Van TCR gehuurd. TCR heeft 20 van deze bussen enkele jaren geleden van xx overgenomen toen het enkele diensten in de concessie Amstelland-Meerlanden ging verzorgen. Inmiddels rijden daar Citaro's, waardoor de MAN's nu elders in het land ingezet kunnen worden.quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:39 schreef marcel.nl het volgende:
Van OViB; ziet er weer veelbelovend uit
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tevens -purist.
quote:Op vrijdag 7 december 2012 20:33 schreef NoBody122 het volgende:
"Waar..."-TT'sNiet haten, dit was speciaal om Ou-Tannu te plagen .SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Of zal ik anders iets zeggen over jouw vorige TT? .
Ga gerust je gang; het is in ieder geval geen "Waar..."-TTquote:Op vrijdag 7 december 2012 20:39 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Niet haten, dit was speciaal om Ou-Tannu te plagen .
Of zal ik anders iets zeggen over jouw vorige TT? .
Bazenbussen .quote:Op vrijdag 7 december 2012 20:55 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Ga gerust je gang; het is in ieder geval geen "Waar..."-TT
zoiets. De Integro stond vandaag bij de Arriva-garage in Leeuwarden. Binnenin stonden iig veel Wrights. Buiten stond een gelede MAN gasploffer en volgens mij een Temsa semitouringcar. Ook kwam ik nog een rijdende MAN gelede tegen. Waarschijnlijk ging deze bij Delta Oil in Leeuwarden ff tankenquote:Op zaterdag 8 december 2012 08:44 schreef marcel.nl het volgende:
Hebben die chauffeur van Frieslan besloten nog even de oude voorraad Connexxion bussen af te schrijven ofzo?
Lul .quote:Op zaterdag 8 december 2012 09:28 schreef Alexxxxx het volgende:
"waar we bazenbussen afschrijven"
walgelijke TT
Hoezo niet ?quote:
Afgezien van de lampen en het bestemmingsdisplay zie ik het verschil niet.quote:
Boeiend ik zie zovaak groene Citeas voor Arrivaquote:Op zondag 9 december 2012 00:39 schreef NoBody122 het volgende:
Er reden vanmiddag ook 4 van die nieuwe groene Amba's Citea's van Arriva richting het zuiden; kwam ze tegen op de A6 t.h.v. Almere
Was het een Dennis of een Wright?quote:Op zondag 9 december 2012 23:59 schreef NoBody122 het volgende:
Geen busfoto's van vandaag? Dat valt me tegen
Vanavond bij Anjum alleen 1x lijn 50 tegengekomen, dat was dus zo'n Dennis.
Wat staat er?quote:Op maandag 10 december 2012 00:23 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Was het een Dennis of een Wright?
Wat vraag ik? Die dingen lijken nogal op elkaar dus daar kun je je best in vergissen als je ze alleen maar tegenkomt.quote:
Ik haal ze ook nog wel eens door elkaar idd, en in het donker was het ook niet goed te zien. Maar als ik dacht dat het een Wright was, had ik dát wel getypt hè..quote:Op maandag 10 december 2012 00:31 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Wat vraag ik? Die dingen lijken nogal op elkaar dus daar kun je je best in vergissen als je ze alleen maar tegenkomt.
Ja nou het kon toch... .quote:Op maandag 10 december 2012 00:39 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Ik haal ze ook nog wel eens door elkaar idd, en in het donker was het ook niet goed te zien. Maar als ik dacht dat het een Wright was, had ik dát wel getypt hè..
Ik maak later op de dag wel foto's als ik een MAN zie. Woon praktisch naast een bushalte waar Qbuzz zich voordeed, en nu hedendaags RET, en heb alleen maar Citaro's zien rondrijden (nooit geweten dat zij zoveel Citaro's hebben )quote:Op maandag 10 december 2012 02:05 schreef springer1980 het volgende:
Heeft iemand al foto's gevonden op internet van de ex Qbuzz MAN's met RET opschriften en de ex-Connexxion hybride van Hools in de kleuren van Arriva? Ik zelf heb nog niks gevonden maar misschien zoek ik wel niet goed...
Hoe is dat in Leeuwarden gelopen tot dusver, of heb je nog geen dienst gehad?quote:Op maandag 10 december 2012 10:20 schreef Gnittoo het volgende:
Grote chaos op busstation Leiden
LEIDEN - Op het busstation in Leiden heerst maandagochtend grote chaos. Er is grote onduidelijkheid onder de busreizigers nu het openbaar vervoer in Leiden, Gouda en de Bollenstreek is overgenomen door Arriva.
De perrons staan vol met mensen die niet weten welke bus ze moeten hebben. Op de bussen zelf staat geen bestemming. Ook rijden de bussen niet volgens de nieuwe dienstregeling.
Arriva heeft het openbaar vervoer sinds zondag overgenomen van Connexxion. Het bedrijf kwam met het beste bod op de aanbesteding voor het openbaar vervoer.
http://www.omroepwest.nl/(...)op-busstation-leiden
Bussen zijn erg druk. Maar er is geen chaos hier op het station, wat ik er van mee heb gekregen.quote:Op maandag 10 december 2012 11:30 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Hoe is dat in Leeuwarden gelopen tot dusver, of heb je nog geen dienst gehad?
ik heb de eerste vertraging ook al te pakken gehad. De Opstapper werkt nog niet helemaalquote:Op maandag 10 december 2012 11:30 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Hoe is dat in Leeuwarden gelopen tot dusver, of heb je nog geen dienst gehad?
weekje vrijquote:Op maandag 10 december 2012 11:30 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Hoe is dat in Leeuwarden gelopen tot dusver, of heb je nog geen dienst gehad?
oh ja, het levert Arriva wel een boete van 500.000 euro opquote:Op maandag 10 december 2012 13:52 schreef Peterselieman het volgende:
dat er nu allemaal oude bussen in Fryslân rijden komt doordat de orderportefeuille bij VDL Heerenveen zo ongeveer leeg is en in overleg met Arriva besloten is om daarom een deel van de Friese bussen later te leveren. Hierdoor kunnen veel werknemers nog zeker tot 1 april aan het werk blijven.
zo heet zal de soep niet worden gegeten.quote:Op maandag 10 december 2012 16:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
oh ja, het levert Arriva wel een boete van 500.000 euro op
zo wordt de aanbesteding nog even wat goedkoper !quote:Op maandag 10 december 2012 16:46 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
zo heet zal de soep niet worden gegeten.
Bussen net klear: boete Arriva
Omrop Fryslân, Alle Faber
10 desimber, 2012 - 16:17
Busbedriuw Arriva moat in heal miljoen euro boete betelje, omdat de nije bussen net allegearre op tiid ride. Dat seit deputearre Johannes Kramer.
http://www.omropfryslan.nl/nijs/bussen-net-klear-boete-arriva
toch wel
de hele zooi deugt nog niet er rijd heel veel met +5 :/quote:Op maandag 10 december 2012 12:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik heb de eerste vertraging ook al te pakken gehad. De Opstapper werkt nog niet helemaal
Het valt me wel op dat dat vaak zo is als Arriva ergens start. Toen Qbuzz hier de concessie overnam viel de chaos volgens mij wel mee en ik ken ook niemand die ontevreden over Qbuzz is.quote:Op maandag 10 december 2012 10:20 schreef Gnittoo het volgende:
Grote chaos op busstation Leiden
LEIDEN - Op het busstation in Leiden heerst maandagochtend grote chaos. Er is grote onduidelijkheid onder de busreizigers nu het openbaar vervoer in Leiden, Gouda en de Bollenstreek is overgenomen door Arriva.
De perrons staan vol met mensen die niet weten welke bus ze moeten hebben. Op de bussen zelf staat geen bestemming. Ook rijden de bussen niet volgens de nieuwe dienstregeling.
