SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
Ik denk dat Bleek hoog staat op het lijstje met meeste races per jaar.quote:Op maandag 17 december 2012 13:30 schreef sasquatsch het volgende:
Jeroen Bleekemolen rijdt in januari zowel de 24 uur van Daytona als de 24 uur van Dubai
In Daytona rijdt hij voor het team Alex Job Racing in een Porsche. In Duabi rijdt hij in een Mercedes voor Black Falcon.
Geef hem eens ongelijk. Ik zou ook in elke raceauto stappen die mij aangeboden werd.quote:Op donderdag 20 december 2012 11:44 schreef Funzel het volgende:
Ja als je steeds ergens instapt ga je dat wel redden.
Dat moet ook wel, want zover ik weet is dat gewoon zijn inkomenquote:Op donderdag 20 december 2012 14:40 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Geef hem eens ongelijk. Ik zou ook in elke raceauto stappen die mij aangeboden werd.
eenschquote:Op donderdag 20 december 2012 14:40 schreef miekie72 het volgende:
Ik zou Dennis Kuipers uit de lijst halen hoor #metheelveeltalent. Daar kun je Hans Weijs voor in de plaats zetten (beide rallysport). En young & upcoming is Bas Schouten.
Staat ook in het lijstje hierboven.quote:
Auto gecrashed dus heeft het team gewoon een auto van een ander team gekocht.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 12:50 schreef sasquatsch het volgende:
Bleekemolen op pole in de 24 uur van Dubai. En dat zonder te rijden in de vrije trainingen. Doordat de auto eerder in de week total loss ging tijdens een crash rijden ze nu met een reservewagen van een ander team.
De race is om 11.00 uur begonnen en hier live te volgen.
[ afbeelding ]
Probeer het via de Nissan GT Academy.quote:Op maandag 14 januari 2013 19:24 schreef TargaFlorio het volgende:
Lijkt me een leuk evenement om als rijder of teamlid aan mee te doen.
The coverage via live stream, Radio Le Mans en Motors TV was ook dik in orde.
quote:Nigel Melker rijdt dit seizoen geen GP2. Door het wegvallen van een sponsor moest de Nederlander concessies doen en koos hij voor de World Series by Renault. De 21-jarige heeft een contract getekend bij Tech1, het team waar Jules Bianchi vorig seizoen tweede mee eindigde.
Melker heeft een eenjarig contract getekend bij de Franse equipe. Een klein voordeel is zijn ervaring die hij in 2012 opdeed tijdens de race op Silverstone, waar hij bij zijn allereerste race direct een podium scoorde.
Eind 2012 was Melker nog voornemens om nog een jaar GP2 te rijden. Racing Engineering leek een serieuze optie. Maar toen één van zijn sponsoren wegviel, was de keuze voor Melker snel gemaakt: Formula Renault 3.5.
Het Franse team maakte veel indruk op Melker tijdens zijn bezoek aan de fabriek. "We hebben lang gesproken en hadden meteen een klik", aldus Melker. "Ik voelde direct de betrokkenheid van de engineers en de crew. Tech 1 is een professioneel team en heeft bewezen vooraan mee te doen. Dat kan met dit team, want om te presteren in de autosport moet je niet alleen als coureur top zijn, je hebt ook een topauto nodig. "
Voor Melker betekent de overeenkomst met de Franse equipe een belangrijke stap in zijn carrière. "Net als de GP2 Series staat ook de World Series By Renault hoog aangeschreven. De klasse is uitgegroeid tot de kraamkamer van de Formule 1. Ik kan me in deze klasse in de kijker rijden bij de Formule 1-teams. Halverwege en aan het eind van het seizoen valt bovendien een Formule1-test bij Red Bull te winnen. Dat is een heel interessant gegeven. Dat geldt trouwens ook voor de raceweekenden van Renault. Die zijn geweldig voor zowel sponsoren als racefans. Ik kijk dan ook uit naar de start van het seizoen."
Hij heeft er dit jaar 45 gereden.quote:Op maandag 17 december 2012 18:09 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ik denk dat Bleek hoog staat op het lijstje met meeste races per jaar.
quote:Ik heb dit jaar 45 races gereden, waarbij ik 8 keer gewonnen heb, 6 keer een pole position pakte en totaal 18 keer op het podium stond. En met races over de hele wereld heb ik nog nooit zo veel in vliegtuigen gezeten als in 2012. Totaal maakte ik 104 vluchten en zat 546 uur in de lucht. Als je dat dus in een keer zou moeten doen, zit je meer dan 3 weken achter elkaar in het vliegtuig!
quote:Tom Coronel is ook dit jaar weer actief in het World Touring Car Championship. De 40-jarige coureur uit Eemnes verschijnt voor het derde seizoen op rij met een BMW 320 TC van ROAL Motorsport aan de start van het wereldkampioenschap voor toerwagens en mikt dit jaar op een plekje in de top-drie van het klassement.
Coronel is blij dat hij er opnieuw in geslaagd is om een stoeltje in het WTCC veilig te stellen. "Je kunt er niet omheen, de economische omstandigheden zijn zwaar. Gelukkig blijven de meeste sponsors mij ook in 2013 trouw en is het gelukt om ook enkele nieuwe partijen te interesseren", laat de Nederlander weten.
Voor het derde jaar wordt er dus samengewerkt met ROAL Motorsport, het team van oud-toerwagenkampioen Roberto Ravaglia. Na de afgelopen jaren vierde en vijfde te zijn geworden in het kampioenschap, wil Coronel dit jaar bij de eerste drie finishen. "Afgelopen winter heeft het team hard gewerkt aan het lichter en beter maken van de BMW. Anders dan in afgelopen jaren zitten we met de wagen nu dicht bij het reglementaire toegestane minimumgewicht en dat biedt voordelen. Verder is het Chevrolet-fabrieksteam er niet meer bij, wat betekent dat er kansen liggen voor ons. We zetten dit jaar in op de top-drie tijdens races en in het kampioenschap. Natuurlijk, de concurrentie heeft ook niet stilgezeten. Zo komt Honda met een fabrieksteam, maar ik heb er alle vertrouwen in dat wij dit jaar in de top kunnen meedoen.”
Darryl O'Young uit Hong Kong is dit jaar de teamgenoot van Coronel.
Het marc VDS team was vorig jaar al zeer sterk maar zal dit jaar zeker weer een gooi naar de titel doen. Nederland is dit jaar weer goed vertegenwoordigd in de Blancpain Endurance series.quote:Op maandag 4 maart 2013 16:07 schreef sasquatsch het volgende:
Jaap van Lagen ook dit jaar actief in de Duitse Porsche Carrera Cup. Hij zal gaan rijden voor Land Motorsport en wil strijden om de titel.
Yelmer Buurman zal gaan rijden in de Blancpain Endurance Series voor Marc VDS Racing Team. Ook Nicky Catsburg zal voor dit team uitkomen.
Volgens mij rijdt daar geen Nederlander bij.quote:Op donderdag 7 maart 2013 10:11 schreef coen89 het volgende:
Vandaag test het Phoenix team audi op circuit zolder. Dit team zal dit jaar met een audi R8 racen in de FIA GT series. 20 april op zolder en 7juli op zandvoort
Ik had hem graag in DTM bij Mercedes gezien.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 14:57 schreef sasquatsch het volgende:
Voorlopig geen GP2 voor Robin Frijns, zowel Russian Time als Trident (de twee teams waarvoor hij getest heeft) hebben hun rijders voor komend seizoen vastgelegd.
Waarom? Kans was groter dat hij niet dan wel zou rijden in GP2.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 20:29 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
Dat is toch vrij pijnlijk voor Frijns
Ik ook, zeker na het afscheid van Ralf daar. Maar ze hebben gekozen voor een andere Duitser, de 18 jarige Pascal Wehrlein.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 21:01 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ik had hem graag in DTM bij Mercedes gezien.
[..]
Waarom? Kans was groter dat hij niet dan wel zou rijden in GP2.
Mercedes was verrast door de keuze van Kubica en koos als noodgreep voor Schumacher maar bij nader inzien toch maar voor iemand anders?quote:Op woensdag 20 maart 2013 12:17 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik ook, zeker na het afscheid van Ralf daar. Maar ze hebben gekozen voor een andere Duitser, de 18 jarige Pascal Wehrlein.
quote:Het Nederlandse racetalent Beitske Visser is toegetreden tot het Red Bull Junior Team, zo kan RaceXpress.nl melden. De snelle jongedame rijdt in de kleuren van de energiedrankengigant in de ADAC Formel Masters voor Motopark Academy. De Zuid-Afrikaan en eveneens Red Bull-talent Callan O'Keeffe wordt haar teamgenoot. Visser voegt zich bij het rijtje met Tom Blomqvist, Daniil Kvyat, Carlos Sainz Junior en Antonio Felix da Costa, die ook onderdeel zijn van het talentenprogramma en hopen ooit voor het Red Bull F1 Team in actie te mogen komen.
