abonnement Unibet Coolblue
pi_126042301
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 22:49 schreef jelfrikandel het volgende:

[..]

k zal t eens proberen als k eraan denk dan, probleem is dat k pas de dag erna door heb dat t weer zo een situatie was en ik midden in zo een situatie me niet op mn kop laat zitten zegmaar.
Ik ken het :) Dan is het een "oh ja" momentje de ochtend erna. Het heeft mij ook bijna een jaar geduurd voordat ik het echt goed kon. Trouwens als je in een droom de gedachte hebt dat je droomt en wakker kan worden dan in je handen klappen, hoe raar je ook word aangekeken :D Dan kan je de droom weer verlengen
🐱
  vrijdag 3 mei 2013 @ 22:57:25 #53
389399 jelfrikandel
speciaal met ketchup
pi_126042617
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 22:51 schreef GekkePoes het volgende:

[..]

Ik ken het :) Dan is het een "oh ja" momentje de ochtend erna. Het heeft mij ook bijna een jaar geduurd voordat ik het echt goed kon. Trouwens als je in een droom de gedachte hebt dat je droomt en wakker kan worden dan in je handen klappen, hoe raar je ook word aangekeken :D Dan kan je de droom weer verlengen
Hahha echt? Blijft een raar iets, dat dromen...
pi_126042731
heeft dan ook NIEMAND Insidious gezien?
1 op de 6 mensen heeft 5 anderen om zich heen
-Harry Jekkers
pi_126042946
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 22:57 schreef jelfrikandel het volgende:

[..]

Hahha echt? Blijft een raar iets, dat dromen...
Op één of andere manier ben je dan half aan het dromen of hoe dat ook heet, en komt er een stuk bij vanuit je "wakkere" hersengebiedjes. en dan kan het levensecht lijken :D En door te klappen worden je gedachten afgeleid van het wakker worden. je kan ook gaan springen. als je maar iets doet wat je normaal niet zou doen.
🐱
  vrijdag 3 mei 2013 @ 23:15:01 #56
389399 jelfrikandel
speciaal met ketchup
pi_126043472
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 23:04 schreef GekkePoes het volgende:

[..]

Op één of andere manier ben je dan half aan het dromen of hoe dat ook heet, en komt er een stuk bij vanuit je "wakkere" hersengebiedjes. en dan kan het levensecht lijken :D En door te klappen worden je gedachten afgeleid van het wakker worden. je kan ook gaan springen. als je maar iets doet wat je normaal niet zou doen.
t probleem is alleen dat je daar aan moet denken op dat moment. Heb best vaak bewuste dromen, dat je met een kneiterlekker wijf in bed ligt of aan het racen ben met de motor of auto of aan het vliegen maar controleren heb k eigk nog nooit aan geprobeerd. Ga het eens proberen.
pi_126044001
racedromen _O_
🐱
  vrijdag 3 mei 2013 @ 23:31:59 #58
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_126044229
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 13:08 schreef oLexie het volgende:

[..]

Haha geinig, ik kwam na het in slaap vallen in een kamertje (leek een beetje op die kamer uit Crash Bandicoot) met een gigantisch computerscherm en dan kon ik plaatjes kiezen waar ik over wilde dromen.

Maargoed, iemand een idee hoe je dus niet lucide droomt? :')
Ik heb het de laatste tijd echt heel erg en ik word er gek van, kan amper wakker worden en de eerste twee uur voel ik me een zombie. Heb het idee dat dromen en met name lucide echt heel veel energie kosten.

Droom sowieso achterlijk veel, stuk of zes per nacht en het is verveeeeeeeeeelend. Ik wil gewoon slapen. :(
Ik heb ook zo'n periode gehad als jij nu hebt, met 6 tot 7 dromen per nacht (en dat ook nog gedetailleerd kunnen opnoemen ook), regelmatig slaapverlammingen en daaruit volgende lucide dromen.
Het was in mijn geval gekomen doordat ik me er teveel mee bezighield. Sowieso elke dag mijn dromen opschrijven of aan iemand anders vertellen, verhalen schrijven die gebaseerd zijn op dromen van me, bewust slaapverlammingen opwekken zodat ik in een lucide droom kon raken... na een tijd werd dat teveel en sloegen de stoppen door.

Het enige wat ik gedaan heb is een mentaliteitverandering: In plaats van naar bed gaan zodat ik éindelijk weer kon dromen, naar bed gaan zodat ik kon slapen. Had ik een slaapverlamming? Gelijk eruit stappen. Daarna heb ik ontdekt dat ik tijdens de slaapverlamming in slaap viel.
Wat is er gebeurd daarna? Zodra ik een slaapverlamming krijg, kom ik tot rust en slaap ik nog harder Prins Friso. Gewoon het idee dat ik in slaap val... heerlijk. Dat moet je koesteren.

Hopelijk heb je iets aan mijn langdradige verhaal. En voor de mensen die lucide willen dromen wil ik ook best een langdradig verhaal schrijven.
Kaleidoscopiklimax
  vrijdag 3 mei 2013 @ 23:38:07 #59
317952 geldwolf
De echte Henk en Ria
pi_126044485
Dromen dat je migraine heb, en de volgende dag zitten te denken 'wtffff. Ik had migraine' kutdromen...
en een poot van snuffel de hond
  vrijdag 3 mei 2013 @ 23:56:03 #60
234802 Stephanti
Stuh-fahn-tie
pi_126045238
Ik heb weleens een tijdje lucide gedroomd, en me daar ook mee bezig gehouden. Ik kon dan eens per week of twee weken mijn droom "sturen" tot op zekere hoogte. 't Waren wel echt geweldige dromen, totaal geen nare ervaringen gehad :)

De laatste jaren heb ik dat eigenlijk nooit meer, maar ik ben er ook niet meer mee bezig. Als ik uitslaap, wat echt zelden voorkomt, dan zou ik denk ik wel weer eens een lucide droom kunnen hebben. Heb dan namelijk weleens dat ik van de ene droom in de andere beland en telkens denk wakker te worden, maar dan zit ik dus in een andere droom. Ik ben dan ook vaak heel bewust bezig wakker te worden door mijn ogen open te doen, maar dat lukt niet. Of ik denk dat het lukt, maar dan zit ik dus weer in een andere droom :P vaak zijn dat dan juist weer vervelende dromen, dus dan ben ik blij als ik écht wakker ben.
pi_126045248
Slaap verlamming. Regelmatig last van.

Blinde paniek. Helemaal als je met het hoofd in je kussen ligt en je voor je gevoel stikt.

En als je stikt in je onderbewustzijn dan schrik je wakker, gierend naar zuurstof.

Kut wakker worden hoor...
Puddi
pi_126045491
Een deel een voor je onderzoek maken en dan na 20 posts al stoppen met postsen :')
It's not too late to change your hikikomori ways!
pi_126106359
Vroeger kon ik altijd lucide dromen. Kon tot op zekere hoogte ook sturen. Zoals vliegen (maar dan vaak net niet hoog of snel genoeg), erotische dromen afdwingen (maar dan vaak wakker worden net als het leuk werd), onkwetsbaarheid enzo. Het leukste vond ik eigenlijk nog dat ik kon wakker worden wanneer ik dat wilde. Door met mijn hoofd te schudden. Monster op me af? Hoofd schudden en ik werd wakker voor de nachtmerrie echt eng werd. Kon mijn dromen ook tot jaren later onthouden.
In de loop der jaren is het steeds minder geworden en nu droom ik nog slechts sporadisch lucide. Als het gebeurt zit ik meer panisch te beslissen hoe en wat ik wil doen dan daadwerkelijk van de droom te genieten.

Misschien moet ik ook eens gaan oefenen. In ieder geval proberen de droom te onthouden, dat is vaak een goed teken. Door je niet-functionerende kortetermijnsgeheugen (er wordt niets geschreven naar je langetermijnsgeheugen) ben je vaak je dromen vergeten voor je goed en wel op de plee zit of hebt omgedraaid midden in de nacht. Als je je dat bewust bent kun je tijdens de wakkere momenten je droom weer voor de geest proberen te halen. Vaak komen er dan flarden terug.

Over die trigger heb ik wel vaker gelezen. Je hersencentra die logica regelen functioneren niet tijdens je dromen. Vandaar dat je de meest bizarre en onlogische dingen meemaakt zonder dat je denkt 'WTF???'. Je focussen op iets alledaags wat lastig in een droom goed te krijgen is iets dat je kan helpen lucide te worden.

Mijn eigen trigger is vaak onder water kunnen ademen. Als ik toevallig een keer een droom heb waar ik onder water ben, komt er vaak ineens de realisatie 'ík droom!'.
beter een knipoog dan een blauw oog
  zondag 5 mei 2013 @ 21:15:24 #64
331651 Spatieloos
Het komt wel goed, watje
pi_126106595
ik kan me niet herinneren dat ik er 1 had al heb ik wel het gevoel dat ik ze vroeger had, zou wel me geheugen hebben gewist in 1 van die dromen, want daar kan toch alles.
Spatieboos
  zondag 5 mei 2013 @ 21:20:32 #65
346637 Ahmad1nejad
Droeftoeter
pi_126106879
wat is lucide dromen uberhaupt?
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
  woensdag 8 mei 2013 @ 23:18:49 #66
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_126243266
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 18:56 schreef Jahr00n het volgende:

[..]

