abonnement Unibet Coolblue
pi_120466799
ik wou al zeggen: komt er maar in Laziness, met de correcte uitleg, want ik snap het principe, maar uitleggen is wat anders.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_120474691
Daar komt voor mij bij dat ik weer 4 dagen ga werken ipv 3, en we eindelijk weer een cao hebben met 2x1% loonsverhoging. Dus ik ga er bruto een beetje op vooruit (zie in januari pas wat het netto doet).

En ik verdien natuurlijk wel ruim ¤4000,- bruto per maand, maar krijgen is wat anders ;)
  dinsdag 18 december 2012 @ 21:44:10 #123
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_120481320
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 17:31 schreef mefke79 het volgende:
ik wou al zeggen: komt er maar in Laziness, met de correcte uitleg, want ik snap het principe, maar uitleggen is wat anders.
Ik heb erover gebeld met de BD omdat ik er helemaal niets meer van begreep (en ik ben altijd graag op de hoogte). Zij heeft het me wel uitgelegd, maar wat ik er uiteindelijk van begrepen heb kan ik niet reproduceren op papier.
  dinsdag 18 december 2012 @ 21:47:15 #124
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_120481618
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 21:44 schreef pessie het volgende:

[..]

Ik heb erover gebeld met de BD omdat ik er helemaal niets meer van begreep (en ik ben altijd graag op de hoogte). Zij heeft het me wel uitgelegd, maar wat ik er uiteindelijk van begrepen heb kan ik niet reproduceren op papier.
Straks staat er op je loonstrookje nog maar één bedrag waar pensioenpremie en loonheffing af gaat en dat is het.
Nu staan er verschillende soorten loon op waar verschillende bedragen/premies vanaf gaan. Mensen snappen dat vaak niet waarom verschillende premies verschillende grondslagen hebben.
Straks is alles gelijk en bestaat er dus geen brutoloon en loon voor de loonheffingen meer. Dat is dan allemaal hetzelfde.

Dit is kort gezegd wat de wet uniformering loonbegrip inhoudt. Om het voor de gewone mens inzichtelijker te maken maar dat doet het tot nu toe nog niet :')
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_120482034
ik heb ergens een fictief loonstrookje gezien met voor en na, dat hielp. En de bd gaat er zelf ook vanuit dat je het niet snapt, daarom hebben ze zelf de schattingen gedaan dit jaar. Makkelijker kunnen ze het niet maken he ;)
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_120482087
De bedragen die eraf gaan :'(. Kan ik dat niet uitzetten?
:')
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 18 december 2012 @ 21:59:17 #127
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_120482655
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 21:52 schreef mefke79 het volgende:
ik heb ergens een fictief loonstrookje gezien met voor en na, dat hielp. En de bd gaat er zelf ook vanuit dat je het niet snapt, daarom hebben ze zelf de schattingen gedaan dit jaar. Makkelijker kunnen ze het niet maken he ;)
Ik heb een premievrij pensioen. Er staat geen hol meer op mijn strook volgend jaar. Loonheffing en dat wast :P

Het zou mijn werk ook makkelijker moeten maken trouwens. Ik merk er alleen nog niks van. Bureaucratie ten top :')
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 18 december 2012 @ 22:00:35 #128
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_120482798
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 21:52 schreef Ticootje het volgende:
De bedragen die eraf gaan :'(. Kan ik dat niet uitzetten?
:')
Nou de ZVW gaat er dus af. Dat wordt een volledige werkgeverspremie.
Baas zoeken met een premievrij pensioen.
Dan blijft enkel de loonheffing over. Daar doe je vrij weinig en dat is het grootste probleem :'(
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_120483067
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 22:00 schreef laziness het volgende:

[..]

Nou de ZVW gaat er dus af. Dat wordt een volledige werkgeverspremie.
Baas zoeken met een premievrij pensioen.
Dan blijft enkel de loonheffing over. Daar doe je vrij weinig en dat is het grootste probleem :'(
Dat ja, ik wil geen loonheffing betalen. :')
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_120519714
Wie kan mij helpen?

Heb zojuist via toeslagen.nl even berekend hoeveel toeslag wij kunnen krijgen. Nu blijkt dat we ¤400,- per maand kunnen krijgen, maar de totale kosten voor de opvang zelf is +/- ¤560. Dat zou betekenen dat we maar ¤140,- zelf hoeven te betalen.
Klopt dit wel??
pi_120520510
Dat kan hoor poesopstokje. Je kan in de toeslagentabel zien (zie OP) hoeveel procent je vergoed krijgt bij een bepaald inkomen. Hoe lager je inkomen, hoe meer je vergoed krijgt.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_120520870
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 19:40 schreef Poesopstokje het volgende:
Wie kan mij helpen?

Heb zojuist via toeslagen.nl even berekend hoeveel toeslag wij kunnen krijgen. Nu blijkt dat we ¤400,- per maand kunnen krijgen, maar de totale kosten voor de opvang zelf is +/- ¤560. Dat zou betekenen dat we maar ¤140,- zelf hoeven te betalen.
Klopt dit wel??
Ja tuurlijk kan dan.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_120529286
Pfoe, onvoorstelbaar..

