abonnement Unibet Coolblue
  maandag 17 december 2012 @ 01:03:49 #1
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_120403413
http://www.hln.be/hln/nl/(...)hartje-Brussel.dhtml

In de buurt van de Brusselse Grote Markt is vanochtend een 35-jarige man in elkaar geslagen voor zijn gsm, meldt het Brusselse parket. De Brusselse lokale politie kon twee daders van de drieste overval oppakken, een meerderjarige en een minderjarige. Beiden waren al gekend door het Brusselse gerecht.

Het 35-jarige slachtoffer was rond 05.15 uur op weg naar huis toen hij in de Guldenhoofdstraat aangesproken werd door twee mannen. Die vroegen hem eerst om een sigaret en sloegen hem vervolgens in het gezicht. Het slachtoffer viel op de grond en kreeg nog verschillende andere klappen. Daarbij werd zijn neus gebroken en werden verschillende tanden uitgeslagen.

Patrouille
De overvallers fouilleerden vervolgens de man en wilden ervandoor gaan met zijn gsm. Zij hadden echter niet gerekend op een politiepatrouille die net in de buurt was en getuige was van het incident. De agenten gingen onmiddellijk achter de overvallers aan. Die probeerden zich nog te verzetten door naar de agenten te trappen maar werden opgepakt. Het ging om een 22-jarige man en een 16-jarige jongen.

Gekend
Beiden waren al gekend bij het Brusselse gerecht, de minderjarige voor feiten van slagen en verwondingen, de meerderjarige omdat hij al vijf veroordelingen had opgelopen voor diefstallen met geweld en inbraken. Het Brusselse parket vraagt de aanhouding van de 22-jarige en vraagt dat de minderjarige in een gesloten jeugdinstelling zou geplaatst worden.

=================================
quote:
de meerderjarige omdat hij al vijf veroordelingen had opgelopen voor diefstallen met geweld en inbraken
Na hooguit de 3e keer geweld hadden ze hem al heel lang moeten opsluiten :N
  Eindredactie Games maandag 17 december 2012 @ 01:05:56 #2
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_120403447
Sick fucks.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_120403474
Geef dat soort mislukkelingen maar een spuitje.
  maandag 17 december 2012 @ 01:09:48 #4
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_120403509
Brussel is een dump. Als je die lui hard straft en lang van de straat houdt dan... blijft het een kutstad.
reset
  Leukste jonkie 2022 maandag 17 december 2012 @ 01:12:48 #5
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_120403543
Natrappen als iemand al op de grond ligt, gadver wat laf :r
Je maintiendrai -XOXO-
  maandag 17 december 2012 @ 01:20:40 #6
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_120403658
Enkeltje goelag voor dit soort mensen! ~O>
"Go Ahead, Make My Day !!"
  maandag 17 december 2012 @ 03:28:04 #7
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_120404515
om 5 uur in Brussel lopen :')
RED ONS HENNIEGOD
pi_120404567
Na al die incidenten in de VS en de grotere roep om een totaal verbod op wapens is dit wel een incident waarop wapenbezit wel wenselijk was geweest.
pi_120405016
Ja, ho even. Als je het netjes vraagt geven ze hun mobieltje nóóit af. Dus ze moeten wel. Tandarts ook weer kei blij. Niets aan de hand dus.
pi_120405357
Dus dit is de 6de keer dat die 22-jarige wordt opgepakt voor diefstal met geweld. Maar we mogen hem absoluut niet te hard aanpakken hoor, want dan komt het volgens de theeslurpende boomknuffelaars zekers te weten nooit meer goed met deze jongeman die ook alleen maar slachtoffers is. Beter is het om hem 2 maanden celstraf te geven zodat hij er hopelijk iets van leert en zijn leven betert. En als hij over 2 maanden zijn 7de overval met geweld pleegt hoor je precies weer hetzelfde riedeltje.

Terwijl ik zeg; three strikes, you're out! Gewoon levenslang brommen als je duidelijk hebt bewezen, zoals deze 22-jarige, dat je niet van plan bent om je leven te beteren. Deze elementen moeten voorgoed uit de maatschappij worden gehaald. Punt.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_120405369
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 08:14 schreef Nielsch het volgende:
Dus dit is de 6de keer dat die 22-jarige wordt opgepakt voor diefstal met geweld. Maar we mogen hem absoluut niet te hard aanpakken hoor, want dan komt het volgens de theeslurpende boomknuffelaars zekers te weten nooit meer goed met deze jongeman die ook alleen maar slachtoffers is. Beter is het om hem 2 maanden celstraf te geven zodat hij er hopelijk iets van leert en zijn leven betert. En als hij over 2 maanden zijn 7de overval met geweld pleegt hoor je precies weer hetzelfde riedeltje.

