abonnement Unibet Coolblue
pi_119755149
• Als de uitslag gebaseerd zou zijn over hoeveel er deze week over de kandidaten wordt gepraat, dan zou de uitslag er voor deze week uit zien:
quote:
1. Sandra van Nieuwland
2. Johannes Rypma
3. Barbara Straathof
4. Floortje Smit
5. Tessa Belinfante
• Sandra heeft sinds haar auditie, 14 weken geleden, de top 15 van de iTunes top 200 nog niet verlaten.

• Procentueel gezien was het aantal mannen die de liveshows bereikte niet eerder zo laag.
Seizoen 1: 9* van de 24 - 37,5%
Seizoen 2: 15 van de 24 - 62,5%
Seizoen 3: 10 van de 32 - 31,25%
(Davy & Joshua zijn apart geteld)

....vul aan....
  Moderator donderdag 29 november 2012 @ 19:05:21 #2
9859 crew  Karina
Woman
pi_119755296
Goed idee Benny! Ik kom af en toe iets tegen wat eigenlijk te "klein" is voor een nieuw topic, toevallig vandaag nog, Henkjan Smits vindt dat de jury wel wat strenger mag zijn:

Henkjan Smits vindt The Voice-jury te positief
Henkjan Smits vindt de coaches in The Voice of Holland veel te mild. Hij heeft liever wat harder jurycommentaar. Dat vertelt hij donderdag in De Telegraaf. Smits vindt het jammer. “Het lijkt soms wel opgelegd door de producent dat het commentaar vooral positief moet zijn en niet te kritisch. Zo van: het is een gezellige vrijdagavondshow, er kijken kinderen, dus houd het vrolijk. Ik vind dat een goed jurylid bovenal eerlijk is. En die kinderen mogen ook best weten dat het een harde wereld is.“

Zelf was Smits prominent jurylid in uitzendingen, die nu door sommigen ‘afzeiktelevisie’ worden genoemd. “Ik heb er altijd voor gezorgd dat ik eerlijk ben tegen de kandidaten; beoordelen wat ze goed, maar ook wat ze níet goed doen. Later is dat wel eens bestempeld als afzeiktelevisie maken, maar zo heb ik dat zelf niet ervaren.”

Smits denkt bovendien dat het goed is als jury’s bestaan uit mensen achter de schermen, zoals hij zelf. “Ten tijde van Idols ging het voornamelijk om de zoektocht naar nieuw talent, dat was de primaire reden voor de jury. Nu zijn de juryleden zelf zangers, en in principe kiezen zij hun nieuwe collega’s en dus concurrenten.”

RTL 4 komt begin 2013 terug met X Factor, terwijl SBS 6 de nieuwe talentenshow The Next Pop Talent lanceert.
Bron
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_119755430
• Dit seizoen gaan de livetopics sneller dan het eerste seizoen.

Seizoen 1: 125 topics / 18 uitzendingen = 6.9 topics per uitzending
Seizoen 2: 131 topics / 18 uitzendingen = 7.3 topics per uitzending
Seizoen 3: 99 topics / 14 uitzendingen = 7.0 topics per uitzending

-Real life-uitzendingen niet meegenomen
-Uitzendingen seizoen 1 en 2 zijn inclusief extra sing-off uitzending(op zaterdag)
pi_119755475
• Van de kandidaten die nu nog over zijn komen er 3 uit Haarlem: Sandra, Leona en Ivar
pi_119778534
• Sandra van Nieuwland staat op 1, 2 én 3 in de single top 100. Het is in Nederland nooit eerder voorgekomen dat dezelfde artiest de volledige top 3 bezette van de hitlijst. Een scenario die het meest te vergelijken is met deze zijn The Beatles. Op 4 juli 1964 stonden er toen 4 Beatles-singles in de top 10.
pi_119789335
* Na de uitschakeling van Laurhhie zijn alle kandidaten weer langer dan Roel van Velzen.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_119945910
quote:
2s.gif Op woensdag 5 december 2012 08:30 schreef iBenny het volgende:
Overigens.... Sandra wordt de meest succesvolle talentenjachtdeelneemster genoemd. Maar is dat wel zo? Nielson, (ex-)kandidaat De Beste Singer-songwriter van Nederland, staat al 17 weken in de bovenste regionen van de top 40.

Hij staat nu, na 17 weken, op de 9de plaats in de top 40. In de single top 100 heeft hij na 19 weken de top 15 niet eens verlaten.

Sandra doet het iets minder...In de single top 100 heeft ze dan wel getopt met een nummer 1-positie, maar heeft binnen de 14 weken dat ze in die hitlijst staat een keer de 25ste plaats behaalt. In de top 40 staat ze ook lager dan Nielson. Waar hij op de 9de plaats staat, staat Sandra na 13 weken op de 13de plaats.

Nielson _O_
pi_119958836
quote:
14s.gif Op donderdag 29 november 2012 19:00 schreef iBenny het volgende:
• Als de uitslag gebaseerd zou zijn over hoeveel er deze week over de kandidaten wordt gepraat, dan zou de uitslag er voor deze week uit zien:

[..]

• Sandra heeft sinds haar auditie, 14 weken geleden, de top 15 van de iTunes top 200 nog niet verlaten.

• Procentueel gezien was het aantal mannen die de liveshows bereikte niet eerder zo laag.
Seizoen 1: 9* van de 24 - 37,5%
Seizoen 2: 15 van de 24 - 62,5%
Seizoen 3: 10 van de 32 - 31,25%
(Davy & Joshua zijn apart geteld)

....vul aan....
Tessa slechts vijfde. :'(
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 5 december 2012 @ 16:20:47 #9
109180 Woelli
you make the girls go wild
pi_119960244
quote:
14s.gif Op donderdag 29 november 2012 19:10 schreef iBenny het volgende:
• Van de kandidaten die nu nog over zijn komen er 3 uit Haarlem: Sandra, Leona en Ivar
Ivar woont in Haarlem, maar komt uit Deventer :P
pi_120197707
.......
pi_120198418
• Natascha Vergeer, een meisje dat de Battles niet doorkwam, heeft afgelopen vrijdag de Stem van de Bollenstreek gewonnen. Toch nog iets
pi_120203286
Natasha is toch dat blondharige jonge (een jaar of 18) kakmeisje?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_120219091
Kak vind ik niet zozeer, vond dat ze een middelmatige saaie stem had.
  Moderator woensdag 12 december 2012 @ 13:10:08 #14
375570 crew  Cyan9
pi_120226318
Dat mens dat in huilen uitbarstte omdat Janine zogenaamde in de battle voor haar ging staan? :')

Wat leuk..
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  Moderator woensdag 12 december 2012 @ 14:07:15 #15
9859 crew  Karina
Woman
pi_120228256
De Nederlandse band Racoon is vrijdag naast de Zweedse Songfestival-winnares Loreen de tweede gastact in de finale van The Voice of Holland. Dat heeft RTL 4 woensdag laten weten. De vier finalisten krijgen de kans om met één van de twee acts op te treden in de slotuitzending van de talentenjacht. De dames Floortje Smit en Leona Philippo treden op met Loreen, terwijl de heren Johannes Rypma en Ivar Oosterloo het podium zullen delen met Racoon.

Alle finalisten zingen verder een duet met hun coach(es) en het nummer van hun ‘blind audition’. Elke kandidaat sluit zijn of haar finale af met zijn of haar single.

Wie gaat winnen wordt nu nog uitsluitend door het publiek bepaald. Het aantal downloads van de singles, die sinds de halve finale beschikbaar zijn bij iTunes, telt mee voor de uitslag. Tijdens de uitzending kan men opnieuw stemmen.

De coaches geven na de optredens wel hun mening maar deze wordt niet meer uitgedrukt in een rapportcijfer en dit telt ook niet mee voor de uitslag.

Bron
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  Moderator woensdag 12 december 2012 @ 15:55:11 #16
375570 crew  Cyan9
pi_120231985
Alleen publiek? Oh jee..
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_120232474
quote:
99s.gif Op woensdag 12 december 2012 14:07 schreef Karina het volgende:
De Nederlandse band Racoon is vrijdag naast de Zweedse Songfestival-winnares Loreen de tweede gastact in de finale van The Voice of Holland. Dat heeft RTL 4 woensdag laten weten. De vier finalisten krijgen de kans om met één van de twee acts op te treden in de slotuitzending van de talentenjacht. De dames Floortje Smit en Leona Philippo treden op met Loreen, terwijl de heren Johannes Rypma en Ivar Oosterloo het podium zullen delen met Racoon.

Alle finalisten zingen verder een duet met hun coach(es) en het nummer van hun ‘blind audition’. Elke kandidaat sluit zijn of haar finale af met zijn of haar single.

Wie gaat winnen wordt nu nog uitsluitend door het publiek bepaald. Het aantal downloads van de singles, die sinds de halve finale beschikbaar zijn bij iTunes, telt mee voor de uitslag. Tijdens de uitzending kan men opnieuw stemmen.

De coaches geven na de optredens wel hun mening maar deze wordt niet meer uitgedrukt in een rapportcijfer en dit telt ook niet mee voor de uitslag.

Bron
Komen er wel nog twee artiesten? Zou inderdaad een 'faillissement' voor het programma zijn, als ze dat niet ff zouden regelen.
pi_120243322
Ironisch genoeg is het programma een slachtoffer geworden van haar eigen succes. Doordat in het buitenland dit programma is overgenomen en het ook daar een succes wordt is de competitie voor de A-artiesten veel groter geworden, daardoor kan het programma niet zo gemakkelijk als in het eerste seizoen een A-ster regelen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_120243564
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 09:01 schreef JRRY het volgende:
Kak vind ik niet zozeer, vond dat ze een middelmatige saaie stem had.
Als wij hetzelfde jonge blondharige meisje (ik kan geen andere bedenken) in gedachte hebben, dan vond ik haar best bekakt. Ik denk dat het mij opviel omdat ze wat 'prinsesjesgedrag' liet zien. Het verbaasde mij geenszins toen ik in een "het echte leven"-uitzending zag dat zij in een bovenmodale woning woont, een woning in Amsterdam die 3 keer zo groot is als een standaard rijtjeshuisje in de provincie.
Ik had verder niets tegen haar.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_120244968
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 20:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Als wij hetzelfde jonge blondharige meisje (ik kan geen andere bedenken) in gedachte hebben, dan vond ik haar best bekakt. Ik denk dat het mij opviel omdat ze wat 'prinsesjesgedrag' liet zien. Het verbaasde mij geenszins toen ik in een "het echte leven"-uitzending zag dat zij in een bovenmodale woning woont, een woning in Amsterdam die 3 keer zo groot is als een standaard rijtjeshuisje in de provincie.
Ik had verder niets tegen haar.
Neeu, dat was Nicola. Natascha is diegene die inderdaad zoals Cyan9 al zei, in huilen uitbarstte omdat die Janine voor haar ging staan in de Battle. Licht autistisch meisje wellicht.
pi_120245363
Ik haalde die twee namen inderdaad door elkaar.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  Moderator donderdag 13 december 2012 @ 11:37:35 #22
9859 crew  Karina
Woman
pi_120261856
En Wendy heeft ook een mening:
quote:
Wendy wil topkandidaten veiligstellen in The Voice
Wendy van Dijk denkt dat het goed is om de stemprocedures van The Voice of Holland volgend jaar aan te passen. Dat heeft ze laten weten aan Shownieuws. Van Dijk vindt het ongewenst dat een sterkandidaat als Sandra van Nieuwland vorige week strandde in de halve finale. “Ik zou bijna voorstellen dat je iemand mag veilig stellen. Dat één iemand veilig wordt gesteld voor de finale, door de coaches. Dat die er niet uit mag. Dat zou mij een goede oplossing lijken.“

Van Nieuwland scoorde tijdens The Voice maar liefst vier nummer 1-hits, maar de sms’ers besloten toch dat ze eruit moset. “Het is natuurlijk voor je gevoel heel krom dat als iemand in de hitparade op 1, 2, 3 en 4 staat, er dan uit ligt“, vertelt ze.

