abonnement Unibet Coolblue
pi_120634153
121106_177156_Chinese-telefoons.gif
Als je een jaar geleden had gezegd 'ik ga denk ik een Chinees mobieltje kopen', dan had iedereen je hard uitgelachen. Op dat moment waren Chinese mobieltjes nog voornamelijk hoogst irritante plastic dingen met slechte touchresponse, weinige werkgeheugen (RAM), een slome processor en vooral ook bar slechte ondersteuning/updates. Dat alles dan ook nog gebaseerd op een of andere vaag JAVA-aangestuurd besturingssysteem met afschuwelijke navigatie, of als ze al Android hadden een buggy versie van 2.2 of 2.3 zonder upgrademogelijkheden. Tegenwoordig als je van plan bent een Chinese smartphone te kopen, dan ben jij degene die lachen kan!

Op de Chinese markt zijn de laatste jaren een aantal heel succesvolle spelers op het gebied van mobile telecommunicatie voor de consument opgestaan. Zo heb je bijvoorbeeld Meizu met de M9 , Xiaomi met de MI-One en Huawei met verschillende provider telefoons en de Ascend D1 Quad XL.
Omdat deze merken door hun marketing, R&D en het richten op de westerse markt ondertussen hoge prijzen hanteren staan er in China op dit moment verschillende nieuwe spelers op de Smartphone markt op die voor kleine prijzen grote telefoons kunnen aanbieden.

121106_177156_ejiayu.gif
Éen van deze telefoon fabrikanten die de laatste tijd redelijke successen boekt is Jiayu(Vertaling: Goede toestellen) . De telefoons die deze fabrikant aanbied kenmerkt zich door een hoge prijs/kwaliteit/spec verhouding.

Jiayu is het nieuwe succesverhaal voor mensen met een budget die veel bang-for-buck (waar voor hun geld) willen hebben. Wat bijvoorbeeld Ainol op tabletgebied is lijkt Jiayu te zijn op smartphone gebied.

Het bedrijf Jiayu is een bedrijf uit Shenzen dat is opgericht in April 2009. Sinds die tijd heeft het bedrijf zich gericht op het maken van R&D, productie en verkoop van mobile apparatuur. Het bedrijf heeft meer dan 800 mensen in dienst waaronder ruim 30 op de afdeling R&D. Er wordt door de R&D veel gelet op duurzaamheid .Het bedrijf heeft 2 productielocaties waar in totaal 10 productie lijnen zijn. Daarnaast zijn voor het testen en ontwikkelen 2 laboratoria in deze gebouwen aanwezig.
121106_177156_g123.gif

Jiayu G1:
De G1 was de eerste smartphone uit handen van Jiayu en had een singlecore Mediatek processor. Deze telefoon was vooral 13 in het dozijn maar had wel een degelijke kwaliteit en prijs voor dat moment.

Jiayu G2:
Na de komst van de G1 bracht Jiayu recentelijk de JY-G2, of kort: de G2 uit. Een dualSIM met dual-standby-principe 10.6mm slanke smartphone op Android 4.0 ICS.

SPOILER: Specificaties
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een review van deze telefoon kan je hier vinden
Deze telefoon heeft een redelijk grote (Chinese) fanbase opgebouwd door zijn concurrerende prijs en vele extra's die voor weinig te verkrijgen waren. Daarnaast bleek uit reviews van de G1 dat de service en ondersteuning vanuit Jiayu zeer goed waren.

Jiayu G2S:
Inmiddels heeft de G2 al een upgrade gekregen. Deze upgrade heeft twee telefoons opgeleverd namelijk de G2S enG2S plus. De G2S moet inleveren op gebied van de Camera en werkgeheugen (verlaagd naar resp. 5 MP en 512MB). Maar dit wordt goed gemaakt door een scherpe prijs en Dualcore processor. De G2S plus is alles wat de G2 ook is maar dan met een Dualcore processor.
SPOILER: Specificaties
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Door gelijktijdige aankondiging met de G3 is deze telefoon niet zo populair als de G2. Aangezien de G2S plus ongeveer de zelfde prijs heeft als de G3 is de verwachting dat de G2S/G2S plus bij het uitkomen van de G3 een prijsdaling krijgt. Hoe groot het verschil met de G3 zal zijn is niet bekend.

