abonnement Unibet Coolblue
pi_119673200


Een van de meest verslavende sporten die er bestaat: roeien. De sport waarin kracht, coördinatie en uithoudingsvermogen subliem gecombineerd moeten worden om de boot onder controle te houden terwijl men in een race ook nog aan tactiek moet denken. Een Nederlandse sport bij uitstek, maar bovenal: de mooiste sport die er bestaat.

Schroom niet om een vraag over roeien of (roei)ergometeren te stellen, wij zullen hem maar wat graag beantwoorden.

De volgende FOK!-leden roeien:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ons rijke verleden:

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 |

Belangrijke sites:

Foto's:
NLroei - Voor al uw foto's, de laatste weetjes en nog veel meer. Zo kan je er je eigen trainingslog op aanmaken zodat je kan bijhouden hoeveel kilometers je vaart.
Merijn Soeters - De huisfotograaf van de Roeien is op praktisch alle wedstrijden aanwezig en maakt zeer mooie plaatjes. Te herkennen aan de karakteristieke morsetekens!
Roeifotograaf.nl - Jorrit Salverda was vroeger huisfotograaf van Gyas, maar heeft tegenwoordig zijn aandachtsveld verbreed door ook andere verenigingen te fotograferen. Met succes! Prima kwaliteit!
Jan-Edwin.nl - Niet altijd aanwezig op wedstrijden (eigenlijk alleen op langebaan), maar de foto's zijn net als op NLroei en bij Jorrit prima te doen! Voor al uw Winterwedstrijden / H4K / Head nostalgie.
A-foto's - Pieter Appelman, oud-roeier van Okeanos, schiet eveneens frequent zijn foto's.
Aviron - relatief nieuwe website met foto's gemaakt door Wouter Nuijten van Vidar.

Algemeen
KNRB - De site van de Koninklijke Nederlandse Roeibond. Start je een wedstrijd? Controleer hier wie je tegenstand is via inschrijvingen.knrb.nl
KNSRB - Overkoepelende orgaan voor de studentenroeiverenigingen. Organiseert ook de mooiste wedstrijd van het jaar (de Varsity). Ook bereikbaar via www.varsity.nl
World Rowing / FISA - Site van FISA (Internationale Roeibond), met allerhande informatie. Zo kan je in de gaten houden wat er nou precies gebeurt op de Australische Nationale Kampioenschappen, en wat Olaf Tufte nou weer aan het uitspoken is op zijn boerderij in Noorwegen. Ook filmpjes van eerdere WK's te zien via Media!
RowingOne - Benieuwd naar het (roei)verleden van die ene toproeier? Hoop je te achterhalen hoe oud die leuke roeister van de wereldbeker is? Of wil je gewoon je ego strelen door jezelf te vinden in de database van de internationale roeiwereld?
Roei.tv - De site met allerlei bewegend beeldmateriaal omtrent de roeisport in al zijn facetten.
TopRow - Toprow biedt roeicursussen en bedrijfsroeien aan. De cursussen worden nu gegeven in onze roeicentra in Tilburg, Den Haag, Groningen en Rotterdam.

[ Bericht 0% gewijzigd door BEFEM op 27-11-2012 15:59:30 ]
pi_119673206
Prachtige titel al zeg ik het zelf _O_
pi_119673271
Haha zeker, erg toepasselijk;

Nog even over het verhaal, afgelasten of niet. Volgens mij maken we de wedstrijden ook af en toe te belangrijk. Natuurlijk moet je reizen en train je er een bepaalde periode hard voor, maar af en toe doen we net of de wereld vergaat als een wedstrijd afgelast wordt.
Ik ben me er van bewust dat ik als roeier ook dacht dat elke wedstrijd een bepalend moment in mijn leven was, maar als coach kun je wat beter relativeren en moet je dat denk ik ook doen. Ook als het gaat over met zieken/geblesseerden in de boot etc.
Het lijkt me dat er bij roeien ook meer fout kan gaan dan bij honkbal met slecht weer..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_119673966
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 14:28 schreef La_Tramposa het volgende:

Het lijkt me dat er bij roeien ook meer fout kan gaan dan bij honkbal met slecht weer..
als je de uit de hand glijdende ballen en knuppels wegdenkt valt het inderdaad best mee.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door flying-dutchman op 27-11-2012 16:07:43 ]
pi_119674585
Als voormalig zeiler vind ik dat er nog weleens wat veel gehuild wordt over weersomstandigheden bij wedstrijden.

Zeilers hebben het dan ook adequaat afgedekt, uit de Racing Rules of Sailing (die voor elke wedstrijd gelden):
quote:
PART 1
FUNDAMENTAL RULES
1 SAFETY
1.1 Helping Those in Danger
A boat or competitor shall give all possible help to any person or vessel in danger.
En iets verderop:
quote:
4 DECISION TO RACE
The responsibility for a boat’s decision to participate in a race or to continue racing is hers alone.
Misschien dat het invoeren van die regels bij roeien weinig zou veranderen in de wedstrijden zelf, maar wel in de instelling van deelnemers.
Barlid - "want van roeien word je moe"
pi_119675006
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 14:50 schreef flying-dutchman het volgende:

[..]

als je de uit de hand glijdende ballen en knuppels wegdenkt valt het inderdaad best mee.
En het feit dat je 20 meter over de honken heen glijdt :) Waren altijd de leukste wedstrijden, op een glad veld en iedereen die overal heen glijdt.

Als we toch aan het wijzigen zijn: kan bij mijn status alleen mijn naam neergezet worden?
pi_119676829
Mooie titel :-)

En zie ik nou goed dat je het topicnummer goed hebt aangepast na die misser van mijn kant? Nice!
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_119683003
quote:
0s.gif [b]

Als we toch aan het wijzigen zijn: kan bij mijn status alleen mijn naam neergezet worden?
Ananas, we hebben er een Skollie bij: Thomasg van EJZ! :-D
pi_119692439
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 11:27 schreef Grapjurk het volgende:

[..]

Gister was de bekendmaking. Is het gelukt?
Nope. Lag er bij de voorselectie al uit, ik zit in top C4. De reden die werd opgegeven was mijn knie.

Geluk bij een ongeluk weet ik nu, ik lig met de ziekte van Pfeiffer en een bacteriële infectie bij mijn ouders. Ben nog nooit zo ziek geweest, gaat nu pas net weer wat beter, na dik twee weken echt heel ziek zijn. Nu was ik in ieder geval al uitgeselecteerd, dus komt het wat minder hard aan dat ik voorlopig niet kan roeien, ten minste, dat is wel mijn eigen inschatting. De trap oplopen voelt nu al als de finale van de Najaars roeien.
pi_119693638
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 22:26 schreef LadyGrey het volgende:

[..]

Nope. Lag er bij de voorselectie al uit, ik zit in top C4. De reden die werd opgegeven was mijn knie.

Geluk bij een ongeluk weet ik nu, ik lig met de ziekte van Pfeiffer en een bacteriële infectie bij mijn ouders. Ben nog nooit zo ziek geweest, gaat nu pas net weer wat beter, na dik twee weken echt heel ziek zijn. Nu was ik in ieder geval al uitgeselecteerd, dus komt het wat minder hard aan dat ik voorlopig niet kan roeien, ten minste, dat is wel mijn eigen inschatting. De trap oplopen voelt nu al als de finale van de Najaars roeien.
Grote vraag is natuurlijk hoe je de ziekte van Pfeiffer hebt opgelopen ;) Een wild feestje op Asopos wellicht?

Hoe dan ook beterschap!
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 27 november 2012 @ 22:48:50 #11
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_119693825
Wat een water vanmiddag O+
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_119694756
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 22:45 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Grote vraag is natuurlijk hoe je de ziekte van Pfeiffer hebt opgelopen ;) Een wild feestje op Asopos wellicht?

Hoe dan ook beterschap!
Haha, nee, ik denk dat ik mijn vriend daar de schuld van mag geven. Overigens kwam het wel ineens opzetten na een wild feestje. Leuk zo'n lustrumweek :P .

Oh. Ik kan het natuurlijk nog steeds hebben opgelopen na een wild feestje op asopos, maar daar kan ik geen zekerheid over geven!

[ Bericht 7% gewijzigd door LadyGrey op 27-11-2012 23:10:19 ]
  FOK!fossiel dinsdag 27 november 2012 @ 23:22:28 #13
1455 Keroppi
kool kikker
pi_119695541
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 22:26 schreef LadyGrey het volgende:

[..]

Nope. Lag er bij de voorselectie al uit, ik zit in top C4.
Ook leuk! Lekker de OOCUZ opening starten, PE in het lang, Orcaslot etc etc
Chick on a mission
pi_119704867
Zo'n spannende tijd :D Vanavond een belangrijke ergotraining voor de jongens, en dan maar eens indelen wie in welke 8 komt. Jammer dat iedereen altijd zo laat inschrijft voor wedstrijden, zou leuk zijn om nu al naar de tegenstand te spieken :p
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_119706252
Zo weer terug van even naar de munt op en neer roeien. Kon me weer erg jong voelen... gemiddelde van de rest zal toch wel 2x mijn leeftijd zijn geweest.
pi_119750282
weten jullie of er nog andere verenigingen zijn die een LD4x gaan inschrijven op het NKIR? zou wel zielig zijn voor die Gyas meisjes anders..

Wij zijn iig ingeschreven! Daar komen we, rest van Nederland ;)

[ Bericht 37% gewijzigd door La_Tramposa op 29-11-2012 16:34:48 ]
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_119786218


Geen weg meer terug nu :D
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 30 november 2012 @ 17:31:11 #18
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_119786431
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 november 2012 17:24 schreef BEFEM het volgende:
[ afbeelding ]

Geen weg meer terug nu :D
_O_

Ik sta er ook op *O*

quote:
Coach: D_A
:+
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_119787999
Ik ook.
pi_119800285
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 november 2012 17:24 schreef BEFEM het volgende:
[ afbeelding ]

Geen weg meer terug nu :D
Jij liever dan ik, succes!
pi_119806059
waar zijn de ej achtenvan nereus? En ik sprak gisteren de coaches van okeanos,die zouden zich ook nog inschrijven..

P.s. Befem je bent gek :p
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 1 december 2012 @ 11:06:25 #22
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_119807500
DSB veld kan best wel een mooi potje worden als ik dit zo zie :7
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_119809968
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 08:22 schreef La_Tramposa het volgende:
waar zijn de ej achtenvan nereus? En ik sprak gisteren de coaches van okeanos,die zouden zich ook nog inschrijven..

P.s. Befem je bent gek :p
Dat vroeg ik me ook af, aangezien de rest van nereus wel gewoon in het systeem staat.
pi_119810125
Fijn als je voorspellingen uitkomen. Joop Alberda gaat orde scheppen in de chaos bij de KNRB. M.i. een goede zet van NOC*NSF - én een duidelijk signaal. Het zelfoplossend vermogen op Bosbaan 14 is in de ogen van Maurits Hendriks c.s. niet voldoende.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_119810764
Ik snap alleen die maar drie maanden niet, dit zijn nou niet de meest actieve maanden bij verenigingen volgens mij. Dus bij de bond ook niet?
Barlid - "want van roeien word je moe"
pi_119816593
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 11:06 schreef Dark_Angelus het volgende:
DSB veld kan best wel een mooi potje worden als ik dit zo zie :7
Onder andere natuurlijk maar er staan er wel een paar te optimistisch ingeschreven zo te zien. ;)
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_119821859
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 17:29 schreef pullup het volgende:

[..]

Onder andere natuurlijk maar er staan er wel een paar te optimistisch ingeschreven zo te zien. ;)
Als je de uitslagen van voorgaande jaren bekijkt lijkt het me inderdaad sterk dat iedereen die op 7 plat staat ingeschreven dat ook gaat halen :)
pi_119835384
Denk dat de inschrijvingen voor de sjaars achten nog wel wat zal gaan groeien, ongetwijfeld zijn nog niet overal alle schone sport verklaringen etc helemaal op orde voor de sjaars ploegen.

Edit:
En inderdaad op de Nereus site staat dit al:
http://www.nkindoorroeien.nl/inschrijvingen
pi_119850591
Ja, dat denk ik ook JW. Bovendien: de ploeg van Gyas en de combi Aegir/Gyas in het EJLD-veld staan juist niet op de site van Nereus. Afwachten dus.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_119852321
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 19:25 schreef WanEnOonlie het volgende:
Ja, dat denk ik ook JW. Bovendien: de ploeg van Gyas en de combi Aegir/Gyas in het EJLD-veld staan juist niet op de site van Nereus. Afwachten dus.
Die staan er wel, maar tussen de LEJ. Dus drie ploegen in totaal.
pi_119853306
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2012 20:10 schreef wvdwest het volgende:

[..]

Die staan er wel, maar tussen de LEJ. Dus drie ploegen in totaal.
Slordig.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_119880824
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 17:29 schreef pullup het volgende:

[..]

Onder andere natuurlijk maar er staan er wel een paar te optimistisch ingeschreven zo te zien. ;)
Op wie zet jij je geld?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 3 december 2012 @ 15:18:05 #33
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_119881329
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 15:04 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Op wie zet jij je geld?
Okeanos natuurlijk *O* *O*
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_119881932
Hmm, Nicole heeft al vaker onder de 7 getrapt he ;)
En Margriet volgens mij 7.03 aan het eind van haar eerste jaar..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 3 december 2012 @ 15:36:21 #35
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_119881969
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 15:35 schreef La_Tramposa het volgende:
Hmm, Nicole heeft al vaker onder de 7 getrapt he ;)
En Margriet volgens mij 7.03 aan het eind van haar eerste jaar..
Allemaal waar, kan een veld zijn waar iemand echt een goede dag heeft boven de rest kan uitstijgen maar ook de bekende namen zouden kunnen teleurstellen. Dus ik kijk er naar uit B-)
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_119883704
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 15:04 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Op wie zet jij je geld?
Margriet stiekem een beetje :)
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_119949218
Waarom doet de KNRB zaterdag niet mee met de minuut stilte? Of valt de NKIR niet onder de KNRB?

Ook in het roeien krijg je steeds meer gezeik op kamprechters en weet ik veel wat.

Misschien wat voor NLroei?
pi_119951248
quote:
5s.gif Op woensdag 5 december 2012 11:06 schreef BEFEM het volgende:
Waarom doet de KNRB zaterdag niet mee met de minuut stilte? Of valt de NKIR niet onder de KNRB?

Ook in het roeien krijg je steeds meer gezeik op kamprechters en weet ik veel wat.

Misschien wat voor NLroei?
Dat zou ik echt de grootste onzin vinden, als roeiers daar aan mee moesten doen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_119953877
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 12:12 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Dat zou ik echt de grootste onzin vinden, als roeiers daar aan mee moesten doen.
Het gaat om solidariteit en ook in het roeien komen zaken voor. Je wilt niet weten hoe vaak ik in mijn 3 dagen Skoll Cup organiseren ik briezende mensen in de finishtoren heb gehad die aan het schreeuwen waren en boos werden omdat de uitslagen 2 minuten te laat waren :')

Niet dat ik me daar veel van aantrek maar een hoop mensen krijgen een hoop gezeik en weet ik veel wat over zich heen terwijl zo'n beetje iedereen vrijwilliger is. Zeker kamprechters.

Het is niet iets wat alleen voor het voetbal geldt maar voor de hele sport en maatschappij. Is niet zo gek toch om dan daar met zo'n beetje alle bonden aan mee te doen? Er zijn meer bonden die er aan meedoen en zo laat je in ieder geval ook zien dat roeien voor iedereen is en he tniet zo elitair buiten de maatschappij staat.
pi_119956625
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 13:27 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Het gaat om solidariteit en ook in het roeien komen zaken voor. Je wilt niet weten hoe vaak ik in mijn 3 dagen Skoll Cup organiseren ik briezende mensen in de finishtoren heb gehad die aan het schreeuwen waren en boos werden omdat de uitslagen 2 minuten te laat waren :')

Niet dat ik me daar veel van aantrek maar een hoop mensen krijgen een hoop gezeik en weet ik veel wat over zich heen terwijl zo'n beetje iedereen vrijwilliger is. Zeker kamprechters.

