abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119891014
Hallo,

Ik ben aan het twijfelen over een studie of thuisstudie. Liever heb ik een thuisstudie, omdat dit voor mij veel makkelijker is. Heeft iemand ervaringen ermee (goed of slecht). Hoop dat jullie mij meer kunnen vertellen over een thuisstudie.

alvast bedankt!
pi_119891108
Zal beide wel zn voor en nadelen hebben. Al werk je snel, ben je ook snel door de stof heen. Maar al doe je het fout en je komt er te laat achter kan je weer opnieuw beginnen.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
  † In Memoriam † maandag 3 december 2012 @ 19:32:12 #3
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_119891132
Krant niet gelezen? Thuisstudie is gewoon thuis wat aanklooien en voor een paar uurtjes een diploma scoren! :P
pi_119891436
Thuisstudies heb je echt geen zak aan.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_119891666
quote:
7s.gif Op maandag 3 december 2012 19:39 schreef Skv het volgende:
Thuisstudies heb je echt geen zak aan.
want?
pi_119891775
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 19:44 schreef MaikelNL het volgende:

[..]

want?
Je mist het hele interactieve element (discussie, presentaties, vragen stellen etc). Plus dat je diploma van een uni een stuk meer waard is dan zo'n nepdiploma.
pi_119893314
Een thuisstudie is leuk om je horizon te verbreden maar als je een studie wilt gaan doen met het uitzicht op een baan dan heb je daar niks aan.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  † In Memoriam † maandag 3 december 2012 @ 20:23:00 #9
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_119893660
quote:
7s.gif Op maandag 3 december 2012 20:16 schreef Seam het volgende:
Een thuisstudie is leuk om je horizon te verbreden maar als je een studie wilt gaan doen met het uitzicht op een baan dan heb je daar niks aan.
Kern-fysica gestudeerd per post en dan de baas worden over een kerncentrale :P
pi_119894433
quote:
7s.gif Op maandag 3 december 2012 19:46 schreef Skv het volgende:

[..]

Je mist het hele interactieve element (discussie, presentaties, vragen stellen etc). Plus dat je diploma van een uni een stuk meer waard is dan zo'n nepdiploma.
Je kan via de Open Universiteit ook universitair afstandsonderwijs volgen. De OU is over het algemeen hoog aangeschreven en niet echt te vergelijken met de LOI of iets dergelijks.
pi_119895411
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 20:38 schreef Amun90 het volgende:

[..]

Je kan via de Open Universiteit ook universitair afstandsonderwijs volgen. De OU is over het algemeen hoog aangeschreven en niet echt te vergelijken met de LOI of iets dergelijks.
Is beter dan de LOI, maar stukken minder dan een reguliere universiteit. TS vraagt niet welke postcursus het best is, maar of je beter regulier of thuisonderwijs kan volgen.
pi_119896059
quote:
7s.gif Op maandag 3 december 2012 20:53 schreef Skv het volgende:

[..]

Is beter dan de LOI, maar stukken minder dan een reguliere universiteit. TS vraagt niet welke postcursus het best is, maar of je beter regulier of thuisonderwijs kan volgen.
Hoezo is het stukken minder? Het is waarschijnlijk een stuk objectiever (minder docenten die matsen/slecht nakijken, onzinvakken, groepswerk met klojos etc). Met de huidige technologische ontwikkelingen zal afstandsonderwijs alleen maar meer mainstream worden.
pi_119897190
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 21:05 schreef Amun90 het volgende:

[..]

Hoezo is het stukken minder? Het is waarschijnlijk een stuk objectiever (minder docenten die matsen/slecht nakijken, onzinvakken, groepswerk met klojos etc). Met de huidige technologische ontwikkelingen zal afstandsonderwijs alleen maar meer mainstream worden.
Juist, het is objectiever omdat je geen college hebt van mensen die gelijktijdig onderzoeker in hun vakgebied zijn en hun passie met je delen? :')
Ik zie de OU nog niet echt baanbrekend en en innovatief onderzoek verrichten ofzo. Of in de QS world university rankings komen. Daarnaast richt de OU zich meer op het bij- en omscholen van mensen die al een graad hebben dan op het halen van een graad an sich.
pi_119897339
Waarom past een thuisstudie eigenlijk beter bij je? Zodat je dan lekker kunt uitslapen en geen presentaties voor je medestudentjes hoeft te geven en in projectgroepen samen hoeft te werken?
pi_119897980
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 21:29 schreef dude1960 het volgende:
Waarom past een thuisstudie eigenlijk beter bij je? Zodat je dan lekker kunt uitslapen en geen presentaties voor je medestudentjes hoeft te geven en in projectgroepen samen hoeft te werken?
Nee, ik kan geen 4 jaar op school zitten. Vandaar!
pi_119898040
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 21:42 schreef MaikelNL het volgende:

[..]

Nee, ik kan geen 4 jaar op school zitten. Vandaar!
hoezo niet, werk je fulltime?
pi_119898843
Gewoon doen.

Mijn god.
Mensen die vragen of ze op INHolland communicatie moeten gaan doen, of een thuisstudie.... als je dat serieus overweegt is dat een overduidelijke indicatie dat je daar ook thuishoort.
pi_119900305
Ik ga in september beginnen met een nieuwe studie en om aan de toelatingseis te voldoen ben ik nu bezig met het behalen van deelcertificaten via de NHA. Het gaat makkelijk, het studiemateriaal is duidelijk en de begeleiding (voor zover die nodig is) is prima.

Echter is dit totaal niet te vergelijken met studeren. Waar het bij een thuisstudie puur gaat om het in het hoofd stampen van theorie, biedt een opleiding aan een universiteit veel meer manieren om wat te leren (denk aan het opbouwen van een netwerk, ontwikkelen van sociale vaardigheden etc.).

Hoewel je aan theorie misschien wel hetzelfde krijgt, is de manier van leren niet te vergelijken en zou ik er zoveel mogelijk aan doen om NIET thuis te hoeven studeren.
I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. I have never felt so great. All the next day I felt like a 'citizen of the universe' rather than a citizen of the planet.
pi_119901820
Oke. Bedankt voor de antwoorden. :)
pi_119906015
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 21:29 schreef dude1960 het volgende:
Projectgroepen horen niet thuis op universiteiten, ik kan me voorstellen dat veel studenten die graag zouden mijden. Natuurlijk is er niets mis mee als je eens aan een project werkt maar niet op de manier zoals het nu gebeurt.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 4 december 2012 @ 00:56:26 #21
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_119906061
quote:
7s.gif Op maandag 3 december 2012 21:26 schreef Skv het volgende:

[..]

Ik zie de OU nog niet echt baanbrekend en en innovatief onderzoek verrichten ofzo. Of in de QS world university rankings komen. Daarnaast richt de OU zich meer op het bij- en omscholen van mensen die al een graad hebben dan op het halen van een graad an sich.
Het gaat niet om onderzoek maar om onderwijs. De Universiteit van Tilburg is qua economisch onderzoek de beste in Nederland, terwijl het economisch onderwijs 'precies' van dezelfde kwaliteit is als op andere universiteiten. Daaruit blijkt dat een betere onderzoeksgroep niet tot betere studieresultaten hoeft te leiden.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_119906671
Dat is sowieso waar, ik vraag me alleen af of dat werkgevers een universiteit die geen onderzoeksgroep heeft net zo serieus nemen als een universiteit die een goede onderzoeksgroep heeft. Het zou mooi zijn als de OU zou samenwerken met alle Nederlandse universiteiten. Waarom niet de universiteiten verantwoordelijk laten zijn voor de inhoud en de OU voor de facilitatie? Je kan dan ook een diploma van die universiteit krijgen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_119908648
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 00:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Projectgroepen horen niet thuis op universiteiten, ik kan me voorstellen dat veel studenten die graag zouden mijden. Natuurlijk is er niets mis mee als je eens aan een project werkt maar niet op de manier zoals het nu gebeurt.
Hoezo niet?
pi_119914804
Ik ben zelf wel tevreden over thuisstudies. Ik heb er al meerdere gevolgd en er specifiek voor gekozen om deze bij diverse instellingen te volgen. Hier voor gekozen omdat ik mijn eigen tempo (goed tempo erin houden) kan aanhouden. Over het algemeen is mijn indruk over thuisstudies goed. Goede begeleiding, goede uitleg, prima studiemateriaal (vaak extra boeken nog die zeker interessant en leerzaam zijn), mogelijkheden tot klasikale bijeenkomsten en contact met medestudenten. Afhankelijk van studiekeuze, krijg je ook gewoon praktijkopdrachten, stage en moet je mondelingen opdrachten uitvoeren. Net als op hoge scholen en dergelijke. Daarnaast wordt je door je gehele opleiding begeleid. Graag willen ze voor elk onderdeel minimaal een voldoende, en ook bij hoge cijfers krijg je goede feedback van wat juist wel goed en niet goed is met uitgebreide uitleg en voorbeelden.

Overigens krijg je ook een goede introductie van jouw begeleider. Tot nu toe hoog geschoolde begeleiders gehad die zelfs masters in buitenland hebben afgerond, eigen onderneming hebben en noem maar op.

Met name de goede feedback en goede begeleiding mis ik vaak wel op de hoge scholen en dergelijke. En de ROC's vind ik al helemaal niets. Diverse vrienden en familieleden gezien die een 2/3 jarige opleiding hadden op het ROC, weinig tot niet naar school hoefden, geen huiswerk meekregen en gewoon hun papiertje haalden.

Echter moet je voor een thuisstudie wel echt discipline hebben. Je moet natuurlijk jezelf wel goed aan het werk zetten. Maar heb je discipline, dan is het prima te doen en beschik je gelijk over een goede eigenschap voor op je cv ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')