abonnement Unibet Coolblue
  maandag 31 december 2012 @ 14:50:07 #276
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_121009951
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 22:44 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Die vriendin van je broer had toch dat Unox mutsje? :P

Oh, ik wil het zo graag een keer doen.. zo'n nieuwjaarsduik.
Haha, dat weet ik niet eens meer? :o Goed onthouden! _O-
Het is wel apart hoor, maar het kost op veel plaatsen wel enkele euro's om mee te doen...

Maar dat heb ik er graag voor over! :Y
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_121011179
De TT kan niet veranderd worden in Gelukkig Nieuwjaar of de Engelse versie ervan?
  maandag 31 december 2012 @ 17:49:20 #278
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_121017235
quote:
17s.gif Op maandag 31 december 2012 15:24 schreef Little_Dolls het volgende:
De TT kan niet veranderd worden in Gelukkig Nieuwjaar of de Engelse versie ervan?
nog even en we zitten in een nieuw deel ^O^
There is only one religion
  maandag 31 december 2012 @ 17:53:00 #279
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_121017349
quote:
17s.gif Op maandag 31 december 2012 11:27 schreef summer2bird het volgende:
[ afbeelding ]
Nog een dag.
En dan is het feestdagengebeuren voorbij.

Ja dat gevoel hebben er dan meerdere, ik ben dus net jarig na de feestdagen en heb daar al jaaren last van, vier het dus ook eigenlijk niet meer (mijn verjaardag) -O-
There is only one religion
  maandag 31 december 2012 @ 18:02:43 #280
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_121017669
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 11:43 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Ja, maar mij lijkt het gewoon dat vanaf als iemand nog maar een beetje afwijkt meteen "raar" is. Daar word ik maar triest van.
er is een oude bekende spreuk, die zegt:

Ooit een normaal mens ontmoet? en beviel het? ;)
There is only one religion
pi_121022609
En ik heb m'n boek eindelijk gekregen, maar eerst het ander uitlezen natuurlijk! *O*
pi_121023472
De cynische persoon in mij vraagt zich plots weer eens af waarom mensen de start van een nieuw jaar nu eigenlijk perse moeten vieren...

Ja, er komt een nieuw jaar aan, maar en dan? Gaat er een wonder gebeuren of zo? Nee, er komt gewoon een nieuw jaar, zoals elk jaar; niet meer en niet minder... :{
Waarom wordt het steeds allemaal zo opgefokt en moeten mensen elkaar beginnen kussen etc.? Waarom moet er getoast worden? Op wat? Op een nieuw jaar, zoals elk jaar...? :{ Om zogezegd met een schone lei te beginnen, maar er uiteindelijk toch nooit iets van te bakken?

Kerstmis lijkt mij dan nog iets anders, maar een nieuw jaar; tja... Dat is zo veel "erger" dan Kerstmis op het vlak van zaken opblazen en vooral feesten.

Hoe dan ook is het niet mijn bedoeling om de mensen die nu in feeststemming zijn hun humeur te bederven, maar ik had gewoon de behoefte om dit te delen. Denk ervan wat jullie willen en feest gewoon verder.

(Wie ben ik uiteindelijk weer...?)

... Maar wees allen gerust; binnen 2u ga ik jullie ook gewoon een gelukkig Nieuwjaar wensen hoor! ^O^
pi_121025143
Ik heb zin om iedereen nu al een gelukkig nieuwjaar te wensen.. :)
pi_121025199
iedereen de allerbeste wensen voor 2013!! *O*
  † In Memoriam † maandag 31 december 2012 @ 23:34:24 #286
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_121025216
De uitgelaten feeststemming die iedereen nu heeft heb ik helemaal niet. Het voelt als elke andere normale dag op het vreselijke geknal na. Heeft niks met mijn ziekte te maken hoor, het is gewoon de verkeerde dag zeg maar. Misschien zal ik morgen of volgende week wel helemaal in de stemming zijn.
Kunnen we de jaarwisseling niet een paar dagen uitstellen?
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
  † In Memoriam † maandag 31 december 2012 @ 23:36:03 #287
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_121025251
quote:
11s.gif Op maandag 31 december 2012 23:31 schreef Catnip het volgende:
Ik heb zin om iedereen nu al een gelukkig nieuwjaar te wensen.. :)
Ik doe het alvast: gelukkig nieuwjaar! :)

quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 23:33 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
iedereen de allerbeste wensen voor 2013!! *O*
Jij ook. :*
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
  † In Memoriam † dinsdag 1 januari 2013 @ 00:33:56 #288
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_121026316
De beste wensen lieve TRU-ers :* En dat we in 2013 nog vele posts hier plaatsen!
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
pi_121026850
Zoals ik reeds beloofde...

Alleen een gezond en gelukkig Nieuwjaar! *O* ^O^

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  † In Memoriam † dinsdag 1 januari 2013 @ 01:03:47 #290
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_121027129
quote:
17s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 00:52 schreef Little_Dolls het volgende:
Zoals ik reeds beloofde...

Alleen een gezond en gelukkig Nieuwjaar! *O* ^O^

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dankje.
Heb je oordopjes in dan of zijn ze al klaar met knallen? Trusten :W
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
pi_121031580
De eerste dag van het nieuwe jaar..
Ik ben benieuwd wat het allemaal gaat brengen.
pi_121031583
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 01:03 schreef Ratelslangetje het volgende:

[..]

Dankje.
Heb je oordopjes in dan of zijn ze al klaar met knallen? Trusten :W
'morgen :W

Nee, die knallen zijn het niet bepaald. Gewoon dat hele gedoe en ik kan toch niet zo goed opblijven na twaalven, zodus... :')

Blijkbaar heb ik ook terug keelpijn ( ;( :') ) en zit hij nog eens vol klieren. Ik voel me zelfs wat zieker dan de vorige keer. Blijkbaar zijn die bacterieën teruggekeerd... :{
Ik voel me ook nog eens redelijk duizelig en heb moeite met staan enz...

Maar echt altijd de stomste kwaaltjes moeten hebben... Je zou toch gaan geloven dat je lichaam een complot tegen je smeedt... :N

Maar hé, ik herinner me jou nog als één van de eerste users waar ik op FOK! tegen praatte. ^O^ Hoe gaat het?
  dinsdag 1 januari 2013 @ 13:37:26 #293
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_121034228
^O^ ik heb mijn tien vingers nog, poes heeft alles ook goed doorstaan,
kan geen oliebol meer zien, heb nu een kop van beton maar ....

Aan allen hier, een gelukkig 2013 toegewenst en dat de great spirit u mogen behoeden voor evil things. O+

Tering ....wat ziet mijn huis eruit ! :o
There is only one religion
  Moderator dinsdag 1 januari 2013 @ 13:42:33 #294
249559 crew  Lavenderr
pi_121034326

Beetje laat, maar het kan nog.
Beste wensen ^O^
  Moderator dinsdag 1 januari 2013 @ 13:44:00 #295
249559 crew  Lavenderr
pi_121034351
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 00:33 schreef Ratelslangetje het volgende:
De beste wensen lieve TRU-ers :* En dat we in 2013 nog vele posts hier plaatsen!
Dat hoop ik ook. Zeker van jou :*
  dinsdag 1 januari 2013 @ 13:48:52 #296
342898 MissVanity
Wijkt af van het onderwerp
pi_121034448
Iedereen een gelukkig Nieuwjaar! *O*
Op dinsdag 20 september 2011 14:48 schreef Daywalk3r het volgende:
Ik werk bij MissVanity en neem wel eens een onderwerp mee.
Ik bedoel, zij wijkt er toch vanaf.
  dinsdag 1 januari 2013 @ 14:17:25 #297
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_121035041
dag van Vandaag:

Nieuwjaar is de dag waarop het begin van het nieuwe jaar wordt gevierd. In de westerse wereld is dit op 1 januari, in andere culturen vaak op andere data. Bij deze viering zijn wederzijdse gelukwensen en goede voornemens gebruikelijk.