Het is niet iets wat alleen voor het voetbal geldt maar voor de hele sport en maatschappij. Is niet zo gek toch om dan daar met zo'n beetje alle bonden aan mee te doen? Er zijn meer bonden die er aan meedoen en zo laat je in ieder geval ook zien dat roeien voor iedereen is en he tniet zo elitair buiten de maatschappij staat.
Ik vind het een loos gebaar. Iedereen doet eraan mee maar echt helpen doet het niet. Over een maand is iedereen het weer vergeten en gaan we weer vrolijk verder. Het verplicht opleggen van deze vorm van sympathiebetuiging schiet voor mij dan ook zijn doel voorbij. Als je echt iets wilt doen dan moet je zorgen voor verandering in de cultuur. Zoals bijv bij het Rugby waar de scheidsrechter nog onaantastbaar is. Getuige onder andere het volgende filmpje: Wat voor mij aantoont dat je vooral duidelijk moet zijn in je grenzen.

Als er in het roeien een probleem is met kamprechters en hun behandeling dan moet je daar wat aan doen. Maar dat moet volgens mij dan echt wel op een heel andere manier dan een minuut stilte. De minuut stilte is net als de stille tocht verworden tot een doel op zich en niet langer een middel om iets te bereiken. Het is een alibi voor organisaties om niets structureel te doen.
pi_119957959
Ik heb eigenlijk nog nooit iemand aggressief richting een kamprechter zien doen. Tijdens het bezwaar aantekenen willen mensen nog wel eens driftig hun verhaal vertellen, maar goed dat is wel tijdens de daarvoor bestemde procedure.

Ik heb wel het idee dat het juist een voetbal specifiek probleem is. In tennis, hockey, rugby, judo etc. hebben sporters het allergrootste respect voor scheidsrechters. Natuurlijk wil je in het heetst van de strijd wel eens je gelijk halen, maar zodra dat niet mogelijk blijft zijn ze vaak zo weer braaf op hun plekje.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_119958421
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 14:44 schreef wvdwest het volgende:

[..]

Ik vind het een loos gebaar. Iedereen doet eraan mee maar echt helpen doet het niet. Over een maand is iedereen het weer vergeten en gaan we weer vrolijk verder. Het verplicht opleggen van deze vorm van sympathiebetuiging schiet voor mij dan ook zijn doel voorbij. Als je echt iets wilt doen dan moet je zorgen voor verandering in de cultuur. Zoals bijv bij het Rugby waar de scheidsrechter nog onaantastbaar is. Getuige onder andere het volgende filmpje: Wat voor mij aantoont dat je vooral duidelijk moet zijn in je grenzen.

Als er in het roeien een probleem is met kamprechters en hun behandeling dan moet je daar wat aan doen. Maar dat moet volgens mij dan echt wel op een heel andere manier dan een minuut stilte. De minuut stilte is net als de stille tocht verworden tot een doel op zich en niet langer een middel om iets te bereiken. Het is een alibi voor organisaties om niets structureel te doen.
Ik weet ook dat het weinig zin heeft maar je toont op z'n minst solidariteit met andere sporten.

En om nog wat voorbeelden te noemen, hoeveel mensen ik wel niet met elkaar heb zien vechten in plaats van zooien, dat Eurosgebouw (?) dat voor 25.000 euro naar de klote is geslagen, Holland 8 roeiers die met flessen drank gooien en vrouwen aanranden op een Skoll feest waar de politie bij aan te pas moet komen etc etc....

Roeien staat echt niet buiten de problemen.
pi_119958460
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 15:16 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik heb eigenlijk nog nooit iemand aggressief richting een kamprechter zien doen. Tijdens het bezwaar aantekenen willen mensen nog wel eens driftig hun verhaal vertellen, maar goed dat is wel tijdens de daarvoor bestemde procedure.

Ik heb wel het idee dat het juist een voetbal specifiek probleem is. In tennis, hockey, rugby, judo etc. hebben sporters het allergrootste respect voor scheidsrechters. Natuurlijk wil je in het heetst van de strijd wel eens je gelijk halen, maar zodra dat niet mogelijk blijft zijn ze vaak zo weer braaf op hun plekje.
Het gaat niet alleen om de scheidsrechters maar alles er om heen. Echt, als je op een compowedstrijd gaat lopen schelden en tieren tegen iemand die de uitslagen 2 minuten te laat print dan spoor je echt niet. En dat komt vaker dan eens voor.
pi_119958694
Overigens is mijn streef onder mijn PR< niet slecht met maar 2.5 weken training in de benen :P
pi_119959077
Het was geen eurosgebouw, maar een extern gebouw dat zijn deurbeleid slecht op orde had, en dat niet wilde aanpassen ondanks aandringen van ons. Wel schraal dat er dan inderdaad mensen zijn die zoiets doen, iets meer in de hand houden van verenigingsgenoten mag wel.
Barlid - "want van roeien word je moe"
pi_119965165
Judo vind ik ook een slecht voorbeeld. De scheidsrechter is er op de mat voor de judoka's wel vrij heilig, maar wat coaches/ouders roepen is echt ongehoord. Voor mij een van de redenen om dat wereldje achter me te laten.
pi_119965770
En ik stel het natuurlijk niet zomaar ter sprake, wat ik las waren er al een stuk of 6 andere bonden die meedoen (onder andere volleybal dat ik me herinner, ook niet bepaald iets waar agressiviteit veel voorkomt).
pi_119966826
Agressie komt denk ik helaas in elke sport wel voor. Ook bij de nette sporten (tennis, john mcenroe bv).

Naar mijn idee is het wel een goed plan die minuut stilte.
Kwam van de week dit filmpje tegen, geeft toch maar weer aan hoeveel passie er bij roeien is:
pi_119967171
Afgelopen zaterdag was er wel een leuke docu op bbc radio, over de respect campagne die in Engeland gevoerd wordt om gedrag op en langs het veld te veranderen. De campagne loopt al sinds 2008 en gaat gepaard met regels voor de voetballers, supporters en ouders, vanaf het allerlaagste niveau. Als je je niet aan de regels houdt kan je geschorst worden, dat geld ook voor supporters en ouders!

De documentaire kan je hier terugluisteren:
http://www.bbc.co.uk/programmes/b01p2v1z

Website van de campagne

Gids voor ouders

quote:
Four seasons on what impact has the programme had?

- In 2007 there were 22,918 referees in 2012 there are 28,700. The biggest challenge is retaining a group of predominately young referees in the game. Over 25 per cent (>7,500) are aged 14-19
- The number of reported referee assaults (all categories) decreased by 16 per cent in 2011-12 and the number of ‘Assaults causing serious bodily harm’ reduced from eleven to six.
- Of 8,500 Respect reports submitted by referees in 2011-12 the average marks for the behaviour of participants and enjoyment of referees exceed four out of five
- In the Premier League and Football League the number of dissent cautions has reduced by 17 per cent since 2008
- Sixty-six dissent cautions in the Premier League and 113 in the Championship in 2011-12
- There is a dissent caution in less than one in five games in the Premier League and Football League
- The number of on field misconduct charges and warnings increased in the professional game in 2011-12: a response to guidance issued at the start of the season and greater consistency in reporting by match officials and assessors
- The total number of dissent cautions in all affiliated football has fallen since 2008 although the number of general cautions has increased
- The area of grassroots adult football has proved more difficult to change behaviour but the referee’s experience has improved
- The environment of youth football has improved. There has been widespread adoption of Codes of Conduct, Touchline Barriers, Pitch side Marshalls, Welfare officers, Respect briefings parents and training for coaches.
- Real progress has been made but much work still needs to be done. The FA is committed to the promotion of Respect on a long term basis and will continue to work to improve the experience and environment of the game.
Klinkt niet verkeerd :)

Maar goed, net als La_Tramposa heb ik niet het idee dat er in het roeien zoiets aan de hand is. Ik heb nog nooit agressief gedrag meegemaakt op of rond wedstrijden. Wat er 's nachts gebeurt als mensen gedronken hebben vind ik weer een heel ander verhaal. Maar dat betekent niet dat ik het een heel gek idee vind om een minuut stil te zijn. Anders dan wvdwest heb ik niet zoveel minuten stile meegemaakt dat het z'n effect heeft verloren.
pi_119991769
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 19:18 schreef flying-dutchman het volgende:
Agressie komt denk ik helaas in elke sport wel voor. Ook bij de nette sporten (tennis, john mcenroe bv).

Naar mijn idee is het wel een goed plan die minuut stilte.
Kwam van de week dit filmpje tegen, geeft toch maar weer aan hoeveel passie er bij roeien is:
Mooie beelden. Hij moet z'n benen alleen wat meer gebruiken (en z'n afstelling controleren) :D
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_119997588
quote:
Maar goed, net als La_Tramposa heb ik niet het idee dat er in het roeien zoiets aan de hand is. Ik heb nog nooit agressief gedrag meegemaakt op of rond wedstrijden.
Ik krijg als vlothond op de EDR elk jaar wel een bootje langs dat niet op hun beurt wil wachten of domme dingen doet (toevallig bijna altijd een in een lagere poule ingedeeld bootje van een zekere amsterdamse vereeniging) en het vervolgens nodig vind om mij de huid vol te schelden omdat ik niet doe wat zij willen. Op zich bewaar je dan de vrede door ze terug in de rij te stoppen en er verder niet op in te gaan maar verbale agressie is dus zeker geen onbekend iets in het roeien.
pi_120019767
Morgen op NLroei: de KNRB heeft besloten om één minuut stilte in te gelasten tijdens de NKIR. Wanneer weet ik niet.

Kreeg er vanmiddag al een mail over maar was op familiebezoek -- ook ik heb wel eens een dagje waar NLroei niet centraal staat ;) Vandaar pas morgen
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_120020551
Ze lezen mee ^O^
pi_120069019
Zozo BEFEM dat is nog eens strak op gepland schema varen ^O^

Volgende keer een biertje van mij hoor :Y (maar niet op woensdagochtend)
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 8 december 2012 @ 14:20:35 #55
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_120073644
Dank u voor de bloemen B-)
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_120080056
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 december 2012 11:09 schreef pullup het volgende:
Zozo BEFEM dat is nog eens strak op gepland schema varen ^O^

Volgende keer een biertje van mij hoor :Y (maar niet op woensdagochtend)
:D

Volgende keer onder de 7.
pi_120103111
Mensen die de Ergohead gaan starten?
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 9 december 2012 @ 13:40:31 #58
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_120105136
1 DSB Lantink Margriet Orca 06:59.6
1:43.9 36 1:44.9 32 1:44.1 33 1:46.6 34
1 DSB Zielman Elsbeth Okeanos 06:59.6
1:44.5 33 1:46.3 32 1:46.2 32 1:42.6 34

Dat was me nogal een potje :7
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_120116828
Ja, D_A, gefeliciteerd! Was zeker een potje.

Mijn meisjes gingen niet zo hard als ze hadden gekund maar zo werkt dat. :-P Ik ben tevreden met die tweede plek.
pi_120116960
quote:
6s.gif Op zondag 9 december 2012 13:40 schreef Dark_Angelus het volgende:
1 DSB Lantink Margriet Orca 06:59.6
1:43.9 36 1:44.9 32 1:44.1 33 1:46.6 34
1 DSB Zielman Elsbeth Okeanos 06:59.6
1:44.5 33 1:46.3 32 1:46.2 32 1:42.6 34

Dat was me nogal een potje :7
1 DN Zweiphenning Willemiek Orca 06:59.1
1:42.6 35 1:45.0 31 1:45.5 31 1:45.9 35

Goed bezig :Y
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 9 december 2012 @ 19:00:50 #61
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_120117183
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 18:49 schreef Fiekie het volgende:
Ja, D_A, gefeliciteerd! Was zeker een potje.

Mijn meisjes gingen niet zo hard als ze hadden gekund maar zo werkt dat. :-P Ik ben tevreden met die tweede plek.
Hieperdepieeep hoera! *O* En 2de is heel mooi lijkt me :Y

quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 18:53 schreef Bellah het volgende:

[..]

1 DN Zweiphenning Willemiek Orca 06:59.1
1:42.6 35 1:45.0 31 1:45.5 31 1:45.9 35

Goed bezig :Y
Al die Orcanen waren afgetraind als een malle. Wat stoppen ze daar in het eten? :Y)
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_120117295
quote:
6s.gif Op zondag 9 december 2012 19:00 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Hieperdepieeep hoera! *O* En 2de is heel mooi lijkt me :Y

[..]

Al die Orcanen waren afgetraind als een malle. Wat stoppen ze daar in het eten? :Y)
Goed he :7
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 9 december 2012 @ 19:06:45 #63
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_120117396
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 19:03 schreef pullup het volgende:

[..]

Goed he :7
Margriet lag in de verwachting, als je nou even tegen mij zegt.

"Goed zeg!" :7
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_120117419
quote:
10s.gif Op zondag 9 december 2012 19:06 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Margriet lag in de verwachting, als je nou even tegen mij zegt.

"Goed zeg!" :7
Zeker
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 9 december 2012 @ 19:16:56 #65
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_120117815
quote:
14s.gif Op zondag 9 december 2012 19:07 schreef pullup het volgende:

[..]

Zeker
*;
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_120117917
quote:
6s.gif Op zondag 9 december 2012 19:16 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

*;
Het was een spannende race, normaal was Annemarie ook meegegaan maar die was blijkbaar niet 100 % gezond. Ik had ook wel respect voor Monica die toch al snel 8 a 10 kilo lichter is dan de andere meisjes uit Utrecht.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  FOK!fossiel zondag 9 december 2012 @ 19:40:20 #67
1455 Keroppi
kool kikker
pi_120118741
quote:
6s.gif Op zondag 9 december 2012 19:00 schreef Dark_Angelus het volgende:

Al die Orcanen waren afgetraind als een malle. Wat stoppen ze daar in het eten? :Y)
Muizen!


(Grapje natuurlijk, maar toen ik nog bij Orca roeide hadden ze in het gebouw af en toe overlast van muisjes. Toen wij aan de beurt waren om te koken troffen we een keer in een van die enorme gaarkeuken pannen een dode muis aan. Het arme beestje was er in gevallen en kwam er niet meer uit)
Chick on a mission
  FOK!fossiel zondag 9 december 2012 @ 19:46:06 #68
1455 Keroppi
kool kikker
pi_120118980
Kwam trouwens bij het opruimen een oude USB stick (met 32 mb (!!) opslagruimte) tegen met daarop het ontwerp voor onze ploegtruien.



O+ Sweet memories O+
Chick on a mission
pi_120123086
bij ons ging het ook goed! We moesten op het laatste moment iemand wisselen waardoor we iets langzamer gingen, maar iedereen haalde zijn streef en 4e is prima! En we zijn geselecteerd, 10 man voor triton licht '13.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_120125006
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 19:19 schreef pullup het volgende:

[..]

Het was een spannende race, normaal was Annemarie ook meegegaan maar die was blijkbaar niet 100 % gezond. Ik had ook wel respect voor Monica die toch al snel 8 a 10 kilo lichter is dan de andere meisjes uit Utrecht.
Zeker respect voor Monica.

Het was overigens helemaal een gekkenhuis geweest als Kirsten die ene tiende sneller geweest was. Drie Nederlands kampioenen in het DSB-veld, daar had zelfs ik geen zinnig woord over kunnen zeggen.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 9 december 2012 @ 21:56:38 #71
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_120127055
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 21:28 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Zeker respect voor Monica.

Het was overigens helemaal een gekkenhuis geweest als Kirsten die ene tiende sneller geweest was. Drie Nederlands kampioenen in het DSB-veld, daar had zelfs ik geen zinnig woord over kunnen zeggen.
Ergens wel briljant natuurlijk _O-
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_120135711
Het was gister een mooie dag op de NKIR. Helaas niet zelf kunnen starten, m'n roeiseizoen is helaas ook voorbij dankzij een blessure. Nu maar hard aanmoedigen (en herstellen)
pi_120136144
Zo, ons selectieweekend is voorbij en we hebben 10 dames ingeselecteerd voor EJD2013.
Steun je politieke partij, verander je UserIcon!
[UserIcons] Steunt uw partij!
BF4: SeanFerdi
pi_120139356
het wordt wel een trend de tien roeiers! Met alle nrs 9 en 10 kun je zo weer een acht op het water leggen..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 10 december 2012 @ 08:19:49 #75
371615 Grapjurk
Niet serieus te nemen
pi_120139426
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 00:41 schreef SeanFerdi het volgende:
Zo, ons selectieweekend is voorbij en we hebben 10 dames ingeselecteerd voor EJD2013.
Toch zonde dat er alleen Joeri op de NKIR was voor Euros.

Het is ook onnodig. De NIKE is al van 5 naar 3 weken gegaan, waardoor je al 2 weken meer tijd hebt voor selectieperikelen. Het selectieweekend kan dan makkelijk een week eerder dan de NKIR.
Verstand is onvoldoende aanwezig op deze wereld, iedereen denkt er genoeg van te hebben.
pi_120140533
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 08:10 schreef La_Tramposa het volgende:
het wordt wel een trend de tien roeiers! Met alle nrs 9 en 10 kun je zo weer een acht op het water leggen..
Gaat het om 10 roeiers?? Ik dacht toen jij 10 man zei en seanferdi 10 dames aan 8 roeiers + 1 stuur + 1 reserve? :)

Gefeliciteerd allemaal met de mooie nkir resultaten! *O*
pi_120141209
quote:
Toch zonde dat er alleen Joeri op de NKIR was voor Euros.
Zeker! Anders had ik mijn broertje eindelijk eens in actie kunnen zien..
pi_120141939
Een reserve voor een eerstejaars acht. Het moet niet gekker worden. Dat is ook meteen de lulligste functie van het jaar.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
  FOK!fossiel maandag 10 december 2012 @ 10:50:45 #79
1455 Keroppi
kool kikker
pi_120142041
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 10:47 schreef WanEnOonlie het volgende:
Een reserve voor een eerstejaars acht. Het moet niet gekker worden. Dat is ook meteen de lulligste functie van het jaar.
Maar hoe gaat dat praktisch gezien dan? Worden nr 9 en 10 in een 2- geplempt om te oefenen? Worden de roeiers de hele tijd doorgewisseld?
Chick on a mission
pi_120142641
Doorwisselen, 2- of misschien een 4+ met eventuele ouderejaars beginnelingen/nieuwelingen.

Ik zie het ook nog niet helemaal werken, want volgens mij is het allerbelangrijkste in je eerstejaars achten toch dat er fatsoenlijk (samen) geroeid wordt.
pi_120142866
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 10:47 schreef WanEnOonlie het volgende:
Een reserve voor een eerstejaars acht. Het moet niet gekker worden. Dat is ook meteen de lulligste functie van het jaar.
Juist bij sjaars zijn toch vaak blessures?
pi_120143046
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 11:21 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Juist bij sjaars zijn toch vaak blessures?
dit inderdaad, de afgelopen drie jaar zijn de eerstejaarsdames boten van Euros halverwege het seizoen uit elkaar gevallen door blessures.
Steun je politieke partij, verander je UserIcon!
[UserIcons] Steunt uw partij!
BF4: SeanFerdi
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 10 december 2012 @ 11:29:34 #83
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_120143061
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_120143690
quote:
Het volgende kikkertje dat uit de mand vliegt.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_120144146
Haha, dat verhaal van Braas wordt gebracht als nieuws terwijl hij het in diverse media al eens heeft verteld. Beetje in het kader van "Tycho en Vincent Muda willen in dubbeltwee naar Rio!!!" een paar weken geleden.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_120144281
Het staat in de telegraaf dus nu is het waar :P
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 10 december 2012 @ 12:11:57 #87
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_120144386
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 12:08 schreef pullup het volgende:
Het staat in de telegraaf dus nu is het waar :P
De wereld is gebouwd op de kennis van de telegraaf :Y)
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_120150877
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 10:50 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Maar hoe gaat dat praktisch gezien dan? Worden nr 9 en 10 in een 2- geplempt om te oefenen? Worden de roeiers de hele tijd doorgewisseld?
Bij ons is er ook een vaste reserve voor de dames 8, maar die heeft gewoon haar eigen ploeg en ze traint dus met haar eigen ploeg en af en toe met de EJD mee. Maar goed, die constructie is er alleen maar omdat de coaches haar het liefste hadden ingeselecteerd, maar dat is geen mogelijkheid want er is een kans dat ze nog een knieoperatie moet hebben. Dus zolang ze kan roeien is ze reserve. Kwam goed uit, want er was er bij ons al een die de NKIR niet kon starten :P.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 10 december 2012 @ 15:34:28 #89
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_120151197
En anders neem je gewoon een dikke ouderejaars erbij als er blessures zijn B-)
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_120154315
quote:
6s.gif Op maandag 10 december 2012 11:13 schreef Nicholaz het volgende:
Doorwisselen, 2- of misschien een 4+ met eventuele ouderejaars beginnelingen/nieuwelingen.

Ik zie het ook nog niet helemaal werken, want volgens mij is het allerbelangrijkste in je eerstejaars achten toch dat er fatsoenlijk (samen) geroeid wordt.
Fatsoenlijk samen roeien kan ook prima met 10 hoor. Je wisselt inderdaad door. Gyas doet het al jaren..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  FOK!fossiel maandag 10 december 2012 @ 23:44:01 #91
1455 Keroppi
kool kikker
pi_120174768
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 15:27 schreef LadyGrey het volgende:

[..]

Bij ons is er ook een vaste reserve voor de dames 8, maar die heeft gewoon haar eigen ploeg en ze traint dus met haar eigen ploeg en af en toe met de EJD mee. Maar goed, die constructie is er alleen maar omdat de coaches haar het liefste hadden ingeselecteerd, maar dat is geen mogelijkheid want er is een kans dat ze nog een knieoperatie moet hebben. Dus zolang ze kan roeien is ze reserve. Kwam goed uit, want er was er bij ons al een die de NKIR niet kon starten :P.
Uit nieuwsgierigheid: wat voor 'eigen' ploeg is dat dan? Kan me voorstellen dat het contrast tussen een gezellig compo c4tje en een eerstejaars acht qua techniek nogal groot is.
Chick on a mission
pi_120176005
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2012 23:44 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Uit nieuwsgierigheid: wat voor 'eigen' ploeg is dat dan? Kan me voorstellen dat het contrast tussen een gezellig compo c4tje en een eerstejaars acht qua techniek nogal groot is.
wij hebben topC4en die ongeveer bestaan uit de mensen die niet zijn geselecteerd voor de 8. Dus wel echt fanatiek. Dit jaar zijn er dan van dat soort twee C4en met 13 roeiers in totaal als je mij meetelt :P. Daarom kan zij in principe zo overstappen naar de EJD mocht het nodig zijn. Plan was oorspronkelijk ook volgens mij om elke wedstrijd 3 boten op het water te leggen, maar als zij wegvalt dan is dat niet echt een optie meer.
pi_120189318
Wij hebben op het moment ook 2 soort van "reserves" voor de eerstejaars damesch 8 en 4.
Zijn een jeugdroeister en een 2e jaars B dame met lichte blessures die nu samen in de 2x zitten.
Toch wel fijn als zoiets te regelen valt aangezien er bij ons de afgelopen ook nogal eens wat vrouwen geblesseerd raakten. Vorig jaar begonnen ze met 9 geloof ik en hadden er op een gegeven moment 5/6 die heel waren.
pi_120189442
Het is bij ons vooral EJL die het probleem heeft, in de afgelopen 5 jaar zijn ze 4 keer naar een 4+ teruggegaan. Het afvallen is natuurlijk nog een extra belasting bij het trainen.

Maar eigenlijk is de grootste reden voor ons ook gewoon dat we echt 10 goede jongens hadden, met ook weinig verschil tussen de nummers 5 t/m 10 in de rankings. Wie kan nu al zeggen wie van die jongens uiteindelijk het meeste talent zal hebben?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  FOK!fossiel dinsdag 11 december 2012 @ 16:21:18 #95
1455 Keroppi
kool kikker
pi_120194695
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 00:08 schreef LadyGrey het volgende:

[..]

wij hebben topC4en die ongeveer bestaan uit de mensen die niet zijn geselecteerd voor de 8. Dus wel echt fanatiek. Dit jaar zijn er dan van dat soort twee C4en met 13 roeiers in totaal als je mij meetelt :P. Daarom kan zij in principe zo overstappen naar de EJD mocht het nodig zijn. Plan was oorspronkelijk ook volgens mij om elke wedstrijd 3 boten op het water te leggen, maar als zij wegvalt dan is dat niet echt een optie meer.
Gaan de uitgeselecteerden niet meer in de club8?
Chick on a mission
pi_120196897
Bij ons niet. Club 8 zijn alleen ouderejaars. Alle eerstejaars die niet zijn ingeselecteerd gaan C4en.
pi_120199105
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 17:22 schreef LadyGrey het volgende:
Bij ons niet. Club 8 zijn alleen ouderejaars. Alle eerstejaars die niet zijn ingeselecteerd gaan C4en.
Zelfde op Laga. Er willen alleen nog weleens wat ervaren eerstejaars in zitten.
pi_120199197
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 10:09 schreef Sea4nl het volgende:

[..]

Zeker! Anders had ik mijn broertje eindelijk eens in actie kunnen zien..
Volgens mij heb ik jouw broertje gisteravond in actie gezien. Heb 'm zo goed mogelijk bijgewerkt maar het blijft een lelijke draak...
  woensdag 12 december 2012 @ 09:25:10 #99
371615 Grapjurk
Niet serieus te nemen
pi_120219592
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 18:35 schreef Thrawn het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik jouw broertje gisteravond in actie gezien. Heb 'm zo goed mogelijk bijgewerkt maar het blijft een lelijke draak...
Nee, jij werd er in 2007 knapper van!
Verstand is onvoldoende aanwezig op deze wereld, iedereen denkt er genoeg van te hebben.
pi_120221497
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 18:35 schreef Thrawn het volgende:
Volgens mij heb ik jouw broertje gisteravond in actie gezien. Heb 'm zo goed mogelijk bijgewerkt maar het blijft een lelijke draak...
Hij ziet er nu uit als een crimineel :). Wanneer gaan ze eens een 2k-testje doen?
pi_120249434
Voor he teerst weer langer dan 10 minuten op de ergo gezeten achter elkaar *O*
pi_120262307
Kennelijk is de bestuurlijke problematiek iets te veel een 'ver-van-mijn-bed-show' voor de roeiers in Nederland. Had eigenlijk verwacht dat er binnen afzienbare tijd een discussie over zou ontstaan :-)
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_120264102
Woei! Afgelopen dinsdag voor het eerst in een 8 gezeten, was tevens mijn eerste keer in een gladde boot. Was duidelijk wat harder werken dan ik tot nu toe op de woensdag ochtenden had meegemaakt (leeftijd gemiddeld dinsdag onder de 40, gemiddelde leeftijd woensdag ochtend 60+).

Ging niet al te slecht, maar toch nog wel wat te leren voor het boordroeien.

@BEFEM heb je dan ook langer dan 10 minuten wat gedaan met die ergo, of alleen erop gezeten :+
pi_120264580
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 12:50 schreef flying-dutchman het volgende:
Woei! Afgelopen dinsdag voor het eerst in een 8 gezeten, was tevens mijn eerste keer in een gladde boot. Was duidelijk wat harder werken dan ik tot nu toe op de woensdag ochtenden had meegemaakt (leeftijd gemiddeld dinsdag onder de 40, gemiddelde leeftijd woensdag ochtend 60+).

Ging niet al te slecht, maar toch nog wel wat te leren voor het boordroeien.

@BEFEM heb je dan ook langer dan 10 minuten wat gedaan met die ergo, of alleen erop gezeten :+
3xv 15 minunten gisteren
  FOK!fossiel donderdag 13 december 2012 @ 13:16:51 #105
1455 Keroppi
kool kikker
pi_120264929
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 12:50 schreef flying-dutchman het volgende:
Woei! Afgelopen dinsdag voor het eerst in een 8 gezeten, was tevens mijn eerste keer in een gladde boot. Was duidelijk wat harder werken dan ik tot nu toe op de woensdag ochtenden had meegemaakt (leeftijd gemiddeld dinsdag onder de 40, gemiddelde leeftijd woensdag ochtend 60+).

Ging niet al te slecht, maar toch nog wel wat te leren voor het boordroeien.

@BEFEM heb je dan ook langer dan 10 minuten wat gedaan met die ergo, of alleen erop gezeten :+
Zit je voor de andere trainingen in een C-boot of -gruwel- een wherry? Ik moest mijn basispermissie in een wherry halen, vond het echt een verschrikking...
Chick on a mission
pi_120265377
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2012 13:16 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Zit je voor de andere trainingen in een C-boot of -gruwel- een wherry? Ik moest mijn basispermissie in een wherry halen, vond het echt een verschrikking...
basis proef was leren sturen in een wherry en roeien in een C4x+. Die heb ik inmiddels op zak. Zou de 8e voor Sturen2 opgaan (sturen in een C4), maar dat ging niet door vanwege vaarverbod.

Op dit moment doe ik bij Viking Sturen2 in een C4x+ en boorden 1 in een C4+ (om de week) .

Afgelopen dinsdag was met mijn werkgever roeien bij Orca in een 8, dat was voor mij de eerste, maar zeker niet de laatste keer.

2 December nog in een wherry naar Theehuis rhijnauwen geroeid en op de terugweg door de binnenstad van Utrecht.
pi_120265397
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 11:51 schreef WanEnOonlie het volgende:
Kennelijk is de bestuurlijke problematiek iets te veel een 'ver-van-mijn-bed-show' voor de roeiers in Nederland. Had eigenlijk verwacht dat er binnen afzienbare tijd een discussie over zou ontstaan :-)
Sybrand is begonnen. Nu wachten op de reacties. Daar waar jij het heel netjes hebt verwoord, is Sybrand op zijn eigen directe wijze er met gestrekt been ingegaan. Als het nu niet reacties gaat regenen dan weet ik het ook niet meer :-)
pi_120275050
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 13:28 schreef wvdwest het volgende:

[..]

Sybrand is begonnen. Nu wachten op de reacties. Daar waar jij het heel netjes hebt verwoord, is Sybrand op zijn eigen directe wijze er met gestrekt been ingegaan. Als het nu niet reacties gaat regenen dan weet ik het ook niet meer :-)
Surreëel stuk.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_120278946
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 17:54 schreef pullup het volgende:

[..]

Surreëel stuk.
Dat van mij of van Sybrand?
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_120279057
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 19:43 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Dat van mij of van Sybrand?
Dat stuk van Sybrand is ver over de top
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_120279098
quote:
15s.gif Op donderdag 13 december 2012 19:46 schreef pullup het volgende:

[..]

Dat stuk van Sybrand is ver over de top
Ja, ik vond het ook wat overdreven. Ik ben het ook lang niet met alles eens. Maar het is zijn mening.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_120279201
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 19:47 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Ja, ik vond het ook wat overdreven. Ik ben het ook lang niet met alles eens. Maar het is zijn mening.
Ik heb vaak het idee dat hij jarenlang dezelfde rekeningen blijft vereffenen.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_120300275
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 19:49 schreef pullup het volgende:

[..]

