abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 29 december 2012 @ 13:06:04 #201
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_120906923

Mai wei (2011) - IMDb
In 't Engels My Way ;). De nieuwste film van de regisseur van Tae Guk Gi: the Brotherhood of War en eigenlijk is 't meer van hetzelfde. Weer een verhaal over 2 figuren in een oorlog belanden en een net iets te episch verhaal beleven, met overal net iets te dik aangezet sentiment en net iets te veel overdreven oorlogsscenes.

Het gaat over een Koreaan, die ook marathonloper is, die gedwongen wordt om voor het Japanse leger te vechten in de 2e WO, waar hij zijn vroegere Japanse marathonconcurrent opnieuw ontmoet. Het duo wordt later ook nog eens gevangen genomen door de Russen en moet voor hen vechten. Als dat nog niet genoeg was, worden ze ook nog eens gevangen door de Duitsers en moet ze daar ook nog eens voor vechten.

Veel verhaal heeft de film verder niet, het is een opeenvolging van chaotische oorlogsscenes waarbij er lustig met camera's wordt gezwiept en geschud, met heel snelle cuts, zodat je nauwelijks ziet wat er gebeurt, alleen dat er weer veel bloed komt voorbij gespat. Het is opnieuw een film die héél hard probeert om een halve Hollywood-film te zijn, persoonlijk vond ik echt echter dat opnieuw hetzelfde truukje tot vervelens toe wordt herhaald. Degenen die Taegukgi leuk vonden, zullen dit ook wel kunnen waarderen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zaterdag 29 december 2012 @ 13:08:16 #202
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_120907001
Picnic at Hanging Rock (1975) - IMDb
Mysterie rond een verdwijning van een aantal meisjes dat zich afspeelt in Australië in het jaar 1900. Met die setting weet regisseur Weir wel raad, want het levert een mooi gefilmde film op. De Australische outback ziet er best tof uit, western-achtig zelfs. Ik had er meer van verwacht, maar het mysterie zelf viel een tikkeltje tegen. Het wordt ook allemaal heel klinisch (incl. acteerwerk) gebracht, waardoor het verhaal niet echt wil beklijven. Uitdieping van karakters blijft uit en integendeel worden allerlei uitstapjes qua plot gemaakt. Al met al toch wel een okeeje film, zeker het begin vond ik sterk. Cijfer: 7

The Amazing Spider-Man (2012) - IMDb
Nogal overbodig aanvoelende Spiderman-film is dit. Langzamerhand raak ik toch blasé van dit soort films. Nergens heb je het gevoel naar iets heel speciaals te kijken, hoe spectaculair de actie er ook uit mag zien. Het is ietsje volwassener dan de Spiderman-films van een paar jaar geleden, dat dan weer wel, maar verder supergrote verschillen kon ik niet ontdekken. Overbodig vermaak dus. Cijfer: 6
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_120908248
Another Earth (2011) - IMDb



Verenigde Staten
Drama / Sciencefiction
92 minuten

geregisseerd door Mike Cahill (I)
met Brit Marling, William Mapother en Jordan Baker

Rhoda Williams, een slimme jonge vrouw die onlangs is toegelaten tot het astrofysica programma van het MIT, wil de kosmos verkennen. John Burroughs, een briljante componist, heeft zojuist het hoogtepunt van zijn carrière bereikt en verwacht een tweede kind van zijn liefhebbende vrouw. Aan de vooravond van de ontdekking van een duplicaat van de Aarde slaat het noodlot toe en wordt het leven van deze vreemdelingen onherroepelijk met elkaar verweven.

Aparte film, lekker rustig. Goede ontwikkeling van de hoofdpersoon en het einde laat je even speechless... heb serieus aftiteling af zitten kijken omdat ik flabbergasted was xD

Had graag willen zien hoe ze de andere aarde hadden weer gegeven, maar de schrijver van de film laat je eigenlijk beetje los hierin. Hij laat je zelf verder filosoferen...

mooie film: 7,5
imdb: 7
  zaterdag 29 december 2012 @ 13:46:18 #204
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_120908441


Gezien in HFR 3D.

