abonnement Unibet Coolblue
  Moderator vrijdag 4 januari 2013 @ 19:38:28 #126
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_121164541
Na gisteren gekleid te hebben, heb ik xvndaag mijn wagen in de SRP en de EX-P gezet. Hij glimt weer als een malle, nu maar hopen dat het langer dan twee weken blijft zitten.

Zijn er nog dingen die ik kan doen om de standtijd te vergroten? Na elke wasbeurt met een spraywax erover? Of met detailspray?
pi_121164966
De glans blijft wel langer dan 2 weken ;)
Optijd even wassen, niet teveel shampoo gebruiken.

Standtijd kun je vergroten door een spraywax te gebruiken, of door een Detailerspray met carnauba of sealant te gebruiken.. Denk dan aan CG Hybrid V7, Poorboys QD+, Dodo Red Mist, CarPro Reload, Auto-Finesse Finale (deze heeft ook iets van bescherming aan boord) bijv.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  Moderator vrijdag 4 januari 2013 @ 19:52:13 #128
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_121165119
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 19:48 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
De glans blijft wel langer dan 2 weken ;)
Optijd even wassen, niet teveel shampoo gebruiken.

Standtijd kun je vergroten door een spraywax te gebruiken, of door een Detailerspray met carnauba of sealant te gebruiken.. Denk dan aan CG Hybrid V7, Poorboys QD+, Dodo Red Mist, CarPro Reload, Auto-Finesse Finale (deze heeft ook iets van bescherming aan boord) bijv.
Maar de beading en sheeting niet ;(

Dus na het drogen insprayen met bijv QD+ en dan direct afnemen? Dan blijft de B&S ook langer? Of zou je daarvoor een spraywax van bijv. Mags moeten gebruiken?

Ik ben nogal fan van PB spullen :@
pi_121170555
Niks mis met PB spullen hoor :)

Bij gebruik van EX-P zou je sheeting toch echt enkele maanden goed moeten blijven..
Beading merkte ik op 2 wagens na 4,5 maand pas echte vermindering, en na 6 maanden compleet weg.
Voorbewerking was wassen/kleien/reinigen/polijsten en 2 lagen EX-P erop.

Heb je de EX-P wel lang genoeg laten curen?
Voor een sealant geldt de swipetest namelijk niet.
Laat EX-P met dit koude weer gerust een dik half uur tot drie kwartier zitten voordat je em uitwrijft.. Anders zul je een slechte standtijd overhouden.

De tweede laag zou ik dan ook pas 1 a 2 uur later aanbrengen nadat je de eerste uitgewreven hebt. Dit ivm uitharden van de eerste sealant laag.. Dan zou het helemaal optimaal moeten zijn.

QD+ is idd na het drogen gewoon opsprayen, verdelen met doekje en dan uitwrijven met een andere doek. Zelf merk ik met QD+ dat het vaak fijner werkt om de QD+ niet rechtstreeks op de lak te sprayen, maar juist op de doek waarmee je de QD+ ook inwerkt. Gewoon kijken wat voor jou het fijnst werkt.

B&S wordt hiermee ook verbeterd aangezien de EX-P laag door het wassen en buiten staan ook slijt. Maargoed, ik wil wel aangeven dat het met alleen EX-P toch al een heel wat maandjes goed moet gaan, mits je geen foam van de wasbox gebruikt of sterke concentraties shampoo.

Uiteraard kan een QD+ na een wasbeurt zeker geen kwaad. Het geeft altijd de auto altijd een net gewaxte look :)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  vrijdag 4 januari 2013 @ 22:06:01 #130
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_121171192
EX-P Staat standaard al op 30-60 minuten. Dus met dit koude/vochtige weer mag het langer.
Ik lees zelfs verhalen van mensen die hem > 12 uur erop laten zitten. :D
  Moderator vrijdag 4 januari 2013 @ 22:07:30 #131
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_121171255
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 21:52 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Niks mis met PB spullen hoor :)

Bij gebruik van EX-P zou je sheeting toch echt enkele maanden goed moeten blijven..
Beading merkte ik op 2 wagens na 4,5 maand pas echte vermindering, en na 6 maanden compleet weg.
Voorbewerking was wassen/kleien/reinigen/polijsten en 2 lagen EX-P erop.

Heb je de EX-P wel lang genoeg laten curen?
Voor een sealant geldt de swipetest namelijk niet.
Laat EX-P met dit koude weer gerust een dik half uur tot drie kwartier zitten voordat je em uitwrijft.. Anders zul je een slechte standtijd overhouden.

De tweede laag zou ik dan ook pas 1 a 2 uur later aanbrengen nadat je de eerste uitgewreven hebt. Dit ivm uitharden van de eerste sealant laag.. Dan zou het helemaal optimaal moeten zijn.

QD+ is idd na het drogen gewoon opsprayen, verdelen met doekje en dan uitwrijven met een andere doek. Zelf merk ik met QD+ dat het vaak fijner werkt om de QD+ niet rechtstreeks op de lak te sprayen, maar juist op de doek waarmee je de QD+ ook inwerkt. Gewoon kijken wat voor jou het fijnst werkt.

