abonnement Unibet Coolblue
pi_119974108
Waar at jij vandaag, (eer-)gisteren, ergens deze week?

Is dat restaurant met de michelinster, het simpele eetcafé of je lokale chinees een aanrader of zou je het liefst de tijd willen terugdraaien zodat je een andere keus had kunnen maken omdat het er zo walgelijk was?

Voor de langere verslagen kun je terecht in de topics van het restaurant zelf, of open er een .

Waar?
Wanneer?
Wat at je?
Impressie?
Kosten?
Cijfer?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 5 december 2012 @ 22:24:13 #2
63722 z80
I fink you freaky
pi_119976454
oeps, sorry niet gezien dat ik de laatste post had.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_119992140
Waar : Sakana, Den Bosch
Wanneer : twee dagen geleden
Wat at je : Sushi, Sashimi, Teppan Yaki.
Impressie : sfeervol, modern, schoon,snelle en vriendelijke bediening.
Kosten :32 euro met drankjes
Nog een keer?: Hell yeah.
Cijfer : 8
Hell is empty and all the devils are here.
pi_120016278
quote:
14s.gif Op woensdag 5 december 2012 00:52 schreef golfer het volgende:

[..]

We gaan in maart er naartoe. ^O^
Wanneer in maart? Ik ga de derde :)
pi_120017050
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 22:05 schreef nijenhuisjeroen het volgende:

Wanneer in maart? Ik ga de derde :)
19 maart.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_120017118
Waar?
Elvi, Utrecht. Stond in de lekker voor het eerst, om de hoek, dus maar eens proberen!
Wanneer?
Vorige week vrijdag
Wat at je?
Vooraf de pata negra, hoofdgerecht de hele kreeft, als nagerecht de carrot cake
Impressie?
Gezellig restaurant, intieme sfeer en toch voldoende privacy.
Pata negra met "krokant" gepocheerd ei en hollandaise was subliem. Fantastisch gerecht. Alle smaken kwamen samen, goede kwaliteit producten. Echt niets op aan te merken. Origineel voorgerecht!
Kreeft a;s hoofdgerecht viel ietwat tegen. Was simpel gerecht (hele kreeft + hollandaise en frietjes + salada). Qua bereiding niets op aan te merken, had alleen wat spannender gekund en betere garnituur / bijgerechten.
Carrot cake als dessert was prima.
Kosten?
In totaal 120 euro kwijt voor 2 personen incl. wijn.
Cijfer?
7,5. Volgende keer ander hoofdgerecht proberen
pi_120017643
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 22:20 schreef golfer het volgende:

[..]

19 maart.
Aha, zal ik wel vast even voorproeven ;)
pi_120142094
&Samhoudplaces afgelopen vrijdagavond.
Klik

Impressie van de kaart. Onderste twee gemist op de foto.

Of online klik

impressie:

Je komt het pand binnen door de lounge met dito publiek (vrij leeg dat wel). Keurig ontvangen en naar boven begeleid waar alle tafels een mooi zicht hebben over Amsterdam. De inrichting is kwalitatief dik in orde en het is een kwestie van smaak maar ik vond bijna alles mooi. De tafel was prachtig en de stoelen zaten heerlijk. Ik vind de inrichting ook prettig, niet te vol. De helft van het gezelschap achte het iets te kaal en weinig warm de andere helft had die gevoelens niet. Op het grote geheel slechts een klein detail. De tafel was ruim voor het aantal personen. Misschien zelfs iets te ver van elkaar wat ons opviel maar wederom is het letten op details. Ik vermoed dat we met 5 aan een eventueel 6 persoons tafel zaten en vandaar wat ruimer gevoel.

We kwamen er voor de gezelligheid in eerste instantie en uiteraard een beetje voor het eten. Ik onthoud alleen echt nooit wat er allemaal was en wat we hebben gegeten met welke ingrediënten en op welke wijze bereid. De details kunnen me eerlijk gezegd ook weinig boeien. Dus per gerecht bespreken zit er niet in.

Om te beginnen ook 6 amuse's. Gelukkig de laatste drie bij elkaar anders waren we om 04.00 nog niet thuis geweest verwacht ik. De lekkerste was de Corn tortilla (zie menu). De Belon oesters waren .... vies. Niemand aan onze tafel kon daar iets mee of heeft ze opgegeten. Dat werd aan de kant geschoven.

Allen aan tafel hebben het 6 gangen chef's menu genomen dus iedereen heeft het zelfde gegeten.
De 6 gangen zijn gepasseerd zonder echt hoogtepunt en of dieptepunt voor ons. Ik vond het beter worden naarmate de avond vorderde en de laatste twee gerechten waren mijn favoriet. Wat opviel en een absoluut hoogtepunt waren de wijnen. De wijnkeuze was voortreffelijk en bij elke gang was er weer een perfect passende wijn.1 van de beste passende wijnarrangementen waar ik ooit van heb mogen genieten.

Wat met name is bijgebleven bij het diner was dat er veel te veel crème'tjes van het ene of ander, een sausje van dit of dat, een mousse van .... het was gewoon teveel van dat. Het was daardoor een wat zware, vettige maaltijd. Ik had de neiging om om die crème en mousse heen te gaan eten. In het begin is dat heel spannend en wacht je op de volgende hap wat er gaat komen. Welke smaak weet je te bereiken en om welke hoek staat er weer een verrassing. Maar dit was dus teveel.

De bediening was goed tot perfect. 1 van de dames aan onze tafel was een genot om aan tafel te hebben. Met sommige andere had ik iets minder maar was nog steeds voldoende. De kledingkeuze voor het bedienend personeel was ons over het algemeen iets te casual. Mensen op sneakers is was mij betreft niet nodig.

Het afsluitende kaasplankje was wederom prima.

De samenvatting van de avond was dat het redelijk was het niveau en prijs in acht nemend. Uitmuntend om nooit vergeten te gegeten? Dat helaas niet en dat is wel iets waar je op hoopt. We hebben heel prettig gezeten met heerlijke wijnen en fijn personeel. Ik zal er niet zo snel naar terug gaan. Het menu had te weinig hoogvliegers en onvergetelijke gerechten om dat voor elkaar te krijgen. Ik keek van tevoren wel naar uit en ik ben zeer content dat ik er ben geweest en het heb mogen ervaren. Ik ben ook niet teleurgesteld maar ook niet verrast.

Kosten: Niet belangrijk

De chef van de avond Moshik Roth
pi_120144350
Leuk verslag, Godtje.
Wat was er mis met de oesters?
En vind je het wel die 2 sterren die Moshik mocht houden waard?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_120144955
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 12:10 schreef golfer het volgende:
Leuk verslag, Godtje.
Wat was er mis met de oesters?
En vind je het wel die 2 sterren die Moshik mocht
Met die oester op zich niks maar voor ons paste het gerecht echt niet in elkaar. Een vieze drap van saus er overheen. Het klopte smaaktechnisch niet. Smaken verschillen maar 5 mensen bij wie je de mond ziet verschieten bij de eerste hap dan is er denk ik toch iets mis.

En de sterren..... tja wie ben ik, 1 ster was naar mijn bescheiden mening beter passend geweest.
Daaronder zou ik ze zeker tekort doen.
pi_120156898
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 10:53 schreef Godtje het volgende:
&Samhoudplaces afgelopen vrijdagavond.
Klik

Impressie van de kaart. Onderste twee gemist op de foto.
[ afbeelding ]
Of online klik

Hoe werkt die kaart? :?
  maandag 10 december 2012 @ 17:59:11 #12
131800 Tarado
capô de fusca
pi_120156932
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 17:58 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Hoe werkt die kaart? :?
Alles wat je leest ligt op het bord per hoofdstukje zeg maar
pi_120189533
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 17:58 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Hoe werkt die kaart? :?
Je hebt een gerecht 'Jodium', een gerecht 'Terroir'. Enz ;)
  dinsdag 11 december 2012 @ 15:49:04 #14
355733 JaafkeGB
Nimmer te vertrouwen
pi_120193326
Iemand ooit bij NAPOLI in haarlem gegeten?
Zaterdag daar een tafeltje op aanraden van een kennis..
  dinsdag 11 december 2012 @ 15:50:23 #15
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_120193386
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 15:49 schreef JaafkeGB het volgende:
Iemand ooit bij NAPOLI in haarlem gegeten?
Zaterdag daar een tafeltje op aanraden van een kennis..
Zou je dat wel doen?
Onze recensie.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 11 december 2012 @ 16:16:48 #16
355733 JaafkeGB
Nimmer te vertrouwen
pi_120194461
quote:
11s.gif Op dinsdag 11 december 2012 15:50 schreef golfer het volgende:

[..]

maar voorlopig staat deze gelegenheid zeker niet in de top van in onze favoriete Italiaanse restaurants van Haarlem.
wat zou u dan adviseren??

Mijn vriendin is gek op de italiaanse keuken, haar oom had dit als tip gegeven. maar ben benieuwd wat u dan zou zeggen?
pi_120194564
Novecento of la Forca zou ik eerder aanraden.

of La Capannina in Bloemendaal bij mijn Griekse vriend. :P
  dinsdag 11 december 2012 @ 16:22:31 #18
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_120194751
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 16:18 schreef Godtje het volgende:
Novecento of la Forca zou ik eerder aanraden.

of La Capannina in Bloemendaal bij mijn Griekse vriend. :P
Inderdaad alle 3 goed. Voorkeur voor La Forca.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_120194936
Godtje leuk verslag! Maar die kop van Moshik hoeft nou ook weer niet :D
pi_120195298
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 16:26 schreef Bluezz het volgende:
Godtje leuk verslag! Maar die kop van Moshik hoeft nou ook weer niet :D
Nou als je er gaat eten staat hij ook vol in beeld door de zeer open keuken.
Ze hebben ook een bar waarbij je rechtstreeks aan een soort keuken aquarium zit.

Hij zelf staat nog meer in beeld inclusief schreeuwende commentaren. Het was ook randje of dat het ging halen in het verslag... maar als sidenote bij deze.

Hij staat dus echt vrij open en bloot in de zaak en wij zaten nog geen 3 seconde of hij knalt al iets keihard op de grond en begint tegen de keuken te schelden. Leuk zo een excentrieke chef maar ik kom wel voor de gezelligheid. Dat spurtelde nog iets na maar daarna was het gelukkig rustig zodat wij er geen last meer van hadden.

Hij kwam nog wel even aan tafel uiteraard maar zo wereldvreemd komt de beste man over dat er geen leuk gesprek mee aan is te knopen. Dat is voor de rest ook niet zijn taak en dat is prima.
pi_120210551
Hij kwam in het Brouwerskolkje ook een keer aan ons tafeltje om ergens iets in te spuiten (moleculair) met zo'n spuitje... totaal autistisch en alsof wij er niet zaten. Niet eens je aankijken, hij draaide zijn riedeltje af, spoot het goedje in het gerecht en liep weer terug.. t had voor ons niet eens gehoeven :')
pi_120242249
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 22:34 schreef Bluezz het volgende:
of wij er niet zaten. Niet eens je aankijken, hij draaide zijn riedeltje af, spoot het goedje in het gerecht en liep weer terug.. t had voor ons niet eens gehoeve
Ja, praten is in elk geval niet zijn sterkste punt. In de winter naar lastage in het voorjaar naar aan de poel en met kerst naar van de markt. Misschien zijn de chefs daar spraakzamer.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 19 december 2012 @ 09:52:20 #23
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_120497956
Waar? De Bokkesteeg http://www.debokkesteeg.nl/ Santpoort-Noord
Wanneer? Gister. Het was vijf jaar geleden dat ik er voor het laatst heb gegeten. Ik vond het toen erg lekker
Wat at je? - Seizoenssalade: Eendenborst, salade, paddenstoelen, blue stilton
- Eendenborst met z'n boutje gekonfijt in ganzenvet,op een puree van pompoen en saus van rode wijn en paddestoelen
Impressie?



Ja Tweemaal eendenborst. Maakte mij niet uit want ik heb heel erg lekker gegeten. :9. Het was goed vlees. Toe had ik Ierse koffie. Het was weer lekker. Mijn tafelgenoten waren ook tevreden. :)
Kosten overall geen idee. Heb niet hoeven afrekenen.

Buurman had nog wel een echt dessert. Een Santpoorts Zooitje :P
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_120500887
Dat ziet er lekker uit allemaal! En eendenborst is gewoon erg :9 :9
  woensdag 19 december 2012 @ 11:26:38 #25
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_120501045
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 11:21 schreef Bluezz het volgende:
Dat ziet er lekker uit allemaal! En eendenborst is gewoon erg :9 :9
Heel lekker idd, wij eten het vaak.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 19 december 2012 @ 13:02:09 #26
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_120504090
-

[ Bericht 99% gewijzigd door golfer op 19-12-2012 13:13:44 ]
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_120504706
Restaurant Mario, Neck
http://www.restaurantmario.nl/mario_home/

Ter gelegenheid van de verjaardag van golfer hebben we gebruik gemaakt van een Grouponaanbieding die tegen een aantrekkelijk tarief een 7-gangendiner, overnachting en ontbijt bij Restaurant Mario in Neck bevatte.
Midden tussen de weilanden in de Wormerpolder gelegen bestaat dit restaurant intussen vanaf 1967 en hoewel de naamgever niet meer de scepter zwaait is het nog steeds een familiebedrijf. In 2000 kreeg Mario zelfs een Michelinster, die ze weer in 2007 kwijt zijn geraakt.
Vriendelijke ontvangst en vervolgens naar goede, simpele maar voor het doel voldoende, kamer gebracht en vervolgens aan tafel. Nette, beetje rustieke inrichting. Vriendelijke, soms wat minder oplettende, bediening.

Hoewel er de mogelijkheid was om bij het 7 gangen-diner een bij elke gang passend wijnarrangement te nemen besloten wij onze eigen wijnkeuzes te maken.
Allereerst een glaasje Prosecco, daarna bij de eerste paar gangen een fles door hen zelf geïmporteerde Chardonnay, een Poderi la Collina.

Verder was er gedurende de maaltijd volop keuze uit allerlei lekkere zelfgemaakte broodjes:



Amuses
Als eerste kwam er een leisteen met 4 kleine amuses op tafel.
Van rechts naar links: een crostini met roomkaas, een pomodore uit de oven gevuld met broodkruim en basilicum, een cakeje van eekhoorntjesbrood met truffel gelei en tenslotte een bitterbal van risotto met kaas.



Gerecht 1:
Degustazione di ricchi sapori dal mare, oftewel:
een brandade van Kabeljauw, gebakken St. Jacobschelp, een mozaiek van gemarineerdre inktvis, een gamba uit de oven omwikkeld met spaghetti, vergezeld door een pommodore, een kappertje en 2 soorten mayonaise, waarvan er eentje gemaakt was van inktvisinkt.



2e gerecht:
Bresaola,
Huisgemarineerd en gerookt rundvlees met lamellen van parmezaan, radicchio, rucola en een dressing van 3 jaar oude aceto balsamico.



3e gerecht:
Spaghetti alle cime di rape con bagna cauda,
Spaghetti met raapstelen, bagna cauda (saus met ansjovis), een plak aubergine en jus met zwaardvis.



4e gerecht:
Oorspronkelijk stond er op het menu Zeeduivel omwikkeld met Tiroler spek, maar die was vervangen door op de huid gebakken Zeebaars op een saus van borlottibonen en een schuim van peterselie met daarbij gefrituurde bloemkool.
Wat ons betreft het minste gerecht, want we hadden het idee dat de zeebaars vanuit de diepvries ontdooit was en doordat die niet echt goed knapperig op de huid gebakken was had ie een wat zompige structuur en smaak.



5e gerecht:
Crespelle alla Valdostana,
Een streekgerecht van flensjes gevuld met Fontinakaas en ham,op gesmolten Fonduta (een soort kaassaus) en een kalfsjus.



6e (hoofd)gerecht:
Anatra,
Eendenborst, geserveerd met een puree van pompoen, op een bedje van witte kool met wat morilles en vergezeld door een saus van morilles.
Hierbij dronken we een los glas rode wijn uit het wijnarrangement.



7e (dessert)gerecht:
Cannelloni all'Amaretto con mousse al cioccolato blanco e gelato alla vaniglia,
Een cannelloni (geen pasta, maar van gelei gemaakt) gevuld met witte chocolademousse, vanille-ijs vergezeld door gemarineerde sinaasappel en nootjes.



Tenslotte namen we natuurlijk ook nog cappuccino en een dubbele espresso met een glaasje (niet voldoende gekoelde) Limoncello en een glas Sambuca, vergezeld door friandises.



Moe en voldaan (op een paar kleine details na) gingen we na ruim 3 en een half uur naar onze kamer om ons bedje in te rollen en vervolgens maakten we 's morgens gebruikt van een werkelijk uitstekend ontbijt (geen buffet) waarbij o.a. een omeletje, tomaat, rucola en geitenkaas met honing, allerlei lekkere soorten brood en veel verschillende soorten beleg en fruit gereserveerd werd.

Restaurant Mario heeft dan weliswaar geen Michelinster meer, maar is nog steeds 1 van de beste Italiaanse restaurants van Nederland en werd eerder dit jaar terecht onderscheiden met de Mondo Italia Award.

Prijs/Kwaliteit : een 8

[ Bericht 0% gewijzigd door Blues op 19-12-2012 13:30:42 ]
  woensdag 19 december 2012 @ 13:27:47 #28
131800 Tarado
capô de fusca
pi_120505016
Weer een prachtig verslag van Bluezz en golfer ^O^ , wat me wel opvalt is dat jullie meestal ergens eten als er een speciale aanbieding of korting is, daar is uiteraard helemaal niets mis mee maar als het cijfer gegeven wordt vraag ik me dus af of je dat ook zou geven als je er voor de normale prijs zou eten.
pi_120505104
Jammer dat er geen zeeduivel was! En ik zie geen raapsteeltjes bij de spaghetti of zoek ik tevergeefs naar iets wat groen is? Zo heb ik overigens nog nooit bij een Italiaan gegeten O-)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_120505184
Ik was ook verbaasd toen ik het net las op de menukaart :D

Het ontbijt was overigens een 10 _O_
  woensdag 19 december 2012 @ 16:00:41 #31
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_120511220
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 13:27 schreef Tarado het volgende:
Weer een prachtig verslag van Bluezz en golfer ^O^ , wat me wel opvalt is dat jullie meestal ergens eten als er een speciale aanbieding of korting is, daar is uiteraard helemaal niets mis mee maar als het cijfer gegeven wordt vraag ik me dus af of je dat ook zou geven als je er voor de normale prijs zou eten.
Uiteraard houden we rekening met de eventuele korting of aanbieding bij het geven van een prijs/kwaliteitscijfer. Maar we eten ook nog wel eens gewoon voor normale prijzen. Overigens kan je, als je een beetje slim zoekt, bijna altijd wel overal met een korting of aanbieding terecht.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_120511470
Ziet er allemaal echt heerlijk uit B&G! Maar dat toetje van de buurman van Borisz zou ik ook wel willen :9. Kwamen daar nog bijgerechten bij?
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  Moderator / Redactie Sport woensdag 19 december 2012 @ 16:14:32 #33
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_120511809
Bij ons had je er nog patat en salade naast :)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 29 december 2012 @ 22:36:15 #34
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_120931692
Vandaag had pa gereserveerd bij Colors in Wageningen. http://www.colorsworldfood.nl/ Concept de wereldkeuken in kleine porties.

We besloten om een proeverij van diverse gerechten te nemen. Kost 27,50 pp. We waren in totaal met z'n drieën. Had mijn camera niet mee, dus foto's met mobiel.

De eerste ronde was een koude ronde.
Met Carpaccio
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Paté van gevogelte volgens Frans recept met pistachenoten, rozijnen en een compôte van pruimen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Indonesische salade van komkommer, taugé en tahou met een knoflook-ketjapdressing
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sushi van garnaal, avocado en prei geserveerd met sojasaus en wasabicrème
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er waren al een paar Sushistukjes gegeten voordat de foto werd genomen ;). Wat zullen we zeggen. Het was lekker, maar ik had niet zo iets van goh hier kom ik voor terug. Paté was het lekkerst.

De tweede ronde was warm.
Champiñones al ajillo, gebakken champignons met knoflook en koriander
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gebakken koraalvisfilet in kokossaus uit Zanzibar
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Cubaanse lamstoofschotel met seranoham, paprika, port en witte wijn
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Indiase keema kofta (kruidige lamsgehaktballetjes)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gamba’s (5 stuks) op Spaanse wijze, met knoflook-tomaten toast
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En erbij patattekes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het smaakte allemaal prima, maar ik had niet echt van laat ik er nog eens gaan eten. De paddenstoelen vond ik verrassend lekker. Enig echte minpunt was de koraalvis die een minuutje te lang had gehad. Ik vind een proeverij altijd best wel leuk alleen zoals bij die kofta krijg je twee stokjes als je met z'n drieën bent. Dan moet je weer lastig gaan doen met het verdelen van de buit, knal er dan een derde stokje bij. Scheelt weer moeilijk doen aan tafel.

Ik heb twee desserts op de foto gezet
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Om eerlijk te zijn kan ik betere Brownies en Cheesecake(Niet op de foto) maken. Op de tweede foto zie je een notentaart. Het smaakte allemaal wel, maar niet van kom nog en portie.

Cijfer: 6,5. Slecht is het niet, maar ik zal er niet zo snel weer terug komen(al is het dat ik niet in de buurt woon :P). Het is gewoontjes en wil toc
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zaterdag 29 december 2012 @ 23:15:01 #35
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_120934106
Wat was er Cubaans aan dat lam?
Had ie een Havanasigaar in z'n mond?

Verder een soort Specktakel (die je vast wel uit Haarlem kent) in tapasvorm?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 29 december 2012 @ 23:27:59 #36
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_120934919
Zo iets ja. Alleen hoop ik dat Specktakel wat meer spannende gerechten op de kaart heeft staan dan deze toko
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zaterdag 29 december 2012 @ 23:28:06 #37
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_120934923
Cubaanse lamsstoofschotel met serano ham en port? Spaanse ham, portugeese wijn?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_120997803
Waar?
De Bierfabriek , Amsterdam

Wanneer?
Gisteren

Wat at je?
De befaamde biologische geroosterde kip, die van Johannes van Dam een 9.5 kreeg. Dat kreeg hij van mij ook, superlekker! Ik heb nog nooit zo'n heerlijke geroosterde kip gegeten, vol van smaak en zelfs het velletje was lekker. Ik heb alles opgegeten. De kip werd geserveerd met huisgemaakte frieten en mayo die ook heel erg lekker waren.

Daarnaast hadden we als voorgerecht de ''luxe vegetarische bitterballen'' die Johannes van Dam ook aanraadt, en die waren ook geweldig (en huisgemaakt). Ze hadden vier varianten die allemaal een pittige, aziatische vulling hadden. Echt smullen! Ik heb genoten van mijn avondje hier.

Impressie?
Leuke sfeer, ongedwongen en een ruime zaal. Er lag bij binnnenkomst pinda's op tafel die je mag doppen en je mag de huls gewoon op de grond gooien. Een no-nonsense café. Met lekker bier ook nog.

Kosten?
13,50 voor het kippetje met bijgerechten (super goedkoop!) en 7 euro voor de luxe bitterballen. Total met een drankje 23.50 per persoon, een zeer schappelijke prijs!

Cijfer?
Ik ga mee met Johannes van Dam, van mij krijgt ie een 9.5 :) ^O^
pi_120999315
Geroosterde kip is heerlijk! Alleen super goedkoop is t niet in vergelijking met andere restaurants (tussen de 9 a 12 euro). Duurder dan 13,50 had dus jammer geweest.

Is t makkelijk bereikbaar?
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_120999701
quote:
1s.gif Op maandag 31 december 2012 09:55 schreef FutureFairytale het volgende:
Geroosterde kip is heerlijk! Alleen super goedkoop is t niet in vergelijking met andere restaurants (tussen de 9 a 12 euro). Duurder dan 13,50 had dus jammer geweest.

Is t makkelijk bereikbaar?
Het is maar 5 minuten lopen van centraal station Amsterdam :)

En ik vind 13,50 voor een hoofdgerecht echt niet duur, het is een hele biologische kip hè, dat kost in een supermarkt al gauw 10 tot 12 euro zonder bereiding en extra's :)
pi_120999787
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 10:13 schreef Selestha het volgende:

[..]

Het is maar 5 minuten lopen van centraal station Amsterdam :)

En ik vind 13,50 voor een hoofdgerecht echt niet duur, het is een hele biologische kip hè, dat kost in een supermarkt al gauw 10 tot 12 euro zonder bereiding en extra's :)
ga ik onthouden!
En tis voor een gem. hoofdgerecht niet duur maar voor een hele kipgerecht ook niet goedkoop want die zijn altijd laag geprijsd.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_120999808
quote:
1s.gif Op maandag 31 december 2012 10:16 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

ga ik onthouden!
En tis voor een gem. hoofdgerecht niet duur maar voor een hele kipgerecht ook niet goedkoop want die zijn altijd laag geprijsd.
Ok dat kan, zo vaak eet ik niet buiten de deur ;) Ik nam dat alleen aan van mijn vader, die meestal wel veel buiten de deur eet ;) Maar ja.. Die heeft inderdaad wel andere opvattingen over wat goedkoop is ;)
  maandag 31 december 2012 @ 10:18:52 #43
131800 Tarado
capô de fusca
pi_120999844
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 10:17 schreef Selestha het volgende:

[..]

Ok dat kan, zo vaak eet ik niet buiten de deur ;) Ik nam dat alleen aan van mijn vader, die meestal wel veel buiten de deur eet ;) Maar ja.. Die heeft inderdaad wel andere opvattingen over wat goedkoop is ;)
Ik vind het ook goedkoop hoor voor een kwaliteitskip
pi_120999871
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 10:18 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ik vind het ook goedkoop hoor voor een kwaliteitskip
Ja in de supermarkt betaal je voor alleen de filet al 6 euro als het biologisch is. Ik kan het ook niet duur vinden.
  maandag 31 december 2012 @ 10:21:33 #45
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_120999928
Een hele biologische kip kost bij onze biologische slager meer dan 20 euro. Dan heb je wel een kip van tegen de 2,5kg. Kemper Landhoen.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_120999993
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 10:21 schreef Isegrim het volgende:
Een hele biologische kip kost bij onze biologische slager meer dan 20 euro. Dan heb je wel een kip van tegen de 2,5kg. Kemper Landhoen.
Ja zo'n grote is het niet :) Maar genoeg voor één persoon, je hebt erna echt geen honger meer :)
  maandag 31 december 2012 @ 10:29:02 #47
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_121000140
Ik ben dol op echt goede kip, dus ik ga 'm onthouden voor als ik nog eens in 020 kom.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_121000645
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 10:17 schreef Selestha het volgende:

[..]

Ok dat kan, zo vaak eet ik niet buiten de deur ;) Ik nam dat alleen aan van mijn vader, die meestal wel veel buiten de deur eet ;) Maar ja.. Die heeft inderdaad wel andere opvattingen over wat goedkoop is ;)
Ik denk dat het verschil is in de term biologisch want de kippen die ik heb gegeten voor ongeveer 9 a 10 euro waren niet biologisch en dat zal vast wel iets schelen ;)
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  maandag 31 december 2012 @ 11:48:28 #49
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_121002613
Bioligische kip is een factor 2-10 duurder dan plofkip, afhankelijk van welk kipdeel je koopt. Biologische kipfilet is doorgaans ongeveer net zo duur als ossehaas. :P
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  maandag 31 december 2012 @ 12:04:56 #50
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_121003216
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 11:48 schreef Isegrim het volgende:
Bioligische kip is een factor 2-10 duurder dan plofkip, afhankelijk van welk kipdeel je koopt. Biologische kipfilet is doorgaans ongeveer net zo duur als ossehaas. :P
Geef mij dan maar een mooi stuk rundvlees of lam, hebben ook gewoon in de weide gelopen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 31 december 2012 @ 12:25:48 #51
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_121003998
quote:
1s.gif Op maandag 31 december 2012 12:04 schreef Pietverdriet het volgende:

Geef mij dan maar een mooi stuk rundvlees of lam, hebben ook gewoon in de weide gelopen.
Dat dus.
Belachelijk die overgeprijsde kippen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 31 december 2012 @ 12:27:14 #52
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_121004052
Nee, 'gewone' kip is heftig onderprijsd.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  maandag 31 december 2012 @ 12:33:58 #53
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_121004326
Een hele bio-kip is al verkrijgbaar vanaf ¤6 per kg, dat valt toch mee?
pi_121004668
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 12:27 schreef Isegrim het volgende:
Nee, 'gewone' kip is heftig onderprijsd.
Inderdaad. En vroeger, voor de massale industrialisering van de vee-industrie was kip het duurste vlees om op tafel te zetten. Dat komt omdat er voor een normale verzorging van een kip veel ruimte nodig is. Tegenwoordig heet dat ''biologisch'', vroeger heette dat ''gewoon''.. Vlees was vroeger sowieso een stuk duurder, om dezelfde reden. Het gewone volk mocht blij zijn als ze wat restvlees te pakken kregen.

Maar goed, dit was geen discussietopic over bio en niet bio toch? ;)
  maandag 31 december 2012 @ 14:15:48 #55
131800 Tarado
capô de fusca
pi_121008570
quote:
1s.gif Op maandag 31 december 2012 12:04 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Geef mij dan maar een mooi stuk rundvlees of lam, hebben ook gewoon in de weide gelopen.
Ik lust alle drie wel
  maandag 31 december 2012 @ 14:16:57 #56
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_121008626
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 14:15 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ik lust alle drie wel
Dat is niet het punt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 31 december 2012 @ 14:17:55 #57
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_121008669
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 12:42 schreef Selestha het volgende:

[..]

Inderdaad. En vroeger, voor de massale industrialisering van de vee-industrie was kip het duurste vlees om op tafel te zetten.
Bron?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_121008893
quote:
1s.gif Op maandag 31 december 2012 14:17 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Bron?
Diverse boeken over culinaire geschiedenis, oa van Johannes van Dam. Ik weet zo uit mijn hoofd niet wáár ik het precies gelezen heb, maar als je een beetje je best doet kan je er wel achter komen.

Maar dat wil jij toch helemaal niet weten Piet, het is al jaren duidelijk dat je rabiaat tegen elke vorm van biologisch vlees bent. Of het beter smaakt maakt je kennelijk ook niet uit.
  maandag 31 december 2012 @ 14:28:10 #59
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_121009093
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 14:23 schreef Selestha het volgende:

[..]

Diverse boeken over culinaire geschiedenis, oa van Johannes van Dam. Ik weet zo uit mijn hoofd niet wáár ik het precies gelezen heb, maar als je een beetje je best doet kan je er wel achter komen.
Wie claimt maakt hard

quote:
Maar dat wil jij toch helemaal niet weten Piet, het is al jaren duidelijk dat je rabiaat tegen elke vorm van biologisch vlees bent. Of het beter smaakt maakt je kennelijk ook niet uit.
Onzin, biologisch smaakt niet per definitie beter, en ik eet scharrel, betaal veel meer voor vlees als het beter is.
Maar zeggen dat biologisch beter smaakt omdat het biologisch is, is onzin.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_121009299
quote:
1s.gif Op maandag 31 december 2012 14:28 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wie claimt maakt hard

[..]

Onzin, biologisch smaakt niet per definitie beter, en ik eet scharrel, betaal veel meer voor vlees als het beter is.
Maar zeggen dat biologisch beter smaakt omdat het biologisch is, is onzin.
Wat is nou je probleem dan? Ik geef aan dat deze kip lekker is, een van de beste kippen die ik ooit gegeten heb. Vervolgens kom jij aan met de opmerking ''nou dan eet ik liever lam of rund dat heeft ook in de wei gelopen'' alsof 13,50 zo'n schandalig hoog bedrag is.. Je weet dus niet waar je over praat, want je hebt de kip nog nooit gegeten, maar roept meteen dat het te duur is. En nu claim je dat je wel bereid bent meer te betalen als het goed is?

Waar ging je punt in het begin dan over? Of zeur je gewoon meteen als het woord ''biologisch'' valt??
  maandag 31 december 2012 @ 14:45:31 #61
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_121009760
Jongens, jongens. O+ Kiptip: Makro heeft Franse boerenkip voor minder dan een tientje per hele kip. Zijn buiten opgegroeid en hebben altijd los gelopen. Niet biologisch, wel diervriendelijk en ook lekker. :Y
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_121009787
Ik gooi er maar even een on topic review tussendoor :P
Waar: Lunchcafé Vrij in Delft. Het is een lunchcafé met een Portugese (Mediterraans/ Arabisch) inslag. Je kunt er heerlijk ontbijten en lunchen en ze hebben erg goede koffie en taart. Ze maken/bakken alles zelf en importeren hun eigen koffie, wijn, olijfolie en vast nog veel meer. Het zou een beetje yuppig kunnen worden, ware het niet dat ze dit zo met volle overgave en overtuiging doen dat het 'echt' blijft.
Wanneer: gisteren
Wat at je: een high tea met twee vriendinnen. Deze was niet standaard Engels maar werelds geïnspireerd. Er waren warme hartige hapjes (focaccia met tomaat, mozzarella en pesto, quesadilla met kaas en paprika en een wrap met kip), koude hartige hapjes (broodje met chorizo en ingelegde uien, rolletje met mozzarella en zalm, dadels in Portugese gedroogde ham, Zweeds brood met geitenkaas) en zoete hapjes (pastel de nata: Portugees ei/room gebakje, chocoladetaart met noten, hazelnoot-wortel cakejes, fruitspies met slagroom, yoghurtshake met bosvruchten). En daarbij zo veel thee als je lust uit een prachtige Arabische theepot.
Impressie: De zaak zat helemaal vol, en omdat de tafels dicht op elkaar staan was het erg luidruchtig maar wel gezellig. De bediening bestaat uit vriendelijke meisjes die ondanks dat het helemaal vol zat redelijk snel waren. De hapjes waren erg lekker, heel veel verschillende smaken en daardoor steeds verrassend. Vooral de zoeten hapjes waren super! We hadden niet geluncht en begonnen dus met de nodige trek, maar aan het eind hadden we echt genoeg
Kosten: 17,50 euro per persoon. Ik vind dat vrij prijzig, maar de smaak en de aandacht voor detail van de keuken en bediening maken veel goed.
Proper names are scopally inert.
Normality is an invention of the power.
pi_121009882
Kan de kipdiscussie elders worden voortgezet. Open een nieuw topic of ga er over slowchatten in: CUL / [CUL Slow Chat] Boskippen doen (heel toepasselijk ;) ) Alvast bedankt!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_121010116
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 14:45 schreef Isegrim het volgende:
Jongens, jongens. O+ Kiptip: Makro heeft Franse boerenkip voor minder dan een tientje per hele kip. Zijn buiten opgegroeid en hebben altijd los gelopen. Niet biologisch, wel diervriendelijk en ook lekker. :Y
Dan zijn het waarschijnlijk die kippen, want er staat dat het franse boerenkippen zijn ;) Al claimen ze wel dat ze ook bio zijn :)
  maandag 31 december 2012 @ 15:17:35 #65
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_121010866
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 14:33 schreef Selestha het volgende:

[..]

Wat is nou je probleem dan? Ik geef aan dat deze kip lekker is, een van de beste kippen die ik ooit gegeten heb. Vervolgens kom jij aan met de opmerking ''nou dan eet ik liever lam of rund dat heeft ook in de wei gelopen'' alsof 13,50 zo'n schandalig hoog bedrag is.. Je weet dus niet waar je over praat, want je hebt de kip nog nooit gegeten, maar roept meteen dat het te duur is. En nu claim je dat je wel bereid bent meer te betalen als het goed is?

Waar ging je punt in het begin dan over? Of zeur je gewoon meteen als het woord ''biologisch'' valt??
Nee, ik reageerde op de post dat je voor de prijs van biologische kip ook haasbiefstuk krijgt, en dat ik dan liever rundvlees of lam eet dan kip.
Neem een champagne en wind je niet zo op.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_121010890
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 14:48 schreef Isabeau het volgende:
Kan de kipdiscussie elders worden voortgezet. Open een nieuw topic of ga er over slowchatten in: CUL / [CUL Slow Chat] Boskippen doen (heel toepasselijk ;) ) Alvast bedankt!
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  maandag 31 december 2012 @ 15:18:36 #67
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_121010919
quote:
14s.gif Op maandag 31 december 2012 15:18 schreef Mirjam het volgende:

[..]

Sorry, zag hem pas na posting
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 31 december 2012 @ 17:27:31 #68
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_121016403
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 08:13 schreef Selestha het volgende:
13,50 voor het kippetje met bijgerechten (super goedkoop!) en 7 euro voor de luxe bitterballen. Total met een drankje 23.50 per persoon, een zeer schappelijke prijs!
Leuk concept voor mooie prijs! Als ze in Rotterdam zouden zitten zou ik er zeker eens gaan eten. Helemaal goed voor als je een keer niet wilt koken en ook geen zin in uitgebreid uit eten of junkfood hebt.
  maandag 31 december 2012 @ 17:44:03 #69
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_121017045
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 17:27 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Leuk concept voor mooie prijs! Als ze in Rotterdam zouden zitten zou ik er zeker eens gaan eten. Helemaal goed voor als je een keer niet wilt koken en ook geen zin in uitgebreid uit eten of junkfood hebt.
Maar naar 020 gaan is je teveel van het goede?
Verder ben ik het met je eens.
Menig pizzeria vraag dat bedrag voor een baggerpizza
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 31 december 2012 @ 17:52:04 #70
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_121017315
quote:
1s.gif Op maandag 31 december 2012 17:44 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Maar naar 020 gaan is je teveel van het goede?
Voor gewoon een hapje eten? Absoluut! :Y
En voor bijzondere hapjes eten mijd ik Adam liever ook. :Y
pi_121141969
quote:
1s.gif Op maandag 31 december 2012 15:17 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, ik reageerde op de post dat je voor de prijs van biologische kip ook haasbiefstuk krijgt, en dat ik dan liever rundvlees of lam eet dan kip.
Neem een champagne en wind je niet zo op.
Ok je hebt gelijk, mijn excuses :*
pi_121141983
quote:
1s.gif Op maandag 31 december 2012 17:44 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Maar naar 020 gaan is je teveel van het goede?
Verder ben ik het met je eens.
Menig pizzeria vraag dat bedrag voor een baggerpizza
Klopt, daarom snapte ik het commentaar dat het zo duur was ook niet. Dit is gewoon kwaliteit :)
  vrijdag 4 januari 2013 @ 09:57:10 #73
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_121142007
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 17:52 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Voor gewoon een hapje eten? Absoluut! :Y
En voor bijzondere hapjes eten mijd ik Adam liever ook. :Y
Kijk, over fundamentele dingen zijn we het eens.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 11:20:45 #74
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_121144515
010-paupers. :{w
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 4 januari 2013 @ 11:29:16 #75
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_121144793
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 17:52 schreef RobinOok het volgende:

En voor bijzondere hapjes eten mijd ik Adam liever ook. :Y
Confidence through competence
  vrijdag 4 januari 2013 @ 11:32:46 #76
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_121144917
quote:
12s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 11:20 schreef golfer het volgende:
010-paupers. :{w
En jij hebt nog steeds geen geit gegeten bij de gulle waard, je doet jezelf tekort!
Wat ik wel mis aan Amsterdam is het heerlijke Surinaamse eten in de Bijlmer. Enige wat ik mis eigenlijk aan Nederland, de Surinaamse keuken.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 11:36:19 #77
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_121145061
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 11:32 schreef Pietverdriet het volgende:

En jij hebt nog steeds geen geit gegeten bij de gulle waard, je doet jezelf tekort!
We zijn ervoor aan het sparen en dan willen we er een keer samen met jou en je man er heen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 4 januari 2013 @ 13:08:07 #78
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_121148103
Waar? Taverna Aphrodite in Doorn
Wanneer? Woensdag 2 januari 2013
Wat at je? Via Vakantieveilingen had mijn vriend een bon gewonnen om een 6-gangen tapas-menu te gaan eten bij Aphrodite. Ik zou eigenlijk niets aan mijn verjaardag doen, maar mijn virend had als verrassing gereserveerd.
We houden allebei van Grieks eten, dus waren erg benieuwd naar wat de kok ons te bieden had. Wat een verschrikking zeg :{
Gang 1: 2 pitabroodjes en een schaal met een bolletje tzatziki, en 2 bolletjes salade
Gang 2: 2 schalen met 4 stukjes tilapiafilet (2x2 cm) op 1 schaal waren ze licht gekruid, op de andere lagen ze in witte saus
Gang 3: 2 lapjes gegrild varkensvlees en een schaaltje met 5 blokjes kipfilet in kerriesuas
Vervolgens werden er twee schaaltje met vanille-ijs, slagroom uit een spuitbus en wat streepjes chocoladesaus voor ons neergezet. Er werd gevraagd of we nog koffie wilden en toen mijn vriend aangaf dat hij we verwachtten dat er nog een aantal gangen zouden volgen, werd hier lacherig op gereageerd.
Impressie? Lekker makkelijk mensen lokken op deze manier, maar ik verwacht niet dat er veel mensen terug gaan komen... Na de koffie werden we volkomen genegeerd en zijn we vertrokken.
Kosten? Geen idee, mijn vriend betaalde. Feit is dat elke cent er één teveel was
Cijfer? 2
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  vrijdag 4 januari 2013 @ 13:30:08 #79
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_121149010
Hebben jullie er wel een klacht over ingediend, Muck?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 4 januari 2013 @ 13:33:30 #80
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_121149146
Dat hebben we :Y
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  vrijdag 4 januari 2013 @ 13:37:22 #81
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_121149303
Wat rampzalig zeg. Grappig om te zien dat die twee superpositieve recensies van 16 en 17 november op Iens over dit restaurant overduidelijk fake zijn.
It's not a lie, if you believe
  vrijdag 4 januari 2013 @ 13:38:55 #82
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_121149374
Snap dat soort gastheerschap niet, op die manier krijg je de bezoekers niet meer terug en in deze tijd is je reputatie via internet snel slecht.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_121149972
Wat een mislukt restaurant dat taverna aphrodite in Doorn zeg! Theoretisch zou je er wel een 6-gangen 'diner' van kunnen maken, maar ze weten zelf natuurlijk ook wel dat het misleidend is :') Zaten er nog bijgerechten bij? (brood, salade, groente?)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 4 januari 2013 @ 13:56:18 #84
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_121150096
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 13:37 schreef 18konijn het volgende:
Wat rampzalig zeg. Grappig om te zien dat die twee superpositieve recensies van 16 en 17 november op Iens over dit restaurant overduidelijk fake zijn.
Dat valt wel op hè? :D

Ik snap het ook niet Piet...

En Isa, er stond een schaaltje patat bij de vlees-gang, maar die werd ook snel weer meegenomen. Bij de visgang was een schaaltje rauwkost aanwezig.
In theorie hebben we zes dingen gegeten ja, maar zo kan ik ook een restaurant beginnen natuurlijk _O-
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_121150265
Lunchen bij Loetje
Vandaag oudekerk, van de week overveen.

http://www.loetje.com/

Beide keren club sandwich genomen want ik ben gek op de club :9 Extra lekker met wat frietjes.
Vandaag wel de club zalm genomen. :9

Conclusie: Lekker! Loetje :9

Tip: Je kan ook aanleggen met je sloep bij oudekerk en serveren ze heerlijk biefstuk op de boot! O+
pi_121152392
Waar? De lekkere winkel , Dorpsstraat (Zoetermeer)
Wanneer? 3 weken geleden
b]Wat at je?[/b] Grote patat zonder, broodje kipcorn curry, kipschnitzel (+ vanille milkshake medium)
Impressie? Lekker! En de service is geweldig. Je kan daar gewoon zitten, ze vragen je bestelling, je kan een kaart krijgen, en ze zijn zeer klantvriendelijk. Je kan het geen snackbar noemen, meer een cafetaria. Geweldig gewoon.
]Kosten? volgensmij rond 10-11 euro, weet niet precies meer
Cijfer? 9. ik neem altijd zonder omdat de mayo niet lekker is (mijn smaak althans) maar zonder is ook goed haha
  vrijdag 4 januari 2013 @ 15:00:34 #87
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_121152905
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 08:13 schreef Selestha het volgende:
Waar?
De Bierfabriek , Amsterdam

Wanneer?
Gisteren

Wat at je?
De befaamde biologische geroosterde kip, die van Johannes van Dam een 9.5 kreeg. Dat kreeg hij van mij ook, superlekker! Ik heb nog nooit zo'n heerlijke geroosterde kip gegeten, vol van smaak en zelfs het velletje was lekker. Ik heb alles opgegeten. De kip werd geserveerd met huisgemaakte frieten en mayo die ook heel erg lekker waren.

Daarnaast hadden we als voorgerecht de ''luxe vegetarische bitterballen'' die Johannes van Dam ook aanraadt, en die waren ook geweldig (en huisgemaakt). Ze hadden vier varianten die allemaal een pittige, aziatische vulling hadden. Echt smullen! Ik heb genoten van mijn avondje hier.

Impressie?
Leuke sfeer, ongedwongen en een ruime zaal. Er lag bij binnnenkomst pinda's op tafel die je mag doppen en je mag de huls gewoon op de grond gooien. Een no-nonsense café. Met lekker bier ook nog.

Kosten?
13,50 voor het kippetje met bijgerechten (super goedkoop!) en 7 euro voor de luxe bitterballen. Total met een drankje 23.50 per persoon, een zeer schappelijke prijs!

Cijfer?
Ik ga mee met Johannes van Dam, van mij krijgt ie een 9.5 :) ^O^
De vegetarische bitterballen, waren dat de lovebites toevallig?
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_121155845
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 15:00 schreef YskaFredriksson het volgende:

[..]

De vegetarische bitterballen, waren dat de lovebites toevallig?
Het heette volgens mij gewoon ''luxe vegetarische bitterballen''. Ik heb het woord ''lovebites'' niet gehoord ;)
pi_121180764
Waar?
Chinees-Indisch restaurant Internationaal in Almelo
Wanneer?
3 januari 2013
Met wie?
Vriend, schoonouders, schoonzusje en haar vriend
Wat at je?
Een Chinees-Indische rijsttafel en een dame blanche na
Impressie?
Vanwege mijn verjaardag ging ik met mijn vriend en schoonfamilie uit eten. We hadden pas al een keer met mijn schoonzusje en haar vriend bij de Wok gegeten, dus het leek me niet leuk om dat weer te doen. Dus gingen we gewoon bij de Chinees eten. Dit is echt 1 van de beste restaurants van Almelo, de service is er echt geweldig en op het eten is nooit wat aan te merken. Het zit altijd vol en veel bekende mensen nemen hun zakenrelaties er mee naar toe. Toen wij er gisteravond waren zat Jan Smit, de voorzitter van Heracles, er bijvoorbeeld ook te eten.

We namen een Chinees-Indische rijsttafel voor 6 personen. We zijn allemaal grote eters, dus het kwam ook schoon op. Op de tafel waar wij zaten lag een draaiplateau, zodat je het eten naar je toe kon draaien en je niet moeilijk hoefde te doen door anderen te vragen of ze wat wilden aangeven of over de tafel heen te moeten leunen. Bij binnenkomst werd je jas aangenomen, zodra je je glas leeg had werd er meteen gevraagd of je nog meer drinken wilde, en rijst, nasi en bami werd onbeperkt aangevuld. De serveerster heeft nog een leuke foto gemaakt waar iedereen op staat en we kregen aan het eind van de avond nog een kop koffie/thee van het huis. Ik kan echt niks bedenken wat niet goed was, het was een erg geslaagde avond ^O^



Kosten?
220 euro voor 6 personen
Cijfer?
9
  zaterdag 5 januari 2013 @ 01:48:38 #90
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_121181116
quote:
Bij binnenkomst werd je jas aangenomen
Dat maakt me toch altijd weer zo blij. Stel je toch eens voor dat je de hele avond met je jas aan moet blijven eten.... ;)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_121181142
quote:
12s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 01:48 schreef golfer het volgende:

[..]

Dat maakt me toch altijd weer zo blij. Stel je toch eens voor dat je de hele avond met je jas aan moet blijven eten.... ;)
Nouja, vaak genoeg moet je hem gewoon zelf aan de kapstok ophangen...
  zaterdag 5 januari 2013 @ 01:52:25 #92
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_121181261
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 01:49 schreef Sylvana het volgende:

Nouja, vaak genoeg moet je hem gewoon zelf aan de kapstok ophangen...
Dan zou ik dat zeker ook in een recensie noemen: bij binnenkomst moesten we zelf onze jas ophangen.. :+
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_121184448
Vind ik best duur voor een Chinees, 37 pp!
En koffie van het huis? Staat op het menu :P
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_121185341
Niet zeuren, golfer, ik vind dat best prettige service als je jas wordt aangenomen :P
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_121185352
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 08:11 schreef FutureFairytale het volgende:
Vind ik best duur voor een Chinees, 37 pp!
En koffie van het huis? Staat op het menu :P
Het ligt er maar net aan hoeveel je drinkt en wat je drinkt hè. Het zegt niet zoveel over de prijs van het menu als dat niet apart wordt vermeld.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 5 januari 2013 @ 10:27:03 #96
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_121185377
Ik betaal liever wat meer om wat goeds te krijgen, dan veul veur weinig wat bagger is.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_121185823
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 10:24 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Het ligt er maar net aan hoeveel je drinkt en wat je drinkt hè. Het zegt niet zoveel over de prijs van het menu als dat niet apart wordt vermeld.
Oja drank kost soms net zoveel als eten :).
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  zaterdag 5 januari 2013 @ 11:04:34 #98
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_121185854
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 11:02 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Oja drank kost soms net zoveel als eten :).
Daar wordt het geld mee verdient.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_121186497
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 08:11 schreef FutureFairytale het volgende:
Vind ik best duur voor een Chinees, 37 pp!
En koffie van het huis? Staat op het menu :P
Nog een keer koffie dus :) En de prijs is inclusief drinken. Het menu was ¤25,75 pp
pi_121204243
quote:
Toen wij er gisteravond waren zat Jan Smit, de voorzitter van Heracles, er bijvoorbeeld ook te eten.
Natuurlijk eet hij daar geregeld, is tenslotte 5 minuten rijden van zijn werk!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')