abonnement Unibet Coolblue
  maandag 24 december 2012 @ 15:28:34 #1
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_120719755
Vorig deel

Geselecteerde Thailand Links

TAT officiële website van het Thaise toeristenbureau.
Unseen Thailand met festivals, bestemmingen en hotels.
Thailand Travel Pro de beste reisbestemmingen fraai belicht.
TravelFish planning en nieuws updates voor reizigers.
Tasty Thailand culinair, cultuur, entertainment, praktische tips en meer.
Bangkok Rumours met alle activiteiten en nog veel meer.
Bangkok Shopping boodschappen doen en funshopping in Bangkok.
Thailand Startpagina met links naar de locale startpagina's.
TeakDoor het forum met inside informatie van de expats.
ThaiVisa het expatforum waar je de ervaringsdeskundigen vindt.
Stickman Bangkok voor als je wilt weten wat anderen niet weten.
Thailand Musings mijmeringen en gebabbel over Thailand.
DateInAsia waar romantiek geen grenzen kent en huwelijken ontstaan.
Thai Language paradijs voor taalliefhebbers en woordjes om te leren.
Bicycle Thailand vakantieplanning voor echte fietsliefhebbers.
Sports Thailand waar we actief en sportief op vakantie gaan.
Thaizer - Do's and Don'ts niet onbelangrijk: de locale gedragsregels.
WorldNomads de gevaren en irritaties om rekening mee te houden.
Sifaa door een Nederlander die in Thailand woont, dagelijks leuke updates.

Voor Thailand heb je geen visum nodig voor de eerste 30 dagen, alleen een paspoort wat minimaal nog 6 maanden geldig is. Daarna zijn er diverse opties om te verlengen. In het vliegtuig krijg je een Arrival Card om in te vullen meer heb je niet nodig. Weet je al dat je langer wilt blijven dan 30 dagen bel dan even met het Thai Consulate in Amsterdam voor actuele informatie.

Wel of geen vaccinaties daarover verschillen de meningen, het is in elk geval een vrije keuze. Tenzij je bijvoorbeeld als vrijwilliger met zieke mensen of dieren gaat werken of als je rechtstreeks uit een risicoland komt. Raadpleeg in dat geval de actuele informatie van een vaccinatiebureau en lees andere gezondheid gerelateerde informatie.

Bij aankomst op Bangkok Airport loop door naar buiten naar de lange rij taxi's waarvan je de voorste neemt. Een Thaise taxichauffeur is doorgaans vriendelijk en praatgraag maar let erop dat hij voor vertrek de meter aanzet. Het ritje van het vliegveld naar Bangkok kost 250-350Baht niet meer. Laat je in je jetlag niet meenemen door zo'n vriendelijke taxi lokker die jou 'wil helpen' en je koffers dragen. Als je op safe wilt spelen neem dan een officiële Airport Taxi via de balie in de aankomsthal. Als je houdt van moeilijk doen dan kun je ook de bus nemen en 2 Euro besparen alleen heb je dan in de stad alsnog een taxi nodig om bij je bestemming te komen. Ook de Airport Link is een optie.

_______________________________________________________________________________

Verantwoorde Olifant Projecten
Waar de gerespecteerde slurfgasten meer aandacht verdienen.

Baan Chang Elephantpark
Elephant Nature Park
Bring the Elephant Home
Chang Thai
Elephant Soraida

Vergeet alsjeblieft de commerciële olifant parken die (van jouw geld) vette commissies aan de taxiventjes betalen en waar het walgelijke martelen van babyolifantjes nog in stand gehouden wordt als zijnde 'traditie' en de dieren alleen maar worden uitgebuit voor geld. Laat je taxivent nooit bepalen naar welk olifantenpark je wilt gaan, en beter laat die gasten sowieso nooit voor jou bepalen waar je heen moet, al proberen ze het wel om je bij allerlei flauwe en irritante tourist traps (zoals zijde, zilverwerk of handwerk shops) te dumpen in ruil voor commissies tot wel 1.000B. Vergeet ook de walgelijke 'monkyschools' waar zielige aapjes aan dikke kettingen kunstjes moeten doen etc.


_______________________________________________________________________________

(paar bezienswaardigheden in Krabi en het zuiden toegevoegd)

Toeristische hotspots

• Khao San Road, Rattanakosin (backpackerswalhalla) (link)
• Democracy Monument en Sanam Luang, Rattanakosin ('s avonds bewonderen en soort vlooienmarkt)
• Fietstocht door Bangkok (link)
• Gele tramachtige toeristenkarretjes door Rattanakosin, vanaf Sanam Luang(gratis in het weekend)
• Lumphini Park, Downtown
• Lumpinee Stadium, Downtown (Thai boxing)
• MBK Shopping Center, Downtown
• Siam Center, Downtown
• Siam Square, Downtown (o.a. Siam Paragon)
• Suan-Lum Night Bazaar, Downtown
• Jim Thompson House, Downtown (traditioneel Thais huis, link)
• Chatuchak Weekend Market, Noord (alleen leuk in het weekend)
• IT City, Pantip (goedkoop IT spullen shoppen)
• Pahurat, Rattanakosin (Indiatown, alleen leuk als je de Indische levensstijl wil zien of Indisch wil eten. Voor de rest is er weinig te koop, behalve veel Bollywood VCDs en stoffen)
• Patpong Night Market, Patpong
• Royal Palace en Wat Phra Kaeo, Rattanakosin
• Wat Pho, Rattanakosin (grootste liggende boeddha)
• Yaowarat, Rattanakosin (Chinatown)
• Wat Arun, Thonburi (Kan je beklimmen voor 50 baht, neem de ferry bij Wat Pho)

• King Rama II Park en typisch Thaise huizen, Amphawa
• Amphawa Floating Market, Amphawa
• Ayutthaya (groot complex van ruïnes, met fiets of brommer het beste te bezichtigen)
• Damnern Saduak Floating Market, Damnern Saduak
• Hua Hin (rustige badplaats)
• River Kwai Spoorbrug, Kanchanaburi
• Grotten, jungle en watervallen, Kanchanaburi
• Grotten, Keang Lawa
• Grote Boeddha, Phra Phutthabat
• Apentempel, Prang Sam Yot
• Watervallen, Sai Yok
• Sukhothai (imposant complex van tempelruines, huurfietsen)
• Yant-tattoo laten zetten in de Band Phra-tempel, Nakhon Chai Si district, Nakhon Pathom Province

• Koh Chang (fraai natuurreservaat, toeristischer dan vroeger)
• Koh Kut (exotische witte stranden, heerlijk wandelen)
• Koh Mak (heerlijk wandelen en leuke barretjes)
• Koh Samet (witte stranden, wandelen, leuke barretjes)
• Pattaya (hoeren m/f, a-gogo shows, travestie cabaret, toeristisch strandvertier)
• Ban Saree (aardig en rustig strandje 15km voorbij Pattaya)

• Zomerresidentie Mae Sot, Bang Pna
• Wat Phra That Tempel, Chiang Mai
• Nijverheidsfabriekjes, Chiang Mai
• Orchideënfarm, Chiang Mai
• Thaise kookles, Chiang Mai
• Markt, Lampang
• Olifantenkamp
• Longneck-stam, Mae Hong Son
• Trekking
• Heetwaterbronnen, Mae Sot
• Pai (ooit een hippiedorpje, nu duur juppendorp)
• Vissengrot, Tham Pla

• Zijde-industrie, Chonnabot
• Pottenbakkerij, Dan Kwian
• Khao Yai National Park (olifanten, tijgers, slangen etc. Tevens kun je zwemmen in de waterval van "The Beach")
• Middelgrote studentenstad, Khon Kaen
• Hoogste boeddabeeld, Roi Et
• Beeldentuin, Sala Kaew Kuw (bij Nong Khai)
• Apenbos, Udon Thani
• Phimai Historical Park, Phimai

• Koh Phi Phi (eiland waar film "The Beach" is opgenomen)
• Koh Phan Gan (partyeiland met Full Moon Party)
• Koh Samui (toeristeneiland met strand, monky business en kokosplantage)
• Koh Tao (duiken en snorkelen)
• Krabi (strand en watersporten)
• Tijgertempel, Krabi
• Phra Nang Grot en Railay Beach, Krabi
• Emerald Pool (Sra Morakot, natuurlijke warmwaterbronnen), Krabi
• Khao Sok National Park (jungle, watervallen, boottochten op een stuwmeer)
• Phuket (toeristeneiland, met Patong Beach)
• Spabronnen, Ranong
pi_120720598
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 15:12 schreef Jappe90 het volgende:
Nog 6 dagen en dan vertrek ik naar Thailand! Heel erg veel zin in! Oud en Nieuw vieren we op Koh Phangan om vervolgens de mooie plekken van Thailand te ontdekken. Waarschijnlijk blijven we nog 1 a 2 dagen op Koh Samui om bij te komen.
Het idee is om daarna naar de westkust te gaan. Zo heb ik gelezen dat de natuur rond Ranong erg mooi en ongerept is. Mensen die dit kunnen bevestigen?

Hebben de ervaren Thailandkenners nog tips voor mooie plekken op en rond Koh Samui en het westen?

Mijn dank is groot voor jullie hulp! :)
  maandag 24 december 2012 @ 15:57:48 #3
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_120720828
Ik vond Koh Samui eigenlijk niet zo bijzonder, al schijnt er een rots te zijn die erg op een piemel en een kut lijkt. (Niet gezien :'))

Beetje lawaaiig eiland met veel Engelsen/Amerikanen. (Als je wat te besteden hebt, neem Ark Bar als overnachting. Bar in het zwembad, lekker op je barkrukje in het zwembad zitten met een biertje. Priiiiima)
Gourmetten of steengrillen?
pi_120723154
Misschien nog een aardige tip voor de OP: http://www.bangkokscams.com
Hier staan de bekendste scams in Thailand uitgelegd.

Deze kende ik nog niet maar vond ik wel grappig:

quote:
Colour Code for Scammers

Did you know the colour of the shopping bags means different things while shopping in the market places.

This was revealed to us when we stayed in Bangkok doing allot of shopping in the market places and different outlets. by a friend who lives there.

This is a way of communicating between shop owners. to let them know this person was scammed and spent allot of money to tight ass will not spend money.

A Thai friend who works around the markets told me about this

he said always ask for a white plastic bag when buying goods. or have your own this is a neutral colour and has no meaning.

Black bag mean tight ass( not willing to spend big and will try to barging low)

White bag is neutral. (prefer colour when doing allot of shopping)

Yellow means you have Money and can be charged a Higher price.

Blue means you have Money and can be charged a Higher price.

Green means you have Allot of Money..

I thought this was very interesting to find out and started always asking for a white bag, I told them I know what the colours mean and they just laughed.

some actually admitted this is true and asked if I lived there. loll.

this didn't apply in Phuket just Bangkok.
pi_120728806
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 16:49 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Misschien nog een aardige tip voor de OP: http://www.bangkokscams.com
Hier staan de bekendste scams in Thailand uitgelegd.

Deze kende ik nog niet maar vond ik wel grappig:

[..]

Vandaar dat ik altijd een zwarte tas krijg...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 24 december 2012 @ 19:41:45 #6
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_120730929
Geel en blauw is dus hetzelfde?

Ik accepteer overigens geen plastic tasjes, iets wat meer mensen zouden moeten doen.
pi_120735899
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 15:57 schreef Silenus het volgende:
Ik vond Koh Samui eigenlijk niet zo bijzonder, al schijnt er een rots te zijn die erg op een piemel en een kut lijkt. (Niet gezien :'))

Beetje lawaaiig eiland met veel Engelsen/Amerikanen. (Als je wat te besteden hebt, neem Ark Bar als overnachting. Bar in het zwembad, lekker op je barkrukje in het zwembad zitten met een biertje. Priiiiima)
Geldt dat voor het gehele eiland? Het is een vrij groot eiland nl. Het is ook enkel om even bij te komen van Oud en Nieuw ;). We zoeken nog een leuk programma voor de dagen erna. Het hoeft niet allemaal strikt gepland te zijn, maar ik zou graag willen weten waar ik de mooiste plekken kan vinden.
pi_120736084
Ik vond alle eilanden wel een beetje op elkaar lijken eigenlijk. Ko Lanta, Phi Phi, Ko Tao, Ko Phangan, Samui.

Veruit de beste tijd heb ik toch gehad op Phangan. Zes dagen op dat eiland verblijven in een party-hostel (2,50 euro per nacht _O-) met elke avond een brute party is toch wel heel vet!
pi_120736302
Hallo! Wil komende zomer met vrienden een reis maken in Zuid-Oost-Azie. Het lijkt me heel gaaf, maar weet er weinig vanaf (wordt de eerste keer backpacken en de 2e keer Azie), vandaar dat ik het vorige topic even heb doorgenomen.

Nu heb ik een vraag over ons reisschema. De vriend van mij die met het voorstel kwam, heeft een mooie route bedacht om in 3-4 weken (meer zit er helaas niet in) van Bangkok via Noord-Thailand en Laos naar Ha Noi te gaan, om vervolgens naar Ho Chi Minh te vliegen en vanaf daar via Cambodja terug naar Bangkok.

Het lijkt me erg mooi om al deze landen te kunnen bezoeken, maar kan moeilijk inschatten of dit haalbaar is. Ik wil graag zoveel mogelijk zien en kom in de eerste plaats voor de natuur (al wil je natuurlijk ook een paar mooie tempels e.d. meepakken). Ik las in het vorige topic (en in die over Vietnam) dat veel mensen al zeker 3-4 weken plannen voor alleen Thailand of Vietnam.

Is het ook haalbaar om een grotere rondreis te doen of raden jullie dit af? En mochten we ons beperken tot 1 of 2 landen, wat is dan het meest aan te bevelen voor mensen die nog niet eerder in dit gebied geweest zijn?

Alvast bedankt :)
  maandag 24 december 2012 @ 22:12:19 #10
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_120739572
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 21:18 schreef Jss89 het volgende:
Hallo! Wil komende zomer met vrienden een reis maken in Zuid-Oost-Azie. Het lijkt me heel gaaf, maar weet er weinig vanaf (wordt de eerste keer backpacken en de 2e keer Azie), vandaar dat ik het vorige topic even heb doorgenomen.

Nu heb ik een vraag over ons reisschema. De vriend van mij die met het voorstel kwam, heeft een mooie route bedacht om in 3-4 weken (meer zit er helaas niet in) van Bangkok via Noord-Thailand en Laos naar Ha Noi te gaan, om vervolgens naar Ho Chi Minh te vliegen en vanaf daar via Cambodja terug naar Bangkok.

Het lijkt me erg mooi om al deze landen te kunnen bezoeken, maar kan moeilijk inschatten of dit haalbaar is. Ik wil graag zoveel mogelijk zien en kom in de eerste plaats voor de natuur (al wil je natuurlijk ook een paar mooie tempels e.d. meepakken). Ik las in het vorige topic (en in die over Vietnam) dat veel mensen al zeker 3-4 weken plannen voor alleen Thailand of Vietnam.

Is het ook haalbaar om een grotere rondreis te doen of raden jullie dit af? En mochten we ons beperken tot 1 of 2 landen, wat is dan het meest aan te bevelen voor mensen die nog niet eerder in dit gebied geweest zijn?

Alvast bedankt :)
Op zich klinkt jouw trip zeker goed qua route, echter 3 a 4 weken is te kort. Het is in theorie wel haalbaar, maar het is vooral veel gereis, op zich geen probleem als je al ervaring hebt in de regio, maar als je nieuw bent wil je vooral wat ervaringen op doen en kan je moeilijk inschatten waar je extra tijd wilt doorbrengen en juist niet.
Je kan uiteraard een planning maken, en als je wilt vliegen is vooraf boeken vaak goedkoper, maar het zal toch vervelend zijn als achteraf blijkt dat je op bepaalde plekken te lang en op andere plekken juist te kort bent verbleven.
Op deze manier kan je ook alleen de belangrijkste trekpleisters zien en niet bijvoorbeeld een dagje tussendoor niets doen of rustig aan een beetje rondhangen in de buurt van de accommodatie en een tripje in de directe omgeving maken terwijl dat soort dingen juist leuk zijn.

Daarnaast zal je ook een beetje willen uitrusten en een paar dagen op een eiland of een mooie kustplaats willen zitten, dus blijft er in theorie eigenlijk maar 2,5 week over om echt te reizen.

Nee, een dergelijke trip moet je in mijn ogen als backpacker maken die niet gebonden is aan tijd, maar eerder aan geld, zodat je rustig aan de voorgestelde route aflegt, al dan niet met de Lonely Planet in de hand.
Wanneer je niet als backpacker wilt reizen zou ik inderdaad voor de eerste keer Azië toch echt een keus maken aan alleen Thailand of alleen Vietnam, waar ik Thailand als eerste aanraad omdat dit toegankelijk is, juist omdat het zo toeristisch is, op deze manier ben je beter voorbereid op Laos, Cambodja of Vietnam.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 25 december 2012 @ 01:20:59 #11
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_120747529
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 15:57 schreef Silenus het volgende:
Ik vond Koh Samui eigenlijk niet zo bijzonder, al schijnt er een rots te zijn die erg op een piemel en een kut lijkt. (Niet gezien :'))

Beetje lawaaiig eiland met veel Engelsen/Amerikanen. (Als je wat te besteden hebt, neem Ark Bar als overnachting. Bar in het zwembad, lekker op je barkrukje in het zwembad zitten met een biertje. Priiiiima)
Ark bar was prima, maar wat geld te besteden? Die toko is fucking cheap, kost geen drol. Wat je daar in een week uitgeeft aan een overnachting geef je in Bangkok in een dag uit joh.
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
  dinsdag 25 december 2012 @ 04:33:17 #12
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_120750214
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 21:15 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Ik vond alle eilanden wel een beetje op elkaar lijken eigenlijk. Ko Lanta, Phi Phi, Ko Tao, Ko Phangan, Samui.

Veruit de beste tijd heb ik toch gehad op Phangan. Zes dagen op dat eiland verblijven in een party-hostel (2,50 euro per nacht _O-) met elke avond een brute party is toch wel heel vet!
Je vond Koh Lanta op Koh Phi Phi lijken? De één is nagenoeg vlak, groot en vrij rustig en de andere is een kleine steile klif met een enorme hoop hotels. Waar zie je de overeenkomst?

En verder, smaken verschillen. Want jouw idee van 'heel vet' lijkt mij na één dag al verschrikkelijk, ben absoluut niet van de party-hostels. De parties zoek ik op als ik daar zin in heb.
  dinsdag 25 december 2012 @ 04:39:41 #13
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_120750227
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 01:20 schreef Kopstoot het volgende:

[..]

Ark bar was prima, maar wat geld te besteden? Die toko is fucking cheap, kost geen drol. Wat je daar in een week uitgeeft aan een overnachting geef je in Bangkok in een dag uit joh.
40 euro per nacht (promotie, 1 persoon), zie ik op de site. Dat is heel wat meer dan de 2,50 die ik eerder las en daarom veel geld voor ene backpacker.
  dinsdag 25 december 2012 @ 08:20:38 #14
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_120750516
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 04:39 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

40 euro per nacht (promotie, 1 persoon), zie ik op de site. Dat is heel wat meer dan de 2,50 die ik eerder las en daarom veel geld voor ene backpacker.
Dan zaten wij er in mei jongstleden goedkoper, betaalden 14 euro pppn.. :)
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
pi_120751379
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 21:18 schreef Jss89 het volgende:
Hallo! Wil komende zomer met vrienden een reis maken in Zuid-Oost-Azie. Het lijkt me heel gaaf, maar weet er weinig vanaf (wordt de eerste keer backpacken en de 2e keer Azie), vandaar dat ik het vorige topic even heb doorgenomen.

Nu heb ik een vraag over ons reisschema. De vriend van mij die met het voorstel kwam, heeft een mooie route bedacht om in 3-4 weken (meer zit er helaas niet in) van Bangkok via Noord-Thailand en Laos naar Ha Noi te gaan, om vervolgens naar Ho Chi Minh te vliegen en vanaf daar via Cambodja terug naar Bangkok.

Het lijkt me erg mooi om al deze landen te kunnen bezoeken, maar kan moeilijk inschatten of dit haalbaar is. Ik wil graag zoveel mogelijk zien en kom in de eerste plaats voor de natuur (al wil je natuurlijk ook een paar mooie tempels e.d. meepakken). Ik las in het vorige topic (en in die over Vietnam) dat veel mensen al zeker 3-4 weken plannen voor alleen Thailand of Vietnam.

Is het ook haalbaar om een grotere rondreis te doen of raden jullie dit af? En mochten we ons beperken tot 1 of 2 landen, wat is dan het meest aan te bevelen voor mensen die nog niet eerder in dit gebied geweest zijn?

Alvast bedankt :)
Wij vonden 3 weken Thailand (van bangkok naar noord naar zuid) al te kort met vrij veel tijd kwijt zijn aan reizen, dus denk dat je beter het plan iets kan inperken zodat je ook nog goed vakantie kan vieren :)
Too much is never enough!
pi_120753588
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 04:33 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Je vond Koh Lanta op Koh Phi Phi lijken? De één is nagenoeg vlak, groot en vrij rustig en de andere is een kleine steile klif met een enorme hoop hotels. Waar zie je de overeenkomst?

En verder, smaken verschillen. Want jouw idee van 'heel vet' lijkt mij na één dag al verschrikkelijk, ben absoluut niet van de party-hostels. De parties zoek ik op als ik daar zin in heb.
Dus je raad aan om die eilanden te verkennen? Als ze niet op elkaar lijken is dat ook een optie. Nog andere tips anyone?:)
  dinsdag 25 december 2012 @ 13:09:55 #17
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_120754922
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 08:20 schreef Kopstoot het volgende:

[..]

Dan zaten wij er in mei jongstleden goedkoper, betaalden 14 euro pppn.. :)
Haha, wij 35 pppn. Voor maar 14 euro zou het helemaal geniaal zijn geweest, ben jaloers. ;)
Gourmetten of steengrillen?
pi_120757917
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 08:20 schreef Kopstoot het volgende:

[..]

Dan zaten wij er in mei jongstleden goedkoper, betaalden 14 euro pppn.. :)
Mei is buiten het hoogseizoen en dan zijn accommodaties goedkoper of is er flink af te dingen.
pi_120798124
Eind juli ga ik met vrouw en dochter weer naar Thailand.
We beginnen met een paar dagen Chiang Mai, maar daarna is er wat twijfel. Zoals we het nu bedacht hebben gaan we daarna naar Sukothai, vervolgens Ayutthaya, Kanchanaburi, Koh Phangang en op het einde naar Bangkok.

Zowel CM als vanaf Kanchanubri staat het al vast en zijn hotels geboekt.
Ik twijfel dus alleen over de combi Sukothai en Ayutthaya. In Ayutthaya zijn we ook al eens geweest, maar hier willen we nu nog een keer heen zodat we ook een dagje naar Lop Buri kunnen gaan. We zouden ook een paar dagen extra in het noorden kunnen blijven, wellicht Chiang Rai, Pai of Chiang Dao. Maar is dat wel de moeite waard. Of zijn er nog andere leuke opties tussen CM en Kanchanaburi?
pi_120826264
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 12:18 schreef Jappe90 het volgende:

[..]

Dus je raad aan om die eilanden te verkennen? Als ze niet op elkaar lijken is dat ook een optie. Nog andere tips anyone?:)
Niemand nog wat last-minute tips?
pi_120833236
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 23:05 schreef Heufje het volgende:
Eind juli ga ik met vrouw en dochter weer naar Thailand.
We beginnen met een paar dagen Chiang Mai, maar daarna is er wat twijfel. Zoals we het nu bedacht hebben gaan we daarna naar Sukothai, vervolgens Ayutthaya, Kanchanaburi, Koh Phangang en op het einde naar Bangkok.

Zowel CM als vanaf Kanchanubri staat het al vast en zijn hotels geboekt.
Ik twijfel dus alleen over de combi Sukothai en Ayutthaya. In Ayutthaya zijn we ook al eens geweest, maar hier willen we nu nog een keer heen zodat we ook een dagje naar Lop Buri kunnen gaan. We zouden ook een paar dagen extra in het noorden kunnen blijven, wellicht Chiang Rai, Pai of Chiang Dao. Maar is dat wel de moeite waard. Of zijn er nog andere leuke opties tussen CM en Kanchanaburi?
Als je naar Sukothai gaat kan je volgens mij Ayutthaya wel overslaan als je daar al eens geweest bent denk ik? Pai is leuk om met een scotter rond te tuffen, reken alleen wel op een halve dag reizen als je er heen gaat in de spits. Wij zijn uiteindelijk 1.5 dag in Pai geweest en dat was voldoende om bijna alles te zien, maar een dagje extra was ook relaxt geweest.
Too much is never enough!
pi_120833317
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 20:21 schreef The6thgate het volgende:

[..]

Als je naar Sukothai gaat kan je volgens mij Ayutthaya wel overslaan als je daar al eens geweest bent denk ik? Pai is leuk om met een scotter rond te tuffen, reken alleen wel op een halve dag reizen als je er heen gaat in de spits. Wij zijn uiteindelijk 1.5 dag in Pai geweest en dat was voldoende om bijna alles te zien, maar een dagje extra was ook relaxt geweest.
Scootertje voor 5-6 dagen in Chiang Mai huren en naar Pai puffen. De beste beslissing die ik tijdens mijn trip heb gemaakt. Wat een tocht _O_

edit. Niet echt van toepassing als je met vrouw en dochter gaat 8)7 :P
  donderdag 27 december 2012 @ 20:36:26 #23
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_120834009
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 20:22 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

Scootertje voor 5-6 dagen in Chiang Mai huren en naar Pai puffen. De beste beslissing die ik tijdens mijn trip heb gemaakt. Wat een tocht _O_

edit. Niet echt van toepassing als je met vrouw en dochter gaat 8)7 :P
Hoe zit dat eigenlijk zonder rijbewijs, scooteren?

En ik zie dat Chang Mai - Pai maar 123 km is, dat doe je toch in één dag?
pi_120834335
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 20:36 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Hoe zit dat eigenlijk zonder rijbewijs, scooteren?
Niemand die er iets om geeft. Ik heb in Chiang Mai een scooter gehuurd bij Mr. Mechanic. Wat wel een tikje duurder dan de rest, maar ik wist wel zeker dat ik niet opgelicht zou worden. Het was een prima scooter (110km/h max.) incl. veilige helm.

Op Koh Pha Ngan echter is de jongen waarmee ik samen een scooter heb gehuurd hard opgelicht bij het terugbrengen. Hij moest 1000baht betalen voor een paar krasjes. Mijn tip: huur geen scooter op een eiland met onverharde wegen (Ko Tao, Ko Pha Ngan etc.)

quote:
En ik zie dat Chang Mai - Pai maar 123 km is, dat doe je toch in één dag?
150km is het geloof ik. Je gaat dwars door de jungle en bergen, 762 bochten in totaal. Als je een beetje doorrijdt doe je er 4-6 uur over.
pi_120836140
Hoe doen jullie dat met het huren van een scooter, geef je je paspoort dan af? Ik doe dit in iedergeval nooit en geef ze alleen m'n rijbewijs.

Het is trouwens ook handig om foto's te maken van de scooter die je huurt zodat ze niet achteraf allerlei schade aanwijzen die er al zat (dit schijnt een bekende scam op de eilanden te zijn).
pi_120838903
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2012 21:17 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Hoe doen jullie dat met het huren van een scooter, geef je je paspoort dan af? Ik doe dit in iedergeval nooit en geef ze alleen m'n rijbewijs.

Het is trouwens ook handig om foto's te maken van de scooter die je huurt zodat ze niet achteraf allerlei schade aanwijzen die er al zat (dit schijnt een bekende scam op de eilanden te zijn).
Je kan normaliter een borg betalen, iets van 1000 THB en een kopie van je paspoort achterlaten. Op deze manier hebben beide partijen een relatief goede zekerheid dat de brommer weer bij de eigenaar terug komt.

Wanneer je een wat oudere brommer huurt is het niet echt nodig om voorzorgsmaatregelen te nemen tegen bescherming van een scam, bij een nieuwe brommer wel, wat goed helpt is dan bij in gebruik name van de brommer opzichtig met een fototoestel inderaad wat foto´s te maken, opzichtig genoeg dat de eigenaar dat ziet.
Dit werkt ook altijd prima bij een huurauto overal ter wereld, op deze manier, laat je zien dat je goed op je hoede bent en zal men niet zo snel overgaan tot een scam.

Weet overigens wel dat wanneer je zonder rijbewijs rijdt, en dat kan prima, ik heb dat in mijn vroeger jaren ook vele malen gedaan, ook een politiecontrole is niet echt een probleem, als je schade rijdt zal je reisverzekering dit niet dekken, en ook een eventueel ter plaatse afgesloten lokale polis, als dat al wat waard is, in dat geval zal je de dagwaarde van de brommer moeten betalen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_120839793
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2012 21:17 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Hoe doen jullie dat met het huren van een scooter, geef je je paspoort dan af? Ik doe dit in iedergeval nooit en geef ze alleen m'n rijbewijs.

Het is trouwens ook handig om foto's te maken van de scooter die je huurt zodat ze niet achteraf allerlei schade aanwijzen die er al zat (dit schijnt een bekende scam op de eilanden te zijn).
Ik heb zelfs een keer m'n paspoort als borg gegeven toen ik twee oude barrels van fietsen had gehuurd in Chiang Mai :')
Allemaal goed afgelopen gelukkig :P
  donderdag 27 december 2012 @ 22:45:51 #28
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_120841413
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 22:22 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

Ik heb zelfs een keer m'n paspoort als borg gegeven toen ik twee oude barrels van fietsen had gehuurd in Chiang Mai :')
Allemaal goed afgelopen gelukkig :P
Tja, mag niet, maar gebeurt wel vaak.
pi_120841906
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 20:21 schreef The6thgate het volgende:

[..]

. Wij zijn uiteindelijk 1.5 dag in Pai geweest en dat was voldoende om bijna alles te zien, maar een dagje extra was ook relaxt geweest.
Wat was er zoal te zien in Pai, dacht eigenlijk dat het vooral om de (hippie)sfeer ging
pi_120842587
Heb op koh phangang en koh tao ook mn paspoort afgeveven om een scooter te huren. Elke keer goed gegaan. Op koh tao wel op aanraden van impian divers een verhuurder gekozen though.

Lijkt al weer zo lang geleden dat ik in Thailand was. Mooie dingen meegemaakt!
Koekoek
  vrijdag 28 december 2012 @ 08:29:52 #31
12621 tcr
*nix 4ever
pi_120852607
Voor wie nog een extra stimulans nodig heeft:

http://www.travelox.de/20(...)sburg-553-euro-mehr/

Voor ¤534 naar Bangkok of Phuket, via Dubai. Als ik al niet iets had voor volgend jaar ging ik zo weer...
  vrijdag 28 december 2012 @ 10:44:56 #32
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_120854848
Doe voorzichtig met die scooters he.... Ik heb verschillende buren die voor verschillende ambassade's de 'consulaire gevallen' doen (doden, gewonden en gevangenen, kort gezegd), en je wilt niet weten hoeveel toeristen echt ernstig gewond raken door op scooters te rijden terwijl ze daar niet aan gewend zijn.

[/oma] ;)
pi_120855949
Haha jullie hebben niet veel tips voor mij. Sorry als ik ongeduldig overkom, maar ik ben slechts 14 dagen in Thailand, tips voor de mooiste/meest romantische plekken zijn meer dan welkom! Waar is de prachtige natuur te vinden, kan je lekker traditioneel Thais eten, zonder overspoeld te worden door de toeristen?

Is een uitstapje naar Ko Tao de moeite waard? Zoals ik al zei zitten we de eerste 2 dagen op Koh Samui, dus Ko Tao is relatief dichtbij.

Bedankt!
pi_120856139
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 11:22 schreef Jappe90 het volgende:
Haha jullie hebben niet veel tips voor mij. Sorry als ik ongeduldig overkom, maar ik ben slechts 14 dagen in Thailand, tips voor de mooiste/meest romantische plekken zijn meer dan welkom! Waar is de prachtige natuur te vinden, kan je lekker traditioneel Thais eten, zonder overspoeld te worden door de toeristen?

Is een uitstapje naar Ko Tao de moeite waard? Zoals ik al zei zitten we de eerste 2 dagen op Koh Samui, dus Ko Tao is relatief dichtbij.

Bedankt!
Kerel.....ga fokking zelf op internet zoeken...hoe kan iemand voor jou nou bepalen wat het meest romantisch is? Luie zwans..ga lekker naar Drenthe met je avonturiers instelling
pi_120856322
Vanavond Fullmoon, eens al die malloten in het echt zien :P
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_120857974
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 11:33 schreef Ener-G het volgende:
Vanavond Fullmoon, eens al die malloten in het echt zien :P
Sterkte met dat overvolle over commerciële kut feest.
De pre pool party is nog beter
  vrijdag 28 december 2012 @ 12:29:53 #37
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_120858038
Laat 'm dat lekker zelf uitmaken zeg. Alsof het leuk is om te horen dat iets een kutfeest gaat worden, niet iedereen heeft dezelfde smaak als jij.

Ener-G, geniet ervan!
Gourmetten of steengrillen?
pi_120861430
Hoe is Thailand in juli/augustus? Uiteraard zullen er grote verschillen zijn tussen noord en zuid en tussen beide kusten, maar ik vroeg me af of iemand zijn ervaringen kon delen. Ik wil erg graag naar Thailand rond die tijd maar het is natuurlijk niet echt ideaal in die maanden met het regenseizoen. Of valt dat allemaal wel mee?
pi_120861674
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 december 2012 14:05 schreef Bananenman het volgende:
Hoe is Thailand in juli/augustus? Uiteraard zullen er grote verschillen zijn tussen noord en zuid en tussen beide kusten, maar ik vroeg me af of iemand zijn ervaringen kon delen. Ik wil erg graag naar Thailand rond die tijd maar het is natuurlijk niet echt ideaal in die maanden met het regenseizoen. Of valt dat allemaal wel mee?
Valt wel mee. Oostkust aanhouden.
pi_120863094
tja ben benieuwd, 2 dagen geleden naar het waterfall feestje geweest ergens in het zuiden bij een resort in de jungle. Dat was nog best goed te doen, leuke sfeer en locatie.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  vrijdag 28 december 2012 @ 14:48:28 #41
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_120863151
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 december 2012 14:05 schreef Bananenman het volgende:
Hoe is Thailand in juli/augustus? Uiteraard zullen er grote verschillen zijn tussen noord en zuid en tussen beide kusten, maar ik vroeg me af of iemand zijn ervaringen kon delen. Ik wil erg graag naar Thailand rond die tijd maar het is natuurlijk niet echt ideaal in die maanden met het regenseizoen. Of valt dat allemaal wel mee?
Ik was van 15 juli tot 8 aug afgelopen jaar. Amper regen gehad eigenlijk, al hadden we geloof ik wel een beetje geluk. Hier en daar een flinke hoosbui, maar vaker dan 3 keer is het niet gebeurd. (Noord, Bangkok en Oostkust)
Gourmetten of steengrillen?
pi_120872168
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2012 11:28 schreef drommezak het volgende:

[..]

Kerel.....ga fokking zelf op internet zoeken...hoe kan iemand voor jou nou bepalen wat het meest romantisch is? Luie zwans..ga lekker naar Drenthe met je avonturiers instelling
Bedankt voor deze intelligente reactie. Je hebt je best weer gedaan! Let volgende keer op je spelling en dan ben je toch weer een stap verder ;).

Om even inhoudelijk op je reactie in te gaan. Ik heb al op internet gezocht, maar wegens afstuderen en zeer nare omstandigheden in de familie heb ik niet al te veel tijd gehad om mij in te lezen. Omdat ik toch graag wat informatie wil inwinnen bij mensen met veel reiservaring dacht ik dat ik hier aan het juiste adres zou zijn.
Ik zit de eerste paar dagen op Koh Samui. Ik heb daar al het een en ander over gevonden op internet. Bijvoorbeeld dat Lamai Beach een aanrader is.
De rest van de dagen probeer ik zo goed mogelijk in te vullen, omdat ik slechts 2 weken in Thailand kan zijn. Mijn vraag is dan ook wat de beste manier is om deze tijd in te vullen. Ik kan bijvoorbeeld de andere eilanden om Koh Samui verkennen, maar op internet kwam ik tegen dat de omgeving rond Ranong erg mooi is, omdat hier nog weinig invloeden van het toerisme zijn te vinden. Het is toch niet zo heel gek dat ik om ervaringen vraag? Het zou zonde zijn om ergens te belanden waar niks te beleven is..
pi_120872521
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 08:29 schreef tcr het volgende:
Voor wie nog een extra stimulans nodig heeft:

http://www.travelox.de/20(...)sburg-553-euro-mehr/

Voor ¤534 naar Bangkok of Phuket, via Dubai. Als ik al niet iets had voor volgend jaar ging ik zo weer...
Dat is inderdaad goedkoop zeg! Maar Emirates wil nog weleens een hele vervelende aansluiting hebben en dan zit je zomaar meer dan 10 uur op het vliegveld te wachten :') Ik had pas een stopover van 4 uur en dat vond ik al best lang want het vliegveld van Dubai is helemaal kut.
  vrijdag 28 december 2012 @ 18:51:05 #44
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_120873654
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 18:23 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Dat is inderdaad goedkoop zeg! Maar Emirates wil nog weleens een hele vervelende aansluiting hebben en dan zit je zomaar meer dan 10 uur op het vliegveld te wachten :') Ik had pas een stopover van 4 uur en dat vond ik al best lang want het vliegveld van Dubai is helemaal kut.
Als je tien uur hebt, kun je toch nog de stad in gaan? Hoor altijd dat mensen dan gaan shoppen...
Maar het is Düsseldorf als vertrekplaats, hou daar wel rekening mee.
  vrijdag 28 december 2012 @ 18:52:20 #45
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_120873714
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 14:12 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Valt wel mee. Oostkust aanhouden.
Klopt, want de westkust is dan wel degelijk nat. Het diepste putje van het laagseizoen. Heb je geluk met het weer, is het dan wel ideaal om deals te vinden. Goedkoop duiken bij PhiPhi enzo.
pi_120873912
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 18:23 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Dat is inderdaad goedkoop zeg! Maar Emirates wil nog weleens een hele vervelende aansluiting hebben en dan zit je zomaar meer dan 10 uur op het vliegveld te wachten :') Ik had pas een stopover van 4 uur en dat vond ik al best lang want het vliegveld van Dubai is helemaal kut.
En zo enorm goedkoop is 530eu ook niet. Ik heb eind oktober 560eu betaald. Düsseldorf->Abu Dhabi (2:30hr overstap, zowel heen als terug)->Bangkok.

Terugweg kon ik van Abu Dhabi naar Dusseldorf zelfs languit liggen op de 4 stoelen in het middenpad, en werd ik behandeld als een koning (biertjes werden me aan de lopende band gebracht, sandwiches voor de terugreis naar huis, twee maaltijden). Etihad + Air Berlin _O_
  vrijdag 28 december 2012 @ 19:02:34 #47
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_120874214
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 18:56 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

En zo enorm goedkoop is 530eu ook niet. Ik heb eind oktober 560eu betaald. Düsseldorf->Abu Dhabi (2:30hr overstap, zowel heen als terug)->Bangkok.
Het is geen verkeerde prijs, een prijs die ik voor deze periode tot juni regelmatig zie. KLM zal ook nog wel vanaf Antwerpen met wat stuntprijzen richting Azie (Hong Kong, Singapore, Jakarta, Kuala Lumpur en Bangkok) gaan komen, maar alles op zijn tijd.
Vanaf Amsterdam zijn in deze periode met bijvoorbeeld Finnair of Austrian Airlines tarieven beschikbaar van rond de 600 euro, voldoende indicatie dat ergens in februari of maart nog wel wat extra stunttarieven komen van de vele maatschappijen die naar Azie vliegen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_120874246
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 18:56 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

En zo enorm goedkoop is 530eu ook niet. Ik heb eind oktober 560eu betaald. Düsseldorf->Abu Dhabi (2:30hr overstap, zowel heen als terug)->Bangkok.

Terugweg kon ik van Abu Dhabi naar Dusseldorf zelfs languit liggen op de 4 stoelen in het middenpad, en werd ik behandeld als een koning (biertjes werden me aan de lopende band gebracht, sandwiches voor de terugreis naar huis, twee maaltijden). Etihad + Air Berlin _O_
Ik was ook aangenaam verrast door de kwaliteit van Etihad. Daar was verder niks op aan te merken.
pi_120874508
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 19:02 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Het is geen verkeerde prijs, een prijs die ik voor deze periode tot juni regelmatig zie.
Klopt helemaal, maar enkel als het een beetje een fatsoenlijke overstap is.
  vrijdag 28 december 2012 @ 19:20:36 #50
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_120875262
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 19:07 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

Klopt helemaal, maar enkel als het een beetje een fatsoenlijke overstap is.
4,5 uur overstap in Dubai lijkt wel veel, maar op de heenweg is het heel vaal rondjes draaien boven Dubai en landt je zomaar een half uur later dan scheduled aankomst tijd. Met een beetje pech is er al anderhalf uur van die 4,5 voorbij voordat je weer in de vertrekhal staat. En dan nog eens één uur voor vertrek aan de gate aanwezig moeten zijn, blijven er nog krap 2 uurtjes over om je aan alle theedoeken en boerka's te vergapen of een kopje thee te drinken.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_120879804
Iemand hier ook met een Emirates A380 gevlogen? Ik had er meer van verwacht, dacht zo'n nieuw toestel zal wel veel fijner vliegen maar de stoelen zaten vrij kut. De service was wel top.
pi_120947207
Oké spoedje! Iemand tips waar morgen oud en nieuw te vieren in Bangkok? Hoeft niet a la supperclub hi-so te zijn. Gewoon een gave club of locatie met house/techno muziek? Andere tips?
  zondag 30 december 2012 @ 11:30:39 #53
6941 APK
Factual, I think.
pi_120948469
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2012 20:41 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Iemand hier ook met een Emirates A380 gevlogen? Ik had er meer van verwacht, dacht zo'n nieuw toestel zal wel veel fijner vliegen maar de stoelen zaten vrij kut. De service was wel top.
Ik vond het het fijnste toestel waarin ik tot nu toe heb gevlogen.
Heerlijke stoelen, prima beenruimte, top inflight entertainment, lekker stil en uiterst vriendelijk personeel.
KLM zou zich moeten schamen dat ze niet hetzelfde kunnen of willen leveren :Y
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  zondag 30 december 2012 @ 11:40:09 #54
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_120948745
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2012 20:41 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Iemand hier ook met een Emirates A380 gevlogen? Ik had er meer van verwacht, dacht zo'n nieuw toestel zal wel veel fijner vliegen maar de stoelen zaten vrij kut. De service was wel top.
Al meerdere keren. Laatst nog een trip AMS-DXB-BKK-HKG-BKK-DXB-AMS in A380 business class gemaakt. Flatbeds en kingsize ICE screens. Niets te klagen. Maar voor privé trips ook al een aantal keren in een A380 gevlogen met Emirates. Ik ken in Economy alleen het voorste gedeelte en dat zit uitstekend, is erg rustig gezien het kleine compartiment en dat toestel is echt fluister stil. Beenruimte en recline zijn bij Emirates erg goed tov andere maatschappijen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zondag 30 december 2012 @ 11:43:57 #55
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_120948869
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 10:30 schreef Chimpmunk het volgende:
Oké spoedje! Iemand tips waar morgen oud en nieuw te vieren in Bangkok? Hoeft niet a la supperclub hi-so te zijn. Gewoon een gave club of locatie met house/techno muziek? Andere tips?
Siam square is toch de place to be morgen. Hoor ik tenminste van mijn Thaise kennissen. Ik kom pas donderdag aan dus een beetje te laat om dan uit eigen waarneming te berichten.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  Moderator zondag 30 december 2012 @ 11:47:43 #56
155227 crew  Guppy
dus
pi_120948978
Kom wel op tijd als je naar Siam Square wilt. Het wordt druk daar. Dat was tenminste zo toen wij er waren. Maar dat is alweer even geleden (2009/2010)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 30 december 2012 @ 12:54:44 #57
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_120951296
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 11:43 schreef buzz1291 het volgende:
Siam square is toch de place to be morgen. Hoor ik tenminste van mijn Thaise kennissen. Ik kom pas donderdag aan dus een beetje te laat om dan uit eigen waarneming te berichten.
Echt? Volgens mij is het op het moment een grote bouwput? Of bedoel je het plein aan de overkant, tussen Paragon en Siam Center (dat pas mid-januari weer heropend, als ik het me goed herinner)?
  zondag 30 december 2012 @ 14:41:34 #58
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_120956053
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 12:54 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Echt? Volgens mij is het op het moment een grote bouwput? Of bedoel je het plein aan de overkant, tussen Paragon en Siam Center (dat pas mid-januari weer heropend, als ik het me goed herinner)?
Dat dus ja. Was even een slip of the pen. Sorry
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_120956347
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2012 20:41 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Iemand hier ook met een Emirates A380 gevlogen? Ik had er meer van verwacht, dacht zo'n nieuw toestel zal wel veel fijner vliegen maar de stoelen zaten vrij kut. De service was wel top.
Van Bangkok naar Dubai. Ik vond het geweldig. Heel stil in het vliegtuig vond ik de grootste plus. Kon zelfs slapen en dat lukt me eigenlijk nooit in een vliegtuig
  zondag 30 december 2012 @ 14:50:16 #60
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_120956543
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 14:41 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Dat dus ja. Was even een slip of the pen. Sorry
Oh ik dacht dat ík gek werd ;) Laatst vertelde ook iemand al dat Siam Square de beste plek was om te shoppen, dus ik vroeg me af of iedereen iets wist wat ik niet wist :D
  zondag 30 december 2012 @ 14:54:37 #61
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_120956736
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 14:50 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Oh ik dacht dat ík gek werd ;) Laatst vertelde ook iemand al dat Siam Square de beste plek was om te shoppen, dus ik vroeg me af of iedereen iets wist wat ik niet wist :D
Shoppen doe je tegenwoordig toch in Asiatique the Riverside? Ik hou het wel bij The Mall Bankapi of Samakhon Village waar ik alles kan krijgen wat ik nodig heb.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zondag 30 december 2012 @ 15:31:20 #62
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_120958217
Ik shop niet :{ ;)
pi_120996894
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 08:29 schreef tcr het volgende:
Voor wie nog een extra stimulans nodig heeft:

http://www.travelox.de/20(...)sburg-553-euro-mehr/

Voor ¤534 naar Bangkok of Phuket, via Dubai. Als ik al niet iets had voor volgend jaar ging ik zo weer...
Hoe valt deze te boeken dan?
Via de linkjes naar de emirates en ebookers site kan ik alleen vluchten van 650+ euro vinden in februari.
  maandag 31 december 2012 @ 07:37:05 #64
12621 tcr
*nix 4ever
pi_120997647
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 04:45 schreef ZigoSOS het volgende:

[..]

Hoe valt deze te boeken dan?
Via de linkjes naar de emirates en ebookers site kan ik alleen vluchten van 650+ euro vinden in februari.
Helaas is het met dit soort acties snel boeken, dus best kans dat ze alweer op zijn. Toen ik mijn vlucht naar Bangkok boekte was die ook na een uur al weer uitverkocht (toen een vriend hem wilde kopen). Dit soort sites goed in de gaten houden, al komt februari wel snel dichterbij...
pi_120999584
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 22:54 schreef Heufje het volgende:

[..]

Wat was er zoal te zien in Pai, dacht eigenlijk dat het vooral om de (hippie)sfeer ging
De sfeer is idd heel relaxt. Wij hadden er maar 1.5 dag en zijn met het scootertje langs de diverse bezienswaardigheden rondom Pai gereden. Enkele watervallen, Pai Canyon, Hot Springs etc. Dus voor die dingen heb je niet veel tijd nodig, maar ik had er prima een paar dagen langer kunnen blijven om te relaxen en gewoon genieten van de mooie omgeving.
Too much is never enough!
pi_121009201
Vanmiddag wezen waterscooteren met de brommertjes :+ Dwars door een hoosbui heen niet normaal :o
Toen we stonden te schuilen voor een winkel onder de luifel ook nog op 2 meter na geraakt door de bliksem, mn eerste vuurwerk al gehad voor vandaag :D

Voor de rest alles wel okee, er schijnt nog een grote storm aan te komen dus dat wordt nog leuk vannacht. Alle belangrijke meuk in een drybag, zorgen dat we niet geraakt worden door de bliksem of vuurwerk, en het zal wel loslopen gok ik :P
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_121066142
Dag,

mijn vriendin en ik willen graag in November voor 3 1/2 week op huwelijksreis naar Thailand. Het is voor ons allebei de eerste x richting Azie en we willen eigenlijk alles zelf gaan plannen.

We willen eerst veel gaan zien in Bangkok en Chiang Mai en vanuit daaruit terug naar het zuiden naar de stranden waar we meer willen relaxen, vriendin duikbrevet halen, etc.

Rond de 17e is in Chiang Mai het Loy Krathong festival waar we dan bij willen zijn. Zijn mensen hier al eens eerder geweest? Zoja, is dat nog de moeite waard? En hoe vroeg moeten we dan al in Chiang Mai zijn om de drukte enigszins te vermijden?

Budget is ongeveer 6000 euro in totaal en willen toch wel semi-luxe hotels. Is dat haalbaar? Wat zijn verder volgens de dingen die we moeten doen/zien?

Alvast bedankt voor alle reacties :)
  woensdag 2 januari 2013 @ 13:18:18 #68
12621 tcr
*nix 4ever
pi_121068511
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 11:51 schreef ProfielAnoniem het volgende:
mijn vriendin en ik willen graag in November voor 3 1/2 week op huwelijksreis naar Thailand. Het is voor ons allebei de eerste x richting Azie en we willen eigenlijk alles zelf gaan plannen.

We willen eerst veel gaan zien in Bangkok en Chiang Mai en vanuit daaruit terug naar het zuiden naar de stranden waar we meer willen relaxen, vriendin duikbrevet halen, etc.
Wel lullig dat je je vriendin meeneemt, zal je vrouw leuk vinden ;).

Geen ervaring met duiken, maar op Phi Phi zaten een heleboel 'duikscholen'.

Trouwens, 6000 euro is puur je budget op locatie neem ik aan? Dat is bijna 250 euro per dag, daar kun je als een koning van leven in Thailand, duurste hotel voor ons was ¤75 per nacht (Bangkok), de rest rond de ¤60 per nacht, zelfs nog geld over om te vliegen, scheelt je weer tijd...
pi_121072566
Tzt uiteraard m'n vrouw :)

6000 is incl ticket dus ik dat wordt ongeveer 4500 in totaal dus ongeveer 180 euro per dag voor 2 personen.
  woensdag 2 januari 2013 @ 15:37:47 #70
12621 tcr
*nix 4ever
pi_121073154
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 15:24 schreef ProfielAnoniem het volgende:
Tzt uiteraard m'n vrouw :)

6000 is incl ticket dus ik dat wordt ongeveer 4500 in totaal dus ongeveer 180 euro per dag voor 2 personen.
Met de duikschool kan het misschien niet genoeg zijn, alleen hotel/eten/vervoer moet dit meer dan genoeg zijn.
  woensdag 2 januari 2013 @ 21:45:36 #71
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_121088125
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 15:37 schreef tcr het volgende:

[..]

Met de duikschool kan het misschien niet genoeg zijn, alleen hotel/eten/vervoer moet dit meer dan genoeg zijn.
Maar als je in semi-luxe hotels wilt slapen, overigens een terechte keus, dan ga je ook niet iedere dag street-food eten en zullen de overige uitgaven wel navenant zijn. Je red het wel met 180 euro per dag voor 2 personen maar als je wat hi-so restaurants en clubs bezoekt, vliegt het er ook wel lekker doorheen hoor. Tenslotte is 180 euro ook niet veel meer dan 7000 Bt, om het eens in het juiste perspectief te zien.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_121109081
Mmm, het budget moet ik dan nog maar even overzien. De clubs en het eten hoeft niet zo hi-so. Naar clubs zijn we sowieso toch al niet van plan om te gaan, maar we willen wel (veel) leuke excursies doen. Wat vinden jullie van de route? En hebben jullie verder nog tips voor activiteiten die we moeten doen?
pi_121110181
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 13:43 schreef ProfielAnoniem het volgende:
Mmm, het budget moet ik dan nog maar even overzien. De clubs en het eten hoeft niet zo hi-so. Naar clubs zijn we sowieso toch al niet van plan om te gaan, maar we willen wel (veel) leuke excursies doen. Wat vinden jullie van de route? En hebben jullie verder nog tips voor activiteiten die we moeten doen?
Je route zegt me zo niet zo veel. Je zegt BKK, chiang mai, en dan het zuiden. Heb je een preciezere route in gedachte?
Chiang Mai vind ik zelf wel tof. Ook genoeg excursies te regelen vanuit daar.

180 euro met 2 personen gemiddeld per dag heb ik nooit gehaald. Alleen het duiken is redelijk prijzig, maar ook zo intensief dat je die dagen verder niet zo veel doet. In Chiang Mai vind ik het knap als je de 180 op een dag aantikt zonder op stap te gaan of luxe te eten. Met die 6000 Euro zit je dus wel goed.
  donderdag 3 januari 2013 @ 15:46:22 #74
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_121114234
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 15:37 schreef tcr het volgende:

[..]

Met de duikschool kan het misschien niet genoeg zijn, alleen hotel/eten/vervoer moet dit meer dan genoeg zijn.
Een duikbrevet kost je hooguit 400 euro eenmalig, dus dat valt in het niet bij een budget van 180 euro per dag. Voor dat geld kun je zelfs nog regelmatig fundives gaan doen.

En PhiPhi is waarschijnlijk niet echt leuk voor een huwelijksreis. Dat is een backpackerseiland geworden. Koh Lanta is veel groter en heeft meer geschikte accommodaties. Op het vasteland zijn ook veel mogelijkheden die mooie resorts combineren met duikscholen. Phuket niet doen overigens.
  donderdag 3 januari 2013 @ 16:19:45 #75
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_121115682
Er zijn trouwens volop (retour)tickets naar Bangkok beschikbaar met Ethiad / AirBerlin voor 363 euro. Met name aan het eind van het jaar.

Vertrek uit Gdansk of Krakow, terug naar Berlijn.

Boeken via ebookers.de (multicity via Abu Dhabi).
  donderdag 3 januari 2013 @ 19:10:02 #76
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_121122462
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 16:19 schreef Lemans24 het volgende:
Er zijn trouwens volop (retour)tickets naar Bangkok beschikbaar met Ethiad / AirBerlin voor 363 euro. Met name aan het eind van het jaar.

Vertrek uit Gdansk of Krakow, terug naar Berlijn.

Boeken via ebookers.de (multicity via Abu Dhabi).
Klinkt wel leuk die aanbieding, maar als je uit Nederland vertrekt moet je eerst daar kunnen komen, dat kan wel met budgetairliners, maar gezien je extra kosten moet maken voor een koffer in het ruim te vervoeren en de ruime marge die je moet houden om de vlucht niet te missen op de heen of terugweg kom je toch al gauw op de 450 euro uit. Goedkoop, maar met de mogelijkheid dat je een vlucht mist bij vertraging en de kosten die je dan moet maken in combinatie met de tarieven vanuit Amsterdam van een euro 500-600 is de besparing wel minimaal.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 3 januari 2013 @ 19:35:48 #77
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_121123521
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 19:10 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Klinkt wel leuk die aanbieding, maar als je uit Nederland vertrekt moet je eerst daar kunnen komen, dat kan wel met budgetairliners, maar gezien je extra kosten moet maken voor een koffer in het ruim te vervoeren en de ruime marge die je moet houden om de vlucht niet te missen op de heen of terugweg kom je toch al gauw op de 450 euro uit. Goedkoop, maar met de mogelijkheid dat je een vlucht mist bij vertraging en de kosten die je dan moet maken in combinatie met de tarieven vanuit Amsterdam van een euro 500-600 is de besparing wel minimaal.
Klopt. Maar mocht je in de buurt (moeten) zijn van de Gdansk, Krakow of Berlijn, kan het al voordeliger uitpakken. En het gaat deels om de sport, natuurlijk.
pi_121263480
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 14:11 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Je route zegt me zo niet zo veel. Je zegt BKK, chiang mai, en dan het zuiden. Heb je een preciezere route in gedachte?
Chiang Mai vind ik zelf wel tof. Ook genoeg excursies te regelen vanuit daar.
Bij het zuiden dacht ik aan de stranden ten zuiden van bankgok bijv: Koh Tao of Ko Samui

Wat raden jullie aan trouwens qua boeken? Alles gewoon op de bonnefooi? Of toch maar een reisbureau inschakelen?
pi_121263501
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 11:26 schreef ProfielAnoniem het volgende:
zuiden dacht ik aan de stranden ten zuiden van bankgok bijv: Koh Tao of Ko Samui

Wat raden jullie aan trouwens qua boeken? Alles gewoon op de
Niks boeken.
pi_121268741
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 14:50 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Oh ik dacht dat ík gek werd ;) Laatst vertelde ook iemand al dat Siam Square de beste plek was om te shoppen, dus ik vroeg me af of iedereen iets wist wat ik niet wist :D
Ik zeg ook altijd Siam Square, gewoon het gedeelte tegenover MBK waar je 's avonds de markt hebt en daarachter nog allemaal kleine shops.
pi_121272300
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 11:26 schreef ProfielAnoniem het volgende:

[..]

Bij het zuiden dacht ik aan de stranden ten zuiden van bankgok bijv: Koh Tao of Ko Samui

Wat raden jullie aan trouwens qua boeken? Alles gewoon op de bonnefooi? Of toch maar een reisbureau inschakelen?
Zelf vond ik Koh Tao erg tof. Goede keus imo. Helemaal als je wil ontspannen en wil duiken. Dat kan daar prima en voor een mooie prijs.

Ik heb alles altijd op de bonnefooi gedaan. Dat houdt je ook vrij in hoe lang je ergens wil blijven.
pi_121272805
Is er hier iemand weleens op Koh Lipe geweest? Ik heb mijn plannen een beetje omgegooid en wil nu de 22e vanuit BKK ergens naar het zuiden vliegen en dan eerst dus daar ergens op een eiland, (of eventueel bij Krabi blijven, Railay beach misschien? ) dan Khao Sok, dat natuurpark in en dan via BKK vliegen naar Vietnam, die vlucht heb ik ook geboekt al, want afgesproken met iemand in HCM, dat is 2 februari. Dus ik heb een kleine 10 dagen voor natuurpark en strand.

Dus nu wil ik het mooiste eiland daar in de buurt. De Trang eilanden lijken me ook wel wat. Zoveel keuzes! Ik wil graag: poederwit zand, snorkelen! Hutje op het strand (mag van ellende uit elkaar vallen, dat boeit me niet).
pi_121273435
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 16:17 schreef conleche het volgende:
Is er hier iemand weleens op Koh Lipe geweest? Ik heb mijn plannen een beetje omgegooid en wil nu de 22e vanuit BKK ergens naar het zuiden vliegen en dan eerst dus daar ergens op een eiland, (of eventueel bij Krabi blijven, Railay beach misschien? ) dan Khao Sok, dat natuurpark in en dan via BKK vliegen naar Vietnam, die vlucht heb ik ook geboekt al, want afgesproken met iemand in HCM, dat is 2 februari. Dus ik heb een kleine 10 dagen voor natuurpark en strand.

Dus nu wil ik het mooiste eiland daar in de buurt. De Trang eilanden lijken me ook wel wat. Zoveel keuzes! Ik wil graag: poederwit zand, snorkelen! Hutje op het strand (mag van ellende uit elkaar vallen, dat boeit me niet).
Toevallig wel, een paar maanden terug zat ik daar. Wit zand kan je daar wel vinden! Ik had wel het idee dat het eiland een paar jaar terug mooier geweest moet zijn, er is nu vrij veel toerisme. Gevolg daarvan is dat er flink wat longtailboten rondvaren waar je ook tijdens snorkelen af en toe op moet letten.
Qua resort heb je op sunrise beach wat zitten die eenvoudige hutjes hebben. Je moet ze in elk geval afsluiten met een hangslot zag ik ;) Pattaya Beach vond ik het mooiste, hier kan je 's avonds ook heerlijk op het strand hangen met een biertje en een muziekje.
Boottocht kan je met de Tigerline boeken incl. transfer...duurde wel 3.5 uur voor we bij Koh Lipe waren. Een speetboat (Bundhaya bijv.) brengt je er in een uur wat me persoonlijk toch veel beter beviel :)
Too much is never enough!
pi_121276881
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 16:32 schreef The6thgate het volgende:

[..]

Toevallig wel, een paar maanden terug zat ik daar. Wit zand kan je daar wel vinden! Ik had wel het idee dat het eiland een paar jaar terug mooier geweest moet zijn, er is nu vrij veel toerisme. Gevolg daarvan is dat er flink wat longtailboten rondvaren waar je ook tijdens snorkelen af en toe op moet letten.
Qua resort heb je op sunrise beach wat zitten die eenvoudige hutjes hebben. Je moet ze in elk geval afsluiten met een hangslot zag ik ;) Pattaya Beach vond ik het mooiste, hier kan je 's avonds ook heerlijk op het strand hangen met een biertje en een muziekje.
Boottocht kan je met de Tigerline boeken incl. transfer...duurde wel 3.5 uur voor we bij Koh Lipe waren. Een speetboat (Bundhaya bijv.) brengt je er in een uur wat me persoonlijk toch veel beter beviel :)
Waar vandaan had je de boot? Op zich vind ik het niet heel erg zo'n bootreis, boekje erbij en 3,5 uur is zo voorbij. Of het moet niet veel schelen in prijs, dan is een speedboot ook prima. Wat betreft het toerisme.......het is idd jammer.....vraag me af of er nog onontdekte mooie plekjes zijn!
pi_121278332
Ik ben mijn vakantie het plannen, ik wil in ieder geval naar Laos gaan, en wil dit combineren met en of Vietnam. ik heb maar drie weken dus het wordt kort.
Op het moment denk ik zeker te weten om via Bangkok direct door te vliegen op Chaing Mai , en vandaar uit richting Chaing Rai te reizen, en daar via de Mekong de grens naar Laos over steken. Ik wil dan Via Luang Prabang, Vientiane en 4000 islands, bij Ubon Ratchath weer Thailand binnen reizen, of dan net noord oostelijk Vietnam in reizen.
Ik heb niet het idee dat het stuk tussen Ubon Ratchath en Bangkok echt interessant is, en het beter is om Vietnam in te trekken. iemand enig idee ?
pi_121278401
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2013 17:57 schreef conleche het volgende:

[..]

Waar vandaan had je de boot? Op zich vind ik het niet heel erg zo'n bootreis, boekje erbij en 3,5 uur is zo voorbij. Of het moet niet veel schelen in prijs, dan is een speedboot ook prima. Wat betreft het toerisme.......het is idd jammer.....vraag me af of er nog onontdekte mooie plekjes zijn!
Vanaf Trang-Pak Barra, andere optie is Hat Yai
Too much is never enough!
pi_121348617
Khao San Road, wat een hel. :')
pi_121348698
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 12:48 schreef ElDinosaur het volgende:
Khao San Road, wat een hel. :')
Ben je daar nu? Tokkie Paradise! :P
pi_121348834
Iemand tips hoe we van ko Phangan het beste naar Ko Lanta kunnen gaan? Ik neem aan naar krabi en vanuit krabi naar lanta? Combi ticket kopen aan de pier zelf?
pi_121348884
quote:
10s.gif Op woensdag 9 januari 2013 12:50 schreef conleche het volgende:

[..]

Ben je daar nu? Tokkie Paradise! :P
Ja echt, holy shit. Zo erg had ik het nou ook weer niet verwacht. :D :')

Morgen maar ff een paar straten verhuizen.
pi_121349170
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2013 12:56 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Ja echt, holy shit. Zo erg had ik het nou ook weer niet verwacht. :D :')

Morgen maar ff een paar straten verhuizen.
Ik heb geboekt in het Rambuttri village plaza deze keer, want zwembad, dat ligt als het goed is bij KSR in de buurt, maar wel rustig. Misschien kan je dat even checken (en hier verslag doen :+)
pi_121349336
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 13:05 schreef conleche het volgende:

[..]

Ik heb geboekt in het Rambuttri village plaza deze keer, want zwembad, dat ligt als het goed is bij KSR in de buurt, maar wel rustig. Misschien kan je dat even checken (en hier verslag doen :+)
Rambuttri ligt inderdaad zo'n 200 meter van Khao San Road. Je moet Soi Rambuttri wel vlot doorlopen, want het zit daar vol met tuk-tuk touts en vervelende tailors.

Prima hotel overigens. Ik heb in november 600 baht per nacht betaald voor een single room (wat bijna net zoveel was als een high-end hostel, in dit geval NapPark). Het (kleine) zwembad is op het dak gevestigd, en geeft je een uitzicht over de Chao Praya rivier.
pi_121382511
Ik wil met een aantal vrienden misschien naar Thailand en daar een trip maken per huurauto/ trein. Zijn allemaal rond de 23 jaar en willen dan ook redelijk uitgaan maar de kosten ook laag houden. Heeft iemandmisschien tips of ervaringen wat het beste is of welke steden je globaal moet aandoen.
pi_121383512
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 13:05 schreef conleche het volgende:

[..]

Ik heb geboekt in het Rambuttri village plaza deze keer, want zwembad, dat ligt als het goed is bij KSR in de buurt, maar wel rustig. Misschien kan je dat even checken (en hier verslag doen :+)
Rambuttri is inderdaad een leuke straat, wat gezelliger en minder druk dan KSR. 's Avonds is het heerlijk om daar even te zitten en een biertje te drinken, je kan er overigens ook lekker eten.

quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 23:05 schreef Heufje het volgende:
Eind juli ga ik met vrouw en dochter weer naar Thailand.
We beginnen met een paar dagen Chiang Mai, maar daarna is er wat twijfel. Zoals we het nu bedacht hebben gaan we daarna naar Sukothai, vervolgens Ayutthaya, Kanchanaburi, Koh Phangang en op het einde naar Bangkok.

Zowel CM als vanaf Kanchanubri staat het al vast en zijn hotels geboekt.
Ik twijfel dus alleen over de combi Sukothai en Ayutthaya. In Ayutthaya zijn we ook al eens geweest, maar hier willen we nu nog een keer heen zodat we ook een dagje naar Lop Buri kunnen gaan. We zouden ook een paar dagen extra in het noorden kunnen blijven, wellicht Chiang Rai, Pai of Chiang Dao. Maar is dat wel de moeite waard. Of zijn er nog andere leuke opties tussen CM en Kanchanaburi?
Lop Buri is niet heel bijzonder, de monkey temple is grapig om te zien, het zit er echt helemaal vol met die kleine monsters. Ik liep daar met een flesje Pepsi in mijn hand, en voordat ik het wist had ik een aap aan m'n t-shirt hangen. Maar als je al een krap schema hebt, zou ik er geen dag voor uittrekken, je mist niet heel veel dan ;)
pi_121383519
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 05:45 schreef kurk_droog het volgende:
Ik wil met een aantal vrienden misschien naar Thailand en daar een trip maken per huurauto/ trein. Zijn allemaal rond de 23 jaar en willen dan ook redelijk uitgaan maar de kosten ook laag houden. Heeft iemandmisschien tips of ervaringen wat het beste is of welke steden je globaal moet aandoen.
De OP staat er vol mee
  donderdag 10 januari 2013 @ 11:23:38 #96
25967 solidslayer
to much is never enough
pi_121387052
Tickets zijn geboekt! 560,- pp 3 weken in Oktober, erg veel zin in !
PSN-ID: SoliD_S
pi_121405208
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 05:45 schreef kurk_droog het volgende:
Ik wil met een aantal vrienden misschien naar Thailand en daar een trip maken per huurauto/ trein. Zijn allemaal rond de 23 jaar en willen dan ook redelijk uitgaan maar de kosten ook laag houden. Heeft iemandmisschien tips of ervaringen wat het beste is of welke steden je globaal moet aandoen.
Redelijk uitgaan en de kosten laag houden? Neem dan de nachttrein en neem je eigen bier mee. Ik zat in de nachttrein van Bangkok naar Chiang Mai, en dat was één groot feest aan de bar.

Sowieso alles per openbaar vervoer doen. Dat is in Thailand echt prima geregeld. Tenzij je zoals ik in een bus van Lomprayah ziet die van de weg afraakt, waardoor je 4 uur vertraging hebt D :')
pi_121407355
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 19:46 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

Redelijk uitgaan en de kosten laag houden? Neem dan de nachttrein en neem je eigen bier mee. Ik zat in de nachttrein van Bangkok naar Chiang Mai, en dat was één groot feest aan de bar.

Sowieso alles per openbaar vervoer doen. Dat is in Thailand echt prima geregeld. Tenzij je zoals ik in een bus van Lomprayah ziet die van de weg afraakt, waardoor je 4 uur vertraging hebt D :')
Heb je dan ook nog passen zoals de railtickets in Europa waarbij je in 1 maand 20x mag reizen? Treinen met een bar waar veel sfeer hangt trek ik altijd wel goed :)
pi_121407548
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 20:33 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Heb je dan ook nog passen zoals de railtickets in Europa waarbij je in 1 maand 20x mag reizen? Treinen met een bar waar veel sfeer hangt trek ik altijd wel goed :)
Niet dat ik weet. Maar het OV in Thailand is goed te doen qua prijs. Vooral als je 's nachts rijdt, omdat je dan ook nog een overnachting uitspaart. Als ik me niet vergis heb ik ongeveer 18eu betaald voor een bed in de trein van Bangkok naar Chiang Mai.
  donderdag 10 januari 2013 @ 21:37:02 #100
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_121411174
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 20:33 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Heb je dan ook nog passen zoals de railtickets in Europa waarbij je in 1 maand 20x mag reizen? Treinen met een bar waar veel sfeer hangt trek ik altijd wel goed :)
Dat is in Thailand niet nodig zo'n pas, reizen per trein is goedkoop, zeker over de lange afstand. Wel is het verstandig om met nachttreinen de 'luxe' te nemen van een sleeper en niet op een stoel te zitten, want het verschil in prijs is nu niet zo dat je geen slaaptrein kan permiteren.

Voor overdag reizen in derde klasse heb je echt geen railpas nodig, dat is goedkoop, kijk wel uit dat je niet te lange afstanden overdag in de derde klasse reist, want het is te doen voor een uur of 4, daarna is het echt te veel.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_121414617
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 18:32 schreef Roger_ het volgende:
Ik ben mijn vakantie het plannen, ik wil in ieder geval naar Laos gaan, en wil dit combineren met en of Vietnam. ik heb maar drie weken dus het wordt kort.
Op het moment denk ik zeker te weten om via Bangkok direct door te vliegen op Chaing Mai , en vandaar uit richting Chaing Rai te reizen, en daar via de Mekong de grens naar Laos over steken. Ik wil dan Via Luang Prabang, Vientiane en 4000 islands, bij Ubon Ratchath weer Thailand binnen reizen, of dan net noord oostelijk Vietnam in reizen.
Ik heb niet het idee dat het stuk tussen Ubon Ratchath en Bangkok echt interessant is, en het beter is om Vietnam in te trekken. iemand enig idee ?
Vlieg je weer terug vanuit Bangkok? Al eens aan gedacht om Cambodja mee te pakken na 4000 islands? Of lijkt je dat niks?
pi_121414785
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 19:46 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

Redelijk uitgaan en de kosten laag houden? Neem dan de nachttrein en neem je eigen bier mee. Ik zat in de nachttrein van Bangkok naar Chiang Mai, en dat was één groot feest aan de bar.

Sowieso alles per openbaar vervoer doen. Dat is in Thailand echt prima geregeld. Tenzij je zoals ik in een bus van Lomprayah ziet die van de weg afraakt, waardoor je 4 uur vertraging hebt D :')
Je kunt echt wel beter uitgaan dan in die sleepertrain. In Bangkok gewoon lekker op stap gaan. Prijzen vallen wel wat tegen. Verder is het wel een goed plan om met de sleeper train naar Chiang Mai te gaan, prijzen zijn daar een stuk beter in vergelijking met BKK.
  vrijdag 11 januari 2013 @ 05:27:24 #103
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_121423295
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 20:33 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Heb je dan ook nog passen zoals de railtickets in Europa waarbij je in 1 maand 20x mag reizen? Treinen met een bar waar veel sfeer hangt trek ik altijd wel goed :)
Volgens mij moet jij je eerst eens gaan inlezen. En een auto huren als 23 jarige lukt je niet bij een gerenomeerd verhuurbedrijf als Avis of Hertz. En als het je al lukt, dan met een verhoogd eigenrisico waar je niet vrolijk van wordt. Daarnaast moet je in Thailand niet zelf met een auto willen rijden. Bij schade ben jij als Farang altijd de sigaar. Om nog niet te spreken over de bij iedere roadblock waarschijnlijk verplichte donaties in het pensioenfonds van de lokale hermandad.

En treinen met een barrijtuig in Thailand..... Die past niet in jouw budget kan ik je verzekeren.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  vrijdag 11 januari 2013 @ 05:39:01 #104
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_121423303
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 21:37 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Voor overdag reizen in derde klasse heb je echt geen railpas nodig, dat is goedkoop, kijk wel uit dat je niet te lange afstanden overdag in de derde klasse reist, want het is te doen voor een uur of 4, daarna is het echt te veel.
De gemiddelde Thai haalt er echt zijn of haar neus voor op, om in een derde klasse rijtuig te reizen. Dat is tegenwoordig alleen nog bestemd voor minimumloner Issaantjes of ideologische naieve backpackers met een 300Bt per dag budget. En zelfs die Issaantjes reizen liever vanaf MorShit met de bus omdat dat heel wat comfortabeler is.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_121423432
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 05:39 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

De gemiddelde Thai haalt er echt zijn of haar neus voor op, om in een derde klasse rijtuig te reizen. Dat is tegenwoordig alleen nog bestemd voor minimumloner Issaantjes of ideologische naieve backpackers met een 300Bt per dag budget. En zelfs die Issaantjes reizen liever vanaf MorShit met de bus omdat dat heel wat comfortabeler is.
Heb het ooit één keer gedaan. Wilde toen per se die dag nog naar het noorden, maar omdat het een feestdag was zaten alle nachttreinen volgeboekt.

Zo erg kon het toch niet zijn?

