Verrek, ik zie het staan in de prijslijst. A-label pomp is een optie van 196 euro.quote:Op dinsdag 27 november 2012 18:36 schreef junkiexp het volgende:
De Tzerra heeft standaard geen A-label pomp hoor, dat is een optie.
Daarnaast is bij de Tzerra het gasblok, ventilator en de print 1 onderdeel.
Als 1 van de 3 kapot gaat moet je dat hele unit vervangen.
Mijn voornaamste eis is dat ie zuinig en betrouwbaar is. Ik denk niet dat ik ooit nog een hele fancy badkamer in mijn starterswoning ga klussen. Mijn huidige ketel voldoet op papier aan CW3. Het zou fijn zijn als de nieuwe ketel wat sneller reageert (wachten op warm water kost ook gas, toch?), maar boven en beneden tegelijk warm water is echt niet nodig.quote:Als je verder niet veel eisen hebt zou ik voor de Tzerra CW5 gaan, wie weet krijg je nog eens een andere badkamer en dan is het mooi meegenomen.
In welke regio zit je?
Ja, zo denk ik ook. Het irriteert me ook dat de installateur en Remeha zelf er zo makkelijk over doen. Als het je vak is om die dingen te verkopen, dan weet je toch wel precies uit te leggen wat het verschil is?quote:Op dinsdag 27 november 2012 18:43 schreef Gieliovd het volgende:
Zit min of meer met hetzelfde vraagstuk. Wij willen dan een Cw5 keteltje hebben.
Twijfel tussen een Intergas HRE36/30 of de Calenta 40c of de Tzerra 39c met isense beide. En die Intergas dan met een Honeywell ofzo.
Voor mij stond voor de vakantie (vorige week) de keuze vast op de Calenta. Waarom?
Tja, ik heb zoiets van: waarom is die Tzerra de helft van de Calenta in gewicht? Moet ergens vandaan komen! En beproefde techniek... En die Intergas, tja zonder thermostaat die er 100% op is ingespeeld... En scheelt niet ZO veel in prijs ook. Die Calenta moet 1339 kosten met aansluitset, dakdoorvoer etc... Maar dan ex installatie uiteraard.
Leuk vraagstuk wel tussen die Tzerra en Calenta. Waarom is de eerste veel goedkoper, lichter etc..?
Oja, ook nog belangrijk is dat de Tzerra minder moduleert... Dat vond ik een teleurstellend punt.
Nog een kleine 3 a 3,5 jaar en de a-label pomp is verplicht.quote:Op dinsdag 27 november 2012 18:36 schreef junkiexp het volgende:
De Tzerra heeft standaard geen A-label pomp hoor, dat is een optie.
Tzerra is leuk vanwege de 4 basisunits waar het toestel uit bestaat, maar is en blijft een budgettoestel.quote:Daarnaast is bij de Tzerra het gasblok, ventilator en de print 1 onderdeel.
Als 1 van de 3 kapot gaat moet je dat hele unit vervangen.
Als je verder niet veel eisen hebt zou ik voor de Tzerra CW5 gaan, wie weet krijg je nog eens een andere badkamer en dan is het mooi meegenomen.
In welke regio zit je?
Bij mij ook 2 man een ochtrnd bezig, alleen geen nieuwe dakdoorvoer. Verschil van 700 euro lijkt me wat te veel van het goeie. PM me maar voor gegevens, ze werken landelijk.quote:Op dinsdag 27 november 2012 19:29 schreef HLK het volgende:
Ok, ik ben een heel stuk wijzer. Ik neig toch meer naar de Calenta. Is 2100 euro dan een redelijke prijs voor een Calenta CW4 + iSense + expansievat + installatie met aanpassen dakdoorvoer incl BTW? Ik voorzie verder geen rare problemen met de installatie.
