abonnement Unibet Coolblue
pi_126120970
Rockin_the_lowlands, hoe lang duurde het optreden van Bruce in totaal?
pi_126122312
quote:
99s.gif Op maandag 6 mei 2013 10:36 schreef Tim_Schuhmacher het volgende:
Rockin_the_lowlands, hoe lang duurde het optreden van Bruce in totaal?
Dat kan je hier allemaal zien en vinden, en nog veeeeel meer info. ^O^
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_126122582
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 20:05 schreef Rockin_the_lowlands het volgende:
Inmiddels weer terug uit Stockholm. Bruce geeft eigenlijk nooit slechte optredens vergeleken met andere artiesten, maar ben nu toch een beetje teleurgesteld. Voor optredens in Zweden verwacht ik bijzondere en zeldzame nummers. Waarschijnlijk ben ik in het verleden te verwend geweest (Zeker vergeleken met vorig jaar). Maar ik verwachte er meer van dan dat er uitgekomen is.
Toch 3 nummers voor de eerste keer gehoord (mountain of love, leap of faith en better days). Twee maal achter in de pit beland en vandaag nog Ellioth Murphy gezien op het vliegveld van Stockholm. En ik mag hopen dat hij niet tijdens ieder optreden een compleet album gaat spelen, dan gaat er toch iets van de magie van Bruce verloren (dat je nooit weet wat het volgende nummer gaat worden)
Wat viel er tegen dan? :o
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_126128485
Ik heb nog 2 kaartjes te koop voor het concert in Nijmegen. Ze mogen weg voor de kostprijs.
pi_126142183
quote:
7s.gif Op maandag 6 mei 2013 11:39 schreef Norrage het volgende:

[..]

Wat viel er tegen dan? :o
Ik ging er vanuit dat hij gezien de vorige concerten in Zweden meer zou varieren en bijzondere nummers zou spelen. Ben het een beetje zat om haast ieder concert The Rising of Bobby Jean te horen. Je zou voor een tweede Europese leg toch wel iets meer variatie mogen verwachten. Maar ik ga echt niet zeggen dat het slechte optredens waren, maar ik miste gewoon de magie die ik op het eind van de vorige Europese tournee wel had (Wenen of Dublin)
pi_126149528
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 19:50 schreef Rockin_the_lowlands het volgende:

[..]

Ik ging er vanuit dat hij gezien de vorige concerten in Zweden meer zou varieren en bijzondere nummers zou spelen. Ben het een beetje zat om haast ieder concert The Rising of Bobby Jean te horen. Je zou voor een tweede Europese leg toch wel iets meer variatie mogen verwachten. Maar ik ga echt niet zeggen dat het slechte optredens waren, maar ik miste gewoon de magie die ik op het eind van de vorige Europese tournee wel had (Wenen of Dublin)
Dat hij meer mag variëren, daar ben ik het ook wel mee eens.
Met zo`n rijk repertoire als het zijne mag je toch wel meer verschillende nummers verwachten.
Vorig jaar ben ik er ook 2 keer bijgeweest en toen was ook 75-80% dezelfde nummers.
Nummers als Waiting on a sunny day, Schackled and Drawn, Darlington Country en American Land zijn leuk voor 1 keer, maar met zoveel betere nummers die hij heeft gemaakt is het gewoon zonde dat die niet gespeeld worden (Ik noem een Jungleland, Backstreets, Racing in the Street, New York City Serenade, Lost in the Flood etc.).

Verder zijn er wel ook een aantal die ik elk concert wel wil horen.
Badlands blijft natuurlijk de ideale opener, Thunder road is dé afsluiter van de mainset,Land of Hope and Dreams loods je weer lekker de encore in en Jungleland zou het ideale laatste kippenvel moment zijn voor Dancing in the Dark.

