abonnement Unibet Coolblue
pi_120413772
Het is misschien wel leuk om een centraal topic te openen over Nederlands racetalent. Wie hebben we zoal met wie men serieus rekening moet gaan houden?

Allereerst de talenten geboren na 1985:

Giedo van der Garde (25 april 1985)
2011:
• GP2 (Barwa Addax Team, 5de met 49 punten in 18 races, 5 podiums, 1 pole, 1 snelste ronde)
• GP2 Asia (Barwa Addax Team, 3de met 16 punten in 4 races, 2 podiums)
2012:
• Reserve-coureur Caterham F1 Team
• GP2 met Caterham Racing

Dennis Kuipers (23-11-1985)
2011:
• WRC (FERM Powertools WRT, 12de met 21 punten in 11 races)
2012:
• WRC (part-time)

Renger van der Zande (16 februari 1986)
2011:
• DTM (Stern AMG Mercedes, 17de met 0 punten in 10 races)
2012:
• (WEC) LMS?, Porsche Supercup?

Carlo van Dam (27 Februari 1986)
2011:
• Super GT Japan
• Zuid-Koreaanse Super Race Series
• 24 uur Nurburgring (1ste in de klasse SP 3T)
• Intercontinental Le Mans Series (1 race)
2012:
• Japanse Super GT Series met Honda

Chris van der Drift (8 maart 1986)
2011:
• WSR Formule Renault 3.5 (Mofaz Racing, 12de met 43 punten in 7 races, 1 podium)
• SuperLeague Formula (Team New Zealand, 7de met 113 punten in 3 races, 1 pole, 1 snelste ronde)
2012:
• AutoGP voor MP Motorsport.

Yelmer Buurman (18 februari 1987)
2011:
• SuperLeague Formula (Team Nederland, 4de met 130 punten in 6 races, 1 gewonnen, 1 podiums)
• Benelux Radical Cup (7de met 28 punten in 2 races, 1 podium, 1 pole, 1 snelste ronde)
• FIA GT1 (Exim Bank Team China, 15de met 33 punten in 2 races, 2 gewonnen)
2012:
• European Le Mans Series met Status Grand Prix
• FIA GT 1 met Vira4One in een BMW Z4

Kelvin Snoeks (12 september 1987)
2011:
• Formule 2 (MotorSport Vision, 10de met 40 punten in 16 races)
• Benelux Radical Cup (6de met 32 punten in 3 races, 3 podiums)
2012:
• Dutch GT4

Kevin Abbring (20 januari 1989)
2011:
• WRC (Volkswagen Motorsport, 1 race (Wales), 12de algemeen, 1ste S2000 klasse)
• Frans gravel kampioenschap
2012:
• WRC met Volkswagen Motorsport in een Skoda Fabia S2000 (12de in de Rally van Monte Carlo, 1ste in de S2000 klasse)

Stef Dusseldorp (27 september 1989)
2011:
• FIA GT1 (Hexis AMR, 7de met 95 punten in 20 races, 1 gewonnen, 3 podiums)
2012:
• FIA GT1 met Hexis in een McLaren Mp4-C12

Jeroen Mul (14 juni 1990)
2011:
• Duits Formule 3 (Van Amersfoort Racing, 10de met 18 punten in 18 races)
2012:
• Porsche Supercup voor Bleekemolen Racing

Nigel Melker (25 januari 1991)
2011:
• GP3 (RSC Mucke Motorsport, 3de met 38 punten in 16 races, 1 gewonnen, 4 podiums, 2 snelste rondes)
• Formule 3 Euroseries (Mucke Motorsport, 4de met 251 punten in 24 races, 4 gewonnen, 5 podiums, 2 poles, 2 snelste rondes)
• Masters of F3 (Mucke Motorsport, 4de)
2012:
• GP2 met Ocean Racing Technology

Robin Frijns (7 augustus 1991)
2011:
• WSR Formule Renault 2.0 Eurocup (Joseph Kaufmann Racing, 1ste met 245 punten in 14 races, 5 gewonnen, 4 podiums, 1 pole)
• Northern Europen Cup Formule Renault 2.0 (Joseph Kaufmann Racing, 4de met 238 punten in 12 races, 1 gewonnen, 7 podiums, 1 pole, 3 snelste ronden)
2012:
• WSR Formule Renault 3.5 met Fortec

Hannes van Asseldonk (10 januari 1992)
2011:
• Duits Formule 3 (Van Amersfoort Racing, 5de met 61 punten in 18 races, 5 podiums, 2 poles, 1 snelste ronde)
• Oostenrijks Formule 3 (Van Amersfoort Racing, 2 races, 1 gewonnen, 1 podium, 2 poles, 2 snelste ronde)
• FIA International F3 Trophy (Van Amersfoort Racing, 2 races)
• F3 Macau Grand Prix (Hitech Racing, 5de)
2012:
• Toyota Atlantic Winterserie in Nieuw Zeeland (2de in het kampioenschap van 12 races)
• Brits Formule 3 met Fortec

Daniel de Jong (9 juli 1992)
2011:
• WSR Formule Renault 3.5 (Comtec Racing, 29ste met 2 punten in 17 races)
• AutoGP (MP Motorsport, 14de met 19 punten in 6 races)
2012:
• Volledig seizoen AutoGP voor MP Motorsport.

Indy Dontje (21 november 1992)
2011:
• Kart (CIK-FIA KZ2)
2012:
• Duitse ADAC Formule Masters met Lotus

Dennis van der Laar (3 februari 1994)
2011:
• Formule Renault 2.0 (Northern European Cup) (Van Amersfoort Racing, 7de met 186 punten in 20 races)
2012:
• Duits Formule 3 met Van Amersfoort Racing

Nyck de Vries (6 februari 1995)
2011:
• CIK-FIA KF1 Wereldkampioenschap (Chiesa Corse Zanardi Team, 1ste)
• WSK KF1 Euroseries (Chiesa Corse Zanardi Team, 1ste)
2012:
• Formula Renault 2.0 Eurocup met R-Ace GP

Beitske Visser (10 maart 1995)
2011:
• WSK KZ1 Euroseries
• WSK KZ1 Master Series
• Dutch Supercar Challenge (Praga, 4 races, 1 gewonnen, 1 podiums)
2012:
• Duitse ADAC Formule Masters
• Kart (CIK-FIA KZ1 en WSK)

Max Verstappen (30 september 1997)
2011:
• WSK Euro Series KF3 (CRG, 1ste)
• WSK Master Series KF3
• CIK-FIA KF3
2012:
• Kart (CIK-FIA KZ1 en WSK)

En dan de wat oudere meer gevestigde talenten (geboren voor 1985).
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_120425094
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 13:30 schreef sasquatsch het volgende:
Jeroen Bleekemolen rijdt in januari zowel de 24 uur van Daytona als de 24 uur van Dubai

In Daytona rijdt hij voor het team Alex Job Racing in een Porsche. In Duabi rijdt hij in een Mercedes voor Black Falcon.
Ik denk dat Bleek hoog staat op het lijstje met meeste races per jaar.
pi_120545776
Ja als je steeds ergens instapt ga je dat wel redden.
pi_120551872
Ik zou Dennis Kuipers uit de lijst halen hoor #metheelveeltalent. Daar kun je Hans Weijs voor in de plaats zetten (beide rallysport). En young & upcoming is Bas Schouten.
  donderdag 20 december 2012 @ 14:40:53 #5
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_120551898
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 11:44 schreef Funzel het volgende:
Ja als je steeds ergens instapt ga je dat wel redden.
Geef hem eens ongelijk. Ik zou ook in elke raceauto stappen die mij aangeboden werd.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_120559864
quote:
14s.gif Op donderdag 20 december 2012 14:40 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Geef hem eens ongelijk. Ik zou ook in elke raceauto stappen die mij aangeboden werd.
Dat moet ook wel, want zover ik weet is dat gewoon zijn inkomen ;)
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_120570744
Ik bedoel het ook niet negatief hoor. Die verdient gewoon overal geld waar hij raced.
pi_120904237
quote:
17s.gif Op donderdag 20 december 2012 14:40 schreef miekie72 het volgende:
Ik zou Dennis Kuipers uit de lijst halen hoor #metheelveeltalent. Daar kun je Hans Weijs voor in de plaats zetten (beide rallysport). En young & upcoming is Bas Schouten.
eensch :)
pi_121227042
Veel nederlanders in de 24 uur van Dubai die volgende week is.

Naast Jeroen Bleekemolen en Patrick Huisman zijn dit Michael Verhagen, Simon Knap, Duncan Huisman samen met Luc en Max Braams, de Racing Diva's (Liesette Braams, Sheila Verschuur, Gaby Uljee, Paulien Zwart en Sandra van der Sloot), Pieter van Soelen samen met Harry Hilders, Koen Bogaerts en Bas Schouten, Martin van den Berge met Richard Budding en Simon Gras, Wubbe Herlaar, Tom van de Mosselaar en Dries Zwienenberg, Ivo Breukers, Bert de Heus met Daniël de Jong en Leon Rijnbeek, Thomas Franken met Vincent le Sage en Rick Abresch met Danny Werkman, Wolf Nathan en Alex van 't Hoff.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_121318086
quote:
Staat ook in het lijstje hierboven. :)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_121351629
klopt maar dit was zijn eigen nieuwsbericht. Heb ik ook maar even geplaatst voor de geintresseerde.
Ben nu trouwens al de 24H in Dubai aan het volgen via de 24H app op de iphone ^O^
pi_121430472
Bleekemolen op pole in de 24 uur van Dubai. En dat zonder te rijden in de vrije trainingen. Doordat de auto eerder in de week total loss ging tijdens een crash rijden ze nu met een reservewagen van een ander team.

De race is om 11.00 uur begonnen en hier live te volgen.



[ Bericht 17% gewijzigd door sasquatsch op 11-01-2013 12:57:35 ]
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_121431168
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 12:50 schreef sasquatsch het volgende:
Bleekemolen op pole in de 24 uur van Dubai. En dat zonder te rijden in de vrije trainingen. Doordat de auto eerder in de week total loss ging tijdens een crash rijden ze nu met een reservewagen van een ander team.

De race is om 11.00 uur begonnen en hier live te volgen.

[ afbeelding ]
Auto gecrashed dus heeft het team gewoon een auto van een ander team gekocht. :')
pi_121433535
Helaas een auto van JR motorsport uitgevallen Bas is still in the race ^O^
pi_121549758
Bleekemolen heeft opnieuw de 24 uur van Dubai gewonnen met de Mercedes van het Black Falcon team. Hij reed hierin samen met Mr. DTM Bernd Schneider, Sean Edwards en Al Qubaisi. Het tweede team van Black Falcon met Simon Knap werd 7de.

Het team van Equipe Verschuur met onder andere Duncan Huisman en Luc en Max Braams werd 15de (1ste in de SP2 klasse) twee plaatsen voor het team van Cor Euser met Henk Thijssen die 17de werden (1ste in de SP3 klasse). Het team van JR Motorsports met Pieter van Soelen, Harry Hilders, Koen Bogaerts en Bas Schouten werd 18de (en 1ste in de A klasse). De Racing Diva's eindigden als 28ste en 1ste in de A3T klasse.

Voor de overige Nederlanders zie de bron (pdf).
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_121559143
Lijkt me een leuk evenement om als rijder of teamlid aan mee te doen.

The coverage via live stream, Radio Le Mans en Motors TV was ook dik in orde. ^O^
pi_121581652
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 19:24 schreef TargaFlorio het volgende:
Lijkt me een leuk evenement om als rijder of teamlid aan mee te doen.

The coverage via live stream, Radio Le Mans en Motors TV was ook dik in orde. ^O^
Probeer het via de Nissan GT Academy. :)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_121588812
Nigel Melker naar de World Series by Renault Formule 3.5

quote:
Nigel Melker rijdt dit seizoen geen GP2. Door het wegvallen van een sponsor moest de Nederlander concessies doen en koos hij voor de World Series by Renault. De 21-jarige heeft een contract getekend bij Tech1, het team waar Jules Bianchi vorig seizoen tweede mee eindigde.

Melker heeft een eenjarig contract getekend bij de Franse equipe. Een klein voordeel is zijn ervaring die hij in 2012 opdeed tijdens de race op Silverstone, waar hij bij zijn allereerste race direct een podium scoorde.

Eind 2012 was Melker nog voornemens om nog een jaar GP2 te rijden. Racing Engineering leek een serieuze optie. Maar toen één van zijn sponsoren wegviel, was de keuze voor Melker snel gemaakt: Formula Renault 3.5.

Het Franse team maakte veel indruk op Melker tijdens zijn bezoek aan de fabriek. "We hebben lang gesproken en hadden meteen een klik", aldus Melker. "Ik voelde direct de betrokkenheid van de engineers en de crew. Tech 1 is een professioneel team en heeft bewezen vooraan mee te doen. Dat kan met dit team, want om te presteren in de autosport moet je niet alleen als coureur top zijn, je hebt ook een topauto nodig. "

Voor Melker betekent de overeenkomst met de Franse equipe een belangrijke stap in zijn carrière. "Net als de GP2 Series staat ook de World Series By Renault hoog aangeschreven. De klasse is uitgegroeid tot de kraamkamer van de Formule 1. Ik kan me in deze klasse in de kijker rijden bij de Formule 1-teams. Halverwege en aan het eind van het seizoen valt bovendien een Formule1-test bij Red Bull te winnen. Dat is een heel interessant gegeven. Dat geldt trouwens ook voor de raceweekenden van Renault. Die zijn geweldig voor zowel sponsoren als racefans. Ik kijk dan ook uit naar de start van het seizoen."
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 15 januari 2013 @ 14:03:03 #20
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_121591383
Goede keuze, beter dan nog een jaar bij een flutteam in de GP2. Nu moet hij natuurlijk wel kampioen worden dit jaar.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 15 januari 2013 @ 17:59:07 #21
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_121602140
Prima keuze. Zo heb ik tenminste iemand om te supporteren als ik in Spa ben met het WSR weekend :P En hopelijk een gevecht der Lage Landen om de titel met Stoffel Vandoorne (BE) in de Fortec *O*
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_121643409
Mooie stap inderdaad. Nu vlammen en dan in 2014 Formule 1. :)
pi_121680176
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 18:09 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Ik denk dat Bleek hoog staat op het lijstje met meeste races per jaar.
Hij heeft er dit jaar 45 gereden. :)
quote:
Ik heb dit jaar 45 races gereden, waarbij ik 8 keer gewonnen heb, 6 keer een pole position pakte en totaal 18 keer op het podium stond. En met races over de hele wereld heb ik nog nooit zo veel in vliegtuigen gezeten als in 2012. Totaal maakte ik 104 vluchten en zat 546 uur in de lucht. Als je dat dus in een keer zou moeten doen, zit je meer dan 3 weken achter elkaar in het vliegtuig!
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 januari 2013 @ 15:02:23 #24
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121680330
mooie hoeveelheid wedstrijden. Een coureur als Kyle Busch zal wel hoger staan, want die rijdt soms drie races in een NASCAR-weekend.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_121983816
Dennis van de Laar ook in de 24 uur van Daytona, die dit weekend wordt verreden. Hij gaat rijden voor TRG, het team waar zijn vader ook voor rijdt.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_122307244
Jeroen Bleekemolen is 14de geworden in de 24 uur van Daytona (6de in de GT klasse). Ronald en Dennis van de Laar zijn in deze race 49ste geworden (29ste in de GT klasse).

Bron (pdf)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_122316932
En Jeroen Bleekemolen gaat het hele American Le Mans Series kampioenschap rijden met Alex Jobs Racing in de Waethertech Porsche. Hiervoor reed hij ook de Daytona 24 en een race vorig seizoen in de ALMS. Met zijn teamgenoot gaat hij voor de het GTC kampioenschap.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_122330410
Ook Arie Luyendijk jr. keert na jaren van niet racen weer terug in de autosport. Hij gaat rijden in de Stadium Super Trucks, een klasse die vooral in Amerika ongekend populair is.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 1 februari 2013 @ 13:06:27 #29
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_122338069
Overal komen de berichten dat Van der Garde om 15:30 bekend gaat maken dat hij voor Caterham gaat racen dit jaar.

Mooie quote wel van zijn manager dit :D
"Laat ik het zo zeggen, we gaan in ieder geval niet bekend maken dat Giedo volgend jaar gaat karten."
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_122352041
Even 5 miljoen of meer betalen en volgend jaar weer vervangen worden door een ander...
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 februari 2013 @ 19:27:12 #32
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_122563120
misschien. Ik herken die politieman iig als eentje van het korps Fryslân.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_122791143
Tom Coronel rijdt ook dit jaar weer in de WTCC.
quote:
Tom Coronel is ook dit jaar weer actief in het World Touring Car Championship. De 40-jarige coureur uit Eemnes verschijnt voor het derde seizoen op rij met een BMW 320 TC van ROAL Motorsport aan de start van het wereldkampioenschap voor toerwagens en mikt dit jaar op een plekje in de top-drie van het klassement.

Coronel is blij dat hij er opnieuw in geslaagd is om een stoeltje in het WTCC veilig te stellen. "Je kunt er niet omheen, de economische omstandigheden zijn zwaar. Gelukkig blijven de meeste sponsors mij ook in 2013 trouw en is het gelukt om ook enkele nieuwe partijen te interesseren", laat de Nederlander weten.

Voor het derde jaar wordt er dus samengewerkt met ROAL Motorsport, het team van oud-toerwagenkampioen Roberto Ravaglia. Na de afgelopen jaren vierde en vijfde te zijn geworden in het kampioenschap, wil Coronel dit jaar bij de eerste drie finishen. "Afgelopen winter heeft het team hard gewerkt aan het lichter en beter maken van de BMW. Anders dan in afgelopen jaren zitten we met de wagen nu dicht bij het reglementaire toegestane minimumgewicht en dat biedt voordelen. Verder is het Chevrolet-fabrieksteam er niet meer bij, wat betekent dat er kansen liggen voor ons. We zetten dit jaar in op de top-drie tijdens races en in het kampioenschap. Natuurlijk, de concurrentie heeft ook niet stilgezeten. Zo komt Honda met een fabrieksteam, maar ik heb er alle vertrouwen in dat wij dit jaar in de top kunnen meedoen.”

Darryl O'Young uit Hong Kong is dit jaar de teamgenoot van Coronel.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_122794342
Nog even wat bekendmakingen:

Jeroen Slaghekke gaat naar Amerika, hij gaat racen in de USF2000 voor Cape Motorsports

Dennis van der Laar gaat rijden in het Europese Formule 3 kampioenschap voor Van Amersfoort Racing.

Peter Kox gaat zowel in de Blancpain Endurance Series als de Europese Le Mans Series rijden voor Reiter Engineering met een Lamborghini Gallardo.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_122907720
Steijn Schothorst gaat het WSR Formule Renault 2.0 kampioenschap rijden met Josef Kaufman Racing, het team waarmee Robin Frijns kampioen werd.

Afgelopen winter reed Steijn Schothorst in NIeuw Zeeland in de Toyota Atlantic, waarbij hij vierde werd in het kampioenschap van 15 races (5 weekenden). Hij won een race en eindigde bij vier anderen op het podium. 14 van de 15 races eindigde hij in de top 10.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_122921467
Jordi van Moorsel test de Lotus
nog even en nog een karttalent die overstapt in 2013 / 14?

pi_123162673
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_123402191
Even wat laatste nieuwtjes over de Nederlandse talenten:

Hannes van Asseldonk stopt met racen, doel Formule 1 onhaalbaar.

Robin Frijns en Daniel de Jong rijden testen deze week drie dagen in de GP2. De eerste dag respectievelijk 9de en 7de. Beiden waren de snelste coureur van hun team

Daniel de Jong rijdt naast de GP2 ook mee in de AutoGP voor Manor MP Motorsport.

Nyck de Vries maakt indruk bij de Formule Renault 2.0 testen met een vierde tijd (snelste Korainen coureur). Steijn Schothorst rijdt een 17de tijd.

Kevin Abbring is weg bij Volkswagen. Hij zoekt nu een andere weg naar de top van de rallysport.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_123402594
Jammer van Abbring. Ik heb ergens gelezen dat Hans Weys dit seizoen ook niet meer voor VW uitkomt in Zuid-Afrika.
pi_123620546
Jaap van Lagen ook dit jaar actief in de Duitse Porsche Carrera Cup. Hij zal gaan rijden voor Land Motorsport en wil strijden om de titel.

Yelmer Buurman zal gaan rijden in de Blancpain Endurance Series voor Marc VDS Racing Team. Ook Nicky Catsburg zal voor dit team uitkomen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_123647530
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 16:07 schreef sasquatsch het volgende:
Jaap van Lagen ook dit jaar actief in de Duitse Porsche Carrera Cup. Hij zal gaan rijden voor Land Motorsport en wil strijden om de titel.

Yelmer Buurman zal gaan rijden in de Blancpain Endurance Series voor Marc VDS Racing Team. Ook Nicky Catsburg zal voor dit team uitkomen.
Het marc VDS team was vorig jaar al zeer sterk maar zal dit jaar zeker weer een gooi naar de titel doen. Nederland is dit jaar weer goed vertegenwoordigd in de Blancpain Endurance series.

Toevallig iemand een idee wat mike Hezemans dit jaar gaat doen?
pi_123656569
Robin Frijns test vandaag weer voor Trident, nadat hij vorige week al voor dit team testte. Ook Daniel de Jong komt in actie. Hij rijdt voor Manor MP Motorsports.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_123658894
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_123734952
Na op dinsdag voor Trident getest te hebben, test Frijns vandaag voor het nieuwe team Russian Time.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_123736672
Vandaag test het Phoenix team audi op circuit zolder. Dit team zal dit jaar met een audi R8 racen in de FIA GT series. 20 april op zolder en 7juli op zandvoort
pi_123741184
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 10:11 schreef coen89 het volgende:
Vandaag test het Phoenix team audi op circuit zolder. Dit team zal dit jaar met een audi R8 racen in de FIA GT series. 20 april op zolder en 7juli op zandvoort
Volgens mij rijdt daar geen Nederlander bij.

[ Bericht 0% gewijzigd door sasquatsch op 07-03-2013 12:58:00 ]
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_124251472
Voorlopig geen GP2 voor Robin Frijns, zowel Russian Time als Trident (de twee teams waarvoor hij getest heeft) hebben hun rijders voor komend seizoen vastgelegd.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_124265677
Dat is toch vrij pijnlijk voor Frijns :{
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
pi_124267492
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 14:57 schreef sasquatsch het volgende:
Voorlopig geen GP2 voor Robin Frijns, zowel Russian Time als Trident (de twee teams waarvoor hij getest heeft) hebben hun rijders voor komend seizoen vastgelegd.
Ik had hem graag in DTM bij Mercedes gezien.

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 20:29 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
Dat is toch vrij pijnlijk voor Frijns :{
Waarom? Kans was groter dat hij niet dan wel zou rijden in GP2.
pi_124287694
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 21:01 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Ik had hem graag in DTM bij Mercedes gezien.

[..]

Waarom? Kans was groter dat hij niet dan wel zou rijden in GP2.
Ik ook, zeker na het afscheid van Ralf daar. Maar ze hebben gekozen voor een andere Duitser, de 18 jarige Pascal Wehrlein.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_124300571
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 12:17 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Ik ook, zeker na het afscheid van Ralf daar. Maar ze hebben gekozen voor een andere Duitser, de 18 jarige Pascal Wehrlein.
Mercedes was verrast door de keuze van Kubica en koos als noodgreep voor Schumacher maar bij nader inzien toch maar voor iemand anders?
  donderdag 28 maart 2013 @ 11:43:37 #52
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_124601722
Max Verstappen blijft ook alles winnen wat op z'n pad komt: http://verstappen.nl/nieuws/8157.html

Hopelijk blijft hij deze progressie vasthouden. Is volgens mij misschien wel het grootste talent wat we rond hebben lopen.
pi_124604357
Het autosport seizoen is weer begonnen.

Vorige week hadden we de eerste Formule 1 race met Giedo van der Garde in Australië, waar hij 18de werd. Dat weekend won Jeroen Bleekemolen de 12 uur van Sebring in de GTC klasse. Deze race telt mee voor het American Le Mans Series kampioenschap.

Afgelopen weekend begonnen weer flink wat andere raceklasses, waaraan Nederlanders meedoen, met hun kampioenschap.

Op het circuit van Sepang in Maleisie hadden we naast de (tweede) race in de Formule 1 ook de eerste races van het GP2 kampioenschap en de Porsche Carrera Asia Cup. Giedo werd 15de in de Formule 1, Daniel de Jong viel in de eerste GP2 race uit na een aanrijding met teamgenoot Adrian Quaiffe-Hobbs, die daarvoor een gridpenalty voor race twee kreeg. In de tweede race werd Daniel 14de. In de Porsche Carrera Cup Asia werd Ho-Pin Tung gediskwalificeerd nadat hij als 6de was gefinisht. Er ontbrak een ringetje van de bevestiging van de achterste spoorstang van zijn Porsche.

Op Monza waren er ook drie kampioenschappen met Nederlanders aan de start. In de WTCC eindigde Tom Coronel in de eerste race als 9de en in de tweede race als 11de. In de Formule 3 Euroseries reed Dennis van de Laar in drie races naar een 9de en 10de plaats in de de eerste twee races. In de derde race viel hij helaas uit. Meindert van Buuren viel in de eerste AutoGP race uit. In de tweede race werd hij 10de.


In de tweede ronde van de WSK Euro Series in Zaragoza in Spanje deed Max Verstappen goede zaken. In beide finaleraces eindigde hij respectievelijk als 2de en 1ste en staat nu in het kampioenschap honderd punten los van de nummer 2. Jorrit Pex eindigde als 12de en 4de en staat nu als 3de in het klassement.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_124607314
Beitske Visser treedt toe tot het Red Bull Junior Team
quote:
Het Nederlandse racetalent Beitske Visser is toegetreden tot het Red Bull Junior Team, zo kan RaceXpress.nl melden. De snelle jongedame rijdt in de kleuren van de energiedrankengigant in de ADAC Formel Masters voor Motopark Academy. De Zuid-Afrikaan en eveneens Red Bull-talent Callan O'Keeffe wordt haar teamgenoot. Visser voegt zich bij het rijtje met Tom Blomqvist, Daniil Kvyat, Carlos Sainz Junior en Antonio Felix da Costa, die ook onderdeel zijn van het talentenprogramma en hopen ooit voor het Red Bull F1 Team in actie te mogen komen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_124613829
Vrouw in de F1 in de toekomst :D
pi_124614382
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 17:18 schreef Funzel het volgende:
Vrouw in de F1 in de toekomst :D
Er is nog een Nederlandse vrouwelijke coureur, die in de ADAC Formule Masters gaat rijden. Stéphane Kox, de dochter van Peter Kox gaat dit seizoen ook in deze klasse rijden.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_124614498
Hier alvast een voorlopig overzicht van wie waar rijdt:

--- Geboren na 1 januari 1987:

Yelmer Buurman: Blancpain Endurance Series met Marc VDS Racing Team
Timo van der Marel: Ford Fiesta Sport Trophy
Stef Dusseldorp: BlancPain Endurance Series met Hexis
Jeroen Mul: Porsche Supercup voor Team Bleekemolen
Nigel Melker: WSR Formule Renault 3.5 met Tech1
Robin Frijns: testrijder F1 bij Sauber
Pieter Schothorst: Toyota Racing Series Nieuw Zeeland (3 races), Porsche Carrera Cup Duitsland voor Team Bleekemolen
Jeroen Slaghekke: USF2000 voor Cape Motorsports
Daniel de Jong: GP2 met Manor MP Motorsport, AutoGP met Manor MP Motorsport
Indy Dontje: ADAC Formule Masters met Lotus
Dennis van de Laar: Europese Formule 3 met Van Amersfoort Racing
Steijn Schothorst: Toyota Racing Series Nieuw Zeeland, WSR Formule Renault 2.0 met Josef Kaufman Racing
Meindert van Buuren: AutoGP met Manor MP Motorsport
Nyck de Vries: WSR Formule Renault 2.0
Beitske Visser: ADAC Formule Masters met Motopark Academy (Red Bull Junior Team)
Stéphane Kox: ADAC Formule Masters
Max Verstappen: Kart

--- Geboren voor 1 januari 1987:

Giedo van der Garde: F1 met Caterham
Nicky Pastorelli: International GT Open, Super GT klasse
Ho-Pin Tung: Asian Le Mans Series, Porsche Carrera Cup Asia
Peter van Merksteijn jr.: Cross Country Rally's
Jeroen Bleekemolen: ALMS GT Pro met Alex Jobs Racing
Bas Schothorst: Porsche Carrera Cup Duitsland voor Team Bleekemolen
Sebastiaan Bleekemolen: Porsche Supercup voor Team Bleekemolen
Jaap van Lagen: Porsche Carrera Cup Duitsland met Land Motorsport
Peter Kox: Blancpain Endurance Series, Europese Le Mans Series (beide voor Reiter Engineering)
Tom Coronel: WTCC met Roal BMW
Tim Coronel: Dakar Rally

Ik ben nog bezig met een overzicht zoals in de OP.
Aanvullingen zijn welkom.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_124636240
Frijns gaat dus een jaartje PR man spelen, word je ook niet veel beter van :')
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 29 maart 2013 @ 09:26:12 #59
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_124636270
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 09:24 schreef M.Melandri het volgende:
Frijns gaat dus een jaartje PR man spelen, word je ook niet veel beter van :')
Tja, Bottas heeft vorig jaar hetzelfde gedaan toch? En die heeft nu dus gewoon een racestoeltje :)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_124636315
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 09:26 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Tja, Bottas heeft vorig jaar hetzelfde gedaan toch? En die heeft nu dus gewoon een racestoeltje :)
Bottas mocht altijd op vrijdag rijden, dan kun je nog wat laten zien tov de racecoureurs.
pi_124710424
Onthoud de naam Mika Morien goed, volgens mij is het manneke net 12, maar wat kan die rijden... _O_
pi_124750378
Nog een aanvulling ts:

Simon knap rijd dit jaar met het nederlandse team DB motorsport in de ADAC GT masters. Helaas niet op zandvoort dit jaar
pi_124838752
Kevin Abbring gaat rijden in de Peugeot 208 Rally Cup, met als doel volgend jaar een stoeltje bij Peugeot in de WRC te bemachtigen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_124857144
En Dennis Kuipers mag in de WRC eenmalig invallen bij Qatar M Sport. Juho Hänninen is verhinderd, daardoor kan Kuipers zijn Fiesta in Portugal overnemen.
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_124868699
Ook even het vermelden waard (Belgisch nieuws):

Van Herck kiest met bijzondere Mazda 3 tri-rotor wederom voor Supercar Challenge

Om er een idee van te krijgen hoe die auto dan klinkt :


_O_ _O_

Formule 1 regels van 2015 mogen van mij wel aangepast worden naar "O" 6 ipv V6 :D
pi_124889127
http://www.autosport.be/n(...)-derde-jaargang.html


Waar de adac gt masters het dit jaar moeilijk hebben om een vol startveld te krijgen zitten ze bij de blancpain endurance series al aan de limitien van 60 auto's!!! Bij far de leukste gt serie van komend seizoen!!
pi_124891627
quote:
1s.gif Op donderdag 4 april 2013 20:16 schreef coen89 het volgende:
http://www.autosport.be/n(...)-derde-jaargang.html

Waar de adac gt masters het dit jaar moeilijk hebben om een vol startveld te krijgen zitten ze bij de blancpain endurance series al aan de limitien van 60 auto's!!! Bij far de leukste gt serie van komend seizoen!!
quote:
Een ander opmerkelijke verandering voor 2013 is het instellen van een maximaal aantal deelnemers. In de afgelopen jaren zagen we geregeld startvelden van 35 tot 40 wagens, ook in 2012. Dit jaar zijn er maximaal 28 startplaatsen te vergeven.

Bron: http://www.racinglife.nl/(...)-duiventil-in-2013-/
  vrijdag 5 april 2013 @ 10:39:46 #68
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_124907508
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 09:24 schreef M.Melandri het volgende:
Frijns gaat dus een jaartje PR man spelen, word je ook niet veel beter van :')
Volgens mij valt er nog wel wat te leren voor hem qua PR ;)
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 5 april 2013 @ 12:20:54 #69
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_124910545
quote:
14s.gif Op zondag 31 maart 2013 04:18 schreef Alexxxxx het volgende:
Onthoud de naam Mika Morien goed, volgens mij is het manneke net 12, maar wat kan die rijden... _O_
Morien komt me bekend voor van toen ik nog wel eens naar Paasraces/Pinksterraces enzo ging kijken?

Edit: Ronald Morien dus, zoon van denk ik? :)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 5 april 2013 @ 12:21:32 #70
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_124910566
Oh en dit lijkt me ook best prima nieuws :Y

http://www.gpupdate.net/n(...)nprogramma-red-bull/
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 5 april 2013 @ 13:09:12 #71
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124912067
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 12:21 schreef heywoodu het volgende:
Oh en dit lijkt me ook best prima nieuws :Y

http://www.gpupdate.net/n(...)nprogramma-red-bull/
eh, vorige week belde :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 5 april 2013 @ 14:14:47 #72
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_124914207
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 april 2013 13:09 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

eh, vorige week belde :P
Oh, ik zag 4 april als datum en keek dus maar tot 4 april in dit topic terug :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_124927483
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 12:20 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Morien komt me bekend voor van toen ik nog wel eens naar Paasraces/Pinksterraces enzo ging kijken?

Edit: Ronald Morien dus, zoon van denk ik? :)
Mika is de zoon van Ronald inderdaad, ronald racete met de paasraces in de clio en swift cup

pi_124951633
Formule Renault 3.5, Monza, 1e race, 6 april 2013
1. Stoffel Vandoorne - Fortec - 46m48.474s
2. Kevin Magnussen - DAMS - 7.053s
3. Christopher Zanella - ISR - 8.596s
4. Oliver Webb - Fortec - 8.991s
5. Nigel Melker - Tech 1 - 16.461s [na diskwalifiatie in kwalificatie gestart vanaf laatste positie!]
6. Arthur Pic - AV Formula - 17.087s
7. Jazeman Jaafar - Carlin - 17.838s
8. Mihai Marinescu - Zeta Corse - 18.474s
9. Matias Laine - P1 - 19.932s
10. Norman Nato - DAMS - 25.456s
11. Andre Negrão - Draco - 29.408s
12. Zoel Amberg - Pons - 38.137s
13. Nico Müller - Draco - 38.144s
14. Marlon Stockinger - Lotus - 38.988s
15. Mikhail Aleshin - Tech 1 - 45.247s
16. Carlos Huertas – Carlin - 45.650s
17. Emmanuel Piget - Zeta - 49.859s
18. Will Stevens - P1 - 56.310s
19. Marco Sörensen - Lotus - 1 ronde

Uitgevallen
Pietro Fantin - Arden Caterham - 23
António Félix da Costa - Arden Caterham - 13
Nikolai Martsenko - Pons - 6
Lucas Foresti - Comtec - 1
Sergey Sirotkin - ISR - 1
Yann Cunha - AV Formula - 0
Daniil Move - Comtec - 0
pi_124981161
Even een minder moment van Tom Coronel tijdens de kwalificatie van de WTCC race in Marrakesh (op ca 3 minuten)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_124981360
Gister heeft peter kox met de lamborghini van het Blancpain team de 12 uur van hungaroring gewonnen. Nu maar eens afwachten hoe de nieuwe auto presteert in de blancpain endurance series
  zondag 7 april 2013 @ 12:08:53 #77
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_124982030
Zometeen op Eurosport 2:

12:15
Car racing
Auto GP: Auto GP in Marrakech, Morocco - Second race (60min)

Met Daniel de Jong en Meindert van Buuren :)

Met aansluitend:
13:15
Car racing
CAR RACING: World Series by Renault in Monza, Italy - Second race (26min)

Met Nigel Melker.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_124982892
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 12:08 schreef Sinister-D- het volgende:
Zometeen op Eurosport 2:

12:15
Car racing
Auto GP: Auto GP in Marrakech, Morocco - Second race (60min)

Met Daniel de Jong en Meindert van Buuren :)

Met aansluitend:
13:15
Car racing
CAR RACING: World Series by Renault in Monza, Italy - Second race (26min)

Met Nigel Melker.
Auto gp komt 7juni naar zandvoort !!!
pi_125039735
Afgelopen weekend hadden we weer diverse coureurs aan de start van de verschillende races.

In Marrakesh in Marokko reed Tom Coronel in de WTCC de tweede ronde van het kampioenschap. Na een domme fout in de kwalificatie, waarbij hij achter op zijn teamgenoot reed, slaagde hij erin veel plaatsen goed te maken tijdens de races. In de eerste race werd hij 9de en in de tweede race 6de.


Ook in Marrakesh was de tweede ronde van AutoGP met Daniel de Jong (normaal gesproken uitkomend in de GP2) en Meindert van Buuren. In de eerste race werd Daniel knap 2de en viel Meindert uit. In de tweede race was het omgekeerd. Daniel viel uit door een botsing met Karthikeyan (na een goede start) en werd Meindert 6de.

Op Monza reed de World Series by Renault Formule Renault 3.5 met Nigel Melker. Slechte kwalificaties zorgden ervoor dat hij beide races achter in het veld moest starten. In de eerste race wist hij zich knap op te werken naar een 5de plaats. In de tweede race ging het wat moeizamer en werd hij uiteindelijk 11de (na een straf voor teamgenoot Aleshin). Onze zuiderbuur Stoffel Vandoorne wist indruk te maken door de eerste race van start tot finish te leiden. In de tweede race werd hij derde.


Op Hockenheim werd er in de Formule Renault 2.0 gereden voor de Northern European Cup. Hier werd ons land vertegenwoordigd door Steijn Schothorst, die op Hockenheim circuit respectievelijk als 8ste, 10de en 5de eindigde in de drie races.

Op het circuit van Vallelunga reed een andere Nederlander in de Formule Renault 2.0. Nyck de Vries werd 4de in de eerste race voor de Formule Renault 2.0 Alps Cup. In de tweede race viel hij uit.

Op de Hungaroring was er een 12 uurs race, die door de Nederlanders Peter Kox en Nico Pronk werd gereden als voorbereiding op de Blancpain Endurace Series. Deze 12 uurs race wisten ze te winnen in hun Lamborghini Gallardo.

Kevin Abbring tenslotte reed in de Rallye Terre des Causses, wat de eerste race is voor de Franse Peugeot 208 Rally Cup. Hierin is hij 13de overall geworden en 1ste in de Peugeot 208 klasse.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_125264080
Frijns slaat aanbod om 'gratis' in GP2 te racen af, Sauber niet blij.
quote:
Robin Frijns heeft twee aanbiedingen om in de GP2 aan de slag te gaan afgewezen zo meldt blick.ch.

Het Nederlandse talent zou twee aanbiedingen van GP2 teams hebben afgeslagen. Frijns zou ‘gratis’ kunnen instappen bij die teams om in de GP2 zijn kunsten te vertonen. De Limburger heeft ook nog een aanbod gehad om zondag in Bahrein te racen, maar ook deze is door Frijns naar de prullenbak verwezen.

De testrijder van Sauber laat dus mooie kansen lopen om in de GP2 te racen. Bij Sauber zijn ze dan ook niet echt blij met deze acties van de Nederlander. Teambaas van Sauber Monisha Kaltenborn is niet te spreken over de persoonlijke ontwikkelingen van Frijns.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_125265278
Welke teams?
pi_125266888
Beetke omhoog gevallen ineens?? Meneer heeft een contract bij sauber en alles anders dan F1 is dan opeens minder.
  zondag 14 april 2013 @ 15:37:17 #83
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_125267833
Als je niet bij een goed team zit is GP2 een flinke tijdverspilling.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_125269933
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 14:22 schreef TargaFlorio het volgende:
Welke teams?
Staat er niet bij, ook niet in de originele bron. Wat het aanbod in Bahrein betreft zou het team naast Frijns ook zijn begeleider moeten betalen en toen ging het niet door.

Originele bron (Duits)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_125306595
Blijkbaar is Frijns toch tot overeenstemming gekomen met een team.
quote:
Robin Frijns maakt komend weekend in Bahrein zijn racedebuut in de GP2 Series. De talentvolle Nederlander komt in actie voor het Duitse Hilmer Motorsport, dat dit seizoen debuteert in het sterke talentenkampioenschap. De Sauber F1-tester maakte deze winter indruk tijdens diverse testdagen maar had niet voldoende budget om een stoeltje te bemachtigen. Nu kan de regerend kampioen van de World Series by Renault alsnog debuteren in de GP2, aangezien Hilmer hem gevraagd heeft om in te stappen zodat hij het team verder naar voren kan brengen.