Er is nog een Nederlandse vrouwelijke coureur, die in de ADAC Formule Masters gaat rijden. Stéphane Kox, de dochter van Peter Kox gaat dit seizoen ook in deze klasse rijden.quote:
Tja, Bottas heeft vorig jaar hetzelfde gedaan toch? En die heeft nu dus gewoon een racestoeltjequote:Op vrijdag 29 maart 2013 09:24 schreef M.Melandri het volgende:
Frijns gaat dus een jaartje PR man spelen, word je ook niet veel beter van
Bottas mocht altijd op vrijdag rijden, dan kun je nog wat laten zien tov de racecoureurs.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 09:26 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Tja, Bottas heeft vorig jaar hetzelfde gedaan toch? En die heeft nu dus gewoon een racestoeltje
quote:Op donderdag 4 april 2013 20:16 schreef coen89 het volgende:
http://www.autosport.be/n(...)-derde-jaargang.html
Waar de adac gt masters het dit jaar moeilijk hebben om een vol startveld te krijgen zitten ze bij de blancpain endurance series al aan de limitien van 60 auto's!!! Bij far de leukste gt serie van komend seizoen!!
quote:Een ander opmerkelijke verandering voor 2013 is het instellen van een maximaal aantal deelnemers. In de afgelopen jaren zagen we geregeld startvelden van 35 tot 40 wagens, ook in 2012. Dit jaar zijn er maximaal 28 startplaatsen te vergeven.
Bron: http://www.racinglife.nl/(...)-duiventil-in-2013-/
Volgens mij valt er nog wel wat te leren voor hem qua PRquote:Op vrijdag 29 maart 2013 09:24 schreef M.Melandri het volgende:
Frijns gaat dus een jaartje PR man spelen, word je ook niet veel beter van
Morien komt me bekend voor van toen ik nog wel eens naar Paasraces/Pinksterraces enzo ging kijken?quote:Op zondag 31 maart 2013 04:18 schreef Alexxxxx het volgende:
Onthoud de naam Mika Morien goed, volgens mij is het manneke net 12, maar wat kan die rijden...
eh, vorige week beldequote:Op vrijdag 5 april 2013 12:21 schreef heywoodu het volgende:
Oh en dit lijkt me ook best prima nieuws
http://www.gpupdate.net/n(...)nprogramma-red-bull/
Oh, ik zag 4 april als datum en keek dus maar tot 4 april in dit topic terugquote:
Mika is de zoon van Ronald inderdaad, ronald racete met de paasraces in de clio en swift cupquote:Op vrijdag 5 april 2013 12:20 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Morien komt me bekend voor van toen ik nog wel eens naar Paasraces/Pinksterraces enzo ging kijken?
Edit: Ronald Morien dus, zoon van denk ik?
Auto gp komt 7juni naar zandvoort !!!quote:Op zondag 7 april 2013 12:08 schreef Sinister-D- het volgende:
Zometeen op Eurosport 2:
12:15
Car racing
Auto GP: Auto GP in Marrakech, Morocco - Second race (60min)
Met Daniel de Jong en Meindert van Buuren
Met aansluitend:
13:15
Car racing
CAR RACING: World Series by Renault in Monza, Italy - Second race (26min)
Met Nigel Melker.
quote:Robin Frijns heeft twee aanbiedingen om in de GP2 aan de slag te gaan afgewezen zo meldt blick.ch.
Het Nederlandse talent zou twee aanbiedingen van GP2 teams hebben afgeslagen. Frijns zou ‘gratis’ kunnen instappen bij die teams om in de GP2 zijn kunsten te vertonen. De Limburger heeft ook nog een aanbod gehad om zondag in Bahrein te racen, maar ook deze is door Frijns naar de prullenbak verwezen.
De testrijder van Sauber laat dus mooie kansen lopen om in de GP2 te racen. Bij Sauber zijn ze dan ook niet echt blij met deze acties van de Nederlander. Teambaas van Sauber Monisha Kaltenborn is niet te spreken over de persoonlijke ontwikkelingen van Frijns.
Staat er niet bij, ook niet in de originele bron. Wat het aanbod in Bahrein betreft zou het team naast Frijns ook zijn begeleider moeten betalen en toen ging het niet door.quote:
Ocean Racing is het team waarmee Nigel Melker vorig jaar in de GP2 reed.quote:Robin Frijns maakt komend weekend in Bahrein zijn racedebuut in de GP2 Series. De talentvolle Nederlander komt in actie voor het Duitse Hilmer Motorsport, dat dit seizoen debuteert in het sterke talentenkampioenschap. De Sauber F1-tester maakte deze winter indruk tijdens diverse testdagen maar had niet voldoende budget om een stoeltje te bemachtigen. Nu kan de regerend kampioen van de World Series by Renault alsnog debuteren in de GP2, aangezien Hilmer hem gevraagd heeft om in te stappen zodat hij het team verder naar voren kan brengen.
“Hier ben ik enorm blij mee!”, aldus de enthousiaste Frijns tegenover RaceXpress.nl. “Het is natuurlijk fijn als je weer kunt rijden. Ik ben benieuwd hoe het zal gaan, het niveau in de GP2 is erg hoog. Bovendien is het een nieuw team. Ikzelf heb nog maar enkele dagen ervaring in deze auto achter de rug en de Pirellibanden zijn net als in de Formule 1 super moeilijk. Het gaat de eerste races niet eenvoudig worden maar we moeten hard werken, dan zal er vanzelf progressie te zien zijn.”
Hilmer Motorsport heeft afgelopen winter het kwakkelende Ocean Racing Technology overgenomen: “Zij hebben veel ervaring in huis gehaald, wat zich uitbetaalde tijdens de tests en eerste race. Toch zal het niet eenvoudig zijn: je vecht als nieuwkomer tegen de gevestigde orde die jarenlange ervaring heeft, met veel data van voorgaande seizoenen en coureurs met veel races achter de naam. Daar ben ik niet bang voor, ik zie het als een nieuwe uitdaging.”
“Het team wilde me graag hebben om hen verder naar voren te brengen. Ik zal wel even moeten wennen aan de banden, die moet ik nog goed onder de knie krijgen. Ook ik heb veel te leren in deze nieuwe klasse. Daarnaast ken ik het circuit niet maar ik heb er enorm veel zin in!”
Heel goed nieuws!quote:Op maandag 15 april 2013 12:43 schreef sasquatsch het volgende:
Blijkbaar is Frijns toch tot overeenstemming gekomen met een team.
[..]
Ocean Racing is het team waarmee Nigel Melker vorig jaar in de GP2 reed.
quote:Apr.16 (GMM) New Sauber reserve driver Robin Frijns will get back on track this weekend in Bahrain.
Earlier, the highly rated 21-year-old Dutchman said he would focus solely on his new formula one role in 2013.
The reigning Formula Renault 3.5 series champion, Frijns had hoped to split his time between Sauber and a race cockpit in GP2 this year, but he said he could not put together the right budget for a competitive drive.
"We do it right or not at all," he told De Telegraaf newspaper last month.
But it is rumoured Sauber was unhappy that Frijns had turned down some offers to contest GP2 in 2013, believing its reserve driver should stay race-sharp if possible.
A source told Speed Week: "Money was not the problem, he could have driven for free. And we're talking about a really good team.
"Dozens of young drivers would do anything for such an offer."
Sauber team boss Monisha Kaltenborn confirmed that Sauber would like Frijns to race.
"In general, we have an interest in ensuring that our young driver is driving. Just as was the case in the past with Esteban Gutierrez.
"I have also heard that Robin turned down some good teams. Now he's coming to Bahrain and so I want to hear from him."
However, the very latest news is that Frijns has now agreed to race for the new Hilmer team in Bahrain.
"We hope that we can do the whole season together," said team boss Franz Hilmer.
Frijns denies he was pushed to accept the drive, denying that refusing to accept anything other than a top seat was a sign of arrogance.
"It had nothing to do with arrogance," he is quoted by formule.nl.
"With the other teams I had to bring money, and I didn't have it. Hilmer said I could drive in Bahrain for free, and I'd be crazy to refuse that.
"I just want to race.
"For now it's a deal just for one weekend, but hopefully now the story will go away that I feel too good for GP2. Of course that's nonsense," he insisted.
Jammer dat ze niet de gp2 van Bahrein live uitzenden. Robin is niet zeker dat hij na Bahrein ook nog in de GP2 zit. Hij heeft getekend voor 1 race.quote:Op dinsdag 16 april 2013 11:47 schreef ChemicalCurry het volgende:
http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=48935
Kunnen we onze jongens Robin en Daniel live in actie zien!
quote:Hilmer Motorsport-baas Franz Hilmer is erg blij dat met de komst van Robin Frijns. De Limburger rijdt vooralsnog alleen in Bahrein voor de Duitse formatie, maar Hilmer hoopt dat hij ook de rest van het seizoen voor zijn team kan uitkomen.
"We zijn bijzonder blij dat Robin in Bahrein in onze auto zit en hopen dat hij de rest van het seizoen ook voor ons kan rijden", vertelt Hilmer, die afgelopen winter de GP2-licentie van Ocean Racing Technology overnam. "We zullen alles doen om het Robin naar zijn zin te maken in de auto en hem de kans te geven om voorin mee te doen."
Wat doe jij precies? foto's maken of toeschouwer spelen?quote:Op dinsdag 16 april 2013 23:44 schreef coen89 het volgende:
Ter info:
Komend weekend op circuit zolder in belgië een heel weekend vol GT actie!!