Maar wel fijn natuurlijk!
pi_120634252
ik had begin deze maand een zooitje wijzigingen doorgevoerd. Extra uren doorgegeven voor twee kinderen en in verschillende maanden. Dat ging prima, maar ik had 1 foutje gemaakt. Op zich geen ramp, want in dezelfde stroom al weer een correctie doorgevoerd, maar er stonden aan het einde van de avond serieus 6 wijzigingen.
We hadden gisteren een brief van de BD, met alleen een aanpassing van het totaalbedrag voor 2012, dus dat zei me niets. Krijg ik net telefoon. Belastingdienst, met excuses. Dus ik nog zo van :? , bleken ze al een acceptgiro naar mij toegestuurd te hebben met het verzoek een vrij groot bedrag te betalen. "Ja sorry mevrouw, u krijgt meteen ook een (veel groter) bedrag gestort en normaal verrekenen we dat, maar dat is nu niet gelukt, sorry" .

Ah, leuker kunnen ze het niet maken, maar makkelijker dus wel. Ik was me anders rot geschrokken van de acceptgiro ^O^
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_121315710
Dit komt uit de nieuwste nieuwsbrief van ons KDV. Niet dat we het (nu) nodig hebben, maar ik vond het wel een mooi gebaar.

quote:
Ons goede voornemen voor 2013 is bedoeld voor ouders die hun baan kwijt (gaan) raken. Je hebt vanaf het moment dat je werkeloos wordt nog slechts 3 maanden recht op kinderopvangtoeslag. Daarna stopt de toeslag. Het is begrijpelijk dat je in zo’n situatie neigt naar het opzeggen van de kinderopvang. Maar solliciteren kost ook tijd! Hoe intensiever je solliciteert, hoe groter de kans is dat je snel weer een nieuwe baan vindt. We willen helpen. Wij bieden je 2 mogelijkheden aan:

1. 0-urencontract. Je kindje blijft bij ons ingeschreven, maar je neemt geen ‘vaste uren’ af. Als je moet solliciteren, of even tijd nodig hebt om brieven te schrijven, dan kun je je kindje op flexibele basis brengen gedurende een hele dag of dagdeel. We horen dit liefst zo lang mogelijk van tevoren. Je kindje wordt in de eigen groep opgevangen, zodat het gewoon vertrouwd voelt voor hem of haar. Deze regeling kan voor 6 maanden worden aangegaan.

2. Overgangscontract. Je kindje blijft dan bij ons, op vaste dagen. We bieden je een overgangsperiode van 3 maanden vanaf het moment dat de Toeslag vanuit de Belastingdienst stopt. In deze periode verlagen we ons uurtarief van Eur 6,98 naar Eur 2,50. Er hoeft dan voor je kindje niets te veranderen. Hij of zij kan gewoon in dezelfde groep blijven.
Wel netjes vond ik.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 8 januari 2013 @ 20:06:46 #136
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_121324944
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 16:33 schreef Nielsch het volgende:
Dit komt uit de nieuwste nieuwsbrief van ons KDV. Niet dat we het (nu) nodig hebben, maar ik vond het wel een mooi gebaar.

[..]

Wel netjes vond ik.
Het is een mooi gebaar, maar voor hen is het natuurlijk net zo goed crisis. Er zit ook een duidelijke commerciële reden achter. :)
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_121325922
Mooie regeling nielsch!
pi_121326089
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 20:06 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Het is een mooi gebaar, maar voor hen is het natuurlijk net zo goed crisis. Er zit ook een duidelijke commerciële reden achter. :)
Ik zou toch blij zijn als ons KDV ook zoiets aan zou bieden.. Ben bang dat wij er best wel gebruik van zouden willen/moeten maken..
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  dinsdag 8 januari 2013 @ 21:25:07 #139
100412 mefke79
komt goed!
pi_121329218
Mooie regeling, ook commercieel gezien. Marjolijntje, die regeling voor toeslag bij ww is niet zo zwart/wit als lijkt. Ook na die drie maanden kan je nog recht hebben op toeslag. Hangt af van hoeveel uren de minst werkende ouder werkt en hoeveel uren opvang je afneemt. Wordt allemaal uitgelegd op de site toeslagen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_121345929
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 20:06 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Het is een mooi gebaar, maar voor hen is het natuurlijk net zo goed crisis. Er zit ook een duidelijke commerciële reden achter. :)
Tuurlijk, maar het kan wel uitkomst bieden als je bijvoorbeeld een ochtend moet solliciteren en geen oppas kan vinden. Bovendien raak je je plaats niet kwijt.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_121879151
Even voor mijn idee, ben nu bezig met het invullen van de toeslag maar heb al zoveel gelezen dat de twijfel is toegeslagen.

Het toetsinginkomen haal ik uit de belastingaangifte 2011 voor mij en mijn vriendin. Het afgelopen jaar en ook dit jaar zal dat bedrag voor mij aanzienlijk hoger liggen.

Wat is nu wijsheid? 2011 aanhouden en laag gaan zitten of bij mij een x-bedrag erbij tellen en voor mijn vriendin, die van 32 naar 24 uur werken gaat dit jaar een x-bedrag aftrekken?
Hooray for boobies!
  dinsdag 22 januari 2013 @ 10:26:37 #142
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_121879310
Ik zou gewoon je bruto inkomen van januari 2013 x 12,96 doen?
Als je weet hoeveel aftrekposten je eventueel nog hebt in je IB kan je het iets verlagen maar ik ben van het credo beter iets teveel betalen dan te weinig.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_121879337
Eens, niet dat je achteraf voor verassingen komt te staan door nu te laag te zitten.
Hooray for boobies!
  dinsdag 22 januari 2013 @ 10:29:27 #144
171422 LadyBlack
paint it black
pi_121879380
Nooit laag gaan zitten met je toetsingsinkomen :N

Inderdaad je brutoloon van januari vermenigvuldigen met 12 (of 13) maanden, + 8% vakantiegeld, dan heb je ook een schatting voor 2013 :Y
pi_121879806
goede tips inderdaad. Stomme is dat ik dit zelf natuurlijk allemaal ook wel wist maar zoals eerder gezegd door een overkill aan informatie begin je dan toch te twijfelen.