Geschiedenis

Lang geleden begon het nieuwe jaar bij het begin van de lente, als de natuur weer tot leven kwam, of begin januari, als de dagen beginnen te lengen. Bij de invoering van het christendom wilde de Kerk een eind maken aan de heidense gewoonten rond deze nieuwjaarsviering, en riep 1 januari uit tot bid- en boetedag om de besnijdenis van Jezus (8 dagen na de geboorte) te vieren. Maar ook daarna vierde men het nieuwe jaar nog rond de oude heidense data, maar ook op Sint Maarten (11 november); de eerste adventsdag; de zonnewende (rond 21 december); of Maria Boodschap (25 maart). De Spaanse landvoogd Requesens besloot in 1575 dat het nieuwe jaar officieel op 1 januari begon.

De Babyloniërs brachten rond 2600 v.Chr. een koningsoffer. Ze meenden dat op nieuwjaarsdag de koning het mikpunt van de goden zou zijn, dus vervingen ze de koning tijdelijk door een slaaf of een ter dood veroordeelde, reden hem als koning rond en offerden hem ten slotte. Zo werd het kwaad een jaar afgewend.

De oude Germaanse oud-en-nieuwviering werd in de winter gevierd, duurde 12 dagen en nachten en heette 'Joelfeest'. Het Joelfeest begon op 25 december, als de dagen gingen lengen, en duurde tot 6 januari, het huidige Driekoningen. Rond de 8e dag, ofwel 1 januari, was het hoogtepunt met grote vuren, dierenoffers en veel eten en drinken. In hedendaagse paganistische religies (o.a. Wicca) wordt Yule gevierd rond 21 december.

Bij de Romeinen begon het nieuwe jaar op 1 maart, totdat Julius Caesar in 44 v.Chr. de juliaanse kalender invoerde, vanaf die tijd was Nieuwjaar op 1 januari.
De Romeinen offerden sindsdien op die dag aan de god Janus (waarnaar januari is genoemd) om hem mild te stemmen voor het aankomende jaar.
Dit begin van het jaar in maart komt nog tot uiting in de namen van onze maanden september ("zevende maand"), oktober ("achtste maand"), november ("negende maand") en december ("tiende maand"), en in de schrikkeldag, die voorkomt aan het eind van de laatste maand van het jaar: februari.

Gebruiken en Tradities

Men ziet de periode van Kerst tot Driekoningen (de heidense twaalf nachten) tegenwoordig nog steeds als feestelijke periode. In deze periode vallen (verplichte) snipperdagen en schoolvakanties, en veel bedrijven zijn gesloten. Veel mensen laten de kerstboom tot na Driekoningen staan. De tradities van onze heidense voorouders hebben dus nog steeds invloed.

De nieuwjaarsvuren zijn terug te vinden in de traditionele kerstboomverbrandingen die in sommige plaatsen nog steeds worden georganiseerd. De oude vuren werden destijds gedoofd, en nieuwe vuren werden ontstoken om het oude jaar te vernietigen en de komst van het licht en het nieuwe te onderstrepen.

Ook moesten de geesten van de overledenen en de demonen worden verjaagd, die juist rond deze tijd konden opspelen. Dit verjagen gebeurde met veel lawaai, wat we nog terugvinden in het gebruik om rond de jaarwisseling vuurwerk en klokgelui te gebruiken.

Deze geesten moesten echter ook gunstig gestemd worden. Zij konden namelijk de mensen en het vee vruchtbaar maken en het gewas doen groeien. Men bracht ze daarom ook offers, die men na het ritueel zelf opat en -dronk. Dit vinden we terug in onze eigentijdse kerst en oud-en-nieuwgerechten terug, zoals kerststollen, duivekaters, wafels, knieperties, spekdikken, oliebollen en de traditie om uitgebreide maaltijden aan te richten met veel alcoholische drank.

Het geven van cadeautjes en nieuwjaarsgiften aan familie en personeel was al onder de Romeinen gebruikelijk. Het vindt in Frankrijk plaats op nieuwjaarsdag, in Italië op Driekoningen, in het Verenigd Koninkrijk op Eerste kerstdag, in Duitsland op Kerstavond en in Nederland op Sinterklaas (5-6 december) en met kerst. In 1535 schafte Maarten Luther Sinterklaas af; het Kerstkind werd de brenger van geschenken.

Op 1 januari wensen we iedereen het beste, zodat we die wensen ook terug ontvangen. Vroeger werd vooral geld gegeven. In de 19e eeuw liep dat uit de hand, toen men wildvreemde voorbijgangers geld probeerde af te bedelen met berijmde nieuwjaarswensen en -prenten. Schoorsteenvegers, vuilnisophalers, straatvegers, nachtwakers en lantaarnaanstekers verkochten hun beste wensen; tegenwoordig zijn het de tijdschrift- en krantenbezorgers die ons zo hun beste wensen overbrengen, en zien we dit gebruik nog terug in het sturen van kerst- en nieuwjaarskaarten, het geven en bezoeken van nieuwjaarsrecepties, en de gewoonte iedereen die men ontmoet het beste te wensen voor het nieuwe jaar.


Nieuwjaarsduik te Scheveningen.
In de laatste jaren is het gebruikelijk geworden zich massaal in het open en dus koude water te storten, meestal in, soms zonder zwemkleding, maar ook in allerlei fantasie-uitmonsteringen, dit gebruik staat bekend als de Nieuwjaarsduik. De traditionele Nieuwjaarsduik die op 89 locaties in Nederland werd georganiseerd, trok op 1 januari 2012 een recordaantal deelnemers. In Scheveningen namen deze keer 36.000 mensen een duik. Dit is mede te danken aan het record-warme zachte weer (13 graden C) en en het relatief warme zeewater van deze Nieuwjaarsdag.

Ook op 1 januari vindt het traditionele Nieuwjaarsconcert van de Wiener Philharmoniker plaats, een jaarlijks concert op nieuwjaarsdag in de Wiener Musikverein, het concertgebouw van Wenen. Dit concert wordt internationaal rechtstreeks uitgezonden op televisie.

Tevens is er een wedstrijd van het schansspringen, het Vierschansentoernooi, dat begint in Oberstdorf, Garmisch-Partenkirchen, Innsbruck en Bischofshofen. Dit wordt ook rechtstreeks uitgezonden op televisie.

Later in de maand vinden er vele nieuwjaarsrecepties in bedrijven, verenigingen en gemeenten in Nederland plaats.

:P zo weten we weer waar het vandaan komt en wat we vieren vandaag

c_/

http://nl.wikipedia.org/wiki/Nieuwjaarsdag
There is only one religion
pi_121038000
Ja, boeiend.

Voor mij is het nieuwe jaar weer eens goed begonnen. Pijn bij het slikken + een bijna doodziek gevoel. Het kon weer niet beter...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 11% gewijzigd door Little_Dolls op 01-01-2013 16:21:32 ]
  dinsdag 1 januari 2013 @ 17:01:27 #299
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_121039330
quote:
8s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 16:12 schreef Little_Dolls het volgende:
Ja, boeiend.

Voor mij is het nieuwe jaar weer eens goed begonnen. Pijn bij het slikken + een bijna doodziek gevoel. Het kon weer niet beter...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ach ....hier zouden ze blij met je zijn , je brengt geld in het laatje .(van de dokter en apotheker....jazeker! ^O^
There is only one religion
pi_121039405
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 17:01 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

ach ....hier zouden ze blij met je zijn , je brengt geld in het laatje .(van de dokter en apotheker....jazeker! ^O^
Ja, grappig. Echt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')