quote:Sauber test and reserve driver Robin Frijns will be given two days of running at the Silverstone Young Driver Test next month, the team has confirmed to GPUpdate.net.
The reigning Formula Renault 3.5 Champion, who is now competing in GP2, tested for the outfit at Abu Dhabi last November, but it yet to conduct miles in the C32.
The Young Driver Test takes place from July 17-19, with Red Bull announcing earlier on Friday that it is to run junior drivers Antonio Félix da Costa and Carlos Sainz Jr.
quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:30 schreef sasquatsch het volgende:
Jeroen Bleekemolen gaat rijden in de Australische V8 Endurance Cup.
De Endurance Cup bestaat uit 3 wedstrijden, nl. de Sandown 500, Supercheap Auto Bathurst 1000 en Armor All Gold Coast 600.
Bleekemolen wordt teamgenoot van Shane van Gisbergen bij TEKNO Autosports.
Hans Weijs werd er zelfs eerste algemeen :-)quote:Op maandag 1 juli 2013 18:12 schreef sasquatsch het volgende:
In de Rallye Terre de Langres liet Kevin Abbring weer eens van zich spreken. In deze Franse asfalt rally rijdt hij in de Peugeot 208 Rally Cup en dat doet hij met verve. Door 7 van de 10 proeven te winnen won hij met overmacht zijn klasse en werd 7de algemeen. In zijn klasse gaat hij nu ruim aan kop met 66 punten. De nummer twee heeft 36 punten achterstand.
En wat valt onder de noemer ''onoverkomelijke problemen''? Is daar al iets over bekend geworden?quote:Op maandag 1 juli 2013 18:12 schreef sasquatsch het volgende:
Ook in de GP2 ging het niet goed. Robin Frijns had pech in de kwalificatie dat hij als eerste zijn snelle tijd op een opdrogende baan neerzette. Toen hij naar binnen ging voor nieuwe banden om weer een snelle tijd te zetten ging het regenen waardoor hij zijn tijd niet meer kon verbeteren en uiteindelijk als 16de moest starten. In de race wist hij zich op te werken tot een virtuele 7de plaats maar daarna ging het weer mis en viel hij door versleten banden terug naar een 13de plaats. In de tweede race ging het nog minder en viel hij uit door onoverkomelijke problemen met zijn auto.
Normaal gesproken was dat wel de bedoeling om 2 dagen te testen, maar er zou wel eens een verandering van plan kunnen zijn nu de reguliere racecoureurs ook mogen komen opdraven om tests te doen met Pirelli.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 18:09 schreef MoriniStylr het volgende:
Gaat Frijns die young driver test doen op silverstone?
Speling in de ophangingquote:Op dinsdag 2 juli 2013 18:07 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
En wat valt onder de noemer ''onoverkomelijke problemen''? Is daar al iets over bekend geworden?
Ik hoop trouwens wel dat hij niet veel van dit soort races gaat meemaken, en dan een reputatie krijgt dat hij te ruig met zijn materiaal om gaat.
quote:Afgelopen weekend kwam Robin Frijns op het legendarische circuit van Silverstone in actie met de GP2 Series. Helaas gooide mechanische pech roet in het eten bij de talentvolle Limburger. Het debuterende Hilmer Motorsport doet elke race meer ervaring op in de talentenklasse. Eerder won Frijns al in Barcelona en in Engeland stond opnieuw een auto van het Duitse team op het podium: ditmaal teamgenoot Lancaster. In de trainingen was de Sauber F1-testcoureur sneller dan zijn concurrent maar daarna speelden problemen met de bolide op. Pas na de races werd de oorzaak ontdekt: een flinke speling in de ophanging.
“In de vrije training regende het. Dat waren mijn eerste meters in deze auto op een natte baan. Het ging zeker niet slecht, ik zette de tweede tijd neer. Hoewel het slechts een vrije training was, gaf dit het team een enorme boost”, blikte Frijns terug tegenover RaceXpress.nl. “De kwalificatie ging ook niet slecht. Ik had twee ronden gereden maar werd beide malen opgehouden in de laatste sector. Daarna begon het hard te regenen, waardoor ik genoegen moest nemen met P16. De top-5 was zeker mogelijk geweest, zonde.”
“Het doel voor race 1 was duidelijk: de top-8. Ik ging best wel goed en reed al na vier ronden op de tiende plaats. Na de pitstop voelde de auto totaal anders aan dan op de vrijdag, waardoor ik geen potten meer kon breken. Er was een probleem maar we konden het euvel niet vinden. Ik kampte met verschrikkelijk veel onderstuur, ook in de race van zondag. Na de race bleek dat de ophanging aan de linkerachterzijde los zat: een centimeter speling. Helaas kon ik daardoor niet naar voren komen en de snelheid van de auto laten zien. Het team heeft echter heel hard gewerkt om tot een oplossing te komen. Zij zijn zeer gedreven en als nieuwkomer presteert Hilmer uitstekend: als de stukjes in elkaar vallen kunnen we gewoon meedoen om de podiumplaatsen.”
Of eigenlijkquote:
Tis gwn een kwestie van: Als het materiaal het houd, staat hij er ook! Heeft niks met Frijns snelheid te maken. Hij was het hele weekeinde al snel, zoals hij bewees bij de FP1quote:
Gaaf zeg!quote:Op woensdag 3 juli 2013 00:35 schreef coen89 het volgende:
Voor de liefhebber mn filmpje van le mans
Le mans
Natuurlijk zegt dit niet zoveel, maar is het wel duidelijk dat het zonde is dat Frijns niet door (grote) sponsors gesteund wordt, omdat hij anders zeer waarschijnlijk snel in de F1 zou zittenquote:Robin Frijns has perhaps the most exciting CV of any junior driver out there. He stunningly and controversially won the Formula Renault 3.5 Seriesfrijns on his first attempt. The only other driver to have achieved that feat is Robert Kubica, who won the inaugural 2005 championship. Frijns made an impressive transition to GP2 this year, dominating at his second weekend in Spain. He was not able to repeat that success in the following three weekends and was incredibly dropped by the team due to lack of sponsorship. His replacement, Adrian Quaife-Hobbs is certainly quite talented (90 points by this metric), but his career to date simply does not compare to Frijns’. It is rather depressing when the hottest prospect in any junior category right now cannot even afford a drive. Here is hoping that one of the midfield Formula 1 teams realize the magnitude of his talent and pick him up, because pay-drivers will only get you so far.
In de ADAC GT Masters op hetzelfde circuit werden twee races verreden. In de eerste race werden Jeroen den Boer en Simon Knap 8ste. Peter Kox viel uit. In de tweede race behaalden Jeroen den Boer en Simon Knap het podium met een 3de plaats. Peter Kox werd 20ste.quote:But then i got a 30sec penalty.. At the briefing they tell us a rule and then after the race they change it to something else..
quote:Robin Frijns keert weer terug in de GP2. Komend weekend rijdt de Limburger op Spa-Francorchamps voor het team van Hilmer, nadat een korte sessie met de Britten Adrian Quaife-Hobbs en Jon Lancaster niet beviel.
Quaife-Hobbs werd in Hongarije achttiende, nog voor teamgenoot Lancaster. "Ze hebben Quaife-Hobbs in de auto gezet, maar daar waren ze niet heel blij mee", zei Frijns tegenover GPUpdate.net. "Ze hebben me eigenlijk wel gemist en ze hadden me nodig om weer vooraan te kunnen rijden."
Frijns werd eerder opzij gezet bij Hilmer, toen Quaife-Hobbs met een zak met geld aan kwam zetten. Tellen resultaten nu boven inkomsten? "Zoiets, ja", aldus een lachende Frijns.
Geen straf en gewoon als 11de gefinisht voor zover ik weet.quote:Op maandag 26 augustus 2013 15:50 schreef nils7 het volgende:
Nu ik t lees (en zat t live te kijken) hoe is dat afgelopen met die slingerende pipo in de Supercup..?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |