abonnement Unibet Coolblue
pi_119775322
Nieuw deel, game on!

01: Bedrijfstak:
02: Functie:
03: Opleiding:
04: Leeftijd:
05: Aantal uren per week:
06: Aantal vakantiedagen:
07: 13e maand:
08: Bruto maand salaris:
09: Netto maand salaris:
10: Overuren betaald:
11: Werkervaring:
12: Goodies:
13: Tevreden?:

Vorig deel
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_119775594
01: Bedrijfstak: Geen
02: Functie: Werkzoekende
03: Opleiding:HBO
04: Leeftijd: 40
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 20
07: 13e maand:Nee
08: Bruto dag salaris: 193,09 (bruto), inclusief vakantietoeslag. - 25 % straks - 30 %
09: Netto maand salaris: weet ik nog niet
10: Overuren betaald:Nee
11: Werkervaring: niet in de huidige positie ..
12: Goodies:veel vrije tijd
13: Tevreden?: Nee
  vrijdag 30 november 2012 @ 11:34:00 #3
85962 ioko
I Appear Missing
pi_119775872
Zojuist beoordelingsgesprek gehad. 1,5% erbij voor een goede beoordeling. Tarieven staan nogal onder.

01: Bedrijfstak: Consultancy/detachering
02: Functie: Medior Consultant
03: Opleiding: WO Psychologie (organisatie) en WO Bedrijfskunde (strategisch management)
04: Leeftijd: 32
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 26
07: 13e maand: Nee. Wel bonus, dit jaar zo'n 10% = 4000 euro bruto.
08: Bruto maand salaris: 3500
09: Netto maand salaris: 2200
10: Overuren betaald: Nee.
11: Werkervaring: 6 jaar.
12: Goodies: Leaseauto (800 euro leasebudget, met tankpas), laptop, Ipad, 5% van salaris als pensioen, vergoeding voor internet en representatie. Opleidingsbudget.
13: Tevreden?: Ja, redelijk tevreden. Er zitten wat weinig verhogingen in het vat de laatste jaren. Ik verwacht dat wel weer in te lopen. Door de bonus heb ik toch een aardig net brutosalaris.
Coincidence
Makes sense
Only with you
  vrijdag 30 november 2012 @ 11:51:30 #4
62913 Blik
The one and Only!
pi_119776383
Voor ikjijallebei, je deed jezelf voor als een ambitieuze en arrogante student. Maar blijkbaar ben je dat dus niet. Maar dan vraag ik me wel af hoe oud je bent, je ervaring, je huidige werk, etc.
pi_119776918
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 11:05 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Hoe snel denk jij dat te kunnen bereiken dan? Hoeveel werkervaring heb je in de sector?
Ach, het hangt echt af van wat voor werk je doet.

In de advocatuur (bij de grote kantoren) zit je daar binnen ongeveer 3 jaar op (los van bonus/vakantiegeld).

Dat schaar ik dan ook (meestal) onder financiele dienstverlening.
pi_119777187
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 12:10 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Ach, het hangt echt af van wat voor werk je doet.

In de advocatuur (bij de grote kantoren) zit je daar binnen ongeveer 3 jaar op (los van bonus/vakantiegeld).

Dat schaar ik dan ook (meestal) onder financiele dienstverlening.
Het is in investment banking in Londen ongeveer een start salaris (inderdaad ook los van bonus, etc).
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_119777240
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 12:20 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Het is in investment banking in Londen ongeveer een start salaris (inderdaad ook los van bonus, etc).
Yes, maar ik ging even uit van het feit dat de beste jongen in Nederland ging werken.

Daarbij kun je niet zomaar omrekenen van pond naar euro, helemaal niet als je in londen woont. Maar dat weet jij natuurlijk ook wel.
pi_119777515
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 november 2012 12:22 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Yes, maar ik ging even uit van het feit dat de beste jongen in Nederland ging werken.

Daarbij kun je niet zomaar omrekenen van pond naar euro, helemaal niet als je in londen woont. Maar dat weet jij natuurlijk ook wel.
Ach, hogere levenskosten, lagere belastingen.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_119778049
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 12:10 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Ach, het hangt echt af van wat voor werk je doet.

In de advocatuur (bij de grote kantoren) zit je daar binnen ongeveer 3 jaar op (los van bonus/vakantiegeld).