- FIA GT series ( met Peter Kox in de lambo)
- Dutch supercar challenge
- Brcc
Ik ben er vrijdag en zaterdag
Dat is best knap, beter dan ik had verwacht. Het is ook en compleet nieuw team.quote:Op vrijdag 19 april 2013 21:39 schreef ChemicalCurry het volgende:
Frijns 10e gekwalificeerd! Netjes hoor...
quote:Op zaterdag 20 april 2013 12:34 schreef coen89 het volgende:
Even een berichtje uit zolder
Peter kox zet de blancpain Lamborghini op pole position voor de kwalificatie race van vanmiddag
Niet volgens mijn EPG. Morgen om 15.30 samenvatting van beide races.quote:Op zaterdag 20 april 2013 13:17 schreef TargaFlorio het volgende:
10e plek van Frijns is prima.
Vanmiddag half 4 toch live op RTL7?
[..]
Race 2 niet beterquote:Op zaterdag 20 april 2013 16:15 schreef ChemicalCurry het volgende:
Sjonge, op deze manier maakt Frijns zich niet bepaald populair. Fantastische race van Rossi overigens, die net als Frijns op het laatste moment instapte!!!
Alsof Hilmer liever een kutkneus heeft dan Frijnsquote:Op maandag 22 april 2013 17:59 schreef ChemicalCurry het volgende:
Frijns is met Hilmer in onderhandeling over de rest van het seizoen. Dat zal er na dit weekend niet gemakkelijker op zijn geworden. Laten we hopen dat ze vooral naar zijn 10e plaats in de kwalificatie kijken...
http://www.gpupdate.net/n(...)or-rest-van-seizoen/
Hehehehe! Ik zou trouwens niet weten welke kutkneuzen er in de picture zijn bij Hilmer...quote:Op dinsdag 23 april 2013 01:27 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Alsof Hilmer liever een kutkneus heeft dan Frijns
quote:Op dinsdag 7 mei 2013 14:24 schreef Glijdt_licht het volgende:
Beste reactie van een Fin op Beitske Visser:
[ afbeelding ]
[..]
Hey Alex, kom je nog op Feestweek Kornhorn. Ik zag je reactie toevallig op hun FBquote:
euhhhhhh geen idee, wellicht.Meestal laat ik de Kornhorners naar mij toekomenquote:Op dinsdag 7 mei 2013 22:48 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Hey Alex, kom je nog op Feestweek Kornhorn. Ik zag je reactie toevallig op hun FB
http://autosport.nl/klass(...)-hoofdrace-barcelonaquote:GP2: Frijns racet naar briljante overwinning in hoofdrace Barcelona
Robin Frijns is een snelle leerling. Na wat achteraf als een oefenweekendje in Bahrein mag worden beschouwd, deed de Maastrichtenaar precies wat nodig is om een GP2-hoofdrace te winnen. Terwijl zijn rivalen achter hem onderling duelleerden, hield de coureur van Hilmer Motorsport na een vroege bandenwissel beheerst een gaatje in stand op zijn naaste achtervolger Jolyon Palmer. Aan het slot had hij zelfs nog rubber over. De coureurs van MP Motorsport, Daniël de Jong en Adrian Quaife-Hobbs, eindigden als 16e en 17e.
...
Ik volg het niet echt dus misschien dat ik er naast zit maar Visser maakt weinig progressie.quote:Op donderdag 16 mei 2013 14:32 schreef sasquatsch het volgende:Op het circuit van Spa reden de ADAC Formule en GT Masters. In de Formule Masters werd Indy Dontje 8ste in de eerste race terwijl de beide dames Beitske Visser en Stéphane Kox elkaar in de eerste ronde raakten en daardoor niet verder konden. In de tweede race werd Indy Dontje 10de, Beitske Visser 16de en Stéphane Kox 19de. In de derde race werd Indy 7de, Beitske 10de en Stéphane 11de.
Gaat alleen maar hard achteruit ten opzichte van vorig jaar .quote:Op donderdag 16 mei 2013 14:55 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ik volg het niet echt dus misschien dat ik er naast zit maar Visser maakt weinig progressie.
Ze schijnt wat problemen met de wagen te hebben die er nog niet uit willen. Er schijnt geen snelheid in te zitten volgens haar.quote:Op donderdag 16 mei 2013 14:55 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ik volg het niet echt dus misschien dat ik er naast zit maar Visser maakt weinig progressie.
Ik blijf het een rare zaak vinden. Hebben ze dan niks op papier gezet?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 14:06 schreef Peterselieman het volgende:
Het gevecht tussen Doornbos en Harry Muermans gaat door ...
http://www.formule1.nl/ni(...)ien-in-de-rechtzaal/
Dan is het al sponsoring voor mij... als je een lening aangaat dan zet je dat wel op papier.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 14:17 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ik blijf het een rare zaak vinden. Hebben ze dan niks op papier gezet?
Ik denk zelf dat toendertijd het Muermans voor de wind ging en de bomen tot aan de hemel groeiden. Nu gaat het al jaren financieel erg slecht en heeft hij geld nodig dus probeert hij op allerlei manieren dat geld bij elkaar te krijgen.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 14:43 schreef nils7 het volgende:
[..]
Dan is het al sponsoring voor mij... als je een lening aangaat dan zet je dat wel op papier.
Oke zelf ook ooit eens fout gedaan bij mn ex maar dat ging niet over miljoenen.
Ik denk dat te veel gegaan is op basis van vertrouwen en daarin zijn beiden naïef geweest. Nu zit Muermans in de problemen en wil hij zijn geld terug en daarvoor moet Doornbos volgens hem bloeden.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 14:17 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ik blijf het een rare zaak vinden. Hebben ze dan niks op papier gezet?
tsja, je zegt het zelf. De bomen groeiden tot in de hemel en alles was mogelijk, dus ook dingen baseren op onrealistische verwachtingen.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 14:48 schreef TargaFlorio het volgende:
Uberhaupt zoveel geld in een coureur steken en dan rendement verwachten
Was ze in de vastgoed/bankwereld niet vreemd hoor, die gedachtengang tot en met 2009 zo'n beetjequote:Op vrijdag 17 mei 2013 14:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
tsja, je zegt het zelf. De bomen groeiden tot in de hemel en alles was mogelijk, dus ook dingen baseren op onrealistische verwachtingen.
Rendement is een groot woord. Muermans wilde gewoon een deel (20 a 30 procent wordt genoemd) van de opbrengsten die Doornbos kreeg als coureur.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 14:48 schreef TargaFlorio het volgende:
Uberhaupt zoveel geld in een coureur steken en dan rendement verwachten
quote:Frijns maakte op dinsdagochtend via Twitter bekend dat hij wederom uit mag komen voor het Duitse GP2-team van Hilmer. Het 21-jarige talent maakte twee weken terug in Barcelona veel indruk door in zijn tweede weekend in de GP2 een overwinning en een tweede plek te behalen. De overwinning van Frijns in de hoofdrace op zaterdag betekende niet alleen de eerste overwinning in de GP2 voor Frijns, maar ook voor het team van Hilmer Motorsport.
Het GP2-avontuur van Frijns krijgt door zijn nieuwe uitnodiging wederom een vervolg, nadat hij eerder in Bahrein en Barcelona ook al mocht uitkomen voor het Duitse Hilmer. De Limburger staat weliswaar als reserverijder onder contract bij het Formule 1- team van Sauber, maar heeft nog geen vast contract om dit jaar het seizoen af te maken als racecoureur.
De GP2-hoofdrace in Monaco aanstaande zaterdag wordt LIVE uitgezonden bij RTL.7.
quote:Op dinsdag 21 mei 2013 11:23 schreef sasquatsch het volgende:
Robin Frijns rijdt ook in Monaco voor Hilmer in de GP2.
[..]
Wat een slecht geschreven stuk zeg, wat is dat voor faalsite?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 16:47 schreef Gijsje het volgende:
Bij Hilmer hopen ze op de rest van het seizoen op verdiensten van Robin Frijns.
http://www.f1-gp.nl/gp2/m/11543736/article/1514972/page/1
Geen idee ik kom er zo afentoe eensquote:Op dinsdag 28 mei 2013 16:56 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wat een slecht geschreven stuk zeg, wat is dat voor faalsite?
Niet jokken Gijs van Osch.quote:
Sst niet verder vertellen.quote:Op woensdag 29 mei 2013 20:45 schreef Michael_Moore het volgende:
[..]
Niet jokken Gijs van Osch.
Je bent Admin op die site en je hebt dat stukje zelf geschreven.
Je kunt van vader Verstappen vinden wat je wilt maar Max heeft duidelijk erg veel talent. Hopelijk kan hij dat ook doorzetten in de autosport.quote:
Maar ook losse handjesquote:Op zondag 2 juni 2013 13:16 schreef vosss het volgende:
Nouja zijn vader had dat ook. Zeker wat betreft starten en regenraces.
jaquote:Op woensdag 26 juni 2013 17:12 schreef Sinister-D- het volgende:
Iemand al iets gehoord over Frijns en Milner?
is ook voor Nürburgring trouwenstwitter:HilmerGP2 twitterde op woensdag 26-06-2013 om 16:43:42 Robin Frijns will be driving #GP2 at #Silverstone with Hilmer Motorsport again this weekend! Lets fight for a good result @RFrijns reageer retweet
quote:Op woensdag 26 juni 2013 17:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
jatwitter:HilmerGP2 twitterde op woensdag 26-06-2013 om 16:43:42 Robin Frijns will be driving #GP2 at #Silverstone with Hilmer Motorsport again this weekend! Lets fight for a good result @RFrijns reageer retweet
quote:Sauber test and reserve driver Robin Frijns will be given two days of running at the Silverstone Young Driver Test next month, the team has confirmed to GPUpdate.net.
The reigning Formula Renault 3.5 Champion, who is now competing in GP2, tested for the outfit at Abu Dhabi last November, but it yet to conduct miles in the C32.
The Young Driver Test takes place from July 17-19, with Red Bull announcing earlier on Friday that it is to run junior drivers Antonio Félix da Costa and Carlos Sainz Jr.
quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:30 schreef sasquatsch het volgende:
Jeroen Bleekemolen gaat rijden in de Australische V8 Endurance Cup.
De Endurance Cup bestaat uit 3 wedstrijden, nl. de Sandown 500, Supercheap Auto Bathurst 1000 en Armor All Gold Coast 600.
Bleekemolen wordt teamgenoot van Shane van Gisbergen bij TEKNO Autosports.
Hans Weijs werd er zelfs eerste algemeen :-)quote:Op maandag 1 juli 2013 18:12 schreef sasquatsch het volgende:
In de Rallye Terre de Langres liet Kevin Abbring weer eens van zich spreken. In deze Franse asfalt rally rijdt hij in de Peugeot 208 Rally Cup en dat doet hij met verve. Door 7 van de 10 proeven te winnen won hij met overmacht zijn klasse en werd 7de algemeen. In zijn klasse gaat hij nu ruim aan kop met 66 punten. De nummer twee heeft 36 punten achterstand.
En wat valt onder de noemer ''onoverkomelijke problemen''? Is daar al iets over bekend geworden?quote:Op maandag 1 juli 2013 18:12 schreef sasquatsch het volgende:
Ook in de GP2 ging het niet goed. Robin Frijns had pech in de kwalificatie dat hij als eerste zijn snelle tijd op een opdrogende baan neerzette. Toen hij naar binnen ging voor nieuwe banden om weer een snelle tijd te zetten ging het regenen waardoor hij zijn tijd niet meer kon verbeteren en uiteindelijk als 16de moest starten. In de race wist hij zich op te werken tot een virtuele 7de plaats maar daarna ging het weer mis en viel hij door versleten banden terug naar een 13de plaats. In de tweede race ging het nog minder en viel hij uit door onoverkomelijke problemen met zijn auto.
Normaal gesproken was dat wel de bedoeling om 2 dagen te testen, maar er zou wel eens een verandering van plan kunnen zijn nu de reguliere racecoureurs ook mogen komen opdraven om tests te doen met Pirelli.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 18:09 schreef MoriniStylr het volgende:
Gaat Frijns die young driver test doen op silverstone?
Speling in de ophangingquote:Op dinsdag 2 juli 2013 18:07 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
En wat valt onder de noemer ''onoverkomelijke problemen''? Is daar al iets over bekend geworden?
Ik hoop trouwens wel dat hij niet veel van dit soort races gaat meemaken, en dan een reputatie krijgt dat hij te ruig met zijn materiaal om gaat.
quote:Afgelopen weekend kwam Robin Frijns op het legendarische circuit van Silverstone in actie met de GP2 Series. Helaas gooide mechanische pech roet in het eten bij de talentvolle Limburger. Het debuterende Hilmer Motorsport doet elke race meer ervaring op in de talentenklasse. Eerder won Frijns al in Barcelona en in Engeland stond opnieuw een auto van het Duitse team op het podium: ditmaal teamgenoot Lancaster. In de trainingen was de Sauber F1-testcoureur sneller dan zijn concurrent maar daarna speelden problemen met de bolide op. Pas na de races werd de oorzaak ontdekt: een flinke speling in de ophanging.
“In de vrije training regende het. Dat waren mijn eerste meters in deze auto op een natte baan. Het ging zeker niet slecht, ik zette de tweede tijd neer. Hoewel het slechts een vrije training was, gaf dit het team een enorme boost”, blikte Frijns terug tegenover RaceXpress.nl. “De kwalificatie ging ook niet slecht. Ik had twee ronden gereden maar werd beide malen opgehouden in de laatste sector. Daarna begon het hard te regenen, waardoor ik genoegen moest nemen met P16. De top-5 was zeker mogelijk geweest, zonde.”
“Het doel voor race 1 was duidelijk: de top-8. Ik ging best wel goed en reed al na vier ronden op de tiende plaats. Na de pitstop voelde de auto totaal anders aan dan op de vrijdag, waardoor ik geen potten meer kon breken. Er was een probleem maar we konden het euvel niet vinden. Ik kampte met verschrikkelijk veel onderstuur, ook in de race van zondag. Na de race bleek dat de ophanging aan de linkerachterzijde los zat: een centimeter speling. Helaas kon ik daardoor niet naar voren komen en de snelheid van de auto laten zien. Het team heeft echter heel hard gewerkt om tot een oplossing te komen. Zij zijn zeer gedreven en als nieuwkomer presteert Hilmer uitstekend: als de stukjes in elkaar vallen kunnen we gewoon meedoen om de podiumplaatsen.”
Of eigenlijkquote:
Tis gwn een kwestie van: Als het materiaal het houd, staat hij er ook! Heeft niks met Frijns snelheid te maken. Hij was het hele weekeinde al snel, zoals hij bewees bij de FP1quote:
Gaaf zeg!quote:Op woensdag 3 juli 2013 00:35 schreef coen89 het volgende:
Voor de liefhebber mn filmpje van le mans
Le mans
Natuurlijk zegt dit niet zoveel, maar is het wel duidelijk dat het zonde is dat Frijns niet door (grote) sponsors gesteund wordt, omdat hij anders zeer waarschijnlijk snel in de F1 zou zittenquote:Robin Frijns has perhaps the most exciting CV of any junior driver out there. He stunningly and controversially won the Formula Renault 3.5 Seriesfrijns on his first attempt. The only other driver to have achieved that feat is Robert Kubica, who won the inaugural 2005 championship. Frijns made an impressive transition to GP2 this year, dominating at his second weekend in Spain. He was not able to repeat that success in the following three weekends and was incredibly dropped by the team due to lack of sponsorship. His replacement, Adrian Quaife-Hobbs is certainly quite talented (90 points by this metric), but his career to date simply does not compare to Frijns’. It is rather depressing when the hottest prospect in any junior category right now cannot even afford a drive. Here is hoping that one of the midfield Formula 1 teams realize the magnitude of his talent and pick him up, because pay-drivers will only get you so far.
In de ADAC GT Masters op hetzelfde circuit werden twee races verreden. In de eerste race werden Jeroen den Boer en Simon Knap 8ste. Peter Kox viel uit. In de tweede race behaalden Jeroen den Boer en Simon Knap het podium met een 3de plaats. Peter Kox werd 20ste.quote:But then i got a 30sec penalty.. At the briefing they tell us a rule and then after the race they change it to something else..
quote:Robin Frijns keert weer terug in de GP2. Komend weekend rijdt de Limburger op Spa-Francorchamps voor het team van Hilmer, nadat een korte sessie met de Britten Adrian Quaife-Hobbs en Jon Lancaster niet beviel.
Quaife-Hobbs werd in Hongarije achttiende, nog voor teamgenoot Lancaster. "Ze hebben Quaife-Hobbs in de auto gezet, maar daar waren ze niet heel blij mee", zei Frijns tegenover GPUpdate.net. "Ze hebben me eigenlijk wel gemist en ze hadden me nodig om weer vooraan te kunnen rijden."
Frijns werd eerder opzij gezet bij Hilmer, toen Quaife-Hobbs met een zak met geld aan kwam zetten. Tellen resultaten nu boven inkomsten? "Zoiets, ja", aldus een lachende Frijns.
Geen straf en gewoon als 11de gefinisht voor zover ik weet.quote:Op maandag 26 augustus 2013 15:50 schreef nils7 het volgende:
Nu ik t lees (en zat t live te kijken) hoe is dat afgelopen met die slingerende pipo in de Supercup..?
quote:Voormalig Sauber F1-testcoureur Robin Frijns heeft gistermiddag een nieuw contract gesloten met ‘Just Sports Marketing’, het sport marketing bedrijf van Ralph Manheim. Just Sports Marketing gaat Robin commercieel bijstaan in zijn racecarrière en de route naar de Formule 1. Het sportieve management blijft in handen van Werner Heinz.
Quote Robin Frijns:
“Na een wat roerige tijd ben ik blij dat we de draad weer goed op pakken en er weer deuren open gaan. Ik wil mij, zoals altijd, liever richten op mijn prestaties in de auto en het geeft mij rust dat mijn management op deze wijze versterkt wordt. Ik voel dat dit een goede stap is. Ik ben blij met Just Sports Marketing aangezien zij al in contact staan en werken met grote internationale merken, bedrijven en organisaties.”
Quote Ralph Manheim:
“Het talent van Robin staat buiten kijf en door de aanwezigheid van een gedegen commercieel pakket vergoten wij zijn kansen in de Formule 1. Het is een pluspunt dat in combinatie met zijn goede prestaties een succesvolle race carrière op het hoogste niveau mogelijk moet maken. Nieuwe partners zijn zeer welkom aangezien de Formule 1 nog altijd een perfect platform biedt voor partijen en bedrijven om zich Internationaal te profileren en te genieten van de relatiemarketing mogelijkheden.“
quote:Op woensdag 11 september 2013 10:39 schreef sasquatsch het volgende:
Frijns krijgt commerciële ondersteuning
[..]
quote:Ben Keating kocht recentelijk de eerste SRT-Viper GT 3 die op de markt kwam. De Amerikaan vindt dat je moet racen met wat je verkoopt, want hij verkoopt met ViperExchange.com de meeste Viper’s van Amerika. De Amerikaan gaat volgend jaar met de brute bolide uitkomen in de United Sportscar Series. Niemand minder dan Jeroen Bleekemolen komt in 2014 voor het Amerikaanse team aan de start.
Het team bestaat met Jeroen Bleekemolen en Ben Keating uit een professionele coureur en een amateur. Voor de 12 uur van Sebring en de 24 uur van Daytona rijdt het team respectievelijk met drie en vier rijders. Over de komst van onze landgenoot naar het team vertelt Ben Keating: “Naar mijn mening is Jeroen een van de beste enduranceracers in de wereld. Het is voor mij extreem spannend om met hem een team te vormen. Jeroen stond bovenaan mijn lijstje, toen we het programma samenstelden. Ik heb het gevoel dat ik de beste auto heb, in de beste klasse met de beste co-rijder. Dit zijn de perfecte elementen voor het recept naar succes.”
Van het weekend haalde ze weer een keer het podium in de ADAC Formula Masters.quote:Op woensdag 18 september 2013 13:02 schreef Marks het volgende:
Toch leuk, Da Costa prijst Beitske Visser
http://www.gpupdate.net/n(...)is-een-groot-talent/
Wij van WC Eend (= Red Bull)...quote:Op woensdag 18 september 2013 13:02 schreef Marks het volgende:
Toch leuk, Da Costa prijst Beitske Visser
http://www.gpupdate.net/n(...)is-een-groot-talent/
Jeroen Bleekemolen is in zijn jongere jaren ook zo realistisch geweest. In de racerij heb je 2 keuzes: alles in gang zetten om F1-rijder te worden, of de situatie accepteren en van die ene hobby je inkomsten maken. Jeroen zag dat in en koos voor het laatste, zorgen dat je een goede allround coureur wordt en ingehuurd wordt door diverse teams in diverse klassen.quote:Op donderdag 26 september 2013 18:28 schreef Marks het volgende:
Melker geeft in zijn column in de formule1.nl aan dat hij de Formule 1 uit zijn hoofd heeft gezet
Mocht hij een aanbieding krijgen van een andere klasse, zal hij dat waarschijnlijk aannemen, zoals DTM of een GT klasse... Misschien realistisch gezien, maar wel spijtig.
Helemaal mee eens.quote:Op donderdag 26 september 2013 21:19 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Jeroen Bleekemolen is in zijn jongere jaren ook zo realistisch geweest. In de racerij heb je 2 keuzes: alles in gang zetten om F1-rijder te worden, of de situatie accepteren en van die ene hobby je inkomsten maken. Jeroen zag dat in en koos voor het laatste, zorgen dat je een goede allround coureur wordt en ingehuurd wordt door diverse teams in diverse klassen.
Ik vind 't een heel realistische kijk van Melker als ie de F1 uit zijn hoofd zet, vooral als hij naar de loopbaan van Frijns tot op heden heeft gekeken.
Voor zover ik het weet, heeft Melker toch meer aanleg om een F1 coureur te worden. Wat hij laat zien is zeer goed en in mijn ogen heeft Bleekemolen net dat beetje gemist om f1 coureur te kunnen worden.quote:Op donderdag 26 september 2013 21:19 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Jeroen Bleekemolen is in zijn jongere jaren ook zo realistisch geweest. In de racerij heb je 2 keuzes: alles in gang zetten om F1-rijder te worden, of de situatie accepteren en van die ene hobby je inkomsten maken. Jeroen zag dat in en koos voor het laatste, zorgen dat je een goede allround coureur wordt en ingehuurd wordt door diverse teams in diverse klassen.
Ik vind 't een heel realistische kijk van Melker als ie de F1 uit zijn hoofd zet, vooral als hij naar de loopbaan van Frijns tot op heden heeft gekeken.
quote:Op donderdag 26 september 2013 22:01 schreef Marks het volgende:
[..]
Voor zover ik het weet, heeft Melker toch meer aanleg om een F1 coureur te worden. Wat hij laat zien is zeer goed en in mijn ogen heeft Bleekemolen net dat beetje gemist om f1 coureur te kunnen worden.
vlammen alleen is niet (meer) genoeg. En dat probeerde ik duidelijk te maken met m'n post.....quote:Op vrijdag 27 september 2013 11:19 schreef Funzel het volgende:
Ja hij doet het nu prima in de 3.5, maar het is niet goed genoeg voor een F1 plek lijkt me. Dan moet je toch minimaal wel nog een jaar vlammen.
Dat geldt inderdaad voor de meeste coureurs. Als Sauber niet het Russische geld nodig had, had het voor Frijns misschien anders kunnen aflopen. Of als hij ervoor had gekozen om opgenomen te worden door Red Bull.quote:Op vrijdag 27 september 2013 12:14 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
[..]
vlammen alleen is niet (meer) genoeg. En dat probeerde ik duidelijk te maken met m'n post.....
Geld. En het beste recentste voorbeeld daarvan is Frijns.
Melker weet en ziet dit ook.
Ik vind het een drogreden dat het om nationale binding moet gaan.quote:Op vrijdag 27 september 2013 12:32 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat geldt inderdaad voor de meeste coureurs. Als Sauber niet het Russische geld nodig had, had het voor Frijns misschien anders kunnen aflopen. Of als hij ervoor had gekozen om opgenomen te worden door Red Bull.
Coureurs als Hamilton, Kubica en Vettel hadden geen geld nodig om de F1 binnen te komen, omdat ze een team of automerk achter zich hadden staan. Maar Nederlandse coureurs zijn over het algemeen niet interessant genoeg omdat de afzetmarkt te klein is en moeten dus meestal geld meenemen.
Ik vraag me soms af of Hamilton wel niveau Kubica/Vettel is.quote:Op vrijdag 27 september 2013 12:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
Melker is ook niet van het niveau Hamilton/Kubica/Vettel. Frijns wel. Die had met backing van een groot team echt wel wat gehad, en ik denk dat daar ook wel mogelijkheden lagen. Nu doet hij een Hulkenbergje 2.0...
Nu wel ja, maar toen hij in de F1 begon niet.quote:Op vrijdag 27 september 2013 16:27 schreef Marks het volgende:
[..]
Ik vind het een drogreden dat het om nationale binding moet gaan.
Alonso heeft toch ook hier in NL veel fans? Niet alleen in Spanje.
Tja, ik vind dus dat ondernemingen daar naar moeten kijken. Eigenlijk kijken ze zelf dus alleen nationaal en zijn ze dus het probleem zelf in plaats van de NL coureur dat is...quote:Op vrijdag 27 september 2013 16:32 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nu wel ja, maar toen hij in de F1 begon niet.
Als een Nederlandse coureur net zo groot wordt, maakt het inderdaad niet veel meer uit, maar tot die tijd is de coureur vooral populair in eigen land. Dus kiezen sponsoren en teams vaak voor coureurs die een grote afzetmarkt hebben.
Zoals Finland zeker?quote:Op vrijdag 27 september 2013 16:32 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nu wel ja, maar toen hij in de F1 begon niet.
Als een Nederlandse coureur net zo groot wordt, maakt het inderdaad niet veel meer uit, maar tot die tijd is de coureur vooral populair in eigen land. Dus kiezen sponsoren en teams vaak voor coureurs die een grote afzetmarkt hebben.
Schouten is echt heel goed bezig, en dat op de Honda die toch een stuk minder is dan de KTM's. Zou mooi zijn als hij volgend jaar de plek van Iwema in zou kunnen nemen bij RW Racing.quote:Op vrijdag 27 september 2013 16:37 schreef Fir3fly het volgende:
Even naar twee wielen, waar ook eindelijk weer eens wat vaderlands talent op lijkt te staan. Bryan Schouten rijdt vooraan mee in het Spaanse Moto3 kampioenschap (wat het hoogste en meest competetieve nationale kampioenschap is, zo'n beetje elke huidige MotoGP rijder heeft daarin gereden). Hij heeft dit weekend een wildcard voor de Moto3 race in Aragon en rijdt meteen mee in de top 10 .
Ook is er Bo Bendsnijder, een jochie van 15/16 die alles wint waar hij aan mee doet, maakt niet uit of hij nog nooit eerder op de motor heeft gezeten.
Webber en Perez wel, Bottas niet.quote:Op vrijdag 27 september 2013 16:28 schreef Marks het volgende:
[..]
Ik vraag me soms af of Hamilton wel niveau Kubica/Vettel is.
Sterker, van Kubica zullen we nooit weten (helaas) hoe goed hij nu werkelijk zou zijn in een kampioenschapsstrijd.
Melker schat ik hoger in dan zeker 5 huidige F1 coureurs o.a. Webber, Bottas en Perez.
Je bedoelt Bottas?quote:
Schouten bij RW Racing zie ik ook wel zitten, volgens mij stappen zij volgend jaar ook over op de fabrieks-KTM in plaats van de Kalex-KTM die ze nu hebben.quote:Op vrijdag 27 september 2013 16:40 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Schouten is echt heel goed bezig, en dat op de Honda die toch een stuk minder is dan de KTM's. Zou mooi zijn als hij volgend jaar de plek van Iwema in zou kunnen nemen bij RW Racing.
Sterker nog Bendsneijder is pas 14 jaar en het is echt indrukwekkend wat hij laat zien.
Nice, wist niet dat die Schouten een wildcard had dit weekend...quote:Op vrijdag 27 september 2013 16:37 schreef Fir3fly het volgende:
Even naar twee wielen, waar ook eindelijk weer eens wat vaderlands talent op lijkt te staan. Bryan Schouten rijdt vooraan mee in het Spaanse Moto3 kampioenschap (wat het hoogste en meest competetieve nationale kampioenschap is, zo'n beetje elke huidige MotoGP rijder heeft daarin gereden). Hij heeft dit weekend een wildcard voor de Moto3 race in Aragon en rijdt meteen mee in de top 10 .
Ook is er Bo Bendsnijder, een jochie van 15/16 die alles wint waar hij aan mee doet, maakt niet uit of hij nog nooit eerder op de motor heeft gezeten.
Sirotkin met het geld en dan kan Frijns mooi een Bottas'je doen.quote:Op vrijdag 27 september 2013 16:52 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Je bedoelt Bottas?
Williams koos voor Bottas vanwege zijn talent en omdat ze via Pastor genoeg geld binnen kregen. Die had dus op basis van talent een team achter zich staan, wat Frijns ook had gekund.
Alleen heeft Frijns dat afgewezen (wat toen de juiste beslissing leek, omdat hij kampioen werd) en nu moet hij geld hebben. En daarvoor moet je een grotere afzetmarkt hebben, wil dat voor sponsoren rendabel zijn. Uitzonderingen daargelaten zoals Giedo, maar die wordt betaald via het bedrijf van zijn schoonvader.
Grappig! In die race (van Bendsneijder) reed iemand mee die ik ken, Mike Brouwers.quote:Op vrijdag 27 september 2013 16:55 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Schouten bij RW Racing zie ik ook wel zitten, volgens mij stappen zij volgend jaar ook over op de fabrieks-KTM in plaats van de Kalex-KTM die ze nu hebben.
Ik heb Bendsneijder gezien bij de Superbikes dit jaar, hij reed voor het eerst mee in een bepaalde klasse (volgens mij Honda 300-tjes) en reed prompt het hele veld op 15 seconden achterstand. Echt een natuurtalent, als je hem ook ziet rijden. Net Lorenzo, het lijkt totaal moeiteloos. Hij heeft laatst in dezelfde klasse weer met overmacht gewonnen, nu zelfs op een circuit dat hij niet kende.
quote:Robin Frijns heeft de samenwerking met zijn manager Werner Heinz stopgezet. Dat heeft de Limburgse coureur vanmiddag bekendgemaakt.
Frijns staat al enige tijd onder contract bij het sportmanagementbureau WHS International, dat de facto bestaat uit oprichter Werner Heinz. De samenwerking tussen de coureur en zijn manager heeft niet het gewenste resultaat opgeleverd en daarom zet de coureur er een punt achter. "Na zorgvuldig beraad heb ik besloten dat het voor mij en mijn carriere het beste is als ik van management verander", zegt Frijns. "Op de een of andere manier is mijn carriere vastgelopen en ik hoop daar snel verandering in te brengen. Ik weet nog niet wie mijn zaken gaat waarnemen maar ik hoop het snel bekend te kunnen maken."
Eerder deze maand maakte Frijns al bekend dat hij de handen ineen heeft geslagen met Just Sports Marketing, het bedrijf van Ralph Manheim, dat hem gaat helpen bij het vinden van sponsoren.
Had hem ook al geplaatst in het junior topic, had 'm hier nog niet gezienquote:Op maandag 30 september 2013 17:50 schreef sasquatsch het volgende:
Frijns breekt met zijn manager Werner Heinz
[..]
quote:Op maandag 30 september 2013 18:21 schreef Sinister-D- het volgende:
Misschien niet zo'n goede zet van Robin om die Heinz de deur te wijzen voordat ie een nieuwe manager heeft. Maar ik denk niet dat dit een slechte zaak is. Die Heinz heeft voornamelijk al gevestigde namen in zijn bureau zitten, en ik denk dat daar meer aandacht van de man naartoe gaat. Gasten zoals een Kristensen, Lotterer en Spengler hebben door naam nauwelijks nog managers nodig, maar die zal zijn neus daar nog lekker in willen duwen om te kunnen cashen.....
Op sportief vlak begrijp ik die keuze ook niet nee, want als dat goed gaat in de jr. series en je doet geen gekke dingen in een STR dan zit je wel goed de komende tijd.quote:Op maandag 30 september 2013 18:47 schreef TargaFlorio het volgende:
Ik snap nog steeds niet waarom hij niet met Red Bull in zee is gegaan.
Omdat hij dan met een nieuw team in de WSR 3.5 zou moeten rijden. Hij had meer vertrouwen in een team dat zijn sporen al bewezen had. Op dat moment leek het een goede beslissing omdat die wagen (Arden Caterham) in het begin niet vooruit te branden was en dat heeft Lewis Williamson zijn plek gekost. Had Frijns ook kunnen gebeuren. Ook Felix Da Costa kon in het begin geen potten breken. Pas later in het seizoen begon Felix Da Costa te scoren met die auto.quote:Op maandag 30 september 2013 18:47 schreef TargaFlorio het volgende:
Ik snap nog steeds niet waarom hij niet met Red Bull in zee is gegaan.
Never mindquote:Op maandag 30 september 2013 19:13 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Omdat hij dan met een nieuw team in de WSR 3.5 zou moeten rijden. Hij had meer vertrouwen in een team dat zijn sporen al bewezen had. Op dat moment leek het een goede beslissing omdat die wagen (Arden Caterham) in het begin niet vooruit te branden was en dat heeft Lewis Williamson zijn plek gekost. Had Frijns ook kunnen gebeuren. Ook Felix Da Costa kon in het begin geen potten breken. Pas later in het seizoen begon Felix Da Costa te scoren met die auto.
Frijns werd nu kampioen in die klasse en opgepikt door Sauber. Het is alleen domme pech dat dat team in geldnood kwam en Russische investeerders moest aantrekken die de eis hadden dat Sirotkin (die vooralsnog nauwelijks wat presteert) in de Sauber plaats nam. Weg plek voor Frijns.
En Heintz helpt hem blijkbaar ook niet verder, dus zoekt hij een andere manager die hem wel verder kan helpen.
Schouten gisteren 2e geworden bij het EK in Albacete , eindigde vlak achter Hanika.quote:Op vrijdag 27 september 2013 16:55 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Schouten bij RW Racing zie ik ook wel zitten, volgens mij stappen zij volgend jaar ook over op de fabrieks-KTM in plaats van de Kalex-KTM die ze nu hebben.
Ik heb Bendsneijder gezien bij de Superbikes dit jaar, hij reed voor het eerst mee in een bepaalde klasse (volgens mij Honda 300-tjes) en reed prompt het hele veld op 15 seconden achterstand. Echt een natuurtalent, als je hem ook ziet rijden. Net Lorenzo, het lijkt totaal moeiteloos. Hij heeft laatst in dezelfde klasse weer met overmacht gewonnen, nu zelfs op een circuit dat hij niet kende.
De andere schouten, die in voorprogramma van bsb crashte STOPT met racen..quote:Op maandag 7 oktober 2013 19:59 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Schouten gisteren 2e geworden bij het EK in Albacete , eindigde vlak achter Hanika.
Hier een leuk filmpje van zijn overwinning in het bijprogramma van de BSB, echt een supertalent.quote:Op vrijdag 27 september 2013 16:55 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Schouten bij RW Racing zie ik ook wel zitten, volgens mij stappen zij volgend jaar ook over op de fabrieks-KTM in plaats van de Kalex-KTM die ze nu hebben.
Ik heb Bendsneijder gezien bij de Superbikes dit jaar, hij reed voor het eerst mee in een bepaalde klasse (volgens mij Honda 300-tjes) en reed prompt het hele veld op 15 seconden achterstand. Echt een natuurtalent, als je hem ook ziet rijden. Net Lorenzo, het lijkt totaal moeiteloos. Hij heeft laatst in dezelfde klasse weer met overmacht gewonnen, nu zelfs op een circuit dat hij niet kende.
Ik ben echt benieuwd wat die in FR2.0 gaat presteren.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 00:11 schreef Marks het volgende:
Column Jos met wat info over Max
http://www.gpupdate.net/n(...)om-max-los-te-laten/
idd. Nyck heeft nog geen potten kunnen breken de afgelopen 2 seizoenen, en heeft tot nu nog niet kunnen waar maken wat hem sinds z'n kart periode werd toegedicht.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 19:36 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ik ben echt benieuwd wat die in FR2.0 gaat presteren.
Ik geef toe dat ik het niet gevolgd heb dit seizoen dus baseer mijn mening op de tussenstand maar Nyck de Vries lijkt geen progressie te maken.
