abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120103022
Hallo,

ik kom nog wel eens op presentaties en conferenties die gericht zijn op het maken van digitale entertainment producten voor kinderen (sites, games, apps, etc). Daar worden doorgaans een aantal veronderstellingen gemaakt over ouders.

• Er word een hoog kwaliteit product verwacht
• Ouders willen niet dat kinderen aankopen kunnen doen
• Ouders willen een veilige omgeving
• Ouders willen hier niet voor betalen.

De oplossing vanuit de entertainment industrie is datamining op computers, en gerichte reclames op kinderen. Deze reclames werken vaak vanuit het idee om de doelgroep een probleem aan te praten zodat ze een product aanschaffen. Bijvoorbeeld jonge tienermeisjes krijgen reclames voorgeschoteld over afslankpillen. Naast de overduidelijke inbreuk op privacy is dit gedrag vooral onverantwoordelijk. Maar de entertainment industrie praat dit goed met het excuus dat er anders geen manier is om kwaliteit content te leveren

Ik geloof niet in deze oplossing en dus wil ik een online content portaal gaan opzetten waarbij men voor een bedrag per 28 dagen content krijgt, zoals apps op tablets, online games, kleur platen, animaties, strips, wedstrijden etc. Een volledige entertainment ervaring met dagelijkse updates, in een 100% veilige omgeving zonder datamining, reclames, scammers en transparantie van verzamelde data naar de ouders toe.

Mijn vraag aan jullie, en ik hoop dat jullie de tijd kunnen nemen om hierover mee na te denken.

Wat verstaan jullie onder een veilige website, and wat voor content zou je erop willen zien? En natuurlijk de vraag, wat mag het kosten per maand?
  zondag 9 december 2012 @ 16:38:49 #2
35189 Troel
scherp en bot
pi_120111805
Een veilige website in mijn ogen is een website op het niveau van mijn kind, waar mijn kind ook daadwerkelijk kind kan zijn, in aanraking kan komen met het internet, maar bij voorkeur niet met anderen (want dat is potentieel onveilig), maar vooral zonder advertenties of mogelijkheden om geld uit te geven. Kleine al dan niet educatieve spelletjes zijn welkom, maar ook bijvoorbeeld kloppende informatie over allerhande onderwerpen (een beetje zoals de boekjes die we vroeger gebruikten om een spreekbeurt te maken). Eigenlijk een beetje een sprookjeswereld als ik het terug lees.

Qua kosten denk ik dat je niet te veel moet verwachten. Als je het niet gratis aanbiedt zul je weinig mensen treffen die je site gaan gebruiken, omdat er al veel andere sites ook zijn.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_120143362
Bedankt voor je reactie!

De manier hoe ik het opzet word meer dan een site. Ik kan het namelijk zo programmeren dat de site in een app veranderd met kinderboeken en spelletjes voor tablets, als je op een tablet inlogt. Of een interactief kanaal op je televisie met spelletjes voor meerdere spelers of video theater. Of een kinder encyclopedie op de PC. Ik ontwikkel verhaalwerelden voor films en games als baan, en dit project moet echt een sprookjeswereld worden waar iemand altijd toegang tot kan krijgen. Met constant nieuwe dingen om te ontdekken.

Een online sociaal component zou ik niet direct aanbieden vanuit het idee voor veiligheid. Maar ook omdat ik geloof dat het belangrijk is dat sociale communicatie met "echte" mensen belangrijker is dan online relaties. (Ik leef al sinds mijn 12e en 1995 online, en het heeft vrij weinig opgeleverd :) )

De kosten blijven moeilijk. Om de veiligheid te garanderen kan je het niet koppelen aan advertenties. Wil je daar namelijk het geld mee verdienen om eigen content te maken, dan moet je gebruikersprofielen aanleggen door middel van cookies en datamining, en gerichte advertenties. En dan kom je toch in een ethisch grijs gebied.

Een alternatief is dat je je merk vergroot door het gratis aan te bieden en dan hopen dat kinderen aan ouders vragen om producten in de winkel aan te schaffen. Of dat ze online producten aanschaffen. Dit vind ik manipulatief, en ook niet de beste manier om zaken te doen.

Ik kijk dan liever naar een product waarop je veiligheid en kwaliteit kan garanderen van een constante stroom aan content. Tegenover maandelijkse kosten (¤2,-) die lager zijn dan een donald duck abonnement .

Heel erg bedankt voor je gedachtes!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')