abonnement Unibet Coolblue
pi_127610453
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 00:33 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Dat kan nog wel even duren voordat die opnieuw geschud worden (in Nederland althans). Elke partij, van links tot rechts in de Kamer, gaat er nog altijd vanuit dat de crisis van nu slechts conjunctureel is en dat we met een paar simpele maatregelen wel weer terug naar de oude pre-crisis situatie kunnen gaan. Er is nog niemand die met een serieus plan B is gekomen met daarin maatregelen die getroffen zouden moeten worden als blijkt dat groei er voorlopig niet meer in zit.
De man met het serieuze plan b is Halbe Zijlstra.. volgens hem waren de jaren 90 een periode met economische groei van 6% en een bijbehorende grote overheid, de jaren 00 een periode met economische groei van 3% en een bijbehorende gemiddelde overheid , en de jaren 010 een periode met een economsiche groei van 1% en een bijbehorende kleine overheid...
pi_127616331
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 09:13 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

De man met het serieuze plan b is Halbe Zijlstra.. volgens hem waren de jaren 90 een periode met economische groei van 6% en een bijbehorende grote overheid, de jaren 00 een periode met economische groei van 3% en een bijbehorende gemiddelde overheid , en de jaren 010 een periode met een economsiche groei van 1% en een bijbehorende kleine overheid...
De man met het serieuze plan B heeft geen enkel idee wat hij aan werkeloosheid moet doen in een niet-groeiende maatschappij (als de arbeidsproductiviteit toeneemt maar de vraag niet is het immers logisch dat die zal blijven stijgen) of wat hij aan de daaruit voortkomende problemen op het gebied van bijv. huisvesting (geen geld = geen woning) en gezondheid (idem dito). Het enige wat hij weet is wat hij aan de overheid moet doen, en zelfs daar twijfel ik eigenlijk nog aan omdat hij alleen maar precies hetzelfde mantra heeft herhaald wat VVD'ers al decennia lang herhalen.
  maandag 10 juni 2013 @ 13:28:46 #253
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_127616861
Zijlstra doet enkel papegaaien van borrelpraat bij VVD-leden-bijeenkomsten. Hij heeft geen politieke visie. Dat had Bolkesteijn bijvoorbeeld wel.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 10 juni 2013 @ 21:04:22 #254
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_127635446
VVD'ers hebben bijna nooit een visie. 'Laat maar waaien' en ze geloven het verder wel.
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_127637122
Rutte met zijn nederlandse New York toespraak dan?

Maar oke, bij de pvda enz gaan ze tot 3 uur snachts zitten vergaderen en tegen elkaar zeiken, en bij de VVD gaat om 8 uur de bar open, aldus wouter bos
  maandag 10 juni 2013 @ 21:35:57 #256
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_127637379
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 21:31 schreef arjan1212 het volgende:
Rutte met zijn nederlandse New York toespraak dan?

Maar oke, bij de pvda enz gaan ze tot 3 uur snachts zitten vergaderen en tegen elkaar zeiken, en bij de VVD gaat om 8 uur de bar open, aldus wouter bos
Zo helpen ze bij de VVD de horeca ondernemer er weer bovenop _O_
  maandag 10 juni 2013 @ 23:23:07 #257
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_127644214
quote:
1s.gif Op maandag 10 juni 2013 21:35 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Zo helpen ze bij de VVD de horeca ondernemer er weer bovenop _O_
Dat zal wel weer ja, dat incompetent stelletje drinkeboers bij elkaar! :(

Sorry, maar ik heb nogal een afkeer van de VVD...
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
  maandag 10 juni 2013 @ 23:53:37 #258
165633 eriksd
The grand facade...
pi_127645938
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 21:04 schreef Atmosphere82 het volgende:
VVD'ers hebben bijna nooit een visie. 'Laat maar waaien' en ze geloven het verder wel.
Dat is ook een visie. En mi een sterkere dan dat eeuwige grenzeloze vertrouwen in de sturings- en maakbaarheidsdrang van de overheid.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_127651790
Beide visies kan je zowel positief al negatief uitleggen. De laat maar waaien houding van de VVD kan je zien als onverschillig maar zou je ook kunnen interpreteren dat men meer vertrouwen in de burger heeft dat hij zijn eigen zaakjes wel oplost. Hetzelfde geldt voor het maakbaarheidsdenken van de PvdA. Dat kan je bemoeizuchtig en disrespectvol vinden naar de burger maar je kan het ook zien als een solidiar helpende hand.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 11:23:10 #260
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_127656250
Ik ben geen aanhanger van de PVDA, maar als ik tussen de VVD en de PvdA zou moeten kiezen zou het toch de PvdA worden. Heel veel burgers kunnen hun eigen zaakjes niet oplossen. Kijk maar naar het massaal geld wegzetten op risicovolle banken zoals Icesave, op de pof leven etc. Een overheid zou dat soort gedrag moeten kunnen afremmen naar mijn mening. Zelfs de SP is daar niet extreem genoeg in vind ik.
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
  dinsdag 11 juni 2013 @ 17:11:57 #261
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_127670692
quote:
1s.gif Op maandag 10 juni 2013 23:53 schreef eriksd het volgende:

[..]

Dat is ook een visie. En mi een sterkere dan dat eeuwige grenzeloze vertrouwen in de sturings- en maakbaarheidsdrang van de overheid.
Ik heb de laatste dagen een paar reacties geplaatst in een andere draad waarvan de kern hierop neerkomt. Op het vlak van inkomensherverdeling moet een overheid m.i. zeker ingrijpen, zo'n rookverbod en het bewaken van de voedselveiligheid (wat de VWA naar eigen zeggen momenteel niet kan wegens een gebrek aan capaciteit) zijn bijv. ook een hartstikke goede zaak maar voor veel zaken geldt dat de overheid enkel het wat moet bepalen en het hoe over moet laten aan de mensen die er verstand van hebben. De overheid wil wat dat betreft te veel hooi op de vork nemen en ze overschat haar eigen vermogen om zaken goed te regelen.

quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 08:00 schreef Tem het volgende:
Beide visies kan je zowel positief al negatief uitleggen. De laat maar waaien houding van de VVD kan je zien als onverschillig maar zou je ook kunnen interpreteren dat men meer vertrouwen in de burger heeft dat hij zijn eigen zaakjes wel oplost.
Het hangt ervan af wat je laat waaien. Met betrekking tot het sociale stelsel is het voor de meeste VVD'ers die ik ken geen principekwestie maar onverschilligheid. Wij hebben het goed, wat boeit ons het dat anderen het slecht hebben?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 11 juni 2013 @ 17:58:57 #262
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_127672243
Dat laatste klopt zeker. Ik heb nog nooit een VVD'er gezien die het tegendeel bewees.

Zo zijn er b.v. voedselbanken in Roosendaal, maar onze burgemeester van VVD-huize Niederer trekt rustig 200.000 euro uit voor een bezoek van een half uur van W.A. en M. 8)7
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_127672451
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 17:58 schreef Atmosphere82 het volgende:
Dat laatste klopt zeker. Ik heb nog nooit een VVD'er gezien die het tegendeel bewees.

Zo zijn er b.v. voedselbanken in Roosendaal, maar onze burgemeester van VVD-huize Niederer trekt rustig 200.000 euro uit voor een bezoek van een half uur van W.A. en M. 8)7
Want alle uitgaven moeten naar de voedselbanken gaan?
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 18:06:25 #264
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_127672478
Nee, maar wat ik maar wil zeggen is dat de contrasten altijd zo schrijnend zijn, met name bij de door de VVD gevoerde politiek.
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_127672542
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 18:06 schreef Atmosphere82 het volgende:
Nee, maar wat ik maar wil zeggen is dat de contrasten altijd zo schrijnend zijn, met name bij de door de VVD gevoerde politiek.
Nu ja, die uitgaven kunnen enkel worden goedgekeurd door de gemeenteraad. Of is Van der Laan ook verantwoordelijk voor alle gemaakte kosten in Amsterdam tijdens de kroning?
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 19:17:36 #266
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_127674817
Nee dat niet, maar het is wel weer typerend dat bepaalde gemeentes in Friesland slechts enkele duizenden euro's aan de 'festiviteiten' besteden en het hier in Noord-Brabant weer zo ontzettend veel geld moet kosten. Dit zelfs ondanks de oproep van het koninklijk paar om het budget zoveel mogelijk te temperen.
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
  dinsdag 11 juni 2013 @ 22:09:51 #267
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_127682981
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 18:05 schreef waht het volgende:

[..]

