe
  maandag 1 april 2013 @ 23:19:03 #246
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_124776443
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2013 23:18 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

probeer eens forthe oil systeem flush. En dan nieuwe olie met filter en top end treatment van forthe
Wat doet het precies? Kan het geen kwaad op een teer fiatblokje?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_124776671
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 23:19 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Wat doet het precies? Kan het geen kwaad op een teer fiatblokje?
het haald afzettingen weg in het smeer systeem. maar ook bij de rubbers. is het rubber beschadigd in de zin van een scheur of op gerekt dan werkt het niet. Ik heb nog nooit problemen gehad met forthe. Wel tot op de letter het spul gebruiken en enkel stationair laten draaien. Niet denken ik ga ff rijden. dan is je blok aan strond gedraaid
  maandag 1 april 2013 @ 23:24:16 #248
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_124776681
Oh wacht. Even ingelezen en hebben het eerder wel eens gebruikt. ^O^

Ik wacht even totdat er een gedeelte van mijn olie verdampt is aangezien ik het deze week net heb verwisseld. Met goed geluk verbruikt hij nu niet zo veel meer en is het niet direct nodig. Ik houd het in ieder geval in gedachten. :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_124776829
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 23:24 schreef monsterd. het volgende:
Oh wacht. Even ingelezen en hebben het eerder wel eens gebruikt. ^O^

Ik wacht even totdat er een gedeelte van mijn olie verdampt is aangezien ik het deze week net heb verwisseld. Met goed geluk verbruikt hij nu niet zo veel meer en is het niet direct nodig. Ik houd het in ieder geval in gedachten. :)
Prima ik lees het wel :P
  maandag 1 april 2013 @ 23:31:19 #250
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_124777021
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2013 23:27 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Prima ik lees het wel :P
Ik bel je wel als ik volgende week stil sta :')
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')