Arriva heeft het openbaar vervoer sinds zondag overgenomen van Connexxion. Het bedrijf kwam met het beste bod op de aanbesteding voor het openbaar vervoer.
http://www.omroepwest.nl/(...)op-busstation-leiden
Dat is bij ons in Apeldoorn al langer maar vind het nog steeds raar staan, 201 Zwolle Direct en 231 Arnhem direct ipv sneldienst ofzo.quote:Op maandag 10 december 2012 10:41 schreef Pino112 het volgende:
In Zwolle hebben ze er maar meteen voor gekozen om de lijnen te hernoemen. Bij de stadslijnen staat 'via Station' er nu klein onder ipv dat het in het groot kwam.
83s heet nu Zwolle (direct) ipv Sneldienst Zwolle enz enz. Wel weer wennen.
De reisinformatie was trouwens nergens beschikbaar. Niet in de bus en ook niet op de elektronische borden bij de haltes.
Zijn ze niet zo slim geweest om gewoon de huidige haltes en opstapplaatsen aan te houden dan?quote:Op maandag 10 december 2012 20:36 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Het valt me wel op dat dat vaak zo is als Arriva ergens start. Toen Qbuzz hier de concessie overnam viel de chaos volgens mij wel mee en ik ken ook niemand die ontevreden over Qbuzz is.
Ja klopt, daar zullen ze het wel van af hebben gekeken.quote:Op maandag 10 december 2012 20:49 schreef springer1980 het volgende:
[..]
Dat is bij ons in Apeldoorn al langer maar vind het nog steeds raar staan, 201 Zwolle Direct en 231 Arnhem direct ipv sneldienst ofzo.
Weet niet of dat in Zwolle ook zo is maar als een stadsbus amper het centrum uit is veranderd de bestemming al. Zo vertrekt lijn 8 als Rivierenkwartier van het station, bij het kantoor van Centraal Beheer verlaat hij het centrum en draait hij de Koning Stadhouderlaan op. Die weg loopt over in de Arnhemseweg en de bestemming veranderd ineens in Anklaar via Station...
waarschijnlijk de boordcomputer niet ingesteld. is ook niet gek als er geen tijd is geweest om daar training in te gevenquote:Op maandag 10 december 2012 22:18 schreef bloodysunday het volgende:
Geen bestemming op de bus? Werkt dat niet of hebben ze dat gewoon niet?
dat heet kosten beheersingquote:Op maandag 10 december 2012 23:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
waarschijnlijk de boordcomputer niet ingesteld. is ook niet gek als er geen tijd is geweest om daar training in te geven
Feitelijke "eindpunt" lag bij Centraal Beheer, vanaf daar begon de nieuwe rit naar het station/Anklaar. Lijnen 1 en 2 hadden dat bij het Burgersveld (in Matenveld), lijnen 3/4 bij de Marskramersdonk.quote:Op maandag 10 december 2012 20:49 schreef springer1980 het volgende:
[..]
Weet niet of dat in Zwolle ook zo is maar als een stadsbus amper het centrum uit is veranderd de bestemming al. Zo vertrekt lijn 8 als Rivierenkwartier van het station, bij het kantoor van Centraal Beheer verlaat hij het centrum en draait hij de Koning Stadhouderlaan op. Die weg loopt over in de Arnhemseweg en de bestemming veranderd ineens in Anklaar via Station...
Naar mijn idee is het logischer dat de bestemming, bijvoorbeeld Rivierenkwartier, pas veranderd als de bus uit dat deel van de wijk is. Dan zou bijvoorbeeld lijn 90 Arnhem veranderd moeten worden naar Apeldoorn via Arnhem station als hij uit de bebouwde kom is, maar daar blijft gewoon Arnhem op staan...quote:Op dinsdag 11 december 2012 12:10 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
Feitelijke "eindpunt" lag bij Centraal Beheer, vanaf daar begon de nieuwe rit naar het station/Anklaar. Lijnen 1 en 2 hadden dat bij het Burgersveld (in Matenveld), lijnen 3/4 bij de Marskramersdonk.
Nu hebben ze in Apeldoorn ook de bestemmingen van de stadsdienst aangepast naar een 2regelige bestemming. Lijn 3 heet nu
• De Maten
Omnisport - Matenhoeve - Matenveld
Lijn 8
• Zuidbroek
Zevenhuizen - Wkc Anklaar
dat lijkt mij meer een gevalletje bustype x is er niet meer, dan neem ik wel wat anders mee.quote:Zonet werd een 315 vanuit groningen gereden met een Citea streekbus terwijl op lijn 99 en 41 Ouder Mercedes Integro's rijden. Tevens rijdt er her en der nog een gelede bus tussen harlingen en heerenveen.
Arriva heeft er wel een zootje van gemaakt met de dienstregeling. Al is er op het nieuwe materieel allemaal niks aan te merken. Het lijkt voornamelijk aan (een gebrek aan training bij?) de chauffeurs te liggen.
Het eindpunt van de stadsdienst was meestal de laatste halte van de routestrip. BBA/Veolia/Syntus hebben dat niet gewijzigd. Bij lijn 91 (Apeldoorn-Arnhem) zijn de eindpunten juist de busstations in Apeldoorn en Arnhem.quote:Op dinsdag 11 december 2012 21:09 schreef springer1980 het volgende:
[..]
Naar mijn idee is het logischer dat de bestemming, bijvoorbeeld Rivierenkwartier, pas veranderd als de bus uit dat deel van de wijk is. Dan zou bijvoorbeeld lijn 90 Arnhem veranderd moeten worden naar Apeldoorn via Arnhem station als hij uit de bebouwde kom is, maar daar blijft gewoon Arnhem op staan...
Idd, alle lijnen zijn anders ingedeeld. Bij mij stopte eerst lijn 8, nu is dat lijn 18 geworden. Zo vaak pak ik de bus niet dus zal de aankomende tijd weer wennen worden.
We hadden vroeger onder de VAD en Midnet zo'n mooi systeem van de stadsbussen, de stadsbus (plus), dat zelfs als ik mij niet vergis zelfs een prijs ofzo heeft gewonnen. Daar blijft zo weinig meer van over! Niet iedere verandering is een verbetering...
sowieso is het raar dat er op de Qliner een STREEK zit, gezien ze de Qliner al veel langer rijdenquote:Op dinsdag 11 december 2012 18:47 schreef LtnGeorge het volgende:
De bussen rijden nou wel heel vreemd door elkaar in friesland.
Zonnet werd een 315 vanuit groningen gereden met een Citea streekbus terwijl op lijn 99 en 41 Ouder Mercedes Integro's rijden. Tevens rijdt er her en der nog een gelede bus tussen harlingen en heerenveen.
Arriva heeft er wel een zootje van gemaakt met de dienstregeling. Al is er op het nieuwe materieel allemaal niks aan te merken. Het lijkt voornamelijk aan (een gebrek aan training bij?) de chauffeurs te liggen.
Ja en die standaardbus rijdt dan zo nu en dan weer op lijn 140 of nieuwe lijn 40 naar Appingedam (te herkennen aan dubbele voordeur en gekleurde filmkast)quote:Op dinsdag 11 december 2012 23:52 schreef Peterselieman het volgende:
Groningen heeft nu ook iets moois. Lijn 3 rijdt nu overdag 2x per uur door van Vinkhuizen naar Station Noord en rijdt hierna verder als lijn 1 via de Korrewegwijk en Centraal Station naar De Weijert.
Dit leuke lijntje rijdt geheel geleed. Voorheen reed lijn 1 met standaardbussen
nou dan laten ze lekker veel ruimte over voor al die Qbuzz lijnenquote:Op donderdag 13 december 2012 19:42 schreef Peterselieman het volgende:
die perronindeling in leeuwarden is ook sterk gewijzigd zag ik. Alles van Kubus vertrekt van 8/9, terwijl alle streekdiensten van Arriva van de perrons 1-7 vertrekken.