Vond het beeld een beetje onnatuurlijk overkomen: net alsof 'ie heel lichtjes in fast forward modus werd afgespeeld, maar goed, dat wende ook weer :). Het was wel duidelijk dat Jackson veel minder pagina's dan LotR over net zulke lange films uitsmeerde, want hier en daar was de film best langdradig (ook de liedjes vielen op; die zijn weggelaten uit LotR, maar zitten hier wel in; om de film wat op te rekken, zo leek het wel). De film haalt niet het niveau van LotR, maar het is wel een visueel pareltje en ook een interessant verhaal. Viel iig beslist niet tegen; ik zie uit naar het volgende deel :).

Daarom toch een 8/10 :).
IMDB: 8,5/10 (zo uit mijn hoofd)
Niet meer actief op Fok!
pi_120909203
quote:
Ik heb ook een WOII-in-Azië film gezien:
John Rabe (2009) - IMDb
over de nazi John Rabe die voor Siemens werkte in Nanjing, China, toen de Japanners de stad innamen en zich zwaar schuldig maakten aan verkrachting, moord,....John Rabe, hoewel in feite bondgenoot van de Japanners heeft zich samen met andere westerlingen ingezet om zo'n 200,000 Chinezen op te vangen en te beschermen tegen de Japanners in een veilige zone.
De film is zeker de moeite waard, maar voelt toch een beetje "onderontwikkeld" aan. Je ziet een half dozijn Britten, Fransen en Duitsers altijd opnieuw de boel beheren, en je krijgt echt niet zo veel van die Chinezen te zien. Als je het getal 200,000 niet zou horen af en toe, zou je denken dat ze eerder zo'n 200 Chinezen opvangen.
Verder is er eigenlijk maar één echt Aziatisch personage, namelijk een Chinees schoolmeisje, wat uitgewerkt als personage, maar jammer genoeg doet zij dan ook weer onrealistische dingen met Japanners en zo (bovendien is het echt al heel erg duidelijk van in het begin: DIT wordt de Aziatische persoon die we wat gaan volgen)
pi_120911882
The Hunger Games

Sorry, ik wil even mijn gal spuwen. Wat een baggerfilm zeg. Ik heb de boeken niet gelezen, maar ik ging er compleet neutraal in, maar aan het einde heb ik echt spijt gehad dat ik deze gezien heb, Teleurstellend einde van het filmjaar voor mij. Ik wil de 2 uur van mijn leven terug.

Het verhaal: Waar de fuck ging dit over? Ja, kinderen worden geselecteerd per district om elkaar af te slachten.. waarom? Om een of ander offer te brengen ofzo. LOL! Het begin leek ook echt op een soort nazisme, kinderen die in groepen bij elkaar worden gedreven om bij de loting (reaping?) te zijn.

Daarna worden ze als helden onthaald bij het festival, oftwel de slachting, maar tegelijkertijd is het ook een soort televisie spelshow? Whut :? En waarom is iedereen zo blij en enthousiast, en als de kinderen elkaar beginnen af te slachten gaan ze opeens rellen en worden ze boos :? Hadden ze dat niet eerder kunnen bedenken. Serieus, het slaat als een tang op een varken.

Personages: Hoofdpersonage is verschrikkelijk irritant, moet het een soort badass zijn, die met haar boog alles en iedereen aankan? Daarnaast ontwikkelt geen enkel personage zich, en komen we al die kinderen niet te kennen. Moet ik verdrietig zijn dat dat meisje dood ging? Waarom is dat erger dan die jongen die neergschoten werd met een pijl? Dat is toch even zielig? Waarom wordt er 10 minuten aan dat meisje besteed, alleen omdat die wat langer in beeld was terwijl er helemaal niets over haar verteld werd. Waarom werd het publiek boos en gingen ze rellen toen het meisje dood ging, terwijl er daarvoor 8 andere kinderen doodgingen en schijnbaar vond niemand dat erg? Whut :?

Shots: Schijtirritant. Vooral bij de achtervolgingen werd er elke halve seconde van perspectief gewisseld. Ik werd er bijna misselijk van. Hoe slecht kan je shots maken om de kijker in verwarring te brengen... nee, het is niet cool of spannend, het is alleen irritant.

Ik kan er serieus niets anders van maken, geen eens een 1 voor de moeite, sorry. Gewoon een dikke 0/10. Een van de slechtste films die ik ooit in mijn leven heb gezien. Fuck die bullshit.
There are only 151 Pokémon.
pi_120913827
Dredd (2012) - IMDb



Mijn eerste gedachte? Nee hé, weer een standaard Hollywood remake. Na het teleurstellende Total Recall en het aardige The Amazing Spider-man vreesde ik voor wederom een inspiratieloos verhaal.

En wat had ik het fout... de 1995 versie van Sylvester Stallone lijkt wel een slechte kinderfilm vergeleken met de nieuwe versie. Prachtige shots, goed acteerwerk en bikkelharde actie waar de ene moord nóg mooier in beeld wordt gebracht dan de ander. Comicfan Keith Urban is 100 keer beter gecast dan Sylvester Stallone. Ook Olivia Thirlby als side-kick Anderson staat haar mannetje.

Enige irritante zijn de slo-mo acties die nét even te lang duren. Maar echt aan gestoord heb ik me niet. Toppertje!

IMDb: 7.3/10 (33,293 votes)
Ik: 8.8/10
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_120916530
Into the Wild (2007)


Hoe komt het toch dat waargebeurde verhalen telkens zo aangrijpend zijn? Dit jaar de feelgood Intouchables en de thriller Argo, maar in 2007 dus Into The Wild. Eigenlijk is dit verhaal een verfilming van het klassieke tussenjaar. Jongeren die op zoek gaan naar hun wezen door rond te trekken over de wereld of in een bepaald land. Deze film zou er aan bij kunnen dragen om jongeren te stimuleren dit tussenjaar toch te nemen, aangezien ze wat terughoudend zijn nu.

De verfilming van deze tocht door de wildernis is plezierig, maar toch af en toe te moeilijk aangepakt. Imo is de voice-over van de zus overbodig. Niettemin is de cast fantastisch en met name het hoofdpersonage vertolkt zijn rol erg goed. Mocht je net als ik nog niet deze film hebben gezien, dan is het aan te raden dat toch te doen.

Mijn cijfer: 8

IMDb:
Ratings: 8.2/10 from 209,982 users Metascore: 73/100
Reviews: 627 user | 255 critic | 38 from Metacritic.com
Een zinnig woord is nimmer zinnig zonder woorden eromheen.
Een zinnige zin is dus ook nooit helemaal alleen.
pi_120918523
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 december 2012 13:06 schreef SaintOfKillers het volgende:
[ afbeelding ]
Mai wei (2011) - IMDb
In 't Engels My Way ;). De nieuwste film van de regisseur van Tae Guk Gi: the Brotherhood of War en eigenlijk is 't meer van hetzelfde. Weer een verhaal over 2 figuren in een oorlog belanden en een net iets te episch verhaal beleven, met overal net iets te dik aangezet sentiment en net iets te veel overdreven oorlogsscenes.

Het gaat over een Koreaan, die ook marathonloper is, die gedwongen wordt om voor het Japanse leger te vechten in de 2e WO, waar hij zijn vroegere Japanse marathonconcurrent opnieuw ontmoet. Het duo wordt later ook nog eens gevangen genomen door de Russen en moet voor hen vechten. Als dat nog niet genoeg was, worden ze ook nog eens gevangen door de Duitsers en moet ze daar ook nog eens voor vechten.

Veel verhaal heeft de film verder niet, het is een opeenvolging van chaotische oorlogsscenes waarbij er lustig met camera's wordt gezwiept en geschud, met heel snelle cuts, zodat je nauwelijks ziet wat er gebeurt, alleen dat er weer veel bloed komt voorbij gespat. Het is opnieuw een film die héél hard probeert om een halve Hollywood-film te zijn, persoonlijk vond ik echt echter dat opnieuw hetzelfde truukje tot vervelens toe wordt herhaald. Degenen die Taegukgi leuk vonden, zullen dit ook wel kunnen waarderen.
the brotherhood of war is 1 van mn favo oorlogsfilms, maar daar vond ik de camera niet storend ofzo... is de film qua camerawekr enzo dus heel anders dan de brotherhood of war???
en is het opzich nog wel een spannende film??
  zaterdag 29 december 2012 @ 18:17:43 #210
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_120919110
Het is hetzelfde als Taegukgi, het stoorde me gewoon dat er nauwelijks rustpunten waren. Als een film van 130 minuten bestaat uit 100 minuten zenuwachtige, schokkerige chaos, dan vind ik dat erover. Alsof ze het rauwe realisme van Saving Private Ryan wilde kopiëren, niet meer wisten wat ze dan met de rest van de film moesten en hem dan maar vol propten met identieke scenes.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_120920225
The Hobbit.
Wat een vreselijke teleurstelling. Aan het begin werd wel duidelijk dat Jackson (of New Line Cinema) nog niet klaar was met Midden-Aarde, en daarom de Hobbit maar zou gaan ge- (of mis-)bruiken om alles aan op te hangen. Daarom gaat hij alles uit de Silmarillion en Unfinished Tales in drie delen van een kinderboek proppen. En oh, wat is het duidelijk dat het een kinderboek is. Alles is vreselijk cartoony, van de met een Schots accent lallende dwergen tot de Geordie-trollen tot een Aardmannenkoning met een baard vol pus.. Het geheel valt vreselijk uit de toon met de Lotr-trilogie, behalve als Gollem in het spel komt. Daarnaast is de film te langdradig en bereikt het nergens hoogtepunten.

Een heel mager zesje, omdat ik me wel vermaakt heb. En omdat het Tolkien is.
pi_120922832
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 16:07 schreef FireFox1 het volgende:
Dredd (2012) - IMDb

[ afbeelding ]

Mijn eerste gedachte? Nee hé, weer een standaard Hollywood remake. Na het teleurstellende Total Recall en het aardige The Amazing Spider-man vreesde ik voor wederom een inspiratieloos verhaal.

En wat had ik het fout... de 1995 versie van Sylvester Stallone lijkt wel een slechte kinderfilm vergeleken met de nieuwe versie. Prachtige shots, goed acteerwerk en bikkelharde actie waar de ene moord nóg mooier in beeld wordt gebracht dan de ander. Comicfan Keith Urban is 100 keer beter gecast dan Sylvester Stallone. Ook Olivia Thirlby als side-kick Anderson staat haar mannetje.

Enige irritante zijn de slo-mo acties die nét even te lang duren. Maar echt aan gestoord heb ik me niet. Toppertje!

IMDb: 7.3/10 (33,293 votes)
Ik: 8.8/10
Zojuist gezien en mij stoorde die slo-mo acties wel enigszins. Ik vond het meer een film om te laten zien wat er allemaal mogelijk is met special effects, dan dat er echt een verhaal aan vastzit. Puur daarop zou het vast wel hoog scoren, maar ik vond het verhaal totaal niet boeiend... Een willekeurige James Bond film met Roger Moore of Sean Connery heeft meer inhoud.

Mijn cijfer: 5
Een zinnig woord is nimmer zinnig zonder woorden eromheen.
Een zinnige zin is dus ook nooit helemaal alleen.
pi_120924907
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 december 2012 19:43 schreef De_Nater het volgende:

[..]

Zojuist gezien en mij stoorde die slo-mo acties wel enigszins. Ik vond het meer een film om te laten zien wat er allemaal mogelijk is met special effects, dan dat er echt een verhaal aan vastzit. Puur daarop zou het vast wel hoog scoren, maar ik vond het verhaal totaal niet boeiend... Een willekeurige James Bond film met Roger Moore of Sean Connery heeft meer inhoud.

Mijn cijfer: 5
Same herede slomos bij het begin stoorden mij ook, maar dat was ''gelukkig'' aan bij het begin die slomos
voorderet gewoon een lekkere wegkijk actie film!
  zaterdag 29 december 2012 @ 21:31:12 #214
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_120928003
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 15:12 schreef Eenskijken het volgende:
The Hunger Games

Sorry, ik wil even mijn gal spuwen. Wat een baggerfilm zeg. Ik heb de boeken niet gelezen, maar ik ging er compleet neutraal in, maar aan het einde heb ik echt spijt gehad dat ik deze gezien heb.
Het boek is ook bagger overigens. Hoewel ik er niet helemaal eerlijk over kan oordelen omdat ik het na een pagina of 20 had opgegeven.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_120929515
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 21:31 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Het boek is ook bagger overigens. Hoewel ik er niet helemaal eerlijk over kan oordelen omdat ik het na een pagina of 20 had opgegeven.
Ik vond de boeken juist leuk, de film te kinderlijk overkomen, maar omdat ik de boeken had gelezen en het wel aardig klopte met wat er in het boek stond wel leuk om te kijken...

* resque leest nooit boeken.... Maar deze toevallig wel waardoor de film denk ik geen objectieve beoordeling krijgt
pi_120932720
Life of Pi woensdag in de bioscoop gezien



Verhaal gaat over een jongen die schipbreuk heeft geleden en moet overleven op een bootje met een aantal dieren. Hele mooie film. Het verhaal is redelijk spiritueel maar blijft boeiend. En de beelden zijn echt prachtig 3d effect paste er perfect bij. Het gedeelte dat de jongen in het water staart dat hij meegenomen wordt door een soort reis van gedachten was voor mij wel het mooiste gedeelte van de film.

IMDB 8,3
mijn cijfer: 8

Pitch perfect



Leuke simpele film. Verhaal gaat over een groep meiden die zingen in een a capella groep en concurrentie hebben van een jongensgroep, en dan is er uiteraard een wedstrijd die gewonnen moet worden. Vrij typisch verhaal maar wel vermakelijk voor een avondje.

IMDB 7,3
Mijn cijfer: 6,5
  zaterdag 29 december 2012 @ 22:56:19 #217
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_120932859
Vandaag gezien:

Beasts Of The Southern Wild
Aan het einde van het jaar één van dit jaar`s beste films gezien.
Gezien vanuit het oogpunt van Hushpuppy, een klein meisje dat samen met haar vader in de drassige gebieden van Louisiana leeft, geeft debuterend regisseur Benh Zeitlin een blik op het leven van haar en haar vader. Een blik waarin zelfredzaamheid een grote speelt en geen plaats is voor medeleiden.
Het is een film waarin existentiële vragen worden gesteld die er voor zorgen dat je wel op een andere manier naar de wereld en de manier waarop we daarmee en met elkaar omgaat, gaat kijken.

Een ongekend prachtige film waarin Quvenzhané Wallis geweldig de hoofdrol van de kleine Hushpuppy vertolkt, één die meerdere kijkbeurten rechtvaardigd. Pas dan zul je de film op volledige waarde en schoonheid kunnen schatten.

IMDB Cijfer: 7,5/10
Mijn Cijfer: 9,5/10

Following
Christopher Nolan`s speelfilm debuut. En daarin zijn al tekenen te zien van de genialiteit die hij tegenwoordig ten toon spreidt.
Zoals ook bij Memento het geval is, leunt Following voor een groot deel op de niet-chronologische volgorde van het verhaal. Je wordt als kijker geacht constant je aandacht erbij te houden en op ieder klein detail te letten. Alleen zo kun je zelf proberen uit te vinden waar in het verhaal je je bevindt en wat er precies aan de hand is. Ieder klein detail, ieder woord is van belang. Naar mate de film, die trouwens maar 70 minuten duurt, vordert wordt het steeds duidelijker hoe de vork in de steel zit.

De gritty, bijna guerilla-achtige stijl van filmen voert de donkere sfeer steeds verder op. In combinatie met het sterke scenario betekent dat een geweldig debuut voor Nolan.

Ongetwijfeld kun je `m vaker kijken en steeds meer dingen ontdekken, maar stiekem ben ik eigenlijk wel benieuwd naar de chronologische versie die ook op de sterke Criterion blu-ray uitgave te vinden is. Benieuwd of hij dan ook nog zo sterk is, of dat het echt enkel en alleen de montage is die dit zo`n sterke film maakt.

IMDB Cijfer: 7,6/10
Mijn Cijfer: 8,0/10

Doodlebug
Slechts drie minuten durende short film van Nolan (als extra te vinden op de blu-ray van Following) die hij maakte tijdens zijn studententijd in Londen.
Een vage, nogal surrealistisch filmpje met in de hoofdrol Jeremy Theobald, de hoofdrolspeler uit Following, als doordraaiende man die (door middel van zijn schoen) heeft gemunt op een kleinere versie van zich zelf...
Raar maar wel speciaal en tof om een gezien te hebben.

IMDB Cijfer: 7,0/10
Mijn Cijfer: 7,0/10
pi_120933537
quote:
Doodlebug
Slechts drie minuten durende short film van Nolan (als extra te vinden op de blu-ray van Following) die hij maakte tijdens zijn studententijd in Londen.
Een vage, nogal surrealistisch filmpje met in de hoofdrol Jeremy Theobald, de hoofdrolspeler uit Following, als doordraaiende man die (door middel van zijn schoen) heeft gemunt op een kleinere versie van zich zelf...
Raar maar wel speciaal en tof om een gezien te hebben.

IMDB Cijfer: 7,0/10
Mijn Cijfer: 7,0/10
Ik vond hem ook erg goed gevonden :)
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  zaterdag 29 december 2012 @ 23:18:58 #219
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_120934362
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 december 2012 22:56 schreef Timo20 het volgende:
Doodlebug
Slechts drie minuten durende short film van Nolan (als extra te vinden op de blu-ray van Following) die hij maakte tijdens zijn studententijd in Londen.
Een vage, nogal surrealistisch filmpje met in de hoofdrol Jeremy Theobald, de hoofdrolspeler uit Following, als doordraaiende man die (door middel van zijn schoen) heeft gemunt op een kleinere versie van zich zelf...
Raar maar wel speciaal en tof om een gezien te hebben.

IMDB Cijfer: 7,0/10
Mijn Cijfer: 7,0/10
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 23:06 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Ik vond hem ook erg goed gevonden :)

Op YouTube te vinden.
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_120934655
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 december 2012 23:18 schreef donroyco het volgende:

[..]

[..]


Op YouTube te vinden.
I know ;)
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_120936248
2001: A Space Odyssey (1968)


Dit jaar ben ik voor het eerst intensief films gaan kijken en daar hoort het kijken van oude klassiekers ook bij. Deze klassieker mag er zeker wezen. Het verhaal over een mysterieuze monoliet prikkelt het brein en is, zeker voor die tijd, goed uitgebeeld. De tand des tijds zorgt er wel voor dat de film wat traag aandoet, maar met de goede muzikale begeleiding ( Also sprach Zarathustra van Strauss als motief) wordt dat euvel goed verholpen.

Het is ironisch om te zien hoe een futuristische, doch zeer realistische setting van 2001 vol zit met ouderwetse apparatuur. Anti-zwaartekracht schoenen, een basis op de maan en een kunstmatig brein, maar ondertussen zit er zoveel hardware in de apparatuur dat het nog steeds koelkasten zijn op reis. Dit viel me trouwens bij Blade Runner ook al op. Daarbij is het wel knap te noemen dat een film, gemaakt in het jaar voordat de maanlanding daadwerkelijk plaatsvond, zo gedetailleerd de ruimte weergeeft. De techniek is werkelijk een lust voor het oog. Het groene scherm, wat vrij vaak te herkennen is in die tijd (ik denk aan de James Bond-films uit die tijd), is mij geen enkele keer opgevallen en dat is benoemenswaardig. Met 3D zou de ruimte nu wellicht nog imposanter weergegeven kunnen worden en de lichtshow zou nog meer overkomen, maar dat had je in die tijd nog niet...

Waar ik overigens net sprak over een film zonder plot waarbij het puur draait om de special effects, bevat deze film wel degelijk een degelijke verhaallijn. Een verhaal over evolutie, kunstmatige intelligentie en buitenaards leven. De mogelijkheid dat de mens een apparaat creëert dat uiteindelijk zijn dood wordt, geeft altijd stof tot nadenken. Voor die tijd moet bovendien de verhaallijn over evolutie indruk hebben gemaakt, want we spreken immers over de jaren '60 toen in Nederland pas de heilige huisjes overboord werden gegooid. Nu nog zetten mensen vraagtekens bij de evolutie, kan je nagaan hoe het toen was... Deze verhaallijnen zijn prikkelend, maar brengen ook nieuwsgierigheid teweeg. Na deze film denk ik bijna over de stompzinnigheid van het profiel dat ik heb gekozen, want de binaswetenschappen komen ook prachtig naar voren in deze film.

Het sausje van realisme, klassieke muziek en de goede verhaallijn maken dit verhaal tot een prachtig geheel. Ik ben benieuwd of er in de huidige tijd een remake (of vervolg) gemaakt zou kunnen worden die even episch is, misschien iets sneller, met dezelfde boodschap en die evenveel in de box office brengt, want vergis je niet: het is een kaskrakertje geworden destijds. Verplichte kost voor iedereen die zijn profielkeuze nog moet maken, want dan kan het gebrek aan technische mensen misschien worden opgelost.

Mijn cijfer: 8

IMDb:
Ratings: 8.4/10 from 235,799 users Metascore: 86/100
Reviews: 1,483 user | 215 critic | 14 from Metacritic.com
Een zinnig woord is nimmer zinnig zonder woorden eromheen.
Een zinnige zin is dus ook nooit helemaal alleen.
pi_120937906
120507_344020_oom%20henk_450_644.jpg

OOM HENK

Op aanraden van hier gekeken (en blij toe!!)

Erg goeie misdaad komedie!!, de film kijkt lekker weg en is vanaf het begin tot het eind leuk om te zien. Er zitten ook een aantal zeer orginele en geslaagde grappen in waarvan ik echt moest lachen! Het acteerwerk is ook prima, en niet vervelend ''nederlands overdreven'' zoals in sommige NL films het geval is.
Het enige kleine nadeel vind ik is het einde, ik vind het einde iets te vaagjes en dat had van mij wel iets duidelijker gemogen.
Daarom geef ik de film een 7, ik had hem 8 gegeven als het einde beter was!
maar ondanks dat, zeker voor nederlandse begrippen een goeie film en zeker een aanrader om te zien!
  zondag 30 december 2012 @ 00:46:19 #223
386405 yurian
slaapdeprivatie
pi_120939820
Vanavond samen met m'n vriendin gekeken naar The Perks of Being a Wallflower (2012) - IMDb



Echt een hele goeie film, veel meer diepgang dan de normale high-school / becoming-of-age film ...

En Emma Watson natuurlijk :9~
pi_120940915
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 00:46 schreef yurian het volgende:
Vanavond samen met m'n vriendin gekeken naar The Perks of Being a Wallflower (2012) - IMDb

[ afbeelding ]

Echt een hele goeie film, veel meer diepgang dan de normale high-school / becoming-of-age film ...

En Emma Watson natuurlijk :9~
Heb hem ook gezien, maar snap niet waarom iedereen hem zo goed vind eigenlijk. Vond hem maar een beetje saai eigenlijk... En ja Emma Watson, mooie vrouw maar kom op, er zijn zeker betere! Kijk ik liever naar Yvonne Strahovski! ;-)

Mijn cijfer: 5
pi_120942101
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 00:46 schreef yurian het volgende:
Vanavond samen met m'n vriendin gekeken naar The Perks of Being a Wallflower (2012) - IMDb

[ afbeelding ]

Echt een hele goeie film, veel meer diepgang dan de normale high-school / becoming-of-age film ...

En Emma Watson natuurlijk :9~
Ook gezien en ik vind vooral Ezra Miller goed spelen.
Een zinnig woord is nimmer zinnig zonder woorden eromheen.
Een zinnige zin is dus ook nooit helemaal alleen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')