abonnement Unibet Coolblue
pi_122810564
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 22:32 schreef Adelante het volgende:
[ afbeelding ]

Zweedse vleesetende plantjes bij IKEA gekocht vandaag, vond ze er gewoon grappig uitzien. :o
Wauw welke filialen hebben ze? Foto baan jou exemplaren?
  dinsdag 12 februari 2013 @ 23:02:33 #52
3185 Adelante
To let it go now
pi_122811785
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 22:43 schreef tammepiet het volgende:

[..]

Wauw welke filialen hebben ze? Foto baan jou exemplaren?
Heb ze in Duiven meegenomen, kosten 6,- euro per stuk (http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/30245379/).

Zal ze binnenkort eens in daglicht fotograferen bij ons thuis :7
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_122955984
Zo 2 kweekbakken bij de action meegenomen.. ik was er toch :9
Nu meer dan genoeg ruimte voor de volgende lading eigen kweek (meerdere familieleden en vrienden willen een paar vleeseters hebben.)
Kom maar op met het voorjaar dus :D
pi_122959117
Maandag krijg ik m'n Drosera Intermedia Gran Sabana binnen.

  maandag 18 februari 2013 @ 11:14:45 #55
383899 Dutchie-WbD
Venite Crescere Et Prosperabit
pi_123023886
Jajaja, het is nog koud, wordt nog kouder deze week, maar bij iedereen begint het weer te kriebelen volgens mij...

Ook ik heb weer e.e.a. in bestelling. 2 kweekbakjes gekocht bij de Welkoop. Hebben ze ook weer in de aanbieding.. 7 euro ex 20% extra korting via bon uit de kweekgids...

Bij Christian Klein vandaan zijn zaden onderweg. Zijn zaterdag op de post gegaan, dus zullen er ook binnenkort wel zijn :)

Groetjes

Dutchie.
pi_123028004
Jij bent ook lekker bezig he Dutchie :D

De plantjes vinden het zonnetje van nu heerlijk hier. Ze beginnen alleen rustig aan allemaal steeds meer water te drinken dus mijn watervoorraad is weer te snel op _O-
Enige nadeel O+
  maandag 18 februari 2013 @ 13:36:12 #57
383899 Dutchie-WbD
Venite Crescere Et Prosperabit
pi_123028561
Ik loop tegen het probleem aan dat ik meer af moet tappen van de regenton. IJs wil niet door het kraantje... en we krijgen weer een vorstperiode deze week....

Maar goed... hij zit nog aardig vol, dus zo ff de flessen weer vullen. Met 4x1,5 liter hou je het wel een weekje of 2 uit....

Zit alleen te kijken wat ik met m'n rebecca moet doen... volgens mij zijn dat gewoon 2 planten in 1 pot.

Zal ff een foto online zetten zo... Denk dat ik die dit voorjaar maar ga splitsen... kijken of dat wil lukken. Heeft op dit moment toch geen bekers....
pi_123028901
Ik tap af per 10 - 15 flessen, meer flessen heb ik niet haha.
Op het balkon nog steeds geen echt goede mogelijkheid gevonden om water op een andere manier op te slaan / af te tappen. Ik zat vorige week met de sneeuw nog te twijfelen of ik een emmer moest pakken en nu heb ik er spijt van met nog 1 fles over :P

in het voorjaar kan ik eindelijk 10 planten dumpen bij familie ed.. tegen die tijd moet ik ook het een en ander splitsen.. Anders zijn oa mijn venussen dit najaar echt gigantisch _O-

De rebecca is een ...? (ik ben niet goed in de namen)
  maandag 18 februari 2013 @ 15:53:52 #59
383899 Dutchie-WbD
Venite Crescere Et Prosperabit
pi_123033356


Dit is de Nepenthes Rebecca T14. Duidelijk zichtbaar dat er 2 uitlopers in deze plant zitten.
Maar kijk eens naar foto 2...



Dit is een meer closeup van de stammen van de plant... En wat blijkt? Het zijn er niet 2, maar 3 !!!
Kijken of dit te splitsen is naar 3x Rebecca....

Enneh, over die flessen: ga eens in de omgeving speuren, of er iemand is die in zijn tuintje een regenton heeft staan... Altijd handig... Heb ik ook gedaan.

Als ik van de zomer te kort mocht komen aan mijn eigen regenton, kan ik altijd hier wat verderop bij een buurman zijn regenton aftappen... heb al toestemming gekregen.... hartstikke handig zo'n goeie buur...
pi_123050899
Aah een nepenthes, ik vermoedde al zoiets. Die is ook aardig de hoogte in gegroeid sinds het vorig jaar hè? Alleen heb jij helemaal geen bekers (meer?)
De nepenthes hier is er trouwens ook 1 die ik dit jaar moet splitsen omdat hij zichzelf aan het klonen is.

En ik woon in een appartement, beetje weinig regentonnen hier :+ misschien tijdens een zomers rondje fietsen dat er ergens wat opvalt. Gewoon lief aankijken en plantje aanbieden, heb er toch zat _O-
Als het op is krijgen ze een vers bad met demi water, levert gelijk weer extra lege flessen op
voor de zomer.
pi_123051163
Gewoon een sloot of vijver opzoeken. Haal ik ook al mijn water vandaan.
  maandag 18 februari 2013 @ 23:36:35 #62
383899 Dutchie-WbD
Venite Crescere Et Prosperabit
pi_123055640
Is dat aan te raden, Tamme? Loopt wel het risico (vooral bij sloten) dat er een boer aan het mesten is geweest in de buurt he... en in dat geval lijkt kraanwater me nog beter als dat slootwater... dus dan wel goed uitkijken....

Maar Demi water is ook een heel goed alternatief... Kan naar de kruidvat gaan voor 49 ct per liter. Zag dat het bij AH zelfs verkocht wordt voor 47 ct per liter....

Iemand nog een goedkoper alternatief? Kan natuurlijk ook zelf gaan knutselen met een opstelling... Kraanwater koken, damp opvangen en neer laten slaan in een ander bakje... Ben je er ook... Alleen of je dan nog steeds goedkoper uit bent? Sneller in ieder geval niet.... >:)

En Lynda, over die Nepenthes:
Die had bekers die uitgedroogd waren. Denk dat ik toch te weinig water gaf... Bladeren begonnen ook te krullen... ook zo'n teken van te weinig water... dus hoeveelheid water wat opgehoogd. En het lijkt er op dat er nu verschillende bladeren aan zitten die al weer bekers willen gaan maken... Is nog ff afwachten....

[ Bericht 18% gewijzigd door Dutchie-WbD op 18-02-2013 23:41:47 (toevoeging nepenthes) ]
  vrijdag 22 februari 2013 @ 10:10:29 #63
383899 Dutchie-WbD
Venite Crescere Et Prosperabit
pi_123196088
* Dutchie-WbD Staks pakketje ophalen... Zaadjes van Christian KIein (handelaar uit Duitsland) zijn aangekomen...

Zo... Pakketje opgehaald.
Zaadjes nagekeken, binnengekomen:

Sarracenia Leucophylla, Red & White
Sarracenia Leucophylla, Ren & White, very strong autumn pitchers
Sarracenia Alata Red Throat Heavy Veined
Sarracenia Alata Black Tube SA08 Desoto ex j Newman
Darlingtonia Californica, Goliath
Drosera Capillaris Pasco
Dionaea G16 Slacks Giant

En als extra meegestuurd:
Sarracenia Leucophulla Paradise Bay ex j Newman SL10

Kijken of het wil gaan worden hier... :)

[ Bericht 77% gewijzigd door Dutchie-WbD op 22-02-2013 14:31:15 ]
pi_123235094
Fotorondje:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator zaterdag 23 februari 2013 @ 11:35:02 #65
155227 crew  Guppy
dus
pi_123235170
Wat is de kans dat er alweer vleeseters te vinden zijn bij de Intratuin? Voor ik in dit weer op de fiets stap :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_123235178
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 10:10 schreef Dutchie-WbD het volgende:
* Dutchie-WbD Staks pakketje ophalen... Zaadjes van Christian KIein (handelaar uit Duitsland) zijn aangekomen...

Zo... Pakketje opgehaald.
Zaadjes nagekeken, binnengekomen:

Sarracenia Leucophylla, Red & White
Sarracenia Leucophylla, Ren & White, very strong autumn pitchers
Sarracenia Alata Red Throat Heavy Veined
Sarracenia Alata Black Tube SA08 Desoto ex j Newman
Darlingtonia Californica, Goliath
Drosera Capillaris Pasco
Dionaea G16 Slacks Giant

En als extra meegestuurd:
Sarracenia Leucophulla Paradise Bay ex j Newman SL10

Kijken of het wil gaan worden hier... :)
Mooie samenstelling. Staat hij goed bekend?

