abonnement Unibet Coolblue
pi_120715281
vervolg van: Topicreeks: Herenkleding voor fijnproevers

archief:
LIF / [Centraal] Herenkleding voor ware fijnproevers deel III
LIF / [Centraal] Herenkleding voor ware fijnproevers deel II
LIF / [Centraal] Herenkleding voor ware fijnproevers

labels/maatwerk:
a-labels.nl
arnys.fr
barbanapoli.it
barbour.com
baroni.it
bottegaveneta.com
breuer.fr
brioni.it
bulgari.com
campagna.it
canali.it
cesareattolini.it
corneliani.com
etro.com
hackett.co.uk
interno8.net
kiton.it
liverano.com
loropiana.com
luigiborrelli.com
marinellanapoli.it
newandlingwood.com
pauwmannen.nl
roberttalbott.com
shirtmakers.nl
sirmax.nl
sovrano.de
stefanoricci.com
thebridge.it
thedufferofstgeorge.com
turnbullandasser.com
zegna.com
zilli.fr

online shopping:
accessoires
albertthurston.com
antieke-manchetknopen.be
capsplaza.com
chesterjefferies.co.uk
hatshopping.com
leathershop.co.uk
mandarinaduck.com
martindingman.com
pickett.co.uk
pierotucci.com
quality-shop.nl
sagebrown.co.uk
simplycufflinks.com
tiedeals.com
algemeen
assem.nl
bivolino.com
brooksbrothers.com
capecomfort.com
ctshirts.co.uk
forzieri.com
francos.com
grapevinehill.com
harrods.com
ilrosso.com
johnsmedley.com
longmire.co.uk
oxleysclothing.com
marianorubinacci.it
paulsmith.co.uk
robertold.co.uk
shirtbyhand.nl
shirtsco.nl
suitableshop.nl
suitsupply.com
tailorshirts.com
theartofcamouflage.nl
thedufferofstgeorge.com
thomaspink.co.uk
virtualclotheshorse.com
vittoriomarchesi.com
woodsofshropshire.co.uk
yoox.com
sieraden
juwelier.net
steinermaastricht.nl
verzorging
carterandbond.com
classicshaving.com
escentual.com
executive-shaving.co.uk
gentlemans-shop.com
gentlemenstonic.co.uk
groominglounge.com
headblade.nl
haarshop.nl
jasonshankey.co.uk
mankind.co.uk
mensbeautyshop.ch
scheerwinkel.nl
shavershop.nl
styleandgrooming.com
theartofshaving.com
trumpers.com
zirh.com

schoenen:
allenedmonds.com
amesbury.co.uk
borgiolifratelli.it
crockettandjones.co.uk
distilo.com
edwardgreen.co.uk
gjcleverley.co.uk
johnlobbltd.co.uk
ilmaestro.nl
maatschoenen.nl
magnanni
moreschi.it
pantofoladoro.it
santonishoes.com
silvanolattanzi.it
sirmax.nl
sutormantellassi.com
theroyaltreatment.nl
tods.com
vanbommel.nl
vanlier.nl
zintala.it

winkels:
carlo.nl
chasens.nl
dennismode.nl
didatomannenmode.nl
harveylewis.com
harvie.nl
herenmode-vovw.nl
hoogenboommode.nl
koolpakken.nl
maartentijssen.nl
debonneterie.nl
manufactum.de
nerofashion.nl
newtailor.nl
oger.nl
piet-zoomers.nl
romeyn-mode.nl
rons-exclusive.nl
sartoria.nl
shoebaloo.nl
suitsupply.nl
tipdebruin.nl
vanderheijdenmode.nl
vanita.nl
zwartjes.nl

wegwijzer:
askandyaboutclothes.com
excellenza.nl
icontinuativi.canclini.it
stijlforum.nl
styleforum.net
thelondonlounge.net
thesartorialist.blogspot.com
yvra.nl
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_120715302
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 13:14 schreef eriksd het volgende:

[..]

Is dat een pruik?
Nee? :D
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_120715717
Je lijkt er niet heel blij mee, op die foto. Of moest je nodig poepen? :P
pi_120726906
quote:
1s.gif Op zondag 23 december 2012 14:14 schreef don-diablo het volgende:

[..]

T-shirt onder een hemd, gaastra jassen. Lekker Hollands. :P
Met een t-shirt onder een overhemd is niet zoveel mis, volgens mij. Tenzij je je overhemd (zonder das) met de boord open draagt en je de boord van een wit t-shirt ziet. Een t-shirt met V-hals moet echter kunnen. Van Alan Red heb je ze ook met een deep-V, die zie je zeker niet, ook al zijn je bovenste knoopjes open.
pi_120728461
Ik draag altijd iets onder mijn overhemden omdat ik het anders koud heb :')
Hebben jullie tips om leren zolen te verzorgen? Ze zijn vies en met een nat doekje gaat het er niet af. Op internet zie ik dat vocht ze kwetsbaarder maakt en dat het beter is om er een rubberen zool overheen te doen, maar dat wil ik liever niet.
pi_120729755
quote:
7s.gif Op maandag 24 december 2012 18:02 schreef k_man het volgende:

[..]

Met een t-shirt onder een overhemd is niet zoveel mis, volgens mij. Tenzij je je overhemd (zonder das) met de boord open draagt en je de boord van een wit t-shirt ziet. Een t-shirt met V-hals moet echter kunnen. Van Alan Red heb je ze ook met een deep-V, die zie je zeker niet, ook al zijn je bovenste knoopjes open.
Ik vind het er niet uitzien, het krijgt meteen iets opgepompts en haalt de vorm en de manier waarop de stof valt uit het overhemd, helemaal zonder jasje. De oplossing daarvoor hebben ze al heel lang geleden bedacht en heet het onderhemd, de wifebeater, de singlet etc. In de zomer ook vaak zonder overhemd te 'bewonderen'.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_120730506
Ja, ook heel bevordelijk voor een paar mooie zweetplekken onder je oksels. :P
pi_120730573
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 18:44 schreef Nezhi het volgende:
Hebben jullie tips om leren zolen te verzorgen? Ze zijn vies en met een nat doekje gaat het er niet af. Op internet zie ik dat vocht ze kwetsbaarder maakt en dat het beter is om er een rubberen zool overheen te doen, maar dat wil ik liever niet.
Je zolen verzorgen? Pardon?
pi_120730863
quote:
14s.gif Op maandag 24 december 2012 19:32 schreef k_man het volgende:
Ja, ook heel bevordelijk voor een paar mooie zweetplekken onder je oksels. :P
Altijd dezelfde onzin. Zonder hemd heb je echt niet meer zweetplekken in een overhemd. Een hemd onder een overhemd is gewoon 'not done', je ziet het altijd direct. Probeer het eens een tijdje zonder, dan ben je er snel aan gewend en draag je het nooit meer anders.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_120730902
quote:
14s.gif Op maandag 24 december 2012 19:32 schreef k_man het volgende:
Ja, ook heel bevordelijk voor een paar mooie zweetplekken onder je oksels. :P
Precies, T-shirts zijn voor mensen die zich in het zweet werken of gaan rondrennen en ravotten. Een mooi hemd draag je niet als je je lichamelijk gaat inspannen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_120730989
quote:
10s.gif Op maandag 24 december 2012 19:34 schreef k_man het volgende:

[..]

Je zolen verzorgen? Pardon?
Haha, is dat vreemd? Ik wil niet dat ze erg snel slijten en dat ze wat schoon blijven. Het is namelijk mijn eerste paar nette schoenen.
pi_120731137
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 19:43 schreef Nezhi het volgende:

[..]

Haha, is dat vreemd? Ik wil niet dat ze erg snel slijten en dat ze wat schoon blijven. Het is namelijk mijn eerste paar nette schoenen.
Ik laat ze altijd verzolen, als je nieuwe hebt moet je ze eerst inlopen, maar dan moet je nog opletten ook dat je ze niet zover afslijt dat de stiksels er door gaan. En dat je niet op je bek gaat als het motregent.

Niet laten verzolen is volgens mij iets voor je dansschoenen of zo, niet voor gewoon nette schoenen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_120731394
quote:
1s.gif Op maandag 24 december 2012 19:40 schreef Bajskorv het volgende:
Een hemd onder een overhemd is gewoon 'not done', je ziet het altijd direct.
Dat weet je natuurlijk niet. Tenzij je aan iedereen vraagt wat ze onder hun overhemd dragen.
pi_120731494
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 19:43 schreef Nezhi het volgende:

[..]

Haha, is dat vreemd? Ik wil niet dat ze erg snel slijten en dat ze wat schoon blijven. Het is namelijk mijn eerste paar nette schoenen.
Joh, je loopt er op. Natuurlijk blijven je zolen niet schoon. En ze blijven ook niet zo glad en glanzend als toen je die schoenen kocht. Gelukkig maar, want dan zou je op elke gladde tegelvloer onderuit gaan.

Gewoon er op lopen. Niet twee dagen achter elkaar. Netjes poetsen. 's Avonds een spanner er in doen en laten verzolen als de zool versleten is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-12-2012 19:54:02 ]
pi_120731495
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 19:46 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik laat ze altijd verzolen, als je nieuwe hebt moet je ze eerst inlopen, maar dan moet je nog opletten ook dat je ze niet zover afslijt dat de stiksels er door gaan. En dat je niet op je bek gaat als het motregent.

Niet laten verzolen is volgens mij iets voor je dansschoenen of zo, niet voor gewoon nette schoenen.
Ah, de hak is wel bedekt met rubber. Maar ik ze gewoon inlopen en later verzolen! Bedankt.
pi_120731580
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 19:53 schreef Nezhi het volgende:

[..]

Ah, de hak is wel bedekt met rubber. Maar ik ze gewoon inlopen en later verzolen! Bedankt.
That's the way to do it inderdaad.
  maandag 24 december 2012 @ 19:56:25 #17
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_120731635
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 19:43 schreef Nezhi het volgende:

[..]

Haha, is dat vreemd? Ik wil niet dat ze erg snel slijten en dat ze wat schoon blijven. Het is namelijk mijn eerste paar nette schoenen.
Antislipzooltjes op laten zetten, lederen zolen op natte tegels zijn zeer glad,
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_120731818
quote:
16s.gif Op maandag 24 december 2012 19:51 schreef k_man het volgende:

[..]

Dat weet je natuurlijk niet. Tenzij je aan iedereen vraagt wat ze onder hun overhemd dragen.
Wel dus, je ziet het nagenoeg altijd. En bij vrienden aan wie ik het vraag heb ik het ook nooit mis, ik neem aan dat jij het ook wel kunt zien bij anderen. Hoewel in Nederland bijna iedereen er een hemd onder aan heeft...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  maandag 24 december 2012 @ 20:00:05 #19
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_120731828
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 19:16 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik vind het er niet uitzien, het krijgt meteen iets opgepompts en haalt de vorm en de manier waarop de stof valt uit het overhemd, helemaal zonder jasje. De oplossing daarvoor hebben ze al heel lang geleden bedacht en heet het onderhemd, de wifebeater, de singlet etc. In de zomer ook vaak zonder overhemd te 'bewonderen'.
Die mode van de laatste tijd om meerdere knoopjes van je overhemd open te hebben, vreselijk.


In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 24 december 2012 @ 20:02:28 #20
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_120732015
Weinig "mode van tegenwoordig", dat heb je altijd gezien.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  maandag 24 december 2012 @ 20:06:06 #22
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_120732101
quote:
Het soort man wat een das draagt op een button down shirt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_120733925
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 19:53 schreef Nezhi het volgende:

[..]

Ah, de hak is wel bedekt met rubber. Maar ik ze gewoon inlopen en later verzolen! Bedankt.
Ruim een volle week inlopen zegt mijn schoenmaker altijd. Nou had ik een keer een paar gekocht dat zich maar heel moeilijk liet inlopen, dus toen veel afgewisseld met andere schoenen en netto ruim langer dan een week ingelopen, maar toen zat ik al bijna op de stiksels.

quote:
1s.gif Op maandag 24 december 2012 20:00 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Die mode van de laatste tijd om meerdere knoopjes van je overhemd open te hebben, vreselijk.


[ afbeelding ]
Dat vind ik niet zo'n punt. Het zit voor de rest een beetje vormeloos.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_120734480
quote:
1s.gif Op maandag 24 december 2012 19:59 schreef Bajskorv het volgende:
Wel dus, je ziet het nagenoeg altijd. En bij vrienden aan wie ik het vraag heb ik het ook nooit mis, ik neem aan dat jij het ook wel kunt zien bij anderen. Hoewel in Nederland bijna iedereen er een hemd onder aan heeft...
Ik weet niet of je mijn punt doorhad, dus voor alle zekerheid: je ziet het alleen... als je het ziet. Misschien ben je wel honderden mensen tegengekomen waarbij je het niet zag. En ja, hemden zie je bijna altijd, maar ik had het over t-shirts. Als een goed passend t-shirt draagt onder een overhemd, zie je het soms bij je bovenarmen - daar waar het t-shirt stopt. Ligt eraan hoe licht je overhemd is.

Het zijn ook zeker niet typisch Nederlanders die het doen. Kijk naar de merken die geschikte t-shirts verkopen. Dat zijn ook de Duitse (bv Schiesser), Italiaanse (bv Armani) en Amerikaanse merken (bv Alan Red).
pi_120734659
quote:
Voor de man met lef, staat er op die site. Iets voor DS4 dus - die zei pas nog dat-ie graag kleding met wat lef draagt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-12-2012 20:51:03 ]
pi_120734887
Duitsers, Nederlands en Amerikanen dragen idd vaak t-shirts onder hun overhemden. Italianen zeer zeker niet, maar dat zal Armani niet tegenhouden dat spul te verkopen in Nederland natuurlijk.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_120735025
Ik zal ook maar eerlijk bekennen dat ik een t-shirt onder mijn overhemd ook fijner vind dan zonder. Alleen in als het echt warm is laat ik het weg.
pi_120735120
Foei!
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_120735185
Sorry :@
pi_120735338
Ik draag wel heel weinig m'n overhemden zonder iets(trui, jasje) erover trouwens.
  maandag 24 december 2012 @ 21:02:45 #31
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_120735371
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 20:54 schreef Bajskorv het volgende:
Duitsers, Nederlands en Amerikanen dragen idd vaak t-shirts onder hun overhemden. Italianen zeer zeker niet, maar dat zal Armani niet tegenhouden dat spul te verkopen in Nederland natuurlijk.
Ik vind ons klimaat niet geschikt om het zonder te doen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_120735467
quote:
6s.gif Op maandag 24 december 2012 20:50 schreef k_man het volgende:

Voor de man met lef, staat er op die site. Iets voor DS4 dus - die zei pas nog dat-ie graag kleding met wat lef draagt.
Nou, ik bedoelde toch iets anders eerlijk gezegd... Van de andere kant, beter Derksen dan fantasieloos zoals de gemiddelde hollander erbij loopt.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_120735582
Ach, je bent niet echt de enige natuurlijk... Ik vind het zelf erg vervelend zitten, dus kan niet meer met t-shirt.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_120735666
quote:
1s.gif Op maandag 24 december 2012 21:04 schreef DS4 het volgende:

[..]