Dat schaar ik dan ook (meestal) onder financiele dienstverlening.
Hoe oud zijn ze dan meestal?
pi_119779091
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 12:55 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Hoe oud zijn ze dan meestal?
In principe kun je natuurlijk met nominaal 22 daar werken, dus dan ben je 25 (ik ken er zo 1). Gemiddeld begin je rond je 24e, dus 27.
  vrijdag 30 november 2012 @ 13:59:50 #11
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_119779540
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 12:10 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Ach, het hangt echt af van wat voor werk je doet.

In de advocatuur (bij de grote kantoren) zit je daar binnen ongeveer 3 jaar op (los van bonus/vakantiegeld).

Dat schaar ik dan ook (meestal) onder financiele dienstverlening.
Hmm hier staat toch iets anders:

http://www.advocatenorde.(...)ocaat-stagiaire.html

En hier al helemaal: http://www.gemiddeld-inkomen.nl/per-beroep.php

Gemiddeld verdient een advocaat ¤ 3.571,38 per maand: http://www.vacature.com/b(...)hoeveel-verdienen-ze

Je bedoelt 3 jaar na je advocaat stagiaire periode?
pi_119779586
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 13:59 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Hmm hier staat toch iets anders:

http://www.advocatenorde.(...)ocaat-stagiaire.html

Je bedoelt 3 jaar na je advocaat stagiaire periode?
Dat zijn minimumsalarissen.

Vanzelfsprekend zitten de grote (top)kantoren daar ruim boven. Dus 3 jaar nadat je bent begonnen met werken bij een dergelijk kantoor.
  vrijdag 30 november 2012 @ 14:06:08 #13
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_119779707
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 14:01 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Dat zijn minimumsalarissen.

Vanzelfsprekend zitten de grote (top)kantoren daar ruim boven. Dus 3 jaar nadat je bent begonnen met werken bij een dergelijk kantoor.
Dan moet je er waarschijnlijk wel écht tussenuit springen, wil je maandelijks ruim 2k meer binnenharken dan 'gemiddeld' in de sector. Kan het mij haast niet voorstellen dat dit veel voor zal komen :{

Zeker niet als je kijkt naar het gemiddelde salaris van een advocaat in de gehele carriere

Maar goed, uitzonderingen zijn er altijd. Er zal in mijn sector ook vast een enkeling zijn die op 5k zit na een paar jaar.
pi_119779775
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 14:06 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dan moet je er waarschijnlijk wel écht tussenuit springen, wil je maandelijks ruim 2k meer binnenharken dan 'gemiddeld' in de sector. Kan het mij haast niet voorstellen dat dit veel voor zal komen :{

Zeker niet als je kijkt naar het gemiddelde salaris van een advocaat in de gehele carriere
De startsalarissen bij de grote kantoren (dat is: de Amsterdamse Zuidas) zitten allemaal in de bandbreedte 3.200 - 3.800 (zoiets). Het ene kantoor heeft iets meer basisloon maar minder stabiele bonus, het andere kantoor heeft weer een stabielere bonus maar iets minder basissalaris.
pi_119779856
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 14:08 schreef Maharbal het volgende:

[..]

De startsalarissen bij de grote kantoren (dat is: de Amsterdamse Zuidas) zitten allemaal in de bandbreedte 3.200 - 3.800 (zoiets). Het ene kantoor heeft iets meer basisloon maar minder stabiele bonus, het andere kantoor heeft weer een stabielere bonus maar iets minder basissalaris.
En dit kan ik beamen. Groot verschil tussen die soort kantoren en de gemiddelde advocaat, ook qua werkuren trouwens...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_119779880
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2012 14:11 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

En dit kan ik beamen. Groot verschil tussen die soort kantoren en de gemiddelde advocaat, ook qua werkuren trouwens...
Yes, het aantal uren dat je maakt ligt over het algemeen hoger dan gemiddeld.
pi_119780284
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 14:06 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dan moet je er waarschijnlijk wel écht tussenuit springen, wil je maandelijks ruim 2k meer binnenharken dan 'gemiddeld' in de sector. Kan het mij haast niet voorstellen dat dit veel voor zal komen :{

Zeker niet als je kijkt naar het gemiddelde salaris van een advocaat in de gehele carriere