Dat er een hoop commotie ontstaat, vindt Van Dijk wle leuk. “Aan de andere kant vind ik de chaos die ontstaat doordat een Johannes door is met 85 procent van de stemmen, ook leuk. Dat maakt de show ook wel weer, dat er reuring ontstaat.”

“Maar ik ben het ermee eens dat een waanzinnig goede zangeres eigenlijk niet voor de finale eruit mag liggen.”
Bron
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_120274015
Mooi dat Wendy dit pleidooi houdt, al zou ik het op een andere manier oplossen, maar waarom noemt ze Tessa nu niet? Zij is eveneens zeer ten onrechte afgevallen. Waarom noemt ze Marx niet, een slachtoffer van de Johannes-hype die in ieder geval iets goeds toevoegde en kleur gaf.
Waarom noemt ze niet de slachtoffers van de gevechten, al die goede kandidaten die het tegen goede kandidaten moesten opnemen omdat de slechte kandidaten werden gespaard.
Het probleem is veel groter dan alleen de exit van Sandra.

Mijn oplossing zou zijn om:

Aan de coaches over te laten wie ze veilig stellen. Alleen als de coaches vinden dat twee kandidaten volstrekt aan elkaar zijn gewaagd dan vragen ze aan het publiek om te beslissen.

of

Een professionele jury te laten stemmen.

Ook een terugkeer naar het systeem van het eerste seizoen zou een forse verbetering zijn, toen mochten coaches elke uitzending (tot aan de finale) een kanidaat veilig stellen, enkel voor de overige kandidaten lag het log in de handen van de zeer arepresentatie lekenjury.
Een van de bovenstaande voorstellen zou echter beter zijn want in 1 team kunnen zomaar 3 zeer goede kandidaten zitten terwijl een ander team enkel uit muzikale kneusjes bestaat.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  Moderator zaterdag 15 december 2012 @ 19:17:20 #24
9859 crew  Karina
Woman
pi_120347861
Martijn Krabbé en Wendy van Dijk kunnen nog steeds niet zeggen of zij het nieuwe seizoen van X Factor gaan presenteren. Dat lieten zij vrijdag weten in Van Der Vorst Ziet Sterren. De agendakwestie is nog altijd niet opgelost. “Daar laat ik me niet over uit nog. Er wordt nog steeds druk over gepraat. Het is al eerder gezegd dat het vooral een agendakwestie is. Je weet precies hoe het gaat: programma’s hebben pas op het laatst een goede planning van de opnamedata“, zei Martijn.

Pas als die planning er is, kunnen knopen worden doorgehakt. “Bij ons geval gaat het dan om zes of zeven programma’s waar de agenda op afgestemd moet worden en dan moet er maar net een gaatje zijn. Daar wordt nu druk in gekeken en geschoven. Daar komt dan niets uit op een gegeven moment en dan wordt het wereldkundig.”

Er wordt al weken over de presentatie van X Factor gespeculeerd. “Boeiend is het ook weer niet, joh“, vindt Wendy van Dijk.

Bron

1 presentator in plaats van 2 lijkt me prima eigenlijk! En dan eentje voor de achter de schermen interviewtjes.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_120350086
Zouden ze TVoH dit jaar zo vroeg hebben beëindigd (in de vorige jaren na oud en nieuw) in de hoop dat meer mensen naar X-factor kijken? Voor mijn gevoel was X-factor de laatste jaren zoiets als een eenvoudig nagerecht na een lekker hoofdgerecht.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')