abonnement bol.com Unibet Coolblue
  donderdag 29 november 2012 @ 21:22:28 #1
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_119760863
Klassiek scheren, je doet het met een krabbertje of een straight razor. Een scheerkwast en scheerzeep staan standaard op de wastafel. Het blokje aluin is je beste vriend...

Voordelen van nat scheren:

- Mesjes zijn goedkoper
- De kans op irritatie is kleiner
- Je kan gladder scheren
- Het is veel stoerder! :7



Discussier hier verder over de kunst van het nat scheren!

Voorgaande topics:
LIF / Klassiek Scheren topic 3 : Straight of krabbertje?
LIF / Klassiek Scheren topic 2: Straight of krabbertje?
LIF / scheren met een ouderwets krabbertje

En voor honderdduizend tips en trucs:
http://badgerandblade.com/vb/forum.php

[ Bericht 23% gewijzigd door Geelman op 29-11-2012 22:21:05 ]
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_119761521
Al jaren met een krabber maar wel met een scheerzeep die al eeuwen oud is

http://www.verguldehand.nl/

(8>

Ik scheer me meestal 3 keer per week iedere dag scheren gaat te koste van mijn huid.

Een recht scheerblad heb ik nog nooit zelf geprobeerd, wel bij de kapper op mijn huid gehad.
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
  donderdag 29 november 2012 @ 21:36:58 #3
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_119761679
Vergulden Hand scheerzeep heb ik ook! Kan ik afwisselen met de scheercrème!

Meestal scheer ik ook niet vaker dan 3 keer per week.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_119761744
Er is al een nieuwe topic reeks. Hier kunnen we verder. :)

LIF / Klassiek Scheren topic 3 : Straight of krabbertje?
pi_119763786
Deze is dus overgebleven.

Ik herhaal de vraag;

Maken jullie de zone eerst warm voor het scheren?

Ik zelf doe dit altijd met warm water voordat k ga scheren.
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
  donderdag 29 november 2012 @ 22:14:37 #6
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_119763873
Laatste post van Stratotanker:

quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 22:07 schreef Stratotanker het volgende:
Het weken is het belangrijkste deel van de preshave. Zorg ervoor dat je baarharen goed hebben geweekt in het water. Zelf scheer ik na het douchen, zodat de haren goed hebben kunnen weken. Zoals je zelf al zegt kan je ook even de zone warm maken met een washandje of een goede warm water splash uit de wasbak. Of dit nu warm of koud water is, is een persoonlijke voorkeur. Er zijn veel scheer aficionados die zweren bij het g
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_119763898
Waarom jat je een deel van mijn TS?
  donderdag 29 november 2012 @ 22:15:35 #8
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_119763933
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 22:14 schreef Stratotanker het volgende:
Waarom jat je een deel van mijn TS?
Omdat het een fraai stukje tekst was. Maar als er copyright op heerst, haal ik het direct weg.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_119764082
Mijn fout hoor. Ik zag een topicreport staan wat direct opvalt in de lijst, en waar ik meteen op reageerde. Ik heb niet gezien dat er al een topic was die bovendien verreekst was. Sorry, ik had even moeten kijken of ie niet dubbel was of niet.
  donderdag 29 november 2012 @ 22:19:25 #10
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_119764136
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 22:18 schreef Mylene het volgende:
Mijn fout hoor. Ik zag een topicreport staan wat direct opvalt in de lijst, en waar ik meteen op reageerde. Ik heb niet gezien dat er al een topic was die bovendien verreekst was. Sorry, ik had even moeten kijken of ie niet dubbel was of niet.
Ik had dit topic geopend, maar niet gereekst. Stratostanker had iets later een topic geopend, wel gereekst. Vandaar de verwarring.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_119766724
Ik ga nu pica's maken van mijn scheer spul brb.
To be in the world
And not a part of it
That's the aim of the pain.
  donderdag 29 november 2012 @ 23:20:18 #12
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_119766967
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 23:14 schreef Akantha het volgende:
Ik ga nu pica's maken van mijn scheer spul brb.
Ben benieuwd!
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_119767237


Welk mes zal ik eens gaan proberen?
To be in the world
And not a part of it
That's the aim of the pain.
  donderdag 29 november 2012 @ 23:31:40 #14
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_119767412
Mooi materieeltje heb je daar staan!
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_119767455
quote:
14s.gif Op donderdag 29 november 2012 23:31 schreef Geelman het volgende:
Mooi materieeltje heb je daar staan!
Je de vraag is wek mes ik morgen ga proberen. Ik denk Bolzano of sharks.

