abonnement Unibet Coolblue
pi_128855669
quote:
2s.gif Op maandag 1 juli 2013 16:29 schreef SEMTEX het volgende:
Ik zou de hele dag door documentaires kunnen kijken, jammer genoeg vindt mijn partner ze vaak een beetje 'zwaar'.
Laatst deze van onze HD-recorder afgeplukt, hij stond er al een tjdje:
[ afbeelding ]
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1297577

[..]

Ben ook liefhebber van jaren '80-documentaires, vooral van het alledaagse leven of het leven op straat. Soms vind ik het bizar om te zien hoe de tijden veranderd zijn, hoeveel er toen kón, maar ook mis kon gaan.
Heftige docu :{

Nooit geweten dat dit ook in Nederland zijn sporen heeft achtergelaten. Als je aan HIV/AIDS denkt, denk je vooral aan een hoop Afrikaanse landen.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_128992088
quote:
De journalistiek ligt onder vuur. Lezers lopen weg en ook adverteerders houden het voor gezien. Internet is de boosdoener, en journalisten en uitgevers zoeken naar mogelijkheden om te overleven. De NTR zendt vanaf juli 2013 drie programma’s uit over de toekomst van de journalistiek. In Iedereen Journalist belicht Henk Steenhuis, oud-hoofdredacteur van HP/De Tijd, de huidige stand van zaken en het belang van een sterke journalistiek.

Iedereen Journalist is een rondgang door de Nederlandse journalistiek die bezig is zichzelf opnieuw uit te vinden. Met Peter Vandermeersch, Marianne Zwagerman, Henk Hofland, Rob Wijnberg, Bert Brussen, Frits Wester, Andreas Kinneging, Gerard Mulder, Alexander Klöpping, Willem Schoonen, Ad Scheepbouwer e.v.a.

Uitzending: Maandag 15, 22 en 29 juli 2013, 22.45 uur, Ned. 2
http://iedereenjournalist.nl/

http://www.uitzendinggemi(...)-iedereen-journalist

Gaat dus over de dalende abonnees op kranten, oud nieuws wat er in staat etc etc.
Erg interessant. _O_
  dinsdag 16 juli 2013 @ 17:34:12 #253
357776 ArtistA
Wandelen door het park
pi_129096618
quote:
AVRO Close up: Fotograaf Mike Disfarmer - Portret van Amerika


Mike Disfarmer (1884-1959) was een portretfotograaf uit het Zuiden van de Verenigde Staten. Vanaf de Eerste Wereldoorlog tot aan de vroege jaren vijftig fotografeerde hij in het kleine bergdorpje Heber Springs eenvoudige mensen van het Amerikaanse platteland.

Toen Disfarmers zwart-wit foto's eind jaren zeventig opnieuw ontdekt werden, vergeleken recensenten zijn ambachtelijke fotografie met het artistieke werk van Diane Arbus en Irving Penn. Al snel rezen de prijzen voor Disfarmers werk de pan uit.

Recensenten prijzen zijn markante portretfoto’s als het werk van een ‘artistiek genie’ en zijn oeuvre als ‘klassiek binnen de geschiedenis van de Amerikaanse fotografie’. Mike Disfarmer - portret van Amerika vormt een ontdekkingstocht door het werk van Disfarmer, maar onderzoekt ook zijn invloed binnen de hedendaagse New Yorkse kunstwereld, maar ook wat hij betekent heeft voor zijn woonplaats Heber Springs.

In 1976 werd er een bijzondere ontdekking gedaan in de kunstwereld - een serie glasplaatnegatieven gemaakt door een tot dan toe onbekende fotograaf met de naam Mike Disfarmer. Het waren portretfoto's van eenvoudige Amerikanen, gemaakt in de periode van de Eerste Wereldoorlog tot aan de vroege jaren vijftig. De foto's waren treffend in hun grimmige eenvoud, hun compromisloze eerlijkheid en hun hypnotiserende directheid. Ze hadden een raadselachtige en tegelijkertijd intieme sfeer en werden al snel vergeleken met het werk van August Sander, Diane Arbus en Irving Penn.

Recente ontwikkelngen

In recente jaren is de belangstelling voor Disfarmers' werk enorm gegroeid, als gevolg van de heftige competitie tussen New Yorkse handelaren in kunstfotografie bij het verwerven van zoveel mogelijk originele prints. In Heber Springs en omgeving, de woonplaats van Disfarmer, is een soort gold rush ontstaan nu inwoners hun oude fotoboeken induiken om te zien of ze iets kunnen vinden dat interessant kan zijn voor kunsthandelaren en verzamelaars. Afdrukken die ooit geproduceerd zijn voor 25 dollar cent worden nu verkocht voor prijzen die op kunnen lopen tot vijfentwintig duizend dollar. Hoewel we weinig weten over Disfarmers achterliggende motieven bij het maken van zijn foto's, lijkt het niet waarschijnlijk dat hij streefde naar artistieke onsterfelijkheid. Hij zag zichzelf als een ambachtsman, niet als kunstenaar. Dat maakt het enigszins ironisch dat hij decennia na zijn dood een mate van roem en erkenning verworven heeft waar andere fotografen alleen maar van kunnen dromen.
http://www.hollanddoc.nl/(...)-mike-disfarmer.html
pi_129226865
Gisteren op Canvas gezien:

Which way home



"Which Way Home" is a feature documentary film that follows unaccompanied child migrants, on their journey through Mexico, as they try to reach the United States.

We follow children like Olga and Freddy, nine-year old Hondurans, who are desperately trying to reach their parents in the US.; children like Jose, a ten-year old El Salvadoran, who has been abandoned by smugglers and ends up alone in a Mexican detention center; and Kevin, a canny, streetwise fourteen-year old Honduran, whose mother hopes that he will reach the U.S. and send money back to her. These are stories of hope and courage, disappointment and sorrow. They are the children you never hear about; the invisible

Link weg ivm malware--

Erg aangrijpend om te zien. Aanrader.

[ Bericht 6% gewijzigd door Ole op 06-08-2013 11:52:04 ]
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_129400575
Voor wie het interessant vindt en de BBC (replay) heeft:

The Secret Life of Uri Geller. :s)
  zaterdag 27 juli 2013 @ 12:49:13 #257
375756 Jungle_Jim
samurai cop
pi_129401503
quote:
6s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 12:19 schreef Iwanius het volgende:
Voor wie het interessant vindt en de BBC (replay) heeft:

The Secret Life of Uri Geller. :s)
wat de fuck :D
Wie dit leest is hek.
  zaterdag 27 juli 2013 @ 15:21:08 #258
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_129405806
Ik was deze nog vergeten. Stamt alweer uit 2005/2006, blijft erg goed. Maakte iig op mij erg veel indruk. Ik heb de dvd met veel extra materiaal (ik geloof ruim 4 uur). En uiteraard van Spike Lee:


Het is een vrij chronologische weergave van de gebeurtenissen en het uitblijven van hulp, onderbroken door commentaar van inwoners en beroemdheden die iets met New Orleans hebben. Juist door die persoonlijke verhalen wordt dit een erg aangrijpend verhaal.

Volledige versie op youtube:
Deel I en II
Deel III en IV:
Krijg nog de rillingen als ik ernaar kijk :{

[ Bericht 24% gewijzigd door SEMTEX op 29-07-2013 11:28:57 ]
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  zaterdag 27 juli 2013 @ 15:37:35 #259
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_129406206
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 12:49 schreef Jungle_Jim het volgende:

[..]

wat de fuck :D
jaha wist je niet he
pi_129407819
Nu op canvas banksy!
pi_129462463
Herhaling maar staat nu op uitzending gemist:

http://tegenlicht.vpro.nl(...)3/Bananenmaffia.html
  maandag 29 juli 2013 @ 11:23:30 #262
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_129463371
Nu aan het kijken: documentaires van Holland Doc: VPRO's Jonge Helden : een terugblik op de jonge helden van toen en zien wat er nu van ze geworden is.

Ik ben nu het filmpje aan het kijken van Luciën Witteveen / Mc Miker G:
http://www.hollanddoc.nl/(...)dia:program:16676046
Tragisch.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_129464002
The Act of Killing (2012)
The Act of Killing (2012) - IMDb

Over de communistendoders in Indonesie in1965. Ze maken een film over de dingen die ze gedaan hebben. De meest bizarre docu die ik ooit gezien heb.
Yesterday I dared to struggle, today I dare to win.
pi_129467680
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 15:21 schreef SEMTEX het volgende:
Ik was deze nog vergeten. Stamt alweer uit 2005/2006, blijft erg goed. Maakte iig op mij erg veel indruk. Ik heb de dvd met veel extra materiaal (ik geloof ruim 4 uur). En uiteraard van Spike Lee:
[ afbeelding ]

Het is een vrij chronologische weergave van de gebeurtenissen en het uitblijven van hulp, onderbroken door commentaar van inwoners en beroemdheden die iets met New Orleans hebben. Juist door die persoonlijke verhalen wordt dit een erg aangrijpend verhaal.

Volledige versie op youtube:
Deel I en II
Deel III en IV:
Krijg nog de rillingen als ik ernaar kijk :{
Heb de eerste twee gezien. Erg indrukwekkend inderdaad.
pi_129546450
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 13:40 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Heb de eerste twee gezien. Erg indrukwekkend inderdaad.
Helemaal gezien nu. Erg aangrijpend.
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 16:22:35 #266
356891 Abed
hooggeleid
pi_129618069
Beste nieuwe docu dit jaar voor mij.

The Crash Reel (2013) - IMDb

[ Bericht 10% gewijzigd door Abed op 02-08-2013 17:45:11 ]
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
pi_129704843

Hier vandaan geplukt: C&H / Online documentaires

De documentaire De eerste dagen van mei vertelt het verhaal van de vijf dagen in mei 1940 waarin de slag om Nederland geleverd is. Vandaag deel 5: Herinneringen aan vuur.

Over het bombardement op Rotterdam van 14 mei 1940. Ïk ben zelf opgegroeid in Kralingen/Crooswijk en heb die verhalen ook wel eens gehoord van iemand die het zelf meegemaakt heeft (en toen iets van twaalf was). Erg indrukwekkend. :{

De andere vier delen heb ik nog niet gezien, maar die gaan over andere momenten/lokaties in mei 1940.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_129709101

Over een Chinees tv-programma waarin de ter dood veroordeelden geïnterviewd worden.
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_129715701
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 11:22 schreef Apotheose het volgende:

Over een Chinees tv-programma waarin de ter dood veroordeelden geïnterviewd worden.
Hey, die zocht ik al een tijdje, tenminste, die afleveringen. Dit is een docu over die afleveringen dus? Nice, dank!
pi_129744919
Vorige week een Docu-avondje in gepland, helaas had ik daar een vervelende bijwerking van. Bij één van de docu's hier in dit topic zit een vervelende malware/adware virus bij de docu die je binnen haalt. De docu's die ik vorige week gezien heb :

Which Way Home ^O^

Walmart The High Cost

The Greatest Movie Ever Sold

Ik heb de torrents gelijk weggemieterd toen ik er achter kwam dat bij één van deze torrents die verschrikkelijke adware (Qvo6) zat. Weet dus niet exact meer welke. Denk zelf dat het die van Which Way Home is, die had zo ver ik weet ook de meest spooky achtige torrent naam :')
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 12:12:25 #271
356891 Abed
hooggeleid
pi_129748748
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 16:22 schreef Abed het volgende:
Beste nieuwe docu dit jaar voor mij.

The Crash Reel (2013) - IMDb
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 12:16:49 #272
357776 ArtistA
Wandelen door het park
pi_129748913
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 12:12 schreef Abed het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Deze moet heel gauw gekeken worden!
pi_129749118
De HBO vice series zijn ook top documantaires, zeker de laatste van de 10 waar ze met het NBA team naar Noord Korea gaat en Kim Jong Un ontmoeten.

http://hbo.vice.com/
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
  Moderator dinsdag 6 augustus 2013 @ 12:32:28 #274
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_129749507
Goede topic-reeks om te volgen.

Geen idee of het ooit genoemd is in deze reeks, maar de docu KZ vind ik toch wel één van de beste docu's ooit over concentratiekampen. Kz (2006) - IMDb

Ook goed: Hitler's Children: Hitler's Children (2011) - IMDb

En in een geheel ander segment: Hearts: Kabal i hjerter (2007) - IMDb over twee Noorse vrienden met het syndroom van Down die uit elkaar groeien, omdat één een liefje krijgt.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_129749747
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 12:32 schreef UIO_AMS het volgende:
En in een geheel ander segment: Hearts: Kabal i hjerter (2007) - IMDb over twee Noorse vrienden met het syndroom van Down die uit elkaar groeien, omdat één een liefje krijgt.
Klinkt goed, waar kijk je deze?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')