Maar goed, uitzonderingen zijn er altijd. Er zal in mijn sector ook vast een enkeling zijn die op 5k zit na een paar jaar.
Loyens & Loeff geeft gewoon zelf aan dat hun startsalaris 3.500 euro p/m is. Maar in 3 jaar tijd boven de 5k zitten, dan praat je wel over 500 euro salarisstijging per jaar, wat ik dan wel weer extreem vindt. Om maar een voorbeeld te noemen, in de accountancy is 500 euro de max wat je jaarlijks kan krijgen, en meer een uitzondering dan regel.
pi_119780290
Ben benieuwd naar de beoordelingsronde van dit jaar. Hoop stiekem op een promotie, wat neit gelijk wil zeggen dat er dan ook loon bijkomt. Zou trouwens niet verkeerd zijn wat erbij, tyfus dure kinderopvang :( en vriendin die een dagje minder gaat werken.....
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_119780638
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 14:27 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Loyens & Loeff geeft gewoon zelf aan dat hun startsalaris 3.500 euro p/m is. Maar in 3 jaar tijd boven de 5k zitten, dan praat je wel over 500 euro salarisstijging per jaar, wat ik dan wel weer extreem vindt. Om maar een voorbeeld te noemen, in de accountancy is 500 euro de max wat je jaarlijks kan krijgen, en meer een uitzondering dan regel.
Heh, ik zie dat ze het verlaagd hebben. Vorig jaar was start nog 3.750. Anyway, er zijn nog kantoren die boven die 3.500 zitten ook.

Standaard zit je op ongeveer 300/400 per jaar erbij. De stap na 3 jaar (van stagiair naar medewerker) is aanzienlijk.

Daarbij krijg je na 3 jaar bij vrijwel elk kantoor ook nog eens die mobiliteitsbudget waar we het over hadden. Maar laten we die op 'goodie' houden.
  vrijdag 30 november 2012 @ 14:45:16 #20
62913 Blik
The one and Only!
pi_119780820
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 14:27 schreef DroogDok het volgende:
Ben benieuwd naar de beoordelingsronde van dit jaar. Hoop stiekem op een promotie, wat neit gelijk wil zeggen dat er dan ook loon bijkomt. Zou trouwens niet verkeerd zijn wat erbij, tyfus dure kinderopvang :( en vriendin die een dagje minder gaat werken.....
Same here, kosten voor kinderopvang komen er vanaf januari bij, en mijn vriendin gaat ook minder werken. Ik verwacht overigens wel een aardige stijging dit jaar, 300 euro moet er wel in zitten.
  vrijdag 30 november 2012 @ 14:53:49 #21
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_119781081
Wel grappig dat hier (o.a. door mijzelf) haast altijd optimistisch wordt gesproken. Ambitieus zonder angst, hoge salarissen, dit jaar weer een flinke stijging, goodies dit dat.

En dat terwijl 'we' toch eigenlijk echt wel diep in de shit zitten. Crisis, werkgelegenheid/ontslagen, het hanteren van de 'nullijn', inleveren, bezuinigen etc. etc. :P
pi_119781284
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 14:53 schreef leolinedance het volgende:
Wel grappig dat hier (o.a. door mijzelf) haast altijd optimistisch wordt gesproken. Ambitieus zonder angst, hoge salarissen, dit jaar weer een flinke stijging, goodies dit dat.

En dat terwijl 'we' toch eigenlijk echt wel diep in de shit zitten. Crisis, werkgelegenheid/ontslagen, het hanteren van de 'nullijn', inleveren, bezuinigen etc. etc. :P
Goed, er zullen hier weinig mensen posten dat ze zijn ontslagen of gekort op hun loon natuurlijk.
pi_119781441
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 11:34 schreef ioko het volgende:
Zojuist beoordelingsgesprek gehad. 1,5% erbij voor een goede beoordeling. Tarieven staan nogal onder.

01: Bedrijfstak: Consultancy/detachering
02: Functie: Medior Consultant
03: Opleiding: WO Psychologie (organisatie) en WO Bedrijfskunde (strategisch management)
04: Leeftijd: 32
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 26
07: 13e maand: Nee. Wel bonus, dit jaar zo'n 10% = 4000 euro bruto.
08: Bruto maand salaris: 3500
09: Netto maand salaris: 2200
10: Overuren betaald: Nee.
11: Werkervaring: 6 jaar.
12: Goodies: Leaseauto (800 euro leasebudget, met tankpas), laptop, Ipad, 5% van salaris als pensioen, vergoeding voor internet en representatie. Opleidingsbudget.
13: Tevreden?: Ja, redelijk tevreden. Er zitten wat weinig verhogingen in het vat de laatste jaren. Ik verwacht dat wel weer in te lopen. Door de bonus heb ik toch een aardig net brutosalaris.
Als jij 2 masters hebt en 32 bent verdien je toch veel te weinig?
  vrijdag 30 november 2012 @ 15:09:40 #24
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_119781577
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 14:53 schreef leolinedance het volgende:
Wel grappig dat hier (o.a. door mijzelf) haast altijd optimistisch wordt gesproken. Ambitieus zonder angst, hoge salarissen, dit jaar weer een flinke stijging, goodies dit dat.

En dat terwijl 'we' toch eigenlijk echt wel diep in de shit zitten. Crisis, werkgelegenheid/ontslagen, het hanteren van de 'nullijn', inleveren, bezuinigen etc. etc. :P
Ik ben in januari weer aan de beurt en zou het gek vinden als ik minder dan 5 a 6% verhoging ga krijgen.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  vrijdag 30 november 2012 @ 15:10:35 #25
85962 ioko
I Appear Missing
pi_119781613
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 15:05 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Als jij 2 masters hebt en 32 bent verdien je toch veel te weinig?
Ow, is dat zo? Volgens mij doe ik het niet verkeerd. Brutosalaris zegt niet alles. Bonus, bijdrage aan pensioen en een leaseauto is ook belangrijk. Ben beniewd hoe je gemakkelijk vaststeld dat ik veel te weinig verdien.

Een tweede master vertaalt zichzelf niet in meer salaris trouwens.

[ Bericht 0% gewijzigd door ioko op 02-12-2012 11:04:44 ]
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_119782039
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 14:53 schreef leolinedance het volgende:
Wel grappig dat hier (o.a. door mijzelf) haast altijd optimistisch wordt gesproken. Ambitieus zonder angst, hoge salarissen, dit jaar weer een flinke stijging, goodies dit dat.

En dat terwijl 'we' toch eigenlijk echt wel diep in de shit zitten. Crisis, werkgelegenheid/ontslagen, het hanteren van de 'nullijn', inleveren, bezuinigen etc. etc. :P
Op Fok! zitten alleen high-potentials.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_119782176
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 15:10 schreef ioko het volgende:

[..]

Ow, is dat zo? Volgens mij doe ik het niet verkeerd. Brutosalaris zegt niet alles. Bonus, bijdrage aan pensioen en een leaseauto is ook belangrijk. Ben beniewd hoe je gemakkelijk vaststeld dat ik veel te weinig verdien.

Een tweede master vertaald zichzelf niet in meer salaris trouwens.
Lijkt mij ook een prima salaris. Op internet en dergelijke worden altijd veel te hoge startsalarissen gepostuleerd. Meest wo'ers mogen blij zijn met >2200 bruto p/m. Dus op je 32ste op >3k is prima toch? Gaat ook natuurlijk om zaker eromheen en doorgroeimogelijkheden. Ik zit ook >3k maar ben in opleiding.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_119782703
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 15:10 schreef ioko het volgende:

[..]

Ow, is dat zo? Volgens mij doe ik het niet verkeerd. Brutosalaris zegt niet alles. Bonus, bijdrage aan pensioen en een leaseauto is ook belangrijk. Ben beniewd hoe je gemakkelijk vaststeld dat ik veel te weinig verdien.

Een tweede master vertaald zichzelf niet in meer salaris trouwens.
Ik heb een bedrijf met 20 medewerkers en betaal voor een BE (bachelor engineering) rond de 5k per maand aan bruto salaris, zonder eigen pensioen, auto, gsm en laptop van de zaak, internet thuis en opleiding. Daarnaast is ANW hiaat, WIA en WGA excedent etc allemaal betaald door de firma. 28 dagen vakantie + 37,75 urige werkweek.

En dan heb ik nog een headhunter nodig omdat helaas in de technische branche de reacties op advertenties nagenoeg 0 is. In dat perspectief lijkt dat bedrag van jou erg laag. Onder dezelfde voorwaarden heb ik MBO-ers werken van ronde de 30 jaar.

Kan de branche zijn natuurlijk (werktuigbouwkundig engineering) maar dan nog vind ik jouw beloning erg mager.

[ Bericht 0% gewijzigd door jpjedi op 30-11-2012 15:51:58 ]
pi_119782840
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 14:53 schreef leolinedance het volgende:
Wel grappig dat hier (o.a. door mijzelf) haast altijd optimistisch wordt gesproken. Ambitieus zonder angst, hoge salarissen, dit jaar weer een flinke stijging, goodies dit dat.