Ik heb vaak het idee dat hij jarenlang dezelfde rekeningen blijft vereffenen.
Dat idee heb ik soms ook. Het is niet nieuw wat hij post. Ik blijf mij afvragen wat hij hiermee hoopt te bereiken.
pi_120306795
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 15:27 schreef LadyGrey het volgende:

[..]

Bij ons is er ook een vaste reserve voor de dames 8, maar die heeft gewoon haar eigen ploeg en ze traint dus met haar eigen ploeg en af en toe met de EJD mee. Maar goed, die constructie is er alleen maar omdat de coaches haar het liefste hadden ingeselecteerd, maar dat is geen mogelijkheid want er is een kans dat ze nog een knieoperatie moet hebben. Dus zolang ze kan roeien is ze reserve. Kwam goed uit, want er was er bij ons al een die de NKIR niet kon starten :P.
Wij wisselen nu in paren door. we hebben twee tweetallen die op de boegplek doorwisselen, om toch de boot zo constant mogelijk te houden. Ben benieuwd hoe dit gaat de komende tijd.
pi_120318639
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 15:56 schreef Thomasg het volgende:

[..]

Wij wisselen nu in paren door. we hebben twee tweetallen die op de boegplek doorwisselen, om toch de boot zo constant mogelijk te houden. Ben benieuwd hoe dit gaat de komende tijd.
Wij wisselen ook in paren door.
pi_120324451
Wan: Florida is de sunshine state, Cali is de Golden State
Barlid - "want van roeien word je moe"
pi_120327742
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 22:36 schreef Virmes het volgende:
Wan: Florida is de sunshine state, Cali is de Golden State
Dank, aangepast. Had ik moeten weten als quasi NBA-volger. Team uit San Francisco heet niet voor niets Golden State Warriors.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
  FOK!fossiel zaterdag 15 december 2012 @ 14:41:14 #118
1455 Keroppi
kool kikker
pi_120339644
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 13:28 schreef flying-dutchman het volgende:

[..]

basis proef was leren sturen in een wherry en roeien in een C4x+. Die heb ik inmiddels op zak. Zou de 8e voor Sturen2 opgaan (sturen in een C4), maar dat ging niet door vanwege vaarverbod.

Op dit moment doe ik bij Viking Sturen2 in een C4x+ en boorden 1 in een C4+ (om de week) .

Afgelopen dinsdag was met mijn werkgever roeien bij Orca in een 8, dat was voor mij de eerste, maar zeker niet de laatste keer.

2 December nog in een wherry naar Theehuis rhijnauwen geroeid en op de terugweg door de binnenstad van Utrecht.
Eerst in een wherry leren sturen en daarna nog in een C4? Jeetje bij Viking maken ze het nog bonter dan bij ons zeg. Ik word hier al kriegel van alle permissietjes die je moet halen. Ach... burgers he ;)

Maar je hebt meegetraind met de Orca Bedrijfsacht? Leuk, deed ik vroeger ook nog wel eens. Mijn contactgegevens zwerven blijkbaar nog ergens rond dus heel af en toe krijg ik nog mailtjes of ik mee wil trainen. Maar ik zit teveel uit de richting ;)
Chick on a mission
pi_120340024
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 14:41 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Eerst in een wherry leren sturen en daarna nog in een C4? Jeetje bij Viking maken ze het nog bonter dan bij ons zeg. Ik word hier al kriegel van alle permissietjes die je moet halen. Ach... burgers he ;)

Maar je hebt meegetraind met de Orca Bedrijfsacht? Leuk, deed ik vroeger ook nog wel eens. Mijn contactgegevens zwerven blijkbaar nog ergens rond dus heel af en toe krijg ik nog mailtjes of ik mee wil trainen. Maar ik zit teveel uit de richting ;)
De hoeveelheid examens die Viking heeft is inderdaad niet weinig. Sommige dingen kijk ik ook daarbij een beetje bij op: als je br3 hebt mag je in een 8, maar pas met br4 mag je in een gladde 2-. Voor het overzicht van alle examens: http://www.urvviking.nl/c(...)le&id=141&Itemid=186 . Is dat trouwens bij andere verenigingen heel erg anders?

Het meetrainen in de bedrijfsacht is wel een blijvertje (zolang ik niet werkgever wissel). Vandaag wezen trainen voor sturen2 examen. Waardeloos is een understatement. Wind en een roeier die er een poosje uit is geweest (en de feeling kwijt was) maakt het leven niet echt makkelijk. Maar zolang we niet zijn gezonken en ik de boot normaal en strijkend aan heb kunnen leggen ben ik nog een beetje tevreden.
pi_120341275
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 14:54 schreef flying-dutchman het volgende:

[..]

De hoeveelheid examens die Viking heeft is inderdaad niet weinig. Sommige dingen kijk ik ook daarbij een beetje bij op: als je br3 hebt mag je in een 8, maar pas met br4 mag je in een gladde 2-. Voor het overzicht van alle examens: http://www.urvviking.nl/c(...)le&id=141&Itemid=186 . Is dat trouwens bij andere verenigingen heel erg anders?

Het zou een goede zaak zijn als ook in NL bij het roeien er eens een uniforme beoordeling zou komen. Zeg iets zoals het golfvaardigheidsbewijs bij Golf waarmee dan ook makkelijker een overstap naar andere verenigingen gemaakt kan worden. Ik weet dat in Amsterdam wel zulke afspraken tussen Skoll en Willem III bestaan, maar zou goed zijn als de KNRB hier eens de leiding in zou nemen.
pi_120341943
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 15:44 schreef jw3 het volgende:

[..]

Het zou een goede zaak zijn als ook in NL bij het roeien er eens een uniforme beoordeling zou komen. Zeg iets zoals het golfvaardigheidsbewijs bij Golf waarmee dan ook makkelijker een overstap naar andere verenigingen gemaakt kan worden. Ik weet dat in Amsterdam wel zulke afspraken tussen Skoll en Willem III bestaan, maar zou goed zijn als de KNRB hier eens de leiding in zou nemen.
Ik blijf me hier ook over verbazen. Alleen er is volgens mij een groot verschil tussen hoe studenten leren roeien en hoe de burger verenigingen werken. Dus daar zit een redelijke uitdaging om tot een goed traject te komen dat bij beide geldig is.

Ik heb helaas nog te weinig kennis en ervaring om iets goeds te bedenken, maar ben wel benieuwd wat anderen mee zouden kunnen komen.
pi_120363766
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 15:44 schreef jw3 het volgende:

[..]

Het zou een goede zaak zijn als ook in NL bij het roeien er eens een uniforme beoordeling zou komen. Zeg iets zoals het golfvaardigheidsbewijs bij Golf waarmee dan ook makkelijker een overstap naar andere verenigingen gemaakt kan worden. Ik weet dat in Amsterdam wel zulke afspraken tussen Skoll en Willem III bestaan, maar zou goed zijn als de KNRB hier eens de leiding in zou nemen.
Laten we de KNRB weer eens de zwarte piet toespelen.

(dit meer omdat ik vind dat te vaak te makkelijk richting een bovenliggende partij te wijzen terwijl er zelf ook oplossingen te bedenken zijn)
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_120365274
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 02:40 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Laten we de KNRB weer eens de zwarte piet toespelen.

(dit meer omdat ik vind dat te vaak te makkelijk richting een bovenliggende partij te wijzen terwijl er zelf ook oplossingen te bedenken zijn)
Lijkt mij toch ook logisch dat als je iets op nationaal niveau wil regelen dat het dan ook vanuit het nationaal orgaan komt...
  FOK!fossiel zondag 16 december 2012 @ 12:40:46 #124
1455 Keroppi
kool kikker
pi_120368994
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 14:54 schreef flying-dutchman het volgende:

[..]

De hoeveelheid examens die Viking heeft is inderdaad niet weinig. Sommige dingen kijk ik ook daarbij een beetje bij op: als je br3 hebt mag je in een 8, maar pas met br4 mag je in een gladde 2-. Voor het overzicht van alle examens: http://www.urvviking.nl/c(...)le&id=141&Itemid=186 . Is dat trouwens bij andere verenigingen heel erg anders?
Dat je voor een 2- een hogere permissie dan een 8 nodig hebt, lijkt me meer dan logisch hoor. Als jij mallotig roeit in een 8 heb je nog 7 andere roeiers die het in min of meerdere mate kunnen compenseren. Bij een 2- moet je juist heel goed technisch roeien én het is een ongestuurd nummer. De 2- is een nummer waar ik echt wel respect voor heb.

Bij elke vereniging is het permissie systeem anders, wij gaan maar tot 3 (oars 3 / scull 3)

quote:
Het meetrainen in de bedrijfsacht is wel een blijvertje (zolang ik niet werkgever wissel). Vandaag wezen trainen voor sturen2 examen. Waardeloos is een understatement. Wind en een roeier die er een poosje uit is geweest (en de feeling kwijt was) maakt het leven niet echt makkelijk. Maar zolang we niet zijn gezonken en ik de boot normaal en strijkend aan heb kunnen leggen ben ik nog een beetje tevreden.
Ik vond vroeger als student dat strijkend aanleggen maar iets bizars. Maar ik ben helemaal om! Zeker in ongestuurde nummers/skiffjes is het een hele gecontroleerde manier om aan te leggen.
Chick on a mission
  FOK!fossiel zondag 16 december 2012 @ 12:47:33 #125
1455 Keroppi
kool kikker
pi_120369208
Daarnaast lijkt me een universeel 'permissie-systeem' echt wel prettig. Ik heb jaren gladde boten gestuurd bij mijn studentenvereniging. Na overstappen naar mijn huidige vereniging moest ik weer mijn basispermissie halen...

Nu moet ik wel toegeven dat de verschillen soms toch wel groot kunnen zijn. Ik werd bij onze basispermissie ook 'klaargestoomd' voor toertochten. Dus jongens, als jullie vragen hebben over de voorzorgsmaatregelen bij tochten over open water of de regels bij sluizen, ik weet het! ;)
Als student is de kans natuurlijk klein dat je dit soort toertochten gaat doen, dus heb je deze 'kennis' niet bepaald nodig.

Wat betreft boordroeien mocht ik gelukkig voorroeien en kreeg gelijk mijn boordroeien2 permissie.
Chick on a mission
pi_120369947
Uniformeren van permissies is hopeloos wegens verschillende omstandigheden. Dat is iets dat bij een vereniging waar men een beetje redelijk is prima geregeld kan worden met voorroeien. Je moet het ook gewoon niet willen. Het aantal overstappers is jaarlijks volgens mij ook niet enorm, dus daar weer een enorme bureaucratie voor opbouwen, wat voor nut dient dat?

[ Bericht 9% gewijzigd door Virmes op 16-12-2012 13:20:35 ]
Barlid - "want van roeien word je moe"
pi_120373658
Als je het toch al kan is het niet zoveel moeite om even opnieuw af te roeien?
pi_120373956
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 12:47 schreef Keroppi het volgende:
Daarnaast lijkt me een universeel 'permissie-systeem' echt wel prettig. Ik heb jaren gladde boten gestuurd bij mijn studentenvereniging. Na overstappen naar mijn huidige vereniging moest ik weer mijn basispermissie halen...

Nu moet ik wel toegeven dat de verschillen soms toch wel groot kunnen zijn. Ik werd bij onze basispermissie ook 'klaargestoomd' voor toertochten. Dus jongens, als jullie vragen hebben over de voorzorgsmaatregelen bij tochten over open water of de regels bij sluizen, ik weet het! ;)
Als student is de kans natuurlijk klein dat je dit soort toertochten gaat doen, dus heb je deze 'kennis' niet bepaald nodig.

Wat betreft boordroeien mocht ik gelukkig voorroeien en kreeg gelijk mijn boordroeien2 permissie.
Hoe lang zat er tussen inschrijven en mogen beginnen met de basislessen? Toen ik mij inschreef mocht ik gelukkig "maar" 9 maanden wachten. Het zou mij ook niet verbazen als een boel studenten die na hun studenten roeien eigenlijk wouden door gaan maar afhaakten door alsnog een flinke periode moeten wachten.
pi_120374035
Als ik lid zou worden van WIllem III verwacht ik ook gewoon in een boot te kunnen stappen zonder dat ik allerlei examens moet doen.
pi_120384159
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 15:13 schreef flying-dutchman het volgende:

[..]

Hoe lang zat er tussen inschrijven en mogen beginnen met de basislessen? Toen ik mij inschreef mocht ik gelukkig "maar" 9 maanden wachten. Het zou mij ook niet verbazen als een boel studenten die na hun studenten roeien eigenlijk wouden door gaan maar afhaakten door alsnog een flinke periode moeten wachten.
Wat zonde! In Zwolle weet ik van sommige oud-studentenroeiers dat ze heel leuk ontvangen werden en binnen een paar weken konden voorroeien om te bepalen welke diploma's ze al konden krijgen en aan welk niveau cursus ze mee konden doen :) Ook buiten de introductie periodes om. Het zal vast verschillen per vereniging.
pi_120384454
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 18:58 schreef C.est_Bon het volgende:

[..]

Wat zonde! In Zwolle weet ik van sommige oud-studentenroeiers dat ze heel leuk ontvangen werden en binnen een paar weken konden voorroeien om te bepalen welke diploma's ze al konden krijgen en aan welk niveau cursus ze mee konden doen :) Ook buiten de introductie periodes om. Het zal vast verschillen per vereniging.
ik had geen roei ervaring. Maar bij viking hebben ze ook zo nu en dan examen voor ervaren instroom
pi_120387660
quote:
7s.gif Op zondag 16 december 2012 15:16 schreef BEFEM het volgende:
Als ik lid zou worden van WIllem III verwacht ik ook gewoon in een boot te kunnen stappen zonder dat ik allerlei examens moet doen.
De stippen van Skoll worden omgezet naar het systeem van Willem III, dus dat gaat geen enkel probleem zijn, geheel zonder voorroeien.

Binnen Amsterdam zijn de verenigingen wel bezig om wat meer de permissies op elkaar aan te passen, wie weet komt daar nog wat uit dat door de KNRB verder gebruikt kan worden.
  FOK!fossiel zondag 16 december 2012 @ 20:31:39 #133
1455 Keroppi
kool kikker
pi_120388494
quote:
15s.gif Op zondag 16 december 2012 15:06 schreef C.est_Bon het volgende:
Als je het toch al kan is het niet zoveel moeite om even opnieuw af te roeien?
Nee even voorroepen is het probleem niet. Maar binnen onze vereniging kon je niet 'voorsturen' voor de basispermissie, je moet gewoon met die lessen in de wherry starten om stuurvaardigheden onder de knie te krijgen. Tuurlijk als je ervaring hebt ben je daar sneller klaar mee, maar het was wel weer een extra gedoe.

Van de andere kant, ik kan nu een wherry achteruit inparkeren, weet wat kimkielen zijn en kan slippend aanleggen ;)
Chick on a mission
pi_120421579
quote:
1s.gif Op zondag 16 december 2012 20:31 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Nee even voorroepen is het probleem niet. Maar binnen onze vereniging kon je niet 'voorsturen' voor de basispermissie, je moet gewoon met die lessen in de wherry starten om stuurvaardigheden onder de knie te krijgen. Tuurlijk als je ervaring hebt ben je daar sneller klaar mee, maar het was wel weer een extra gedoe.

Van de andere kant, ik kan nu een wherry achteruit inparkeren, weet wat kimkielen zijn en kan slippend aanleggen ;)
leuk he als zon wherry bij het achteruit aanleggen alle kanten op gaat door wind met de examinator ernaast
pi_120432680
bwuh! komende zaterdag opnieuw mogelijkheid voor sturen2 examen (vorige keer vaarverbod). Willen we van te voren nog even oefenen... zijn de C4x+'en op -O-
pi_120439319
Vandaag weer eens geërgometerd. Ging nog niet van een leien dakkie, maar toch 2:01,4 na 45 minuten puffen en steunen. Wie weet word ik nog eens fit!
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_120447623
Vorige week: mooi weer, mooi water, mooi een vaarverbod :'(
Wel me camera mee (onbewerkt overigens).


Roei tegenwoordig bij TOR. Mocht ook gaan voorroein :') En ze roeien er ook alleen met Braja-sport riemen ... ik vind dat toch wel een achteruitgang tov C2 en crocker. Veel minder gevoel.
Verder hebben ze een loods vol brandhout. Liang-jin en swift ...
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
  FOK!fossiel dinsdag 18 december 2012 @ 08:46:25 #138
1455 Keroppi
kool kikker
pi_120449592
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 01:26 schreef Sjobber het volgende:
Vorige week: mooi weer, mooi water, mooi een vaarverbod :'(
Wel me camera mee (onbewerkt overigens).
[ afbeelding ]

Roei tegenwoordig bij TOR. Mocht ook gaan voorroein :') En ze roeien er ook alleen met Braja-sport riemen ... ik vind dat toch wel een achteruitgang tov C2 en crocker. Veel minder gevoel.
Verder hebben ze een loods vol brandhout. Liang-jin en swift ...
Hmmm jammer zeg, ik ben er qua materiaal 'bij de burgers' juist flink op vooruit gegaan :). Maar ik geloof dat onze vereniging niet bepaald armlastig is :D
Chick on a mission
pi_120450097
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 01:26 schreef Sjobber het volgende:
Vorige week: mooi weer, mooi water, mooi een vaarverbod :'(
Wel me camera mee (onbewerkt overigens).
[ afbeelding ]

Roei tegenwoordig bij TOR. Mocht ook gaan voorroein :') En ze roeien er ook alleen met Braja-sport riemen ... ik vind dat toch wel een achteruitgang tov C2 en crocker. Veel minder gevoel.
Verder hebben ze een loods vol brandhout. Liang-jin en swift ...
Komt omdat de importeur van Braca etc. een prominent lid is van TOR.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_120531036
Vandaag mijn kerstkado voor dit jaar gekocht. Kon het niet laten en marktplaats hielp mee.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 19 december 2012 @ 22:47:17 #141
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_120531126
http://nos.nl/video/453186-topsporters-ook-goed-in-lipdub.html

Met Roel en de Dames 8 die kunnen playbacken.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_120531892
quote:
14s.gif Op woensdag 19 december 2012 22:47 schreef Dark_Angelus het volgende:
http://nos.nl/video/453186-topsporters-ook-goed-in-lipdub.html

Met Roel en de Dames 8 die kunnen playbacken.
Heb er inmiddels een beetje veel van langs zien komen...Maar blijft een leuk liedje
pi_120540527
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 09:19 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Komt omdat de importeur van Braca etc. een prominent lid is van TOR.
En zijn zoontje, die niet onverdienstelijk roeit en erg kritisch op zijn materiaal is zweert bij Braca's.

Erg beroerd kunnen ze dus niet zijn.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  donderdag 20 december 2012 @ 12:26:28 #144
371615 Grapjurk
Niet serieus te nemen
pi_120547205
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 07:55 schreef pullup het volgende:

[..]

En zijn zoontje, die niet onverdienstelijk roeit en erg kritisch op zijn materiaal is zweert bij Braca's.

Erg beroerd kunnen ze dus niet zijn.
Tsja, de een kan beter tegen verandering dan de ander.
Verstand is onvoldoende aanwezig op deze wereld, iedereen denkt er genoeg van te hebben.
pi_120554456
Ik kan wel tegen verandering, maar die dingen hebben onnoemelijk dikke handles. En daardoor lijkt het voor mij in ieder geval dat ik een stuk minder controle heb.
Ik kan ze in ieder geval niet goed afrollen op mijn vingertoppen bij het klippen.
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_120560444
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 15:50 schreef Sjobber het volgende:
Ik kan wel tegen verandering, maar die dingen hebben onnoemelijk dikke handles. En daardoor lijkt het voor mij in ieder geval dat ik een stuk minder controle heb.
Ik kan ze in ieder geval niet goed afrollen op mijn vingertoppen bij het klippen.
Dan is het niks inderdaad. Ik weet in ieder geval dat Empacher verschillende handle diktes levert en Concept dacht ik ook. Heeft men echt maar 1 dikte daar ?
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_120563699
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 18:36 schreef pullup het volgende:

[..]

Dan is het niks inderdaad. Ik weet in ieder geval dat Empacher verschillende handle diktes levert en Concept dacht ik ook. Heeft men echt maar 1 dikte daar ?
Zowel Concept als Braca hebben verschillende diktes:
http://www.concept2.nl/ro(...)nische-specificaties
http://rowing.braca-sport.com/oars/handles/handles-grips.html
Zelfs nagenoeg dezelfde diktes. Daar kan het dus niet aan liggen. Verder ken ik Braca niet.
pi_120569779
quote:
1s.gif Op donderdag 20 december 2012 19:40 schreef wvdwest het volgende:

[..]

Zowel Concept als Braca hebben verschillende diktes:
http://www.concept2.nl/ro(...)nische-specificaties
http://rowing.braca-sport.com/oars/handles/handles-grips.html
Zelfs nagenoeg dezelfde diktes. Daar kan het dus niet aan liggen. Verder ken ik Braca niet.
Duidelijk :)

Het kan ook nog veel uitmaken welk merk handvatten je kiest qua dikte overigens, ook daar zit veel verschil tussen
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_120571534
Dat bericht op NLroei over Hamburger! Hij heeft gewoon precies dezelfde blessure als ik. Opmerkelijk, want ik had nog nooit gehoord dat er iemand was met hetzelfde kwetsuur. Hij heeft dan de "mazzel" dat zijn spieren wat beter ontwikkeld zijn, want ik kan er dus al jaren niets meer mee... Hopelijk voor hem wordt het niet zo erg!
  vrijdag 21 december 2012 @ 10:06:21 #150
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_120588645
Zijn er hier trouwens nog mensen die bij de Zwolsche roeien? Ik ben van plan komend jaar daar te beginnen (in de winter vind ik niet leuk want dan kan ik eigenlijk alleen maar ergometeren en het is zo donker de hele dag), maar weet niet wat een handige periode is om me aan te melden. En digitale vriendjes in het echt tegenkomen is natuurlijk altijd leuk :D
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_120590165
Ik kan het wel aan ex-Zwolsche roeiers vragen, maar weet niet of dat nog steeds actueel is..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_120605856
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 10:06 schreef Pluizel het volgende:
Zijn er hier trouwens nog mensen die bij de Zwolsche roeien? Ik ben van plan komend jaar daar te beginnen (in de winter vind ik niet leuk want dan kan ik eigenlijk alleen maar ergometeren en het is zo donker de hele dag), maar weet niet wat een handige periode is om me aan te melden. En digitale vriendjes in het echt tegenkomen is natuurlijk altijd leuk :D
Huilend komeetje is inmiddels overgestapt naar het burgerroeien! Ze is alleen niet zo actief meer op dit forum.
pi_120605995
Oh huilend komeetje is d'r wachtwoord kwijt zegt ze haha.
  zaterdag 22 december 2012 @ 12:38:01 #154
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_120629927
Oh tof! Dan zal ik huilend komeetje eens benaderen 8-)
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 22 december 2012 @ 13:43:56 #155
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_120631273
Zo testje gedaan, twee weken voetjes omhoog :7
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_120634017
Zow! Sturen2 in de pocket.
Hoefde vanwege mijn knie alleen even te sturen, dus vandaag weer geen meter geroeid :(
pi_120637322
Laatste kans om iets te verzinnen voor de Kerstactie van NLroei! Doe even crea-bea!
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_120686483
Er zijn hier vast een hoop klussers cq timmerlui. Iemand die mij kan helpen? O+

K&W / Ik wil een drankkast timmeren
pi_121105452
Man, het is hier gewoon ruim een week stil geweest in dit topic! Iedereen de beste wensen!
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_121145509
Gelukkig nieuwjaar allemaal :)
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_121151809
Gezellig! Hopelijk een sportief en succesvol 2013 voor iedereen. Met mijn ploeg gaat het goed, al is doorwisselen met 10 wel een uitdaging. Maar tegelijkertijd ook een luxeprobleem ;)

Ik moet zelf ook maar weer eens gaan skiffen, als ik leuke wedstrijdjes wil starten in het clubveld of zo..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 4 januari 2013 @ 14:38:21 #162
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_121151929
20' test.

Tevens ook een goed 2013 gewenst allen *O*
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_121212790
Allemaal een top 2013. Helaas vorig jaar vlak voor kerst nog even een knie blessure opgelopen. Vandaag voor het eerst weer kunnen roeien, op een paar pijnlijke momenten na ging het best aardig.

Mag alleen de maand januari nog even geen versnellingkjes en harder dan basistempo uittrappen. -O-
pi_121271440
Vanavond weer ergometeren. Begint vaste prik te worden, maar toch kijk ik er altijd tegen op. 45 minuten duurt zo lang! Vorige week was 11 kilometer op het klokje al wat beter, maar om vandaag in te stellen op 14 kilometer is ook maar zozo...
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_121273259
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 15:35 schreef WanEnOonlie het volgende:
Vanavond weer ergometeren. Begint vaste prik te worden, maar toch kijk ik er altijd tegen op. 45 minuten duurt zo lang! Vorige week was 11 kilometer op het klokje al wat beter, maar om vandaag in te stellen op 14 kilometer is ook maar zozo...
Succes w/ Ik ben blij dat ik het niet hoef.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 7 januari 2013 @ 16:29:18 #166
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_121273291
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 16:28 schreef pullup het volgende:

[..]

Succes w/ Ik ben blij dat ik het niet hoef.
Anders ik wel :+
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_121273853
Mochten jullie nog een toffe (aspirant)stuur weten die een leuke, hard roeiende ploeg wil sturen, let me know! :-D

http://www.skoll.nl/index(...)iew&id=5936&Itemid=5

oO<
pi_121274910
Huh? Hadden jullie nog geen stuur?
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_121284110
Wacht even hoor, jullie hebben een ploeg compleet met potentie, maar in je hele ledenbestand is er geen goed stuurtje te vinden?
pi_121288099
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 16:43 schreef Fiekie het volgende:
Mochten jullie nog een toffe (aspirant)stuur weten die een leuke, hard roeiende ploeg wil sturen, let me know! :-D

http://www.skoll.nl/index(...)iew&id=5936&Itemid=5

oO<
Is jullie slag een beetje lekker? oO<
pi_121291522
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 16:43 schreef Fiekie het volgende:
Mochten jullie nog een toffe (aspirant)stuur weten die een leuke, hard roeiende ploeg wil sturen, let me know! :-D

http://www.skoll.nl/index(...)iew&id=5936&Itemid=5

oO<
Wij hebben op Triton wel een leuk en geschikt meisje niet in kunnen selecteren, maar zij voldoet niet echt aan je gewichtseisen :) Maar misschien moet die eisenlijst ook wat bijgesteld als je nu nog niemand hebt ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_121291647
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 22:37 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Wij hebben op Triton wel een leuk en geschikt meisje niet in kunnen selecteren, maar zij voldoet niet echt aan je gewichtseisen :) Maar misschien moet die eisenlijst ook wat bijgesteld als je nu nog niemand hebt ;)
Die paar kilo extra zijn inderdaad wel de eerste extra eis die mag komen te vervallen :D
Je hebt zoveel aan iemand die kijk op roeien heeft, goed in de groep ligt, bijdehand is en zo elke training extra effectief kan maken.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 7 januari 2013 @ 22:44:08 #173
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_121291846
Oh dan kan ik me toch nog aanmelden B-)
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_121291924
quote:
6s.gif Op maandag 7 januari 2013 22:44 schreef Dark_Angelus het volgende:
Oh dan kan ik me toch nog aanmelden B-)
Een paar hè ;) en ik zou jou wel eens willen zien als je een uurtje of anderhalf op dat smalle plekje heb gezeten.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_121293402
Ik ben inmiddels ook weer wat lichter, na 14km op de ergometer! Mag ik ook meeselecteren?
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_121294659
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 22:46 schreef pullup het volgende:

[..]

Een paar hè ;) en ik zou jou wel eens willen zien als je een uurtje of anderhalf op dat smalle plekje heb gezeten.
Ik was gevraagd om de Amstelbeker te sturen bij de dames :D
pi_121302991
Waarom heb je dat dan niet gedaan :?
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_121306250
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 10:15 schreef pullup het volgende:
Waarom heb je dat dan niet gedaan :?
Volgens mij zat de verkeerde op slag :@

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_121315081
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 16:43 schreef Fiekie het volgende:
Mochten jullie nog een toffe (aspirant)stuur weten die een leuke, hard roeiende ploeg wil sturen, let me know! :-D

http://www.skoll.nl/index(...)iew&id=5936&Itemid=5

oO<
Jeetje, dat zou ik nog bijna kunnen doen! Ik mag de komende tijd nog niet roeien en ga waarschijnlijk met mijn eigen ploeg geen wedstrijden starten behalve als stuur... Hopelijk mag ik dan wel afsturen voor een 8 zodat ik onze zaterdagochtendtrainingen kan gaan sturen. Dat is bij ons altijd in de 8 namelijk :P.
pi_121324523
Hebben jullie nog een mooi filmpje hoe de techniek word uitgelegd?
Ben een beetje hardlopen aan het afwisselen met de concept 2 thuis hier.

Net even 2km geroeid maar heb het idee dat ik te veel na achter leun om zo de slag groter te maken, doordat je armen dan verder na achter kan trekken.

En verder beste eigenlijk om die schuif op 10 te laten staan, zwaarder maar meer meters?
Tenminste dat werd toen ik nog wat meer sportte tig jaar terug verteld :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Geerd op 08-01-2013 20:12:37 ]
Ik zwaai naar dieren.
pi_121325779
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 19:59 schreef Geerd het volgende:
Hebben jullie nog een mooi filmpje hoe de techniek word uitgelegd?
Ben een beetje hardlopen aan het afwisselen met de concept 2 thuis hier.

Net even 2km geroeid maar heb het idee dat ik te veel na achter leun om zo de slag groter te maken, doordat je armen dan verder na achter kan trekken.

En verder beste eigenlijk om die schuif op 10 te laten staan, zwaarder maar meer meters?
Tenminste dat werd toen ik nog wat meer sportte tig jaar terug verteld :P

Begin hiermee:


en dan nog deel twee

En verder moet je werken met de juiste 'drag' op een ergometer maar dat hangt ook een beetje van je gewicht af.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_121326850
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 20:22 schreef pullup het volgende:

[..]

Begin hiermee:


en dan nog deel twee

En verder moet je werken met de juiste 'drag' op een ergometer maar dat hangt ook een beetje van je gewicht af.
1,96 bij nou wat zou het zijn :P 100kg, gelukkig niet helemaal een plank vroegah wel aardig fanatiek geweest in de sportschool, hardlopen en roeien op de concept dan.
Ik had eerder nog een mooi lijstje van me pr van de 500meter 1km 2km en 5km.

Net was het 8min 2km helemaal naar de klote :')
Maar gewoon even 5/7 kg eraf buik wat platter, let ook meer op wat ik nu eet, meer fruit.
Geen snacks meer etc maar gewoon broodje kaas.
Ik zwaai naar dieren.
pi_121327192
Zware man dus :) en dan kun je het beste de drag zo ergens rond de 115 zetten als je duur wil trainen.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_121328100
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 20:49 schreef pullup het volgende:
Zware man dus :) en dan kun je het beste de drag zo ergens rond de 115 zetten als je duur wil trainen.
Ik heb heel snel even door het menu gebladerd, daar staat inderdaad wat over de dragfactor bij 115 zit de schuif op standje 3/5 ongeveer.

Alleen de dragfactor is niet te zien in het schermpje als je bezig bent 00:00 /500 meter.
Morgen maar is even doorlezen :P
Aantal Watt zou dat kunnen?
Ik zwaai naar dieren.
pi_121329794
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 21:04 schreef Geerd het volgende:

[..]