Wat een narigheid, dat ik dat nu allemaal moet missenquote:Op woensdag 12 december 2012 22:10 schreef Carlos93 het volgende:
Net een Qliner gespot op de route van 62 (Leeuwarden-Buitenpost). Vanochtend een Arriva touringcar. Verder nog een Dennis bus gespot. En als klap op de vuurpijl kwam er ook nog een bus van Connexxion langs rijden.
Uiteraard alles met vertraging, en zelfs gewoon een bus helemaal uitgevallen. Wat een feest dat Arriva!
Ik woon naast het traject van een ex-Qbuzzlijn, nu RET, en in de ochtendspits zie ik ook meer Citaro's dan Lion's City. Jammer, want soms zit ik gewoon een uur in de bus (rechtstreekse lijn naar de HES als ik geen zin heb in de metro/overstappen) en dan zitten die Citaro's gewoon kut voor dat uurtje.quote:Op zaterdag 15 december 2012 21:12 schreef marcel.nl het volgende:
Was gisteren en vandaag even in Krimpenerwaard. Daar nam RET de Qbuzz lijnen over en wat mij opviel rond spitsuur was dat alle lijnen door de RET mercedessen werd gereden. Hadden ze er dan zoveel over dat die lijnen met eigen bussen ipv Ex-Qbuzzen gereden kunnen worden ?
Zag Arriva Qliner Volvo met lijnnummer maar zonder bestemming.
Verder kwam ik de nodige Citeas tegen van Arriva.
Tot slot viel mij op toen ik terug naar huis reed: Vestiging Schoonhoven had gewone Connexxion en Utrechtse Connexxions. Nu is Connexxion Zuid Holland weg en staan er Utrecht Connexxions en Arriva Citeas.
Echter; op lijn 195 (Utrecht-Rotterdam Capelsebrug) reden altijd de Utrechtse Connexxions. Nu reed er een Arriva Citea op.
Net even site Arriva en Connexxion gechecked; beiden geven reistabel van lijn 195. Ziet er naar uit dat het dus een combilijn is geworden, beiden rijden erop. En dat is niet zo lastig als je vanuit een vestiging twee maatschappijen rijdt.
Bijzonder, nietwaar?
ochquote:Op zondag 16 december 2012 17:29 schreef Peterselieman het volgende:
Deze Syntusbus is bijna hersteld en zal volgende week weer de weg op gaan. Betreft een MAN CNG die enkele jaren geleden van Arriva overgenomen is.
http://www.nufoto.nl/fotos/254221/ongeval-lijnbus-op-a50.html
mja, andere bus huren is te duurquote:Op zondag 16 december 2012 17:35 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
och
anders had XX nog wel wat wagens teveel
een wrak oplappen niet dan?quote:Op zondag 16 december 2012 17:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, andere bus huren is te duur
Het zijn nu ook prima busjes. Ergens rond 2010 is deze betere versie van de Amba/Citea op de markt gekomen. De versie die er voor 2005 was was echt bagger. Daarna kwam al een meer degelijke versie, maar het gillende motorgeluid bleef. Dat is nu opgelost.quote:Op zondag 16 december 2012 17:40 schreef Glijdt_licht het volgende:
Nu voor het eerst in een Citea van Veolia zuid limburg.
Wat een heerlijk ding. Qua rust aan boord eindelijk een beetje richting zoals de hogevloerbussen waren.
Mooi schakelende automaat.
Ja, hier mogen er meer van komen..
zal wel vanuit de verzekering gebeurd zijn.quote:
ohquote:Op zondag 16 december 2012 17:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zal wel vanuit de verzekering gebeurd zijn.
Zag vanochtend al een integro op lijn 22quote:Op zondag 16 december 2012 17:52 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
oh
nouja Donderdag ofzo es kijken wat Arriva mij gaat voorschotelen
Jammer ik moet met lijn 98quote:Op maandag 17 december 2012 08:24 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
Zag vanochtend al een integro op lijn 22
tsja, Arriva rijdt tegenwoordig op de meest onmogelijke tijdstippenquote:Op maandag 17 december 2012 08:24 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
Zag vanochtend al een integro op lijn 22
Dan nemen ze daar wel de tijd voor, die bus is in november 2011 verongelukt op de A50 tussen Apeldoorn en Arnhem. Bus is dus al ruim een jaar weg, zo lang duurt zo'n reparatie toch niet???quote:Op zondag 16 december 2012 17:29 schreef Peterselieman het volgende:
Deze Syntusbus is bijna hersteld en zal volgende week weer de weg op gaan. Betreft een MAN CNG die enkele jaren geleden van Arriva overgenomen is.
http://www.nufoto.nl/fotos/254221/ongeval-lijnbus-op-a50.html
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Altijd onderweg naar het avontuur
Wacht maar op zo'n mooie Dennis. Wat een tijden als zo'n ding weer op lijn 39 stond en dan de drempels in Zuidhorn over. Of volgas de Friesestraatweg op accelereren, en dat het uren leek te duren tot hij ging schakelen..quote:Op dinsdag 18 december 2012 19:18 schreef Gnittoo het volgende:
Vandaag dan voor het eerst met een Wright gereden, reed eigenlijk prima.
Dat kan geen Dennis zijn.. Dan is het een Wright .quote:Op dinsdag 18 december 2012 19:57 schreef LWD-Godius het volgende:
Ik had vandaag een grotere bus, ik denk Dennis maar kan ook een Wright zijn, prima kwaliteit.
JA, die onderste inderdaad.quote:Op dinsdag 18 december 2012 20:09 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Dat kan geen Dennis zijn.. Dan is het een Wright .
Dennis -> http://i1.trekearth.com/p(...)lexander_alx_200.jpg
Wright => http://farm3.static.flickr.com/2271/2141501639_e9f2b39662.jpg
nog geen dennisje gezien in fryslan, wel veel wright want die staan vooral in leeuwarden (en sneek).quote:Op dinsdag 18 december 2012 21:45 schreef Alexxxxx het volgende:
na 10 december overigens geen Dennisjes meer gezien, zijn ze nog wel in Fryslân? Zie wel dagelijks een paar wrights...
Dat vond ik nog wel meevallen. Ik heb in Amba's gezeten die beroerder waren. Of de berkhofs die bij Fram en BBA reden. Walgelijk weinig ruimte en aan de achterkant van de stoel voor je een bobbelig scherp zwart plastic motief die je de avond na de rit nog in je knieen had staan.quote:Op woensdag 19 december 2012 16:10 schreef Peterselieman het volgende:
een Dennis had achterin ook niet al te veel lawaai, zeker niet nadat de motorruimte extra geïsoleerd is. Ook waren er exemplaren die 130 haalden op de snelweg. Het enige echte minpunt aan het ding was het comfort voor de passagiers. Dat was er namelijk niet
ja die 5800, of deze soortgelijke:quote:Op woensdag 19 december 2012 20:25 schreef Peterselieman het volgende:
die 5800's uit de VEONN-tijd bedoel je? Die waren imo bagger
btw: In Apeldoorn is het comfort voor de chauffeurs ver te zoeken ...
http://www.apeldoorndirec(...)ge-omgeving_20121218
Jij bedoelt zeker die met die holle, harde, hoofdsteunen, en de blauwe stoelbekleding?quote:Op woensdag 19 december 2012 20:55 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
ja die 5800, of deze soortgelijke:
[ afbeelding ]
of zo je wilt, deze:
[ afbeelding ]
bron OViB
dan moet het een 5800 geweest zijn.quote:Op woensdag 19 december 2012 20:59 schreef Peterselieman het volgende:
ik had geen enkel probleem met die 4700's en de directe opvolgers bij FRAM/VEONN. Die 5800's echter wel. Daar kon ik niet fatsoenlijk in zitten.
Blauwe stoelbekleding ja, hoofdsteun weet ik niet meerquote:Op woensdag 19 december 2012 22:31 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Jij bedoelt zeker die met die holle, harde, hoofdsteunen, en de blauwe stoelbekleding?
Precies.. had er wat comfort ingestampt dan waren t ansigh prima karrenquote:Op woensdag 19 december 2012 16:10 schreef Peterselieman het volgende:
een Dennis had achterin ook niet al te veel lawaai, zeker niet nadat de motorruimte extra geïsoleerd is. Ook waren er exemplaren die 130 haalden op de snelweg. Het enige echte minpunt aan het ding was het comfort voor de passagiers. Dat was er namelijk niet
Het is dat ik zaterdag al andere plannen heb, anders had ik je gePM'd.quote:Op donderdag 20 december 2012 15:14 schreef Bitlord het volgende:
Iemand hier met een D-rijbewijs die zaterdag met anderen een busritje willen rijden voor het goede doel? Pm even met naam mail en telefoonnummer. Dankjewel!
En over een tijdje nog meer, als ik een beetje bekend ben met het onderhoud van Arriva.quote:Op dinsdag 25 december 2012 00:37 schreef LWD-Godius het volgende:
Ze maken wel veel herrie moet ik zeggen.
Veolia kent volgens mij ook geen vakantiedienstregelingquote:Op vrijdag 28 december 2012 01:08 schreef NoBody122 het volgende:
Arriva rijdt in Fryslân trouwens al de hele week (met uitzondering van 1e en 2e kerstdag natuurlijk) een normale dienstregeling, omdat er simpelweg nog geen vakantiedienstregeling is gemaakt
Zal volgende week ook nog wel het geval zijn..
Veolia kent zeker wel een vakantieregeling.quote:Op vrijdag 28 december 2012 08:33 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Veolia kent volgens mij ook geen vakantiedienstregeling
Kan je de link hier neerzetten? Kan hem niet vinden..quote:Op vrijdag 28 december 2012 09:33 schreef marcel.nl het volgende:
Ik wist niet dat er ook drie-assige (15-meter) Qliners bij Arriva in dienst zouden komen. Zag er eentje op OViB
http://www.openbaarvervoe(...)fredbergman/1029.jpgquote:Op vrijdag 28 december 2012 10:50 schreef Mr.Jorn. het volgende:
[..]
Kan je de link hier neerzetten? Kan hem niet vinden..
http://www.openbaarvervoe(...)fredbergman/1024.jpgquote:Op vrijdag 28 december 2012 14:58 schreef LtnGeorge het volgende:
Daar zie ik niks 3-asserig aan, ik kan verder ook niks vinden op OViB.
De enige drie assers bij arriva in het noorden zijn oude 15 meter integro's die arriva touring gebruikt als versterking op de 315 en 335. Deze reden vroeger onder de aggloliner vlag.
geeft niksquote:Op vrijdag 28 december 2012 01:08 schreef NoBody122 het volgende:
Arriva rijdt in Fryslân trouwens al de hele week (met uitzondering van 1e en 2e kerstdag natuurlijk) een normale dienstregeling, omdat er simpelweg nog geen vakantiedienstregeling is gemaakt
Zal volgende week ook nog wel het geval zijn..
Natuurlijk is dat volgende week niet anders. Wat dacht jij, een vakantiedienstregeling (en dan met name het dienstenpakket voor de chauffeurs), maken we ff in een paar dagenquote:Op vrijdag 28 december 2012 01:08 schreef NoBody122 het volgende:
Arriva rijdt in Fryslân trouwens al de hele week (met uitzondering van 1e en 2e kerstdag natuurlijk) een normale dienstregeling, omdat er simpelweg nog geen vakantiedienstregeling is gemaakt
Zal volgende week ook nog wel het geval zijn..
Waar suggereer ik precies, dat dat in een paar dagen gemaakt moet zijn? Leesbrilletje ff opzetten volgende keer, aub.quote:Op vrijdag 28 december 2012 15:44 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat volgende week niet anders. Wat dacht jij, een vakantiedienstregeling (en dan met name het dienstenpakket voor de chauffeurs), maken we ff in een paar dagen
Nee dat gaat m niet worden inderdaad.
Nou dat suggereer je mijns inziens met deze zin:quote:Op vrijdag 28 december 2012 15:55 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Waar suggereer ik precies, dat dat in een paar dagen gemaakt moet zijn? Leesbrilletje ff opzetten volgende keer, aub.
quote:Op vrijdag 28 december 2012 01:08 schreef NoBody122 het volgende:
Zal volgende week ook nog wel het geval zijn..
Hoezo? Daarmee suggereer ik toch, doch zonder meteen aannames te doen, dat het volgende week niet anders zal zijn?quote:Op vrijdag 28 december 2012 15:56 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Nou dat suggereer je mijns inziens met deze zin:
[..]
Als goed interpreteren ook al aan taalpuristen is voorbehouden, hebben we hier wel een probleem hoorquote:Op vrijdag 28 december 2012 15:59 schreef Zug-Chef het volgende:
Je maakt je onderschrift wel waar zeg
Rijdt niet zo lekker als je bus van de ene op de andere dag ineens een compleet andere wielbasis heeft, en alles compleet anders zit dan je gewend bent.quote:Op vrijdag 28 december 2012 15:02 schreef LtnGeorge het volgende:
Even vergeten dat arriva niet alleen in het noorden bussen rijdt
Vraag mij overigens wel af waarom arriva voor zuid holland niet gewoon dezelfde HOV bussen heeft gekocht als voor de andere concessies.
Als je van een fiat panda in een ford ka stapt kun je ook opeens niet meer rijden?quote:Op vrijdag 28 december 2012 16:53 schreef tripel7 het volgende:
[..]
Rijdt niet zo lekker als je bus van de ene op de andere dag ineens een compleet andere wielbasis heeft, en alles compleet anders zit dan je gewend bent.
De Qliners volvo's zijn bijna exact het zelfde als de ouwe Interslijmer Volvo's van CXX, een paar kleine dingetjes anders, het rijd gewoon wat makkelijker weg, en zal vast weer de nodige schades en daardoor kosten schelen.
Zegt de pauper die duidelijk nog nooit in de buurt de van een groot voertuig is geweest, laat staan ermee gereden heeftquote:Op vrijdag 28 december 2012 20:14 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
Als je van een fiat panda in een ford ka stapt kun je ook opeens niet meer rijden?
Als je een rijbewijs D hebt dan word je geacht in iedere bus te kunnen rijden. Tuurlijk is ieder model bus verschillend, maar dat het dermate verschillend is dat je er dan niet meer in kunt rijden geloof ik niks van.quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:36 schreef tripel7 het volgende:
[..]
Zegt de pauper die duidelijk nog nooit in de buurt de van een groot voertuig is geweest, laat staan ermee gereden heeft
Ga maar weer lekker terug naar je fietsje
Hallo arriva collegaquote:Op vrijdag 28 december 2012 20:36 schreef tripel7 het volgende:
[..]
Zegt de pauper die duidelijk nog nooit in de buurt de van een groot voertuig is geweest, laat staan ermee gereden heeft
Ga maar weer lekker terug naar je fietsje
quote:Op vrijdag 28 december 2012 14:58 schreef LtnGeorge het volgende:
Daar zie ik niks 3-asserig aan, ik kan verder ook niks vinden op OViB.
De enige drie assers bij arriva in het noorden zijn oude 15 meter integro's die arriva touring gebruikt als versterking op de 315 en 335. Deze reden vroeger onder de aggloliner vlag.
-Dit is natuurlijk onzin. Als vrachtwagenchauffeur had ik bij een vorige baas de ene dag een starre drie-asser mee en de andere dag een gestuurde enkel-asser. Kortom, elke dag een andere configuratie, maar dat maakte niet dat ik ineens schade reed.quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:36 schreef tripel7 het volgende:
[..]
Zegt de pauper die duidelijk nog nooit in de buurt de van een groot voertuig is geweest, laat staan ermee gereden heeft
Ga maar weer lekker terug naar je fietsje
Dat is appels met peren vergelijken. Ik zelf ben ook vrachtwagen chauffeur en weet uit ervaring dat bijvoorbeeld een Daf totaal anders rijd dan een Iveco of een Schaamnia, een 4*2 trekker of bakwagen rijdt ook weer anders dan een 6*2 dus ik kan mij goed voorstellen dat een Volvo bus totaal anders rijdt dan een Integro of een Citea. Afgezien dat knoppen enzo op een andere plek zitten of andere functie hebben...quote:Op zaterdag 29 december 2012 12:59 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
-Dit is natuurlijk onzin. Als vrachtwagenchauffeur had ik bij een vorige baas de ene dag een starre drie-asser mee en de andere dag een gestuurde enkel-asser. Kortom, elke dag een andere configuratie, maar dat maakte niet dat ik ineens schade reed.
huidige irusbusjes (diesel) zijn gebruikt. eerste 6 nieuwe komen over zo'n 2 weken (cng).quote:Op zondag 30 december 2012 12:48 schreef marcel.nl het volgende:
Zijn die Arriva Iris-busjes in Leeuwarden nu allemaal nieuwe of bestaande uit ex-Groningen, Dordrecht en Gorinchem. En zo ja, wat rijdt er nu dan in die laatste twee in plaats van deze ?
Maar wat rijdt daarvoor ter plaatse dan voor in de plaats ?quote:Op zondag 30 december 2012 14:02 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
huidige irusbusjes (diesel) zijn gebruikt. eerste 6 nieuwe komen over zo'n 2 weken (cng).
Connexxion had in Fryslân ook gratis WiFi, in de Integro's (Qliner) en de Citaro-G's (primair voor lijn 12, maar daarmee ook vooral lijn 66).quote:Op zondag 30 december 2012 23:48 schreef Glijdt_licht het volgende:
Wifi? Zijn er in NL al maatschappijen die gratis WIFI aanbieden in de bus?
In Ierland is dat al redelijk wijdverspreid..
Sowieso de Dublinse stadsdienst heeft ze als Eireann die de lange afstanden verzorgd..
EBS in de regio Waterland (Noord-Holland) biedt sinds vorig jaar ook gratis wifi aan in alle bussen, dus zowel op de reguliere lijnbussen als de HOV Bizzliners.quote:Op zondag 30 december 2012 23:48 schreef Glijdt_licht het volgende:
Wifi? Zijn er in NL al maatschappijen die gratis WIFI aanbieden in de bus?
In Ierland is dat al redelijk wijdverspreid..
Sowieso de Dublinse stadsdienst heeft ze als Eireann die de lange afstanden verzorgd..
Als het internet in de trein uitvalt, heb ik zelf ook geen internet (omdat beide t-mobile). Op in ieder geval de A7 en A6 heb ik nooit uitval, dus dat zal dan voor de bussen ook niet gelden.quote:Op maandag 31 december 2012 10:17 schreef Glijdt_licht het volgende:
En hoe is de dekking? Ik maak bv in de NS trein nog vaak mee dat de verbinding wegvalt met de gsm-mast.
In Ierland op de busrit van Dublin naar Galway nooit last van gehad. En dat is nogal een een reis door niemandsland.. (Busrit van 210km)
Hier bij Syntus Overijssel is gewoon FM-radio ja.quote:Op zondag 30 december 2012 20:05 schreef tripel7 het volgende:
wacht, jullie hebben wel radio in de bus? wij moeten het doen met de Wi-Fi, en eventuele opladers in de bus *jaloers*
De bussen van Syntus gld ook. Zolang ik als passagier geen (geluids)overlast heb heb ik daar geen problemen mee maar heb ook wel eens gehad dat de radio thv de uitstapdeuren nog te horen was. Dat vind ik weer niet kunnen...quote:Op dinsdag 1 januari 2013 21:19 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Hier bij Syntus Overijssel is gewoon FM-radio ja.
Voor mij ligt het er ook een beetje aan. Heb je de bus vol jongeren is het echt niet erg om Year of Summer op te hebben staan. Is wat anders bij de oudere leeftijdsgroepquote:Op dinsdag 1 januari 2013 22:02 schreef springer1980 het volgende:
[..]
De bussen van Syntus gld ook. Zolang ik als passagier geen (geluids)overlast heb heb ik daar geen problemen mee maar heb ook wel eens gehad dat de radio thv de uitstapdeuren nog te horen was. Dat vind ik weer niet kunnen...
In Groningen zag ik ook één rijden. Waarschijnlijk op weg naar Leeuwarden.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 16:11 schreef Peterselieman het volgende:
De eerste Citellis is zo te zien in Leeuwarden gearriveerd
http://ovinnederland.nl/viewtopic.php?p=238357#p238357
kan kloppen. Ze stonden in Veendam bij de Iveco-dealerquote:Op vrijdag 4 januari 2013 18:58 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
In Groningen zag ik ook één rijden. Waarschijnlijk op weg naar Leeuwarden.
even hier op terugkomend. Busje is bedoeld voor de servicelijnen in Leeuwarden en dus meer voor de wat oudere mensen, maar om de zitplaats te bereiken moeten ze wel op een verhoging klimmen. Dat gaat dus een succes wordenquote:Op vrijdag 4 januari 2013 16:11 schreef Peterselieman het volgende:
De eerste Citellis is zo te zien in Leeuwarden gearriveerd
http://ovinnederland.nl/viewtopic.php?p=238357#p238357
Wat ik zo heb begrepen van internet is de bus met schade in Nederland aangekomen. Qbuzz hoefde hem toen niet maar blijkbaar heeft MAN de bus toch hersteld en verkocht / geleased aan Arriva. Zou een mooie actie zijn van Arriva als ze met deze bus in het ZOF gaan rijden...quote:Op zaterdag 5 januari 2013 09:02 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
ja die snap ik niet zo goed. Ex-leasebus Qbuzz die nu geleased wordt door Arriva ofzo?
Ah. Dat is best een slim foefje.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 21:08 schreef Peterselieman het volgende:
ja. Het geeft aan dat het een ongevalsbus is en dat mensen daar niet in mogen stappen. De bestemming verandert automatisch in Mallorca als de noodoproep geslaagd is.
http://www.oogtv.nl/2011/09/geen-bus-naar-mallorca/
Ik heb bij Arriva weleens "Feestbus" - (of iets dergelijks) op de film zien staan (met wijnglaasjes erbij).. Die stond toen op station Zuidhorn..quote:Op zaterdag 5 januari 2013 21:08 schreef Peterselieman het volgende:
ja. Het geeft aan dat het een ongevalsbus is en dat mensen daar niet in mogen stappen. De bestemming verandert automatisch in Mallorca als de noodoproep geslaagd is.
http://www.oogtv.nl/2011/09/geen-bus-naar-mallorca/
Dat kan, je kunt heel veel dingen instellen op die koersfilms. Mijn pa had op zijn laatste dag bij Qbuzz een witte Citaro mee en daar stond ook Elfstedentocht in bijvoorbeeld.quote:Op zondag 6 januari 2013 02:37 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Ik heb bij Arriva weleens "Feestbus" - (of iets dergelijks) op de film zien staan (met wijnglaasjes erbij).. Die stond toen op station Zuidhorn..
Overigens startte die daarna wel als lijn 11.
eens, maar wat loopt een provincie dan weer achter de feiten aan.quote:
De provincie Zuid-Holland loopt vergeleken met de Stadsregio Rotterdam en Stadsgewest Haaglanden enorm ver achter wat betreft het regie van het OV. Ze kunnen het beter opnieuw leren van de stadsregio's hoe je wel goed het OV moet regisseren.quote:Op zondag 6 januari 2013 10:54 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
eens, maar wat loopt een provincie dan weer achter de feiten aan.
Ik vermoed dat de chauffeurs van Syntus gld het helemaal niet erg vinden dat weer een optara weg gaat. Maar de 5306-5308 komen toch van consessie ZHO? Maar heeft Syntus hier dan een overschot aan bussen? Er gaan 8 bussen weg plus een optara en ze krijgen er 4 voor terug. En overijssel, kunnen ze daar wel 4 bussen missen? Volgens mij zijn er 2 amba's verongelukt en hebben ze vorig jaar(?) nog 3 ex demo citea's van VDL overgenomen...quote:Op zondag 6 januari 2013 20:08 schreef _JdM_ het volgende:
Syntus aan het schuiven:
*van Overijssel 4151-4154 naar Gelderland 5153-5156.
*van Gelderland 2147-2148 naar verkoop (2147 naar TGVia)
*van Gelderland 5301-5306 naar Twente (10 meter amba's)
*van Gelderland 5309 naar Twente, samen met de al eerder 5306-5308
weet ik. Ik had ze echter op het krappe voorterrein verwacht en niet naast de garagequote:Op zondag 6 januari 2013 22:17 schreef Gnittoo het volgende:
De gasbussen mogen niet binnen geparkeerd worden
Optares worden gemist als kiespijn. In Overijssel had men 4 bussen over door de aanpassingen van de stadsdienst Deventer, Gelderland door aanpassingen in de stadsdienst Apeldoorn en de inzet van 4-5 stadsbussen op de streekdienst (+indienststelling van de 5298 die een echte "Harmonicabus"nadeed)quote:Op zondag 6 januari 2013 22:39 schreef springer1980 het volgende:
[..]
Ik vermoed dat de chauffeurs van Syntus gld het helemaal niet erg vinden dat weer een optara weg gaat. Maar de 5306-5308 komen toch van consessie ZHO? Maar heeft Syntus hier dan een overschot aan bussen? Er gaan 8 bussen weg plus een optara en ze krijgen er 4 voor terug. En overijssel, kunnen ze daar wel 4 bussen missen? Volgens mij zijn er 2 amba's verongelukt en hebben ze vorig jaar(?) nog 3 ex demo citea's van VDL overgenomen...
Ik kom idd regelmatig een groene stadsbus tegen op lijn 91 of 231 naar Arnhem... Maar Syntus gld is zowiezo lekker bezig qua de inzet van bussen op bepaalde lijnen, kom regelmatig een 12 meter amba tegen op de veluwelijn en ben zelfs al eens een groene opare tegen gekomen op dezelfde veluwelijn. Heb van een chauffeur begrepen dat die lijn makkelijk met een 12 meter bus gereden kan worden want zo'n groot succes is die lijn niet. En dat de gasbussen maar 3x op en neer kunnen en dan al opnieuw moeten tanken, maar het vul punt zit aan de andere kant van Apeldoorn. En dat die gelede MAN's die van Veolia over genomen zijn kampen met storingen en andere problemen en dat ze daarom uit Ede weg gehaald zijn.quote:Op zondag 6 januari 2013 23:23 schreef Peterselieman het volgende:
leuke koppeling van buslijnen in Utrecht trouwens. Op zondagen keren de lijnen 11 (Uithof) en 28 (Vleuten) op elkaar, waardoor laatstgenoemde lijn met dubbelgelede bussen rijdt, terwijl dit normaal bussen van 18 meter zijn
Ik had begrepen dat GVU dit gedaan had omdatquote:Op zondag 6 januari 2013 23:23 schreef Peterselieman het volgende:
leuke koppeling van buslijnen in Utrecht trouwens. Op zondagen keren de lijnen 11 (Uithof) en 28 (Vleuten) op elkaar, waardoor laatstgenoemde lijn met dubbelgelede bussen rijdt, terwijl dit normaal bussen van 18 meter zijn
Tussen de spitsen wordt er op de veluwelijn met 12-meters gereden, die men over heeft van de spitsfrequenties op andere lijnen. En helaas soms ook een optares. Die groene optares rijden vaker elders dan op de stadsdienst Apeldoorn.quote:Op maandag 7 januari 2013 02:19 schreef springer1980 het volgende:
[..]
Ik kom idd regelmatig een groene stadsbus tegen op lijn 91 of 231 naar Arnhem... Maar Syntus gld is zowiezo lekker bezig qua de inzet van bussen op bepaalde lijnen, kom regelmatig een 12 meter amba tegen op de veluwelijn en ben zelfs al eens een groene opare tegen gekomen op dezelfde veluwelijn. Heb van een chauffeur begrepen dat die lijn makkelijk met een 12 meter bus gereden kan worden want zo'n groot succes is die lijn niet. En dat de gasbussen maar 3x op en neer kunnen en dan al opnieuw moeten tanken, maar het vul punt zit aan de andere kant van Apeldoorn. En dat die gelede MAN's die van Veolia over genomen zijn kampen met storingen en andere problemen en dat ze daarom uit Ede weg gehaald zijn.
Maar die 10 meter amba's reden op de stadsdienst van Harderwijk wat ik zo heb begrepen. Komen daar nu voor in de plaats 12 meter bussen of net als bij Veolia optares?
Heel even los van het feit dat het op zich goed is maar mag dat wel van de verzekering? Met je personenwagen (Niet ingericht voor taxivervoer) tegen betaling mensen vervoeren?quote:
Over van het Brenggebied (de echte witte, met kutstoelen), en van ZuidHolland (ex interliners, grijs, goeie stoelen). Die van Breng worden geleasd. Ter vervanging van amba's, die eruit gaan.quote:Op maandag 7 januari 2013 10:28 schreef Pino112 het volgende:
Iemand enig idee waarom Connexxion sinds de nieuwe dienstregeling met andere bussen rijdt op iig de lijn 70 in Overijssel? Zijn nu van die grijze Volvo's, heb ze nog niet eerder gezien hier..
Ohja die witte zag ik voor de vakantie ook wel ja.quote:Op maandag 7 januari 2013 11:32 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
Over van het Brenggebied (de echte witte, met kutstoelen), en van ZuidHolland (ex interliners, grijs, goeie stoelen). Die van Breng worden geleasd. Ter vervanging van amba's, die eruit gaan.
Ik kwam ze ook wel eens tegen op lijn 11 stadhoudersmolen en 15(?) (vliegveld)Teuge. Heb 2x in een optare gezetten, als passagier zijnde vond ik het geen verkeerde wagen maar wellicht dat het voor een chauffeur toch anders is. Enige nadeel vond ik dat de wagen maar 1 deur heeft...quote:Op maandag 7 januari 2013 07:53 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
Tussen de spitsen wordt er op de veluwelijn met 12-meters gereden, die men over heeft van de spitsfrequenties op andere lijnen. En helaas soms ook een optares. Die groene optares rijden vaker elders dan op de stadsdienst Apeldoorn.
Gasbussen hebben een kleinere tank dan dieselbussen, dus je kunt er minder mee rijden (probleem zie je ook in SRAN waar de omlopen te lang zijn). In Apeldoorn moeten ze naar de ecofactorij, een stuk rijden idd. De MAN's van Veolia zijn ivm de storingen naar Apeldoorn gegaan "dichtbij het vuur van TSN". En zo hadden ze in Ede alleen maar Mercedes Citaro's in onderhoud, mooi makkelijk. Maar sinds 25 maart 2011 hebben ze alle veluwelijn/valleilijnstickers erafgehaald, zodat ze makkelijker kunnen uitwisselen. (Onderhoud weer naar TSN...?)
Stadsdienst Harderwijk rijdt met optares. Ik zag de 10 meter amba's vooral op lijnen 107 Putten-Ede en 107 Ede-Apeldoorn. En eigenlijk elke dag wel eentje verdwaald op de stadsdienst Apeldoorn...
Heb van een ander forum begrepen dat de hele concessie gevuld gaat worden met Volvo 8700's, 12 meter bussen van Breng Nijmegen, 12,7 meter bussen uit ZHN en "oude" 14,5 meter volvo's.quote:Op maandag 7 januari 2013 10:28 schreef Pino112 het volgende:
Iemand enig idee waarom Connexxion sinds de nieuwe dienstregeling met andere bussen rijdt op iig de lijn 70 in Overijssel? Zijn nu van die grijze Volvo's, heb ze nog niet eerder gezien hier..
Lijn 11 overdag, lijnen 12 (Ugchelen)-15 (Twello voormalig station; keren op elkaar) en 16 rijden met optares. In de avond ook nog een van de twee omlopen 2 (Rijkskantoren)-5(Woudhuis).quote:Op maandag 7 januari 2013 21:13 schreef springer1980 het volgende:
[..]
Ik kwam ze ook wel eens tegen op lijn 11 stadhoudersmolen en 15(?) (vliegveld)Teuge. Heb 2x in een optare gezetten, als passagier zijnde vond ik het geen verkeerde wagen maar wellicht dat het voor een chauffeur toch anders is. Enige nadeel vond ik dat de wagen maar 1 deur heeft...
Ik weet uiteraard niet wat jij doet als je de bus binnenstapt maar ik (als chauffeur) ga ervan uit dat jongeren zich nog redelijk kunnen vastgrijpen als ik optrek. En als je dan meer met je smartphone bezig bent dan met een plekje zoeken is dat maar jammer.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 11:21 schreef Little_Dolls het volgende:
Hier een lokale (Vlaamse) busreiziger die zich afvraagt waarom die dingen altijd gelijk vertrekken als ik nog niet eens neerzit en zodoende haast omver val.
Het ligt er ook een beetje aan hoe vlot je wegrijdt en wat het vermogen van je bus is natuurlijk.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 11:29 schreef Tha_T het volgende:
[..]
Ik weet uiteraard niet wat jij doet als je de bus binnenstapt maar ik (als chauffeur) ga ervan uit dat jongeren zich nog redelijk kunnen vastgrijpen als ik optrek. En als je dan meer met je smartphone bezig bent dan met een plekje zoeken is dat maar jammer.
Daarnaast kan het ook met vertraging te maken uiteraard. Als ik op tijd ben wacht ik meestal wel. Ben ik 5 minuten te laat ga ik echt niet wachten tot iedereen zit. Maar goed, zo ben ik. Andere collega's doen het weer anders
Ik kan me wel vastgrijpen hoor, maar toch blijft het "riskant". (Een smartphone heb ik niet eens. )quote:Op vrijdag 11 januari 2013 11:29 schreef Tha_T het volgende:
[..]
Ik weet uiteraard niet wat jij doet als je de bus binnenstapt maar ik (als chauffeur) ga ervan uit dat jongeren zich nog redelijk kunnen vastgrijpen als ik optrek. En als je dan meer met je smartphone bezig bent dan met een plekje zoeken is dat maar jammer.
Daarnaast kan het ook met vertraging te maken uiteraard. Als ik op tijd ben wacht ik meestal wel. Ben ik 5 minuten te laat ga ik echt niet wachten tot iedereen zit. Maar goed, zo ben ik. Andere collega's doen het weer anders
Is dit serieus?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 12:04 schreef Alexxxxx het volgende:
verhuis naar Hasselt, daar is de bus voor iedereen gratis
Ja, de meeste bussen in Hasselt zijn gratisquote:
Oh, dat wist ik niet. Waarom is dat en waarom niet elders?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 13:50 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ja, de meeste bussen in Hasselt zijn gratis
Omdat Hasselt wel bereid is te investeren in de bereikbaarheid en populairteit van de stad, en andere Vlaamse gemeenten niet.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 13:51 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Oh, dat wist ik niet. Waarom is dat en waarom niet elders?
Ok, nieuw voor mij dus.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 13:54 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Omdat Hasselt wel bereid is te investeren in de bereikbaarheid en populairteit van de stad, en andere Vlaamse gemeenten niet.
Zodat je op Fok! kunt posten dat het handig is. Inderdaad jaquote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:35 schreef Ou-Tannu het volgende:
handig hoor dat wifi in de bus bij Arriva
Voor zover ik weet alleen de stadsbussen / alle lijnen die beginnen met een H voor het lijnnummer...quote:
en de restquote:Op vrijdag 11 januari 2013 19:17 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Zodat je op Fok! kunt posten dat het handig is. Inderdaad ja
Wat voor zieke pr0n je allemaal binnentrekt in de bus moet je inderdaad maar voor je houdenquote:
ROFL! nee dat had ik nog niet eens bedachtquote:Op vrijdag 11 januari 2013 20:13 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Wat voor zieke pr0n je allemaal binnentrekt in de bus moet je inderdaad maar voor je houden
dan is het beter dat we niet bij jou in de bus gaan zitten wanneer jij aan het werk bentquote:Op vrijdag 11 januari 2013 20:13 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Wat voor zieke pr0n je allemaal binnentrekt in de bus moet je inderdaad maar voor je houden
Precies, want zoals al aangegeven wil ik het allemaal niet wetenquote:Op vrijdag 11 januari 2013 20:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dan is het beter dat we niet bij jou in de bus gaan zitten wanneer jij aan het werk bent
Uiteraard maar generaliserende vraag > generaliserend antwoordquote:Op vrijdag 11 januari 2013 12:08 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Het ligt er ook een beetje aan hoe vlot je wegrijdt en wat het vermogen van je bus is natuurlijk.
Klopt. het overgrote deel dusquote:Op vrijdag 11 januari 2013 20:04 schreef springer1980 het volgende:
[..]
Voor zover ik weet alleen de stadsbussen / alle lijnen die beginnen met een H voor het lijnnummer...
Kleine correctie. Ik kom wekelijks in het Belgische Hasselt en heb het even gevraagt aan een Favebook vriend:quote:
Laat die regel hier ook maar ingevoerd wordenquote:Op zaterdag 12 januari 2013 03:30 schreef NoBody122 het volgende:
Heb met Koninginnedag 2011 een late dienst gereden (was ook meteen de enige keer ooit dat ik op Koninginnedag werkzaam was op de bus, want de andere jaren viel dat niet in het weekend, dus vrij). Dat is toen best meegevallen allemaal
Dan moet je ook weekendkracht wordenquote:Op maandag 14 januari 2013 23:48 schreef Tha_T het volgende:
[..]
Laat die regel hier ook maar ingevoerd worden
Cxx kennende zullen ze wel weer naar de rechter stappen met al gevolg dat deze soap nog langer gaat duren of dat Qbuzz te laat zijn bussen kan bestellen en dat het eind van het jaar een zooitje gaat worden in Utrecht eo wegens te weinig materieel...quote:Op maandag 14 januari 2013 17:06 schreef Peterselieman het volgende:
Een onafhankelijke commissie heeft het bezwaar dat xx tegen de gunning van de Concessie Utrecht aan Kubus ongegrond verklaard. xx kan nog naar de rechter stappen, maar het zou het bedrijf sieren dat het nu eindelijk accepteert dat het bod van Kubus beter was en is. Hopelijk kan de nieuwe concessie eind december ingaan.
http://www.regioutrecht.n(...)besluit-ov-ongegrond
Dat kan wel eens gebeuren ja maar de kans is erg klein. Die Citaro's horen eigenlijk in Ede te staan, maar "dankzij" lijn 108 / 110 (Apd - Ede v.v.) komen ze ook wel eens in Apd. Kwam laatst op lijn 108 nog een witte ex Qliner tegen van Cxx-Tours...quote:Op maandag 14 januari 2013 12:39 schreef _JdM_ het volgende:
Boeeh. Streekoptare op lijn 231 (Apeldoorn-de Maten-Arnhem). Volgens mij heb ik daar eerder een Mercedes Citaro CNG op gezien in die omloop.
Foei, 110 rijdt al heel lang niet meer. Die citaro's horen inderdaad in Ede en een paar op lijn 107/108. Maar de 108 keert soms op lijn 91.231 naar Arnhem, dus dat er daar eentje verdwaald is niet heel raar. Maar dat ze dan een optare pakken...quote:Op dinsdag 15 januari 2013 09:49 schreef springer1980 het volgende:
[..]
Dat kan wel eens gebeuren ja maar de kans is erg klein. Die Citaro's horen eigenlijk in Ede te staan, maar "dankzij" lijn 108 / 110 (Apd - Ede v.v.) komen ze ook wel eens in Apd. Kwam laatst op lijn 108 nog een witte ex Qliner tegen van Cxx-Tours...
Gave foto'squote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:42 schreef Bitlord het volgende:
De afgelopen dagen behoorlijk veel op pad geweest voor de hobby. Dit resulteert in een leuke collectie nieuwe foto's op busfoto.nl, misschien wel eens een kijkje de moeite waard.
- Bezoek aan het Nationaal Openbaar vervoer Museum in Ouwsterhaule, Friesland
http://busfoto.nl/foto/thumbnails.php?album=1023
- Inzet voormalige Hanzeliners, Breng-bussen en Interliners bij Connexxion in de Noordoostpolder
- De nieuwe VDL Citea's in dienst bij Arriva Friesland
- Inzet oude Arriva Wright Commanders in Friesland
- De nieuwe VDL Citea's, Ambassadors in dienst bij Arriva Zuid-Holland
- De nieuw Q-liners bij Arriva type Volvo 8900 en Mercedes-Benz Intouro
- Nieuwe MAN-aardgasbussen in Arnhem
http://busfoto.nl/foto/thumbnails.php?album=lastup&cat=0 (gewoon naar beneden scrollen
Mjah, of dit:quote:
twitter:Politie_HGL twitterde op zondag 27-01-2013 om 00:32:16 #Ongeval #Htm #DenHaag #Troelstrakade. Twee gewonden naar ziekenhuis. Bestuurder auto is aangehouden ivm rijden onder invloed. reageer retweet
http://www.flitsnieuws.nl(...)en-zuidwest-fryslan/quote:Op vrijdag 1 februari 2013 11:46 schreef Peterselieman het volgende:
vanaf 1 april een aangepaste dienstregeling van Arriva in Fryslân. Ik ben benieuwd
quote:Op vrijdag 1 februari 2013 18:33 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
http://www.flitsnieuws.nl(...)en-zuidwest-fryslan/
en meer ritten
Die Fryskers zijn ook echt niet uit het Nederlandse verkeersbeeld weg te slaanquote:Bus in Kampen rolt tegen auto en verkeersborden
Een bus van Connexxion is op het Stationsplein in Kampen tegen een geparkeerde auto en een paar verkeersborden gebotst.
De bus stond geparkeerd op het Stationsplein. De chauffeur had pauze en was een kop koffie gaan drinken. In die tijd is de bus door nog onbekende oorzaak gaan rollen. Er zaten geen mensen in de bus. De buschauffeur heeft toegegeven dat hij is vergeten de bus in de versnelling te zetten. Volgens een woordvoerder van Connexxion gaat het dus om een menselijke fout. In deze tijd van het jaar worden bussen standaard niet op de handrem gezet. Het bedrijf vindt het een curieus ongeluk, omdat de bus eerst een uur heeft stilgestaan en daarna pas is gaan rollen.
Bron: RTV Oost
wij hebben er geen last meer vanquote:Op donderdag 14 februari 2013 00:08 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Die Fryskers zijn ook echt niet uit het Nederlandse verkeersbeeld weg te slaan
Ik ook niet, want:quote:Op donderdag 14 februari 2013 10:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
wij hebben er geen last meer van
deze is inmiddels weer overgeplakt in de kleuren van Zuid-Holland-Noord. De Amba's die nog volgen zullen in het kenteken BBK of BBL hebben.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 15:57 schreef Alexxxxx het volgende:
[ afbeelding ]
Een Amba in Fryske kleuren en BBJ kenteken? WTF?
ik zie eigenlijk alleen een ander front en dashboard. kan toch niet zo moeilijk zijn om dat op een oude amba te plakken?quote:Ja, ze worden nog gemaakt, maar dan alleen in de 10,6 meter versie. Van deze variant is namelijk nooit een Citea gemaakt.
Zo'n witblauwe bedoel je?quote:Op zaterdag 23 februari 2013 08:49 schreef springer1980 het volgende:
Weet iemand of die demo Citea's nog rondrijden bij Syntus Overijssel? Het is al enige tijd geleden dat ik een foto van die bussen heb gezien op internet...
Ja oa die ja. Als ik mij niet vergis hadden ze ook de ex demo van Veolia overgenomen en die van Connexxion...quote:Op zaterdag 23 februari 2013 09:46 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Zo'n witblauwe bedoel je?
[ afbeelding ]
Is inderdaad al een hele poos geleden dat ik die in omgeving Zwolle gezien heb. Toentertijd zag ik er regelmatig eentje ja.
Zag laatst nog 2 staan bij berger Wielsma in Apeldoorn... Zal as donderdag wel even langs VDL aan de Vest in Valkenswaard rijden om te zien of ik tussen alle groene Amba's nog iets blauws zie staan...quote:Op zondag 24 februari 2013 00:29 schreef GlenSpey het volgende:
Waar zijn de B88 trolleys uit Arnhem gebleven? Zie ze niet meer staan op de site van VDL... zijn ze verkocht? Of toch een enkeltje sloop?
Brandschoon.quote:Op maandag 25 februari 2013 12:36 schreef Peterselieman het volgende:
Dit busje zal denk ik wel goed schoon worden
http://www.dumpert.nl/med(...)ken_van_een_bus.html
Ben vandaag langs VDL aan de Vest in Valkenswaard gereden. Het terrein staat barstensvol met groene Amba's. In de hoek waar eerst de B88 Trolly's stonden stond nu niks meer dus waarschijnlijk zijn ze of verkocht of afgevoerd naar een sloperij.quote:Op zondag 24 februari 2013 11:26 schreef springer1980 het volgende:
[..]
Zag laatst nog 2 staan bij berger Wielsma in Apeldoorn... Zal as donderdag wel even langs VDL aan de Vest in Valkenswaard rijden om te zien of ik tussen alle groene Amba's nog iets blauws zie staan...
Zonde kwam er ook al te laat achter dat de laatste twee B88's maar tot en met december redenquote:Op donderdag 28 februari 2013 15:36 schreef springer1980 het volgende:
[..]
Ben vandaag langs VDL aan de Vest in Valkenswaard gereden. Het terrein staat barstensvol met groene Amba's. In de hoek waar eerst de B88 Trolly's stonden stond nu niks meer dus waarschijnlijk zijn ze of verkocht of afgevoerd naar een sloperij.
Alleen de blauwe Berkhofjes stonden er nog, zelfs de oude Alliances van Midnet en Hermes zijn vanaf de weg niet meer te zien, zo vol staat het daar nu. Ik heb zo'n vermoeden dat een hoop amba's ook een enkeltje sloperij krijgen. Ergens in de buurt van Arnhem / Nijmegen moet ook nog een terrein zijn vol met ex Breng amba's...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |