Bedankt voor je reactie!
De manier hoe ik het opzet word meer dan een site. Ik kan het namelijk zo programmeren dat de site in een app veranderd met kinderboeken en spelletjes voor tablets, als je op een tablet inlogt. Of een interactief kanaal op je televisie met spelletjes voor meerdere spelers of video theater. Of een kinder encyclopedie op de PC. Ik ontwikkel verhaalwerelden voor films en games als baan, en dit project moet echt een sprookjeswereld worden waar iemand altijd toegang tot kan krijgen. Met constant nieuwe dingen om te ontdekken.
Een online sociaal component zou ik niet direct aanbieden vanuit het idee voor veiligheid. Maar ook omdat ik geloof dat het belangrijk is dat sociale communicatie met "echte" mensen belangrijker is dan online relaties. (Ik leef al sinds mijn 12e en 1995 online, en het heeft vrij weinig opgeleverd

)
De kosten blijven moeilijk. Om de veiligheid te garanderen kan je het niet koppelen aan advertenties. Wil je daar namelijk het geld mee verdienen om eigen content te maken, dan moet je gebruikersprofielen aanleggen door middel van cookies en datamining, en gerichte advertenties. En dan kom je toch in een ethisch grijs gebied.
Een alternatief is dat je je merk vergroot door het gratis aan te bieden en dan hopen dat kinderen aan ouders vragen om producten in de winkel aan te schaffen. Of dat ze online producten aanschaffen. Dit vind ik manipulatief, en ook niet de beste manier om zaken te doen.
Ik kijk dan liever naar een product waarop je veiligheid en kwaliteit kan garanderen van een constante stroom aan content. Tegenover maandelijkse kosten (¤2,-) die lager zijn dan een donald duck abonnement .
Heel erg bedankt voor je gedachtes!