abonnement Unibet Coolblue
pi_119786250
Welkom bij het Fitness topic! Een topic voor mensen die beginnen met fitness alsook mensen die gevorderd zijn!



Wat houdt fitness in?
Met fitness wordt het geheel van sporten en activiteiten die bedreven worden in sportscholen of thuis bedoeld. Het uiteindelijke doel van het beoefenen van fitness kan zijn:

• Gericht op algehele conditieverbeteringen.

• Gericht op vetverbranding en afslanken (Spinning, Aerobics, Cardiofitness etc.)

• Gericht op groei (hypertrofie) of versterking van spiermassa
(bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/fitness)

Waarom een fitness topic?
Veel mensen die beginnen met fitness hebben soms een verkeerd beeld van hoe men het beste vet kan verliezen, hun conditie moet verbeteren of hoe ze het beste krachttrainingen kunnen ondergaan. Daarom zijn er hier zowel beginners als gevorderden die kunnen discussiëren over wat de optimale middelen zijn om een zo optimaal mogelijke werking te krijgen van het doel dat je wil bereiken!
Er is ook een bodybuild reeks op FOK!, dat is voor de mensen die puur op krachttraining gefocused zijn, een aanrader voor als je spiermassa / spierkracht wil trainen, in dit topic staan veel handige feiten en weetjes en ervaringen!

BOVENAL: Schroom niet om in dit fitness topic van alles te vragen!!! Iedereen moet ergens beginnen, schaam je ook niet in de sportschool zelf voor oefeningen! Je doet het voor jezelf. Als je het goed doet, zul je alleen maar beter resultaat zien. Voor de gevorderden bij dezen gevraagd om constructieve antwoorden! Sommige zaken zullen als 'dom' en 'ontwetend' worden ontvangen, maar leg dan begripvol uit waarom diegene incorrect bezig is.

Handige sites

Starting Strength
Een Nederlandse site dat haarfijn de visie van Mark Rippetoe over het zogenaamde 'Starting Strength” principe uitlegt. Hier staan oefeningen bij om voor beginners zo snel mogelijk sterk te worden! Zorg ervoor dat je de oefeningen goed uitvoert!

Voedingswaardetabel!
Je kan hier per voedsel bekijken wat de voedingswaarde is! Zo zit er veel eiwit in tonijn / zalm en rosbief! Weet je wat, bekijk het zelf maar even! De site is overzichtelijk en simpel!

Basisinformatie Voeding!
Een topic van het fitnessforum.nl waar belangrijke informatie op staat voor, je raadt het al, de voeding in combinatie met het fitnessen! Er staan voedingsschema's in van mensen die dat forum bezoeken, handig ter vergelijking of om ideeën op te doen!

Basisinformatie Training!
Informatie over -jawel- hoe je bijvoorbeeld je persoonlijke trainingsschema bij elkaar stelt. Een overzicht van alle spieren in je lichaam, de verschillende stijlen van trainen (fullbody / split etc.)!

Wat is jouw caloriebehoefte?
Zoals wel duidelijk is, is een goede voeding essentieel om tot een goed resultaat te komen qua afvallen / conditie verbetering / spiermassa kweken. Dit betekent dat je vooral niet minder moet gaan eten! Maar hoe weet je nu hoeveel jij nu verbrand? Daar zijn richtlijnen voor, die op deze site staan aangegeven op een drietal formules. Lees goed door wat er staat, zo moeilijk is het niet te begrijpen!

De do's en dont's van krachttraining voor beginners!
The title says it all! Een simpel maar overzichtelijk overzicht (hihi) van zaken die je goed in het achterhoofd moet houden!

Filmpjes van ScoobyDoo zijn ook informatief! Hij heeft misschien wel een gek hoofdjen!




Tips!

• Voer cardio altijd ná krachttraining uit! Tien minuten cardio is genoeg voor de warming up!

• Cardio voor de cooling down na krachttraining is belangrijk, zo zal je minder spierpijn krijgen omdat de verzuring beter uit je lichaam treedt!

• Zorg dat je genoeg eet! Eet niet te weinig, dan komt je lichaam in een spaarstand, en doe je al je werk voor niets!

• Als je spieren wil kweken, zorg dan dat je compound oefeningen doet, geen geïsoleerde oefeningen (compound= oefening met meerdere spiergroepen tegelijk, vb: bench press isolatie oefening is dat je één spier per oefening traint, vb: bicep curl)

• Zorg voor voldoende nachtrust! Je spieren bouwen zich pas op als je rust!

• Als je vet wil kwijtraken, zorg dan dat je qua voedsel om de 2 uur iets eet! Het beste is om zoveel mogelijk eiwitten per dag binnen wil krijgen als je krachttraining doet! Suiker is één van de slechtste dingen die je lichaam wil opnemen, dus let ook op frisdranken!

Tip van Weissman: Een werkstuk over Conditie!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bron

Bovenal! Blijf gedisciplineerd! Zet jezelf over mogelijke smoesjes heen en houd dat lichaam lekker in beweging! Hoewel het puur fysieke en mentale krachten opslokt, zou het ook handig te zijn om je goed voor te bereiden op hetgeen wat komen gaat, lezen dus! Het voorkomt nare blessures en tijdverspilling!

[ Bericht 0% gewijzigd door Snakey op 30-11-2012 17:27:03 ]
pi_119786380
quote:
Als je vet wil kwijtraken, zorg dan dat je qua voedsel om de 2 uur iets eet! Het beste is om zoveel mogelijk eiwitten per dag binnen wil krijgen als je krachttraining doet! Suiker is één van de slechtste dingen die je lichaam wil opnemen, dus let ook op frisdranken!
Wat is dit trouwens voor bullshit? :')
pi_119786425
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 17:29 schreef 16meter het volgende:

[..]

Wat is dit trouwens voor bullshit? :')
Zal ik die maar wegedditen nu het kan? :D
pi_119786513
Help es, wat moeten we ervan maken.. genoeg eiwitten krijgen voor spieropbouw is wel handig, snelle suikers zijn idd stom, maar dat lijkt me obvious genoeg.. kwark met kokos is goed sportvoer :)
  vrijdag 30 november 2012 @ 18:11:43 #5
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_119787432
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 17:29 schreef 16meter het volgende:
Wat is dit trouwens voor bullshit? :')
Wat is daar bullshit aan?
pi_119787572
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 18:11 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Wat is daar bullshit aan?
Om de 2 uren moeten eten is buhlshit, puur zoveel mogelijk eiwitten eten zonder limiet ook, beter maak je gewoon een nette berekening en pas je de verhouding e/k/v aan aan wat je doet.
  vrijdag 30 november 2012 @ 18:18:27 #7
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_119787613
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 18:17 schreef MarMar het volgende:

[..]

Om de 2 uren moeten eten is buhlshit, puur zoveel mogelijk eiwitten eten zonder limiet ook, beter maak je gewoon een nette berekening en pas je de verhouding e/k/v aan aan wat je doet.
Je metabolisme werkt effectiever als je doorheen de dag kleine beetjes eet, in plaats van in één keer grote hoeveelheden. Als je wilt zoek ik daar wat wetenschappelijke bronnen bij.
pi_119787651
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 18:18 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Je metabolisme werkt effectiever als je doorheen de dag kleine beetjes eet, in plaats van in één keer grote hoeveelheden. Als je wilt zoek ik daar wat wetenschappelijke bronnen bij.
Dat is net zovaak weerlegd als bevestigd door wetenschappelijke bronnen.
  vrijdag 30 november 2012 @ 18:21:17 #9
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_119787697
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 18:18 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Je metabolisme werkt effectiever als je doorheen de dag kleine beetjes eet, in plaats van in één keer grote hoeveelheden. Als je wilt zoek ik daar wat wetenschappelijke bronnen bij.
Je zal daar best bronnen van vinden, maar het is ook alweer achterhaald.

Hoewel het ook weer niet slecht voor je is.
pi_119787827
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 november 2012 18:21 schreef Snakey het volgende:

[..]

Je zal daar best bronnen van vinden, maar het is ook alweer achterhaald.

Hoewel het ook weer niet slecht voor je is.
Dan is het nog de vraag of je metabolisme echt beter wordt van vaker eten, of dat het zo is dat mensen teveel gaan schransen wanneer ze de hele dag weinig eten en aan het eind van de dag omdonderen van de honger.

Dat je metabolisme naar de klote gaat van te weinig eten, vind ik dan wel weer plausibel, al is de "spaarstand" ook omstreden tegenwoordig.
pi_119790226
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 18:18 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Je metabolisme werkt effectiever als je doorheen de dag kleine beetjes eet, in plaats van in één keer grote hoeveelheden. Als je wilt zoek ik daar wat wetenschappelijke bronnen bij.
Doe maar.

quote:
1. Myth: Eat frequently to "stoke the metabolic fire".


Truth

Each time you eat, metabolic rate increases slightly for a few hours. Paradoxically, it takes energy to break down and absorb energy. This is the Thermic Effect of Food (TEF). The amount of energy expended is directly proportional to the amount of calories and nutrients consumed in the meal.

Let's assume that we are measuring TEF during 24 hours in a diet of 2700 kcal with 40% protein, 40% carbohydrate and 20% fat. We run three different trials where the only thing we change is the the meal frequency.

A) Three meals: 900 kcal per meal.

B) Six meals: 450 kcal per meal.

C) Nine meals: 300 kcal per meal.

What we'd find is a different pattern in regards to TEF. Example "A" would yield a larger and long lasting boost in metabolic rate that would gradually taper off until the next meal came around; TEF would show a "peak and valley"-pattern. "C" would yield a very weak but consistent boost in metabolic rate; an even pattern. "B" would be somewhere in between.

However, at the end of the 24-hour period, or as long as it would take to assimilate the nutrients, there would be no difference in TEF. The total amount of energy expended by TEF would be identical in each scenario. Meal frequency does not affect total TEF. You cannot "trick" the body in to burning more or less calories by manipulating meal frequency.

Further reading: I have covered the topic of meal frequency at great length on this site before.

The most extensive review of studies on various meal frequencies and TEF was published in 1997. It looked at many different studies that compared TEF during meal frequencies ranging from 1-17 meals and concluded:

"Studies using whole-body calorimetry and doubly-labelled water to assess total 24 h energy expenditure find no difference between nibbling and gorging".

Since then, no studies have refuted this. For a summary of the above cited study, read this research review by Lyle McDonald.

Earlier this year, a new study was published on the topic. As expected, no differences were found between a lower (3 meals) and higher meal (6 meals) frequency. Read this post for my summary of the study. This study garnered some attention in the mass media and it was nice to see the meal frequency myth being debunked in The New York Times.

Origin

Seeing how conclusive and clear research is on the topic of meal frequency, you might wonder why it is that some people, quite often RDs in fact, keep repeating the myth of "stoking the metabolic fire" by eating small meals on a frequent basis. My best guess is that they've somehow misunderstood TEF. After all, they're technically right to say you keep your metabolism humming along by eating frequently. They just missed that critical part where it was explained that TEF is proportional to the calories consumed in each meal.

Another guess is that they base the advice on some epidemiological studies that found an inverse correlation between high meal frequency and body weight in the population. What that means is that researchers may look at the dietary pattern of thousands individuals and find that those who eat more frequently tend to weigh less than those who eat less frequently. It's important to point out that these studies are uncontrolled in terms of calorie intake and are done on Average Joes (i.e. normal people who do not count calories and just eat spontaneously like most people).

There's a saying that goes "correlation does not imply causation" and this warrants further explanation since it explains many other dietary myths and fallacies. Just because there's a connection between low meal frequencies and higher body weights, doesn't mean that low meal frequencies cause weight gain. Those studies likely show that people who tend to eat less frequently have:

* Dysregulated eating patterns; the personality type that skips breakfast in favor of a donut in the car on the way to work, undereat during the day, and overeat in the evening. They tend to be less concerned with health and diet than those who eat more frequently.

* Another feasible explanation for the association between low meal frequencies and higher body weight is that meal skipping is often used as a weight loss strategy. People who are overweight are more likely to be on a diet and eat fewer meals.

The connection between lower meal frequency and higher body weight in the general population, and vice versa, is connected to behavioral patterns - not metabolism.
http://www.leangains.com/(...)-myths-debunked.html

quote:
7s.gif Op vrijdag 30 november 2012 18:21 schreef Snakey het volgende:

[..]

Je zal daar best bronnen van vinden, maar het is ook alweer achterhaald.

Hoewel het ook weer niet slecht voor je is.
Slecht is een groot woord. Maar er zijn steeds meer aanwijzingen dat een lagere maaltijdfrequentie gezondheidsvoordelen heeft. :)

In ieder geval is het een stuk praktischer (voor mij, tenminste) om 3 grote maaltijden per dag te eten, dan constant kleine porties te eten.

Dat je je stofwisseling voor de gek kunt houden (en meer verbranden) door heel veel maaltijden te eten is in ieder geval onzin, zo ver is de wetenschap wel.

[ Bericht 40% gewijzigd door 16meter op 30-11-2012 19:50:46 ]
  vrijdag 30 november 2012 @ 20:20:01 #12
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_119791469
Ik eet ook maar drie maaltijden op een dag. Werkt het beste voor mij ^O^
All she wants and needs is just a little taste..
pi_119806124
Voor mij werkt het geëikte drie maaltijden, drie tussendoortjes goed, maar dat ligt ook aan het ritme van mijn gezin :)

Vandaag even rustdagje, mijn week is/wordt ongeveer zo:
Zo: sportschool
Ma: rust
Di: sportschool
Wo: wandelen 7.5 km
Do: wandelen 7.5 km
Vr: sportschool
Za: soms rust, soms wandelen
pi_119842724
Buikspieren toch maar opgeschroefd naar 25 kg, als ik nog kan kletsen tijdens het crunchen is het niet zwaar genoeg :P Zo slecht als mijn botjes zijn, zo goed zijn mijn buikspieren, aangeboren compensatie ofzo :D
Nu eerst zorgen dat die benen meer gewicht aan gaan kunnen voordat ik de rest verder opbouw.
  zondag 2 december 2012 @ 17:04:49 #15
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_119845902
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 19:42 schreef 16meter het volgende:

[..]

Doe maar.

[..]

http://www.leangains.com/(...)-myths-debunked.html

[..]

Slecht is een groot woord. Maar er zijn steeds meer aanwijzingen dat een lagere maaltijdfrequentie gezondheidsvoordelen heeft. :)

In ieder geval is het een stuk praktischer (voor mij, tenminste) om 3 grote maaltijden per dag te eten, dan constant kleine porties te eten.

Dat je je stofwisseling voor de gek kunt houden (en meer verbranden) door heel veel maaltijden te eten is in ieder geval onzin, zo ver is de wetenschap wel.
Het is voor mij ook praktischer. Als ik meerdere keren per dag ga eten sta ik wat te vaak in de keuken. Ik weet dat je het allemaal kan voorbereiden zodat dat niet hoeft, maar ik ben nogal wispelturig en eet vaak waar ik op dat moment trek in heb. Er zou dus teveel in de koelkast blijven staan bij mij.

3 maaltijden per dag werkt prima. Meestal wat fruit tussendoor. M'n stofwisseling werkt er prima mee, ik zit zeker 3 tot 4 keer per dag op het kleine kamertje.
  zondag 2 december 2012 @ 19:13:07 #16
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_119850187
quote:
Dat is geen wetenschappelijke bron hé. :')

Anyhow, de wetenschappelijke bronnen die ik doorgespit heb, waren inderdaad niet doorslaggevend. Het enige dat ik vond was dat zeer actieve sporters regelmatig moeten snacken om hun carbohydraten op peil te houden:
quote:
This can be achieved by the ingestion of preexercise (1-4h) meals, CHO feedings at regular intervals throughout exercise, and an aggressive post-exercise nutritional strategy involving the consumption of CHO as soon as practical after exercise. (Hawley & Burke, 1997)
pi_119850369
Wordt meermaals verwezen naar pubmed. :')

En wat heeft die quote van jou met dit alles te maken?
  zondag 2 december 2012 @ 19:24:28 #18
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_119850570
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 19:18 schreef 16meter het volgende:
Wordt meermaals verwezen naar pubmed. :')
Dat maakt het nog steeds geen wetenschappelijke bron. De Kijk verwijst ook naar wetenschappelijke publicaties, dat is toch ook geen wetenschappelijke bron? :')
quote:
En wat heeft die quote van jou met dit alles te maken?
Dat het voor serieuze sporters belangrijk is om af te wijken van het klassieke patroon van 3 maaltijden per dag, niet voor verbranding, maar wel voor de koolhydraten. Dat was de enige situatie waarin wordt aangeraden daarvan af te wijken in de bronnen die ik gelezen heb.
  † In Memoriam † zondag 2 december 2012 @ 22:27:43 #19
230491 Zith
pls tip
pi_119860180
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 19:24 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dat maakt het nog steeds geen wetenschappelijke bron. De Kijk verwijst ook naar wetenschappelijke publicaties, dat is toch ook geen wetenschappelijke bron? :')

[..]

Dat het voor serieuze sporters belangrijk is om af te wijken van het klassieke patroon van 3 maaltijden per dag, niet voor verbranding, maar wel voor de koolhydraten. Dat was de enige situatie waarin wordt aangeraden daarvan af te wijken in de bronnen die ik gelezen heb.
Je bent zeker ook iemand die 'wikipedia :') ' roept, zelfs als er tig referenties bij het artikel staan?

Het probleem bij refereren naar leangains is niet dat het geen wetenschappelijke bron is, er staan referenties bij waardoor het goed gebruikt kan worden. Het probleem is dat je niet weet of dit alle literatuur is over het onderwerp, de kwaliteit van de bron waaraan je refereert (wikipedia, leangains) staat gelijk aan de kwaliteit en de interrpretatie van het gerefereerde artikel.


Bron? De Kijk? Als je zegt: "In de Kijk van afgelopen week staan een aantal studies over dit onderwerp" dan haal je de bron goed aan (hoe De Kijk deze studies reviewed of interpreteerd is onderdeel van jouw bron. Het wetenschappelijke artikel zelf is ook maar een stuk text in een tijdschrift (de scientific journal)... Of wat is het verschil tussen een LeanGains pagina met daarop een aantal referenties, of een post met daarin referenties die ik zometteen na een korte literatuurzoektocht kan maken? Kraak dingen af door de artikelen waarnaar gerefereerd wordt aan te halen, of probeer uit te vinden wat niet door de bron (leangains) behandeld wordt terwijl het wel belangrijk is, etc.. .

Bron: Ik ben promovendus.

[ Bericht 4% gewijzigd door Zith op 02-12-2012 23:21:48 ]
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  maandag 3 december 2012 @ 11:37:47 #20
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_119873935
Sommige mensen gaan echt zo ultimate hard bezig dat die shit niet vol te houden valt. Van die sjmierige boys en girls die drie weken lang elke dag aan het sporten zijn.

Is wel heel cool zo een maandje, maar daarna zijn ze vaak ongemotiveerd.

Gewoon de hele levensstijl een beetje aanpassen en 3 max 4 x per week effectief sporten en dan kan je ook al een brok sexyness worden
  maandag 3 december 2012 @ 11:38:54 #21
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_119873963
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 11:37 schreef RickoKun het volgende:
Sommige mensen gaan echt zo ultimate hard bezig dat die shit niet vol te houden valt. Van die sjmierige boys en girls die drie weken lang elke dag aan het sporten zijn.

Is wel heel cool zo een maandje, maar daarna zijn ze vaak ongemotiveerd.

Gewoon de hele levensstijl een beetje aanpassen en 3 max 4 x per week effectief sporten en dan kan je ook al een brok sexyness worden
dus kappe met flesje wodka per week ricko
Deathlift or Die.
  maandag 3 december 2012 @ 11:39:49 #22
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_119873987
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 11:38 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

dus kappe met flesje wodka per week ricko
Ja ho eens even :{w Dit gaat niet over mij hoor :@ Laten we het centraal houden graag plz ok ok gr gr Peter, Ella en Dynand
pi_119873991
Als je elke dag traint bereik je juist niets, ook niet als je het wel lange tijd volhoudt.

-onmogelijk om 6/7 dagen per week op hoge intensiteit te trainen > die mensen trainen niet hard genoeg, waarschijnlijk met veel isolatie oefeningen
-rust nodig om te herstellen/groeien > die mensen herstellen onvoldoende, boeken daardoor minder progressie of raken zelfs overtraind

Om dat soort gasten moet je lachen.
  maandag 3 december 2012 @ 11:40:47 #24
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_119874013
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 11:39 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Ja ho eens even :{w Dit gaat niet over mij hoor :@ Laten we het centraal houden graag plz ok ok gr gr Peter, Ella en Dynand
Hihi dikkertje dap van me :@
Deathlift or Die.
  maandag 3 december 2012 @ 11:41:18 #25
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_119874027
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 11:39 schreef 16meter het volgende:
Als je elke dag traint bereik je juist niets, ook niet als je het wel lange tijd volhoudt.

-onmogelijk om 6/7 dagen per week op hoge intensiteit te trainen > die mensen trainen niet hard genoeg
-rust nodig om te herstellen/groeien > die mensen herstellen niet, raken overtraind

Om dat soort gasten moet je lachen.
Gewoon 2 daagjes FB en een dagje armen en abs isolatie tog voor de massieve gainst
Deathlift or Die.
pi_119874050
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 11:39 schreef 16meter het volgende:
Als je elke dag traint bereik je juist niets, ook niet als je het wel lange tijd volhoudt.

-onmogelijk om 6/7 dagen per week op hoge intensiteit te trainen > die mensen trainen niet hard genoeg
-rust nodig om te herstellen/groeien > die mensen herstellen niet, raken overtraind

Om dat soort gasten moet je lachen.
Is dit een goet schema ? :$

Maandag: Borst, Biceps
Dinsdag: Biceps, Buik + voetbal
Woensdag:Buik+Borst
Donderdag:Borst, biceps, voetbal
Vrijdag:Biceps, buik
Zaterdag: rust, want kater.
Zondag: voetbal
pi_119874085
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 11:41 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Gewoon 2 daagjes FB en een dagje armen en abs isolatie tog voor de massieve gainst
dat zou ik nog eerder aanraden dan menig 5 of 6 daagse split

quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 11:42 schreef Weissman het volgende:

[..]

Is dit een goet schema ? :$

Maandag: Borst, Biceps
Dinsdag: Biceps, Buik + voetbal
Woensdag:Buik+Borst
Donderdag:Borst, biceps, voetbal
Vrijdag:Biceps, buik
Zaterdag: rust, want kater.
Zondag: voetbal
deze is wel goed, want voetbal
pi_119874115
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 11:42 schreef Weissman het volgende:

[..]

Is dit een goet schema ? :$

Maandag: Borst, Biceps
Dinsdag: Biceps, Buik + voetbal
Woensdag:Buik+Borst
Donderdag:Borst, biceps, voetbal
Vrijdag:Biceps, buik
Zaterdag: rust, want kater.
Zondag: voetbal
Ik zou er denk ik dit van maken:
Maandag: borst, biceps, buik
Dinsdag: voetbal
Woensdag: borst, biceps, buik
Donderdag: voetbal
Vrijdag: borst, biceps, buik
Zaterdag: koffie
Zondag: voetbal
  maandag 3 december 2012 @ 11:44:40 #29
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_119874124
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 11:42 schreef Weissman het volgende:

[..]

Is dit een goet schema ? :$

Maandag: Borst, Biceps
Dinsdag: Biceps, Buik + voetbal
Woensdag:Buik+Borst
Donderdag:Borst, biceps, voetbal
Vrijdag:Biceps, buik
Zaterdag: rust, want kater.
Zondag: voetbal
KIJK MESNEN DIT BGEDOEL IK NOU BROCSCIENCE!!!!!!!!!!!
  maandag 3 december 2012 @ 11:46:04 #30
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_119874156
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 11:40 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Hihi dikkertje dap van me :@
:( DOe normaal jij, ik heb een bazenlichaam

-ontopic-
Na dat ik inmiddels weer een korte stop met trainen heb gedaan ben ik overnieuw gegaan. Na deze week nog één weekje dit pauper trainingsschema en dan ga ik een zo effectief mogelijk schema bedenken (waarschijnlijk gewoon die van rippetoe stelen :@ :') )
  maandag 3 december 2012 @ 11:46:44 #31
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_119874181
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 11:43 schreef 16meter het volgende:

[..]

dat zou ik nog eerder aanraden dan menig 5 of 6 daagse split

[..]

deze is wel goed, want voetbal

shit we zitte op 1 lijn, lkr preacher curls supersette met skullcrushers voor maximale pomps
Deathlift or Die.
pi_119874183
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 11:46 schreef RickoKun het volgende:

[..]

:( DOe normaal jij, ik heb een bazenlichaam
poidh
  maandag 3 december 2012 @ 11:46:49 #33
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_119874191
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 11:43 schreef 16meter het volgende:
deze is wel goed, want voetbal
ja ik ken iemand fokking gespierd hij voetbalt 5x per wek buikspiertjes, sterke benen alles

hij lijkt niet op zo'n fieze bodybuilde :$
pi_119874203
quote:
8s.gif Op maandag 3 december 2012 11:46 schreef Snakey het volgende:
Zeg, jongelui. }:|
*O* we worden jong genoemd!
  maandag 3 december 2012 @ 11:47:33 #36
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_119874204
Shit slangetje komt modde, stil jonges
Deathlift or Die.
pi_119874240
quote:
10s.gif Op maandag 3 december 2012 11:47 schreef Ethanolic het volgende:
Shit slangetje komt modde, stil jonges
fok die popo

thuglife voetbal bierie in de clupp alles
  dinsdag 4 december 2012 @ 12:17:42 #38
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_119913696
Op rustdagen wanneer ik niet sport en ik zit de hele dag op kantoor, moet ik dan op mijn BMR eten?
All she wants and needs is just a little taste..
pi_119914138
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 12:17 schreef Luxuria het volgende:
Op rustdagen wanneer ik niet sport en ik zit de hele dag op kantoor, moet ik dan op mijn BMR eten?
Ligt er aan wat je doel is
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
  dinsdag 4 december 2012 @ 12:40:52 #40
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_119914463
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2012 12:30 schreef Kerol het volgende:

[..]

Ligt er aan wat je doel is
Ohja natuurlijk, afvallen ;)
Ik vroeg me eigenlijk af of mijn onderhoud op rustdagen gelijk is aan mijn BMR.
En of ik dan ook wat onder het BMR kan zitten, of dat de BMR het absolute minimum is.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_119915220
BMR is het absolute minimum. Daaronder kan je lichaam niet goed functioneren. Zou als ik jou was gewoon 20% onder je onderhoud zitten, dan zit je sowieso safe.
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
  dinsdag 4 december 2012 @ 13:02:41 #42
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_119915248
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 13:01 schreef Kerol het volgende:
BMR is het absolute minimum. Daaronder kan je lichaam niet goed functioneren. Zou als ik jou was gewoon 20% onder je onderhoud zitten, dan zit je sowieso safe.
Maar is mijn onderhoud op rustdagen niet hetzelfde als mijn BMR?\
Want op rustdagen heb ik geen beweging, bij je BMR heb je ook geen beweging.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_119915301
Zelfs door te denken, typen, schrijven, koffie halen, verbrand je al calorieen. Dan kom je dus al boven je BMR uit. Zou dus wel iets meer eten. Doe je dat niet dan raakt je lichaam wellicht in Survival mode als je dat te vaak doet.
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
  dinsdag 4 december 2012 @ 13:04:40 #44
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_119915312
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 13:04 schreef Kerol het volgende:
Zelfs door te denken, typen, schrijven, koffie halen, verbrand je al calorieen. Dan kom je dus al boven je BMR uit. Zou dus wel iets meer eten.
Oke thnx :)
All she wants and needs is just a little taste..
  dinsdag 4 december 2012 @ 17:34:19 #45
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_119924678
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 18:19 schreef MarMar het volgende:

[..]

Dat is net zovaak weerlegd als bevestigd door wetenschappelijke bronnen.
Ik heb die OP in elkaar geknutseld, nu mag jij van mij in de OP de wetenschappelijke bronnen toevoegen waar dat allemaal gesteld wordt dat het slecht voor je is. Om de zoveel tijd wat eten is beter dan als een mongool 3 kippen in één keer naar binnen te werken op een dag. Als iemand geen discipline heeft en meer gaat vreten is dat diegene zijn schuld en heeft dat niet met om de 2 uur iets te kanen te maken.

Er is geen absolute waarheid ben ik achtergekomen, het is het beste om persoonlijk uit te zoeken wat het beste werkt. Voor mij werkt 1x wat kanen in de 2 uur wat, en als ik een uurtje mis dan kaan ik gewoon wat meer volgens mijn schema.
(En zoveel mogelijk eiwitten eten is inderdaad overdreven en mag genuanceerder.)
  dinsdag 4 december 2012 @ 17:35:13 #46
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_119924703
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 15:20 schreef MarMar het volgende:
Buikspieren toch maar opgeschroefd naar 25 kg, als ik nog kan kletsen tijdens het crunchen is het niet zwaar genoeg :P Zo slecht als mijn botjes zijn, zo goed zijn mijn buikspieren, aangeboren compensatie ofzo :D
Nu eerst zorgen dat die benen meer gewicht aan gaan kunnen voordat ik de rest verder opbouw.
Mensen die tijdens de working out kunnen praten kunnen naar mijn insziens beter gewoon thuis op een matje gaan liggen en de gewichten overlaten aan diegenen die wel intens bezig willen.
pi_119925387
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 17:35 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Mensen die tijdens de working out kunnen praten kunnen naar mijn insziens beter gewoon thuis op een matje gaan liggen en de gewichten overlaten aan diegenen die wel intens bezig willen.
Liefjelief, er is een reden dat ik voorzichtig begin :) ik heb drie jaar in een rolstoel gezeten namelijk.
De komende tijd zal het nog wel hard omhoog gaan met de gewichten, omdat ik met voorbedachte rade een flink stuk onder mijn maximale kunnen begin. Ik ben net een half jaar weer uit de rolstoel en heb weinig zin om nu te gaan forceren, langzaam aan een tandje hoger en dan kom ik vanzelf uit bij wat ik aankan.
Drie kippen kan ik in 10 keer ook niet op op 1 dag overigens :P en wat discipline betreft: in die rolstoel ben ik zonder sporten 45 kilo afgevallen, ik kan wel wat.
pi_119925811
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 17:35 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Mensen die tijdens de working out kunnen praten kunnen naar mijn insziens beter gewoon thuis op een matje gaan liggen en de gewichten overlaten aan diegenen die wel intens bezig willen.
Je kunt toch altijd nog apathisch naar je gsm staren terwijl de muziek veel te hart door je koptelefoon knalt? Heb je ook geen last van de mensen om je heen.
  dinsdag 4 december 2012 @ 20:37:37 #49
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_119931889
@ marmar

Excuses, dat wist ik niet. Bij deze dan niet aan jou gericht, echter heb ik soms wel last van die mensen die niet aan het trainen zijn maar meer aan het ontspannen :p knap van je en ik wens je daarin veel sterkte ondanks dat je nu al flink wat hebt bereikt :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 18:16 schreef Questular het volgende:

[..]

Je kunt toch altijd nog apathisch naar je gsm staren terwijl de muziek veel te hart door je koptelefoon knalt? Heb je ook geen last van de mensen om je heen.
:@ ken jij mij ofzo? Doe ik inderdaad wel als er weer een pauper nutteloos bezig is.

Al helemaal ergerlijk zijn van die mensen die door een slechte vorm denken dat ze de baas zijn maar best hard falen.
Door bijvoorbeeld bij de lat row ook de benen te gebruiken en de complete rug te bewegen ipv alleen de rug te gebruiken :r des duivels word ik ervan.

En ik gebruik altied mien eurdopkes want ik houd niet van praten als ik aan het buffelen ben. En om nou te trainen terwijl Mariah Carey "all i want for christmas" zingt doet mijn motivatie ook slinken tot een opgedroogd makreeltje
pi_119932744
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2012 20:37 schreef RickoKun het volgende:
@ marmar

Excuses, dat wist ik niet. Bij deze dan niet aan jou gericht, echter heb ik soms wel last van die mensen die niet aan het trainen zijn maar meer aan het ontspannen :p knap van je en ik wens je daarin veel sterkte ondanks dat je nu al flink wat hebt bereikt :)

[..]

Thx :)
En sjah ach, die kletsende mensen houden vast niet de plekken bezet waar jij wilt trainen ;)
Sportschoolmuziek, ik heb vandaag voor het eerst in decades 2unlimited weer eens gehoord :') maar da's nog minder erg dan kerstliedjes van Mariah..

Vandaag ook voorzichtig de beenoefeningen wat hoger gezet, so far so good. Ik overweeg volgende week de hometrainer te proberen, het is verdomd koud op de scootmobiel, ik wil eigenlijk wel heel graag weer fietsen ooit :@
  woensdag 5 december 2012 @ 16:51:40 #51
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_119961382
Heb ik me de afgelopen week keihard zitten uithongeren en elke dag lopen oefenen (vooral buikspieroefeningen), kom ik erachter dat dat dus niet goed is. Je moet juist veel calorieën binnenkrijgen, eiwitten en onverzadig.

Iemand die me de weg kan wijzen naar een goed voedings- en trainingsschema voor iemand die normaal gesproken nogal snel aankomt, maar dunner, droger en meer gespierd wil worden? Ben 1m80 en weeg normaal 73 (nu 68).

Thanks
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_119962023
Bereken je calorie behoefte hier uit: http://1percentedge.com/ifcalc/
Ga 20% onder je TDEE (je calorie behoefte) zitten om "vet" kwijt te raken.

quote:
Voorbeeld:
TDEE: 2500 Calorieen
Op niet trainingsdagen: 2000 Calorieen eten.. op wel trainingsdagen 2500 Calorieen.
Heb je een smartphone :) ? Download de APP calorieteller en vul hier dagelijks je gegevens in.
20% is +/- 500 calorieen onder je TDEE. Ga niet veel lager want dan ga vaak onder je BMR zitten (en dit is het allerminste wat je moet binnen krijgen, anders functioneer je niet goed).

Dit is het verhaal om vet kwijt te raken. Je kan hier eventueel ook nog Cardio aantoevoegen.
Vaak wordt meer afvallen afgeraden omdat het dan bijna niet is vol te houden en je het JoJo effect krijgt.

Hou je dit vol? dan zou je gemiddeld 0.5 KG per week af moeten vallen. Eet je hierbij genoeg eiwitten en alle overige zaken en train je hard genoeg dan heb je op deze manier tevens het minste spier verlies.

Trainingschema is altijd verschillend.. maar dat mag iemand anders uitleggen.

[ Bericht 19% gewijzigd door BadderAapje op 05-12-2012 17:13:47 ]
pi_119965539
quote:
9s.gif Op woensdag 5 december 2012 16:51 schreef VeX- het volgende:
Heb ik me de afgelopen week keihard zitten uithongeren en elke dag lopen oefenen (vooral buikspieroefeningen), kom ik erachter dat dat dus niet goed is. Je moet juist veel calorieën binnenkrijgen, eiwitten en onverzadig.

Iemand die me de weg kan wijzen naar een goed voedings- en trainingsschema voor iemand die normaal gesproken nogal snel aankomt, maar dunner, droger en meer gespierd wil worden? Ben 1m80 en weeg normaal 73 (nu 68).

Thanks
Starting Strength

Op trainingsdagen op onderhoud, op rustdagen 20% onder je TDEE eten.

Na elke training nog een kwartiertje cardio op middel hoge intensiteit. Meer is niet nodig, omdat je door je workout ook al veel kcal verbrand hebt.
  woensdag 5 december 2012 @ 18:53:26 #54
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_119965637
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 18:51 schreef 16meter het volgende:

[..]

Starting Strength

Op trainingsdagen op onderhoud, op rustdagen 20% onder je TDEE eten.

Na elke training nog een kwartiertje cardio op middel hoge intensiteit.
En een linkje. http://startingstrength.wikia.com/wiki/Starting_Strength_Wiki
pi_119972178
Lastig ding wel, mijn metabolisme lijkt behoorlijk vertiefd door de afgelopen jaren waarbij ik mijn eetpatroon aanpaste aan mijn non existente activiteitsniveau.
Hopelijk gaat dat straks weer een beetje normaal doen als mijn lijf wat meer gewend is aan meer actief zijn.
Op dit moment heeft opbouw van spieren even prioriteit en ja, ik snap ook dat er wel wat bijkomt aan gewicht door spieropbouw en dat is prima.
  woensdag 5 december 2012 @ 21:45:27 #56
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_119974316
Bedankt voor de tips en links. Van de week eens aan beginnen.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_120106009
En weer een klein tandje harder!

Legpress van 10 naar 20 kg
leg curl is inmiddels 15 kg
leg extension nog op 7.5
abs: 30 kg
rotary torso: 20 kg
lower back: 20 kg
vertical traction: 25 kg
chest press: 15 kg
hip adduction en abduction beide op 20 kg
arm extension 20 kg
en voor het eerst weer gefietst! 15 minuten hometrainer, minimale weerstand, 6.5 km.
Dit voorjaar wil ik weer goed kunnen fietsen, nu sparen voor een fiets dus!
En ja, ik ben weer lopend heen en terug gegaan, tijdens een paar dikke hagelbuien zat ik lekker in de sauna, ben precies tussen de buien door gelopen verder.

Oh en mijn broek zit na de training een stuk strakker dan voor :')
  zondag 9 december 2012 @ 14:21:18 #58
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_120106616
Kent iemand trouwens een goede Android-app voor het bijhouden van calorieën? Ik eet regelmatig buitenshuis, dus het zou me enorm helpen om dat 'on the go' te kunnen bijhouden...
pi_120147657
Op de iphone; Calorieteller.. Zal er ook wel zijn voor android.
  maandag 10 december 2012 @ 14:22:51 #60
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_120148598
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 13:52 schreef BadderAapje het volgende:
Op de iphone; Calorieteller.. Zal er ook wel zijn voor android.
Als ik dat intyp bij de Play Store krijg ik zo'n 200 resultaten. :P

Van welke maker is het?
pi_120149109
Fatsecret
  maandag 10 december 2012 @ 15:51:26 #62
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_120151951
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 14:05 schreef MarMar het volgende:
En weer een klein tandje harder!

Legpress van 10 naar 20 kg
leg curl is inmiddels 15 kg
leg extension nog op 7.5
abs: 30 kg
rotary torso: 20 kg
lower back: 20 kg
vertical traction: 25 kg
chest press: 15 kg
hip adduction en abduction beide op 20 kg
arm extension 20 kg
en voor het eerst weer gefietst! 15 minuten hometrainer, minimale weerstand, 6.5 km.
Dit voorjaar wil ik weer goed kunnen fietsen, nu sparen voor een fiets dus!
En ja, ik ben weer lopend heen en terug gegaan, tijdens een paar dikke hagelbuien zat ik lekker in de sauna, ben precies tussen de buien door gelopen verder.

Oh en mijn broek zit na de training een stuk strakker dan voor :')
Ga squatten, deadliften en legpressen.
Deathlift or Die.
pi_120156062
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 15:51 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Ga squatten, deadliften en legpressen.
Ga het hele topic even lezen anders.
Zo vervelend als ik steeds moet uitleggen dat ik drie jaar in een rolstoel heb gezeten en pas 5 maanden weer loop... En dat ik mijn knieschijven uit mijn nek mag vissen als ik ga squatten en deadliften.

Legpressen doe ik trouwens al :P leer lezen.
En ik heb vandaag voor het eerst buiten gefietst *O*
  maandag 10 december 2012 @ 17:42:55 #64
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_120156339
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 17:35 schreef MarMar het volgende:

[..]

Ga het hele topic even lezen anders.
Zo vervelend als ik steeds moet uitleggen dat ik drie jaar in een rolstoel heb gezeten en pas 5 maanden weer loop... En dat ik mijn knieschijven uit mijn nek mag vissen als ik ga squatten en deadliften.

Legpressen doe ik trouwens al :P leer lezen.
En ik heb vandaag voor het eerst buiten gefietst *O*
Excuses! Dan ben je goed bezig, keep it up.
Deathlift or Die.
pi_120156364
O+
  maandag 10 december 2012 @ 17:49:16 #66
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_120156536
quote:
9s.gif Op woensdag 5 december 2012 16:51 schreef VeX- het volgende:
Heb ik me de afgelopen week keihard zitten uithongeren en elke dag lopen oefenen (vooral buikspieroefeningen), kom ik erachter dat dat dus niet goed is. Je moet juist veel calorieën binnenkrijgen, eiwitten en onverzadig.

Iemand die me de weg kan wijzen naar een goed voedings- en trainingsschema voor iemand die normaal gesproken nogal snel aankomt, maar dunner, droger en meer gespierd wil worden? Ben 1m80 en weeg normaal 73 (nu 68).

Thanks
Tel kcals, ga 500kcal onder je maintance zitten. Haal je kcal uit fruit, vlees, vis, groenten, pindakaas en goede koolhydraten.
Doe een 3 daagse-split of full-body (Rippetoe). Ik zou je aanraden met jouw gewicht om rippetoe te gaan doen.
Deathlift or Die.
  maandag 10 december 2012 @ 17:53:29 #67
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_120156685
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 17:49 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Tel kcals, ga 500kcal onder je maintance zitten. Haal je kcal uit fruit, vlees, vis, groenten, pindakaas en goede koolhydraten.
Doe een 3 daagse-split of full-body (Rippetoe). Ik zou je aanraden met jouw gewicht om rippetoe te gaan doen.
Hij moet echt niet afvallen, hij weegt al maar 68 kg bij 1,80 m.
All she wants and needs is just a little taste..
  maandag 10 december 2012 @ 22:53:22 #68
158491 Broekpaling
Plons is water.
pi_120172609
Hallo. :@

Ik wil binnenkort gaan fitnessen omdat ik mager ben en een slechte rug heb. Mijn doel is dus om aan te komen en mijn rug te versterken.

Nu lijkt mij dit het beste om te doen in de sportschool maar ik wil er graag begeleiding bij. Misschien een stomme vraag maar ik heb ooit jaren terug op een sportschool gezeten en dat ging in de trant van "dit zijn de apparaten, succes".

Er is hier in de buurt een Achmea Healthcenter maar ik lees wisselende ervaringen van mensen. Wat zijn jullie ervaringen hiermee, als jullie die al hebben, of zeggen jullie van sla ze over en zoek een andere sportschool?
0 topics op naam. 14.gif
pi_120172693
Vermijdt de apparaten zoveel mogelijk.
BEASTMODE
pi_120172871
quote:
11s.gif Op maandag 10 december 2012 22:53 schreef Broekpaling het volgende:
Hallo. :@

Ik wil binnenkort gaan fitnessen omdat ik mager ben en een slechte rug heb. Mijn doel is dus om aan te komen en mijn rug te versterken.

Nu lijkt mij dit het beste om te doen in de sportschool maar ik wil er graag begeleiding bij. Misschien een stomme vraag maar ik heb ooit jaren terug op een sportschool gezeten en dat ging in de trant van "dit zijn de apparaten, succes".

Er is hier in de buurt een Achmea Healthcenter maar ik lees wisselende ervaringen van mensen. Wat zijn jullie ervaringen hiermee, als jullie die al hebben, of zeggen jullie van sla ze over en zoek een andere sportschool?
Sportscholen met goede begeleiding zijn er genoeg, loop er gewoon eens binnen/bel rond, kijk wat er mogelijk is en maak naar aanleiding daarvan een beslissing.
Ik ben zelf begonnen met sporten met begeleiding als revalidatie, omdat de reguliere revalidatie mij niet aanstond bij een sportschool waar fysiotherapeuten rondlopen, reuze handig. Eerst een gesprek gehad met fysiotherapeut, daarna een introductieles waarin we het schema gingen opstellen, daarna nog 1 keer met begeleiding om het schema te finetunen en steeds als ik iets verander of denk dat ik meer aankan, roep ik er even iemand bij.
Heb je een blessure in je rug, of gewoon een slappe rug omdat je er weinig mee gedaan hebt? In het eerste geval lijkt me overleg met fysio wel nuttig, in het tweede geval heeft awesome een punt :)
  maandag 10 december 2012 @ 23:21:39 #71
158491 Broekpaling
Plons is water.
pi_120173716
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2012 22:55 schreef Awesome_ het volgende:
Vermijdt de apparaten zoveel mogelijk.
Waarom precies?
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 22:59 schreef MarMar het volgende:

[..]

Sportscholen met goede begeleiding zijn er genoeg, loop er gewoon eens binnen/bel rond, kijk wat er mogelijk is en maak naar aanleiding daarvan een beslissing.
Ik ben zelf begonnen met sporten met begeleiding als revalidatie, omdat de reguliere revalidatie mij niet aanstond bij een sportschool waar fysiotherapeuten rondlopen, reuze handig. Eerst een gesprek gehad met fysiotherapeut, daarna een introductieles waarin we het schema gingen opstellen, daarna nog 1 keer met begeleiding om het schema te finetunen en steeds als ik iets verander of denk dat ik meer aankan, roep ik er even iemand bij.
Heb je een blessure in je rug, of gewoon een slappe rug omdat je er weinig mee gedaan hebt? In het eerste geval lijkt me overleg met fysio wel nuttig, in het tweede geval heeft awesome een punt :)
Ik heb te lange banden waardoor ik een deel van dat werk met mijn spieren moet gaan opvangen. Mede hierdoor heb ik een tijdje krom gelopen en ben ik naar de fysio geweest. In de afgelopen paar heb ik een aantal keer te zwaar getild en dan schiet het er weer in, en kan ik zo goed als niks meer tillen voor een periode. ;( Zou bijna durven te zweren dat ik de botten dan alle kanten voel opschuiven. Dan heb ik weer een paar weken last van een pijnlijke rug en lijk ik wel een oud persoon.
Bij de fysio kreeg ik simpele oefeningen om thuis te doen om zo mijn rug recht te houden maar wil nu graag meer aankomen en dan ook m'n rug versterken.
0 topics op naam. 14.gif
  maandag 10 december 2012 @ 23:29:33 #72
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_120174060
Waarschijnlijk heb je dan ook anterior pelvic tilt of post anterior pelvic tilt? Ga eens uitzoeken wat je hebt en zoeken maar oefeningen daarvoor.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_120174762
Nou, ik heb me ook aangemeld voor de sportschool en volgens mij is het wel prettig om dan af en toe hier wat motivatie op te komen zoeken. Heb 6 jaar niet kunnen sporten door een compartimentsyndroom, en daar heb ik een maand geleden een operatie voor gehad waardoor ik nu weer kan sporten.