B&S wordt hiermee ook verbeterd aangezien de EX-P laag door het wassen en buiten staan ook slijt. Maargoed, ik wil wel aangeven dat het met alleen EX-P toch al een heel wat maandjes goed moet gaan, mits je geen foam van de wasbox gebruikt of sterke concentraties shampoo.

Uiteraard kan een QD+ na een wasbeurt zeker geen kwaad. Het geeft altijd de auto altijd een net gewaxte look :)
Ik heb hem vandaag een uur laten curen voordat ik hem uitwreef. Gerekend vanaf dat ik klaar was, dus dat zou geen probleem moeten zijn. Ik wilde na de volgende wasbeurt een tweede laag zetten, beetje afhankelijk van het weer.

Ik denk dat ik de vorige keer te kort heb laten curen, of dat de wagen niet goed schoon was. Bij het kleien kwam er enorm veel meuk nog af. En ook nu, was de applicator pad nog steeds zwart na afloop :X

Foam van de wasbox gebruik ik helemaal niet en heel veel shampoo ook niet, alleen maar wat er op de fles staat als hoeveelheid.

Het enige nadeel van PB vind ik, is dat je het niet in een winkel kunt halen :@

[ Bericht 3% gewijzigd door jitzzzze op 04-01-2013 22:29:12 ]
pi_121172844
@Goddelijk, dat klopt. Er zijn er echt bij die em 24 uur laten staan in een garage, voordat ze deze uitwrijven.

Met een graad of 20 kun je em gerust een uur laten zitten, maar met dit koude weer is langer dan een uur zeker wel aan te raden.. Maargoed, dan ben je afhankelijk van het weer, of je moet binnen kunnen staan.

Je applicator pad na afloop zwart is natuurlijk niet helemaal de bedoeling ;)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  vrijdag 4 januari 2013 @ 23:05:53 #133
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_121173987
1.5 uur laten staan, dan nog een keer EX-P erop. Goed uitwrijven is ook belangrijk. Daarna doe ik meestal een laagje Dodo Juice Supernatural eroverheen. Ultieme standtijd, prachtige glans. Auto ziet er nog steeds toppie uit, na 5 maanden :D
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  Moderator zaterdag 5 januari 2013 @ 09:09:09 #134
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_121184663
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 22:41 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
@Goddelijk, dat klopt. Er zijn er echt bij die em 24 uur laten staan in een garage, voordat ze deze uitwrijven.

Met een graad of 20 kun je em gerust een uur laten zitten, maar met dit koude weer is langer dan een uur zeker wel aan te raden.. Maargoed, dan ben je afhankelijk van het weer, of je moet binnen kunnen staan.

Je applicator pad na afloop zwart is natuurlijk niet helemaal de bedoeling ;)
Nou ja, ik moet gewoon buiten staan. En na een uur begon het een beetje te miezeren, dus echt veel keuze had ik niet meer toen ;( Volgende week een tweede laag, die hoop ik wel langer kan curen.

Wel gek dat mijn pad's zwart worden, helemaal omdat ik de wagen ook gekleid heb. Hoe zou dat toch komen? :@
  zaterdag 5 januari 2013 @ 12:55:37 #135
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_121188205
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 09:09 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Nou ja, ik moet gewoon buiten staan. En na een uur begon het een beetje te miezeren, dus echt veel keuze had ik niet meer toen ;( Volgende week een tweede laag, die hoop ik wel langer kan curen.

Wel gek dat mijn pad's zwart worden, helemaal omdat ik de wagen ook gekleid heb. Hoe zou dat toch komen? :@
Toch nog viezigheid. Misschien niet goed genoeg gekleid of vervuiling dat er niet af gaat met kleien.
  Moderator zaterdag 5 januari 2013 @ 13:08:29 #136
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_121188528
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 12:55 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Toch nog viezigheid. Misschien niet goed genoeg gekleid of vervuiling dat er niet af gaat met kleien.
Hoe vies kan een auto zijn :X Na een cleanerwax en kleien nog steeds vuil afgeven :')

Maar alles overwegend, zou je kunnen zeggen dat ik de SRP en EXP wel op een goede wijze heb aangebracht. En dat ik nog een tweede laag moet zetten en tussen door een spraywax zou kunnen gebruiken?
  zaterdag 5 januari 2013 @ 13:39:19 #137
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_121189412
Ik zou inderdaad een tweede laag EX-P erop doen en na het wassen bijhouden/boosten met een spraywax.
  Moderator zaterdag 5 januari 2013 @ 13:41:29 #138
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_121189482
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 13:39 schreef Goddelijker het volgende:
Ik zou inderdaad een tweede laag EX-P erop doen en na het wassen bijhouden/boosten met een spraywax.
Die tweede laag komt na de volgende wasbeurt. Zal volgende week wel zijn of over twee weken.

Wat is een goede spraywax? :@ Ik vind het belangrijk dat ik hem zonder dat het me al teveel tijd kost kan opzetten.
Kan je daarmee ook tussentijds bijv. vogelpoep weghalen? Of heb je daarvoor weer een detailerspray nodig?
pi_121218116
Pads die nog zwart worden kan meerdere oorzaken hebben.
Heb je alle naden wel goed gereinigd? Vaak zie ik dat dat een probleem is.

Wil je gewoon ff snel een beschermlaagje toevoegen, ga dan voor PB QD+, Dodo Red Mist of CarPro Reload bijv. Dat werkt lekker snel en effectief.
Of als je eens iets anders wilt; Nanolex Washcoat. Dan kun je na het wassen je auto in deze foam zetten, na enkele minute afspoelen en klaar. auto in de bescherming ;)

Vogelpoep weghalen doe je het beste door er een nat doekje op je leggen zodat het vuil los kan weken. Overigens daarna even met een detailspraytje naar keuze ff reinigen.. Klaar :p

[ Bericht 4% gewijzigd door PerryVogelbekdier op 06-01-2013 02:01:03 ]
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_121237717
Swissvax car bath.. Wat een bazenspul :9 . Ik Heb gedroogd met 'the absorber' maar ga eind van de maand kijken voor een compleet detail setje. Lijkt me leuk om zelf te doen ipv naar de poetser.
pi_121237787
ik heb vandaag mijn auto afgespoten en met een borstel wat vettige aanslag weggehaald. ook stofgezogen. kan er wel weer ff tegenaan :7
  Moderator zondag 6 januari 2013 @ 19:46:40 #142
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_121238303
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 01:46 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Pads die nog zwart worden kan meerdere oorzaken hebben.
Heb je alle naden wel goed gereinigd? Vaak zie ik dat dat een probleem is.

Wil je gewoon ff snel een beschermlaagje toevoegen, ga dan voor PB QD+, Dodo Red Mist of CarPro Reload bijv. Dat werkt lekker snel en effectief.
Of als je eens iets anders wilt; Nanolex Washcoat. Dan kun je na het wassen je auto in deze foam zetten, na enkele minute afspoelen en klaar. auto in de bescherming ;)

Vogelpoep weghalen doe je het beste door er een nat doekje op je leggen zodat het vuil los kan weken. Overigens daarna even met een detailspraytje naar keuze ff reinigen.. Klaar :p
De naden, dat zou best kunnen ja. Daar doe je weinig aan, ik zeker, ik rij zo'n 1000km in een week .
Binnenkort maar eens een flesje QD+ aanschaffen. :)
pi_121270194
Kan eigenlijk iemand me vertellen waarom je een dode stof als lak moet voeden?

Niet rottig bedoeld hoor, ik lees regelmatig detail topics maar ik zelf heb niet het geduld en tijd voor een full detail.
Bij mij is het meestal wassen, en 1x per jaar kleien en in de was.
  maandag 7 januari 2013 @ 15:19:55 #144
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_121270887
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 15:00 schreef guppie69 het volgende:
Kan eigenlijk iemand me vertellen waarom je een dode stof als lak moet voeden?

Niet rottig bedoeld hoor, ik lees regelmatig detail topics maar ik zelf heb niet het geduld en tijd voor een full detail.
Bij mij is het meestal wassen, en 1x per jaar kleien en in de was.
Hoe bedoel je 'dode stof' ?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_121271113
Ik gok omdat lak niet leeft.. Het is iig niet organisch.

Voeden is zeker niet verplicht Guppie. Het maskeert alleen swirls en je lak kan daardoor een diepere kleur krijgen. Verder doet het niks..
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_121279993
Hoe werken jullie met Red Mist? Ik heb het de laatste keer licht op m'n wagen beneveld na het wassen, toen afgedroogd en zoals eerder vermeld hier, nog een keer nagelopen met een mf doek. Echter is het echt superlastig om het helemaal weg te poetsen, ik blijf er iets van terug zijn (komt misschien door de vochtigheid omdat het wat later was?). Het resultaat is wel echt schitterend! En ik vind het vrij zuinig in gebruik.
  maandag 7 januari 2013 @ 22:36:57 #147
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_121291513
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 19:09 schreef mithrandirrr het volgende:
Hoe werken jullie met Red Mist? Ik heb het de laatste keer licht op m'n wagen beneveld na het wassen, toen afgedroogd en zoals eerder vermeld hier, nog een keer nagelopen met een mf doek. Echter is het echt superlastig om het helemaal weg te poetsen, ik blijf er iets van terug zijn (komt misschien door de vochtigheid omdat het wat later was?). Het resultaat is wel echt schitterend! En ik vind het vrij zuinig in gebruik.
Wassen -> Drogen -> 1 a 2 spraytjes per paneel op een mf doek -> inwrijven -> kort laten zitten -> uitwrijven met andere mf doek.
pi_121293018
Thx! Volgende keer proberen :))
pi_121300442
Op sommige lakken werkt het beter om eerst op een mf doek of pad te sprayen..
Heel vreemd, maargoed er zijn ook genoeg verschillende lakken tegenwoordig
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  Moderator woensdag 9 januari 2013 @ 07:43:35 #150
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_121341316
Één van mijn collega's vroeg zojuist of ik nieuwe velgen had gekocht.

Ze zijn 17 jaar oud, beetje poetsen en wheel sealent doet wonderen :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')