abonnement Unibet Coolblue
pi_119762327
Welkom in het topic speciaal voor studentchauffeurs!

____________________________________________________________________________________________

Belangrijke regels voordat je post in dit topic!

-Noem geen (klant)namen, adressen, telefoonnummers, etc.!
Klantnamen zijn in dit geval de namen van de leasemaatschappijen en bedrijven waar wij de auto's brengen.
-Bij het plaatsen van foto's van auto's, wis dan het kenteken en enig ander dat gelinkt kan worden aan de klant uit met behulp van Paint o.i.d.
-Kijk uit met wat je zegt over klanten!
-Bedenk bij het posten van wat dan ook, dat Easyway zelf waarschijnlijk wel op de hoogte is van dit forum en dat je door vermelding van auto en overige ritinfo wellicht wel makkelijk te traceren bent.

Redenen en gedachten achter deze regels zijn te vinden in de post van zondag 20 februari 2011 22:04 uur..
____________________________________________________________________________________________

Wat is het?
Studentchauffeurs zijn -hoe kan het anders- studenten die -hoe kan het nogmaals anders- chauffeursdiensten uitvoeren. We maken onderscheid tussen twee functies: de hiker en de privéchauffeur. Gezien de meeste studentchauffeurs op dit forum voor EasyWay b.v. werken, is het topic ook wat toegespitst op dit chauffeursbedrijf.

Hiker
Als hiker transporteer je in opdracht van opdrachtgevers, lege auto's van en naar hun klanten. Opdrachtgevers zijn voornamelijk leasemaatschappijen, auto-importeurs en autoverhuurbedrijven. Een leuke en afwisselende job met een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid. Je bent werkzaam vanuit je eigen woonplaats en je werkterrein is heel Nederland. Het werk is uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend.
Bron: www.easyway.nl

Privéchauffeur
Als privé-chauffeur rijd je relaties in hun eigen, meestal zeer luxe auto, naar de diverse bestemmingen in het hele land of zelfs daarbuiten. Dit geeft hen de mogelijkheid om door te werken terwijl jij de zorg draagt voor een veilige reis van A naar B. De ritopdrachten zijn zeer divers en afhankelijk van het programma van de meneer of mevrouw achterin. Voorbeelden zijn: diverse bestemmingen door het hele land, woon- werkverkeer projecten, thuisbrengdiensten etc. Het is een zeer dienstverlenende functie waarbij er een groot beroep gedaan wordt op je verantwoordelijkheidsgevoel en flexibiliteit.

In deze functie sta je vaak in contact met directeuren en managers van bedrijven. Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, goede rijvaardigheid, een goede representatie en correcte omgangsvormen zijn aspecten die wij als vanzelfsprekend achten.
Bron: www.easyway.nl

Waarom studenten?
Studenten zijn jong, en dus goedkoop. Daarnaast heeft de student een OV kaart waarmee hij (doordeweeks) gratis kan reizen. Dit scheelt een hoop OV kosten, waardoor de chauffeursdienst goedkoper kan worden uitgevoerd. Studenten zijn ook erg flexibel, waardoor ze makkelijk en vaak in te zetten zijn.

Sollicitatieprocedure
In de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de één duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal af van de periode waarin je solliciteert en de regio waar je woont. aan het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een sollicitatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pak is niet nodig, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info, hier. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 2 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vind je hier.

Kledingvoorschriften
Easyway heeft een vrij streng kledingbeleid. Dit betekent dat je je zou moeten kleden in overhemd en pantalon, met daaronder nette schoenen. Hikers houden zich hier echter niet altijd aan, want ze vinden een pantalon vaak overdreven. Wij adviseren je gewoon aan de regels van Easyway te houden!

FAQ: Veel gestelde vragen
Omdat het merendeel van de posters in dit topic werkt voor Easyway BV uit Breda, zijn de antwoorden gerelateerd aan dit bedrijf. Echter, de antwoorden kunnen wellicht ook worden toegepast op andere bedrijven.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tips-on-the-road
Mensen die uit het oosten des lands komen en de A1 pakken om daarna de A28 opgaan hebben vaak last van file bij die oprit bij Amersfoort. Als je bij die afslag nou doorrijdt naar Amersfoort Noord, daar erafgaat en weer teruggaat over de A1, dan pak je dat knooppunt van de andere kant. Nergens een file te bekennen, je kunt heerlijk doorkarren. Kreeg die tip laatst van m'n oom, dat ik daar zelf nog nooit op was gekomen. (thanks to Jorian29)

OV tips 'n tricks
Na een korte carrière toch maar besloten dit deel weg te laten vanwege geheimhoudingsregels met betrekking tot klanten. Mocht je niet uit je OV planning komen, kun je het wellicht wat verbloemd vragen, of via PM/DM.

Filmpjes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
EasyWay b.v.
Website: www.easyway.nl
Login: www.easyway.nl/login
Aantal chauffeurs: 1500 (per 19 september 2011)
Salaris: (>23) ¤9,95 en meer
Hikers: ja
Privéchauffeur: ja
Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 6 respectievelijk 24 maanden.
Minimale leeftijd: 18
OV verplicht: Ja; week-OV
Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid
Overige eisen: Nette kleding (d.w.z. pantalon en overhemd) voor hikers en een compleet kostuum voor privéchauffeurs

Autoreset BV
Website: www.autoreset.nl
Login: http://www.autoreset.nl/aj-login.php
Aantal chauffeurs: rond de 2000, waarvan ongeveer een kwart studenten
Salaris: 19-21 jaar ¤6,08, 22 jaar ¤7,12, 23+ jaar ¤8,22
Hikers: ja
Privéchauffeur: ja
Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 1 jaar
Minimale leeftijd: 19
OV verplicht: Ja; week-OV
Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid
Uitbetaling: wekelijks op vrijdag
Kleding: Representatief, d.w.z. donkere (spijker)broek en hemd. In de zomer zijn nette polo's ook toegestaan. Verboden zijn petjes, korte broeken en open schoenen

Overige chauffeursdiensten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic:
Als vaste bezoekers meer dan 90 dagen niet meer actief zijn in dit topic worden ze uit de OP verwijderd.

Hikers
dery1990, hiker regio Leeuwarden
Enpe, hiker regio Eindhoven
Fleauris, hiker regio Rotterdam
Hojdhopper,hiker regio Utrecht
Gehaktstaaf123, hiker regio Leeuwarden
guru033, hiker regio Utrecht
ikveranderhemniet, hiker regio Utrecht en Leiden (Autoreset)
irritatie100, hiker regio Rotterdam
Jieuwst, hiker regio Nijmegen (Autoreset)
joppie_saus, hiker regio Groningen
Jorian29, hiker regio Arnhem/Ede
Kevindinhinho, hiker regio Zwolle
MG_13, hiker regio Amsterdam
MuurStraat, hiker regio Nijmegen
Neerlands_Trots, hiker regio Utrecht (Autoreset)
Obama, hiker regio Amsterdam
Panthera, hiker regio Ede/Arnhem
Pizzabodem, hiker regio Utrecht (Autoreset)
Riddah, hiker regio Apeldoorn
RTS91, hiker regio Groningen
Rubenr3, hiker regio Leeuwarden
Sobajo, hiker regio Eindhoven
S-RS, hiker regio Groningen
Viezze, hiker regio Groningen
Zuunigerd, hiker regio Zwolle
zazzel, hiker regio Breda

Mallet, ex-hiker regio Doetinchem
Maharbal, ex-hiker regio Leeuwarden
Franknfurter, ex-hiker regio Utrecht
LeTourdeFrance, ex-hiker regio Groningen

Privéchauffeurs
invine, privéchauffeur regio Amsterdam
Mothergoose, privéchauffeur regio Maastricht
Thrasyllus, privéchauffeur regio Utrecht/Noord-Holland
DrSnuggle, privéchauffeur regio Arnhem
Dimitri_, privéchauffeur regio Breda
Warchaser44, privéchauffeur regio Breda

Voorgaande topics
Een overzicht van alle voorgaande topics is hier terug te vinden.