“Hier ben ik enorm blij mee!”, aldus de enthousiaste Frijns tegenover RaceXpress.nl. “Het is natuurlijk fijn als je weer kunt rijden. Ik ben benieuwd hoe het zal gaan, het niveau in de GP2 is erg hoog. Bovendien is het een nieuw team. Ikzelf heb nog maar enkele dagen ervaring in deze auto achter de rug en de Pirellibanden zijn net als in de Formule 1 super moeilijk. Het gaat de eerste races niet eenvoudig worden maar we moeten hard werken, dan zal er vanzelf progressie te zien zijn.”

Hilmer Motorsport heeft afgelopen winter het kwakkelende Ocean Racing Technology overgenomen: “Zij hebben veel ervaring in huis gehaald, wat zich uitbetaalde tijdens de tests en eerste race. Toch zal het niet eenvoudig zijn: je vecht als nieuwkomer tegen de gevestigde orde die jarenlange ervaring heeft, met veel data van voorgaande seizoenen en coureurs met veel races achter de naam. Daar ben ik niet bang voor, ik zie het als een nieuwe uitdaging.”

“Het team wilde me graag hebben om hen verder naar voren te brengen. Ik zal wel even moeten wennen aan de banden, die moet ik nog goed onder de knie krijgen. Ook ik heb veel te leren in deze nieuwe klasse. Daarnaast ken ik het circuit niet maar ik heb er enorm veel zin in!”
Ocean Racing is het team waarmee Nigel Melker vorig jaar in de GP2 reed.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_125307162
Een overzicht van de resultaten van de Nederlanders van afgelopen week.

In de Formule 1 Grand Prix van China reed Giedo van der Garde naar een 18de plek toe. Voor de derde keer op rij wist hij aan de finish te komen. Helaas heeft hij wat moeite om de medium banden onder controle te krijgen.

In het voorprogramma reed Ho-Pin Tung in de Porsche Carrera Cup Asia. Hij werd 8ste in de eerste race en 5de in de tweede race.

Dennis van der Laar reed drie races in de F3 Euroseries op Silverstone. In de eerste race werd hij 17de, in de tweede race 12de en de derde race viel hij na 1 ronde uit.

In de Blancpain Endurance Series reden zes Nederlanders. Niek Hommerson werd de beste Nederlander met een 5de plaats (1ste in de Pro-Am klasse). Yelmer Buurman werd 8ste (6de in de Pro klasse). Klaas Hummel werd 10de (3de in de Pro-Am klasse). Stef Dusseldorp werd 25ste (13de in de Pro klasse), Nicky Catsburg werd 36ste (17de in de Pro klasse) en Peter Kox werd 43ste (15de in de Pro-Am klasse).

Dennis Kuipers reed in de Rally van Portugal voor het Qatar World Rally Team. Hij reed lange tijd op de zevende plek maar in het zicht van de finish moest hij opgeven omdat zijn auto voor aanvang van de laatste proef niet meer wilde starten.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_125307334
Even wat motorracenieuws: Michael vd Mark was goed op dreef in de World Supersport klasse. In de race op Motorland Aragon finishte de Pata Honda rijder als tweede achter veteraan Fabien Foret. Hij staat hiermee ook tweede in de stand, opnieuw achter Foret.
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_125311339
heel vet promo filmpje van Bas Schouten wilde hem jullie niet onthouden.

Racing Life of Bas Schouten door epicbranding
pi_125312791
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 12:43 schreef sasquatsch het volgende:
Blijkbaar is Frijns toch tot overeenstemming gekomen met een team.

[..]

Ocean Racing is het team waarmee Nigel Melker vorig jaar in de GP2 reed.
Heel goed nieuws! :)
pi_125338995
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 15:45 schreef Funzel het volgende:

[..]

Heel goed nieuws! :)
Zeker, want van een jaar niks doen word je absoluut niet beter van.
pi_125345217
Nog een berichtje over Frijns met de reactie van Frijns zelf over het wel of geen geld meebrengen.

quote:
Apr.16 (GMM) New Sauber reserve driver Robin Frijns will get back on track this weekend in Bahrain.

Earlier, the highly rated 21-year-old Dutchman said he would focus solely on his new formula one role in 2013.

The reigning Formula Renault 3.5 series champion, Frijns had hoped to split his time between Sauber and a race cockpit in GP2 this year, but he said he could not put together the right budget for a competitive drive.

"We do it right or not at all," he told De Telegraaf newspaper last month.

But it is rumoured Sauber was unhappy that Frijns had turned down some offers to contest GP2 in 2013, believing its reserve driver should stay race-sharp if possible.

A source told Speed Week: "Money was not the problem, he could have driven for free. And we're talking about a really good team.

"Dozens of young drivers would do anything for such an offer."

Sauber team boss Monisha Kaltenborn confirmed that Sauber would like Frijns to race.

"In general, we have an interest in ensuring that our young driver is driving. Just as was the case in the past with Esteban Gutierrez.

"I have also heard that Robin turned down some good teams. Now he's coming to Bahrain and so I want to hear from him."

However, the very latest news is that Frijns has now agreed to race for the new Hilmer team in Bahrain.

"We hope that we can do the whole season together," said team boss Franz Hilmer.

Frijns denies he was pushed to accept the drive, denying that refusing to accept anything other than a top seat was a sign of arrogance.

"It had nothing to do with arrogance," he is quoted by formule.nl.

"With the other teams I had to bring money, and I didn't have it. Hilmer said I could drive in Bahrain for free, and I'd be crazy to refuse that.

"I just want to race.

"For now it's a deal just for one weekend, but hopefully now the story will go away that I feel too good for GP2. Of course that's nonsense," he insisted.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_125345999
Frijns zal in de GP2 echt niet vooraan rijden met Hilmer, maar dat hoeft ook helemaal niet. Hij heeft zijn snelheid al lang laten zien namelijk. Het is in ieder geval een mooie gelegenheid om de Pirelli's beter te leren kennen. Ik hoop dat het gaat uitmonden in een deal voor het hele seizoen, dat zou echt perfect voor hem zijn!
pi_125346181
Overigens weet ik niet precies wat dit concreet gaat betekenen:
http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=48901

Zou het bijvoorbeeld kunnen dat we af en toe toch Frijns in VT1 zien dit seizoen?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 16 april 2013 @ 11:04:41 #94
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_125346262
misschien eind dit jaar, eerder niet. Zowel Hülkenberg als Gutierrez hebben in eerste instantie alle tijd nodig om de Sauber beter te maken
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_125347486
http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=48935

Kunnen we onze jongens Robin en Daniel live in actie zien!
pi_125353259
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 april 2013 11:47 schreef ChemicalCurry het volgende:
http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=48935

Kunnen we onze jongens Robin en Daniel live in actie zien!
Jammer dat ze niet de gp2 van Bahrein live uitzenden. Robin is niet zeker dat hij na Bahrein ook nog in de GP2 zit. Hij heeft getekend voor 1 race.

Ik vraag me af of RTL7 inderdaad de formule1 niet meer wou uitzenden. Als er een Nederlander in de formule1 had RTL alles moeten doen om de formule1 te houden. Zeker omdat er meer mensen naar gaan kijken. Kijk maar naar Jos Verstappen.
Ik ben bang dat Sport1 veel geld heeft gevraagd om formule1 te kunnen uitzenden. En dat de FOM heeft gezegd van hier krijg je de formule1. Zo gaat met veel dingen in de formule1 wie meeste geld krijgt zijn zin. Kijk maar naar de circuits.

Nu zit het achter een decoder voor 15 euro per maand. En te denken dat jaren geleden Bernie heeft gezegd dat de formule1 nooit zal verdwijnen achter de decoder. http://www.gpupdate.net/n(...)t-achter-de-decoder/.
Als de formule1 achter de decoder blijf dan hebben sponsors ook weinig nut.
pi_125363743
Hilmer hoopt op heel seizoen met Frijns

quote:
Hilmer Motorsport-baas Franz Hilmer is erg blij dat met de komst van Robin Frijns. De Limburger rijdt vooralsnog alleen in Bahrein voor de Duitse formatie, maar Hilmer hoopt dat hij ook de rest van het seizoen voor zijn team kan uitkomen.

"We zijn bijzonder blij dat Robin in Bahrein in onze auto zit en hopen dat hij de rest van het seizoen ook voor ons kan rijden", vertelt Hilmer, die afgelopen winter de GP2-licentie van Ocean Racing Technology overnam. "We zullen alles doen om het Robin naar zijn zin te maken in de auto en hem de kans te geven om voorin mee te doen."
Feel free to ignore my comments.
pi_125380469
Ter info:

Komend weekend op circuit zolder in belgië een heel weekend vol GT actie!!

- FIA GT series ( met Peter Kox in de lambo)

- Dutch supercar challenge

- Brcc

Ik ben er vrijdag en zaterdag *O*
pi_125387262
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 april 2013 23:44 schreef coen89 het volgende:
Ter info:

Komend weekend op circuit zolder in belgië een heel weekend vol GT actie!!

- FIA GT series ( met Peter Kox in de lambo)

- Dutch supercar challenge

- Brcc

Ik ben er vrijdag en zaterdag *O*
Wat doe jij precies? foto's maken of toeschouwer spelen?
pi_125437438
Naast zijn optreden in de ALMS zal Jeroen Bleekemolen ook 6 races in de Porsche Supercup rijden voor Lechner Motorsport.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_125500314
Frijns 10e gekwalificeerd! Netjes hoor...
pi_125517239
Peter Kox pakt de pole in de FIA GT Series.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  zaterdag 20 april 2013 @ 11:53:58 #103
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_125518167
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 21:39 schreef ChemicalCurry het volgende:
Frijns 10e gekwalificeerd! Netjes hoor...
Dat is best knap, beter dan ik had verwacht. Het is ook en compleet nieuw team.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_125519157
Even een berichtje uit zolder :+

Peter kox zet de blancpain Lamborghini op pole position voor de kwalificatie race van vanmiddag *O*
pi_125520278
10e plek van Frijns is prima.

Vanmiddag half 4 toch live op RTL7?

quote:
1s.gif Op zaterdag 20 april 2013 12:34 schreef coen89 het volgende:
Even een berichtje uit zolder :+

Peter kox zet de blancpain Lamborghini op pole position voor de kwalificatie race van vanmiddag *O*
^O^
pi_125520713
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 13:17 schreef TargaFlorio het volgende:
10e plek van Frijns is prima.

Vanmiddag half 4 toch live op RTL7?

[..]

^O^
Niet volgens mijn EPG. Morgen om 15.30 samenvatting van beide races.

Maar voor de zekerheid wel ingesteld :)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_125524734
Sjonge, op deze manier maakt Frijns zich niet bepaald populair. Fantastische race van Rossi overigens, die net als Frijns op het laatste moment instapte!!!
pi_125568016
Peter Kox heeft vandaag de hoofdrace gewonnen van de FIA GT series op circuit Zolder. *O*

Best knap. 2 weken geleden de 12 uur van de hongaroring gewonnen en gister 2de geworden in de kwalificatie race. :)
pi_125568356
quote:
8s.gif Op zaterdag 20 april 2013 16:15 schreef ChemicalCurry het volgende:
Sjonge, op deze manier maakt Frijns zich niet bepaald populair. Fantastische race van Rossi overigens, die net als Frijns op het laatste moment instapte!!!
Race 2 niet beter :(
pi_125579604
Goede reclame voor de NL coureurs. Vd garde en frijns :')
pi_125606386
Frijns is met Hilmer in onderhandeling over de rest van het seizoen. Dat zal er na dit weekend niet gemakkelijker op zijn geworden. Laten we hopen dat ze vooral naar zijn 10e plaats in de kwalificatie kijken...
http://www.gpupdate.net/n(...)or-rest-van-seizoen/
  Redactie Sport dinsdag 23 april 2013 @ 01:27:49 #112
274204 crew  Mexicanobakker
pi_125627766
quote:
15s.gif Op maandag 22 april 2013 17:59 schreef ChemicalCurry het volgende:
Frijns is met Hilmer in onderhandeling over de rest van het seizoen. Dat zal er na dit weekend niet gemakkelijker op zijn geworden. Laten we hopen dat ze vooral naar zijn 10e plaats in de kwalificatie kijken...
http://www.gpupdate.net/n(...)or-rest-van-seizoen/
Alsof Hilmer liever een kutkneus heeft dan Frijns :')
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_125628744
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 01:27 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Alsof Hilmer liever een kutkneus heeft dan Frijns :')
Hehehehe! :) Ik zou trouwens niet weten welke kutkneuzen er in de picture zijn bij Hilmer...
pi_125629770
Conor Daly had maar een deel voor het weekend in Maleisië, maar lijkt na zijn Indy deelname zich op de Gp3 te concentreren. En voor de rest is de enige vrees die Frijns nog heeft dat er een kneus met veel geld langskomt, want dat is en blijft zijn grootste probleem: geen sponsorbudget
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_125634558
Afgelopen weekend kwamen er weer diverse Nederlanders in actie.

Op het circuit van Sakhir in Bahrein werd de Formule 1 race gehouden met Giedo van der Garde. Hij werd 21ste en laatste, maar heeft wel de race uitgereden, ondanks een aanrijding, doordat hij de gespinde Vergne niet meer kon ontwijken, in de eerste ronde. Vanaf de GP van Spanje heeft hij dezelfde updates als Charles Pic deze race had en kan hij misschien verder naar voren komen.


Op hetzelfde circuit reden Daniel de Jong en Robin Frijns in de GP2. Daniel viel in de eerste race al in de eerste ronde uit door een schakelprobleem. Robin wist als 21ste te finishen na bij een inhaalactie door gebrek aan grip tegen Richelmi gereden te zijn. In de tweede race werd Daniel de Jong 18de en Robin Frijns 23ste na zich opgewerkt te hebben naar een 15de plek. Hierbij had hij echter teveel van zijn banden gevergd, waardoor hij weer terugviel.

In de FIA GT Series op Zolder deed Peter Kox mee. Na al de pole gepakt te hebben werd hij 2de in de kwalificatierace en wist hij de hoofdrace te winenn.

Op Long Beach werd Jeroen Bleekemolen 4de in de GTC klasse van de American Le Mans Series.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_125635404
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 24 april 2013 @ 12:56:32 #117
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_125676581
quote:
Zou humor zijn als ze dit logo dan op de auto zouden plakken:
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_125682076
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_125718374
Valt me wel al een paar jaar op. Dat nederlanders nauwlijks succesvol zijn in formule klasses. Als je dat vergelijkt met de coureurs die in GT auto's rijden. Als je kijkt hoe succesvol bijv mike hezemans en jeroen bleekemolen zijn. Ik zie liever dat ze een hoop geld stoppen in een NL le mans team dan in een stoeltje bij een kansloos F1 team
pi_125718911
Helaas geen daniël de jong op zandvoort dit jaar :(

http://www.autosport.be/n(...)-op-de-kalender.html
pi_125796268
Renger van der Zande rijdt dit weekend in het International GT Open kampioenschap voor Seyffart Racing, . Zijn start is goed met een pole position. Vooralsnog is het voor een race, maar met dit soort resultaten kan het snel meer worden.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_125853480
Tom coronel wint race race 2 van wtcc op slowakije *O*
pi_125869347
Afgelopen weekend waren diverse wedstrijden met Nederlanders te zien.

In de World Series by Renault op het reed Nigel Melker in de Formule Renault 3.5 klasse. In beide races wist hij een 6de plaats te behalen. Vooral zijn tweede race was de moeite waard omdat hij in de regen mooie inhaalacties liet zien.


In de Formule Renault 2.0 reden twee Nederlanders mee. Steijn Schothorst werd in de eerste race 6de en in de tweede race 22ste. McLaren coureur Nyck de Vries werd 9de in de eerste en 7de in de natte tweede race.

In de Megane Eurocup deden vier Nederlanders mee. De beste was Max Braams met een 4de plaats. Bas Schothorst werd 5de en Kelvin Snoeks en Mike Verschuur vielen uit.

Op de Slovakiaring in Slowakije reed Tom Coronel in de WTCC. De gewichtsbesparing dankzij drie nieuwe carbon deuren (de deur van de coureur moet origineel blijven) wierp zijn vruchten af. Hij startte in de eerste race als tiende en wist zich op te werken naar de 5de plaats. In de tweede race startte hij van pole en leidde de race van start tot finish, zijn eerste overwinning sinds 2011.


In de ADAC Formule Masters op het circuit van Oschersleben deden drie Nederlanders mee. Indy Dontje was dit keer de beste met respectievelijk een 4de, 7de en 1ste plaats. Beitske Visser werd 8ste in de eerste race en de tweede en derde race 9de en Stéphane Kox werd 17de, 14de en 12de.

In de ADAC GT Masters op hetzelfde circuit reden Simon Knap en Jeroen Boer in de eerste race naar een 15de plaats. In de tweede race behaalden ze het podium met een 2de plaats.

In de International FIA GT Open op het circuit Paul Ricard deden veel Nederlanders mee in de Super GT en GTS klasse. Renger van der Zande pakte bij zijn debuut meteen de pole, om in de eerste race als 12de (7de in de GTS klasse) te eindigen. In de tweede race werd hij 4de (2de in de GTS klasse). Nicky Pastorelli werd 13de in de eerste race en viel uit in de tweede race. Chris van der Drift viel uit in de eerste race en werd 15de (10de in de GTS klasse) in de tweede race. Diederich Sijthof werd 6de en 5de. En dan hebben we ook nog Danny Werkman en Jacky Camp die respectievelijk 19de en 21ste werden en Rick Abresch en Wolf Nathan die in beide races 20ste werden.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_126128249
Ook dit jaar zal Jeroen Bleekemolen de 24 uur van Le Mans rijden.

Hij zal rijden voor het team van Race Performance in de LMP2 (de klasse die hij in 2008 won) en wordt daarmee waarschijnlijk de enige coureur ter wereld die dit jaar de 24 uur van Le Mans, Daytona, Nurburgring, Spa en Dubai rijdt.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_126133377
Afgelopen weekend waren er weer leuke wedstrijden waarin Nederlanders in actie kwamen.

Om te beginnen reed de WTCC op de Hungaroring twee wedstrijden. Tom Coronel werd zowel in de eerste als tweede race 6de en staat nu 6de in het klassement. Hiermee is hij zowel in de race als in het klassement de beste BMW rijder. Zelf gaf Tom aan héérlijk geracet te hebben. Alleen jammer dat de BMW vermogen te kort komt om met de Honda's en Chevy's op het rechte stuk mee te kunnen.


In de AutoGP op hetzelfde circuit reden Meindert van Buuren en Daniel de Jong. In de eerste race eindigden ze respectievelijk als 6de en 7de waardoor ze de tweede race als tweede en derde mochten starten. Helaas viel Meindert van Buuren snel uit met pech en viel Daniel de Jong uiteindelijk terug naar een 7de plaats. Het combineren van GP2 en AutoGP lijkt nog niet de juiste vruchten af te werpen.

In het voorprogramma van de DTM op het circuit van Hockenheim werd er gereden in de Formule 3 Euroseries met Dennis van der Laar. Hij reed drie wedstrijden en werd respectievelijk 13de, 6de en 14de in deze wedstrijden.

Op hetzelfde circuit werd er geracet in de Porsche Carrera Cup. Jaap van Lagen werd hierin 4de en 6de, Bas Schothorst 26ste en 17de en Pieter Schothorst viel uit in de eerste race en werd 14de in de tweede race. In de B-klasse reden Hoevert Vos, die 1ste werd in de eerste race (15de overall) en uitviel in de tweede race, en Wolf Nathan die in de eerste race uitviel en 7de werd in de tweede race (25ste overall).

Op het circuit van Zhuhai in China reed Ho-Pin Tung in de Aziatische Porsche Carrera Cup en werd in de twee races 3de en 8ste.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_126171993
Beste reactie van een Fin op Beitske Visser:

quote:
Betske Visser looks like hippie-Häkkinen :)
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  dinsdag 7 mei 2013 @ 16:37:56 #127
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_126177281
quote:
19s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 14:24 schreef Glijdt_licht het volgende:
Beste reactie van een Fin op Beitske Visser:
[ afbeelding ]

[..]

:D _O-
pi_126195875
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 16:37 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

:D _O-
Hey Alex, kom je nog op Feestweek Kornhorn. Ik zag je reactie toevallig op hun FB :P
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_126196512
Jeroen bleekemolen gaat dit jaar weer de 24 uur van le mans rijden _O_ _O_ _O_ hij zal in de lmp 2 klasse gaan rijden :s) *O*
  donderdag 9 mei 2013 @ 11:34:15 #130
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_126255330
quote:
19s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 22:48 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Hey Alex, kom je nog op Feestweek Kornhorn. Ik zag je reactie toevallig op hun FB :P
euhhhhhh geen idee, wellicht.Meestal laat ik de Kornhorners naar mij toekomen :P
pi_126270666
Naast Jeroen Bleekemolen rijdt er dit weekend een tweede Nederlander in de American Le Mans Series. Renger van der Zande gaat rijden voor het Mishumotors team van Mirco Schultis die deze race zijn co-piloot is in een Oreca FIM 09 in de LMP Challenge klasse.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_126301763
Frijns nieuwe livery:

The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_126355119
quote:
GP2: Frijns racet naar briljante overwinning in hoofdrace Barcelona
Robin Frijns is een snelle leerling. Na wat achteraf als een oefenweekendje in Bahrein mag worden beschouwd, deed de Maastrichtenaar precies wat nodig is om een GP2-hoofdrace te winnen. Terwijl zijn rivalen achter hem onderling duelleerden, hield de coureur van Hilmer Motorsport na een vroege bandenwissel beheerst een gaatje in stand op zijn naaste achtervolger Jolyon Palmer. Aan het slot had hij zelfs nog rubber over. De coureurs van MP Motorsport, Daniël de Jong en Adrian Quaife-Hobbs, eindigden als 16e en 17e.

...
http://autosport.nl/klass(...)-hoofdrace-barcelona

_O_ *O* _O_
pi_126357511
Feel free to ignore my comments.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 21:28:03 #135
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_126363779
Super :)

Hij heeft zeker talent maar hij moet oppassen wat ie zegt alhoewel aan de ene kant.... een Irvine of Villeneuve figuur erbij is niet verkeerd :P
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_126524566
En ook nog een tweede plek voor Frijns !

http://www.f1-gp.nl/gp2/m/11543736/article/1483743/page/1
-
pi_126582091
Afgelopen weekend was het weer een druk weekend voor de Nederlanders.

Op het circuit van Barcelona kwamen de Formule 1, GP2 en Porsche Supercup in actie. In de Formule 1 had Giedo van der Garde een goede kwalificatie, 18de voor Pic en de Marussia's, maar in de race viel hij uit door een wiel dat tijdens een pitstop niet goed vastgezet was. Zonde, want op dat moment lag hij nog steeds voor Pic en de Marussia's.

In de GP2 reden Robin Frijns en Daniel de Jong. Eerstgenoemde had een uitstekend weekend en veel geleerd van de race vorige keer in Bahrein. Dit keer wist hij hoe hij met de banden moest omgaan, sparen in het begin en aan het eind pushen. Hierdoor won hij de eerste race vanaf een 8ste startplek en werd hij de tweede race (wederom vanaf de 8ste startplek) 2de. Door dit resultaat staat hij vanuit het niets op een 4de plaats in het kampioenschap. Daniel de Jong had door autoproblemen een minder weekend (dat eigenlijk voor het hele MP Motorsports team gold). In de eerste race werd hij 16de en in de tweede race 18de.

In de Porsche Supercup hadden we drie Nederlanders aan de start. Beste Nederlander werd Jeroen Mul op een 8ste plaats. Sebastiaan Bleekemolen werd na een uitstapje buiten de baan (toen hij tiende lag) 18de en Jochen Habets werd 20ste na drive-through vanwege een jump-start.

Op het circuit van Spa reden de ADAC Formule en GT Masters. In de Formule Masters werd Indy Dontje 8ste in de eerste race terwijl de beide dames Beitske Visser en Stéphane Kox elkaar in de eerste ronde raakten en daardoor niet verder konden. In de tweede race werd Indy Dontje 10de, Beitske Visser 16de en Stéphane Kox 19de. In de derde race werd Indy 7de, Beitske 10de en Stéphane 11de.

In de GT Masters werden twee races verreden. In de beide races werden Simon Knap en Jeroen den Boer 3de. Peter Kox werd 13de en 10de en Yelmer Buurman 15de en 6de.

Op het circuit van Portimao werden races verreden voor de International GT Open. Hierin werd Nicky Pastorelli 1ste (Super GT) in de eerste race. Chris van der Drift werd 13de (10de in GTS) en Diederik Sijthoff 14de (4de in Super GT). Danny Werkman en Jacky Camp werden 18de (5de Super GT) en Rick Abresch en Wolf Nathan 19de (6de Super GT). In de tweede race werd Nicky Pastorelli 2de (2de Super GT), Chris van der Drift 9de (4de GTS) en Danny Werkman en Jacky Camp werden 19de (6de in Super GT). Diederik Sijthoff viel uit.

Op het beroemde circuit van Laguna Seca kwam de American Le Mans Series in actie met dit keer twee Nederlanders. Naast Jeroen Bleekemolen kwam ook Renger van der Zande in actie in de PC klasse. Jeroen Bleekemolen werd 3de in de GTC klasse (22ste overall) en Renger van der Zande 5de in de PC klasse (14de overall).

Tenslotte kwam Kevin Abbring uit in de eerste race voor de Franse Peugeot 208 Rally Cup, de Rallye de Limousin. Hij maakte meteen indruk door 1ste te worden in de 208 klasse en 7de overall te worden in de rally.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_126583107
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 14:32 schreef sasquatsch het volgende:Op het circuit van Spa reden de ADAC Formule en GT Masters. In de Formule Masters werd Indy Dontje 8ste in de eerste race terwijl de beide dames Beitske Visser en Stéphane Kox elkaar in de eerste ronde raakten en daardoor niet verder konden. In de tweede race werd Indy Dontje 10de, Beitske Visser 16de en Stéphane Kox 19de. In de derde race werd Indy 7de, Beitske 10de en Stéphane 11de.
Ik volg het niet echt dus misschien dat ik er naast zit maar Visser maakt weinig progressie.
  donderdag 16 mei 2013 @ 14:58:17 #139
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_126583196
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 14:55 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Ik volg het niet echt dus misschien dat ik er naast zit maar Visser maakt weinig progressie.
Gaat alleen maar hard achteruit ten opzichte van vorig jaar :P.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_126599474
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 14:55 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Ik volg het niet echt dus misschien dat ik er naast zit maar Visser maakt weinig progressie.
Ze schijnt wat problemen met de wagen te hebben die er nog niet uit willen. Er schijnt geen snelheid in te zitten volgens haar.

Sowieso viel ze de eerste race uit door een botsing en moest ze de volgende races starten op de finishpositie van de race ervoor starten, dus elke race komt ze wel naar voren.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 17 mei 2013 @ 14:06:45 #141
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_126631748
Het gevecht tussen Doornbos en Harry Muermans gaat door ...

http://www.formule1.nl/ni(...)ien-in-de-rechtzaal/
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_126632126
quote:
15s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 14:06 schreef Peterselieman het volgende:
Het gevecht tussen Doornbos en Harry Muermans gaat door ...

http://www.formule1.nl/ni(...)ien-in-de-rechtzaal/
Ik blijf het een rare zaak vinden. Hebben ze dan niks op papier gezet?
  vrijdag 17 mei 2013 @ 14:43:03 #143
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_126633076
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 14:17 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Ik blijf het een rare zaak vinden. Hebben ze dan niks op papier gezet?
Dan is het al sponsoring voor mij... als je een lening aangaat dan zet je dat wel op papier.
Oke zelf ook ooit eens fout gedaan bij mn ex maar dat ging niet over miljoenen.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_126633185
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 14:43 schreef nils7 het volgende:

[..]

Dan is het al sponsoring voor mij... als je een lening aangaat dan zet je dat wel op papier.
Oke zelf ook ooit eens fout gedaan bij mn ex maar dat ging niet over miljoenen.
Ik denk zelf dat toendertijd het Muermans voor de wind ging en de bomen tot aan de hemel groeiden. Nu gaat het al jaren financieel erg slecht en heeft hij geld nodig dus probeert hij op allerlei manieren dat geld bij elkaar te krijgen.

En als het om een lening zou gaan zou er inderdaad wel iets op papier staan.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 17 mei 2013 @ 14:46:52 #145
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_126633220
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 14:17 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Ik blijf het een rare zaak vinden. Hebben ze dan niks op papier gezet?
Ik denk dat te veel gegaan is op basis van vertrouwen en daarin zijn beiden naïef geweest. Nu zit Muermans in de problemen en wil hij zijn geld terug en daarvoor moet Doornbos volgens hem bloeden.

Wat voor de visie van Doornbos pleit is dat Muermans wel groot met zijn stickers op de bolides stond en dat kan dus op sponsoring duiden. Er tegen is dat Muermans wel rendement voor zijn investering vroeg. Beide zaken moeten goed tegen elkaar afgewogen worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_126633290
Uberhaupt zoveel geld in een coureur steken en dan rendement verwachten :') :')
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 17 mei 2013 @ 14:50:00 #147
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_126633354
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 14:48 schreef TargaFlorio het volgende:
Uberhaupt zoveel geld in een coureur steken en dan rendement verwachten :') :')
tsja, je zegt het zelf. De bomen groeiden tot in de hemel en alles was mogelijk, dus ook dingen baseren op onrealistische verwachtingen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 17 mei 2013 @ 14:50:44 #148
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_126633377
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 14:50 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

tsja, je zegt het zelf. De bomen groeiden tot in de hemel en alles was mogelijk, dus ook dingen baseren op onrealistische verwachtingen.
Was ze in de vastgoed/bankwereld niet vreemd hoor, die gedachtengang tot en met 2009 zo'n beetje :P
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_126633430
Wat doet Robert tegenwoordig eigenlijk? Werken in het bedrijf van z'n vader?

En Alberts?
pi_126633977
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 14:48 schreef TargaFlorio het volgende:
Uberhaupt zoveel geld in een coureur steken en dan rendement verwachten :') :')
Rendement is een groot woord. Muermans wilde gewoon een deel (20 a 30 procent wordt genoemd) van de opbrengsten die Doornbos kreeg als coureur.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_126802823
Robin Frijns rijdt ook in Monaco voor Hilmer in de GP2.
quote:
Frijns maakte op dinsdagochtend via Twitter bekend dat hij wederom uit mag komen voor het Duitse GP2-team van Hilmer. Het 21-jarige talent maakte twee weken terug in Barcelona veel indruk door in zijn tweede weekend in de GP2 een overwinning en een tweede plek te behalen. De overwinning van Frijns in de hoofdrace op zaterdag betekende niet alleen de eerste overwinning in de GP2 voor Frijns, maar ook voor het team van Hilmer Motorsport.

Het GP2-avontuur van Frijns krijgt door zijn nieuwe uitnodiging wederom een vervolg, nadat hij eerder in Bahrein en Barcelona ook al mocht uitkomen voor het Duitse Hilmer. De Limburger staat weliswaar als reserverijder onder contract bij het Formule 1- team van Sauber, maar heeft nog geen vast contract om dit jaar het seizoen af te maken als racecoureur.

De GP2-hoofdrace in Monaco aanstaande zaterdag wordt LIVE uitgezonden bij RTL.7.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 21 mei 2013 @ 11:41:05 #152
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_126803465
Cool. Hij mag wel wat aan zijn kwalificatie doen dan :P.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_126805074
Heel goed nieuws inderdaad !
-
pi_126806915
^O^
pi_126817752
Afgelopen weekend waren er weer een paar mooie wedstrijden met Nederlanders.

Op de Salzburgring reed Tom Coronel in de WTCC. Beide wedstrijden eindigde hij als 10de. De eerste race startte hij als negentiende door een dubieuze gridstraf van 15 plaatsen doordat hij (en vele anderen) te langzaam zou hebben gereden in Q1 (10 plaatsen terug) en Q2 (5 plaatsen terug). De tweede race startte hij vanaf de twaalfde startplek.

Op het circuit van Brands Hatch reed Dennis van de Laar in het Europese Formule 3 kampioenschap. Hij had niet zo'n goed weekend want hij viel in zowel de eerste als derde race uit en werd 17de in de tweede race.

Op het circuit van Monza werd een race voor de European Le Mans Series gehouden met Peter Kox. Helaas viel hij uit. Hij had sowieso een slecht weekend want hij deed ook mee aan de 24 uur van de Nurburgring, waar hij al vrij snel uitviel door motorproblemen van zijn McLaren.

Wel een goede 24 uursrace hadden Jeroen Bleekemolen die de race wist te winnen met het Black Falcon Mercedes team waarmee hij ook de 24 uur van Dubai had gewonnen. Yelmer Buurman werd tweede met het MarcVDS BMW team. Beiden kwamen uit in de SP9 klasse, Jos Menten (Porsche) werd 14de (3de in de SP7 klasse), Patrick Huisman (Porsche) 16de (12de in de SP9 klasse), Carlo van Dam (Subaru) 26ste (2de in de SP3T klasse), Christiaan Frankenhout (Peugeot) 30ste (1ste in de SP2T klasse), Ivo Breukers, Henk Thijssen en Sjaco Griffioen (Seat) werden 123ste (2de in de D1T klasse) en Cor Euser 132ste (en 4de in de SP10 GT4 klasse)

In het voorprogramma van deze race werd een race voor de Porsche Carrera Cup gehouden. Deze werd door Jaap van Lagen winnend afgesloten. Pieter Schothorst werd 8ste en Wolf Nathan 22ste (1ste in de B-klasse). Bas Schothorst viel uit.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 21 mei 2013 @ 17:47:10 #156
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_126818729
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  dinsdag 28 mei 2013 @ 16:56:35 #157
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_127113258
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 16:47 schreef Gijsje het volgende:
Bij Hilmer hopen ze op de rest van het seizoen op verdiensten van Robin Frijns.

http://www.f1-gp.nl/gp2/m/11543736/article/1514972/page/1
Wat een slecht geschreven stuk zeg, wat is dat voor faalsite?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_127140392
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 16:56 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wat een slecht geschreven stuk zeg, wat is dat voor faalsite?
Geen idee ik kom er zo afentoe eens :)
-
pi_127171235
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 09:18 schreef Gijsje het volgende:

[..]

Geen idee ik kom er zo afentoe eens :)
Niet jokken Gijs van Osch. o|O
Je bent Admin op die site en je hebt dat stukje zelf geschreven.
Feel free to ignore my comments.
pi_127175478
:D
pi_127198005
quote:
11s.gif Op woensdag 29 mei 2013 20:45 schreef Michael_Moore het volgende:

[..]

Niet jokken Gijs van Osch. o|O
Je bent Admin op die site en je hebt dat stukje zelf geschreven.
Sst niet verder vertellen. :)
-
pi_127301558
Nog even het overzicht van vorige week.

In de Formule 1 werd Giedo van der Garde 15de en laatste, na voor het eerst doorgedrongen te zijn tot Q2 in de kwalificatie.

In de GP2 had Robin Frijns geen goed weekend. Al bij de start van de eerste race ging het mis door een actie van Cecotto jr, waardoor er een massa crash ontstond. Frijns mocht niet meer verschijnen voor de herstart, waaardoor hij de tweede race bijna achteraan moest starten. Meer dan een 15de plaats zat er niet meer in. Daniel de Jong profiteerde van de startcrash door bij de herstart van de eerste race als tweede te starten. Een slechte pitsstop en een drive-through wierp hem echter ver terug, maar hij wist nog terug te komen tot de 10de plaats en behaalde hiermee zijn eerste punt. In de tweede race werd hij 9de, net buiten de punten. Er was meer Nederlands succes in de vorm van de 2de plaats van Adrian Quaiffe-Hobbs voor het team van MP Motorsport, dat hiermee zijn eerste podium in de GP2 haalde.

In de World Series by Renault werd een race gereden met aan de start Nigel Melker. Door een crash tijdens de kwalificatie moest hij als laatste starten en hij eindigde de race als 17de.

Verder in het voorprogramma van de Formule 1 was een race in de Porsche Supercup. Gastrijder Jeroen Bleekemolen liet zich weer eens van zijn goede kant zien door 4de te worden. Zijn broer Sebastiaan werd 18de voor Jeroen Mul die 19de werd. Jochen Habets viel uit.

Aan de overkant van de oceaan werd een dag voor de Indy 500 in de US F2000 een race gereden op de Lucas Oil Raceway. Jeroen Slaghekke was hier de Nederlande deelnemer en hij werd 14de in de race.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_127317718
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_127318376
quote:
Je kunt van vader Verstappen vinden wat je wilt maar Max heeft duidelijk erg veel talent. Hopelijk kan hij dat ook doorzetten in de autosport.
pi_127318617
Nouja zijn vader had dat ook. Zeker wat betreft starten en regenraces.

:)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_127318877
quote:
7s.gif Op zondag 2 juni 2013 13:16 schreef vosss het volgende:
Nouja zijn vader had dat ook. Zeker wat betreft starten en regenraces.

:)
Maar ook losse handjes ;)
pi_127344586
Bleekemolen is dit weekend 3de geworden in de GT open. Hij lag 1ste toen hij binnekwam voor de rijderswissel. Alleen door een spin van zijn teamgenoot zijn ze 3de geworden
pi_128156255
Even weer een update van de resultaten van de Nederlanders de afgelopen weken.

Op 1 en 2 juni waren er in het voorprogramma van de DTM races op de Red Bull Ring in Oostenrijk. In het Europese F3 kampioenschap kende Dennis van de Laar geen goed weekend. In de eerste race werd hij 23ste, in de tweede 25ste en in de derde race viel hij uit.

In de Porsche Carrera Cup reden meerdere Nederlanders mee. Jaap van Lagen werd 4de in de eerste race, Pieter Schothorst 14de, Bas Schothorst 18de en Wolf Nathan 22ste (2de in de B-klasse). In de tweede race werd Jaap van Lagen 5de, Pieter Schothorst 12de, Bas Schothorst 16de en Wolf Nathan 22ste (4de B-klasse).

Op Spa werd er gereden in de World Series by Renault Formule 3.5. Nigel Melker werd 3de in de eerste race. In de tweede race, die gewonnen werd door onze zuiderbuur Stoffer Vandoorne werd hij 6de.

In de junior klasse Formule Renault 2.0 vielen de Nederlanders Nyck de Vries en Steijn Schothorst uit in de eerste race. In de tweede race werd Nyck de Vries 9de en Steijn Schothorst viel wederon uit.

Ook werd er gereden op Silverstone. In de AutoGP werd Daniel de Jong 4de in de eerste race en Meindert van Buuren 8ste. In de tweede race werd Meindert 4de en Daniel 5de.

In de Blancpain Endurance Series op hetzelfde circuit werd Nicky Catsburg 5de. Stef Dusseldorp werd 7de, Niek Hommerson werd 20ste (6de in de ProAm klasse). Peter Kox en Yelmer Buurman vielen uit.

In de International GT Open op de Nurburgring werd Diederik Sijthoff 2de in de eerste race. Nicky Pastorelli werd 3de en Chris van der Drift 4de (1ste in de GTS klasse). Jeroen Bleekemolen werd 7de (3de in de GTS). Het duo Camp/Versluis werd 17de.
In de tweede race werd Nicky Pastorelli 2de. Chris van der Drift werd 6de (2de GTS), het duo Camp/Versluis 10de, Jeroen Bleekemolen 13de (7de GTS) en Diederik Sijthoff werd 15de.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_128157589
8/9 juni

Op het circuit van Montreal reed Giedo van der Garde in de Formule 1. Hij had geen goed weekend. Al in de kwalificatie kwam hij slechts tot de 22ste en laatste plaats. Maar na een goede start lag hij al in de eerste ronde 17de. Problemen wierpen hem weer terug naar de laatste plaats en ook het gelapt worden ging niet zonder problemen. Eerst reed hij tegen Webber aan waarvoor hij een stop-and-go kreeg, later in de race werd hij aangetikt door Hulkenberg. Omdat hij te lang de blauwe vlaggen negeerden krijgt hij een gridstraf voor de race op Silverstone.

Op de Moscow Raceway werden 2 races voor het WTCC kampioenschap verreden. In de eerste race reed de als tweede gestarte Tom Coronel van start tot finish op de tweede plaats. Ondanks aandringen bij Yvan Muller wist hij hem niet te passeren. In de tweede race moest hij als 9de starten, maar lag al snel 5de met uitzicht op het podium. Echter toen de coureurs in de strijd om de derde plaats 4 dik de bocht in gingen, ging het fout. Tom Coronel raakte Thomson en beiden schoten van het circuit af. Tom Coronel wist nog wel terug op de baan te komen maar een goede klassering zat er niet meer in. Hij werd uiteindelijk 14de.

In de ADAC Formule Masters op de Sachsenring had Beitske Visser eindelijk een goed weekend. In de eerste race werd ze nog 14de doordat ze geraakt werd en spinde, maar in de tweede race wist ze zich op te werken naar een derde plaats totdat de safety car naar binnen ging en ze in de laatste ronde terugviel naar een 7de plaats omdat anderen slicks hadden en Beitske niet. De kletsnatte derde race wist ze te winnen. Indy Dontje werd 3de in de eerste race, 4de in de tweede race en 6de in de derde race en Stephane Kox werd 12de in de eerste race, 14de in de tweede race en 17de in de derde race.


In de GT Masters werd Peter Kox 22ste in de eerste race en viel uit in de tweede race. Simon Knap en Jeroen den Boer vielen uit in de eerste race en werden 5de in de tweede race. Yelmer Buurman werd 9de in de eerste race en 14de in de tweede race.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_128158536
15/16 juni
Deze week waren er niet zoveel wedstrijden.

In het voorprogramma van de DTM reed de Porsche Carrera Cup. Bas Schothorst was deze keer de beste Nederlander. In de eerste race werd hij 13de, Jaap van Lagen werd 17de, Pieter Schothorst 21ste en Wolf Nathan 23ste (3de in de B-klasse). In de tweede race eindigde Bas Schothorst als 7de. Jaap van Lagen, Pieter Schothorst en Wolf Nathan vielen uit in deze race.

In de International GT Open op het circuit van Jerez reden diverse Nederlanders mee. Nicky Pastorelli won de eerste race. Diederik Sijthoff werd 6de, Jeroen Bleekemolen 17de (12de GTS), Chris van der Drift 20ste (15de GTS) en Ricky Abresch en Jacky Camp 23ste. Dennis Retera en Renger van der Zande vielen uit, maar laatstgenoemde maakte dit goed door de tweede race te winnen. Diederik Sijthoff werd 5de voor Nicky Pastorelli (6de) en Jeroen Bleekemolen (7de) die teven de 3de plek in de GTS klasse meepakte. Chris van der Drift werd 22ste.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_128277427
Jeroen Bleekemolen gaat rijden in de Australische V8 Endurance Cup.

De Endurance Cup bestaat uit 3 wedstrijden, nl. de Sandown 500, Supercheap Auto Bathurst 1000 en Armor All Gold Coast 600.

Bleekemolen wordt teamgenoot van Shane van Gisbergen bij TEKNO Autosports.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 26 juni 2013 @ 17:12:48 #173
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_128286597
Iemand al iets gehoord over Frijns en Milner?
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 26 juni 2013 @ 17:15:52 #174
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_128286751
quote:
5s.gif Op woensdag 26 juni 2013 17:12 schreef Sinister-D- het volgende:
Iemand al iets gehoord over Frijns en Milner?
ja
HilmerGP2 twitterde op woensdag 26-06-2013 om 16:43:42 Robin Frijns will be driving #GP2 at #Silverstone with Hilmer Motorsport again this weekend! Lets fight for a good result @RFrijns reageer retweet
is ook voor Nürburgring trouwens
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 26 juni 2013 @ 17:17:13 #175
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_128286829
quote:
14s.gif Op woensdag 26 juni 2013 17:15 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ja
HilmerGP2 twitterde op woensdag 26-06-2013 om 16:43:42 Robin Frijns will be driving #GP2 at #Silverstone with Hilmer Motorsport again this weekend! Lets fight for a good result @RFrijns reageer retweet
*O* w/
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_128353801
Frijns gaat ook twee dagen testen voor Sauber tijdens de Young Driver Test op Silverstone.


quote:
Sauber test and reserve driver Robin Frijns will be given two days of running at the Silverstone Young Driver Test next month, the team has confirmed to GPUpdate.net.

The reigning Formula Renault 3.5 Champion, who is now competing in GP2, tested for the outfit at Abu Dhabi last November, but it yet to conduct miles in the C32.

The Young Driver Test takes place from July 17-19, with Red Bull announcing earlier on Friday that it is to run junior drivers Antonio Félix da Costa and Carlos Sainz Jr.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_128354302
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 13:30 schreef sasquatsch het volgende:
Jeroen Bleekemolen gaat rijden in de Australische V8 Endurance Cup.

De Endurance Cup bestaat uit 3 wedstrijden, nl. de Sandown 500, Supercheap Auto Bathurst 1000 en Armor All Gold Coast 600.

Bleekemolen wordt teamgenoot van Shane van Gisbergen bij TEKNO Autosports.
^O^
Prima teamgenoot en wagen. Top 5 moet mogelijk zijn.
pi_128468215
In het weekend van 22 en 23 juni hadden we natuurlijk de 24 uur van Le Mans met twee Nederlandse deelnemers. Jeroen Bleekemolen werd 18de overall met zijn team en 11de in de LMP2. Ho-Pin Tung reed voor het Chinese KCMG en viel helaas uit.

Naast de 24 uur van Le Mans was er ook de World Series by Renault op de Moscowring in Rusland. In de Formule Renault 3.5 moest Nigel Melker de Nederlandse eer hooghouden. Dat lukt in de eerste race aardig door een 3de plek te behalen na als 3de gestart te zijn. In de tweede race had hij minder geluk doordat hij van de 14de plek moest starten, maar al na de eerste paar bochten achterin het veld terecht te komen. Hij wist zich hierna nog op te werken tot een 13de plaats. Onze zuiderbuur Stoffel Vandoorne won beide wedstrijden.

In de Formule Renault 2.0 hadden we twee Nederlanders aan de start. Steijn Schothorst was dit keer de beste met een 3de plaats in de eerste race en een 14de in de tweede. Nyck de Vries werd 10de en 16de.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_128468300
Afgelopen weekend ging het niet zo goed voor de Nederlanders op Silverstone. In de Formule 1 moest Giedo van der Garde als laatste starten vanwege een grid penalty van de vorige race en een gewisselde versnellingsbak. Zijn optreden in de kwalificatie beperkte hij daarom maar tot een vliegende ronde, zodat hij voor de race genoeg nieuwe handen over had. Ook in de race werd hij 18de en laatste, doordat hij een paar keer pech had met de Safety Car die naar buiten kwam vlak nadat hij de pit in was geweest. Aan het eind van de race moest hij ook nog Chilton voorbij laten omdat hij deze volgens de wedstrijdleiding buiten de baan had ingehaald.

Ook in de GP2 ging het niet goed. Robin Frijns had pech in de kwalificatie dat hij als eerste zijn snelle tijd op een opdrogende baan neerzette. Toen hij naar binnen ging voor nieuwe banden om weer een snelle tijd te zetten ging het regenen waardoor hij zijn tijd niet meer kon verbeteren en uiteindelijk als 16de moest starten. In de race wist hij zich op te werken tot een virtuele 7de plaats maar daarna ging het weer mis en viel hij door versleten banden terug naar een 13de plaats. In de tweede race ging het nog minder en viel hij uit door onoverkomelijke problemen met zijn auto.


Verder reden er in de Porsche Supercup nog een aantal Nederlanders mee. Jeroen Bleekemolen was de beste met een 11de plaats, Jeroen Mul werd 15de en Sebastiaan Bleekemolen 18de na te zijn aangetikt.

In de WTCC op het stratencircuit van Porto kende ook Tom Corobel geen goede dag. Door een probleem met de tijdwaarneming werd zijn tijd (genoeg voor een tiende startplaats in race 1 en dus pole voor race 2) gecorrigeerd waardoor hij beide races vanaf een elfde plaats zou moeten starten. Uit protest wilde hij eerst niet starten en liet hij de warm-up aan zich voorbij gaan, maar uiteindelijk besloot hij wel te starten. In beide races wist hij zich op te werken tot een 7de plaats.


In de Blancpain Endurance Series op Paul Ricard waren meerdere Nederlanders actief. Yelmer Buurman wist met zijn teamgenoten deze race voor zich op te eisen na een 3 uur durend gevecht met de auto van Stef Dusseldorp en consorten die tweede werd. Xavier Maassen werd 14de en Klaas Hummer 50ste. Niek Hommerson viel uit. Peter Kox ging niet van start doordat zijn team zich terugtrok na een dodelijk ongeluk in de Lamborghini Trofeo eerder op de dag.

In de Rallye Terre de Langres liet Kevin Abbring weer eens van zich spreken. In deze Franse asfalt rally rijdt hij in de Peugeot 208 Rally Cup en dat doet hij met verve. Door 7 van de 10 proeven te winnen won hij met overmacht zijn klasse en werd 7de algemeen. In zijn klasse gaat hij nu ruim aan kop met 66 punten. De nummer twee heeft 36 punten achterstand.

[ Bericht 2% gewijzigd door sasquatsch op 02-07-2013 11:01:50 (Porsche Supercup toegevoegd) ]
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_128502612
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 18:12 schreef sasquatsch het volgende:

In de Rallye Terre de Langres liet Kevin Abbring weer eens van zich spreken. In deze Franse asfalt rally rijdt hij in de Peugeot 208 Rally Cup en dat doet hij met verve. Door 7 van de 10 proeven te winnen won hij met overmacht zijn klasse en werd 7de algemeen. In zijn klasse gaat hij nu ruim aan kop met 66 punten. De nummer twee heeft 36 punten achterstand.
Hans Weijs werd er zelfs eerste algemeen :-)
  dinsdag 2 juli 2013 @ 18:07:06 #181
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_128506700
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 18:12 schreef sasquatsch het volgende:
Ook in de GP2 ging het niet goed. Robin Frijns had pech in de kwalificatie dat hij als eerste zijn snelle tijd op een opdrogende baan neerzette. Toen hij naar binnen ging voor nieuwe banden om weer een snelle tijd te zetten ging het regenen waardoor hij zijn tijd niet meer kon verbeteren en uiteindelijk als 16de moest starten. In de race wist hij zich op te werken tot een virtuele 7de plaats maar daarna ging het weer mis en viel hij door versleten banden terug naar een 13de plaats. In de tweede race ging het nog minder en viel hij uit door onoverkomelijke problemen met zijn auto.
En wat valt onder de noemer ''onoverkomelijke problemen''? Is daar al iets over bekend geworden?
Ik hoop trouwens wel dat hij niet veel van dit soort races gaat meemaken, en dan een reputatie krijgt dat hij te ruig met zijn materiaal om gaat.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_128506773
Gaat Frijns die young driver test doen op silverstone?
  dinsdag 2 juli 2013 @ 18:34:26 #183
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_128507472
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 18:09 schreef MoriniStylr het volgende:
Gaat Frijns die young driver test doen op silverstone?
Normaal gesproken was dat wel de bedoeling om 2 dagen te testen, maar er zou wel eens een verandering van plan kunnen zijn nu de reguliere racecoureurs ook mogen komen opdraven om tests te doen met Pirelli.
Maar de coureurs mogen enkel en alleen rijden met de Pirelli's zonder nieuwe test-onderdelen op de wagen. De vraag gaat dus zijn hoe teams dat gaan aanpakken.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_128514557
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 18:07 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

En wat valt onder de noemer ''onoverkomelijke problemen''? Is daar al iets over bekend geworden?
Ik hoop trouwens wel dat hij niet veel van dit soort races gaat meemaken, en dan een reputatie krijgt dat hij te ruig met zijn materiaal om gaat.
Speling in de ophanging
quote:
Afgelopen weekend kwam Robin Frijns op het legendarische circuit van Silverstone in actie met de GP2 Series. Helaas gooide mechanische pech roet in het eten bij de talentvolle Limburger. Het debuterende Hilmer Motorsport doet elke race meer ervaring op in de talentenklasse. Eerder won Frijns al in Barcelona en in Engeland stond opnieuw een auto van het Duitse team op het podium: ditmaal teamgenoot Lancaster. In de trainingen was de Sauber F1-testcoureur sneller dan zijn concurrent maar daarna speelden problemen met de bolide op. Pas na de races werd de oorzaak ontdekt: een flinke speling in de ophanging.

“In de vrije training regende het. Dat waren mijn eerste meters in deze auto op een natte baan. Het ging zeker niet slecht, ik zette de tweede tijd neer. Hoewel het slechts een vrije training was, gaf dit het team een enorme boost”, blikte Frijns terug tegenover RaceXpress.nl. “De kwalificatie ging ook niet slecht. Ik had twee ronden gereden maar werd beide malen opgehouden in de laatste sector. Daarna begon het hard te regenen, waardoor ik genoegen moest nemen met P16. De top-5 was zeker mogelijk geweest, zonde.”

“Het doel voor race 1 was duidelijk: de top-8. Ik ging best wel goed en reed al na vier ronden op de tiende plaats. Na de pitstop voelde de auto totaal anders aan dan op de vrijdag, waardoor ik geen potten meer kon breken. Er was een probleem maar we konden het euvel niet vinden. Ik kampte met verschrikkelijk veel onderstuur, ook in de race van zondag. Na de race bleek dat de ophanging aan de linkerachterzijde los zat: een centimeter speling. Helaas kon ik daardoor niet naar voren komen en de snelheid van de auto laten zien. Het team heeft echter heel hard gewerkt om tot een oplossing te komen. Zij zijn zeer gedreven en als nieuwkomer presteert Hilmer uitstekend: als de stukjes in elkaar vallen kunnen we gewoon meedoen om de podiumplaatsen.”
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_128523166
Voor de liefhebber mn filmpje van le mans



Le mans _O_ _O_
  woensdag 3 juli 2013 @ 17:28:19 #186
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_128546790
quote:
^O^ Of eigenlijk ;(
Maar het verklaard in ieder geval wel een hoop.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  vrijdag 12 juli 2013 @ 08:18:55 #187
387408 Matiso88
GTA V PSN: shyboy18
pi_128860912
quote:
Tis gwn een kwestie van: Als het materiaal het houd, staat hij er ook! Heeft niks met Frijns snelheid te maken. Hij was het hele weekeinde al snel, zoals hij bewees bij de FP1
pi_128868523
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2013 00:35 schreef coen89 het volgende:
Voor de liefhebber mn filmpje van le mans


Le mans _O_ _O_
Gaaf zeg! :)
pi_129655357
Kwam toevallig langs een nieuwe F1 blog, F1Metrics genaamd. Daarin wordt op wiskundige wijze gekeken naar de 'kracht' van de carrière van een junior coureur. En wat blijkt. Robin Frijns komt daarin als beste naar boven. Zelfs als je zijn korte carriere in de GP2 meeneemt. Er is ook een vergelijking gemaakt met het carriere pad van de huidige F1 coureurs en dan komt Frijns op de 7de plek, nog voor Rosberg en Hamilton, maar bijvoorbeeld na Hulkenberg, Bianchi en Vergne (de nummers 1 t/m 3) .

quote:
Robin Frijns has perhaps the most exciting CV of any junior driver out there. He stunningly and controversially won the Formula Renault 3.5 Seriesfrijns on his first attempt. The only other driver to have achieved that feat is Robert Kubica, who won the inaugural 2005 championship. Frijns made an impressive transition to GP2 this year, dominating at his second weekend in Spain. He was not able to repeat that success in the following three weekends and was incredibly dropped by the team due to lack of sponsorship. His replacement, Adrian Quaife-Hobbs is certainly quite talented (90 points by this metric), but his career to date simply does not compare to Frijns’. It is rather depressing when the hottest prospect in any junior category right now cannot even afford a drive. Here is hoping that one of the midfield Formula 1 teams realize the magnitude of his talent and pick him up, because pay-drivers will only get you so far.
Natuurlijk zegt dit niet zoveel, maar is het wel duidelijk dat het zonde is dat Frijns niet door (grote) sponsors gesteund wordt, omdat hij anders zeer waarschijnlijk snel in de F1 zou zitten
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_129813133
Het is even geleden dat ik een overzicht van de resultaten van Nederlanders geplaatst heb, dus is het tijd voor een maandoverzicht.

6/7 juli

In dit weekend hadden we de Formule 1 race op de Nurburgring met Giedo van der Garde. Na een goede start waarbij hij 3 plaatsen won leek hij op weg om voor zijn teamgenoot te finishen. De hele race lag hij voor hem, maar in de laatste ronden moest hij die plek prijsgeven door versleten banden. Hij werd uiteindelijk 18de.

In de GP2 races op hetzelfde circuit leek Robin Frijns lange tijd op weg naar een podiumplek. Een langzame pitstop gooide echter roet in het eten, waardoor hij in plaats van banden kon sparen ronden lang vol in de verdediging moest. Dat hield hij tot de laatste bocht vol, waarin hij echter drie plaatsen verloor en als 6de finishte. Daniel de Jong werd in deze race 15de.
In de tweede race verprutste Frijns zijn start waardoor hij een inhaalrace moest beginnen. Een van de inhaalacties ging echter fout omdat Sam Bird net op het moment dat Frijns hem in wilde halen besloot om Ericson in te halen en de twee elkaar raakten waardoor Frijns moest opgeven. Daniel de Jong was al eerder uitgevallen.

In de Porsche Supercup race was Sebastiaan Bleekemolen de beste Nederlander met een 8ste plaats. Jaap van Lagen werd 12de en Jochen Habets 17de. Jeroen Mul viel uit.

Op het circuit van Lime Rock werd een race in de American Le Mans Series verreden. Hieraan deden twee Nederlanders mee. Renger van der Zande werd 11de (5de in de PC klasse) en Jeroen Bleekemolen werd 28ste (5de in de GTC klasse).

In de Porsche Carrera Cup Asia op het circuit van Ordos werden twee races gehouden. Ho-Pin Tung werd 4de in de eerste race en 7de in de tweede race.

13/14 juli

In de AutoGP op het circuit van Mugello deden twee Nederlanders mee. Daniel de Jong starte niet in de eerste race en werd 6de in de tweede race. Meindert van Buuren werd 10de in de eerste race en 7de in de tweede race.

Op het circuit van de Norisring werden 3 races gereden voor het Europees Formule 3 kampioenschap. In de eerste race viel Dennis van de Laar uit, in de tweede race werd hij 18de en in de derde race werd hij 13de.

Op hetzelfde circuit was er een race voor de Porsche Carrera Cup. In de eerste race werd Jaap van Lagen 4de. Pieter Schothorst werd 11de en Bas Schothorst 20ste. Wolf Nathan werd 23ste (en 5de in de B categorie) voor Ronald van de Laar die 24ste werd (en 6de in de B categorie).
In de tweede race werd Bas Schothorst de beste Nederlander met een 12de plaats. Ronald van de Laar werd 20ste (en 6de in de B categorie) en Wolf Nathan 22ste (7de in de B categorie). Jaap van Lagen viel uit.

Op het circuit van Silverstone werd een race in de International GT Series gereden. In de eerste (kwalificatie) race werd Nicky Pastorelli 1ste (1ste Super GT). Diederik Sijthof werd 3de (3de Super GT) en Jeroen Bleekemolen 8ste (4de GTS). Chris van der Drift werd 9de (5de GTS) en het duo Danny Werkman en Jacky Camp 12de (5de Super GT). Renger van der Zande en Peter Kox vielen uit.
In de tweede (hoofd)race werd Diederik Sijthoff beste Nederlander met een 3de plaats (en 3de Super GT). Renger van der Zande werd vierde (1ste GTS) voor Peter Kox (2de GTS). Jeroen Bleekemolen werd 9de (6de GTS) en Werkman en Camp werden 18de (5de Super GT). Nicky Pastorelli en Chris van der Drift vielen uit.

In de Amerikaanse opstapklasse US F2000 races in Toronto reed Jeroen Slaghekke mee. Helaas ging het niet zo goed voor hem want in beide races viel hij uit.

20/21 juli

In de World Series by Renault Formule Renault 3.5 op de Red Bull Ring deed Nigel Melker goede zaken. Zowel in de eerste race als in de tweede race werd hij 2de. In de tweede race was er wel een straf voor Magnussen voor nodig vanwege inhalen buiten de racelijn.

In de andere Formule Renault 2.0 reden twee Nederlanders mee. Steijn Schothorst werd beste Nederlander in de eerste race met een 8ste plaats. Nyck de Vries werd 15de. In de tweede race werd Steijn Schothorts 10de en Nyck de Vries 12de.

In de American Le Mans Series op het circuit van Bowmanville in Canada werd Renger van der Zande 8ste (2de in de PC klasse) en Jeroen Bleekemolen 22ste (en 1ste in de GTC klasse).

27/28 juli

In de Formule 1 op het circuit van Hongarije leek het eindelijk eens mee te zitten voor Giedo van der Garde. Volgens eigen zeggen reed hij zijn beste race tot nu toe en reed de hele race voor teamgenoot Pic en eindigde uiteindelijk als 14de. De nieuwe banden lijken hem in ieder geval beter te liggen dan de oude banden.

In de GP2 race reed dit keer slechts een Nederlander mee. Robin Frijns is zijn plek kwijt door gebrek aan sponsoren. Zijn vervanger Adrian Quaiffe-Hobbs deed het in ieder geval niet goed. Daniel de Jong werd 12de in de eerste race en viel uit in de tweede race.

In de Porsche Supercup deed Jeroen Bleekemolen weer eens mee. Hij was meteen de beste Nederlander met een 9de plaats. Jeroen Mul werd 13de en Sebastiaan Bleekemolen werd 21ste. Jochen Habets viel uit.

De vierde race voor de Blancpain Endurance Series is de 24 uurs race van Spa. Beste Nederlander werd Klaas Hummer met een 8ste plaats (4de bij de amateurs). Niek Hommerson werd 32ste. Yelmer Buurman, Nicky Catsburg, Stef Dusseldorp en Peter Kox vielen uit.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 8 augustus 2013 @ 17:04:28 #191
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_129836091
Ik hoop voor Bleekemolen dat ie al die vliegtickets toch niet zelf moet betalen 8)7 volgens mij kent ie die vliegtuigen beter qua interieur dan zijn eigen huis :P
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_130016858
Ook de afgelopen twee weekenden reed Jeroen Bleekemolen races op verschillende continenten. Eerst in Europa in de ADAC GT Masters en afgelopen weekend weer een American Le Mans Race.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_130016884
In het weekend van 3 en 4 augustus reed Tom Coronel in de WTCC in Argentinië op het circuit van Rio Hondo. In de kwalificatie kwam hij niet verder dan een 13de plaats, maar al in de eerste ronde van de eerste race lag hij op een achtste plaats. Echter werd hij door Thompson geraakt en moest uitvallen met een lekke band. In de tweede race wist hij zich op te werken naar een 9de plaats.


Op de Gamma Racing Day op het circuit van Assen werden twee races voor het NEC Formule Renault 2.0 kampioenschap gehouden. Dit jaar doen er geen Nederlanders aan mee, maar voor deze thuisrace was Steijn Schothorst gastrijder. En dat deed hij met verve, want hij wist allebei de races vanaf de pole te winnen.



In de ADAC Formule Masters op het circuit van de Nurburgring reden drie Nederlanders drie wedstrijden. In de eerste race werd Indy Dontje 8ste, Beitske Visser 9de en Stephane Kox 16de. In de tweede race werd Beitske Visser 4de, Indy Dontje 9de en Stephane Kox 12de. In de derde race werd Indy Dontje de beste Nederlander met een 6de plaats. Beitske Visser werd weer 9de en Stephane Kox weer 12de.

Op hetzelfde circuit was er een wedstrijd in de ADAC GT Masters. Op de zaterdag werden Jeroen den Boer en Simon Knap 8ste en Jeroen Bleekemolen 13de. Op de zondag werd Jeroen Bleekemolen 2de en vielen Jeroen den Boer en Simon Knap uit.

In het Verre Oosten werd de eerste race in de Asian Le Mans Series verreden met Ho-Pin Tung. Op het Autopia International Circuit in Zuid-Korea behaalde hij een mooie tweede plaats, na van pole vertrokken te zijn.
In de Porsche Carrera Cup Asia deed hij het zelfs nog beter door de eerste race te winnen. In de tweede race werd hij 5de.

In het verre Amerika reed Jeroen Slaghekke in het voorprogramma van de IndyCar race op Mid-Ohio. In de eerste race werd hij 16de, in de tweede race 8ste en in de derde race viel hij helaas uit.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_130017987
Afgelopen weekend was weer een rustig weekend met slechts een paar races.

In de American Le Mans Series reden Jeroen Bleekemolen en Renger van der Zande op het circuit van Road America. Jeroen Bleekemolen werd 2de in de GTC klasse (25ste algemeen), al was hier wel een motorwissel voor nodig. In de was de Porsche te langzaam en voor de race werd er een nieuwe motor ingebouwd, waarmee ze meteen de snelste GTC in de warm-up waren. Renger van der Zande werd 6de in de PC klasse (12de algemeen).

In het voorprogramma van deze race was nog een Grand Am race waar Jeroen Bleekemolen ook aan meedeed. Hierin werd hij 8ste door problemen met de pitstops, waardoor hij 5 ronden verloor.

In de ADAC Formule Masters op de Red Bull Ring werden weer drie races verreden. In de eerste race werd Indy Dontje 6de en Stephane Kox 13de. Beitske Visser viel hierin uit. In de tweede race werd Indy Dontje 5de, Beitske Visser 6de en Stephane Kox 11de. De derde (voortijdig afgebroken) race werd gewonnen door Indy Dontje. Aanvankelijk werd Beitske Visser 2de, maar kreeg later een tijdstraf waardoor ze terugzakte naar een 18de plaats. Iets waar ze duidelijk niet mee eens was, getuige haar opmerking op Facebook. Stephane Kox werd weer 13de.
quote:
But then i got a 30sec penalty.. At the briefing they tell us a rule and then after the race they change it to something else..
In de ADAC GT Masters op hetzelfde circuit werden twee races verreden. In de eerste race werden Jeroen den Boer en Simon Knap 8ste. Peter Kox viel uit. In de tweede race behaalden Jeroen den Boer en Simon Knap het podium met een 3de plaats. Peter Kox werd 20ste.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  zondag 18 augustus 2013 @ 11:19:22 #195
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_130190642
Peter Kox 3de geworden daarnet in race 1 van de Fia GT in Slovakije :)
Loeb trouwens gewonnen :P
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_130340951
Ook hier maar even neerzetten. :)

Frijns rijdt in Spa-Francorchamps weer voor Hilmer
quote:
Robin Frijns keert weer terug in de GP2. Komend weekend rijdt de Limburger op Spa-Francorchamps voor het team van Hilmer, nadat een korte sessie met de Britten Adrian Quaife-Hobbs en Jon Lancaster niet beviel.

Quaife-Hobbs werd in Hongarije achttiende, nog voor teamgenoot Lancaster. "Ze hebben Quaife-Hobbs in de auto gezet, maar daar waren ze niet heel blij mee", zei Frijns tegenover GPUpdate.net. "Ze hebben me eigenlijk wel gemist en ze hadden me nodig om weer vooraan te kunnen rijden."

Frijns werd eerder opzij gezet bij Hilmer, toen Quaife-Hobbs met een zak met geld aan kwam zetten. Tellen resultaten nu boven inkomsten? "Zoiets, ja", aldus een lachende Frijns.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_130479210
In het weekend van 17 en 18 augustus reden er weer Nederlanders in diverse klassen. Op de Nurburgring werden races voor het Europees Formule 3 kampioenschap verreden met Dennis van de Laar. In de eerste race werd hij 23ste, in de tweede race 19de en in de derde race 15de.

Op hetzelfde circuit werden ook twee races voor de Porsche Carrera Cup verreden. In de eerste race werd Peiter Schothorst de beste Nederlander met een 6de plaats. Jaap van Lagen werd twaalfde voor Bas Schothorst, die 13de werd. Ronald van de Laar werd 22ste (4de in de B klasse) en Wolf Nathan 27ste (9de in de B klasse). In de tweede race werd Jaap van Lagen beste Nederlander met een 7de plaats. Pieter Schothorst werd 10de en Bas Schothorst 14de. Wolf Nathan werd 22ste (en 2de in de B klasse) en Ronald van de Laar 28ste (8ste in de B klasse).

Op de Slovakiaring deed Peter Kox weer eens mee in een FIA GT Series race. In de kwalificatierace werd hij 3de maar in de hoofdrace viel hij uit.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_130479606
Voor afgelopen weekend stonden er alleen internationale wedstrijden met Nederlanders op Spa op de kalender.

In de Formule 1 liet Giedo weer eens goede dingen zien. Het is duidelijk dat de nieuwe banden die in Hongarije geintroduceerd zijn hem beter liggen. Al in de kwalificatie maakte hij optimaal gebruik van de veranderende weersomstandigheden door in Q1 op een opdrogende baan naar de 3de plaats te rijden. In de droge Q2 eindigde hij als 14de voor beide Marussia's die ook tot Q2 waren doorgedrongen. In de race reed hij solide naar een 16de plek.

In de GP2 was Robin Frijns weer terug bij Hilmer. In de eerste race werd hij 9de, doordat hij door een vroege pitstop die niet lekker ging, tijd verloor. Hij eindigde (zoals gewoonlijk) nog wel voor zijn nieuwe teamgenoot Quaiffe-Hobbs. Daniel de Jong viel uit nadat hij was aangereden door Haryanto. In de tweede race had Frijns een goede start, maar moest inhouden door de slechte start van Ericsson, waarna hij ingesloten werd aan de binnenkant van La Source. Hij wist zich nog wel een paar plaatsen op te werken maar moest al in de tweede ronde zijn auto aan de kant zetten met vesnellingsbak problemen. Zijn teamgenoot haalde het podium. Daniel de Jong reed van een 24ste startplek naar een 17de plaats aan de finish.

In de Porsche Supercup werd Jeroen Bleekemolen net als de vorige keer de beste Nederlander met een 6de plaats. Er had meer ingezeten als hij in de laatste ronde niet moest uitwijken voor een slingerende coureur die met hand en tand zijn plek probeerde te verdedigen. Jeroen Mul werd 10de, Sebastiaan Bleekemolen 18de en Jochen Habets 21ste.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 26 augustus 2013 @ 15:50:46 #199
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_130479787
Nu ik t lees (en zat t live te kijken) hoe is dat afgelopen met die slingerende pipo in de Supercup..?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_130480826
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 15:50 schreef nils7 het volgende:
Nu ik t lees (en zat t live te kijken) hoe is dat afgelopen met die slingerende pipo in de Supercup..?
Geen straf en gewoon als 11de gefinisht voor zover ik weet.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_131052729
Frijns krijgt commerciële ondersteuning
quote:
Voormalig Sauber F1-testcoureur Robin Frijns heeft gistermiddag een nieuw contract gesloten met ‘Just Sports Marketing’, het sport marketing bedrijf van Ralph Manheim. Just Sports Marketing gaat Robin commercieel bijstaan in zijn racecarrière en de route naar de Formule 1. Het sportieve management blijft in handen van Werner Heinz.

Quote Robin Frijns:
“Na een wat roerige tijd ben ik blij dat we de draad weer goed op pakken en er weer deuren open gaan. Ik wil mij, zoals altijd, liever richten op mijn prestaties in de auto en het geeft mij rust dat mijn management op deze wijze versterkt wordt. Ik voel dat dit een goede stap is. Ik ben blij met Just Sports Marketing aangezien zij al in contact staan en werken met grote internationale merken, bedrijven en organisaties.”

Quote Ralph Manheim:
“Het talent van Robin staat buiten kijf en door de aanwezigheid van een gedegen commercieel pakket vergoten wij zijn kansen in de Formule 1. Het is een pluspunt dat in combinatie met zijn goede prestaties een succesvolle race carrière op het hoogste niveau mogelijk moet maken. Nieuwe partners zijn zeer welkom aangezien de Formule 1 nog altijd een perfect platform biedt voor partijen en bedrijven om zich Internationaal te profileren en te genieten van de relatiemarketing mogelijkheden.“
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Moderator / Redactie Sport woensdag 11 september 2013 @ 10:49:22 #202
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_131052977
quote:
_O_

Toch nog een iets grotere kans.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_131308778
Jeroen Bleekemolen gaat volgend jaar met een Viper in de United Sportscar Series rijden.


quote:
Ben Keating kocht recentelijk de eerste SRT-Viper GT 3 die op de markt kwam. De Amerikaan vindt dat je moet racen met wat je verkoopt, want hij verkoopt met ViperExchange.com de meeste Viper’s van Amerika. De Amerikaan gaat volgend jaar met de brute bolide uitkomen in de United Sportscar Series. Niemand minder dan Jeroen Bleekemolen komt in 2014 voor het Amerikaanse team aan de start.

Het team bestaat met Jeroen Bleekemolen en Ben Keating uit een professionele coureur en een amateur. Voor de 12 uur van Sebring en de 24 uur van Daytona rijdt het team respectievelijk met drie en vier rijders. Over de komst van onze landgenoot naar het team vertelt Ben Keating: “Naar mijn mening is Jeroen een van de beste enduranceracers in de wereld. Het is voor mij extreem spannend om met hem een team te vormen. Jeroen stond bovenaan mijn lijstje, toen we het programma samenstelden. Ik heb het gevoel dat ik de beste auto heb, in de beste klasse met de beste co-rijder. Dit zijn de perfecte elementen voor het recept naar succes.”
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_131311217
Toch leuk, Da Costa prijst Beitske Visser

http://www.gpupdate.net/n(...)is-een-groot-talent/
pi_131311373
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 13:02 schreef Marks het volgende:
Toch leuk, Da Costa prijst Beitske Visser

http://www.gpupdate.net/n(...)is-een-groot-talent/
Van het weekend haalde ze weer een keer het podium in de ADAC Formula Masters.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_131321651
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 13:02 schreef Marks het volgende:
Toch leuk, Da Costa prijst Beitske Visser

http://www.gpupdate.net/n(...)is-een-groot-talent/
Wij van WC Eend (= Red Bull)... ;)
pi_131592872
Melker geeft in zijn column in de formule1.nl aan dat hij de Formule 1 uit zijn hoofd heeft gezet :{

Mocht hij een aanbieding krijgen van een andere klasse, zal hij dat waarschijnlijk aannemen, zoals DTM of een GT klasse... Misschien realistisch gezien, maar wel spijtig.
  donderdag 26 september 2013 @ 21:19:13 #208
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_131598961
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 18:28 schreef Marks het volgende:
Melker geeft in zijn column in de formule1.nl aan dat hij de Formule 1 uit zijn hoofd heeft gezet :{

Mocht hij een aanbieding krijgen van een andere klasse, zal hij dat waarschijnlijk aannemen, zoals DTM of een GT klasse... Misschien realistisch gezien, maar wel spijtig.
Jeroen Bleekemolen is in zijn jongere jaren ook zo realistisch geweest. In de racerij heb je 2 keuzes: alles in gang zetten om F1-rijder te worden, of de situatie accepteren en van die ene hobby je inkomsten maken. Jeroen zag dat in en koos voor het laatste, zorgen dat je een goede allround coureur wordt en ingehuurd wordt door diverse teams in diverse klassen.
Ik vind 't een heel realistische kijk van Melker als ie de F1 uit zijn hoofd zet, vooral als hij naar de loopbaan van Frijns tot op heden heeft gekeken.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_131599462
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2013 21:19 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Jeroen Bleekemolen is in zijn jongere jaren ook zo realistisch geweest. In de racerij heb je 2 keuzes: alles in gang zetten om F1-rijder te worden, of de situatie accepteren en van die ene hobby je inkomsten maken. Jeroen zag dat in en koos voor het laatste, zorgen dat je een goede allround coureur wordt en ingehuurd wordt door diverse teams in diverse klassen.
Ik vind 't een heel realistische kijk van Melker als ie de F1 uit zijn hoofd zet, vooral als hij naar de loopbaan van Frijns tot op heden heeft gekeken.
Helemaal mee eens.

Melker is een goede coureur maar zonder grote zak geld zie ik hem niet in de F1.
pi_131600967
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2013 21:19 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Jeroen Bleekemolen is in zijn jongere jaren ook zo realistisch geweest. In de racerij heb je 2 keuzes: alles in gang zetten om F1-rijder te worden, of de situatie accepteren en van die ene hobby je inkomsten maken. Jeroen zag dat in en koos voor het laatste, zorgen dat je een goede allround coureur wordt en ingehuurd wordt door diverse teams in diverse klassen.
Ik vind 't een heel realistische kijk van Melker als ie de F1 uit zijn hoofd zet, vooral als hij naar de loopbaan van Frijns tot op heden heeft gekeken.
Voor zover ik het weet, heeft Melker toch meer aanleg om een F1 coureur te worden. Wat hij laat zien is zeer goed en in mijn ogen heeft Bleekemolen net dat beetje gemist om f1 coureur te kunnen worden.
pi_131613189
Ja hij doet het nu prima in de 3.5, maar het is niet goed genoeg voor een F1 plek lijkt me. Dan moet je toch minimaal wel nog een jaar vlammen.
  vrijdag 27 september 2013 @ 12:14:37 #212
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_131614613
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 22:01 schreef Marks het volgende:

[..]

Voor zover ik het weet, heeft Melker toch meer aanleg om een F1 coureur te worden. Wat hij laat zien is zeer goed en in mijn ogen heeft Bleekemolen net dat beetje gemist om f1 coureur te kunnen worden.
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 11:19 schreef Funzel het volgende:
Ja hij doet het nu prima in de 3.5, maar het is niet goed genoeg voor een F1 plek lijkt me. Dan moet je toch minimaal wel nog een jaar vlammen.
vlammen alleen is niet (meer) genoeg. En dat probeerde ik duidelijk te maken met m'n post.....

Geld. En het beste recentste voorbeeld daarvan is Frijns.
Melker weet en ziet dit ook.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_131615020
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2013 12:14 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

[..]

vlammen alleen is niet (meer) genoeg. En dat probeerde ik duidelijk te maken met m'n post.....

Geld. En het beste recentste voorbeeld daarvan is Frijns.
Melker weet en ziet dit ook.
Dat geldt inderdaad voor de meeste coureurs. Als Sauber niet het Russische geld nodig had, had het voor Frijns misschien anders kunnen aflopen. Of als hij ervoor had gekozen om opgenomen te worden door Red Bull.

Coureurs als Hamilton, Kubica en Vettel hadden geen geld nodig om de F1 binnen te komen, omdat ze een team of automerk achter zich hadden staan. Maar Nederlandse coureurs zijn over het algemeen niet interessant genoeg omdat de afzetmarkt te klein is en moeten dus meestal geld meenemen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Redactie Sport vrijdag 27 september 2013 @ 12:44:31 #214
274204 crew  Mexicanobakker
pi_131615290
Melker is ook niet van het niveau Hamilton/Kubica/Vettel. Frijns wel. Die had met backing van een groot team echt wel wat gehad, en ik denk dat daar ook wel mogelijkheden lagen. Nu doet hij een Hulkenbergje 2.0...
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_131621424
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 12:32 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dat geldt inderdaad voor de meeste coureurs. Als Sauber niet het Russische geld nodig had, had het voor Frijns misschien anders kunnen aflopen. Of als hij ervoor had gekozen om opgenomen te worden door Red Bull.

Coureurs als Hamilton, Kubica en Vettel hadden geen geld nodig om de F1 binnen te komen, omdat ze een team of automerk achter zich hadden staan. Maar Nederlandse coureurs zijn over het algemeen niet interessant genoeg omdat de afzetmarkt te klein is en moeten dus meestal geld meenemen.
Ik vind het een drogreden dat het om nationale binding moet gaan.
Alonso heeft toch ook hier in NL veel fans? Niet alleen in Spanje.
pi_131621447
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 12:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
Melker is ook niet van het niveau Hamilton/Kubica/Vettel. Frijns wel. Die had met backing van een groot team echt wel wat gehad, en ik denk dat daar ook wel mogelijkheden lagen. Nu doet hij een Hulkenbergje 2.0...
Ik vraag me soms af of Hamilton wel niveau Kubica/Vettel is.
Sterker, van Kubica zullen we nooit weten (helaas) hoe goed hij nu werkelijk zou zijn in een kampioenschapsstrijd.

Melker schat ik hoger in dan zeker 5 huidige F1 coureurs o.a. Webber, Bottas en Perez.
pi_131621557
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 16:27 schreef Marks het volgende:

[..]

Ik vind het een drogreden dat het om nationale binding moet gaan.
Alonso heeft toch ook hier in NL veel fans? Niet alleen in Spanje.
Nu wel ja, maar toen hij in de F1 begon niet.

Als een Nederlandse coureur net zo groot wordt, maakt het inderdaad niet veel meer uit, maar tot die tijd is de coureur vooral populair in eigen land. Dus kiezen sponsoren en teams vaak voor coureurs die een grote afzetmarkt hebben.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_131621578
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 16:32 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Nu wel ja, maar toen hij in de F1 begon niet.

Als een Nederlandse coureur net zo groot wordt, maakt het inderdaad niet veel meer uit, maar tot die tijd is de coureur vooral populair in eigen land. Dus kiezen sponsoren en teams vaak voor coureurs die een grote afzetmarkt hebben.
Tja, ik vind dus dat ondernemingen daar naar moeten kijken. Eigenlijk kijken ze zelf dus alleen nationaal en zijn ze dus het probleem zelf in plaats van de NL coureur dat is... ;)
pi_131621619
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 16:32 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Nu wel ja, maar toen hij in de F1 begon niet.

Als een Nederlandse coureur net zo groot wordt, maakt het inderdaad niet veel meer uit, maar tot die tijd is de coureur vooral populair in eigen land. Dus kiezen sponsoren en teams vaak voor coureurs die een grote afzetmarkt hebben.
Zoals Finland zeker?
  vrijdag 27 september 2013 @ 16:37:17 #220
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_131621641
Even naar twee wielen, waar ook eindelijk weer eens wat vaderlands talent op lijkt te staan. Bryan Schouten rijdt vooraan mee in het Spaanse Moto3 kampioenschap (wat het hoogste en meest competetieve nationale kampioenschap is, zo'n beetje elke huidige MotoGP rijder heeft daarin gereden). Hij heeft dit weekend een wildcard voor de Moto3 race in Aragon en rijdt meteen mee in de top 10 *O*.

Ook is er Bo Bendsnijder, een jochie van 15/16 die alles wint waar hij aan mee doet, maakt niet uit of hij nog nooit eerder op de motor heeft gezeten.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_131621722
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 september 2013 16:37 schreef Fir3fly het volgende:
Even naar twee wielen, waar ook eindelijk weer eens wat vaderlands talent op lijkt te staan. Bryan Schouten rijdt vooraan mee in het Spaanse Moto3 kampioenschap (wat het hoogste en meest competetieve nationale kampioenschap is, zo'n beetje elke huidige MotoGP rijder heeft daarin gereden). Hij heeft dit weekend een wildcard voor de Moto3 race in Aragon en rijdt meteen mee in de top 10 *O*.

Ook is er Bo Bendsnijder, een jochie van 15/16 die alles wint waar hij aan mee doet, maakt niet uit of hij nog nooit eerder op de motor heeft gezeten.
Schouten is echt heel goed bezig, en dat op de Honda die toch een stuk minder is dan de KTM's. Zou mooi zijn als hij volgend jaar de plek van Iwema in zou kunnen nemen bij RW Racing.

Sterker nog Bendsneijder is pas 14 jaar en het is echt indrukwekkend wat hij laat zien.
  Redactie Sport vrijdag 27 september 2013 @ 16:52:28 #222
274204 crew  Mexicanobakker
pi_131622032
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 16:28 schreef Marks het volgende:

[..]

Ik vraag me soms af of Hamilton wel niveau Kubica/Vettel is.
Sterker, van Kubica zullen we nooit weten (helaas) hoe goed hij nu werkelijk zou zijn in een kampioenschapsstrijd.

Melker schat ik hoger in dan zeker 5 huidige F1 coureurs o.a. Webber, Bottas en Perez.
Webber en Perez wel, Bottas niet.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_131622038
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 16:36 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Zoals Finland zeker?
Je bedoelt Bottas?

Williams koos voor Bottas vanwege zijn talent en omdat ze via Pastor genoeg geld binnen kregen. Die had dus op basis van talent een team achter zich staan, wat Frijns ook had gekund.

Alleen heeft Frijns dat afgewezen (wat toen de juiste beslissing leek, omdat hij kampioen werd) en nu moet hij geld hebben. En daarvoor moet je een grotere afzetmarkt hebben, wil dat voor sponsoren rendabel zijn. Uitzonderingen daargelaten zoals Giedo, maar die wordt betaald via het bedrijf van zijn schoonvader.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 27 september 2013 @ 16:55:47 #224
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_131622089
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 16:40 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Schouten is echt heel goed bezig, en dat op de Honda die toch een stuk minder is dan de KTM's. Zou mooi zijn als hij volgend jaar de plek van Iwema in zou kunnen nemen bij RW Racing.

Sterker nog Bendsneijder is pas 14 jaar en het is echt indrukwekkend wat hij laat zien.
Schouten bij RW Racing zie ik ook wel zitten, volgens mij stappen zij volgend jaar ook over op de fabrieks-KTM in plaats van de Kalex-KTM die ze nu hebben.

Ik heb Bendsneijder gezien bij de Superbikes dit jaar, hij reed voor het eerst mee in een bepaalde klasse (volgens mij Honda 300-tjes) en reed prompt het hele veld op 15 seconden achterstand. Echt een natuurtalent, als je hem ook ziet rijden. Net Lorenzo, het lijkt totaal moeiteloos. Hij heeft laatst in dezelfde klasse weer met overmacht gewonnen, nu zelfs op een circuit dat hij niet kende.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_131623124
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 september 2013 16:37 schreef Fir3fly het volgende:
Even naar twee wielen, waar ook eindelijk weer eens wat vaderlands talent op lijkt te staan. Bryan Schouten rijdt vooraan mee in het Spaanse Moto3 kampioenschap (wat het hoogste en meest competetieve nationale kampioenschap is, zo'n beetje elke huidige MotoGP rijder heeft daarin gereden). Hij heeft dit weekend een wildcard voor de Moto3 race in Aragon en rijdt meteen mee in de top 10 *O*.

Ook is er Bo Bendsnijder, een jochie van 15/16 die alles wint waar hij aan mee doet, maakt niet uit of hij nog nooit eerder op de motor heeft gezeten.
Nice, wist niet dat die Schouten een wildcard had dit weekend...

Zijn broer is het dan denk ik die zondag na een high sider op Assen naar het ziekenhuis moest.
  vrijdag 27 september 2013 @ 17:51:56 #226
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_131623297
Z'n neef, geloof ik.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_131623968
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 16:52 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Je bedoelt Bottas?

Williams koos voor Bottas vanwege zijn talent en omdat ze via Pastor genoeg geld binnen kregen. Die had dus op basis van talent een team achter zich staan, wat Frijns ook had gekund.

Alleen heeft Frijns dat afgewezen (wat toen de juiste beslissing leek, omdat hij kampioen werd) en nu moet hij geld hebben. En daarvoor moet je een grotere afzetmarkt hebben, wil dat voor sponsoren rendabel zijn. Uitzonderingen daargelaten zoals Giedo, maar die wordt betaald via het bedrijf van zijn schoonvader.
Sirotkin met het geld en dan kan Frijns mooi een Bottas'je doen.

En toen werd ik wakker. ;(
pi_131625906
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 september 2013 16:55 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Schouten bij RW Racing zie ik ook wel zitten, volgens mij stappen zij volgend jaar ook over op de fabrieks-KTM in plaats van de Kalex-KTM die ze nu hebben.

Ik heb Bendsneijder gezien bij de Superbikes dit jaar, hij reed voor het eerst mee in een bepaalde klasse (volgens mij Honda 300-tjes) en reed prompt het hele veld op 15 seconden achterstand. Echt een natuurtalent, als je hem ook ziet rijden. Net Lorenzo, het lijkt totaal moeiteloos. Hij heeft laatst in dezelfde klasse weer met overmacht gewonnen, nu zelfs op een circuit dat hij niet kende.
Grappig! In die race (van Bendsneijder) reed iemand mee die ik ken, Mike Brouwers.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_131713592
Frijns breekt met zijn manager Werner Heinz
quote:
Robin Frijns heeft de samenwerking met zijn manager Werner Heinz stopgezet. Dat heeft de Limburgse coureur vanmiddag bekendgemaakt.

Frijns staat al enige tijd onder contract bij het sportmanagementbureau WHS International, dat de facto bestaat uit oprichter Werner Heinz. De samenwerking tussen de coureur en zijn manager heeft niet het gewenste resultaat opgeleverd en daarom zet de coureur er een punt achter. "Na zorgvuldig beraad heb ik besloten dat het voor mij en mijn carriere het beste is als ik van management verander", zegt Frijns. "Op de een of andere manier is mijn carriere vastgelopen en ik hoop daar snel verandering in te brengen. Ik weet nog niet wie mijn zaken gaat waarnemen maar ik hoop het snel bekend te kunnen maken."

Eerder deze maand maakte Frijns al bekend dat hij de handen ineen heeft geslagen met Just Sports Marketing, het bedrijf van Ralph Manheim, dat hem gaat helpen bij het vinden van sponsoren.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 30 september 2013 @ 18:33:11 #230
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_131714787
quote:
Had hem ook al geplaatst in het junior topic, had 'm hier nog niet gezien :@
Maar goed, crosspost dat maar :P
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 18:21 schreef Sinister-D- het volgende:
Misschien niet zo'n goede zet van Robin om die Heinz de deur te wijzen voordat ie een nieuwe manager heeft. Maar ik denk niet dat dit een slechte zaak is. Die Heinz heeft voornamelijk al gevestigde namen in zijn bureau zitten, en ik denk dat daar meer aandacht van de man naartoe gaat. Gasten zoals een Kristensen, Lotterer en Spengler hebben door naam nauwelijks nog managers nodig, maar die zal zijn neus daar nog lekker in willen duwen om te kunnen cashen.....
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_131715198
Ik snap nog steeds niet waarom hij niet met Red Bull in zee is gegaan.
  maandag 30 september 2013 @ 19:00:58 #232
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_131715697
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 18:47 schreef TargaFlorio het volgende:
Ik snap nog steeds niet waarom hij niet met Red Bull in zee is gegaan.
Op sportief vlak begrijp ik die keuze ook niet nee, want als dat goed gaat in de jr. series en je doet geen gekke dingen in een STR dan zit je wel goed de komende tijd.
Maar om met de persoon die over dat soort beslissingen gaat te moeten werken :X Die Helmut Marko is absoluut geen gemakkelijke, en ik weet niet of ikzelf voor die kerel zou willen ''werken''.
Genoeg voorbeelden van jonge gasten die slechte ervaringen met hem hebben de laatste paar jaren.
Zoek maar eens naar wat namen van dit lijstje Red Bull Junior Team.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_131716178
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 18:47 schreef TargaFlorio het volgende:
Ik snap nog steeds niet waarom hij niet met Red Bull in zee is gegaan.
Omdat hij dan met een nieuw team in de WSR 3.5 zou moeten rijden. Hij had meer vertrouwen in een team dat zijn sporen al bewezen had. Op dat moment leek het een goede beslissing omdat die wagen (Arden Caterham) in het begin niet vooruit te branden was en dat heeft Lewis Williamson zijn plek gekost. Had Frijns ook kunnen gebeuren. Ook Felix Da Costa kon in het begin geen potten breken. Pas later in het seizoen begon Felix Da Costa te scoren met die auto.
Frijns werd nu kampioen in die klasse en opgepikt door Sauber. Het is alleen domme pech dat dat team in geldnood kwam en Russische investeerders moest aantrekken die de eis hadden dat Sirotkin (die vooralsnog nauwelijks wat presteert) in de Sauber plaats nam. Weg plek voor Frijns.

En Heintz helpt hem blijkbaar ook niet verder, dus zoekt hij een andere manager die hem wel verder kan helpen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_131733347
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 19:13 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Omdat hij dan met een nieuw team in de WSR 3.5 zou moeten rijden. Hij had meer vertrouwen in een team dat zijn sporen al bewezen had. Op dat moment leek het een goede beslissing omdat die wagen (Arden Caterham) in het begin niet vooruit te branden was en dat heeft Lewis Williamson zijn plek gekost. Had Frijns ook kunnen gebeuren. Ook Felix Da Costa kon in het begin geen potten breken. Pas later in het seizoen begon Felix Da Costa te scoren met die auto.
Frijns werd nu kampioen in die klasse en opgepikt door Sauber. Het is alleen domme pech dat dat team in geldnood kwam en Russische investeerders moest aantrekken die de eis hadden dat Sirotkin (die vooralsnog nauwelijks wat presteert) in de Sauber plaats nam. Weg plek voor Frijns.

En Heintz helpt hem blijkbaar ook niet verder, dus zoekt hij een andere manager die hem wel verder kan helpen.
Never mind :)
pi_131946657
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 september 2013 16:55 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Schouten bij RW Racing zie ik ook wel zitten, volgens mij stappen zij volgend jaar ook over op de fabrieks-KTM in plaats van de Kalex-KTM die ze nu hebben.

Ik heb Bendsneijder gezien bij de Superbikes dit jaar, hij reed voor het eerst mee in een bepaalde klasse (volgens mij Honda 300-tjes) en reed prompt het hele veld op 15 seconden achterstand. Echt een natuurtalent, als je hem ook ziet rijden. Net Lorenzo, het lijkt totaal moeiteloos. Hij heeft laatst in dezelfde klasse weer met overmacht gewonnen, nu zelfs op een circuit dat hij niet kende.
Schouten gisteren 2e geworden bij het EK in Albacete ^O^ , eindigde vlak achter Hanika.
pi_132032260
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 19:59 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Schouten gisteren 2e geworden bij het EK in Albacete ^O^ , eindigde vlak achter Hanika.
De andere schouten, die in voorprogramma van bsb crashte STOPT met racen..
pi_132168718
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 september 2013 16:55 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Schouten bij RW Racing zie ik ook wel zitten, volgens mij stappen zij volgend jaar ook over op de fabrieks-KTM in plaats van de Kalex-KTM die ze nu hebben.

Ik heb Bendsneijder gezien bij de Superbikes dit jaar, hij reed voor het eerst mee in een bepaalde klasse (volgens mij Honda 300-tjes) en reed prompt het hele veld op 15 seconden achterstand. Echt een natuurtalent, als je hem ook ziet rijden. Net Lorenzo, het lijkt totaal moeiteloos. Hij heeft laatst in dezelfde klasse weer met overmacht gewonnen, nu zelfs op een circuit dat hij niet kende.
Hier een leuk filmpje van zijn overwinning in het bijprogramma van de BSB, echt een supertalent.
pi_132283176
Column Jos met wat info over Max
http://www.gpupdate.net/n(...)om-max-los-te-laten/
pi_132303618
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 00:11 schreef Marks het volgende:
Column Jos met wat info over Max
http://www.gpupdate.net/n(...)om-max-los-te-laten/
Ik ben echt benieuwd wat die in FR2.0 gaat presteren.

Ik geef toe dat ik het niet gevolgd heb dit seizoen dus baseer mijn mening op de tussenstand maar Nyck de Vries lijkt geen progressie te maken.
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 21:06:39 #240
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_132307142
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 19:36 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Ik ben echt benieuwd wat die in FR2.0 gaat presteren.

Ik geef toe dat ik het niet gevolgd heb dit seizoen dus baseer mijn mening op de tussenstand maar Nyck de Vries lijkt geen progressie te maken.
idd. Nyck heeft nog geen potten kunnen breken de afgelopen 2 seizoenen, en heeft tot nu nog niet kunnen waar maken wat hem sinds z'n kart periode werd toegedicht.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_132314910
Volgens mij is een kart ook totaaal anders dan een formule auto.
pi_132318179
De laatste paar races presteert hij aardig, met twee 3de plaatsen en een overwinning. Dus misschien begint hij eindelijk in zijn ritme te komen.

Dit weekend hopelijk weer.een paar goede resultaten in de laatste races van het seizoen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 10:47:28 #243
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_132319022
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 09:42 schreef sasquatsch het volgende:
De laatste paar races presteert hij aardig, met twee 3de plaatsen en een overwinning. Dus misschien begint hij eindelijk in zijn ritme te komen.

Dit weekend hopelijk weer.een paar goede resultaten in de laatste races van het seizoen.
Maar hij begint wel wat laat op stoom te komen dan. Er werd veel van hem verwacht met zijn overstap naar de eenzitters. Hij is niet voor niets meervoudig WK karting, en Mclaren heeft hem voor een reden in hun YDP zitten. Koiranen GP is ook geen kleine speler in de junior klassen, ze behoren toch tot de top. Die combinatie zorgt ervoor dat er veel ogen op hem gericht zijn. En dat Nyck dan pas echte resultaten laat zien in de laatste races speelt niet in zijn voordeel iig als het gaat om reputatie.
Mag wel bij gezegd worden dat hij zijn teamgenoten wél helemaal het snot voor de ogen rijdt dit seizoen.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_132319772
De Vries op pole in Barcelona.

quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 00:16 schreef Marks het volgende:
Volgens mij is een kart ook totaaal anders dan een formule auto.
Natuurlijk, daarom blijft het interessant om te zien hoe toppers in het karting zoals De Vries en Verstappen de overstap maken naar de single seaters.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 13:09:33 #245
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_132321861
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 11:30 schreef TargaFlorio het volgende:
De Vries op pole in Barcelona.
Dat doet ie goed dan ^O^

En zo kut dat die races niet op TV komen }:|
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_132324472
Volgens mij heeft hij hem ook gewonnen :P
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
pi_132326057
Van start tot finish
quote:
Nyck de Vries claimed his second Eurocup victory of the season with a sublime drive from pole in race one at Catalunya, whilst Oliver Rowland lowered Pierre Gasly’s championship lead to eight points.

While de Vries held on to the lead off the line, Rowland managed to get away better than Gasly, taking over in second.

Despite passing the Frenchman, Rowland never troubled de Vries out in front. The Dutchman, thus, led every lap and finished comfortably ahead of the rest of the field.

Third place for Gasly keeps the destination of the championship in his hands, and a second-place finish in tomorrow’s race would be enough for him to take the title.

Esteban Ocon finished in fourth and was mathematically eliminated from title contention. Egor Orudzhev crossed the line in fifth, having passed sixth-placed Andrea Pizzitola, with Ignazio D’Agosto taking seventh.

Josef Kaufmann’s Oscar Tunjo was eighth, followed by Kevin Jorg who achieved his first top ten result of the campaign. Koiranen’s Victor Franzoni took tenth place as Jake Dennis retired from seventh with a gearbox issue during the last lap.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_132372861
En De Vries is 2de geworden in de tweede race. Dat betekent dat hij van de laatste 6 races 5 keer op het podium is gekomen (waarvan twee overwinningen). Nu hopen dat hij dit volgend jaar voort kan zetten, hopelijk in de FR 3.5.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 21 oktober 2013 @ 12:23:45 #249
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_132389151
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 21:09 schreef sasquatsch het volgende:
En De Vries is 2de geworden in de tweede race. Dat betekent dat hij van de laatste 6 races 5 keer op het podium is gekomen (waarvan twee overwinningen). Nu hopen dat hij dit volgend jaar voort kan zetten, hopelijk in de FR 3.5.
dat kan misschien nog wel een jaar. wachten hij begint nu eindelijk resultaten neer te zetten die tellen, als hij die lijn kan doortrekken naar komend jaar is die zeker in staat om mee te doen om de titel. En dat staat natuurlijk leuk op je CV.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_132389943
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 19:36 schreef TargaFlorio het volgende:
Ik ben echt benieuwd wat die in FR2.0 gaat presteren.
Hij heeft in elk geval al het baanrecord (wat in diezelfde Koiranen auto gereden is) aan gort gereden en was een halve seconde sneller.

Ik ben nog steeds van mening dat Max het verder gaat schoppen dan de Vries :Y
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_132389960
Alleen jammer dat er een paar jaar tussen zit. Was leuk geweest om ze samen omhoog te zien groeien in dezelfde klasses en kijken wie het verst komt.

:)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_132389983
http://lt2.alkamelsystems(...)b2-843b-9a8e6b550782

En daar de livetiming van vandaag. Max staat momenteel P3 :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_132390005
Rode vlag, Max staat stil in Turn 3
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  maandag 21 oktober 2013 @ 13:01:09 #254
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_132390092
quote:
7s.gif Op maandag 21 oktober 2013 12:58 schreef Geralt het volgende:
Rode vlag, Max staat stil in Turn 3
Waar is die livetiming van? Wat voor race/training/event?
pi_132390182
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 13:01 schreef Coelho het volgende:

[..]

Waar is die livetiming van? Wat voor race/training/event?
Test van Formule Renault 2.0 Eurocup in Barcelona :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  maandag 21 oktober 2013 @ 16:17:08 #256
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_132397709
quote:
7s.gif Op maandag 21 oktober 2013 13:03 schreef Geralt het volgende:

[..]

Test van Formule Renault 2.0 Eurocup in Barcelona :)
Dank. Ik was al een week of wat niet meer op verstappen.nl geweest en in de veronderstelling dat die privétest in GB het enige was wat Max tot nu toe in de F2.0 gedaan had. Ben nu weer bijgelezen :)

Enig idee wat die rode stip voor zijn naam betekent? Zijn dat de teamlozen of zo?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 21 oktober 2013 @ 18:03:31 #257
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_132401464
Verstappen junior was vandaag twaalfde. Steijn Schothorst noteerde de snelste tijd
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_132401690
quote:
14s.gif Op maandag 21 oktober 2013 18:03 schreef Peterselieman het volgende:
Verstappen junior was vandaag twaalfde. Steijn Schothorst noteerde de snelste tijd
In de tweede test ja, in de ochtendsessie was hij derde. :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_132651382
Dennis van de Laar doet toch mee met de F3 race in Macau op 17 november. Hij neemt de plek in van Mitchell Gilbert bij Mucke Motorsport, die de benodigde financiën niet rond kreeg.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_132654238
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 12:38 schreef sasquatsch het volgende:
Dennis van de Laar doet toch mee met de F3 race in Macau op 17 november. Hij neemt de plek in van Mitchell Gilbert bij Mucke Motorsport, die de benodigde financiën niet rond kreeg.
Kijken of hij het net zo goed doet als Hannes 2 jaar terug... http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)uk-in-Macau-GP.dhtml

Oja, Macau ... _O_
pi_132717964
Max snelst bij test, verslag http://www.verstappen.nl/nieuws/8287.html
pi_132718057
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 11:12 schreef Marks het volgende:
Max snelst bij test, verslag http://www.verstappen.nl/nieuws/8287.html
Hij test dus voor verschillende teams (Koironen, KTR, Tech1). ^O^
pi_132718107
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 11:16 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Hij test dus voor verschillende teams (Koironen, KTR, Tech1). ^O^
Zeker :Y

quote:
Hoewel de timing van de tijden onofficieel was, wordt dan op de nieuwe banden toch een mooie 1:41.58s geboekt. Vier honderdsten van een seconde sneller dan Alex Albon, maar vooral ook sneller dan het officiële baanrecord, dat voor de Formule Renault 2.0 volgens de boeken op 1:41.78s is vastgelegd.
2de baanrecord tijdens de testen wat hij aan flarden rijdt. _O_
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_132902318
Kevin Abbring heeft dankzij zijn overwinning in de Franse Peugeot 208 Cup een fabriekscontract gewonnen bij Peugeot. Het programma is nog niet bekend, maar hij zal waarschijnlijk deelnemen aan een Europees programma met zo'n 6 rally's met de Peugeot 208T16.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_132902428
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 20:24 schreef sasquatsch het volgende:
Kevin Abbring heeft dankzij zijn overwinning in de Franse Peugeot 208 Cup een fabriekscontract gewonnen bij Peugeot. Het programma is nog niet bekend, maar hij zal waarschijnlijk deelnemen aan een Europees programma met zo'n 6 rally's met de Peugeot 208T16.
^O^
  Redactie Frontpage / Sport maandag 4 november 2013 @ 20:43:00 #266
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_132903349
Dat karretje is pure pr0n voor de autosportliefhebber :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_132907636
quote:
Mooi ja!

Moet gelijk denken aan
pi_132914413


Snelste tijd, alweer, alle testen tot nu toe, volgens mij was dit nummer 4, in de Renault 2.0 van Josef Kaufmann Racing deze keer.

4x testen voor 4 verschillende teams en 4x de snelste tijd rijden waarvan 2x een nieuw baanrecord.

Dat knulletje is echt wel uit het juiste racehout gesneden _O_
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_132914481
Morgen dag 2. Ook weer veel regen voorspeld. Hopelijk morgen weer de snelste :9
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_132917168
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 november 2013 01:11 schreef Geralt het volgende:
[ afbeelding ]

Snelste tijd, alweer, alle testen tot nu toe, volgens mij was dit nummer 4, in de Renault 2.0 van Josef Kaufmann Racing deze keer.

4x testen voor 4 verschillende teams en 4x de snelste tijd rijden waarvan 2x een nieuw baanrecord.

Dat knulletje is echt wel uit het juiste racehout gesneden _O_
De goede genen van beide ouders meegekregen. :)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_132917209
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 10:08 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

De goede genen van beide ouders meegekregen. :)
Zeker. Moeders zit ook weer achter het stuur begreep ik na haar flinke crash.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_132917985
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 november 2013 01:11 schreef Geralt het volgende:
[ afbeelding ]

Snelste tijd, alweer, alle testen tot nu toe, volgens mij was dit nummer 4, in de Renault 2.0 van Josef Kaufmann Racing deze keer.

4x testen voor 4 verschillende teams en 4x de snelste tijd rijden waarvan 2x een nieuw baanrecord.

Dat knulletje is echt wel uit het juiste racehout gesneden _O_
Knap van Max. ^O^
pi_132918139
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 10:46 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Knap van Max. ^O^
Zeker. Ik ben dan ook erg benieuwd voor welk team hij kiest komend jaar en hoe dat jaar gaat verlopen en wat hij daarna gaat doen. :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  woensdag 6 november 2013 @ 13:55:05 #274
415001 SlipnSlide
Je praat wel maar je zegt niks
pi_132960142
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 22:02 schreef Marks het volgende:

[..]

Mooi ja!

Moet gelijk denken aan
En dat doet mij weer denken aan dit:

Die coureurs hadden ballen zeg...

De wil om te winnen moet groter zijn dan de angst om te verliezen.
pi_132969025
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 november 2013 01:11 schreef Geralt het volgende:
Snelste tijd, alweer, alle testen tot nu toe, volgens mij was dit nummer 4, in de Renault 2.0 van Josef Kaufmann Racing deze keer.

4x testen voor 4 verschillende teams en 4x de snelste tijd rijden waarvan 2x een nieuw baanrecord.
Wow _O_
pi_132969047
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 17:27 schreef Funzel het volgende:

[..]

Wow _O_
Dag 2 was hij ook de snelste volgens mij :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_133236527
Ook de afgelopen twee dagen werd er getest in de Formule Renault 2.0. Dit keer op het circuit van Barcelona. Max Verstappen reed weer een baanrecord, maar ook de andere twee Nederlanders Beitske Visser en Steijn Schothorst deden het goed met een derde en vierde tijd.

Beitske Visser is onlangs uit het Red Bull programma gezet vanwege tegenvallende resultaten. Ze kreeg van het Nederlandse team MP Motorsport een uitnodiging om te testen en deed het daarin zo goed dat ze spontaan door JD Motorsport werd gevraagd om vandaag te testen, wat leidde tot de derde tijd.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_133240643
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 22:44 schreef sasquatsch het volgende:
Ook de afgelopen twee dagen werd er getest in de Formule Renault 2.0. Dit keer op het circuit van Barcelona. Max Verstappen reed weer een baanrecord, maar ook de andere twee Nederlanders Beitske Visser en Steijn Schothorst deden het goed met een derde en vierde tijd.

Beitske Visser is onlangs uit het Red Bull programma gezet vanwege tegenvallende resultaten. Ze kreeg van het Nederlandse team MP Motorsport een uitnodiging om te testen en deed het daarin zo goed dat ze spontaan door JD Motorsport werd gevraagd om vandaag te testen, wat leidde tot de derde tijd.
Goed nieuws voor de Nederlanders weer. _O_
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_133517498
Frijns testte een DTM wagen voor Audi
quote:
14:29 – Robin Frijns was one of eight young drivers to gain cockpit time at the wheel of an Audi DTM car during the German manufacturer's recent scouting event in Valencia.

The 22-year-old Dutchman, who claimed the Formula Renault 3.5 crown in 2012, is yet to determine his future after budget-restricted year, during which he contested a part-GP2 campaign with Hilmer Motorsport and parted ways with the Sauber team.

"We regard this talent scouting event as an investment in the future," said Dieter Gass, Head of DTM at Audi. "We're absolutely happy with our current driver line-up but would still like to give young talents an opportunity to take a peek behind the scenes of the DTM from time to time.

"This is how some of our current drivers got started as well and today they're part of the DTM or other series."

Amongst others, Audi also handed mileage to European Formula 3 drivers Jordan King and Harry Tincknell and German Formula 3 champion Marvin Kirchhöfer.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_133536591
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 19:00 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

^O^
Nou, ik weet het niet. Ondanks DiResta en Albers heb ik het idee dat DTM fors verschilt van formule wagens. Hij had gewoon bij zijn manager moeten blijven, tot bekend zou zijn dat de Rus definitief gaat rijden. De kans was er volgens mij nog steeds als ik die manager moet geloven dat hij bij Sauber in kon stappen.
En eerder misschien al te hoogmoedig geweest door red bull af te slaan. Dat had later misschien ook altijd nog gekund.
pi_133537069
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 00:21 schreef Marks het volgende:

[..]

Nou, ik weet het niet. Ondanks DiResta en Albers heb ik het idee dat DTM fors verschilt van formule wagens. Hij had gewoon bij zijn manager moeten blijven, tot bekend zou zijn dat de Rus definitief gaat rijden. De kans was er volgens mij nog steeds als ik die manager moet geloven dat hij bij Sauber in kon stappen.
En eerder misschien al te hoogmoedig geweest door red bull af te slaan. Dat had later misschien ook altijd nog gekund.
Volgens mij was hij al weg bij Sauber toen hij zijn manager ontsloeg.
En als hij op het aanbod van Red Bull was ingegaan was hij waarschijnlijk (imho) dezelfde weg als Lewis Williamson op gegaan, ontslagen vanwege slechte resultaten omdat de Arden de eerste races niet vooruit te branden was. Het duurde Felix da Costa ook een paar races om vooraan te rijden.
En aangezien er geen plek was bij een Red Bull team had hij afgelopen jaar niet in kunnen stappen en de Arden is dit jaar ook weer niet een van de betere auto's waardoor hij ook gepasseerd zou zijn ten faveure van Kvyat.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_134077716
Beitske Visser heeft op het circuit Barcelona het baanrecord (wat tijdens een eerdere test door Max Verstappen is neergezet) verbroken tijdens een test van de Formule Renault 2.0 met het team AV Formula.
Goede resultaten tijdens een eerdere FR 2.0 test bezorgde haar deze tweedaagse testsessie voor het team van Adrian Valles. Zij is nu op zoek naar partners om haar carriere een vervolg te kunnen geven in de FR 2.0 of Formule 3.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_134114355
Jeroen Bleekemolen gaat volgend jaar in het samengevoegde ALMS / GrandAm kampioenschap rijden met een SRT Viper.
quote:
Onze landgenoot Jeroen Bleekemolen heeft een contract getekend om in het seizoen van 2014 uit te komen voor Ben Keating Racing met de nieuwe SRT Viper GT-R. De allrounder gaat met de brute Amerikaanse GT uitkomen in het Tudor United Sportscar Championship (de samensmelting van de ALMS en GrandAm kampioenschappen) in de GT Daytona klasse. In deze klasse vormen een professionele coureur en een amateur samen het rijdersduo. Voor de langere endurance races, zoals de 24 uren van Daytona, de 12 uren van Sebring en Petit Le Mans, is een derde rijder verplicht en kan een eventuele vierde rijder worden toegevoegd aan het team.

Ben Keating heeft de eer de eerste te zijn die de Viper GT3-R aan zijn renstal toe mag voegen en heeft aan de ervaren Jeroen Bleekemolen een aas in handen. Van deze nieuwe combinatie van een top GT-wagen en één van s'werelds beste sportscarcoureurs mag verwacht worden dat zij hoge ogen gaan gooien.

De 24 uren van Daytona, aanstaande Januari, zal de eerste keer zijn dat zij in actie gaan komen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_134114464
Het team van Ho-Pin Tung is Asian Le Mans kampioen geworden in de LMP2 klasse. Zijn teamgenoot won de titel bij de LMP2 coureurs (omdat Tung 1 race gemist heeft). Hiermee verdiende het team een startplaats voor de 24 uur van Le Mans waarbij we dus hoogstwaarschijnlijk Ho-Pin Tung ook aan de start zien.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_134146933
Van de Laar krijgt wat Hannes van Asseldonk had verdient: een topteam in Euroseries F3

http://www.gpupdate.net/n(...)d-jaar-voor-topteam/
pi_134181859
quote:
Tom Coronel ook volgend jaar in WK voor toerwagens
Tom Coronel zal volgend jaar opnieuw uitkomen in het wereldkampioenschap voor toerwagens (WTCC). De Nederlander verruilt zijn BMW voor een Chevrolet.

Coronel rijdt in 2014 opnieuw voor ROAL Motorsport. Vanwege de veranderde regelgeving is deelname met de BMW niet langer mogelijk.
Daarom stapt het Italiaanse team over op nog te bouwen Chevrolets Cruze.

Vanwege de gewijzigde regels (de auto's krijgen onder meer meer vermogen en worden breder) en een zoektocht naar financiële middelen, was het lang onzeker of de 41-jarige Coronel actief zou blijven in het WTCC.
Sinds 2005 is Coronel actief in het WTCC. Dit jaar eindigde hij als tiende in het door de Fransman Yvan Muller gewonnen WK.
http://www.nu.nl/sport/36(...)n-wk-toerwagens.html

*O* ^O^ *O*

Sowieso een nieuwe wagen volgens nieuwe reglementen. Het zal lastig worden met voornamelijk de fabrieksteams vanHondaen Citroën, maar denk dat hij vaker in top 5 te vinden zal zijn :Y
pi_134182896
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2013 10:09 schreef Meike26 het volgende:

[..]

http://www.nu.nl/sport/36(...)n-wk-toerwagens.html

*O* ^O^ *O*

Sowieso een nieuwe wagen volgens nieuwe reglementen. Het zal lastig worden met voornamelijk de fabrieksteams vanHondaen Citroën, maar denk dat hij vaker in top 5 te vinden zal zijn :Y
^O^ *O* *O*

Zonder Coronel geen WTCC.

Ik denk dat Citroen (Mulller) volgend jaar gaat domineren. Hebben al veel getest met hun nieuwe wagen en hebben goede coureurs en, ik vermoed, het hoogste budget.
pi_134192059
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_134197872
Jos en Max Verstappen zijn vanavond te gast bij RTL Late Night om 22.30 uur op RTL4.

quote:
Jos en Max Verstappen reisden dit jaar de wereld over met maar een doel: zo hard mogelijk rijden! Max schreef historie door zowel Europees als Wereldkampioen karten te worden. Nu heeft Max nog maar één doel: de Formule1. En wie beter dan s lands beste F1-coureur aller tijden kan hem daarin begeleiden; papa Jos Verstappen!
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_134197948
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 19:08 schreef sasquatsch het volgende:
Jos en Max Verstappen zijn vanavond te gast bij RTL Late Night om 22.30 uur op RTL4.

[..]

Thanks voor de tip _O_
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_134198511
Even kijken inderdaad. Bedankt voor de tip.
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
pi_134217374
Er was niet zo heel veel te melden volgens mij.
pi_134309433
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_134309565
Beitske Visser maakt wederom indruk. Dit keer testte ze voor Van Amersfoort Racing een F3 wagen.
quote:
BARCELONA – Beitske Visser heeft een sensationele testdag achter de rug in de Formule 3. Op het Formule 1 Circuit de Catalunya nabij Barcelona kende de jongedame een indrukwekkend optreden met het gerenommeerde team Van Amersfoort Racing. Zelfs de nuchtere teambaas Frits van Amersfoort was overdonderd na de test van de jonge Nederlandse.

“Beitske Visser was erg verrassend”, vertelde Van Amersfoort aan RaceXpress.nl. “Ik zou haar graag in 2014 in ons team hebben rijden. Zij gaat het ongetwijfeld goed doen: ze is snel, fit, plezierig en de afgelopen jaren gegroeid als persoon. Ze gaat zitten en ze doet het gewoon. Op de testdag was ze vanaf het eerste moment snel, indrukwekkend. Al met al was het een vruchtbare week voor de die-hards van ons team. De jongens hebben hard gewerkt en we hebben veel en goed getest met ons team in zowel de ATS Formule 3-bolides en in de FIA European Formule 3-auto's.”

Ook Beitske Visser zelf was zeer positief na de sterke testdag. Zij reed slecht één testdag met de Formule 3 in tegenstelling tot diverse andere coueurs: “De dag ervoor had ik meegedraaid met het team om vast te leren en informatie te vergaren", zei Beitske tegenover RaceXpress.nl. "De eerste run van mijn testdag was op de oude banden maar ik ging vanaf het eerste moment hard. We weten dat de baan van Barcelona in de ochtend snel is. In principe hadden we de hele dag gepland om te leren maar vanaf het eerste moment ging het goed. Al in de derde stint reed ik een supertijd!”

Ondanks het aanzienlijke verschil met de Formule Renault 2.0 waar Visser recentelijk sucesvol in testte, paste ze zich snel aan: “De Formule 3 heeft veel meer downforce en je moet veel harder remmen. Toch vind ik het een fijne auto: veel grip en zeer reactief in het sturen. Al met al was het een supertest. Ik heb enorm veel geleerd. Bovendien is Van Amersfoort Racing een zeer professioneel team. En ik ging knetterhard! Dat is een fijn gevoel, goed voor het vertrouwen. Van de gehele testweek was ik de snelste rijder.”

Na haar goede test in de FR2.0, waar ze sneller dan het baanrecord was, bleek dat Visser ook in de Formule 3 absoluut snel was. Een lekkere opsteker voor Beitske! Immers haar vorige renstal van de Formule ADAC 2013 moest ook veel aandacht vestigen op het nieuwe GP2-team. De mindere resultaten van de equipe moest Beitske bekopen met een exit uit het RedBull-programma. Nu laat ze zien dat ze zeker veel talent en snelheid heeft.

Heeft iemand zich toch vergist…?
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_134317014
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 22:02 schreef sasquatsch het volgende:
Beitske Visser maakt wederom indruk. Dit keer testte ze voor Van Amersfoort Racing een F3 wagen.

[..]

Misschien, maar racen is niet alleen pure snelheid
pi_134321721
Ook Max Verstappen gaat een F3 test doen. Hij test voor het team van Motopark Academy op Valencia.
quote:
Max Verstappen komt later deze week voor het eerst met een Formule 3-auto in actie. De 16-jarige Limburger zal twee dagen lang voor Motopark Academy testen op het circuit van Valencia.

Na deze winter al een flink aantal tests in de Formule Renault 2.0 te hebben afgewerkt, bereidt de meervoudig kartkampioen zich nu voor op zijn eerste F3-test. "Het lijkt me een mooie uitdaging om met een Formule 3-auto te rijden", aldus Max op Verstappen.nl. "Zo'n auto heeft meer grip dan een Formule Renault 2.0, dus je kunt wat harder door de bochten en later remmen. Ik kijk erg uit naar de test met Team Motopark in Valencia."

De test gebeurt op uitnodiging van het team uit Oschersleben, dat dit jaar onder de naam Lotus kampioen werd in de Duitse Formule 3 en een vijftal races won in de GP2, waarin zij als Russian Time actief is.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_134325314
Dennis van de Laar rijdt in januari/februari ook in de nieuwe Florida Winter Series, een F3 kampioenschap opgezet met behulp van de Ferrari Driver Academy. Onder de aanmeldingen bevinden zich ook Jules Bianchi en Simona de Silvestro.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_134325904
En toch inderdaad.
Ze was in de FR2.0 sneller als het baanrecord, dat wil toch wel wat zeggen over haar. Evenals de goede test nu weer in de F3.
pi_134400154
En Verstappen ook weer goed:

quote:
Max Verstappen indrukwekkend tijdens Formule 3-debuut

Uitgegeven door Casper Bekking 18 december 2013 12:14


VALENCIA – Zet Max Verstappen in een raceauto en hij gaat hard, ongeacht zijn kennis van de bolide, het circuit of de omstandigheden. Na diverse indrukwekkende tests in de Formule Renault 2.0, komt de jonge Limburger vandaag en morgen in actie op het Circuit Ricardo Tormo van Valencia. Op uitnodiging van Motopark, het kampioensteam uit het Duits Formule 3-kampioenschap, maakt Verstappen Junior zijn debuut in de snelle F3-bolide. En ook hiermee zorgde de 16-jarige coureur voor heel wat gefronste wenkbrauwen.

Ondanks het feit dat hij niet eerder in een Formule 3-bolide heeft gereden, mengde Max Verstappen zich vanaf het eerste moment in de strijd om de kopposities. Na een installatieronde begon de Limburger aan een langere run en stond continu in de top-5, tussen gevestigde namen met vele jaren autosportervaring. Na een korte pauze in de pits begon Verstappen aan het laatste deel van de uur durende sessie. De ene snelle ronde na de andere werd op het asfalt gelegd, de concurrentie achter zich latend. Uiteindelijk eindigde de debutant bovenaan de tijdenlijst, met anderhalve tiende voorsprong op de ervaren Tom Blomqvist. Het Britse talent Jordan King eindigde met de derde tijd, gevolgd door Lucas Auer en Eddie Cheever.


*O*
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  woensdag 18 december 2013 @ 14:59:23 #301
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_134404860
Max Verstappen sluit de middagsessie af met 0.776 seconden voorsprong op de nummer 2!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')