Dat hij nu Born to Run (jaloers dat ik daar niet bij was!) en Darkness integraal heeft gespeeld vind ik juist een hele goede move en dat zorgt er ook voor dat het aantrekkelijker wordt om naar meer shows te gaan.
Ik ben een groot Springsteen liefhebber en het is ook een van de weinige artiesten waar ik elke dag naar kan luisteren, maar een concert (ben 4 keer geweest) heeft me nog niet dat "WAUW!" gevoel gegeven. Desalnietemin ga ik volgende week dinsdag toch weer helemaal naar Kopenhagen om hem te zien en ben ik er in Nijmegen ook gewoon weer bij.
Nu maar hopen dat ik voor Bruce live ook helemaal om ga (En dat zou als Jungleland gespeeld zou worden al voor een groot deel lukken denk ik).

[ Bericht 0% gewijzigd door Shadow_NL op 06-05-2013 23:53:48 ]
pi_126420179
Het Goffertpark lijkt uitverkocht, toch straf hoor!
pi_126427308
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 09:50 schreef F_JD het volgende:
Het Goffertpark lijkt uitverkocht, toch straf hoor!
het ligt er natuurlijk aan hoeveel kaarten in de verkoop zijn gegaan.
pi_126427331
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 21:55 schreef Shadow_NL het volgende:

[..]

Dat hij meer mag variëren, daar ben ik het ook wel mee eens.
Met zo`n rijk repertoire als het zijne mag je toch wel meer verschillende nummers verwachten.
Vorig jaar ben ik er ook 2 keer bijgeweest en toen was ook 75-80% dezelfde nummers.
Nummers als Waiting on a sunny day, Schackled and Drawn, Darlington Country en American Land zijn leuk voor 1 keer, maar met zoveel betere nummers die hij heeft gemaakt is het gewoon zonde dat die niet gespeeld worden (Ik noem een Jungleland, Backstreets, Racing in the Street, New York City Serenade, Lost in the Flood etc.).

Verder zijn er wel ook een aantal die ik elk concert wel wil horen.
Badlands blijft natuurlijk de ideale opener, Thunder road is dé afsluiter van de mainset,Land of Hope and Dreams loods je weer lekker de encore in en Jungleland zou het ideale laatste kippenvel moment zijn voor Dancing in the Dark.

Dat hij nu Born to Run (jaloers dat ik daar niet bij was!) en Darkness integraal heeft gespeeld vind ik juist een hele goede move en dat zorgt er ook voor dat het aantrekkelijker wordt om naar meer shows te gaan.
Ik ben een groot Springsteen liefhebber en het is ook een van de weinige artiesten waar ik elke dag naar kan luisteren, maar een concert (ben 4 keer geweest) heeft me nog niet dat "WAUW!" gevoel gegeven. Desalnietemin ga ik volgende week dinsdag toch weer helemaal naar Kopenhagen om hem te zien en ben ik er in Nijmegen ook gewoon weer bij.
Nu maar hopen dat ik voor Bruce live ook helemaal om ga (En dat zou als Jungleland gespeeld zou worden al voor een groot deel lukken denk ik).
welke 4 concerten ben je precies geweest Shadow?
pi_126428834
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 13:41 schreef Rockin_the_lowlands het volgende:

[..]

het ligt er natuurlijk aan hoeveel kaarten in de verkoop zijn gegaan.
Waarom het bordje uitverkocht hangen als je er nog meer kwijt zou kunnen?
pi_126429363
Nooo :o

Ik wilde nog een keer vragen of er nu nog iemand mee ging :') (trage vrienden die het maanden laten afweten). Nou ja dan maar alleen. Vermaak ik me vast ook prima
Feyenoord Rotterdam
pi_126457531
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 14:31 schreef F_JD het volgende:

[..]