Van de andere kant, beter Derksen dan fantasieloos zoals de gemiddelde hollander erbij loopt.
Dat wel inderdaad. Soms word je er gewoon treurig van.
pi_120735697
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 21:06 schreef Bajskorv het volgende:
Ach, je bent niet echt de enige natuurlijk... Ik vind het zelf erg vervelend zitten, dus kan niet meer met t-shirt.
Ieder z'n ding ook denk ik.
pi_120736387
Ach, dat de gemiddelde Nederlander zo beroerd gekleed gaat is ook een beetje overdreven. In de meeste andere landen is het niet veel beter. Veel mensen komen daar alleen in de grote steden. Neem Spanje. In Barcelona, Valencia en Madrid zie je goed geklede mensen, maar ga in een willekeurige provinciestad kijken en de gemiddelde Nederlander is opeens een toppunt van elegantie.
pi_120737090
quote:
7s.gif Op maandag 24 december 2012 21:19 schreef k_man het volgende:
Ach, dat de gemiddelde Nederlander zo beroerd gekleed gaat is ook een beetje overdreven. In de meeste andere landen is het niet veel beter. Veel mensen komen daar alleen in de grote steden. Neem Spanje. In Barcelona, Valencia en Madrid zie je goed geklede mensen, maar ga in een willekeurige provinciestad kijken en de gemiddelde Nederlander is opeens een toppunt van elegantie.
Maar dat is toch altijd wel? In Den Haag zie je ook meer beter geklede mensen dan waar ik woon bijvoorbeeld.
pi_120737304
quote:
7s.gif Op maandag 24 december 2012 21:19 schreef k_man het volgende:
Ach, dat de gemiddelde Nederlander zo beroerd gekleed gaat is ook een beetje overdreven. In de meeste andere landen is het niet veel beter. Veel mensen komen daar alleen in de grote steden. Neem Spanje. In Barcelona, Valencia en Madrid zie je goed geklede mensen, maar ga in een willekeurige provinciestad kijken en de gemiddelde Nederlander is opeens een toppunt van elegantie.
True. Maar persoonlijk vind ik er niet echt een land boven uit steken. In elke wereldstad heb je grote getale mensen die er goed uitzien (incluis een percentage waarvan je denkt teh fuck!). Kom je 10km buiten het centrum en het is misere.

Ik moet eigenlijk weer eens leren om jeans te dragen. Ik heb alleen maar pantalons en dan is het of een v-hals of een overhemd er over heen.

Wat vinden jullie eigenlijk van Borrelli dassen?
.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_120738139
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 21:32 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

True. Maar persoonlijk vind ik er niet echt een land boven uit steken. In elke wereldstad heb je grote getale mensen die er goed uitzien (incluis een percentage waarvan je denkt teh fuck!). Kom je 10km buiten het centrum en het is misere.

Ik moet eigenlijk weer eens leren om jeans te dragen. Ik heb alleen maar pantalons en dan is het of een v-hals of een overhemd er over heen.

Wat vinden jullie eigenlijk van Borrelli dassen?
.
Draag ook nooit meer jeans eigenlijk. Heb er nog één in de kast maar trek 'm nooit meer aan.

En Borrelli heeft wel leuke dingen af en toe vind ik.
pi_120739373
quote:
1s.gif Op maandag 24 december 2012 21:02 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik vind ons klimaat niet geschikt om het zonder te doen.
Dat begrijp ik dus niet echt, maar zal ook weer persoonlijk zijn. Britten hebben er met hetzelfde klimaat geen problemen mee, zelfs Zweden lijkt het prima af te gaan.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_120739651
Afhankelijk van de stof (dikte) draag ik een strak wit ondershirt. Doorschijnende witte overhemden met daaronder duidelijk zichtbaar een shirt staat niet. Al moet ik eerlijk bekennen dat ik het ook niet echt mooi vind staan als je m'n tepels ziet ;)
pi_120741920
quote:
1s.gif Op maandag 24 december 2012 21:45 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Draag ook nooit meer jeans eigenlijk. Heb er nog één in de kast maar trek 'm nooit meer aan.

En Borrelli heeft wel leuke dingen af en toe vind ik.
Mja, wil eigenlijk wel weer eens wat nieuws. Ik zit te denken aan een nieuw pak aan te schaffen en wil wel eens wat geks qua das. Ik heb echt een varieteit aan die zaken. Van Primark(!) kwaliteit tot zeer goed. Op het werk had ik altijd het gevoel dat men niet snel het verschil zag :') (behalve hermes)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_120742510
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 23:04 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Mja, wil eigenlijk wel weer eens wat nieuws. Ik zit te denken aan een nieuw pak aan te schaffen en wil wel eens wat geks qua das. Ik heb echt een varieteit aan die zaken. Van Primark(!) kwaliteit tot zeer goed. Op het werk had ik altijd het gevoel dat men niet snel het verschil zag :') (behalve hermes)
Veel verschillende dassen hebben is ook leuk en handig :P
En volgens mij ziet echt ìedereen het verschil tussen Hermès en de rest. :o Dat laat overigens onverlet dat ze naar mijn smaak hele mooie dassen maken.
  dinsdag 25 december 2012 @ 14:01:58 #44
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_120756680
Keek net even op de Hermes site…

http://netherlands.hermes(...)-246910hg-38085.html

Een pyjamabroek met bandplooi? :')

En ook een boxershort met bandplooi:

http://netherlands.hermes(...)-246900hf-38084.html (slechts 300 euro).
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_120757073
Ik draag ook altijd Alan Red V-Deep onder mijn overhemden hoor.
Zonder vind ik niet lekker zitten en als je het koud hebt priemen er ook nog 2 puntjes door je overhemd heen, dat is ook geen gezicht :P
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  dinsdag 25 december 2012 @ 14:39:39 #46
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_120757867
En voor wie liever een joggingpak wil:

http://netherlands.hermes(...)-247525ha-38088.html

http://netherlands.hermes(...)-247530ha-38096.html

Voor vierduizend euro is het van jou. ^O^

[ Bericht 9% gewijzigd door Federer-fan op 25-12-2012 16:12:11 ]
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_120757978
Je moet toch wat met je centen?
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  dinsdag 25 december 2012 @ 14:45:48 #48
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_120758014
Ja, da's waar. Trouwens, kan het kloppen dat de reageerknopniet werkt of ligt dat aan mij(n computer)?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_120758123
Op de BB geen problemen.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_120768880
Spam is niet gewenst op fok

[ Bericht 84% gewijzigd door Mirjam op 25-12-2012 23:30:03 ]
  zaterdag 2 februari 2013 @ 12:36:07 #51
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_122373578
Even een vraagje: ik heb een mooie donkerblauwe Jacob Cohenspijkerbroek gezien, met fel oranje stiksels.Hij kost 379 euro. Weet dat het een normale prijs is voor dat merk, maar is dat nou overprijsd wat jullie betreft?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_122373968
Geen idee, ik verdiep me nooit zo in jeans. Voor mij teveel voor een jeans. Ik kan het best makken, maar ik heb al fijne jeans voor minder dan de helft. Ergens heeft iedereen zijn eigen "grens" voor dit soort dingen, de mijne ligt duidelijk lager.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  zaterdag 2 februari 2013 @ 13:11:30 #53
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_122374617
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 12:36 schreef Federer-fan het volgende:
Even een vraagje: ik heb een mooie donkerblauwe Jacob Cohenspijkerbroek gezien, met fel oranje stiksels.Hij kost 379 euro. Weet dat het een normale prijs is voor dat merk, maar is dat nou overprijsd wat jullie betreft?
Wat is er bijzonder aan dat die zoveel moet kosten? Wat voor denim is er bijvoorbeeld gebruikt? Vind het persoonlijk al way over priced.
Love will tear us apart (Joy Division)
pi_122374676
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 12:36 schreef Federer-fan het volgende:
Even een vraagje: ik heb een mooie donkerblauwe Jacob Cohenspijkerbroek gezien, met fel oranje stiksels.Hij kost 379 euro. Weet dat het een normale prijs is voor dat merk, maar is dat nou overprijsd wat jullie betreft?
Als je die broek toevallig mooi vindt en je kan het betalen... Doen.

Wat anderen ervan denken is niet zo relevant.

Maar objectief bezien is het overpriced natuurlijk.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_122374708
Voor 150 euro heb je al een mooie afgewerkte jeans. Is ook mijn max btw.
  zaterdag 2 februari 2013 @ 13:55:24 #56
3185 Adelante
To let it go now
pi_122376054
Jacob Cohen jeans zijn handmade, dus dat verklaart een groot deel van het prijsverschil al.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_122376067
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 13:14 schreef DS4 het volgende:

[..]

Als je die broek toevallig mooi vindt en je kan het betalen... Doen.

Wat anderen ervan denken is niet zo relevant.

Maar objectief bezien is het overpriced natuurlijk.
Dat dus. Iedereen heeft zijn zondes, zeker als er budget voor is.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  zaterdag 2 februari 2013 @ 15:09:47 #58
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_122378768
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 13:55 schreef Adelante het volgende:
Jacob Cohen jeans zijn handmade, dus dat verklaart een groot deel van het prijsverschil al.
Zouden die broeken nou echt handgemaakt zijn?

Bedankt ook alle anderen voor julie reacties. ^O^

Ik voel me ergens een beetje dom als ik zo'n broek koop, maar ik vind het ook wel weer tof.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_122379114
Doen waar je je goed bij voelt. Dat handgemaakte verhaal zou me de rozen interesseren, dat is ten eerste vooral marketing en daarnaast is mij niet duidelijk wat daar dan zo bijzonder aan is? Gaan ze langer mee ofzo? Ziet het er beter uit?
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  zaterdag 2 februari 2013 @ 16:27:18 #60
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_122381422
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 15:19 schreef Bajskorv het volgende:
Doen waar je je goed bij voelt. Dat handgemaakte verhaal zou me de rozen interesseren, dat is ten eerste vooral marketing en daarnaast is mij niet duidelijk wat daar dan zo bijzonder aan is? Gaan ze langer mee ofzo? Ziet het er beter uit?
ik vind de pasvorm van de Jacob Cohen spijkerbroeken echt waanzinnig, zitten bij mij echt goed. Ook de stof, zilveren knopen enzo is allemaal heel fijn. Maar inderdaad zoals boven al gezegd werd, een prettige zonde als er budget voor is. De wollen broeken zijn ook erg mooi. Vandaag een model 620 aangehad, maar daar was voor mij de pasvorm onder aan de benen weer wat te wijd, dus heb er een van huismerk Oger gekocht.
pi_122381808
Nogmaals, zeker doen! Ik geef mijn geld weer aan andere onzin uit.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  zaterdag 2 februari 2013 @ 16:46:47 #62
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_122382129
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 13:55 schreef Adelante het volgende:
Jacob Cohen jeans zijn handmade, dus dat verklaart een groot deel van het prijsverschil al.
Definieer handgemaakt. ;) ik weet een aantal Japanse denim merken die zelf de stof maken en vervolgens de broeken op oude machines zelf in elkaar zetten en daar betaal je echt voor de kwaliteit aangezien er verder weinig tot niet aan marketing gedaan wordt.

Maar als je iets tof vindt en je kunt het betalen dan gewoon doen. Zolang je er zelf tevreden mee bent.
Love will tear us apart (Joy Division)
  zaterdag 2 februari 2013 @ 16:51:17 #63
3185 Adelante
To let it go now
pi_122382278
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 16:46 schreef don-diablo het volgende:

[..]

Definieer handgemaakt. ;) ik weet een aantal Japanse denim merken die zelf de stof maken en vervolgens de broeken op oude machines zelf in elkaar zetten en daar betaal je echt voor de kwaliteit aangezien er verder weinig tot niet aan marketing gedaan wordt.

Maar als je iets tof vindt en je kunt het betalen dan gewoon doen. Zolang je er zelf tevreden mee bent.
Ik heb ooit een documentaire gezien dat die jeans van JC inderdaad met de hand in elkaar werden gezet, evenals het knippen van de patronen etc. Dit gebeurde niet in India of China, maar in good old Italy.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_122384761
Tsja Jacob Cohen... Ik kan me nog goed herinneren dat ik er +- 4 jaar geleden nog zo'n 200 euro voor betaalde. De prijzen zijn in 4 jaar tijd ongeveer verdubbelt.. Je ziet het ook in steeds meer winkels liggen. ( Niet dat dat heel erg is. )

Ik koop de broeken nog steeds ondanks dat ik er nu het dubbele voor betaal, de fit is naar mijn mening fantastisch en het zijn gewoon mijn best zittende broeken. ( Naast de PT05. )

Ik vind het het geld dus waard.. De laatste tijd koop ik toch wel vaker Pantaloni Torino en die zitten eigenlijk (bijna) even lekker.. :)
pi_122455746
Over broeken gesproken, grijp je kans heren! ;)

  donderdag 7 februari 2013 @ 15:39:33 #66
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_122597887
Weinig foto's zeg :P
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_122600571
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying
pi_122635199
Zojuist een Varsity Jacket besteld bij The house of Billiam. :) Nu nog maar even geduldig zijn!

pi_123013815
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 13:04 schreef Quantic het volgende:
Zojuist een Varsity Jacket besteld bij The house of Billiam. :) Nu nog maar even geduldig zijn!

Al binnen?
"Fear is only as deep as the mind allows."
pi_123014703
Niet duur voor een goeie varsity, ben enorm benieuwd naar de fit en afwerking. Verhaal is tof, maar soms zie je dan toch net geen eindprpduct dat er bij hoort. Fit aan het einde van het filmpje lijkt bijv niet briljant, maar dat zegt absoluut niks natuurlijk.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_123021665
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 23:07 schreef Push. het volgende:

[..]

Al binnen?
Nog niet, ik hoop hem begin Maart te ontvangen.

quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 23:24 schreef Bajskorv het volgende:
Niet duur voor een goeie varsity, ben enorm benieuwd naar de fit en afwerking. Verhaal is tof, maar soms zie je dan toch net geen eindprpduct dat er bij hoort. Fit aan het einde van het filmpje lijkt bijv niet briljant, maar dat zegt absoluut niks natuurlijk.
Zeker niet duur, daarom voor mij ook de reden om dit te proberen. Ik hou jullie op de hoogte over de fit en afwerking. :)

Het eindresultaat in het filmpje ben ik zelf ook niet over te spreken, ik heb gelukkig al andere voorbeelden mogen aanschouwen welke mij wel erg bevallen.
pi_123026666
quote:
4s.gif Op maandag 18 februari 2013 09:34 schreef Quantic het volgende:

[..]

Nog niet, ik hoop hem begin Maart te ontvangen.

[..]

Zeker niet duur, daarom voor mij ook de reden om dit te proberen. Ik hou jullie op de hoogte over de fit en afwerking. :)

Het eindresultaat in het filmpje ben ik zelf ook niet over te spreken, ik heb gelukkig al andere voorbeelden mogen aanschouwen welke mij wel erg bevallen.
Schiet al redelijk op dan! Heb je een voorbeeld van wat je hebt besteld?
"Fear is only as deep as the mind allows."
pi_123027261
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 12:40 schreef Push. het volgende:

[..]

Schiet al redelijk op dan! Heb je een voorbeeld van wat je hebt besteld?


Dit gaat het ongeveer worden, de kleuren komen niet helemaal lekker uit via deze image, dit is ook trouwens niet het eind product, er komen nog wat andere details in en op bij de waistband en kraag. De body is gewoon van melton wool en de armen + jets zijn suede.
pi_124259615
Ik heb nu een donker blauw pak gekocht..

http://www.mandemakersuit(...)lauw-pak-199x300.jpg

Wat zouden jullie adviseren... de bruine schoenen van hierboven.. of iets lichter bruin? Of kan 't allebei wel?

http://www.dicapolavori.com/van-bommel-16199-g12-cognac.htm

of dit

http://www.dicapolavori.com/santoni-mcb010053-bruin.htm
  dinsdag 19 maart 2013 @ 18:58:15 #75
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_124260267
De Bommels. Liever nog helemaal geen bruine schoenen, maar het kan best :).
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_124260323
Ik zou zwarte schoenen adviseren. Ik vind een blauw/zwart/grijs pak met bruine schoenen echt niet fraai. :X Maar ieder z'n smaak natuurlijk. :)
Als het dan ècht moet. De Van Bommels.
  dinsdag 19 maart 2013 @ 19:01:23 #77
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_124260390
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_124260502
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 19:01 schreef GSbrder het volgende:
Ze zijn er ook gewoon in het zwart 8)7

http://www.dicapolavori.com/van-bommel-16199-g12-zwart.htm
Maar die stonden niet bij de keuzemogelijkheden en zover had ik niet doorgezocht :P. Maar die vind ik er veel beter bij passen dan de bruine.
  dinsdag 19 maart 2013 @ 19:04:29 #79
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_124260537
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 19:03 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Maar die stonden niet bij de keuzemogelijkheden en zover had ik niet doorgezocht :P. Maar die vind ik er veel beter bij passen dan de bruine.
Was gericht tegen de poster, niet tegen jouw advies :).
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_124260554
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 19:04 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Was gericht tegen de poster, niet tegen jouw advies :).
Ah mijn excuses dan. :)

Overigens lijkt het soms wel alsof mensen echt òveral lichtbruine schoenen onder doen :{
pi_124261142
Thanks.. zie op de website van SuitSupply alleen maar donker bruine staan... vandaar dat ik me 't af vroeg ;)
pi_124261198
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 19:17 schreef Maryn. het volgende:
Thanks.. zie op de website van SuitSupply alleen maar donker bruine staan... vandaar dat ik me 't af vroeg ;)
Aaah op die manier. Ik zou toch voor zwart gaan ondanks dat SuitSupply bruin prefereert.
pi_124278014
Zwart.

(tenzij je een makelaar bent)
pi_124281577
quote:
14s.gif Op woensdag 20 maart 2013 00:13 schreef k_man het volgende:
Zwart.

(tenzij je een makelaar bent)
Ah ben ik toch niet de enige die die associatie heeft :P
  woensdag 20 maart 2013 @ 08:49:32 #85
165633 eriksd
The grand facade...
pi_124282016
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2013 08:18 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Ah ben ik toch niet de enige die die associatie heeft :P
Jij bent dan ook een little old man boy.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_124282677
Zeker niet de enige.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_124282957
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 19:17 schreef Maryn. het volgende:
Thanks.. zie op de website van SuitSupply alleen maar donker bruine staan...
When going to town, a gentleman never wears brown...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_124282973
If not now, then when.
pi_124283232
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2013 08:18 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Ah ben ik toch niet de enige die die associatie heeft :P
idd, 'snelle' jongens look... Gewoon zwart, geen brogue.
pi_124284959
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 09:38 schreef DS4 het volgende:

[..]

When going to town, a gentleman never wears brown...
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2013 09:51 schreef artelligence het volgende:

[..]

idd, 'snelle' jongens look... Gewoon zwart, geen brogue.
Inderdaad.
pi_124367815
Mannen! Ik ben van plan binnenkort mijn eerste maatpak te kopen. Aangezien ik een arme student ben neig ik naar de iets goedkopere zaken. Ik twijfel tussen Pakkend en Suit Supply, dus ben op zoek naar wat ervaringen. Andere tips mogen natuurlijk ook :).

Alvast bedankt!
pi_124367987
Waarom een maatpak, vraag ik me dan af? Voor dat budget koop ik liever een goeie fit 'off the rack'...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  vrijdag 22 maart 2013 @ 11:32:08 #93
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_124368029
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 11:30 schreef Bajskorv het volgende:
Waarom een maatpak, vraag ik me dan af? Voor dat budget koop ik liever een goeie fit 'off the rack'...
Dat zou ik ook doen idd. Kijk anders gewoon bij de suit supply. Voor dat geld zeker niet verkeerd.
Love will tear us apart (Joy Division)
  vrijdag 22 maart 2013 @ 11:33:06 #94
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_124368042
quote:
_O-

Dat laatste overhemd heb ik trouwens (of teminste eentje die er verdomd veel op lijkt), die met die strepen (mijne is van seidensticker).
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_124368226
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 11:30 schreef Bajskorv het volgende:
Waarom een maatpak, vraag ik me dan af? Voor dat budget koop ik liever een goeie fit 'off the rack'...
Ik snap de tip, maar daarvan heb ik er al een paar. Ik zou nu toch graag maatwerk willen :).
pi_124368291
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 11:41 schreef Monnet het volgende:

[..]

Ik snap de tip, maar daarvan heb ik er al een paar. Ik zou nu toch graag maatwerk willen :).
Je bent student dus je hebt weinig budget? Hoe groot is je budget? Leuk dat je graag maatwerk wilt maar als je budget niet hoog is kan je beter voor een RTW gaan en deze laten vermaken.
pi_124368333
Wat ik eraan zou willen uitgeven is tussen de vier en vijfhonderd euro.
pi_124368390
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 11:30 schreef Bajskorv het volgende:
Waarom een maatpak, vraag ik me dan af? Voor dat budget koop ik liever een goeie fit 'off the rack'...
Volgens mij is het synoniem geworden met een goed pak, omdat het lekker bekt. En nu wil iedereen zonder budget een maatpak. Nou lijkt mij dat de meerwaarde van een maatpak hem zit in een goede kleermaker met een goed oog voor pasvorm en stijl, niet in een of andere boer of Thai die een meetlint en een schaar kan vasthouden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_124368473
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 11:46 schreef Monnet het volgende:
Wat ik eraan zou willen uitgeven is tussen de vier en vijfhonderd euro.
Ga met dat budget lekker naar SuSu en koop een RTW, laat de boel vermaken waar nodig en je hebt een prima pak. Voor 400 - 500 euro heb je naar mijn mening geen kwaliteits MTM.
pi_124368522
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 11:41 schreef Monnet het volgende:

[..]

Ik snap de tip, maar daarvan heb ik er al een paar. Ik zou nu toch graag maatwerk willen :).
Maar waarom? Voor 500 euro heb je een goed pak off the rack, en een beun maatpak. Beetje overdreven, maar begin lekker met maatwerk als je eerst voldoende budget hebt om de rest goed te doen...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  vrijdag 22 maart 2013 @ 11:57:58 #101
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_124368658
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 11:41 schreef Monnet het volgende:

[..]

Ik snap de tip, maar daarvan heb ik er al een paar. Ik zou nu toch graag maatwerk willen :).
Waarom? :?

Heb je enig idee hoeveel een goed maatpak kost?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_124368885
Ok, duidelijk! Ga ik doen. Bedankt ^O^.
  vrijdag 22 maart 2013 @ 13:15:52 #103
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_124371097
quote:
4s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 11:51 schreef Quantic het volgende:

[..]

Ga met dat budget lekker naar SuSu en koop een RTW, laat de boel vermaken waar nodig en je hebt een prima pak. Voor 400 - 500 euro heb je naar mijn mening geen kwaliteits MTM.
Ik heb betere ervaringen met Society Shop dan met Suit Supply, zeker in die prijsklasse kan je daar best wat leuks voor laten samenstellen. Plus: 50% korting op je tweede "maatpak".
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_124374155
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 13:15 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ik heb betere ervaringen met Society Shop dan met Suit Supply, zeker in die prijsklasse kan je daar best wat leuks voor laten samenstellen. Plus: 50% korting op je tweede "maatpak".
Dat kan, ieder zo zijn smaak. Naar mijn mening is de prijs/kwaliteit bij SuSu gewoon beter.
pi_124591813
Wat zouden jullie eerder adviseren als eerste basispak? Blue-line mtm voor 349 euro of Purple-line rtw voor 299 euro + 50 euro voor vermaken bij Susu? Neig zelf naar wat langer doorsparen en gaan voor tweemaal blue-line (antraciet en blauw). Maar in navolging van de laatste paar reacties, valt blue-line mtm van SuSu ook onder slechte mtm? Het zal ter voorbereiding voor het werkzame leven zijn dus werkpakken. Maarja, mocht het bevallen dan ben ik natuurlijk sneller geneigd het ook sneller als dagelijkse kleding te dragen. :s) Qua schoenen heb ik het liefst whole-cut, wel zo elegant in alle eenvoud.
mag het weten
pi_124605117
Ik zou voor dat geld gewoon een fatsoenlijk RTW pak kopen. Wil je eigenlijk per se SuitSupply of niet?

Wel zwarte schoenen dan hè? :P
pi_124608216
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 13:29 schreef Actaeon het volgende:
Ik zou voor dat geld gewoon een fatsoenlijk RTW pak kopen. Wil je eigenlijk per se SuitSupply of niet?

Wel zwarte schoenen dan hè? :P
Hoeft niet perse Suit Supply te zijn. Maar omdat je ook op het stijlforum e.d. leest dat igv weinig geld dat SuSu de beste optie is, zat ik mij dus te oriënteren op SuSu.

Persoonlijk vind ik zwart zo grauw staan onder antraciet en blauw. Zwarte schoenen onder een zwart pak, prima. Maar bij alle andere: bruin. Maar dat is zo mijn voorkeur, zeker met oxfords vind ik zwart geen denderende kleur. Een pak op zichzelf is al vrij standaard en moet als werkpak geen aanstoot geven/opvallen. Daarom snap ik zwarte schoenen er onder wel, sluit precies aan in alle saaiheid :+ Maar om nu alleen te kunnen variëren via de das en gebruikte hemd om een leuk accent mee te geven.. Neuh: bruine schoenen kunnen de boel mooi aanvullen, mooier dan zwarte iig ;)

Overigens staat die hele stijl van SuSu me absoluut niet aan. Zo popi jopi en vlot. Doe mij maar liever de rustige uitstraling en ouboligheid vast van ik noem maar wat: society shop of setpoint.

edit: laat ik het wat zwart vs bruin dan zo zeggen. Bij zwart heb je de keuze uit pianolak zwart of mat zwart. Bij bruin heb je de keuze uit: donkerbruin, lichtbruin, roodbruin, kastanjebruin, cognacbruin e.d. Je hebt voor mijn idee dus een groter scala aan kleuren om uit te kiezen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Joosie200 op 28-03-2013 15:08:15 ]
mag het weten
pi_124608925
Maar je wilt niet jopie popie? Dan dus zwart. Niks met saai te maken.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  donderdag 28 maart 2013 @ 15:19:09 #109
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_124608974
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 15:17 schreef Bajskorv het volgende:
Maar je wilt niet jopie popie? Dan dus zwart. Niks met saai te maken.
Zwarte schoenen onder een (navy)blauw pak. ^O^
Love will tear us apart (Joy Division)
pi_124609064
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 15:17 schreef Bajskorv het volgende:
Maar je wilt niet jopie popie? Dan dus zwart. Niks met saai te maken.
Hehe, touché ^O^ Maar let's agree to disagree.. omdat zwart nu eenmaal de standaard is (ala: hoe heurt het eigenlijk) vind ik het door het weinig uiteenlopende kleurenpalet wel degelijk saai. Zwart is zwart, hoogstens de glans is ofwel mat of glimmend.
mag het weten
pi_124609110
quote:
7s.gif Op donderdag 28 maart 2013 15:22 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Hehe, touché ^O^ Maar let's agree to disagree.. omdat zwart nu eenmaal de standaard is (ala: hoe heurt het eigenlijk) vind ik het door het weinig uiteenlopende kleurenpalet wel degelijk saai. Zwart is zwart, hoogstens de glans is ofwel mat of glimmend.
In Nederland is "jopie popie" bruin de standaard.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_124609160
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 15:23 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

In Nederland is "jopie popie" bruin de standaard.
Hmm, ja, als je het zo bekijkt is het juist rebels om onverschrokken voor zwart te kiezen :7
mag het weten
pi_124613366
quote:
7s.gif Op donderdag 28 maart 2013 15:24 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Hmm, ja, als je het zo bekijkt is het juist rebels om onverschrokken voor zwart te kiezen :7
Het is niet zozeer rebels maar meer gewoon getuigen van stijl zou ik zeggen. Bruin is leuk in je vrije tijd ofzo. Navy en grijze pakken, en natuurlijk ook zwarte pakken, passen gewoon niet met bruine schoenen. Zeker omdat je zelf aangeeft van een wat meer klassiekere stijl te houden draag je dus zèker geen bruine schoenen meer met je donkere pakken. En als de stijl van SuitSupply je niet aanstaat zou ik gewoon ergens anders gaan kijken e.g. Society Shop of zo. Ik zou persoonlijk ook nooit een pak bij SuitSupply kopen om de reden die jij aangeeft. Vind ook hun huisstijl niet fraai. Te strak, te schreeuwerig.
Overigens vind ik zwart ook niet saai maar gewoon mooi zakelijk en formeel.
pi_124626121
Met bruine schoenen onder een pak kom je over als een makelaar of autohandelaar. Ik draag ze wel, maar dan bij een spijkerbroek of zo.

Setpoint vind ik trouwens een dramatisch slechte winkel.

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2013 22:03:14 ]
  vrijdag 29 maart 2013 @ 00:57:17 #115
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_124633000
Bruine schoenen zijn prima, onder jeans of een beige chino draag ik echt geen zwarte brogues of oxfords, maar onder een pak zou ik, zeker zakelijk, zwart dragen.

Mocht zwart je echt te saai zijn, draag liever nog dan bruin dan donkerblauwe schoenen, dus niet hemelsblauw, maar echt diepblauw.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_124633046
Of donkergrijs.
  vrijdag 29 maart 2013 @ 01:00:54 #117
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_124633073
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 00:59 schreef k_man het volgende:
Of donkergrijs.
Of monks.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  vrijdag 29 maart 2013 @ 01:02:32 #118
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_124633099
Ik heb een donkerbruin pak, vind er alleen bruine, hele donkere, onder staan eigenlijk. Of hoor je daar eigenlijk ook zwarte schoenen onder te dragen?
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_124636794
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 01:02 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Ik heb een donkerbruin pak, vind er alleen bruine, hele donkere, onder staan eigenlijk. Of hoor je daar eigenlijk ook zwarte schoenen onder te dragen?
Nee dan niet meer. Bruin is natuurlijk van zichzelf een informele kleur dus je hebt dan gewoon een wat minder zakelijk geheel al.
  vrijdag 29 maart 2013 @ 10:23:10 #120
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_124637604
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 09:52 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Nee dan niet meer. Bruin is natuurlijk van zichzelf een informele kleur dus je hebt dan gewoon een wat minder zakelijk geheel al.
Klopt, het is niet echt een zakelijk pak. Het is wel echt donker dronker bruin, maar heel zakelijk is het niet. Al heb ik wel van meerderen gehoord dat ze het bij mij verrassend goed vonden staan.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  vrijdag 29 maart 2013 @ 10:40:14 #121
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_124638085
Ik ben op zoek naar een middengrijze driekwart zomerjas, gewoon van kunststof, met een lichte glans erin. zoiets als dit: http://bostontrader.nl/me(...)e/peuterey_paris.png maar dan wijder vallend en minder glanzend. Heeft iemand een suggestie?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_124638533
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 10:40 schreef Federer-fan het volgende:
Ik ben op zoek naar een middengrijze driekwart zomerjas, gewoon van kunststof, met een lichte glans erin. zoiets als dit: http://bostontrader.nl/me(...)e/peuterey_paris.png maar dan wijder vallend en minder glanzend. Heeft iemand een suggestie?
Moeilijk! Ik heb even een rondje gedaan langs een aantal websites maar ik kan niets vinden wat er op lijkt. Alleen deze jas van Barbour komt in de buurt: http://www.asos.com/Barbo(...)e=20&sort=2&clr=Grey
pi_124639605
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 01:02 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Ik heb een donkerbruin pak, vind er alleen bruine, hele donkere, onder staan eigenlijk. Of hoor je daar eigenlijk ook zwarte schoenen onder te dragen?
Ik heb ook een donkerbruin pak en draag er eigenlijk ook alleen donkerbruine schoenen onder. Nu staat zwarte er op zich ook wel bij natuurlijk, maar dan draag je je donkerbruine schoenen weer nooit ;)
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_124639691
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 10:40 schreef Federer-fan het volgende:
Ik ben op zoek naar een middengrijze driekwart zomerjas, gewoon van kunststof, met een lichte glans erin. zoiets als dit: http://bostontrader.nl/me(...)e/peuterey_paris.png maar dan wijder vallend en minder glanzend. Heeft iemand een suggestie?
Deze van Boss?

http://store-nl.hugoboss.(...)olor%3D021_Dark-Grey
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
  vrijdag 29 maart 2013 @ 13:05:55 #125
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_124642330
quote:
4s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 10:58 schreef Quantic het volgende:

[..]

Moeilijk! Ik heb even een rondje gedaan langs een aantal websites maar ik kan niets vinden wat er op lijkt. Alleen deze jas van Barbour komt in de buurt: http://www.asos.com/Barbo(...)e=20&sort=2&clr=Grey
Dank je wel voor het zoeken. Het is niet helemaal wat ik zoek door alle die zakken. Eigenlijk zoek ik gewoon die Peuterey-jas maar dan wijder (en minder glanzend).
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  vrijdag 29 maart 2013 @ 13:06:34 #126
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_124642355
quote:
Ja, dat is het helemaal maar ik vind hem te lang.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_125202899
Misschien vloeken in de kerk hier.. Maarre als ik zeg; Susu rtw of Piet rtw, wat zeggen jullie dan? Ik ben vandaag bij Piet geweest voor black tie omdat Suitable Grunn de piekrevers variant niet in maat 48 op voorraad had. En om nu nog genoegen te nemen met shawlrevers, ik ben toch zeker geen ober! :{w

Enfin, eerst langs geweest bij Gents/kostuumoutlet maar die waren best aan de prijs (¤175, waar Suitable ¤150 vraagt) voor een blend variant met piekrevers. Gaf ie zelf aan om bij Piet binnen te lopen. Aldaar netjes te woord gestaan en gekozen voor black tie blend variant met piekrevers voor ¤100. Ze verkopen verder merkspul maar ook eigen label 100% wol rtw pakken voor ¤200 (geen idee of het super 100 is) Scheelt een slok op een borrel voor mij want Susu vraagt ¤260 als instapprijs. En met ¤120 verschil bij 1x blauw/antraciet haal ik daar bijna een paar Van Bommels/Carmina voor.

Vandaar mijn vraag.. als student kan ik elke bespaarde euro goed gebruiken voor andere items. En qua rtw moet alleen de broek in de lengte worden ingenomen (schouders vallen goed in maat 48) Dus ja.. hoe meer kwaliteit kan een Susu als gelikte dozenschuiver nu bieden?

Budget: ¤1000 voor twee basis/werkpakken, twee paar schoenen en schoenspanners. Het mag op, maar als ik wat over kan houden graag! ;)
mag het weten
  vrijdag 12 april 2013 @ 17:53:08 #128
165633 eriksd
The grand facade...
pi_125203019
Overhemden en dassen heb je al?

Voor 1000 euro kan je twee prima RTW-pakken halen bij de Susu, dat toch de beste prijs/kwaliteit biedt. Ben je voor 600 daarmee klaar, twee paar van Bommeltjes of Van Lier en je houdt 100 over. Maargoed, als je nog overhemden en dassen moet hebben wordt het een ander verhaal.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  vrijdag 12 april 2013 @ 17:56:15 #129
247356 infp2009
More cowbell!
pi_125203105
Ik vraag het nog maar een keer: Iemand bekend met de MTM pakken van SuitSupply? Ik ga binnenkort voor mijn bruiloft een mooi pak laten aanmeten. Ben specifiek naar de Suit Up serie benieuwd.
"Faith is making a virtue out of not thinking."
"Capitalism is a system wherein man exploits man. And communism — is vice versa.”
  vrijdag 12 april 2013 @ 17:58:49 #130
165633 eriksd
The grand facade...
pi_125203184
Ik draag Suit Up RTW, dus kan je niets zeggen over de MTM. Misschien even op stijlforum.nl kijken?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_125208083
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 17:56 schreef infp2009 het volgende:
Ik vraag het nog maar een keer: Iemand bekend met de MTM pakken van SuitSupply? Ik ga binnenkort voor mijn bruiloft een mooi pak laten aanmeten. Ben specifiek naar de Suit Up serie benieuwd.
Helaas, geen ervaring mee.
pi_125219682
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 17:53 schreef eriksd het volgende:
Overhemden en dassen heb je al?

Voor 1000 euro kan je twee prima RTW-pakken halen bij de Susu, dat toch de beste prijs/kwaliteit biedt. Ben je voor 600 daarmee klaar, twee paar van Bommeltjes of Van Lier en je houdt 100 over. Maargoed, als je nog overhemden en dassen moet hebben wordt het een ander verhaal.
De beste prijs/kwaliteit verhouding mits je van de stijl van SuitSupply houdt.
  zaterdag 13 april 2013 @ 08:09:27 #133
247356 infp2009
More cowbell!
pi_125225131
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 april 2013 00:03 schreef Actaeon het volgende:

[..]

De beste prijs/kwaliteit verhouding mits je van de stijl van SuitSupply houdt.
En dat is?
"Faith is making a virtue out of not thinking."
"Capitalism is a system wherein man exploits man. And communism — is vice versa.”
pi_125225186
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 08:09 schreef infp2009 het volgende:

[..]

En dat is?
Ik vind SuitSupply gewoon wel een karakteristieke stijl hebben in hun pakken, ik vind ze vrij Italiaans geörienteerd. Als je daar niet van houdt is SuitSupply niet echt een fijne optie meer denk ik.
  zaterdag 13 april 2013 @ 11:40:04 #135
247356 infp2009
More cowbell!
pi_125227347
Hmm, ik dacht juist dat ze ook engelse pakken hebben. Dat wil ik ook eigenlijk liever. Zijn er wat dat betreft betere opties? Ik heb trouwens sowieso het idee dat de nederlandse mode meer italiaans georienteerd is (met van die rare megalange schoenen bijvoorbeeld).
"Faith is making a virtue out of not thinking."
"Capitalism is a system wherein man exploits man. And communism — is vice versa.”
  zaterdag 13 april 2013 @ 11:43:36 #136
165633 eriksd
The grand facade...
pi_125227389
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 11:40 schreef infp2009 het volgende:
Hmm, ik dacht juist dat ze ook engelse pakken hebben. Dat wil ik ook eigenlijk liever. Zijn er wat dat betreft betere opties? Ik heb trouwens sowieso het idee dat de nederlandse mode meer italiaans georienteerd is (met van die rare megalange schoenen bijvoorbeeld).
Het is niet zo dat er maar één lijn is hé. Sienna is duidelijk meer Italiaans georienteerd, anderen vallen weer ruimer. Qua materiaal is Susu, ongeacht welk model je voorkeur heeft, zeer goed.

Pelger kan je misschien proberen, maar dat is meer voor de oudjes. Willem-Alexander haalt er zijn spullen, en je weet hoe saai die er altijd bijloopt :P
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_125229360
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 17:53 schreef eriksd het volgende:
Overhemden en dassen heb je al?
Jep, meer dan genoeg, maar dan wel goedkoop spul van de WE/V&D e.d. Ik wil eerst twee basispakken in huis halen die qua kwaliteit een V&D/C&A/WE e.d. overstijgen. Paar nette schoenen erbij om het compleet te maken. En dan ga ik daarna wel beetje bij beetje mijn hemden/dassen collectie vernieuwen. Liever twee kwalitatief niet hoogstaande maar prima pakken met simpele hemden dan top of the line hemden en lousy pakken omdat je het toch wilt afmaken. Tenminste zo zie ik het. Een pak/een paar schoenen mag wat mij betreft meer kosten dan hemden/dassen simpelweg omdat die laatste minder vaak gedragen worden per item (want met een grote voorraad gooi je ze na 1 dag toch al aan de kant voor een nieuw exemplaar)

Overigens, nu ik toch afwijk van het oorspronkelijke plan (2x mtm blue line, 2x paar schoenen, 2x schoenspanners) en ga voor (2x rtw blue line, 1x bt, 2x paar schoenen, 1x lakschoenen en 3x schoenspanners) kan ik daarmee mijn hele bt aanschaf ermee financieren :s) Ik stop liever meer geld in spul die je toch straks 5x per week draagt, dan veel geld te stoppen in iets wat toch 9 v/d 10 keer in je kast hangt. En nu heb ik toch, als de gelegenheid zich aan doet, wat feestelijks hangen :) En natuurlijk blijft 'alle waar naar zijn geld' staan maar in the end blijft bt = bt, of je nu blend of 100% wol kiest. Dat de een langer meegaat/hoger draagcomfort heeft, ongetwijfeld, maar voor nu: il suffit.

Wel jammer dat SuSu online alleen een lelijk bankierspak (zo opzichtig als wat :{ ) aanbiedt als je voor blauw wilt gaan in blue line. Deze vind ik wat antraciet betreft mooier dan de andere antraciet-kleuren in de blue line. Uni blauw begint pas bij 299, of een meer subtielere streep heeft ook wel wat qua purple line.
mag het weten
  zaterdag 13 april 2013 @ 13:39:23 #138
165633 eriksd
The grand facade...
pi_125229577
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 13:26 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Jep, meer dan genoeg, maar dan wel goedkoop spul van de WE/V&D e.d. Ik wil eerst twee basispakken in huis halen die qua kwaliteit een V&D/C&A/WE e.d. overstijgen. Paar nette schoenen erbij om het compleet te maken. En dan ga ik daarna wel beetje bij beetje mijn hemden/dassen collectie vernieuwen. Liever twee kwalitatief niet hoogstaande maar prima pakken met simpele hemden dan top of the line hemden en lousy pakken omdat je het toch wilt afmaken. Tenminste zo zie ik het. Een pak/een paar schoenen mag wat mij betreft meer kosten dan hemden/dassen simpelweg omdat die laatste minder vaak gedragen worden per item (want met een grote voorraad gooi je ze na 1 dag toch al aan de kant voor een nieuw exemplaar)

Overigens, nu ik toch afwijk van het oorspronkelijke plan (2x mtm blue line, 2x paar schoenen, 2x schoenspanners) en ga voor (2x rtw blue line, 1x bt, 2x paar schoenen, 1x lakschoenen en 3x schoenspanners) kan ik daarmee mijn hele bt aanschaf ermee financieren :s) Ik stop liever meer geld in spul die je toch straks 5x per week draagt, dan veel geld te stoppen in iets wat toch 9 v/d 10 keer in je kast hangt. En nu heb ik toch, als de gelegenheid zich aan doet, wat feestelijks hangen :) En natuurlijk blijft 'alle waar naar zijn geld' staan maar in the end blijft bt = bt, of je nu blend of 100% wol kiest. Dat de een langer meegaat/hoger draagcomfort heeft, ongetwijfeld, maar voor nu: il suffit.

Wel jammer dat SuSu online alleen een lelijk bankierspak (zo opzichtig als wat :{ ) aanbiedt als je voor blauw wilt gaan in blue line. Deze vind ik wat antraciet betreft mooier dan de andere antraciet-kleuren in de blue line. Uni blauw begint pas bij 299, of een meer subtielere streep heeft ook wel wat qua purple line.
Je moet dan ook naar de winkel gaan hé. Online is het een fractie van het assortiment. Ik zou als starter wegblijven van de streepjes. Ga voor effen blauw en donkergrijs en lichte hemden (als je die gaat kopen later). Loop gewoon eens binnen en laat je adviseren. Mijn ervaringen met de suitsupply zijn prima.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_125229780
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 13:39 schreef eriksd het volgende:

[..]
Je moet dan ook naar de winkel gaan hé. Online is het een fractie van het assortiment.
Dat is ook het idee, maar dat is het fijne aan internet, je kunt alvast een beetje oriënteren op wat je mooi vindt of niet :)

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 13:39 schreef eriksd het volgende:
Ik zou als starter wegblijven van de streepjes. Ga voor effen blauw en donkergrijs en lichte hemden (als je die gaat kopen later).
Zelfs niet een mooi subtiel streepje? Achja, uni volstaat net zo goed. Blauw, lichtblauw met visgraat en witte hemden vind ik het mooiste. Combineert overal goed mee en staat toch netjes.

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 13:39 schreef eriksd het volgende:
Loop gewoon eens binnen en laat je adviseren.
Ben ik ook van plan, maar welke dag is daar nu het beste voor geschikt? Donderdag/zaterdag niet lijkt me want koopavond en winkelend publiek, maar dinsdag/woensdags lijkt het mij toch aardig rustig om langs te gaan?
mag het weten
  zaterdag 13 april 2013 @ 14:14:25 #140
58560 Oksel
Gezellig.
pi_125230344
Zo, vandaag m'n suede lichtbruine dubbelmonkstrap Santoni zomerstappers maar weer eens aan.. ;)

Iets hier tussen in:



Donkerblauwe jeans, donkerblauwe riem, overhemd, truitje in zelfde kleur als schoenen, met donkerblauwe patches op de ellebogen.
pi_125230701
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 14:14 schreef Oksel het volgende:
Zo, vandaag m'n suede lichtbruine dubbelmonkstrap Santoni zomerstappers maar weer eens aan.. ;)

Iets hier tussen in:

[ afbeelding ]

Donkerblauwe jeans, donkerblauwe riem, overhemd, truitje in zelfde kleur als schoenen, met donkerblauwe patches op de ellebogen.
Blauwe riem bij bruine schoenen? o|O
  zaterdag 13 april 2013 @ 14:33:40 #142
58560 Oksel
Gezellig.
pi_125230799
quote:
4s.gif Op zaterdag 13 april 2013 14:29 schreef Quantic het volgende:

[..]

Blauwe riem bij bruine schoenen? o|O
Andere te dandy. Heb riem in zelfde kleur, maar dit valt netjes weg tegen broek. En zelfde kleur als patches.
  zaterdag 13 april 2013 @ 15:05:41 #143
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_125231669
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 14:14 schreef Oksel het volgende:
Zo, vandaag m'n suede lichtbruine dubbelmonkstrap Santoni zomerstappers maar weer eens aan.. ;)

Iets hier tussen in:

[ afbeelding ]

Donkerblauwe jeans, donkerblauwe riem, overhemd, truitje in zelfde kleur als schoenen, met donkerblauwe patches op de ellebogen.
Vrijetijdskleding?
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_125251149
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 11:43 schreef eriksd het volgende:

[..]

Het is niet zo dat er maar één lijn is hé. Sienna is duidelijk meer Italiaans georienteerd, anderen vallen weer ruimer. Qua materiaal is Susu, ongeacht welk model je voorkeur heeft, zeer goed.

Pelger kan je misschien proberen, maar dat is meer voor de oudjes. Willem-Alexander haalt er zijn spullen, en je weet hoe saai die er altijd bijloopt :P
Pelger is dus veeeeeel beter en mooier qua stijl dan SuitSupply :{ en Willem-Alexander loopt er niet saai bij maar gewoon elegant en correct zonder schreeuwerig gedoe.

