abonnement Unibet Coolblue
pi_174145001
quote:
1s.gif Op maandag 2 oktober 2017 19:10 schreef Vanyel het volgende:
Dan zou ik m mooi 's ochtends aanzetten. Is het vers als je gaat eten.
Normaal wel maar het is niet heel zeker of ik morgenavond thuis eet. En zo niet eet ik dit woensdag.
We have far more in common than that which devides us..
pi_174145156
Kom je niet meer langs huis dan morgenavond?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_174146062
quote:
1s.gif Op maandag 2 oktober 2017 19:20 schreef Vanyel het volgende:
Kom je niet meer langs huis dan morgenavond?
Nee, en daarom een half uur om te fietsen ga ik niet doen.
We have far more in common than that which devides us..
pi_174319324
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 13:12 schreef Bleie het volgende:
Hier staat de hachee van Kayotic op. Het ruikt nu al heerlijk, en we hebben nog wel wat uurtjes te gaan? O+
Deze post is op een paar dagen na een jaar oud, maar ik heb dat recept opgezocht en ga dat vandaag ook op het vuur zetten, klinkt goed
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 21:30:33 #255
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_174335949
quote:
1s.gif Op maandag 2 oktober 2017 19:10 schreef Vanyel het volgende:
Dan zou ik m mooi 's ochtends aanzetten. Is het vers als je gaat eten.
Stoverij (incl draadjesvlees) is m.i. een dag later nog veel lekkerder...
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_174609596
wat is volgens de kenners hier het lekkerste stoofgerecht met sucadelappen zonder bier of wijn?
  Moderator maandag 23 oktober 2017 @ 18:32:50 #257
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_174609733
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 18:25 schreef Elleska het volgende:
wat is volgens de kenners hier het lekkerste stoofgerecht met sucadelappen zonder bier of wijn?
Bedoel je het lekkerste vocht om in te stoven buiten bier of wijn? Dan zou ik runderfond gebruiken met water.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_174609946
eigenlijk bedoel ik een recept.
de planning was een recept met bier maar dat wil ik nu niet ivm zwangerschap dus de sucade blijft liggen.
pi_174610159
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 18:46 schreef Elleska het volgende:
eigenlijk bedoel ik een recept.
de planning was een recept met bier maar dat wil ik nu niet ivm zwangerschap dus de sucade blijft liggen.
Als je zonder wijn of bier wilt stoven kun je bouillon, fond of water met een hoop smaakmakers gebruiken.

In principe kun je het vlees met water, ui, groenten opzetten en het wordt altijd wel lekker.

Hete bliksem met 'draadjevlees' is prima te doen. De basis daarvan is vlees, ui, laurier en wat zout en peper. Maar je gooit er alle bij wat je lekker vindt.

Goulash kan bijvoorbeeld prima zonder alcohol. En dat kan best met sucade.

Je kunt ook een tajinegerecht maken of een curry (Indiërs eten normaal geen koe, maar je kunt het best gebruiken).
Whatever...
pi_174610943
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 18:46 schreef Elleska het volgende:
eigenlijk bedoel ik een recept.
de planning was een recept met bier maar dat wil ik nu niet ivm zwangerschap dus de sucade blijft liggen.
na x uur stoven blijft er toch niks qua alcohol over?
  Moderator maandag 23 oktober 2017 @ 20:11:37 #261
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_174611954
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 19:30 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
na x uur stoven blijft er toch niks qua alcohol over?
Dat dus. Kunnen zwangere vrouwen makkelijk eten volgens mij.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  maandag 23 oktober 2017 @ 20:24:47 #262
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_174612293
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 18:25 schreef Elleska het volgende:
wat is volgens de kenners hier het lekkerste stoofgerecht met sucadelappen zonder bier of wijn?
Stoofvlees op zijn Vietnamees, receptlinkje staat in het slowcookertopic.

Kan ook prima gewoon in de pan.

http://www.aziatische-ing(...)etnamees-stoofvlees/

In deze aflevering besproken: CUL / Slowcooker recepten deel 4: Waar men geduldig moet zijn....
The love you take is equal to the love you make.
pi_174612732
vietnamees stoofvlees klinkt goed, maar eigenlijk heb ik door de post van spanky zin in hete bliksem met draadjevlees :9

quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 19:30 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

na x uur stoven blijft er toch niks qua alcohol over?
quote:
7s.gif Op maandag 23 oktober 2017 20:11 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Dat dus. Kunnen zwangere vrouwen makkelijk eten volgens mij.
Fabel, alcohol verdampt zelfs na uren stoven niet volledig.
maar zoals ik al zei wil ik het niet, niet alleen om de alcohol maar ook omdat de smaak mij tegenstaat.
  maandag 23 oktober 2017 @ 21:24:07 #264
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_174614118
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 20:38 schreef Elleska het volgende:
vietnamees stoofvlees klinkt goed, maar eigenlijk heb ik door de post van spanky zin in hete bliksem met draadjevlees :9

[..]

[..]

Fabel, alcohol verdampt zelfs na uren stoven niet volledig.
Niet volledig, maar dat maakt het nog geen fabel ;). Zelfs als je alléén een flesje bier toevoegt en geen enkel ander vocht, na 2,5 uur stoven is nog zo'n 5% van de oorspronkelijke hoeveelheid alcohol over. Daarmee zit je stoofpot in dezelfde categorie als alcoholvrij bier of bijvoorbeeld een gemiddeld glas vruchtensap ;).

Als je het niet wilt, uiteraard prima :). Maar dat vrijwel alle alcohol verdampt en zwangere vrouwen dit prima kunnen eten is gewoon waar.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_174614375
er werd gezegd dat er NIKS overblijft en dat is een fabel.
beetje jammer dat je mijn laatste zin uit de quote verwijderd. maargoed laat ook maar ik zoek zelf wel een recept.
  maandag 23 oktober 2017 @ 21:41:51 #266
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_174614713
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 21:31 schreef Elleska het volgende:
er werd gezegd dat er NIKS overblijft en dat is een fabel.
beetje jammer dat je mijn laatste zin uit de quote verwijderd. maargoed laat ook maar ik zoek zelf wel een recept.
Noujazeg.
The love you take is equal to the love you make.
pi_174615441
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 20:38 schreef Elleska het volgende:
vietnamees stoofvlees klinkt goed, maar eigenlijk heb ik door de post van spanky zin in hete bliksem met draadjevlees :9

[..]


[..]

Fabel, alcohol verdampt zelfs na uren stoven niet volledig.
maar zoals ik al zei wil ik het niet, niet alleen om de alcohol maar ook omdat de smaak mij tegenstaat.
Was het dan niet handiger om te zeggen dat je het niet lekker vindt. De zwangerschap heeft er niet eens iets mee te maken.
pi_174616500
zwanger = geen alcohol en voor mij betekend dat ook niet de hoeveelheid die anderen verwaarloosbaar noemen.
en sinds ik zwanger ben kan ik niet eens meer tegen de geur van bier dus ja het heeft juist alles met de zwangerschap te maken.

ik vroeg om een recept niet om een discussie over alcohol en zwangerschap.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 08:37:04 #269
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_174620202
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 21:31 schreef Elleska het volgende:
er werd gezegd dat er NIKS overblijft en dat is een fabel.
beetje jammer dat je mijn laatste zin uit de quote verwijderd. maargoed laat ook maar ik zoek zelf wel een recept.
Jammer dat mijn bericht verkeerd overkwam, had nog wel expres die zin opgenomen dat het uiteraard je eigen keus is :). Maar de laatste post die je citeerde stelde dat zwangere vrouwen een stoofpot met bier gewoon prima konden eten en dat is gewoon waar.

Vorige week mede door dit topic deze gemaakt en dat is een erg lekkere (geheel ;) ) alcoholvrije stoofpot.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_174621208
En weer ontopic graag! Nee, alcohol verdwijnt niet helemaal, en hoe druk je je daarover maakt moet iedereen maar lekker zelf weten. Deze zwangere mod brouwt morgen toevallig een puike coq au vin, een ander is wat behoudender. Ieder z'n ding.

Vrolijk verder! :)
Let me see you stripped down to the bone
  Moderator dinsdag 24 oktober 2017 @ 11:05:41 #271
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_174622365
Het was geen aanval hoor. Ieder zijn ding. Ik drink vrijwel niet vanwege een spierziekte en mijn aanstaande moet de alcoholinname ook in de gaten houden vanwege allerlei medicijnen, maar de artsen gaven aan dat stoofpotten o.b.v. wijn of bier geen enkel probleem waren.

Zoals ik al eerder stelde, is een potje fond met water een prima vervanger. Afhankelijk van wat je gaat stoven kun je de soort fond bepalen. Bij sukadelappen zou ik voor runderfond gaan, maar wildfond werkt ook prima.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator dinsdag 24 oktober 2017 @ 11:06:27 #272
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_174622378
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 09:54 schreef minilot het volgende:
En weer ontopic graag! Nee, alcohol verdwijnt niet helemaal, en hoe druk je je daarover maakt moet iedereen maar lekker zelf weten. Deze zwangere mod brouwt morgen toevallig een puike coq au vin, een ander is wat behoudender. Ieder z'n ding.

Vrolijk verder! :)
Wat is jouw recept voor die puike coq au vin?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  woensdag 1 november 2017 @ 14:58:14 #273
319308 Tink89
To live is to dance
pi_174803786
Ik heb vandaag dit topic ontdekt en nu al een uurtje of 1,5 stoof op het vuur staan van ierse runderstooflappen (lang leve een 35%-kortingsticker van de AH), winterpeen, twee roze uien, twee tenen knoflook, een blikje tomatenpuree, vleesbouillon, 4 dikke winterpenen en 6 flinke aardappels. Volgens mijn recept moesten de aardappels er vanaf het begin bij, maar ik ben bang dat ze straks helemaal papperig zijn. Zal ik ze er maar uit halen?

Edit: en een hele zwik kruiden en specerijen: peper, paprikapoeder, nootmuskaat, een kaneelstokje, oregano... en vast nog iets dat lekker rook :D
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_174809678
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 14:58 schreef Tink89 het volgende:
Ik heb vandaag dit topic ontdekt en nu al een uurtje of 1,5 stoof op het vuur staan van ierse runderstooflappen (lang leve een 35%-kortingsticker van de AH), winterpeen, twee roze uien, twee tenen knoflook, een blikje tomatenpuree, vleesbouillon, 4 dikke winterpenen en 6 flinke aardappels. Volgens mijn recept moesten de aardappels er vanaf het begin bij, maar ik ben bang dat ze straks helemaal papperig zijn. Zal ik ze er maar uit halen?

Edit: en een hele zwik kruiden en specerijen: peper, paprikapoeder, nootmuskaat, een kaneelstokje, oregano... en vast nog iets dat lekker rook :D
Misschien zijn de aardappels er om de boel te binden en smeuïg te maken, dan is het wellicht de bedoeling dat ze uit elkaar vallen? Zo gebruik ik aardappels in soep iig.

Wat heb je uiteindelijk gedaan? En hoe smaakte het? :)
pi_174811481
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 14:58 schreef Tink89 het volgende:
Ik heb vandaag dit topic ontdekt en nu al een uurtje of 1,5 stoof op het vuur staan van ierse runderstooflappen (lang leve een 35%-kortingsticker van de AH), winterpeen, twee roze uien, twee tenen knoflook, een blikje tomatenpuree, vleesbouillon, 4 dikke winterpenen en 6 flinke aardappels. Volgens mijn recept moesten de aardappels er vanaf het begin bij, maar ik ben bang dat ze straks helemaal papperig zijn. Zal ik ze er maar uit halen?

Edit: en een hele zwik kruiden en specerijen: peper, paprikapoeder, nootmuskaat, een kaneelstokje, oregano... en vast nog iets dat lekker rook :D
Het is in de meeste stoofpotten bedoeld als bindmiddel. Andere recepten hebben bijvoorbeeld ontbijtkoek als binder.
Dit, dus.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')