En dat terwijl 'we' toch eigenlijk echt wel diep in de shit zitten. Crisis, werkgelegenheid/ontslagen, het hanteren van de 'nullijn', inleveren, bezuinigen etc. etc. :P
Je moet ook in een niet conjunctuurgevoelige organisatie werken :P
  vrijdag 30 november 2012 @ 19:39:57 #30
85962 ioko
I Appear Missing
pi_119790144
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 15:44 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Ik heb een bedrijf met 20 medewerkers en betaal voor een BE (bachelor engineering) rond de 5k per maand aan bruto salaris, zonder eigen pensioen, auto, gsm en laptop van de zaak, internet thuis en opleiding. Daarnaast is ANW hiaat, WIA en WGA excedent etc allemaal betaald door de firma. 28 dagen vakantie + 37,75 urige werkweek.

En dan heb ik nog een headhunter nodig omdat helaas in de technische branche de reacties op advertenties nagenoeg 0 is. In dat perspectief lijkt dat bedrag van jou erg laag. Onder dezelfde voorwaarden heb ik MBO-ers werken van ronde de 30 jaar.

Kan de branche zijn natuurlijk (werktuigbouwkundig engineering) maar dan nog vind ik jouw beloning erg mager.
Dat is dan vooral jouw perspectief denk ik. Weinig MBO-ers die met mijn werkervaring 3500 euro verdienen en iemand van 32 met 5K bruto is zeker geen gemiddelde werknemer.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_119791990
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 19:39 schreef ioko het volgende:

[..]

Dat is dan vooral jouw perspectief denk ik. Weinig MBO-ers die met mijn werkervaring 3500 euro verdienen en iemand van 32 met 5K bruto is zeker geen gemiddelde werknemer.
Niet mijn perspectief maar meer het markt perspectief. Voor techniek is nu eenmaal weinig personeelsaanbod en dan heerst de wet van vraag en aanbod. Mijn firma draait 15%ROS dus competitief op dit niveau met 80% van overhead=personeelskosten.

Dan nog, dan vind ik jouw beloning onder de maat, ongeacht welke sector. Maar dat kan inderdaad mijn perspectief zijn.

[ Bericht 7% gewijzigd door jpjedi op 30-11-2012 20:41:46 ]
  zaterdag 1 december 2012 @ 09:25:56 #32
85962 ioko
I Appear Missing
pi_119806387
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 20:34 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Niet mijn perspectief maar meer het markt perspectief. Voor techniek is nu eenmaal weinig personeelsaanbod en dan heerst de wet van vraag en aanbod. Mijn firma draait 15%ROS dus competitief op dit niveau met 80% van overhead=personeelskosten.

Dan nog, dan vind ik jouw beloning onder de maat, ongeacht welke sector. Maar dat kan inderdaad mijn perspectief zijn.
Ongeacht welke sector is natuurlijk een vreemde opmerking als je referentiekader de techniek is. Of weet je ook wat de marktomstandigheden en de gemiddelde beloningen zijn in de consultancy?

Ik vind dat ik niet mag klagen met 3800 euro bruto (incl. bonus) en een nieuwe auto van 32.000 euro voor de deur. Maar omhoog kijken kan altijd.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_119809324
01: Bedrijfstak: Transport
02: Functie: teamleader operations
03: Opleiding: International Business studies (mbo-4)
04: Leeftijd:31
05: Aantal uren per week:40
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: nee, wel prestatie afhankelijke bonus a 2,5 bruto maandsalaris per jaar.
08: Bruto maand salaris: 4285
09: Netto maand salaris: 2944
10: Overuren betaald: nee
11: Werkervaring: 10 jaar
12: Goodies: iphone, laptop
13: Tevreden?: ja
pi_119809575
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 12:41 schreef lichtknopje het volgende:
01: Bedrijfstak: Transport
02: Functie: teamleader operations
03: Opleiding: International Business studies (mbo-4)
04: Leeftijd:31
05: Aantal uren per week:40
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: nee, wel prestatie afhankelijke bonus a 2,5 bruto maandsalaris per jaar.
08: Bruto maand salaris: 4285
09: Netto maand salaris: 2944
10: Overuren betaald: nee
11: Werkervaring: 10 jaar
12: Goodies: iphone, laptop
13: Tevreden?: ja
netjes hoor, wat voor transport? Weg, water, lucht? Hoe gaat het sowieso in de transportsector tegenwoordig? Goed ze te lezen, 2.5 maandsalarissen als bonus lijkt mij ook wel wat.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_119809765
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2012 12:51 schreef DroogDok het volgende:

[..]

netjes hoor, wat voor transport? Weg, water, lucht? Hoe gaat het sowieso in de transportsector tegenwoordig? Goed ze te lezen, 2.5 maandsalarissen als bonus lijkt mij ook wel wat.
Ik werk voor een expediteur welke lucht, zee en wegtransport aanbiedt. Ik hou mij bezig met zeevracht op kantoor Rotterdam. Werk 3-4 dagen p/week operationeel en 1-2 dagen p/week buitendienst sales.