[ Bericht 4% gewijzigd door Actaeon op 14-04-2013 00:14:10 ( ) ]
pi_125251507
Mwah, heb Pelger pakken gehad en dat was eigenlijk altijd teleurstellend, helaas. Nooit SS geprobeerd, dus kan niet vergelijken. Pelger heeft natuurlijk ook enorm veel andere merken in de winkel hangen.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_125251905
Ik vind persoonlijk SuitSupply ook altijd iets pretentieus hebben, iets hebben dat mij een beetje tegenstaat.
  zondag 14 april 2013 @ 00:33:45 #147
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_125252065
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 11:40 schreef infp2009 het volgende:
Hmm, ik dacht juist dat ze ook engelse pakken hebben. Dat wil ik ook eigenlijk liever
Ik heb goede ervaringen met Brooks Brothers, die kocht ik altijd in Hong Kong, maar is volgens mij niet verkrijgbaar (als pak) in Europa.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_125252117
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 00:33 schreef static het volgende:

[..]

Ik heb goede ervaringen met Brooks Brothers, die kocht ik altijd in Hong Kong, maar is volgens mij niet verkrijgbaar (als pak) in Europa.
Die hebben mooi spul inderdaad! Helaas volgens mij inderdaad niet in Europa verkrijgbaar.
  zondag 14 april 2013 @ 10:57:19 #149
165633 eriksd
The grand facade...
pi_125259527
quote:
1s.gif Op zondag 14 april 2013 00:10 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Pelger is dus veeeeeel beter en mooier qua stijl dan SuitSupply :{ en Willem-Alexander loopt er niet saai bij maar gewoon elegant en correct zonder schreeuwerig gedoe.
Pelger is gewoon saai. :{

Dat gezegd hebbende: iemand nog suggesties voor shirts met dubbele manchet?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_125261292
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 10:57 schreef eriksd het volgende:

[..]

Pelger is gewoon saai. :{

Dat gezegd hebbende: iemand nog suggesties voor shirts met dubbele manchet?
Niet :{

Als in winkel of als in kleur/model etc?
  zondag 14 april 2013 @ 21:56:23 #151
58560 Oksel
Gezellig.
pi_125286815
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 april 2013 15:05 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Vrijetijdskleding?
Ben ondernemer.. dus geen pak, maar netjes. Dus zo loop ik er doordeweeks ook bij, of nog wat simpeler.
pi_125287227
Pelger is saai, maar Brooks Brother is ook echt doodsaai. Meer iets voor Amerikanen, en die kunnen zich al niet echt kleden.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_125287334
quote:
Wat een bazensolutie!
pi_125287417
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 14:14 schreef Oksel het volgende:
Zo, vandaag m'n suede lichtbruine dubbelmonkstrap Santoni zomerstappers maar weer eens aan.. ;)

Iets hier tussen in:

[ afbeelding ]

Donkerblauwe jeans, donkerblauwe riem, overhemd, truitje in zelfde kleur als schoenen, met donkerblauwe patches op de ellebogen.
_O_ Eindelijk double monk mattie op FOK! O+

O+
pi_125287533
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 00:29 schreef Actaeon het volgende:
Ik vind persoonlijk SuitSupply ook altijd iets pretentieus hebben, iets hebben dat mij een beetje tegenstaat.
Vertel, waarom vind je dat? :)
pi_125288006
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 22:06 schreef wenfer2 het volgende:

[..]

Vertel, waarom vind je dat? :)
Het is meer het gevoel dat ik erbij kreeg als ik in hun winkels kwam. De verkopers. Het schreeuwerige vaak van hun looks. Ik snap dat je dat uiteraard anders kunt doen maar ik vind de wijze waarop zij zichzelf presenteren te 'luid'.
Geef mij maar een winkel als Pelger, wellicht te saai voor sommigen hier maar hun stijl is veel meer 'mijn' stijl en ik vind de winkels een fijnere sfeer hebben. Minder wannabe-verkopers ook naar mijn mening. Niet zo schreeuwerige kleding.
Ik hou van een conservatieve kledingstijl. Vandaar mijn voorliefde voor Pelger :)
pi_125288514
quote:
1s.gif Op zondag 14 april 2013 22:12 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Het is meer het gevoel dat ik erbij kreeg als ik in hun winkels kwam. De verkopers. Het schreeuwerige vaak van hun looks. Ik snap dat je dat uiteraard anders kunt doen maar ik vind de wijze waarop zij zichzelf presenteren te 'luid'.
Geef mij maar een winkel als Pelger, wellicht te saai voor sommigen hier maar hun stijl is veel meer 'mijn' stijl en ik vind de winkels een fijnere sfeer hebben. Minder wannabe-verkopers ook naar mijn mening. Niet zo schreeuwerige kleding.
Ik hou van een conservatieve kledingstijl.
Als je jezelf graag wat conservatiever kleed dan snap ik dat. Ook is het allemaal best geordineerd. Het is allemaal wat meer Italiaans en extravaganter maar ik vind eigenlijk dat dat wel iets toevoegt aan de Nederlandse markt. Ook zijn er altijd meer dan genoeg verkopers aanwezig en toen ik, na toen uiteindelijk niets te kopen, de winkel wou verlaten stormde de verkoper zich naar de ingang om mij nog een fijne dag te wensen. Erg hoffelijk. O+ Ik houd er wel van en ik heb onlangs ook bij ze gesolliciteerd. Maar doordat ik nog niet zoveel ervaring heb er ze genoeg personeel hebben denk ik niet dat ik binnenkort word aangenomen. Misschien over 1 a 2 jaar dat ik het nog eens probeer.
pi_125289354
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 22:19 schreef wenfer2 het volgende:

[..]

Als je jezelf graag wat conservatiever kleed dan snap ik dat. Ook is het allemaal best geordineerd. Het is allemaal wat meer Italiaans en extravaganter maar ik vind eigenlijk dat dat wel iets toevoegt aan de Nederlandse markt. Ook zijn er altijd meer dan genoeg verkopers aanwezig en toen ik, na toen uiteindelijk niets te kopen, de winkel wou verlaten stormde de verkoper zich naar de ingang om mij nog een fijne dag te wensen. Erg hoffelijk. O+ Ik houd er wel van en ik heb onlangs ook bij ze gesolliciteerd. Maar doordat ik nog niet zoveel ervaring heb er ze genoeg personeel hebben denk ik niet dat ik binnenkort word aangenomen. Misschien over 1 a 2 jaar dat ik het nog eens probeer.
Ik zeg ook niet dat het niet moet bestaan oid. Ik zeg alleen dat ik het persoonlijk niet echt iets vind. Zoals ik zei; ik vind het vaak te luid. Ben ook niet een hele grote liefhebber van de 'Italiaanse stijl' om het zo maar te zeggen.
pi_125289412
Ach, er ligt wel meer tussen Pelger een SuitSupply. Ik vind Pelger echt te saai en ook vaak gewoon niet echt goed. SuitSupply is weer beetje te trendy.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_125289714
quote:
1s.gif Op zondag 14 april 2013 22:29 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat het niet moet bestaan oid. Ik zeg alleen dat ik het persoonlijk niet echt iets vind. Zoals ik zei; ik vind het vaak te luid. Ben ook niet een hele grote liefhebber van de 'Italiaanse stijl' om het zo maar te zeggen.
Dat schreeuwerige. Ik vind het wel wat hebben. Maar dat kan ook met leeftijd te maken hebben natuurlijk. :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_125289936
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 22:29 schreef Bajskorv het volgende:
Ach, er ligt wel meer tussen Pelger een SuitSupply. Ik vind Pelger echt te saai en ook vaak gewoon niet echt goed. SuitSupply is weer beetje te trendy.
Ik vind het juist elegant en stijlvol in hun klassieke ingetogenheid. Achja gelukkig verschillen smaken.
pi_125290148
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 22:34 schreef wenfer2 het volgende:

[..]

Dat schreeuwerige. Ik vind het wel wat hebben. Maar dat kan ook met leeftijd te maken hebben natuurlijk. :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ieder z'n ding. :P Ik zou zelf geen enkele van die drie looks dragen. :P Ik ben ook nog niet zo oud hoor maar we hebben gewoon verschillende smaken denk ik.
pi_125296311
Het is allemaal te overdreven. Ik ben zelf gek op flanel, dus het tweede pak kan er wel mee door, hoewel het flanel erg grof en goedkoop oogt. En ik heb een hekel aan dit cutaway boordjes, maar dat komt ook door mijn bredere bouw.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_125504110
Ik zie dat ze bij the Society Shop nu de actie hebben: twee paar schoenen 199,50 euro. Er zullen hier vast wel ervaring hebben met hemden/pakken van tSS, maar enig idee of het schoeisel dat zij eveneens aanbieden wat soeps is? Hebben zij soms enkel derby's en/of oxfords in brogue uitvoering? En als ze al wat hebben zal het vast met rubberen zool zijn? Maar mochten ze zwarte whole cut oxfords hebben met leren zool, mja.. dan is het ook prima. Bedoel of ik dan een Van Bommel/Van Lier/Carmina/Meermin haal of gebruik maak van deze actie: dat is dan mij om het even. ;)
mag het weten
pi_125535659
Eerste pak gekocht vandaag. Off the rack en zat gelijk alsof het voor me gemaakt was.
"Fear is only as deep as the mind allows."
pi_125667588
quote:
1s.gif Op maandag 24 december 2012 20:00 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Die mode van de laatste tijd om meerdere knoopjes van je overhemd open te hebben, vreselijk.


[ afbeelding ]
Is Italiaans, niet mooi. Heeft denk ik met de macho-cultuur en Italiaanse temperatuur te maken. :)
pi_125667694
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 april 2013 22:43 schreef Joosie200 het volgende:
Ik zie dat ze bij the Society Shop nu de actie hebben: twee paar schoenen 199,50 euro. Er zullen hier vast wel ervaring hebben met hemden/pakken van tSS, maar enig idee of het schoeisel dat zij eveneens aanbieden wat soeps is? Hebben zij soms enkel derby's en/of oxfords in brogue uitvoering? En als ze al wat hebben zal het vast met rubberen zool zijn? Maar mochten ze zwarte whole cut oxfords hebben met leren zool, mja.. dan is het ook prima. Bedoel of ik dan een Van Bommel/Van Lier/Carmina/Meermin haal of gebruik maak van deze actie: dat is dan mij om het even. ;)
Ik heb er ook al over nagedacht, maar uiteindelijk is het natuurlijk een marketing trucje. Voor minder dan 100 euro heb je ergens anders ook al mooie schoenen en 150 voor een echt mooi paar schoenen. Als je er 2 paar schoenen vind die je mooi vind en past kan je het overwegen. :)
pi_125671749
Mooi is natuurlijk subjectief, en mooi kan ook zeker goedkoop. Voor 150e per paar vind ik het echt wel moeilijk om kwalitief goede schoenen te vinden. En schoenen bespaar ik dan weer niet echt op, een kwaliteitsschoen gaat gewoon veel en veel langer mee, zeker omdat ze te herzolen zijn, etc.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_125672845
Eerder 150 euro per schoen. :P
pi_125673663
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 00:35 schreef wenfer2 het volgende:

[..]
Ik heb er ook al over nagedacht, maar uiteindelijk is het natuurlijk een marketing trucje.
Eigenlijk wel ja. Als lokkertje, zodat je eventueel een duur hemd/pak bij ze koopt.

quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 00:35 schreef wenfer2 het volgende:

[..]
Voor minder dan 100 euro heb je ergens anders ook al mooie schoenen en 150 voor een echt mooi paar schoenen.
In de uitverkoop zeker? Want tot dusver is het aanbod tot zeg 100 euro om van te huilen zo slecht :{

quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 00:35 schreef wenfer2 het volgende:

[..]
Als je er 2 paar schoenen vind die je mooi vind en past kan je het overwegen. :)
Mja, dat is het hem nou net. Het was nou niet je van het qua assortiment. Paar oxfords, maar dan alleen in brogue uitvoering. Paar single monks, leren variant in zwart en suède variant in bruin. Die single monks gingen wel weer, maar gezien suède beter onder een spijkerbroek dan een pak past heb je één paar die wat is.
mag het weten
pi_125673837
quote:
7s.gif Op woensdag 24 april 2013 11:28 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Eigenlijk wel ja. Als lokkertje, zodat je eventueel een duur hemd/pak bij ze koopt.

[..]

In de uitverkoop zeker? Want tot dusver is het aanbod tot zeg 100 euro om van te huilen zo slecht :{

[..]

Mja, dat is het hem nou net. Het was nou niet je van het qua assortiment. Paar oxfords, maar dan alleen in brogue uitvoering. Paar single monks, leren variant in zwart en suède variant in bruin. Die single monks gingen wel weer, maar gezien suède beter onder een spijkerbroek dan een pak past heb je één paar die wat is.
Nee ik bedoel als je normaal een paar schoenen van 150 zou komen en nu 2 paar voor 200 waarvan je er maar een echt top vind je misschien 50 uitgeeft voor een paar schoenen wat je dan toch nooit aan doet. Suède single monk kan prima onder een pak, heb ik laatst ook veel gezien in Amsterdam waar veel heren ze bij hun pak droegen. Wel de veelal veilige donkere varianten als donker bruin en zwart met een ingetogen gesp.
pi_125673870
Suède onder een pak is ècht mismatch vind ik.
pi_125673954
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 11:33 schreef wenfer2 het volgende:

[..]

Nee ik bedoel als je normaal een paar schoenen van 150 zou komen en nu 2 paar voor 200 waarvan je er maar een echt top vind je misschien 50 uitgeeft voor een paar schoenen wat je dan toch nooit aan doet.
Oh, maar dat is ook zo. Alleen wat heb je aan één paar als je ze idealiter afwisselt om de dag met een tweede paar schoenen? ;) Dus zodoende liever eenmaal 200 uitgeven voor twee paar die je kunt afwisselen, dan eenmaal 150 voor één paar die geen tijd krijgt om te rusten.
mag het weten
pi_125674012
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 11:34 schreef Actaeon het volgende:
Suède onder een pak is ècht mismatch vind ik.
Het kan casual, niet zakelijk.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_125674015
quote:
7s.gif Op woensdag 24 april 2013 11:37 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Oh, maar dat is ook zo. Alleen wat heb je aan één paar als je ze idealiter afwisselt om de dag met een tweede paar schoenen? ;) Dus zodoende liever eenmaal 200 uitgeven voor twee paar die je kunt afwisselen, dan eenmaal 150 voor één paar die geen tijd krijgt om te rusten.
Het hoort eigenlijk wel zo maar ik heb vrijwel altijd mijn lievelingsschoenen aan. haha. Ik zal eens op de site kijken voor het aanbod.
pi_125674084
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 11:39 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Het kan casual, niet zakelijk.
Ja ik bedoelde inderdaad ook in zakelijke situaties. Dan moet je gewoon geen suède dragen maar gewoon (zwart) leer.
pi_125674211
Natuurlijk, what else? :7
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_125674384
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 11:44 schreef Bajskorv het volgende:
Natuurlijk, what else? :7
:Y) :D
pi_125674666
Site van de SS is zeer onduidelyk. :(
pi_125674962
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 11:59 schreef wenfer2 het volgende:
Site van de SS is zeer onduidelyk. :(
Jup, om te weten wat ze verkopen moet je een vestiging binnen lopen ;)
mag het weten
pi_125676027
Het gaat de laatste tijd alleen nog maar over de SuSu hier
pi_125676108
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 12:40 schreef Quantic het volgende:
Het gaat de laatste tijd alleen nog maar over de SuSu hier
_O_
pi_125676597
Niet in mijn posts...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_125677460
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 12:43 schreef wenfer2 het volgende:

[..]

_O_
:N
pi_125677919
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 12:40 schreef Quantic het volgende:
Het gaat de laatste tijd alleen nog maar over de SuSu hier
Mwah, ik spitse de boel meer toe op the Society Shop ;) Daarom ook tSS en als ik het over Suit Supply zou hebben gebruik ik wel SuSu. Alleen al om de verwarring met een zeker iets uit het verleden te voorkomen :P Maar afijn, Society Shop zo je wilt, die hebben inderdaad een belabberde website. Alleen wat informatie, maar niks over hun assortiment. Ja, leuk welke merken ze voeren, maar laat dan wat zien :?
mag het weten
pi_125678048
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 12:43 schreef wenfer2 het volgende:

[..]

_O_
:{
pi_125680051
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 10:13 schreef Bajskorv het volgende:
Mooi is natuurlijk subjectief, en mooi kan ook zeker goedkoop. Voor 150e per paar vind ik het echt wel moeilijk om kwalitief goede schoenen te vinden. En schoenen bespaar ik dan weer niet echt op, een kwaliteitsschoen gaat gewoon veel en veel langer mee, zeker omdat ze te herzolen zijn, etc.
Mwah. Zo nu en dan valt er een paar Van Bommels te scoren in de aanbieding of in de uitverkoop voor ¤100,-. Het is echter de vraag of jij de schoenen van Van Bommel kwaliteitsschoenen vindt. Met de wat betere (of nóg betere) zal dat niet meevallen, inderdaad.
  woensdag 24 april 2013 @ 15:56:36 #188
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_125682438
quote:
7s.gif Op woensdag 24 april 2013 14:43 schreef Biekuh het volgende:

[..]

Mwah. Zo nu en dan valt er een paar Van Bommels te scoren in de aanbieding of in de uitverkoop voor ¤100,-. Het is echter de vraag of jij de schoenen van Van Bommel kwaliteitsschoenen vindt. Met de wat betere (of nóg betere) zal dat niet meevallen, inderdaad.
Van Bommel-schoenen lijken mij geen schoenen voor de ware fijnproever.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_125683164
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 15:56 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Van Bommel-schoenen lijken mij geen schoenen voor de ware fijnproever.
Dat heb ik ook niet gezegd.
pi_125685568
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 16:15 schreef Biekuh het volgende:

[..]

Dat heb ik ook niet gezegd.
Het hangt, zoals je al zei, van je definitie van kwaliteit af. Voor mij valt van Bommel daar nog buiten. Het zijn nette schoenen en er worden zeker betere materialen gebruikt, maar het gaat niet langer mee dan een echt goedkope schoenen. Verschil zit meer in hoe het eruit ziet en het gebruik van sjiekere materialen, het slijt nog steeds als een malle.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  woensdag 24 april 2013 @ 17:33:47 #191
359659 dinosteen
Stenen zijn hard
pi_125685887
Weet iemand waar je een zwarte colbert met dubbele knopen rij kan kopen in ongeveer deze stijl

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_125686472
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 17:33 schreef dinosteen het volgende:
Weet iemand waar je een zwarte colbert met dubbele knopen rij kan kopen in ongeveer deze stijl

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb toevallig een zwart double-breasted jasje maar die heb ik geloof ik een keer laten maken gewoon , ben zelf nooit los eentje tegengekomen.
  woensdag 24 april 2013 @ 18:05:24 #193
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_125686892
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 16:15 schreef Biekuh het volgende:

[..]

Dat heb ik ook niet gezegd.
Zeg ik dat dan. o|O
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  donderdag 25 april 2013 @ 14:14:50 #194
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_125718229
Wat vinden jullie van pullovers icm. een stropdas en colbert/coat?

Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_125718314
Ik draag op kantoor erg veel cardigans, pullovers, etc met das en pantalon. Comfortabel, en voor meetings kan ik altijd even snel wisselen naar een jasje. Ik vind het ook altijd wel leuk staan.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  donderdag 25 april 2013 @ 14:21:57 #196
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_125718449
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 14:14 schreef Susteren het volgende:
Wat vinden jullie van pullovers icm. een stropdas en colbert/coat?

[ afbeelding ]
Kan prima. Heb het 's winters wel eens bij me.
Love will tear us apart (Joy Division)
pi_125725141
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 14:14 schreef Susteren het volgende:
Wat vinden jullie van pullovers icm. een stropdas en colbert/coat?

[ afbeelding ]
Ik vind het niet per definitie niet kunnen of zo maar vind het persoonlijk niet echt mooi. Doe dan gewoon een vest, of niets.
pi_125725177
Zoiets is best netjes. Gewoon een alternatief voor een normaal vest, maar dan minder stijf.

"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_125725261
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 17:33 schreef Bajskorv het volgende:
Zoiets is best netjes. Gewoon een alternatief voor een normaal vest, maar dan minder stijf.

[ afbeelding ]
Daarom zei ik ook van het is niet dat het totaal niet kan of zo maar gewoon dat ik het zelf niet zo mooi vind. Een gewoon vest is veel mooier en eleganter vind ik. :)
pi_125725299
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 17:36 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Daarom zei ik ook van het is niet dat het totaal niet kan of zo maar gewoon dat ik het zelf niet zo mooi vind. Een gewoon vest is veel mooier en eleganter vind ik. :)
Maar een gewoon vest kan bij ons op kantoor echt niet, dat wordt weer als overdreven formeel gezien. En daar ben ik het wel mee eens, dan wordt het vrij snel "dandy".
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_125732738
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 17:38 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Maar een gewoon vest kan bij ons op kantoor echt niet, dat wordt weer als overdreven formeel gezien. En daar ben ik het wel mee eens, dan wordt het vrij snel "dandy".
Nouja dat kan natuurlijk. Ik vind het zelf wel mooi, elegant en stijlvol altijd. Gewoon formeel, niet dandy. Maar anders kan je natuurlijk ook altijd nog double breasted doen als je minder 'naakt' wilt overkomen. :P
pi_125789854
Om terug te komen op het schoeisel van Society Shop.. zwarte single monks en brogues, zwarte derby, tot slot nog bruin suede en tan (?) brogue schoenen. Crappy phonepics zeker met dank aan de spiegeling door de ruit. Maar om nu nogmaals binnen te stappen en opzichtig wat daar uitgestald stond te gaan fotograferen is ook weer zo.. Enfin, de zwarte single monks en derby vind ik nog wel passen onder een pak. Alleen als die zwarte brogue variant nu ook in whole cut of cap toe was, ja dat was dan wel mooier geweest. Enfin, wat vinden jullie er van? :)
mag het weten
  zaterdag 27 april 2013 @ 11:47:27 #203
199318 zwartemarktplaats
met zonder bonnetje
pi_125791368
Wat zouden jullie gents aanraden qua schoenspanners? Ik heb nu van die plasticen ikea prullen erin maar hoorde dat je beter voor hout kan gaan?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_125791840
Cederhout.
  zaterdag 27 april 2013 @ 12:12:41 #205
165633 eriksd
The grand facade...
pi_125791863
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 10:14 schreef Joosie200 het volgende:
Om terug te komen op het schoeisel van Society Shop.. zwarte single monks en brogues, zwarte derby, tot slot nog bruin suede en tan (?) brogue schoenen. Crappy phonepics zeker met dank aan de spiegeling door de ruit. Maar om nu nogmaals binnen te stappen en opzichtig wat daar uitgestald stond te gaan fotograferen is ook weer zo.. Enfin, de zwarte single monks en derby vind ik nog wel passen onder een pak. Alleen als die zwarte brogue variant nu ook in whole cut of cap toe was, ja dat was dan wel mooier geweest. Enfin, wat vinden jullie er van? :)
Zou voor twee paar van die zwarte single monks gaan.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_125792625
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 11:47 schreef zwartemarktplaats het volgende:
Wat zouden jullie gents aanraden qua schoenspanners? Ik heb nu van die plasticen ikea prullen erin maar hoorde dat je beter voor hout kan gaan?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Cederhout. :)
pi_125795828
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 10:14 schreef Joosie200 het volgende:
Om terug te komen op het schoeisel van Society Shop.. zwarte single monks en brogues, zwarte derby, tot slot nog bruin suede en tan (?) brogue schoenen. Crappy phonepics zeker met dank aan de spiegeling door de ruit. Maar om nu nogmaals binnen te stappen en opzichtig wat daar uitgestald stond te gaan fotograferen is ook weer zo.. Enfin, de zwarte single monks en derby vind ik nog wel passen onder een pak. Alleen als die zwarte brogue variant nu ook in whole cut of cap toe was, ja dat was dan wel mooier geweest. Enfin, wat vinden jullie er van? :)
Van de opties zou ik de zwarte monks en de zwarte derby's nemen.
  zaterdag 27 april 2013 @ 15:21:44 #208
199318 zwartemarktplaats
met zonder bonnetje
pi_125796072
Cederhout vanwege het vocht en geurtjes right? Maak dat echt zo'n wezelijk verschil? Het gaat mij meer om de kreukels in het leer.
  zaterdag 27 april 2013 @ 21:40:55 #209
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_125809362
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 15:21 schreef zwartemarktplaats het volgende:
Cederhout vanwege het vocht en geurtjes right? Maak dat echt zo'n wezelijk verschil? Het gaat mij meer om de kreukels in het leer.
Ik neem aan dat je leder bedoelt.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_125809605
quote:
6s.gif Op zaterdag 27 april 2013 21:40 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je leder bedoelt.
het is beide juist
  zaterdag 27 april 2013 @ 21:52:22 #211
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_125809968
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 april 2013 21:46 schreef artelligence het volgende:

[..]

het is beide juist
Het was een grap. *O* Omdat ik het altijd zo overdreven vind als mensen het over leder hebben.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_125811082
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 17:33 schreef dinosteen het volgende:
Weet iemand waar je een zwarte colbert met dubbele knopen rij kan kopen in ongeveer deze stijl

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Veel bij Suitsupply. En omdat het nu in de mode is ook bij de ZARA en misschien ook de H&M.
pi_125822049
quote:
3s.gif Op zaterdag 27 april 2013 22:10 schreef wenfer2 het volgende:

[..]

Veel bij Suitsupply. En omdat het nu in de mode is ook bij de ZARA en misschien ook de H&M.
Niet vloeken in de kerk aub
pi_125824535
quote:
1s.gif Op zondag 28 april 2013 09:50 schreef Quantic het volgende:

[..]

Niet vloeken in de kerk aub
Ik raad aan om het eerst maar uit te proberen. Double is toch al best heftig. :)
pi_125824611
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 12:25 schreef wenfer2 het volgende:

[..]

Ik raad aan om het eerst maar uit te proberen. Double is toch al best heftig. :)
Wel heel stylish vind ik altijd :) Wel altijd met das doen eigenlijk, zonder is het ècht niet compleet vind ik.
pi_125824727
Een vraag van een iets andere orde:

Als jullie een pantalon kopen,neem je er dan een met een omslag of zonder omslag en je overhemden met een dubbele manchet?

Kortom de stijlvolle klassieke stijl van weleer?

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 28-04-2013 12:34:24 ]
pi_125824902
quote:
6s.gif Op zondag 28 april 2013 12:33 schreef Iwanius het volgende:
Een vraag van een iets andere orde:

Als jullie een pantalon kopen,neem je er dan een met een omslag of zonder omslag en je overhemden met een dubbele manchet?

Kortom de stijlvolle klassieke stijl van weleer?
Soms met omslag, soms zonder omslag. En soms met dubbele manchet, en soms met een enkele. :P Heb alle vier varianten wel in de kast hangen.
pi_125824933
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 12:28 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Wel heel stylish vind ik altijd :) Wel altijd met das doen eigenlijk, zonder is het ècht niet compleet vind ik.
Ja maar waar ik vind dat je als pak hem beet 20-jarige prima double monks kan dragen en anderen dit betwisten en dit soort schoeisel enkel besteed vinden aan een grote CEO, vind ik persoonlijk dat een double breasted jasje mooier staat bij een wat oudere man met het liefst een beetje prominente buik. Jij moet de kleren dragen en de kleren mogen jou niet dragen.
quote:
6s.gif Op zondag 28 april 2013 12:33 schreef Iwanius het volgende:
Een vraag van een iets andere orde:

Als jullie een pantalon kopen,neem je er dan een met een omslag of zonder omslag en je overhemden met een dubbele manchet?

Kortom de stijlvolle klassieke stijl van weleer?
Pantalon's met zo'n omslag komen wel steeds meer terug. Ik zelf ben meer een liefhebber met het dragen van een broek op de enkels, helemaal met de zomer.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Overhemden met dubbele manchetten staan op mijn verlanglijstje.

[ Bericht 0% gewijzigd door wenfer2 op 28-04-2013 12:48:27 ]
pi_125825030
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 12:42 schreef wenfer2 het volgende:

[..]

Ja maar waar ik vind dat je als pak hem beet 20-jarige prima double monks kan dragen en anderen dit betwisten en dit soort schoeisel enkel besteed vinden aan een grote CEO, vind ik persoonlijk dat een double breasted jasje mooier staat bij een wat oudere buik met het liefst een beetje prominente buik. Jij moet de kleren dragen en de kleren mogen jou niet dragen.

[..]

Pantalon's met zo'n omslag komen wel steeds meer terug. Ik zelf ben meer een liefhebber met het dragen van een broek op de enkels, helemaal met de zomer.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Overhemden met dubbele manchetten staan op mijn verlanglijstje.
Dat ben ik niet met je eens :) maar ik denk sowieso dat jij als groot SuitSupply fan een hele andere stijl en visie op het gebied van herenkleding hebt dan ik. :P Ik vind bijvoorbeeld de combinaties in je spoiler echt afgrijselijk :X
pi_125825193
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 12:46 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Dat ben ik niet met je eens :) maar ik denk sowieso dat jij als groot SuitSupply fan een hele andere stijl en visie op het gebied van herenkleding hebt dan ik. :P Ik vind bijvoorbeeld de combinaties in je spoiler echt afgrijselijk :X
Ik vind zo'n wide spread met zo'n Italiaanse knoop een stuk mooier en interessanter als de klassieke knopen. Verder ben ik niet zo van het formele omdat ik eigelyk zelden helemaal strak ik het pak hoef. Ik vind het leuk om een beetje met mijn kleding te spelen. Wat is dan meer jou stijl?
pi_125826154
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 12:52 schreef wenfer2 het volgende:

[..]

Ik vind zo'n wide spread met zo'n Italiaanse knoop een stuk mooier en interessanter als de klassieke knopen. Verder ben ik niet zo van het formele omdat ik eigelyk zelden helemaal strak ik het pak hoef. Ik vind het leuk om een beetje met mijn kleding te spelen. Wat is dan meer jou stijl?
Ik ben meer van het klassieke dan denk ik.








pi_125826293
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 13:29 schreef Actaeon het volgende:

Ik ben meer van het klassieke dan denk ik.

Volg je een specifieke blog oid?
pi_125826658
quote:
6s.gif Op zondag 28 april 2013 12:33 schreef Iwanius het volgende:
Een vraag van een iets andere orde:

Als jullie een pantalon kopen,neem je er dan een met een omslag of zonder omslag en je overhemden met een dubbele manchet?

Kortom de stijlvolle klassieke stijl van weleer?
Hier altijd een pantalon zonder omslag, en overhemd met dubbele manchet.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_125826721
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 12:12 schreef eriksd het volgende:

[..]

Zou voor twee paar van die zwarte single monks gaan.
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 15:13 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Van de opties zou ik de zwarte monks en de zwarte derby's nemen.
Zou het dan niet mooier zijn om twee paar in dezelfde stijl te houden? Dus tweemaal monks of tweemaal derby? En dan is het monks > derby wat mij betreft.
mag het weten
  zondag 28 april 2013 @ 14:01:31 #225
165633 eriksd
The grand facade...
pi_125827087
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 13:46 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Hier altijd een pantalon zonder omslag, en overhemd met dubbele manchet.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_125827091
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 13:35 schreef wenfer2 het volgende:

[..]

Volg je een specifieke blog oid?
Nope, dit heb ik even bij elkaar gezocht.
quote:
7s.gif Op zondag 28 april 2013 13:48 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

[..]

Zou het dan niet mooier zijn om twee paar in dezelfde stijl te houden? Dus tweemaal monks of tweemaal derby? En dan is het monks > derby wat mij betreft.
Ach dan kan je een beetje afwisselen toch? Ik zou juist zeggen derby > monks :P
pi_126190505
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 14:01 schreef Actaeon het volgende:
Ach dan kan je een beetje afwisselen toch? Ik zou juist zeggen derby > monks :P
Das waar, ach ja.. ben vorige week trouwens eens een kijkje gaan nemen in Bataviastad hoe groot het aanbod in de outletstores is. Welnu: bij SuSu hangen alleen de pakken die overblijven omdat niemand ze als werkpak wil :+ Bij Society had je wel wat keuze uit antraciet/navy en bovendien de actie: 2 stuks voor 400 euro, maar zo vlug ik het labetje kon aflezen super 110s en de voering was polyester of de buitenkant gewoon wol, maar anders is het een wolmix.

In beginsel is brogue = no go onder een werkpak. Maar je hebt brogue en brogue, bedoel het een is gewoon te overdreven en het ander al een stuk subtieler. Semi brogue vs quarter brogue maakt ook flink uit. Om over wingtip brogue maar te zwijgen. Vind die quarter elegant zoals een whole cut en doch sierlijker omwille van brogue. :) Maar die semi valt minder op omdat de quarter juist omdat op de neus brogue aanwezig is dat alle aandacht trekt lijkt mij?
mag het weten
pi_126192500
Over schoenen gesproken; zijn er tips voor een mooi paar donkerblauwe of grijze schoenen? Niet (veel) duurder dan 350 euro graag. :P
pi_126196536


Maar serieus, alleen een kleur lijkt me wel erg weinig om op af te gaan.

Zelf ben ik nogal gecharmeerd van dit als een semi casual schoen voor bruilofden ed. Alleen is deze enkel op bestelling leverbaar en verwacht ik ook veel te duur. Weet iemand nog leuke alternatieven? Vooral de zwarte brogue gecombineerd met deze specifieke kleur zool vind ik erg mooi.

  dinsdag 7 mei 2013 @ 23:03:01 #230
67670 Skv
Cynist.
pi_126196835
Ik heb zonder echt na te denken deze krokodillenleren riem gekocht: Met een zilverkleurige gesp. Waar zou ik dit mee kunnen combineren? Ik heb geen kroko-schoenen. :')
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_126203390
quote:
4s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 22:58 schreef kipknots het volgende:
Zelf ben ik nogal gecharmeerd van dit als een semi casual schoen voor bruilofden ed. Alleen is deze enkel op bestelling leverbaar en verwacht ik ook veel te duur. Weet iemand nog leuke alternatieven? Vooral de zwarte brogue gecombineerd met deze specifieke kleur zool vind ik erg mooi.
Laten we het erop houden dat smaken verschillen... :+

Ik denk eerder aan zoiets, maar dan dus donkerblauw, of -grijs:


[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 08-05-2013 01:25:55 ]
  dinsdag 21 mei 2013 @ 08:50:03 #232
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_126798811
Vinden jullie dat een tweedjasje met dit weer kan? Ik vind het erg winters maar in de winter zou ik zo'n jasje ook dragen met deze temperatuur...
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_126799112
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 08:50 schreef Federer-fan het volgende:
Vinden jullie dat een tweedjasje met dit weer kan? Ik vind het erg winters maar in de winter zou ik zo'n jasje ook dragen met deze temperatuur...
Kan prima met dit weer ja, maar als de zon ook maar een beetje doorkomt blijf ik er ver vandaan. Show anders een voorbeeld pic ;)
  dinsdag 21 mei 2013 @ 09:14:46 #234
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_126799198
quote:
4s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 09:10 schreef Quantic het volgende:

[..]

Kan prima met dit weer ja, maar als de zon ook maar een beetje doorkomt blijf ik er ver vandaan. Show anders een voorbeeld pic ;)
Oké, dank je wel. Foto wordt nu even lastig, maar het is een lichtgrijs Pal Zileri-jasje met een subtiele blauwe ruit.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_126799726
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 08:50 schreef Federer-fan het volgende:
Vinden jullie dat een tweedjasje met dit weer kan? Ik vind het erg winters maar in de winter zou ik zo'n jasje ook dragen met deze temperatuur...
Kan prima inderdaad. Draag het zelf ook nog met dit weer.
  dinsdag 21 mei 2013 @ 11:15:14 #236
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_126802513
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 09:40 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Kan prima inderdaad. Draag het zelf ook nog met dit weer.
*O*
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_126805575
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 21:58 schreef k_man het volgende:
Over schoenen gesproken; zijn er tips voor een mooi paar donkerblauwe of grijze schoenen? Niet (veel) duurder dan 350 euro graag. :P
Schoenen is heel erg afhankelijk van de leest. Die past bij je, of niet. Of je moet op maat laten maken, maar dan red je het niet met 350 euro.

Ongeveer in de prijsklasse die je noemt valt Gucci. Vind ik zelf fijne schoenen, maar zoals gezegd... dan moet de leest je wel passen. Binnen de prijsklasse valt Bruno Magli en ook dat zijn fijne schoenen, alleen iets minder verfijnd kwa uitstraling.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_126806260
Ik wil 1 ding uit de wereld helpen als het om de juiste etiquette gaat want ik zie dat de verloedering door allerlei snelle jongen uit de makelaardij en navenante beroepen teveel oprukken.

Ik ben van de oude stempel en uit de tijd dat je wanneer je bijvoorbeeld werkzaam was in het Bankwezen je als gewone medewerker geen pak mocht dragen met een krijtstreep,iets dat alleen was voorbehouden aan leden van de RvC of de directie. En als het een krijtstreep was dan moest deze verfijnd zijn.

Voor de wat moderne variatie kijk maar even hier, mocht iemand dit vergeten zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-05-2013 12:59:08 ]
pi_126806638
quote:
15s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 12:58 schreef Iwanius het volgende:
Ik wil 1 ding uit de wereld helpen als het om de juiste etiquette gaat want ik zie dat de verloedering door allerlei snelle jongen uit de makelaardij en navenante beroepen teveel oprukken.

Ik ben van de oude stempel en uit de tijd dat je wanneer je bijvoorbeeld werkzaam was in het Bankwezen je als gewone medewerker geen pak mocht dragen met een krijtstreep,iets dat alleen was voorbehouden aan leden van de RvC of de directie. En als het een krijtstreep was dan moest deze verfijnd zijn.

Voor de wat moderne variatie kijk maar even hier, mocht iemand dit vergeten zijn.
Werden dergelijke regels van etiquette zoals op die site inderdaad maar veel meer gehuldigd tegenwoordig.
  dinsdag 21 mei 2013 @ 17:19:38 #240
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_126817511
Toch is het ironisch om etiquette-regels in Comic Sans te publiceren.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_126846051
En ik mis het verbod op een stropdas i.c.m. een button down overhemd :)
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_126846699
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 09:40 schreef LangeTabbetje het volgende:
En ik mis het verbod op een stropdas i.c.m. een button down overhemd :)
Volgens mij mag dat wel. Wat niet mag is een button-down overhemd in combinatie met een pak. Een pak is formeel en een button-down shirt is namelijk van oorsprong sportkleding. Dat geldt echter ook voor een sports jacket (colbert) - dat is van oorsprong ook een informeel, sportief jasje. Je kunt dus gerust een button-downshirt (evt met das) dragen onder een colbertje, maar niet onder een pak.
  woensdag 22 mei 2013 @ 11:53:05 #243
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_126850296
Geen bruine schoenen onder een grijs pak? Wat een crap, het is geen bruine schoenen onder een blauw pak.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 22 mei 2013 @ 12:29:09 #244
165633 eriksd
The grand facade...
pi_126851618
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 11:53 schreef Pietverdriet het volgende:
Geen bruine schoenen onder een grijs pak? Wat een crap, het is geen bruine schoenen onder een blauw pak.
Oke.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_126853275
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 11:53 schreef Pietverdriet het volgende:
Geen bruine schoenen onder een grijs pak? Wat een crap, het is geen bruine schoenen onder een blauw pak.
Grijs pak vraagt gewoon om zwarte schoenen naar mijn mening.
pi_126854762
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 11:53 schreef Pietverdriet het volgende:
Geen bruine schoenen onder een grijs pak? Wat een crap, het is geen bruine schoenen onder een blauw pak.
Onder een pak is bruine schoenen zelden een goed idee, tenzij je VT gaat.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  woensdag 22 mei 2013 @ 14:04:47 #247
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_126855333
quote:
1s.gif Op woensdag 22 mei 2013 13:13 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Grijs pak vraagt gewoon om zwarte schoenen naar mijn mening.
Dat jij dat mooier vind, prima,
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_126856010
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 14:04 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat jij dat mooier vind, prima,
Nou ja, als je het over etiquette gaat hebben, dan accepteer je over het algemeen enkel zwarte schoenen onder een pak. Dat bruin steeds meer geaccepteerd wordt, zeker bij makelaars en vertegenwoordigers, doet daar niks aan af. Heeft niks met mooi of niet mooi te maken. Het hele "no brown to town" idee.

Etiquette is ook maar een begrip in evolutie, dus misschien dat dit alweer achterhaald is. In Engeland hoef je echt niet met bruine schoenen te verschijnen.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_126857443
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 14:20 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Nou ja, als je het over etiquette gaat hebben, dan accepteer je over het algemeen enkel zwarte schoenen onder een pak. Dat bruin steeds meer geaccepteerd wordt, zeker bij makelaars en vertegenwoordigers, doet daar niks aan af. Heeft niks met mooi of niet mooi te maken. Het hele "no brown to town" idee.

Etiquette is ook maar een begrip in evolutie, dus misschien dat dit alweer achterhaald is. In Engeland hoef je echt niet met bruine schoenen te verschijnen.
Hier dacht ik dus ook aan inderdaad.
pi_126857556
Ach, etiquette is ook overal weer anders, het is niet alsof dat in de VS gelijk is aan China. Alles daar tussenin verschilt ook nogal.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_126869015
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 14:20 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Nou ja, als je het over etiquette gaat hebben, dan accepteer je over het algemeen enkel zwarte schoenen onder een pak. Dat bruin steeds meer geaccepteerd wordt, zeker bij makelaars en vertegenwoordigers, doet daar niks aan af. Heeft niks met mooi of niet mooi te maken. Het hele "no brown to town" idee.

Etiquette is ook maar een begrip in evolutie, dus misschien dat dit alweer achterhaald is. In Engeland hoef je echt niet met bruine schoenen te verschijnen.
+1
  woensdag 22 mei 2013 @ 19:24:34 #252
16715 Mylene
*schatje*
pi_126869778
Zeg, klopt dit plaatje? Oftewel wat is er mis? Ik vind schoenen niet mooi. Volgens mij is de broek ook te lang

  woensdag 22 mei 2013 @ 19:33:35 #253
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_126870330
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 19:24 schreef Mylene het volgende:
Zeg, klopt dit plaatje? Oftewel wat is er mis? Ik vind schoenen niet mooi. Volgens mij is de broek ook te lang

[ afbeelding ]
Vind de lengte wel gaan, kleine plooi. De schoenen vind ik niet zo. Ben zelf meer van zwart schoeisel.
Love will tear us apart (Joy Division)
pi_126870501
Lengte vind ik ook wel prima. Het zijn de schoenen inderdaad.
pi_126871269
Om te beginnen de kleur van de schoenen dus.
Lengte van de broek zou ik iets inkorten, wellicht de voetwijdte ook iets versmallen.
Het jasje lijkt iets te strak, zie de plooien. De gekreukelde mouwen zeggen waarschijnlijk iets over de kwaliteit van de stof.

Bij Oger is de Limited presale weer begonnen, binnenkort maar weer ff kijken.
pi_126872160
Sowieso vind ik het hele pak iets te 'strak' ogen, en ik vind ook de pochet niet heel fraai in deze combinatie.
  woensdag 22 mei 2013 @ 20:06:14 #257
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_126872453
Sowieso double breasted. :N
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  woensdag 22 mei 2013 @ 20:06:46 #258
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_126872492
Ik vind zo'n streepjes overhemd ook vreselijk, maar dat is persoonlijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door 0ne_of_the_few op 22-05-2013 22:10:22 ]
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_126873419
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 20:06 schreef static het volgende:
Sowieso double breasted. :N
Dat vind ik dan nog wel mooi als afwisseling :P
  woensdag 22 mei 2013 @ 20:30:42 #260
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_126874091
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 20:06 schreef static het volgende:
Sowieso double breasted. :N
Leuk voor een zoot suit, maar verder..
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_126877643
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 14:20 schreef Bajskorv het volgende:
In Engeland hoef je echt niet met bruine schoenen te verschijnen.
Ook niet onder een camelkleurig pak?
pi_126877852
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 20:06 schreef static het volgende:
Sowieso double breasted. :N
Er ontbreekt een flinke buik in het jasje. :P

En ik vind pochet en das niet mooi bij elkaar. Twee concurrerende / botsende patronen.
  woensdag 22 mei 2013 @ 21:34:43 #263
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_126877962
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 14:20 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Nou ja, als je het over etiquette gaat hebben, dan accepteer je over het algemeen enkel zwarte schoenen onder een pak. Dat bruin steeds meer geaccepteerd wordt, zeker bij makelaars en vertegenwoordigers, doet daar niks aan af. Heeft niks met mooi of niet mooi te maken. Het hele "no brown to town" idee.

Etiquette is ook maar een begrip in evolutie, dus misschien dat dit alweer achterhaald is. In Engeland hoef je echt niet met bruine schoenen te verschijnen.
Britten kunnen me rug op wat dat betreft, in Italie is het heel normaal.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_126878134
Italianen... pff, verwerpelijke nieuwlichterij. De etiquette m.b.t. herenkleding is voor het overgrote deel ontstaan in Engeland. Dat is en blijft de basis. :P
pi_126878486
quote:
1s.gif Op woensdag 22 mei 2013 21:34 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Britten kunnen me rug op wat dat betreft, in Italie is het heel normaal.
Is het nou zo veel moeite om gewoon in beschaafde taal te reageren of..? :P


On a sidenote, ik vind persoonlijk dat Engelsen het hele concept van een stijlvol geklede man 100x beter begrepen hebben dan Italianen.
pi_126878902
quote:
6s.gif Op woensdag 22 mei 2013 21:37 schreef k_man het volgende:
Italianen... pff, verwerpelijke nieuwlichterij. De etiquette m.b.t. herenkleding is voor het overgrote deel ontstaan in Engeland. Dat is en blijft de basis. :P
Als je er stijfjes bij wil lopen volg je beter London. Als je de 21e eeuw aan durft is Milano een betere keuze.

Maar wat bruine schoenen betreft hou ik toch meer van de Britten. ;)

Overigens met de voorkeur van de Italianen voor cut to the bone moet je voor Italiaans ook wel het figuur hebben. Anders wordt het potsierlijk.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  woensdag 22 mei 2013 @ 21:52:11 #267
272504 Gits
kimmidoll
pi_126879022
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 19:24 schreef Mylene het volgende:
Zeg, klopt dit plaatje? Oftewel wat is er mis? Ik vind schoenen niet mooi. Volgens mij is de broek ook te lang

[ afbeelding ]
die foto was gisteravond toch in zo'n programma met een stylist met zachte g, die dit helemaal goed en geweldig vond (met Beau)

die stylist zag er zelf ook zo uit :{
pi_126879219
quote:
1s.gif Op woensdag 22 mei 2013 21:50 schreef DS4 het volgende:

[..]

Als je er stijfjes bij wil lopen volg je beter London. Als je de 21e eeuw aan durft is Milano een betere keuze.

Maar wat bruine schoenen betreft hou ik toch meer van de Britten. ;)

Overigens met de voorkeur van de Italianen voor cut to the bone moet je voor Italiaans ook wel het figuur hebben. Anders wordt het potsierlijk.
Leg dat maar eens uit, hoeveel mannen denken wel niet dat ze dat mooie Italiaanse pak kunnen dragen met hun euh niet flatteus figuur :{

Overigens waarom meteen de kwalificaties 'modern' en 'stijfjes'? :P Dat hoeft toch niet meteen, het is gewoon..anders. En afhankelijk van je persoonlijke stijl en voorkeur.
pi_126879524
quote:
1s.gif Op woensdag 22 mei 2013 21:55 schreef Actaeon het volgende:

Leg dat maar eens uit, hoeveel mannen denken wel niet dat ze dat mooie Italiaanse pak kunnen dragen met hun euh niet flatteus figuur :{
Yep... Lichamelijke verzorging hoort ook bij stijlvol zeg ik altijd maar.

quote:
Overigens waarom meteen de kwalificaties 'modern' en 'stijfjes'? :P Dat hoeft toch niet meteen, het is gewoon..anders. En afhankelijk van je persoonlijke stijl en voorkeur.
Het was met een knipoog. ;)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_126879591
quote:
1s.gif Op woensdag 22 mei 2013 22:01 schreef DS4 het volgende:

[..]

Yep... Lichamelijke verzorging hoort ook bij stijlvol zeg ik altijd maar.

[..]

Het was met een knipoog. ;)
Dat is zeker waar inderdaad.

Aah sorry, die had ik gemist dan. :)
  woensdag 22 mei 2013 @ 22:07:25 #271
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_126879896
quote:
7s.gif Op woensdag 22 mei 2013 21:32 schreef k_man het volgende:

[..]

Er ontbreekt een flinke buik in het jasje. :P

En dat ja. :P
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_126880659
quote:
1s.gif Op woensdag 22 mei 2013 22:02 schreef Actaeon het volgende:

Dat is zeker waar inderdaad.

Aah sorry, die had ik gemist dan. :)
Maar heb wel meer een voorkeur voor Italiaans. En dat is het, een voorkeur... Niet ieders kopje thee, maar dat hoeft ook niet.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  woensdag 22 mei 2013 @ 22:59:04 #273
165633 eriksd
The grand facade...
pi_126883035
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 19:24 schreef Mylene het volgende:
Zeg, klopt dit plaatje? Oftewel wat is er mis? Ik vind schoenen niet mooi. Volgens mij is de broek ook te lang

[ afbeelding ]
Ik vind zijn schoenen te licht.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_126885883
Te licht? Te bruin!
  donderdag 23 mei 2013 @ 01:10:53 #275
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_126888552
Als je voldoende kilo's aankomt wordt je Engelse pak vanzelf Italiaanser :P
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_126891712
quote:
1s.gif Op woensdag 22 mei 2013 21:34 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Britten kunnen me rug op wat dat betreft, in Italie is het heel normaal.
Italianen houden zich sowieso niet zo aan etiquette, die gaan voor modieus. Maakt allemaal niet uit, maar er werd gevraagd naar etiquette, zodoende. Als er gevraagd wordt wat je mooi vindt, mag je Italie erbij slepen ;)
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  donderdag 23 mei 2013 @ 08:55:20 #277
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_126891739
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 08:54 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Italianen houden zich sowieso niet zo aan etiquette, die gaan voor modieus. Maakt allemaal niet uit, maar er werd gevraagd naar etiquette, zodoende. Als er gevraagd wordt wat je mooi vindt, mag je Italie erbij slepen ;)
Etiquette is opgeschreven massahysterie
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_126891756
quote:
1s.gif Op woensdag 22 mei 2013 22:20 schreef DS4 het volgende:

[..]

Maar heb wel meer een voorkeur voor Italiaans. En dat is het, een voorkeur... Niet ieders kopje thee, maar dat hoeft ook niet.
Het een sluit het ander niet uit Hackett is klassiek Brits, maar heeft stiekem scherp gesneden pakken. Niet voor niks dat je in hun winkels in Londen veel Italianen aan treft. Combineren dat met Britse etiquette, strakke witte shirts, nette Hermes das en een paar Britse stappers... Klaar ben je.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_126891788
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2013 08:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Etiquette is opgeschreven massahysterie
Je leest graag wat je wilt lezen? ;)

Zoals ik al zei, etiquette varieert, evolueert, etc. Ik hou er niet van. Maar daar werd niet naar gevraagd. Enfin, goed verhaal verder.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_126892053
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 01:10 schreef GSbrder het volgende:
Als je voldoende kilo's aankomt wordt je Engelse pak vanzelf Italiaanser :P
Italiaans is meer dan alleen maar strak...

Maar als je kilo's aankomt dan komt het er wel op aan dat je flatterende kleding kiest en dan zit je doorgaans beter bij de Britten.

(hoewel je dat soms niet zou zeggen als je een groep van die orka's uit zit gaan met rokjes waar het vlees aan alle kanten uit ontsnapt.... brrrr...)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_126892099
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2013 08:55 schreef Pietverdriet het volgende:

Etiquette is opgeschreven massahysterie
Nou, het is een prima houvast op basis waarvan mensen op hun gemak worden gesteld. Dat is ook het primaire doel van etiquette. Althans, zo heb ik dat geleerd.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  donderdag 23 mei 2013 @ 09:17:21 #282
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_126892208
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 09:10 schreef DS4 het volgende:

[..]

Italiaans is meer dan alleen maar strak...

Maar als je kilo's aankomt dan komt het er wel op aan dat je flatterende kleding kiest en dan zit je doorgaans beter bij de Britten.

(hoewel je dat soms niet zou zeggen als je een groep van die orka's uit zit gaan met rokjes waar het vlees aan alle kanten uit ontsnapt.... brrrr...)
Britten kunnen zeldzaam zwelgen in proleterigheid,
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_126892211
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 08:55 schreef Bajskorv het volgende:

Het een sluit het ander niet uit Hackett is klassiek Brits, maar heeft stiekem scherp gesneden pakken. Niet voor niks dat je in hun winkels in Londen veel Italianen aan treft. Combineren dat met Britse etiquette, strakke witte shirts, nette Hermes das en een paar Britse stappers... Klaar ben je.
Natuurlijk zijn er uitzonderingen en je kan ook Italiaanse pakken kopen die niet strak zitten (ook in Italië heb je mannen die graag lekker en vooral veel eten).

Maar je roert nu net aan wat ik wat jammer vind aan de Britten: te weinig avontuurlijk. Alleen maar witte shirts, daar word ik niet zo gelukkig van. Doe mij maar eens een bijzondere kleurstelling. Niet schreeuwerig, maar gewoon stijlvol.

Of als het VT is juist wel heel bijzonder. Een opvallende kleur die dan ook weer terugkomt in de sokken b.v. Met een paar bijzondere schoenen. Gewoon de grens opzoeken tussen stijl en wansmaak, maar dan wel net binnen stijl blijven.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  donderdag 23 mei 2013 @ 09:18:38 #284
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_126892238
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 09:12 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nou, het is een prima houvast op basis waarvan mensen op hun gemak worden gesteld. Dat is ook het primaire doel van etiquette. Althans, zo heb ik dat geleerd.
Vooral confirmeren en niet afwijken of anders zijn.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_126892248
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 09:17 schreef DS4 het volgende:

[..]

Natuurlijk zijn er uitzonderingen en je kan ook Italiaanse pakken kopen die niet strak zitten (ook in Italië heb je mannen die graag lekker en vooral veel eten).

Maar je roert nu net aan wat ik wat jammer vind aan de Britten: te weinig avontuurlijk. Alleen maar witte shirts, daar word ik niet zo gelukkig van. Doe mij maar eens een bijzondere kleurstelling. Niet schreeuwerig, maar gewoon stijlvol.

Of als het VT is juist wel heel bijzonder. Een opvallende kleur die dan ook weer terugkomt in de sokken b.v. Met een paar bijzondere schoenen. Gewoon de grens opzoeken tussen stijl en wansmaak, maar dan wel net binnen stijl blijven.
VT prima, maar dan draag ik geen pakken. Voor werk vind ik het juist stijlvol als je de poespas achterwege kunt laten. Een echt goed pak heeft weinig nodig. Kleurstellingen doen me huilen, sorry. Ieder zijn ding.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  donderdag 23 mei 2013 @ 09:19:53 #286
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_126892268
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 09:17 schreef DS4 het volgende:

[..]

Natuurlijk zijn er uitzonderingen en je kan ook Italiaanse pakken kopen die niet strak zitten (ook in Italië heb je mannen die graag lekker en vooral veel eten).

Maar je roert nu net aan wat ik wat jammer vind aan de Britten: te weinig avontuurlijk. Alleen maar witte shirts, daar word ik niet zo gelukkig van. Doe mij maar eens een bijzondere kleurstelling. Niet schreeuwerig, maar gewoon stijlvol.

Of als het VT is juist wel heel bijzonder. Een opvallende kleur die dan ook weer terugkomt in de sokken b.v. Met een paar bijzondere schoenen. Gewoon de grens opzoeken tussen stijl en wansmaak, maar dan wel net binnen stijl blijven.
Heb van het weekeinde mijn laatste witte overhemden in de zak van max gedaan
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_126892272
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2013 09:18 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Vooral confirmeren en niet afwijken of anders zijn.
Ja, want ook dat is soms nodig. Ik weet graag wat de etiquette is, heb ik nu eenmaal nodig in mijn werk. Neemt niet weg dat ik ook graag afwijk, die twee zijn ook te combineren. Je moet echter de "grens" kennen, om hem op te kunnen zoeken ;)
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_126892375
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2013 09:18 schreef Pietverdriet het volgende:

Vooral confirmeren en niet afwijken of anders zijn.
Tot op zekere hoogte heeft het wel een doel. Maar je moet het niet als een beperking gaan zien. Zo is het op zich best redelijk om je te houden aan een kledingvoorschrift. Maar dat je daarbinnen wat frivools doet...

En het kledingvoorschrift stelt mensen weer op hun gemak. Ze weten vooraf dat als ze zich aan het voorschrift houden dat ze correct zijn gekleed. Niet iedereen heeft feeling met wat gepast is. Je hebt neem ik aan toch ook wel eens mensen zien stuntelen die uit een minder milieu komen? Nou, voor die mensen is etiquette verdomd handig.

Als je het juiste gevoel hebt ontwikkeld, dan kun je je eigen stijl gaan vormen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_126892401
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 09:19 schreef Bajskorv het volgende:

VT prima, maar dan draag ik geen pakken.
Jij hebt nooit feestjes waar pakken bij passen? Zonde man!
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_126892799
De bruiloft hier en daar natuurlijk, maar dat valt niet onder mijn normale "vrije tijd" ;)
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  zondag 26 mei 2013 @ 15:26:55 #291
199318 zwartemarktplaats
met zonder bonnetje
pi_127024960
Ik heb zojuist een CDG shirt...shirt binnengekregen maar hij valt net wat te ruim bij de mouwen en zou iets getailleerd kunnen worden. Tevens een broek van 3.1 Phillip Lim die ik liever wat smaller bij de kuiten zie.

Kunnen jullie heren nog een goede kleermaker in/rond Rotterdam aanraden?
  donderdag 30 mei 2013 @ 20:05:41 #292
199318 zwartemarktplaats
met zonder bonnetje
pi_127218805
Iemand?
  donderdag 30 mei 2013 @ 21:31:01 #293
3185 Adelante
To let it go now
pi_127223316
Vaak kan iedere willekeurige Turkse naaister dat prima uitvoeren, mouwen in elk geval. Tailleren van het hele shirt is lastiger. Kom niet uit R'dam, dus zou niks in die omgeving weten :)
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  donderdag 30 mei 2013 @ 22:26:17 #294
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_127226916
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 20:06 schreef static het volgende:
Sowieso double breasted. :N
Inderdaad, tenzij je Helmut Kohl bent ofzo.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  donderdag 30 mei 2013 @ 22:26:58 #295
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_127226961
quote:
1s.gif Op woensdag 22 mei 2013 21:34 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Britten kunnen me rug op wat dat betreft, in Italie is het heel normaal.
Inderdaad.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  donderdag 30 mei 2013 @ 22:28:12 #296
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_127227067
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 09:12 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nou, het is een prima houvast op basis waarvan mensen op hun gemak worden gesteld. Dat is ook het primaire doel van etiquette. Althans, zo heb ik dat geleerd.
Klopt hetlemaal. Het zijn regels waarmee je voorkomt dat mensen zich ongemakkelijk voelen.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_127292439
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 20:06 schreef static het volgende:
Sowieso double breasted. _O_ :7
  woensdag 19 juni 2013 @ 13:42:35 #298
130803 Gripper
Get a grip
pi_127985915
Beste fijne fijnproevers. Ik heb jullie hulp even nodig.

Dit weekend heb ik een bruiloft, en het bruidspaar doet aan salsadansen. Zij vragen om "caribbean chic" als dresscode aan te houden. Dat betekent uiteraard geen flauwe hawaiibloes. ;)

Ik heb een mooi licht en zomers pak (grijs, klein ruitje) gekocht voor een andere bruiloft vorig jaar. Daarbij heb ik zaterdag een paar donkerblauwe schoenen met canvas bovenkant gevonden, en ik dacht daar wel een passend overhemd bij te vinden.
Liefst iets wits met een blauw accentje. Een blauwe riem is misschien ook wel fraai.

Heeft iemand de gouden tip? (of eigenlijk: blauwe tip)
Thanks!
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_128023523
Je zou er natuurlijk een heel lichtblauw overhemd, echt 'koel' blauw zegmaar, bij kunnen dragen? Zijn je schoenen trouwens niet best casual voor bij een pak/de gelegenheid? :P
pi_128026006
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 13:42 schreef Gripper het volgende:
Beste fijne fijnproevers. Ik heb jullie hulp even nodig.

Dit weekend heb ik een bruiloft, en het bruidspaar doet aan salsadansen. Zij vragen om "caribbean chic" als dresscode aan te houden. Dat betekent uiteraard geen flauwe hawaiibloes. ;)

Ik heb een mooi licht en zomers pak (grijs, klein ruitje) gekocht voor een andere bruiloft vorig jaar. Daarbij heb ik zaterdag een paar donkerblauwe schoenen met canvas bovenkant gevonden, en ik dacht daar wel een passend overhemd bij te vinden.
Liefst iets wits met een blauw accentje. Een blauwe riem is misschien ook wel fraai.

Heeft iemand de gouden tip? (of eigenlijk: blauwe tip)
Thanks!
Wat is nu eigenlijk je vraag? Wat voor kleur hemd hier bij past? Of de combinatie wel of niet gaat slagen?
pi_128026012
Dicht.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')