121106_177156_G3.gif
Momenteel gaat echter alle belangstelling uit naar de Jiayu JY-G3, ofwel de G3, die nu uit is.
Het design van deze telefoon is vooral op de Chinese budget/mid-end markt vernieuwend te noemen. Hierdoor lijkt de belangstelling in de G3 nog veel groter als bij de G2.

De afgelopen tijd is er een actie geweest voor het regelen van een coupon/speciale prijs voor Nederlanders en Belgen die belang hadden bij deze telefoon. Deze actie liet maar weer eens zien wat voor een aandacht er is voor deze telefoon. Het feit was dat er bijna 200 aanmeldingen zijn gekomen voor aankoop van deze telefoon! Helaas lijkt het er op dat deze winkel (lightake) geen vooraad binnenkrijgt en is daarom alle orders aan het cancellen. Naast de vraag vanuit Nederland wordt er internationaal veel over deze telefoon gesproken.

Aangezien in het Chinese webshop topic 90% van de posts over deze telefoon ging is besloten om Jiayu en met name de G3 een eigen topic te geven.

Looks:

Zoals gezegd zijn de looks van deze telefoon redelijk uniek. Zeker niet gekopieerd van een nieuw/populair toestel. De Jiayu G3 is te krijgen in dire verschillende kleuren. En aangezien een foto meer verteld als duizend woorden:
121106_177156_Source-images.png
121106_177156_overview.png
121106_177156_dikte.gif
121106_177156_720p.png

Specificaties:

quote:
Snelle MTK6577 Cortex-A9 1Ghz ducalcore processor
PowerVR SGX 531 GPU
1GB RAM
4.5'' 1280x720px mutlitouch IPS scherm
Gorilla glass
8 Megapixel camera (met LED flash)
0.3 Megapixel front-facing camera
(A-)GPS
WIFI b/g/n
Bluetooth 2.0 (EDR & A2DP)
FM-radio
MicroUSB
MicroSD slot (tot 64GB)
2750mAh uccu
Senors: Accelerometer, magnetic sensor, proximity sensor, light sensor
Dual-sim (dual standby - 2 sims gelijktijdig actief)
WCDMA: 850/900/1900/2100MHz
GSM: 850/900/1800/1900MHz

Software: Android 4.0.x

Gewicht: 158 gram
LxBxH: 135x65x10.8mm
Video's:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jiayu G3 FAQ
SPOILER: Een Chinese telefoon in Nederland? werkt dat?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Help, mijn paypal claim loopt af! wat nu?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Verzenden:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Douane:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bestellen via MisterTao
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bestellen via AliExpress
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rooten en recovery?
https://docs.google.com/d(...)edSfGcQtF3mWsK9pRnXs

Lijst met taobao en aliexpress sellers
https://docs.google.com/s(...)5S3JVRmxkRzFPQ2xPTXc

121106_177156_info.gif
Officiële site Jiayu: www.ejiayu.com
Beste site om over updates te lezen: www.gizchina.com
Zie ook de laatste topics uit de Chinese Webshops-reeks.
Informatieve site van Kris Amora: Jiayu G2 // Jiayu G3
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_120635740
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 01:55 schreef MrJLJL het volgende:
Besteld bij BangGood - 147 eurotjes! (wel met gewoon airmail)

Verwacht m over 2 weekje na kerst... Alsie eerder komt , zou alleen maar mooi zijn :)

Ik laat jullie weten hoe het verloopt!
Bij BangGood is de G3 te bestelen met de kortingscode -bgxmas-, alleen is dropshipping niet mogelijk (het één of het ander). Jij niet bang voor dounakosten waardoor je meer moet betalen dan je nu korting hebt?
Love is in the air!
  zaterdag 22 december 2012 @ 17:11:35 #3
387749 MrJLJL
Jampin' n Laggin'
pi_120637515
quote:
Bij BangGood is de G3 te bestelen met de kortingscode -bgxmas-, alleen is dropshipping niet mogelijk (het één of het ander). Jij niet bang voor dounakosten waardoor je meer moet betalen dan je nu korting hebt?
Dat zie ik dan wel weer aan de deur :)
Bovendien is dat wel vaker de gok die men neemt met chinese shizzle, toch?
pi_120640740
Iedereen met dat 'dropshippen'... :')
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 16:45 schreef shiznuts het volgende:

:P Enne 'the dropship is a lie'. Vroeger plakten ze misschien een sticker op een pakje of printte ze een logo op de box, maar 1. dat kost ze alleen maar extra (werk) 2. daardoor krijgt het pakje een commercieel uiterlijk, dus niet 'gift'-geschikt. Als reclame heeft het geen functie. Alleen van DinoDirect kan ik me herinneren dat er een sticker van de shop op zat met iets in de richting 'Dear Postman, please deliver this package with a smile' ofzo. _O-
Vrijwel geen enkele webshop geeft het pakketje een commercieel uiterlijk mee tegenwoordig. En je kunt altijd even een berichtje sturen naar CS (Customer Service) met je instructies voor de custom declaration.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_120641671
Dat is zo. Hier ook een bestelling lopen via Banggoods :)
Love is in the air!
pi_120641704
Wat is dropshippen dan?
pi_120642402
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 december 2012 19:13 schreef Sloggi het volgende:
Wat is dropshippen dan?
Al het uiterlijk van de verpakking verwijderen, waaronder de totaalprijs ed. :)
Love is in the air!
pi_120643227
Ik wil 4.1! :(
pi_120644255
Heeft iemand al wat geprobeerd te gamen op de Jiayu?
  zaterdag 22 december 2012 @ 20:27:04 #10
327191 RobertNL
For your gear.
pi_120644538
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 20:20 schreef FastFox91 het volgende:
Heeft iemand al wat geprobeerd te gamen op de Jiayu?
GTA 3 ging prima :D
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 december 2012 19:54 schreef ElmoFan het volgende:
Ik wil 4.1! :(
Kan al ;) alleen niet stable :D
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_120644846
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 20:27 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Kan al ;) alleen niet stable :D
Ik ben die al aan het downloaden. Duurt alleen wel heel lang. Dan doe ik het daar wel mee tot de officiele update komt
  zaterdag 22 december 2012 @ 21:04:29 #12
327191 RobertNL
For your gear.
pi_120646133
Wade over 4.1:
quote:
Andrews 4.1 system dominated by MTK development, but did not provide the source support, good domain G3 \ G2 dual-core \ G2 single core version 4.1 system are already carrying out small-scale closed beta, Moderator group answers to the group, ROM group of friends has Brush trying.
According to the feedback of the testing, we found some bugs to mtk feedback, hoping to follow up to solve. The main problem is obvious camera to take pictures a little red, and still reach the best domain released the official version of the requirements, we hope to secure the advance version of the upgrade update the user is responsible attitude, rather than rush to cope with the task release of the so-called new version of the software.
The good domain engineers have been working to promote the 4.1 version of the perfect bug and are working actively collect feedback from users, some places need to support mtk aspects.
We do not other manufacturers rush to release version 4.1 to make any comment. Some third-party forum Official small range of good domain private beta release of 4.1 be modified to publicly release the practice is not appropriate.
As the mobile phone operating systems, stability overrides everything, users do not have to blindly pursuing a version of the latest. google official version 4.2 has been released, I believe that the 4.3 version is also not far. As a good domain, we hope that the phone system software, there is no big bugs, stable support for the phone's functions, program compatibility, rather than the blind pursuit of the latest version, and the version of the update frequency.
Above please understand it knows!
Dus:
MTK (maakt 90% van de firmware) heeft nog niet alle sources goed vrijgegeven (of dat duurde lang).
Er is een Beta maar gesloten
Bugs die gevonden zijn zijn gerapporteerd en worden door MTK verholpen
Jiayu programeurs zijn bezig met het jiayu deel (bugvrij maken).

Ze doen het rustig aan om zo een goede en stabiele firmware te krijgen (zoals de huidige). Beter iets langer op 4.0 blijven dan op 4.1 met allerlij bugs naar mijn idee.

[ Bericht 5% gewijzigd door RobertNL op 22-12-2012 21:12:19 ]
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_120646375
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 20:27 schreef RobertNL het volgende:

[..]

GTA 3 ging prima :D
Dat is mooi om te horen. Rayman Jungle Run draait niet soepel bij mij, maar andere kleine spelletjes werken wel prima. Ik probeer straks nog wat andere 'grotere' spelletjes.
  zaterdag 22 december 2012 @ 21:54:55 #14
327191 RobertNL
For your gear.
pi_120648314
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 21:10 schreef FastFox91 het volgende:

[..]

Dat is mooi om te horen. Rayman Jungle Run draait niet soepel bij mij, maar andere kleine spelletjes werken wel prima. Ik probeer straks nog wat andere 'grotere' spelletjes.
Even geprobeerd bij Rayman kom ik niet eens in een spel. Moets al 20 keer klikken om voorbij play te komen en een spel / minigame selecteren gaat daarna ook al even makkelijk. Toen waren de 15 minuten al weer bijna om en heb ik een refund gedaan :P
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_120663495
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 21:54 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Even geprobeerd bij Rayman kom ik niet eens in een spel. Moets al 20 keer klikken om voorbij play te komen en een spel / minigame selecteren gaat daarna ook al even makkelijk. Toen waren de 15 minuten al weer bijna om en heb ik een refund gedaan :P
Dat had ik ook. ;( Ligt dat aan de ontwikkelaars van de game, aan de specificaties van de Jiayu, of aan de ontwikkelaars van de Jiayu ROM? Iig wel apart dat GTA wel goed werkt.
  zondag 23 december 2012 @ 12:44:18 #16
327191 RobertNL
For your gear.
pi_120665900
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 10:58 schreef FastFox91 het volgende:

[..]

Dat had ik ook. ;( Ligt dat aan de ontwikkelaars van de game, aan de specificaties van de Jiayu, of aan de ontwikkelaars van de Jiayu ROM? Iig wel apart dat GTA wel goed werkt.
Game ontwikkelaars geen aanpassingen voor onze firmware ;) De game kan best goed draaien (als je er eenmaal in zit).
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_120679584
Ik was even met de camera bezig van de Jiayu g3 maar ik krijg de autofocus niet werkend, op afstand maakt hij wel "goede" foto's maar als ik bijv. iets van dichtbij wil fotograferen werkt het niet hij blijft wazig hij probeert niet eens te focussen. ik kan dus ook geen barcode scannen, iemand een idee waar dit aan kan liggen?

[ Bericht 5% gewijzigd door Thomas_nl op 23-12-2012 18:31:30 ]
pi_120683761
ALs ik op mijn scherm zit wordt hij vuil van de vettige vingers :( :(

Waar kan ik goede screen protector kopen?
  zondag 23 december 2012 @ 19:51:16 #19
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_120684031
Taobao, loop zelf ff door de resultaten:
http://s.taobao.com/searc(...)t=price-asc#J_Filter
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_120684056
Het wennen om van een 2 inch scherm over te stappen naar een 4.5 inch scherm gaat echt te snel. -O-
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 19:46 schreef xfxxl het volgende:
ALs ik op mijn scherm zit wordt hij vuil van de vettige vingers :( :(
Je moet ook niet op je scherm gaan zitten hè. :+
pi_120703278
mhm is dit een beetje een goede verkoper ? http://www.mistertao.com/(...)tem-17735863538.html

Lees de stukjes over diamantjes, maar wil toch even bevestiging dank alvast
Is back
pi_120708103
Ik krijg nog steeds bericht van MisterTao over waar de G3 wellicht nog te krijgen is :)

http://www.mistertao.com/(...)tem-16698809058.html
pi_120708803
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 18:19 schreef Thomas_nl het volgende:
Ik was even met de camera bezig van de Jiayu g3 maar ik krijg de autofocus niet werkend, op afstand maakt hij wel "goede" foto's maar als ik bijv. iets van dichtbij wil fotograferen werkt het niet hij blijft wazig hij probeert niet eens te focussen. ik kan dus ook geen barcode scannen, iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Probeer eens bij de camera instellingen "standaard waarden herstellen".
Ik heb al bij 2 mt6577 telefoons gehad dat ik rare resultaten had door instellingen die niet meer goed reageerden, waaronder autofocus maar ook vreemde kleuren.
Het terug zetten naar standaard waarden loste dit altijd op.
pi_120710997
Ik heb mijn Jiayu ook binnen. de grey editie, gelukkig zonder bijkomende kosten
pi_120712438
Hoe is bij jullie eigenlijk het telefoon geluid bij een gesprek.
Nu word ik wel een beetje doof door mijn werk op Schiphol maar de standaard geluidssterkte schiet voor mij wat te kort, klinkt ook wat dunnetjes.
Nu heb ik wat aangepast in engineering mode en is het wel luider maar er is ook behoorlijk veel vervorming bij gekomen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')