abonnement Unibet Coolblue
pi_119953447
Wat is Postcrossing?

Het idee is dat je een kaartje stuurt (een echte) naar het adres dat je uit de database hebt gekregen en dat je vervolgens ook kaartjes terug gaat ontvangen uit de hele wereld. En het werkt echt, een klein groepje FOK!ers is ondertussen verslaafd geraakt.

Schrijf je in, doe mee en deel je verhalen en ervaringen! ^O^



De site van Postcrossing!

Maar hoe werkt het dan :?
Het doel van dit project is om mensen kaarten te laten versturen naar en ontvangen uit de hele wereld. De belangrijkste stelregel is: als je een kaart verzendt, krijg je er ten minste een terug van een willekeurige Postcrosser ergens op deze wereld!

Is dat niet erg veel werk? :?
Valt reuze mee!
Het werkt, in het kort, als volgt:
1. Je vraagt een adres aan via de website
2. Je stuurt de postkaart naar dat adres
3. Je wacht totdat je zelf een kaart ontvangt
4. Je registreert de ontvangen kaart via de website

De eerste stap is om iemands adres aan te vragen. Naar dit adres stuur je een postkaart. Je ontvangt dit adres per e-mail, tezamen met een 'postcard ID', bijvoorbeeld NL-12345 waardoor die postkaart een uniek registratienummer krijgt. Je stuurt de kaart op, en wanneer de geadresseerde deze ontvangt wordt het unieke ID-nummer door hem/haar geregistreerd op de website van Postcrossing. Daarmee wordt vervolgens jouw adres naar de eerstvolgende (buitenlandse) Postcrosser gestuurd die op zijn beurt weer een nieuw adres uit het systeem aanvraagt!

Op deze manier werkt het als een soort ketting, je krijgt na het sturen van een kaart, er ook een terug van een willekeurige Postcrosser, en wie weet stuurt de geadresseerde er zelf ook wel een terug als je je adres erop zet!

Er is wel een limiet: je kunt maar een beperkt aantal kaarten 'onderweg' hebben. Elke keer als een door jou verzonden kaart aankomt, kun je vervolgens een nieuw adres aanvragen. Hoe meer kaarten je verstuurd hebt, hoe meer kaarten je onderweg mag hebben!

Wat voor postzegels moet ik gebruiken :?
Voor kaarten binnen Europa plak je een zegel 'Europa 1' (85 eurocent) en voor kaarten buiten Europaeen zegel 'Wereld 1' (95 eurocent). Vanaf 01-01-2013 gaan de tarieven omhoog.
Postzegels kun je bij de verkooppunten van PostNL kopen en ook online bij PostNL.

Mag ik nog guldenzegels plakken?
Guldenzegels mogen ook gewoon geplakt worden.
"Postzegels houden lang hun waarde. Alle gulden en euro postzegels vanaf 1977 kunt u gewoon gebruiken, als u zorgt dat die postzegels samen de waarde hebben die nodig is om uw brief of kaart te mogen versturen. Onze postzegels met een cijfer blijven ook na tariefswijzigingen geldig," aldus de website van PostNL.

• Voor Europa dient u 2 keer zoveel Nederland 1 postzegels te plakken als Europa 1 postzegels.
• Voor Wereld dient u 2 keer zoveel Nederland 1 postzegels te plakken als Wereld 1 postzegels.
• Een normale zegel + kerstzegel kan ook voor binnen Europa.

Binnen het Europa-tarief vallen de volgende landen:

Albanië, Andorra, België, Bosnië-Herzegovina, Bulgarije, Canarische Eilanden, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Faeröer Eilanden, Finland, Frankrijk (incl. Monaco), Gibraltar, Groenland, IJsland, Griekenland, Hongarije, Ierland, Italië, Kanaaleilanden, Kroatië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Macedonië, Malta, Moldavië, Oekraïne, Oostenrijk, Polen, Portugal (incl. Azoren en Madeira), Roemenië, Rusland (incl. Aziatisch deel), San Marino, Servië en Montenegro, Slovenië, Spanje, Tsjechië, Turkije (incl. Aziatisch deel), Vaticaanstad, Verenigd Koninkrijk, Wit-Rusland (Belarus), Zwitserland en Zweden.

Alle overige landen vallen buiten het Europa-tarief.

Ik lees vanalles over 'taggen' of 'onofficiële kaarten', WTF :?

'Taggen' is ook een bezigheid die voorkomt uit het Postcrossen. Het werkt als volgt:
1. Je gaat naar het Postcrossing forum en zoekt een leuk tag-thema op (bijvoorbeeld theezakjes, giraffekaartjes, chocola, noem maar op...)
2. In dat topic 'tag' (tik, als in tikkertje) je degene boven je (de laatste poster in het topic) door een berichtje te posten en hem/haar een U2U (private message) te sturen met de vraag of hij/zij zijn/haar adres even naar je U2U't
3. Als je het adres terugkrijgt, stuur je datgene op waar het tag-topic over gaat (theezakje, giraffekaart, chocoladereep etc.)
4. Binnen de kortste keren word jij ook getagged, stuur je je adres door en krijg jij jouw theezakje, giraffekaart of chocoladereep!

In sommige tagtopics staat er een lijstje van wat degene wil (verlanglijstje). Je stuurt dan iets wat hij/zij wil en post op jouw beurt a) wie je getagd hebt en b) wat jij wil ontvangen. Dan wordt jij getagged door iemand die aan je 'verzoek' kan voldoen en krijg jij dus wat je vroeg!

Waar kan ik kaarten kopen?

Kaarten kopen kan op de meest uiteenlopende plaatsen:• Bruna
• Musea
• HEMA
• V&D
• Bijenkorf
• Boekhandels
• Cadeauwinkels
• Souvenirwinkels

Ook kun je kaarten en postzegels via Internet bestellen. Dit kan onder andere op de volgende sites:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Welke Fok!kers zijn ook Postcrossers :?
inkie1010
Muck
QTPi
Smittend
Sonja27
Vava
Vonkenboer
Wendytje
Loqi
iFries
daantje1044
charmed_angel
Guppyfriend
lyron
Luthien87
Lienzz
tdrone
Serinde
snoekiesnoeksnoek
Dandilion
Bos81
automatic_
Stephanie1990
RiesAmaris
Finland
Janeway
DeLuna
Poesopstokje
Jum
Kaasmuisje
zoeperzazke
KwadeAfdronk
Dr_Flash
Herfstblad
Sokkepok
SummerBreeze
Mokkels
kawa4

Waar zijn de vorige deeltjes gebleven :?
Die zijn hier!

Heb je de laatste post? Open dan even een nieuw topic. De OP vind je hier!

[ Bericht 0% gewijzigd door Sokkepok op 05-12-2012 13:46:39 ]
With her feet in the city, but her heart in the outdoors.
  woensdag 5 december 2012 @ 13:16:35 #2
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_119953479
*meldt
pi_119953541
With her feet in the city, but her heart in the outdoors.
pi_119953575
De shop: www.happy-postcrossing.nl staat er nog niet bij :)
Postcrossing webshop: Happy Postcrossing.nl
pi_119953581
Ik moet nog steeds in de OP trouwens! :)
With her feet in the city, but her heart in the outdoors.
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 5 december 2012 @ 13:20:17 #6
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_119953612
JA er moeten uit post 290 of zo van de vorige ook nog wat lui bij :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 5 december 2012 @ 13:21:11 #7
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_119953657
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 13:19 schreef Sokkepok het volgende:
Ik moet nog steeds in de OP trouwens! :)
Je bent zelf de TS gek, ga dat regelen :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_119953739
quote:
10s.gif Op woensdag 5 december 2012 13:21 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Je bent zelf de TS gek, ga dat regelen :D
Ja, ik kan het wel in deze veranderen, maar dan sta ik niet in de volgende :P
Dat moet hier veranderd worden: http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Postcrossing
With her feet in the city, but her heart in the outdoors.
  Moderator woensdag 5 december 2012 @ 13:24:45 #9
155227 crew  Guppy
dus
pi_119953788
Je kunt het gewoon in deze veranderen. Als de volgende weer op "open nieuw deel" doet, wordt deze OP gewoon overgenomen :Y
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 5 december 2012 @ 13:28:28 #10
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_119953897
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 13:23 schreef Sokkepok het volgende:

[..]

Ja, ik kan het wel in deze veranderen, maar dan sta ik niet in de volgende :P
Dat moet hier veranderd worden: http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Postcrossing
Nee :N
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 13:24 schreef Guppyfriend het volgende:
Je kunt het gewoon in deze veranderen. Als de volgende weer op "open nieuw deel" doet, wordt deze OP gewoon overgenomen :Y
Ja :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_119954051
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 13:23 schreef Sokkepok het volgende:

[..]

Ja, ik kan het wel in deze veranderen, maar dan sta ik niet in de volgende :P
Dat moet hier veranderd worden: http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Postcrossing
Niet waar. Bij het openen van een nieuw deel via de knop 'open nieuw deel' wordt deze OP automagisch meegenomen. Er hoeft dus helemaal niets met een wiki gedaan te worden!

edit: Spuit elf :')
pi_119954159
Ohw, de TT helpt me weer herinneren.

Ik heb dit jaar veel meer kerstkaarten (en -zegels) dan mensen in mijn omgeving die een kerstkaart verdienen. Bewaren van kerstkaarten vind ik ook niet leuk want dan stuur ikmensen twee jaar achter elkaar dezelfde kaart (Ik koop altijd kaarten zonder 'gelukkig 20xx') en dat is stom.

Misschien leuk om een kleine kerst-RR op te zetten (of dat jullie net als ik meedoen met het FHF-kerstkaartenactietopic)?
pi_119954168
Oke, ik mijzelf en de shop www.happy-postcrossing.nl erbij gezet :P
With her feet in the city, but her heart in the outdoors.
pi_119954212
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 13:36 schreef Sokkepok het volgende:
Oke, ik mijzelf en de shop www.happy-postcrossing.nl erbij gezet :P
Zou je dan ook de tekst over de Wiki eruit willen slopen? Dat schept namelijk steeds weer verwarring.

En zou je mijn PC-profiel er ook in willen zetten?
http://www.postcrossing.com/user/Summer_Breeze
pi_119954318
Sokkepok: voor in de OP het profiel van Mokkels (vroeg in het vorige deel om toevoeging)

http://www.postcrossing.com/user/Toetefroet

:)

Ik ben bang dat de drie kaartjes die van mij traveling staan gaan expiren. 2 nu zo rond de 40 dagen (maar de gebruikers zijn al enige tijd niet online en 1 ca 20 dagen (rusland) maar die is wel al online geweest. Maar die zou nog wel kunnen Maar dat vind ik niet zo erg. Dan kan ik na 1 januari met een lege rij beginnen. :) Hopelijk vanaf een nieuw adres
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  woensdag 5 december 2012 @ 13:41:48 #16
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_119954355
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 13:36 schreef Sokkepok het volgende:
Oke, ik mijzelf en de shop www.happy-postcrossing.nl erbij gezet :P
als je dan toch bezig bent kun je er mij dan ook ff bijzetten :)

http://www.postcrossing.com/user/kawa4
mee bekant vangde gin haas.
pi_119954559
Voila :+
With her feet in the city, but her heart in the outdoors.
pi_119954835
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 13:40 schreef Bos81 het volgende:
Sokkepok: voor in de OP het profiel van Mokkels (vroeg in het vorige deel om toevoeging)

http://www.postcrossing.com/user/Toetefroet

:)

Ik ben bang dat de drie kaartjes die van mij traveling staan gaan expiren. 2 nu zo rond de 40 dagen (maar de gebruikers zijn al enige tijd niet online en 1 ca 20 dagen (rusland) maar die is wel al online geweest. Maar die zou nog wel kunnen Maar dat vind ik niet zo erg. Dan kan ik na 1 januari met een lege rij beginnen. :) Hopelijk vanaf een nieuw adres
Bij mij ook al 2 kaartjes meer dan 40 dagen onderweg. (China en Taiwan)

20 dagen voor Rusland is ook nog niet veel, meestal wel een maand onderweg.....
pi_119954944
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 13:54 schreef soapie het volgende:

[..]

Bij mij ook al 2 kaartjes meer dan 40 dagen onderweg. (China en Taiwan)

20 dagen voor Rusland is ook nog niet veel, meestal wel een maand onderweg.....
Nee klopt, DIe kan dus eventueel nog wel geregistreerd worden. Aangezien ik dus in woononzekerheid zit sta ik op inactief, dus al meer dan een week geen kaartjes meer ontvangen, wat niet wil zeggen dat ze niet meer komen. Grote kans dat iemand mijn adres nog heeft gekregen voor het inactief gaan... Maar veel zullen er niet zijn, dus zal ik nadat ik weer op actief sta wel vlot wat kaartjes gaan krijgen :)
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 5 december 2012 @ 14:01:28 #20
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_119955094
Nou Mascleta nog :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_119956835
Nog uit het vorige topic:

quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 07:50 schreef Jum het volgende:
Hey! I am Manon, 18 years old and I am a Photography student. (rest is niet echt relevant denk ik). I have 1 brother, 2 older sisters and 1 younger sister. I have been together with my boyfriend for 3 years now.

I work as a shop assistant at a baker's. I don't bake bread, I sell it.

This summer I didn't go on holiday but last summer I went to Italy and to the famous Dutch coastal lines. Furthermore I've been to Berlin, Prague, Austria, and Germany..

I'd love to visit SOUTH-AFRICA!! (I LOVE that place!!), Paris, London, Sweden, Australia, and most of the South American countries.

The kind of cards I like are:
- Vintage
- Black and White
- Pin-up girls
- Volkswagen Beetle
- Classic/old cars
- Retro
- Old advertisements
- Animals like: ladybugs, Shiba Inu (dog), Akita (dog), Maine Coon (cat), African animals
- Cards with: Marilyn Monroe, Audrey Hepburn

...but I like every card that I get! I like the surprise of finding a card on my doormat the most!

If you need some inspiration you can write down one of the following:
- The weather at that moment
- Words in your language translated in English
- The reason you choose this card
- Something about yourself, your city, your study..
- A recipe (een receipt is een bonnetje)

But, feel free to write something you want! I'd like to read more than just "Happy Postcrossing!"

I wish you the best! Happy Postcrossing!
Hartstikke bedankt! Nu is het perfect vind ik! Dankjewel! :D
pi_119957136
Dames, heren. Mijn instinct zei mij dat dit de plek bij uitstek is om een vraagje over de post naar buitenland te stellen.

Ik wil een poucheje tabak a 50gr.-100gr. naar Japan sturen (zelfde principe als postcrossing maar dan met pijptabak), dat valt nog onder brievenbuspost. Ik neem aan dat de levertijd hiervoor gelijk aan die van kaarten.

Waar moet ik dan op rekenen? Als ik het vandaag of morgen verstuur, kan hij het dan voor kerst al hebben? Weten jullie daar iets van i.v.m. kaarten die je er heen stuurde?
pi_119957167
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 14:56 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Dames, heren. Mijn instinct zei mij dat dit de plek bij uitstek is om een vraagje over de post naar buitenland te stellen.

Ik wil een poucheje tabak a 50gr.-100gr. naar Japan sturen (zelfde principe als postcrossing maar dan met pijptabak), dat valt nog onder brievenbuspost. Ik neem aan dat de levertijd hiervoor gelijk aan die van kaarten.

Waar moet ik dan op rekenen? Als ik het vandaag of morgen verstuur, kan hij het dan voor kerst al hebben? Weten jullie daar iets van i.v.m. kaarten die je er heen stuurde?
Japan moet in 2-3 weken haalbaar zijn ja

Bij mij zijn er een stuk of 4 kaarten na 8 - 9 dagen geregistreerd :)
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_119957449
Ah, mooi! Dan nog even uitpuzzelen hoe ik iets aan een APO stuur en ik kan bezig :P

Bedankt, zeer erkentelijk!
pi_119957992
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 14:56 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Dames, heren. Mijn instinct zei mij dat dit de plek bij uitstek is om een vraagje over de post naar buitenland te stellen.

Ik wil een poucheje tabak a 50gr.-100gr. naar Japan sturen (zelfde principe als postcrossing maar dan met pijptabak), dat valt nog onder brievenbuspost. Ik neem aan dat de levertijd hiervoor gelijk aan die van kaarten.

Waar moet ik dan op rekenen? Als ik het vandaag of morgen verstuur, kan hij het dan voor kerst al hebben? Weten jullie daar iets van i.v.m. kaarten die je er heen stuurde?
Probeer eerst even na te gaan of er aanvullende regels gelden omdat het om tabak gaat! Douane (NL uit EN Japan in) kan nog wel eens moeilijk gaan doen!
pi_119959698
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 14:56 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Dames, heren. Mijn instinct zei mij dat dit de plek bij uitstek is om een vraagje over de post naar buitenland te stellen.

Ik wil een poucheje tabak a 50gr.-100gr. naar Japan sturen (zelfde principe als postcrossing maar dan met pijptabak), dat valt nog onder brievenbuspost. Ik neem aan dat de levertijd hiervoor gelijk aan die van kaarten.

Waar moet ik dan op rekenen? Als ik het vandaag of morgen verstuur, kan hij het dan voor kerst al hebben? Weten jullie daar iets van i.v.m. kaarten die je er heen stuurde?
Bij mij ligt de reistijd tussen 9 en 12 dagen :)
With her feet in the city, but her heart in the outdoors.
pi_119959756
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 16:03 schreef Sokkepok het volgende:

[..]

Bij mij ligt de reistijd tussen 9 en 12 dagen :)
Bij mij 1x 5 dagen en 1x 57 dagen.....
pi_119959918
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 15:17 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

Probeer eerst even na te gaan of er aanvullende regels gelden omdat het om tabak gaat! Douane (NL uit EN Japan in) kan nog wel eens moeilijk gaan doen!
Ah, daar zal ik meteen even naar kijken. Had al iets gevonden, maar da's niet meteen het duidelijkste antwoord :')
pi_119960090
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 16:10 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:

[..]

Ah, daar zal ik meteen even naar kijken. Had al iets gevonden, maar da's niet meteen het duidelijkste antwoord :')
Even niets te doen op het werk, dus ik heb google eens aangeslingerd voor je:

op http://www.postnl.nl/voor(...)tab=2&COUNTRYCODE=JP

quote:
Voorwaardelijk toegelaten
Sommige producten worden onder bepaalde voorwaarden toegelaten tot Japan . Het betreft onder andere:

- Bewerkte tabak mag worden ingevoerd mits bestemd voor persoonlijk gebruik en met machtiging van 'Japan Monopoly Corporation' tot een hoeveelheid van 2000 sigaretten of 500 sigaren of 2500 gram tabak
Dus als je het NL al uit krijgt, komt het Japan niet in zonder die machtiging.
pi_119960220
Hmmm.. het gaat om een kleine onaangebroken pouch, ik denk dat ik de gok maar waag.

Ik verstuur het overigens naar een APO van de VS, zou dat schelen? Hoe zou dat eigenlijk werken, dat zal wel eerst via de VS gaan?
pi_119960485
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 16:20 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Hmmm.. het gaat om een kleine onaangebroken pouch, ik denk dat ik de gok maar waag.

Ik verstuur het overigens naar een APO van de VS, zou dat schelen? Hoe zou dat eigenlijk werken, dat zal wel eerst via de VS gaan?
Ah, over dat laatste heb ik meer gelezen net. Dat schijnt al helemaal niet meer te mogen. Niet zozeer vanwege de Japanse regels, maar vanwege de Amerikaanse overheidsregels. Google maar eens op "mail tobacco to APO (in Japan)".

Ik zou zelf de gok ook wagen, maar wel aan de ontvanger van te voren al melden dat het niet jouw schuld is als het niet aankomt.
pi_119960772
Zal hem nog wel even een berichtje sturen dan voor de zekerheid, evt. met een track&trace nummertje zodat hij zeker weet dat het onderweg is.
  woensdag 5 december 2012 @ 16:39:40 #33
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_119960947
Over kerstkaarten gesproken: ik vond vandaag bij de C1000 kaarten met molens en Amsterdamse grachtenpanden. Niet mijn ding maar wellicht leuk voor PC. Ze schrijven bijna allemaal iets in de trant van 'I like windmill very much' maar dat zullen jullie wel herkennen denk ik :)
pi_119961760
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 14:57 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Japan moet in 2-3 weken haalbaar zijn ja

Bij mij zijn er een stuk of 4 kaarten na 8 - 9 dagen geregistreerd :)
Bij mij een na 7 dagen :o :)
  woensdag 5 december 2012 @ 17:11:00 #35
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_119962099
quote:
17s.gif Op woensdag 5 december 2012 17:01 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Bij mij een na 7 dagen :o :)
5!
  FOK!fotograaf woensdag 5 december 2012 @ 18:07:30 #36
200114 Mascleta
Non me ne frega un cazzo!
pi_119963999
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 13:36 schreef Sokkepok het volgende:
Oke, ik mijzelf en de shop www.happy-postcrossing.nl erbij gezet :P
En ik dan? :(

http://www.postcrossing.com/user/Mascleta
Canon EOS 5D MkII | Canon 24-70 F/2.8 | | Canon 70-200 F/2.8 | Canon 580EX
-----
1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
-----
pi_119964574
quote:
17s.gif Op woensdag 5 december 2012 17:01 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Bij mij een na 7 dagen :o :)
Hier ook 1 na 5, maar 8-9 dagen was het meest voorkomend na een snelle scan over mijn japankaarten (ook 1 expired ;( ;( )

Edit : 7 is het minimum, geen idee hoe ik op 5 kwam :@

[ Bericht 7% gewijzigd door Bomenverzameling op 05-12-2012 18:31:16 ]
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_119975655
Er is ook echt geen peil te trekken op het aankomen van kaartjes... Vandaag zijn 3 van mijn kaarten aangekomen! Duitsland na 3 dagen, Taiwan na 11 dagen en net werd kaartje naar Finland geregistreerd, die is een weekje onderweg geweest. En nu heb ik er 15 verzonden en 10 ontvangen :P
  FOK!fotograaf woensdag 5 december 2012 @ 22:42:31 #39
200114 Mascleta
Non me ne frega un cazzo!
pi_119977641
Mijn kaartje naar een dorpje in Polen (3 dagen) was sneller dan de kaart naar Keulen (6 dagen). Dat zijn mijn enige twee kaartjes die al geregistreerd zijn. Heb nu onderweg: Rusland, USA, Wit-rusland (13 dagen) en Duitsland en China (6 dagen).

Ik wacht nog steeds op mijn eerste ontvangen kaartje. Helaas is de brievenbus nog steeds dagelijks slechts gevuld met reclame en rekeningen.
Canon EOS 5D MkII | Canon 24-70 F/2.8 | | Canon 70-200 F/2.8 | Canon 580EX
-----
1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
-----
pi_119978478
Hier traveling; Taiwan 18 dagen, 2x Rusland 17 dagen, USA 6 dagen en Zweden 4 dagen..

Geregistreerd 3x DE: 6, 7 en 12 dagen, waarvan de verste het snelste was.. Haha.

Nu 2x NL en 1x CZ ontvangen, allemaal binnen een dag of 3..

Hopelijk wordt er van mij snel weer wat geregistreerd.. Heb nog hoop op mn Zweden kaartje deze week...
pi_119984616
Taiwan is sojuist geregistreerd :)
  donderdag 6 december 2012 @ 08:15:48 #42
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_119985239
dit heb ik allemaal onderweg.

quote:
Russia 3/Dec/2012 1,829 km 2 days Traveling
Russia 3/Dec/2012 2,180 km 2 days Traveling
Russia 26/Nov/2012 2,397 km 9 days Traveling
China 26/Nov/2012 9,291 km 9 days Traveling
Russia 12/Nov/2012 1,829 km 23 days Traveling
Russia 12/Nov/2012 3,671 km 23 days Traveling
5 van de 6 naar rusland,
hoop dat er binnenkort ook 1 geregistreerd wordt anders word het een stille boel
( vinkje staat al uit)
mee bekant vangde gin haas.
pi_119989993
en nu mag ik naar Polen sturen :)
pi_119991150
Hier gaat er weer 1 naar Brazilië! :)
Postcrossing webshop: Happy Postcrossing.nl
pi_119991717
quote:
18s.gif Op donderdag 6 december 2012 08:15 schreef kawa4 het volgende:
dit heb ik allemaal onderweg.

[..]

5 van de 6 naar rusland,
hoop dat er binnenkort ook 1 geregistreerd wordt anders word het een stille boel
( vinkje staat al uit)
Finland 5/Dec/2012 1,370 km 0 days Traveling
U.S.A. 5/Dec/2012 5,531 km 0 days Traveling
Germany 5/Dec/2012 180 km 0 days Traveling
Australia 5/Dec/2012 16,526 km 0 days Traveling
Belarus 3/Dec/2012 1,286 km 2 days Traveling
Russia 2/Dec/2012 3,500 km 3 days Traveling
China 13/Nov/2012 9,120 km 22 days Traveling

Zo'n lijstje is leuker ja :Y
pi_119998831
Kon het weer niet laten: ook een stapeltje 3D-kerstkaarten gehaald bij Action! :@
  donderdag 6 december 2012 @ 16:19:58 #47
299969 Finland.
Met een vleugje Pools.
pi_119999389
Vandaag voor het eerst sinds tijden weer een kaartje uit een nieuw land ontvangen: Nederland hahaha :). En ik zag dat er een kaartje naar Rusland expired was sinds dit weekend.

Deze heb ik gisteren ontvangen trouwens:
http://www.postcrossing.com/postcards/FI-1610139
[b]Op zondag 27 mei 2012 14:43 schreef Nuchterheid het volgende:[/b]
Het is algemeen bekend dat Russen altijd dronken zijn.
[b]Op donderdag 4 oktober 2012 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:[/b]
Ik heb geen sixpack, maar een fust.
pi_119999495
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 16:19 schreef Finland. het volgende:
Vandaag voor het eerst sinds tijden weer een kaartje uit een nieuw land ontvangen: Nederland hahaha :). En ik zag dat er een kaartje naar Rusland expired was sinds dit weekend.

Deze heb ik gisteren ontvangen trouwens:
http://www.postcrossing.com/postcards/FI-1610139
[ afbeelding ]
Awesome _O_
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_119999552
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 16:19 schreef Finland. het volgende:
Vandaag voor het eerst sinds tijden weer een kaartje uit een nieuw land ontvangen: Nederland hahaha :). En ik zag dat er een kaartje naar Rusland expired was sinds dit weekend.

Deze heb ik gisteren ontvangen trouwens:
http://www.postcrossing.com/postcards/FI-1610139
[ afbeelding ]
Oh, die wil ik ook!!!! :Y
pi_120001876
Jeetje mina, ik had europa- en wereld postzegels besteld (van die postcrossing) bij collect club van PostNL.. ze zouden er BINNEN 5 werkdagen er al zijn. Wacht toch al echt 8 dagen.. en dan is dat van PostNL wat onze post snel moet bezorgen? Hmm..

Jammer, want zo kan ik mijn aangevraagde kaarten niet versturen..
  FOK!fotograaf donderdag 6 december 2012 @ 17:31:47 #51
200114 Mascleta
Non me ne frega un cazzo!
pi_120002742
Krijg je ook een berichtje als een kaart die je eigenlijk zou moeten ontvangen expired is?
Canon EOS 5D MkII | Canon 24-70 F/2.8 | | Canon 70-200 F/2.8 | Canon 580EX
-----
1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
-----
pi_120003229
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 17:31 schreef Mascleta het volgende:
Krijg je ook een berichtje als een kaart die je eigenlijk zou moeten ontvangen expired is?
Nee
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_120004171
Oh en nog een vraagje, bij http://www.gratisansichtkaarten.nl/ is nog niks weggegeven, maar ik wou het proberen of ze al weggegeven waren..

Nu wou ik het nog een keer proberen maar toen nu zit er al wat in mijn winkelwagen en dat zou ik moeten verwijderen. Maar waaaaaar staat die winkelwagen?! Ik kan hem echt niet vinden haha
pi_120004460
Gratis kaarten!
pi_120004639
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 18:17 schreef Mokkels het volgende:
Gratis kaarten!
Gelukt *O* Kreeg in eerste instantie een melding dat er geen kaarten meer werden vrijgegeven na t invullen van mijn gegevens maar het lijkt te zijn gelukt, bevestiging zit in mn mailbox
pi_120007882
Gelukkig maar, ik heb ook een pakketje! :D
pi_120012794
Mag ik ook in de OP?
http://www.postcrossing.com/user/Mrien

Ik kan weer 2 kaarten versturen :)
En weer een favorite binnen van deze kaart http://www.postcrossing.com/postcards/NL-1569236
pi_120030154
Nu gratis kaarten!
With her feet in the city, but her heart in the outdoors.
pi_120030414
Ja, ik zag het ook, heb ze besteld!!! ^O^
pi_120030563
Eindelijk heb ik ze xD Na zo'n 5 maanden proberen :P
With her feet in the city, but her heart in the outdoors.
pi_120030699
Ik had ze van de 1e keer.
Ik leg nu alvast een collectie kaartjes aan om over een tijdje te starten.
(kwestie van goed voorbereid te zijn) Want ik merkte dat kaartjes hier in België toch niet altijd zo makkelijk te vinden zijn. Vooral als je niet in een toeristisch centrum woont.
When I was a baby, I played with toys. Now I'm a big girl, I play with boys!!
  vrijdag 7 december 2012 @ 12:18:38 #62
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_120032623
Nou...ik ben niet thuis en er liggen 7 (!) kaartjes op mij te wachten :D
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 7 december 2012 @ 12:56:56 #63
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_120034044
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_120040104
Eerste kaartje uit Frankrijk is binnen _O_

En eentje uit... China :P
Children of the night. What music they make.
pi_120040120
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 11:20 schreef Sokkepok het volgende:
Nu gratis kaarten!
Waar?
Children of the night. What music they make.
pi_120040122
Gebruikt iemand van jullie Google Chrome? Zoja, zou die willen aangeven of de PC-site bij jullie ook de stylesheet niet geladen krijgt?

Het ziet er niet uit hier!
pi_120040137
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 15:27 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Waar?
Bij gratisansichtkaarten.nl Maar ze zijn al weer op
pi_120040196
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 15:27 schreef SummerBreeze het volgende:
Gebruikt iemand van jullie Google Chrome? Zoja, zou die willen aangeven of de PC-site bij jullie ook de stylesheet niet geladen krijgt?

Het ziet er niet uit hier!
Firefox hier.

quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 15:28 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

Bij gratisansichtkaarten.nl Maar ze zijn al weer op
Ok.

Kaartje naar Duitsland is al 35 dagen onderweg :?
Volgend kaartje gaat naar Polen!
Children of the night. What music they make.
pi_120051129


Kaartje uit Polen O+
pi_120051500
quote:
17s.gif Op vrijdag 7 december 2012 20:03 schreef douche-eendje het volgende:
[ afbeelding ]

Kaartje uit Polen O+
wow O+
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_120052312
Gaaf!
Mijn kaartje naar Polen vandaag op de post gedaan, en die naar Zweden is vandaag aangekomen!
Heel verhaal over gezamelijke hobbies, zegt ze in de hurray alleen iets over de beer op de vookant :p
Morgen weer nieuw kaartje trekken :)
  vrijdag 7 december 2012 @ 20:38:45 #72
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_120052751
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 20:29 schreef 16021988 het volgende:
Gaaf!
Mijn kaartje naar Polen vandaag op de post gedaan, en die naar Zweden is vandaag aangekomen!
Heel verhaal over gezamelijke hobbies, zegt ze in de hurray alleen iets over de beer op de vookant :p
Morgen weer nieuw kaartje trekken :)
Een kaart naar Duitsland is geregistreerd, maar een Hurray kon er niet vanaf. ><
Ik vind dat wel jammer altijd. Als ik een (bijna) lege kaart krijg doe ik ook niet heel veel moeite voor een Hurray, maar in ieder geval wel een bedankje. Mja, sommige kaarten zijn dan wel weer heel leuk.
Net een nieuw profiel getrokken en die mensen willen graag dat je op de kaart schrijft: 'wat 'hiccup' is in your native laguage'. Geen idee waarom, maar als ze dat leuk vinden...
pi_120053274
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2012 20:38 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Een kaart naar Duitsland is geregistreerd, maar een Hurray kon er niet vanaf. ><
Ik vind dat wel jammer altijd. Als ik een (bijna) lege kaart krijg doe ik ook niet heel veel moeite voor een Hurray, maar in ieder geval wel een bedankje. Mja, sommige kaarten zijn dan wel weer heel leuk.
Net een nieuw profiel getrokken en die mensen willen graag dat je op de kaart schrijft: 'wat 'hiccup' is in your native laguage'. Geen idee waarom, maar als ze dat leuk vinden...
Bij mij wilde iemand een keer "Whatever" weten.
en een Hongaar wilde het langste of een van de langste woorden weten, met vertaling/betekenis uiteraard. Dat vond ik wel een leuke :D. G
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_120053870
quote:
17s.gif Op vrijdag 7 december 2012 20:03 schreef douche-eendje het volgende:
[ afbeelding ]

Kaartje uit Polen O+
Mooi _O_

Deze kreeg ik, van een meisje uit China. Ze zegt dat dit het uitzicht is van de stad waar ze woont:

Children of the night. What music they make.
  vrijdag 7 december 2012 @ 21:00:31 #75
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_120053918
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 20:49 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Bij mij wilde iemand een keer "Whatever" weten.
en een Hongaar wilde het langste of een van de langste woorden weten, met vertaling/betekenis uiteraard. Dat vond ik wel een leuke :D. G
Dat is wel tof :). Ik heb op mijn profiel staan: quotes, filosofische gedachten, random facts, leukste ervaring, en nog meer van dat soort dingen, maar daar wordt niet zo heel vaak gehoor aan gegeven, terwijl dat toch leuk is om te schrijven, vind ik. Bij lege profielen weet ik nooit of ze wat ik schrijf wel leuk/interessant vinden, dus dan durf ik nooit zo goed.
  vrijdag 7 december 2012 @ 21:00:52 #76
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_120053936
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 20:59 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Mooi _O_

Deze kreeg ik, van een meisje uit China. Ze zegt dat dit het uitzicht is van de stad waar ze woont:

[ afbeelding ]
Wow, wat een uitzicht zeg!
pi_120061729
Ik kon weer niet wachten en net toch mn kaartje maar getrokken: Spanje! :)

Mijn profiel trouwens;
http://www.postcrossing.com/user/Lilian1988
pi_120061766
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 20:59 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Mooi _O_

Deze kreeg ik, van een meisje uit China. Ze zegt dat dit het uitzicht is van de stad waar ze woont:

[ afbeelding ]
Mooi!! Hoelang issie onderweg geweest?! Lijkt me nogal afgelegen namelijk !
pi_120070424
Iemand hier al een kaartje heen gestuurd????

http://forum.postcrossing.com/viewthread.php?tid=73845
  zaterdag 8 december 2012 @ 12:50:58 #80
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_120071355
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 12:15 schreef soapie het volgende:
Iemand hier al een kaartje heen gestuurd????

http://forum.postcrossing.com/viewthread.php?tid=73845
Nee, maar dat ga ik doen als ik thuis ben :)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_120071582
Ik heb m ook net geschreven... :)
pi_120073537
Same :)
pi_120073926
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2012 23:27 schreef 16021988 het volgende:

[..]

Mooi!! Hoelang issie onderweg geweest?! Lijkt me nogal afgelegen namelijk !
16 dagen. Valt dus mee!

Net weer een kaartje in de bus, van een 13-jarige Duits meisje. Ze heeft een spookje getekend met op de achtergrond 2 sparren. Ik zal het vandaag nog inscannen (heb zelf geen scanner).
Children of the night. What music they make.
pi_120075254
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 15:27 schreef SummerBreeze het volgende:
Gebruikt iemand van jullie Google Chrome? Zoja, zou die willen aangeven of de PC-site bij jullie ook de stylesheet niet geladen krijgt?

Het ziet er niet uit hier!
Ik heb Chrome, maar bij mij doet de site het prima.. Misschien eens Chrome updaten ofzo?
pi_120075587
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 15:20 schreef konyntje-mandaryntje het volgende:

[..]

Ik heb Chrome, maar bij mij doet de site het prima.. Misschien eens Chrome updaten ofzo?
Ik heb ook geen problemen....
pi_120076104
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2012 20:38 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Een kaart naar Duitsland is geregistreerd, maar een Hurray kon er niet vanaf. ><
Ik vind dat wel jammer altijd. Als ik een (bijna) lege kaart krijg doe ik ook niet heel veel moeite voor een Hurray, maar in ieder geval wel een bedankje.
Beetje jammer inderdaad, had vanmorgen ook weer een lege. Beetje een domper dan weer... Heb dan altijd een idee dat ze het kaartje niet leuk vinden...
pi_120077003
Oh bij mijn zijn er 5 kaarten geregistreerd dus mocht er 1 extra trekken nu; china! :)

Morgen even nieuwe bestelling europazegels doen bij PMK :)
pi_120090285
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 15:20 schreef konyntje-mandaryntje het volgende:

[..]

Ik heb Chrome, maar bij mij doet de site het prima.. Misschien eens Chrome updaten ofzo?
Hij deed juist raar NA de update van Chrome. Probleem lijkt door Windows 8 te komen, binnen FF en IE doet-ie ook gek. Dan maar niet op de desktop beneden adressen aanvragen, gebruik ik mijn hobbypc wel voor.
Bedankt voor het melden though! :)
pi_120104176
Hmm, vreemd dan! Doet hij het met een andere browser wel goed?

En pff, ik word een beetje ongeduldig :') Mijn kaartje naar Duitsland is nu 7 dagen onderweg en nog niet geregistreerd.. Ik heb vandaag 3 nieuwe adressen aangevraagd: Naar Finland, Rusland en Litouwen! :)
pi_120104238
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 13:11 schreef konyntje-mandaryntje het volgende:
Hmm, vreemd dan! Doet hij het met een andere browser wel goed?

En pff, ik word een beetje ongeduldig :') Mijn kaartje naar Duitsland is nu 7 dagen onderweg en nog niet geregistreerd.. Ik heb vandaag 3 nieuwe adressen aangevraagd: Naar Finland, Rusland en Litouwen! :)
7 dagen? De mijne is al 35 dagen onderweg :')
Children of the night. What music they make.
pi_120118178
Net nog even besteld bij Postzegelsmetkorting. Europa en Wereld 'zegels'. En 5 cent bij plak zegels omdat in 2013 de tarieven van Nederland + Europa met 4/5 cent omhoog gaan.

Nederland: 54 cent
Europa 90 cent
Wereld: 95 cent

Heb de postzegels van de collectclub van PostNL eindelijk binnen..

Zelf heb ik nog geen kaartjes binnen gehad, 3 van mij zijn wel aangekomen.

Wat nog moet aankomen: Rusland, USA, Oekraine, Duitsland, Belarus
  maandag 10 december 2012 @ 11:31:06 #92
299969 Finland.
Met een vleugje Pools.
pi_120143103
Jaaaaaaaaaa! Het is me gelukt!!!! Ik wilde ooit eens een kaartje in het Russisch schrijven voor Postcrossing en het is me vandaag gelukt! :D :D :D :D. Hahaha, ik loop een beetje helemaal te stuiteren enzo :P. Wist wel dat het me óóit zou lukken, maar niet zo snel al :7.



'Mijn naam is Tamára. Ik ben 20 jaar oud. Ik leer Russisch en ik vind het leuk. Ik was in Sint-Petersburg. Het is een prachtige stad. Prettige kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar. Tot ziens. Tamára'.

Heel erg basis, maar ik ben trots op mezelf.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[b]Op zondag 27 mei 2012 14:43 schreef Nuchterheid het volgende:[/b]
Het is algemeen bekend dat Russen altijd dronken zijn.
[b]Op donderdag 4 oktober 2012 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:[/b]
Ik heb geen sixpack, maar een fust.
pi_120143269
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 11:31 schreef Finland. het volgende:
Jaaaaaaaaaa! Het is me gelukt!!!! Ik wilde ooit eens een kaartje in het Russisch schrijven voor Postcrossing en het is me vandaag gelukt! :D :D :D :D. Hahaha, ik loop een beetje helemaal te stuiteren enzo :P. Wist wel dat het me óóit zou lukken, maar niet zo snel al :7.

[ afbeelding ]

'Mijn naam is Tamára. Ik ben 20 jaar oud. Ik leer Russisch en ik vind het leuk. Ik was in Sint-Petersburg. Het is een prachtige stad. Prettige kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar. Tot ziens. Tamára'.

Heel erg basis, maar ik ben trots op mezelf.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vet gaaf! :) Ik heb ooit een kaartje in het Nederlands uit Finland gehad. Die User had ooit een half jaar in Nederland gewoond :P
With her feet in the city, but her heart in the outdoors.
pi_120150076
Zo, weer een lamme arm, maar 2 kaartjes onderweg naar de USA, 1 naar Hong Kong, 1 naar Spanje en nog een kerstkaartje geschreven.

Russisch klinkt niet eenvoudig! Gaaf dat het gelukt is!! Kun je inderdaad trots op zijn! En leuk handschrift heb je!
Postcrossing webshop: Happy Postcrossing.nl
  maandag 10 december 2012 @ 15:12:07 #95
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_120150238
Ik heb weer 4 kaartjes geschreven :)
En voor het eerst een kaartje richting Slovenië.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_120161101
quote:
"Terve douche-eendje!

Thank you so much for the adorable vintage card! It was very kind of you to pay attention to my wishes.

And thank you for the description too!

Your card was received in Finlands southwest archipelago in a little town which is on whole located on islands. They are connected by 8 ferries, 10 line vessels and 12 bridges.

On autumns we burn "ancient fires". They are big bonfires which can be seen from far away in the dark archipelago. It's a harvesting fest in the end of the summertime.

Here is a pretty big limestone quarry in which they arrange a rock festival called "Rowlit" every summer. If you google "Rowlit" you can see pictures of it.

All the best!

A"
Namen even weggehaald maar wat een toffe hurray O+
pi_120162536
Mooi D-E :) :)

Ik heb in het weekend een kerstkaart gekregen. Tenminste deze lag vanmiddag op de deurmat toen ik even daar ging kijken..

Uit China en ik vinnem mooi:



http://www.postcrossing.com/postcards/CN-766418
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_120163257
Gaaf zeg, leuke kerstkaart!