Ik snap dat CV-boeren ook geld moeten verdienen, en dat is helemaal OK. Ik heb alleen geen idee van de prijzen.
ik heb dit alles, maar dan een cw5 voor 1700 ongeveerquote:Op dinsdag 27 november 2012 19:29 schreef HLK het volgende:
Ok, ik ben een heel stuk wijzer. Ik neig toch meer naar de Calenta. Is 2100 euro dan een redelijke prijs voor een Calenta CW4 + iSense + expansievat + installatie met aanpassen dakdoorvoer incl BTW? Ik voorzie verder geen rare problemen met de installatie.
Ik snap dat CV-boeren ook geld moeten verdienen, en dat is helemaal OK. Ik heb alleen geen idee van de prijzen.
Daar heb je een speciale interface module voor nodig, weet niet of je daar als particulier aan kan komen.quote:Op woensdag 28 november 2012 08:59 schreef Gieliovd het volgende:
Dat die A-label pomp bij de Tzerra een optie is dat is een behoorlijke afknapper. Dan is de Calenta niet eens zo veel duurder...
En wat ik hierover hoor, is dat hij meer opties bevat voor instellingen etc. dus dat zou fijn zijn voor iemand die er wat mee wil finetunen.
Weet iemand wat voor besturing er op zo'n ketel zit? Je kunt hem aansluiten (net als de auto) op een laptop en dan uitlezen en instellen zag ik. Maar zit er nog een bepaalde interface op?
Het is onzin om een 40 kW ketel te nemen terwijl je maar 28kW nodig hebt.quote:Op woensdag 28 november 2012 11:51 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
ik heb dit alles, maar dan een cw5 voor 1700 ongeveer
Ik heb ook de Calenta met een isense thermostaat. Hij bevalt mij prima. Ook ik heb voor de Calenta gekozen vanwege de betrouwbaarheid en goede berichten.quote:Op woensdag 28 november 2012 19:48 schreef Gieliovd het volgende:
De kogel is door de kerk. Ik heb net de Calenta CW5 besteld met iSense, Skyline rookgasset en aansluitset.
Doorslaggevend was gewoon goede berichten, goede serviceability, betrouwbare techniek, zuinig, goed modulerend en uiteindelijk een goede prijs (excl. montage).
Mooi zoquote:Op woensdag 28 november 2012 19:48 schreef Gieliovd het volgende:
De kogel is door de kerk. Ik heb net de Calenta CW5 besteld met iSense, Skyline rookgasset en aansluitset.
Ik ook. Het gaat me niet persé om de laagste prijs, maar wel om een goede prijs/kwaliteitsverhouding. Ik snap dat als je aan de onderkant van de markt zit, er waarschijnlijk wordt bezuinigd op zaken waar je niet op moet bezuinigen. Ik betaal graag extra als ik daarmee een storing of lekkage kan voorkomen......maar wie zegt me dat een "dure" installateur wel die dure fittingen gebruikt? Als relatieve leek heb ik toch maar weinig middelen om dat te checken. Ik kan googlen naar ketels, offertes vergelijken, de mannetjes diep in hun ogen aankijken als ik vraag of ze kwaliteit leveren, onderbuikgevoel (hoe doen deze mensen zaken?)....en dat is dat.quote:Op woensdag 28 november 2012 17:49 schreef klipper het volgende:
Overigens zegt een prijsverschil nog niets, ik weet liever welke materialen ik krijg voor welk bedrag dan een totaal bedrag.
Een totaal bedrag zegt me niets over de kwaliteit van de gebruikte materialen.
Ik heb liever kwaliteit dan goedkope meuk.
Zou ik ook gedaan hebben, de Calenta is een mooie ketel, de Tzerra zie ik meer als project ketel die uiteindelijk de Avanta gaat vervangen. Alhoewel ze bij Remeha daar niks over loslaten.quote:Op woensdag 28 november 2012 19:48 schreef Gieliovd het volgende:
Doorslaggevend was gewoon goede berichten, goede serviceability, betrouwbare techniek, zuinig, goed modulerend en uiteindelijk een goede prijs (excl. montage).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |