abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_121044152
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 18:31 schreef tankdriver21 het volgende:
Zijn er nog mensen die binnenkort een voorlichting hebben of de keuring?

Ik heb bijna mijn voorlichting. Ik hoor trouwens iedereen praten over dat het erg lang kan duren voordat je een oproep krijgt voor de keuring maar we zitten nu weer in het nieuwe jaar dus dan neem ik aan dat het misschien iets sneller gaat.
Ik had half september de voorlichting, en ben nu nog geen stap verder. Duurt dus wel even ;) . Had half november ze opgebeld over de vorderingen, waarna ze zeiden dat ze me over cq een maand meer gegevens zouden sturen. Daar ga ik a.s. maandag weer over bellen omdat ik nog niks heb gehoord/gehad.
pi_121236457
Hey, wat voor antwoord had je gekregen toen je laatst had gebeld?
pi_121236508
Ik heb er trouwens wel echt zin in. Ik hoop ook niet dat ze bij die voorlichting zeggen dat er geen plek meer is.
pi_121274038
Plek zal er wel zijn. Als je de laatste November Romeo leest (staat op knatres.nl). zal je zien dat er nog Pantserreservisten zijn opgeleid om de tekorten in het regulaire leger op te vangen.

En mij werd verteld dat er extra vertraging was dankzij het switchen naar een ander soort sollicitatiesysteem. Eerst moest ik een formulier opsturen naar m'n voorlichter en die zou mijn dan nog andere documenten opsturen, nu zou ik een wachtwoord opgestuurd krijgen waarna ik in kan loggen op een account om het daar in te vullen. Maar zal zo wel weer wat meer weten (hoop ik).

Hoop gewoon nog heel erg dat ik het voor 1 september de AMO af kan ronden, ik heb simpelweg met m'n studie niet 2 weken achter elkaar vrij. Of ze moeten tijdens de kerstdagen de AMO ook geven, wat geloof ik niet het geval is.
pi_121281577
Net gebeld. Vanwege de decembermaand waren de sollicitaties op een laag pitje gesteld. Er ligt nu een hele stapel formulieren klaar bij de Kapitein en de contactpersoon zou even gaan checken (zei die) :) . Als er binnen 2 weken geen contact met m'n opgenomen is weer ff bellen. Duimen dus maar.
  Moderator maandag 7 januari 2013 @ 19:48:57 #81
257132 crew  Awsom
pi_121282069
Heeft iemand toevallig de AMO data van 2013? Heb al een mailtje gestuurd, maar nog geen respons terug gehad. Zolang mijn AMO (als ik GO haal tenminste) niet in een tentamenweek valt (of er vlak voor) kan ik wel twee weken school missen :P
pi_121287726
Nee, Ik ga wel morgen bellen. Want de 8 weken die ze hebben voor mijn "verklaring geen bezwaar" zijn nu voorbij. Ik wil weten of het er bijna is of dat er vertraging is. Dan ga ik ook over de AMO vragen.
  Moderator woensdag 9 januari 2013 @ 13:54:49 #83
257132 crew  Awsom
pi_121350903
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:28 schreef pokemanz het volgende:
Nee, Ik ga wel morgen bellen. Want de 8 weken die ze hebben voor mijn "verklaring geen bezwaar" zijn nu voorbij. Ik wil weten of het er bijna is of dat er vertraging is. Dan ga ik ook over de AMO vragen.
und?
  Moderator maandag 14 januari 2013 @ 16:11:26 #84
257132 crew  Awsom
pi_121550818
Ik heb m'n GO gehaald. :) iets meer dan 13 minuten gefietst, bij de krachttest zat ik overal iets onder gemiddeld. Nu nog een week of 2/3 wachten op m'n veiligheidsonderzoek en dan hopelijk in mei/juni AMO.
pi_121553948
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 16:11 schreef Awsom het volgende:
Ik heb m'n GO gehaald. :) iets meer dan 13 minuten gefietst, bij de krachttest zat ik overal iets onder gemiddeld. Nu nog een week of 2/3 wachten op m'n veiligheidsonderzoek en dan hopelijk in mei/juni AMO.
Gefeliciteerd, maar 2/3 weken wachten? You wish!
  Moderator maandag 14 januari 2013 @ 18:57:29 #86
257132 crew  Awsom
pi_121557732
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2013 17:23 schreef ikveranderhemniet het volgende:

[..]