Ik heb ook een kerstkaart ontvangen, helaas wel een dubbele.. :)
Postcrossing webshop: Happy Postcrossing.nl
  maandag 10 december 2012 @ 21:03:20 #99
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_120166571
Ik heb ook een aantal kerstkaarten gehad, maar dit vond ik écht een mooie :)


http://www.postcrossing.com/postcards/CZ-236717
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_120166705
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 21:03 schreef automatic_ het volgende:
Ik heb ook een aantal kerstkaarten gehad, maar dit vond ik écht een mooie :)

[ afbeelding ]
http://www.postcrossing.com/postcards/CZ-236717
Die is ook mooi ja. Dit was wel voor mij de eerste kaart in iets van
3 weken, maar goed ik sta dan ook tijdelijk op inactief....
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_120179990
Heb afgelopen week weer een hele stapel op de post gedaan! 9 of zo. Daar zaten ook een paar aparte landen bij die ik niet zo vaak trek (Zweden, Brazilie).

Zondag met mijn neefje van 8 mijn collectie kaarten doorgenomen. Hem laten raden aan de hand van de codes van welk land de kaart afkomstig was. Leuk spelletje!
  FOK!fotograaf dinsdag 11 december 2012 @ 09:11:04 #102
200114 Mascleta
Non me ne frega un cazzo!
pi_120180067
Wit-Rusland, USA en Rusland zijn al 19 dagen onderweg. Duitsland en China al 11 dagen. Hopelijk wordt er snel één geregistreerd, want dan kan ik nog een kerstkaartje sturen.
Canon EOS 5D MkII | Canon 24-70 F/2.8 | | Canon 70-200 F/2.8 | Canon 580EX
-----
1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
-----
  dinsdag 11 december 2012 @ 12:12:04 #103
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_120185079
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 09:11 schreef Mascleta het volgende:
Wit-Rusland, USA en Rusland zijn al 19 dagen onderweg. Duitsland en China al 11 dagen. Hopelijk wordt er snel één geregistreerd, want dan kan ik nog een kerstkaartje sturen.
zelfde probleem hier,
er is er 1 onderweg naar china al 14 dagen
en 5 naar rusland waarvan 2 al 28 dagen onderweg zijn -O- .

maarja dan houden we de kerst kaarten wel over tot volgend jaar
mee bekant vangde gin haas.
  FOK!fotograaf dinsdag 11 december 2012 @ 17:56:04 #104
200114 Mascleta
Non me ne frega un cazzo!
pi_120197886
Zojuist mijn eerste kaartje ontvangen. Van een 11 jarige jongen uit Rusland.

Niet heel spannende kaart. Met wat research is het volgens mij een leger museum.

http://www.postcrossing.com/postcards/RU-1373011
Canon EOS 5D MkII | Canon 24-70 F/2.8 | | Canon 70-200 F/2.8 | Canon 580EX
-----
1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
-----
pi_120198012
Vandaag 4 kaartjes tegelijk gekregen, het moet niet gekker worden.....

Waaronder deze uit Indonesie:


O+ O+ O+
pi_120199839
http://www.postcrossing.com/postcards/DE-1776058
Vandaag een kerstkaartje vanuit Duitsland ontvangen :)
pi_120204662
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 17:59 schreef soapie het volgende:
Vandaag 4 kaartjes tegelijk gekregen, het moet niet gekker worden.....

Waaronder deze uit Indonesie:

[ afbeelding ]
O+ O+ O+
Tof _O_ Ik ontvangen autokaarten het liefst :P * Miniem jaloers is :+
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_120205060
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 17:59 schreef soapie het volgende:
Vandaag 4 kaartjes tegelijk gekregen, het moet niet gekker worden.....

Waaronder deze uit Indonesie:

[ afbeelding ]
O+ O+ O+
Ohhh, ik ben ook jaloers... auto kaarten en dan ook nog een VW! :D

Ik heb trouwens bij Postzegelsmetkorting besteld, ohhh wat zou ik die zelf graag op een kaartje krijgen zeg, wat een leuke zitten daarbij! Ik heb nu genoeg zegels voor nog 30 kaartjes. :D

Nu wacht ik nog tot ik een paar binnen krijg en de mijne binnenkomen bij de ontvangers..

[ Bericht 0% gewijzigd door Mokkels op 11-12-2012 20:46:48 (Ik bedoelde geen :O als gaap) ]
pi_120205077
Heb je trouwens een linkje soapie? :D
pi_120223878
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 20:46 schreef Mokkels het volgende:
Heb je trouwens een linkje soapie? :D
http://www.postcrossing.com/postcards/ID-43895
pi_120226328
Weet iemand trouwens hoe lang het ongeveer duurt voordat je de kaarten van gratisansichtkaarten.nl binnen krijgt?
With her feet in the city, but her heart in the outdoors.
  woensdag 12 december 2012 @ 13:31:33 #112
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_120227065
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 13:10 schreef Sokkepok het volgende:
Weet iemand trouwens hoe lang het ongeveer duurt voordat je de kaarten van gratisansichtkaarten.nl binnen krijgt?
Een weekje volgens mij :)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  woensdag 12 december 2012 @ 13:33:33 #113
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_120227140
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 13:00 schreef soapie het volgende:
Ik heb m ook net geschreven... :)
Stomme vraag hoor, maar het adres moet toch zo:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Of niet?
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_120227312
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 13:33 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Stomme vraag hoor, maar het adres moet toch zo:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Of niet?
lol ik wou net zeggen van OOOH daar heb ik ook een kaart naar gestuurd maar toen zag ik dat het niet over een PC-adres ging maar over dat jongetje :)

En ik heb zoveel mogelijk op 1 regel gezet (wegens ruimtegebrek) dus Dalton Dingus, HC 62, box 1249 etc/
pi_120227329
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 13:33 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Stomme vraag hoor, maar het adres moet toch zo:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Of niet?
Ik heb het ook zo geschreven...
  woensdag 12 december 2012 @ 13:39:07 #116
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_120227359
Ooo oke! Dank jullie wel! :)
Ik heb nu KY 41465 USA geschreven, wegens ruimtegebrek :P
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_120227521
Woah, mijn kaartje naar polen is zondag op de bus gegaan en nu mn Hooray al binnen! Snel!
Overigens was het een winterkaart en ze hield juist niet van winter :( zet dat in je profiel dan joh !
  FOK!fotograaf woensdag 12 december 2012 @ 15:20:38 #118
200114 Mascleta
Non me ne frega un cazzo!
pi_120230765
Zojuist is mijn kaart naar Rusland na 21 dagen geregistreerd. Volgende adres is naar Tjechie. Kan ik toch nog een kerstkaartje sturen.
Canon EOS 5D MkII | Canon 24-70 F/2.8 | | Canon 70-200 F/2.8 | Canon 580EX
-----
1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
-----
pi_120236196
Net 4! kaartjes in mn brievenbus gevonden en ze zijn allemaal zo leuk en gaaf en uitgekozen voor mij O+

3 otters uit Duitsland,
The Day of Biological Variety of Animals uit Rusland,
Merry Everything & Happy Always uit Australië,
en een met een laag ID; Phimai Historical Parc uit Thailand :)

Straks ze allemaal even registreren maar wat kan je hier blij van worden.
pi_120236254
Ik had vandaag een kaart uit Rusland die meer dan 100 dagen onderweg is geweest naar Eindhoven :o :o

De ontvangster zal wel blij zijn dat die kaart alsnog is aangekomen hier. Ik heb ook geen idee wanneer de kaart naar hier toe is verzonden..
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_120238735
Vandaag is mijn kaart naar Duitsland aangekomen! :D Nu die andere 5 nog, die onder andere naar Litouwen, Rusland, Taiwan gaan.
pi_120241201
Zojuist voor het eerst een adres in Nieuw Zeeland getrokken! :D
Deze gaat er heen:

With her feet in the city, but her heart in the outdoors.
pi_120244016
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 20:01 schreef Sokkepok het volgende:
Zojuist voor het eerst een adres in Nieuw Zeeland getrokken! :D
Deze gaat er heen:

[ afbeelding ]
Mooi.

Kinderdijk?
Children of the night. What music they make.
pi_120244270
Zelfgemaakt kaartje van het 13jarig Duits meisje waar ik het al eerder over had:


Ik heb in m'n profiel staan dat ik oa. van griezelverhalen houd, en ook van boswandelingen :D
Children of the night. What music they make.
pi_120257456
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 20:01 schreef Sokkepok het volgende:
Zojuist voor het eerst een adres in Nieuw Zeeland getrokken! :D
Deze gaat er heen:

[ afbeelding ]
Haha dezelfde heb ik gisteren gekocht! Zitten twijfelen of ik die of een ander naar een PC zou sturen maar heb toch maar een andere gedaan. Het is de #1 sent en longest distance sent PC van China ('t is een Franse diplomatenvrouw) en toen ik op haar wall keek zag ik nogal wat molens uit NL staan dus ben ik voor een mooi koeienkaartje gegaan :')
  donderdag 13 december 2012 @ 08:43:57 #126
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_120257523
deze van de week binnen gekregen uit rusland,
.

en de eerst kaart naar rusland toe is ook aangekomen na 28 dagen. *O*
en nou mag ik er weer 1 naar duitsland toe sturen,
voordeel van duitsland is wel dat hij na een paar dagen al aankomt
mee bekant vangde gin haas.
pi_120257717
Zag dit voorbij komen op twitter:

John Gietelink ‏@JohnGietelink

Kerstkaart over? Stuur naar ; Fam. Gietelink À. Hellfrichlaan 16 6952 DB Dieren RT , mijn vader is aan huis gekluisterd. Vind ie mooi!
Geretweet door Loesje v/d Posters

Bij mij is een kaart naar Frankrijk expired. Geadresseerde is ook al een hele tijd niet online geweest. Reageert ook niet op de mail. En helaas ook een kaartje naar Oz die nooit is aangekomen.

Enne, op https://www.reclameland.nl 50 gratis kerstkaarten aan te vragen! (alleen nog vandaag!)

[ Bericht 1% gewijzigd door Jum op 13-12-2012 09:35:32 ]
  Moderator donderdag 13 december 2012 @ 11:34:36 #128
155227 crew  Guppy
dus
pi_120261765
Hmm, ik zit op dit moment op Bali en ga morgen toch kaartjes kopen. Misschien dat ik er voor deze man ook eentje haal. Zijn vast niet zo duur hier. Zal alleen geen kerstkaartje zijn dan, maar dat vind ie vast niet erg ;)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_120263155
Ohja, ik zat even een oud topic door te lezen en daar stond:

"Ik dacht eigenlijk dat je moest bijplakken, maar sinds die 'Nederland 1' er op staat is dat niet meer, was ik helemaal vergeten."

Dus omdat die 1 erop te staat bij Nederland, Europa en Wereld zegels hoef je niet bij te plakken. Dus het is nu gewoon zegels inslaan en dan heb je voor de komende tijd mazzel? Of zie ik dat verkeerd? Want had namelijk al bijplak zegels van 5 cent gekocht..
Maar als ik die niet hoef te gebruiken bestel ik gauw nog even wat postzegels.
pi_120263182
Ohja en mijn kaartje naar de USA was binnen. Mag er nu weer eentje sturen naar China. Ik vind 5 onderweg wel weinig hoor haha. Ik voel een verslaving opkomen. Kan nog minstens 35 kaartjes sturen met de postzegels die ik heb.
pi_120263253
Mijn kaartje naar Polen was aangekomen en gisteren een kaaryje naar Duitsland geschreven! :)
Weer 6 van 6 onderweg. Moet zeggen dat ik het sturen nog leuker vind dan het ontvangen. Misschien omdat ik nog geen heel erg leuke kaarten heb ontvangen..
pi_120263453
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 12:19 schreef Mokkels het volgende:
Ohja, ik zat even een oud topic door te lezen en daar stond:

"Ik dacht eigenlijk dat je moest bijplakken, maar sinds die 'Nederland 1' er op staat is dat niet meer, was ik helemaal vergeten."

Dus omdat die 1 erop te staat bij Nederland, Europa en Wereld zegels hoef je niet bij te plakken. Dus het is nu gewoon zegels inslaan en dan heb je voor de komende tijd mazzel? Of zie ik dat verkeerd?
Klopt helemaal :Y
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_120263688
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 21:01 schreef DeHovenier het volgende:
Zelfgemaakt kaartje van het 13jarig Duits meisje waar ik het al eerder over had:
[ afbeelding ]

Ik heb in m'n profiel staan dat ik oa. van griezelverhalen houd, en ook van boswandelingen :D
Lol :D
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_120264024
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 08:59 schreef Jum het volgende:
...
Enne, op https://www.reclameland.nl 50 gratis kerstkaarten aan te vragen! (alleen nog vandaag!)
Zijn dit blanco ansichtkaarten, of met afbeelding?
Want dat is me niet helemaal duidelijk op de site.
When I was a baby, I played with toys. Now I'm a big girl, I play with boys!!
pi_120268199
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 12:48 schreef Tijger6 het volgende:

[..]

Zijn dit blanco ansichtkaarten, of met afbeelding?
Want dat is me niet helemaal duidelijk op de site.
het is idd geen duidelijke site. Je moet eerst alles aanklikken wat je wil (formaat a6, geen enveloppen en dan op aantal) en dan kun je een foto uploaden. Ik weet niet of het nu bij mij is gelukt want bij de laatste klik bij verzenden kreeg ik ineens een Fatal Error message in beeld. En ik had geen zin en tijd meer om het opnieuw te proberen. Site is ook wel erg traag!
pi_120270310
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 14:44 schreef Jum het volgende:

[..]

het is idd geen duidelijke site. Je moet eerst alles aanklikken wat je wil (formaat a6, geen enveloppen en dan op aantal) en dan kun je een foto uploaden. Ik weet niet of het nu bij mij is gelukt want bij de laatste klik bij verzenden kreeg ik ineens een Fatal Error message in beeld. En ik had geen zin en tijd meer om het opnieuw te proberen. Site is ook wel erg traag!
Zo, bestelling geplaatst.
Straks thuis maar es rustig een foto uitzoeken (of iets ontwerpen) voor op de voorkant.

Bedankt voor de tip trouwens !!
When I was a baby, I played with toys. Now I'm a big girl, I play with boys!!
  donderdag 13 december 2012 @ 17:46:17 #137
181448 littlepea
does humor belong in music?
pi_120274751
Ik heb vandaag een kaartje gekregen van een meisje uit Polen die me vraagt of ik haar een Nederlands kaartje terug wil sturen. Nu heb ik niet heel veel geld, en stuur ik liever een kaartje naar een nieuw persoon via PC, en de kaart die ik van haar kreeg was ook niet heel bijzonder of zo. Nu weet ik wel dat ik haar niks verplicht ben, maar het voelt zo lullig om gewoon keihard 'nee' te zeggen.
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 13 december 2012 @ 17:59:50 #138
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_120275244
misschien snapt ze gewoon niet zo goed hoe PC werkt :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_120276331
Vandaag een kaartje in de bus uit Rusland, met een gedicht van ene Sergei Yesenin op de achterkant geschreven:

quote:
Silver road, I wonder where

You are calling me anew?

Like a Thursday candle there

Shines a starlet over you.



Are you fraught with joy or sorrow?

Isn't madness your intent?

Help me, heart and soul, tomorrow

Love your hard snow to the end.



Give me sunset for the sleigh and

Willow branch that beautifies.

Maybe I will in the end

Reach the gate of paradise.
En er zijn nog wat bloemetjes en smileys erbij getekend :D

En ze is nog nieuw op PC ook, ze heeft pas 4 kaarten verstuurd.

[ Bericht 4% gewijzigd door DeHovenier op 13-12-2012 18:39:41 ]
Children of the night. What music they make.
pi_120276619
Ik had afgelopen weekend een kerstkaart gekregen uit Tsjechië en vandaag kreeg ik er weer eentje van dezelfde serie! Super leuk!! :)
Je ziet het ook aan het kerkje, want dat is dezelfde. De kaarten (naja, tekeningen) zijn gemaakt door Josef Lada.


http://www.postcrossing.com/postcards/CZ-236717


http://www.postcrossing.com/postcards/CZ-240081
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_120279138
hahahah mijn kaartje naar Belarus is na 158 dagen toch nog aangekomen... Had ik echt niet verwacht. Beetje jammer weer van die lege Hurray..
pi_120279733
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 18:41 schreef automatic_ het volgende:
Ik had afgelopen weekend een kerstkaart gekregen uit Tsjechië en vandaag kreeg ik er weer eentje van dezelfde serie! Super leuk!! :)
Je ziet het ook aan het kerkje, want dat is dezelfde. De kaarten (naja, tekeningen) zijn gemaakt door Josef Lada.

[ afbeelding ]
http://www.postcrossing.com/postcards/CZ-236717

[ afbeelding ]
http://www.postcrossing.com/postcards/CZ-240081
Die kerkjes lijken wel op elkaar, maar dat het dezelfde zijn...nah...

quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 19:48 schreef soapie het volgende:
hahahah mijn kaartje naar Belarus is na 158 dagen toch nog aangekomen... Had ik echt niet verwacht. Beetje jammer weer van die lege Hurray..
Na 158 dagen? Dang. Was die vergeten om dat kaartje te registreren ofzo :')
Jammer idd van die lege hurray.
Children of the night. What music they make.
pi_120279939
Raar, dan ook nog de hurray leeg, wel een beetje raar, ik zou dan best enthousiast zijn dat het kaartje toch nog arriveert, tenzij er geen datum op stond, dan kon hij/zij het niet weten :)

Leuk dat je 2 kaarten uit dezelfde serie hebt!

Ik kreeg vandaag echt een leuke kaart!
Precies mijn stijl!

Postcrossing webshop: Happy Postcrossing.nl
pi_120280441
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 20:04 schreef Happy_postcrossing het volgende:
Raar, dan ook nog de hurray leeg, wel een beetje raar, ik zou dan best enthousiast zijn dat het kaartje toch nog arriveert, tenzij er geen datum op stond, dan kon hij/zij het niet weten :)

Leuk dat je 2 kaarten uit dezelfde serie hebt!

Ik kreeg vandaag echt een leuke kaart!
Precies mijn stijl!

[ afbeelding ]
Lol _O-
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_120280564
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 20:04 schreef Happy_postcrossing het volgende:
Raar, dan ook nog de hurray leeg, wel een beetje raar, ik zou dan best enthousiast zijn dat het kaartje toch nog arriveert, tenzij er geen datum op stond, dan kon hij/zij het niet weten :)
Vond ik ook ja, ik schrijf altijd de datum erop.... Naja het zal wel....
quote:
Ik kreeg vandaag echt een leuke kaart!
Precies mijn stijl!

[ afbeelding ]
Die is gaaf zeg!!!! heb je een linkje??
pi_120282083
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 08:59 schreef Jum het volgende:

Enne, op https://www.reclameland.nl 50 gratis kerstkaarten aan te vragen! (alleen nog vandaag!)
besteld, dank je wel voor de tip!!!
pi_120282167
Ik krijg steeds te zien dat de website van reclameland overbelast is?
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_120283106
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 18:41 schreef automatic_ het volgende:
Ik had afgelopen weekend een kerstkaart gekregen uit Tsjechië en vandaag kreeg ik er weer eentje van dezelfde serie! Super leuk!! :)
Je ziet het ook aan het kerkje, want dat is dezelfde. De kaarten (naja, tekeningen) zijn gemaakt door Josef Lada.

[ afbeelding ]
http://www.postcrossing.com/postcards/CZ-236717

[ afbeelding ]
http://www.postcrossing.com/postcards/CZ-240081
Hij tekent beter dan dat hij auto's maakt
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_120284539
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 20:48 schreef Miniem het volgende:
Ik krijg steeds te zien dat de website van reclameland overbelast is?
Ik ook.
Children of the night. What music they make.
pi_120284550
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 13:10 schreef Sokkepok het volgende:
Weet iemand trouwens hoe lang het ongeveer duurt voordat je de kaarten van gratisansichtkaarten.nl binnen krijgt?
Ik had ze vandaag in de bus. Stapel wintergroet-kaarten + nog wat extra kerstkaarten, leuk!!!

[ Bericht 0% gewijzigd door Molline op 13-12-2012 21:48:12 ]
pi_120287551
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2012 21:40 schreef Molline het volgende:

[..]

Ik had ze vandaag in de bus. Stapel wintergroet-kaarten + nog wat extra kerstkaarten, leuk!!!
Je hebt die quote gefixt zie ik :+
Children of the night. What music they make.
  vrijdag 14 december 2012 @ 08:19:37 #152
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_120294276
een tijd lang nix in de bus gekregen,

krijg ik in een keer dit allemaal binnen

Brazillie



Malysië



Ukraine

mee bekant vangde gin haas.
  Moderator vrijdag 14 december 2012 @ 11:07:12 #153
155227 crew  Guppy
dus
pi_120297536
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 08:59 schreef Jum het volgende:
Zag dit voorbij komen op twitter:

John Gietelink ‏@JohnGietelink

Kerstkaart over? Stuur naar ; Fam. Gietelink À. Hellfrichlaan 16 6952 DB Dieren RT , mijn vader is aan huis gekluisterd. Vind ie mooi!
Geretweet door Loesje v/d Posters

Zooo, Balinees kaartje naar deze meneer geschreven :) hopelijk komt ie nog een beetje op tijd
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 14 december 2012 @ 11:15:52 #154
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_120297774
Waaaaaaaauw _O_

Een kaartje met een ID onder de 1000 _O_ That is awesome :7

http://www.postcrossing.com/postcards/KE-888
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator vrijdag 14 december 2012 @ 11:17:26 #155
155227 crew  Guppy
dus
pi_120297821
Awesomeness from Kenya!! Nu al _O_ ik had er al enkele honderden kaartjes opzitten voor ik er eens eentje uit Afrika ontving. En nog een mooi kaartje ook O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 14 december 2012 @ 11:19:11 #156
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_120297862
quote:
17s.gif Op vrijdag 14 december 2012 11:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Waaaaaaaauw _O_

Een kaartje met een ID onder de 1000 _O_ That is awesome :7

http://www.postcrossing.com/postcards/KE-888
idd mooie kaart ja ^O^

afrika heb ik er ook nog geen van :N
mee bekant vangde gin haas.
pi_120301768
quote:
17s.gif Op vrijdag 14 december 2012 11:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Waaaaaaaauw _O_

Een kaartje met een ID onder de 1000 _O_ That is awesome :7

http://www.postcrossing.com/postcards/KE-888
GAAAAAAAAAAAF!
  vrijdag 14 december 2012 @ 16:29:21 #158
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_120307961
Afrika is echt heel vet, mooie kaart ook!
pi_120308981
quote:
17s.gif Op vrijdag 14 december 2012 11:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Waaaaaaaauw _O_

Een kaartje met een ID onder de 1000 _O_ That is awesome :7

http://www.postcrossing.com/postcards/KE-888
Waarom? Wel leuk, uit Kenia.
Children of the night. What music they make.
pi_120317197
quote:
17s.gif Op vrijdag 14 december 2012 11:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Waaaaaaaauw _O_

Een kaartje met een ID onder de 1000 _O_ That is awesome :7

http://www.postcrossing.com/postcards/KE-888
Gaaf zeg!!!
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 14 december 2012 @ 21:52:29 #161
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_120322080
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 17:00 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Waarom? Wel leuk, uit Kenia.
Über zeldzaam land man O+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  FOK!fotograaf zaterdag 15 december 2012 @ 00:45:06 #162
200114 Mascleta
Non me ne frega un cazzo!
pi_120330395
Op PC kan je een gokje wagen op welke datum en tijd de 15.000.000 kaart wordt geregistreerd. Mijn gokje:

Your current bet is: 27/December/2012 at 15:53
Canon EOS 5D MkII | Canon 24-70 F/2.8 | | Canon 70-200 F/2.8 | Canon 580EX
-----
1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
-----
  Moderator zaterdag 15 december 2012 @ 10:52:29 #163
155227 crew  Guppy
dus
pi_120334094
Omdat ik op vakantie ben, past m'n buurman op m'n post. Maar ik bedenk me dat ik hem helemaal niet over Postcrossing heb verteld. Wat zal hij wel niet denken van al die kaartjes :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_120344942
Weer 3 adressen aangevraagd, Taiwan, Finland en Australië :)

Leuk! Morgen schrijven!
Postcrossing webshop: Happy Postcrossing.nl
pi_120344999
Kaartje naar India voor het eerst, ben beniewd hoe lang het gaat duren.
pi_120345244
Ik heb kaartjes binnen!
Rusland en Australië! :D

Die uit Rusland is vet mooi! :D


http://www.postcrossing.com/postcards/RU-1396058

Die uit Australië scan in nog even in morgen.
pi_120351019
Vandaag een kaartje uit de Filipijnen gekregen ^^ Dat land had ik nog niet :P
Nog leuker: het meisje kon haar verhaal niet op 1 postkaart kwijt, dus kreeg ik er nog 1tje waar het verhaal op verder ging :D



Het 'Stay Alive' kaartje is gebaseerd op de Hunger Games boeken :)
With her feet in the city, but her heart in the outdoors.
pi_120351102
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 20:50 schreef Sokkepok het volgende:
Vandaag een kaartje uit de Filipijnen gekregen ^^ Dat land had ik nog niet :P
Nog leuker: het meisje kon haar verhaal niet op 1 postkaart kwijt, dus kreeg ik er nog 1tje waar het verhaal op verder ging :D

:D O+ _O_
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_120353121
Haha, leuk, sokkepop! :P
  zaterdag 15 december 2012 @ 22:49:01 #170
299969 Finland.
Met een vleugje Pools.
pi_120356087
Mijn hemel, lig hier te gieren van het lachen Sokkepok!

Mooie actie!
_O- _O- _O-
[b]Op zondag 27 mei 2012 14:43 schreef Nuchterheid het volgende:[/b]
Het is algemeen bekend dat Russen altijd dronken zijn.
[b]Op donderdag 4 oktober 2012 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:[/b]
Ik heb geen sixpack, maar een fust.
pi_120373791
Dat is echt lachen zeg! Die is zeker enthousiast! :)
Postcrossing webshop: Happy Postcrossing.nl
pi_120376313
Ah, zo leuk, dat enthousiasme! :D

Mijn kaartje naar Taiwan is een paar dagen geleden aangekomen, en het meisje heeft die kaart gemarkeerd als favourite! Echt hartverwarmend zoiets O+
  zondag 16 december 2012 @ 17:23:48 #173
142454 Lienzz
Klik hier!
pi_120379873
Ik ben ook weer begonnen met schrijven, heb er een tijdje niks mee gedaan....maar de brievenbus was altijd zo leeg :P
En dat kan zomaar.....?
  FOK!fotograaf zondag 16 december 2012 @ 18:14:50 #174
200114 Mascleta
Non me ne frega un cazzo!
pi_120382440
Nu gaat het hard. Drie kaartjes van mij geregistreerd gisteren. Heb nu 5 kaarten verzonden waardoor ik zelf nu 6 kaartjes onderweg mag hebben. Onder andere een adres in USA en Rusland getrokken. Te laat om nog een kerstkaart heen te sturen denk ik of niet?
Canon EOS 5D MkII | Canon 24-70 F/2.8 | | Canon 70-200 F/2.8 | Canon 580EX
-----
1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
-----
pi_120382565
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 18:14 schreef Mascleta het volgende:
Nu gaat het hard. Drie kaartjes van mij geregistreerd gisteren. Heb nu 5 kaarten verzonden waardoor ik zelf nu 6 kaartjes onderweg mag hebben. Onder andere een adres in USA en Rusland getrokken. Te laat om nog een kerstkaart heen te sturen denk ik of niet?
Amerika moet nog wel lukken denk ik....
pi_120384244
Over USA gesproken... Deze week kreeg ik een mailtje dat mijn kaart naar daar binnen 3 dagen aankwam... Net kreeg ik echter deze:
quote:
Postcard NL-1352562 was registered by Postcrossing

The postcard NL-1352562 sent to teachinchina in United States of America was registered by Postcrossing. The receiver has removed his account from Postcrossing. For this reason, this postcard was automatically registered for you as received.

Now you will receive a postcard from another random user. Stand-by! :)
Dus nu staat er 1 tussen mijn statistieken met een reistijd van 138 dagen :')
Wel is die nu van expired naar registered gegaan en krijg ik dus schijnbaar een nieuw kaartje ondanks de lange reistijd :)
pi_120406118
Vond een mailtje in mijn mailbox over de bestelling bij Reclameland (die 50 gratis kerstkaarten): Verwachte leverdatum: 21-12-2012 t/m 24-12-2012
Mmmm, daar heb je ook niet zo veel meer aan dit jaar....

Aan de andere kant bekeken: in ieder geval was de bestelling wel doorgekomen ondanks die Fatal Error-melding
  maandag 17 december 2012 @ 10:07:03 #178
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_120407071
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 09:22 schreef Jum het volgende:
Vond een mailtje in mijn mailbox over de bestelling bij Reclameland (die 50 gratis kerstkaarten): Verwachte leverdatum: 21-12-2012 t/m 24-12-2012
Mmmm, daar heb je ook niet zo veel meer aan dit jaar....

Aan de andere kant bekeken: in ieder geval was de bestelling wel doorgekomen ondanks die Fatal Error-melding
Volgend jaar heb je ze toch weer nodig :)
pi_120407896
Ik heb bij Reclame land gewone kaarten besteld, zonder kerst thema.

Heb ook mijn kaartjes van Idrukker binnen. Zien er goed uit.

En heb deze kaart, waarvan iemand in dit topic heb zo mooi vond, verstuurd:

http://www.postcrossing.com/postcards/NL-1582902

De vrouw was er blij mee :D
pi_120413582
Vandaag weer een kasteel-kaart ontvangen:



O+
pi_120413627
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 09:22 schreef Jum het volgende:
Vond een mailtje in mijn mailbox over de bestelling bij Reclameland (die 50 gratis kerstkaarten): Verwachte leverdatum: 21-12-2012 t/m 24-12-2012
Mmmm, daar heb je ook niet zo veel meer aan dit jaar....

Aan de andere kant bekeken: in ieder geval was de bestelling wel doorgekomen ondanks die Fatal Error-melding
Aha, daar zat dus die adder.... :')
pi_120415897
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 13:27 schreef Molline het volgende:

[..]

Aha, daar zat dus die adder.... :')
Inderdaad!!

Ik vind het nog niet zo erg.
Aangezien ik zelf het kaartje ontworpen heb, heb ik er "happy postcrossing" opgezet, en niet happy newyear :)
When I was a baby, I played with toys. Now I'm a big girl, I play with boys!!
pi_120422473
Vandaag 3 kaartjes binnen gekregen: twee uit Duitsland en eentje uit Frankrijk.
Vooral een kaart uit Duitsland vond ik echt fantastisch. Ik heb in mijn 'wish-list' staan dat ik graag kleurige, hippie-achtige kaarten ontvang, en het meisje dat me de kaart stuurde bood haar excuses aan omdat ze geen hippie-achtige kaart had kunnen vinden. In plaats daarvan zond ze me een kaart met prachtige native-american art op de voorkant, ontzettend mooi!
Strakjes even inscannen en dan als favourite markeren, ik ben er zó blij mee! O+
pi_120441269
Kaartje wat ik een tijdje geleden had gestuurd heeft veel favourites _O_

http://www.postcrossing.com/postcards/NL-1140916

Welk kaartje van jullie heeft ook veel favourites?

Ik heb nog meer van zulke kaartjes, maar ik wil wel zeker weten dat degene die zo'n kaart ontvangt, het ook op de site zet.

Ik kan btw al wat kaartjes sturen, maar ik wacht totdat ik vrij ben van werk, dat overmorgen dus is :P
Children of the night. What music they make.
pi_120452588
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 14:22 schreef Tijger6 het volgende:

[..]

Inderdaad!!

Ik vind het nog niet zo erg.
Aangezien ik zelf het kaartje ontworpen heb, heb ik er "happy postcrossing" opgezet, en niet happy newyear :)
Slim! ^O^
pi_120453804
De kerstkaartjes van Reclameland zijn verzonden! Kan ik ze toch nog sturen naar familie dit jaar! :)
Postcrossing webshop: Happy Postcrossing.nl
pi_120454174
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 10:55 schreef Molline het volgende:

[..]

Slim! ^O^
Thanks :@
Ik vreesde al zo'n beetje dat de kaartjes niet binnen de 24 uur zouden verzonden worden, vandaar.

Mijn grafische kunsten laten te wensen over, maar dit is het geworden.
When I was a baby, I played with toys. Now I'm a big girl, I play with boys!!
pi_120455404
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 22:57 schreef DeHovenier het volgende:
Kaartje wat ik een tijdje geleden had gestuurd heeft veel favourites _O_

http://www.postcrossing.com/postcards/NL-1140916

Welk kaartje van jullie heeft ook veel favourites?

Ik heb nog meer van zulke kaartjes, maar ik wil wel zeker weten dat degene die zo'n kaart ontvangt, het ook op de site zet.

Ik kan btw al wat kaartjes sturen, maar ik wacht totdat ik vrij ben van werk, dat overmorgen dus is :P
Bij mij heeft deze 19 favorites:


Persoonlijk vind ik 'm alleen heel lelijk :P

En deze heeft er 6:
With her feet in the city, but her heart in the outdoors.
pi_120455779
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 22:57 schreef DeHovenier het volgende:
Kaartje wat ik een tijdje geleden had gestuurd heeft veel favourites _O_

http://www.postcrossing.com/postcards/NL-1140916

Welk kaartje van jullie heeft ook veel favourites?

Ik heb nog meer van zulke kaartjes, maar ik wil wel zeker weten dat degene die zo'n kaart ontvangt, het ook op de site zet.

Ik kan btw al wat kaartjes sturen, maar ik wacht totdat ik vrij ben van werk, dat overmorgen dus is :P
Deze door mij verstuurde kaart is 22x gefaved:

pi_120456263

Deze bij mij, ganzenbord :P
pi_120457510
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 17:00 schreef konyntje-mandaryntje het volgende:
Vandaag 3 kaartjes binnen gekregen: twee uit Duitsland en eentje uit Frankrijk.
Vooral een kaart uit Duitsland vond ik echt fantastisch. Ik heb in mijn 'wish-list' staan dat ik graag kleurige, hippie-achtige kaarten ontvang, en het meisje dat me de kaart stuurde bood haar excuses aan omdat ze geen hippie-achtige kaart had kunnen vinden. In plaats daarvan zond ze me een kaart met prachtige native-american art op de voorkant, ontzettend mooi!
Strakjes even inscannen en dan als favourite markeren, ik ben er zó blij mee! O+
Je maakt me wel nieuwsgierig... :9
pi_120457764

7x gefaved.



Deze meerdere van gestuurd in totaal x of 15 gefaved..
  dinsdag 18 december 2012 @ 14:43:38 #193
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_120460053
vandaag 3 kaarten aangekomen in rusland van,
dus 3 nieuwe adressen getrokken

quote:
Netherlands 18/Dec/2012 41 km 0 days
Germany 18/Dec/2012 392 km 0 days
U.S.A. 18/Dec/2012 5,609 km 0 days
41km, zou bijna goedkoper te zijn om gewoon te brengen . haha.
maarja 1 voordeel zal wel snel geregistreerd worden.
mee bekant vangde gin haas.
pi_120460772
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 december 2012 14:43 schreef kawa4 het volgende:
vandaag 3 kaarten aangekomen in rusland van,
dus 3 nieuwe adressen getrokken

[..]

41km, zou bijna goedkoper te zijn om gewoon te brengen . haha.
maarja 1 voordeel zal wel snel geregistreerd worden.
Bij mij is er vorige week eentje bij de ontvanger aangekomen. Die kaart heeft welgeteld 18 (!!) km gereisd :')
pi_120461180
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 december 2012 14:43 schreef kawa4 het volgende:
vandaag 3 kaarten aangekomen in rusland van,
dus 3 nieuwe adressen getrokken

[..]

41km, zou bijna goedkoper te zijn om gewoon te brengen . haha.
maarja 1 voordeel zal wel snel geregistreerd worden.
Een van mijn expired kaarten is een binnenlandse, dus je weet het nooit
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  dinsdag 18 december 2012 @ 17:43:05 #196
147091 janeway
live long and prosper
pi_120467272
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 15:15 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Een van mijn expired kaarten is een binnenlandse, dus je weet het nooit
Ik had er ooit eentje die maar 10 km moest.. Nooit geregistreerd..
pi_120467832
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 15:15 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Een van mijn expired kaarten is een binnenlandse, dus je weet het nooit
Bij mij ook. Uiteindelijk na 69 dagen aangekomen.
pi_120470055
http://www.postcrossing.com/postcards/NL-1570886



Deze van mijn is het meest gefavoriet. Maar 3 keer. :')
Heb er dan wel nog maar 6 verstuurd.
pi_120471304
Vandaag 1 uit Rusland en 1 uit Finland ontvangen:
"Heppy postcrossing"
http://www.postcrossing.com/postcards/RU-1379767

En een super leuke kaart uit Finland:
http://www.postcrossing.com/postcards/FI-1619546

Tevens is mijn kaartje naar Spanje aangekomen!

Ik heb er nu nog 6 onderweg en trek pas na de kerst weer een nieuwe.. Iets met druk & werk enzo..
pi_120472390
Net superleuke hurray gekregen op een kaartje naar Belarus...

"THANK YOUUU!!!! You sent me a card with pigeons - i smiled as wide as i could. thea are so funny)
Happy coming holidays!)"
pi_120477467
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 13:27 schreef Molline het volgende:

[..]

Aha, daar zat dus die adder.... :')
Had ze vandaag al binnen!
pi_120477600
The postcard NL-1590987 to Cassysj in United States of America has arrived! It reached its destination in 9 days after traveling 5,908 km!

Now you will receive a postcard from another random user. Stand-by! :)

HELEMAAL NIKS VAN DE GEADRESSEERDE! Boehoe!
  FOK!fotograaf dinsdag 18 december 2012 @ 21:06:36 #203
200114 Mascleta
Non me ne frega un cazzo!
pi_120478344
Ga aan einde van week op vakantie tot in het nieuwe jaar en heb nog 2x europa oud tarief van PMK liggen. Als er deze week geen kaarten meer geregistreerd worden zit ik met een dillema? Wat gebeurd er als ik ze begin volgend jaar verstuur met oude tarief? (0,85) komen ze dan niet aan?
Canon EOS 5D MkII | Canon 24-70 F/2.8 | | Canon 70-200 F/2.8 | Canon 580EX
-----
1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
-----
pi_120478487
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 21:06 schreef Mascleta het volgende:
Ga aan einde van week op vakantie tot in het nieuwe jaar en heb nog 2x europa oud tarief van PMK liggen. Als er deze week geen kaarten meer geregistreerd worden zit ik met een dillema? Wat gebeurd er als ik ze begin volgend jaar verstuur met oude tarief? (0,85) komen ze dan niet aan?
Kon je bij PMK geen bijplakzegels bestellen? :@ :@
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_120478544
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 18:59 schreef Mokkels het volgende:
http://www.postcrossing.com/postcards/NL-1570886

[ afbeelding ]

Deze van mijn is het meest gefavoriet. Maar 3 keer. :')
Heb er dan wel nog maar 6 verstuurd.
Maar die is wel heul mooi! O+
With her feet in the city, but her heart in the outdoors.
  dinsdag 18 december 2012 @ 21:09:20 #206
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_120478547
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 21:06 schreef Mascleta het volgende:
Ga aan einde van week op vakantie tot in het nieuwe jaar en heb nog 2x europa oud tarief van PMK liggen. Als er deze week geen kaarten meer geregistreerd worden zit ik met een dillema? Wat gebeurd er als ik ze begin volgend jaar verstuur met oude tarief? (0,85) komen ze dan niet aan?
Eventueel bijplakzegels plakken of er op gokken :)
Ik heb ook al een aantal keer een kaart naar USA gestuurd met te weinig erop en ze zijn allemaal aangekomen.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  dinsdag 18 december 2012 @ 21:10:43 #207
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_120478648
Deze heeft er 25 :)

"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  FOK!fotograaf dinsdag 18 december 2012 @ 21:11:17 #208
200114 Mascleta
Non me ne frega un cazzo!
pi_120478687
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 21:08 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Kon je bij PMK geen bijplakzegels bestellen? :@ :@
Nog niet gekeken, maar geen 2 stuks neem ik aan toch?
Canon EOS 5D MkII | Canon 24-70 F/2.8 | | Canon 70-200 F/2.8 | Canon 580EX
-----
1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
-----
  dinsdag 18 december 2012 @ 21:12:08 #209
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_120478734
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 21:11 schreef Mascleta het volgende:

[..]

Nog niet gekeken, maar geen 2 stuks neem ik aan toch?
Ik zou er gewoon op gokken :)
Iemand zei het een tijdje terug ook al; Ik geloof niet dat ze daar gaan rekenen / tellen en al helemaaaal niet met euro zegels :)
En wie weet worden er gewoon nog twee kaartjes geregistreerd! :P Welke heb je nog open staan?
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_120478806
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 21:11 schreef Mascleta het volgende:

[..]

Nog niet gekeken, maar geen 2 stuks neem ik aan toch?
Geen idee, maar 2 stuks neem ik aan van niet nee.
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  FOK!fotograaf dinsdag 18 december 2012 @ 21:15:01 #211
200114 Mascleta
Non me ne frega un cazzo!
pi_120478953
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 21:12 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Ik zou er gewoon op gokken :)
Iemand zei het een tijdje terug ook al; Ik geloof niet dat ze daar gaan rekenen / tellen en al helemaaaal niet met euro zegels :)
En wie weet worden er gewoon nog twee kaartjes geregistreerd! :P Welke heb je nog open staan?
Duitsland en China 19 dagen, Tsjechië en Polen 3 dagen, Rusland en USA vanmiddag gepost.

We wachten het af, ga vrijdagavond weg. Anders gok ik er gewoon op volgend jaar. Zag dat je 5cent bijplakzegels per 10 moet kopen.
Canon EOS 5D MkII | Canon 24-70 F/2.8 | | Canon 70-200 F/2.8 | Canon 580EX
-----
1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
-----
pi_120479265
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 21:15 schreef Mascleta het volgende:

[..]

Duitsland en China 19 dagen, Tsjechië en Polen 3 dagen, Rusland en USA vanmiddag gepost.

We wachten het af, ga vrijdagavond weg. Anders gok ik er gewoon op volgend jaar. Zag dat je 5cent bijplakzegels per 10 moet kopen.
Dan bestel je er toch 10 en bewaar je ze tot de volgende prijsverhoging, Die zal toch niet lang op zich laten wachten. Postnl kennende
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_120481981
Ik heb vorige week een aantal bijplakstickers bij postnl bestelt :)
pi_120501235
Yay! Eerste kaartje is aangekomen, heel lief berichtje erbij met Nederlandse zinnen. Zo tof haha.
pi_120501726
Ik kreeg gister een koekjes verpakking omgebouwd tot postkaart uit Hong Kong :P

With her feet in the city, but her heart in the outdoors.
  Moderator woensdag 19 december 2012 @ 13:45:20 #216
155227 crew  Guppy
dus
pi_120505704
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 11:46 schreef Sokkepok het volgende:
Ik kreeg gister een koekjes verpakking omgebouwd tot postkaart uit Hong Kong :P

[ afbeelding ]
Haaaa die koekjes zijn lekkerrrr!! :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_120513317
Kreeg vandaag een DM in mijn inbox, maar ik weet niet zo goed wat ik er mee aanmoet:

My name is Lyudmila. I want to ask you for help. I want to ask you about Phillipa's address, which you sent a postcard NL-1592867. I want to make a surprise for her and send her a card on her birthday (January 11). I hope you can help me in surprise.
Thanks in advance,
Ludmila"


Kan ik zomaar iemands adres weggeven?? Wat zouden jullie doen?
pi_120513507
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 16:51 schreef Jum het volgende:
Kreeg vandaag een DM in mijn inbox, maar ik weet niet zo goed wat ik er mee aanmoet:

My name is Lyudmila. I want to ask you for help. I want to ask you about Phillipa's address, which you sent a postcard NL-1592867. I want to make a surprise for her and send her a card on her birthday (January 11). I hope you can help me in surprise.
Thanks in advance,
Ludmila"


Kan ik zomaar iemands adres weggeven?? Wat zouden jullie doen?
Ik zou het niet doen, zou het ook niet op prijs stelen als anderen zomaar mijn adres doorgeven....
  woensdag 19 december 2012 @ 16:56:31 #219
147091 janeway
live long and prosper
pi_120513523
Euh nee dat zou ik niet doen.. Beetje vaag dit ze kan zelf ook naar het adres vragen.. Ik zou het niet geven
pi_120513688
Dat was mijn idee dus ook
pi_120514917
Kaartjes van reclameland zijn binnen, zijn mooi, had niet zo´n goede kwaliteit verwacht. Top!!!
pi_120516547
Ik snap dat ze het niet zelf vraagt omdat het een verrassing is, maar het adres doorgeven zou ik ook zeker niet doen. Lijkt me bovendien tegen de Postcrossing-regels.
pi_120516747
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 18:26 schreef lunapuella het volgende:
Ik snap dat ze het niet zelf vraagt omdat het een verrassing is, maar het adres doorgeven zou ik ook zeker niet doen. Lijkt me bovendien tegen de Postcrossing-regels.
En als ze het echt wil kan ze beter de admins van PC zelf benaderen dan een willekeurige user
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_120517308
Vandaag alweer een kaart binnen, uit DE.. Helaas alleen merry xmas erop geschreven...

Vraag me dan wel eens af waarom ik zulke verhalen op mn kaarten schrijf!
pi_120517403
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 18:47 schreef 16021988 het volgende:
Vandaag alweer een kaart binnen, uit DE.. Helaas alleen merry xmas erop geschreven...

Vraag me dan wel eens af waarom ik zulke verhalen op mn kaarten schrijf!
Omdat jij lege kaartjes ontvangen ook stom vind :P
pi_120520423
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 17:36 schreef soapie het volgende:
Kaartjes van reclameland zijn binnen, zijn mooi, had niet zo´n goede kwaliteit verwacht. Top!!!
ik ben nog steeds in blijde verwachting van mijn kaartjes van reclameland.
Blij te horen dat de kwaliteit zo goed is.

Ook de kaartjes van gratisaansichtkaarten die ik anderhalve week geleden won, heb ik nog steeds niet ontvangen
:'(
When I was a baby, I played with toys. Now I'm a big girl, I play with boys!!
pi_120520818
M'n kaartjes van reclame land zijn ook binnen! De kwaliteit, mwoa.. komt misschien omdat ik zelf ook in die wereld zit maar ik vind ze niet super, die van mij zijn erg vlekkerig. Natuurlijk mag je geen kritiek hebben op een gratis iets hihi :D

Ennn... ik heb 2 kaartjes binnen!

Duitsland en Belarus!


http://www.postcrossing.com/postcards/BY-703858


http://www.postcrossing.com/postcards/DE-1812836

Jammer dat die van Belarus een vlekje heeft op z'n neusje, maar dat zit niet op de kaart.. ben hem zelf vergeten in te scannen want heb 'm al ingeplakt.

Verder vind ik ze super leuk! :D
pi_120527573
quote:
17s.gif Op woensdag 19 december 2012 18:49 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Omdat jij lege kaartjes ontvangen ook stom vind :P
Haha ja heb je gelijk in! Maar waarom doen anderen dat dan wel? :(
pi_120527692
quote:
1s.gif Op woensdag 19 december 2012 21:50 schreef 16021988 het volgende:

[..]

Haha ja heb je gelijk in! Maar waarom doen anderen dat dan wel? :(
Omdat lui? Je kan natuurlijk je hurrayruimte gebruiken voor een kleine opmerking dat je het leuk zou vinden als er wat meer op de kaart had gestaan.
pi_120528208
Oeh MOkkels die bovenste vind ik erg leuk O+ O+.

Hopelijk vind ik morgen wat kaartjes op mijn postcrossingadres. Maar ik acht die kans eigenlijk niet zo groot gezien ik nu al ongeveer een maand op inactief sta en al bijna gelijk sta.(sta er 4 achter en zoveel hurrays heb ik ongeveer gehad sinds het inactief zetten).
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  woensdag 19 december 2012 @ 22:13:25 #232
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_120529002
Zoooo! Vandaag 4 kaartjes binnen en mocht er weer eentje schrijven.
Helaas ook één verlopen, maar dat had ik al verwacht :)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_120529698
1 kaartje binnen van, hoe kan het ook anders, Taiwan! *O*

Rare is dat m'n adres aan de linkerkant is geschreven, en het berichtje aan de rechterkant :P

En ze zegt dat ze net als mij van spookverhalen houdt, maar de titel van het boek dat ze aanraadt schrijft ze in het Taiwanees :')
Children of the night. What music they make.
pi_120533061
Hmm schrijven jullie de post in het Engels?
pi_120533231
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 23:18 schreef Longcat. het volgende:
Hmm schrijven jullie de post in het Engels?
Meestal wel ja. Als het om een Duitssprekende gaat, doe ik het meestal in die taal.
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  woensdag 19 december 2012 @ 23:25:31 #236
299969 Finland.
Met een vleugje Pools.
pi_120533549
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 23:18 schreef Longcat. het volgende:
Hmm schrijven jullie de post in het Engels?
Ja, maar als hij binnen Nederland blijft uiteraard in het Nederlands en naar Duitsland in het Duits. Ook heb ik laatst voor het eerst in het Russisch geschreven, maar dat mag nog ernstig bijgeschaafd worden.
[b]Op zondag 27 mei 2012 14:43 schreef Nuchterheid het volgende:[/b]
Het is algemeen bekend dat Russen altijd dronken zijn.
[b]Op donderdag 4 oktober 2012 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:[/b]
Ik heb geen sixpack, maar een fust.
pi_120534776
Altijd in het Engels. Ik ken geen andere taal :P
Children of the night. What music they make.
pi_120541974
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 17:36 schreef soapie het volgende:
Kaartjes van reclameland zijn binnen, zijn mooi, had niet zo´n goede kwaliteit verwacht. Top!!!
Ik heb ze ook binnen en bij mij is de kwaliteit bar slecht! Terwijl de foto wel van goede kwaliteit is!
Ze zijn bij mij ook erg vlekkerig.
pi_120543073
Bij mij zit er een rand boven, terwijl die er niet bij zit in het ontwerp, en ook niet in de pdf die ik daarna kon downloaden als voorbeeld.
En ik had een kaartje van een ander erbij.. foutje?
Postcrossing webshop: Happy Postcrossing.nl
pi_120543175
Ik baalde er eerst van dat ik de aanbieding van reclameland niet optijd had gezien, maar zoals ik het nu allemaal lees is het eigenlijk alleen maar goed. De actie lijkt een beetje tenondergegaan aan zijn eigen succes.

quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 10:17 schreef Happy_postcrossing het volgende:
Bij mij zit er een rand boven, terwijl die er niet bij zit in het ontwerp, en ook niet in de pdf die ik daarna kon downloaden als voorbeeld.
En ik had een kaartje van een ander erbij.. foutje?
Kun je die extra rand er net met een stanleymesje afsnijden? Kaart krijgt dan wel een afwijkend formaat, maar ziet er in ieder geval nog een beetje normaal uit.
pi_120543698
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 17:36 schreef soapie het volgende:
Kaartjes van reclameland zijn binnen, zijn mooi, had niet zo´n goede kwaliteit verwacht. Top!!!
Foto? :)
quote:
Ik heb ook een keer zo'n kaart gekregen! Superleuk ^^
With her feet in the city, but her heart in the outdoors.
  Moderator donderdag 20 december 2012 @ 10:40:00 #242
155227 crew  Guppy
dus
pi_120543766
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 10:17 schreef Happy_postcrossing het volgende:
Bij mij zit er een rand boven, terwijl die er niet bij zit in het ontwerp, en ook niet in de pdf die ik daarna kon downloaden als voorbeeld.
En ik had een kaartje van een ander erbij.. foutje?
Een witrandje? Had je wel afloop in je ontwerp? Want ze snijden de kaart uit een groot wit vel, als je ontwerp niet afloopt, maar precies op de rand stopt, kan het zijn dat er net een millimeter wit bij zit.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Moderator donderdag 20 december 2012 @ 15:47:54 #243
155227 crew  Guppy
dus
pi_120554330
Denk je een leuk adres uit Slovenië te trekken, krijg je zo'n eisenlijst :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_120554403
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 15:47 schreef Guppyfriend het volgende:
Denk je een leuk adres uit Slovenië te trekken, krijg je zo'n eisenlijst :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik zou het meest flutkaartje dat ik in huis heb sturen. En dan erop zetten dat ze niet zo moet zeuren. Gedoe :Y
  Moderator donderdag 20 december 2012 @ 15:51:06 #245
155227 crew  Guppy
dus
pi_120554466
quote:
17s.gif Op donderdag 20 december 2012 15:49 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

ik zou het meest flutkaartje dat ik in huis heb sturen. En dan erop zetten dat ze niet zo moet zeuren. Gedoe :Y
Het geval wil dat ik behoorlijk veel treinkaartjes heb, die mik ik dus in een envelop en dan moet meneer z'n bek verder houden :') gedoe inderdaad
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_120554506
quote:
17s.gif Op donderdag 20 december 2012 15:49 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

ik zou het meest flutkaartje dat ik in huis heb sturen. En dan erop zetten dat ze niet zo moet zeuren. Gedoe :Y
Of een "erotische" foto van Marijke Helwegen ofzo :') :')
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_120554890
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 15:51 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Het geval wil dat ik behoorlijk veel treinkaartjes heb, die mik ik dus in een envelop en dan moet meneer z'n bek verder houden :') gedoe inderdaad
Ik zou er wel wat opschrijven... hij wilt ze nieuw, zonder postzegel etc in een enveloppe. Leuk om zeker nog eens te gebruiken?
  Moderator donderdag 20 december 2012 @ 16:02:11 #248
155227 crew  Guppy
dus
pi_120554916
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 15:52 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Of een "erotische" foto van Marijke Helwegen ofzo :') :')
Huuuu die heb ik niet in huis hoor!! :X
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Moderator donderdag 20 december 2012 @ 16:02:36 #249
155227 crew  Guppy
dus
pi_120554940
quote:
17s.gif Op donderdag 20 december 2012 16:01 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ik zou er wel wat opschrijven... hij wilt ze nieuw, zonder postzegel etc in een enveloppe. Leuk om zeker nog eens te gebruiken?
Ik heb de ID wel op de kaart geschreven. Daar zegt ie niks over namelijk })
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_120554947
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 16:02 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Huuuu die heb ik niet in huis hoor!! :X
Photoshop doet wonderen :P
pi_120554960
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 16:02 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ik heb de ID wel op de kaart geschreven. Daar zegt ie niks over namelijk })
Heel groot. In het midden, Met zwarte stift? :P
  Moderator donderdag 20 december 2012 @ 16:03:44 #252
155227 crew  Guppy
dus
pi_120554980
quote:
17s.gif Op donderdag 20 december 2012 16:03 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Heel groot. In het midden, Met zwarte stift? :P
O-)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_120555042
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 16:02 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Huuuu die heb ik niet in huis hoor!! :X
Gelukkig maar
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_120555151
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 16:03 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

O-)
Je bent tof :Y ;)
pi_120557221
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 10:40 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Een witrandje? Had je wel afloop in je ontwerp? Want ze snijden de kaart uit een groot wit vel, als je ontwerp niet afloopt, maar precies op de rand stopt, kan het zijn dat er net een millimeter wit bij zit.
Ja, ben wel aardig bekend met drukwerk :)
En ook buiten de stippellijntjes zat keurig de foto. Het was 1 mega foto, van iets van 3000pixels breed en nog wat hoog, dus daar ligt het niet aan, en onder zit het niet..

Ach het is gratis, maar deze reclame stunt brengt duidelijk niet alleen maar positieve reclame voort :)
Postcrossing webshop: Happy Postcrossing.nl
pi_120559084
Oepssss, volgensmij sla ik een beetje door hihi..

Net voor 90 euro besteld op postpapierenzo.nl :$ En dit is nog maar 1/3 van mijn lijstje. Ach, ze zijn wel goedkoop. Nu 32 dierenkaarten voor 9,99.

En kan ze altijd weer verkopen!
pi_120561328
Heerlijk allerlei nieuwe kaartjes binnenkrijgen! Mag je al weer wat adressen aanvragen? :)
Postcrossing webshop: Happy Postcrossing.nl
pi_120564524
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 10:38 schreef Sokkepok het volgende:

[..]

Foto? :)

Zal van t weekend even inscannen, nu geen zin meer in....
  Moderator vrijdag 21 december 2012 @ 04:16:31 #259
155227 crew  Guppy
dus
pi_120585965
Whoei, kaartje naar Armenië sturen, die had ik nog niet in m'n stats :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_120586039
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 22:57 schreef DeHovenier het volgende:
Kaartje wat ik een tijdje geleden had gestuurd heeft veel favourites _O_

http://www.postcrossing.com/postcards/NL-1140916

Welk kaartje van jullie heeft ook veel favourites?

http://www.postcrossing.com/postcards/NL-540677
dit kaartje doet 't bij de meeste mensen wel goed (16 likes)
En dat kan zomaar.....?
pi_120586045
oh ja en mensen die alleen maar schrijven "thank you for the postcard" vind ik zooooo |:(
En dat kan zomaar.....?
  Moderator vrijdag 21 december 2012 @ 04:48:54 #262
155227 crew  Guppy
dus
pi_120586047
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_120586114
quote:
leuk kaartje...gratis kaartje of niet?
En dat kan zomaar.....?
  Moderator vrijdag 21 december 2012 @ 05:34:14 #264
155227 crew  Guppy
dus
pi_120586120
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 05:32 schreef Lienzz het volgende:

[..]

leuk kaartje...gratis kaartje of niet?
Het komt uit een relatiegeschenk van een drukkerij waar ik veel mee samenwerk. Het was een kalender en elke week was ook een ansichtkaartje.

Deze komt er bijvoorbeeld ook uit, en deze, ze vallen altijd erg in de smaak
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_120586124

kaartje naar Canada


kaartje naar Duitsland


kaartje naar Ukraine


kaartje naar Ierland

[ Bericht 5% gewijzigd door Lienzz op 21-12-2012 05:41:46 ]
En dat kan zomaar.....?
pi_120586674
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 04:46 schreef Lienzz het volgende:
oh ja en mensen die alleen maar schrijven "thank you for the postcard" vind ik zooooo |:(
Ligt aan de kaart, ik doe dat ook regelmatig, maar dan staat er ook maar bar weinig op de kaart. Als er bijvoorbeeld ook alleen maar happy postcrossing op staat geschreven, heb ik weinig inspiratie om wat meer te schrijven, dan alleen maar "Thank you"
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_120588442
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 15:47 schreef Guppyfriend het volgende:
Denk je een leuk adres uit Slovenië te trekken, krijg je zo'n eisenlijst :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Omg, dat soort mensen snap ik echt niet.
Ik zou expres een heeeeel verhaal schrijven op die kaart }:|
With her feet in the city, but her heart in the outdoors.
pi_120591712
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 17:57 schreef Mokkels het volgende:
Oepssss, volgensmij sla ik een beetje door hihi..

Net voor 90 euro besteld op postpapierenzo.nl :$ En dit is nog maar 1/3 van mijn lijstje. Ach, ze zijn wel goedkoop. Nu 32 dierenkaarten voor 9,99.

En kan ze altijd weer verkopen!
Nouhou! Door jou heb ik net ook een bestelling van 35 euro geplaatst.. :')
With her feet in the city, but her heart in the outdoors.
pi_120596911
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 11:47 schreef Sokkepok het volgende:

[..]

Nouhou! Door jou heb ik net ook een bestelling van 35 euro geplaatst.. :')
Haha, sorry!! :D Ik moet nog voor ¤200 ongeveer als ik alles wil hebben, oepsss.
Maar ik ga het denk ik dan, doorverkopen. Degenen die ik niet mooi vind enzo. Zal ik het hier dan neer zetten?
pi_120596968
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 18:58 schreef Happy_postcrossing het volgende:
Heerlijk allerlei nieuwe kaartjes binnenkrijgen! Mag je al weer wat adressen aanvragen? :)
Nee nog niet.. heb er 6 onderweg maar wel naar landen die ver weg zijn en één iemand is al 20 dagen niet online geweest :(
pi_120621903
Vandaag weer 2 kaarten geregistreerd; US en DE.. Nu alleen nog 3x Rusland open staan (al 34 dagen onderweg) en 1x China waarvan de persoon al ruim een maand niet online is geweest :(

Als ik fit ben morgen vraag ik nog wat adressen aan, anders in t nieuwe jaar pas weer :)
  Moderator zaterdag 22 december 2012 @ 05:34:51 #272
155227 crew  Guppy
dus
pi_120626461
Ik ben al twee dagen thuis van vakantie, en al twee dagen is de post-oppas-buurman niet thuis als ik aanbel :') ik vermoed dat er een hele stapel kaarten voor me klaarligt daar
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_120630458
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 05:34 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik ben al twee dagen thuis van vakantie, en al twee dagen is de post-oppas-buurman niet thuis als ik aanbel :') ik vermoed dat er een hele stapel kaarten voor me klaarligt daar
Heb je iets om je op te verheugen.
Children of the night. What music they make.
pi_120635118
quote:
» Sent: 23 postcards
» Received: 24 postcards
» Traveling: 7 postcards out of 7
Tip: Increase your sent postcards to 25 to be able to have 8 postcards traveling at the same time. Learn why.
» Sent distance: 75,172 km (46,710 miles)
» Received distance: 81,205 km (50,458 miles)
Best knap dit... meer ontvangen dan verzonden. En nog niks expired...
pi_120636000
quote:
17s.gif Op zaterdag 22 december 2012 15:53 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Best knap dit... meer ontvangen dan verzonden. En nog niks expired...
Meer ontvangen dan verzonden kan ik niet echt knap vinden. Dat gebeurt bij ruim de helft van de postcrossers ;) ;)
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_120636268
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 05:34 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik ben al twee dagen thuis van vakantie, en al twee dagen is de post-oppas-buurman niet thuis als ik aanbel :') ik vermoed dat er een hele stapel kaarten voor me klaarligt daar
Hihi, oppas-buurman gaat ze niet meer afgeven, die is ook aan het postcrossen geslagen! :)
Postcrossing webshop: Happy Postcrossing.nl
pi_120642519
Postcards Sent: 4
Postcards Received: 7
Distance Sent: 3,671 km
Last Seen: 3 days ago
Speaks: Deutsch English

dit zag ik ook vandaag...hoe kan dit eigenlijk? Ik heb dit nog nooit gehad...meer kaarten ontvangen als verstuurd kan normaal toch ook niet.
En dat kan zomaar.....?
  Moderator zaterdag 22 december 2012 @ 20:27:27 #278
155227 crew  Guppy
dus
pi_120644567
Inmiddels heb ik de kaartjes opgehaald bij de buurman, en nu zit ik ze te registeren.

Nu heb ik weer iets raars. Kaartje uit Rusland geregistreerd, pak ik het volgende kaartje, weer uit Rusland. Dus ik wil het nummer intypen. Komt me dat nummer wel heel bekend voor. Is die kaart gewoon twee keer verstuurd :o maar wel twee verschillende kaarten. Zelfde verhaaltje erop, dat wel. Huh?!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 22 december 2012 @ 20:43:01 #279
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_120645179
_O- _O- _O-
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  Moderator zaterdag 22 december 2012 @ 20:54:06 #280
155227 crew  Guppy
dus
pi_120645666
Ja! En als ie nou expired was zeg ik oké. Maar dat was ook niet, hij is na 31 dagen geregistreerd 8)7
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_120645910
Misschien een gevalletje: had ik die kaart nou al wel of niet geschreven of gepost?
  zaterdag 22 december 2012 @ 21:01:50 #282
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_120646001
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 20:59 schreef Jum het volgende:
Misschien een gevalletje: had ik die kaart nou al wel of niet geschreven of gepost?
Ja daar lijkt het op :Y
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  Moderator zaterdag 22 december 2012 @ 21:13:06 #283
155227 crew  Guppy
dus
pi_120646482
Ik denk het ja :D Nou ja, het is goedgekomen!

Er lagen 24 kaartjes bij de buurman! Of nou ja, 25 dan, als je die dubbele meetelt :D waarvan er eentje 136 dagen onderweg is geweest! Die was ook een beetje bruised and battered, dus die heeft het denk ik zwaar gehad. En toch is het nog goed gekomen O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_120646495
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 05:35 schreef Lienzz het volgende:
[ afbeelding ]
kaartje naar Canada

[ afbeelding ]
kaartje naar Duitsland

[ afbeelding ]
kaartje naar Ukraine

[ afbeelding ]
kaartje naar Ierland
Die eerste is echt leuk!!!
pi_120649938
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 14:23 schreef Mokkels het volgende:

[..]

Haha, sorry!! :D Ik moet nog voor ¤200 ongeveer als ik alles wil hebben, oepsss.
Maar ik ga het denk ik dan, doorverkopen. Degenen die ik niet mooi vind enzo. Zal ik het hier dan neer zetten?
Ik zeg doen! :)

Ik kreeg vandaag een leuke kaart uit Taiwan O+


http://www.postcrossing.com/postcards/TW-758294
With her feet in the city, but her heart in the outdoors.
  zaterdag 22 december 2012 @ 22:46:10 #286
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_120650731
Wat een schatje!!
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  Moderator zondag 23 december 2012 @ 07:21:33 #287
155227 crew  Guppy
dus
pi_120662053
Hier het Poolse kaartje wat 136 dagen onderweg is geweest. Ik vind m nog best leuk!
http://www.postcrossing.com/postcards/PL-506478


Deze is 115 dagen onderweg geweest?! What happened?
http://www.postcrossing.com/postcards/UA-350047


En nog wat andere hoogtepuntjes :)

Peter Rabbit uit Zuid Afrika!
http://www.postcrossing.com/postcards/ZA-27739


Weer een nieuw FUNTAIWAN kaartje voor m'n verzameling!
http://www.postcrossing.com/postcards/TW-711900


En een Fauna of Belarus kaartje!
http://www.postcrossing.com/postcards/BY-680699


Een kaartje van de aankomende winterspelen in Sochi!
http://www.postcrossing.com/postcards/RU-1361503


Toffe trein uit Ukraine!
http://www.postcrossing.com/postcards/UA-428586
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_120662070
Gave kaartjes allemaal!!!
pi_120662246
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 07:21 schreef Guppyfriend het volgende:

Een kaartje van de aankomende winterspelen in Sochi!
http://www.postcrossing.com/postcards/RU-1361503

Gaaf zeg!!! O+
pi_120664340
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 19:54 schreef soapie het volgende:

[..]

Zal van t weekend even inscannen, nu geen zin meer in....
pi_120669151
Gisteren kaartje uit Japan gehad!

Vandaag gaat op de bus:
US / NL en DE!
Ondanks dat ik aangekruisd heb dat ik niet naar NL wil versturen :p
Och, maakt ook niet uit :)
  zondag 23 december 2012 @ 14:51:44 #292
248156 Rockiejj
Who's your daddy?
pi_120670599
Als ik dit topic zo zit te lezen, ga ik morgen mn kaartjes toch maar op de post doen!
2x Duitsland, 1x Rusland, 1x Brazilië en 1x Zuid-Afrika!
Diep inspirerende quote
- "bekend" persoon
pi_120670892
Wohoo Zuid Afrika! Wil ik ook eens heensturen!
Postcrossing webshop: Happy Postcrossing.nl
  zondag 23 december 2012 @ 15:03:41 #294
248156 Rockiejj
Who's your daddy?
pi_120671025
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 15:00 schreef Happy_postcrossing het volgende:
Wohoo Zuid Afrika! Wil ik ook eens heensturen!
Ja echt leuk, was mn eerste kaart!
Diep inspirerende quote
- "bekend" persoon
  zondag 23 december 2012 @ 15:05:03 #295
142454 Lienzz
Klik hier!
pi_120671077

kaartje naar Tsjechië


kaartje naar Finland
En dat kan zomaar.....?
pi_120672636
Kaartje uit China binnen:


http://www.postcrossing.com/postcards/CN-790943

De achterkant was nog mooier! Dat zei ze zelf ook op het kaartje dat ik de achterkant mooier zou vinden. Er stond klassieke vrouw op, ja hoe noem je zoiets :P
Alleen wat een bagger handschrift.. kon er niks van lezen en heb 4 keer de code proberen in te voeren.

ENNNN mijn bestelling van postpapierenzo is binnen. :D Mooie kaartjes! Ook wel een aantal minderen, maar die zet ik dan hier binnenkort op het forum.

Sommigen zijn wel een beetje beschadigd in de hoekjes maar dat valt bij te drukken (is volgensmij gebeurd bij de post door laten vallen o.i.d.)

En het pakketje was echt een pakketje, er zat kerst inpak papier omheen en een persoonlijk geschreven kaartje en een FLOW magazine. Echt een leuke, persoonlijke webshop!
pi_120674639
Leuk kaartje inderdaad! Vind ik heerlijk dat soort sepia/zwart wit kaartjes :)

Wij zijn druk bezig geweest met de shop. We hebben een leuke korting op kerstavond + kerstdagen, dus daar even wat banners voor gemaakt!

Ik heb geen Europa zegels meer dus ik wacht even met aanvragen tot einde van het jaar, en zal binnenkort even wat europa zegels voor 2013 bestellen!
Postcrossing webshop: Happy Postcrossing.nl
pi_120676639
Je kunt nu beter europa zegels bestellen, met zo'n 1'tje erop.

Die zijn nog 85 cent, ze worden 90 cent.

Dat 1'tje blijft staan, dus als je er 10 verstuurd ben je al weer 50 cent goedkoper uit. :-)
Dus als je toch wilt bestellen, doe het nu dan nog, is het altijd goedkoper!

Wereld blijft wel hetzelfde.
pi_120677841
Ik bestel bij postzegelsmetkorting :)

En dan iets van 100 tegelijk, dan kost het 0,77 cent per keer dat je binnen Europa verzend, nog goedkoper dan die 0,85 cent haha!

En nog leuker ook, die saaie huidige zegels vind ik niet zoveel aan, en 3 verschillende vrolijke zegels van 'vroeger' plakken geeft zo'n leuke uitstraling! :)
Postcrossing webshop: Happy Postcrossing.nl
pi_120678616
Ah ja! Dat is inderdaad dan goedkoper. Ik heb er laatst ook besteld alleen... gatverdamme, sommige zegels zijn echt net of je likt aan een laag stof haha!

En zou op de postzegels van PMK ook al niet dat verschil van 5 cent erbij zitten? Of zal het precies 85 cent zijn wat het is?
pi_120680683
Dat weet ik zo niet, maar ze hebben in ieder geval setjes voor 2012, en voor 2013, en aangezien ik geen meer heb momenteel, bestel ik mooi voor 2013, dan is het sowieso goed! :)
Postcrossing webshop: Happy Postcrossing.nl
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')