abonnement Unibet Coolblue
pi_121159328
Het gebruikte woord is weliswaar hetzelfde (binair) maar het wordt toegepast op verschillende situaties. Een genderidentiteit is niet hetzelfde als het ervaren van genderuitingen.

Als transvrouw (=mannelijk lichaam geboren) kan je sex (gehad) hebben met een vrouw zoals alleen een man (een wezen met een penis) dat kan. Maar dat wil niet zeggen dat een cis man en een man met GD dat hetzelfde ervaren. Sterker nog, volgens mij zijn er vrij veel transvrouwen die ooit moeite hadden met hun rol als man in bed. Ik kan mij niet voorstellen dat je het dan hetzelfde ervaart als een man die zich als een vis in het water voelt. Voor een gedeelte wel, want de fysieke stimulans is hetzelfde, maar voor een gedeelte ook niet.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 18:41:38 #152
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_121161939
Het gaat er ook niet om hoe je dingen ervaart, het gaat er om dat transseksuelen 'undercover' zijn geweest bij het andere geslacht en dus hebben kunnen zien hoe het andere geslacht zich onderling gedraagt als ze onder elkaar zijn. Cisgenders hebben die ervaring niet.

Dat wonderer daar geen ene moer van opgestoken heeft is een heel ander verhaal.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_121162531
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 02:21 schreef Xenzo het volgende:
Ik denk dat transmannen vrouwen beter begrijpen dan biologisch geboren mannen, simpelweg omdat ze ooit "vrouw" geweest zijn qua lichaam en dus zouden moeten snappen dat bijvoorbeeld vrouwenkwaaltjes niet fijn zijn.
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 03:19 schreef J.Gibbs het volgende:
Ik denk qua lichamelijk aspect wel. Maar aangezien transmannen qua hersenfunctionaliteit meer op geboren mannen lijken weet ik niet of ze qua gevoelens en andere dingen ook zo goed de vrouwen begrijpen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 05:27 schreef Xenzo het volgende:
Ja, ik weet dat de hersenen van transmannen erg lijken op die van biologisch geboren mannen... Maar volgens mij zitten transmannen qua gevoel tussen man en vrouw in, althans, als ze beginnen met hun transitie.
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 09:06 schreef wonderer het volgende:
Maar wat versta je dan onder begrijpen? Snap ik vrouwen beter omdat ik weet hoe het voelt als de voering van de baarmoeder naar buiten gulpt? Sowieso was mijn menstruatie een licht lichamelijk ongemak en heb ik nooit last gehad van PMS of wat dan ook. Ik kan me dan ook totaal niet inleven in de vrouwen die een week (of zelfs maar een dag) doodziek zijn, of die enorme stemmingswisselingen hebben of wat dan ook, daar heb ik simpelweg geen enkele ervaring mee.

Ik ben nooit vrouw geweest. Nooit. Geen enkel moment in mijn leven. Ik had alleen een correct werkend vrouwenlichaam. Ik snap dan ook vrij weinig van vrouwen en wat ik ervan zie, ben ik blij dat ik op mannen val ;)
Het woord "begrijpen" is in dit geval heel erg ruim te nemen, waar ik op doelde was meer hoe vrouwen reageren op bepaalde dingen. Ik kan me voorstellen transmannen voor hun transitie zowel mannelijk als vrouwelijk denken en dergelijke, simpelweg omdat ze beide hormonen in hun lichamen hebben zitten waardoor de hersens "in de war" zijn om het zo maar even te zeggen. Ik weet het ook niet hé, dus val me a.u.b. niet aan als ik poep praat.

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 09:52 schreef Joanne35 het volgende:
Wat wij als voordeel hebben boven andere mensen is dat wij weten hoe mannen resp. vrouwen zich gedragen als ze alleen zijn onder elkaar.
Grappig, daar had ik nooit bij stil gestaan. Nu ik er zo over nadenk, dat lijkt mij verdomd handig!
pi_121162543
Ik zie dat undercover verhaal niet zo en denk dat het verschil tussen die 2 situaties veel kleiner is dan jij stelt.

Maar afgezien daarvan, ik heb eveneens weinig herinneringen aan mijn tijd als man in mannengroepen. Daar was ik namelijk nooit. In de gymzaal was ik teveel bezig met onopvallend te zijn om mij iets van het jongensgedrag te herinneren. Ik denk dat het allemaal wel meevalt en ook meisjes gedragen zich vrij stereotype in groepen. Het verschil tussen het wel weten en het zelf ervaren is denk ik niet zo groot. Het is geen geheim genootschap waar je lid van moet zijn.
pi_121163678
Interessante discussie tussen Joanne35 en Wonderer. Wat ik eruit begrijp is dat Joanne35 probeert uit te leggen dat biologisch geboren mannen en vrouwen niet de ervaringen hebben die transseksuele mensen wél hebben, namelijk dat transseksuele mensen in het vorige leven ervaren hebben hoe het is om behandeld te worden en te leven als het "andere" geslacht om het zo maar even te zeggen.

@ Wonderer,
Waarom reageert u zo fel op Joanne35 als ik vragen mag? Of u het nou wil of niet, voor de buitenwereld bent u ooit een "vrouw" geweest. In uw geval een "vrouw" die erg mannelijk was, maar wel een vrouw. Net zoals Joanne35 kan ik me ook niet voorstellen dat een "vrouw" als een man behandeld wordt, daar het voor "vrouwen" een grove belediging is als ze met "man" aangesproken worden. Ikzelf heb ooit een keer een vrouw per ongeluk met "meneer" aangesproken, als blikken konden doden dan was ik nu dood geweest. Serieus, zij was beledigd (en dat kan ik me best voorstellen).
  vrijdag 4 januari 2013 @ 19:34:14 #156
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_121164322
Goh, alle transen hier leiden opeens aan amnesia lijkt het wel. :')

Dingen zelf ervaren is niet te vergelijken met er over lezen of over horen. Een voorbeeldje, mannen die vrouwen lastig vallen op straat. Zowel mannen als vrouwen weten dat het gebeurt, maar je kan je pas echt een beeld vormen van de schaal waarop het voorkomt en de gevoelens die het bij je op kan wekken als je daadwerkelijk ook als vrouw de straat op stapt.

[ Bericht 27% gewijzigd door Joanne35 op 04-01-2013 19:48:27 ]
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_121165780
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 19:34 schreef Joanne35 het volgende:
Goh, alle transen hier leiden opeens aan amnesia lijkt het wel. :')
Dat viel mij ook op. Het is voor hun ook niet fijn om terug te denken aan die tijd, althans, dat lijkt mij dan.

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 19:34 schreef Joanne35 het volgende:
Dingen zelf ervaren is niet te vergelijken met er over lezen of over horen. Een voorbeeldje, mannen die vrouwen lastig vallen op straat. Zowel mannen als vrouwen weten dat het gebeurt, maar je kan je pas echt een beeld vormen van de schaal waarop het voorkomt en de gevoelens die het bij je op kan wekken als je daadwerkelijk ook als vrouw de straat op stapt.
Ja, dat is inderdaad waar.
pi_121166951
Jezus, ik kom hier een keer kijken en het is weer gezeik hoor :') Echt geweldig, vooral de minachting vanaf Joanne35s kant. Wat een hoop gelul en typisch een voorbeeld van iemand die de eigen mening en (foutieve) assumpties de strot doorduwd.

Eerst voorbeelden aanhalen (vrouwen komen als horde de wc binnen), Wonderer gebruikt diezelfde voorbeelden en geeft aan dat hij er niet mee te maken heeft gehad, en wordt dan verweten dat hij ook binair denkt omdat hij dezelfde voorbeelden gebruikt? :')_________!

Je begrijpt de hele vrouwelijke populatie als je ze 10 seconden als groepje samen ziet staan in een fucking wc :') mensen die je als man behandelen zien je eigenlijk niet echt als man :') echt, wtf.

quote:
Wat wij als voordeel hebben boven andere mensen is dat wij weten hoe mannen resp. vrouwen zich gedragen als ze alleen zijn onder elkaar.
Nee. Misschien heb jij dat ervaren, maar anderen zeker niet. En dan ook nog iemand belachelijk maken en zijn levenswijze in twijfel trekken.

Echt Joanne35, jij bent om te kotsen. Het enige wat je nog mist is DIE CIS SCUM als onderschrift.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 20:37:20 #159
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_121167104
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 20:33 schreef Nezhi het volgende:
Eerst voorbeelden aanhalen (vrouwen komen als horde de wc binnen), Wonderer gebruikt diezelfde voorbeelden en geeft aan dat hij er niet mee te maken heeft gehad, en wordt dan verweten dat hij ook binair denkt omdat hij dezelfde voorbeelden gebruikt? :')_________!
Misschien moet je even lezen? Wonderer kwam zelf met dat voorbeeld aanzetten :')

quote:
En dan ook nog iemand belachelijk maken en zijn levenswijze in twijfel trekken.
Wie maak ik in vredesnaam belachelijk dan? Ik probeer hier gewoon duidelijk te maken dat transseksuelen andere ervaringen in hun leven hebben dan cisgenders. Ik verbind daar geen enkel waardeoordeel aan, en het is me ook een raadsel waarom jij altijd zo'n moeite hebt met wat ik post. Misschien moet je dingen eens niet zo persoonlijk opvatten?

quote:
Echt Joanne35, jij bent om te kotsen. Het enige wat je nog mist is DIE CIS SCUM als onderschrift.
Doe ff normaal zeg :{w
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_121167448
Als jij niet kan begrijpen dat de dingen die jij op de vorige pagina hebt gezegd kwetsend zijn dan is er echt geen hoop voor jou. Puur omdat iemand niet weet hoe het andere geslacht werkt.

quote:
Je werd helemaal niet als man behandeld, ook al leek het er misschien op voor jou.
quote:
Dat wonderer daar geen ene moer van opgestoken heeft is een heel ander verhaal.
quote:
Dus ga nou niet doen alsof je je hele leven al een mannenleven hebt geleid, want dat is dus echt niet zo, hoe graag je dat misschien ook wilt geloven
Alleswetende helderziende Joanne35 :')

quote:
Goh, alle transen hier leiden opeens aan amnesia lijkt het wel. :')
Er zijn erg veel mensen die niets meer kunnen herinneren, of hebben weggeduwd. Maar goed, dat heb jij niet ervaren dus dat kan dan niet zo zijn :')
  vrijdag 4 januari 2013 @ 20:54:33 #161
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_121167876
Ah, ja, snap wel dat dat je gekwetst kan hebben. Maar ik denk wel dat je het verkeerd interpreteert, want wonderer wordt daar echt niet minder man door. Maar ik ga ook niet mezelf voor de gek houden en net doen alsof transvrouwen gewoon een vrouwenleven achter de rug hebben en transmannen een mannenleven, want dat is gewoon niet zo. We moeten niet voor niets op een dag uit de kast komen als man of vrouw, want daarvoor zag de wereld ons gewoon anders.

Dus lees nou eens goed wat ik schrijf. Ik heb het niet over de ervaringen van mensen zelf, ik heb het er over hoe andere mensen je behandelen en wat je om je heen ziet.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_121167884
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 20:44 schreef Nezhi het volgende:
Alleswetende helderziende Joanne35 :')
Doe eens even normaal tegen haar. Mag ik zo vrij zijn om even mezelf te citeren? Ja, dat mag ik.
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 19:21 schreef Xenzo het volgende:
Interessante discussie tussen Joanne35 en Wonderer. Wat ik eruit begrijp is dat Joanne35 probeert uit te leggen dat biologisch geboren mannen en vrouwen niet de ervaringen hebben die transseksuele mensen wél hebben, namelijk dat transseksuele mensen in het vorige leven ervaren hebben hoe het is om behandeld te worden en te leven als het "andere" geslacht om het zo maar even te zeggen.

@ Wonderer,
Waarom reageert u zo fel op Joanne35 als ik vragen mag? Of u het nou wil of niet, voor de buitenwereld bent u ooit een "vrouw" geweest. In uw geval een "vrouw" die erg mannelijk was, maar wel een vrouw. Net zoals Joanne35 kan ik me ook niet voorstellen dat een "vrouw" als een man behandeld wordt, daar het voor "vrouwen" een grove belediging is als ze met "man" aangesproken worden. Ikzelf heb ooit een keer een vrouw per ongeluk met "meneer" aangesproken, als blikken konden doden dan was ik nu dood geweest. Serieus, zij was beledigd (en dat kan ik me best voorstellen).
Hoe dan ook, laten we met z'n allen respect voor elkaar hebben en vooral niet zo snel dingen als een (persoonlijke) aanval zien. Joanne35 zegt wat zij denkt, net zoals ik en de rest hier dat ook doen. Dat we het niet altijd eens met elkaar zijn, dat is prima, maar kom op, is het nou echt zo lastig beste Nezhi om normaal te doen? Behandel andere mensen zoals uzelf ook behandeld wil worden, namelijk met respect, althans, dat neem ik voor het gemak maar even aan.
pi_121167955
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 19:34 schreef Joanne35 het volgende:
Goh, alle transen hier leiden opeens aan amnesia lijkt het wel. :')

Dingen zelf ervaren is niet te vergelijken met er over lezen of over horen. Een voorbeeldje, mannen die vrouwen lastig vallen op straat. Zowel mannen als vrouwen weten dat het gebeurt, maar je kan je pas echt een beeld vormen van de schaal waarop het voorkomt en de gevoelens die het bij je op kan wekken als je daadwerkelijk ook als vrouw de straat op stapt.
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 18:41 schreef Joanne35 het volgende:
Het gaat er ook niet om hoe je dingen ervaart, het gaat er om dat transseksuelen 'undercover' zijn geweest bij het andere geslacht en dus hebben kunnen zien hoe het andere geslacht zich onderling gedraagt als ze onder elkaar zijn. Cisgenders hebben die ervaring niet.

Dat wonderer daar geen ene moer van opgestoken heeft is een heel ander verhaal.
Dus het gaat er niet om hoe je iets ervaart, maar toch ook weer wel .... :? Volgens mij gaat het ergens fout in je redenatie.

Maar afgezien daarvan (het maakt mij echt helemaal niets uit wat jij wel of niet vindt) is al eerder gebleken dat je wat moeite hebt met mensen die niet precies hetzelfde vinden als jij vindt. En ja, jouw reacties zijn inderdaad onder de gordel. Als je een discussie wilt, zal je moeten accepteren dat niet iedereen jouw blauwdruk kan of wil accepteren.

Maar goed, nogmaals, mij maakt het allemaal niets uit. Overigens is dit soort discussies wel de reden dat ik transen vaak ontwijk. Het is vaak veel gemakkelijker te praten met 'gewone' niet-transen, omdat zij niet zo bevooroordeeld zijn in hun meningen en reacties.

Prettig weekend verder en tot (nou ja, misschien wel nooit) ..... *O*
pi_121168068
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 20:54 schreef Xenzo het volgende:

[..]

Doe eens even normaal tegen haar. Mag ik zo vrij zijn om even mezelf te citeren? Ja, dat mag ik.

Lekker dicteren hoe mensen hun leven hebben geleefd alsof ze erbij waren, insinueren dat ze achterlijk zijn omdat ze niet weten hoe het ander geslacht werkt (zie eerdere quotes), mannen én vrouwen generaliseren en dan iemands privéleven (of het echt waar is of niet?) op internet gooien in een discussie die er niet mee te maken heeft? Ja, dat is ook lekker normaal doen hoor! Vooral zo doorgaan. Die cis scum!
pi_121168187
Beste Nezhi,
Misschien moet u eerst eens lezen wat ik, Joanne35 en de rest hier geschreven hebben om te begrijpen wat wij gezegd hebben. Als u dat niet kunt of wil begrijpen, prima, maar we kunnen wel normaal tegen elkaar doen en dát is wat ik tegen u gezegd hebt.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 21:08:33 #166
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_121168502
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 20:58 schreef Nezhi het volgende:

[..]

insinueren dat ze achterlijk zijn omdat ze niet weten hoe het ander geslacht werkt (zie eerdere quotes),
Waar heb ik iemand achterlijk genoemd dan? :?

quote:
en dan iemands privéleven (of het echt waar is of niet?) op internet gooien
Ok, had ik niet moeten doen, was een slecht voorbeeld, excuses. Maar daar heeft hij zelf ook vaak genoeg over gepost hier in deze reeks, dus volgens mij was dat nou niet bepaald een geheim...

quote:
Die cis scum!
Weer die quote. ik heb geen enkel probleem met cisgenders.

Sorry als ik je gekwetst heb want dat was niet mijn bedoeling. Maar ga nou niet lopen roepen dat ik de draak steek met mensen of mensen achterlijk noem, want dat heb ik dus echt nergens gedaan...
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  vrijdag 4 januari 2013 @ 21:26:55 #167
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_121169402
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 20:56 schreef Onderweg het volgende:

[..]

Maar afgezien daarvan (het maakt mij echt helemaal niets uit wat jij wel of niet vindt) is al eerder gebleken dat je wat moeite hebt met mensen die niet precies hetzelfde vinden als jij vindt. En ja, jouw reacties zijn inderdaad onder de gordel. Als je een discussie wilt, zal je moeten accepteren dat niet iedereen jouw blauwdruk kan of wil accepteren.
Ik heb anders eerder het idee dat het andere mensen zijn die juist moeite hebben met wat ik vind. Ja, ik houd van discussies en ga die ook graag aan en probeer die met argumenten te onderbouwen, en ja dat gaat soms op het scherp van de snede, dit is uiteindelijk ook gewoon fok! en je moet dingen niet altijd meteen persoonlijk opvatten of serieus nemen. Maar ik heb wel degelijk respect voor andermans mening en accepteer ook wel degelijk dat ze er anders over kunnen denken, daarom is er ook een discussie, omdat we nu eenmaal anders tegen dingen aan kijken.

quote:
Maar goed, nogmaals, mij maakt het allemaal niets uit. Overigens is dit soort discussies wel de reden dat ik transen vaak ontwijk. Het is vaak veel gemakkelijker te praten met 'gewone' niet-transen, omdat zij niet zo bevooroordeeld zijn in hun meningen en reacties.
...of omdat niet-transen niet zo verschrikkelijk overgevoelig zijn? Ik dacht dat we hier gewoon een interessante discussie hadden over ervaringen, en ben nogal verrast door de felle reacties opeens. Blijkbaar heb ik ergens een gevoelige snaar geraakt, was niet de bedoeling.

quote:
Prettig weekend verder en tot (nou ja, misschien wel nooit) ..... *O*
Ja, ga ik ook doen, weekend vieren. Jij ook een prettig weekend, en kom wel gewoon terug hoor :)
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_121170947
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 21:26 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

.....onderbouwen, en ja dat gaat soms op het scherp van de snede, dit is uiteindelijk ook gewoon fok! en je moet dingen niet altijd meteen persoonlijk opvatten of serieus nemen. ....

Nee, dit is niet het scherpst van de snede. Jij speelt op de man/vrouw. Volgens mij is dit niet de eerste keer dat ik tot die conclusie kom.

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 21:26 schreef Joanne35 het volgende:
[..]

...of omdat niet-transen niet zo verschrikkelijk overgevoelig zijn? Ik dacht dat we hier gewoon een interessante discussie hadden over ervaringen, en ben nogal verrast door de felle reacties opeens. Blijkbaar heb ik ergens een gevoelige snaar geraakt, was niet de bedoeling.
Het raakt mij niet, dus waar overgevoeligheid vandaan komt, weet ik niet. Dit soort discussies zijn eindeloos en komen nooit tot een concensus en zelfs nooit tot acceptatie bij de partijen. Dat is het resultaat van een aantal jaren dit soort discussies volgen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 21:26 schreef Joanne35 het volgende:
[..]

Ja, ga ik ook doen, weekend vieren. Jij ook een prettig weekend, en kom wel gewoon terug hoor :)
Ik vind dat je Wonderer tekort gedaan hebt met je reacties. Nu kan hij best voor zichzelf opkomen, maar wilde dat toch even zeggen. Als je de tijd hebt en eerdere discussies waarbij je betrokken bent, terugleest, is er een duidelijk patroon. Ik heb je er nog nooit op kunnen betrappen dat je iets wat iemand anders gezegd heeft, beaamde of zelfs ook maar zinvol benoemde. Steeds dezelfde argumenten komen terug zonder dat de discussie enige progressie heeft.

Overal waar gathering of trans zijn, zie je dit patroon. Drammerig gedrag en een gebrek aan empathie. En alle discussies lopen dood. Alleen al het gegeven dat je transen impliciet als overgevoelig bestempelt (terwijl je zelf ook trans bent en desondanks de vinger naar voren wijst) geeft aan dat je jezelf buiten die groep plaatst en daarmee een soort superioriteit creëert.

Maar inderdaad, niet-transen hebben nog enigszins het vermogen om onbevooroordeeld tegenover argumenten te staan. Transen hebben hun mening al gevormd voordat je wat gezegd hebt. Dat is een generalisatie, dus zal niet voor iedereen opgaan.

Ik vind het zonde van mijn tijd om in een soort vicieuze cirkel dit soort discussies te doorlopen. Dat is mijn keuze evenals de beslissing om af te haken als ik een patroon zie. Anderen zullen dat ongetwijfeld anders zien maar dat is dan weer hun beslissing.

Dus, de kans is vrij groot dat ik weer ga lurken. Ik weet het, het is vreselijk maar gelukkig blijven er bezoekers over die altijd genoeg bijdragen aan het onderwerp.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 22:20:17 #169
392750 ReginaGeorge
I know, right.
pi_121171869
Hoe leven jullie eigenlijk met het feit dat jullie nooit ECHT het wensgeslacht worden? Want je blijft natuurlijk altijd lichamelijk een vrouw met een implantaat, en de meeste vrouwen zullen daar op afknappen... bij mannen die vrouw worden al helemaal. Zelfs na zo'n operatie kan je niet ECHT zijn wie je voelt dat je bent. Dat lijkt me wrang.
And evil takes a human form in Regina George. Don't be fooled because she may seem like your typical selfish, back-stabbing slut faced ho-bag, but in reality, she's so much more than that.
"Je bent echt de meest onaangename persoon hier op FOK!".
pi_121171910
Waarom lopen discussies hier eigenlijk zo vaak uit de hand? Ik weet dat het Fok! is, maar... :N. Het is allemaal meteen zo fel, kattig en soms gewoon volledig respectloos. Iedereen ervaart dingen net weer iets anders of juist op een hele andere manier. Geef mensen de ruimte om ze ook hun zegje te laten doen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 18:58 schreef Xenzo het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

Het woord "begrijpen" is in dit geval heel erg ruim te nemen, waar ik op doelde was meer hoe vrouwen reageren op bepaalde dingen. Ik kan me voorstellen transmannen voor hun transitie zowel mannelijk als vrouwelijk denken en dergelijke, simpelweg omdat ze beide hormonen in hun lichamen hebben zitten waardoor de hersens "in de war" zijn om het zo maar even te zeggen. Ik weet het ook niet hé, dus val me a.u.b. niet aan als ik poep praat.

[..]

Grappig, daar had ik nooit bij stil gestaan. Nu ik er zo over nadenk, dat lijkt mij verdomd handig!
Ik neem deze post even als voorbeeld. In bijna alle stukjes die Xenzo gequote heeft staat 'ik denk', 'volgens mij' of een bewering die wordt ingeluid met 'ik'. Het zijn persoonlijke ideeën, opvattingen of ervaringen. Dit is niet per se goed of fout. Wees eens lief!
pi_121173110
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 22:20 schreef ReginaGeorge het volgende:
Hoe leven jullie eigenlijk met het feit dat jullie nooit ECHT het wensgeslacht worden? Want je blijft natuurlijk altijd lichamelijk een vrouw met een implantaat, en de meeste vrouwen zullen daar op afknappen... bij mannen die vrouw worden al helemaal.

Zelfs na zo'n operatie kan je niet ECHT zijn wie je voelt dat je bent. Dat lijkt me wrang.
Fixed that for you. *) Zonder zo'n operatie ook trouwens. Ik voel me wie ik ben zonder dat er ooit ook nog maar één scalpel in mijn lichaam is gezet. Nou ja behalve 25 jaar geleden, toen zijn mijn amandelen geknipt. Wat betreft de geslachtsveranderende operatie waar je op doelt: ik weet niet eens of ik dat wel wil. Een transitie is zo veel meer dan een enkele operatieve ingreep.

Het gaat niet om ECHT iets worden of iets zijn. Ik ben ik en daar past een vrouwelijk lichaam nou eenmaal beter bij dan een mannelijk. Dat ik niet in staat zal zijn om kinderen te baren? So what! Genoeg onvruchtbare vrouwen in de maatschappij. Als een eventuele partner zou afknappen op het feit dat mijn geslachtsdelen onder handen zijn genomen door een arts, dan hoef ik die persoon ook niet als partner.

Ik zou zeggen: lees je eens in in ervaringsverslagen. Hoe het voelt om een transitie traject te doorlopen is een bizarre gewaarwording. Maar het is het meest bevrijdende en beste wat ik ooit gedaan heb. Mijn blog staat vol met dat soort dingen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Fixers op 04-01-2013 22:52:55 ]
pi_121176757
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 22:20 schreef ReginaGeorge het volgende:
Hoe leven jullie eigenlijk met het feit dat jullie nooit ECHT het wensgeslacht worden? Want je blijft natuurlijk altijd lichamelijk een vrouw met een implantaat, en de meeste vrouwen zullen daar op afknappen... bij mannen die vrouw worden al helemaal. Zelfs na zo'n operatie kan je niet ECHT zijn wie je voelt dat je bent. Dat lijkt me wrang.
Ik geef toe: zoals u erover denkt, zo dacht ik eerst ook. Ik zal transseksualiteit nooit helemaal snappen hoe het is om te leven in het verkeerde lichaam, simpelweg omdat ik niet in hun situatie zit. Maar één ding is wat mij betreft een feit, mijn gedachtegangen die ik eerst had, die zijn veranderd na tientallen gesprekken die ik in deze topic-reeks gevoerd hebt. Transmannen- en vrouwen zijn wie ze zijn, ze zijn na hun transitie gelukkiger en vrijer dan voor hun transitie.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 00:26:32 #173
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_121177802
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 22:00 schreef Onderweg het volgende:

[..]

Nee, dit is niet het scherpst van de snede. Jij speelt op de man/vrouw.
Ik ben anders niet degene die hier roept dat mensen om te kotsen zijn. Hoe denk je dat dat voelt als mensen dat over je roepen terwijl je gewoon een interessante discussie met iemand denkt te voeren? Als zijn doel was om me daarmee te raken dan is dat gelukt, want ik voel me knap beroerd nu terwijl ik hier gewoon met alleen maar goede bedoelingen loop te posten.

quote:
Ik heb je er nog nooit op kunnen betrappen dat je iets wat iemand anders gezegd heeft, beaamde of zelfs ook maar zinvol benoemde.
Doe ik anders vaak genoeg, hierboven nog een paar keer in reacties op Nehzi. Heb hem zelfs al mijn excuses al aangeboden.

quote:
Steeds dezelfde argumenten komen terug zonder dat de discussie enige progressie heeft.
Ik voer een discussie toch niet in mijn eentje? Tegenover elke reactie van mij staat er een van wonderer, die ook niet allemaal even mals zijn (zoals b.v. de uitspraak over subwezens). Sterker nog, je deed er zelf ook gewoon aan mee, dus ik vind het ook een beetje unfair van je om er nu opeens een probleem van te maken en te doen alsof ik hier de enige ben die verantwoordelijk zou zijn voor dit alles.

quote:
Alleen al het gegeven dat je transen impliciet als overgevoelig bestempelt (terwijl je zelf ook trans bent en desondanks de vinger naar voren wijst) geeft aan dat je jezelf buiten die groep plaatst en daarmee een soort superioriteit creëert.
Ik plaats mezelf helemaal niet buiten de groep met die uitspraak, dat maak jij er van. En ik voel me ook zeker niet superieur aan anderen, je trekt uitspraken volkomen uit zijn verband hier. Je mag me rustig aanvallen op alles wat ik hier post, maar ga geen dingen lopen suggereren die er niet zijn.

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 22:20 schreef De_Sosjaalist het volgende:
Waarom lopen discussies hier eigenlijk zo vaak uit de hand?
De discussie liep ook helemaal niet uit de hand, het was een best wel interessante discussie totdat Nehzi binnen kwam stormen en mij begon aan te vallen. Iets wat hij al vaker heeft gedaan en waar ik me inmiddels behoorlijk aan begin te irriteren. Vooral omdat hij me dan ook nog eens gaat lopen verwijten dat ik geen respect zou hebben voor mensen terwijl ik wel degelijk respect heb voor iedereen hier (zeker ook voor wonderer die ik ooit zelfs irl heb ontmoet), en Nehzi zelf degene is die hier mensen in hun gezicht loopt uit te schelden. Als hij een probleem heeft met wat ik schrijf, dan kan hij daar best op een normale wijze op reageren.

Welterusten allemaal! }:|
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  zaterdag 5 januari 2013 @ 02:25:56 #174
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_121182132
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 19:21 schreef Xenzo het volgende:
@ Wonderer,
Waarom reageert u zo fel op Joanne35 als ik vragen mag? Of u het nou wil of niet, voor de buitenwereld bent u ooit een "vrouw" geweest. In uw geval een "vrouw" die erg mannelijk was, maar wel een vrouw. Net zoals Joanne35 kan ik me ook niet voorstellen dat een "vrouw" als een man behandeld wordt, daar het voor "vrouwen" een grove belediging is als ze met "man" aangesproken worden. Ikzelf heb ooit een keer een vrouw per ongeluk met "meneer" aangesproken, als blikken konden doden dan was ik nu dood geweest. Serieus, zij was beledigd (en dat kan ik me best voorstellen).
Ik reageer "fel" (ik vind het nogal meevallen, maar goed) omdat ik er eigenlijk niet zo van gediend ben dat iemand anders mij dicteert hoe ik mijn leven geleefd moet hebben en welke ervaringen ik heb opgedaan, of ik dat nu leuk vind of niet. Dat bepaal ik nog altijd zelf en eigenlijk heeft Joanne en wie dan ook maar aan te nemen dat wat ik over mijn eigen leven en ervaringen schrijf, waar is.

Dat een persoon niet als man behandeld wordt, wil nog niet zeggen dat die persoon dus als vrouw behandeld wordt.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_121182864
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 19:21 schreef Xenzo het volgende:
@ Wonderer,
Waarom reageert u zo fel op Joanne35 als ik vragen mag? Of u het nou wil of niet, voor de buitenwereld bent u ooit een "vrouw" geweest. In uw geval een "vrouw" die erg mannelijk was, maar wel een vrouw. Net zoals Joanne35 kan ik me ook niet voorstellen dat een "vrouw" als een man behandeld wordt, daar het voor "vrouwen" een grove belediging is als ze met "man" aangesproken worden. Ikzelf heb ooit een keer een vrouw per ongeluk met "meneer" aangesproken, als blikken konden doden dan was ik nu dood geweest. Serieus, zij was beledigd (en dat kan ik me best voorstellen).
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 02:25 schreef wonderer het volgende:
Ik reageer "fel" (ik vind het nogal meevallen, maar goed) omdat ik er eigenlijk niet zo van gediend ben dat iemand anders mij dicteert hoe ik mijn leven geleefd moet hebben en welke ervaringen ik heb opgedaan, of ik dat nu leuk vind of niet.
In mijn beleving heeft Joanne35 dat ook niet gedaan.

quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 02:25 schreef wonderer het volgende:
Dat een persoon niet als man behandeld wordt, wil nog niet zeggen dat die persoon dus als vrouw behandeld wordt.
Volgens uw eigen zeggen in een eerdere discussie in deze topic-reeks was u, voordat u in de transitie ging, een "vrouw" met een flinke cupmaat. Ik heb van u een tijd geleden via PM foto's gekregen van hoe u er uitzag voordat u met de transitie begon en hoe u er tegenwoordig eruit ziet. Laat helder zijn dat ik u niet wil beledigen, maar de foto waar u nog niet met uw transitie begonnen was, daar zag ik toch echt duidelijk een vrouw die wat mannelijke trekjes had. De foto van hoe u er tegenwoordig eruit ziet, daar is duidelijk op te zien dat u nu een man bent. Ik kan me gezien de eerder genoemde reden serieus niet voorstellen dat mensen, voordat u in transitie ging, u als man aangesproken- en als man behandeld hebben, daar zij een "vrouw" zagen, ook al had die "vrouw" wat mannelijke trekjes in het gezicht.

Wat ik me zit af te vragen is, waarom doet u daar zo lastig over, over dat u vroeger - en ook al wilt u dat liever vergeten dan wel ontkennen - als "vrouw" leefde en dus ook zodanig door de buitenwereld gezien en behandeld werd? U kunt beter trots en gelukkig zijn dat u nu een echte man bent, de kennis en ervaringen die u heeft gebruiken in uw leven.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')