Of Merkur dat lijkt een goed allround mesje te zijn!
To be in the world
And not a part of it
That's the aim of the pain.
  donderdag 29 november 2012 @ 23:33:14 #16
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_119767478
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 23:32 schreef Akantha het volgende:

[..]

Je de vraag is wek mes ik morgen ga proberen. Ik denk Bolzano of sharks.

Of Merkur dat lijkt een goed allround mesje te zijn!
Ik ga morgen even kijken of ik Hema-mesjes kan scoren! :P
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_119767521
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 23:33 schreef Geelman het volgende:

[..]

Ik ga morgen even kijken of ik Hema-mesjes kan scoren! :P
Zou je dat wel echt doen? :@ Ik zou dat Hema staal niet vertrouwen. Wil je een feather lenen snij je je alles kapot. :D

Voor 20-30 euro heb je al 100 mesjes van een merk. Daar heb je bij gillette 8 cartridges of zo voor.
To be in the world
And not a part of it
That's the aim of the pain.
  donderdag 29 november 2012 @ 23:40:35 #18
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_119767746
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 23:34 schreef Akantha het volgende:

[..]

Zou je dat wel echt doen? :@ Ik zou dat Hema staal niet vertrouwen. Wil je een feather lenen snij je je alles kapot. :D

Voor 20-30 euro heb je al 100 mesjes van een merk. Daar heb je bij gillette 8 cartridges of zo voor.
Die Hema mesjes schijnen niet onaardig te zijn. En ze kosten toch weinig, dus proberen kan geen kwaad!
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_119767769
quote:
14s.gif Op donderdag 29 november 2012 23:40 schreef Geelman het volgende:
hijnen niet onaardig te zijn. En ze kosten toch weinig, dus proberen kan geen kwaad
Dat is waar, ik ga ze eens allemaal proberen eer ik dat gedaan heb ben ik een week of 18 verder. :')

In die tijd is mijn techniek ook beter en kan ik eens kijken welk mesje mij bevalt.
To be in the world
And not a part of it
That's the aim of the pain.
  donderdag 29 november 2012 @ 23:43:08 #20
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_119767824
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 23:41 schreef Akantha het volgende:

[..]

Dat is waar, ik ga ze eens allemaal proberen eer ik dat gedaan heb ben ik een week of 18 verder. :')

In die tijd is mijn techniek ook beter en kan ik eens kijken welk mesje mij bevalt.
Zo is dat, oefening baar(d)t kunst, ik moet nog een lange weg gaan, maar ik ga het onder controle krijgen! (8>
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_119768062
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 23:43 schreef Geelman het volgende:

[..]

Zo is dat, oefening baar(d)t kunst, ik moet nog een lange weg gaan, maar ik ga het onder controle krijgen! (8>
Ja komt goed, ik ben ook nog geen pro.
To be in the world
And not a part of it
That's the aim of the pain.
  vrijdag 30 november 2012 @ 15:26:17 #22
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_119782123
quote:
14s.gif Op donderdag 29 november 2012 23:40 schreef Geelman het volgende:

[..]

Die Hema mesjes schijnen niet onaardig te zijn. En ze kosten toch weinig, dus proberen kan geen kwaad!
Hema mesjes glijden bij mij lekker glad, maar scheren niet zo goed als de Derby mesjes en haal me er veel meer mee open.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_119784793
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 23:33 schreef Geelman het volgende:

[..]

Ik ga morgen even kijken of ik Hema-mesjes kan scoren! :P
Hema vind ik niet bijzonder, en die worden door maffe Joden gemaakt.
Derby is goed, Elios is fijn, Shark werkt ook wel, Souplex gebruik ik op dit moment en die zijn wel goed ook. Alleen op dit moment heeft geen Nederlandse webwinkel die laatste. En die waren redelijk duur. Maar je kunt ze volgens mij makkelijk een 4e keer gebuiken (doe ik meestal niet maar goed). Astra blauw is ook wel goed, wel een stukje scherper van Hema/Shark/Derby.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  vrijdag 30 november 2012 @ 18:05:26 #24
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_119787293
Hmm, wellicht toch niet zo heel goed dan. Maar ja, proberen kan nooit kwaad!
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_119797377
Naar aanleiding van het topic van Geelman ook de Mühle R89 besteld. Ik heb hem zojuist uitgeprobeerd en ik ben razend enthousiast, een leuke ervaring!

De scheerkwast en zeep heb ik achterwegen gelaten, en gewoon kant-en-klaar schuim gekocht. Mijn eerst volgende aankoop wordt zeker een kwast, een kom en een zeepje.

Iemand die wat kan aanbevelen?
pi_119802063
TOBS Sandalwood crème of zo.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_119802145
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 16:40 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Hema vind ik niet bijzonder, en die worden door maffe Joden gemaakt.

Maffe joden? Voor zover ik weet worden de HEMA mesjes door ASR Co (American Safety Razor Company) gemaakt onder de Personna vlag.

quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 22:23 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
De scheerkwast en zeep heb ik achterwegen gelaten, en gewoon kant-en-klaar schuim gekocht. Mijn eerst volgende aankoop wordt zeker een kwast, een kom en een zeepje.
Gewoon een Vergulde Hand met een simpele Omega kwast is al heel wat beter dan de koude kwak uit een bus. Het is zeker geen topspul, maar voor het geld (8e?) bij het kruidvat zou ik het zeker even proberen. Dan kan je altijd nog een duurdere kwast en TOBS kopen oid.

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 01-12-2012 00:16:16 ]
  zaterdag 1 december 2012 @ 14:12:59 #28
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_119811222
Ik ga mezelf er ook in verdiepen, scheer mezelf op dit moment met Gilette Fusion en dat gaat prima. Maar ik wil mezelf verwennen met een mooi krabbertje, zie alleen door de bomen het bos niet meer.
Zware krabber, lichte krabber, meteen een topper kopen (duurder) of eerst een wat minder dure (beginner). Zo'n goude krabber lijkt me super, maar waar in Nederland kun je die halen?
Ik scheer mezelf 2-3 keer per week, en dat gaat zonder bloeden 2 passes (wtg en daarna atg) (wissel mijn cartridges op tijd) en gebruik op dit moment nog scheerschuim uit een bus, maar dat gaat ook veranderen. Alleen boven mijn bovenlip heeft soms wat uitslag na het scheren.
Dus, waar heb ik de meeste keus uit krabbers, en wat zijn aanraders?
Mesjes koop ik wel een proef pakket met verschillende mesjes, maar bij de krabbers is hulp welkom.
pi_119811998
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 22:13 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Deze is dus overgebleven.

Ik herhaal de vraag;

Maken jullie de zone eerst warm voor het scheren?

Ik zelf doe dit altijd met warm water voordat k ga scheren.
Wakker worden, pissen, water drinken, warm water op de bakkes, proraso preshave op de bakkes, insmeren met proraso scheerzeep en scheren. Daarna pas douchen.
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_119814168
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 00:12 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Maffe joden? Voor zover ik weet worden de HEMA mesjes door ASR Co (American Safety Razor Company) gemaakt onder de Personna vlag.
En met uitzondering van die med preps en die andere die daar op lijken komen die allemaal uit een fabriek in Israël waar ook die Crystals vandaan komen en zo;)
Niet echt relevant maar ik vind ze niet zo fijn. Ik kreeg een beetje irritatie van die dingen, maar dat zal wel techniek zijn geweest. Ik had veel meer schik met mijn eerste Derby's. In ieder geval vond ik ze, net als die Gillette/Wilkinson dingen uit India, een beetje te bot. De prijs is wel goed maar op internet kun je 5 Derby's ook kopen voor ¤1 en die zijn m.i. veel fijner.

quote:
Gewoon een Vergulde Hand met een simpele Omega kwast is al heel wat beter dan de koude kwak uit een bus. Het is zeker geen topspul, maar voor het geld (8e?) bij het kruidvat zou ik het zeker even proberen. Dan kan je altijd nog een duurdere kwast en TOBS kopen oid.
Zo'n goedkope Vergulde Hand kwast is echter drie keer niks, ik stapte gelijk over naar een Mühle silvertip :) . ¤60 of zo maar wel een heel stuk fijner.

En Vergulde Hand zeep is veel goedkoper dan ¤8 trouwens.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  zaterdag 1 december 2012 @ 17:45:11 #31
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_119817115
Zonet weer geschoren! ^O^ Het Muhle scheermes werkt top! Alleen m'n kwast is nog behoorlijk hard, 't is een Omega boar. Hopelijk wordt 'ie naar een tijdje nog wat zachter. M'n aftershave balsem brandde ook behoorlijk, maar voor de rest geen sneetjes of irritatie.

De Palmolive scheercrème schuimt wel een stuk makkelijker dan de Vergulden Hand scheerzeep. Leuk om dat uit te testen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 22:23 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
De scheerkwast en zeep heb ik achterwegen gelaten, en gewoon kant-en-klaar schuim gekocht. Mijn eerst volgende aankoop wordt zeker een kwast, een kom en een zeepje.

Iemand die wat kan aanbevelen?
Scheerzeep of scheercrème kan je op de markt kopen, Palmolive of Vergulden Hand, het kost je bijna niets. Via het internet en bij speciaalzaken kan je betere en luxer zeep kopen.

Een kwast heb je al vanaf ¤5,50,- maar ik merk wel dat die erg hard zijn. Badger is een stuk zachter, maar ook veel duurder.

[ Bericht 49% gewijzigd door Geelman op 01-12-2012 17:52:12 ]
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_119818150
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 17:45 schreef Geelman het volgende:
Zonet weer geschoren! ^O^ Het Muhle scheermes werkt top! Alleen m'n kwast is nog behoorlijk hard, 't is een Omega boar. Hopelijk wordt 'ie naar een tijdje nog wat zachter. M'n aftershave balsem brandde ook behoorlijk, maar voor de rest geen sneetjes of irritatie.

De Palmolive scheercrème schuimt wel een stuk makkelijker dan de Vergulden Hand scheerzeep. Leuk om dat uit te testen.

[..]

Scheerzeep of scheercrème kan je op de markt kopen, Palmolive of Vergulden Hand, het kost je bijna niets. Via het internet en bij speciaalzaken kan je betere en luxer zeep kopen.

Een kwast heb je al vanaf ¤5,50,- maar ik merk wel dat die erg hard zijn. Badger is een stuk zachter, maar ook veel duurder.
Ik vind het leuk, maar ik wil er niet te veel geld aan uit geven. Wat kan je aan raden voor kwast, die misschien wel in een webshop te bestellen is. Zelf vond ik deze kom wel mooi : http://www.scheersalon.nl(...)muhle-zeepbakje.html

In combinatie met deze zeep:

http://www.scheersalon.nl(...)arde-scheerzeep.html

Verder vind ik dat de kwasten zeer snel in prijs oplopen.
pi_119819635
Ik had even een vraag, en ik denk dat ik het hier het best kan stellen.

Ik heb best een zware baardgroei (en daar ben ik blij mee :P), en scheer gewoon met Gilette Mach 3 scheermesjes. In het begin werkte die gewoon prima en had ik nergens problemen mee.

Maar nu heb ik een lange tijd donkere vlekken rond mijn mond (niet groot, en ook niet zo opvallend, maar het irriteert mij wel), alsof het haartjes zijn die door mijn huid heen schijnen.

Maar ik vroeg mij af wat ik er aan kan doen? Omdat het maar een klein beetje is trek ik de haartjes er soms uit met een pincet. Maar dat is best irritant en vermoeiend.

Op een site las ik dat het veroorzaakt kan worden als je tegen de haartjes in scheert. Dat doe ik mijn hele leven al omdat dan sneller en beter gaat :')
  zaterdag 1 december 2012 @ 23:43:03 #34
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_119828905
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 18:21 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:

[..]

Ik vind het leuk, maar ik wil er niet te veel geld aan uit geven. Wat kan je aan raden voor kwast, die misschien wel in een webshop te bestellen is. Zelf vond ik deze kom wel mooi : http://www.scheersalon.nl(...)muhle-zeepbakje.html

In combinatie met deze zeep:

http://www.scheersalon.nl(...)arde-scheerzeep.html

Verder vind ik dat de kwasten zeer snel in prijs oplopen.
Kommetje haal je voor minder dan een euro bij de Action. Het zeepbakje van Vegulden Hand is afsluitbaar. Een kwast is inderdaad wel duur ja. Ik heb nu een hele goedkope, maar die is nogal ruw.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_119828930
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 23:43 schreef Geelman het volgende:

[..]

Kommetje haal je voor minder dan een euro bij de Action. Het zeepbakje van Vegulden Hand is afsluitbaar. Een kwast is inderdaad wel duur ja. Ik heb nu een hele goedkope, maar die is nogal ruw.
Ik vind het model van de kom mooi, zouden ze zulke soort kommen ook bij de Action hebben?
  zaterdag 1 december 2012 @ 23:45:33 #36
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_119828993
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 23:43 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:

[..]

