abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 11 december 2012 @ 19:08:17 #1
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_120200522

"Chicago Fire", an edge-of-your-seat view into the lives of everyday heroes committed to one of America's noblest professions. For the firefighters, rescue squad and paramedics of Chicago Firehouse 51, no occupation is more stressful or dangerous, yet so rewarding and exhilarating. These courageous men and women are among the elite who forge headfirst into danger when everyone else is running the other way and whose actions make the difference between life and death.

The pressure to perform on such a high level has a way of taking a personal toll, sometimes putting team members from the Truck and the specially trained Rescue Squad at odds with each other. Despite any differences, this is an extended family, and when it's "go time," everyone inside Firehouse 51 knows no other way than to lay it all on the line for each other. When a tragedy claims one of their own, there's plenty of guilt and blame to go around. Lt. Matthew Casey, in charge of the Truck, tries to carry on, but butts heads with the brash Lt. Kelly Severide, of the Rescue Squad - and each blames the other for their fallen team member. Adding to the turmoil, Casey, unbeknownst to his colleagues, is in the midst of a separation from Hallie.

Premiere: October 10, 2012 | Status: Airing Season 1 | Airs: Wednesdays at 10:00 pm

Meer info: Chicago Fire (TV Series 2012– ) - IMDb

[ Bericht 4% gewijzigd door Karina op 16-05-2018 21:39:09 ]
  dinsdag 11 december 2012 @ 19:14:01 #2
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_120200744
Volgens mij was hier nog geen topic over. Wordt hier een beetje naar gekeken?

Ik heb de eerste acht afleveringen er net allemaal in één weekend doorheen gejast! 't Is niet heel hoogdravend, maar wel vermakelijk (leuke verhaaltjes, mooie actiebeelden en toegegeven: de nodige eye-candy). Als ik goed heb opgelet van de makers (of producenten?) van Law and Order...
  dinsdag 11 december 2012 @ 21:02:50 #3
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_120205740
Wel een leuke serie, al was sleepte dat verhaal met die corrupte agent wel wat te lang. Wel goeie chemie tussen de acteurs.
Whether or not you can become great at something, you can always become better.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
pi_120206584
Is het met een doorlopend verhaal of is het meer CSI, NCIS achtig?
  dinsdag 11 december 2012 @ 21:32:12 #5
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_120207005
Het zijn een aantal doorlopende verhalen, al komen er ook situaties langs (zowel qua rampen als 'het leven van alledag' op de kazerne) die bij één aflevering blijven. Ik denk dat gewoon een losse aflevering kijken, zoals bij CSI makkelijk kan, bij deze minder goed werkt.

Dat verhaal met die dirty cop duurde inderdaad wat lang.
pi_120210746
Binnenkort eens een poging wagen :)
pi_120212175
Volg de serie al sinds het begin en het is opzich wel een goede serie waarbij er wel een doorlopend verhaal is, maar je niet elke aflevering in detail hoeft te volgen om dat verhaal te begrijpen. Moet alleen wel zeggen dat er een enorme fout in de 1e aflevering zit qua route die de brandweerwagen rijdt (heb zelf tijd in downtown Chicago gewoond).
pi_120366645
Inderdaad goede nieuwe serie met iedere aflevering een afzonderlijk verhaal samen met een aantal doorlopende verhaallijnen.
pi_120580278
Vanavond de pilot gezien en ben eigenlijk wel aangenaam verrast! Veel minder procedural als verwacht en het lijkt vooral om de characters te draaien. Ik ga de volgende afleveringen ook binnenhalen en als het zo blijft of zelfs beter wordt, ben ik wel van plan om deze serie voorlopig te blijven volgen.
pi_121496747
Leuke serie! :)
pi_121653270
Inmiddels helemaal bij, toffe serie. Nieuwe aflevering had ook weer enkele mooie verhaallijnen.
pi_121653443
idd leuke serie
  donderdag 31 januari 2013 @ 10:32:25 #13
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_122289598
Sterke aflevering deze week ^O^
Whether or not you can become great at something, you can always become better.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
  donderdag 31 januari 2013 @ 19:27:28 #14
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_122310178
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 10:32 schreef BrainOverfloW het volgende:
Sterke aflevering deze week ^O^
Zeker! :Y Blij dat Severide blijft :)
  donderdag 31 januari 2013 @ 21:19:50 #15
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_122316447
quote:
14s.gif Op donderdag 31 januari 2013 19:27 schreef babette21 het volgende:

[..]

Zeker! :Y Blij dat Severide blijft :)
Kon me ook al niet voorstellen dat ze zo'n belangrijk karakter er na een half seizoen ineens uit zouden knikkeren. Hoop wel dat ze Otis bij de ploeg houden.
Zie toevallig dat de serie gemaakt is door o.a. Michael Brandt :)
Whether or not you can become great at something, you can always become better.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
  donderdag 31 januari 2013 @ 21:32:19 #16
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_122317194
Ze hadden 'm kunnen laten vertrekken, om na een paar afleveringen weer terug te laten komen (met heimwee ofzo). Zou toch jammer zijn geweest van die paar afleveringen!

Ik vind dat verhaaltje met Otis wel tof, dat hij zich eindelijk een beetje gewaardeerd voelt en dat de rest (vast) op tijd gaat bedenken dat die waardering misschien ook wat vaker moeten laten zien.
pi_122324055
leuke aflevering!
  donderdag 7 februari 2013 @ 18:57:35 #18
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_122605699
Prima aflevering weer. Ik kreeg alleen dat verhaal van die broer van Dawson niet helemaal mee, hoe zat dat nou?!
pi_122625283
Ik vind Chief Boden de grootste held van allemaal, wat wordt die rol overtuigend neergezet door de acteur in kwestie. Eigenlijk zijn vrijwel alle personages wel interessant met allemaal eigen verhaallijnen en dat maakt de serie ook zo de moeite waard. Kijk hier iedere week met plezier naar uit. :)

Moet de aflevering van vannacht nog bekijken overigens.
pi_122664530
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 18:57 schreef babette21 het volgende:
Prima aflevering weer. Ik kreeg alleen dat verhaal van die broer van Dawson niet helemaal mee, hoe zat dat nou?!
Er was slechte heroïne op de markt en de broer van Dawson was het aan het onderzoeken, zonder dat de narcotics afdeling daar vanaf wist volgens mij. Een van die 2 hoeren was een informant om uit te vinden waar de drugs vandaan kwamen en de bende die erachter zat vond dat niet echt leuk so to say en schoten hem neer. ;)
  zaterdag 9 februari 2013 @ 12:07:46 #21
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_122671355
Thanx :)
pi_122673043
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 01:08 schreef Nickske1912 het volgende:
Ik vind Chief Boden de grootste held van allemaal, wat wordt die rol overtuigend neergezet door de
Meen je dat nou serieus? Ik vindt Chief Boden echt de slechtste rol van allemaal, beetje de hele aflevering boos kijken en vlak voor elke scene een doos sigaren oproken zodat je stem als een ouwe betonmolen klinkt...
pi_122675630
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 13:09 schreef JayHovah het volgende:

[..]

Meen je dat nou serieus? Ik vindt Chief Boden echt de slechtste rol van allemaal, beetje de hele aflevering boos kijken en vlak voor elke scene een doos sigaren oproken zodat je stem als een ouwe betonmolen klinkt...
Niet mee eens, ik vind Boden heel erg natuurlijk overkomen en hij straalt autoriteit uit vaak zonder veel te hoeven zeggen. Goeie acteur, goeie rol. Ik vind denk ik Dawson de minste, maarja die zorgt wel voor de nodige eye-candy ;)
pi_122676252
Dat is nou het leuke van dit soort series, iedereen heeft wel een personage waar hij zichzelf aan kan linken, waar hij iets mee heeft of juist helemaal niets. Zoals hierboven al gezegd werd over de rol van Otis, beetje de hele serie ondergewaardeerd en nu de laatste afleveringen krijgt hij respect. Cruz wordt een paar afleveringen onder de schijnwerper gelegd en nu zie je hem bijna niet meer. Maar de rol van Hermann vindt ik zelf een van de mindere, ik weet niet precies wat ik er van moet vinden. Ze proberen duidelijk te maken dat hij geldproblemen en via allerlei handeltjes en zakendeals geld te regelen maar ze gaan er niet verder op in. Een gemiste kans wat bij betreft. In dat ogenschouw gaan ze juist teveel door op Severide. Peter Mills zie je veel van het oppervlak maar ze zouden wel een veel sappiger verhaal kunnen maken met zijn familie ipv die hele korte sideline van zijn vader als ex-firefighter en zijn moeder en zusje in de diner...
pi_122676729
Hermann proberen ze een beetje neer te zetten als een hele slechte ondernemer heb ik het idee. Aan creativiteit en ideeën ontbreekt het niet maar in bijna alle gevallen draait het uit op een mislukking. :P Een beetje comic relief met ook wel enkele serieuze onderwerpen, zoals zijn financiële problemen. Benieuwd wanneer Mouch eens een interessant eigen verhaal krijgt, zal ongetwijfeld nog wel gebeuren. Tot nu toe is hij vooral goed in bankhangen. De verhaallijn van Cruz vond ik interessant en ik denk dat we zeker nog niet het laatste daarvan gezien hebben. Peter Mills kan ik ook waarderen al hoeft die love triangle tussen hem Dawson en Casey van mij niet zo. Otis komt inderdaad goed tot zijn recht de laatste afleveringen. Shay vind ik ook top.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')