abonnement Unibet Coolblue
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 14 januari 2013 @ 19:34:14 #126
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_121559742
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 19:32 schreef artm het volgende:

[..]

Ik kwam niet met die term, het bedrijf waarvan ik de vacature heb gezien stelde die eis. ;)

Maar wat zijn dan de belangrijkste rankings op het gebied van economie?
http://www.eur.nl/eur/rankings/
pi_121597385
Die sir van goederen _O_ en die sir van de werkgroepen van materieel sr _O_ .

Travel ik had je beloofd elke dag aan te geven wat belangrijk is, maar ik heb even het tentamen van vorig jaar naast de sir gelegd en ^O^ ALLES STAAT ER IN!

Dus als je ze nog niet hebt nu gaan halen *O* Ik heb die van domstuderen ook, maar die van sir zijn al zo omvangrijk dat ik daar niet meer aan ga beginnen. Ik doe alles gewoon via de volgorde van de leidraad. Dus:

Thema 1:
Sheets
Sir HC Thema 1
Verplichte literatuur en domstuderen samenvatting gewoon doorbladeren en letten op de kopjes (alleen de stukjes lezen die je onduidelijk vond uit de sir)
De teksten uit studiemateriaal lees ik wel even de samenvatting van uit domstuderen.
Arresten (heb je vaak al gelezen in de hoorcollegeverslagen)
Tenslotte het belangrijkst: Casuscolleges en practica en oefententamens. Hier moet je de meeste tijd aan besteden. :( Dat blijkt wel uit mijn resultaat voor het deeltentamen. De antwoorden wist ik wel te vinden, maar hoe ik moest motiveren :'(
Ik neem 5/6 uur per thema.

Voor Ike:
Materieel Sr is net als Formeel Sr de werkgroepen goed leren. Ik heb ook het domstuderen verslag daarvan ongeveer 70 bladzijdes dus goed te doen. De werkgroepen/oefententamens zijn echter het belangrijkst. Ik lees de sheets/domstuderenverslag en verder oefen ik met de werkgroepen en oude tentamens en de arresten kan ik er ook nog bij lezen.

VEEL SUC6 allemaal (hopelijk gaat het niet door :'( )

[ Bericht 0% gewijzigd door sanasoufi op 15-01-2013 20:46:54 ]
pi_121752492
Hallo leute.. Ik wil wellicht volgend schooljaar Criminologie gaan studeren op Erasmus. Nou las ik wat vage dingen over minder herkansingen o.i.d. maar daar stond dan weer tegenover dat je onvoldoendes kon compenseren? Kan iemand mij misschien meer hierover vertellen, hoeveel herkansingen heb je dan per jaar nu? Want dezelfde opleiding in Leiden heb je voor elk tentamen een herkansing naar mijn weten..
  zaterdag 19 januari 2013 @ 09:32:45 #129
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_121754704
bij de erasmus school of economics houdt deze regeling in dat je per 'cluster' (dat zijn 3 a 4 vakken die enigszins verband met elkaar houden) 1 vak mag herkansen en 1 vak mag compenseren. Compenseren kan alleen als je voor dat vak niet lager dan een 4.0 hebt gehaald en je totale gemiddelde minimaal een 6.0 is. Dit is overigens een gewogen gemiddelde, omdat sommige vakken zwaarder tellen dan anderen.

Probleem op het erasmus: je moet alle stdiepunten in jaar 1 halen. Lukt dit niet, mag je gelijk met de opleiding stoppen. Voordeel is dat het (naar mijn weten) de enige universiteit is waar je dus onvoldoendes mag compenseren. Bij andere universiteiten moet je minimaal een 5,5 voor elk vak halen om de studiepunten voor dat vak daadwerkelijk te krijgen
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  zaterdag 19 januari 2013 @ 09:35:22 #130
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_121754749
overigens kan de regeling voor criminologie net iets anders uitpakken, daarvoor moet je op de site bij de opleiding kijken
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_121759327
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 09:32 schreef superkimmi het volgende:
bij de erasmus school of economics houdt deze regeling in dat je per 'cluster' (dat zijn 3 a 4 vakken die enigszins verband met elkaar houden) 1 vak mag herkansen en 1 vak mag compenseren. Compenseren kan alleen als je voor dat vak niet lager dan een 4.0 hebt gehaald en je totale gemiddelde minimaal een 6.0 is. Dit is overigens een gewogen gemiddelde, omdat sommige vakken zwaarder tellen dan anderen.

Probleem op het erasmus: je moet alle stdiepunten in jaar 1 halen. Lukt dit niet, mag je gelijk met de opleiding stoppen. Voordeel is dat het (naar mijn weten) de enige universiteit is waar je dus onvoldoendes mag compenseren. Bij andere universiteiten moet je minimaal een 5,5 voor elk vak halen om de studiepunten voor dat vak daadwerkelijk te krijgen
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 09:35 schreef superkimmi het volgende:
overigens kan de regeling voor criminologie net iets anders uitpakken, daarvoor moet je op de site bij de opleiding kijken
Ok, thanks! Ja ik vraag me dan inderdaad wel af hoe dat werkt bij Criminologie, aangezien het eerste jaar bestaat uit 8 blokken van 5 weken, met 1 vak per blok.

Wel bizar dat de eisen dan eigenlijk stukken zwaarder zijn op Erasmus, ondanks dat compensatie gedoe dan, want in Leiden mag je volgens mij alles herkansen en hoef je ook niet al je punten in 1 jaar te halen..

Maar zou je mij kunnen vertellen waar op de site ik dit kan vinden? Ik heb het namelijk niet kunnen vinden.. :)
  zaterdag 19 januari 2013 @ 16:00:28 #132
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_121765105
ik vond dit ten aanzien van criminologie:

Bindend studieadvies (Nominaal = Normaal)

Je moet in je eerste jaar van inschrijving alle studiepunten (60 ects) van het eerste jaar (B1) halen. Je hebt echter de mogelijkheid om vijven te compenseren. Een of meerdere afgeronde vijven (registratie Osiris) mogen worden gecompenseerd met andere behaalde cijfers, mits dit aan het eind van het collegejaar leidt tot een gemiddeld cijfer van ten minste een 6,0 (niet afgerond).

op deze site:

http://www.esl.eur.nl/inf(...)gie/#studieprogramma

voordeel van nominaal is normaal is wel dat er veel meer studenten het eerste jaar halen.. zo heb je ook minder kans op studievertraging.
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_121765171
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 13:06 schreef BartMcCormick het volgende:

[..]

[..]

Ok, thanks! Ja ik vraag me dan inderdaad wel af hoe dat werkt bij Criminologie, aangezien het eerste jaar bestaat uit 8 blokken van 5 weken, met 1 vak per blok.

Wel bizar dat de eisen dan eigenlijk stukken zwaarder zijn op Erasmus, ondanks dat compensatie gedoe dan, want in Leiden mag je volgens mij alles herkansen en hoef je ook niet al je punten in 1 jaar te halen..

Maar zou je mij kunnen vertellen waar op de site ik dit kan vinden? Ik heb het namelijk niet kunnen vinden.. :)
Voor rechten werkt het anders.

Je hebt 2 clusters, blok 1 en 2, en de cluster blok 3 t/m8

Voor cluster 1 krijg je 1 herkansing, dus voor blok 1 en 2 heb je maar 1 herkansing voor 1 van de twee vakken.

Voor cluster 2 krijg je 1 herkansing, dus voor blok 3 t/m 8 heb je maar 1 herkansing voor 1 van de zes (!) vakken.

Je mag een vak compenseren als je een 5 hebt, compensatie mag met een 7 of hoger en aan het eind van het jaar moet je gemiddeld een minimaal een 6 staan.

Je moet alle studiepunten uit jaar 1, ook echt in jaar 1 halen je mag niks meenemen naar jaar 2.

Verder ben je verplicht naar de onderwijsgroepen te gaan en daar opdrachten voor te maken. Je krijgt ook rollen toegewezen als gespreksleider en notulist en word beoordeeld op je houding en inbreng. Hier krijg je elk blok een cijfer voor, helaas niet voor studiepunten maar je moet het wel halen.

Ben je een keer afwezig, om welke goede reden dan ook, dan moet je binnen een week een vervangende opdracht maken voor zowel de onderwijsgroepen als de practicumgroepen. Hoorcolleges mag je zelf weten of je er heen gaat.

Daarnaast heb je om de 5 weken tentamen
pi_121765929
quote:
99s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 16:02 schreef NotGuilty het volgende:

[..]

Voor rechten werkt het anders.

Je hebt 2 clusters, blok 1 en 2, en de cluster blok 3 t/m8

Voor cluster 1 krijg je 1 herkansing, dus voor blok 1 en 2 heb je maar 1 herkansing voor 1 van de twee vakken.

Voor cluster 2 krijg je 1 herkansing, dus voor blok 3 t/m 8 heb je maar 1 herkansing voor 1 van de zes (!) vakken.

Je mag een vak compenseren als je een 5 hebt, compensatie mag met een 7 of hoger en aan het eind van het jaar moet je gemiddeld een minimaal een 6 staan.

Je moet alle studiepunten uit jaar 1, ook echt in jaar 1 halen je mag niks meenemen naar jaar 2.

Verder ben je verplicht naar de onderwijsgroepen te gaan en daar opdrachten voor te maken. Je krijgt ook rollen toegewezen als gespreksleider en notulist en word beoordeeld op je houding en inbreng. Hier krijg je elk blok een cijfer voor, helaas niet voor studiepunten maar je moet het wel halen.

Ben je een keer afwezig, om welke goede reden dan ook, dan moet je binnen een week een vervangende opdracht maken voor zowel de onderwijsgroepen als de practicumgroepen. Hoorcolleges mag je zelf weten of je er heen gaat.

Daarnaast heb je om de 5 weken tentamen
Pfoe, dat klinkt aardig pittig.. Kan ik hieruit concluderen dat jij dit nu doet, of weet jij er gewoon toevallig alles over? Als jij 't doet, is het in jouw ogen wel te doen? En dan bedoel ik, zonder dat je jezelf 24/7 moet opsluiten om te studeren?
pi_121766224
quote:
99s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 16:02 schreef NotGuilty het volgende:

[..]

knip

Is dit ook op een deeltijdstudie van toepassing, want ik wil dus het mr. drs. programma gaan doen maar ik hoef dan niet persé de 75 punten te halen die volgens het voorbeeldtraject op de site staan? Ik moet dan in jaar 1 louter de 60 punten van mijn voltijd bachelor IBEB halen toch?

Daarnaast, zijn er hier mensen die ervaring hebben met mr.-drs. programma? Hoe zwaar ervaren jullie de studielast? zijn jullie lid van een vereniging? bvd
pi_121767009
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 16:28 schreef BartMcCormick het volgende:

[..]

Pfoe, dat klinkt aardig pittig.. Kan ik hieruit concluderen dat jij dit nu doet, of weet jij er gewoon toevallig alles over? Als jij 't doet, is het in jouw ogen wel te doen? En dan bedoel ik, zonder dat je jezelf 24/7 moet opsluiten om te studeren?
Ik doe dit zelf, ik weet nog niet of het te doen is want ik weet nog niet hoe de volgende blokken gaan verlopen ;( . Ik zit namelijk pas in jaar 1.

Aan de ene kant is het wel fijn dat je niet 30.000 vakken tegelijk krijgt, aan de andere kant voelt zo weinig herkansingen wel als een strop om je nek. Dat in combinatie met om de 5 weken tentamen sta je wel echt constant onder druk. Dat is af en toe wel vervelend maar aan de andere kant valt het ook wel mee als je je studie echt leuk vindt :) . Ik ben er behoorlijk wat tijd aan kwijt maar ik heb nog genoeg tijd om hele seizoenen van series weg te kijken, weekendjes weg te gaan en hele dagen in bed films te liggen kijken terwijl ik op andere dagen weer heel hard aan de bak ben. Ik wil hier niet mee zeggen dat je er amper tijd aan kwijt bent, ik ben per week zeker wel 40 - 50 tot uur bezig met opdrachten maken, samenvatten, oefenmodules maken en lezen, maar volgens mij is dat normaal. Daar moet je nog bij bedenken dat ik best traag lees. Verder werken veel mensen ook nog eens 2 of 3 dagen naast de studie en dat gaat ook prima.

Ik vind het een geweldige studie en 24/7 hoeft echt niet aangezien je maar 1 vak per 5 weken hebt. Je hebt dus wel de tijd om je echt op 1 vak te concentreren. Bij andere universiteiten heb je alle vakken tegelijk, dat zou eerlijk gezegd veel chaotischer voor mij zijn. Dus het enige nadeel is die klotedruk vanwege de weinige herkansingen.

[ Bericht 6% gewijzigd door NotGuilty op 19-01-2013 17:06:34 ]
pi_121767042
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 16:38 schreef levanteudtherevival het volgende:

[..]

Is dit ook op een deeltijdstudie van toepassing, want ik wil dus het mr. drs. programma gaan doen maar ik hoef dan niet persé de 75 punten te halen die volgens het voorbeeldtraject op de site staan? Ik moet dan in jaar 1 louter de 60 punten van mijn voltijd bachelor IBEB halen toch?

Daarnaast, zijn er hier mensen die ervaring hebben met mr.-drs. programma? Hoe zwaar ervaren jullie de studielast? zijn jullie lid van een vereniging? bvd
Hier weet ik helaas helemaal niks over dus durf ik geen uitspraken over te doen sorry
  zaterdag 19 januari 2013 @ 17:08:35 #138
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_121767296
Ik had 3 herkansingen voor 10 vakken ( vorig jaar, nog geen n=n toen,) had er niet 1 nodig. Maarja, studielast verschilt
Per persoon.. Enerzijds is t ook niet meer dan normaal
Om al je vakken in 1x te halen. Zoals gezegd opde uni, veel mensen doe dat niet doen lopen studievertraging op
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_121767328
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 17:08 schreef superkimmi het volgende:
Ik had 3 herkansingen voor 10 vakken ( vorig jaar, nog geen n=n toen,) had er niet 1 nodig. Maarja, studielast verschilt
Per persoon.. Enerzijds is t ook niet meer dan normaal
Om al je vakken in 1x te halen. Zoals gezegd opde uni, veel mensen doe dat niet doen lopen studievertraging op
Je loopt ook studievertraging op als je halverwege het jaar herkansingen tekort komt en in september ergens anders moet beginnen dus die logica ontgaat mij een beetje.

Verder zijn er zoveel omstandigheden zoals ziekte of sterfgevallen of je woning verliezen en noem het maar op waardoor iemand een vak niet in 1 keer zou kunnen halen. Het beperkt zich niet louter tot studielast.

Ik ben het wel met je eens dat als mensen vakken naar jaar twee mogen "meenemen" , dat ze dan inderdaad makkelijker vakken voor zich uit gaan schuiven en op die manier een onnodige vertraging opbouwen. Daar heb je wel gelijk in.
pi_121768310
quote:
99s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 17:01 schreef NotGuilty het volgende:

[..]

Ik doe dit zelf, ik weet nog niet of het te doen is want ik weet nog niet hoe de volgende blokken gaan verlopen ;( . Ik zit namelijk pas in jaar 1.

Aan de ene kant is het wel fijn dat je niet 30.000 vakken tegelijk krijgt, aan de andere kant voelt zo weinig herkansingen wel als een strop om je nek. Dat in combinatie met om de 5 weken tentamen sta je wel echt constant onder druk. Dat is af en toe wel vervelend maar aan de andere kant valt het ook wel mee als je je studie echt leuk vindt :) . Ik ben er behoorlijk wat tijd aan kwijt maar ik heb nog genoeg tijd om hele seizoenen van series weg te kijken, weekendjes weg te gaan en hele dagen in bed films te liggen kijken terwijl ik op andere dagen weer heel hard aan de bak ben. Ik wil hier niet mee zeggen dat je er amper tijd aan kwijt bent, ik ben per week zeker wel 40 - 50 tot uur bezig met opdrachten maken, samenvatten, oefenmodules maken en lezen, maar volgens mij is dat normaal. Daar moet je nog bij bedenken dat ik best traag lees. Verder werken veel mensen ook nog eens 2 of 3 dagen naast de studie en dat gaat ook prima.

Ik vind het een geweldige studie en 24/7 hoeft echt niet aangezien je maar 1 vak per 5 weken hebt. Je hebt dus wel de tijd om je echt op 1 vak te concentreren. Bij andere universiteiten heb je alle vakken tegelijk, dat zou eerlijk gezegd veel chaotischer voor mij zijn. Dus het enige nadeel is die klotedruk vanwege de weinige herkansingen.
Duidelijk! Ze zullen ook ongetwijfeld erover hebben nagedacht.. Ik las dat 't vooral ook was vanwege studenten die alleen maar bezig waren met uitstellen 'want kan toch alles herkansen'. Is opzich ook weer waar, maar zoals jij net zegt zijn er ook genoeg gevallen dat je gehinderd wordt waardoor het 'onmogelijk' wordt om een tentamen te halen en dan zit je toch al heel gauw in de shit..

Maar jij hebt nu dus met rechten ook 1 vak per 5 weken? Hoe bevalt het tot nu? Dat is namelijk wel één van de aspecten waarom ik eerder voor Erasmus zou kiezen, omdat dat me erg aantrekt. Lijkt me heel fijn om je volledige focus gewoon een aantal weken lang op 1 vak te kunnen zetten..
pi_121768430
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 17:37 schreef BartMcCormick het volgende:

[..]

Maar jij hebt nu dus met rechten ook 1 vak per 5 weken? Hoe bevalt het tot nu? Dat is namelijk wel één van de aspecten waarom ik eerder voor Erasmus zou kiezen, omdat dat me erg aantrekt. Lijkt me heel fijn om je volledige focus gewoon een aantal weken lang op 1 vak te kunnen zetten..
quote:
99s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 17:01 schreef NotGuilty het volgende:

[..]

Aan de ene kant is het wel fijn dat je niet 30.000 vakken tegelijk krijgt, aan de andere kant voelt zo weinig herkansingen wel als een strop om je nek. Dat in combinatie met om de 5 weken tentamen sta je wel echt constant onder druk. Dat is af en toe wel vervelend maar aan de andere kant valt het ook wel mee als je je studie echt leuk vindt :)
Wat ik daar aan kan toevoegen is dat de tijd wel voorbij vliegt met dat 5weken systeem. Voor mn gevoel ben ik vorige maand pas begonnen terwijl we nu toch alweer op de helft zitten.
pi_121769808
quote:
99s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 17:40 schreef NotGuilty het volgende:

[..]

[..]

Wat ik daar aan kan toevoegen is dat de tijd wel voorbij vliegt met dat 5weken systeem. Voor mn gevoel ben ik vorige maand pas begonnen terwijl we nu toch alweer op de helft zitten.
Dat lijkt mij wel relaxed, mits het goed gaat dan haha.

't wordt dus afwegen.. Veel bereikbaarder + fijne jaarindeling VS mogelijkheid om alles te herkansen + niet noodzakelijk alle punten halen in jaar 1... :{
  zaterdag 19 januari 2013 @ 18:24:53 #143
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_121769942
quote:
12s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 17:09 schreef NotGuilty het volgende:

[..]

Je loopt ook studievertraging op als je halverwege het jaar herkansingen tekort komt en in september ergens anders moet beginnen dus die logica ontgaat mij een beetje.

Verder zijn er zoveel omstandigheden zoals ziekte of sterfgevallen of je woning verliezen en noem het maar op waardoor iemand een vak niet in 1 keer zou kunnen halen. Het beperkt zich niet louter tot studielast.

Ik ben het wel met je eens dat als mensen vakken naar jaar twee mogen "meenemen" , dat ze dan inderdaad makkelijker vakken voor zich uit gaan schuiven en op die manier een onnodige vertraging opbouwen. Daar heb je wel gelijk in.
DAt was ook meer de insteek die ik bedoelde. wat jij zegt over andere omstandigheden vind ik sowieso knap slecht geregeld op de Eur.. wij hadden sommige practica waarvan je er niet 1 mocht missen.. heb je vertraging en pech met je practicumdocent, dan haal je het vak dit jaar dus niet, sowieso..
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_121769958
weet iemand of het schema van volgend studiejaar ergens al bekend is? :@
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  zaterdag 19 januari 2013 @ 18:27:01 #145
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_121770013
welk schema bedoel je precies?
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_121770091
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 18:27 schreef superkimmi het volgende:
welk schema bedoel je precies?
academisch jaar 2013-2014 :@
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_121770110
Wordt de klassieker ergens getoond op de campus? :P
moet leren maar wil de wedstrijd niet missen
I think universal harmony is a pipedream and it may be more productive to focus on more modest goals, like a ban on yodeling.
  zaterdag 19 januari 2013 @ 18:30:56 #148
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_121770128
en voor welke faculteit? want dat verschilt volgens mij per faculteit
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_121770197
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 18:30 schreef superkimmi het volgende:
en voor welke faculteit? want dat verschilt volgens mij per faculteit
rsm dus ;)
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  zaterdag 19 januari 2013 @ 18:40:18 #150
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_121770444
sorry, dan heb ik geen idee xD
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')