Over het algemeen gaat het in de transport ruk. Importeurs en exporteurs gaan als eerste bezuinigen op hun directe uitgaven; transport. Tarieven staan daardoor enorm onder druk. Rederijen willen tarieven alleen maar verhogen terwijl er te weinig lading te varen is. Importeurs/exporteurs willen de tarieven juist naar beneden. Erg lastig dus allemaal. Er wordt nu een kunstmatige schaarste van transport aanbod gecreëerd door de rederijen door schepen uit de vaart te halen.
pi_119810042
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2012 13:01 schreef lichtknopje het volgende:

[..]

Ik werk voor een expediteur welke lucht, zee en wegtransport aanbiedt. Ik hou mij bezig met zeevracht op kantoor Rotterdam. Werk 3-4 dagen p/week operationeel en 1-2 dagen p/week buitendienst sales.

Over het algemeen gaat het in de transport ruk. Importeurs en exporteurs gaan als eerste bezuinigen op hun directe uitgaven; transport. Tarieven staan daardoor enorm onder druk. Rederijen willen tarieven alleen maar verhogen terwijl er te weinig lading te varen is. Importeurs/exporteurs willen de tarieven juist naar beneden. Erg lastig dus allemaal. Er wordt nu een kunstmatige schaarste van transport aanbod gecreëerd door de rederijen door schepen uit de vaart te halen.
En mensen zoal ik ( verantwoordelijk voor het transport binnen een modeketen ) worden ongeveer 3 a 4 keer gebeld voor bedrijven die voor ons het vervoer willen gaan doen en krijg steeds waanzinnigere aanbiedingen aangeboden waarmee ik alleen mijn vaste vervoerder weer mee " onder druk " zet om mee te zakken in de prijs. De expediteurs gaan steeds meet trucs uithalen om nog een beetje handel te genereren. Van snoepreisjes, rondleidingen en vrijerij tot aan regelrechte telefoonterreur.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_119810480
Klopt, en zo draaien we met elkaar allemaal elkaars nek om. Tarieven dalen, expediteurs maken geen marge en rederijen krijgen hun schepen niet meer vol. Verre oosten import tarieven liggen alweer op het niveau van november 2011


Ik doe ook sales en krijg regelmatig te horen dat ik al de tiende forwarder ben die die dag belt. Ik zal het toch moeten blijven doen. Stilstand is achterstand. Gelukkig bieden wij een uniek concept waardoor wij ons vaak nog kunnen onderscheiden van andere forwarders.

Er zullen eerst een paar rederijen om moeten vallen en importeurs moeten een grotere afzetmarkt krijgen. Dan stabiliseren de prijzen. Tot die tijd zul je het er mee moeten doen. Je geeft aan dat in de mode zit. Ik weet wat voor factuurwaardes er gemiddeld in een container gaat. Wat maakt een Usd 50 lagere notering van een andere forwarder dan nog voor verschil?
pi_119810970
De offertes die ik ontvang zit soms nog wel een verschil van ¤ 100 a ¤ 200 op een 2ft of 40ft. Wij doen per jaar rond de 25 a 30 containers, en dan nog redelijk wat LCL. Ook de overige kosten ( afhandeling, afleveren etc) verschilt nog steeds. En dan nog de betalingsconditie. Wij hebben nu 60 dagen ( incl de voorschot invoerrechten ) . Niet ten nadele van jou hoor, maar weet je: iedere vervoerder die me belt zegt dat ze een uniek concept hebben. Of een aanbod wat ik gewoon niet kan weigeren. Waar ik nu naar kijk naast de prijzen is een stuk klantvriendelijkheid en bereikbaarheid. Ik heb niks aan een contactpersoon die iedere week een papadag heeft waardoor alles een dag stil ligt.

En voor de rest is het 1 grote ons-kent-ons kliek. Zo weet ik mensen met wie ik nooit zaken meer mee ga doen zoals degene die van de week onze telefoniste schoffeerde omdat ze hem niet wilde doorverbinden terwijl er ook mensen zijn waar ik graag weer zaken mee wil gaan doen. tegen de juiste prijs natuurlijk ;) .
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_119811267
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 14:01 schreef Wolken het volgende:
De offertes die ik ontvang zit soms nog wel een verschil van ¤ 100 a ¤ 200 op een 2ft of 40ft. Wij doen per jaar rond de 25 a 30 containers, en dan nog redelijk wat LCL. Ook de overige kosten ( afhandeling, afleveren etc) verschilt nog steeds. En dan nog de betalingsconditie. Wij hebben nu 60 dagen ( incl de voorschot invoerrechten ) . Niet ten nadele van jou hoor, maar weet je: iedere vervoerder die me belt zegt dat ze een uniek concept hebben. Of een aanbod wat ik gewoon niet kan weigeren. Waar ik nu naar kijk naast de prijzen is een stuk klantvriendelijkheid en bereikbaarheid. Ik heb niks aan een contactpersoon die iedere week een papadag heeft waardoor alles een dag stil ligt.

En voor de rest is het 1 grote ons-kent-ons kliek. Zo weet ik mensen met wie ik nooit zaken meer mee ga doen zoals degene die van de week onze telefoniste schoffeerde omdat ze hem niet wilde doorverbinden terwijl er ook mensen zijn waar ik graag weer zaken mee wil gaan doen. tegen de juiste prijs natuurlijk ;) .
Ik zou zeggen stuur me een pm :-)
  zaterdag 1 december 2012 @ 18:32:14 #40
6941 APK
Factual, I think.
pi_119818424
Ik heb het topic even in de reeks geplaatst.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  zaterdag 1 december 2012 @ 18:42:16 #41
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_119818672
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 15:10 schreef ioko het volgende:

[..]

Ow, is dat zo? Volgens mij doe ik het niet verkeerd. Brutosalaris zegt niet alles. Bonus, bijdrage aan pensioen en een leaseauto is ook belangrijk. Ben beniewd hoe je gemakkelijk vaststeld dat ik veel te weinig verdien.

Een tweede master vertaald zichzelf niet in meer salaris trouwens.
Misschien had een derde master 'Nederlands' daar wel voor kunnen zorgen... :+
  zaterdag 1 december 2012 @ 18:46:20 #42
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_119818797
Overigens vanaf vandaag formeel een vast contract.... :)

Toch wel fijn in deze tijden. Al zegt een vast contract ook niet alles. :')
pi_119843121
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 18:46 schreef Zwansen het volgende:
Overigens vanaf vandaag formeel een vast contract.... :)

Toch wel fijn in deze tijden. Al zegt een vast contract ook niet alles. :')
Gefeliciteerd!
Ik ook een vast contract gekregen. :)
  zondag 2 december 2012 @ 17:40:18 #44
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_119847091
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 18:46 schreef Zwansen het volgende:
Overigens vanaf vandaag formeel een vast contract.... :)

Toch wel fijn in deze tijden. Al zegt een vast contract ook niet alles. :')
Op zich kom je makkelijk van een vast contract af dan van een jaarcontract. Dat wil zeggen tussentijds, als ze je na een jaar niet meer willen is het uiteraard klaar bij een jaarcontract.

Gezien vanuit de werkgever, bovenstaande.

[ Bericht 1% gewijzigd door jackson op 02-12-2012 20:11:23 ]
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
  donderdag 6 december 2012 @ 15:38:31 #45
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_119997931
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 14:39 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Heh, ik zie dat ze het verlaagd hebben. Vorig jaar was start nog 3.750. Anyway, er zijn nog kantoren die boven die 3.500 zitten ook.

Standaard zit je op ongeveer 300/400 per jaar erbij. De stap na 3 jaar (van stagiair naar medewerker) is aanzienlijk.

Daarbij krijg je na 3 jaar bij vrijwel elk kantoor ook nog eens die mobiliteitsbudget waar we het over hadden. Maar laten we die op 'goodie' houden.
Precies, het gaat om de stap die je maakt van junior naar medewerker, dat is eigenlijk de belangrijkste, en een flinke stijger.

Persoonlijk vind ik het mobiliteitsbudget wat advocaten krijgen meer een extra salarisding. Ik denk dat amper 10-20% van de advocaten op kantoor ook echt dit als leasebudget gebruiken - de rest laat het als salaris uitkeren.
pi_119998681
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 15:38 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]

Precies, het gaat om de stap die je maakt van junior naar medewerker, dat is eigenlijk de belangrijkste, en een flinke stijger.

Persoonlijk vind ik het mobiliteitsbudget wat advocaten krijgen meer een extra salarisding. Ik denk dat amper 10-20% van de advocaten op kantoor ook echt dit als leasebudget gebruiken - de rest laat het als salaris uitkeren.
Yup, vandaar dat ik het onder salaris wilde scharen. Bij die grote kantoren hebben vrij weinig mensen een leaseauto, ook omdat je toch nergens een parkeerplek krijgt (tenzij: erg veel betalen) op Zuid :P
  donderdag 6 december 2012 @ 16:15:15 #47
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_119999195
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 16:01 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Yup, vandaar dat ik het onder salaris wilde scharen. Bij die grote kantoren hebben vrij weinig mensen een leaseauto, ook omdat je toch nergens een parkeerplek krijgt (tenzij: erg veel betalen) op Zuid :P
Ik schaar het er ook onder, want ik krijg het deze maand voor afgelopen jaar op mn rekening gestort. Moet er helaas dan wel IB over af rekenen :P
pi_120014077
Binnenkort voor het eerst het jaarlijks functioneringsgesprek en ik wil eigenlijk eens polsen wat de mogelijkheden zouden zijn qua salaris. Huidige situatie:

01: Bedrijfstak: Offshore (in principe op kantoor, af en toe offshore werken)
02: Functie: Engineer
03: Opleiding: WO
04: Leeftijd:26
05: Aantal uren per week: 40 (in de praktijk 60-70)
06: Aantal vakantiedagen: 25 (nog maar 2 kunnen opnemen dit jaar)
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris: 3200
09: Netto maand salaris: 2200
10: Overuren betaald: Ja of tijd-voor-tijd ( :') )
11: Werkervaring: 1 jaar
12: Goodies: Smart phone, maar zie dit niet als goodie, 's nachts wakker gebeld worden/altijd bereikbaar moeten zijn. :(
Gratis lunch, OV-kosten vergoed, vergoedingen voor overnachtingen in buitenland
12.5: Anti-goodies: Geen pensioen opbouw, geen extra vergoeding voor offshore werk, ondanks vrij gevaarlijk werk.
13: Tevreden?: Ja. Leuk werk en leuke collega's. Wel wordt er erg veel qua flexibiliteit geeist. Voorbeeld terwijl ik vrijdag tot 21:00 op kantoor ben, om 20:30 te horen krijgen dat ik de volgende dag (zaterdag) om 5:00 weer ergens moet zijn op een uur reisafstand. :{ Daarnaast vind ik dat ik meer verantwoordelijkheden krijg dan wat normaal gesproken bij mijn functie hoort. De overuren worden inmiddels ook wel erg veel, zeker met gebrek aan vakantiemogelijkheden.

Wat zou realistisch zijn om te vragen? Ik ben wel een beetje bang dat de matige bedrijfsresultaten er bij worden gehaald als argument om weinig verhoging te willen geven.
pi_120014425
quote:
10: Overuren betaald: Ja of tijd-voor-tijd ( :') )

Waarom :')? Ik zou er blij mee zijn want ik krijg geen van beide opties voor overuren.
pi_120014941
01: Bedrijfstak: e-business
02: Functie: (jr.) servicecoördinator
03: Opleiding: WO
04: Leeftijd: 27
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 24
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris: 2200 euro
09: Netto maand salaris: +/- 1700 euro
10: Overuren betaald: Ja, of tijd-voor-tijd (wat ik persoonlijk helemaal niet " :') " vind, ik heb liever extra uren vrij dan een paar magere euro's)
11: Werkervaring: nu 1 jaar
12: Goodies: telefoon, reiskostenvergoeding
13: Tevreden?: Mwah. Het salaris is vrij karig en het werk bij tijd en wijle strontvervelend. Maar goed, aan de andere kant.. ik heb in ieder geval werk :P
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_120015089
quote:
17s.gif Op donderdag 6 december 2012 21:30 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Waarom :')? Ik zou er blij mee zijn want ik krijg geen van beide opties voor overuren.
Aangezien ik m'n gewone vrije dagen al niet op krijg, tot nu toe 2/25 dagen gebruikt dit jaar en vandaag weer gehoord dat die laatste twee weken van december toch eigenlijk wel een beetje lastig zijn.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')