Gefeliciteerd, maar 2/3 weken wachten? You wish!
Dat zei zo'n sergeant. VO is al begin december opgestart.
pi_121712624
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 16:49 schreef Roytjh het volgende:
Plek zal er wel zijn. Als je de laatste November Romeo leest (staat op knatres.nl). zal je zien dat er nog Pantserreservisten zijn opgeleid om de tekorten in het regulaire leger op te vangen.

En mij werd verteld dat er extra vertraging was dankzij het switchen naar een ander soort sollicitatiesysteem. Eerst moest ik een formulier opsturen naar m'n voorlichter en die zou mijn dan nog andere documenten opsturen, nu zou ik een wachtwoord opgestuurd krijgen waarna ik in kan loggen op een account om het daar in te vullen. Maar zal zo wel weer wat meer weten (hoop ik).

Hoop gewoon nog heel erg dat ik het voor 1 september de AMO af kan ronden, ik heb simpelweg met m'n studie niet 2 weken achter elkaar vrij. Of ze moeten tijdens de kerstdagen de AMO ook geven, wat geloof ik niet het geval is.
Dat artikel in de November Romeo gaat over een pilot, wat je ook gewoon had kunnen lezen, om te bekijken of het mogelijk is om reservisten in relatief korte tijd om te scholen tot pantserinfanterist. Het is dus niet zo dat reservisten momenteel al gaten opvullen.

Er wordt inderdaad een nieuw sollicitatiesysteem opgetuigd. AMO tijdens de kerst kan je wel vergeten ;).
pi_121716683
Hey, nou ik ben 15 januari bij de voorlichting geweest en dit lijkt mij helemaal wat voor mij. Ik heb wel wat vragen.

Ik heb aan de groepscommandant gevraagd hoe het zat met de capaciteitentest en hij zij dat je dit alleen hoeft te doen als je geen diploma's hebt, is dit zo? Want ik heb wel diploma's

En ik heb ook al is in het leger gezeten als beroepsmilitair maar dit vond ik niet mijn ding omdat ik niet fulltime als militair aan de gang wil maar gewoon ook ernaast nog iets wil doen. Maar ik ben dus 2 jaar geleden gestopt met de AMO en het is tog altijd blijven steken en daarom wil ik dit doen. En dit heb ik ook tegen de commandant gezegd en die vertelde mij dat het niet uitmaakte maar dat ik wel de psygoloog hierover moest vertellen en waarom ik zo graag weer bij de Natres wil. Ik heb wel in mijn hoofd hoe ik dat zou zeggen. Maar zou dit uitmaken? ook als ik een goeie reden heb om tog weer in dienst te treden? Het zou voor mij namelijk erg moeilijk zijn als het niet lukt omdat dit tog altijd mijn droom is geweest en ik het gewoon op deze manier wil doen vanplaats fulltime.
pi_121719812
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 12:15 schreef tankdriver21 het volgende:
Hey, nou ik ben 15 januari bij de voorlichting geweest en dit lijkt mij helemaal wat voor mij. Ik heb wel wat vragen.

Ik heb aan de groepscommandant gevraagd hoe het zat met de capaciteitentest en hij zij dat je dit alleen hoeft te doen als je geen diploma's hebt, is dit zo? Want ik heb wel diploma's

En ik heb ook al is in het leger gezeten als beroepsmilitair maar dit vond ik niet mijn ding omdat ik niet fulltime als militair aan de gang wil maar gewoon ook ernaast nog iets wil doen. Maar ik ben dus 2 jaar geleden gestopt met de AMO en het is tog altijd blijven steken en daarom wil ik dit doen. En dit heb ik ook tegen de commandant gezegd en die vertelde mij dat het niet uitmaakte maar dat ik wel de psygoloog hierover moest vertellen en waarom ik zo graag weer bij de Natres wil. Ik heb wel in mijn hoofd hoe ik dat zou zeggen. Maar zou dit uitmaken? ook als ik een goeie reden heb om tog weer in dienst te treden? Het zou voor mij namelijk erg moeilijk zijn als het niet lukt omdat dit tog altijd mijn droom is geweest en ik het gewoon op deze manier wil doen vanplaats fulltime.
Kan prima. Ik heb heb ook ALO1 gedaan en toen geswitcht naar de NatRes. Hoefde geen AMO meer te doen, laat staan gekeurd te worden.
Blood Sugar Sex Magik
  Moderator vrijdag 18 januari 2013 @ 14:10:38 #90
257132 crew  Awsom
pi_121720861
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 12:15 schreef tankdriver21 het volgende:
Hey, nou ik ben 15 januari bij de voorlichting geweest en dit lijkt mij helemaal wat voor mij. Ik heb wel wat vragen.

Ik heb aan de groepscommandant gevraagd hoe het zat met de capaciteitentest en hij zij dat je dit alleen hoeft te doen als je geen diploma's hebt, is dit zo? Want ik heb wel diploma's
Nee. Ik heb een diploma en moest de capaciteitentest gewoon doen.
quote:
En ik heb ook al is in het leger gezeten als beroepsmilitair maar dit vond ik niet mijn ding omdat ik niet fulltime als militair aan de gang wil maar gewoon ook ernaast nog iets wil doen. Maar ik ben dus 2 jaar geleden gestopt met de AMO en het is tog altijd blijven steken en daarom wil ik dit doen. En dit heb ik ook tegen de commandant gezegd en die vertelde mij dat het niet uitmaakte maar dat ik wel de psygoloog hierover moest vertellen en waarom ik zo graag weer bij de Natres wil. Ik heb wel in mijn hoofd hoe ik dat zou zeggen. Maar zou dit uitmaken? ook als ik een goeie reden heb om tog weer in dienst te treden? Het zou voor mij namelijk erg moeilijk zijn als het niet lukt omdat dit tog altijd mijn droom is geweest en ik het gewoon op deze manier wil doen vanplaats fulltime.
Het ligt er volgens mij ook aan in welke fase je bent gestopt bij defensie. Het lijkt me dat er wel een verschil in zit tussen iemand die tijdens de trainingen stopt, en iemand die bijv. na twee uitzendingen stopt. Bij die tweede weet je dat die genoeg ervaring heeft, en geen AMO nodig zal hebben. Maar bij die eerste weet je dat natuurlijk niet zeker (diegene heeft de training tenslotte niet eens afgemaakt..)
pi_121720976
Oké, maar ik heb de AMO niet afgerond toen dus ik moet wel de AMO doen, Maar dat maakt mij echt niet uit dat vind ik alleen maar leuk. Waar ik me juist druk om maak is of die psygoloog moeilijk gaat doen over het feit dat ik gestopt ben tijdens de AMO. Maargoed wat ik hier boven al zij ik heb dat gedaan omdat het fulltime me niet zo lag en dat ik me er toen niet klaar genoeg voor voelde en nu wel omdat ik erg ben verandert op een goeie manier als persoon. Bijvoorbeeld dat ik meer werkervaring heb dan 2 jaar geleden.

Dat lijkt mij ook het goede om te vertellen aan die psygoloog
pi_121725903
Ik heb feitelijk mijn ALO1 ook niet afgerond, maar omdat ik m wel zo'n 4.5 maanden heb gedaan hoefde ik niet opnieuwe NatRes AMO te doorlopen. Dat zou natuurlijk totaal onzinnig zijn.
Blood Sugar Sex Magik
pi_121730237
Oké, ik hoop alleen echt dat ze niet moeilijk gaan doen over dat ik gestopt ben want ik heb wel een grote fout gemaakt daarmee en zo ga ik dat ook zeggen. Alleen dit leek mij meer voor mij het parttime.

Het ligt natuurlijk ook aan de persoon die je vragen gaat
stellen
pi_121732167
Iedereen maakt fouten. Of en hoe je ze herstelt is veel interessanter.
  maandag 21 januari 2013 @ 16:19:39 #95
394523 Funky-90
Is t echt nodig?
pi_121849462
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 16:05 schreef hoogvlieger het volgende:
Ik heb feitelijk mijn ALO1 ook niet afgerond, maar omdat ik m wel zo'n 4.5 maanden heb gedaan hoefde ik niet opnieuwe NatRes AMO te doorlopen. Dat zou natuurlijk totaal onzinnig zijn.
Geluksvogel!

Ik heb de ALO1 afgerond en tijdens de VTO als Kpl de dienst uit gegaan, maar moet gewoon als Sld3 in maart de 2 weekse AMO weer volgen.. Zelfs de mogelijkheid om in ieder geval Sld1 na de AMO te worden zou minimaal zijn werd mij verteld:P
pi_121853380
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 16:19 schreef Funky-90 het volgende:

[..]

Geluksvogel!

Ik heb de ALO1 afgerond en tijdens de VTO als Kpl de dienst uit gegaan, maar moet gewoon als Sld3 in maart de 2 weekse AMO weer volgen.. Zelfs de mogelijkheid om in ieder geval Sld1 na de AMO te worden zou minimaal zijn werd mij verteld:P
Hoelang is het geldeden dat je uit de dienst ging? Zit namelijk een maximale tijd tussen dat je geen opleiding meer hoeft te doen. Ik ben gelijk vanuit Breda als SLD2 ingestroomd bij mijn bataljon. Jaar later SLD1.
Blood Sugar Sex Magik
  maandag 21 januari 2013 @ 19:01:35 #97
394523 Funky-90
Is t echt nodig?
pi_121855884
ja dat zal het denk ik wel geweest zijn dan. Zit bij mij 22 maanden tussen ontslag en aanstelling.
pi_121924336
Oké dan, ik heb gesolliciteerd!

Nu maar afwachten voor het eerste onderdeel.
En hopelijk Bij het PO kunnen ze mijn verhaal een beetje begrijpen en dat ik hier weer ben om wat fouten die ik gemaakt heb recht te zetten. Want ik ben het groene tog wel gaan missen en kon het ook niet loslaten na 2 jaar.

Hopelijk gaat het een beetje snel.
  woensdag 23 januari 2013 @ 11:02:36 #99
394523 Funky-90
Is t echt nodig?
pi_121928153
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 08:10 schreef tankdriver21 het volgende:
kunnen ze mijn verhaal een beetje begrijpen en dat ik hier weer ben om wat fouten die ik gemaakt heb recht te zetten. Want ik ben het groene tog wel gaan missen en kon het ook niet loslaten na 2 jaar.

Als je het goed onderbouwd en uitlegt waarom je nu idd wel bij de Natres wil zal dat geen probleem zijn lijkt me. Succes in ieder geval!
pi_121930071
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 08:10 schreef tankdriver21 het volgende:
Oké dan, ik heb gesolliciteerd!

Nu maar afwachten voor het eerste onderdeel.
En hopelijk Bij het PO kunnen ze mijn verhaal een beetje begrijpen en dat ik hier weer ben om wat fouten die ik gemaakt heb recht te zetten. Want ik ben het groene tog wel gaan missen en kon het ook niet loslaten na 2 jaar.

Hopelijk gaat het een beetje snel.
Als je het groene mist kun je beter boswachter worden want dat zul je niet veel tegenkomen bij de natres...
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')