Na een half uur conducteur opgezocht, of er niet ergens nog wat plaats was. Uiteindelijk bleek dat alle handdoeken die uitgedeeld werden ook twee ligbedjes hadden. Voor 400 Baht kregen ik + medereiziger een upgrade daar naar toe. Wel kwamen er 2 conducteurs + een politieagent aan te pas, die zullen wel netjes het geld gedeeld hebben lijkt me :D. Was een enorme opluchting. Wat een ramp die 3e klas.
pi_121423595
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 22:33 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Vlieg je weer terug vanuit Bangkok? Al eens aan gedacht om Cambodja mee te pakken na 4000 islands? Of lijkt je dat niks?
Ik moet zeggen, dat ik van een collega nog al slechte verhalen heb gehoord over Cambodja, dat je er structureel van uit moet gaan dat er hassle en erger is. dus het verdient niet mijn voorkeur.
Moet zeggen dat ik op het moment kwa planning anders ga zitten, denk dat Thailand heel kort gaat worden , en dit stuk buiten de nacht trein van of naar Ubon Ratchathani gaat worden, misschien zelfs wel dat ik direct op Pakse ga vliegen
pi_121429661
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 05:27 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Volgens mij moet jij je eerst eens gaan inlezen. En een auto huren als 23 jarige lukt je niet bij een gerenomeerd verhuurbedrijf als Avis of Hertz. En als het je al lukt, dan met een verhoogd eigenrisico waar je niet vrolijk van wordt. Daarnaast moet je in Thailand niet zelf met een auto willen rijden. Bij schade ben jij als Farang altijd de sigaar. Om nog niet te spreken over de bij iedere roadblock waarschijnlijk verplichte donaties in het pensioenfonds van de lokale hermandad.

En treinen met een barrijtuig in Thailand..... Die past niet in jouw budget kan ik je verzekeren.
Inlezen doe ik later, ik stelde gewoon een vraag maar jij bent een zure man volgens mij.
  vrijdag 11 januari 2013 @ 12:25:21 #108
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_121429719
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 07:05 schreef Lenny_Leonard het volgende:

Zo erg kon het toch niet zijn?

Na een half uur conducteur opgezocht, of er niet ergens nog wat plaats was.
Wat was er zo erg aan? Kakkerlakken? Stank?
Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
  vrijdag 11 januari 2013 @ 13:04:55 #109
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_121430901
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 12:23 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Inlezen doe ik later, ik stelde gewoon een vraag maar jij bent een zure man volgens mij.
Zuur? Nee! Maar gewoon realistisch en met al een aardig aantal jaren Thailand ervaring. Probeerde je gewoon voor het onbekende te behoeden maar schenk er in het geheel geen aandacht aan knul. Leergeld is niet duur tenslotte. Huur een auto en vertel het verhaal later maar hier. O, ja en die auto kun je dan het beste in Phuket of Pattaya huren bij een goedkoop lokaal verhuurbedrijf. Doen! Maar wel na afloop een verslag schrijven hier hé.....
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_121437501
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 13:04 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Zuur? Nee! Maar gewoon realistisch en met al een aardig aantal jaren Thailand ervaring. Probeerde je gewoon voor het onbekende te behoeden maar schenk er in het geheel geen aandacht aan knul. Leergeld is niet duur tenslotte. Huur een auto en vertel het verhaal later maar hier. O, ja en die auto kun je dan het beste in Phuket of Pattaya huren bij een goedkoop lokaal verhuurbedrijf. Doen! Maar wel na afloop een verslag schrijven hier hé.....
Had het alleen over je eerste zin ;) Ik moet me inlezen ja maar dat heb ik nog niet gedaan. Neem je advies namelijk zeer zeker aan door met het openbaar vervoer te gaan ipv de auto aangezien je daar gewoon gelijk in hebt.

Ben sowieso al wat nachttreinen in Europa gewent en dat zijn ook niet de mooiste wagons moet ik zeggen.
pi_121443094
quote:
5s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 12:25 schreef kasper het volgende:

[..]

Wat was er zo erg aan? Kakkerlakken? Stank?
Houten plank + met mijn knieën zat ik tegen de knieën van degene die tegenover me zat. Dat trek ik geen hele nacht.
pi_121443160
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 07:36 schreef Roger_ het volgende:

[..]

Ik moet zeggen, dat ik van een collega nog al slechte verhalen heb gehoord over Cambodja, dat je er structureel van uit moet gaan dat er hassle en erger is. dus het verdient niet mijn voorkeur.
Moet zeggen dat ik op het moment kwa planning anders ga zitten, denk dat Thailand heel kort gaat worden , en dit stuk buiten de nacht trein van of naar Ubon Ratchathani gaat worden, misschien zelfs wel dat ik direct op Pakse ga vliegen
Echt waar? Ik vond Cambodja echt geweldig, helemaal mijn land! Op Laos vliegen is vrij prijzig toch? Wilde afgelopen jaar vliegen op Luang Prabang maar was bizar duur.
pi_121443641
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 18:42 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Echt waar? Ik vond Cambodja echt geweldig, helemaal mijn land! Op Laos vliegen is vrij prijzig toch? Wilde afgelopen jaar vliegen op Luang Prabang maar was bizar duur.
ik klets alleen maar na natuurlijk, en ik weet redelijk dat dezelfde collega me ook een keer alleen reizen in Afrika heeft afgeraden omdat ze daar een keer problemen heeft gehad met vergelijkbaars, terwijl toen ik geweest wat iet had van hmm valt wel mee. Wat ik zo lees, zijn er wel veel verhalen van bussen en minibusjes die in eens in "middle-of-no-where" stoppen en vertellen dat het tarief om hoog is gegaan.
Nu heb ik wat meer postuur als zij, dus bij mij zal zowat niet zo snel gebeuren, en zo wel dan zal de betreffende chauffeur het inderdaafd nooit meer doen met iemand van 2 mtr. maar goed, ik denk toch dat met de route wat ik nu in gedachte heb hier redelijk minder last van zal hebben.
Op het moment zit hem het plan om mijn vakantie te beginnen in Chaing Mai, bij Chaing Chong de grens over te steken en met de slow boat naar Luang Prabang afzakken naar Vientiane 4000 islands, en dan van af Pakse de bus naar Vietnam pakken, en vandaar weer noordelijk te trekken richting Hanoi.
Dan was het redelijk betaalbaar kwa vluchten, kwam ik uit op een 900 euro ongeveer.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 04:27:44 #114
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_121462699
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 15:53 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Had het alleen over je eerste zin ;) Ik moet me inlezen ja maar dat heb ik nog niet gedaan. Neem je advies namelijk zeer zeker aan door met het openbaar vervoer te gaan ipv de auto aangezien je daar gewoon gelijk in hebt.

Ben sowieso al wat nachttreinen in Europa gewent en dat zijn ook niet de mooiste wagons moet ik zeggen.
Die in Thailand zijn echt nog een paar graadjes erger. Als het in je budget past zou ik vliegen of anders een 24 of 32 seater VIP bus boeken. Beiden gaan sneller dan de trein en ook in die VIP bussen kunnen de stoelen bijna helemaal plat.

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 18:42 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Echt waar? Ik vond Cambodja echt geweldig, helemaal mijn land! Op Laos vliegen is vrij prijzig toch? Wilde afgelopen jaar vliegen op Luang Prabang maar was bizar duur.
Niet alleen het vliegen op LP is duur, heel LP is bizar duur geworden in de laatste 7 jaar. Maar veel alternatieven om er te komen zijn er niet. Vliegen op Udon Thani en dan 3 x een bus, kost je ook een dag en een nacht. Vliegen vanaf Chiang Mai met Lao Air is iets goedkoper.

En als je eenmaal in Cambodja geweest bent, dan is Laos maar heul saai. Vergelijk Phnom Penh eens met Vientiane, een wereld van verschil. OK Laos heeft wat meer cultureel erfgoed, maar dat heb je ook in 2 dagen wel bekeken. En waar is het strand in Laos? Sihanoukville is ook echt een hele relaxte plek met bier voor 25 dollarcent...............
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_121465562
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 04:27 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Die in Thailand zijn echt nog een paar graadjes erger. Als het in je budget past zou ik vliegen of anders een 24 of 32 seater VIP bus boeken. Beiden gaan sneller dan de trein en ook in die VIP bussen kunnen de stoelen bijna helemaal plat.

[..]

Niet alleen het vliegen op LP is duur, heel LP is bizar duur geworden in de laatste 7 jaar. Maar veel alternatieven om er te komen zijn er niet. Vliegen op Udon Thani en dan 3 x een bus, kost je ook een dag en een nacht. Vliegen vanaf Chiang Mai met Lao Air is iets goedkoper.

En als je eenmaal in Cambodja geweest bent, dan is Laos maar heul saai. Vergelijk Phnom Penh eens met Vientiane, een wereld van verschil. OK Laos heeft wat meer cultureel erfgoed, maar dat heb je ook in 2 dagen wel bekeken. En waar is het strand in Laos? Sihanoukville is ook echt een hele relaxte plek met bier voor 25 dollarcent...............
Vientiane is inderdaad maar een saaie stad. Al vind ik wel dat het op internet slechter wordt weergegeven dan het is, maar toch, er is niet zoveel aan. Phnom Penh is dan echt veel toffer inderdaad. En dan niet alleen om de indrukken van de Killing Fields.

Verder denk ik ook dat het een kwestie van smaak is. Ik vind Cambodja echt een stuk toffer, qua land maar ook de mensen spreken me meer aan. Het enthousiasme van de mensen in Cambodja tegenover het luie volk van Laos. Mijn vriendin vind Laos dan weer een stuk leuker, juist om die ontspannen sfeer. Achja, ieder zo z'n ding he. ;)
pi_121473176
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 04:27 schreef buzz1291 het volgende:

En als je eenmaal in Cambodja geweest bent, dan is Laos maar heul saai. Vergelijk Phnom Penh eens met Vientiane, een wereld van verschil. OK Laos heeft wat meer cultureel erfgoed, maar dat heb je ook in 2 dagen wel bekeken. En waar is het strand in Laos? Sihanoukville is ook echt een hele relaxte plek met bier voor 25 dollarcent...............
L
in middels heb ik me een multi-country Lonely Plsnet aangeschaft, zal me eens in gaan lezen of Cambodja dan toch niet de moeite waard is. maar ben geen strand type.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 18:10:36 #117
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_121476441
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 16:12 schreef Roger_ het volgende:

[..]

L
in middels heb ik me een multi-country Lonely Plsnet aangeschaft, zal me eens in gaan lezen of Cambodja dan toch niet de moeite waard is. maar ben geen strand type.
Sihanoukville moet je ook meer zien als een hele relaxte en goedkope party en het strand krijg je er gratis bij.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_121477122
naja okee, maar op zich ben niet vies van een party, maar dat is op vakantie niet zo mijn pre. kan hier ook een leuk feest vieren, daar hoef ik niet naar de andere kant van de wereld te gaan omdat daar het bier goedkoop is.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 18:43:00 #119
6941 APK
Factual, I think.
pi_121477451
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 18:10 schreef buzz1291 het volgende:

Sihanoukville moet je ook meer zien als een hele relaxte en goedkope party en het strand krijg je er gratis bij.
Is het een beetje veilig daar?
Heb altijd de indruk dat er (nog veel) meer gejat wordt dan op andere plaatsen in ZO-Azië).
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  zaterdag 12 januari 2013 @ 18:53:11 #120
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_121477836
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 18:43 schreef APK het volgende:

[..]

Is het een beetje veilig daar?
Heb altijd de indruk dat er (nog veel) meer gejat wordt dan op andere plaatsen in ZO-Azië).
Je moet op het strand of op een terras van een strandtent geen spullen onbeheerd achterlaten. In Scheveningen ook niet denk ik. Maar verder geen enkel gevoel van enige onveiligheid. Koffer of tas in je hotelkamer gewoon afsluiten en niets aan de hand. Maar of dat in die 2 tot 5 dollar dormities of guesthouses hetzelfde is? Geen idee. Ik denk zelf dat de meeste diefstallen in de goedkope guesthouses niet door het personeel gepleegd worden maar door andere backpackers.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zaterdag 12 januari 2013 @ 19:12:48 #121
6941 APK
Factual, I think.
pi_121478521
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 18:53 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Je moet op het strand of op een terras van een strandtent geen spullen onbeheerd achterlaten. In Scheveningen ook niet denk ik. Maar verder geen enkel gevoel van enige onveiligheid. Koffer of tas in je hotelkamer gewoon afsluiten en niets aan de hand. Maar of dat in die 2 tot 5 dollar dormities of guesthouses hetzelfde is? Geen idee. Ik denk zelf dat de meeste diefstallen in de goedkope guesthouses niet door het personeel gepleegd worden maar door andere backpackers.
Ik laat niets van echte waarde meer achter in mijn hotel of bungalow (ook niet in een afgesloten koffer, dat helpt toch geen reet).
Erg vervelend maar helaas -volgens mij- wel noodzakelijk tegenwoordig.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_121486494
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 18:43 schreef APK het volgende:

[..]

Is het een beetje veilig daar?
Heb altijd de indruk dat er (nog veel) meer gejat wordt dan op andere plaatsen in ZO-Azië).
volgens mij is dat een beetje een standaard ding, zeker in arme landen, maar net zo in de westerse wereld. Waar met geld gestrooid wordt door dronken touristen, dat trekt ratten aan. En moet je gewoon opletten, maar over het algemeen is dat gewoon gezond verstand gebruiken.
  zondag 13 januari 2013 @ 22:42:23 #123
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_121527920
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 04:27 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Die in Thailand zijn echt nog een paar graadjes erger. Als het in je budget past zou ik vliegen of anders een 24 of 32 seater VIP bus boeken. Beiden gaan sneller dan de trein en ook in die VIP bussen kunnen de stoelen bijna helemaal plat.

[..]

Het is alleen jammer dat in Thailand bij de VIP bussen de temperatuur op standje vrieskist gezet moet worden. En het kan dan allemaal wel sneller zijn zo'n VIP bus, de nachttrein heeft voor mij altijd een voorkeur, zeker met sleepers. Je komt een stuk relaxter aan, kan nog een versnapering of diner kopen en je hebt niet het probleem dat de supersnelle ijskoude bus 1 keer stopt in 4 uur terwijl je door de kou al een hele tijd eerder naar de WC moest...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_121528802
Nachttrein > Nachtbus any time. Héérlijk vond ik het. Neem wel een benedenbedje, daar heb je veel meer ruimte.

Ik ga dit keer voor het eerst ook (binnenlandse) vluchten nemen, kijken hoe dat bevalt. Heb nu via Air Asia een combiticket geboekt, eerst vliegtuig, dan bus, dan ferry. Van Bangkok naar Koh Lipe. Stond voor 2100 nog wat bht. Je komt echter voor je bij de betaling bent nog allerlei kosten tegen, kwam uiteindelijk uit op 2800 geloof ik. Maar goed, 70 euro om in een halve dag helemaal naar het uiterste zuiden van Thailand te komen vind ik ook weer niet echt duur.

Over precies een week kom ik bijna aan! *O*
  zondag 13 januari 2013 @ 23:27:58 #125
6941 APK
Factual, I think.
pi_121530036
Ben benieuwd naar ervaringen mbt Koh Lipe.
Na twee jaar Indonesië misschien toch weer Thailand eind van het jaar...
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_121531417
Ik zal wel weer een verslagje schrijven bij terugkomst!
  maandag 14 januari 2013 @ 03:10:23 #127
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_121534758
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 22:42 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Het is alleen jammer dat in Thailand bij de VIP bussen de temperatuur op standje vrieskist gezet moet worden. En het kan dan allemaal wel sneller zijn zo'n VIP bus, de nachttrein heeft voor mij altijd een voorkeur, zeker met sleepers. Je komt een stuk relaxter aan, kan nog een versnapering of diner kopen en je hebt niet het probleem dat de supersnelle ijskoude bus 1 keer stopt in 4 uur terwijl je door de kou al een hele tijd eerder naar de WC moest...
Ach dat verstrekte dekentje helpt zelfs watjes tegen de kou. En zo erg is het allemaal niet wanneer je je kleed zoals de Thai's doen. Maar ja, wil je op je flipflops en in een bargirl formaat shorts op reis..... dan zul je je aan moeten passen. Versnaperingen worden in de bus tussen de stops door gewoon uitgedeeld en anders bieden de eeuwige bussen Pringles of pakken Oreo ook wel uitkomst. Daarnaast is er een behoorlijk toilet in zo'n bus hoor.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  maandag 14 januari 2013 @ 04:16:00 #128
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_121535015
Standje vrieskist vind je in Colombia en de Filipijnen (daar helpt een dekentje echt niet!), dat valt heel erg mee in Thailand.
pi_121544253
Ik vind het ook altijd koud in die bussen :(
  maandag 14 januari 2013 @ 18:31:17 #130
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_121556623
Mocht je nog plannen hebben voor eind dit jaar, Air Asia heeft een actie waar je alleen de luchthavenbelastingen betaald.
Als je door het boekingsysteem komt natuurlijk, want het is wat druk. Dit is het moment om goede deals te scoren, al is de vraag hoe goed je nu al weet waar je bent.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 17 januari 2013 @ 10:37:09 #131
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_121671414
Ik ben aan het denken om drie weken een reis door Thailand te maken met iemand samen.
Zij had het volgende in gedachten.
Is dit wat? Wat raden jullie eventueel aan?

1. Bangkok> 1 a 2 dagen
2. Kanchanaburi > River Kwai (overnachting drijvend rafthotel en Erewan watervallen)
3. Chiang Mai (treinreis) > Olifantenrit + eventueel overnachting bij de bergstam

4. Eilanden in Midden-Zuid Thailand (relaxen)
All she wants and needs is just a little taste..
pi_121672363
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 10:37 schreef Luxuria het volgende:
Ik ben aan het denken om drie weken een reis door Thailand te maken met iemand samen.
Zij had het volgende in gedachten.
Is dit wat? Wat raden jullie eventueel aan?

1. Bangkok> 1 a 2 dagen
2. Kanchanaburi > River Kwai (overnachting drijvend rafthotel en Erewan watervallen)
3. Chiang Mai (treinreis) > Olifantenrit + eventueel overnachting bij de bergstam

4. Eilanden in Midden-Zuid Thailand (relaxen)
Ziet er uit als de gebruikelijke route, helemaal geen tempels/ruines? Als het niet je ding is dan snap ik het maar je zou evt ook nog sukhothai tussen kanchanaburi en chiang mai kunnen doen. Al enig idee welke eilanden/hoe je daar gaat komen?
  donderdag 17 januari 2013 @ 11:07:56 #133
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_121672431
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 11:06 schreef opreis het volgende:

[..]

Ziet er uit als de gebruikelijke route, helemaal geen tempels/ruines? Als het niet je ding is dan snap ik het maar je zou evt ook nog sukhothai tussen kanchanaburi en chiang mai kunnen doen. Al enig idee welke eilanden/hoe je daar gaat komen?
In principe is dat de basis, willen nog wel wat aanvullingen. Ik heb me er zelf nog niet zo heel erg in verdiept, dat moet ik nog gaan doen.
Ik was benieuwd wat jullie ervan vonden en of jullie nog dingen aanraden :)
All she wants and needs is just a little taste..
pi_121672516
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 11:07 schreef Luxuria het volgende:

[..]

In principe is dat de basis, willen nog wel wat aanvullingen. Ik heb me er zelf nog niet zo heel erg in verdiept, dat moet ik nog gaan doen.
Ik was benieuwd wat jullie ervan vonden en of jullie nog dingen aanraden :)
Dan is het wel handig als je aangeeft wat je leuk vind, cultuur, eten, uitgaan, duiken, natuur, chillen, shoppen, etc. En misschien budget erbij vermelden kan ook nog wel eens helpen om beter advies te krijgen :)
  donderdag 17 januari 2013 @ 11:22:34 #135
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_121672875
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 11:11 schreef opreis het volgende:

[..]

Dan is het wel handig als je aangeeft wat je leuk vind, cultuur, eten, uitgaan, duiken, natuur, chillen, shoppen, etc. En misschien budget erbij vermelden kan ook nog wel eens helpen om beter advies te krijgen :)
Wat we graag willen doen: voornamelijk cultuur/natuur bekijken, leuke dingen doen zoals op olifanten rijden/excursies, dingen die je echt gezien moet hebben. Daarnaast ook wel een beetje chillen.
Budget vind ik lastig, ik heb geen idee hoeveel dat daar allemaal kost.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_121673060
quote:
7s.gif Op donderdag 17 januari 2013 11:22 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Wat we graag willen doen: voornamelijk cultuur/natuur bekijken, leuke dingen doen zoals op olifanten rijden/excursies, dingen die je echt gezien moet hebben. Daarnaast ook wel een beetje chillen.
Budget vind ik lastig, ik heb geen idee hoeveel dat daar allemaal kost.
Dan zou ik toch wel of ayuthaya of sukhothai tussen kanchanaburi en chiang mai doen zodat je tempels en ruines hebt gezien kost je 1 of 2 dagen extra (vond zelf sukhothai beter als je een keuze moet maken). En overnachting met bergstam moet je zeker doen! Mits je het niet erg vind om veel te lopen.
pi_121673249
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 10:37 schreef Luxuria het volgende:
Ik ben aan het denken om drie weken een reis door Thailand te maken met iemand samen.
Zij had het volgende in gedachten.
Is dit wat? Wat raden jullie eventueel aan?

1. Bangkok> 1 a 2 dagen
2. Kanchanaburi > River Kwai (overnachting drijvend rafthotel en Erewan watervallen)
3. Chiang Mai (treinreis) > Olifantenrit + eventueel overnachting bij de bergstam

4. Eilanden in Midden-Zuid Thailand (relaxen)
Lijkt wel of je met mijn vriendin hebt gesproken. :D

Wij hebben gister de vlucht al geboekt. 4 weken Thailand.
Zij is druk bezig met wat we gaan doen (ik keur alleen goed) en bovenstaande is wat sowieso weet dat dat op de planning staat. :D
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  donderdag 17 januari 2013 @ 11:40:36 #138
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_121673463
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 11:34 schreef Boy_Snakeye het volgende:

[..]

Lijkt wel of je met mijn vriendin hebt gesproken. :D

Wij hebben gister de vlucht al geboekt. 4 weken Thailand.
Zij is druk bezig met wat we gaan doen (ik keur alleen goed) en bovenstaande is wat sowieso weet dat dat op de planning staat. :D
Toevallig! :D
All she wants and needs is just a little taste..
  donderdag 17 januari 2013 @ 11:41:02 #139
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_121673469
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 11:28 schreef opreis het volgende:

[..]

Dan zou ik toch wel of ayuthaya of sukhothai tussen kanchanaburi en chiang mai doen zodat je tempels en ruines hebt gezien kost je 1 of 2 dagen extra (vond zelf sukhothai beter als je een keuze moet maken). En overnachting met bergstam moet je zeker doen! Mits je het niet erg vind om veel te lopen.
Oke thnx, ik zal eens kijken.
All she wants and needs is just a little taste..
  donderdag 17 januari 2013 @ 11:43:25 #140
328321 alledaagsewaanzin
Life your life to the fullest
pi_121673556
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 10:37 schreef Luxuria het volgende:
Ik ben aan het denken om drie weken een reis door Thailand te maken met iemand samen.
Zij had het volgende in gedachten.
Is dit wat? Wat raden jullie eventueel aan?

1. Bangkok> 1 a 2 dagen
2. Kanchanaburi > River Kwai (overnachting drijvend rafthotel en Erewan watervallen)
3. Chiang Mai (treinreis) > Olifantenrit + eventueel overnachting bij de bergstam

4. Eilanden in Midden-Zuid Thailand (relaxen)
Ik zou Ko Phi Phi een paar dagen meepakken(4 dagen), is een supermooi eiland, mooi strand, genoeg te doen qua barretjes en heeel veel verschillende internationaliteiten die ieder super goed met je om gaan, ik zag er veel cohesie en geen ruzie, elke avond is er tot 2uur 's nachts een feest op het strand, er mag wiet worden gerookt bij een tent genaamd "Stones", die verkopen het ook zelf.
Politie loopt gewoon langs zonder wat te doen, best apart.
  donderdag 17 januari 2013 @ 15:51:24 #141
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_121682322
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 11:43 schreef alledaagsewaanzin het volgende:

[..]

Ik zou Ko Phi Phi een paar dagen meepakken

er mag wiet worden gerookt bij een tent genaamd "Stones", die verkopen het ook zelf.
Politie loopt gewoon langs zonder wat te doen, best apart.
Totdat de pensioenpot van de lokale hermandad weer gevuld moet worden. Dan maar even niet huillie huillie doen als je even 100.000 Bt moet aftikken om een rechtsvervolging te voorkomen...

Alle toeristen die in Thailand drugs gebruiken zijn simpelweg ACHTERLIJKE GEKKEN!!!!!!!!!!!!!!
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_121709621
Beste mensen,

Aangekomen in Thailand (Koh Samui) heb ik een paar vraagjes:

1) Thai zetten vrij hoog in als je iets wil kopen, bij de voetbal begonnen ze op 700 baht en voor twee strandlakens op 900. We hebben 300 en 600 betaald, wat me toch nogal veel geld lijkt voor een Thai, op hoeveel % van het eerst gevraagde bedrag zou je ongeveer uit kunnen komen?

2) Er zijn verscheidene tentjes die voetbal uitzenden, maar van Ajax-Feyenoord hebben ze nog nooi gehoord, iemand enig idee wie dit wel uitzendt?

Dank!
pi_121713075
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 15:51 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Totdat de pensioenpot van de lokale hermandad weer gevuld moet worden. Dan maar even niet huillie huillie doen als je even 100.000 Bt moet aftikken om een rechtsvervolging te voorkomen...

Alle toeristen die in Thailand drugs gebruiken zijn simpelweg ACHTERLIJKE GEKKEN!!!!!!!!!!!!!!
Ik wil dat wel nuanceren met alle mensen die in Thailand in het openbaar drugs gebruiken zijn achterlijke gekken.
Op onze laatste reis 2 weken geleden hadden we ons voorgenomen om compleet geen drugs te doen (ook compleet geen behoefte aan trouwens), maar na een paar dagen op Koh Phangan in een van de meest afgelegen bungalowresortjes bevriend geraakt met een medewerker die ons op een gegeven moment naar een rustig plekje leidde en zn bamboe-bong aanbood met een brok thaise wiet (ook een aparte sensatie), hebben we toch wel even een lurkje genomen. Op zo'n moment kan je dat ook moeilijk weigeren.
Al werd er door sommige mensen ook gewoon in het restaurant/centrale chill area en bij het strandbarretje rustig een joint gerold en opgestoken. Zoiets had je aan de andere (drukke) kant van het eiland niet hoeven proberen denk ik, waar een stuk meer politie rondloopt (of uberhaupt politie is :+).

Maar mijn motto is verder ook wel, doe het gewoon niet. Als je weer terug in Nederland bent kan je weer alles slikken/snuiven/roken wat je maar wil, zonder in de problemen te komen. Dat vertel ik ook aan iedere toerist daar die hoort dat we uit Nederland komen, en dan vrijwel standaard de onvermijdelijke vraag stellen 'of we wat bij ons hebben'. WTF zou je dat willen doen als je het thuis in NL gewoon legaal kan? En als je het echt niet kan laten omdat je niet zonder kan, of omdat het zonder drugs 'geen leuk feestje is', en je wordt gepakt, dan verdien je het imho ook.

Stones bar op Phi Phi ben ik vorig jaar ook geweest, en dat was opzich wel een relaxte strandtent; Die hebben volgens mij ook wel een deal gesloten met de politie en ze afgekocht zodat gasten niet lastig gevallen worden. Pas alleen wel op dat je met je brandende joint en stonede hoofd niet de openbare weg op loopt, want dan ben je vaak wel keihard de sigaar.
Phi Phi zou ik trouwens een avondje/nachtje meepakken op het strand in Moon Bay en daarna snel weer pleite gaan, in ieder geval van die kleine strook zand die helemaal volgestampt is met hotels, restaurants en barretjes. Dat vond ik eigenlijk net zo'n tourist-shithole als Phuket en het zuiden van Koh Phangan, maar dan in het klein. Al kan ik het me ook prima voorstellen dat je het helemaal te gek vindt zo'n plek, maar mijn ding is het niet. In ieder geval niet om mn complete vakantie in door te brengen.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  vrijdag 18 januari 2013 @ 12:11:02 #144
497 Maja
Ja denk!?!
pi_121716539
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 05:56 schreef VanKuikeren het volgende:

1) Thai zetten vrij hoog in als je iets wil kopen, bij de voetbal begonnen ze op 700 baht en voor twee strandlakens op 900. We hebben 300 en 600 betaald, wat me toch nogal veel geld lijkt voor een Thai, op hoeveel % van het eerst gevraagde bedrag zou je ongeveer uit kunnen komen?

Ik weet niet wat je met 'bij de voetbal' bedoelt, maar 600 voor twee strandlakens is natuurlijk veel te veel...! Heb er zelf geen een gekocht daar, maar dat moet voor veeeel minder kunnen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 05:56 schreef VanKuikeren het volgende:

2) Er zijn verscheidene tentjes die voetbal uitzenden, maar van Ajax-Feyenoord hebben ze nog nooi gehoord, iemand enig idee wie dit wel uitzendt?

Op Koh Samui barst het van de Engelsen en ook de Thai zelf zijn gek van de Premier League, dus ik vrees dat het erg lastig wordt om Ajax - Feyenoord daar te kijken. Internet-stream misschien...?
  vrijdag 18 januari 2013 @ 19:07:56 #145
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_121732987
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 05:56 schreef VanKuikeren het volgende:
Beste mensen,

Aangekomen in Thailand (Koh Samui) heb ik een paar vraagjes:

1) Thai zetten vrij hoog in als je iets wil kopen, bij de voetbal begonnen ze op 700 baht en voor twee strandlakens op 900. We hebben 300 en 600 betaald, wat me toch nogal veel geld lijkt voor een Thai, op hoeveel % van het eerst gevraagde bedrag zou je ongeveer uit kunnen komen?

2) Er zijn verscheidene tentjes die voetbal uitzenden, maar van Ajax-Feyenoord hebben ze nog nooi gehoord, iemand enig idee wie dit wel uitzendt?

Dank!
2) Engels voetbaal en interland wedstrijden zijn populair in Thailand en worden dan ook door de lokale tv stations uitgezonden omdat zij de rechten hebben. Ze spelen in het Verenigd Koninkrijk niet voor niets wat vroeger op de dag zodat je dit mooi in de Aziatische landen kunt kijken.
Nederlands voetbal is niet echt beschikbaar.

1) Helaas is er geen echte spelregel over hoeveel je kunt afdingen. Dit ligt deels aan je skills, en deels aan hoe je e.e.a. benaderd, want hoewel de inkoopprijs voor veel artikelen echt heel laag is, lager dan je zou verwachten, zeker wanneer dit in wat grotere partijen gebeurd, zal de prijs ook bepaald worden op de locatie waar je bent.
Wanneer je aan zee zit zullen badlakens en een voetbal duurder verkocht worden dan wanneer je dit midden in de stad zult kopen. Een aanbieder weet dit en verkoopt liever 1 voetbal voor 300 THB dan 2 voetballen voor 100 THB per stuk.
Wat wel helpt is weten wat dergelijke artikelen bijvoorbeeld in een Tesco kosten wanneer dat daar verkrijgbaar is, dan heb je een indicatie van de marges voor de verkopers. (Hoewel het voor een gemiddelde toerist sowieso wat lastig is, want een bikini die je na veel afdingen koopt kost inkoop 20 THB!!!! Veel spul komt uit China of wordt lokaal gemaakt waar de arbeidskosten nog relatief laag liggen).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_121754357
Ben vorige week op de vakantiebeurs geweest om te orienteren voor thailand, maar daar werd verteld dat je de nachttrein naar Chiang Mai minimaal een half jaar van te voren moet boeken :{ ... Is dit echt waar? Zo ja? Hoever van te voren weet je dat de trein niet vol zit? Wij willen graag rond 15, 16 November in Chiang Mai zijn vanwege Loy Krathong
pi_121754475
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 08:59 schreef ProfielAnoniem het volgende:
Ben vorige week op de vakantiebeurs geweest om te orienteren voor thailand, maar daar werd verteld dat je de nachttrein naar Chiang Mai minimaal een half jaar van te voren moet boeken :{ ... Is dit echt waar? Zo ja? Hoever van te voren weet je dat de trein niet vol zit? Wij willen graag rond 15, 16 November in Chiang Mai zijn vanwege Loy Krathong
Nee, dat is niet waar. Ik heb hem één keer op de dag zelf geboekt toen het een Thaise feestdag was. Gevolg (staat hierboven ook ergens beschreven) was dat ik een 3e klasse ticket moest nemen omdat de rest vol zat. Ter plekke in de trein mezelf geupgrade naar 2e klasse met bedje.

Afgelopen jaar heb ik eind van de middag een ticket voor dezelfde nacht geboekt.

Maargoed. Voor hetzelfde geld zit de hele week vol. Er is niet zo heel veel van te zeggen, maar een half jaar minimaal van tevoren slaat dus nergens op.
Overigens is het niet zo'n enorme ramp als de trein vol zit, er gaan altijd nog bussen (al prefereer ik de sleeper train sowieso altijd boven de bus). Maar als je al precies weet welke data je nachttrein wil nemen, dan kan je hem ook best boeken toch? Ik kan me voorstellen dat het met Loi Krathong drukker zal zijn en je eerder moet boeken.
pi_121754528
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 19:07 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

1) Helaas is er geen echte spelregel over hoeveel je kunt afdingen. Dit ligt deels aan je skills, en deels aan hoe je e.e.a. benaderd, want hoewel de inkoopprijs voor veel artikelen echt heel laag is, lager dan je zou verwachten, zeker wanneer dit in wat grotere partijen gebeurd, zal de prijs ook bepaald worden op de locatie waar je bent.
Wanneer je aan zee zit zullen badlakens en een voetbal duurder verkocht worden dan wanneer je dit midden in de stad zult kopen. Een aanbieder weet dit en verkoopt liever 1 voetbal voor 300 THB dan 2 voetballen voor 100 THB per stuk.
Wat wel helpt is weten wat dergelijke artikelen bijvoorbeeld in een Tesco kosten wanneer dat daar verkrijgbaar is, dan heb je een indicatie van de marges voor de verkopers. (Hoewel het voor een gemiddelde toerist sowieso wat lastig is, want een bikini die je na veel afdingen koopt kost inkoop 20 THB!!!! Veel spul komt uit China of wordt lokaal gemaakt waar de arbeidskosten nog relatief laag liggen).
Ik heb alleen een enorme hekel aan verkopers die beginnen met een bizar hoge prijs. Dan heb ik al snel iets van laat maar kerel, hoe laag je ook gaat zitten nog. Ik ga meestal in zee met degene die me in eerste instantie een aardig aanbod doen, dan ding ik een beetje af, en vind ik het wel prima. Maar ik heb eerlijk gezegd ook niet altijd de zin om enorm moeilijk te gaan doen om een paar Euro. Het werkt bij mij meer o.b.v. sympathie. Als ik de verkoper mag en vind dat hij een aardige openingsprijs heeft, dan vind ik het al snel prima.
pi_121755461
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 08:59 schreef ProfielAnoniem het volgende:
Ben vorige week op de vakantiebeurs geweest om te orienteren voor thailand, maar daar werd verteld dat je de nachttrein naar Chiang Mai minimaal een half jaar van te voren moet boeken :{ ... Is dit echt waar? Zo ja? Hoever van te voren weet je dat de trein niet vol zit? Wij willen graag rond 15, 16 November in Chiang Mai zijn vanwege Loy Krathong
Wat een onzin. Het is wel een vrij druk traject dat wel.Ik wilde na drie dagen bangkok verlaten en de nachtrein nemen naar changmai, zijn uiteindelijk vier dagen geworden omdat de trein volzat. Neem overgens een gewone taxi naar het station. Die zijn vele male goedkoper dan een tuctuc
  zaterdag 19 januari 2013 @ 17:09:22 #150
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_121767320
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 09:14 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ik heb alleen een enorme hekel aan verkopers die beginnen met een bizar hoge prijs. Dan heb ik al snel iets van laat maar kerel, hoe laag je ook gaat zitten nog. Ik ga meestal in zee met degene die me in eerste instantie een aardig aanbod doen, dan ding ik een beetje af, en vind ik het wel prima. Maar ik heb eerlijk gezegd ook niet altijd de zin om enorm moeilijk te gaan doen om een paar Euro. Het werkt bij mij meer o.b.v. sympathie. Als ik de verkoper mag en vind dat hij een aardige openingsprijs heeft, dan vind ik het al snel prima.
Hoewel ik zelden iets koop op dergelijke markten of kraampjes, dat is niet meer echt mijn 'ding' om het zo te zeggen, ga ik bij voorkeur ook in zee met de verkoper die een aardig bod doe zodat je nog wat kunt onderhandelen.
Verkopers met een belachelijke eerste prijs negeer ik daarna totaal, zodat de boodschap overkomt dat het geen verstandige opening was.

quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 10:21 schreef Bombshell het volgende:

[..]

Wat een onzin. Het is wel een vrij druk traject dat wel.Ik wilde na drie dagen bangkok verlaten en de nachtrein nemen naar changmai, zijn uiteindelijk vier dagen geworden omdat de trein volzat. Neem overgens een gewone taxi naar het station. Die zijn vele male goedkoper dan een tuctuc
Lijkt mij wel lekker zo'n tuc tuc.... Maar een Tuk Tuk is in de regel nooit goedkoper dan een airconditioned taxi welke op de meter rijdt. Al is het natuurlijk niet verkeerd om een keer een klein ritje te maken, maar ik zie wel eens backpackers van Khao Sahn naar bijvoobeeld MBK met de tuk tuk in het drukke verkeer met al die uitlaatgassen en dan vraag ik mij af wat deze mensen bezield om dit zo te doen.
Alleen als je van Big C chidlom naar de Bayoke Skytower wil is het verstandig om een tuk tuk te nemen, hoewel de prijs relatief hoog is, zullen zij niet over de hoofdweg gaan maar via allemaal straatjes, op deze manier kom je er toch nog relatief snel. Met de metered taxi schiet het niet op.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_121770018
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 17:09 schreef ozzietukker het volgende:

maar ik zie wel eens backpackers van Khao Sahn naar bijvoobeeld MBK met de tuk tuk in het drukke verkeer met al die uitlaatgassen en dan vraag ik mij af wat deze mensen bezield om dit zo te doen.

Ik ging met de bus (bus 15) van Khao San naar Siam (o.a. MBK). Kostte 7 baht :D
pi_121771434
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 08:59 schreef ProfielAnoniem het volgende:
Ben vorige week op de vakantiebeurs geweest om te orienteren voor thailand, maar daar werd verteld dat je de nachttrein naar Chiang Mai minimaal een half jaar van te voren moet boeken :{ ... Is dit echt waar? Zo ja? Hoever van te voren weet je dat de trein niet vol zit? Wij willen graag rond 15, 16 November in Chiang Mai zijn vanwege Loy Krathong
Je kunt treintickets überhaupt pas 2 maanden van te voren kopen.
  zaterdag 19 januari 2013 @ 19:09:56 #153
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_121771545
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 18:27 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

Ik ging met de bus (bus 15) van Khao San naar Siam (o.a. MBK). Kostte 7 baht :D
Ik ben in mijn backpackperiode ook met de bus door Bangkok gereisd, toen was het zelfs nog 3,5 THB, de bemanning was zo begaan dat ik mijn YHA hostel niet zou kunnen vinden dat bij de eindhalte bus 53 even een apart blokje om ging om mij af te leveren.

Er is in mijn ogen niets mis om het zo goedkoop mogelijk te proberen, hoewel ik tegenwoordig nog nauwelijks de bus pak, hoewel vanaf Don Muang Airport dat eigenlijk best gemakkelijk is om met de bus bij een Skytrain station te komen.
Waar het vooral om gaat is dat het compleet nutteloos is een lange afstand af te leggen met een Tuk Tuk in de hitte en met al die uitlaatgassen, terwijl het goedkoper kan in een airconditioned taxi.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_121771943
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 18:27 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

Ik ging met de bus (bus 15) van Khao San naar Siam (o.a. MBK). Kostte 7 baht :D
Vorig jaar was het 7,5 bht. Of gratis. Als er geen conducteur is, is het gratis, je mag de chauffeur niet lastig vallen met je geld! :P
pi_121781726
Kunnen jullie iets zeggen over het tofheidsniveau van deze route? http://www.djoser.nl/rond(...)dagen_thailand_laos/

Ik twijfel heel erg over alleen gaan of met een groep...
pi_121783021
quote:
2s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 23:11 schreef clumsy_clown het volgende:
Kunnen jullie iets zeggen over het tofheidsniveau van deze route? http://www.djoser.nl/rond(...)dagen_thailand_laos/

Ik twijfel heel erg over alleen gaan of met een groep...
op zich wel de high lites, ik ben op het moment ook bezig met een reis plannen, en Chaing May , de boottocht over de Mekong naar Luang Prabang zijn de delen die ik gegarandeerd niet wil missen. en moet zeggen ik vind die reis wel heel interessant uitzien
pi_121783979
quote:
2s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 23:11 schreef clumsy_clown het volgende:
Kunnen jullie iets zeggen over het tofheidsniveau van deze route? http://www.djoser.nl/rond(...)dagen_thailand_laos/

Ik twijfel heel erg over alleen gaan of met een groep...
Ik zou in mn uppie gaan. Eerste paar dagen zullen misschien best lastig zijn maar dat komt goed. De hele tijd met zon groep lijkt me persoonlijk niks maar het kan ook best gezellig zijn miss
pi_121784804
Ik denk dat op zich Djoser wel een goede organisatie is zo, niet zo'n super commerciële als een FOX, waar je zonder dat het opvalt je een BN-er zet op de plaats van een reisleider. die ge passioneert is om jouw de mooiste plekjes van het land laat zien, en net nog langs de route net de plekjes weet waar jij langs zou zijn geragd.

Er zijn voors en tegen om georganiseerd te gaan, ik twijfel er op het moment aan. Ik houdt er van om zelf mijn boontjes te doppen, en er door het hele jaar in de lonely planet te duiken, hier op het forum te lezen en vragen, google, etc. om maar de perfecte plaatsen / route bij me kaar te puzzelen.
Nadeel van zelf reizen is vaak dat de reisdag vaak gewoon weg is in je programma, een dag reizen ipv iets moois zien. Georganiseerd is het toch vaak zo dat elke dag beter benut wordt.
Van de andere kant, kom je op een plek waarvan je denkt, daar wil ik even de tijd voor nemen, dan kan dat alleen binnen het programma.
Ik ben einde vorig jaar naar Namibie geweest, en dan kan het gewoon prachtig zijn als je een hele dag bij een waterhole gaat posten, en wacht wat gebeurd. Dat kan met zo'n groep natuurlijk niet.

Wat betreft aan de groep van plakken, het ligt een beetje aan je zelf, als je gewoon je privacy neemt, dan kun je ook heerlijk even tot je zelf keren.
Ik denk dat ik er uit eindelijk wel ga kiezen voor georganiseerd, maar dan gaat het waarschijnlijk eentje in de stijl van Dragoman toch wat ruwer, een internationaal gezelschap, ja en gewoon lekker, wild.
pi_121807893
Dragoman ziet er stoer uit! Iets te stoer voor mijn eerste keer denk ik :P. Ik hoor van zó veel mensen dat Thailand in je eentje prima te doen is, dat ik dat ga doen. Voornamelijk omdat ik een weekje als vrijwilliger wil werken in het Elephant nature park.
pi_121810975
Hmm, ik kan in juli en/of augustus, en dat dat in het regenseizoen valt wist ik wel, maar is het nog een beetje te doen in jullie ervaring? Ik zie op verschillende sites 'expect landslides' staan, qua forecast, en dat gaat me toch wat ver...
  maandag 21 januari 2013 @ 14:01:17 #161
241000 BuupWerk
hAsTaLaPaStA
pi_121842891
Halloa, ik ben een paar jaar geleden een maand naar Thailand geweest en het was meer dan TOP !! In mei wil ik weer richting Azië alleen ben ik heel erg in twijfel om nog een keer naar Thailand te gaan of wellicht te kiezen voor Indonesië of Maleisië...iemand bekend met dit probleem ? Ik ben heel bang dat de andere landen tegenvallen omdat Thailand zo een succes was...pleh
pi_121843000
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 14:01 schreef BuupWerk het volgende:
Halloa, ik ben een paar jaar geleden een maand naar Thailand geweest en het was meer dan TOP !! In mei wil ik weer richting Azië alleen ben ik heel erg in twijfel om nog een keer naar Thailand te gaan of wellicht te kiezen voor Indonesië of Maleisië...iemand bekend met dit probleem ? Ik ben heel bang dat de andere landen tegenvallen omdat Thailand zo een succes was...pleh
Iets anders doen als je hier al bent geweest.

Indonesië of Vietnam O+ Minimaal net zo tof zo niet toffer.
  maandag 21 januari 2013 @ 14:16:08 #163
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_121843592
quote:
2s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 23:11 schreef clumsy_clown het volgende:
Kunnen jullie iets zeggen over het tofheidsniveau van deze route? http://www.djoser.nl/rond(...)dagen_thailand_laos/

Ik twijfel heel erg over alleen gaan of met een groep...
Bij een Djoser reis loop je natuurlijk wel de kans dat er bij toeval een paar 60 plussers bij zitten die even niet in de gaten hadden dat de "o zo romantische Mekong tocht" wel 2 dagen op houten plankjes zitten is en de overnachting in Pak Beng altijd in een shithole is.

Daarnaast is het niet goedkoop. Ik denk dat je met gemak 500 euro op de reiskosten kunt besparen als je met z'n tweeen reist. Kwestie van een beetje plannen, maar dat is ook voorpret.

[ Bericht 0% gewijzigd door buzz1291 op 21-01-2013 14:30:21 ]
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_121844115
Pak Beng! O+
Licht uit en opium om de meter!
pi_121850269
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 14:16 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Bij een Djoser reis loop je natuurlijk wel de kans dat er bij toeval een paar 60 plussers bij zitten die even niet in de gaten hadden dat de "o zo romantische Mekong tocht" wel 2 dagen op houten plankjes zitten is en de overnachting in Pak Beng altijd in een shithole is.

Daarnaast is het niet goedkoop. Ik denk dat je met gemak 500 euro op de reiskosten kunt besparen als je met z'n tweeen reist. Kwestie van een beetje plannen, maar dat is ook voorpret.
Ik ga inderdaad maar zonder reis, volgens mij scheelt dat inderdaad ontzettend in de kosten. Ga wel in m'n uppie.

Zin in *O*.
pi_121877932
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 10:21 schreef Bombshell het volgende:

[..]

Wat een onzin. Het is wel een vrij druk traject dat wel.Ik wilde na drie dagen bangkok verlaten en de nachtrein nemen naar changmai, zijn uiteindelijk vier dagen geworden omdat de trein volzat. Neem overgens een gewone taxi naar het station. Die zijn vele male goedkoper dan een tuctuc
Oke thanks voor de info. Ik krijg steeds meer het idee dat ik zelf de vakantie moet gaan regelen ipv door een reisbureau. Ik vind het zoeken op internet en plannen nog leuk ook. :) Ik twijfelde ff omdat het onze huwelijksreis is en dan wil je toch niet graag in gestreste situaties komen.

Wat ik me nog wel afvraag.. Kun je de treinkaartjes ook online alvast reserveren? Wij willen graag wel 1e klas reizen in de slaaptrein. En wat kost zo'n kaartje? :)
pi_121878104
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 09:34 schreef ProfielAnoniem het volgende:

[..]

Wat ik me nog wel afvraag.. Kun je de treinkaartjes ook online alvast reserveren? Wij willen graag wel 1e klas reizen in de slaaptrein. En wat kost zo'n kaartje? :)
Treinkaartjes kan je 60 dagen van tevoren kopen. Kijk ook eens op www.seat61.com, hier staat veel informatie over trajecten en prijzen.
pi_121879872
kan niet wachten, eind juni 7 weken ^O^
iemand nog tips voor in chang mai bangkok of pattaya? :D
pi_121898698
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 10:47 schreef Thongkamma het volgende:
kan niet wachten, eind juni 7 weken ^O^
iemand nog tips voor in chang mai bangkok of pattaya? :D
kan je alleen flauwe tips geven voor Pattaya, maar als je terug bent wel effe wat posten hier hoe het was
pi_121899754
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 18:45 schreef Roger_ het volgende:

[..]

kan je alleen flauwe tips geven voor Pattaya, maar als je terug bent wel effe wat posten hier hoe het was
flauwe tips zijn ook welkom :P
pi_121926392
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 11:23 schreef solidslayer het volgende:
Tickets zijn geboekt! 560,- pp 3 weken in Oktober, erg veel zin in !
Das goedkoop! Waar heb je geboekt?
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 09:41 schreef Heufje het volgende:

[..]

Treinkaartjes kan je 60 dagen van tevoren kopen. Kijk ook eens op www.seat61.com, hier staat veel informatie over trajecten en prijzen.
Thanks! :)
  woensdag 23 januari 2013 @ 10:07:35 #172
25967 solidslayer
to much is never enough
pi_121926537
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 10:02 schreef ProfielAnoniem het volgende:

[..]

Das goedkoop! Waar heb je geboekt?

[..]

Thanks! :)
bij gate1.nl, gevonden via skyscanners of govolo voor in oktober.
PSN-ID: SoliD_S
pi_121928473
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 09:34 schreef ProfielAnoniem het volgende:

[..]

Oke thanks voor de info. Ik krijg steeds meer het idee dat ik zelf de vakantie moet gaan regelen ipv door een reisbureau. Ik vind het zoeken op internet en plannen nog leuk ook. :) Ik twijfelde ff omdat het onze huwelijksreis is en dan wil je toch niet graag in gestreste situaties komen.

Wat ik me nog wel afvraag.. Kun je de treinkaartjes ook online alvast reserveren? Wij willen graag wel 1e klas reizen in de slaaptrein. En wat kost zo'n kaartje? :)
Als je niet in peak-season gaat moet dat 1e klas wel lukken.. zelfs als je ter plekke bij het station een ticket reserveert. Echter in het hoogseizoen worden alle 1e klas rijtuigen in zn geheel vaak gereserveerd door grote reisorganisaties voor groepsreizen, zo zijn wij ook in 2e klas beland afgelopen december. Als je via de website meteen 60 dagen vantevoren reserveert lukt dat opzich
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 10:47 schreef Thongkamma het volgende:
kan niet wachten, eind juni 7 weken ^O^
iemand nog tips voor in chang mai bangkok of pattaya? :D
Afhankelijk van wat je precies wil; Qua tempels zijn er in de binnenstad (binnen het vierkant) een hele massa aan Wat's, daarbuiten kan ik Wat Umong wel aanraden (zeg tegen je Thongsaew chauffeur wel dat je de bostempel bedoelt vlakbij de dierentuin, want er zijn er 2 in Chang Mai, ook nog eentje binnen het vierkant), een tempel in het bos met een tunnelstelsel(tje) wat ooit ontworpen is om te voorkomen dat een geestelijk gestoorde monnik rond zou gaan zwerven. Verder heb je nog Wat Prathat Doi Suthep, in de volksmond "Doi Suthep" genoemd, de tempel op de berg, kan je vooral 's avonds goed zien vanuit de stad als de schijnwerpers aan staan. Aanrader is daar om er 's ochtends vroeg heen te gaan, om een uur of 8, of als je avontuurlijker bent ingesteld voor zonsopgang, zodat je de zon op ziet komen boven Chiang Mai. Als je na 11.00 gaat is het namelijk stikheet :P
Wat barretjes betreft vond ik zelf de THC wel aanraden, een rooftop bar met wat alternatievere (electronische) muziek zoals triphop en drum 'n bass. Erg chille sfeer daar, niet zo opgefokt met hersenloze dreunmuziek en afgeladen met ladyboys en ander gespuis zoals bij de Zoe in Yellow, en er is nog een plek waar je allemaal cafeetjes hebt met een boksring in het midden, dat vond ik echt verschrikkelijk.
Verder als je avontuurlijk en sportief bent ingesteld een 2 of 3 dagen wandeltrek in de bergen/heuvels ten noorden van Chiang Mai, of pak een kookcursusje mee van een (mid)dag.
En ik kan de tomato curry en de mango-banana shakes met rum van Ahn van cafe Funky Dog wel hard aanbevelen :9
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_121931359
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 14:28 schreef Godtje het volgende:
Pak Beng! O+
Licht uit en opium om de meter!
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 23:45 schreef Roger_ het volgende:

[..]

op zich wel de high lites, ik ben op het moment ook bezig met een reis plannen, en Chaing May , de boottocht over de Mekong naar Luang Prabang zijn de delen die ik gegarandeerd niet wil missen. en moet zeggen ik vind die reis wel heel interessant uitzien
Die boottocht is wel cool.. beetje beer lao drinken, kaarten en met andere backpackers ouwehoeren. Dr zit nog wel verschil in die boten. Het eerste stuk was een boot met daadwerkelijk redelijk goede stoelen. Dag twee de hele dag op de vloer gezeten maar dat boeit echt niet! Overnachten in pak Beng is ook wel apart, alles wordt je aangeboden daar van wiet tot opium. Op de slowboat een lief australisch meisje leren kennen waar ik twee weken mee verder gereisd heb.. GOOD TIMES!!!
pi_121931621
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 12:21 schreef Bombshell het volgende:
Die boottocht is wel cool.. beetje beer lao drinken, kaarten en met andere backpackers ouwehoeren. Dr zit nog wel verschil in die boten. Het eerste stuk was een boot met daadwerkelijk redelijk goede stoelen. Dag twee de hele dag op de vloer gezeten maar dat boeit echt niet! Overnachten in pak Beng is ook wel apart, alles wordt je aangeboden daar van wiet tot opium. Op de slowboat een lief australisch meisje leren kennen waar ik twee weken mee verder gereisd heb.. GOOD TIMES!!!
Wij hadden topboten! Beide dagen O+ Supergroep leren kennen van 10 personen.
Die ben ik door heel azie en later in eigen land weer tegen gekomen.

Slowboat O+
pi_121933747
Beste Fokkers!

Volgende week donderdag vertrek ik voor twee weken naar Thailand, daarom heb ik hier ook een account aangemaakt. Het zal mijn eerste keer backpacken worden.

Ik ga hier via binnenlandse vluchten de volgende plekken bezoeken: Bangkok, Koh Phi Phi, Phuket (1 dag) en Chiang Mai.

Nu wil ik tijdens mijn verblijf in Chiang mai graag een trekking door de jungle maken van 2 dagen, heeft er iemand nog tips waar ik deze het beste kan boeken? Verdere tips over de bovengenoemde plekken zijn natuurlijk ook welkom :)
pi_121934424
Je hebt standaard treks, en de wat duurdere via andere bureautjes. Wij hadden een 3 daagse trek via het hotel waar we zaten (Hollandia Motri). Trek tours kan je overal wel boeken, in elk hotel/hostel waar je verblijft zit in ieder geval ook wel een kantoortje waar je die dingen kan regelen.

Hou er verder rekening mee dat het 's avonds en 's nachts stervenskoud kan zijn in de jungle/heuvels, dus neem een vest/trui en een fatsoenlijke lange broek mee. En stevige goeie schoenen, op slippers kan ook maar is niet aan te raden >:)
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_121940852
Koh Samui is amazing. There are plenty of trips you can do around the island (book when you're there through your hotel) snorkelling, kayaking, fishing, temples, hippo driving etc.
pi_121941092
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 15:52 schreef logan65 het volgende:
Koh Samui is amazing. There are plenty of trips you can do around the island (book when you're there through your hotel) snorkelling, kayaking, fishing, temples, hippo driving etc.
Hippo driving?! Dat moet ik zien. :)
pi_121947726
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 12:21 schreef Bombshell het volgende:

[..]

[..]

Die boottocht is wel cool.. beetje beer lao drinken, kaarten en met andere backpackers ouwehoeren. Dr zit nog wel verschil in die boten. Het eerste stuk was een boot met daadwerkelijk redelijk goede stoelen. Dag twee de hele dag op de vloer gezeten maar dat boeit echt niet! Overnachten in pak Beng is ook wel apart, alles wordt je aangeboden daar van wiet tot opium. Op de slowboat een lief australisch meisje leren kennen waar ik twee weken mee verder gereisd heb.. GOOD TIMES!!!
je bevestigd mijn gevoel dat ik die boot tocht niet moet missen , ik wil dit jaar naar Indo China gaan, maar als man alleen vond ik Thailand toch echt de foute bestemming, maar het moet dan maar.
  woensdag 23 januari 2013 @ 20:28:32 #181
12621 tcr
*nix 4ever
pi_121953520
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 18:31 schreef Roger_ het volgende:

[..]

je bevestigd mijn gevoel dat ik die boot tocht niet moet missen , ik wil dit jaar naar Indo China gaan, maar als man alleen vond ik Thailand toch echt de foute bestemming, maar het moet dan maar.
Met twee man naar Thailand gaan kan net zo fout zijn ;).
pi_121955862
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 20:28 schreef tcr het volgende:

[..]

Met twee man naar Thailand gaan kan net zo fout zijn ;).
ja ik weet het op zich ik met mijn stomme vooroordelen, heb me al eens in Lukasa met mijn kop tegen de muur staan rammen, waar op de Itinarary stond
"we trave trough Lusaka where we fill up our fridge" waar bij ik dus een typisch afrikaanse markt verwachte met levende geiten en kippen, schreeuwen handelen. En dan sta je voor een modern winkel centrum...... sukkeltje
  donderdag 24 januari 2013 @ 08:46:29 #183
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_121972765
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 18:31 schreef Roger_ het volgende:

[..]

je bevestigd mijn gevoel dat ik die boot tocht niet moet missen , ik wil dit jaar naar Indo China gaan, maar als man alleen vond ik Thailand toch echt de foute bestemming, maar het moet dan maar.
hoezo fout?? hoertjes zijn er overal als een wip met een westerman gelijk is aan drie maand inkomens van je ouders,
Dan zijn die ouders trots op hun dochter die welvaart in het gezin brengt met haar 2000 Baht maandelijks

En zelf zet ze dan 10.000 Baht maandelijks op de bank
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
  donderdag 24 januari 2013 @ 10:23:37 #184
46080 rew-
Ondertitel
pi_121975329
Ik en een vriend van me zijn nu ook net iets meer dan een week in Bangkok. Eerst een paar dagen in Sukhumvit geslapen, nu een paar dagen in Rambuttri.

Gisteren hebben we via een reisbureautje hier in de buurt een tripje gedaan naar Kanchanaburi voor een dag, Erawan waterfalls bekeken, super tof. Toen nog even de Kwai brug gezien, op zich wel interessante historie maar in principe alleen maar japanners met fotocamera's.

Vandaag dagje naar Ayattaya geweest, erg indrukwekkend om die vervallen stad te zien. Je krijgt bijna een hekel aan Birma als je ziet wat voor moois ze hebben afgebroken (ken de geschiedenis niet goed genoeg om een mening te vormen, gelukkig).

Morgen gaan we met de nachtbus naar Koh Samui voor 3 dagen, kijken of zo'n Full Moon Party nog iets is, en dan even chillen op het eiland. Daarna reizen we verder naar het noorden richting Sukhotai voor 3 dagen, om daarna verder te gaan naar Chiang Mai voor nog onbepaald hoe lang.

Ik twijfel om daarna met de boot over de Mekong naar Laos te gaan, of dat er nog iets anders is om te bekijken. We maken een reis van 4 maanden door Z/O Azië (iig na thailand nog laos, cambodja, vietnam, china) dus hebben ongeveer 3 weken per land met wat uitloop. Is er nog iets in noord Thailand de moeite waard wat mij moet weerhouden om naar Laos te gaan? Of lekker verder na Chiang Mai? Las in ieder geval hier op het forum dat vanaf Chiang Mai een tripje met de brommert naar Pai ook zeer de moeite waard was, gaan we denk ik ook wel even proberen!
pi_121975485
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 10:23 schreef rew- het volgende:
Ik en een vriend van me zijn nu ook net iets meer dan een week in Bangkok. Eerst een paar dagen in Sukhumvit geslapen, nu een paar dagen in Rambuttri.

Gisteren hebben we via een reisbureautje hier in de buurt een tripje gedaan naar Kanchanaburi voor een dag, Erawan waterfalls bekeken, super tof. Toen nog even de Kwai brug gezien, op zich wel interessante historie maar in principe alleen maar japanners met fotocamera's.

Vandaag dagje naar Ayattaya geweest, erg indrukwekkend om die vervallen stad te zien. Je krijgt bijna een hekel aan Birma als je ziet wat voor moois ze hebben afgebroken (ken de geschiedenis niet goed genoeg om een mening te vormen, gelukkig).

Morgen gaan we met de nachtbus naar Koh Samui voor 3 dagen, kijken of zo'n Full Moon Party nog iets is, en dan even chillen op het eiland. Daarna reizen we verder naar het noorden richting Sukhotai voor 3 dagen, om daarna verder te gaan naar Chiang Mai voor nog onbepaald hoe lang.

Ik twijfel om daarna met de boot over de Mekong naar Laos te gaan, of dat er nog iets anders is om te bekijken. We maken een reis van 4 maanden door Z/O Azië (iig na thailand nog laos, cambodja, vietnam, china) dus hebben ongeveer 3 weken per land met wat uitloop. Is er nog iets in noord Thailand de moeite waard wat mij moet weerhouden om naar Laos te gaan? Of lekker verder na Chiang Mai? Las in ieder geval hier op het forum dat vanaf Chiang Mai een tripje met de brommert naar Pai ook zeer de moeite waard was, gaan we denk ik ook wel even proberen!
Op de brommer naar Pai wens ik je sterkte mee. Met de auto is het een uurtje of 5/6 de bergen in.

En niks moet je tegenhouden om naar Laos te gaan als je 4 maanden hebt. Dan is het niet te missen interessant.
  donderdag 24 januari 2013 @ 11:09:27 #186
46080 rew-
Ondertitel
pi_121977009
Haha ok, dan is het misschien een minder goed plan :P

Is Pai op zich wel de moeite waard om te bezoeken? En wat is dan de beste manier om er naartoe te reizen?

En naar Laos ga ik zowieso wel, maar dan laat ik Thailand dus voorlopig achter mij omdat ik vanaf Laos weer cambodja in ga, dan vietnam etc.. Mijn vraag was dus meer: is er naast de dingen die ik heb opgeschreven nog iets anders heel tofs in Noord Thailand wat de moeite waard is VOORdat ik naar Laos ga?

Thanks voor je reactie!
pi_121977322
Met een busje. En Pai is zeker de moeite waard.
  donderdag 24 januari 2013 @ 11:19:44 #188
46080 rew-
Ondertitel
pi_121977471
Gewoon een retour tripje regelen vanuit het hotel/hostel waar ik dan slaap dus. Prima! Thanks voor de info.
pi_121977599
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 11:19 schreef rew- het volgende:
our tripje regelen vanuit het hotel/
Je kan vanaf Pai de bus nemen naar chiang rai of rechtstreeks naar de slowboat
pi_122022751
Hoeveel bochten waren het ook alweer van Chiang Mai naar Paai? 600 zoveel geloof ik, lang niet meer geweest in paai .
pi_122029989
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 10:28 schreef Godtje het volgende:

[..]

Op de brommer naar Pai wens ik je sterkte mee. Met de auto is het een uurtje of 5/6 de bergen in.

En niks moet je tegenhouden om naar Laos te gaan als je 4 maanden hebt. Dan is het niet te missen interessant.
Brommer naar Pai is heerlijk _O_ 1 van de leukste dingen die ik gedaan heb in Thailand. 't kost je een goede 4-6 uur, maar je gaat door fantastische landschappen. Je doet eigenlijk dezelfde rit als de bus (er is maar 1 weg) maar je bepaalt zelf waar of dat je stopt en je wordt niet iedere bocht door elkaar geschud. Ik ga waarschijnlijk terug naar Chiang Mai in juni en plan een nieuwe trip naar Pai op de scooter.

Het was niet vergelijkbaar met 3 weken motorrijden door Vietnam maar het was zeker episch _O_
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_122090921
Best vet om zo'n Full Moon Party mee te maken, mooi feestje:)
pi_122329086
Over 3 uurtjes vertrekken wij naar Koh samet vanaf Bangkok. Moeten we alvast een guesthouse boeken of gewoon ter plekke iets regelen?

En waar kan je het beste chillen op het eiland?
pi_122329090
Oh shit ja, tijdsverschil. :{ vast niemand wakker met een briljant idee :D
  vrijdag 1 februari 2013 @ 04:11:32 #195
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_122329116
Warschau-Bangkok is t/m 5 februari te boeken bij Qatar Airways voor maar 349 euro. Retour!

Je moet je op de heenweg wel een nachtje in Doha blijven en de aankomst in Bangkok is midden in de nacht, maar de terugweg is perfect. Dan komt er natuurlijk nog Eindhoven-Warschau bij en twee overnachtingen in Warschau, dus al met al ben je nog wel 100-150 euro extra kwijt. 450-500 euro totaal is nog steeds OK, denk ik, zeker als je ook nog Warschau wilt zien.

[ Bericht 38% gewijzigd door Lemans24 op 01-02-2013 04:43:38 ]
  vrijdag 1 februari 2013 @ 04:13:39 #196
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_122329118
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 03:44 schreef zoz het volgende:
Oh shit ja, tijdsverschil. :{ vast niemand wakker met een briljant idee :D
Het is Thailand. Daar proberen ze je tijdens het transport allerlei accommodatie aan te smeren, maar blijkt ter plekke dat dat duurder was dan ter plekke regelen. Dus, succes met iets zoeken in Koh Samet ;)
  vrijdag 1 februari 2013 @ 14:10:56 #198
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_122340603
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 04:11 schreef Lemans24 het volgende:
Warschau-Bangkok is t/m 5 februari te boeken bij Qatar Airways voor maar 349 euro. Retour!

Je moet je op de heenweg wel een nachtje in Doha blijven en de aankomst in Bangkok is midden in de nacht, maar de terugweg is perfect. Dan komt er natuurlijk nog Eindhoven-Warschau bij en twee overnachtingen in Warschau, dus al met al ben je nog wel 100-150 euro extra kwijt. 450-500 euro totaal is nog steeds OK, denk ik, zeker als je ook nog Warschau wilt zien.
Dit gaat mijns inziens helemaal nergens meer over.
Boek gewoon ruim van te voren een ticket bij KLM of EVA en je vliegt voor zo'n 700 euro rechtstreeks van Amsterdam naar Bangkok.
Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
  vrijdag 1 februari 2013 @ 14:15:47 #199
12621 tcr
*nix 4ever
pi_122340806
quote:
3s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 14:10 schreef kasper het volgende:

[..]

Dit gaat mijns inziens helemaal nergens meer over.
Boek gewoon ruim van te voren een ticket bij KLM of EVA en je vliegt voor zo'n 700 euro rechtstreeks van Amsterdam naar Bangkok.
Waarom gaat dit nergens over? Er zijn ook vaak tickets van de KLM die via Antwerpen gaan (traject Antwerpen - Amsterdam is dan per trein) voor soms wel 200 euro minder. Daarvoor ga ik wel een uurtje in een trein zitten. Zeker als je bedenkt dat je voor dat prijsverschil meer dan een week kunt redden in Thailand zelf.

Het is ook een beetje een sport, maar zag laatst op vliegwinkel.nl via Abu Dabhi voor ¤570 euro tickets naar Phuket (& Bangkok zelfde prijs). Dan hoef je niet via Polen.

[ Bericht 1% gewijzigd door tcr op 01-02-2013 14:21:34 ]
pi_122341023
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 14:15 schreef tcr het volgende:
Waarom gaat dit nergens over? Er zijn ook vaak tickets van de KLM die via Antwerpen gaan (traject Antwerpen - Amsterdam is dan per trein) voor soms wel 200 euro minder. Daarvoor ga ik wel een uurtje in een trein zitten. Zeker als je bedenkt dat je voor dat prijsverschil meer dan een week kunt redden in Thailand zelf.

Het is ook een beetje een sport, maar zag laatst op vliegwinkel.nl via Abu Dabhi voor ¤460 euro tickets naar Phuket (& Bangkok zelfde prijs). Dan hoef je niet via Polen. Voor ¤250 euro
Dat is een overstap. Dat andere is vliegveld hoppen.
En het heeft allemaal te maken met budget en gemakzucht.

Ik moet er ook niet aan denken. Betaal liever 200 euro meer als ik rechtstreeks vlieg op normale tijden.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 15:39:37 #201
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_122344558
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 14:20 schreef Godtje het volgende:

Ik moet er ook niet aan denken. Betaal liever 200 euro meer als ik rechtstreeks vlieg op normale tijden.
Mee eens.
En vergeet niet dat wanneer je niet rechtstreeks vliegt, er vaak "verborgen kosten" bijkomen.
Bijvoorbeeld kosten om wachttijden door te komen, (dure) maaltijden op vliegvelden, etc.
Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
  vrijdag 1 februari 2013 @ 19:33:26 #202
25967 solidslayer
to much is never enough
pi_122352982
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 14:15 schreef tcr het volgende:

[..]

Waarom gaat dit nergens over? Er zijn ook vaak tickets van de KLM die via Antwerpen gaan (traject Antwerpen - Amsterdam is dan per trein) voor soms wel 200 euro minder. Daarvoor ga ik wel een uurtje in een trein zitten. Zeker als je bedenkt dat je voor dat prijsverschil meer dan een week kunt redden in Thailand zelf.

Het is ook een beetje een sport, maar zag laatst op vliegwinkel.nl via Abu Dabhi voor ¤570 euro tickets naar Phuket (& Bangkok zelfde prijs). Dan hoef je niet via Polen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 14:15 schreef tcr het volgende:

[..]

Waarom gaat dit nergens over? Er zijn ook vaak tickets van de KLM die via Antwerpen gaan (traject Antwerpen - Amsterdam is dan per trein) voor soms wel 200 euro minder. Daarvoor ga ik wel een uurtje in een trein zitten. Zeker als je bedenkt dat je voor dat prijsverschil meer dan een week kunt redden in Thailand zelf.

Het is ook een beetje een sport, maar zag laatst op vliegwinkel.nl via Abu Dabhi voor ¤570 euro tickets naar Phuket (& Bangkok zelfde prijs). Dan hoef je niet via Polen.
Ik maak daar ook altijd een sport van! Vorig jaar Schiphol - New York City (via antwerpen treinstation) voor 380 euro geboekt, vorige week Brussel - Bangkok voor 560 euro retour via Qatar en nog een goede aansluiting zonder uren lang wachten.
PSN-ID: SoliD_S
pi_122354776
En zo krijg je ineens een aantal foto's voorgeschoteld uit een ladyboy-bar in Chiang Mai. Legendarische avond, dat wel.

[ Bericht 41% gewijzigd door UIO_AMS op 01-02-2013 20:26:43 (doe maar niet) ]
  vrijdag 1 februari 2013 @ 20:26:47 #204
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_122355426
Hahaha geniaal kerel
Gourmetten of steengrillen?
pi_122355485
he bah, wat gemist geloof ik
  vrijdag 1 februari 2013 @ 20:54:11 #206
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_122356820
Gelukkig wat gemist, geloof ik.
pi_122358964
Als je daar niet tegen kan moet je niet naar thailand
  vrijdag 1 februari 2013 @ 21:38:22 #208
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_122359008
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 19:33 schreef solidslayer het volgende:

[..]

[..]

Ik maak daar ook altijd een sport van! Vorig jaar Schiphol - New York City (via antwerpen treinstation) voor 380 euro geboekt, vorige week Brussel - Bangkok voor 560 euro retour via Qatar en nog een goede aansluiting zonder uren lang wachten.
KLM heeft overigens nu weer een actie lopen met vertrek vanaf Antwerpen voor 515 euro retour naar Bangkok. (Boeken tot en met 5 februari).
Dit geldt voor vertrek tot en met oktober, waar er met uitzondering van juli en juli, voldoende beschikbaarheid is om dit te boeken. Enkele reis treinticket naar Antwerpen valt wel mee, en gezien de vliegtijden ook eenvoudig te doen en terug kan je zonder problemen naar huis.
De enige verborgen kosten bovenop de 515 euro is ongeveer 20 euro voor het treinticket (afhankelijk waar je woont) en nog wat kosten voor een versnapering op station Antwerpen. Betalen kan gewoon met Ideal.

De ticketprijzen naar Bangkok staatn sowieso wat onder druk dat er niet echt een noodzaak is om vanaf Brussel te vertrekken (Tenzij je natuurlijk in België woont).
Met overstap vanaf Amsterdam zijn er voldoende tarieven beschikbaar rond de 600 euro. Finnair, Malaysian, Ethiad bieden allemaal op deze route.
Dus er is niet echt noodzaak om ticket te boeken vanaf Warschau waar je met moeilijke Wizz Air of Ryanair vluchtjes en overnachtingen moet boeken om er te komen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zaterdag 2 februari 2013 @ 02:43:45 #209
6941 APK
Factual, I think.
pi_122368432
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 21:38 schreef ozzietukker het volgende:

De ticketprijzen naar Bangkok staatn sowieso wat onder druk dat er niet echt een noodzaak is om vanaf Brussel te vertrekken (Tenzij je natuurlijk in België woont).
Met overstap vanaf Amsterdam zijn er voldoende tarieven beschikbaar rond de 600 euro. Finnair, Malaysian, Ethiad bieden allemaal op deze route.
Dus er is niet echt noodzaak om ticket te boeken vanaf Warschau waar je met moeilijke Wizz Air of Ryanair vluchtjes en overnachtingen moet boeken om er te komen.
Kun je een beetje insight geven waarom de ticketprijzen onder druk staan?
A380 van Emirates of iets anders?

Ik ga pas weer in december, maar wil natuurlijk wel graag voor een leuke prijs (8>
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  zaterdag 2 februari 2013 @ 03:06:03 #210
25967 solidslayer
to much is never enough
pi_122368550
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 21:38 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

KLM heeft overigens nu weer een actie lopen met vertrek vanaf Antwerpen voor 515 euro retour naar Bangkok. (Boeken tot en met 5 februari).
Dit geldt voor vertrek tot en met oktober, waar er met uitzondering van juli en juli, voldoende beschikbaarheid is om dit te boeken. Enkele reis treinticket naar Antwerpen valt wel mee, en gezien de vliegtijden ook eenvoudig te doen en terug kan je zonder problemen naar huis.
De enige verborgen kosten bovenop de 515 euro is ongeveer 20 euro voor het treinticket (afhankelijk waar je woont) en nog wat kosten voor een versnapering op station Antwerpen. Betalen kan gewoon met Ideal.

De ticketprijzen naar Bangkok staatn sowieso wat onder druk dat er niet echt een noodzaak is om vanaf Brussel te vertrekken (Tenzij je natuurlijk in België woont).
Met overstap vanaf Amsterdam zijn er voldoende tarieven beschikbaar rond de 600 euro. Finnair, Malaysian, Ethiad bieden allemaal op deze route.
Dus er is niet echt noodzaak om ticket te boeken vanaf Warschau waar je met moeilijke Wizz Air of Ryanair vluchtjes en overnachtingen moet boeken om er te komen.
Ik woon in zeeuws vlaanderen in zeeland, antwerpen is voor mij om de hoek. NYC was wel erg handig via antwerpen, maar toch is het riskant, mocht je trein vertraging hebben, dan heb je gewoon dikke pech aan het vliegveld.

Zo had ik op de reis naar NYC erg veel geluk dat de trein op tijd reed, als ik de trein een half uur later had genomen dan had ik vast gestaan in Roosendaal (hoorde ik later) Dan vlieg ik liever vanaf Brussel wat ook maar amper een uur rijden is voor mij.
PSN-ID: SoliD_S
  zaterdag 2 februari 2013 @ 03:12:41 #211
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_122368583
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 21:38 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Dus er is niet echt noodzaak om ticket te boeken vanaf Warschau waar je met moeilijke Wizz Air of Ryanair vluchtjes en overnachtingen moet boeken om er te komen.
Die vlucht via Warschau moet je eigenlijk ook alleen overwegen als je toch in Warschau/Polen moet zijn. Dan is het een werelddeal, anders is via Antwerpen inderdaad beter.
Een vlucht met Ryanair is overigens niet veel meer werk dan een treinreis naar Antwerpen.
  zaterdag 2 februari 2013 @ 03:14:52 #212
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_122368593
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 03:06 schreef solidslayer het volgende:

[..]

Ik woon in zeeuws vlaanderen in zeeland, antwerpen is voor mij om de hoek. NYC was wel erg handig via antwerpen, maar toch is het riskant, mocht je trein vertraging hebben, dan heb je gewoon dikke pech aan het vliegveld.

Zo had ik op de reis naar NYC erg veel geluk dat de trein op tijd reed, als ik de trein een half uur later had genomen dan had ik vast gestaan in Roosendaal (hoorde ik later) Dan vlieg ik liever vanaf Brussel wat ook maar amper een uur rijden is voor mij.
Als het de trein Antwerpen-Amsterdam is, is dat onderdeel van het ticket en zou KLM voor je aansluiting moeten zorgen. Was het al op de heenweg naar Antwerpen, is het je eigen verantwoordelijkheid natuurlijk. Overigens kun je ook met de bus naar Antwerpen, op tijd geboekt kost dat maar 9 euro.
  zaterdag 2 februari 2013 @ 07:41:18 #213
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_122369131
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 03:12 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Die vlucht via Warschau moet je eigenlijk ook alleen overwegen als je toch in Warschau/Polen moet zijn. Dan is het een werelddeal, anders is via Antwerpen inderdaad beter.
Een vlucht met Ryanair is overigens niet veel meer werk dan een treinreis naar Antwerpen.
Een treinreis naar Antwerpen is toch wat anders dan een vlucht, je kan dit op elk moment goedkoop boeken vanaf een treinstation in de buurt en de totale reistijd is ook wat minder omdat je niet een paar uur van te voren aanwezig moet zijn, daarnaast hoef je terug natuurlijk niet met de trein.
Hoewel op zich de route via Warschau mij wel aan zou spreken qua avontuur kiest de gemiddelde reiziger natuurlijk voor het gemak.

quote:
14s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 02:43 schreef APK het volgende:

[..]

Kun je een beetje insight geven waarom de ticketprijzen onder druk staan?
A380 van Emirates of iets anders?

Ik ga pas weer in december, maar wil natuurlijk wel graag voor een leuke prijs (8>
Emirates speelt hier een factor in, maar Ethiad Airways dumpt ook de 777 in de 3-4-3 indeling op de route vanaf Amsterdam met een connectie naar andere bestemmingen.
Omdat ook vanaf omliggende luchthavens (Dusseldorf, Frankfurt, Brussel) door de luchtvaartmaatschappijen uit het Midden Oosten (Emirates, Ethiad en Qatar) veel capaciteit wordt aangeboden moeten de luchtvaartmaatschappijen zoals Lufthansa (Swiss en Austrian) alsmede Europese maatschappijen zoals KLM en bijvoorbeeld Finnair (Waarvan de laatste de strategie met nadruk op doorvluchten naar Azie heeft liggen) de vluchten goedkoop aanbieden om passagiers te krijgen.
Nu vliegen niet al die passagiers naar Bangkok, maar ze bieden diverse connecties aan naar Azië, waardoor ook maatschappijen als Malaysian en Cathay met lagere prijzen moeten komen om hun vluchten vol te krijgen.
Bangkok staat dan erg onder druk omdat juist de bestemmingen Hong Kong, Singapore of Kuala Lumpur nog wel wat zakelijk georiënteerd is, terwijl Bangkok vooral een leisure bestemming is.

Nu zal in de vakantieperiodes de vluchten niet voor een habbekrats weggaan, en ik verwacht dat China of EVA zich terugtrekt van de Nederlandse markt en dat Qatar er voor kiest om uiteindelijk toch niet de NL markt op te gaan. Voorlopig zie ik de ticketprijzen niet hoger worden.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_122371382
quote:
4s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 15:39 schreef kasper het volgende:

[..]

Mee eens.
En vergeet niet dat wanneer je niet rechtstreeks vliegt, er vaak "verborgen kosten" bijkomen.
Bijvoorbeeld kosten om wachttijden door te komen, (dure) maaltijden op vliegvelden, etc.
Je betaalt liever 200 euro extra voor een uur of 5 in totaal wachten op een vliegveld? Als je dat omrekent, kan je zo dus 40 euro per uur besparen door rustig even een boekje te lezen. Ik weet niet hoe veel jij verdient bij je baan, maar als ik 40 euro kan besparen per uur door rustig een boekje te lezen o.i.d., doe maar dan.

Dat met die verborgen kosten is echt klets. Dure maaltijden op vliegvelden? Je krijgt juist 2 keer een maaltijd in het vliegtuig dus je zit al bomvol en op het vliegveld vaak nog gratis een broodje o.i.d. met een drankje als je wil. Kosten om wachttijden te voorkomen? Wat moet ik me daar nou weer bij voorstellen?
pi_122371440
Jammer dat de actie via Antwerpen maar t/m oktober gaat. Ik wilde eigenlijk in november gaan. Wie weet hoe het weer is in oktober/november?
Just when you think there is no one else to disappoint you, you disappoint yourself.
pi_122371563
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 11:14 schreef Nailpolish het volgende:
Jammer dat de actie via Antwerpen maar t/m oktober gaat. Ik wilde eigenlijk in november gaan. Wie weet hoe het weer is in oktober/november?
Prima. Maar ligt er ook weer aan waar je precies gaat zitten.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 02-02-2013 11:21:02 ]
pi_122372782
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 11:20 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Prima. Maar ligt er ook weer aan waar je precies gaat zitten.
Of je in het Noorden zit of welke eilanden je zit zeker? Dank voor je antwoord.
Just when you think there is no one else to disappoint you, you disappoint yourself.
pi_122495554
Welke site gebruiken jullie voor aanbiedingen naar Bangkok?

Ik zit momenteel in Australie en aangezien mijn ticket verlopen is als ik terugvlieg (geldig voor 1 jaar maar ik heb 14 maanden nodig) moet ik nu zelf een ticket fixen van Australie - Bangkok stopover voor 4 weekjes - Amsterdam/Antwerpen

Ik kan het nu vinden voor ongeveer 650 euro (190 Perth - Bangkok en Bangkok - Amsterdam voor 440) maar ik denk dat het, nu het nog redelijk vroeg is, wel goedkoper te boeken moet zijn. Plan is 11/12 juni in Bangkok aan te komen en rond de 6/7/8e van juli weg te gaan naar Nederland
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_122504236
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 03:16 schreef kalinhos het volgende:
Welke site gebruiken jullie voor aanbiedingen naar Bangkok?

Ik zit momenteel in Australie en aangezien mijn ticket verlopen is als ik terugvlieg (geldig voor 1 jaar maar ik heb 14 maanden nodig) moet ik nu zelf een ticket fixen van Australie - Bangkok stopover voor 4 weekjes - Amsterdam/Antwerpen

Ik kan het nu vinden voor ongeveer 650 euro (190 Perth - Bangkok en Bangkok - Amsterdam voor 440) maar ik denk dat het, nu het nog redelijk vroeg is, wel goedkoper te boeken moet zijn. Plan is 11/12 juni in Bangkok aan te komen en rond de 6/7/8e van juli weg te gaan naar Nederland
Als het je niet veel uitmaakt zou je ook bkk naar dubai en van daaruit naar Nederland kunnen doen. Het eerste rond de 220 in juli en Dubai-Amsterdam voor 119 in juli met pegasus. Of het perfect op elkaar aansluit weet ik zo even niet.Anders een dagje Dubai :p
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
pi_122504538
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 21:37 schreef opreis het volgende:
Als je daar niet tegen kan moet je niet naar thailand
Dat is dus structureel in Thailand ? maar structureel, er is in Chaing May ook nog wat cultureels te beleven ?
  dinsdag 5 februari 2013 @ 13:39:21 #221
12621 tcr
*nix 4ever
pi_122505476
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 03:16 schreef kalinhos het volgende:
Welke site gebruiken jullie voor aanbiedingen naar Bangkok?
SkyScanner en dan een hele maand kiezen, krijg je mooie staafgrafiekjes met prijzen, kun je snel zien of een dag later/eerder in prijs scheelt.
pi_122506542
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 13:14 schreef Roger_ het volgende:

[..]

Dat is dus structureel in Thailand ? maar structureel, er is in Chaing May ook nog wat cultureels te beleven ?
Ha ha, maak je er maar niet te druk over. Ja het komt voor, maar het concentreert zich voornamelijk rond bepaalde straten, als je van te voren beetje bekijkt waar je heen gaat kan je het wel ontwijken, maar je moet niet raar opkijken dat je dan nog steeds af en toe een ladyboy in een kort rokje en bh tegen het lijf loopt die wel heel duidelijk op iets uit is. En Chiang Mai is ZEKER ook geschikt om culturele dingen te doen, qua tempels/ruines niet de beste maar zeker ook die de moeite waard zijn, kookcursussen, thaiboxen, trekkings door de jungle, het was voor mij zeker 1 van de hoogte punten en bovendien vond ik de mensen daar ook een stuk relaxter dan in bijvoorbeeld bangkok.
pi_122510145
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 14:05 schreef opreis het volgende:

[..]

Ha ha, maak je er maar niet te druk over. Ja het komt voor, maar het concentreert zich voornamelijk rond bepaalde straten, als je van te voren beetje bekijkt waar je heen gaat kan je het wel ontwijken, maar je moet niet raar opkijken dat je dan nog steeds af en toe een ladyboy in een kort rokje en bh tegen het lijf loopt die wel heel duidelijk op iets uit is. En Chiang Mai is ZEKER ook geschikt om culturele dingen te doen, qua tempels/ruines niet de beste maar zeker ook die de moeite waard zijn, kookcursussen, thaiboxen, trekkings door de jungle, het was voor mij zeker 1 van de hoogte punten en bovendien vond ik de mensen daar ook een stuk relaxter dan in bijvoorbeeld bangkok.
haha tnx, mijn plan (op het moment is om te vliegen op Chaing May en dan via Laos af te reizen naar Siem Reap, en dan weer terug te vliegen, gezien ik maar een beperkt aantal dagen heb. Dus Bangkok wordt zonder meer over geslagen.
pi_122516367
Morgenavond vlieg ik naar Bangkok, let the trip begin. *O* *O* *O* *O*
  dinsdag 5 februari 2013 @ 21:43:31 #225
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_122528759
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 11:12 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Je betaalt liever 200 euro extra voor een uur of 5 in totaal wachten op een vliegveld? Als je dat omrekent, kan je zo dus 40 euro per uur besparen door rustig even een boekje te lezen. Ik weet niet hoe veel jij verdient bij je baan, maar als ik 40 euro kan besparen per uur door rustig een boekje te lezen o.i.d., doe maar dan.

Dat met die verborgen kosten is echt klets. Dure maaltijden op vliegvelden? Je krijgt juist 2 keer een maaltijd in het vliegtuig dus je zit al bomvol en op het vliegveld vaak nog gratis een broodje o.i.d. met een drankje als je wil. Kosten om wachttijden te voorkomen? Wat moet ik me daar nou weer bij voorstellen?
Een wachttijd van 5 uur is nog wel te overzien, sterker nog, afgelopen keer met Cathay Pacific voor een extra lange wachttijd gekozen, 's ochtends aankomst Hong Kong, pas 's avonds doorvlucht, en idem dito met de terugvlucht. (Kon ik gelijk wat combineren, wel had ik de mogeljkheid een lounge in te kunnen om mezelf te kunnen douchen, want anders had ik dit nooit gedaan).

Maar waar op wordt gedoeld zijn wachttijden van bijvoobeeld Emirates van 23 uur waardoor je een hotel moet boeken inclusief maaltijden en vervoer. Dat kan je zelf zo goedkoop of duur maken als je wilt, maar dat kost toch al gauw 100 euro. Dan is er al 100 euro van je besparing af, en wellicht ook een extra vakantiedag, en dat is toch ook wat waard.
Zo heb ik ook een nacht in een lounge op Doha doorgebracht, maar met 2x moeten overstappen (Frankfurt en Doha) naar Azie + een lange stopover is dit eigenlijk gekkenwerk en staat haaks op comfortabel reizen. (Maar ja, alles voor de status miles) Want ja je kunt een nachtje op de airport doorbrengen, maar is dat die besparing van 100 euro je dat waard, want zonder lounge toegang kan je ook niet douchen of iets dergelijks, wanneer je ter plekke een lounge binnen wilt kan dat wel maar dan heb je relatief hoge kosten.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_122539176
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 13:39 schreef tcr het volgende:

[..]

SkyScanner en dan een hele maand kiezen, krijg je mooie staafgrafiekjes met prijzen, kun je snel zien of een dag later/eerder in prijs scheelt.
Skyscanner gebruik ik altijd al. Ik bedoelde meer dat bv, aan het begin van deze pagina werd er gesproken over een goedkoop retour via Warschau. Zo'n aanbieidng zie je niet gauw terug op Skyscanner.

Via Dubai kom ik uit op ong 500 euro en heaps veel reistijd dus die skip ik :)
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_122540143
Wij zitten nu op ko phi phi. Vet veel westerlingen hier, gespierde Aussies en knappe Scandinavische chicks. En blanke proppers :D Maar verder wel een mooi eiland. Tof strand en bergen. Morgen maar een boottripje doen.
Wat raden jullie aan phuket of koh pha njang?
  woensdag 6 februari 2013 @ 04:51:55 #228
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_122540146
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 01:18 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Skyscanner gebruik ik altijd al. Ik bedoelde meer dat bv, aan het begin van deze pagina werd er gesproken over een goedkoop retour via Warschau. Zo'n aanbieidng zie je niet gauw terug op Skyscanner.
Die vond ik via http://www.travelquence.com/ een nog redelijk onbekende website waar soms belachelijk goedkope aanbiedingen opstaan waar ik me van afvraag hoe ze ze hebben gevonden. Nieuw Zeeland voor minder dan 600 euro retour, of 300 euro voor Argentinië, dat soort dingen. Het lijkt erop of er echt iemand alle mogelijkheden zit te proberen op internationale versies van expedia en tripista... (wie weet, ze zitten volgens mij in Polen).
Ik heb verder overigens geen enkele band met de website, de referrals die de meeste links daar hebben, zijn van de travelquence zelf.
  woensdag 6 februari 2013 @ 04:56:13 #229
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_122540151
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 04:51 schreef zoz het volgende:
Wij zitten nu op ko phi phi. Vet veel westerlingen hier, gespierde Aussies en knappe Scandinavische chicks. En blanke proppers :D Maar verder wel een mooi eiland. Tof strand en bergen. Morgen maar een boottripje doen.
Wat raden jullie aan phuket of koh pha njang?
Phuket mijden als de ziekte, alleen maar slechte verhalen over gehoord!

koh pha njang is een Zweedse spelling, ik zie wel waar je mee omgaat ;) Je bedoelt Koh Phangan? Daar hoor ik alleen maar goede verhalen over. Met volle of halfvolle maan een gekkenhuis, daartussen relaxt.
  woensdag 6 februari 2013 @ 04:59:25 #230
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_122540157
Trouwens, door die Australische uitslovertjes, kun je het als Nederlander gelijk vergeten bij die Zweedse meiden, balen hè...
pi_122540186
Ik ben van het exotische soort ;) Maar met vriendin, dus die Scandinavische chicks kan ik sowieso vergeten.

Misschien een pilletje klappen op koh pha njang :P Ik had al mijn twijfels over phucket (lees: Russen).

Ik las op de kaart van mijn Marco polo boek Kho Pha Njang.
  woensdag 6 februari 2013 @ 05:30:23 #232
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_122540196
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2013 05:25 schreef zoz het volgende:
Ik ben van het exotische soort ;) Maar met vriendin, dus die Scandinavische chicks kan ik sowieso vergeten.

Misschien een pilletje klappen op koh pha njang :P Ik had al mijn twijfels over phucket (lees: Russen).

Ik las op de kaart van mijn Marco polo boek Kho Pha Njang.
Kho moet sowieso Koh zijn en die J is dan facultatief, denk ik. Wordt in het Nederlands nooit toegevoegd, zo te zien.
Op drugs dealen staat de doodstraf in Thailand, dus kijk een beetje uit...
  woensdag 6 februari 2013 @ 07:56:31 #233
12621 tcr
*nix 4ever
pi_122540724
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 01:18 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Skyscanner gebruik ik altijd al. Ik bedoelde meer dat bv, aan het begin van deze pagina werd er gesproken over een goedkoop retour via Warschau. Zo'n aanbieidng zie je niet gauw terug op Skyscanner.

Via Dubai kom ik uit op ong 500 euro en heaps veel reistijd dus skip ik :)
www.travelox.de
pi_122635407
Heeft iemand ervaring met het combiticket (boot/bus/trein) van NokAir waarmee je van Koh Phangan naar Bangkok gaat? Ik vind de tijden nogal krap. Dus vraag mij af of dit wel goed gaat. Eigenlijk mag ik er toch wel vanuit gaat dat er gewacht wordt als je een combiticket koopt. Maar toch twijfel ik.

De tijden zijn als volgt:

Koh Phangan (Tong Sala Pier) -> Surat Thani(Laem Thuat Pier) Hi-speed Catamaran
12:00 - 13:30
Surat Thani(Laem Thuat Pier) -> Nakhon Si Thammarat Air conditioned Coach
14:00 - 15:30
Nakhon Si Thammarat -> Bangkok (Don Mueang) FLight DD7811
15:55 - 17:05
pi_122636281
Thaise tijd, dus pin je er niet op vast; En het is een package, dus je wordt vanzelf wel de goeie kant op gestuurd.

Ik heb vorige maand precies hetzelfde gedaan maar dan omgekeerd, van de bus en ferry tijden klopte in ieder geval geen reet maar uiteindelijk ging alles gewoon goed.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_122660976
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 13:35 schreef Ener-G het volgende:
Thaise tijd, dus pin je er niet op vast; En het is een package, dus je wordt vanzelf wel de goeie kant op gestuurd.

Ik heb vorige maand precies hetzelfde gedaan maar dan omgekeerd, van de bus en ferry tijden klopte in ieder geval geen reet maar uiteindelijk ging alles gewoon goed.
Dank je, dit stelt mij gerust. Ga ik het weekend de tickets kopen.
  vrijdag 8 februari 2013 @ 23:47:41 #237
6941 APK
Factual, I think.
pi_122662745
Wow!
Net twee tickets -viaTIX- met Malaysian geboekt van 11 dec tot 10 jan.
660 euro pp, wij zijn er blij mee _O_

Overstap in KL is 11 uur, leuk, kunnen we even de Petronas Towers bekijken :+
Weet iemand of het ook mogekijk is om gewoon in Kuala Lumpur uit te stappen om met Air Asia door te vliegen naar whatever en daarna gewoon terug te vliegen vanaf Bangkok?
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  zaterdag 9 februari 2013 @ 00:04:31 #238
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_122663498
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 23:47 schreef APK het volgende:
Wow!
Net twee tickets -viaTIX- met Malaysian geboekt van 11 dec tot 10 jan.
660 euro pp, wij zijn er blij mee _O_

Overstap in KL is 11 uur, leuk, kunnen we even de Petronas Towers bekijken :+
Weet iemand of het ook mogekijk is om gewoon in Kuala Lumpur uit te stappen om met Air Asia door te vliegen naar whatever en daarna gewoon terug te vliegen vanaf Bangkok?
Denk het niet. Je bagage zal wel expliciet doorgelabeld zijn naar BKK.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zaterdag 9 februari 2013 @ 01:29:00 #239
6941 APK
Factual, I think.
pi_122666321
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 00:04 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Denk het niet. Je bagage zal wel expliciet doorgelabeld zijn naar BKK.
Je mag bij het inchecken in AMS niet zegen dat je in KUL de wijde wereld in wil gaan?
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  zaterdag 9 februari 2013 @ 02:09:20 #240
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_122667037
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 23:47 schreef APK het volgende:
Wow!
Net twee tickets -viaTIX- met Malaysian geboekt van 11 dec tot 10 jan.
660 euro pp, wij zijn er blij mee _O_

Overstap in KL is 11 uur, leuk, kunnen we even de Petronas Towers bekijken :+
Weet iemand of het ook mogekijk is om gewoon in Kuala Lumpur uit te stappen om met Air Asia door te vliegen naar whatever en daarna gewoon terug te vliegen vanaf Bangkok?
Hm, zo goedkoop is dat toch ook weer niet? Een heel normale prijs, dat wel.
Maar op de heenweg uitstappen in KL zal resulteren in het vervallen van je hele ticket. Misschien kun je een echte stopover laten inplannen?
  zaterdag 9 februari 2013 @ 10:16:57 #241
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_122669128
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 01:29 schreef APK het volgende:

[..]

Je mag bij het inchecken in AMS niet zegen dat je in KUL de wijde wereld in wil gaan?
Nee, want dan had je een ticket naar KUL moeten kopen, en die zullen wel duurder geweest zijn.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zaterdag 9 februari 2013 @ 10:52:30 #242
6941 APK
Factual, I think.
pi_122669788
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 02:09 schreef Lemans24 het volgende:

Hm, zo goedkoop is dat toch ook weer niet? Een heel normale prijs, dat wel.
Maar op de heenweg uitstappen in KL zal resulteren in het vervallen van je hele ticket. Misschien kun je een echte stopover laten inplannen?
Ik vind het een mooie prijs voor die periode in december (incl. kerst en oud en nieuw en met een redelijke tijd na al die ellende voor je weer naar huis moet.)

Wat bedoel je met een echte stopover laten inplannen?
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  zaterdag 9 februari 2013 @ 10:57:17 #243
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_122669894
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 10:52 schreef APK het volgende:

[..]

Ik vind het een mooie prijs voor die periode in december (incl. kerst en oud en nieuw en met een redelijke tijd na al die ellende voor je weeer naar huis moet.)

Wat bedoel je met een echte stopover laten inplannen?
Voor die periode met Malaysian is het zeker wel OK, inderdaad :)
Stopover in KL: Malaysian Airlines bellen en vragen of je een paar dagen in KL kan blijven. Wil je de vlucht van KL naar Bangkok helemaal niet gebruiken, had je bij het boeken een open jaw moeten kiezen, maar misschien kun je dit nu ook nog telefonisch aanpassen.
pi_122670096
Pff, ik kan alleen maar tickets vinden van 670+ voor 30 uur (heen en terug) met een overstap.
15 juli tot 4 augustus :(
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
pi_122675993
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 11:08 schreef relativity het volgende:
Pff, ik kan alleen maar tickets vinden van 670+ voor 30 uur (heen en terug) met een overstap.
15 juli tot 4 augustus :(
Als ik het me goed herinner is dinsdag ochtend de beste tijd om te boeken, en je moet die zoek machines ook nog is met rust laten in de tijd dat je niet boekt
pi_122677384
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 11:08 schreef relativity het volgende:
Pff, ik kan alleen maar tickets vinden van 670+ voor 30 uur (heen en terug) met een overstap.
15 juli tot 4 augustus :(
kom ook op niet goedkoper . vind het wel een redelijke prijs . Als je 2 dagen langer zou blijven is het ticket 30,- goedkoper, en vlieg je met FinAir of Egyptian
pi_122680373
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 14:46 schreef opreis het volgende:

[..]

Als ik het me goed herinner is dinsdag ochtend de beste tijd om te boeken, en je moet die zoek machines ook nog is met rust laten in de tijd dat je niet boekt
Oke, ga ik eens proberen.
Wat je zegt klopt trouwens; mijn broer werkt in de ITC en zei al vaker dat veel sites stijgen met prijzen als je vaak vergelijkt.
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
  zondag 10 februari 2013 @ 12:42:04 #248
12621 tcr
*nix 4ever
pi_122707644
Als je nog tickets zoekt:

https://www.paperflies.com/

¤549 voor een retoutje Bangkok, via EgypteAir.
pi_122726280
Pfff... al een paar dagen bezig met een hotel in Bangkok maar kom er echt niet uit, al die hotels, al die wijken.
Iemand een gouden tip?
pi_122735290
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 12:42 schreef tcr het volgende:
Als je nog tickets zoekt:

https://www.paperflies.com/

¤549 voor een retoutje Bangkok, via EgypteAir.
Had het al gezien ja! Bedankt. Helaas is dit wel buiten mijn periode :(
Anders had ik het direct geboekt!
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
pi_122735333
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 20:18 schreef forzavit het volgende:
Pfff... al een paar dagen bezig met een hotel in Bangkok maar kom er echt niet uit, al die hotels, al die wijken.
Iemand een gouden tip?
Zorg gewoon dat je dicht bij het openbaar vervoer (skytrain) zit. Dat kost niks en je bent zo overal :)
Taxi's daarentegen ...
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
pi_122736308
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 12:42 schreef tcr het volgende:
Als je nog tickets zoekt:

https://www.paperflies.com/

¤549 voor een retoutje Bangkok, via EgypteAir.
Nog beter mits een beetje flexibel:
Amsterdam-Bangkok, Bangkok- Dusseldorf voor 450,- met Etihad!
Mei,juni vertrek met uiterste terugkomst begin juli voor zover ik kon vinden.
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
pi_122736352
quote:
1s.gif Op zondag 10 februari 2013 23:14 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:
Amsterdam-Bangkok, Bangkok- Dusseldorf voor 450,- met Etihad!
Mei,juni vertrek met uiterste terugkomst begin juli voor zover ik kon vinden.
Waar dat dan?
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
pi_122736795
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 23:15 schreef relativity het volgende:

[..]

Waar dat dan?
Sowieso via kayak te vinden maar ook op tix.nl. heel veel data combinaties die werken.
Kan nog goedkoper (380) maar dan met vertrek uit Barcelona.Vind ik zelf iets teveel moeite en uiteindelijk bespaar je ook niet echt iets ( misschien als je een paar dagen naar Barcelona wil voor je naar Thailand gaat)
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
pi_122746140
quote:
1s.gif Op zondag 10 februari 2013 23:26 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:

[..]

Sowieso via kayak te vinden maar ook op tix.nl. heel veel data combinaties die werken.
Kan nog goedkoper (380) maar dan met vertrek uit Barcelona.Vind ik zelf iets teveel moeite en uiteindelijk bespaar je ook niet echt iets ( misschien als je een paar dagen naar Barcelona wil voor je naar Thailand gaat)
Ahh oké klinkt goed. Net eens gekeken. Helaas voor juli-augustus niet zoveel spannends.
Ik wacht nog maar eventjes ^^
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
pi_122746735
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 20:18 schreef forzavit het volgende:
Pfff... al een paar dagen bezig met een hotel in Bangkok maar kom er echt niet uit, al die hotels, al die wijken.
Iemand een gouden tip?
Ligt eraan wat je wil gaan doen in Bangkok. Wil je de toeristische hoogtepunten van de stad? Dan moet je in die wijk gaan zitten (omgeving khao san road). Verder maakt het als reiziger (iig spreek ik voor mezelf) toch niet zo super veel uit wat het hotel verder te bieden heeft, aangezien je daar nou niet enorm veel tijd zal zijn.
pi_122747784
Thanks, doel is inderdaad wat highlights van Bangkok te pakken alvorens door te gaan naar ChiangMai. Budget +/- 50 euro per nacht

We denken er nu aan om aan Sukhumvit soi 18 bij Park plaza te gaan zitten, op 5 minuten lopen van skytrain.
pi_122749807
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 11:08 schreef relativity het volgende:
Pff, ik kan alleen maar tickets vinden van 670+ voor 30 uur (heen en terug) met een overstap.
15 juli tot 4 augustus :(
Zie wel rond die prijs tickets met een veel kortere overstap van maar 2 uur. Ook met Etihad trouwens
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
pi_122772792
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 14:15 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:

[..]

Zie wel rond die prijs tickets met een veel kortere overstap van maar 2 uur. Ook met Etihad trouwens
Oke, bedankt.

Ben eigenlijk aan het twijfelen om nu al te boeken of te wachten op een goedkopere vlucht, rond 15 juli tot 4 augustus dus; wat denken jullie?
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
pi_122776436
Moet nu ook gaan nadenken over de zomer vakantie. Vorig jaar 4 weken thailand gedaan, bangkok->ayuthaya->sukhothai->Chiang mai->Ko Tao->bangkok. Waarschijnlijk lukt maar 3 weken deze zomer(als ik juli of augustus ga), of ik moet al in mei of juni, dan kan ik er misschien een week bij krijgen. Wat zouden jullie doen? Zowel kwa aantal weken/tijd van het jaar als in waar naar toe te gaan, zelf overweeg ik vietnam dit keer mee te pakken, maar heb ook wel goede herinneringen aan Chiang Mai, dus die zou ik er graag bij pakken.
pi_122776459
oops double post
pi_122777731
Bangkok - chiang mai - pai - laos - bangkok
pi_122778941
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 22:49 schreef relativity het volgende:

[..]

Oke, bedankt.

Ben eigenlijk aan het twijfelen om nu al te boeken of te wachten op een goedkopere vlucht, rond 15 juli tot 4 augustus dus; wat denken jullie?
Ik had vorig jaar voor dezelfde periode geboekt, met Etihad. Ik had pakweg 3 weken van tevoren besloten naar Bangkok te vliegen. Kostte me toen 750 euro pp. Wel korte overstaptijden (2 uur ofzo).
pi_122786288
Ik kwam deze video tegen op YouTube:


Iemand enig idee hoe die verblijfplaats heet vanaf 3:00? Erg mooi huisje :)
pi_122787355
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 00:14 schreef opreis het volgende:
Moet nu ook gaan nadenken over de zomer vakantie. Vorig jaar 4 weken thailand gedaan, bangkok->ayuthaya->sukhothai->Chiang mai->Ko Tao->bangkok. Waarschijnlijk lukt maar 3 weken deze zomer(als ik juli of augustus ga), of ik moet al in mei of juni, dan kan ik er misschien een week bij krijgen. Wat zouden jullie doen? Zowel kwa aantal weken/tijd van het jaar als in waar naar toe te gaan, zelf overweeg ik vietnam dit keer mee te pakken, maar heb ook wel goede herinneringen aan Chiang Mai, dus die zou ik er graag bij pakken.
Als je in mei/juni 4 weken kan zou ik dat zeker doen. Ook een betere periode voor Thailand (en Vietnam)
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
pi_122798583
Ik heb hier in de stad een fruitautomaat ontdekt die de 10 baht munten herkent als 2-euromunten _O_ :D

Helaas heb ik er nog maar 3 :'(
pi_122803167
had er een stuk of 20 mee teruggenomen voor een kennis, zelf had ik er 2 in mijn portomonee zitten die er uitverdwenen zijn tijdens betalingen :P
pi_122806689
Hebben jullie de Scam City aflevering over Bangkok gezien? Was nu net op tv. Is wel leuk om al die bekende scams voorbij te zien komen.

Zo gingen ze in op de scam waar zogenaamd een tempel dicht is en je een goedkoop tuktuk ritje aangeboden krijgt waarbij je uiteindelijk bij een juwelenhandelaar terecht komt.

En die irritante lui met zo'n groep duiven, ze drukken gewoon voer in je handen en gaan dan om geld vragen :')
pi_122819946
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 13:14 schreef forzavit het volgende:

We denken er nu aan om aan Sukhumvit soi 18 bij Park plaza te gaan zitten, op 5 minuten lopen van skytrain.
Misschien ook een goed idee voor ons. We zitten nu op koh phangan en willen zaterdag terug naar Bangkok, voordat we de 19de terug vliegen. Aan welk hotel zitten jullie te denken?
pi_122820826
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2013 10:05 schreef zoz het volgende:

[..]

Misschien ook een goed idee voor ons. We zitten nu op koh phangan en willen zaterdag terug naar Bangkok, voordat we de 19de terug vliegen. Aan welk hotel zitten jullie te denken?
Bij Park Plaza (Park Plaza Bangkok Soi 18), lijkt erg goed aangeschreven te staan, +/- 50 euro per nacht excl ontbijt.

Maar zoals gezegd zelf geen ervaring mee.
pi_122822179
quote:
7s.gif Op woensdag 13 februari 2013 10:41 schreef forzavit het volgende:

[..]

Bij Park Plaza (Park Plaza Bangkok Soi 18), lijkt erg goed aangeschreven te staan, +/- 50 euro per nacht excl ontbijt.

Maar zoals gezegd zelf geen ervaring mee.
Ik heb vorige week Baan Sukhumvit Soi 18 geboekt. Net onder de 2000Baht inclusief ontbijt. Staat in de top 10 van B&B's op tripadvisor.
pi_122831734
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 08:28 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ik had vorig jaar voor dezelfde periode geboekt, met Etihad. Ik had pakweg 3 weken van tevoren besloten naar Bangkok te vliegen. Kostte me toen 750 euro pp. Wel korte overstaptijden (2 uur ofzo).
Ik had hetzelfde ongeveer. Pas laat besloten en kostte toentertijd 712 EUR p.p.
Ik hoop dat ik nog een goeie actie tegenkom :)
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
pi_122906383
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 21:38 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Hebben jullie de Scam City aflevering over Bangkok gezien? Was nu net op tv. Is wel leuk om al die bekende scams voorbij te zien komen.

Zo gingen ze in op de scam waar zogenaamd een tempel dicht is en je een goedkoop tuktuk ritje aangeboden krijgt waarbij je uiteindelijk bij een juwelenhandelaar terecht komt.

En die irritante lui met zo'n groep duiven, ze drukken gewoon voer in je handen en gaan dan om geld vragen :')
Was leuk om te zien inderdaad. Wij kregen een keer van zo'n man te horen dat er een protest gaande was :') Gelukkig hadden we er over gelezen dus liepen we vrolijk door.
Too much is never enough!
  Moderator vrijdag 15 februari 2013 @ 12:58:37 #274
155227 crew  Guppy
dus
pi_122910565
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 21:38 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Hebben jullie de Scam City aflevering over Bangkok gezien? Was nu net op tv. Is wel leuk om al die bekende scams voorbij te zien komen.

Zo gingen ze in op de scam waar zogenaamd een tempel dicht is en je een goedkoop tuktuk ritje aangeboden krijgt waarbij je uiteindelijk bij een juwelenhandelaar terecht komt.

En die irritante lui met zo'n groep duiven, ze drukken gewoon voer in je handen en gaan dan om geld vragen :')
Daar zijn wij ingetrapt :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 15 februari 2013 @ 13:40:11 #275
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_122911969
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 12:58 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Daar zijn wij ingetrapt :')
Wij ook. :') "Just 20 baht!"

Uiteindelijk natuurlijk niks gekocht en ons terug laten brengen naar Ko San Road. Wel mooi de stad gezien voor maar 20 baht. Lekker teruggescamd. :+
Gourmetten of steengrillen?
pi_122914639
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 21:38 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Hebben jullie de Scam City aflevering over Bangkok gezien? Was nu net op tv. Is wel leuk om al die bekende scams voorbij te zien komen.

Zo gingen ze in op de scam waar zogenaamd een tempel dicht is en je een goedkoop tuktuk ritje aangeboden krijgt waarbij je uiteindelijk bij een juwelenhandelaar terecht komt.

En die irritante lui met zo'n groep duiven, ze drukken gewoon voer in je handen en gaan dan om geld vragen :')
Vond het nog wel meevallen. Heb ook Barcelona en die van Rome bekeken. En dan valt Bangkok reuze mee.
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 14:52:47 #277
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_122914662
Vrienden van ons kwamen eergisteren thuis na een ritje Chinatown: "Joh, we hadden zo'n geluk: we stonden bij een tempel, en toen kwam de speciale security police naar ons toe, en die kon ons naar een andere tempel brengen" etc. etc.... Het zijn nogal ervaren reizigers, en ze hadden zich kostelijk vermaakt :D
  vrijdag 15 februari 2013 @ 15:13:45 #278
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_122915559
Die zijn toch allemaal al zo oud. Net als die Indiers die je nog wel eens aantreft en je dan vertellen dat het "your lucky day" is vandaag. Ik adviseer iedereen om dan alleen maar aan zo'n gast te vragen waarom je portemonee dan net gerold is.......

En wat te denken van de 2000 Bt scam van de peuken"politie" op Sukhumvit Road..... Maar wel vermakelijk om te zien dat als ze weer eens een arabier te grazen nemen. Tegen een westerling die het over komt zeg ik gewoon dat hij door kan lopen, want het is geen politie en ze hebben geen poot om op te staan. Even wijzen op alle peuken op de grond 5 m eter verder bij de moto boys met de oranje hesjes.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  vrijdag 15 februari 2013 @ 19:04:40 #279
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_122924044
Singapore Airlines heeft voor de periode mei en juni goede aanbiedingen richting Azie, waaronder ook Bangkok en Phuket voor 535 euro. (Uiteraard met een tussenstop in Singapore, maar die kan je zelf zo kort of lang maken als je wil).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_122994967
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 19:04 schreef ozzietukker het volgende:
Singapore Airlines heeft voor de periode mei en juni goede aanbiedingen richting Azie, waaronder ook Bangkok en Phuket voor 535 euro. (Uiteraard met een tussenstop in Singapore, maar die kan je zelf zo kort of lang maken als je wil).
Was het ook maar in juli/augustus :(
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
  zondag 17 februari 2013 @ 20:36:14 #281
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_123004463
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 17:15 schreef relativity het volgende:

[..]

Was het ook maar in juli/augustus :(
Dan is de prijs 2x 535 euro....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_123020694
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 05:39 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

De gemiddelde Thai haalt er echt zijn of haar neus voor op, om in een derde klasse rijtuig te reizen. Dat is tegenwoordig alleen nog bestemd voor minimumloner Issaantjes of ideologische naieve backpackers met een 300Bt per dag budget. En zelfs die Issaantjes reizen liever vanaf MorShit met de bus omdat dat heel wat comfortabeler is.
Ik heb meerdere keren meerdere uren in derde klasse wagons gezeten en eerlijk gezegd geen enkel probleem mee gehad. De stoelen zijn iets minder comfy maar verder.. Als je niet al te verwend bent is derde klas echt geen probleem.

En ik ben geen zweverige backpacker met dreadlocks, wijde broek, iphone 5 en een 300 baht budget.
pi_123021861
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2013 08:14 schreef koekjestrommel1 het volgende:

[..]

Ik heb meerdere keren meerdere uren in derde klasse wagons gezeten en eerlijk gezegd geen enkel probleem mee gehad. De stoelen zijn iets minder comfy maar verder.. Als je niet al te verwend bent is derde klas echt geen probleem.

En ik ben geen zweverige backpacker met dreadlocks, wijde broek, iphone 5 en een 300 baht budget.
Volgens mij zit je in een ander perspectief. Destijds ging het geloof ik om 's nachts reizen. Dus een hele nacht op zo'n stoeltje zitten.
pi_123027966
quote:
15s.gif Op zondag 17 februari 2013 20:36 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Dan is de prijs 2x 535 euro....
Dat klinkt goed, bedankt! Kan je me een link geven O-)
Zelf net gekeken maar ik kon dan op 1200 pp uit :(
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
  maandag 18 februari 2013 @ 21:32:45 #285
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_123048733
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 09:46 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Volgens mij zit je in een ander perspectief. Destijds ging het geloof ik om 's nachts reizen. Dus een hele nacht op zo'n stoeltje zitten.
Er zijn dingen die je als reiziger opzich wel gedaan moet hebben. Nu ik terugdenk aan de tijd in Indonesië waar ik een Pelni schip nam van Surabaya naar Pontianak, 72 uur lang in de economy classe met 47 kotsende Indonesiërs en eten waar de honden nog geen brood van lusten, vraag ik mij nu af waarom ik dat gedaan heb, maar alles is een ervaring.
Wel kan ik mij herinneren dat de Nasi Goreng bij aankomst bij een eettentje nog nooit zo lekker heeft gesmaakt, want ik hoewel ikzelf niet zeeziek ben, ik hoef niet over te geven, kreeg ik toch weinig naar binnen door al die Indonesiërs naast me.

Een 3de klasse trein was indertijd ook prima, ik heb zelfs gepoogd een overdagtrip te doen van Chiang Mai naar Bangkok, maar in Phitsanulok ben ik toen uitgestapt omdat ik echt niet meer verder kon. De vraag is of je jezelf moet martelen voor relatief kleine bedragen, en een nacht doorhalen in een 3de klasse coupe... ik moet er niet aan denken, toen niet, en nu al helemaal niet, maar van Bangkok naar Ayudhaya, prima te doen, en je maakt ook het leven mee in een dergelijke trein.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_123109990
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 14:52 schreef Gaoxing het volgende:
Vrienden van ons kwamen eergisteren thuis na een ritje Chinatown: "Joh, we hadden zo'n geluk: we stonden bij een tempel, en toen kwam de speciale security police naar ons toe, en die kon ons naar een andere tempel brengen" etc. etc.... Het zijn nogal ervaren reizigers, en ze hadden zich kostelijk vermaakt :D
:')
pi_123114591
Iemand een idee of link waar ik online ticket kan kopen voor bangkok-phuket komende zondag?
pi_123114733
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 13:25 schreef admiraal_anaal het volgende:
Iemand een idee of link waar ik online ticket kan kopen voor bangkok-phuket komende zondag?
airasia.com
pi_123116532
Is het moeilijk om ter plekke tickets te regelen naar andere landen in ZO-Azie. Bijvoorbeeld, als ik in Bangkok ben en ik wil naar Laos of Cambodja, kan ik dan bij wijze van spreke gewoon naar het vliegveld gaan en daar een ticket kopen?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 20-02-2013 14:16:18 ]
  woensdag 20 februari 2013 @ 14:18:20 #290
38323 EDMAN-
Save the vinyl!
pi_123116633
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 14:16 schreef Thomas B. het volgende:
Is het moeilijk om ter plekke tickets te regelen naar andere landen in ZO-Azie. Bijvoorbeeld, als ik in Bangkok ben en ik wil naar Laos of Cambodja, kan ik dan bij wijze van spreke gewoon naar het vliegveld gaan en daar een ticket kopen?
Deed het via internet daar, binnen 10 minuten had ik een geprint ticket.
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
pi_123116784
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 14:18 schreef EDMAN- het volgende:

[..]

Deed het via internet daar, binnen 10 minuten had ik een geprint ticket.
Dat klinkt goed. Ik ben van plan om volgende maand enigszins op de bonnefooi naar Thailand te gaan. Weet dus nog niet precies wat ik van daaruit wil gaan doen, maar de mogelijkheid om door te vliegen wil ik wel open houden.
  woensdag 20 februari 2013 @ 14:23:33 #292
38323 EDMAN-
Save the vinyl!
pi_123116882
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 14:21 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Dat klinkt goed. Ik ben van plan om volgende maand enigszins op de bonnefooi naar Thailand te gaan. Weet dus nog niet precies wat ik van daaruit wil gaan doen, maar de mogelijkheid om door te vliegen wil ik wel open houden.
Ga ook nog dit jaar. Bovenstaand voorbeeld is van vorig jaar Indonesië, maar daar zal weinig verschil in zitten dacht ik zo :). Moest alleen wél de bank bellen om m'n creditcard opnieuw te activeren, aangezien de bank de transactie niet helemaal vertrouwde.
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
pi_123116899
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 14:21 schreef Thomas B. het volgende:
klinkt goed. Ik ben van plan om volgende maand enigszins op de bonnefooi naar Thailand te gaan. Weet dus nog niet precies wat ik van daaruit wil gaan doen, maar de mogelijkheid om door te vliegen wil ik
Op elke straathoek, elke computer, etc etc
  woensdag 20 februari 2013 @ 14:25:48 #294
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_123117011
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 14:16 schreef Thomas B. het volgende:
Is het moeilijk om ter plekke tickets te regelen naar andere landen in ZO-Azie. Bijvoorbeeld, als ik in Bangkok ben en ik wil naar Laos of Cambodja, kan ik dan bij wijze van spreke gewoon naar het vliegveld gaan en daar een ticket kopen?
ja aan de ticketdesk , wel een creditcard meenemen
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_123117012
En hebben jullie nog tips om goedkoop daar te geraken? Via cheaptickets en skyscanners kom ik op ongeveer 620 euro. Vind ik op zich wel meevallen, maar zou leuk zijn als het goedkoper kan. Het gaat om de periode +/- half maart tot half april.

quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 14:25 schreef HD9 het volgende:

[..]

ja aan de ticketdesk , wel een creditcard meenemen
Goed punt. Die moet ik nog aanvragen.

[ Bericht 51% gewijzigd door #ANONIEM op 20-02-2013 14:26:11 ]
  woensdag 20 februari 2013 @ 15:40:12 #296
12621 tcr
*nix 4ever
pi_123120309
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 14:25 schreef Thomas B. het volgende:
En hebben jullie nog tips om goedkoop daar te geraken? Via cheaptickets en skyscanners kom ik op ongeveer 620 euro. Vind ik op zich wel meevallen, maar zou leuk zijn als het goedkoper kan. Het gaat om de periode +/- half maart tot half april.

[..]

Goed punt. Die moet ik nog aanvragen.
Kan vaak ook wel cash, bij een shady hotel in Ao Nang gewoon de ticket terug naar Bangkok geregeld met Bangkok Air voor minder dan mij de AirAsia ticket zou kosten. Lachen, de dame van het hotel ging met ons geld naar de bank om het over te maken en terug kregen we een uitdraai van de ticket. Ook vervoer naar vliegveld erbij geregeld, super relaxed.

AirAsia heeft ook een app op je telefoon om een ticket te boeken, die WERKT NIET voor NL-credit cards helaas (tenminste lukte mij niet). Let erop AirAsia is een budget maatschappij, dus alles is extra (koffers).
pi_123124714
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 14:16 schreef Thomas B. het volgende:
Is het moeilijk om ter plekke tickets te regelen naar andere landen in ZO-Azie. Bijvoorbeeld, als ik in Bangkok ben en ik wil naar Laos of Cambodja, kan ik dan bij wijze van spreke gewoon naar het vliegveld gaan en daar een ticket kopen?
Van die shady kantoortjes op Khao San Road zijn vooral leuk als je tijd genoeg hebt en wel in bent voor een avontuurtje. Een vriend die ik in Bangkok heb ontmoet heeft nog geen 15eu betaald om van Bangkok naar Siem Reap te geraken. Een beetje inlezen in die beruchte scams (http://www.lonelyplanet.c(...)spa?threadID=2165565) en je bent voor een prikkie de grens over _O-
  woensdag 20 februari 2013 @ 19:23:09 #298
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_123129100
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 15:40 schreef tcr het volgende:

[..]

Kan vaak ook wel cash, bij een shady hotel in Ao Nang gewoon de ticket terug naar Bangkok geregeld met Bangkok Air voor minder dan mij de AirAsia ticket zou kosten. Lachen, de dame van het hotel ging met ons geld naar de bank om het over te maken en terug kregen we een uitdraai van de ticket. Ook vervoer naar vliegveld erbij geregeld, super relaxed.

AirAsia heeft ook een app op je telefoon om een ticket te boeken, die WERKT NIET voor NL-credit cards helaas (tenminste lukte mij niet). Let erop AirAsia is een budget maatschappij, dus alles is extra (koffers).
Wanneer je een credit card van de Rabobank hebt wil de credit card betaling nog wel eens mislukken ja, zeker wanneer het vluchten in Indonesië betreft.
Niet voor niets heb ik dan ook een UK en Australische credit card zodat ik niet afhankelijk ben van deze Nederlandse prutsbank met de Mastercard Securecode met hun digireader... Dat snappen natuurlijk al die buitenlandse betalingssystemen niet.
Overigens, wanneer je de vluchten boekt via http://mobile.airasia.com/ dan krijg je vaak niet de master secure code en lukt de boeking wat gemakkelijker.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_123131405
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 14:25 schreef Thomas B. het volgende:
En hebben jullie nog tips om goedkoop daar te geraken? Via cheaptickets en skyscanners kom ik op ongeveer 620 euro. Vind ik op zich wel meevallen, maar zou leuk zijn als het goedkoper kan. Het gaat om de periode +/- half maart tot half april.

[..]

Goed punt. Die moet ik nog aanvragen.
Iets later vertrekken is goedkoper 547,- met Egyptair op de 26e tm ong 25 april. Of als je een beetje flexibel bent; heen vanaf Amsterdam en terug op Dusseldorf voor 546,- Met Etihad, vertrek bv 19 maart tm 18 april.
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
  donderdag 21 februari 2013 @ 20:18:03 #300
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_123174592
Even meelezen. Idee speelt om juni/juli of augustus/september 5 weken rond te trekken. Gewoon hotels, voor de rest nog geen idee. Internet zal ons helpen en ik hoop dat het plan kan doorgaan!
L'Enfer, c'est les autres.
  donderdag 21 februari 2013 @ 21:38:38 #301
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_123179029
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 20:18 schreef Maria2.0 het volgende:
Even meelezen. Idee speelt om juni/juli of augustus/september 5 weken rond te trekken. Gewoon hotels, voor de rest nog geen idee. Internet zal ons helpen en ik hoop dat het plan kan doorgaan!
Hou er wel rekening mee dat wanneer je 5 maanden op pad wilt je uitgesloten bent van de goedkoopste ticketklasse bij de luchtvaartmaatschappijen en je vooraf een visum nodig hebt.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')