Want alle uitgaven moeten naar de voedselbanken gaan?
We moeten ons generen dat die voedselbanken nodig zijn.
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 17:58 schreef Atmosphere82 het volgende:
Zo zijn er b.v. voedselbanken in Roosendaal, maar onze burgemeester van VVD-huize Niederer trekt rustig 200.000 euro uit voor een bezoek van een half uur van W.A. en M. 8)7
Verkeerde prioriteiten van die Niederer.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 11 juni 2013 @ 22:10:29 #268
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_127683029
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 22:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

We moeten ons generen dat die voedselbanken nodig zijn.
Wij of de mensen die er gebruik van maken :?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 22:11:17 #269
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_127683077
Wij.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 11 juni 2013 @ 22:11:51 #270
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_127683099
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 22:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Wij.
In welk land zijn er geen voedselbanken?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_127683930
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 17:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het hangt ervan af wat je laat waaien. Met betrekking tot het sociale stelsel is het voor de meeste VVD'ers die ik ken geen principekwestie maar onverschilligheid. Wij hebben het goed, wat boeit ons het dat anderen het slecht hebben?
Nou, ik ken aardig wat andere VVD'ers. Vanuit die groep komen juist vaak intiatieven om meer bij te dragen voor de minder gelukkigen in de samenleving. Kijk naar clubs als bijvoorbeeld een Rotary. Dat men geen heil ziet in veel belasting betalen en een te invloedrijke overheid wil nog niet zeggen dat men niet sociaal in ingesteld. Het gaat alleen via een andere weg.

Zelf denk ik dat men moet streven naar een goede balans. In Nederland denk ik dat er best wat ingekort kan worden op overheidsniveau.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 23:25:28 #272
165633 eriksd
The grand facade...
pi_127687456
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 22:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

We moeten ons generen dat die voedselbanken nodig zijn.

[..]

Verkeerde prioriteiten van die Niederer.
Het is in jouw wereld niet mogelijk dat er mensen zijn die zichzelf in een shitpositie manoeuvreren?

En wat doe jij eigenlijk voor je medemens behalve stellen dat alles en iedereen zoveel mogelijk moet bijdragen aan een grote en inefficiënte herverdelingsmachine?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_127687807
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 23:25 schreef eriksd het volgende:

[..]

Het is in jouw wereld niet mogelijk dat er mensen zijn die zichzelf in een shitpositie manoeuvreren?

En wat doe jij eigenlijk voor je medemens behalve stellen dat alles en iedereen zoveel mogelijk moet bijdragen aan een grote en inefficiënte herverdelingsmachine?
Lijkt me duidelijk, Bram doceert de wereld via internet.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  woensdag 12 juni 2013 @ 14:32:42 #274
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_127706833
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 23:25 schreef eriksd het volgende:

[..]

Het is in jouw wereld niet mogelijk dat er mensen zijn die zichzelf in een shitpositie manoeuvreren?
In het universum waarin wij beide leven is het niet allemaal zo zwart wit. Veel hangt af van het milieu waarin je toevallig bent geboren, de genen die je toevallig hebt gekregen en de gewoontes die je van thuis uit hebt gekregen. Je kan niet mensen helpen die niet geholpen willen worden, waar het mij om gaat is dat die mensen die wel geholpen willen worden ook direct goed worden geholpen.

Wat betreft die voedselbanken, het is een ontwikkeling van de laatste jaren (minder dan 10), voor die tijd hadden wij die in Nederand niet. Er werd gestart met voedselbanken omdat winkels t.g.v. wetgeving veel moesten weggooien. Bijvoorbeeld supermarkten en bakkers die het brood wat die dag niet is verkocht moeten weggooien (idioot als je het mij vraagt, beter het brood een dag later afgeprijsd verkopen, dan is de voorraad ook heel wat beter). De combinatie van toegenomen armoede (aan de onderkant van de samenleving) en veel eten weggooien leidde tot het oprichten van voedselbanken.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 12 juni 2013 @ 16:49:35 #275
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_127712696
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 14:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

In het universum waarin wij beide leven is het niet allemaal zo zwart wit. Veel hangt af van het milieu waarin je toevallig bent geboren, de genen die je toevallig hebt gekregen en de gewoontes die je van thuis uit hebt gekregen. Je kan niet mensen helpen die niet geholpen willen worden, waar het mij om gaat is dat die mensen die wel geholpen willen worden ook direct goed worden geholpen.

Wat betreft die voedselbanken, het is een ontwikkeling van de laatste jaren (minder dan 10), voor die tijd hadden wij die in Nederand niet. Er werd gestart met voedselbanken omdat winkels t.g.v. wetgeving veel moesten weggooien. Bijvoorbeeld supermarkten en bakkers die het brood wat die dag niet is verkocht moeten weggooien (idioot als je het mij vraagt, beter het brood een dag later afgeprijsd verkopen, dan is de voorraad ook heel wat beter). De combinatie van toegenomen armoede (aan de onderkant van de samenleving) en veel eten weggooien leidde tot het oprichten van voedselbanken.
Dan is de voorraad beter?
Zulke uitspraken zou je niet doen als je aan de faculteit IE&IS studeerde, Bram ;).
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')