Waarom het bordje uitverkocht hangen als je er nog meer kwijt zou kunnen?
nergens staat dat het uitverkocht is, kon net nog gewoon tickets bestellen
pi_126458170
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 22:57 schreef Rockin_the_lowlands het volgende:

[..]

nergens staat dat het uitverkocht is, kon net nog gewoon tickets bestellen
Zit je dan niet bij zo'n malafide ticketbedrijf te kijken? Bij Ticketmaster ziet het er namelijk gewoon zo uit:

http://img547.imageshack.us/img547/1108/soldout.jpg (copy/paste deze link)
pi_126459856
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 23:06 schreef F_JD het volgende:

[..]

Zit je dan niet bij zo'n malafide ticketbedrijf te kijken? Bij Ticketmaster ziet het er namelijk gewoon zo uit:

[ http://img547.imageshack.us/img547/1108/soldout.jpg (copy/paste deze link) ]
heb bij livenation.nl gekeken
pi_126461227
En die gaat naar dezelfde service. Als je doorklikt dan zul je merken dat ze niet meer beschikbaar zijn.
pi_126466145
Ik kon gisteren ook niks bestellen hoor.
pi_126474749
oke, dan is het uitverkocht. mooi zo.
pi_126606136
Nog een week en dan sta ik in Napels bij Bruce!! Zoveel zin in! Hoop alleen wel dat ie geen full album speelt, lijkt mij toch minder..
pi_126616533
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 21:53 schreef Gogo83 het volgende:
Nog een week en dan sta ik in Napels bij Bruce!! Zoveel zin in! Hoop alleen wel dat ie geen full album speelt, lijkt mij toch minder..
tof man. zou ook wel naar Napels hebben gewild
pi_126862174
Ik heb 1 hardcopy kaartje te koop voor het concert op 22 juni. Tegen kostprijs natuurlijk :)

Ben helaas verhinderd. :(
Feyenoord Rotterdam
  woensdag 22 mei 2013 @ 17:46:09 #196
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_126865586
Er zijn weer kaarten beschikbaar via ticketservice voor de Goffert.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_126865869
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 17:46 schreef Peter88Online het volgende:
Er zijn weer kaarten beschikbaar via ticketservice voor de Goffert.
Mijn kans om ze nog te verkopen...

aaaaand it's gone :'(
Feyenoord Rotterdam
pi_126941059
Met nog wat tijd over voordat mijn trein terug naar Rome gaat, ga ik maar eens proberen om verslag te doen van een geweldige ervaring in Napels. Warning; het is lang!!

Woensdagsmiddag aangekomen in Napels, waar ik er door de receptionist op gewezen werd dat er pitnummers werden uitgedeeld op het piazza waar het concert werd gegeven. Omdat ik alleen ging, met niemand rekening hoefde te houden en ik het nog nooit gedaan had, besloot ik een nummer te halen en maar zien hoe het zou lopen. Zou het ontaarden in Napolitaanse chaos dan kon ik er altijd nog voor kiezen een rustige plek achteraan te zoeken.

Het piazza was prachtig, het is echt één van de belangrijke pleinen in Napels en een heel bijzondere plek voor een concert. Ik kreeg nummer 334 en ben daarna lekker wat sightseeing gaan doen.

's Avonds in de bar van het hostel was het extreem leuk met een gast die werkelijk waar ieder Bruce-nummer kon spelen en zingen waar om gevraagd werd. Goed dat ik daar was ook, want 's middags bij het halen van het nummer werd me gezegd dat ik de volgende dag om drie uur moest terug komen, maar in het hostel bleek dat er 's avonds een row call was. De regen kwam met bakken uit de hemel, maar het had wel iets. Tijdens de row call werd er gezegd dat er de volgende ochtend om zeven uur weer eentje was en we daarna moesten blijven. En daar had ik dus eigenlijk helemaal geen zin in, zeker niet gezien het omgeslagen weer.