Ik heb heel snel even door het menu gebladerd, daar staat inderdaad wat over de dragfactor bij 115 zit de schuif op standje 3/5 ongeveer.

Alleen de dragfactor is niet te zien in het schermpje als je bezig bent 00:00 /500 meter.
Morgen maar is even doorlezen :P
Aantal Watt zou dat kunnen?
Maar als je de drag eenmaal ingesteld hebt hoef je die tijdens het roeien toch niet meer te zien?

Mooi voornemen, veel succes!
pi_121330096
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 21:34 schreef C.est_Bon het volgende:

[..]

Maar als je de drag eenmaal ingesteld hebt hoef je die tijdens het roeien toch niet meer te zien?

Mooi voornemen, veel succes!
Naja ik dacht, dat je niet te hard gaat als je even bezig bent maja dan kun je natuurlijk altijd 1.50 op 500 meter aanhouden bijvoorbeeld.
Ja ben gister al begonnen met 6,5km hardlopen morgen even rust en dan donderdag 7km.

Krijg je hey vaste baan huisje kopen, en dan ineens begint de werkbroek toch wat strakker te zitten :P
Ik zwaai naar dieren.
pi_121330959
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 21:40 schreef Geerd het volgende:

[..]

Naja ik dacht, dat je niet te hard gaat als je even bezig bent maja dan kun je natuurlijk altijd 1.50 op 500 meter aanhouden bijvoorbeeld.
Ja ben gister al begonnen met 6,5km hardlopen morgen even rust en dan donderdag 7km.

Krijg je hey vaste baan huisje kopen, en dan ineens begint de werkbroek toch wat strakker te zitten :P
Volgens mij geeft de drag alleen de weerstand aan, zoals versnellingen op een fiets, en die weerstand veranderd niet als je harder of zachter trapt :)
pi_121331538
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 21:54 schreef C.est_Bon het volgende:

[..]

Volgens mij geeft de drag alleen de weerstand aan, zoals versnellingen op een fiets, en die weerstand veranderd niet als je harder of zachter trapt :)
drag is inderdaad de (lucht)weerstand (gemeten door hoe snel de ketting afremt), en dat is iets wat pas gaandeweg over langere tijd veranderd, als er meer stof in komt te zitten en/of dat apparaat wat ouder wordt, dus die kan je gewoon voor de training even instellen met een paar rustige halen.

van welke factor je in moet stellen was het, naar ik ooit begrepen heb, in de roeiwereld gebruikelijk om (voor zware mannen) rond de 115-120 in te stellen omdat die weerstand het meest overeen komt met het roeien in een 8, en skiffeurs zouden 'm dus eigenlijk iets zwaarder moeten zetten, en als je verder niet roeit maakt de dragfactor niet zo heel veel uit. Wel moet je eraan denken dat allebei de uiteinden van de luchtschuif minder efficiënt zijn, en dat je dan energie loopt te verspillen (naast dat te zwaar of te licht niet super is voor je roeitechniek).
Steun je politieke partij, verander je UserIcon!
[UserIcons] Steunt uw partij!
BF4: SeanFerdi
pi_121331678
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 21:54 schreef C.est_Bon het volgende:

[..]

Volgens mij geeft de drag alleen de weerstand aan, zoals versnellingen op een fiets, en die weerstand veranderd niet als je harder of zachter trapt :)
Ja oke maar in de versnelling 1 of 2 op de fiets kun je je ook helemaal de tering fietsen naar 10 min:P

Omdat Pullup het over 115 had, 115 in versnelling 10 of 115 in versnelling 1 die luchtschuif zeg maar.
Ik zwaai naar dieren.
pi_121331825
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 22:05 schreef SeanFerdi het volgende:

[..]

drag is inderdaad de (lucht)weerstand (gemeten door hoe snel de ketting afremt), en dat is iets wat pas gaandeweg over langere tijd veranderd, als er meer stof in komt te zitten en/of dat apparaat wat ouder wordt, dus die kan je gewoon voor de training even instellen met een paar rustige halen.

van welke factor je in moet stellen was het, naar ik ooit begrepen heb, in de roeiwereld gebruikelijk om (voor zware mannen) rond de 115-120 in te stellen omdat die weerstand het meest overeen komt met het roeien in een 8, en skiffeurs zouden 'm dus eigenlijk iets zwaarder moeten zetten, en als je verder niet roeit maakt de dragfactor niet zo heel veel uit. Wel moet je eraan denken dat allebei de uiteinden van de luchtschuif minder efficiënt zijn, en dat je dan energie loopt te verspillen (naast dat te zwaar of te licht niet super is voor je roeitechniek).
Ja oke te ligt schiet niks op natuurlijk ben je over 20 min 600 meter verder :P
Ik zwaai naar dieren.
pi_121335716
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 22:10 schreef Geerd het volgende:

[..]

Ja oke te ligt schiet niks op natuurlijk ben je over 20 min 600 meter verder :P
Hoe hard je trapt hangt grotendeels niet van je schuif/dragfactor af. Het vereist een betere techniek om met de schuif heel laag hard te gaan, maar het kan prima. De schuif op 10 moet je voor uitkijken want waarschijnlijk verslechtert dat je techniek alleen maar en kan je er blessures van krijgen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_121336468
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 23:29 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Hoe hard je trapt hangt grotendeels niet van je schuif/dragfactor af. Het vereist een betere techniek om met de schuif heel laag hard te gaan, maar het kan prima. De schuif op 10 moet je voor uitkijken want waarschijnlijk verslechtert dat je techniek alleen maar en kan je er blessures van krijgen.
Maar 500 meter sprint op schuif stand 1 zeg maar, kan ik nooit een betere tijd halen als wanneer ik hem op 6 zet.

Je maakt dan toch in stand 1 veel te weinig meters?
Ja het is veel lichter maar in 6 meer weerstand meer meters met 1 "slag" dan in stand 1.
Ik zwaai naar dieren.
pi_121338723
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 23:46 schreef Geerd het volgende:

[..]

Maar 500 meter sprint op schuif stand 1 zeg maar, kan ik nooit een betere tijd halen als wanneer ik hem op 6 zet.

Je maakt dan toch in stand 1 veel te weinig meters?
Ja het is veel lichter maar in 6 meer weerstand meer meters met 1 "slag" dan in stand 1.
Het hangt er allemaal van af wat je wilt bereiken. Ja, op standje 10 kan je makkelijker hard trappen op korte afstandjes. Maar aangezien jij graag fit wilt worden heb je meer aan lange stukken op de ergometer bewegen.

Begin een keer met 5 kilometer (of 2 x 5km) en probeer je tempo op 18 te houden en je score op 2:00. Dat is al een prima begin. Gaat het makkelijk? Dan je score richting 1:55. De truc is om je grenzen continu te verleggen, zowel qua score als qua duur.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_121339102
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 00:50 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Het hangt er allemaal van af wat je wilt bereiken. Ja, op standje 10 kan je makkelijker hard trappen op korte afstandjes. Maar aangezien jij graag fit wilt worden heb je meer aan lange stukken op de ergometer bewegen.

Begin een keer met 5 kilometer (of 2 x 5km) en probeer je tempo op 18 te houden en je score op 2:00. Dat is al een prima begin. Gaat het makkelijk? Dan je score richting 1:55. De truc is om je grenzen continu te verleggen, zowel qua score als qua duur.
Ja precies dat 115 dragfactor etc zegt met niet zoveel of tempo 18 maar idd 2 min per 500 meter die tijd blijft hij wel steeds aanpassen kun je zien dat je wat moet versnellen of juist wat moet afzakken wil je op cours blijven.



Dit handige schema wel nog snel gevonden in de handleiding,
Nu begrijp ik het volgens mij ook een beetje, het maakt niet uit in welke stand die staat als je de linker column maar bij kan houden 00.00/500 meter.(op een normale manier)

[ Bericht 4% gewijzigd door Geerd op 09-01-2013 01:30:30 ]
Ik zwaai naar dieren.
pi_121345112
Precies! En dat constant houden is natuurlijk de kunst. Dat zal niet de eerste keer lukken, misschien ook niet de tweede keer. Maar het is wel beter voor je fitheid.

Vergelijk het bijvoorbeeld met Sven Kramer die een 5km schaatst. Dan is hij over het algemeen heel constant de hele race lang, tot op de tiende van een seconde nauwkeurig. Dat is namelijk 'makkelijker' vol te houden dan heen en weer yoyo'en.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_121345270
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 22:05 schreef SeanFerdi het volgende:
drag is inderdaad de (lucht)weerstand (gemeten door hoe snel de ketting afremt),
Hoe snel het vliegwiel afremt, bedoel je, toch?
pi_121345749
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 11:02 schreef vriendelijkevriend het volgende:

[..]

Hoe snel het vliegwiel afremt, bedoel je, toch?
edit: oh wacht, je hebt gelijk.
Steun je politieke partij, verander je UserIcon!
[UserIcons] Steunt uw partij!
BF4: SeanFerdi
  woensdag 9 januari 2013 @ 11:34:06 #198
371615 Grapjurk
Niet serieus te nemen
pi_121346325
Ik beschouw de ergo als een simulatie voor de boot. Alles wat ik op de ergo doe, moet dus nut hebben in de boot. De weerstand van de boot op het water blijft praktisch altijd constant, dus houdt ik de drag van de ergo ook altijd constant. Omdat je tijdens een race ook niks meer kun winnen door je boot anders af te stellen zou ik me niet op drag richten.

Als je dan op zoek bent naar een soort versnellingsbak voor bepaalde afstanden, ga dan meer experimenteren met roeien in verschillende tempi. Weten wat je presteert onder verschillende tempi heb je veel meer aan tijdens het roeien dan spelen met drag. En dat kan ook echt het verschil maken tussen winnen en verliezen tijdens de race.
Verstand is onvoldoende aanwezig op deze wereld, iedereen denkt er genoeg van te hebben.
pi_121346828
Geerd, het werkt zo: met de schuif bepaal je hoe hard het vliegwiel door de lucht afgeremd wordt. Tijdens het oprijden na een haal ziet het klokje de mate van vertraging van het vliegwiel, berekent zo de weerstand (= drag factor) en weet bij je volgende haal hoeveel energie jij in de haal gestopt hebt. Daaruit wordt je geleverde vermogen berekend, (da's allemaal gewoon natuurkunde) en daaruit wordt via wat nattevingerwerk een soort van overeenkomstige roeisnelheid berekend (en daar houdt de natuurkunde op, maar wel leuker om te zien als roeier in plaats van watts).

De getalletjes op de schuif zeggen weinig, als je de schuif op een stand zet kan de ene machine vol stof zitten en de andere niet, en dus meer weerstand ondervinden. Maar de drag factor is heilig.

Of je de schuif nu op 1 of 10 zet, je lichaam moet evenveel energie in dat apparaat stoppen om eenzelfde score te krijgen. Maar zoals je kunt bedenken is er een optimum waarop je lichaam het best presteert, en dat ligt tussen heel veel lichtje haaltjes op 1 en tussen enkele rugbrekende halen op 10, en is naar verluidt zo rond de 115.
pi_121354642
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 11:53 schreef vriendelijkevriend het volgende:
Geerd, het werkt zo: met de schuif bepaal je hoe hard het vliegwiel door de lucht afgeremd wordt. Tijdens het oprijden na een haal ziet het klokje de mate van vertraging van het vliegwiel, berekent zo de weerstand (= drag factor) en weet bij je volgende haal hoeveel energie jij in de haal gestopt hebt. Daaruit wordt je geleverde vermogen berekend, (da's allemaal gewoon natuurkunde) en daaruit wordt via wat nattevingerwerk een soort van overeenkomstige roeisnelheid berekend (en daar houdt de natuurkunde op, maar wel leuker om te zien als roeier in plaats van watts).

De getalletjes op de schuif zeggen weinig, als je de schuif op een stand zet kan de ene machine vol stof zitten en de andere niet, en dus meer weerstand ondervinden. Maar de drag factor is heilig.

Of je de schuif nu op 1 of 10 zet, je lichaam moet evenveel energie in dat apparaat stoppen om eenzelfde score te krijgen. Maar zoals je kunt bedenken is er een optimum waarop je lichaam het best presteert, en dat ligt tussen heel veel lichtje haaltjes op 1 en tussen enkele rugbrekende halen op 10, en is naar verluidt zo rond de 115.
Ja precies, nu snap ik het heb wel paar keer eerder op dat ding gezeten maarja naar 5/6min rammen was ik kapot net als gister :P

Gaan we nu even anders doen.
Ik zwaai naar dieren.
pi_121361755
Schwarzenegger kon blijkbaar ook roeien (op 1:28):

Steun je politieke partij, verander je UserIcon!
[UserIcons] Steunt uw partij!
BF4: SeanFerdi
pi_121378928
Tering, dat is echt te dramatisch voor woorden, haha.

Waar haal je het vandaan?!
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_121380750
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 00:11 schreef WanEnOonlie het volgende:
Tering, dat is echt te dramatisch voor woorden, haha.

Waar haal je het vandaan?!
hier:
ONZ / [DE GYM #6] HHHNNNGGGGGGGGGNGH!!!!
Steun je politieke partij, verander je UserIcon!
[UserIcons] Steunt uw partij!
BF4: SeanFerdi
pi_121383541
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 18:29 schreef SeanFerdi het volgende:
Schwarzenegger kon blijkbaar ook roeien (op 1:28):

:D Dat was grappiger dan ik verwacht had toen ik klikte.
De rest van het filmpje heb ik maar niet uitgekeken.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_121436680
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 15:25 schreef Geerd het volgende:

[..]

Ja precies, nu snap ik het heb wel paar keer eerder op dat ding gezeten maarja naar 5/6min rammen was ik kapot net als gister :P

Gaan we nu even anders doen.
Geerd, dragfactor en de schuif zijn 2 dingen die los van elkaar staan. Bij een hogere dragfactor zal je meer kracht moeten leveren, maar minder halen hoeven maken. Ik zelf heb hem juist iets hoger dan de waterweerstand staan zodat als ik in de boot zit met minder inspanning de haal kan maken, en meer kracht kan leveren waardoor de boot sneller zal gaan.

De schuif is enkel een manier om heel grofweg de weestand in te stellen, de schuif instelling bij jou kan een heel andere dragfactor opleveren dan bij mij of bij een erg in de sportschool. Het hangt namelijk erg af van hou het apparaat onderhouden is en hoeveel stof erin zit. In de handleiding van Concept2 word dan ook aangeraden om eens per half jaar het ding open te maken en stof er uit verwijderen dmv stofzuiger.
pi_121457563
Ik ga voor mijn doen echt hard op de ergometer en ik ga harder en harder *O*
pi_121463732
Heeft iemand ervaring met de CorePerform?

Heb trouwens inmiddels dit sporthorloge in bestelling staan:


Lijkt me prettig voor langere tochten dat je de kaarten erin kan laden en zo de route kan plotten waardoor je niet de hele tijd op papieren kaarten enzo hoeft te kijken. (mijn garmin 910XT kan dat niet).
Ook mooi is dat die gewoon mijn huidige hartslag band, maar ook bluetooth hartslag banden accepteert
pi_121464145
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 09:42 schreef flying-dutchman het volgende:
Heeft iemand ervaring met de CorePerform?

Heb trouwens inmiddels dit sporthorloge in bestelling staan:
[ link | afbeelding ]

Lijkt me prettig voor langere tochten dat je de kaarten erin kan laden en zo de route kan plotten waardoor je niet de hele tijd op papieren kaarten enzo hoeft te kijken. (mijn garmin 910XT kan dat niet).
Ook mooi is dat die gewoon mijn huidige hartslag band, maar ook bluetooth hartslag banden accepteert
Wow, die ziet er heel tof uit maar ik zou hem nog eerder voor fietsen dan voor roeien gebruiken.

Wat kost dat ? :)
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_121464222
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 10:19 schreef pullup het volgende:

[..]

Wow, die ziet er heel tof uit maar ik zou hem nog eerder voor fietsen dan voor roeien gebruiken.

Wat kost dat ? :)
Incl hartslag band 300 dollar.
http://www.kickstarter.co(...)ned-gps-sports-watch

Ze gaan gelukkig ook een fietsmount uitbrengen (zie filmpje, raborenner gedeelte :D )
pi_121464884
vaarverbod -O-
  FOK!fossiel zaterdag 12 januari 2013 @ 11:49:23 #211
1455 Keroppi
kool kikker
pi_121465590
In Leiden niet. Vandaag weer lekker getraind in de 4+ en morgen bij de clubacht invallen.

Zijn er hier nog mensen die de Twentse Winterwedstrijden gaan starten?
Chick on a mission
pi_121475895
Bij de bondstrial geweest. Was echt superleuk met ongeveer 90 deelnemers, vlak water en een organisatie waar de meeste wedstrijden een puntje aan kunnen zuigen. ^O^
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_121584696
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 10:19 schreef pullup het volgende:

[..]

Wow, die ziet er heel tof uit maar ik zou hem nog eerder voor fietsen dan voor roeien gebruiken.

Wat kost dat ? :)
http://leikr.com/bike-mount/ ze zijn hard met de bikemount bezig :D
pi_121584740
Alternatieve trainingen tijd!
En ik sta in de krant vandaag met een foto van het coachen zaterdag, wel grappig :)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_121585363
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 11:03 schreef La_Tramposa het volgende:
Alternatieve trainingen tijd!
En ik sta in de krant vandaag met een foto van het coachen zaterdag, wel grappig :)
dat vraagt natuurlijk wel om een linkje danwel een scan van het artikel :D
pi_121606702


Tadaa ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 15 januari 2013 @ 19:51:31 #217
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_121606727
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 19:50 schreef La_Tramposa het volgende:
[ afbeelding ]

Tadaa ;)
Leuk :Y
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_121606944
Tof
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_121607192
Gek om nu die zon te zien, terwijl het er nu buiten zooo anders uitziet!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  FOK!fossiel dinsdag 15 januari 2013 @ 21:16:24 #220
1455 Keroppi
kool kikker
pi_121611453
Dat is bij de Munt toch? :)
Chick on a mission
pi_121685615
Zo, openlijke frustratie (op facebook) over de nationale selecties. Kijkend naar de trials zijn er wel wat vreemde keuzes gemaakt :o
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 17 januari 2013 @ 17:35:08 #222
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_121686446
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 17:07 schreef La_Tramposa het volgende:
Zo, openlijke frustratie (op facebook) over de nationale selecties. Kijkend naar de trials zijn er wel wat vreemde keuzes gemaakt :o
Waar is die discussie?

Even tevens voor Pullup wel een mooi succes lijkt me met zijn dames.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_121686656
Ik ben er blij mee. En dat er discussies zijn lijkt me redelijk van alle tijden :D

Verder ga ik me er niet over uitlaten hoor.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 17 januari 2013 @ 17:45:28 #224
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_121686779
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 17:41 schreef pullup het volgende:
Ik ben er blij mee. En dat er discussies zijn lijkt me redelijk van alle tijden :D

Verder ga ik me er niet over uitlaten hoor.
Nou wanneer ga je me eens leren coachen dan? B-)
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_121686989
quote:
6s.gif Op donderdag 17 januari 2013 17:45 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Nou wanneer ga je me eens leren coachen dan? B-)
Die afspraak stond nog ja :@

Nu gaat het nog wel even duren hè ?
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 17 januari 2013 @ 17:56:12 #226
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_121687093
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 17:52 schreef pullup het volgende:

[..]

Die afspraak stond nog ja :@

Nu gaat het nog wel even duren hè ?
Voel je vrij om een keertje mee te fietsen in A'dam of als je zin hebt komen wij wel een keertje naar Utrecht :Y
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_121687601
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 17:07 schreef La_Tramposa het volgende:
Zo, openlijke frustratie (op facebook) over de nationale selecties. Kijkend naar de trials zijn er wel wat vreemde keuzes gemaakt :o
LINK!!!!!!!!!!!!
pi_121688244
quote:
10s.gif Op donderdag 17 januari 2013 18:15 schreef BEFEM het volgende:

[..]

LINK!!!!!!!!!!!!
Neuhh, als je geen vriend bent van diegene kun je het toch niet lezen. Het gaat erom dat er een aantal uit de hogere klasseringen van de bondstrial niet meegaan en een aantal uit de lagere klasseringen niet. Maar goed, ik weet er verder ook niks van, en op KNRB staat ook dat studie etc. reden geweest is dat sommigen niet meegaan.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_121688869
http://knrb.nl/content.php/nl/110?id=2351,nl

quote:
Ook viel een aantal atleten af: gestopt, studie, of toonde te weinig vooruitgang.
Als roeiers zelf verontwaardigd zijn is het waarschijnlijk niet gestopt of studie (wel raar ook dat je dan nog mee zou doen aan zo'n trial) maar dat ze te weinig vooruitgang toonden?
pi_121690366
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 18:30 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Neuhh, als je geen vriend bent van diegene kun je het toch niet lezen. Het gaat erom dat er een aantal uit de hogere klasseringen van de bondstrial niet meegaan en een aantal uit de lagere klasseringen niet. Maar goed, ik weet er verder ook niks van, en op KNRB staat ook dat studie etc. reden geweest is dat sommigen niet meegaan.
Quote hier dan alles.

Ik wil rellen meemaken :9~
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 17 januari 2013 @ 19:23:08 #231
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_121690522
Ohja d'r ligt ijs, iemand al opgevallen? :+
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_121705608
In Nijmegen is het ijs nog niet uitgevonden. Heer-lijk. Dit weekend dus (waarschijnlijk) "gewoon" roeien!
pi_121706255
Ik wil weer makkelijke artikelen kunnen schrijven. Schiet eens op met dat seizoen!

;(
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 18 januari 2013 @ 00:12:17 #234
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_121706527
Dat seizoen laat op zich wachten :+
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_121711377
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 19:50 schreef La_Tramposa het volgende:
[ afbeelding ]

Tadaa ;)
:D Zat even te kijken naar het gebouw en kwam me zo bekend voor... lees je eerste regel :triton... de munt doh..

Jammer dat het vlot wat onbegaanbaar is nu (en ijs in het water):



Nu met al het ijs, is het voor ons voornamelijk in de bak roeien. Heeft wel als voordeeltje dat je niet elke zoveel meter mag gaan houden omdat er weer een reeks andere boten aankomt
pi_121716778
Pullup je gaat de weddenschap zooooooooooo hard verliezen :D

Ik vloog net echt *O*
pi_121725686
Het schijnt dat er een nieuw doping contract is opgesteld door de roeibond wat iedereen moet ondertekenen, zelfs coaches. Echt wat een onzin, zijn ze helemaal gek geworden daar bij de KNRB?
Één keer een handtekening zetten is nog tot daar aan toe, maar elk jaar en dan ook nog als coach ?
pi_121725764
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 16:00 schreef Acheron_89 het volgende:
Het schijnt dat er een nieuw doping contract is opgesteld door de roeibond wat iedereen moet ondertekenen, zelfs coaches. Echt wat een onzin, zijn ze helemaal gek geworden daar bij de KNRB?
Één keer een handtekening zetten is nog tot daar aan toe, maar elk jaar en dan ook nog als coach ?
dat als roeier snap ik nog wel, maar als coach vnd ik het ook wat onzinnig... alsof je epo nodig hebt om op de fiets een 8 bij te houden
pi_121726007
Hoe willen ze dat trouwens überhaupt gaan controleren? Als je gewoon voor elke wedstrijd ploegen inschrijft zonder er een coach bij te vermelden is dat voor de KNRB totaal niet te achterhalen door wie die ploeg gecoacht wordt lijkt me.
pi_121726433
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 16:00 schreef Acheron_89 het volgende:
Het schijnt dat er een nieuw doping contract is opgesteld door de roeibond wat iedereen moet ondertekenen, zelfs coaches. Echt wat een onzin, zijn ze helemaal gek geworden daar bij de KNRB?
Één keer een handtekening zetten is nog tot daar aan toe, maar elk jaar en dan ook nog als coach ?
En het moet 2 weken van te voren ipv 1 week......

Ik heb vanmiddag met de KNRB gebeld en ze zeiden dat als ik woensdag mijn contract inlever het dan nog goed komt (ik start de zondag erna).

Het zal dus altijd niet even nauw worden genomen neem ik aan.
pi_121726941
Heb je een linkje daarvan? dat ook coaches dat moeten?
pi_121728291
Coaches niet volgens mij, de stuur wel. Ik heb het niet hoeven tekenen iig.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_121730202
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 16:28 schreef flying-dutchman het volgende:
Heb je een linkje daarvan? dat ook coaches dat moeten?
Geen linkje helaas, kreeg bericht van de wedstrijdcommissaris dat ik als coach zo'n contract moest komen tekenen.
pi_121730477
Van wat ik me herinner toen dit dopinggedoe in elkaar werd gedraaid een paar jaar geleden, was het inderdaad de bedoeling dat coaches ook aan het dopingreglement gebonden zouden zijn. Dus kan me voorstellen dat ze in de uitvoering ervoor hebben gekozen dat die ook een contract moeten tekenen.

Volgens mij moet zelfs iedere 'naam' die op de inschrijven.knrb.nl wordt ingevoerd een wedstrijdcontract hebben.

Ik dacht dat dit wedstrijdcontract de permanente oplossing is (schone sport verklaring was tijdelijk tot alle verenigingen ook hun statuten hebben aangepast), dus als het goed is hoeft het niet meer elk jaar getekend te worden.
Steun je politieke partij, verander je UserIcon!
[UserIcons] Steunt uw partij!
BF4: SeanFerdi
pi_121754063
Juist wel, de SSV was geldig tot je je uitschreef of zo, en dit contract moet elk jaar getekend.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_121754171
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 08:24 schreef La_Tramposa het volgende:
Juist wel, de SSV was geldig tot je je uitschreef of zo, en dit contract moet elk jaar getekend.
ah, je hebt gelijk, gelukkig kan het makkelijk verlengd worden:

quote:
Om dit zo gemakkelijk mogelijk te laten verlopen kun je je e-mailadres doorgeven op het contract, zodat je een automatische reminder krijgt dat het contract afloopt. Via deze reminder kun je het contract ook automatisch verlengen. Door op de link in de reminder e-mail te klikken kun je online de verklaring verlengen
bron
Steun je politieke partij, verander je UserIcon!
[UserIcons] Steunt uw partij!
BF4: SeanFerdi
pi_121757283
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 08:24 schreef La_Tramposa het volgende:
Juist wel, de SSV was geldig tot je je uitschreef of zo, en dit contract moet elk jaar getekend.
Huh? Ik heb voor de NKIR een SSV ondertekend maar ik kreeg te horen dat ik nu weer opnieuw moet tekenen.
pi_121765688
quote:
11s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 11:45 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Huh? Ik heb voor de NKIR een SSV ondertekend maar ik kreeg te horen dat ik nu weer opnieuw moet tekenen.
Ja, dat zeg ik toch ook?
Dit vervangt de SSV, en je moet het nu elk jaar opnieuw tekenen, maar dat kan dus wel online.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_121794490
Voor het eerst op tempo 21 onder de 2 plat *O*. Alhoewel het niet meer helemaal als ED voelde ben ik wel blij *O*

Nu Ajax nog winnen en het is een geslaagd weekend 8-)
pi_121814656
Deze hele constructie van het nieuwe dopingcontract komt voort uit het feit dat de KNRB werd overruled toen een individueel lidmaatschap werd voorgesteld. Dan had iedereen zich automatisch kunnen conformeren aan een dopingreglement dat statutair geregeld was. Nu moet de KNRB dat dus via een omweg bereiken.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_121816583
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 19:44 schreef WanEnOonlie het volgende:
Deze hele constructie van het nieuwe dopingcontract komt voort uit het feit dat de KNRB werd overruled toen een individueel lidmaatschap werd voorgesteld. Dan had iedereen zich automatisch kunnen conformeren aan een dopingreglement dat statutair geregeld was. Nu moet de KNRB dat dus via een omweg bereiken.
Men was toen vooral niet blij dat de bond dan zou kunnen bepalen wie wel en wie niet lid waren van een vereniging (je mocht geen lid meer zijn als de bond dat niet wilde), dat was toch een soort 'soevereiniteits'-overdracht waar men niet aan wilde.

Wel frappant dat de statuutswijzigingen die bij de verenigingen zijn doorgevoerd waarbij men zich conformeert aan het statuut/regels van de bond uiteindelijk het zelfde effect hebben.

Edit: ik bedenk me net dat er ook iets was met verenigingen die meerdere sporten onder zich hadden. Dat als een vereniging ook een zeilers-tak had, dat deze zeilers dan ook lid zouden moeten worden van de roeibond, wat natuurlijk wat vreemd is. Het individuele lidmaatschap zoals de bond destijds had aangedragen was vooral een knutselwerkje waar niet goed genoeg over nagedacht was, de bond probeerde zich er op de makkelijkste manier van af te maken.
Steun je politieke partij, verander je UserIcon!
[UserIcons] Steunt uw partij!
BF4: SeanFerdi
pi_121819197
Dat klopt: ik zeg ook niet dat de constructie van de roeibond fantastisch was. Dat was snel in elkaar geflanst en ondoordacht. MAAR aan de hand van dat verhaal is er een werkgroep opgericht die met dit nieuwe idee is gekomen. Wat ook verre van perfect en makkelijk is.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_121819972
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 21:10 schreef WanEnOonlie het volgende:
Dat klopt: ik zeg ook niet dat de constructie van de roeibond fantastisch was. Dat was snel in elkaar geflanst en ondoordacht. MAAR aan de hand van dat verhaal is er een werkgroep opgericht die met dit nieuwe idee is gekomen. Wat ook verre van perfect en makkelijk is.
Ah, dan begreep ik je reactie verkeerd.

eerlijk gezegd denk ik dat het voor de awareness wel handig is als je elk jaar moet vernieuwen (mits het makkelijk kan), omdat je anders zoiets van 'het zal wel' hebt, terwijl er toch wel interessante dingen in het dopingreglement staan, bijvoorbeeld: Wiet/hash is ook een verboden middel binnen wedstrijdverband, wat betekent dat als je er tijdens een wedstrijdweekend op getest wordt je in overtreding bent (en dat spul kan een paar weken na inname nog in je lichaam blijven zitten). bron.

[ Bericht 0% gewijzigd door SeanFerdi op 20-01-2013 21:27:43 ]
Steun je politieke partij, verander je UserIcon!
[UserIcons] Steunt uw partij!
BF4: SeanFerdi
pi_121887776
Kreeg net van onze secretaris te horen dat het niet mogelijk is om dat contract uit te printen vanwege een storing bij de KNRB.
pi_121893103
@pullup

Bij het leikr horloge project hebben ze nu nieuwe pledge levels voor beta testers gemaakt, zo nu en dan komen daardoor ook weer pledge levels van 149 en 229 dollar beschikbaar, mocht je er nog een willen.

If yes: maak alvast een account aan zodat je snel kan schakelen.
  FOK!fossiel dinsdag 22 januari 2013 @ 22:17:27 #256
1455 Keroppi
kool kikker
pi_121912045
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 16:25 schreef flying-dutchman het volgende:
@pullup

Bij het leikr horloge project hebben ze nu nieuwe pledge levels voor beta testers gemaakt, zo nu en dan komen daardoor ook weer pledge levels van 149 en 229 dollar beschikbaar, mocht je er nog een willen.