Wat is is een Dionaea G16?
pi_123241059
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 11:35 schreef Guppyfriend het volgende:
Wat is de kans dat er alweer vleeseters te vinden zijn bij de Intratuin? Voor ik in dit weer op de fiets stap :')
Gering.

Ga naar Ikea of Hornbach als Intratuin niets heeft.
  Moderator zaterdag 23 februari 2013 @ 15:12:47 #68
155227 crew  Guppy
dus
pi_123241088
Ik heb gegokt, en ze hadden :Y ik heb Drosera's meegenomen
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_123241113
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 15:12 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik heb gegokt, en ze hadden :Y ik heb Drosera's meegenomen
Welke planten hadden ze? Al iets resultaat met de zaadjes?
  Moderator zaterdag 23 februari 2013 @ 15:24:12 #70
155227 crew  Guppy
dus
pi_123241492
Ze hadden Venus Vliegenvangers, Drosera's (Capensis denk ik), Sarracenia en Nepenthes :Y

De zaadjes houden zich vooralsnog rustig, maar ik heb begrepen dat dat wel even kan duren, toch? In ieder geval zitten ze in die twee lege potjes


Dit zijn de plantjes die ik heb meegenomen. Nu zijn ze een beetje aan het bijkomen van de fietstocht, hopelijk zijn ze niet te koud geworden van de fietstocht :@


En ik heb een leuke kweekbak meegenomen voor in de vensterbank, en zaadjes :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 23 februari 2013 @ 21:24:33 #71
383899 Dutchie-WbD
Venite Crescere Et Prosperabit
pi_123255138
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 11:35 schreef tammepiet het volgende:

[..]

Mooie samenstelling. Staat hij goed bekend?

Wat is is een Dionaea G16?
Dit is de G16 Slacks Giant:


Volgens zeggen zouden de vallen groter en roder zijn als de normale.

En ja, hij staat redelijk goed bekend. Zit vaak op Carnivora.nl en daar raden ze hem ook aan...
Levering is niet echt heel erg vlot, maar ze leveren wel. Ging een week of 2 over na bestelling voor ik de uiteindelijke bevestiging met het eindbedrag kreeg. En na betaling duurde het nog een paar dagen voor ik de melding kreeg dat ze de volgende dag verzonden zouden worden.
Worden verzonden met ontvangstbevestiging, dus je moet tekenen.

En de Paradise Bay werd als extra meegestuurd, kreeg een extra zakje. Zaten denk ik een stuk of 50 zaden in... toch leuk, zo'n extraatje... :)
pi_123255429
Dutchie , hoe gaar het met mijn zaadjes?
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  zaterdag 23 februari 2013 @ 22:38:06 #73
383899 Dutchie-WbD
Venite Crescere Et Prosperabit
pi_123258154
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 21:31 schreef Miniem het volgende:
Dutchie , hoe gaar het met mijn zaadjes?
Ze doen het nog steeds... groeien heel langzaam. Maar komt waarschijnlijk ook doordat het nog niet echt het seizoen is. Zullen binnenkort wel harder gaan groeien (of ik heb niet genoeg geduld, dat kan ook)...
pi_123260216
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 22:38 schreef Dutchie-WbD het volgende:

[..]

Ze doen het nog steeds... groeien heel langzaam. Maar komt waarschijnlijk ook doordat het nog niet echt het seizoen is. Zullen binnenkort wel harder gaan groeien (of ik heb niet genoeg geduld, dat kan ook)...
Wil je een pic maken?
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_123263990
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 21:24 schreef Dutchie-WbD het volgende:

[..]

Dit is de G16 Slacks Giant:
[ afbeelding ]

Volgens zeggen zouden de vallen groter en roder zijn als de normale.

En ja, hij staat redelijk goed bekend. Zit vaak op Carnivora.nl en daar raden ze hem ook aan...
Levering is niet echt heel erg vlot, maar ze leveren wel. Ging een week of 2 over na bestelling voor ik de uiteindelijke bevestiging met het eindbedrag kreeg. En na betaling duurde het nog een paar dagen voor ik de melding kreeg dat ze de volgende dag verzonden zouden worden.
Worden verzonden met ontvangstbevestiging, dus je moet tekenen.

En de Paradise Bay werd als extra meegestuurd, kreeg een extra zakje. Zaten denk ik een stuk of 50 zaden in... toch leuk, zo'n extraatje... :)
Leuk om te lezen. Keep up the good work!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')