Laten we het hopen, dan kan ik eindelijk eens een mokkeltje batsen.
Telt dat ook als een ontmaagding ?
  donderdag 9 mei 2013 @ 09:54:01 #67
390606 speciaal
It's in the name.
pi_126252509
Dat 1'tje is wel heel ambitieus denk je niet?
  donderdag 9 mei 2013 @ 10:41:06 #68
347224 SiennaForrest
Dat bepaal ik zelf wel uit!
pi_126253732
Hoe is het eigenlijk met TS? Is die nog wel wakker geworden uit zijn lucide droom of leeft ie nu daar verder? :P

Ik heb zo af en toe wel eens lucide dromen, best leuk voor een tijdje, omdat je dus bepaalde dingen kunt sturen. Soms vind ik het niet fijn, omdat ik dan zelfs in de nacht nog druk aan het denken ben. Ben dan minder uitgerust de volgende dag. ;)

Slaapverlamming ook veel last van gehad, met name last. Wat een vervelend iets is dat zeg. na dat soort momenten gaat het slapen voor meerder dagen echt slecht, gewoon door de herinnering. :(
''Ware rust is niet afwezigheid van beweging, het is evenwicht in de bewegingen.'
pi_126261184
Ik heb het vaak nadat ik xtc gebruikt heb en dan ga slapen :)
My dials are pupillated.
  donderdag 9 mei 2013 @ 18:07:17 #70
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_126270029
Bagger weg. Bitchfights via dm aub
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 12 mei 2013 @ 21:06:15 #71
332574 µ
alt-m
pi_126404026
జ్ఞ‌ా
  zondag 12 mei 2013 @ 23:03:55 #72
258756 Unmountable
Thinking out of your mind!
pi_126412110
Heb wel een keer gehad dat ik mezelf zegmaar wakker kon laten worden, valt dit hier ook onder?
Rozen zijn tieten, viooltjes zijn tieten, ik hou van tieten, tieten.
  maandag 13 mei 2013 @ 01:03:19 #73
259569 ZodiaX
..:: 0-Day all the way ::..
pi_126416908
Bij mij begint het probleem al bij het begin, de dromen opschrijven...

Dat zou ik dus ongeveer 1x in de maand doen ipv elke dag.
Ik droom eigenlijk nooit, ten minste niet dat ik het kan herinneren, heel af en toe eens dat ik het nog weet.

Lucide dromen zal er bij mij dus niet echt inzitten helaas.
┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
pi_126417009
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2012 18:47 schreef mr_chuck het volgende:
Iedereen heeft wel eens het geluk gehad een lucide droom te hebben!
Maar wisten jullie dat je gewoon met een beetje oefenen ook lucide kunt dromen?
Ik ga komende 2 weken oefenen en verschillende methodes gebruiken om een lucide droom te krijgen.
Ik laat elke dag een rapport achter, uiteindelijk kunnen we uit dit onderzoek kijken hoe we het best een lucide droom kunnen krijgen.
Deel je ervaringen in de reacties hieronder!
Commentaar is ook welkom als het maar positief is
Ik heb mega lucide dromen, ik kan ze zelfs sturen. Maar als je denkt dat het een zegen is NOT. Meer een nachtmerrie.
Lead, Follow or get Out of my Way !!!
pi_126417310
Soms droom ik en dan heb ik ook door dat ik droom en dan ga ik meestal vliegen, probleem is dan dat ik haast niet vooruit kom en dan zweef ik een beetje door de lucht. Zelfde met rennen, dan kom je ook geen meter voorruit.. :') FML
pi_126417410
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 01:07 schreef AndreaW het volgende:

[..]

Ik heb mega lucide dromen, ik kan ze zelfs sturen. Maar als je denkt dat het een zegen is NOT. Meer een nachtmerrie.
Dat is toch het hele idee van lucide dromen, dat jet het zelf kan sturen. Anders is het een gewone droom.
signatuurloos
  maandag 13 mei 2013 @ 01:50:59 #77
259569 ZodiaX
..:: 0-Day all the way ::..
pi_126417672
Pas trouwens op met Lucid dreams.

Je kan ook iets krijgen als Sleep paralysis
En dat wil je niet meemaken.
┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
pi_126417992
ik had er gisteren nog een. helemaal rond het huizenblok van mn geboortehuis gerend en gevlogen en alles bekeken maar veel dingen waren anders dan in het echt, dat was wel tof.
en toen keihard een heel stuk verderop gevlogen, was moeilijk om te stoppen. toen vond ik een winkelcentrum en ben ik daar naar binnen gegaan en daar waren allemaal massage salons, beetje creepy sfeertje. verder weet ik het niet meer.

heb het maar af en toe, als ik heel licht slaap, sochtens ofzo als ik al een keer wakker ben geworden.

t is wel vermoeiend slapen, lucide. je kan toch niet alles bepalen, want dan loop je vast. je moet de droom ook gewoon laten gebeuren zoals in een normale droom.
pi_126422470
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 01:50 schreef ZodiaX het volgende:
Pas trouwens op met Lucid dreams.

Je kan ook iets krijgen als Sleep paralysis
En dat wil je niet meemaken.
Dit.
Lead, Follow or get Out of my Way !!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')