Terwijl ik zeg; three strikes, you're out! Gewoon levenslang brommen als je duidelijk hebt bewezen, zoals deze 22-jarige, dat je niet van plan bent om je leven te beteren. Deze elementen moeten voorgoed uit de maatschappij worden gehaald. Punt.
Levenslang is ietwat overdreven naar mij mening, maar met de strekking van je verhaal (harder aanpakken) zal iedereen het wel eens zijn.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  maandag 17 december 2012 @ 08:50:47 #12
66825 Reya
Fier Wallon
pi_120405687
quote:
9s.gif Op maandag 17 december 2012 03:28 schreef PowerLoungen het volgende:
om 5 uur in Brussel lopen :')
Vaak genoeg gedaan, nooit problemen gehad.
pi_120405734
quote:
2s.gif Op maandag 17 december 2012 08:50 schreef Reya het volgende:

[..]

Vaak genoeg gedaan, nooit problemen gehad.
Zelfs Brussels straattuig snapt dat er bij statistici niets te halen valt.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_120405872
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 08:16 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Levenslang is ietwat overdreven naar mij mening, maar met de strekking van je verhaal (harder aanpakken) zal iedereen het wel eens zijn.
Waarom geen levenslang? Zo'n figuur heeft nu toch echt wel al zijn kansen verspeeld?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_120405909
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2012 09:04 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Waarom geen levenslang? Zo'n figuur heeft nu toch echt wel al zijn kansen verspeeld?
Tuurlijk, maar straf gewoon elke keer streng (kan me best indenken dat het bij elke volgende keer steeds strenger wordt). Levenslang is buitenproportioneel voor een overval, de hoeveelste het ook is.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_120405932
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 09:07 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Tuurlijk, maar straf gewoon elke keer streng (kan me best indenken dat het bij elke volgende keer steeds strenger wordt). Levenslang is buitenproportioneel voor een overval, de hoeveelste het ook is.
Overval met grof geweld hè. Volgende keer vallen er wellicht dodelijke slachtoffers omdat meneer zonodig een mobieltje moet hebben. Het gaat niet alleen om straffen van de dader maar ook om het beschermen van de burgers en ik denk dat deze dader wel heeft aangetoond dat de burgers het beste tegen hem zijn beschermd als hij nooit meer op straat komt.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 17 december 2012 @ 09:36:14 #17
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_120406385
quote:
6s.gif Op maandag 17 december 2012 03:39 schreef PKRChamp het volgende:
Na al die incidenten in de VS en de grotere roep om een totaal verbod op wapens is dit wel een incident waarop wapenbezit wel wenselijk was geweest.
Je wou dat ze het slachtoffer in de knieen konden schieten zodat ie nooit meer kon lopen? Puik plan.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_120407930
quote:
9s.gif Op maandag 17 december 2012 03:28 schreef PowerLoungen het volgende:
om 5 uur in Brussel lopen :')
Blaming the victim. :')
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_120408285
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2012 09:09 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Overval met grof geweld hè. Volgende keer vallen er wellicht dodelijke slachtoffers omdat meneer zonodig een mobieltje moet hebben. Het gaat niet alleen om straffen van de dader maar ook om het beschermen van de burgers en ik denk dat deze dader wel heeft aangetoond dat de burgers het beste tegen hem zijn beschermd als hij nooit meer op straat komt.
Geloof niet zo in wetshandhaving vooraf.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  Trouwste user 2022 maandag 17 december 2012 @ 11:20:17 #20
7889 tong80
Spleenheup
pi_120409174
quote:
9s.gif Op maandag 17 december 2012 03:28 schreef PowerLoungen het volgende:
om 5 uur in Brussel lopen :')
Precies....dan zoek je het zelf op.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_120411149
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 01:20 schreef Lone_Gunman het volgende:
Enkeltje goelag voor dit soort mensen! ~O>
Nou eigenlijk wel ja..
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_120411299
quote:
2s.gif Op maandag 17 december 2012 09:36 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Je wou dat ze het slachtoffer in de knieen konden schieten zodat ie nooit meer kon lopen? Puik plan.
Of mischien andersom?
Mijn punt is dat vrij wapenbezit overvallen ontmoedigt. Ik zou liever niet iemand willen overvallen die mischien wel bewapend is.
  maandag 17 december 2012 @ 12:40:29 #23
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_120411834
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 12:23 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Of mischien andersom?
Mijn punt is dat vrij wapenbezit overvallen ontmoedigt. Ik zou liever niet iemand willen overvallen die mischien wel bewapend is.
Je loopt met je pistool in je binnenzak door een donkere stad en ineens staat er een overvaller met een pistool voor je. Heb je dan tijd om je pistool te pakken en te laden en te schieten voordat de overvaller dat doet?
reset
pi_120412122
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 12:40 schreef Individual het volgende:

[..]

Je loopt met je pistool in je binnenzak door een donkere stad en ineens staat er een overvaller met een pistool voor je. Heb je dan tijd om je pistool te pakken en te laden en te schieten voordat de overvaller dat doet?
Nee dan niet.
Stel je loopt ongewapend over straat en je word overvallen door iemand met een pistool en een andere wel bewapende burger ziet dat en schiet die ander overhoop. Ben je dan niet blij dat die andere burger wel een wapen op zak heeft?
  maandag 17 december 2012 @ 12:51:33 #25
66825 Reya
Fier Wallon
pi_120412215
Schietpartijen, en in het bijzonder schietpartijen met een dodelijke afloop; zijn nu hoogst uitzonderlijk in Brussel. Ik hou dat graag zo.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')