Facilitair
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-11-2012 21:49:37 ]
pi_119762544
Ik verzamelde vorig jaar ijskrabbers. Maar ik ben ze allemaal kwijt :'( Had hele mooie, van Volkswagen, SchadeNet en Seat :'(
#26 || Luciano da Silva
pi_119762711
Ik heb één van de oranje uit de tijd dat ze nog echt oranje waren.
pi_119764086
Heerlijk ritje gehad naar Raamsdonksveer met een Astra 'Sports' Tourer. Alleen jammer dat de handbak bijna niet in zijn 1 te krijgen was en soms zelfs helemaal nergens in... lekker als je op de snelweg ineens een halve minuut aan het stoeien bent met je pook |:( of op de rotonde na de afrit in R'veer..nog nooit zoiets meegemaakt in een auto van 2 jaar oud nota bene
  donderdag 29 november 2012 @ 22:44:27 #5
385134 zazzel
The Best or Nothing
pi_119765336
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 22:18 schreef RobinhoAjax het volgende:
Heerlijk ritje gehad naar Raamsdonksveer met een Astra 'Sports' Tourer. Alleen jammer dat de handbak bijna niet in zijn 1 te krijgen was en soms zelfs helemaal nergens in... lekker als je op de snelweg ineens een halve minuut aan het stoeien bent met je pook |:( of op de rotonde na de afrit in R'veer..nog nooit zoiets meegemaakt in een auto van 2 jaar oud nota bene
Haha m'n pa heeft ook zo'n astra "sports" tourer. Hoevaak het wel niet is dat dat ding ineens in z'n achteruit staat in plaats van z'n 1 :')
pi_119765383
Daarom auto's waar je de pook eerst in moet duwen _O_
#26 || Luciano da Silva
pi_119765840
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 22:44 schreef zazzel het volgende:

[..]

Haha m'n pa heeft ook zo'n astra "sports" tourer. Hoevaak het wel niet is dat dat ding ineens in z'n achteruit staat in plaats van z'n 1 :')
Ja zeker... is super handig. Maar wat me bij de Astra ook elke keer opvalt is hoe diep je je rempedaal moet intrappen voordat er wat gebeurt.
pi_119766551
Oh ja, voor de mensen in Groningen of omgeving Groningen; in de Herestraat zit nu tijdelijk een Van Lier outlet-shop, schoenen voor 99,90 per paar. Heb vanavond paartje gehaald die normaal 169,90 kost. Dikke prima dus, mocht je nog nette schoenen nodig hebben voor EW, studie etc.
#26 || Luciano da Silva
  donderdag 29 november 2012 @ 23:14:54 #9
385134 zazzel
The Best or Nothing
pi_119766721
Wat is dat trouwens voor achterlijke actie dat ze in meerkerk verwachten dat je 3 transport formulieren uitprint omdat ze te lui zijn om te kopiëren... 8)7
pi_119766921
Slaat nergens op. ze scannen het formulier in en je krijgt het origineel weer mee. En bij je ophaaladres maken ze vaak ook gewoon een kopietje.
.
  donderdag 29 november 2012 @ 23:42:10 #11
357186 QuiCk01
Ik moet helemaal niks
pi_119767787
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 23:19 schreef Pizzabodem het volgende:
Slaat nergens op. ze scannen het formulier in en je krijgt het origineel weer mee. En bij je ophaaladres maken ze vaak ook gewoon een kopietje.
Ik had laatst een vent die had geen kopieerapparaat, komt hij z'n huis uit lopen met ziek grote DSLR 8)7
pi_119768187
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 23:19 schreef Pizzabodem het volgende:
Slaat nergens op. ze scannen het formulier in en je krijgt het origineel weer mee. En bij je ophaaladres maken ze vaak ook gewoon een kopietje.
Andere Meerkerk.

Morgen B-Klasse, 508 en C30, beetje cruisen in Brabantland.
  donderdag 29 november 2012 @ 23:55:09 #13
385134 zazzel
The Best or Nothing
pi_119768252
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 23:53 schreef Panthera. het volgende:

[..]

Andere Meerkerk.

Morgen B-Klasse, 508 en C30, beetje cruisen in Brabantland.
Klopt is snelweg locatie! Niet de "Groene"
  vrijdag 30 november 2012 @ 07:32:26 #14
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_119771433
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 23:42 schreef QuiCk01 het volgende:

[..]

Ik had laatst een vent die had geen kopieerapparaat, komt hij z'n huis uit lopen met ziek grote DSLR 8)7
Ik heb al 250 keer beloofd dat ik het TP dan ga inscannen en naar ze ga mailen, maar dat ben ik tot op heden nog altijd vergeten :@
#26 || Luciano da Silva
  vrijdag 30 november 2012 @ 07:33:53 #15
385134 zazzel
The Best or Nothing
pi_119771443
Heb ik even mazzel dat die lexus'en binnen staan bij L&P.
Word krabben helaas!
pi_119771690
In mijn ritopdracht stond dat ik om 8 uur een auto moet ophalen. Maar ik vrees dat de dealer pas om half 9 open gaat. En ik ken die mensen, haast hebben ze niet dus straks sta ik hier 3 kwartier te wachten in de kou!
pi_119771773
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 23:55 schreef zazzel het volgende:

[..]

Klopt is snelweg locatie! Niet de "Groene"
Als je het lief vraagt maken ze gewoon een kopietje hoor, kopieerapparaat staat namelijk naast de balie waar je alles inlevert :P
pi_119771902
quote:
14s.gif Op donderdag 29 november 2012 22:45 schreef joppie_saus het volgende:
Daarom auto's waar je de pook eerst in moet duwen _O_
Het VW systeem werkt indd wel goed, evenals die van renault-nissan. Ik vind het systeem van BMW(doordrukken) maar niks, 3vd4 keer krijg je hem er niet in één keer in. Beetje jammer van zo'n premium merk ;(
pi_119772770
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 08:26 schreef maxmin het volgende:

[..]

Het VW systeem werkt indd wel goed, evenals die van renault-nissan. Ik vind het systeem van BMW(doordrukken) maar niks, 3vd4 keer krijg je hem er niet in één keer in. Beetje jammer van zo'n premium merk ;(
Bij onze Astra en Corsa moet je volgens mij eerst een knopje onder de pook indrukken.. Werkt iets omslachtiger als bij VAG, maar boeiend, zo vaak zet je hem toch niet in de R..
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  vrijdag 30 november 2012 @ 09:37:24 #20
385134 zazzel
The Best or Nothing
pi_119772964
Lexus al weer afgeleverd. Een of andere elextrische voertuigen beurs.. Op naar m'n passat uit 2009

Zoals het er naar uit ziet ben ik rond half 12 al klaar. En sta ik in meerkerk. Kunnen ze het van EW waarderen als je beld voor een vervolgtransport?

[ Bericht 45% gewijzigd door zazzel op 30-11-2012 09:44:21 ]
pi_119777324
Zo hehe eindelijk klaar met m'n eerste rit van vandaag.

Ik moet zometeen met de fyra, kan ik dat gewoon declareren? Of vindt EW dat ik niet met die trein mag?
pi_119777503
Pfff lekker dagje tot nu toe. Tot twee keer toe mn aansluiting net gemist en heb zometeen nog een krappe. Ook nog lang moeten wachten op afleveradres en een half uur lopen naar de bushalte betekent dat mn laatste rit krap wordt.
pi_119777953
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 08:26 schreef maxmin het volgende:

[..]

Het VW systeem werkt indd wel goed, evenals die van renault-nissan. Ik vind het systeem van BMW(doordrukken) maar niks, 3vd4 keer krijg je hem er niet in één keer in. Beetje jammer van zo'n premium merk ;(
Ik reed vandaag voor het eerst een UP (splinternieuw). Die had de achteruit op de plaats van de 6e versnelling. Dat heb ik nog nooit eerder gezien bij VW.
pi_119778197
quote:
14s.gif Op donderdag 29 november 2012 23:11 schreef joppie_saus het volgende:
Oh ja, voor de mensen in Groningen of omgeving Groningen; in de Herestraat zit nu tijdelijk een Van Lier outlet-shop, schoenen voor 99,90 per paar. Heb vanavond paartje gehaald die normaal 169,90 kost. Dikke prima dus, mocht je nog nette schoenen nodig hebben voor EW, studie etc.
Van de zomercollectie zeker? Die zijn niet zo fijn in de winter weet ik uit ervaring.. Houten zolen zijn koud zodra ze wat dunner worden.
Nee.
pi_119778413
quote:
14s.gif Op donderdag 29 november 2012 22:45 schreef joppie_saus het volgende:
Daarom auto's waar je de pook eerst in moet duwen _O_
of zo'n trekknopje onder de pook. Maar ik vind de achteruit helemaal rechtsonderin ook wel fijn eigenlijk!
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')