Aha, blijkbaar ligt het dus niet aan de soort praktijk, maar verschilt het gewoon per kantoor. Maar ik begrijp wat je bedoelt. Heb ook stages gelopen bij kantoren waar corporate of de accountant leidend is en tax er achter aan huppelt.quote:Op vrijdag 21 december 2012 17:36 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik werk ook in internationale belastingen. Maar als er een herstructurering plaatsvindt, huppelt Tax netjes achter Corporate aan hoor. Die zitten aan de onderhandelingstafel, wij voeren uit. Daarbuiten, uiteraard niet.
Wat ik bedoel is: dit kan niet verschillen per kantoor. Dit is inherent aan een herstructurering. De corporate mensjes zitten aan de onderhandelingstafel, al ver voor het stadium dat er concrete plannen zijn voor een herstructurering en een fiscalist uberhaupt iets kan doen. Daarna kun je gaan adviseren hoe de structurering het best (fiscaal) kan plaatsvinden.quote:Op vrijdag 21 december 2012 17:49 schreef Legatus het volgende:
[..]
Aha, blijkbaar ligt het dus niet aan de soort praktijk, maar verschilt het gewoon per kantoor. Maar ik begrijp wat je bedoelt. Heb ook stages gelopen bij kantoren waar corporate of de accountant leidend is en tax er achter aan huppelt.
Let's agree to disagreequote:Op vrijdag 21 december 2012 17:55 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Wat ik bedoel is: dit kan niet verschillen per kantoor. Dit is inherent aan een herstructurering. De corporate mensjes zitten aan de onderhandelingstafel, al ver voor het stadium dat er concrete plannen zijn voor een herstructurering en een fiscalist uberhaupt iets kan doen. Daarna kun je gaan adviseren hoe de structurering het best (fiscaal) kan plaatsvinden.
Enfin, dit is verder niet de plaats voor die discussie .
Bedanktquote:Gefeliciteerd nog met je (nieuwe?) baan en mooi salaris!
hej, top, wat moet je kunnen om daar binnen te komen, ik kan in principe allesquote:Op vrijdag 21 december 2012 18:04 schreef Barretje80 het volgende:
Ook techniek loont!
01: Bedrijfstak:olie, gas en energie
02: Functie: field engineer (offshore)
03: Opleiding: WO schekundige technologie
04: Leeftijd: 32
05: Aantal uren per week: 2 weken van 84 uur daarna 3,5 week vrij, aangevuld met 3 dagen van 8 uur
06: Aantal vakantiedagen: 183 dagen
07: 13e maand: jup
08: Bruto maand salaris: 4770 basis + 1600 eur toeslag
09: Netto maand salaris: 3100 basis +800 toeslag
10: Overuren betaald: neuh
11: Werkervaring: 3,5 jaar
12: Goodies: helicopter rides
13: Tevreden?: zeker! uitdagende omgeving, uitdagende collega's , mooie beloning
karig? je moet wel bedenken dat WO nu gelijk staat aan MAVO van 10 jaar geleden. Het onderwijs is nogal gedevalueerd.quote:Op vrijdag 21 december 2012 11:59 schreef Craptacular het volgende:
Dat is wel karig hoor voor iemand met WO en 4 jaar ervaring...
lijkt leuk, maar je kosten voor levensonderhoud zullen ook wel aan de prijs zijn, dit geeft een vertekend beeld als je 3000 pond aan huur betaalt in de maand.. Verder werk je niet in een erg sociale sector, daar moet je ook maar zin in hebben.quote:Op dinsdag 18 december 2012 15:29 schreef Drive-r het volgende:
Tegenwoordig enkel een lurker, maar hier ook mijn update. Wat extra functies met vergoeding en een grote stap qua aandelen pakket, maar verder weinig verhoging. Hoort een beetje bij de industrie en functie, je maakt alle grote stappen vrij jong en vervolgens blijft je basis stabiel. Grappig dat ik het hier nog altijd graag post, zal wel komen doordat je het er verder nooit echt over kunt hebben. Enfin, voor wat het waard is.
01: Bedrijfstak: Finance (Londen)
02: Functie: Investment manager
03: Opleiding: WO
04: Leeftijd: 33
05: Aantal uren per week: 55-60 (en erg veel reizen)
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: Bonus (100-150%)
08: Bruto maand salaris: 10,500 (+2,400 in andere functies)
09: Netto maand salaris: ~6,350 (+1,950 in andere functies)
10: Overuren betaald: Nee
11: Werkervaring: 7 jaar
12: Goodies: Fitness, taxi, lunch/diner, 12% pensioen, blackberry, mobiel, laptop, goeie reisvoorwaarden en aandelenpakket
Tevreden? Inhoudelijk blijft het leuk werk, maar ik weet niet of deze specifiek job het blijft op de lange termijn. Denk dat daar wel wat gaat veranderen, maar dat is niet korte termijn.
Tot volgend jaar
quote:Op vrijdag 21 december 2012 21:41 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
karig? je moet wel bedenken dat WO nu gelijk staat aan MAVO van 10 jaar geleden. Het onderwijs is nogal gedevalueerd.
Gelukkig betaal ik geen 3000 pond per maand, maar je punt is terecht (daarom vermeld ik altijd dat ik in Londen woon, plaatst het een beetje in perspectief). Maar goed, dan nog hou ik jaarlijks ongeveer 50% van mijn netto inkomen over als spaargeld, de bonus komt er tenslotte nog boven op. Zo bizar duur is alles nu ook weer nietquote:Op vrijdag 21 december 2012 21:43 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
lijkt leuk, maar je kosten voor levensonderhoud zullen ook wel aan de prijs zijn, dit geeft een vertekend beeld als je 3000 pond aan huur betaalt in de maand.. Verder werk je niet in een erg sociale sector, daar moet je ook maar zin in hebben.
Ooit eens een rekensommetje gemaakt of het niet goedkoper is om zelf die BMW aan te schaffen? Als ik zo kijk, betaal je nu circa 1.000 euro netto per maand voor de auto.quote:Op vrijdag 21 december 2012 22:13 schreef Matty___ het volgende:
01: Bedrijfstak: Healthcare
02: Functie: SAP Consultant
03: Opleiding: HBO
04: Leeftijd: 31
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen:28
07: 13e maand: nee, wel bonus en aandelen regeling
08: Bruto maand salaris: 3600 + 750 lease
09: Netto maand salaris: 1850 (omdat ik zo nodig een BMW 320d moet rijden )
10: Overuren betaald: nee
11: Werkervaring: 5 jaar
12: Goodies: telefoon, tablet, laptop, duurder mogen leasen
13: Tevreden?: ja, leuk werk en collega's
Maar kijken wat het eindejaargesprek opleverd.
auto kost 500 netto in de maand. Dat is met extra voor leasebedrag + 20% bijtelling. en nee voor dat geld rij je geen nieuwequote:Op vrijdag 21 december 2012 22:40 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Ooit eens een rekensommetje gemaakt of het niet goedkoper is om zelf die BMW aan te schaffen? Als ik zo kijk, betaal je nu circa 1.000 euro netto per maand voor de auto.
kleiner mag altijd.quote:Op vrijdag 21 december 2012 23:08 schreef Bajskorv het volgende:
Die leaseauto's tikken stiekem altijd zo aan, je rijdt veel sneller iets groters dan je met eigen budget zou rijden. Veel vrienden stappen na een aantal jaar ook weer over op iets kleiners, als de baas dat dan nog toe staat.
wat rij je nu?quote:Op vrijdag 21 december 2012 23:13 schreef Harmankardon het volgende:
Mensen kijken naar wat een lease-auto kost (niet weinig inderdaad) maar vergelijken dat met een te rooskleurig beeld van wat een 'reguliere' auto kost. Ik ben alleen maar groter en duurder gaan rijden, nooit spijt van gehad. Zelf zou ik die auto's nooit kopen, en al zeker niet gloednieuw.
Ik heb vrienden bij consultants die dus niet kleiner mogen, bizar. Enfin, ik heb er geen ervaring mee zelf.quote:Op vrijdag 21 december 2012 23:10 schreef Matty___ het volgende:
[..]
kleiner mag altijd.
focus 1.0 of prius en je rijdt voor 75 per maand auto. Of je er dan zo blijf van wordt als met een bmw oid moet je zelf bepalen.
das wel raar ja..je moet tenslotte zelf weten waar je je geld aan uit geeftquote:Op vrijdag 21 december 2012 23:16 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Ik heb vrienden bij consultants die dus niet kleiner mogen, bizar. Enfin, ik heb er geen ervaring mee zelf.
Dat dus, stiekem geef je geld uit dat je anders niet uit zou geven. Is geen ramp, het blijft een leuke extra. Hier in Londen heeft niemand een leasebak, maar auto's zijn qua aanschaf gelukkig erg goedkoop.quote:Op vrijdag 21 december 2012 23:13 schreef Harmankardon het volgende:
Mensen kijken naar wat een lease-auto kost (niet weinig inderdaad) maar vergelijken dat met een te rooskleurig beeld van wat een 'reguliere' auto kost. Ik ben alleen maar groter en duurder gaan rijden, nooit spijt van gehad. Zelf zou ik die auto's nooit kopen, en al zeker niet gloednieuw.
ook niet verkeerdquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |