abonnement Unibet Coolblue
pi_120498990


Welkom bij de revolutie onder de gitaargames! Rocksmith, de eerste en enige game waarbij je elke echte gitaar op je Xbox 360®-console of PlayStation®3-systeem kunt aansluiten zodat je echt leert spelen tijdens het gamen.
En als we 'elke gitaar' zeggen, bedoelen we ook elke gitaar!
Of het nu je trouwe maar stoffige gitaar op zolder is of de gitaar die op je ligt te wachten in de winkel, met Rocksmith kun je elke gitaar aansluiten op je Xbox 360®-console of PlayStation®3-systeem.
Het niveau past zich aan jouw vaardigheid aan.
Je houdt van een uitdaging, maar het moet niet te gek worden. De gameplay past zich aan jouw persoonlijke niveau aan, zodat je op je eigen snelheid van eenvoudige noten naar complexe akkoorden gaat. Je speelt de hele gitaarstukken uit de nummers 100% zelf.
Heel veel muziek. Heel veel stijlen.
Het is erg bevredigend als je jezelf voor het eerst hoort meespelen op je favoriete nummer. Rocksmith beschikt over een grote voorraad nummers uit verschillende muziekgenres, zodat dit moment ook voor jou binnen handbereik is.
Speel de nummers in plaats van ze alleen maar te leren.
Je wilt nieuwe nummers proberen, maar je hebt geen trek in tablatuur of wazige voorbeeldfilmpjes. Geen probleem. Rocksmith biedt niet alleen nieuwe muziek, maar daagt je ook uit om de noten op het scherm te laten voor wat ze zijn en de nummers uit je hoofd te spelen.


Je sluit hem aan met de realtone kabel:


Niet geschikt voor lelijke vrouwen!


Platformen:
* PS3
* Xbox
* PC

[ Bericht 86% gewijzigd door Godtje op 19-12-2012 13:14:41 ]
pi_120499676
Is al lang te krijgen op steam? Of mis ik nu iets?
Hiroshima '45, Chernobyl '86, Windows '95
pi_120500661
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 10:46 schreef IceDustbin2 het volgende:
Is al lang te krijgen op steam? Of mis ik nu iets?
Dat is de oude OP.
Geen referral hier.
pi_120502194
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 10:22 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Ik dacht dat dat om je eigen gekozen liedjes ging. Maar gaat helaas nog wel om liedjes die als DLC voor Rocksmith zijn uitgebracht...
Beiden, als het goed is kun je met de tool ook eigen nummers maken en invoeren (ik weet de details niet helemaal omdat ik als noob geen eigen nummers maak). Het wordt echter ook gebruikt om nummers te importeren die anders niet te krijgen zijn. Als ik Rush zou willen spelen, dan koop ik wel DLC, maar ACDC (bijvoorbeeld) is gewoon niet te krijgen.

Tenzij er verwarring is om de term DLC hier, technisch moeten de custom songs gekoppeld zijn aan DLC... je moet dus minimaal 1 DLC song hebben om extra custom songs toe te voegen. Wellicht dat de Christmaspack hiervoor geschikt is.
"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning." (Rich Cook)
pi_120504561
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 11:15 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Dat is de oude OP.
Aangepast
pi_120511008
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 12:02 schreef Kptelmo het volgende:

[..]

Beiden, als het goed is kun je met de tool ook eigen nummers maken en invoeren (ik weet de details niet helemaal omdat ik als noob geen eigen nummers maak). Het wordt echter ook gebruikt om nummers te importeren die anders niet te krijgen zijn. Als ik Rush zou willen spelen, dan koop ik wel DLC, maar ACDC (bijvoorbeeld) is gewoon niet te krijgen.

Tenzij er verwarring is om de term DLC hier, technisch moeten de custom songs gekoppeld zijn aan DLC... je moet dus minimaal 1 DLC song hebben om extra custom songs toe te voegen. Wellicht dat de Christmaspack hiervoor geschikt is.
Aahah zo. Maar zijn er 'niet-noobs' die losse nummers, die niet in de game zitten, maken dan?
pi_120511237
quote:
1s.gif Op woensdag 19 december 2012 15:54 schreef Peter_Aragorn het volgende:

[..]

Aahah zo. Maar zijn er 'niet-noobs' die losse nummers, die niet in de game zitten, maken dan?
Er zullen beslist wel mensen zijn die eigen muziek maken om in Rocksmith te zetten, maar de algemene interesse gaat eerder uit naar bestaande bands die waarschijnlijk nooit naar RS komen (denk aan een Metallica, ACDC, Pink Floyd, Zeppelin, etc...). Ik zag trouwens eentje die bezig was om de A-team-tune in RS te zetten.

Example:
"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning." (Rich Cook)
pi_120529154
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 16:01 schreef Kptelmo het volgende:

[..]

Er zullen beslist wel mensen zijn die eigen muziek maken om in Rocksmith te zetten, maar de algemene interesse gaat eerder uit naar bestaande bands die waarschijnlijk nooit naar RS komen (denk aan een Metallica, ACDC, Pink Floyd, Zeppelin, etc...). Ik zag trouwens eentje die bezig was om de A-team-tune in RS te zetten.

Example:
Ja maar dat bedoel ik ook :) Bestaande nummers, die niet in de game zitten/komen :)
pi_120530565
ik heb nog nooit gitaar gespeeld, ik wil deze week een gitaar aanschaffen en met rocksmith erbij.

ff een paar vragen,

1: kan ik rocksmith spelen zonder gitaar versterker.
2: welke gitaar raden jullie aan? ik zit zelf te denken aan deze :http://www.redroostermusi(...)GITELECRTG210BK.html

G210 BK

als er nog een vraag binnenkomt zal ik die hier stellen, bedankt voor de hulp alvast :)
  woensdag 19 december 2012 @ 22:52:22 #10
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_120531431
Ja, je speelt als het ware met de Xbox/PS3/PC en TV als versterker.
Die gitaar lijkt me wel erg duur voor zo'n standaardmodel, de gewone simpele Stratocaster is bij Thomann.de 99 euro, vanaf 100 euro geen verzendkosten, 30 dagen geld-terug-garantie en 3 jaar normale garantie.
170 euro voor wat kleine verschillen lijkt me dan wel erg veel, of is het een bepaald merk/geluid?
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
  woensdag 19 december 2012 @ 23:15:20 #11
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_120532816
quote:
6s.gif Op woensdag 19 december 2012 22:38 schreef taker19872 het volgende:
ik heb nog nooit gitaar gespeeld, ik wil deze week een gitaar aanschaffen en met rocksmith erbij.

ff een paar vragen,

1: kan ik rocksmith spelen zonder gitaar versterker.
2: welke gitaar raden jullie aan? ik zit zelf te denken aan deze :http://www.redroostermusi(...)GITELECRTG210BK.html

G210 BK

als er nog een vraag binnenkomt zal ik die hier stellen, bedankt voor de hulp alvast :)
Op zich is een Cort leuk om mee te beginnen, maar ik zou je aanraden om gewoon naar een muziekwinkel te gaan en wat uit te kiezen wat binnen je budget past en wat je leuk vindt. Zo krijg je ook wat advies van het personeel en krijg je vaak nog wat leuke extra's erbij, zoals een gitaarband of tas.

Merken die voor beginners vaak aangeraden worden zijn Cort, Yamaha, Ibanez, Squier en Epiphone. Maar zoals ik zei, ga wat uitproberen. Voor mij is de muziekwinkel al een soort snoepwinkel geworden. Ik ben 20, maar ik voel me net weer 12 als ik binnen loop!
pi_120543733
Ik heb een Jack & Danny SG, met het idee dat ik wel een betere gitaar koop als ik echt kan spelen. Een aantal mensen die erop gespeeld hadden waren onder de indruk van de (redelijke) kwaliteit voor deze lage prijs. Volgens mij kun je tegenwoordig ook moeilijk een echt slechte gitaar kopen.

Kleine mijlpaal gisteren trouwens, mijn eerste 100k:

"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning." (Rich Cook)
pi_120544927
als ik een gitaar koop, moeten er dan ook nog kabels bij zitten ? of kan ik zo een losse gitaar kopen met rocksmith+die kabel die er bij zit .
pi_120544937
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 11:18 schreef taker19872 het volgende:
aar koop, moeten er dan ook nog ka
De kabel zit bij het spel.
pi_120544968
ja dat weet ik , maar hoef ik geen extra kabels te kopen voor de gitaar zelf ?
pi_120545000
ik ga rond 12:00 kijken naar een gitaar, er staat een strat voor 99 euro , of er staat die ik gister liet zien voor 180 .

trouwens raden jullie bas gitaar aan of elektrisch voor een beginner ?
  donderdag 20 december 2012 @ 12:05:22 #17
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_120546527
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 11:20 schreef taker19872 het volgende:
ik ga rond 12:00 kijken naar een gitaar, er staat een strat voor 99 euro , of er staat die ik gister liet zien voor 180 .

trouwens raden jullie bas gitaar aan of elektrisch voor een beginner ?
Nee, je hebt verder geen kabels nodig. Wat wel hanig is, is een gitaarband, als je staand wilt spelen. Plectrums natuuurlijk ook! Ik heb zelf ook een standaard voor de gitaar, zodat ik hem niet tegen de muur of een kast hoef te zetten.

Het maakt niet uit of je begint met bas of gitaar. Wil je vooral ritmisch spelen, dan zou ik voor bas gaan. Wil je echt solo's spelen en vindt je het geluid van de elektrische gitaar vet, dan zou ik dat doen. Ik heb beide, maar dat kost natuurlijk wel meer.
  Moderator donderdag 20 december 2012 @ 12:10:09 #18
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_120546705
zo, net even een zooi custom songs gebruikt. brengt toch weer nieuw leven in zn game! :D
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
pi_120548306
kan je die custom songs ook downloaden op ps3 ?

welke versie raden jullie aan , pc of ps3 ?
  Moderator donderdag 20 december 2012 @ 13:04:37 #20
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_120548321
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 13:04 schreef taker19872 het volgende:
kan je die custom songs ook downloaden op ps3 ?

welke versie raden jullie aan , pc of ps3 ?
pc, geen gezeik met lag en alle dlc / custom songs zijn op creatieve manier te halen :P
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
pi_120548420
haha oke , ik snap wat je bedoelt :)
pi_120548454
en je pc werkt dan als een versterker , als je standaard boxen hebt
  Moderator donderdag 20 december 2012 @ 14:43:34 #23
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_120552007
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 13:09 schreef taker19872 het volgende:
en je pc werkt dan als een versterker , als je standaard boxen hebt
jup
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
pi_120556512
Ik heb gehoord dat de bass expension er voortaan bij aankoop van het spel al bij zit? klopt dat?
  donderdag 20 december 2012 @ 17:18:38 #25
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_120557733
quote:
10s.gif Op donderdag 20 december 2012 16:46 schreef Bwuh het volgende:
Ik heb gehoord dat de bass expension er voortaan bij aankoop van het spel al bij zit? klopt dat?
Helemaal. Met gitaar kun je geëmuleerde bas spelen (al klinkt dat niet zo goed), en je kunt natuurlijk elke basgitaar met een 3,5mm jack gebruiken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')