Maar hij begint wel wat laat op stoom te komen dan. Er werd veel van hem verwacht met zijn overstap naar de eenzitters. Hij is niet voor niets meervoudig WK karting, en Mclaren heeft hem voor een reden in hun YDP zitten. Koiranen GP is ook geen kleine speler in de junior klassen, ze behoren toch tot de top. Die combinatie zorgt ervoor dat er veel ogen op hem gericht zijn. En dat Nyck dan pas echte resultaten laat zien in de laatste races speelt niet in zijn voordeel iig als het gaat om reputatie.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 09:42 schreef sasquatsch het volgende:
De laatste paar races presteert hij aardig, met twee 3de plaatsen en een overwinning. Dus misschien begint hij eindelijk in zijn ritme te komen.
Dit weekend hopelijk weer.een paar goede resultaten in de laatste races van het seizoen.
Natuurlijk, daarom blijft het interessant om te zien hoe toppers in het karting zoals De Vries en Verstappen de overstap maken naar de single seaters.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 00:16 schreef Marks het volgende:
Volgens mij is een kart ook totaaal anders dan een formule auto.
Dat doet ie goed danquote:
quote:Nyck de Vries claimed his second Eurocup victory of the season with a sublime drive from pole in race one at Catalunya, whilst Oliver Rowland lowered Pierre Gasly’s championship lead to eight points.
While de Vries held on to the lead off the line, Rowland managed to get away better than Gasly, taking over in second.
Despite passing the Frenchman, Rowland never troubled de Vries out in front. The Dutchman, thus, led every lap and finished comfortably ahead of the rest of the field.
Third place for Gasly keeps the destination of the championship in his hands, and a second-place finish in tomorrow’s race would be enough for him to take the title.
Esteban Ocon finished in fourth and was mathematically eliminated from title contention. Egor Orudzhev crossed the line in fifth, having passed sixth-placed Andrea Pizzitola, with Ignazio D’Agosto taking seventh.
Josef Kaufmann’s Oscar Tunjo was eighth, followed by Kevin Jorg who achieved his first top ten result of the campaign. Koiranen’s Victor Franzoni took tenth place as Jake Dennis retired from seventh with a gearbox issue during the last lap.
dat kan misschien nog wel een jaar. wachten hij begint nu eindelijk resultaten neer te zetten die tellen, als hij die lijn kan doortrekken naar komend jaar is die zeker in staat om mee te doen om de titel. En dat staat natuurlijk leuk op je CV.quote:Op zondag 20 oktober 2013 21:09 schreef sasquatsch het volgende:
En De Vries is 2de geworden in de tweede race. Dat betekent dat hij van de laatste 6 races 5 keer op het podium is gekomen (waarvan twee overwinningen). Nu hopen dat hij dit volgend jaar voort kan zetten, hopelijk in de FR 3.5.
Hij heeft in elk geval al het baanrecord (wat in diezelfde Koiranen auto gereden is) aan gort gereden en was een halve seconde sneller.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 19:36 schreef TargaFlorio het volgende:
Ik ben echt benieuwd wat die in FR2.0 gaat presteren.
Waar is die livetiming van? Wat voor race/training/event?quote:
Test van Formule Renault 2.0 Eurocup in Barcelonaquote:Op maandag 21 oktober 2013 13:01 schreef Coelho het volgende:
[..]
Waar is die livetiming van? Wat voor race/training/event?
Dank. Ik was al een week of wat niet meer op verstappen.nl geweest en in de veronderstelling dat die privétest in GB het enige was wat Max tot nu toe in de F2.0 gedaan had. Ben nu weer bijgelezenquote:Op maandag 21 oktober 2013 13:03 schreef Geralt het volgende:
[..]
Test van Formule Renault 2.0 Eurocup in Barcelona
In de tweede test ja, in de ochtendsessie was hij derde.quote:Op maandag 21 oktober 2013 18:03 schreef Peterselieman het volgende:
Verstappen junior was vandaag twaalfde. Steijn Schothorst noteerde de snelste tijd
Kijken of hij het net zo goed doet als Hannes 2 jaar terug... http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)uk-in-Macau-GP.dhtmlquote:Op maandag 28 oktober 2013 12:38 schreef sasquatsch het volgende:
Dennis van de Laar doet toch mee met de F3 race in Macau op 17 november. Hij neemt de plek in van Mitchell Gilbert bij Mucke Motorsport, die de benodigde financiën niet rond kreeg.
Hij test dus voor verschillende teams (Koironen, KTR, Tech1).quote:Op woensdag 30 oktober 2013 11:12 schreef Marks het volgende:
Max snelst bij test, verslag http://www.verstappen.nl/nieuws/8287.html
Zekerquote:Op woensdag 30 oktober 2013 11:16 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Hij test dus voor verschillende teams (Koironen, KTR, Tech1).
2de baanrecord tijdens de testen wat hij aan flarden rijdt.quote:Hoewel de timing van de tijden onofficieel was, wordt dan op de nieuwe banden toch een mooie 1:41.58s geboekt. Vier honderdsten van een seconde sneller dan Alex Albon, maar vooral ook sneller dan het officiële baanrecord, dat voor de Formule Renault 2.0 volgens de boeken op 1:41.78s is vastgelegd.
quote:Op maandag 4 november 2013 20:24 schreef sasquatsch het volgende:
Kevin Abbring heeft dankzij zijn overwinning in de Franse Peugeot 208 Cup een fabriekscontract gewonnen bij Peugeot. Het programma is nog niet bekend, maar hij zal waarschijnlijk deelnemen aan een Europees programma met zo'n 6 rally's met de Peugeot 208T16.
Mooi ja!quote:Op maandag 4 november 2013 20:43 schreef Peterselieman het volgende:
Dat karretje is pure pr0n voor de autosportliefhebber
De goede genen van beide ouders meegekregen.quote:Op dinsdag 5 november 2013 01:11 schreef Geralt het volgende:
[ afbeelding ]
Snelste tijd, alweer, alle testen tot nu toe, volgens mij was dit nummer 4, in de Renault 2.0 van Josef Kaufmann Racing deze keer.
4x testen voor 4 verschillende teams en 4x de snelste tijd rijden waarvan 2x een nieuw baanrecord.
Dat knulletje is echt wel uit het juiste racehout gesneden
Zeker. Moeders zit ook weer achter het stuur begreep ik na haar flinke crash.quote:Op dinsdag 5 november 2013 10:08 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
De goede genen van beide ouders meegekregen.
Knap van Max.quote:Op dinsdag 5 november 2013 01:11 schreef Geralt het volgende:
[ afbeelding ]
Snelste tijd, alweer, alle testen tot nu toe, volgens mij was dit nummer 4, in de Renault 2.0 van Josef Kaufmann Racing deze keer.
4x testen voor 4 verschillende teams en 4x de snelste tijd rijden waarvan 2x een nieuw baanrecord.
Dat knulletje is echt wel uit het juiste racehout gesneden
Zeker. Ik ben dan ook erg benieuwd voor welk team hij kiest komend jaar en hoe dat jaar gaat verlopen en wat hij daarna gaat doen.quote:
En dat doet mij weer denken aan dit:quote:
Wowquote:Op dinsdag 5 november 2013 01:11 schreef Geralt het volgende:
Snelste tijd, alweer, alle testen tot nu toe, volgens mij was dit nummer 4, in de Renault 2.0 van Josef Kaufmann Racing deze keer.
4x testen voor 4 verschillende teams en 4x de snelste tijd rijden waarvan 2x een nieuw baanrecord.
Dag 2 was hij ook de snelste volgens mijquote:
Goed nieuws voor de Nederlanders weer.quote:Op woensdag 13 november 2013 22:44 schreef sasquatsch het volgende:
Ook de afgelopen twee dagen werd er getest in de Formule Renault 2.0. Dit keer op het circuit van Barcelona. Max Verstappen reed weer een baanrecord, maar ook de andere twee Nederlanders Beitske Visser en Steijn Schothorst deden het goed met een derde en vierde tijd.
Beitske Visser is onlangs uit het Red Bull programma gezet vanwege tegenvallende resultaten. Ze kreeg van het Nederlandse team MP Motorsport een uitnodiging om te testen en deed het daarin zo goed dat ze spontaan door JD Motorsport werd gevraagd om vandaag te testen, wat leidde tot de derde tijd.
quote:14:29 – Robin Frijns was one of eight young drivers to gain cockpit time at the wheel of an Audi DTM car during the German manufacturer's recent scouting event in Valencia.
The 22-year-old Dutchman, who claimed the Formula Renault 3.5 crown in 2012, is yet to determine his future after budget-restricted year, during which he contested a part-GP2 campaign with Hilmer Motorsport and parted ways with the Sauber team.
"We regard this talent scouting event as an investment in the future," said Dieter Gass, Head of DTM at Audi. "We're absolutely happy with our current driver line-up but would still like to give young talents an opportunity to take a peek behind the scenes of the DTM from time to time.
"This is how some of our current drivers got started as well and today they're part of the DTM or other series."
Amongst others, Audi also handed mileage to European Formula 3 drivers Jordan King and Harry Tincknell and German Formula 3 champion Marvin Kirchhöfer.
quote:Op vrijdag 22 november 2013 16:12 schreef sasquatsch het volgende:
Frijns testte een DTM wagen voor Audi
[..]
Nou, ik weet het niet. Ondanks DiResta en Albers heb ik het idee dat DTM fors verschilt van formule wagens. Hij had gewoon bij zijn manager moeten blijven, tot bekend zou zijn dat de Rus definitief gaat rijden. De kans was er volgens mij nog steeds als ik die manager moet geloven dat hij bij Sauber in kon stappen.quote:
Volgens mij was hij al weg bij Sauber toen hij zijn manager ontsloeg.quote:Op zaterdag 23 november 2013 00:21 schreef Marks het volgende:
[..]
Nou, ik weet het niet. Ondanks DiResta en Albers heb ik het idee dat DTM fors verschilt van formule wagens. Hij had gewoon bij zijn manager moeten blijven, tot bekend zou zijn dat de Rus definitief gaat rijden. De kans was er volgens mij nog steeds als ik die manager moet geloven dat hij bij Sauber in kon stappen.
En eerder misschien al te hoogmoedig geweest door red bull af te slaan. Dat had later misschien ook altijd nog gekund.
quote:Onze landgenoot Jeroen Bleekemolen heeft een contract getekend om in het seizoen van 2014 uit te komen voor Ben Keating Racing met de nieuwe SRT Viper GT-R. De allrounder gaat met de brute Amerikaanse GT uitkomen in het Tudor United Sportscar Championship (de samensmelting van de ALMS en GrandAm kampioenschappen) in de GT Daytona klasse. In deze klasse vormen een professionele coureur en een amateur samen het rijdersduo. Voor de langere endurance races, zoals de 24 uren van Daytona, de 12 uren van Sebring en Petit Le Mans, is een derde rijder verplicht en kan een eventuele vierde rijder worden toegevoegd aan het team.
Ben Keating heeft de eer de eerste te zijn die de Viper GT3-R aan zijn renstal toe mag voegen en heeft aan de ervaren Jeroen Bleekemolen een aas in handen. Van deze nieuwe combinatie van een top GT-wagen en één van s'werelds beste sportscarcoureurs mag verwacht worden dat zij hoge ogen gaan gooien.
De 24 uren van Daytona, aanstaande Januari, zal de eerste keer zijn dat zij in actie gaan komen.
http://www.nu.nl/sport/36(...)n-wk-toerwagens.htmlquote:Tom Coronel ook volgend jaar in WK voor toerwagens
Tom Coronel zal volgend jaar opnieuw uitkomen in het wereldkampioenschap voor toerwagens (WTCC). De Nederlander verruilt zijn BMW voor een Chevrolet.
Coronel rijdt in 2014 opnieuw voor ROAL Motorsport. Vanwege de veranderde regelgeving is deelname met de BMW niet langer mogelijk.
Daarom stapt het Italiaanse team over op nog te bouwen Chevrolets Cruze.
Vanwege de gewijzigde regels (de auto's krijgen onder meer meer vermogen en worden breder) en een zoektocht naar financiële middelen, was het lang onzeker of de 41-jarige Coronel actief zou blijven in het WTCC.
Sinds 2005 is Coronel actief in het WTCC. Dit jaar eindigde hij als tiende in het door de Fransman Yvan Muller gewonnen WK.
quote:Op donderdag 12 december 2013 10:09 schreef Meike26 het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/sport/36(...)n-wk-toerwagens.html
Sowieso een nieuwe wagen volgens nieuwe reglementen. Het zal lastig worden met voornamelijk de fabrieksteams vanHondaen Citroën, maar denk dat hij vaker in top 5 te vinden zal zijn
quote:Jos en Max Verstappen reisden dit jaar de wereld over met maar een doel: zo hard mogelijk rijden! Max schreef historie door zowel Europees als Wereldkampioen karten te worden. Nu heeft Max nog maar één doel: de Formule1. En wie beter dan s lands beste F1-coureur aller tijden kan hem daarin begeleiden; papa Jos Verstappen!
Thanks voor de tipquote:Op donderdag 12 december 2013 19:08 schreef sasquatsch het volgende:
Jos en Max Verstappen zijn vanavond te gast bij RTL Late Night om 22.30 uur op RTL4.
[..]
quote:BARCELONA – Beitske Visser heeft een sensationele testdag achter de rug in de Formule 3. Op het Formule 1 Circuit de Catalunya nabij Barcelona kende de jongedame een indrukwekkend optreden met het gerenommeerde team Van Amersfoort Racing. Zelfs de nuchtere teambaas Frits van Amersfoort was overdonderd na de test van de jonge Nederlandse.
“Beitske Visser was erg verrassend”, vertelde Van Amersfoort aan RaceXpress.nl. “Ik zou haar graag in 2014 in ons team hebben rijden. Zij gaat het ongetwijfeld goed doen: ze is snel, fit, plezierig en de afgelopen jaren gegroeid als persoon. Ze gaat zitten en ze doet het gewoon. Op de testdag was ze vanaf het eerste moment snel, indrukwekkend. Al met al was het een vruchtbare week voor de die-hards van ons team. De jongens hebben hard gewerkt en we hebben veel en goed getest met ons team in zowel de ATS Formule 3-bolides en in de FIA European Formule 3-auto's.”
Ook Beitske Visser zelf was zeer positief na de sterke testdag. Zij reed slecht één testdag met de Formule 3 in tegenstelling tot diverse andere coueurs: “De dag ervoor had ik meegedraaid met het team om vast te leren en informatie te vergaren", zei Beitske tegenover RaceXpress.nl. "De eerste run van mijn testdag was op de oude banden maar ik ging vanaf het eerste moment hard. We weten dat de baan van Barcelona in de ochtend snel is. In principe hadden we de hele dag gepland om te leren maar vanaf het eerste moment ging het goed. Al in de derde stint reed ik een supertijd!”
Ondanks het aanzienlijke verschil met de Formule Renault 2.0 waar Visser recentelijk sucesvol in testte, paste ze zich snel aan: “De Formule 3 heeft veel meer downforce en je moet veel harder remmen. Toch vind ik het een fijne auto: veel grip en zeer reactief in het sturen. Al met al was het een supertest. Ik heb enorm veel geleerd. Bovendien is Van Amersfoort Racing een zeer professioneel team. En ik ging knetterhard! Dat is een fijn gevoel, goed voor het vertrouwen. Van de gehele testweek was ik de snelste rijder.”
Na haar goede test in de FR2.0, waar ze sneller dan het baanrecord was, bleek dat Visser ook in de Formule 3 absoluut snel was. Een lekkere opsteker voor Beitske! Immers haar vorige renstal van de Formule ADAC 2013 moest ook veel aandacht vestigen op het nieuwe GP2-team. De mindere resultaten van de equipe moest Beitske bekopen met een exit uit het RedBull-programma. Nu laat ze zien dat ze zeker veel talent en snelheid heeft.
Heeft iemand zich toch vergist…?
Misschien, maar racen is niet alleen pure snelheidquote:Op zondag 15 december 2013 22:02 schreef sasquatsch het volgende:
Beitske Visser maakt wederom indruk. Dit keer testte ze voor Van Amersfoort Racing een F3 wagen.
[..]
quote:Max Verstappen komt later deze week voor het eerst met een Formule 3-auto in actie. De 16-jarige Limburger zal twee dagen lang voor Motopark Academy testen op het circuit van Valencia.
Na deze winter al een flink aantal tests in de Formule Renault 2.0 te hebben afgewerkt, bereidt de meervoudig kartkampioen zich nu voor op zijn eerste F3-test. "Het lijkt me een mooie uitdaging om met een Formule 3-auto te rijden", aldus Max op Verstappen.nl. "Zo'n auto heeft meer grip dan een Formule Renault 2.0, dus je kunt wat harder door de bochten en later remmen. Ik kijk erg uit naar de test met Team Motopark in Valencia."
De test gebeurt op uitnodiging van het team uit Oschersleben, dat dit jaar onder de naam Lotus kampioen werd in de Duitse Formule 3 en een vijftal races won in de GP2, waarin zij als Russian Time actief is.
quote:Max Verstappen indrukwekkend tijdens Formule 3-debuut
Uitgegeven door Casper Bekking 18 december 2013 12:14
VALENCIA – Zet Max Verstappen in een raceauto en hij gaat hard, ongeacht zijn kennis van de bolide, het circuit of de omstandigheden. Na diverse indrukwekkende tests in de Formule Renault 2.0, komt de jonge Limburger vandaag en morgen in actie op het Circuit Ricardo Tormo van Valencia. Op uitnodiging van Motopark, het kampioensteam uit het Duits Formule 3-kampioenschap, maakt Verstappen Junior zijn debuut in de snelle F3-bolide. En ook hiermee zorgde de 16-jarige coureur voor heel wat gefronste wenkbrauwen.
Ondanks het feit dat hij niet eerder in een Formule 3-bolide heeft gereden, mengde Max Verstappen zich vanaf het eerste moment in de strijd om de kopposities. Na een installatieronde begon de Limburger aan een langere run en stond continu in de top-5, tussen gevestigde namen met vele jaren autosportervaring. Na een korte pauze in de pits begon Verstappen aan het laatste deel van de uur durende sessie. De ene snelle ronde na de andere werd op het asfalt gelegd, de concurrentie achter zich latend. Uiteindelijk eindigde de debutant bovenaan de tijdenlijst, met anderhalve tiende voorsprong op de ervaren Tom Blomqvist. Het Britse talent Jordan King eindigde met de derde tijd, gevolgd door Lucas Auer en Eddie Cheever.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |