abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Trouwste user 2022 dinsdag 18 december 2012 @ 11:10:57 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_120453038
AMSTERDAM - Bureau Jeugdzorg start een spoedprocedure om de 15-jarige jongen Tom Watkins uit huis geplaatst te krijgen. De jongen kreeg landelijke bekendheid omdat hij van zijn moeder alleen maar rauw voedsel mag eten. De afgelopen twee jaar is hij niet meer naar school geweest, volgens zijn moeder omdat Tom wordt gepest vanwege zijn dieet.

Bureau Jeudzorg kondigt de spoedprocedure aan in een email aan moeder Francis Kenter, zo weet de Volkskrant. Jeugdzorg had haar tot 15 december de tijd gegeven om Tom weer naar school te sturen. Dat heeft ze niet gedaan. De vrouw geeft haar zoon weliswaar thuisonderwijs, maar daarin wordt ze niet erkend

Op advies van zijn moeder eet Tom sinds zijn vijfde alleen nog maar rauw, ongekookt voedsel. Ook mag hij geen vlees, vis, brood, rijst, zuivel of suiker. Volgens zijn moeder, die hetzelfde dieet aanhoudt, is dat gezonder. Voedingsdeskundigen spreken dat echter tegen. Het eten van uitsluitend rauw voedsel kan volgens hen leiden tot ernstige gezondheidsproblemen. Een kinderarts trok daarom al aan de bel bij het Meldpunt Kindermishandeling.

Over Tom en zijn moeder zijn inmiddels twee documentaires gemaakt: Rauw (2008) en Rauwer (2012). In die laatste film is te zien hoe Tom de laatste jaren nauwelijks is gegroeid. Een arts vergelijkt zijn groeipatroon met dat van een ondervoed kind in Afrika.

http://www.telegraaf.nl/b(...)uw_etende_Tom__.html

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_120453163
Mooi. Moeten ze ook doen met mensen die hun kind opvoeden als vegetariër. Kindermishandeling is het.
pi_120453203
Uit huis zettend dat kind, en naar school sturen.
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
pi_120453979
Mooi.

Nou oké, niet mooi. Maar noodzakelijk.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_120454019
Opzich is wat meer op je voeding letten geen slechte zaak met al die rotzooi in de schappen vandaag de dag, helaas gaat die moeder erg ver.
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
pi_120454085
Op zich ben ik niet van het opdringen van je eigen 'standaarden' aan mensen, maar als zoals hier genoemd de gezondheid van de jongen in gevaar is vind ik uithuisplaatsing wel terecht.
  dinsdag 18 december 2012 @ 11:43:22 #7
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_120454106
Op je voeding letten is prima. Maar de slinger is hier (veel) te ver doorgeslagen. Prima als je als volwassene zelf besluit zo te eten hoor, maar je kind aan deze gekte blootstellen en in zijn lichamelijke ontwikkeling hinderen.. :N
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  dinsdag 18 december 2012 @ 11:44:04 #8
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_120454122
Opzich is wat meer op je educatie letten geen slechte zaak met al die schietpartijen op scholen vandaag de dag, helaas gaat die moeder erg ver.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_120454134
Niet gewoon stiekem frikandellen eten na school?

Jammer dat een jochie dan zo vreselijk onderdrukt wordt. is in feite ook kindermishandeling.
🐱
  dinsdag 18 december 2012 @ 11:45:16 #10
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_120454155
Ik heb het eerste gedeelte gezien en toen zat dat enge, magere mens al in de rechtbank. Hoe is dat afgelopen dan in vredesnaam? Hij kan beter naar Engeland, naar zijn vader gaan.
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
pi_120454185
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 11:44 schreef GekkePoes het volgende:
Niet gewoon stiekem frikandellen eten na school?

Ja maar hij gaat niet naar school, zijn moeder vond het beter om hem thuis te houden.

Dat mens is echt de weg kwijt.
  † In Memoriam † dinsdag 18 december 2012 @ 11:50:34 #12
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_120454304
Snap niet dat dit kind nog steeds thuis mag wonen, er is sprake van geestelijke en lichamelijke mishandeling.(Hij heeft een enorme groeiachterstand en durft zijn moeder totaal niet tegen te spraken, haar mening is zijn mening )
En ik denk dat de reden dat moeder haar zoon thuis onderwijs wil geven ook wel duidelijk is, moeder is bang dat haar zoon een weerwoord gaat krijgen en dat de invloeden van medeleerlingen of docenten te groot gaan worden.

Kind leeft dus totaal in een isolement, heeft geen sociale contacten en mag de hele dag naar het geneuzel van moeder luisteren?

Waarom heeft vader nooit ingegrepen of is hij net zo gek (aangezien moeder haar zoon in het uiterste wil ontvoeren naar Engeland)
  dinsdag 18 december 2012 @ 11:53:15 #13
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_120454378
Hij had al veel eerder uit huis geplaatst moeten worden.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_120454480
Ik hoopte al dat die docu het een en ander versneld in werking zou zetten.
pi_120454509
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 11:14 schreef Sapstengel het volgende:
Mooi. Moeten ze ook doen met mensen die hun kind opvoeden als vegetariër. Kindermishandeling is het.
Of met ouders die hun 10 jarige dagelijks Red Bull laten drinken en regelmatig fast food serveren met ernstig overgewicht als gevolg.
pi_120454573
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 11:14 schreef Sapstengel het volgende:
Mooi. Moeten ze ook doen met mensen die hun kind opvoeden als vegetariër. Kindermishandeling is het.
Wat is dit nu weer voor BS?
Ben zelf geen vegetarier, maar mits een beetje doordacht kun je vegetarisch gezond eten en groot worden zonder tekorten.
pi_120454584
Goede ontwikkeling. Hoe sneu het ook is, want dat mens zal in d'r eigen overtuiging uiteraard het beste met haar zoon voorhebben... Want is blijft een moeder.

Maar ze is koppig als kut en ben wel eens benieuwd door welke bronnen zij heeft laten brainwashen. En als ik haar dan op een markt tegen andermans kinderen zie preken over dat je kanker krijgt van koffie en gebakken eten...

Gaat te ver.

Dit soort mensen zijn doorgedraaid in hun eigen ideeen. Ze zegt letterlijk "Ze weten in het ziekenhuis niet waar ze het over hebben". Kenmerk van dit soort mensen. Hun weten het beter dan honderden jaren wetenschappelijk onderzoek uitgevoerd door hele hordes mensen die hun leven gewerkt hebben aan hun onderzoeken.
  Trouwste user 2022 dinsdag 18 december 2012 @ 12:01:26 #18
7889 tong80
Spleenheup
pi_120454593
Documentaire wordt nu herhaald op NED-2

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_120454639
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 12:01 schreef tong80 het volgende:
Documentaire wordt nu herhaald op NED-2

:P
En valt o.a. hier terug te zien;

http://www.proud2bme.nl/TV_uitzendingen/Documentaire:_Rauwer
pi_120454641
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 december 2012 11:58 schreef Luigi het volgende:

[..]

Of met ouders die hun 10 jarige dagelijks Red Bull laten drinken en regelmatig fast food serveren met ernstig overgewicht als gevolg.
Dit lijkt mij een groter probleem. Er valt veel te verbeteren aan het eetgedrag van mensen (volwassenen en kinderen), maar dit wijf is doorgeslagen en zelfs als het aantoonbaar slecht is (tekort aan calcium en groeiachterstand) blijft ze doorgaan.
pi_120454668
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 december 2012 11:58 schreef Luigi het volgende:

[..]

Of met ouders die hun 10 jarige dagelijks Red Bull laten drinken en regelmatig fast food serveren met ernstig overgewicht als gevolg.
Maar het merendeel daarvan propagandeert dat voedselpatroon niet als superieur t.o.v. anderen.
  dinsdag 18 december 2012 @ 12:04:21 #22
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_120454695
Lastig is natuurlijk altijd: waar trek je de grens?
Je kunt kinderen uit streng religieuze gezinnen ook wel uit huis plaatsen wegens psychische mishandeling :). Maar daar kraait dan weer geen haan naar.
Niet meer actief op Fok!
pi_120454706
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 december 2012 12:03 schreef muzas het volgende:

[..]

Maar het merendeel daarvan propagandeert dat voedselpatroon niet als superieur t.o.v. anderen.
Ok. Fundamentalistische religie dan? Over superioriteit propaganderen gesproken! ;).
pi_120454726
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 12:02 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Dit lijkt mij een groter probleem. Er valt veel te verbeteren aan het eetgedrag van mensen (volwassenen en kinderen), maar dit wijf is doorgeslagen en zelfs als het aantoonbaar slecht is (tekort aan calcium en groeiachterstand) blijft ze doorgaan.
En hoezo zou bijzonder overgewicht niet aantoonbaar slecht zijn trouwens?
pi_120454769
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 december 2012 12:04 schreef Luigi het volgende:

[..]

Ok. Fundamentalistische religie dan? Over superioriteit propaganderen gesproken! ;).
Ik snap je punt, ben het er mee eens. Maar een religie met een eetpatroon vergelijken (hoewel dit rare wijf bijna religieus aan doet) is een beetje appels met peren.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')