De volgende ochtend werd ik vroeg wakker en daarom toch besloten wel te gaan en te kijken hoe de dag zou lopen. Na de row call moesten we ergens anders heen en ik was gruwelijk chagrijnig, want door weer een bui waren mijn schoenen en broek doorweekt en ik kan daar niet tegen. Terug gegaan naar het hostel, open schoenen en een korte broek aangetrokken en even later klaarde het op. Terug gegaan en ik kon gewoon weer aansluiten, het was allemaal niet superstreng.

De rest van de dag verliep super relaxed. De zon begon te schijnen, we zaten in een vak wat heel ruim was voor het aantal mensen en als je wat te eten wilde halen kon je er ook gewoon uit. De hele dag een beetje rond gehangen daar, mijn Italiaans verbeterd, met wat andere Nederlanders gekletst en ik had leuk leesvoer mee. Het zou 's middags weer flink gaan regenen, maar meer dan een paar spatjes is er niet gevallen.

Rond drie uur moesten we weer in de rij op volgorde gaan staan, een polsbandje voor de pit hadden we een paar uur daarvoor al gekregen. Kaartjes werden gecontroleerd en we konden doorlopen. Iedereen liep, geen geduw, echt superrelaxed! Die Napolitaanse chaos die ik verwacht had bleef uit, verbazingwekkend!

In de pit nog even lekker in de zon gelegen, mijn tas was een prima hoofdkussen. De Italianen waren vriendelijk en behulpzaam, had dit echt niet verwacht, ze kunnen nogal fanatiek en temperamentvol zijn maar de sfeer was echt relaxed. En toen was het zes uur. Toevallig stond ik even en een cameraploeg neemt haar positie in. En ja hoor, een acoustische preset!! Bruce deed twee nummers solo en dat was echt zoooo leuk! Had het nog nooit meegemaakt.

Twee uur later, om iets voor half negen ging het concert echt beginnen. Vlak daarvoor nog met twee andere Nederlanders staan gissen waarmee hij zou openen, en we waren er alleen over uit dat het iets bijzonders moest zijn. De familie van zijn moeders kant komt uit de buurt van Napels en dat zijn roots hier liggen dat moest voor iets bijzonders zorgen. Maar dat alleen Nils, Charlie en Roy met een accordeon op zouden komen om O sole mio in te zetten? Dat had niemand verwacht denk ik. Blijkbaar is de tekst Napolitaans dialect, en het publiek was uitzinnig! Heel bijzonder om mee te maken.

Toen ging de show echt van start en het was waanzinnig. Hij heeft geen hele bijzondere nummers gespeeld ofzo, maar de sfeer was geweldig en Bruce had er duidelijk zin in. Halverwege begon het onwijs hard te regenen, hij leek er alleen maar meer energie van te krijgen. En het deerde ook de rest van de band niet. De volledige blazerssectie, Bruce en de backing vocals stonden gewoon lekker vooraan op het podium nat te worden.

Mijn hoogtepunt was denk ik de allerlaatste toegift. Na de gebruikelijke toegiften en een cover van Twist and Shout nam het publiek afscheid van de E Street Band en kwam alleen Bruce terug. Hij speelde een prachtige, acoustische versie van Thunder Road.

En toen was het, na ruim drie uur, echt afgelopen. Ondanks dat ik dit lange wachten niet iedere keer ga doen, was dit niet de laatste keer en was het de moeite meer dan waard. Ook het alleen naar een concert gaan was een leuke ervaring, ik was blij dat ik in een hostel zat, veel fans hier en het was echt heel gezellig. Na het concert met een hostelgenoot terug gestrompeld en na wat nakletsen met een biertje heerlijk geslapen.

Als ik over een paar dagen weer thuis ben plaats ik hier nog wat foto's en misschien een filmpje.

Volledige setlist:

http://brucetapes.com/201(...)iscito-napoli-italy/
pi_126941242
Dat lezende krijg ik alleen maar meer zin in Nijmegen en Mönchengladbach. *O*
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_126941722
22 juni. Me is there!
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')