If yes: maak alvast een account aan zodat je snel kan schakelen.
Gaat dit over roeien? :?
Chick on a mission
pi_121912264
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 22:17 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Gaat dit over roeien? :?
Niet echt maar het is wel handig om te weten. :D
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_121915399
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 22:17 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Gaat dit over roeien? :?
Over een sporthorloge waarmee je je roeien kan bijhouden (afstand, snelheid, hartslag enzo)
  FOK!fossiel woensdag 23 januari 2013 @ 17:43:01 #259
1455 Keroppi
kool kikker
pi_121945732
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 23:03 schreef flying-dutchman het volgende:

[..]

Over een sporthorloge waarmee je je roeien kan bijhouden (afstand, snelheid, hartslag enzo)
Ik heb ooit een Garmin horloge van iemand overgenomen. Die is eigenlijk bedoeld voor het hardlopen maar in principe zou je er ook afstand en snelheid bij het roeien mee kunnen bijhouden.
Chick on a mission
pi_121947273
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 17:43 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Ik heb ooit een Garmin horloge van iemand overgenomen. Die is eigenlijk bedoeld voor het hardlopen maar in principe zou je er ook afstand en snelheid bij het roeien mee kunnen bijhouden.
Klopt, ik heb zelf nu een garmin 910xt in gebruik, maar die kaarten functie van de leikr vind ik gewoon erg relaxed. Zeker als ik in het voorjaar ook wil gaan fietsen.

Waarschijnlijk* kan de Leikr net zoals de 910XT communiceren met een PM4 (concept2).

* Deze feature is nog niet bevestigd, hardware technisch mogelijk en ik heb het al even met het ontwikkel team erover gehad. Tevens heb ik het ook met team gehad over de mogelijkheid tot het recorden van 2 hartslagen. Dan kan als je met zijn 2en in een boot zit dus met een extra hartslagband klaar zijn.

[ Bericht 11% gewijzigd door flying-dutchman op 23-01-2013 18:25:08 ]
pi_121967358
Wordt er ergens nog gevaren?
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 23 januari 2013 @ 23:58:17 #262
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_121967924
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 23:47 schreef Fiekie het volgende:
Wordt er ergens nog gevaren?
Lijkt me niet.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_121968299
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 23:47 schreef Fiekie het volgende:
Wordt er ergens nog gevaren?
Triton gaat volgend weekeinde naar Brugge en het zou kunnen dat het daar inderdaad nog vrij is
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_121972201
Bumping bij orca is 20 minuten ergo challenge georden
pi_121973522
Triton Bumping _O_
pi_121975031
quote:
17s.gif Op donderdag 24 januari 2013 09:24 schreef BEFEM het volgende:
Triton Bumping _O_
duurt nog even volgens mij?
pi_121977588
Nee is al geweest ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_121978935
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 11:23 schreef La_Tramposa het volgende:
Nee is al geweest ;)
in 2012 :P, die van 2013 duurt nog even, met de triton bumping meegefietst met een aantal mede roeiers, wist het niet op tijd, dus niet opgegeven.
pi_121987592
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 23:47 schreef Fiekie het volgende:
Wordt er ergens nog gevaren?
Ja, in Maastricht (vanochtend was het kanaal nog ijsvrij). Aegir was daar afgelopen weekend nog met wat eerstejaars.
pi_121993158
Wan, over je artikel over het Griekse roeien. De laatste jaren zijn er in Griekenland veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel atleten betrapt op doping. Ik wil niet zeggen dat het roeien daardoor beter presteert de laatste jaren maar het zou wel kunnen.

En verder denk ik dat roeien duurder is dan andere sporten, en 30 euro per maand is toch nog best veel in Griekenland :P

Als ik goed met de cijfers bekend ben is het niet veel goedkoper dan hier (behalve kinderen die gratis mogen uiteraard), maar daar kan jw3 misschien meer over vertellen. Zoveel weet ik niet over de prijzen van burgerverenigingen.

Edit: Even na gevraagd en alle sporten zijn duur in Griekenland.

[ Bericht 5% gewijzigd door BEFEM op 24-01-2013 18:12:35 ]
pi_122002164
De OTKI zondag gaat niet door maar ik mag meedoen met de interne wedstrijd van TOR *O*

Geen inwegen meer :'( :'(
pi_122003565
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 23:47 schreef Fiekie het volgende:
Wordt er ergens nog gevaren?
Lange tijd geen ijs gezien, maar zo richting de dooi ligt de Vliet bij Delft vol met ijsschotsen. Gaat nog wel even duren denk ik.
pi_122009429
quote:
10s.gif Op donderdag 24 januari 2013 20:46 schreef BEFEM het volgende:
De OTKI zondag gaat niet door maar ik mag meedoen met de interne wedstrijd van TOR *O*
Hihi, ik hoorde je bellen. Was toevallig op TOR een ergometer aan de tand aan het voelen, toen het halve bestuur daar ook aanwezig was. Ben er zelf zondag niet bij, shoppen bij de praxis met me ouders :')
Maar veel succes alvast!
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_122013212
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 22:48 schreef Sjobber het volgende:

[..]

Hihi, ik hoorde je bellen. Was toevallig op TOR een ergometer aan de tand aan het voelen, toen het halve bestuur daar ook aanwezig was. Ben er zelf zondag niet bij, shoppen bij de praxis met me ouders :')
Maar veel succes alvast!
Haha wtf :D
pi_122019927
quote:
10s.gif Op donderdag 24 januari 2013 20:46 schreef BEFEM het volgende:
De OTKI zondag gaat niet door maar ik mag meedoen met de interne wedstrijd van TOR *O*

Geen inwegen meer :'( :'(
Waarom ben je daar blij mee? Of kon je sowieso makkelijk inwegen? :p
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_122020511
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 09:25 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Waarom ben je daar blij mee? Of kon je sowieso makkelijk inwegen? :p
Kan sowieso inwegen en ik heb dat altijd nog willen doen :P Ik ga nu gewoon vragen of ik daar op de weegschaal mag staan :+
pi_122055421
Grrr..... reis je helemaal naar Eindhoven voor een verhaal kan je het nét niet op tijd online zetten omdat je een afspraak hebt om ergens te gaan eten. Dat scheelt weer in de (goede) bezoekersaantallen op NLroei. Zeker na wat 'suffere' berichten over de uitbreiding van de NK's, roeicommercials en een synchroonpoepende James Cracknell. Nou ja -- hopen dat Henrik Stephansen dit weekend voor vuurwerk zorgt, dan komen er vast weer redelijk wat mensen kijken ;-)
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_122061589
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 23:58 schreef WanEnOonlie het volgende:
Grrr..... reis je helemaal naar Eindhoven voor een verhaal kan je het nét niet op tijd online zetten omdat je een afspraak hebt om ergens te gaan eten. Dat scheelt weer in de (goede) bezoekersaantallen op NLroei. Zeker na wat 'suffere' berichten over de uitbreiding van de NK's, roeicommercials en een synchroonpoepende James Cracknell. Nou ja -- hopen dat Henrik Stephansen dit weekend voor vuurwerk zorgt, dan komen er vast weer redelijk wat mensen kijken ;-)
Verhaal is er niet minder spectaculair om toch? Ben benieuwd hoe ze het gaan doen daar, vooral omdat Vidar heel nadrukkelijk in hetzelfde vijvertje zit te vissen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Thrawn op 26-01-2013 09:50:06 ]
pi_122062069
Ik vind het ook nogal wat en ben benieuwd hoe geduldig men gaat zijn daar. :D

Waar ik mee bedoel dat er in Eindhoven nu daadwerkelijk maar 1 persoon is die mogelijk in aanmerking gaat komen om richting Rio te vertrekken.
Dan heb je het dus al snel over een tijdsspanne van 8 jaar waarop er meerdere heel eventueel zullen kunnen gaan.
Over 4 jaar moet er dus al een hele nieuwe lichting staan en zelfs dat is vrees ik al erg optimistisch want voor je de hele infrastructuur hebt opgebouwd om voldoende begeleiding aan je aankomende talenten te kunnen geven ben je vrees ik al 4 jaar verder.

Zonder overdrijving spreken we dus over 2024 waarop dit nieuwe beleid echt op internationaal olympisch niveau duidelijk kan worden.
Ik hoop echt dat ze er in hun plannen voldoende tijd voor nemen en dat de juise maatregelen getroffen worden want ik weet natuurlijk dat de Universiteit al enige jaren een behoorlijke investering in het roeien daar doet.

[ Bericht 72% gewijzigd door pullup op 26-01-2013 10:25:16 ]
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_122079997
Vandaag bij Orca met mijn team op de ergo gezeten... Ging niet helemaal van een leien dakje. Teammaat zijn bloedsuiker storte en moest voortijdig zijn shift staken. We hadden als plan eerst ieder 3 minuten te gaan en daarna nog 2. Uiteindelijk heb ik volgens mij iets meer dan 5 minuten geroeid in 3 shifts. Lang geleden dat ik zo diep ben gegaan. Na mijn laatste shift was ik echt nog een paar minuten niet helder.

Word nog een boel trainen en flink wat conditie opbouwen. Trouwens wel respect voor die gasten die 20 min lang (in hun eentje) 1.40 konden roeien...
  FOK!fossiel zaterdag 26 januari 2013 @ 19:21:10 #281
1455 Keroppi
kool kikker
pi_122081435
Hoop dat de dooi voldoende snel inzet om de Twentse Winter Wedstrijden te starten :/
Chick on a mission
pi_122088524
Enschedese kanaal is nog steeds helemaal open, Hengelo heeft altijd minder ijs, dus is zeker open.

Dus als de TWW na morgen is, dan gaat het wel door.
Barlid - "want van roeien word je moe"
  FOK!fossiel zaterdag 26 januari 2013 @ 22:33:38 #283
1455 Keroppi
kool kikker
pi_122091374
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 21:45 schreef Virmes het volgende:
Enschedese kanaal is nog steeds helemaal open, Hengelo heeft altijd minder ijs, dus is zeker open.

Dus als de TWW na morgen is, dan gaat het wel door.
Het is volgende week zondag, dus dat gaat goed komen!
Chick on a mission
pi_122117465
8 seconden van mijn PR af terwijl ik er 16 vanaf wilde. Maar toen ik binnenkwam zag ik al dat het neit realistisch was :P

Aardige lui bij TOR, kreeg nog worstenbroodjes en soep na de wedstrijd toe _O_ Mijn moeder gaat nu zelfs een proefles doen daar :D

Verder is het echt bizar daar, ze hebben echt minder dan 10 jeugdroeiers maar ze hebben zoveel goede roeiers daar de laatste jaren :o

En hoe komt het dat al die mensen naar Orca gaan en niemand naar Triton?
pi_122118809
quote:
11s.gif Op zondag 27 januari 2013 16:01 schreef BEFEM het volgende:
Verder is het echt bizar daar, ze hebben echt minder dan 10 jeugdroeiers maar ze hebben zoveel goede roeiers daar de laatste jaren :o

En hoe komt het dat al die mensen naar Orca gaan en niemand naar Triton?
?
Barlid - "want van roeien word je moe"
  FOK!fossiel zondag 27 januari 2013 @ 23:44:37 #286
1455 Keroppi
kool kikker
pi_122145443
Zit trouwens net de voorlopige loting van de TWW te kijken en wat blijkt, we zijn de enige D4+ :D Kortom, over de finish komen is voldoende om te 'winnen' ;).


Natuurlijk gaan we ons wel meten aan de D4x+ ploegen. Wat gaat -in theorie- trouwens sneller, een boord/oars of een scull viertje?
Chick on a mission
pi_122151092
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 23:44 schreef Keroppi het volgende:
Zit trouwens net de voorlopige loting van de TWW te kijken en wat blijkt, we zijn de enige D4+ :D Kortom, over de finish komen is voldoende om te 'winnen' ;).

Natuurlijk gaan we ons wel meten aan de D4x+ ploegen. Wat gaat -in theorie- trouwens sneller, een boord/oars of een scull viertje?
Scullen. (heb even bij de resultaten van de olympische spelen gekeken)
  FOK!fossiel maandag 28 januari 2013 @ 12:10:37 #288
1455 Keroppi
kool kikker
pi_122157002
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 07:46 schreef flying-dutchman het volgende:

[..]

Scullen. (heb even bij de resultaten van de olympische spelen gekeken)
Interessant, gevoelsmatig zou ik juist denken dat oarsen/boordroeien sneller is :)
Chick on a mission
pi_122158003
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 12:10 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Interessant, gevoelsmatig zou ik juist denken dat oarsen/boordroeien sneller is :)
Ik heb gekeken bij 4'en. Hoe hard zou een 8x+ gaan :D Ik denk dat het komt doordat je met de 2 riemen een groter blad oppervlak dan bij de enkele riem bij boorden
pi_122158338
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 12:10 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Interessant, gevoelsmatig zou ik juist denken dat oarsen/boordroeien sneller is :)
Het is toch logisch, met 2 hefbomen kun je meer verplaatsen dan met 1 ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_122158612
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 12:10 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Interessant, gevoelsmatig zou ik juist denken dat oarsen/boordroeien sneller is :)
Ja dat snap ik wel, boordroeien voelt krachtiger, stoerder :Y

Maar je hebt met twee riemen meer bladoppervlak, je kan je krachten gelijker verdelen en volgens mij zet je met scullen je riemen ook dichter langs de boot in en uit dus ik wel logisch dat dat sneller gaat.
pi_122164388
Ik heb ooit een keer het verhaal gehoord dat een dubbelzes in potentie de snelste boot is. Weet het fijne er niet van.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 28 januari 2013 @ 15:20:33 #293
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_122164432
Gefeliciteerd met je prijs nog *O*
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_122164496
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 15:19 schreef WanEnOonlie het volgende:
Ik heb ooit een keer het verhaal gehoord dat een dubbelzes in potentie de snelste boot is. Weet het fijne er niet van.
Die kende ik niet, ik kan me er wat bij voorstellen maar er zal wel een geinig modelletje op losgelaten zijn :)
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_122168886
Maar een dubbelzes kan je niet echt meer zonder stuur varen, dus dan wordt 'ie meteen een stuk zwaarder dan een 4x.

Deze harmonica is vast al eens langs gekomen:
  FOK!fossiel maandag 28 januari 2013 @ 17:35:59 #296
1455 Keroppi
kool kikker
pi_122171166
quote:
6s.gif Op maandag 28 januari 2013 17:00 schreef Nicholaz het volgende:
Maar een dubbelzes kan je niet echt meer zonder stuur varen, dus dan wordt 'ie meteen een stuk zwaarder dan een 4x.

Deze harmonica is vast al eens langs gekomen:
Ja dat was bij onze vereniging, was helaas toen nog geen lid ;).

Respect voor de stuur trouwens, ik zou dit gevaarte niet graag aan moeten leggen


Maar wat C'estBon al zei, boordroeien voelt stoerder/krachtiger :)
Chick on a mission
pi_122171227
quote:
6s.gif Op maandag 28 januari 2013 17:00 schreef Nicholaz het volgende:
Maar een dubbelzes kan je niet echt meer zonder stuur varen, dus dan wordt 'ie meteen een stuk zwaarder dan een 4x.

Deze harmonica is vast al eens langs gekomen:
Het verhaal was volgens mij dat een dubbelzes juist wél zonder stuur te bevaren was. Een acht niet meer.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_122189157
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 17:36 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Het verhaal was volgens mij dat een dubbelzes juist wél zonder stuur te bevaren was. Een acht niet meer.
Rechtdoor zal het wel willen ja, maar wil je trainen op een stukje water met bochten en bruggen moet je denk ik erg behendig zijn met je voetenroer. Maar hard zal dat zeker gaan.
pi_122203279
HMMMZ!!

quote:
Volgens ex-renner Jesús Manzano, een van de klokkenluiders in de zaak, zouden ook voetballers, atleten en roeiers tot de clientèle van Fuentes hebben behoord.
bron: http://www.nu.nl/sport/30(...)en-namen-noemen.html

bloeddoping bij roeiers... moet niet gekker worden
pi_122206202
Speculeren over wie er aan de doping zit? :9
pi_122206210
VOL
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')