Ik vind het model van de kom mooi, zouden ze zulke soort kommen ook bij de Action hebben?
Nee, dan heb je gewoon een simpel kommetje van aardewerk. Maar het functioneert even goed. Die kwast van ¤30,- lijkt me prima. (Van de site die je linkte)
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_119829072
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 23:45 schreef Geelman het volgende:

[..]

Nee, dan heb je gewoon een simpel kommetje van aardewerk. Maar het functioneert even goed. Die kwast van ¤30,- lijkt me prima. (Van de site die je linkte)
Deze ziet er inderdaad goed uit : http://www.scheersalon.nl(...)t-%28graudas%29.html

Heb je toevallig nog wat informatie m.b.t zeep e.d?
  zaterdag 1 december 2012 @ 23:50:12 #38
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_119829127
Ik heb Vergulden Hand geprobeerd en Palmolive scheercrème. De scheercrème schuimt in ieder geval makkelijker en beter. Maar hier kan je ook weer in heel andere prijsklassen winkelen.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_119829186
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 23:50 schreef Geelman het volgende:
Ik heb Vergulden Hand geprobeerd en Palmolive scheercrème. De scheercrème schuimt in ieder geval makkelijker en beter. Maar hier kan je ook weer in heel andere prijsklassen winkelen.
Oké, ik had nog een vraag, is een pre shave noodzakelijk?
  zaterdag 1 december 2012 @ 23:54:20 #40
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_119829265
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 23:51 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:

[..]

Oké, ik had nog een vraag, is een pre shave noodzakelijk?
Daar zijn de meningen over verdeeld. Ik heb het nog niet getest.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_119830258
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 23:51 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:

[..]

Oké, ik had nog een vraag, is een pre shave noodzakelijk?
Nooit gebruikt, geen behoefte aan ook...
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_119834566
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 16:04 schreef IPA35 het volgende:

[..]

En met uitzondering van die med preps en die andere die daar op lijken komen die allemaal uit een fabriek in Israël waar ook die Crystals vandaan komen en zo;)
Niet echt relevant maar ik vind ze niet zo fijn. Ik kreeg een beetje irritatie van die dingen, maar dat zal wel techniek zijn geweest. Ik had veel meer schik met mijn eerste Derby's. In ieder geval vond ik ze, net als die Gillette/Wilkinson dingen uit India, een beetje te bot. De prijs is wel goed maar op internet kun je 5 Derby's ook kopen voor ¤1 en die zijn m.i. veel fijner.

[..]

Zo'n goedkope Vergulde Hand kwast is echter drie keer niks, ik stapte gelijk over naar een Mühle silvertip :) . ¤60 of zo maar wel een heel stuk fijner.

En Vergulde Hand zeep is veel goedkoper dan ¤8 trouwens.
Niet echt relevant nee. Personna Red wordt in Israel gemaakt en wordt beschouwd als één van de meest gewaardeerde messen.

Wie heeft het over een Vergulde Hand kwast? Vind je het vreemd dat een 60e silvertip kwast een heel stuk fijner is dan een 6e Omega kwast? Wie heeft het over Vergulde Hand zeep van 8e? Ik zeg dat een set VH zeep met een Omega (boar) ongeveer 8e kost. Daarvan is 2e VH (1,60e) en de rest de Omega kwast. Beter eerst goed opschuimen leren met een kwast van 6e, dan meteen een kwast van 60e vernaggelen. :)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-12-2012 05:57:41 ]
  zondag 2 december 2012 @ 13:03:36 #43
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_119839198
Goede tip! Als deze kwast stuk gaat is dat niet erg, een kwast van 60e is duur leergeld...
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
  zondag 2 december 2012 @ 13:29:47 #44
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_119839865
Als je goede en goedkope zeep wil moet je Arko kopen. Schuimt heel erg goed en 2,50¤ per reep.

Ik had mijn dassenhaar kwast van een Chinees van eBay, was er ¤8 voor kwijt, niet slecht voor de prijs maar ik gebruik het echt nooit, de zeep ook niet echt. Gewoon uit de douche gelijk scheren terwijl de haren nog nat zijn.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_119839915
Is deze kwast goed om mee te beginnen? http://www.bol.com/nl/p/v(...)st/9200000005182637/ Of kan ik beter een klasse hoger gaan zitten?
pi_119841244
Was mijn eerste, geen fan.

Omega is wel een gerenommeerd merk, ook qua varkenshaar.
Mühle is ook wel prima. Ik hoorde dat hun synthetische silvertip redelijk in de buurt van het echte spul komt tegen een lagere prijs. Maar goed, ik kan daar niet over oordelen.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  zondag 2 december 2012 @ 16:21:24 #47
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_119844453
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2012 13:29 schreef Drinky het volgende:
Als je goede en goedkope zeep wil moet je Arko kopen. Schuimt heel erg goed en 2,50¤ per reep.

Ik had mijn dassenhaar kwast van een Chinees van eBay, was er ¤8 voor kwijt, niet slecht voor de prijs maar ik gebruik het echt nooit, de zeep ook niet echt. Gewoon uit de douche gelijk scheren terwijl de haren nog nat zijn.
Gebruik je geen kwast?! Hoe doe je dat dan?
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
  zondag 2 december 2012 @ 16:21:55 #48
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_119844464
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 13:32 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Is deze kwast goed om mee te beginnen? http://www.bol.com/nl/p/v(...)st/9200000005182637/ Of kan ik beter een klasse hoger gaan zitten?
Een Omegakwast kost ¤5,60 of zo.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_119844613
Dubbel.
pi_119844623
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 16:26 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:

[..]

Ik heb zojuist Proraso scheercrème en een varkenshaar kwast besteld, op aanraden van Akantha.
  zondag 2 december 2012 @ 16:27:44 #51
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_119844657
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 16:26 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:

[..]

Nice! Dat gaat vast prima werken. Varkenshaar is in het begin wel vrij stug, maar prima om het te leren.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_119844706
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 16:27 schreef Geelman het volgende:

[..]

Nice! Dat gaat vast prima werken. Varkenshaar is in het begin wel vrij stug, maar prima om het te leren.
Precies, hij had ook nog wat andere redenen om een varkenshaar kwast te nemen, waar ik het wel mee eens was. Ook kan je beter een duurdere varkenshaar kwast nemen dan een goedkope dassenhaar kwast.
  zondag 2 december 2012 @ 16:29:18 #53
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_119844715
Nog een vraagje, hoe reinigen jullie je mes na het scheren? Als je 'm afspoelt, blijft er toch zeepaanslag op het mes zitten...
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
  zondag 2 december 2012 @ 16:30:11 #54
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_119844740
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 16:29 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:

[..]

Precies, hij had ook nog wat andere redenen om een varkenshaar kwast te nemen, waar ik het wel mee eens was. Ook kan je beter een duurdere varkenshaar kwast nemen dan een goedkope dassenhaar kwast.
Vertel! Ik ben daar wel benieuwd naar! Maar een kwalitatief goede varkenskwast is uitstekend hoor.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_119844809
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 16:30 schreef Geelman het volgende:

[..]

Vertel! Ik ben daar wel benieuwd naar! Maar een kwalitatief goede varkenskwast is uitstekend hoor.
Quote van Akantha:

quote:
Dat kun je doen het probleem is wel dat een goedkopere dassenharen kwast slechter is dan een kwaliteits varkensharen. Verder is een dassenkwast niet zo stug, dus je moet er meer mee uitkijken met roeren in je scheerzeep geloof ik.

Nou ik gebruik een varekensharen omdat ik tegen het martelen van dassen in China ben. En een goeie dassenkwast al gauw 40 euro kost. En een goeie varkens 10-20
  zondag 2 december 2012 @ 16:35:12 #56
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_119844888
Terechte opmerking! ^O^

Logisch dat je dan voor varkenshaar gaat.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_119846272
Marteling? Chinezen eten dassen (ze jagen er zelfs op met steun van de regering omdat ze een plaag zijn in sommige regio's) en de haren zijn een restproduct. Net als varkensharen overigens.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  zondag 2 december 2012 @ 18:18:07 #58
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_119848468
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 16:21 schreef Geelman het volgende:

[..]

Gebruik je geen kwast?! Hoe doe je dat dan?
Zoals ik al zei gewoon na het douchen gelijk scheren als m'n gezicht nog nat is en de haartjes zacht zijn. Heb al in jaren geen scheerzeep en kwast gebruikt.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  zondag 2 december 2012 @ 18:18:38 #59
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_119848483
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2012 18:18 schreef Drinky het volgende:
ouchen gelijk scheren als m'n gezicht nog nat is en de haartjes zacht zijn. Heb al in jaren geen scheerzeep en kwast gebruikt.
Glijdt dat goed genoeg dan?
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
  zondag 2 december 2012 @ 18:20:29 #60
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_119848545
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 18:18 schreef Geelman het volgende:

[..]

Glijdt dat goed genoeg dan?
Voor mij wel, ga zelfs tegen de richting in.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')