Als er een H4-lampje in zit (of een andersoortig lampje waarbij dim- en grootlicht in 1 peertje zitten), ligt het daar hoogstwaarschijnlijk aan.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 23:40 schreef SLP_ het volgende:
Hoi! Ik heb een vraagje over mijn scooter. Ja, ik weet dat dit het auto vragen topic is, maar volgens mij zou deze vraag ook op een auto kunnen slaan Ik reed net naar huis en toen zag ik dat mijn lamp als stadslicht scheen, terwijl ik hem op dimlicht had staan. De felheid veranderde ook niet toen ik van dimlicht naar stadslicht en weer terug switchte. Ik dacht toen dat mijn lamp misschien kapot was, maar toen ik groot licht aanzette werkte de lamp wel juist. Kan het misschien toch aan de lamp zelf liggen of moet ik even de bedrading ofzo nakijken?
Update:quote:Op vrijdag 29 maart 2013 22:58 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
VAG is zo tof om zelf ontluchtend te zijn geen vacuum ontluchter nodig ts geeft al aan dat de Driem vervangen moet worden. dan pak je gelijk de wp mee, anders moet ie over een jaar weer uit elkaar voor de wp
als er niet goed ontlucht wordt dan heb je daar zeker kans opquote:Op zondag 31 maart 2013 22:23 schreef densmee het volgende:
komt cavitatie aan pompen ook bij auto waterpompen voor
nu alles goed ontlucht? koelvin 3x laten inslaan ? je hebt de thermostaat vervangen, dan kijk je toch ff gelijk in het thermostaat huis>? teminste dat doe ik wel.quote:Op zondag 31 maart 2013 13:33 schreef RodeCordoba het volgende:
[..]
Update:
Distributieriem en waterpomp zijn gisteren vervangen.
De waterpomp zelf zag er nog prima uit.
Kachelradiator lijkt ook niet verstopt, aangezien er wel makkelijk lucht en water doorheen kan gaan.
Nieuwe theorie is dat er een verstopping in het thermostaathuis zit.
3 slangen die daar vandaan komen blijven koud. De aan en afvoer van richting de kachelradiator, en de slang die naar het injectiehuis gaat.
De slang die naar de kachelradiator gaat, krijgt ook te weinig waterdruk om de koelvloeistof helemaal naar boven te pompen (er komt een pisstraaltje uit wanneer de slang wat lager gehangen wordt), maar geen warm water wanneer de slang op de hoogte van de aansluiting van de kachelradiator zit.
Chuck, cavitatie is als er 'lucht'bellen in het koelvloeistofsysteem zitten veroorzaakt door onderdruk. Als je met een pomp via een lange buis vloeistof omhoog pompt kan je het ook krijgen. Zelfs als alles 100% perfect ontlucht is.quote:Op zondag 31 maart 2013 22:32 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
als er niet goed ontlucht wordt dan heb je daar zeker kans op
dan heb ik het verkeerd onthouden , ik zat met de gedachte dat je dat effect kreeg met lucht in het systeem.quote:Op zondag 31 maart 2013 22:42 schreef 2cv het volgende:
[..]
Chuck, cavitatie is als er 'lucht'bellen in het koelvloeistofsysteem zitten veroorzaakt door onderdruk. Als je met een pomp via een lange buis vloeistof omhoog pompt kan je het ook krijgen. Zelfs als alles 100% perfect ontlucht is.
De oude pomp is eruit gehaald (en vervangen door een nieuwe). De schoepen waren allemaal nog in orde (mits je die schoepvormige objecten aan de buitenkant bedoelt) Heb de pomp zelf niet opengemaakt.quote:Op zondag 31 maart 2013 22:20 schreef 2cv het volgende:
Heb je de pomp gedemonteerd om te kijken ? Want ik heb pompen gezien die aan de buitenkant goed leken, maar (vrijwel) alle schoepen waren verdwenen.
Er is ontlucht, maar dat wilde ook niet helpen.quote:Op zondag 31 maart 2013 22:34 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
nu alles goed ontlucht? koelvin 3x laten inslaan ? je hebt de thermostaat vervangen, dan kijk je toch ff gelijk in het thermostaat huis>? teminste dat doe ik wel.
Dan zal het niet aan de pomp liggen neequote:Op maandag 1 april 2013 02:04 schreef RodeCordoba het volgende:
[..]
De oude pomp is eruit gehaald (en vervangen door een nieuwe). De schoepen waren allemaal nog in orde (mits je die schoepvormige objecten aan de buitenkant bedoelt) Heb de pomp zelf niet opengemaakt.
aan die pomp valt weinig los te halen, zit alleen nog een as aanquote:Op maandag 1 april 2013 02:04 schreef RodeCordoba het volgende:
[..]
De oude pomp is eruit gehaald (en vervangen door een nieuwe). De schoepen waren allemaal nog in orde (mits je die schoepvormige objecten aan de buitenkant bedoelt) Heb de pomp zelf niet opengemaakt.
[..]
Er is ontlucht, maar dat wilde ook niet helpen.
Toen ik de slangen naar de kachelradiator los had, kwam vanaf de aanvoerleiding vrij weinig water. (leek niet eens genoeg druk te hebben om de kachelradiator te bereiken). Dus ik ben bang dat daar nog alleen lucht in zit.
Zal ik proberen.quote:Op maandag 1 april 2013 10:32 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
an die pomp valt weinig los te halen, zit alleen nog een as aan
zet anders een de tuinslang voor de lol op de slangen van de kachelradiateur aan beide kanten, dus aan 2 kanten los halen
Hmm maar eens kijken of de vriend van mijn moeder daar zin in heeft . Ik moet het olieverbruik nu nog even nakijken. Wellicht valt het na de olievervanging wel mee. Heb alleen op korte ritjes <50 km gemeten tot nu toe en geen gekke verbruiken gezien. Wel natuurlijk flinke rook bij koude startquote:Op maandag 1 april 2013 23:13 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
kop er af. nokkenas er uit kleppen er uit. complete kop revisie eigenlijk
probeer eens forthe oil systeem flush. En dan nieuwe olie met filter en top end treatment van forthequote:Op maandag 1 april 2013 23:14 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Hmm maar eens kijken of de vriend van mijn moeder daar zin in heeft . Ik moet het olieverbruik nu nog even nakijken. Wellicht valt het na de olievervanging wel mee. Heb alleen op korte ritjes <50 km gemeten tot nu toe en geen gekke verbruiken gezien. Wel natuurlijk flinke rook bij koude start
Wat doet het precies? Kan het geen kwaad op een teer fiatblokje?quote:Op maandag 1 april 2013 23:18 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
probeer eens forthe oil systeem flush. En dan nieuwe olie met filter en top end treatment van forthe
het haald afzettingen weg in het smeer systeem. maar ook bij de rubbers. is het rubber beschadigd in de zin van een scheur of op gerekt dan werkt het niet. Ik heb nog nooit problemen gehad met forthe. Wel tot op de letter het spul gebruiken en enkel stationair laten draaien. Niet denken ik ga ff rijden. dan is je blok aan strond gedraaidquote:Op maandag 1 april 2013 23:19 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Wat doet het precies? Kan het geen kwaad op een teer fiatblokje?
Prima ik lees het welquote:Op maandag 1 april 2013 23:24 schreef monsterd. het volgende:
Oh wacht. Even ingelezen en hebben het eerder wel eens gebruikt.
Ik wacht even totdat er een gedeelte van mijn olie verdampt is aangezien ik het deze week net heb verwisseld. Met goed geluk verbruikt hij nu niet zo veel meer en is het niet direct nodig. Ik houd het in ieder geval in gedachten.
Ik bel je wel als ik volgende week stil staquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |