Je mist het hele interactieve element (discussie, presentaties, vragen stellen etc). Plus dat je diploma van een uni een stuk meer waard is dan zo'n nepdiploma.quote:
Kern-fysica gestudeerd per post en dan de baas worden over een kerncentralequote:Op maandag 3 december 2012 20:16 schreef Seam het volgende:
Een thuisstudie is leuk om je horizon te verbreden maar als je een studie wilt gaan doen met het uitzicht op een baan dan heb je daar niks aan.
Je kan via de Open Universiteit ook universitair afstandsonderwijs volgen. De OU is over het algemeen hoog aangeschreven en niet echt te vergelijken met de LOI of iets dergelijks.quote:Op maandag 3 december 2012 19:46 schreef Skv het volgende:
[..]
Je mist het hele interactieve element (discussie, presentaties, vragen stellen etc). Plus dat je diploma van een uni een stuk meer waard is dan zo'n nepdiploma.
Is beter dan de LOI, maar stukken minder dan een reguliere universiteit. TS vraagt niet welke postcursus het best is, maar of je beter regulier of thuisonderwijs kan volgen.quote:Op maandag 3 december 2012 20:38 schreef Amun90 het volgende:
[..]
Je kan via de Open Universiteit ook universitair afstandsonderwijs volgen. De OU is over het algemeen hoog aangeschreven en niet echt te vergelijken met de LOI of iets dergelijks.
Hoezo is het stukken minder? Het is waarschijnlijk een stuk objectiever (minder docenten die matsen/slecht nakijken, onzinvakken, groepswerk met klojos etc). Met de huidige technologische ontwikkelingen zal afstandsonderwijs alleen maar meer mainstream worden.quote:Op maandag 3 december 2012 20:53 schreef Skv het volgende:
[..]
Is beter dan de LOI, maar stukken minder dan een reguliere universiteit. TS vraagt niet welke postcursus het best is, maar of je beter regulier of thuisonderwijs kan volgen.
Juist, het is objectiever omdat je geen college hebt van mensen die gelijktijdig onderzoeker in hun vakgebied zijn en hun passie met je delen?quote:Op maandag 3 december 2012 21:05 schreef Amun90 het volgende:
[..]
Hoezo is het stukken minder? Het is waarschijnlijk een stuk objectiever (minder docenten die matsen/slecht nakijken, onzinvakken, groepswerk met klojos etc). Met de huidige technologische ontwikkelingen zal afstandsonderwijs alleen maar meer mainstream worden.
Nee, ik kan geen 4 jaar op school zitten. Vandaar!quote:Op maandag 3 december 2012 21:29 schreef dude1960 het volgende:
Waarom past een thuisstudie eigenlijk beter bij je? Zodat je dan lekker kunt uitslapen en geen presentaties voor je medestudentjes hoeft te geven en in projectgroepen samen hoeft te werken?
hoezo niet, werk je fulltime?quote:Op maandag 3 december 2012 21:42 schreef MaikelNL het volgende:
[..]
Nee, ik kan geen 4 jaar op school zitten. Vandaar!
Projectgroepen horen niet thuis op universiteiten, ik kan me voorstellen dat veel studenten die graag zouden mijden. Natuurlijk is er niets mis mee als je eens aan een project werkt maar niet op de manier zoals het nu gebeurt.quote:Op maandag 3 december 2012 21:29 schreef dude1960 het volgende:
Waarom past een thuisstudie eigenlijk beter bij je? Zodat je dan lekker kunt uitslapen en geen presentaties voor je medestudentjes hoeft te geven en in projectgroepen samen hoeft te werken?
Het gaat niet om onderzoek maar om onderwijs. De Universiteit van Tilburg is qua economisch onderzoek de beste in Nederland, terwijl het economisch onderwijs 'precies' van dezelfde kwaliteit is als op andere universiteiten. Daaruit blijkt dat een betere onderzoeksgroep niet tot betere studieresultaten hoeft te leiden.quote:Op maandag 3 december 2012 21:26 schreef Skv het volgende:
[..]
Ik zie de OU nog niet echt baanbrekend en en innovatief onderzoek verrichten ofzo. Of in de QS world university rankings komen. Daarnaast richt de OU zich meer op het bij- en omscholen van mensen die al een graad hebben dan op het halen van een graad an sich.
Hoezo niet?quote:Op dinsdag 4 december 2012 00:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Projectgroepen horen niet thuis op universiteiten, ik kan me voorstellen dat veel studenten die graag zouden mijden. Natuurlijk is er niets mis mee als je eens aan een project werkt maar niet op de manier zoals het nu gebeurt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |