abonnement Unibet Coolblue
pi_119687484
Beste ,

ik heb sinds een paar weken een 3d tv gekocht van lg
ik ben me suf aan het zoeken voor het volgende .

ik heb enkel een 3d tv en geen bley ray speler
ik heb nu een 3d film staan van cars , dit is een iso bestand , op welke manier kan ik deze film nu 3d afspelen op mijn tv ?

ik pieker me er suf over maar vind geen oplossing
pi_119688303
Ik heb zelf een Samsung 3d tv. ISO bestanden ben ik niet bekend mee, maar als ik een SBS (side by side) mkv film download, zet ik hem op mn harde schijf --> 3d knop op je afstandsbediening indrukken en SBS selecteren. Werkt nog verrassend goed
pi_119688492
3D Blu-Ray ISO kun je alleen via een mediaspeler die dat ondersteunt of via je computer afspelen.
pi_119707884
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 21:16 schreef Orion212 het volgende:
Ik heb zelf een Samsung 3d tv. ISO bestanden ben ik niet bekend mee, maar als ik een SBS (side by side) mkv film download, zet ik hem op mn harde schijf --> 3d knop op je afstandsbediening indrukken en SBS selecteren. Werkt nog verrassend goed
oke dit wist ik niet , ik heb op mijn tv wel nog nooit de SBS functie gezien
kan ik die film dan via mijn pc laten afspelen op de tv ?
pi_119707919
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 21:16 schreef Orion212 het volgende:
Ik heb zelf een Samsung 3d tv. ISO bestanden ben ik niet bekend mee, maar als ik een SBS (side by side) mkv film download, zet ik hem op mn harde schijf --> 3d knop op je afstandsbediening indrukken en SBS selecteren. Werkt nog verrassend goed
is dit dan een speciale harde schijf ? of gewoon een usb stick
pi_119708086
ik heb ook een vraagje over 3d, Ik heb een tv van sony met actieve 3d en een 3d bluray speler.
Heeft een bluray speler een eigen 3D omvormer hetzij actief het zij passief?
Of gaat zo'n apparaat er van uit dat de tv 3D ondersteuning heeft?

Dus als de speler een passieve 3D omvormer zou hebben, heb ik dan een passieve 3D bril nodig.
Of juist een actieve omdat de tv een actieve 3D omvormer heeft?
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_119708493
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 13:18 schreef sjoemie1985 het volgende:
ik heb ook een vraagje over 3d, Ik heb een tv van sony met actieve 3d en een 3d bluray speler.
Heeft een bluray speler een eigen 3D omvormer hetzij actief het zij passief?
Of gaat zo'n apparaat er van uit dat de tv 3D ondersteuning heeft?

Dus als de speler een passieve 3D omvormer zou hebben, heb ik dan een passieve 3D bril nodig.
Of juist een actieve omdat de tv een actieve 3D omvormer heeft?
tv actief 3d > actieve 3d brillen
I'm the motherfucking baboon
pi_119708673
oke, dank je :) ^O^
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_119710745
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 13:18 schreef sjoemie1985 het volgende:
ik heb ook een vraagje over 3d, Ik heb een tv van sony met actieve 3d en een 3d bluray speler.
Heeft een bluray speler een eigen 3D omvormer hetzij actief het zij passief?
Of gaat zo'n apparaat er van uit dat de tv 3D ondersteuning heeft?

Dus als de speler een passieve 3D omvormer zou hebben, heb ik dan een passieve 3D bril nodig.
Of juist een actieve omdat de tv een actieve 3D omvormer heeft?
Nee een Blu-Ray speler kan niet bepalen of het 3D signaal naar de televisie passief of actief is. Je televisie heeft 3D actief of 3D passief.
pi_119713390
kan ik dan een SBS (side by side) mkv film gewoon via mijn pc met hdmi kabel naar een 3d tv afspelen ?
pi_119715118
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 13:12 schreef moederjeanne het volgende:
oke dit wist ik niet , ik heb op mijn tv wel nog nooit de SBS functie gezien
kan ik die film dan via mijn pc laten afspelen op de tv ?
Via PC heb ik nog niet geprobeerd, maar ik kan door op de 3d knop van mn afstandsbediening te drukken, zowel bij 'normale' tv als via de harde schijf/USB stick dit menutje tevoorschijn toveren. Hoe het bij andere merken is weet ik niet..



Een SBS 3d film is als je hem gewoon met VLC oid afspeelt een beeld waar je 2x de film op ziet, naast elkaar (side by side). Alleen als je die 2 samenvoegt, dat wat een 3d tv doet, krijg je het 3d effect. Bij mij moet ik daarbij het middelste icoontje selecteren. Natuurlijk ook door de actieve samsung 3d brillen.

Verder gebruik ik een standaard 1TB Lacie externe harde schijf, maar ik heb het met verschillende andere schijven/USB sticks ook gedaan. USB2 of 3 maakt hierbij ook geen verschil.
pi_119716768
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 16:37 schreef Orion212 het volgende:

[..]

Via PC heb ik nog niet geprobeerd, maar ik kan door op de 3d knop van mn afstandsbediening te drukken, zowel bij 'normale' tv als via de harde schijf/USB stick dit menutje tevoorschijn toveren. Hoe het bij andere merken is weet ik niet..

[ afbeelding ]

Een SBS 3d film is als je hem gewoon met VLC oid afspeelt een beeld waar je 2x de film op ziet, naast elkaar (side by side). Alleen als je die 2 samenvoegt, dat wat een 3d tv doet, krijg je het 3d effect. Bij mij moet ik daarbij het middelste icoontje selecteren. Natuurlijk ook door de actieve samsung 3d brillen.

Verder gebruik ik een standaard 1TB Lacie externe harde schijf, maar ik heb het met verschillende andere schijven/USB sticks ook gedaan. USB2 of 3 maakt hierbij ook geen verschil.
Gelukt , maar heb nog 1 probleempje de ondertiteling klopt niet
de helft van de tekst staat links en de andere helft rechts -( hoe zou dit nu komen ?
pi_119718671
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 17:16 schreef moederjeanne het volgende:
Gelukt , maar heb nog 1 probleempje de ondertiteling klopt niet
de helft van de tekst staat links en de andere helft rechts -( hoe zou dit nu komen ?
Mooi dat het gelukt is, maar hoe het zit met de ondertiteling zou ik niet weten. Bij mij loopt die gewoon 'normaal', ook bij een SBS 3d film.
pi_119721458
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 18:06 schreef Orion212 het volgende:

[..]

Mooi dat het gelukt is, maar hoe het zit met de ondertiteling zou ik niet weten. Bij mij loopt die gewoon 'normaal', ook bij een SBS 3d film.
kan er mij misschien iemand zeggen waar ik zulke films kan afhalen of kan dit enkel via torrent
  woensdag 28 november 2012 @ 19:17:48 #15
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_119721517
Ik kom op usenet half SBS 3D tegen, wat is dat dan
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_119722584
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 19:17 schreef Stefan het volgende:
Ik kom op usenet half SBS 3D tegen, wat is dat dan
3D SBS is wanneer de twee beelden naast elkaar weergeven worden in een normale video. Het apparaat hoeft niet 3D te zijn om het af te kunnen spelen, maar wel om ook daadwerkelijk 3D te kunnen kijken.

3D half SBS is wanneer de video 1920x1080 is. Dan heb je dus niet de volledige resolutie en heb je voor elk oog een resolutie van 960x1080. Bij 3D full SBS is de resolutie 3840x1080 waarbij bij het delen van het beeld, voor beide ogen de resolutie 1920x1080 is.

3D SBS



[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 28-11-2012 19:41:09 ]
  woensdag 28 november 2012 @ 19:42:37 #17
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_119722783
Oke maar je moet nog wel een 3d tv hebben?
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_119724705
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 19:42 schreef Stefan het volgende:
Oke maar je moet nog wel een 3d tv hebben?
ik weet nu nog steeds niet waar ik sbs films kan afhalen ...
  woensdag 28 november 2012 @ 22:20:09 #19
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_119730800
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 20:18 schreef moederjeanne het volgende:

[..]

ik weet nu nog steeds niet waar ik sbs films kan afhalen ...
dat zegt stefan net, van usenet.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_119740257
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 16:37 schreef Orion212 het volgende:

[..]

Via PC heb ik nog niet geprobeerd, maar ik kan door op de 3d knop van mn afstandsbediening te drukken, zowel bij 'normale' tv als via de harde schijf/USB stick dit menutje tevoorschijn toveren. Hoe het bij andere merken is weet ik niet..

[ afbeelding ]

Een SBS 3d film is als je hem gewoon met VLC oid afspeelt een beeld waar je 2x de film op ziet, naast elkaar (side by side). Alleen als je die 2 samenvoegt, dat wat een 3d tv doet, krijg je het 3d effect. Bij mij moet ik daarbij het middelste icoontje selecteren. Natuurlijk ook door de actieve samsung 3d brillen.

Verder gebruik ik een standaard 1TB Lacie externe harde schijf, maar ik heb het met verschillende andere schijven/USB sticks ook gedaan. USB2 of 3 maakt hierbij ook geen verschil.
Ik heb inderdaad ook een 3D knop en/of menu instelling om over te schakelen naar 3D.
Maar van waar eigenlijk die verschillende instellingen, dus die links rechts en boven onder 3D weer gave waarvoor dienen die, want als ik die selecteer splitst hij het beeld maar dan liggen de verschillende beelden best een eind uit elkaar. Hoe wordt dat dan weer als 1 geheel 3D beeld weer gegeven? of merk je daar iets van met een actieve 3D bril?
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_119750609
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 19:42 schreef Stefan het volgende:
Oke maar je moet nog wel een 3d tv hebben?
Ja.

quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 19:16 schreef moederjeanne het volgende:
kan er mij misschien iemand zeggen waar ik zulke films kan afhalen of kan dit enkel via torrent
Via torrentsites, zoek op 3D SBS

quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 10:47 schreef sjoemie1985 het volgende:
Ik heb inderdaad ook een 3D knop en/of menu instelling om over te schakelen naar 3D.
Maar van waar eigenlijk die verschillende instellingen, dus die links rechts en boven onder 3D weer gave waarvoor dienen die, want als ik die selecteer splitst hij het beeld maar dan liggen de verschillende beelden best een eind uit elkaar. Hoe wordt dat dan weer als 1 geheel 3D beeld weer gegeven? of merk je daar iets van met een actieve 3D bril?
Ik heb de 2D --> 3D conversie (kan je op elk moment inschakelen, normale tv, HDD kijken, gamen etc), de SBS functie, en die laatste gebruik ik nooit. Geen idee waar die voor is. Voor mij werkt de SBS functie prima. Inderdaad zoals je zegt, nadat je die functie hebt geselecteert, zie je op je tv een wazig dubbel beeld wat een soort van over elkaar ligt. Je 3D bril maakt daar een dieptebeeld van. Ik heb The Lion King 3D op BluRay (afgespeeld op een ps3), en vergeleken met de torrent 3D versie zie ik nauwelijks verschil.

[ Bericht 1% gewijzigd door Orion212 op 29-11-2012 16:36:01 ]
pi_119750837
En als ik ook een vraag mag stellen zonder daar een nieuw topic voor hoef te open ben ik helemaal blij :)

Zijn die actieve brillen merk gebonden? Vind die brillen nog wel akelig duur en zou evt van ander een bril kunnen lenen en kijken of ik het wat vind :)
if you go chasing rabbits, And you know you're going to fall, Tell 'em a hookah smoking caterpillar, Has given you the call
pi_119750995
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 16:37 schreef afraid_tech het volgende:
Zijn die actieve brillen merk gebonden? Vind die brillen nog wel akelig duur en zou evt van ander een bril kunnen lenen en kijken of ik het wat vind :)
Ik weet niet of er universele varianten zijn. Ikzelf heb er 2 gekregen van Samsung bij de aankoop van mn tv, zaten gewoon in de doos. En heb er daarna nog 2 precies dezelfde bijgekocht op Marktplaats voor 30 eupi incl verzendkosten. Goed zoeken en dan vind je wel een leuke deal ;)

Edit: lenen lijkt me geen probleem, zolang de bril maar compatible is met de tv
pi_119751908
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 16:37 schreef afraid_tech het volgende:
En als ik ook een vraag mag stellen zonder daar een nieuw topic voor hoef te open ben ik helemaal blij :)

Zijn die actieve brillen merk gebonden? Vind die brillen nog wel akelig duur en zou evt van ander een bril kunnen lenen en kijken of ik het wat vind :)
Hangt ervan af welk model tv je hebt, de 2012 modellen zijn als t goed is iig uitgerust met bluetooth en werken naar het schijnt met een universeel protocol waardoor je ook de goedkopere Samsung brillen (rond de 19,-) zou moeten kunnen gebruiken met een Panasonic tv. Pin me er niet op vast though, ik heb deze informatie slechts van 1 bron. (review op één of andere techsite)
Je suis Charlie Sheen
pi_119752297
Zo'n (duurdere) bril kopen is opzich niet het probleem, maar om nou ergen tot aan de 80 euro te gaan besteden voor iets wat ik een keer gebruik vind ik zonde.

Ik heb btw een Sony en ik zou evt van Samsung een bril kunnen lenen.

Edit: ik ga het gewoon testen :)

[ Bericht 22% gewijzigd door afraid_tech op 29-11-2012 17:51:17 ]
if you go chasing rabbits, And you know you're going to fall, Tell 'em a hookah smoking caterpillar, Has given you the call
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')