abonnement Unibet Coolblue
pi_122050932
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 14:52 schreef KomtTijd... het volgende:
Thuis, of op kantoor. Maakt niet zoveel uit, als je maar een computer in de buurt hebt.
:) Thanks, stond vanochtend al een uur met m'n waterkoker te kutten.
  zaterdag 26 januari 2013 @ 12:10:17 #102
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_122064654
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 14:52 schreef KomtTijd... het volgende:
Thuis, of op kantoor. Maakt niet zoveel uit, als je maar een computer in de buurt hebt.
Droog. :')
Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
  zaterdag 2 februari 2013 @ 11:36:32 #104
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_122371968
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 11:30 schreef Scrummie het volgende:
Vraag, en ik kom er niet meer uit met Google. Ik heb een Wordpress multi site installatie draaien op een subdomein (bijv. subdomein.domein.nl). Werkt perfect, met subdirectory's. Dus elke nieuwe site krijgt een subdirectory op dat subdomein. Wat ik wil, is vanaf een andere server waar de domeinen draaien, correct linken naar de betreffende site op het subdomein. Bijvoorbeeld; http://www.belastingdienst.nl/ naar http://subdomein-waar-mul...omein.nl/belastingdienst/.

Wat ik heb gedaan: Installatie Wordpress met multisite, werkt perfect op subdomein x op server x. Ik heb op server Y het domein aangemaakt via Plesk. Via DNS beheer heb ik het standaard A record verwijderd en een nieuwe aangemaakt die verwijst naar het IP adres van server X. Verder heb ik een CNAME record aangemaakt; *.belastingdienst.nl (fictief hoor, haha) naar subdomein-waar-multisite-draait.domein.nl. Als ik nu naar www.belastingdienst.nl ga, kom ik op de splash pagina van het hosting bedrijf waar domein x draait. Ik denk dat ik een stap mis, maar welke guide ik ook volg, ik krijg het niet voor elkaar.

Iemand misschien een tip voor mij?
Kan je er niet beter een redirect van maken?
pi_122372364
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 11:36 schreef ursel het volgende:

[..]

Kan je er niet beter een redirect van maken?
Nee, mensen mogen het domein niet mogen zien waar de site eigenlijk op draait.
  zaterdag 2 februari 2013 @ 12:00:48 #106
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_122372523
Heb je ook beheer van de webserver waar het subdomein draait?

In dat geval kan je volgens mij het domein www.belasting.nl daar ook aanmaken en deze mappen naar de juiste locatie. Plesk bijvoorbeeld gaat dan wel piepen dat de DNS ergens anders staat, maar dat kan je ignoren.

Geen flauw idee of WP multisite nog specifieke eigenschappen heeft, daar ben ik niet bekend mee, maar volgens mij moet je dat wel in de configuratie in Plesk afvangen.
pi_122372639
Hallo mede-FOK! -ers,

Ik heb een website (zelf gehost, CMS systeem is wordpress) maar ik zou graag naast de huidige taal (Nederlands) de website ook in het Engels willen hebben.

Hebben jullie tips m.b.t. plugins o.i.d. die het meest gebruiksvriendelijk is?
  zaterdag 2 februari 2013 @ 12:20:38 #108
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_122373030
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 12:05 schreef Smack10 het volgende:
Hallo mede-FOK! -ers,

Ik heb een website (zelf gehost, CMS systeem is wordpress) maar ik zou graag naast de huidige taal (Nederlands) de website ook in het Engels willen hebben.

Hebben jullie tips m.b.t. plugins o.i.d. die het meest gebruiksvriendelijk is?
http://www.qianqin.de/qtranslate/installation-guide/

En anders deze plugin: WPML
pi_122373434
quote:
Bedankt voor je reactie, ik was inderdaad ook al bezig met plugins uittesten.

Is het niet misschien handiger als ik wordpress multi site activeer, een nieuwe url aanmaak voor de engelse variant van de website en de artikelen dus zelf vertaal en publiceer of sla ik hier de plank volledig mis met deze redenering?
  zaterdag 2 februari 2013 @ 12:41:42 #110
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_122373766
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 12:31 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie, ik was inderdaad ook al bezig met plugins uittesten.

