abonnement Unibet Coolblue
  Moderator zaterdag 26 januari 2013 @ 12:19:46 #176
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_122065015
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 18:00 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
de szvk is in feite overbodig, een arts of verpleegkundige voor oefening of uitzending kan ad-hoc ingehuurd worden. die dure medisch dienst van defensie kan afgeschaft worden. dan hoeft er ook niets gecompenseerd te worden.
Je kan ook gewoon niets typen; dat is echt beter dan al je onzinnige reacties hier.
  zaterdag 26 januari 2013 @ 12:30:35 #177
13456 AchJa
Shut up!!!
  Moderator zaterdag 26 januari 2013 @ 12:32:22 #178
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  zaterdag 26 januari 2013 @ 13:00:17 #179
13456 AchJa
Shut up!!!
  Moderator zaterdag 26 januari 2013 @ 13:01:18 #180
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  zaterdag 26 januari 2013 @ 23:54:50 #181
304398 leovanw
No Message No Mission
pi_122095593
Werken bij Defensie, je moet het maar kunnen! Nou, eerst dit maar even lezen....

http://bezuinigingsgenera(...)oor-je.html?spref=fb
There is no 'I' in TEAM and life is way to short for only dreaming... So live it to the MAX! FOR THOSE WHO UNDERSTAND WHAT YOU DO, NO EXPLANATION IS NECESSARY. FOR THOSE WHO DON’T, NONE IS POSSIBLE.
http://www.dutchdefencepress.com
  zondag 27 januari 2013 @ 00:01:59 #182
304398 leovanw
No Message No Mission
pi_122095909
Fantastische man die Frans Matser. Ik heb meerdere fantastische jaren in Seedorf bij 41 Afdva onder hem gediend en vooral met hem samengewerkt.... Zowel bij de Beren- als de Chimaera batterij. Een man naar mijn hart, die nog nooit om de hete brei heeft heen gedraaid! Heb je ooit zijn colums in de MS ofwel Militaire Spectator gelezen? Neemt hij ook geen blad voor de mond... Slaat de spijker telkens "nail hard" op zijn kop!...
There is no 'I' in TEAM and life is way to short for only dreaming... So live it to the MAX! FOR THOSE WHO UNDERSTAND WHAT YOU DO, NO EXPLANATION IS NECESSARY. FOR THOSE WHO DON’T, NONE IS POSSIBLE.
http://www.dutchdefencepress.com
  zondag 27 januari 2013 @ 00:03:15 #183
304398 leovanw
No Message No Mission
pi_122095960
AJ U must love this guy... ;-)
There is no 'I' in TEAM and life is way to short for only dreaming... So live it to the MAX! FOR THOSE WHO UNDERSTAND WHAT YOU DO, NO EXPLANATION IS NECESSARY. FOR THOSE WHO DON’T, NONE IS POSSIBLE.
http://www.dutchdefencepress.com
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 27 januari 2013 @ 00:08:29 #184
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_122096206
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 00:01 schreef leovanw het volgende:
Fantastische man die Frans Matser. Ik heb meerdere fantastische jaren in Seedorf bij 41 Afdva onder hem gediend en vooral met hem samengewerkt.... Zowel bij de Beren- als de Chimaera batterij. Een man naar mijn hart, die nog nooit om de hete brei heeft heen gedraaid! Heb je ooit zijn colums in de MS ofwel Militaire Spectator gelezen? Neemt hij ook geen blad voor de mond... Slaat de spijker telkens "nail hard" op zijn kop!...
Ja, ik heb wat van zijn colums in de MS gelezen. Hij is erg hard in zijn worden. En daardoor erg duidelijk. :Y
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  zondag 27 januari 2013 @ 00:10:23 #185
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_122096275
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 00:03 schreef leovanw het volgende:
AJ U must love this guy... ;-)
Ik ken hem niet, maar idd een goed verhaal. ^O^

Zijn wijze van schrijven doet me wel een beetje denken aan Dick Berts die vroeger columns schreef in de Trivizier. Was ook altijd geweldig om te lezen.

Had het btw ook al gepost in de SC. ;)

[ Bericht 10% gewijzigd door AchJa op 27-01-2013 00:18:13 ]
  zondag 27 januari 2013 @ 00:22:00 #186
304398 leovanw
No Message No Mission
pi_122096824
Sorry, SC gaat een beetje aan mij voorbij... ;)
There is no 'I' in TEAM and life is way to short for only dreaming... So live it to the MAX! FOR THOSE WHO UNDERSTAND WHAT YOU DO, NO EXPLANATION IS NECESSARY. FOR THOSE WHO DON’T, NONE IS POSSIBLE.
http://www.dutchdefencepress.com
  zondag 27 januari 2013 @ 00:24:58 #187
304398 leovanw
No Message No Mission
pi_122096966
No offence of course...
There is no 'I' in TEAM and life is way to short for only dreaming... So live it to the MAX! FOR THOSE WHO UNDERSTAND WHAT YOU DO, NO EXPLANATION IS NECESSARY. FOR THOSE WHO DON’T, NONE IS POSSIBLE.
http://www.dutchdefencepress.com
  zondag 27 januari 2013 @ 00:28:23 #188
304398 leovanw
No Message No Mission
pi_122097143
Ik zag het net staan in SC. Verbaast me niets dat daar niemand op reageert in SC... ;)
There is no 'I' in TEAM and life is way to short for only dreaming... So live it to the MAX! FOR THOSE WHO UNDERSTAND WHAT YOU DO, NO EXPLANATION IS NECESSARY. FOR THOSE WHO DON’T, NONE IS POSSIBLE.
http://www.dutchdefencepress.com
  zondag 27 januari 2013 @ 00:32:43 #189
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 27 januari 2013 @ 00:33:36 #190
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 27 januari 2013 @ 13:04:53 #191
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_122108512
Defensie wordt van binnenuit uitgehold en gesloopt. Ik heb nog nooit zoveel lui buiten de poort zien kijken als nu.
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  zondag 27 januari 2013 @ 15:18:00 #192
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_122115312
Kamer zaagt opnieuw minister door over marinierskazerne.

DEN HAAG – De Tweede Kamer zaagt opnieuw minister Jeanine Hennis Plasschaert van Defensie door over de verplaatsing van de marinierskazerne van Doorn naar Vlissingen.

Maar liefst honderd vragen heeft het parlement gesteld over de bezuinigingen op het vastgoed van Defensie. Ruim veertig ervan gaan over de voorgenomen verplaatsing van de Van Braam Houckgeestkazerne van Doorn naar Vlissingen.

Het parlement stelde maandag ook al vragen daarover aan de Algemene Rekenkamer. Die concludeerde in december dat het besluit om de kazerne te verplaatsen rammelt. De Tweede Kamer is daarvan zo geschrokken dat ze zowel aan de Rekenkamer als aan de minister een spervuur van vragen heeft gesteld.

Opmerkelijk is dat de Kamer van de minister wil weten waarom er niet meer aandacht is geweest voor alternatieve locaties. Volgens de Algemene Rekenkamer zou dat logisch zijn, gezien de financiële onzekerheden en de omvang van de investering. Gevraagd wordt of in de beoordeling van Den Helder als alternatieve plek, rekening is gehouden met de vele rijksgebouwen er nu leegstaan, dan wel binnenkort leeg komen te staan (Gemini-ziekenhuis). Ook wordt de minister gevraagd of ze het besluit om een nieuwe kazerne in Vlissingen te bouwen wil opschorten tot na de presentatie van haar visie op de toekomst van de krijgsmacht.

Het parlement wil ook weten of er alsnog een maatschappelijke kosten-batenanalyse komt. Daarin moet rekening worden gehouden met alternatieve locaties.

Veel vragen gaan over de door het kabinet gevolgde procedure en de financiën. Het besluit is snel genomen wat ten koste gaat van de zorgvuldigheid, aldus de Kamer.

http://avrm.wordpress.com(...)er-marinierskazerne/
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_122116866
quote:
maatschappelijke kosten-batenanalyse
:'(
Blood Sugar Sex Magik
  zondag 27 januari 2013 @ 18:10:06 #194
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_122123094
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2013 15:18 schreef Rave_NL het volgende:
Kamer zaagt opnieuw minister door over marinierskazerne.

DEN HAAG – De Tweede Kamer zaagt opnieuw minister Jeanine Hennis Plasschaert van Defensie door over de verplaatsing van de marinierskazerne van Doorn naar Vlissingen.

Maar liefst honderd vragen heeft het parlement gesteld over de bezuinigingen op het vastgoed van Defensie. Ruim veertig ervan gaan over de voorgenomen verplaatsing van de Van Braam Houckgeestkazerne van Doorn naar Vlissingen.

Het parlement stelde maandag ook al vragen daarover aan de Algemene Rekenkamer. Die concludeerde in december dat het besluit om de kazerne te verplaatsen rammelt. De Tweede Kamer is daarvan zo geschrokken dat ze zowel aan de Rekenkamer als aan de minister een spervuur van vragen heeft gesteld.

Opmerkelijk is dat de Kamer van de minister wil weten waarom er niet meer aandacht is geweest voor alternatieve locaties. Volgens de Algemene Rekenkamer zou dat logisch zijn, gezien de financiële onzekerheden en de omvang van de investering. Gevraagd wordt of in de beoordeling van Den Helder als alternatieve plek, rekening is gehouden met de vele rijksgebouwen er nu leegstaan, dan wel binnenkort leeg komen te staan (Gemini-ziekenhuis). Ook wordt de minister gevraagd of ze het besluit om een nieuwe kazerne in Vlissingen te bouwen wil opschorten tot na de presentatie van haar visie op de toekomst van de krijgsmacht.

Het parlement wil ook weten of er alsnog een maatschappelijke kosten-batenanalyse komt. Daarin moet rekening worden gehouden met alternatieve locaties.

Veel vragen gaan over de door het kabinet gevolgde procedure en de financiën. Het besluit is snel genomen wat ten koste gaat van de zorgvuldigheid, aldus de Kamer.

http://avrm.wordpress.com(...)er-marinierskazerne/

wel logisch, er staan inderdaad zat gebouwen leeg. ook in de nieuwe haven. Ik zou de mariniers gewoon in den Helder parkeren. Eventueel overwegen de mariniers en de luchtmobiele brigade en commando's samente voegen tot 1 grote parate eenheid. onzin om een hele nieuwe kazerne te bouwen.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 27 januari 2013 @ 18:11:58 #195
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_122123195
den Helder kan wel een impuls gebruiken:

http://www.dichtbij.nl/al(...)loeden.aspx?sml=true
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 27 januari 2013 @ 18:58:42 #196
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_122125572
Landmacht oefent rampen in Zeeland

OIRSCHOT - Zeeland is vanaf maandag voor bijna twee weken het toneel van meerdere rampenoefeningen. De landmacht organiseert de oefeningen waaraan onder meer militairen, politie en brandweer meedoen. In totaal zijn er ongeveer 600 mensen bij betrokken, aldus een woordvoerster van de landmacht.

De oefening Wake Up bestaat uit drie onderdelen en duurt tot en met vrijdag 8 februari. De gesimuleerde rampen moeten zorgen voor betere samenwerking tussen alle deelnemers.

Maandag 4 februari wordt het meest „spectaculair”, aldus de zegsvrouw. Op die dag vaart er een schip de haven van Vlissingen binnen met 'nepterroristen' waarvoor de hulp wordt ingeroepen van onder meer de landmacht, marechaussee en marine. De haven is dan afgesloten voor publiek.

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)efent_rampen___.html
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 27 januari 2013 @ 22:10:05 #197
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_122138924
Startschot bouw Nationaal Militair Museum

25 januari 2013, 15.46 uur

Minister Jeanine Hennis-Plasschaert heeft vanmiddag beton gestort als starthandeling voor de bouw van het Nationaal Militair Museum. Het nieuwe museum gaat in het najaar van 2014 open op voormalig Vliegbasis Soesterberg.

Het museum belicht de betekenis van de Nederlandse krijgsmacht in verleden, heden en toekomst met een bijzondere collectie, persoonlijke verhalen van militairen en spectaculaire visualisaties van historische veldslagen en recente vredesmissies. “Onze militaire historie toont aan hoe nauw het succes van Nederland met onze krijgsmacht verweven is”, stelde de minister. “Dat is tot op de dag van vandaag het geval, en dat geldt zeker voor de toekomst.”

45 hectare

Het Nationaal Militair Museum brengt de collecties samen van het inmiddels gesloten Legermuseum in Delft en het Militaire Luchtvaart Museum in Soesterberg, dat 1 juli zijn deuren sluit. Het entreekaartje voor het nieuwe museum gaat ongeveer ¤ 10 kosten. Toekomstige bezoekers krijgen daar een dagvullend programma voor terug. De totale oppervlakte beslaat 45 hectare en wordt omringd door een ruim opgezet buitenterrein, waar in de zomer evenementen plaatsvinden.

Jaarlijks worden er 200.000 bezoekers verwacht. “De komst van een Nationaal Militair Museum is meer dan terecht, een erkenning voor het werk en ook het belang van de Nederlandse krijgsmacht”, aldus Hennis.

Bron: http://www.defensie.nl/ac(...)naal_Militair_Museum

Toespraak MinDef:

‘’Onze militaire historie toont aan, hoe nauw het succes van Nederland is verweven met onze
krijgsmacht’’

Toespraak van de minister van Defensie, J.A. Hennis-Plasschaert, ter gelegenheid van de eerste
bouwhandeling Nationaal Militair Museum op 25 januari 2013 te Soesterberg.

Let op: Alleen gesproken woord geldt!

Dames en heren,

Wij zijn bijeen op de toekomstige locatie van het Nationaal Militair Museum.

Een zeer toepasselijke locatie….! De voormalige vliegbasis Soesterberg ademt immers militaire
historie.

Hier verhuurde kaashandelaar Marinus van Meel - in 1913 - voor 25 gulden per dag zijn
zelfgebouwde vliegtuig van hout en linnen aan ‘het leger’.

‘De Brik van Van Meel’ werd daarmee het allereerste Nederlandse militaire vliegtuig.
En zo is hier, precies honderd jaar geleden, de basis gelegd voor onze Koninklijke Luchtmacht.
Publiek-private samenwerking avant-la-lettre, zou ik willen stellen ….

Dames en heren,

Vandaag markeren we de start van het Nationaal Militair Museum, of beter de bouw daarvan…
We moeten dus nog een jaartje geduld hebben.

Maar…let wel, wie hier over de voormalige vliegbasis loopt -- krijgt ook nu al een indringend beeld
van onze militaire historie.

Duitse bunkers uit de Tweede Wereldoorlog.

Amerikaanse hangars die ons herinneren aan de Koude Oorlog.

Het monument voor hen die sneuvelden in onder meer Nederlands-Indië en Afghanistan.

En natuurlijk, gaat onze militaire geschiedenis veel verder terug dan honderd jaar geleden.

We hoeven maar te denken aan prins Maurits die met het Turfschip van Breda de Spanjaarden in de
Tachtigjarige Oorlog een grote slag toebracht.

Of neem de ‘Tocht naar Chatham’ van onze zeeheld Michiel de Ruyter, bijna honderd jaar later, in
1667.

Nu ik er zo over nadenk, de Spiegel van de Royal Charles, buitgemaakt op die roemruchte tocht en nu topstuk van het Rijksmuseum, zou in dit museum niet misstaan.

Dames en heren,

Onze militaire historie toont aan…hoe nauw het succes van Nederland met onze krijgsmacht
verweven is. Tot op de dag van vandaag het geval…en dat geldt ook voor de toekomst!

Als de geschiedenis ons één ding leert, is het … dat je altijd alert moet zijn - én blijven!

Dat je altijd in staat moet zijn…én willen zijn…. om je belangen te beschermen en te bevorderen.

Ook militair!

De krijgsmacht doet dat, elke dag, en gelukkig maar!

De komst van een Nationaal Militair Museum is meer dan terecht, een erkenning voor het werk - én
ook het belang - van de Nederlandse krijgsmacht.

Nu al bezoeken elk jaar tienduizenden mensen de militaire musea in Nederland. Mensen zijn daar
over het algemeen heel enthousiast over. Sterker nog, het Luchtvaartmuseum en het
Marinemuseum zijn door de leden van de ANWB genomineerd als meest populaire uitje van het jaar!

En dat belooft veel goeds voor het Nationaal Militair Museum, want u doet er straks natuurlijk nog
een schepje bovenop -- mét een fantastisch ontwerp en een fantastische collectie waar iedereen op
zijn eigen manier al ‘zappend’ doorheen kan.

Dames en heren,

Ik hoop dat alle bezoekers hier op Soesterberg straks een unieke ervaring opdoen. Maar bovenal
hoop ik dat bezoekers hier straks vertrekken met een gevoel van trots. Trots op onze veteranen, trots
op onze militairen, trots op onze Nederlandse krijgsmacht.

Ik wens u allen succes bij de bouw en inrichting van het museum. En ik zie er zeer naar uit om het
museum straks zelf te mogen beleven!
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  maandag 28 januari 2013 @ 13:26:38 #198
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_122159789
10 Euro? Yeah, rrright! :')
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  maandag 28 januari 2013 @ 19:24:28 #199
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_122179001
quote:
13s.gif Op maandag 28 januari 2013 13:26 schreef RonaldV het volgende:
10 Euro? Yeah, rrright! :')
dat is nogal aan de prijs, aangezien het luchtmachtmuseum nu gratis is en het militair museum in Delft ook maar 1 of 2 euro is. Ik denk niet dat het een succes wordt, zeker niet in die uithoek Soesterberg. Waarom niet gewoon dat prachtige museum in Delft behouden. de sfeer van dat museum was juist zo goed vanwege het prachtige historische pand in de binnenstad. Ik vind dit een zeer ondoordachte en stomme zet. zo;n afschuwlijk modern gebouw op een verlaten vliegveld en dan ook nog 10 euro entree vragen, een giller!! ik kan me er niets bij voorstellen... :N dit wordt helaas een dure flop. Onthou mijn woorden, over 5 jaar bij de volgende bezuinigingsronde wordt het museum gesloten wegens gebrek aan bezoekers.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  maandag 28 januari 2013 @ 19:28:31 #200
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_122179315
Volgens mij is dat nieuwe museum best spectaculair, en geheel naar nieuwe stijl. Een mooi gebouw, interactief, veel doe en proef.. dan is 10 euro voor een dagje uit echt wel de moeite waard.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')