Tijd dus om af te vallen, mijn conditie te verbeteren en sterkere spieren te kweken. Heb ook een sportschool gekozen waar een beetje begeleiding is, omdat ik ook nog astma en hypermobiliteit heb, dus ik weet nooit zo goed wat ik nou wel en niet kan.

Morgen mijn tweede introdag en daarna kan ik los!
  dinsdag 11 december 2012 @ 00:39:51 #74
158491 Broekpaling
Plons is water.
pi_120177177
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2012 23:29 schreef Daywalk3r het volgende:
Waarschijnlijk heb je dan ook anterior pelvic tilt of post anterior pelvic tilt? Ga eens uitzoeken wat je hebt en zoeken maar oefeningen daarvoor.
Ik heb door het kromlopen een lichte vorm van Pectus opgelopen. Het is gelukkig maar heel miniem en levert geen last op behalve visueel een lichte verhoging omdat het borstbeen bij mij iets scheef staat.

Het meest vervelende van de lange banden en niet sterke spieren is dat ik bewust moet denken om rechtop te staan en na langere tijd gaat het pijn doen aan m'n spieren. Als ik moe ben loop ik ook weer krom.

Onderaan mijn rug zit er een klein bochtje in naar links als ik het zelf zo voel. Ik zit te denken om eerst naar de dokter te gaan om een checkup van mijn rug te krijgen omdat nu al meer dan een week met pijnklachten zit na een potje bowlen. ( :') ) Het schoot er plots zo in. En het voelt precies al de aantal keren dat ik iets te zwaar voor mij getild had.

Ik bezoek de dokter heel weinig maar het lijkt me toch wel handig om even te controleren denk ik voor ik er aan ga werken.
Overigens ben ik een man, laat je niet van de wijs brengen door dat icoontje naast mijn naam. :')
0 topics op naam. 14.gif
  dinsdag 11 december 2012 @ 03:31:55 #75
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_120178672
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_120179922
quote:
11s.gif Op dinsdag 11 december 2012 00:39 schreef Broekpaling het volgende:

[..]

Ik heb door het kromlopen een lichte vorm van Pectus opgelopen. Het is gelukkig maar heel miniem en levert geen last op behalve visueel een lichte verhoging omdat het borstbeen bij mij iets scheef staat.

Het meest vervelende van de lange banden en niet sterke spieren is dat ik bewust moet denken om rechtop te staan en na langere tijd gaat het pijn doen aan m'n spieren. Als ik moe ben loop ik ook weer krom.

Onderaan mijn rug zit er een klein bochtje in naar links als ik het zelf zo voel. Ik zit te denken om eerst naar de dokter te gaan om een checkup van mijn rug te krijgen omdat nu al meer dan een week met pijnklachten zit na een potje bowlen. ( :') ) Het schoot er plots zo in. En het voelt precies al de aantal keren dat ik iets te zwaar voor mij getild had.

Ik bezoek de dokter heel weinig maar het lijkt me toch wel handig om even te controleren denk ik voor ik er aan ga werken.
Overigens ben ik een man, laat je niet van de wijs brengen door dat icoontje naast mijn naam. :')
Als ik je zo hoor, zou ik een sportschool met fysio intern opzoeken. Dan een intake met fysio (als je aanvullend verzekerd bent, wordt dat misschien vergoed, zo niet, is het de investering gewoon wel waard, kost je ongeveer 75 euro) trainingsprogramma opstellen en vanaf dan zelfstandig de oefeningen doen.
Door je rug en buikspieren goed te trainen kan je je banden wel wat strakker trekken en je rug rechter houden.. In mijn lijstje van brakke botjes zit ook een milde scoliose en daar heb ik nagenoeg geen last van als ik mijn rug goed train. Overigens, als je je rug aan het bevoelen bent, sta je nooit recht, dat is fysiek nagenoeg onmogelijk ;)
  dinsdag 11 december 2012 @ 14:30:32 #77
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_120190316
Mensen,

ik ben gisteren begonnen met een workout, later nog even Zumba opgezet maar heb nu ontzettende spierpijn. Die workout is een programma van twee maanden, zes dagen per week een halfuur tot drie kwartier intensief sporten.

Als ik nu een half uurtje ga rekken en strekken (heb net twee uur lang gezeten dus alles zit weer vast) kan ik dan gewoon die workout gaan doen of zal ik maar een dagje wachten nog? Hij is wel super intensief maar letterlijk elke spiergroep behalve mijn kont doet nu pijn. :')
Bay of Plenty
pi_120190382
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 14:30 schreef oLexie het volgende:
Mensen,

ik ben gisteren begonnen met een workout, later nog even Zumba opgezet maar heb nu ontzettende spierpijn. Die workout is een programma van twee maanden, zes dagen per week een halfuur tot drie kwartier intensief sporten.

Als ik nu een half uurtje ga rekken en strekken (heb net twee uur lang gezeten dus alles zit weer vast) kan ik dan gewoon die workout gaan doen of zal ik maar een dagje wachten nog? Hij is wel super intensief maar letterlijk elke spiergroep behalve mijn kont doet nu pijn. :')
Als je pas bent begonnen en de maanden hiervoor niks aan sport hebt gedaan, zou ik een dagje rust nemen. En morgen of overmorgen verder gaan.

Rekken en strekken kan geen kwaad.
  dinsdag 11 december 2012 @ 14:34:12 #79
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_120190457
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 14:32 schreef Weissman het volgende:

[..]

Als je pas bent begonnen en de maanden hiervoor niks aan sport hebt gedaan, zou ik een dagje rust nemen. En morgen of overmorgen verder gaan.

Rekken en strekken kan geen kwaad.
Okay, morgen weer verder dus en nu een uurtje yoga doen en wandelen. Merci!
Bay of Plenty
pi_120190551
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 14:30 schreef oLexie het volgende:
Mensen,

ik ben gisteren begonnen met een workout, later nog even Zumba opgezet maar heb nu ontzettende spierpijn. Die workout is een programma van twee maanden, zes dagen per week een halfuur tot drie kwartier intensief sporten.

Als ik nu een half uurtje ga rekken en strekken (heb net twee uur lang gezeten dus alles zit weer vast) kan ik dan gewoon die workout gaan doen of zal ik maar een dagje wachten nog? Hij is wel super intensief maar letterlijk elke spiergroep behalve mijn kont doet nu pijn. :')
6 dagen per week sporten lijkt me wat veel van het goed, rust is net zo belangrijk. Wat moet je dan precies 6 dagen per week doen?
pi_120190627
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 14:36 schreef Questular het volgende:

[..]

6 dagen per week sporten lijkt me wat veel van het goed, rust is net zo belangrijk. Wat moet je dan precies 6 dagen per week doen?
Ze doet volgens mij Intenstity, een combinatie van BodyCombat en BodyAttack om er een beetje een beeld van te krijgen.
  dinsdag 11 december 2012 @ 14:48:58 #82
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_120191038
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 14:36 schreef Questular het volgende:

[..]

6 dagen per week sporten lijkt me wat veel van het goed, rust is net zo belangrijk. Wat moet je dan precies 6 dagen per week doen?
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 14:38 schreef Weissman het volgende:

[..]

Ze doet volgens mij Intanity, een combinatie van BodyCombat en BodyAttack om er een beetje een beeld van te krijgen.
Probleem is dus dat ik al ruim een half jaar niet gesport heb, en nu opeens voluit wil gaan. :')
Bay of Plenty
pi_120191333
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 14:48 schreef oLexie het volgende:
Probleem is dus dat ik al ruim een half jaar niet gesport heb, en nu opeens voluit wil gaan. :')
Rustig aan, de eerste fysiek zichtbare veranderingen verschijnen pas na 8 weken. Het is een lange termijn sport, besef dat goed.
  dinsdag 11 december 2012 @ 15:00:19 #84
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_120191447
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 14:56 schreef Weissman het volgende:

[..]

Rustig aan, de eerste fysiek zichtbare veranderingen verschijnen pas na 8 weken. Het is een lange termijn sport, besef dat goed.
Did realize. Ik heb wel goede genen meegekregen, val makkelijk af en spier vormt snel (hele gespierde familie aan de ene kant en een hele slanke aan de andere). Ik post tegen die tijd wel voor en na foto's.
Bay of Plenty
pi_120191474
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 15:00 schreef oLexie het volgende:

[..]

Did realize. Ik heb wel goede genen meegekregen, val makkelijk af en spier vormt snel (hele gespierde familie aan de ene kant en een hele slanke aan de andere). Ik post tegen die tijd wel voor en na foto's.
Much appreciated.
  dinsdag 11 december 2012 @ 15:10:48 #86
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_120191842
Goed topic deze.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_120194333
Net gebeld of de scootmobiel opgehaald kan worden, dan ben ik helemaal hulpmiddelvrij *O*
Het is retekoud op dat ding, ik ga liever lopen en inmiddels weer voorzichtig wat fietsen.

Vanochtend even legpress op 30 geprobeerd, dat is nog wat te pittig, 2e en 3e serie weer gewoon op 20, maar de 30 komt er wel aan.

Even een theorie: ik moet HEEL VEEL moeite doen om vriendjes te blijven met de weegschaal, denk ook dat spieropbouw daar een rol in speelt. Ik was keurig op gewicht de laatste 2,5 jaar, maar gezien de nihile spierkracht/activiteit waarschijnlijk een typisch geval van skinny fat.
Nu denk ik dat het verstandig is om mij eerst te focussen op spieropbouw en daarna weer op gewicht omdat het anders ten nadele kan gaan van mijn spieren? Tips zijn welkom.
pi_120194467
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 16:13 schreef MarMar het volgende:
Net gebeld of de scootmobiel opgehaald kan worden, dan ben ik helemaal hulpmiddelvrij *O*
Het is retekoud op dat ding, ik ga liever lopen en inmiddels weer voorzichtig wat fietsen.

Vanochtend even legpress op 30 geprobeerd, dat is nog wat te pittig, 2e en 3e serie weer gewoon op 20, maar de 30 komt er wel aan.

Even een theorie: ik moet HEEL VEEL moeite doen om vriendjes te blijven met de weegschaal, denk ook dat spieropbouw daar een rol in speelt. Ik was keurig op gewicht de laatste 2,5 jaar, maar gezien de nihile spierkracht/activiteit waarschijnlijk een typisch geval van skinny fat.
Nu denk ik dat het verstandig is om mij eerst te focussen op spieropbouw en daarna weer op gewicht omdat het anders ten nadele kan gaan van mijn spieren? Tips zijn welkom.
"One person at a time please"
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
pi_120194570
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 16:16 schreef ManageTheAnger het volgende:

[..]

"One person at a time please"
Je mag ook gewoon zeggen dat je het niet weet hoor :P
  dinsdag 11 december 2012 @ 16:22:50 #90
369415 Bendoe
-|||----------|||-
pi_120194767
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 16:13 schreef MarMar het volgende:
Net gebeld of de scootmobiel opgehaald kan worden, dan ben ik helemaal hulpmiddelvrij *O*
Het is retekoud op dat ding, ik ga liever lopen en inmiddels weer voorzichtig wat fietsen.

Vanochtend even legpress op 30 geprobeerd, dat is nog wat te pittig, 2e en 3e serie weer gewoon op 20, maar de 30 komt er wel aan.

Even een theorie: ik moet HEEL VEEL moeite doen om vriendjes te blijven met de weegschaal, denk ook dat spieropbouw daar een rol in speelt. Ik was keurig op gewicht de laatste 2,5 jaar, maar gezien de nihile spierkracht/activiteit waarschijnlijk een typisch geval van skinny fat.
Nu denk ik dat het verstandig is om mij eerst te focussen op spieropbouw en daarna weer op gewicht omdat het anders ten nadele kan gaan van mijn spieren? Tips zijn welkom.
Die extra kilo's zijn vooral spieren die je nu opnieuw aanmaakt, probeer wat meer te eten en wat meereiwitten te eten. Wel uit gezonde voeding natuurlijk. Dat komt je spieropbouw ten goede.
Op vrijdag 24 augustus 2012 21:25 schreef LittleBrownie het volgende:
Boks van Bendoe _O_
pi_120195023
Mjah, komt goed, ik haal mijn eiwitten uit havermout, kwark, vlees, vis.. gezond eten kan ik wel :)
Dan ga ik over een paar maanden wel eens kijken of ik nog wat met mijn gewicht moet doen.. ik hoop stiekem dat het vanzelf wel in balans komt.
pi_120195761
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 16:28 schreef MarMar het volgende:
Mjah, komt goed, ik haal mijn eiwitten uit havermout, kwark, vlees, vis.. gezond eten kan ik wel :)
Dan ga ik over een paar maanden wel eens kijken of ik nog wat met mijn gewicht moet doen.. ik hoop stiekem dat het vanzelf wel in balans komt.
Vet en spieren groeien naar elkaar toe, vet neemt af, spier neemt toe.

Let wel, bij vrouwen is het testosteron level dusdanig laag van nature dat zij nooit "flink gespierd" zullen worden (waar sommige vrouwen bang voor zijn).

Je kan ook oefeningen gaan doen die zich specifiek op een bepaald gebied richten (bijv de buik).

Zelf in de tijd dat ik aan judo deed en constant op gewicht moest blijven, deed ik niets anders dan balanceren, rommelen met eten etc etc.

Als je wil afvallen, gewoon hetzelfde eten wat je nu eet maar dan de porties halveren en een glas lauw/koud water drinken voor het avondeten (dan krimpt je maag) (nee geen bron).

Hardlopen is goed, alleen verlies je daar ook veel vocht mee.
Buikspieroefeningen (normale, en sideways)

Ps, ik heb je bericht nu nog eens goed gelezen.... Eerst spier opbouwen, en dan gaan afvallen maakt in principe niet uit. Want in welk opzicht je het ook bekijkt, je zal gaan afvallen en de kracht zal minder worden.

Ik zou proberen er zoveel mogelijk een samenspel van laten te maken
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
pi_120196462
Ja nee niks, mijn kracht begint net weer meer dan nul te worden, dat moet niet minder.
Als ik mijn eten nu halveer, val ik om :P ik kan heus afvallen, ik ben 45 kg afgevallen toen ik nog in mijn rolstoel zat (die waren er door diezelfde rolstoel bijgekomen).
Hardlopen is geen optie, wordt geen optie.

Ik denk dat ik die weegschaal maar gewoon ff een rotschop geef zolang het niet uit de klauwen loopt. De spiegel ben ik nog wel vriendjes mee :)
  dinsdag 11 december 2012 @ 17:16:15 #94
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_120196664
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 16:49 schreef ManageTheAnger het volgende:

[..]

Vet en spieren groeien naar elkaar toe, vet neemt af, spier neemt toe.

Let wel, bij vrouwen is het testosteron level dusdanig laag van nature dat zij nooit "flink gespierd" zullen worden (waar sommige vrouwen bang voor zijn).

Je kan ook oefeningen gaan doen die zich specifiek op een bepaald gebied richten (bijv de buik).

Zelf in de tijd dat ik aan judo deed en constant op gewicht moest blijven, deed ik niets anders dan balanceren, rommelen met eten etc etc.

Als je wil afvallen, gewoon hetzelfde eten wat je nu eet maar dan de porties halveren en een glas lauw/koud water drinken voor het avondeten (dan krimpt je maag) (nee geen bron).

Hardlopen is goed, alleen verlies je daar ook veel vocht mee.
Buikspieroefeningen (normale, en sideways)

Ps, ik heb je bericht nu nog eens goed gelezen.... Eerst spier opbouwen, en dan gaan afvallen maakt in principe niet uit. Want in welk opzicht je het ook bekijkt, je zal gaan afvallen en de kracht zal minder worden.

Ik zou proberen er zoveel mogelijk een samenspel van laten te maken
Zeer oneensch met het hierboven gezegde.
pi_120196884
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 17:16 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Zeer oneensch met het hierboven gezegde.
Doe me dan eens jouw versie?
  † In Memoriam † dinsdag 11 december 2012 @ 17:50:31 #96
230491 Zith
pls tip
pi_120197701
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 16:49 schreef ManageTheAnger het volgende:

[..]

Vet en spieren groeien naar elkaar toe, vet neemt af, spier neemt toe.
Dicht tegen onmogelijk na de eerste 2 maanden.

quote:
Let wel, bij vrouwen is het testosteron level dusdanig laag van nature dat zij nooit "flink gespierd" zullen worden (waar sommige vrouwen bang voor zijn).
Klopt
quote:
Je kan ook oefeningen gaan doen die zich specifiek op een bepaald gebied richten (bijv de buik).
Dat kan, maar waarom? :)
quote:
Als je wil afvallen, gewoon hetzelfde eten wat je nu eet maar dan de porties halveren
De helft is te drastisch en zal niet ten goede komen, -20% is meer 'sustainable'.
quote:
en een glas lauw/koud water drinken voor het avondeten (dan krimpt je maag) (nee geen bron).
Onzin.
quote:
Hardlopen is goed, alleen verlies je daar ook veel vocht mee.
En dit is na 2 minuten terug als je een glas water drinkt ? :?
quote:
Buikspieroefeningen (normale, en sideways)

Ps, ik heb je bericht nu nog eens goed gelezen.... Eerst spier opbouwen, en dan gaan afvallen maakt in principe niet uit. Want in welk opzicht je het ook bekijkt, je zal gaan afvallen en de kracht zal minder worden.

Ik zou proberen er zoveel mogelijk een samenspel van laten te maken
Nee dit is echt moeilijk en belemmert de vooruitgang op beide vlakken enorm. Je maakt geen spieren aan bij het afvallen na je 'newbie-gains', hoe hard je ook traint. De twee werken elkaar tegen: Je hebt negatieve calorie-balans nodig om af te vallen, je hebt positieve calorie-balans nodig om kracht/spier aan te komen.

Marmar, ik zou als ik jou was (herstellende?) me op kracht richten omdat je hier zo lang zonder bent geweest en het nu ook echt tegen de 0 zit; als je gaat afvallen word je vel over been. Ik denk dat het beter is om krachttraining te doen, iets boven onderhoud te eten, en als je tevreden bent over je kracht (zeg, 6-9 maanden), dat je dan onder onderhoud gaat eten terwijl je door blijft trainen (je wordt niet sterker in deze periode, maar het zorgt voor spierbehoud waardoor je vel over spier wordt :)
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_120198250
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 17:50 schreef Zith het volgende:

[..]

Nee dit is echt moeilijk en belemmert de vooruitgang op beide vlakken enorm. Je maakt geen spieren aan bij het afvallen na je 'newbie-gains', hoe hard je ook traint. De twee werken elkaar tegen: Je hebt negatieve calorie-balans nodig om af te vallen, je hebt positieve calorie-balans nodig om kracht/spier aan te komen.

Marmar, ik zou als ik jou was (herstellende?) me op kracht richten omdat je hier zo lang zonder bent geweest en het nu ook echt tegen de 0 zit; als je gaat afvallen word je vel over been. Ik denk dat het beter is om krachttraining te doen, iets boven onderhoud te eten, en als je tevreden bent over je kracht (zeg, 6-9 maanden), dat je dan onder onderhoud gaat eten terwijl je door blijft trainen (je wordt niet sterker in deze periode, maar het zorgt voor spierbehoud waardoor je vel over spier wordt :)
Herstellende inderdaad, ik loop pas sinds juni weer. Vel over spier klinkt wel als een goed plan :D Mijn logica zegt ook dat dit het beste is, eerst maar gewoon krachttraining en goed eten en dan tegen de zomer eens kijken hoe het er dan voor staat.
  dinsdag 11 december 2012 @ 19:33:17 #98
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_120201554
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 17:22 schreef MarMar het volgende:

[..]

Doe me dan eens jouw versie?
Zith heeft het al uitgelegd.

[ Bericht 27% gewijzigd door Rickocum op 12-12-2012 14:14:46 ]
  woensdag 12 december 2012 @ 14:00:40 #99
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_120228066
MarMar, ik was altijd stilletjes fan van je. ^O^ Uitstekende transformatie, goed om te lezen dat je nu ook weerstandstraining oppakt en dat je steeds zwaarder probeert te gaan. Jezelf pushen zonder je te blesseren is het recept om blijvend fit te worden.
Confidence through competence
pi_120228826
:s) dank je!
Scootmobiel wordt morgenmiddag opgehaald :D en ik heb een fiets gekregen O+ die gaat vandaag naar de fietsenmaker om even gefinetuned te worden. Het ding heeft drie jaar stilgestaan, nog zo goed als nieuw. De sneeuw is ook aan het wegregenen, dus vanaf vrijdag ben ik weer een gewone fietsende mevrouw :D

Vandaag ff rustdag, lijkt me handig na 4 dagen knallen (voor mijn doen dan in elk geval)
pi_120228921
Misschien heb ik er overheen gelezen of misschien wil je het er helemaal niet over hebben maar hoe ben je in die rolstoel terrecht gekomen?

En ik sluit me helemaal aan bij Stero: respect :)
pi_120229151
Korte versie: ik heb oa: heupdysplasie, knieschijven niet helemaal op de goede plek, milde scoliose.
Daar kan ik me goed mee redden indien ik mijn spieren goed train om eea te compenseren en er om denk dat ik bijvoorbeeld niet ga squatten (sorry :P )
Daar overheen kreeg ik Pfeiffer, longontstekingen, een miskraam na 20 weken zwangerschap, veel klotemedicijnen (morfine, prednison) waar je ook niet veel beter van wordt.. en ik kon dus niet meer trainen waardoor het nog slechter ging. Belachelijk stomme samenloop van omstandigheden inclusief domino-effect dus.
Sinds mei/juni heb ik eindelijk geen koorts en ontstekingstoestanden meer en vanaf begin van de zomervakantie begon ik me beter te voelen en ben ik voorzichtig weer begonnen met wat lopen met krukken in en om huis, wat ik in een maand of 4 heb opgebouwd naar wandelingen van bijna 10 km zonder hulpmiddelen :)

En thx!
  woensdag 12 december 2012 @ 14:58:27 #103
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_120229915
Respect!
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  woensdag 12 december 2012 @ 16:26:02 #104
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_120233501
Ik hou nu dagelijks met de eetwijzer bij wat ik allemaal eet en ik moet zeggen dat het me best schokt hoe ongezond ik al die jaren bezig was. Ik eet nu redelijk conservatief maar ik zit al snel over het maximale gehalte aan kcal, suiker en vet etc.

Vroeger at ik dus gewoon na het uitgaan, waar ik dus gerust een dozijn bier doorheen jaagde, een zak Doritos leeg en at ik pizza en kapsalon als diner. Geen wonder dat ik mijn oefeningen niet leken te helpen en ik me zelden fit voelde. :')
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  woensdag 12 december 2012 @ 18:23:06 #105
369415 Bendoe
-|||----------|||-
pi_120237519
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 14:58 schreef Daywalk3r het volgende:
Respect!
Op vrijdag 24 augustus 2012 21:25 schreef LittleBrownie het volgende:
Boks van Bendoe _O_
pi_120239717
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 16:26 schreef VeX- het volgende:
Ik hou nu dagelijks met de eetwijzer bij wat ik allemaal eet en ik moet zeggen dat het me best schokt hoe ongezond ik al die jaren bezig was. Ik eet nu redelijk conservatief maar ik zit al snel over het maximale gehalte aan kcal, suiker en vet etc.

Vroeger at ik dus gewoon na het uitgaan, waar ik dus gerust een dozijn bier doorheen jaagde, een zak Doritos leeg en at ik pizza en kapsalon als diner. Geen wonder dat ik mijn oefeningen niet leken te helpen en ik me zelden fit voelde. :')
voeding is inderdaad belangrijk :) Sinds ik goed op mn eten let (eiwit innamen, kcal etc) boek ik veel sneller progressie :)
  donderdag 13 december 2012 @ 21:03:15 #107
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_120282812
Ik was dus maandag begonnen aan de Insanity workout omdat ik wel van zulke uitdagingen hou en mezelf graag push.

Verdorie, ik denken dat ik spierpijn had de volgende dag, is mijn shintsplints gewoon tien keer erger geworden. Nu niet alleen mijn schenen maar ook mijn kuiten, hielen en alles wat onder de knie zit eigenlijk. ^O^

Beetje stom van me ook om aan die workout te beginnen terwijl ik regelmatig shitsplint heb. Maandag even langs de huisarts voor een doorverwijzing naar de fysio, ben het een beetje zat met die beentjes van me.
Bay of Plenty
pi_120284167
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 16:26 schreef VeX- het volgende:
Ik hou nu dagelijks met de eetwijzer bij wat ik allemaal eet en ik moet zeggen dat het me best schokt hoe ongezond ik al die jaren bezig was. Ik eet nu redelijk conservatief maar ik zit al snel over het maximale gehalte aan kcal, suiker en vet etc.

Vroeger at ik dus gewoon na het uitgaan, waar ik dus gerust een dozijn bier doorheen jaagde, een zak Doritos leeg en at ik pizza en kapsalon als diner. Geen wonder dat ik mijn oefeningen niet leken te helpen en ik me zelden fit voelde. :')
Ja, goed bezig. Ik had ook geen idee van wat ik at, dagen van 4000 kcal aan troep waren niet ongewoon. Nu al een tijdje gestopt met bier en de andere zooi met mate en voel me echt zoveel beter ^O^
pi_120291066
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 21:03 schreef oLexie het volgende:
Ik was dus maandag begonnen aan de Insanity workout omdat ik wel van zulke uitdagingen hou en mezelf graag push.

Verdorie, ik denken dat ik spierpijn had de volgende dag, is mijn shintsplints gewoon tien keer erger geworden. Nu niet alleen mijn schenen maar ook mijn kuiten, hielen en alles wat onder de knie zit eigenlijk. ^O^

Beetje stom van me ook om aan die workout te beginnen terwijl ik regelmatig shitsplint heb. Maandag even langs de huisarts voor een doorverwijzing naar de fysio, ben het een beetje zat met die beentjes van me.

Oei, klinkt niet goed. Weet je wel zeker dat het shinsplints zijn want daarbij horen niet je kuiten ook pijn te doen.
  vrijdag 14 december 2012 @ 09:40:50 #110
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_120295540
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 december 2012 00:09 schreef Franknfurter het volgende:

[..]

Oei, klinkt niet goed. Weet je wel zeker dat het shinsplints zijn want daarbij horen niet je kuiten ook pijn te doen.
Ooit heeft een fysio me verteld dat het ook een ontsteking is aan je kuitbeen maar dat je het daar minder voelde omdat je daar veel meer weefsel hebt. Ahja ik ga maandag langs de dokter en dan hoor ik het vanzelf van hoe of wat.
Bay of Plenty
  vrijdag 14 december 2012 @ 09:53:04 #111
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_120295825
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 21:03 schreef oLexie het volgende:
Ik was dus maandag begonnen aan de Insanity workout omdat ik wel van zulke uitdagingen hou en mezelf graag push.

Verdorie, ik denken dat ik spierpijn had de volgende dag, is mijn shintsplints gewoon tien keer erger geworden. Nu niet alleen mijn schenen maar ook mijn kuiten, hielen en alles wat onder de knie zit eigenlijk. ^O^

Beetje stom van me ook om aan die workout te beginnen terwijl ik regelmatig shitsplint heb. Maandag even langs de huisarts voor een doorverwijzing naar de fysio, ben het een beetje zat met die beentjes van me.

Je bent ook veel te hard begonnen.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  vrijdag 14 december 2012 @ 10:06:20 #112
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_120296122
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 december 2012 09:53 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je bent ook veel te hard begonnen.
Ja klopt, typisch voor mij wel.
Bay of Plenty
  vrijdag 14 december 2012 @ 10:08:26 #113
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_120296175
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 10:06 schreef oLexie het volgende:

[..]

Ja klopt, typisch voor mij wel.
Dus hup, even een sportschool opzoeken waarbij ze gaan opbouwen met je en je komt een heel eind.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  vrijdag 14 december 2012 @ 23:52:55 #114
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_120328374
quote:
6s.gif Op vrijdag 14 december 2012 10:08 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dus hup, even een sportschool opzoeken waarbij ze gaan opbouwen met je en je komt een heel eind.
Ik heb geen tijd meer voor een sportschool, vandaar ook mijn abbo opgezegd. ;(
Ik bekijk met de fysio wel wat opties. ;)
Bay of Plenty
pi_120328490
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 23:52 schreef oLexie het volgende:

[..]

Ik heb geen tijd meer voor een sportschool, vandaar ook mijn abbo opgezegd. ;(
Ik bekijk met de fysio wel wat opties. ;)
Tijd maak je, als je discipline hebt..
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
  vrijdag 14 december 2012 @ 23:57:16 #116
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_120328564
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 december 2012 23:55 schreef Kerol het volgende:

[..]

Tijd maak je, als je discipline hebt..
Ik heb serieus geen tijd. Vijf dagen van 9 tot 5 op school, huiswerk, werk en dan heb ik een klein beetje tijd over voor een sociaal leven en mijn vriend. Dit alles vergt al enige discipline.
Bay of Plenty
pi_120328644
Waarom train je niet 's nachts.
  zaterdag 15 december 2012 @ 00:03:24 #118
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_120328839
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 december 2012 23:59 schreef Panzermaus het volgende:
Waarom train je niet 's nachts.
Goed idee.

Nee, ik ben een persoon die voldoende slaap nodig heeft om te functioneren en ik wil mijn schoolprestaties houden als ze zijn. Tevens een beetje gehorig huis. ;)
Bay of Plenty
  zaterdag 15 december 2012 @ 00:07:13 #119
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_120328975
Echter! ^O^ De ontsteking begin iets af te nemen, al loop ik nu wel echt heel erg met mijn voeten naar binnen toe omdat een paar spieren nog pijn doen en wat kort aanvoelen maar dat moet met de fysio wel goed komen. De pijn is in ieder geval een beetje afgezakt.
Bay of Plenty
pi_120329034
Doe nu maar even rustig aan met die shinsplints van je. Blijf deze nacht maar goed lang op je rug liggen, dat siert je. En dan lijk je tenminste ook niet dik.
  zaterdag 15 december 2012 @ 00:22:33 #121
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_120329535
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 december 2012 00:08 schreef Panzermaus het volgende:
Doe nu maar even rustig aan met die shinsplints van je. Blijf deze nacht maar goed lang op je rug liggen, dat siert je. En dan lijk je tenminste ook niet dik.
Ja, onderneem even geen fysiek zware dingen tot ik weet wat wel en niet kan. Enne, stoerrr. Doorgaans lijk je slanker als je op je buik ligt.
Bay of Plenty
pi_120333496
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 23:57 schreef oLexie het volgende:

[..]

Ik heb serieus geen tijd. Vijf dagen van 9 tot 5 op school, huiswerk, werk en dan heb ik een klein beetje tijd over voor een sociaal leven en mijn vriend. Dit alles vergt al enige discipline.
Ik heb een fulltime baan, vriendin, sociaal leven en ik sport 4x per week. Dus er is altijd tijd.
pi_120333511
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 23:57 schreef oLexie het volgende:

[..]

Ik heb serieus geen tijd. Vijf dagen van 9 tot 5 op school, huiswerk, werk en dan heb ik een klein beetje tijd over voor een sociaal leven en mijn vriend. Dit alles vergt al enige discipline.
Ronnie Coleman heeft ook een fulltime baan, Chris Spealler ook.
pi_120333563
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 23:57 schreef oLexie het volgende:

[..]

Ik heb serieus geen tijd. Vijf dagen van 9 tot 5 op school, huiswerk, werk en dan heb ik een klein beetje tijd over voor een sociaal leven en mijn vriend. Dit alles vergt al enige discipline.
Ja, dat hebben we geen van allen hier, we zitten allemaal lekker op de bank thuis en dan gaan we s'middags even naar de sportschool. :')
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
  zaterdag 15 december 2012 @ 12:25:01 #125
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_120335847
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 10:07 schreef drumstickNL het volgende:

[..]

Ja, dat hebben we geen van allen hier, we zitten allemaal lekker op de bank thuis en dan gaan we s'middags even naar de sportschool. :')
Ja sorry maar zo dedicated ben ik nou ook weer niet om te sporten. Het is heerlijk om te doen maar geen verslaving, de enige tijd dat ik er kan zijn is het super druk met anabole sukkels en zijn alle apparaten bezet. Dan doe ik het liever thuis.
Bay of Plenty
pi_120335918
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 12:25 schreef oLexie het volgende:

[..]

Ja sorry maar zo dedicated ben ik nou ook weer niet om te sporten. Het is heerlijk om te doen maar geen verslaving, de enige tijd dat ik er kan zijn is het super druk met anabole sukkels en zijn alle apparaten bezet. Dan doe ik het liever thuis.
anabole sukkels zitten niet op apparaten, die komen meestal niet eens in een sportschool waar veel apparaten staan. :* Maar goed, als je niet wil sporten; fine maar geef jezelf de schuld en niet dat je geen tijd zou hebben.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
  zaterdag 15 december 2012 @ 12:44:18 #127
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_120336271
Ik heb even uitgerekend dat ik per dag anderhalf uur zou hebben om naar de sportschool te gaan.
Bay of Plenty
pi_120336305
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 12:44 schreef oLexie het volgende:
Ik heb even uitgerekend dat ik per dag anderhalf uur zou hebben om naar de sportschool te gaan.
Dat is uitstekend, 45-60 minuten trainen is immers ook optimaal. Beetje omkleden, douchen en in je foef wroeten en je kunt weer naar huis. Ga gewoon 3x per week. :)
pi_120336580
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 12:25 schreef oLexie het volgende:

[..]

Ja sorry maar zo dedicated ben ik nou ook weer niet om te sporten. Het is heerlijk om te doen maar geen verslaving, de enige tijd dat ik er kan zijn is het super druk met anabole sukkels en zijn alle apparaten bezet. Dan doe ik het liever thuis.
En jij als overduidelijk kenner ziet wanneer iemand een anabole sukkel is?
  zaterdag 15 december 2012 @ 13:01:28 #130
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_120336693
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 12:57 schreef Questular het volgende:

[..]

En jij als overduidelijk kenner ziet wanneer iemand een anabole sukkel is?
Voel je je aangesproken?

Van veel weet ik dat ze het doen. Anderen zijn van skinnyboys naar Brutussen met een dikke kaak gegaan in 4 maanden tijd.
Bay of Plenty
pi_120336814
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 13:01 schreef oLexie het volgende:

[..]

Voel je je aangesproken?

Van veel weet ik dat ze het doen. Anderen zijn van skinnyboys naar Brutussen met een dikke kaak gegaan in 4 maanden tijd.
Creatine en havermout, not even once. Ik ben nog natural. :)
pi_120336861
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 13:01 schreef oLexie het volgende:

[..]

Voel je je aangesproken?

Van veel weet ik dat ze het doen. Anderen zijn van skinnyboys naar Brutussen met een dikke kaak gegaan in 4 maanden tijd.
:') ga inderdaad maar lekker thuis "sporten"
  zaterdag 15 december 2012 @ 13:22:08 #133
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_120337291
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 13:07 schreef Questular het volgende:

[..]

:') ga inderdaad maar lekker thuis "sporten"
Aangesproken dus.
Bay of Plenty
pi_120337869
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 december 2012 13:22 schreef oLexie het volgende:

[..]

Aangesproken dus.
Dat zal het zijn ja, kindje toch :|W
  zaterdag 15 december 2012 @ 14:12:25 #135
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_120338808
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 13:41 schreef Questular het volgende:

[..]

Dat zal het zijn ja, kindje toch :|W
:')

Ander voel je je even geweldig.
Bay of Plenty
pi_120340123
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 14:12 schreef oLexie het volgende:

[..]

:')

Ander voel je je even geweldig.
Best wel , maar ja ik krijg het dan ook wel voor elkaar om te sporten.
pi_120369796
En weer een klein stukje omhoog :D
Heen en terug gefietst!!! *O* De scootmobiel is de deur uit en fietsen gaat retegoed!
Daarom ook na de krachttraining maar even een kwartiertje uitgelopen op de loopband, 4.5 km per uur, da's een fijne snelheid voor mij.
Grappige is, bij de rotary torso merk ik dat mijn spieren aan de rechterkant minder moeite hebben dan aan de linkerkant. Nou klopt dat precies met de scoliose, die trekt namelijk naar links en mijn spieren aan de rechterkant doen dus de hele dag hun best dat zo recht mogelijk te houden.

Het is net alsof mijn spieren opeens weer wakkerworden uit een winterslaap. Heerlijk!
pi_120371675
Hallo,

ik ben dus totaal nieuw hier en ik heb veel doorgelezen en nu wil ik dus mijn eigen schema maken. Laat ik maar meteen beginnen. Ik post het hier, ik hoop dat jullie me kunnen verbeteren en kunnen aanvullen.

Zondag: Krachttraining thuis met dumbells voor de armen.

Maandag: Cardiotraining. Een kilometer roeien en 15 minuten loopband.

Dinsdag: Cardiotraining. Een kilometer roeien en 15 minuten loopband.

Woensdag: Cardiotraining. Een kilometer roeien en 15 minuten loopband.

Donderdag: Krachttraining in de sportschool.

Vrijdag: Cardiotraining. Een kilometer roeien en 15 minuten loopband.

Zaterdag: Buiten hardlopen/ fietsen? Als dit een optie is.

Qua eetschema wil ik me ook totaal aanpassen. Nu heb ik alleen nog vragen zoals wat kan ik het beste eten als tussendoor op school?

Zelf wilde ik elke dag genoeg fruit eten en genoeg water drinken. Ik heb dringend tips nodig. Ik wil namelijk toch graag 10 kg afvallen. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
In progress.
  zondag 16 december 2012 @ 14:27:16 #139
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_120372295
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 14:58 schreef Questular het volgende:

[..]

Best wel , maar ja ik krijg het dan ook wel voor elkaar om te sporten.
En ik besteed die tijd liever aan mijn schoolprojecten.
Bay of Plenty
pi_120375371
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 14:09 schreef Swisselite het volgende:
Hallo,

ik ben dus totaal nieuw hier en ik heb veel doorgelezen en nu wil ik dus mijn eigen schema maken. Laat ik maar meteen beginnen. Ik post het hier, ik hoop dat jullie me kunnen verbeteren en kunnen aanvullen.

Zondag: Krachttraining thuis met dumbells voor de armen.

Maandag: Cardiotraining. Een kilometer roeien en 15 minuten loopband.

Dinsdag: Cardiotraining. Een kilometer roeien en 15 minuten loopband.

Woensdag: Cardiotraining. Een kilometer roeien en 15 minuten loopband.

Donderdag: Krachttraining in de sportschool.

Vrijdag: Cardiotraining. Een kilometer roeien en 15 minuten loopband.

Zaterdag: Buiten hardlopen/ fietsen? Als dit een optie is.

Qua eetschema wil ik me ook totaal aanpassen. Nu heb ik alleen nog vragen zoals wat kan ik het beste eten als tussendoor op school?

Zelf wilde ik elke dag genoeg fruit eten en genoeg water drinken. Ik heb dringend tips nodig. Ik wil namelijk toch graag 10 kg afvallen. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
Sport is voor mij ook weer nieuw, dus die tips laat ik aan de experts hier over.
Kwa eten kan ik je wel eea vertellen.
Fruit als tussendoor is natuurlijk goed, banaan levert meer energie dan een gesmeerde boterham (tenzij je er 2 cm pindakaas op smeert natuurlijk) en heeft ook veel vezels en is makkelijk mee te nemen.
Verder gewoon belegde boterhammen, liefst geen zoet want toegevoegde suikers heb je bijzonder weinig aan (niets eigenlijk, behalve dat je lijf er lui van wordt en gaat gillen om meer suikers zodra ze op zijn, kort gezegd.) Vleesbeleg, kaas, maar ook groente als paprika of een gekookt eitje in plakjes kan prima op brood.

Voor sporten wat meer eiwitten, bijvoorbeeld een bak kwark met fruit en om de kwark te zoeten kan je dingen als stevia gebruiken, maar ik doe dan geraspte kokos. Kokos is ook fijn voor het sporten omdat het langzaam energie afgeeft over een langere tijd.

Dan verder zou ik niet elke dag gaan sporten (jaja, toch iets van een tip), maar eerder kracht en cardio combineren.. eerst kracht, dan cardio erachteraan, dan een dagje pauze. En probeer eerst eens 3 dagen sporten in de week vol te houden. Als je de andere dagen gewoon dingen doet als fietsen en lopen, is dat een goed begin.
pi_120375560
En even een egopostje: ik heb net ook nog een behoorlijk stukje gefietst ff.
Rondje van zo'n 16 km.

Nu gaan de voetjes omhoog en is het wel ff best voor vandaag :)
  maandag 17 december 2012 @ 17:43:13 #142
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_120424048
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 14:09 schreef Swisselite het volgende:
Hallo,

ik ben dus totaal nieuw hier en ik heb veel doorgelezen en nu wil ik dus mijn eigen schema maken. Laat ik maar meteen beginnen. Ik post het hier, ik hoop dat jullie me kunnen verbeteren en kunnen aanvullen.

Zondag: Krachttraining thuis met dumbells voor de armen.
Niet doen, helpt niks voor afvallen. Compound oefeningen doen en daarvoor heb je de gewichten niet in huis. Rustdag dus.
quote:
Maandag: Cardiotraining. Een kilometer roeien en 15 minuten loopband.
Een kilometer op een roeiapperaat is niet veel. Als je al elke dag cardio wil gaan doen, 15 minuten roeien, 15 min. loopband. Half uurtje totaal.
quote:
Dinsdag: Cardiotraining. Een kilometer roeien en 15 minuten loopband.

Woensdag: Cardiotraining. Een kilometer roeien en 15 minuten loopband.

Donderdag: Krachttraining in de sportschool.
En wat ga je dan precies doen?
quote:
Vrijdag: Cardiotraining. Een kilometer roeien en 15 minuten loopband.

Zaterdag: Buiten hardlopen/ fietsen? Als dit een optie is.

Qua eetschema wil ik me ook totaal aanpassen. Nu heb ik alleen nog vragen zoals wat kan ik het beste eten als tussendoor op school?

Zelf wilde ik elke dag genoeg fruit eten en genoeg water drinken. Ik heb dringend tips nodig. Ik wil namelijk toch graag 10 kg afvallen. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
Goed eten, goed rusten en keer krachttrainig erbij,
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  dinsdag 18 december 2012 @ 00:43:52 #143
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_120446688
Vandaag goed gegeten: Tonijn, sla, tomaat, eieren etc.

Ook begonnen aan wat krachttraining (dumbbells) volgens deze workout.


Kwam alleen niet verder dan 2 rondes. Morgen beter. ;(
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_120499116
Het is me gister gelukt de legpress op 30 kg te doen *O* en ik ga tegenwoordig op de fiets, dus na de krachttraining loop ik een kwartiertje op de loopband. Gewoon rustige looppas, 4.5 km per uur.
pi_120537107
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 11:42 schreef Weissman het volgende:

[..]

Is dit een goet schema ? :$

Maandag: Borst, Biceps
Dinsdag: Biceps, Buik + voetbal
Woensdag:Buik+Borst
Donderdag:Borst, biceps, voetbal
Vrijdag:Biceps, buik
Zaterdag: rust, want kater.
Zondag: voetbal
gewoon lekker je benen trainen met voetbal, benen trainen in de sportschool is onzin als je voetbalt.
pi_120545562
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 14:09 schreef Swisselite het volgende:
Hallo,

ik ben dus totaal nieuw hier en ik heb veel doorgelezen en nu wil ik dus mijn eigen schema maken. Laat ik maar meteen beginnen. Ik post het hier, ik hoop dat jullie me kunnen verbeteren en kunnen aanvullen.

Zondag: Krachttraining thuis met dumbells voor de armen.

Maandag: Cardiotraining. Een kilometer roeien en 15 minuten loopband.

Dinsdag: Cardiotraining. Een kilometer roeien en 15 minuten loopband.

Woensdag: Cardiotraining. Een kilometer roeien en 15 minuten loopband.

Donderdag: Krachttraining in de sportschool.

Vrijdag: Cardiotraining. Een kilometer roeien en 15 minuten loopband.

Zaterdag: Buiten hardlopen/ fietsen? Als dit een optie is.

Qua eetschema wil ik me ook totaal aanpassen. Nu heb ik alleen nog vragen zoals wat kan ik het beste eten als tussendoor op school?

Zelf wilde ik elke dag genoeg fruit eten en genoeg water drinken. Ik heb dringend tips nodig. Ik wil namelijk toch graag 10 kg afvallen. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
Ik denk dat dit een 'goed voornemen' is of niet?

Mijn tip is om gewoon rustig aan te beginnen. Ga 3x in de week gemotiveerd naar de sportschool, train je spieren voor een uurtje, daarna een half uurtje op wat cardio apparaten, 10 minuten op 3 verschillende apparaten houdt het leuk.
Eet daarnaast gezonde voedzame maaltijden. Doe het rustig aan met suiker en eet 1x in de week junkfood.

Je kunt het beste afvallen zien als 'way of travelling', niet het einddoel. Een gezonde levensstijl zorgt ervoor dat je een gezond lichaam krijgt, het afvallen gaat vanzelf - het is niet het doel.
Als je meteen begint met 6x in de week trainen is de lol er binnen 3 weken vanaf en stop je gewoon met alles.
  zaterdag 22 december 2012 @ 10:28:35 #147
176485 Champy
Usericon was RaymondK
pi_120627776
Deze week een extra periode van Fase 1 van P90X ingevoegd, zodat ik volgende week m'n recovery week heb met alleen maar cardio oefeningen. Tot nu toe moet ik zeggen dat het prima bevalt, en op verschillende plekken wat centimeters verloren ben. Er komt ook wat meer definitie, meer energie en meer lenigheid, dus ik zie alleen maar voordelen.
Ben nu dus op dag 25 van de 90, en ben er zelf zeer tevreden over. Er zit een voedingsgids bij die ik totaal niet volg, eet normaal, gevarieerd en gezond. Als ik deze wel zou volgen zouden er denk ik nog sneller resultaten zijn.

Voor degene die P90X niet kennen, dit is zo'n sport programma van de Tell Sell reclames, even simpel gezegd. Stond er ook wat sceptisch tegenover, maar wie niet waagt wie niet wint. 3 dagen per week weerstandsoefeningen, 2 dagen cardio en 1 dag yoga, alhoewel ik de yoga vaak oversla of vervang door een cardio programma.
Workouts duren ongeveer een uur, yoga 1,5 uur, en na de weerstandsoefeningen zit nog een buikspierkwartier dat je dus 3 keer per week doet.

Daarnaast badminton ik nog ongeveer 2 uur per week, wat natuurlijk ook de nodige inspanning kost. :)
Op zaterdag 17 mei 2014 13:15 schreef stinkie het volgende:
zodra ik een echt gespierde en droge pt'r tegenkom, ga ik ik mijn blote reet deadliften bij een gays 'r us gym
pi_120669461
Het gaat bij mij echt zowat per training een tandje harder nu *O* ook omdat ik nu elke dag behoorlijk actief ben met fietsen en lopen denk ik..
Legpress ging me vandaag met gemak af op 40 kg.
pi_120688309
Sinds juni afgelopen jaar ben ik aan het fitnessen geslagen. Langzaam aan wat meer tijd gecreëerd voor trainen om meer spiermassa te krijgen. Nu ben ik ongeveer twee maanden wat intensiever aan het trainen en zie wel wat effect, maar wellicht kan e.e.a. nog beter. Graag jullie tips en adviezen.

Mijn bouw is slank; 1.75 / 70kg. a.t.m. Eetpatroon bestaat uit;

7:00 kwark/muesli/olijfolie
10:00 twee boterhammen kipfilet
12:00 4 boterhammen tonijnsalade of maaltijdsalade met pasta/ fruitsap/ fruit
15:00 bakje yoghurt
18:00 avondeten (variërend)

Qua training: 2x per week sportschool. Ik doe daar 2x precies dezelfde workout (qua apparaten) 1 tot 2x per week thuis, turn-ringen die ik heb hangen. Verschillende oefeningen. (http://www.fitstream.com/exercises/ring-training-exercises/)

Schema sportschool, 2x15 en 1x tot het niet meer gaat, gewicht opgebouwd afgelopen maanden:

Seated leg press
Rotary Torso
Standing Calf
Tricep Press
Pec Deck
Bicep Curl
Lat Pulley

Doel; spieren kweken, zowel benen als bovenlichaam. Geen bodybuilder look.

Wat kan ik nog doen met (legale!) voedingsupplementen en waar hebben jullie goede ervaringen mee?
pi_120691792
Ik weet niet hoeveel kwark je eet, maar ik vind het niet veel voor iemand die spieren wil opbouwen.
Banaan en 2 eetlepels kokos door je yoghurt en 's avonds kan er nog wel wat bij.

Wat is het gewicht dat je doet? Staat niet in het lijstje en dat was volgens mij wel je bedoeling?
pi_120692381
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 22:03 schreef MarMar het volgende:
Ik weet niet hoeveel kwark je eet, maar ik vind het niet veel voor iemand die spieren wil opbouwen.
Banaan en 2 eetlepels kokos door je yoghurt en 's avonds kan er nog wel wat bij.

Wat is het gewicht dat je doet? Staat niet in het lijstje en dat was volgens mij wel je bedoeling?
Gewicht varieert beetje per apparaat. Zal morgen eens opletten, want die dingen worden aangeduid met nummers.

Tnx voor de tip MarMar. What about kokos? Waar is dat goed voor?
pi_120707212
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 21:05 schreef Nucky het volgende:
Schema sportschool, 2x15 en 1x tot het niet meer gaat, gewicht opgebouwd afgelopen maanden:

Seated leg press
Rotary Torso
Standing Calf
Tricep Press
Pec Deck
Bicep Curl
Lat Pulley

Doel; spieren kweken, zowel benen als bovenlichaam. Geen bodybuilder look.
Sowieso duurt het jaren voor dat je ook maar in de buurt komt van een bodybuilder qua look. Ik garandeer je dat dat je met dit schema nooit gaat lukken. Nooit. Al train je 10 dagen in een week, 30 uur per dag.

quote:
Wat kan ik nog doen met (legale!) voedingsupplementen en waar hebben jullie goede ervaringen mee?
Waarom wil je voedingsupplementen gebruiken ? Wat denk je, of verwacht je dat het voor je gaat doen ?

Je traint maar 2x per week met een schema van niks, denk dat supplementen (legaal of illegaal) niet zoveel toegevoegde waarde voor je zullen hebben.

Lees je in over voeding, verander je trainingsschema, en kom dan nog een keer terug :*

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-12-2012 07:42:04 ]
pi_120708161
Weismann. Er staat geen bodybuilder look. Ik was meer op zoek naar snelle tips&tricks ter verbetering.
  maandag 24 december 2012 @ 09:30:26 #154
369415 Bendoe
-|||----------|||-
pi_120708220
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 09:27 schreef Nucky het volgende:
Weismann. Er staat geen bodybuilder look. Ik was meer op zoek naar snelle tips&tricks ter verbetering.
Post eens een plaatje van wat volgens jou een bodybuilder look is?
Op vrijdag 24 augustus 2012 21:25 schreef LittleBrownie het volgende:
Boks van Bendoe _O_
pi_120708319
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 09:27 schreef Nucky het volgende:
Weismann. Er staat geen bodybuilder look. Ik was meer op zoek naar snelle tips&tricks ter verbetering.
Er bestaan geen snelle trips en tricks naar een beter en gespierder uiterlijk. Ook geen shortcuts, wondermiddelen, ubersupplementen of supertrainingen. Word wakker. Stel een serieus schema op en verdiep je in voeding.

Met dit soort vragen kan niemand je helpen.

Of je moet heel veel geld willen uitgeven aan een tug toner ^O^

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 24-12-2012 09:46:24 ]
pi_120708343
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 22:12 schreef Nucky het volgende:

[..]

Gewicht varieert beetje per apparaat. Zal morgen eens opletten, want die dingen worden aangeduid met nummers.

Tnx voor de tip MarMar. What about kokos? Waar is dat goed voor?
Voor wat energie tijdens het sporten :) en het is lekker en een gezonde optie in plaats van suiker.
pi_120708377
En wat weissman zegt, er gaat wel wat tijd in zitten voordat je resultaat ziet.

Al zie ik wel al verschil na een paar weken, maar dat is gezien hoe zielig mijn spieren erbij lagen niet zo gek.
pi_120710365
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 09:27 schreef Nucky het volgende:
Weismann. Er staat geen bodybuilder look. Ik was meer op zoek naar snelle tips&tricks ter verbetering.
Maar je wilt wel "spieren kweken", je zult geen van je doelen halen met dit schema. Een snelle tip is dus, neem een compleet nieuw schema en ga veel meer eten dan wat je nu doet.
pi_120710493
quote:
Qua training: 2x per week sportschool. Ik doe daar 2x precies dezelfde workout (qua apparaten) 1 tot 2x per week thuis, turn-ringen die ik heb hangen. Verschillende oefeningen. (http://www.fitstream.com/exercises/ring-training-exercises/)

Schema sportschool, 2x15 en 1x tot het niet meer gaat, gewicht opgebouwd afgelopen maanden:

Seated leg press
Rotary Torso
Standing Calf
Tricep Press
Pec Deck
Bicep Curl
Lat Pulley

Doel; spieren kweken, zowel benen als bovenlichaam. Geen bodybuilder look.

Die ringoefeningen zijn heel goed, blijf die vooral doen. Ideale manier om sterker te worden en je pezen en gewrichten te trainen. Push-ups ( met je voeten of handen op een verhoging ) en dat soort dingen zijn ook goed om thuis te doen.
Dat programma in de sportschool is slecht, sorry maar zo is het. Zo'n beetje alles wat er fout kan zijn aan een schema.

Seated leg press Is opzich niet verkeerd, squaten zou beter zijn maar niet altijd even gemakkelijk.
Rotary Torso Onzinoefening, al helemaal zo vroeg in je training.
Standing Calf Hoort ook achteraan ergens.
Tricep Press Ook niet nodig om op een machine te doen, je kan beter skullcrushers oid gaan doen. ( google/youtube )
Pec Deck Vervangen voor bankdrukken met stang of dumbells, ff wennen maar 5321x beter dan dat.
Bicep Curl Ook met stang of dumbells.
Lat Pulley Hoort ergens vooraan in je training, zo snel mogelijk vervangen voor optrekken, als je dat thuis al doet vervangen voor barbell row of dumbell row. ( google/youtube )

Een goed schema bevat weinig/geen machines, zoveel mogelijk losse gewichten en eventueel wat oefeningen met kabels. Grote spiergroepen ( rug, benen, borst ) vooraan in je training en zware oefeningen ook altijd eerst. Daarna het kleinere werk waarmee je ook begint met de zwaarste oefeningen.

Qua eten zou ik een liter melk toevoegen ( kan over 3 maaltijden ) en 2 eieren erbij, dan heb je al een redelijk begin.

Supplementen die je kan beginnen met nemen: melk.
  maandag 24 december 2012 @ 12:29:29 #160
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_120713456
Zorg voor goede voeding en begin met starting strength van rippetoe.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_120713514
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 12:29 schreef Daywalk3r het volgende:
Zorg voor goede voeding en begin met starting strength van rippetoe.
winny tabs kan ook geen kwaad
pi_120732703
Tnx voror de tips mensen, met name die van KlapAuCius en qua dieet. Ga ermee aan de slag.

Enig resultaat zie ik trouwens al op dit moment al hoor. Nu alleen nog op een hoger niveau brengen.
  maandag 24 december 2012 @ 20:26:08 #163
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_120733180
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 12:31 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

winny tabs kan ook geen kwaad
Ja gelijk mee beginnen
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_120733496
SS kan, maar hoeft niet. Je kunt ook gewoon alle compounds daaruit pakken (squat, deadlift, benchpress, military/dumbbell press) en er wat losse oefeningen omheen doen.
  maandag 24 december 2012 @ 20:59:51 #165
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_120735203
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 20:31 schreef Sapstengel het volgende:
SS kan, maar hoeft niet. Je kunt ook gewoon alle compounds daaruit pakken (squat, deadlift, benchpress, military/dumbbell press) en er wat losse oefeningen omheen doen.
Dat mag ook. Maar dan heeft hij iig wat referentie.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_120843683
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 20:18 schreef Nucky het volgende:
Tnx voror de tips mensen, met name die van KlapAuCius en qua dieet. Ga ermee aan de slag.

Enig resultaat zie ik trouwens al op dit moment al hoor. Nu alleen nog op een hoger niveau brengen.
Met dat schema wat je eerder gepost hebt, zal het vele malen langer duren tot je (matig) resultaat ziet en je zult tegen die tijd waarschijnlijk spierimbalans hebben. Wees niet zoals 90% van de figuren in je gym (tenzij je er ook wilt uitzien alsof je nooit naar de gym bent geweest) die maar een beetje aankloten met dit soort flutschema's, maar ga, zoals hier al eerder gezegd is, aan de zware compounds. Dat wil zeggen: squat, deadlift, bench press, overhead press en een row. Voeg daar nog eventuele isolatie-oefeningen aan toe en wees niet bang om een bodybuilder look te krijgen, want dat gaat je toch niet lukken.
Op vrijdag 27 september 2013 16:52 schreef Braddie het volgende:
Een overpowered Alpha mannetje, en een Chinees, lezen mij de les.
Nergens voor nodig.
pi_120875216
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 09:37 schreef Weissman het volgende:

[..]

Er bestaan geen snelle trips en tricks naar een beter en gespierder uiterlijk. Ook geen shortcuts, wondermiddelen, ubersupplementen of supertrainingen. Word wakker. Stel een serieus schema op en verdiep je in voeding.

Met dit soort vragen kan niemand je helpen.

Of je moet heel veel geld willen uitgeven aan een tug toner ^O^

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Anabolen.
If not now, then when.
pi_120906956
Blut, veel te veel geld doorheen gejaagd de afgelopen tijd. Het ziet er niet naar uit dat het beter zal worden de komende maanden. Mijn mogelijkheden zijn dus beperkt. Ik doe al een tijd squats thuis. Het verschil voor en na de squats is groot, maar nu stopt de groei. Wat kan ik doen zonder sportschool?
pi_120973261
quote:
18s.gif Op zaterdag 29 december 2012 13:06 schreef opdemeet het volgende:
Blut, veel te veel geld doorheen gejaagd de afgelopen tijd. Het ziet er niet naar uit dat het beter zal worden de komende maanden. Mijn mogelijkheden zijn dus beperkt. Ik doe al een tijd squats thuis. Het verschil voor en na de squats is groot, maar nu stopt de groei. Wat kan ik doen zonder sportschool?
Calisthenics.
Maar hoezo, geen geld voor een sportschool? Vanaf 15 euro per maand kun je al goed terecht. Dat zijn zes biertjes of drie pakjes sigaretten.
Gebruik je wel weipoeder of andere onzinsupplementen? Zo ja, investeer in plaats daarvan, het geld in een gym abo. Heb je veel meer aan.
Op vrijdag 27 september 2013 16:52 schreef Braddie het volgende:
Een overpowered Alpha mannetje, en een Chinees, lezen mij de les.
Nergens voor nodig.
pi_121101064
Vreemd dat hier nog geen mensen met goeie voornemens zich hebben gemeld :')
  donderdag 3 januari 2013 @ 08:51:07 #171
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_121101138
quote:
10s.gif Op donderdag 3 januari 2013 08:45 schreef Weissman het volgende:
Vreemd dat hier nog geen mensen met goeie voornemens zich hebben gemeld :')
Uitgesmeerd over het hardloop- en dieetclubje waarschijnlijk.
BEASTMODE
  donderdag 3 januari 2013 @ 08:52:11 #172
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_121101155
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 23:24 schreef Hugh_Myron het volgende:

[..]

Met dat schema wat je eerder gepost hebt, zal het vele malen langer duren tot je (matig) resultaat ziet en je zult tegen die tijd waarschijnlijk spierimbalans hebben. Wees niet zoals 90% van de figuren in je gym (tenzij je er ook wilt uitzien alsof je nooit naar de gym bent geweest) die maar een beetje aankloten met dit soort flutschema's, maar ga, zoals hier al eerder gezegd is, aan de zware compounds. Dat wil zeggen: squat, deadlift, bench press, overhead press en een row. Voeg daar nog eventuele isolatie-oefeningen aan toe en wees niet bang om een bodybuilder look te krijgen, want dat gaat je toch niet lukken.
Dat is mijn goede voornemen voor dit jaar.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_121102926
Echt he, retedruk op de sportschool deze maand met van die quitters die je na februari niet meer ziet..
Sowieso, als je iets wilt, DOE HET DAN GEWOON en ga niet pas 1 januari of maandag of volgende week of volgende maand beginnen..

Oh en gelukkig nieuwjaar schatjes :*
  donderdag 3 januari 2013 @ 10:42:08 #174
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_121103578
Of mensen die beginnen op maandagen met goede gewoontes in te bouwen.
BEASTMODE
  zaterdag 5 januari 2013 @ 20:42:35 #175
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_121205503
Voor iedereen die geïnteresseerd is, heb ik een kleine samenvatting gemaakt van mijn work-out, met foto's en filmpjes. Ik ben niet enorm breed of goed in vorm, maar ik blijf het proberen. Hopelijk inspireert het anderen om er ook mee te beginnen, als ze zien dat zelfs zo'n schriel en onfit ventje als ik het kan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Veel lees- en kijkplezier!
  zaterdag 5 januari 2013 @ 22:40:16 #176
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_121210442
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 10:15 schreef MarMar het volgende:
Echt he, retedruk op de sportschool deze maand met van die quitters die je na februari niet meer ziet..
Sowieso, als je iets wilt, DOE HET DAN GEWOON en ga niet pas 1 januari of maandag of volgende week of volgende maand beginnen..

Oh en gelukkig nieuwjaar schatjes :*
Ik ben deze tijd van het jaar altijd in Spanje, daar heb je er een stuk minder last van. Althans, in de gym waar ik hier naartoe ga, en ik train om 8 uur ´s morgens. Dan zijn die luilakken nog noet uit bed. :P

Beste wensen. :)
pi_121228098
Vandaag was het wel lekker rustig :) echt heerlijk dat sporten op zondag, van die dagen dat je anders geen flikker uitvoert.

En even een RHAAAAAAA *O* moment:

27 november deed ik dit:
quote:
wandeling heen, 2.5 km, 30 minuten.
Leg extension 3X15 5kg
Leg curl 3X15 12,5 kg
Leg Press 3X15 10 kg
Buikspieren 3X15 15 kg
Rotary torso (zijbuikspieren) beide kanten 3X15 7.5kg
Lower Back 3X15 10kg
Vertical Traction 3X15 20 kg
Chest Press 3X15 7.5 kg
wandeling naar huis
Nu doe ik:
fietsend heen
leg press 40 kg
leg curl 20 kg
leg exten. 20 kg
ab. crunch 25 kg
total ab. 35 kg
rotary torso 20 kg
vert. traction 30 kg
triceps 25 kg
chest press 20 kg
lower back 30 kg
15 min. loopband
sauna
fietsen naar huis

En het gaat lekkâh!
pi_121230513
Hallo! Ik ben Deman13 en vanaf vandaag zal ik ook maar eens gaan posten. Sinds vorig jaar 1 januari (cliche hé) ben ik begonnen met sporten. Nog niet echt doelgericht maar stap bij stap begon ik het allemaal te ontdekken. Mijzelf voorgenomen om vanaf 1 januari 2013 serieus te gaan beginnen en hard te gaan werken na rondkloten en oefeningen goed onder de knie proberen te krijgen. Genoeg ingelezen vorig jaar om nu efficiënt bezig te zijn. Ik doe zelf een splitschema 4 keer in de week.

Mijn stats nu:
Benchpress: 50
Deadlift: 70
Squat: 55

Doelen voor dit jaar zijn om ten eerste flink wat vet kwijt te raken én daarbij flink wat aan te komen in massa. Eerste half jaar wil ik me vooral focussen op vetverbranding en tweede half jaar op massa.

Gegroet in ieder geval.

(en nee ik ben geen goedevoornemens-mens, ik lurk al een langere tijd mee in dit en het bodybuildingtopic, maar om me daar nu al voor te stellen is wat vergezocht denk ik. :P)

[ Bericht 14% gewijzigd door deman13 op 06-01-2013 17:06:58 ]
pi_121236332
Succes :)
  zondag 6 januari 2013 @ 20:46:30 #180
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_121242138
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 17:01 schreef deman13 het volgende:

(en nee ik ben geen goedevoornemens-mens, ik lurk al een langere tijd mee in dit en het bodybuildingtopic, maar om me daar nu al voor te stellen is wat vergezocht denk ik. :P)
Je bent altijd welkom als je vragen hebt uiteraard.
pi_121243013
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 17:01 schreef deman13 het volgende:
Hallo! Ik ben Deman13 en vanaf vandaag zal ik ook maar eens gaan posten. Sinds vorig jaar 1 januari (cliche hé) ben ik begonnen met sporten. Nog niet echt doelgericht maar stap bij stap begon ik het allemaal te ontdekken. Mijzelf voorgenomen om vanaf 1 januari 2013 serieus te gaan beginnen en hard te gaan werken na rondkloten en oefeningen goed onder de knie proberen te krijgen. Genoeg ingelezen vorig jaar om nu efficiënt bezig te zijn. Ik doe zelf een splitschema 4 keer in de week.

Mijn stats nu:
Benchpress: 50
Deadlift: 70
Squat: 55

Doelen voor dit jaar zijn om ten eerste flink wat vet kwijt te raken én daarbij flink wat aan te komen in massa. Eerste half jaar wil ik me vooral focussen op vetverbranding en tweede half jaar op massa.

Gegroet in ieder geval.

(en nee ik ben geen goedevoornemens-mens, ik lurk al een langere tijd mee in dit en het bodybuildingtopic, maar om me daar nu al voor te stellen is wat vergezocht denk ik. :P)
normaal komen irritante newbzz naar het BB topic waarna we ze verwijzen naar het fitnesstopic, bij jou is het andersom. ik denk dat je een stuk wijzer gaat worden als je voortaan in het BB gedeelte meekijkt/praat. welkom!
pi_121244188
Zal wel even crossposten. :)
Thanks!
pi_121268044
Hoi iedereen!

Ik ben een beetje gaan googlen naar wat nou de beste manier is om af te vallen. Doe sowieso al 3-4x per week even alle spiergroepen trainen om die in ieder geval strak te houden en daarna cardio van ongeveer 20 minuutjes op zo'n 80% van mn max. Lees overal iets anders en wil gewoon weten wat ik nou (naast voeding aanpassen uiteraard) moet doen om af te vallen.
pi_121268707
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 13:58 schreef Franknfurter het volgende:
Hoi iedereen!

Ik ben een beetje gaan googlen naar wat nou de beste manier is om af te vallen. Doe sowieso al 3-4x per week even alle spiergroepen trainen om die in ieder geval strak te houden en daarna cardio van ongeveer 20 minuutjes op zo'n 80% van mn max. Lees overal iets anders en wil gewoon weten wat ik nou (naast voeding aanpassen uiteraard) moet doen om af te vallen.
Nou dat dus, voeding aanpassen en bewegen.. en als je niet moe wordt tijdens het trainen, een tandje harder gaan, want dan helpt het niet.
Thats it :)
  maandag 7 januari 2013 @ 14:20:38 #185
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_121268782
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 13:58 schreef Franknfurter het volgende:
Hoi iedereen!

Ik ben een beetje gaan googlen naar wat nou de beste manier is om af te vallen. Doe sowieso al 3-4x per week even alle spiergroepen trainen om die in ieder geval strak te houden en daarna cardio van ongeveer 20 minuutjes op zo'n 80% van mn max. Lees overal iets anders en wil gewoon weten wat ik nou (naast voeding aanpassen uiteraard) moet doen om af te vallen.
Wat MarMar zegt. En de wetenschap is het er in ieder geval over eens dat krachttraining de beste manier is om af te vallen. Met meer lean massa verbrand je lichaam meer vet.
pi_121268925
quote:
7s.gif Op maandag 7 januari 2013 14:20 schreef Snakey het volgende:

[..]

Wat MarMar zegt. En de wetenschap is het er in ieder geval over eens dat krachttraining de beste manier is om af te vallen. Met meer lean massa verbrand je lichaam meer vet.
quote:
7s.gif Op maandag 7 januari 2013 14:20 schreef Snakey het volgende:

[..]

Wat MarMar zegt. En de wetenschap is het er in ieder geval over eens dat krachttraining de beste manier is om af te vallen. Met meer lean massa verbrand je lichaam meer vet.
Dus wat ik nu doe is gewoon prima? En dan natuurlijk wel steeds wat zwaardere gewichten bij krachttraining en gewoon steeds me kapotzweten op de cardioapparaten?
  maandag 7 januari 2013 @ 14:27:42 #187
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_121269034
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 14:24 schreef Franknfurter het volgende:

[..]

[..]

Dus wat ik nu doe is gewoon prima? En dan natuurlijk wel steeds wat zwaardere gewichten bij krachttraining en gewoon steeds me kapotzweten op de cardioapparaten?
Yep, prima. En opletten wat je eet natuurlijk. Je voeding is in het geheel eigenlijk het belangrijkste.
pi_121269063
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 14:24 schreef Franknfurter het volgende:

[..]

[..]

Dus wat ik nu doe is gewoon prima? En dan natuurlijk wel steeds wat zwaardere gewichten bij krachttraining en gewoon steeds me kapotzweten op de cardioapparaten?
Sowieso krachttraining doen. Krachttraining=meer spiermassa=meer verbruik, ook in rust. D.w.z. dat als jij je spieren goed traint (en dan hoef je echt geen BB te worden ;) ), dat je dan automatisch meer energie verbrandt.

En nu komt het: Beperk je cardio (of je moet, met alle respect, heel stevig/dik zijn. Dan is het wel in orde). Met te veel cardio (langer dan 20 minuten) bereik je namelijk je doel niet. Je lichaam leert zichzelf dan aan om met minder energie te gaan werken. Kortom: je verbrandt minder in rust en je wil juist het tegenovergestelde.

Dus samengevat: Licht cardio (in ieder geval niet te lang) en flink de gewichten in ;) Liefst 2 a 3 keer per week.

Extra tip: Ga eerst kracht doen en Cardio. Tijdens de krachtsessie verbrand je glucose (suiker) waardoor je tijdens je cardio sneller in je vetverbranding zult gaan zitten.

Ga niet minder eten, maar ga gezonder eten. Lees je eens rustig in over voeding. Het hoeft echt niet tip top in orde te zijn, maar zorg in ieder geval voor balans in je voeding.
pi_121269120
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 14:28 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Sowieso krachttraining doen. Krachttraining=meer spiermassa=meer verbruik, ook in rust. D.w.z. dat als jij je spieren goed traint (en dan hoef je echt geen BB te worden ;) ), dat je dan automatisch meer energie verbrandt.

En nu komt het: Beperk je cardio (of je moet, met alle respect, heel stevig/dik zijn. Dan is het wel in orde). Met te veel cardio (langer dan 20 minuten) bereik je namelijk je doel niet. Je lichaam leert zichzelf dan aan om met minder energie te gaan werken. Kortom: je verbrandt minder in rust en je wil juist het tegenovergestelde.

Dus samengevat: Licht cardio (in ieder geval niet te lang) en flink de gewichten in ;) Liefst 2 a 3 keer per week.
Top! Vind krachttraining sowieso leuker om te doen. Zie je ook veel sneller resultaat in, kan bijna om de 2 weken weer een flink tandje hoger.
pi_121269201
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 14:30 schreef Franknfurter het volgende:

[..]

Top! Vind krachttraining sowieso leuker om te doen. Zie je ook veel sneller resultaat in, kan bijna om de 2 weken weer een flink tandje hoger.
Mooi dan, is ook echt tof om te zien. Zeker omdat je al vrij snel resultaat zult boeken :) Ik raad je overigens ten volle aan om het boek 'in 100 dagen op de cover van mens health' eens te lezen. Heb ik ook gedaan en het is echt een eye opener wat betreft voeding en training, kost niet veel en je hebt er reuze veel aan ;)
pi_121323854
Bewijs dat ik soms een manwijf ben: mijn spieren worden (te) snel zichtbaar.
Over mijn hele lijf vind ik dat prima, maar juist de trapezius tekent het meest en dat vind ik niet heel mooi bij een dame. Stom ook, die train ik niet eens echt primair, expres niet want ik weet wat ze doen.

Oh en vraagje, is 25 kg belasting voor ab crunch echt zoveel voor een vrouw? Ik vind het meevallen..
  dinsdag 8 januari 2013 @ 20:01:01 #192
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_121324634
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 14:32 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Mooi dan, is ook echt tof om te zien. Zeker omdat je al vrij snel resultaat zult boeken :) Ik raad je overigens ten volle aan om het boek 'in 100 dagen op de cover van mens health' eens te lezen. Heb ik ook gedaan en het is echt een eye opener wat betreft voeding en training, kost niet veel en je hebt er reuze veel aan ;)
leuk boek, heb er ook, maar wen het met een flinke korrel zout. Stat een hoop nuttigs in, maar het spreekt zich ook op een paar punten tegen. Buitensta gaat het vanaf dag 1 aan de sups. Niks heel spannend, maar onnodig om na een paar weken al aan de creatine te gaan
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  dinsdag 8 januari 2013 @ 20:10:17 #193
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_121325128
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 19:44 schreef MarMar het volgende:
Bewijs dat ik soms een manwijf ben: mijn spieren worden (te) snel zichtbaar.
Over mijn hele lijf vind ik dat prima, maar juist de trapezius tekent het meest en dat vind ik niet heel mooi bij een dame. Stom ook, die train ik niet eens echt primair, expres niet want ik weet wat ze doen.

Oh en vraagje, is 25 kg belasting voor ab crunch echt zoveel voor een vrouw? Ik vind het meevallen..
Misschien iets meer eten. Hoewel je traps niet verstopt met een beetje meer bodyfat. :P

Doe je crunches op een machine of met een plaat? Op de machine valt het wel mee, met een plaat is het zwaar ja.
pi_121325455
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 20:10 schreef Snakey het volgende:

[..]

Misschien iets meer eten. Hoewel je traps niet verstopt met een beetje meer bodyfat. :P

Doe je crunches op een machine of met een plaat? Op de machine valt het wel mee, met een plaat is het zwaar ja.
Dan valt het mee dus :)
Ik ben wel van plan om wat meer van de machines af te gaan over een aantal weken, het gaat veel beter met spieropbouw dan ik had verwacht, ik durf het nu wel aan.

En ik heb heus genoeg bodyfat, heus! Maar dat pak ik voor de zomer nog wel ff aan :P dan wordt ik gewoon een gespierde bikinibabe *O*
  dinsdag 8 januari 2013 @ 20:19:44 #195
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_121325621
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 20:16 schreef MarMar het volgende:

[..]

Dan valt het mee dus :)
Ik ben wel van plan om wat meer van de machines af te gaan over een aantal weken, het gaat veel beter met spieropbouw dan ik had verwacht, ik durf het nu wel aan.

En ik heb heus genoeg bodyfat, heus! Maar dat pak ik voor de zomer nog wel ff aan :P dan wordt ik gewoon een gespierde bikinibabe *O*
Losse gewichten zijn beter inderdaad. Goed dat je je daar nu klaar voor voelt.

Enne, we wachten op de bikini foto´s. :P
pi_121328513
Ik mag morgen weer en ik heb er zowaar zin in! :D
pi_121356073
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 20:01 schreef stinkie het volgende:

[..]

leuk boek, heb er ook, maar wen het met een flinke korrel zout. Stat een hoop nuttigs in, maar het spreekt zich ook op een paar punten tegen. Buitensta gaat het vanaf dag 1 aan de sups. Niks heel spannend, maar onnodig om na een paar weken al aan de creatine te gaan
Klopt, was ook meteen mijn eerste gedachte:P 1 van de laatste hoofdstukken is supplementen. Dan staat er meteen doodleuk vermeld dat hij vanaf dag 1 5 verschillende pillen en stofjes moest gebruiken, dan vraag ik mij (als leek hierin) dus al meteen af in hoeverre dit zijn fysiek mede bepaalde, waar zou hij zijn geweest zonder deze supplementen?
  woensdag 9 januari 2013 @ 17:12:21 #198
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_121359018
Nou, ik heb vandaag weer een nieuwe fitness-ergernis gevonden:

Ik was aan het fitnessen, toen twee jongens binnenkwamen. Eén was heel fit en goed in vorm, de ander had nogal een pens. Goed, die jongens gingen dus aan de slag, en die fitte voortdurend aan z'n maat uitleggen wat hij moest doen en hem aanmoedigen, hij was dus kei serieus bezig die dikke fatsoenlijk te laten fitnessen.

Die dikke was op een gegeven moment aan het bankdrukken, als z'n gsm gaat. Zegt 'ie tegen zijn vriend: "Effe wachten, effe kijken wie dat is". Vervolgens gaat hij tien minuten zitten bellen, terwijl die fitte staat te trappelen om verder te gaan. :')

Ik was nog bijna naar die fitte toe gegaan om te vragen of hij mij niet wilde coachen, want ik zou het op prijs stellen en zou zo'n stunt nooit uithalen. Het was echt grondig asociaal. :N
pi_121374864
Sowieso mensen en hun gsm tijdens het sporten. Als je hem als mp3 speler gebruikt prima, maar om nu een apparaat/bankje 20 min bezet te houden omdat je na elke set die je maakt uitgebreid met je gsm moet gaan klooien... hoogst irritant :)
pi_121375000
Ik zat net ook de tieten van mn lijf te fietsen toen er een fattie naast me kwam klimmen. Kerel heeft 20 minuten lang steeds een klein stapje gedaan tussen het spelen met zn telefoon :')
pi_121375776
Één troost, de meeste van die mensen blijven straks na januari wel weer thuis :P
En verder, ze moeten het zelf weten, hun abonnementsgeld, hun manboobs, niet mijn probleem.

Ik verbaas me over het enorme gehalte neptieten wat ik in de douche en de sauna tegenkom op de sportschool :P en ik vind ze niet mooi.
  woensdag 9 januari 2013 @ 23:01:34 #202
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_121375900
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 15:59 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Klopt, was ook meteen mijn eerste gedachte:P 1 van de laatste hoofdstukken is supplementen. Dan staat er meteen doodleuk vermeld dat hij vanaf dag 1 5 verschillende pillen en stofjes moest gebruiken, dan vraag ik mij (als leek hierin) dus al meteen af in hoeverre dit zijn fysiek mede bepaalde, waar zou hij zijn geweest zonder deze supplementen?
Het ligt eraan wat voor supplementen, maar de meeste doen niks of niet veel voor spiergroei of iets anders.
pi_121384338
Ik post mn vraag ook hier ff aangezien hier het bericht minder snel in de meute wegraakt (BB topic) :)

Ik wil graag eens wat leesvoer over trainen in combinatie met de juiste voeding halen. Niet wetenschappelijk geschreven en niet puur gericht op het Bodybuild gebeuren maar meer uitleg over spiergroepen, oefeningen en voeding. Iemand suggesties?
  donderdag 10 januari 2013 @ 09:47:52 #204
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_121384498
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 09:40 schreef Questular het volgende:
Ik post mn vraag ook hier ff aangezien hier het bericht minder snel in de meute wegraakt (BB topic) :)

Ik wil graag eens wat leesvoer over trainen in combinatie met de juiste voeding halen. Niet wetenschappelijk geschreven en niet puur gericht op het Bodybuild gebeuren maar meer uitleg over spiergroepen, oefeningen en voeding. Iemand suggesties?
burn the fat, feed the muscle. Te downloaden als pdf
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_121384558
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2013 09:47 schreef stinkie het volgende:

[..]

burn the fat, feed the muscle. Te downloaden als pdf
dank!
  donderdag 10 januari 2013 @ 10:33:09 #206
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_121385557
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 22:59 schreef MarMar het volgende:
Één troost, de meeste van die mensen blijven straks na januari wel weer thuis :P
En verder, ze moeten het zelf weten, hun abonnementsgeld, hun manboobs, niet mijn probleem.

Ik verbaas me over het enorme gehalte neptieten wat ik in de douche en de sauna tegenkom op de sportschool :P en ik vind ze niet mooi.
Waarom overkomt mij dat nou nooit? :'(

Overigens ben ik volgens mij nog nooit een vrouwtje met neptieten tegengekomen tijdens het sporten, alhoewel dat natuurlijk niet altijd even makkelijk te zeggen is. Sport je soms in 't Gooi ofzo?
pi_121386280
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 10:33 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Waarom overkomt mij dat nou nooit? :'(

Overigens ben ik volgens mij nog nooit een vrouwtje met neptieten tegengekomen tijdens het sporten, alhoewel dat natuurlijk niet altijd even makkelijk te zeggen is. Sport je soms in 't Gooi ofzo?
Jij mag ook niet met ze meedouchen, ik wel :P
Nee niet eens, Friesland of all places hahaha!
  donderdag 10 januari 2013 @ 11:18:00 #208
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_121386898

Dat kan toch nooit goed voor je knieën zijn :')
pi_121386963
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2013 09:47 schreef stinkie het volgende:

[..]

burn the fat, feed the muscle. Te downloaden als pdf
Dit boek inderdaad.
Legt een solide basiskennis, en leest zeer makkelijk weg.
BEASTMODE
  donderdag 10 januari 2013 @ 11:24:52 #210
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_121387090
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2013 09:47 schreef stinkie het volgende:

[..]

burn the fat, feed the muscle. Te downloaden als pdf
Ies dat gratiesch?
pi_121388105
quote:
7s.gif Op donderdag 10 januari 2013 11:18 schreef RickoKun het volgende:

Dat kan toch nooit goed voor je knieën zijn :')
Squatten schijnt ook goed voor je knieën te zijn. Zolang je de juiste techniek maar hebt is het niet slecht.
  donderdag 10 januari 2013 @ 12:02:32 #212
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_121388210
quote:
7s.gif Op donderdag 10 januari 2013 11:18 schreef RickoKun het volgende:

Dat kan toch nooit goed voor je knieën zijn :')
Krijg je juist erg sterke knieen van.
  donderdag 10 januari 2013 @ 12:05:11 #213
176485 Champy
Usericon was RaymondK
pi_121388301
quote:
7s.gif Op donderdag 10 januari 2013 11:24 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Ies dat gratiesch?
Als je een beetje kan googlen wel :)
Op zaterdag 17 mei 2014 13:15 schreef stinkie het volgende:
zodra ik een echt gespierde en droge pt'r tegenkom, ga ik ik mijn blote reet deadliften bij een gays 'r us gym
  donderdag 10 januari 2013 @ 12:07:17 #214
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_121388358
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 11:59 schreef Jahr00n het volgende:

[..]

Squatten schijnt ook goed voor je knieën te zijn. Zolang je de juiste techniek maar hebt is het niet slecht.
Squatten heeft mij best goed geholpen. Vroeger had ik vrij snel last van m'n knieën, tegenwoordig bijna niet meer. Ik krijg alleen last van m'n rug als ik een paar ongeconcentreerde repetities doe en m'n rug niet goed recht houd.
  donderdag 10 januari 2013 @ 14:54:30 #215
389188 lfcjimm
Memento Vivere
pi_121394009
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 14:28 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Sowieso krachttraining doen. Krachttraining=meer spiermassa=meer verbruik, ook in rust. D.w.z. dat als jij je spieren goed traint (en dan hoef je echt geen BB te worden ;) ), dat je dan automatisch meer energie verbrandt.

En nu komt het: Beperk je cardio (of je moet, met alle respect, heel stevig/dik zijn. Dan is het wel in orde). Met te veel cardio (langer dan 20 minuten) bereik je namelijk je doel niet. Je lichaam leert zichzelf dan aan om met minder energie te gaan werken. Kortom: je verbrandt minder in rust en je wil juist het tegenovergestelde.

Dus samengevat: Licht cardio (in ieder geval niet te lang) en flink de gewichten in ;) Liefst 2 a 3 keer per week.

Extra tip: Ga eerst kracht doen en Cardio. Tijdens de krachtsessie verbrand je glucose (suiker) waardoor je tijdens je cardio sneller in je vetverbranding zult gaan zitten.

Ga niet minder eten, maar ga gezonder eten. Lees je eens rustig in over voeding. Het hoeft echt niet tip top in orde te zijn, maar zorg in ieder geval voor balans in je voeding.
dit
DeMooy
  donderdag 10 januari 2013 @ 14:57:57 #216
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_121394128
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 14:54 schreef lfcjimm het volgende:

[..]

dit
Grappig, want dit artikel zegt precies het omgekeerde: cardio is beter voor vetverbranding dan krachttraining.

quote:
According to Leslie H. Willis, an exercise physiologist at Duke University Medical Center and the study's lead author, "Given our observations, it may be time to seriously reconsider the conventional wisdom that resistance training alone can lead to weight and fat loss."
http://www.eurekalert.org/pub_releases/2013-01/aps-fts010213.php
  donderdag 10 januari 2013 @ 15:02:08 #217
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_121394287
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 14:57 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Grappig, want dit artikel zegt precies het omgekeerde: cardio is beter voor vetverbranding dan krachttraining.

[..]

http://www.eurekalert.org/pub_releases/2013-01/aps-fts010213.php
Bullshit, het was alleen een vergelijking van protocollen met weinig real-life impact. Kijk naar de data in het artikel: massaverlies van 1-2 kilo in die paar weken dat het cohort heeft lopen puffen zegt niks over daadwerkelijke langetermijn resultaten.

Het beste protocol is de gedragsveranderingen die je zélf op lange termijn kunt maken.
Confidence through competence
  donderdag 10 januari 2013 @ 15:07:15 #218
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_121394445
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 15:02 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Bullshit, het was alleen een vergelijking van protocollen met weinig real-life impact. Kijk naar de data in het artikel: massaverlies van 1-2 kilo in die paar weken dat het cohort heeft lopen puffen zegt niks over daadwerkelijke langetermijn resultaten.

Het beste protocol is de gedragsveranderingen die je zélf op lange termijn kunt maken.
Vandaar de conclusie van de wetenschappers?

quote:
According to Leslie H. Willis, an exercise physiologist at Duke University Medical Center and the study's lead author, "Given our observations, it may be time to seriously reconsider the conventional wisdom that resistance training alone can lead to weight and fat loss."

Willis added, "If increasing muscle mass and strength is a goal, then resistance training is required. However, the majority of Americans could experience health benefits due to weight and fat loss. The best option in that case, given limited time for exercise, is to focus on aerobic training. When you lose fat, it is likely you are losing visceral fat, which is known to be associated with cardiovascular and other health benefits."
Heb je het überhaupt wel gelezen? Het gaat om 8 maanden, niet om een paar weken. En hoezo heeft het geen 'real-life impact'? Is vet verliezen dan geen real-life impact? En waar je die 1-2 kilo vandaan hebt, kan ik zo 1-2-3 ook niet vinden.
  donderdag 10 januari 2013 @ 15:13:55 #219
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_121394666
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 15:07 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Vandaar de conclusie van de wetenschappers?

[..]

Ik zie zelfs dat de obese vrijwilligers 8 maanden (!!) in de trial hebben rondgelopen en op het specifieke instructieprotocol van deze studie een miezerige:

Resistance: +0.6 kg (SD= 2.32)
Aerobic: - 1.8 kg (SD=3.0)
Resistance and aerobic: -1.6 kg (SD=3.2)



... qua massa zijn veranderd. Faalhazen, inclusief de onderzoekers. Als je mensen met een vetpercentage van 40% in een whopping 8 maanden tijd niet fatsoenlijk kunt laten afvallen is je protocol kut en niet niet relevant voor het echte leven. Qua lichaamsvet heeft de aerobic+resistance groep de beste, nog steeds relatief magere, vooruitgang geboekt.

Lulverhaal om in mainstream media te komen. Zijn eigen data ondersteunt een succesvolle afvalpoging in het echte leven niet.

[ Bericht 1% gewijzigd door Stereotomy op 10-01-2013 15:19:19 ]
Confidence through competence
  donderdag 10 januari 2013 @ 15:21:28 #220
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_121394890
quote:
13s.gif Op donderdag 10 januari 2013 15:13 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Ik zie zelfs dat de obese vrijwilligers 8 maanden (!!) in de trial hebben rondgelopen en op het specifieke instructieprotocol van deze studie een miezerige:

Resistance: +0.6 kg (SD= 2.32)
Aerobic: - 1.8 kg (SD=3.0)
Resistance and aerobic: -1.6 kg (SD=3.2)

[ afbeelding ]

... qua massa zijn veranderd. Faalhazen, inclusief de onderzoekers. Als je mensen met een vetpercentage van 40% in een whopping 8 maanden tijd niet fatsoenlijk kunt laten afvallen is je protocol kut en niet niet relevant voor het echte leven. Qua lichaamsvet heeft de aerobic+resistance groep de beste, nog steeds relatief magere, vooruitgang geboekt.

Lulverhaal om in mainstream media te komen. Zijn eigen data ondersteunt een succesvolle afvalpoging in het echte leven niet.

Dit was dan ook geen poging om het meest effectieve protocol vast te stellen. Dit was slechts een poging om te kijken wat effectiever is om af te vallen: krachttraining of cardio. En zij hebben vastgesteld dat cardio effectiever is.
  donderdag 10 januari 2013 @ 15:23:35 #221
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_121394955
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 15:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

Dit was dan ook geen poging om het meest effectieve protocol vast te stellen. Dit was slechts een poging om te kijken wat effectiever is om af te vallen: krachttraining of cardio. En zij hebben vastgesteld dat cardio effectiever is.
LEZEN.

Het krachttraining + cardio protocol heeft tot de grootste statistisch relevante reductie in lichaamsvet van de drie gebruikte protocollen van de wetenschappers geleid. Blijkbaar hadden de onderzoekers aandacht tekort, en hebben ze een lulverhaal opgehangen van: 'maaarrrr als je geen tijd hebt en moet kiezen tussen cardio of krachttraning, dan heeft onze cardioprotocol betere resultaten gegeven'.

Statistisch gezien ja, de klinische relevantie in 8 maanden (!!!) trial tijd is nihil.
Confidence through competence
  donderdag 10 januari 2013 @ 15:29:56 #222
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_121395151
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 15:23 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

LEZEN.

krachttraining + cardio heeft tot de grootste statistisch relevante reductie in lichaamsvet op de protocollen van de wetenschappers geleid. Blijkbaar hadden de onderzoekers aandacht tekort, en hebben ze een lulverhaal opgehangen van: 'maaarrrr als je geen tijd hebt en moet kiezen tussen cardio of krachttraning, dan heeft onze cardioprotocol betere resultaten gegeven'.

Statistisch gezien ja, de klinische relevantie in 8 maanden (!!!) trial tijd is nihil.
Er staat duidelijk dat cardio effectiever is dan krachttraining voor het verliezen van vet. Cardio en krachttraining samen zijn inderdaad nog effectiever, maar dat was de vraag niet. Het ging erom of iemand die slechts tijd heeft voor één onderdeel beter cardio of krachttraining kon doen. Die vraag is ondubbelzinnig beantwoord.
Vandaar dat ik het hier postte. Nickhguitar beweerde namelijk dat cardio minder effectief is voor het verbranden van vet dan krachttraining. Maar het tegenovergestelde is waar.

Sowieso, doe eens niet zo op je pik getrapt joh. Het lijkt wel alsof je een of ander trauma hebt opgelopen door cardio.
  donderdag 10 januari 2013 @ 15:34:42 #223
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_121395311
Zolang niet duidelijk is welke vorm van cardio is beruikt zegt er nog niks, ook niet over benodigde tijd. Daarbij valt op krachttraining ook genoeg af te dingen, want dat zit qua hartslag ook in de cardio (HIIT) zone.
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  donderdag 10 januari 2013 @ 15:38:11 #224
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_121395442
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 15:29 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

Het ging erom of iemand die slechts tijd heeft voor één onderdeel beter cardio of krachttraining kon doen. Die vraag is ondubbelzinnig beantwoord.
:')

Nee, met een fluttrial van maar liefst 8 maanden tijd nog niet eens meer dan 2% verandering in lichaamsvetpercentage weten te verkrijgen vanaf een baseline van ongeveer 40% is klinisch lachwekkend en totaal irrelevant voor wat mensen in het echte leven kunnen bereiken.

quote:
Nickhguitar beweerde namelijk dat cardio minder effectief is voor het verbranden van vet dan krachttraining. Maar het tegenovergestelde is waar.
Dat je met het cohort van deze trial net een paar gram meer verschil in 8 maanden tijd (!!) weet te meten heeft totaal geen carry-over naar de praktijk.

quote:
Sowieso, doe eens niet zo op je pik getrapt joh. Het lijkt wel alsof je een of ander trauma hebt opgelopen door cardio.
Leer artikels interpreteren in plaats van op de journalistieke kwaliteiten van de mainstream media te varen, en we hadden deze discussie niet eens gehad hoeven te hebben.
Confidence through competence
  donderdag 10 januari 2013 @ 15:40:19 #225
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_121395510
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 15:34 schreef stinkie het volgende:
Zolang niet duidelijk is welke vorm van cardio is beruikt zegt er nog niks, ook niet over benodigde tijd. Daarbij valt op krachttraining ook genoeg af te dingen, want dat zit qua hartslag ook in de cardio (HIIT) zone.
Dat staat uitgebreid beschreven in de 'methode' sectie van het wetenschappelijke artikel. De studie heeft gewoon drie door de onderzoekers opgestelde protocollen met elkaar vergeleken, en toevalligerwijs kwam hun cardioprotocol er beter uit de bus dan hun resistance protocol. En hun cardio + resistance protocol weer beter dan de twee voorgenoemde.

Jammer dat daaruit dan opeens hierboven levensgrote conclusies worden getrokken als 'het is ondubbelzinnig bewezen dat cardio beter is dan krachttraining :( '
Confidence through competence
  donderdag 10 januari 2013 @ 15:46:46 #226
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_121395757
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 15:38 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

:')

Nee, met een fluttrial van maar liefst 8 maanden tijd nog niet eens meer dan 2% verandering in lichaamsvetpercentage weten te verkrijgen vanaf een baseline van ongeveer 40% is klinisch lachwekkend en totaal irrelevant voor wat mensen in het echte leven kunnen bereiken.
Want jij zult dat vast beter weten dan de onderzoekers. :')

Daarnaast gaat het helemaal niet om absolute vermindering, maar relatieve vermindering t.o.v. de andere methode.
quote:
[..]

Dat je met het cohort van deze trial net een paar gram meer verschil in 8 maanden tijd (!!) weet te meten heeft totaal geen carry-over naar de praktijk.
Een paar gram meer op een totaal van zo'n 2 kilo. Dat lijkt me toch statistisch significant.

quote:
[..]

Leer artikels interpreteren in plaats van op de journalistieke kwaliteiten van de mainstream media te varen, en we hadden deze discussie niet eens gehad hoeven te hebben.
Leer artikels interpreteren en zie in dat jouw denkbeelden niet altijd juist zijn.

Maar zeg eens, heb je soms een cardiofobie ofzo? Ik snap niet waarom je anders op zo'n manier probeert een onderzoek onderuit te halen. In plaats van te komen met "het is een flutonderzoek door faalhazen want mensen kunnen veel meer afvallen" zou je ook normaal kunnen uitleggen waarom dat relevant is.
  donderdag 10 januari 2013 @ 15:51:34 #227
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_121395945
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 15:46 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Want jij zult dat vast beter weten dan de onderzoekers. :')
Nee, ik heb minder belangen om in de spotlights te staan van de mainstream media dan deze onderzoekers.

quote:
Daarnaast gaat het helemaal niet om absolute vermindering, maar relatieve vermindering t.o.v. de andere methode.
Weer fout. Lees de tabel in het artikel:



quote:
Een paar gram meer op een totaal van zo'n 2 kilo. Dat lijkt me toch statistisch significant.
Leer het verschil tussen statistische significantie en klinische relevantie.

Als ik op straat twee groepen van 10 mensen pluk, hoeft hun gemiddelde lengte statistisch niet significant te verschillen. Als ik de groepen vergroot tot 50, kan er een statistische significantie optreden (standaard t-test, normale verdeling). Dat wil niet zeggen dat het klinisch relevant is.

quote:
Maar zeg eens, heb je soms een cardiofobie ofzo? Ik snap niet waarom je anders op zo'n manier probeert een onderzoek onderuit te halen. In plaats van te komen met "het is een flutonderzoek door faalhazen want mensen kunnen veel meer afvallen" zou je ook normaal kunnen uitleggen waarom dat relevant is.
Jij maakt verkeerde aannames en trekt verkeerde conclusies, dáár kan ik niet tegen. Ik toon je de data hierboven tot twee keer toe voor je neus en leg uit waarom het klinisch niet relevant is.
Confidence through competence
  donderdag 10 januari 2013 @ 15:52:14 #228
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_121395965
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 15:40 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Dat staat uitgebreid beschreven in de 'methode' sectie van het wetenschappelijke artikel. De studie heeft gewoon drie door de onderzoekers opgestelde protocollen met elkaar vergeleken, en toevalligerwijs kwam hun cardioprotocol er beter uit de bus dan hun resistance protocol. En hun cardio + resistance protocol weer beter dan de twee voorgenoemde.

Jammer dat daaruit dan opeens hierboven levensgrote conclusies worden getrokken als 'het is ondubbelzinnig bewezen dat cardio beter is dan krachttraining :( '
De methodesectie beschrijft helemaal niets. 3 kwartier cardio. Leuk. Welke? Fiets, Loopband, BodyPump (ja meisjes, dat is echt cardio). En ja, met 70-85% max heart rate levert dat idd de meeste verbranding op vergeleken met 3 kwartier op een lagere intensiteit (60%).

Maar er staat niks over de combinatie (ook 3 kwartier totale tijd of 3 kwartier PLUS krachttraining) en met welke intensiteit en weerstand de KT is uitgevoerd.

Dus is een conclusie, op wat er op de site staat, niet mogelijk. Daarnaast, weinig tijd, dat is bij mij echt minder dan 3 kwartier 3 keer in de week :')

En wees gerust, ik lijkt soms wel een van de weinige die cardio als onderdeel van de training beschouwd :)
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  donderdag 10 januari 2013 @ 15:55:38 #229
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_121396083
Beide is relevant als je obees bent (cardio en krachttraning). Echter de grootste winst valt te behalen door je energieinname wat te beperken. In het geval van metabool syndroom (pre-diabetes) kan een egalisering van postprandiale insulinepieken ook voordeel opleveren ten opzichte van een isocalorisch dieet hoog in zetmeel. :)
Confidence through competence
  donderdag 10 januari 2013 @ 16:03:07 #230
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_121396335
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 15:51 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Nee, ik heb minder belangen om in de spotlights te staan van de mainstream media dan deze onderzoekers.
Sure, dat zal het zijn. :')
quote:
[..]

Weer fout. Lees de tabel in het artikel:

[ afbeelding ]
Oké, ik heb mij onduidelijk uitgedrukt:
Wat de absolute hoeveelheden verloren vet zijn in verhouding tot de totale hoeveelheid vet is niet relevant. Het is wel relevant wat de absolute hoeveelheden verloren vet van de ene methode zijn in verhouding tot absolute hoeveelheden verloren vet de andere methode.

[..]

Leer het verschil tussen statistische significantie en klinische relevantie.

Als ik op straat twee groepen van 10 mensen pluk, hoeft hun gemiddelde lengte statistisch niet significant te verschillen. Als ik de groepen vergroot tot 50, kan er een statistische significantie optreden (standaard t-test, normale verdeling). Dat wil niet zeggen dat het klinisch relevant is.
[/quote]Als je me nou eens het verschil tussen statistische significantie en klinische relevantie zou vertellen, in plaats van op arrogante toon te vertellen wat ik moet doen, zouden we al verder opgeschoten zijn. We leven in de 21e eeuw, ik ga geen dingen accepteren omdat iemand die doet alsof hij er verstand van heeft het op kwade toon zegt. Ga met je auctoritas maar in de 15e eeuw rondzwaaien.
quote:
[..]

Jij maakt verkeerde aannames en trekt verkeerde conclusies, dáár kan ik niet tegen. Ik toon je de data hierboven tot twee keer toe voor je neus en leg uit waarom het klinisch niet relevant is.
Ik doe niets van dat, ik ga slechts af op de aannames en conclusies van mensen die er meer verstand van hebben dan ik.
Jij roept dat het faalhazen zijn met een flutonderzoek, maar je hebt nog niets gezegd dat me ervan heeft overtuigd ofwel dat jij meer verstand hebt van deze materie dan de onderzoekers, ofwel dat het onderzoek niet deugt.
pi_121396487
Krachttraining helpt bij mij niet om af te vallen.
  donderdag 10 januari 2013 @ 16:07:25 #232
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_121396508
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 16:03 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

Jij roept dat het faalhazen zijn met een flutonderzoek, maar je hebt nog niets gezegd dat me ervan heeft overtuigd ofwel dat jij meer verstand hebt van deze materie dan de onderzoekers, ofwel dat het onderzoek niet deugt.
Jammer dan dat je selectief leest. :)
Confidence through competence
  donderdag 10 januari 2013 @ 16:08:07 #233
58789 Snakey
-||||--------||||-
  donderdag 10 januari 2013 @ 16:12:50 #234
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_121396762
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 16:07 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Jammer dan dat je selectief leest. :)
Ik lees niet selectief, ik lees niets dat relevant is voor de betrouwbaarheid van het onderzoek, en ik zeg je dat. In plaats van dat je me uitlegt waarom je denkt dat het wel relevant is, ga je hautaine posts plaatsen met beledigingen richting onderzoekers, herhaal je de punten waarvan ik zeg dat ik ze niet relevant vind, en beschuldig je mij van vanalles. Zo'n reactie betekent gewoonlijk dat die persoon niet zo'n sterke zaak heeft.

Opnieuw, als je het me op een normale toon uitlegt, wil ik best met je in discussie. Ik ben niet supergoed thuis in de materie, dus je zult me wat meer dingen moeten uitleggen. Of dat betekent dat ik dom ben, moet je zelf weten, maar houd het tenminste voor je.

Nou, wil je nog een poging wagen mij te overtuigen van je gelijk?
  donderdag 10 januari 2013 @ 16:13:10 #235
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_121396777
quote:
7s.gif Op donderdag 10 januari 2013 16:08 schreef Snakey het volgende:

[..]

Dat is het dan ook, echt.
Vind je het erg als ik sceptisch blijf?
  donderdag 10 januari 2013 @ 16:14:07 #236
58789 Snakey
-||||--------||||-
  donderdag 10 januari 2013 @ 16:18:08 #237
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_121397015
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 16:12 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

ik lees niets dat relevant is voor de betrouwbaarheid van het onderzoek
Laatste keer: als je een groep obese mensen die een lichaamsvetpercentage hebben van 40% (!) in een trial gooit die 8 maanden (!) duurt, en vervolgens raken ze allemaal maar 1-2% lichaamsvet kwijt, en ze blijven obees op 38-39% lichaamsvet, dan heeft een dergelijke trial nul komma nul praktische significantie.

Men heeft een statistisch relevant verschil gevonden (dat betekent dat het verschil voor minder dan 5% uit toeval kan ontstaan, P < 0.05), en dat is logisch met zulke grote cohorten. Maar kun je klinisch gezien (in de praktijk wat het betekent voor mensen buiten de trial die willen afvallen) totaal geen conclusies trekken. Dus: prutstudie, maar daar zijn er heel veel van.

Journalisten die over studies schrijven moet je al helemaal met een grote korrel zout nemen.
Confidence through competence
  donderdag 10 januari 2013 @ 16:21:24 #238
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_121397153
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 16:18 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Laatste keer: als je een groep obese mensen die een lichaamsvetpercentage hebben van 40% (!) in een trial gooit die 8 maanden duurt, en vervolgens raken ze allemaal maar 1-2% lichaamsvet kwijt, en ze blijven obees op 38-39% lichaamsvet, dan heeft een dergelijke trial nul komma nul significantie.
Want?
quote:
Men heeft een statistisch relevant verschil gevonden (dat betekent dat het verschil voor minder dan 5% uit toeval kan ontstaan), maar kun je klinisch gezien (in de praktijk wat het betekent voor mensen buiten de trial die willen afvallen) totaal geen conclusies trekken.
Maar waarom niet? Waarom zou je die resultaten niet kunnen veralgemeniseren? Waarom zou iemand buiten de trial niet ook harder afvallen met slechts cardio dan met slechts krachttraining?
  donderdag 10 januari 2013 @ 16:25:17 #239
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_121397329
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 16:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

Want?
Want het geeft de ineffectiviteit aan van de drie protocollen van de onderzoekers, in plaats van dat het een voorspelling geeft wie succesvol en blijvend afvalt en met welke methode in de open wereld.

quote:
Maar waarom niet? Waarom zou je die resultaten niet kunnen veralgemeniseren? Waarom zou iemand buiten de trial niet ook harder afvallen met slechts cardio dan met slechts krachttraining?
Omdat deze resultaten alleen gelden binnen de gebruikte protocollen van de studie. Ik had ook de resistance groep kunnen vergelijken met een andere cohort die Starting Strength gebruikt. Als mijn cohorten groot genoeg zijn, vind ik daar óók statistische significantie in.

Nogmaals, en dan nu voor de laatste keer: 1-2% bodyfat afvallen in 8 maanden op een beginpercentage van 40% (sorry, maar dan ben je echt, echt zwaar obees en zou alleen het kijken naar een foto van Sonja Bakker al tot afvallen moeten leiden) staat klinisch gezien gelijk aan niet afvallen.
Confidence through competence
  donderdag 10 januari 2013 @ 16:30:36 #240
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_121397569
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 16:25 schreef Stereotomy het volgende:

Nogmaals, en dan nu voor de laatste keer: 1-2% bodyfat afvallen in 8 maanden op een beginpercentage van 40% (sorry, maar dan ben je echt, echt zwaar obees en zou alleen het kijken naar een foto van Sonja Bakker al tot afvallen moeten leiden) staat klinisch gezien gelijk aan niet afvallen.
Volgens mij kan je dat niet anders classifiseren dan een minieme schommeling.
  donderdag 10 januari 2013 @ 16:32:38 #241
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_121397655
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 16:30 schreef Snakey het volgende:

[..]

Volgens mij kan je dat niet anders classifiseren dan een minieme schommeling.
Een betere studie had ook een negatieve controlegroep moeten opnemen: een groep die én geen cardio, én geen krachttraining in die acht maanden heeft gedaan. :)

Als je dan nog steeds maar 1-2% bodyfat van deze controlegroep verschilt wanneer je 8 maanden hebt getrained en 40% bf dik bent... tja... gooi dan alles maar de prullenbak in. :+
Confidence through competence
  donderdag 10 januari 2013 @ 16:33:22 #242
58789 Snakey
-||||--------||||-
  donderdag 10 januari 2013 @ 16:35:06 #243
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_121397766
quote:
14s.gif Op donderdag 10 januari 2013 16:33 schreef Snakey het volgende:
Dat lijkt mij ook inderdaad. Nutteloos.
De reden waarom wetenschappers vaak ervoor kiezen geen controlegroep te nemen, is doordat mensen in deze groep uit de ándere groepen moeten komen.

Deze groepen worden dan allemaal kleiner, waardoor de kans op statistische significantie *afneemt*. Zodra je dit niet hebt, wordt je paper een stuk minder interessant om te publiceren, en dát is het ultieme doel, broodwinning, voor wetenschappers.

Altijd erg sneaky dit...
Confidence through competence
  donderdag 10 januari 2013 @ 16:38:37 #244
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_121397918
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 16:35 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

De reden waarom wetenschappers vaak ervoor kiezen geen controlegroep te nemen, is doordat mensen in deze groep uit de ándere groepen moeten komen.

Deze groepen worden dan allemaal kleiner, waardoor de kans op statistische significantie *afneemt*. Zodra je dit niet hebt, wordt je paper een stuk minder interessant om te publiceren, en dát is het ultieme doel, broodwinning, voor wetenschappers.

Altijd erg sneaky dit...
Sneaky, maar ook triest. De onwaarheden die ermee de wereld ingeslingerd worden hebben vaak groot effect in de zin van gebruik van betreffende informatie. Zonder dat het effect heeft voor degenen die er irl mee aan de slag gaan.

Er is dan ook niet voor niks een overkill aan dieetboeken en gerelateerde onzin.

Google zoeken: Zoekwoorden: boeken over dieet. Resultaat: About 716,000 results (0.26 seconds) :+
  donderdag 10 januari 2013 @ 18:57:21 #245
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_121403105
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 16:25 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Want het geeft de ineffectiviteit aan van de drie protocollen van de onderzoekers, in plaats van dat het een voorspelling geeft wie succesvol en blijvend afvalt en met welke methode in de open wereld.
Volgens mij wilden ze helemaal niet de effectiviteit van de protocollen testen. Die protocollen zijn alleen ontworpen om zoveel mogelijk variabelen gelijk te maken tussen de twee methodes van afvallen, om ze eerlijk te kunnen vergelijken.
quote:
[..]

Omdat deze resultaten alleen gelden binnen de gebruikte protocollen van de studie. Ik had ook de resistance groep kunnen vergelijken met een andere cohort die Starting Strength gebruikt. Als mijn cohorten groot genoeg zijn, vind ik daar óók statistische significantie in.
Is dat niet een beetje het hele idee? Dat er verschil is tussen de twee groepen op het moment dat er statistische significantie is? Statistische significantie is juist bedoeld om natuurlijke variatie uit te sluiten.

Of bedoel je dat het verschil tussen cardio en krachttraining alleen bestaat tussen deze twee protocollen? Denk je niet dat de onderzoekers een protocol hebben genomen dat zo goed mogelijk veralgemeniseerd kan worden?
pi_121404412
Afvallen = minder innemen dan je verbrandt..
Afvallen is mij zelfs gelukt in een rolstoel (45 kg.. die ik voor een groot gedeelte ook door die rolstoel was aangekomen met het idee dat ik vast wel weer snel zou revalideren en het eraf zou sporten, faal) dus het lukt met cardio vast ook wel en met pittiger sporten zal dat ongetwijfeld harder gaan, alleen kun je je afvragen hoe verstandig het is om gelijk daarmee te beginnen voor mensen die niet eens zonder de longen uit hun lijf te hijgen 1 km kunnen fietsen.
In de meeste gevallen van echt obese mensen is het denk ik van belang om eerst aan conditie en eetpatroon te bouwen, voordat het serieus sporten kan worden.

Ik snap niet zo goed waarom hier zoveel onderzoeken en discussies aan gewijd worden en Sonja Bakker suckt, met haar eierkoeken.

Ik krijg overigens zelf mijn jeans niet meer over mijn bovenbenen net na het trainen, da's niet afvallen :P
pi_121404800
Ik ga in ieder geval nog tot maart door met goed eten en trainen en ga vanaf dan onder mn dagelijkse kcal gebruik zitten en wil rustig aan 2 kg per maand afvallen en dan 10kg kwijt raken.
pi_121405182
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 14:57 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Grappig, want dit artikel zegt precies het omgekeerde: cardio is beter voor vetverbranding dan krachttraining.

[..]

http://www.eurekalert.org/pub_releases/2013-01/aps-fts010213.php
Dat is wellicht gelijk de meest irrelevante studie van 2013.
pi_121407150
Wow, dit is het fitness topic. Vandaar.
  donderdag 10 januari 2013 @ 21:08:51 #250
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_121409189
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 18:57 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Volgens mij wilden ze helemaal niet de effectiviteit van de protocollen testen. Die protocollen zijn alleen ontworpen om zoveel mogelijk variabelen gelijk te maken tussen de twee methodes van afvallen, om ze eerlijk te kunnen vergelijken.
Dat was niet het doel van de studie, maar uiteindelijk hebben ze dat wel gedaan, en verder zonder enige gêne een persbericht uitgebracht dat 'als men geen tijd heeft dan is cardio effectiefffververst!!!!'

Gemeten dat er statistisch miniem, klinisch irrelevant verschil is tussen drie groepen waarvan ze tegen de deelnemers geroepen hebben dat ze godnondeju eens van hun 40% bf af moeten, en ze in elke groep, gemiddeld uiteindelijk in 8 maanden tijd 1-2% ervanaf hebben weten te krijgen.

En dan nog durven te publiceren en praktijkadviezen in de media gooien :')

[ Bericht 3% gewijzigd door Stereotomy op 10-01-2013 21:20:04 ]
Confidence through competence
pi_121410906
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 21:08 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Dat was niet het doel van de studie, maar uiteindelijk hebben ze dat wel gedaan, en verder zonder enige gêne een persbericht uitgebracht dat 'als men geen tijd heeft dan is cardio effectiefffververst!!!!'

Gemeten dat er statistisch miniem, klinisch irrelevant verschil is tussen drie groepen waarvan ze tegen de deelnemers geroepen hebben dat ze godnondeju eens van hun 40% bf af moeten, en ze in elke groep, gemiddeld uiteindelijk in 8 maanden tijd 1-2% ervanaf hebben weten te krijgen.

En dan nog durven te publiceren en praktijkadviezen in de media gooien :')
Net als 90% van alle gepubliceerde onderzoeken blaat men gewoon wat "de consument" graag wil horen. "Nee joh, je hoeft helemaal niet het zweet in je bilnaad te sporten om af te vallen" bijvoorbeeld.
  vrijdag 11 januari 2013 @ 11:42:36 #252
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_121428430
quote:
14s.gif Op donderdag 10 januari 2013 12:02 schreef Snakey het volgende:

[..]

Krijg je juist erg sterke knieen van.
Maar dat extra sprongetje, zorgt dat niet voor -hoe zeg je dat- verslijting van het kraakbeen? Ineens zo'n extra druk erop :@
  vrijdag 11 januari 2013 @ 11:43:43 #253
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_121428462
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 14:57 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Grappig, want dit artikel zegt precies het omgekeerde: cardio is beter voor vetverbranding dan krachttraining.

[..]

http://www.eurekalert.org/pub_releases/2013-01/aps-fts010213.php
Uit eigen ervaring heb ik veel vet verloren door gewoon 3x per week te sporten en daarna lichtjes 20 minuutjes te cardio-en (en natuurlijk lichtelijk op mn voedsel letten)
pi_121466288
@MarMar: Tof om te lezen hoe je nog steeds vooruitgang boekt, zelfs meer dan jezelf had verwacht. Helemaal top.

En interessant om te lezen over dat kracht/cardio verhaal. Soms kan ik de tekst van Stereo (hier of in BB topic) niet geheel volgen qua termen, maar na 2x lezen is de strekking in ieder geval wel duidelijk.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 14:44:08 #255
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_121470363
Yeah, 't is als een onderzoek doen hoe je het beste van Amsterdam naar Rome kunt reizen: met de auto of de motor. Dat je dan zowel met de auto als motor ergens in Amstelveen strandt, maar dan met de auto aantoonbaar gemiddeld twee straten verder dan de motor.

'Autorijden is effectiever dan motorrijden als je naar Rome wil reizen'

:')
Confidence through competence
pi_121471095
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 14:44 schreef Stereotomy het volgende:
Yeah, 't is als een onderzoek doen hoe je het beste van Amsterdam naar Rome kunt reizen: met de auto of de motor. Dat je dan zowel met de auto als motor ergens in Amstelveen strandt, maar dan met de auto aantoonbaar gemiddeld twee straten verder dan de motor.

'Autorijden is effectiever dan motorrijden als je naar Rome wil reizen'

:')
Wat ik mij nog wel afvroeg (en dan moet ik bekennen het artikel zelf niet gelezen te hebben) is of ze enkel gemeten hebben wat je per workout (cardio dan wel kracht) verliest aan vet of ook de lange termijn daarin hebben meegenomen? Stel dat je met cardio 1 verbrand en met kracht 0,8, dan kan je uiteraard zeggen dat cardio 0,2 meer verbrand. Alleen cardio is toch wel heel erg op het moment zelf gericht? Ik had het idee dat zodra je kracht toeneemt wellicht je in ruststand meer zou verbranden dan met cardio in ruststand.

Pak em beet een marathonloper vs een sprinter. De marathonloper verbrand tijdens zijn ding 1 en die sprinter dus 0,8. Alleen door de spiermassa zal die sprinter naderhand terwijl hij op de bank zit nog 0,3 verbranden waar de marathonloper niets meer verbrand, dat doet hij immers tijdens zijn workout.

Weet niet of dit zo werkt?
pi_121471289
Overigens straks weer terug, eerst even squashen, ook een cardio :P Kracht doordeweeks en in het weekend squash, heerlijk.
pi_121474116
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 12:23 schreef xFriendx het volgende:
@MarMar: Tof om te lezen hoe je nog steeds vooruitgang boekt, zelfs meer dan jezelf had verwacht. Helemaal top.

En interessant om te lezen over dat kracht/cardio verhaal. Soms kan ik de tekst van Stereo (hier of in BB topic) niet geheel volgen qua termen, maar na 2x lezen is de strekking in ieder geval wel duidelijk.
Thx!
Net even mijn "cardio" gedaan, 8 km buiten wandelen. Het is nu zo'n beetje om de dag KT, wandelen en 1 dag rust (voor zover dat lukt, meestal fiets ik dan nog wel een paar keer heen en weer voor boodschappen en met kinderen etc.)
pi_121510402
Ik ben wat aan het googelen, maar weet iemand waar je ergens kan vinden wat een gemiddeld gewicht is voor vrouwen om mee te trainen?
Ik vind wel trainingsschema's maar allemaal zonder ingevuld gewicht.
Ben even benieuwd waar ik nu sta in verhouding met "normaal".
  zondag 13 januari 2013 @ 18:38:49 #260
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_121513440
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 17:30 schreef MarMar het volgende:
Ik ben wat aan het googelen, maar weet iemand waar je ergens kan vinden wat een gemiddeld gewicht is voor vrouwen om mee te trainen?
Ik vind wel trainingsschema's maar allemaal zonder ingevuld gewicht.
Ben even benieuwd waar ik nu sta in verhouding met "normaal".
Hier is een 1RM gemiddelde. http://www.exrx.net/Testing/WeightLifting/StrengthStandards.html
pi_121514474
quote:
thx :) er staat ook een muscular strenght & endurance test op die site zie ik :)
pi_121515604
quote:
Dus ik met pak em beet 75 kilo en novice zou in theorie 1 maal 70 kilo moeten kunnen drukken? Zo lees ik het dan goed? Misschien eens een keer testen.

En bij bankdrukken (zowel plat als schuin) probeer ik meestal 3 setjes met 8 herhalingen (wat de ene keer wat makkelijker gaat als de andere keer). Is 8 herhalingen prima of is minder aan te raden met bankdrukken?
pi_121530167
Oh ik dacht dat ik een mietje was omdat opdrukken op mijn tenen me niet echt goed lukt :P maar op die site staat dat je dat als vrouw dus vanaf je knieën mag doen en dan is wat ik kan opeens "excellent".
Ik vind de site nu al leuk.

En gezien mijn fitheid inmiddels wel boven gemiddeld is en het weinig meer te maken heeft met revalidatie, ga ik rustig ook eens zorgen dat er wat minder vet over mijn spieren komt.
Het plan is simpel: ik ga door met wat ik doe, 3 keer per week krachttraining met daarachteraan een kwartier loopband, 2 tot 3 keer per week anderhalf uur wandelen en verder doe ik alles op de fiets of lopend.
Ietsjes minder carbs, veel groene thee en munt thee om het vocht netjes af te voeren, goed eiwitten blijven eten, veel meer dan 5 kilo hoef ik denk ik niet kwijt voordat de spieren goed zichtbaar worden, ik ga mezelf dat kado doen voor mijn verjaardag (da's in juni) wish me luck en gezonde tips voor een optimaal resultaat zijn heel welkom!
  maandag 14 januari 2013 @ 00:31:45 #264
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_121532494
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 18:59 schreef MarMar het volgende:

[..]

thx :) er staat ook een muscular strenght & endurance test op die site zie ik :)
Het is een heel uitgebreide site waar veel goede informatie op staat.
  maandag 14 januari 2013 @ 00:36:13 #265
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_121532641
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 19:22 schreef xFriendx het volgende:

[..]

Dus ik met pak em beet 75 kilo en novice zou in theorie 1 maal 70 kilo moeten kunnen drukken? Zo lees ik het dan goed? Misschien eens een keer testen.

En bij bankdrukken (zowel plat als schuin) probeer ik meestal 3 setjes met 8 herhalingen (wat de ene keer wat makkelijker gaat als de andere keer). Is 8 herhalingen prima of is minder aan te raden met bankdrukken?
In theorie inderdaad. Er zal altijd een verschil blijven in kracht. De een pakt al snel makkelijk 80 kilo waar de ander daar een paar maanden over doet.

Het aantal herhalingen hangt een beetje af van wat je wil bereiken. Minder herhalingen is gericht op kracht, hoe meer herhalingen je doet is gericht op uithoudig. 8 herhalingen is prima though.
pi_121536531
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 23:30 schreef MarMar het volgende:
Oh ik dacht dat ik een mietje was omdat opdrukken op mijn tenen me niet echt goed lukt :P maar op die site staat dat je dat als vrouw dus vanaf je knieën mag doen en dan is wat ik kan opeens "excellent".
Ik vind de site nu al leuk.

En gezien mijn fitheid inmiddels wel boven gemiddeld is en het weinig meer te maken heeft met revalidatie, ga ik rustig ook eens zorgen dat er wat minder vet over mijn spieren komt.
Het plan is simpel: ik ga door met wat ik doe, 3 keer per week krachttraining met daarachteraan een kwartier loopband, 2 tot 3 keer per week anderhalf uur wandelen en verder doe ik alles op de fiets of lopend.
Ietsjes minder carbs, veel groene thee en munt thee om het vocht netjes af te voeren, goed eiwitten blijven eten, veel meer dan 5 kilo hoef ik denk ik niet kwijt voordat de spieren goed zichtbaar worden, ik ga mezelf dat kado doen voor mijn verjaardag (da's in juni) wish me luck en gezonde tips voor een optimaal resultaat zijn heel welkom!
Leuk en aanstekelijk om te lezen hoe gemotiveerd je bent :Y Immers om wat te bereiken zal je wat moeten doen en dat zit bij jou helemaal goed.
pi_121639897
Klein vraagje,

Heb gister mijn benen getraind waardoor ik nu spierpijn heb gekregen :') Vanavond wil ik graag Bodystep volgen.

Zal het een negatief effect hebben?
pi_121640758
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 16:24 schreef G.R.S. het volgende:
Klein vraagje,

Heb gister mijn benen getraind waardoor ik nu spierpijn heb gekregen :') Vanavond wil ik graag Bodystep volgen.

Zal het een negatief effect hebben?
Zijn wel verschillende soorten workout toch? Als ik een beetje spierpijn heb in m'n benen door squat of whatever ga ik de dag er op wel gewoon squashen. Alleen als ik amper zou kunnen lopen van de pijn dan sla ik wel een keer over. Sowieso zal mijn squashen dan toch k*t gaan en ga ik daar niet eens tijd in steken.
pi_121641090
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 16:40 schreef xFriendx het volgende:

[..]

Zijn wel verschillende soorten workout toch? Als ik een beetje spierpijn heb in m'n benen door squat of whatever ga ik de dag er op wel gewoon squashen. Alleen als ik amper zou kunnen lopen van de pijn dan sla ik wel een keer over. Sowieso zal mijn squashen dan toch k*t gaan en ga ik daar niet eens tijd in steken.
Thanks!

Bodystep is cardio maar je werkt ook aan verschillende spiergroepen door bijvoorbeeld te squaten of te lungen op de step. Het stelt niet zoveel voor in vergelijking met de training die ik normaal doe. Er is ook een onderdeel waar je met twee benen op de step springt en er ook weer af springt (2 minuten lang).

Ben bang dat ik mijn benen ga overbelasten :P Bodystep wordt maar 1 keer in de week gegeven en ik kijk er elke week naar uit. Beetje dom van mij om een dag voor BS aan mij benen te werken :')
pi_121641442
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 16:46 schreef G.R.S. het volgende:

[..]

Thanks!

Bodystep is cardio maar je werkt ook aan verschillende spiergroepen door bijvoorbeeld te squaten of te lungen op de step. Het stelt niet zoveel voor in vergelijking met de training die ik normaal doe. Er is ook een onderdeel waar je met twee benen op de step springt en er ook weer af springt (2 minuten lang).

Ben bang dat ik mijn benen ga overbelasten :P Bodystep wordt maar 1 keer in de week gegeven en ik kijk er elke week naar uit. Beetje dom van mij om een dag voor BS aan mij benen te werken :')
Of het dom is....het is voor ons buitenstaanders gewoon lastig in te schatten hoe jouw spieren in elkaar steken, hoe sterk die zijn, hoe je trainingen zijn etc. Dom kan ik dus niet zo zeggen. Handig is wat anders. Denk dat trainingen spreiden waardoor er de mogelijkheid is tot herstel sowieso handiger is dan dingen achter elkaar doen.
  woensdag 16 januari 2013 @ 16:59:00 #271
176485 Champy
Usericon was RaymondK
pi_121641727
Vandaag een variety pack whey perfection besteld bij body&fitshop, ben benieuwd wat ik er van vindt. Milkshakes van de friettent houd ik totaal niet van, maar heb geen ervaring met whey shakes, dus weet niet wat ik er precies van moet verwachten.
15 verschillende smaken dus zal vast wel iets lekkers tussen zitten.
Op zaterdag 17 mei 2014 13:15 schreef stinkie het volgende:
zodra ik een echt gespierde en droge pt'r tegenkom, ga ik ik mijn blote reet deadliften bij een gays 'r us gym
pi_121643034
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 16:53 schreef xFriendx het volgende:

[..]

Of het dom is....het is voor ons buitenstaanders gewoon lastig in te schatten hoe jouw spieren in elkaar steken, hoe sterk die zijn, hoe je trainingen zijn etc. Dom kan ik dus niet zo zeggen. Handig is wat anders. Denk dat trainingen spreiden waardoor er de mogelijkheid is tot herstel sowieso handiger is dan dingen achter elkaar doen.
Klopt.

Heb ook een splitschema maar ik was het gewoon vergeten. Ik ga gewoon vanavond en dan zie ik wel hoe het gaat aflopen :P

Thanks!
  woensdag 16 januari 2013 @ 17:28:31 #273
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_121643156
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 16:59 schreef Champy het volgende:
Vandaag een variety pack whey perfection besteld bij body&fitshop, ben benieuwd wat ik er van vindt. Milkshakes van de friettent houd ik totaal niet van, maar heb geen ervaring met whey shakes, dus weet niet wat ik er precies van moet verwachten.
15 verschillende smaken dus zal vast wel iets lekkers tussen zitten.
Het is niet echt vergelijkbaar met een milkshake.
pi_121644115
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 17:26 schreef G.R.S. het volgende:

[..]

Klopt.

Heb ook een splitschema maar ik was het gewoon vergeten. Ik ga gewoon vanavond en dan zie ik wel hoe het gaat aflopen :P

Thanks!
In ieder geval props voor het vele bewegen ;)
  woensdag 16 januari 2013 @ 17:55:25 #275
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_121644307
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 17:26 schreef G.R.S. het volgende:

[..]

Klopt.

Heb ook een splitschema maar ik was het gewoon vergeten. Ik ga gewoon vanavond en dan zie ik wel hoe het gaat aflopen :P

Thanks!
Het zal wel loslopen. Zodra je warm bent voel je de spierpijn niet meer. Hooguit heb je morgen wat extra spierpijn. Soit.
  woensdag 16 januari 2013 @ 18:10:34 #276
176485 Champy
Usericon was RaymondK
pi_121644931
quote:
7s.gif Op woensdag 16 januari 2013 17:28 schreef Snakey het volgende:

[..]

Het is niet echt vergelijkbaar met een milkshake.
Gelukkig maar! Lekker 15 dagen proeven :)
Op zaterdag 17 mei 2014 13:15 schreef stinkie het volgende:
zodra ik een echt gespierde en droge pt'r tegenkom, ga ik ik mijn blote reet deadliften bij een gays 'r us gym
pi_121645211
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 18:10 schreef Champy het volgende:

[..]

Gelukkig maar! Lekker 15 dagen proeven :)
"lekker" is een groot woord ;)
  woensdag 16 januari 2013 @ 18:20:17 #278
176485 Champy
Usericon was RaymondK
pi_121645302
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 18:17 schreef Questular het volgende:

[..]

"lekker" is een groot woord ;)
Ik heb wat reviews gelezen en daar stond in dat de smaken echt heel prima waren
Op zaterdag 17 mei 2014 13:15 schreef stinkie het volgende:
zodra ik een echt gespierde en droge pt'r tegenkom, ga ik ik mijn blote reet deadliften bij een gays 'r us gym
pi_121645453
Banaan is te doen, maar lekker vind ik het niet :)
pi_121645536
Niet lekker?? Whey is een genot man, zeker na een uur bikkelen.
  woensdag 16 januari 2013 @ 18:34:36 #281
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_121645833
Met melk wel. Met water is het meh.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_121672504
even een CP:
Tering, net pull ups met wide grip gedaan (met gewicht onder de voeten) wat ik normaal ook altijd doe, en opeens schiet het in m'n linker schouder (aan de voorkant). Het is niet dat ik echt niet meer kan maar het voelt niet lekker aan. Toen even instructeur meelaten kijken en die zei ook dat het gewoon goed was.

Iemand hier ervaring mee? Oefening om m'n schouder sterker te maken?
  donderdag 17 januari 2013 @ 12:28:54 #283
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_121675026
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 11:10 schreef deman13 het volgende:
even een CP:
Tering, net pull ups met wide grip gedaan (met gewicht onder de voeten) wat ik normaal ook altijd doe, en opeens schiet het in m'n linker schouder (aan de voorkant). Het is niet dat ik echt niet meer kan maar het voelt niet lekker aan. Toen even instructeur meelaten kijken en die zei ook dat het gewoon goed was.

Iemand hier ervaring mee? Oefening om m'n schouder sterker te maken?
Was je eerste keer pull ups met wide grip?
pi_121677002
*O* legpress vandaag omhoog gegooid naar 50 kg!!! VICTORY

Verder de rest ook nogsteeds omhoog aan het pushen, gaat lekker.
Ik begin het ook te zien in de spiegel en dat is leuk O+
pi_121678025
Zijn hier double bodyweight squatters?
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
  donderdag 17 januari 2013 @ 13:59:33 #286
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_121678172
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 13:54 schreef 1517 het volgende:
Zijn hier double bodyweight squatters?
SPT / [Bodybuilding] (#304) Not Pushing Weights, But Pushing Limits Denk dat je beter hier kan vragen

Om jouw vraag te beantwoorden:
Ik kan het zelf nog niet in elk geval.
pi_121678250
quote:
7s.gif Op donderdag 17 januari 2013 12:28 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Was je eerste keer pull ups met wide grip?
nee, al vaker gedaan. Waren wel assisted pulls en was mn laatste oefening voor de rugdag. herkenbaar? Pijn is niet echt hoog, maar niet helemaal weg.
  donderdag 17 januari 2013 @ 14:04:11 #288
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_121678330
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2013 14:01 schreef deman13 het volgende:

[..]

nee, al vaker gedaan. Waren wel assisted pulls en was mn laatste oefening voor de rugdag. herkenbaar? Pijn is niet echt hoog, maar niet helemaal weg.
Ik ben niet deskundig op dit gebied, wel herkenbaar though. Heb ik ook wel vaker met het schoudergedeelte. Heb er nu niet meer last van. Ik had gewoon een week mijn rust genomen (zoals altijd met een spiergroep) en daarna weer dezelfde hoeveelheid reps / weight geprobeerd. Zo ook doen bij je wide pull up komende week als je weer ermee bezig moet en je inmiddels geen steekje meer hebt.
  donderdag 17 januari 2013 @ 14:05:37 #289
294141 tarantism
hups in die kont
pi_121678371
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 11:10 schreef deman13 het volgende:
en opeens schiet het in m'n linker schouder (aan de voorkant). Het is niet dat ik echt niet meer kan maar het voelt niet lekker aan. Toen even instructeur meelaten kijken en die zei ook dat het gewoon goed was.
o, dat heb ik ook eens gehad tijdens pull ups. Bij mij schoot het erin toen ik vanaf het laagste punt weer omhoog wilde komen. Die pijn heeft bij mij verschrikkelijk lang geduurd, en ik moest stoppen met bench press en incline bench. Sowieso moet je de woorden van die instructeur niet zomaar geloven, zo'n type heeft geen enkele medische kennis en kan niet aanvoelen hoe het zit in jouw lichaam. Dus gewoon voorzichtig zijn nu en nooit doortrainen bij pijn.
pi_121678373
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 13:26 schreef MarMar het volgende:
*O* legpress vandaag omhoog gegooid naar 50 kg!!! VICTORY

Verder de rest ook nogsteeds omhoog aan het pushen, gaat lekker.
Ik begin het ook te zien in de spiegel en dat is leuk O+
Ook al zal het je doel niet helemaal zijn misschien, maar wel fijn dat je resultaten er al zijn rond de zomertijd.

Ongetwijfeld zullen er hier ook wel weer vragen kom zo rond half mei van mensen die er 'ff' voor de zomer nog 20 kilo af willen krijgen :P
pi_121680447
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 14:05 schreef xFriendx het volgende:

[..]

Ook al zal het je doel niet helemaal zijn misschien, maar wel fijn dat je resultaten er al zijn rond de zomertijd.

Ongetwijfeld zullen er hier ook wel weer vragen kom zo rond half mei van mensen die er 'ff' voor de zomer nog 20 kilo af willen krijgen :P
Het is toch weer een enorme mijlpaal :) eind november begon ik met 10 kg, het is nu ruim een half jaar na rolstoel, volgens mij gaat het wel heel erg goed!
Mijn doel stel ik steeds bij, dat wordt simpelweg het hoogst haalbare :) Kan ik meer/beter, dan doe ik dat.
pi_121680528
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 13:54 schreef 1517 het volgende:
Zijn hier double bodyweight squatters?
dan moet ik 210kg squatten zo ver ben ik nog lang niet ;)
pi_121682225
quote:
7s.gif Op donderdag 17 januari 2013 13:59 schreef RickoKun het volgende:

[..]

SPT / [Bodybuilding] (#304) Not Pushing Weights, But Pushing Limits Denk dat je beter hier kan vragen

Om jouw vraag te beantwoorden:
Ik kan het zelf nog niet in elk geval.
Dacht dat ik daar was pardon!
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
pi_121690074
Ja, wel vervelend. Morgen even wat oefeningen doen voor m'n rotator cuffs, en dan volgende week weer heel lichtjes proberen. Ga morgen ook mara geen schouders trainen. Doe wel buik en wat andere losse dingentjes.

[ Bericht 48% gewijzigd door deman13 op 17-01-2013 19:20:50 ]
pi_121691156
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 19:13 schreef deman13 het volgende:
Ja, wel vervelend. Morgen even wat oefeningen doen voor m'n rotator cuffs, en dan volgende week weer heel lichtjes proberen. Ga morgen ook mara geen schouders trainen. Doe wel buik en wat andere losse dingentjes.
In het BB topiv was iemand met wat oefeningen voor rotator cuff (dacht dat het star gazer was) scheen erg goed te zijn
  donderdag 17 januari 2013 @ 19:38:48 #296
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_121691326
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2013 19:35 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

In het BB topiv was iemand met wat oefeningen voor rotator cuff (dacht dat het star gazer was) scheen erg goed te zijn
Ray volgens mij.
pi_121833999
Ik ben nu 1.90 (24 jaar oud) en weeg iets van 97kg, wil 10 kilo afvallen, het liefst 15.
Ik wil nu steeds na het werk en voor mijn eten gaan sporten, 3x in de week.

Wat is dan het best om te doen ?
Cardio, krachttraining of een combinatie ?
En dan interval of gewoon duurloop dus langer met een lagere hartslag ?
pi_121834067
quote:
99s.gif Op maandag 21 januari 2013 09:39 schreef So_Surreal het volgende:
Ik ben nu 1.90 (24 jaar oud) en weeg iets van 97kg, wil 10 kilo afvallen, het liefst 15.
Ik wil nu steeds na het werk en voor mijn eten gaan sporten, 3x in de week.

Wat is dan het best om te doen ?
Cardio, krachttraining of een combinatie ?
En dan interval of gewoon duurloop dus langer met een lagere hartslag ?
Er van uit gaande dat je ook je voeding zal aanpassen zou ik sowieso voor krachttraining gaan waar je altijd nog kunt eindigen met 20 min cardio.
pi_121834148
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 09:43 schreef Questular het volgende:

[..]

Er van uit gaande dat je ook je voeding zal aanpassen zou ik sowieso voor krachttraining gaan waar je altijd nog kunt eindigen met 20 min cardio.
Mijn voeding is nu wel redelijk, eet altijd bruin brood, over de hele dag door 6 stuks met normaal beleg.
Drink eigenlijk alleen maar water en eet geen tussendoortjes.
Het laatste jaar amper gesport en vaak thuis een zak M&M's of een zak drop leeggegeten etc :N

Is het niet zo om beter die cardio in het begin te doen ivm een warming up ?
Ik loop wel vanaf mijn werk een kwartier naar de sportschool, dus ben wel een soort van warm.
En die kracht oefeningen, moet ik dan met weinig gewichten veel herhalingen doen ?
pi_121834214
Ik train om vet te verliezen en meer spiermassa te krijgen en pak daarom de oefeningen met zo veel mogelijk gewicht en setjes van tussen de 8 en 12 reps per setje, en begin nooit met een warm up van cardio.
pi_121835539
quote:
99s.gif Op maandag 21 januari 2013 09:48 schreef So_Surreal het volgende:

[..]

Mijn voeding is nu wel redelijk, eet altijd bruin brood, over de hele dag door 6 stuks met normaal beleg.
Drink eigenlijk alleen maar water en eet geen tussendoortjes.
Het laatste jaar amper gesport en vaak thuis een zak M&M's of een zak drop leeggegeten etc :N

Is het niet zo om beter die cardio in het begin te doen ivm een warming up ?
Ik loop wel vanaf mijn werk een kwartier naar de sportschool, dus ben wel een soort van warm.
En die kracht oefeningen, moet ik dan met weinig gewichten veel herhalingen doen ?
Misschien moet je zelfs wel meer eten om behoorlijk te kunnen sporten.. Groente, fruit, eiwitten..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')