Is het niet misschien handiger als ik wordpress multi site activeer, een nieuwe url aanmaak voor de engelse variant van de website en de artikelen dus zelf vertaal en publiceer of sla ik hier de plank volledig mis met deze redenering?
dat moet ook kunnen. Ben niet zo heel erg bekend met multisite. Volgens mij heb je dan nog wel dubbel onderhoud met pluginsbeheer.
pi_122373992
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 12:41 schreef ursel het volgende:

[..]

dat moet ook kunnen. Ben niet zo heel erg bekend met multisite. Volgens mij heb je dan nog wel dubbel onderhoud met pluginsbeheer.
Dat begrijp ik met de plugins.

Heb je zelf ervaring met qtranslate? Schrijft die ook nieuwe url's voor elk artikel automatisch?

Ziet dan wel raar uit namelijk met een nederlandse domeinnaam en daarachter een engelse artikelnaam..
pi_122375000
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 12:41 schreef ursel het volgende:

[..]

dat moet ook kunnen. Ben niet zo heel erg bekend met multisite. Volgens mij heb je dan nog wel dubbel onderhoud met pluginsbeheer.
Plugins beheer je met multisite centraal :). Je activeert ze voor het hele netwerk, en sites kunnen dan pas gebruik maken van de plugins.
pi_122376810
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 13:25 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Plugins beheer je met multisite centraal :). Je activeert ze voor het hele netwerk, en sites kunnen dan pas gebruik maken van de plugins.
Dus het is aan te raden om multi site te gebruiken voor een site met meerdere talen?
pi_122377349
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 14:15 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Dus het is aan te raden om multi site te gebruiken voor een site met meerdere talen?
Ligt eraan wat je wil; qua beheersbaarheid zou ik zeggen ja. Het is net alsof je 2 verschillende installaties hebt, maar je kan wel templates van elkaar gebruiken, plugins centraal, etc. Nadeel; content is gescheiden (wat ook weer een voordeel kan hebben). Vaak zie je dat websites in taal 1 exact hetzelfde is als taal 2, maar alleen andere taal. Dan is een plugin als QTranslate weer fijner, als ik het me goed herinner is dat een plugin die je 2 tekstvelden geeft per post/page, dus dan kan je gelijk de vertaling inkloppen. Voordeel van Multisite; post/page X hoeft niet op taal Y te staan.
pi_122380067
Vraagje over Wordpress en SSL:

Ik ben bezig om een webwinkel in elkaar te zetten op basis van WooCommerce. Voor een bepaalde plugin is het nodig dat het afrekenproces beveiligd is via een SSL certificaat. Certificaat is aangevraagd bij Hostnet en zou werkend moeten zijn.

Ik maak gebruik van de Wordpress HTTPS plugin waarmee ik per pagina aan kan geven of deze beveiligd moet zijn of niet. Wanneer ik instel dat de afrekenpagina beveiligd moet zijn dan geeft deze daarna een "404 - not found" melding.

Hostnet maakt gebruik van 2 soorten mappen waar ik mijn website in kan plaatsen: een httpdocs en een httpsdoc map. Ik heb de hele site in de httpdocs map staan.

Moet alles wat via SSL loopt altijd in die httpsdocs map worden gezet? Ik kan in het control aanvinken om een "geconsolideerde HTTP / HTTPS map" te maken. Maar zit dan niet gelijk mijn hele website achter een certificaat? Schijnt dat SSL iets trager is dan normaal, vandaar dat ik alleen het betaalgedeelte er achter wil.

Iemand ervaring met zoiets?
pi_122550966
Mensen, wie kan mij helpen aan een mooie blog theme. Ik wil er vooral filmpjes opzetten. Ik heb al ff zitten zoeken, maar ik kan maar niks vinden naar mijn eigen smaak. Iemand tips?
pi_122558636
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 14:17 schreef Droathoah het volgende:
Mensen, wie kan mij helpen aan een mooie blog theme. Ik wil er vooral filmpjes opzetten. Ik heb al ff zitten zoeken, maar ik kan maar niks vinden naar mijn eigen smaak. Iemand tips?
Via de ingebouwde search ook niet? Daar kun je heel wat voorkeuren aanklikken.
En naar mijn eigen smaak.... Zelf maken dan?
  woensdag 6 februari 2013 @ 17:58:34 #118
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_122559358
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 15:45 schreef KeFFuR1208 het volgende:
Vraagje over Wordpress en SSL:

Ik ben bezig om een webwinkel in elkaar te zetten op basis van WooCommerce. Voor een bepaalde plugin is het nodig dat het afrekenproces beveiligd is via een SSL certificaat. Certificaat is aangevraagd bij Hostnet en zou werkend moeten zijn.

Ik maak gebruik van de Wordpress HTTPS plugin waarmee ik per pagina aan kan geven of deze beveiligd moet zijn of niet. Wanneer ik instel dat de afrekenpagina beveiligd moet zijn dan geeft deze daarna een "404 - not found" melding.

Hostnet maakt gebruik van 2 soorten mappen waar ik mijn website in kan plaatsen: een httpdocs en een httpsdoc map. Ik heb de hele site in de httpdocs map staan.

Moet alles wat via SSL loopt altijd in die httpsdocs map worden gezet? Ik kan in het control aanvinken om een "geconsolideerde HTTP / HTTPS map" te maken. Maar zit dan niet gelijk mijn hele website achter een certificaat? Schijnt dat SSL iets trager is dan normaal, vandaar dat ik alleen het betaalgedeelte er achter wil.

Iemand ervaring met zoiets?
Ik heb toen ik met een magento webshop bezig was alles achter https gezet, qua performance maakte het weinig uit, voor klanten straalt het vertrouwen uit.

Vind het meer voordelen dan nadelen hebben
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_122588391
Ik ben net begonnen met het installeren van Wordpress. Draai het nu lokaal om even uit te testen. Misschien een beetje stomme vraag maar: Is dit alles?

Ik bedoel daarmee: Kan ik met de Admin alles uitvoeren om de website volledig naar mijn wens aan te passen? Ik ben nu wat kloten met themes (ik wil morgen een theme kopen voor $40), maar dat lukt allemaal wel. Ook de plugins e.d. zijn niet zo moeilijk.

Ik heb hiervoor Wix.com gebruikt :7 en dat is een WYSIWYG-editor. In Wordpress zijn de mogelijkheden eindeloos (begrijp ik), maar de basis is dus de admin? Niet dat ik straks een theme koop en het allemaal niet zonder al te veel technische kennis te realiseren is.
pi_122588441
quote:
5s.gif Op donderdag 7 februari 2013 10:55 schreef Leslie.Chow het volgende:
Ik ben net begonnen met het installeren van Wordpress. Draai het nu lokaal om even uit te testen. Misschien een beetje stomme vraag maar: Is dit alles?

Ik bedoel daarmee: Kan ik met de Admin alles uitvoeren om de website volledig naar mijn wens aan te passen? Ik ben nu wat kloten met themes (ik wil morgen een theme kopen voor $40), maar dat lukt allemaal wel. Ook de plugins e.d. zijn niet zo moeilijk.

Ik heb hiervoor Wix.com gebruikt :7 en dat is een WYSIWIG-editor. In Wordpress zijn de mogelijkheden eindeloos (begrijp ik), maar de basis is dus de admin? Niet dat ik straks een theme koop en het allemaal niet zonder al te veel technische kennis te realiseren is.
Wat wil je allemaal aanpassen? De indeling van de website kan je o.a aanpassen door middel van de theme options & widgets. Maar als je het thema compleet anders wil omgooien en in de code moet duiken, dan ga je buiten de backend van Wordpress om.
pi_122588793
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 10:57 schreef Crientj het volgende:

[..]

Wat wil je allemaal aanpassen? De indeling van de website kan je o.a aanpassen door middel van de theme options & widgets. Maar als je het thema compleet anders wil omgooien en in de code moet duiken, dan ga je buiten de backend van Wordpress om.
Haha, goede vraag. Bijvoorbeeld ik heb gister via Wix.com de volgende website online gezet 'eenproefrit (.) nl' (ik wil niet spammen, maar goed dan heb je een voorbeeld). Dit was in een halfuurtje gefixt, is tevens even een testwebsite en niet al te serieus te nemen. Wix schiet hier tekort omdat ik bijvoorbeeld een code in de <head> moet gaan knallen e.d.

Volgens mij kan dit met Wordpress wel allemaal makkelijk. (En er is genoeg over te lezen dus ik kom er uiteindelijk ook wel uit).
pi_122589426
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 10:57 schreef Crientj het volgende:

[..]

Wat wil je allemaal aanpassen? De indeling van de website kan je o.a aanpassen door middel van de theme options & widgets. Maar als je het thema compleet anders wil omgooien en in de code moet duiken, dan ga je buiten de backend van Wordpress om.
Ook themes/plugins kwa code kan je volledig aanpassen via de admin van wordpress. Wordpress bestanden zelf (die dus niet in de map theme/plugins staan) zal je nooit willen aanpassen. Doe je dat wel zijn je aanpassingen weer pleite bij volgende upgrade.

Of het slim is om je themes/plugins via het admin menu aan te passen is een tweede natuurlijk. Ik doe het wel altijd maar vaak is het aan te raden om dat niet te doen. Je hebt dan namelijk al snel geen backup meer voor als je het verkloot.
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
pi_122589487
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 11:33 schreef RPG het volgende:

[..]

Ook themes/plugins kwa code kan je volledig aanpassen via de admin van wordpress. Wordpress bestanden zelf (die dus niet in de map theme/plugins staan) zal je nooit willen aanpassen. Doe je dat wel zijn je aanpassingen weer pleite bij volgende upgrade.

Of het slim is om je themes/plugins via het admin menu aan te passen is een tweede natuurlijk. Ik doe het wel altijd maar vaak is het aan te raden om dat niet te doen. Je hebt dan namelijk al snel geen backup meer voor als je het verkloot.
Oh ja, je hebt inderdaad die backend file editor. Ik gebruik die nooit. Maak wel een child theme aan, anders zijn bij de volgende update van het thema je eigen aanpassingen pleite.
pi_122593963
Vraagje: Ik heb zojuist een theme gekocht. Ik heb het theme als ZIP-file op mijn harde schijf en wil hem via WP installeren. Ik heb de volgende stappen gevolgd:

WP --> Weergave --> Thema's --> Thema's Istalleren --> Zip bestand uploaden.

Vervolgens krijg ik de melding: "Het pakket kan niet geïnstalleerd worden. Het thema mist de style.css stylesheet."

Als ik in het ZIP-bestand kijk, zie ik wel een style.css sheet staan. Iemand een mogelijke oplossing?

EDIT: Het is mij nu wel gelukt door de gehele map uitgepakt en als in wp-content/themes/theme1 te plaatsen, maar ik krijg wel wat foutmeldingen hier en daar, en de layout is niet helemaal goed uitgelijnd. Foutmelding:

Warning: include(): Failed opening 'C:\xampp\htdocs\wordpress//wp-content/plugins/featured-content-gallery/gallery.php' for inclusion (include_path='.;C:\xampp\php\PEAR') in C:\xampp\htdocs\wordpress\wp-content\themes\Pink\pink\index.php on line 8

Iemand enig idee? :+

[ Bericht 20% gewijzigd door Leslie.Chow op 07-02-2013 13:56:57 ]
  donderdag 7 februari 2013 @ 14:12:08 #125
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_122594744
Je mist deze plugin.
Zit er ook niet een bestandje bij die de afhankelijkheden beschrijft van de theme die je gekocht hebt?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')