Gelukkig is er dan nog altijd fok met ervaringsdeskundigen... ;)
Hooray for boobies!
pi_121879827
Net even gekeken en wij krijgen precies hetzelfde bedrag als vorig jaar... Het zou toch allemaal minder worden? Of ben ik vergeten iets aan te passen?
  dinsdag 22 januari 2013 @ 10:46:28 #147
35189 Troel
scherp en bot
pi_121879838
Ik hoef voor komend jaar niet aan te vragen :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 22 januari 2013 @ 10:49:28 #148
171422 LadyBlack
paint it black
pi_121879923
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 10:46 schreef Stiemie het volgende:
Net even gekeken en wij krijgen precies hetzelfde bedrag als vorig jaar... Het zou toch allemaal minder worden? Of ben ik vergeten iets aan te passen?
Als je alle gegevens even controleert (inkomen, aantal uren opvang, uurtarief) en dat klopt allemaal, dan zit je blijkbaar in een gunstige tariefklasse oid ^O^
pi_121879929
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 10:46 schreef Stiemie het volgende:
Net even gekeken en wij krijgen precies hetzelfde bedrag als vorig jaar... Het zou toch allemaal minder worden? Of ben ik vergeten iets aan te passen?
Ligt eraan wat je inkomen is. Volgens mij valt het in de lagere inkomensklasses wel mee qua achteruitgang. Wat ook kan meespelen is dat de overheid nu meer euro per uur vergoedt dan vorig jaar.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_121880021
Inkomen is boven modaal denk ik.

Alles is hetzelfde gebleven als afgelopen jaar (allebei 32 uur werken en de kinderen gaan 2 dagen in de week naar de bso / kinderopvang.) Ik krijg nog best wat terug vind ik: 533 euro)

nou ja meevaller dus! :)
pi_121880644
loop nu wel tegen iets aan wat ik niet kan terug vinden.

ik heb een samenlevingscontract en die is afgesloten ergens medio 2002. Nu bij het invullen komt de melding bij het veld trouwen, geregistreerd partnerschap of samenlevingscontract de datum voor 2012 of 2013 ligt.

Wat nu, recente datum invullen of moet er een andere actie volgen? De tekst verwijst bij de foutmelding wel naar een andere site met rapporten maar daar word je niet veel wijzer uit.
Hooray for boobies!
  dinsdag 22 januari 2013 @ 11:17:33 #152
171422 LadyBlack
paint it black
pi_121880682
01-01-2012 invullen is voldoende :Y
  dinsdag 22 januari 2013 @ 17:35:52 #153
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_121896087
Oei vast een domme vraag maar ik lees overal over aanvragen. Je kan die kinderopvangtoeslag toch tesamen met je belastingaangifte weer aanvragen voor dit (lopende) jaar.
Of moet je dat nu al doen? Of loopt dat gewoon door als je het al krijgt?
Rayen 2½ jaar!
  dinsdag 22 januari 2013 @ 17:42:08 #154
171422 LadyBlack
paint it black
pi_121896333
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 17:35 schreef TimeJumper het volgende:
Oei vast een domme vraag maar ik lees overal over aanvragen. Je kan die kinderopvangtoeslag toch tesamen met je belastingaangifte weer aanvragen voor dit (lopende) jaar.
Of moet je dat nu al doen? Of loopt dat gewoon door als je het al krijgt?
Als je in 2012 ook al kinderopvangtoeslag kreeg zou het verlengd moeten zijn. En dan heb je gisteren een voorschot ontvangen op de betaaldag ;)

Zoniet:
Voor 2013 kun je alleen in februari nog toeslag terugkrijgen vanaf 1 januari
Toeslagen vraag je aan als voorschot he, en dat wordt dan achteraf nav je aangifte gecontroleerd.
  dinsdag 29 januari 2013 @ 21:17:13 #155
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_122231470
Mmm, vandaag een brief ontvangen van de belastingdienst met het bekende verhaal uit Radar over de wijziging kinderopvangtoeslag 2012. Ik had de toeslag pas in september 2012 aangevraagd voor de kleine die vanaf mei 2012 naar de kinderopvang gaat. Mei tot en met 1 augustus moet ik nu terug gaan betalen want daar zou ik door de wijziging geen recht op hebben. :(

Fijn dat de wijziging op veel kinderdagverblijven niet gecommuniceerd is en er velen tot aan duizenden euro's mislopen. Bij mij valt de schade gelukkig nog wel mee. Wel even bezwaar maken maar.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_122235746
toch heeft het al die tijd wel op de site van de rijksoverheid gestaan en ook op toeslagen.nl, al stond het daar wat dieper in de site. Zo zwart-wit als het bij Radar werd gepresenteerd is het iig niet. Bovendien was de info die radar gaf tot 2 keer toe fout dankzij de meneer van Boink. Niet heel handig dus.
Wel balen dat je het misloopt, gelukkig valt in jou geval de schade mee.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_122244588
Hmmmz ik heb nog steeds geen definitieve aanslag van 2011 gekregen. :( Toch jammer want ik verwacht zo'n 2000 euro extra terug omdat ik destijds mijn hypotheekrenteaftrekgedoe niet van mijn inkomen had afgehaald. Belastingaanslag 2011 was afgelopen zomer al definitief, dus daar kunnen ze niet op zitten te wachten ofzo. Makkelijker kunnen we het niet maken, langzamer wel.
pi_122244898
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 21:17 schreef Bayswater het volgende:
Mmm, vandaag een brief ontvangen van de belastingdienst met het bekende verhaal uit Radar over de wijziging kinderopvangtoeslag 2012. Ik had de toeslag pas in september 2012 aangevraagd voor de kleine die vanaf mei 2012 naar de kinderopvang gaat. Mei tot en met 1 augustus moet ik nu terug gaan betalen want daar zou ik door de wijziging geen recht op hebben. :(

Fijn dat de wijziging op veel kinderdagverblijven niet gecommuniceerd is en er velen tot aan duizenden euro's mislopen. Bij mij valt de schade gelukkig nog wel mee. Wel even bezwaar maken maar.
Belastingdienst / Toeslagen communiceert tevens ook duidelijk dat wijzigingen zo spoedig mogelijk doorgegeven moeten worden. Ik snap niet dat mensen daar dan soms maanden mee wachten.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_122244917
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 07:13 schreef _NIKKI_ het volgende:
Hmmmz ik heb nog steeds geen definitieve aanslag van 2011 gekregen. :( Toch jammer want ik verwacht zo'n 2000 euro extra terug omdat ik destijds mijn hypotheekrenteaftrekgedoe niet van mijn inkomen had afgehaald. Belastingaanslag 2011 was afgelopen zomer al definitief, dus daar kunnen ze niet op zitten te wachten ofzo. Makkelijker kunnen we het niet maken, langzamer wel.
Dat doe je toch ook niet zelf, dat eraf trekken? Heb je het hele tabblad 'wonen' in het aangifteprogramma dan gewoon overgeslagen ofzo? Als je daar je hypotheekgegevens invult gaat het aftrekken van de hypotheekrente vanzelf.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  FOK!fotograaf woensdag 30 januari 2013 @ 07:56:15 #160
13368 NiGeLaToR
pi_122244947
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 08:57 schreef Grunsfan het volgende:

[..]

Wij gaan iets van 220 euro meer betalen (hogere kosten en minder terug). En dat van die sterke schouders mag dan wel zo zijn, het is alleen een beetje jammer dat dat voor alles geldt. Dus met je inkomen ben je in principe misschien een vrij sterke schouder, maar je kosten gaan daardoor met alles ook omhoog en per saldo hou je dan toch minder over dan de zgn zwakkere schouders...
En op die manier kunnen wij het kdv niet betalen. Oma helpt een dag en een buurvrouw helpt een dag. We hebben een geweldig bruto salaris, maar houden er netto gewoon niet zoveel van over dat we ook nog 400-600 euro per maand kunnen missen voor kdv. Dus minder werken en informeel opgelost.
pi_122244992
Ach ja, het zal de tijdsgeest wel zijn. Zelf fouten maken, zaken niet goed regelen of dingen vergeten en daarvan de schuld afschuiven op anderen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  FOK!fotograaf woensdag 30 januari 2013 @ 08:09:19 #162
13368 NiGeLaToR
pi_122245049
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 08:01 schreef Nielsch het volgende:
Ach ja, het zal de tijdsgeest wel zijn. Zelf fouten maken, zaken niet goed regelen of dingen vergeten en daarvan de schuld afschuiven op anderen.
Refereer je aan mijn post?
pi_122245111
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2013 08:09 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Refereer je aan mijn post?
Nee, die van Bayswater en NIKKI en die ouders die in de Kassa uitzending zaten te miepen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  FOK!fotograaf woensdag 30 januari 2013 @ 08:25:22 #164
13368 NiGeLaToR
pi_122245177
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2013 08:17 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Nee, die van Bayswater en NIKKI en die ouders die in de Kassa uitzending zaten te miepen.
Ah, dan snap ik het. Inderdaad kwestie van meebewegen en een paar stappen vooruit denken. In 2011 wisten we al dat we in 2013 geen toeslag zouden gaan krjgen, dus hebben we het hele opvang circuit links laten liggen en zijn we gaan zoeken naar mensen in de omgeving. Er blijkt veel mogelijk, als je op tijd in gesprek gaat.

Enige wat triest is, is dat onze overheid er een handje van heeft om dingen op poten te zetten, een hele kind opvang industrie ontstaat en vervolgens wijzigen ze de spelregels op zo'n manier dat de helft van de opvang bedrijven de deuren moeten sluiten. Gezien de wijze waarop toeslagen worden toegekend is formele kdv nu speciaal voor mensen met middeninkomens en twee kinderen :+
pi_122245225
nou vind ik dat je die twee problemen niet op 1 hoop mag schuiven. Iedereen weet dat het handiger is je inkomen iets te hoog te schatten zodat je zeker niet teveel toeslag krijgt. Dat is dus wat Nikki gedaan heeft. En de BD heeft al lang toegegeven dat ze enorm achterlopen met 2011 en 2010. Ik wacht ook nog steeds...
Het andere probleem, veel later aanvragen dan met opvang begonnen is, is pas ontstaan in 2012 omdat toen de regels anders werden. En die regels werden juist anders om oa de verwerking sneller te laten verlopen. Nu moet je idd wijzigingen zsm doorgeven en is ook toeslagen daar op ingericht, dit was in 2011 en eerder niet zo.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  FOK!fotograaf woensdag 30 januari 2013 @ 08:35:48 #166
13368 NiGeLaToR
pi_122245273
Het is gewoon niet goed dat we vast zitten met die toeslagen, maar inderdaad als je ergens op rekent en het komt niet is dat irritant. Onze def aanslag 2011 is er ook nog niet, maar daar hangt weinig vanaf gelukkig.
pi_122245568
herkenbaar hoor nigelator, je rekent op een bepaald bedrag en past daar je uitgaven ook op aan. Nu mogen we overal meer voor betalen, krijgen we minder toeslag, maar ons loon gaat niet omhoog.
Die leidsters in de opvang zijn ook de sjaak. Veel bedrijven sluiten of krimpen in en de sector is al 2 jaar caoloos, dus de inkomens hebben niet eens een inflatiecorrectie gehad.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  woensdag 30 januari 2013 @ 09:33:03 #168
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_122246196
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 08:58 schreef mefke79 het volgende:
herkenbaar hoor nigelator, je rekent op een bepaald bedrag en past daar je uitgaven ook op aan. Nu mogen we overal meer voor betalen, krijgen we minder toeslag, maar ons loon gaat niet omhoog.
Die leidsters in de opvang zijn ook de sjaak. Veel bedrijven sluiten of krimpen in en de sector is al 2 jaar caoloos, dus de inkomens hebben niet eens een inflatiecorrectie gehad.
Ik heb ook geen inflactiecorrectie gehad. Mijn branche kent geen CAO en door de nieuwe regels hou ik netto zelfs minder over.
Maar ik mag wel netto meer gaan betalen aan de opvang ^O^
Het is geweldig allemaal. Zoals Nigelator zegt. Ze zetten een branche op en vervolgens breken ze hem compleet af inclusief de arbeidsparticipatie voor de vrouwen.

Ze mogen vrouwen die in de opvang werken ook wel eens korting geven als ze zelf hun kind op het eigen kdv plaatsen trouwens.

[ Bericht 5% gewijzigd door laziness op 30-01-2013 09:45:06 ]
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 30 januari 2013 @ 09:57:11 #169
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_122246793
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2013 07:51 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Belastingdienst / Toeslagen communiceert tevens ook duidelijk dat wijzigingen zo spoedig mogelijk doorgegeven moeten worden. Ik snap niet dat mensen daar dan soms maanden mee wachten.
Dat is nog te bezien. Gezien het aantal gedupeerden schijnen zij toch niet genoeg aan haar informatieplicht te hebben gedaan. Naar kinderopvanginstellingen is amper gecommuniceerd om haar nieuwe klanten over de wijziging te informeren, daarbij was het heel eenvoudig te communiceren additioneel in de brief over de kinderbijslag die iedereen ontvangt. Daarbij is het inkomensafhankelijk en kan de totale toeslag pas achteraf worden vastgesteld, de wijziging is zodoende ook nog discutabel te noemen.
Op toeslagen.nl stond het niet vermeld op de "voorpagina" maar na enig doorklikken. We zullen zien wat de rechter vindt wat de belastingdienst aan haar informatieplicht heeft gedaan. Voor die 4 tientjes ga ik wel in beroep.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  woensdag 30 januari 2013 @ 10:05:31 #170
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_122247002
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 17:42 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Als je in 2012 ook al kinderopvangtoeslag kreeg zou het verlengd moeten zijn. En dan heb je gisteren een voorschot ontvangen op de betaaldag ;)

Zoniet:
Voor 2013 kun je alleen in februari nog toeslag terugkrijgen vanaf 1 januari
Toeslagen vraag je aan als voorschot he, en dat wordt dan achteraf nav je aangifte gecontroleerd.
Ik ben echt een kneus hierin hoor :@ Vorig jaar dus het hele jaar een toeslag ontvangen, en dat loopt inderdaad gewoon door. Maar moet ik nu nog actie ondernemen of we het juiste bedrag hebben ontvangen over 2012, of berekenen ze dat zelf? Of komt dat inderdaad gewoon "naar boven" bij de aangifte over het hele jaar 2012.
Vind het zo'n gedoe.... :@
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  woensdag 30 januari 2013 @ 10:13:30 #171
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_122247190
Dat bedoel ik nu, ze communiceren echt heel slecht. Je kan niet zien op toeslagen.nl of de toeslag in 2013 automatisch doorloopt . (uitbetalingen staan niet gelijk aan een aanvraag immers)
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  woensdag 30 januari 2013 @ 10:33:00 #172
171422 LadyBlack
paint it black
pi_122247544
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 10:05 schreef Susie het volgende:

[..]

Ik ben echt een kneus hierin hoor :@ Vorig jaar dus het hele jaar een toeslag ontvangen, en dat loopt inderdaad gewoon door. Maar moet ik nu nog actie ondernemen of we het juiste bedrag hebben ontvangen over 2012, of berekenen ze dat zelf? Of komt dat inderdaad gewoon "naar boven" bij de aangifte over het hele jaar 2012.
Vind het zo'n gedoe.... :@
Daar krijg je automatisch een definitieve berekening over :Y kan wel ff duren dus, zoals je hierboven kunt lezen wachten sommige mensen nog steeds op 2010.

Het enige dat je altijd moet doen is controleren of je je toeslag nog op basis van de juiste gegevens ontvangt (inkomen, aantal uren, uurtarief etc)
  woensdag 30 januari 2013 @ 10:33:42 #173
171422 LadyBlack
paint it black
pi_122247558
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 09:57 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Dat is nog te bezien. Gezien het aantal gedupeerden schijnen zij toch niet genoeg aan haar informatieplicht te hebben gedaan. Naar kinderopvanginstellingen is amper gecommuniceerd om haar nieuwe klanten over de wijziging te informeren, daarbij was het heel eenvoudig te communiceren additioneel in de brief over de kinderbijslag die iedereen ontvangt. Daarbij is het inkomensafhankelijk en kan de totale toeslag pas achteraf worden vastgesteld, de wijziging is zodoende ook nog discutabel te noemen.
Op toeslagen.nl stond het niet vermeld op de "voorpagina" maar na enig doorklikken. We zullen zien wat de rechter vindt wat de belastingdienst aan haar informatieplicht heeft gedaan. Voor die 4 tientjes ga ik wel in beroep.
Maar die brief krijg je dan weer niet van de Belastingdienst lijkt me? Kinderbijslag is van de SVB.
  woensdag 30 januari 2013 @ 10:42:49 #174
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_122247790
Thx LB.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  woensdag 30 januari 2013 @ 10:46:38 #175
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_122247887
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 10:33 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Maar die brief krijg je dan weer niet van de Belastingdienst lijkt me? Kinderbijslag is van de SVB.
SVB wisselt al gegevens uit met de belastingdienst, dus een kleine moeite om daarmee samen te werken.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_122248213
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 09:57 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Dat is nog te bezien. Gezien het aantal gedupeerden schijnen zij toch niet genoeg aan haar informatieplicht te hebben gedaan. Naar kinderopvanginstellingen is amper gecommuniceerd om haar nieuwe klanten over de wijziging te informeren, daarbij was het heel eenvoudig te communiceren additioneel in de brief over de kinderbijslag die iedereen ontvangt. Daarbij is het inkomensafhankelijk en kan de totale toeslag pas achteraf worden vastgesteld, de wijziging is zodoende ook nog discutabel te noemen.
Op toeslagen.nl stond het niet vermeld op de "voorpagina" maar na enig doorklikken. We zullen zien wat de rechter vindt wat de belastingdienst aan haar informatieplicht heeft gedaan. Voor die 4 tientjes ga ik wel in beroep.
Welke wijziging hebben we het nu exact over?
Dat je wijzigingen zsm (maandelijks) moet doorgeven en zsm moet aanvragen als je nieuw binnenkomt.
Of: dat de hoogte gewijzigd is?
  woensdag 30 januari 2013 @ 11:06:21 #177
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_122248360
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 10:59 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Welke wijziging hebben we het nu exact over?
Tot en met 2011 kon je de gegevens voor de aanvraag van kinderopvangtoeslag doorgeven tot april na het betreffende jaar van kinderopvang. Vanaf 2012 is dat echter maar tot 1 maand terug na het opgeven van de gegevens voor de kinderopvang. Dus 3 september 2012 je gegevens opgeven is geen recht op kinderopvangtoeslag tot 1 augustus 2012.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_122249067
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 10:05 schreef Susie het volgende:

[..]

Ik ben echt een kneus hierin hoor :@ Vorig jaar dus het hele jaar een toeslag ontvangen, en dat loopt inderdaad gewoon door. Maar moet ik nu nog actie ondernemen of we het juiste bedrag hebben ontvangen over 2012, of berekenen ze dat zelf? Of komt dat inderdaad gewoon "naar boven" bij de aangifte over het hele jaar 2012.
Vind het zo'n gedoe.... :@
Dat gaat vanzelf. Ze doen wel steeksproefgewijs controle dus het kan zijn dat ze je vragen om een afschrift van het afgenomen aantal uren op te sturen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_122249150
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 10:13 schreef Bayswater het volgende:
Dat bedoel ik nu, ze communiceren echt heel slecht. Je kan niet zien op toeslagen.nl of de toeslag in 2013 automatisch doorloopt . (uitbetalingen staan niet gelijk aan een aanvraag immers)
Dat is echt dikke onzin. Op toeslagen.nl staat onder 'aanvragen' zelfs nog een dikke vette kop met: 1 keer aanvragen en daaronder uitleg dat het gewoon doorloopt. Tien seconden over gedaan om dat te vinden.

En als je het echt niet kan vinden en je wilt het zeker weten kan je ook nog bellen. Ik vind het altijd een beetje zielig dat gejank over 'ze hebben het niet aan mij verteld' terwijl het vooral zo is dat mensen slecht luisteren.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 30 januari 2013 @ 11:42:57 #180
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_122249444
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2013 11:34 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Dat is echt dikke onzin. Op toeslagen.nl staat onder 'aanvragen' zelfs nog een dikke vette kop met: 1 keer aanvragen en daaronder uitleg dat het gewoon doorloopt. Tien seconden over gedaan om dat te vinden.

Onder het dikgedrukte kopje kindgebonden budget staat dat. Een normale website zou het ook onder de informatie over kinderopvang plaatsen.
http://www.belastingdiens(...)kinderopvangtoeslag/
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  woensdag 30 januari 2013 @ 11:45:15 #181
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_122249526
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2013 11:34 schreef Nielsch het volgende:

[..]

En als je het echt niet kan vinden en je wilt het zeker weten kan je ook nog bellen. Ik vind het altijd een beetje zielig dat gejank over 'ze hebben het niet aan mij verteld' terwijl het vooral zo is dat mensen slecht luisteren.
De overheid heeft wettelijk een informatieplicht bij wijzigingen wat ik al zei, als ze daar nalatigheid in zijn mogen ze daar op aangesproken worden. Heeft niets met slecht luisteren te maken.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_122249656
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2013 11:31 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Dat gaat vanzelf. Ze doen wel steeksproefgewijs controle dus het kan zijn dat ze je vragen om een afschrift van het afgenomen aantal uren op te sturen.
Je moet toch aan het eind van de rit wel het juiste toestingsinkomen invullen?
Bij ons is dat namelijk lager dan wat er op mijn jaaropgaaf staat ivm alle aftrekposten.
pi_122250086
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 11:06 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Tot en met 2011 kon je de gegevens voor de aanvraag van kinderopvangtoeslag doorgeven tot april na het betreffende jaar van kinderopvang. Vanaf 2012 is dat echter maar tot 1 maand terug na het opgeven van de gegevens voor de kinderopvang. Dus 3 september 2012 je gegevens opgeven is geen recht op kinderopvangtoeslag tot 1 augustus 2012.
En je komt daar nu achter omdat je toevallig bezig bent met de jaaropgaaf 2012? (toen wij vorig jaar voor het eerst met KOT aan de slag gingen hadden we die informatie namelijk wel kunnen vinden allemaal)
  woensdag 30 januari 2013 @ 12:17:10 #184
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_122250439
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 12:03 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

En je komt daar nu achter omdat je toevallig bezig bent met de jaaropgaaf 2012? (toen wij vorig jaar voor het eerst met KOT aan de slag gingen hadden we die informatie namelijk wel kunnen vinden allemaal)
In september ging ik eens kijken en heb ik het aangevraagd voor half mei, dus het valt wel mee bij mij. (1 dag per week)
Van anderen had ik vernomen dat dit gewoon achteraf kon als je toch de jaaropgaaf had met je werkelijke inkomen en dus gelijk het juiste bedrag kon ontvangen. Dat was ook zo alleen tot 2011 dus, maar om fraude te voorkomen is dit veranderd. Volgens mij is achteraf werken alleen maar transparanter bij een juiste opgave van je inkomen in plaats van een schatting.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_122250474
quote:
2s.gif Op woensdag 30 januari 2013 11:49 schreef covie het volgende:

[..]

Je moet toch aan het eind van de rit wel het juiste toestingsinkomen invullen?
Bij ons is dat namelijk lager dan wat er op mijn jaaropgaaf staat ivm alle aftrekposten.
Een toetsingsinkomen is een schatting van wat je in het jaar gaat verdienen (ze kunnen het dus beter schattingsinkomen noemen wat mij betreft, maar okee)... De definitieve afrekening wordt gedaan aan de hand van het aantal afgenomen uren en je belastingaangifte die je voor 1 april doet. Je hoeft dus niet meer apart aan of via Toeslagen door te geven wat je daadwerkelijk hebt verdiend.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 30 januari 2013 @ 12:20:55 #186
171422 LadyBlack
paint it black
pi_122250542
quote:
2s.gif Op woensdag 30 januari 2013 11:49 schreef covie het volgende:

[..]

Je moet toch aan het eind van de rit wel het juiste toestingsinkomen invullen?
Bij ons is dat namelijk lager dan wat er op mijn jaaropgaaf staat ivm alle aftrekposten.
Je mag het wijzigen naar je definitieve inkomen, maar het hoeft niet. Dat gaat de BD immers doen bij de definitieve berekening.

Beter check je dat inkomen en geef je het door als actueel inkomen voor het komend jaar bijvoorbeeld.
pi_122250563
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 11:42 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Onder het dikgedrukte kopje kindgebonden budget staat dat. Een normale website zou het ook onder de informatie over kinderopvang plaatsen.
http://www.belastingdiens(...)kinderopvangtoeslag/
Nee, dat staat gewoon onder het algemene gedeelte over het aanvragen van een toeslag. Kijk hier:

http://www.belastingdiens(...)en/toeslag_aanvragen

Een hele logische en duidelijke plaats volgens mij die ik in 10 seconden op de site had gevonden. Waarom zou jij dat niet kunnen? Roepen dat ze het niet melden is dus onzin.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_122250695
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 11:45 schreef Bayswater het volgende:

[..]

De overheid heeft wettelijk een informatieplicht bij wijzigingen wat ik al zei, als ze daar nalatigheid in zijn mogen ze daar op aangesproken worden. Heeft niets met slecht luisteren te maken.
Jij hebt als burger echter ook de plicht om wijzigingen zo snel mogelijk door te geven. Dit soort berichten kom ik al jaren tegen op de website van de Belastingdienst:

quote:
Geef wijzigingen op tijd door
Geef veranderingen in uw situatie op tijd aan ons door. U krijgt dan altijd het juiste toeslagbedrag. Zo voorkomt u dat u later een bedrag moet terugbetalen of dat u te weinig toeslag krijgt.
Ik snap dan ook niet dat je wel in mei je kind al naar de opvang doet en dan vele maanden later nog eens gaat kijken hoe dat eigenlijk allemaal zit met toeslagen en dergelijke.

Wat mij betreft voldoe je dan niet aan je eigen plicht om informatie op tijd door te geven. Het is aan de rechter om te beslissen wat zwaarder weegt, maar het gaat mij meer vooral om de morele verplichting die de burgers steeds vaker van zich afschudden.

Alsof de overheid maar alles moet oplossen en regelen. Beetje jezelf informeren, vragen stellen en zelf dingen regelen lijkt er tegenwoordig niet meer bij te zijn. Die afhankelijke houding van een ander, daar krijg ik gewoon een beetje het zuur van.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 30 januari 2013 @ 12:27:03 #189
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_122250709
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 12:21 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Nee, dat staat gewoon onder het algemene gedeelte over het aanvragen van een toeslag. Kijk hier:

http://www.belastingdiens(...)en/toeslag_aanvragen

Een hele logische en duidelijke plaats volgens mij die ik in 10 seconden op de site had gevonden. Waarom zou jij dat niet kunnen? Roepen dat ze het niet melden is dus onzin.
Onder het kopje kindgebondenbudget dus, een logischer plek is gewoon bij de info over kinderopvangtoeslag zelf. Maar heel de belastingdienst website zit al niet best in elkaar dus het staat inderdaad op een voor hun logische plek.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_122250789
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 12:27 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Onder het kopje kindgebondenbudget dus, een logischer plek is gewoon bij de info over kinderopvangtoeslag zelf. Maar heel de belastingdienst website zit al niet best in elkaar dus het staat inderdaad op een voor hun logische plek.
Nee, dit is niet onder het kopje "kindgebondenbudget", hoe kom je daar nou bij?

Het staat gewoon onder Toeslagen (algemeen) --> Aanvragen en Wijzigen

Dit is het pad: "Privé ›Toeslagen ›Aanvragen en wijzigen ›Toeslag aanvragen" en daar komt geen kindgebondenbudet in voor.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 30 januari 2013 @ 12:36:20 #191
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_122250971
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 12:26 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Jij hebt als burger echter ook de plicht om wijzigingen zo snel mogelijk door te geven. Dit soort berichten kom ik al jaren tegen op de website van de Belastingdienst:

[..]

Ik snap dan ook niet dat je wel in mei je kind al naar de opvang doet en dan vele maanden later nog eens gaat kijken hoe dat eigenlijk allemaal zit met toeslagen en dergelijke.

Wat mij betreft voldoe je dan niet aan je eigen plicht om informatie op tijd door te geven. Het is aan de rechter om te beslissen wat zwaarder weegt, maar het gaat mij meer vooral om de morele verplichting die de burgers steeds vaker van zich afschudden.

Alsof de overheid maar alles moet oplossen en regelen. Beetje jezelf informeren, vragen stellen en zelf dingen regelen lijkt er tegenwoordig niet meer bij te zijn. Die afhankelijke houding van een ander, daar krijg ik gewoon een beetje het zuur van.
Ach, ik krijg het een beetje zuur van die mensen die van elke overheidssubsidie die er is profiteren en elke maze in het net kennen, en heel goed van elke wijziging op de hoogte zijn.
Twee werkenden binnen een gezin hebben het al druk zat met allerlei andere zaken en dragen daarbij de volle mep aan belastingen af. Die ene subsidie die ze dan kunnen ontvangen wordt dan ook nog eens door de neus geboord omdat deze plots niet gelijktijdig met een aangifte inkomstenbelasting kan worden gedaan. Mijzelf de vraag stellen ieder jaar hoe ik zoveel mogelijk poen van de overheid kan krijgen (over afhankelijke houding gesproken), daar krijg ik het apezuur van
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_122251267
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 12:36 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Ach, ik krijg het een beetje zuur van die mensen die van elke overheidssubsidie die er is profiteren en elke maze in het net kennen, en heel goed van elke wijziging op de hoogte zijn.
Twee werkenden binnen een gezin hebben het al druk zat met allerlei andere zaken en dragen daarbij de volle mep aan belastingen af. Die ene subsidie die ze dan kunnen ontvangen wordt dan ook nog eens door de neus geboord omdat deze plots niet gelijktijdig met een aangifte inkomstenbelasting kan worden gedaan. Mijzelf de vraag stellen ieder jaar hoe ik zoveel mogelijk poen van de overheid kan krijgen (over afhankelijke houding gesproken), daar krijg ik het apezuur van
Gewoon netjes op tijd al je wijzigingen doorgeven en af en toe eens de tijd nemen om de website te lezen of de BelastingTelefoon te bellen als je vragen hebt vind ik persoonlijk heel wat anders dan wat jij beschrijft. Maar goed, blijkbaar hebben we gewoon andere instellingen wat betreft eigen verantwoordelijkheid. Dat kan.

Feit is wel dat mensen die zich beter laten informeren (en daar zelf ook wat voor doen) achteraf minder vaak voor verrassingen komen te staan dan mensen die altijd maar uitgaan van wat anderen zeggen en denken te weten.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_122251592
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 12:26 schreef Nielsch het volgende:

Ik snap dan ook niet dat je wel in mei je kind al naar de opvang doet en dan vele maanden later nog eens gaat kijken hoe dat eigenlijk allemaal zit met toeslagen en dergelijke.

Dat kan ik wel begrijpen. Want wij wouden eigenlijk ook aan het eind van het jaar pas die toeslag opvragen. Eigenlijk meer op moment van de IB-aangifte, want dan heb je ook alle gegevens bij de hand.

En zo gek is het niet, want zo werkt het ook met de hypotheekrente-aftrek. Je kan elke maand een voorschot krijgen, maar je mag ook kiezen om aan het eind van de rit alles in een keer te krijgen.

We dachten dat dat ook geld voor de KOT, maar bij de eerste keer info opzoeken was het al duidelijk dat dat anders was. Dus maar wel gelijk aangevraagd.
pi_122251828
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 12:36 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Ach, ik krijg het een beetje zuur van die mensen die van elke overheidssubsidie die er is profiteren en elke maze in het net kennen, en heel goed van elke wijziging op de hoogte zijn.
Twee werkenden binnen een gezin hebben het al druk zat met allerlei andere zaken en dragen daarbij de volle mep aan belastingen af. Die ene subsidie die ze dan kunnen ontvangen wordt dan ook nog eens door de neus geboord omdat deze plots niet gelijktijdig met een aangifte inkomstenbelasting kan worden gedaan. Mijzelf de vraag stellen ieder jaar hoe ik zoveel mogelijk poen van de overheid kan krijgen (over afhankelijke houding gesproken), daar krijg ik het apezuur van
Pfoeh, hier ook twee werkenden in een gezin met daarnaast ook nog eigen bedrijfje, maar effe wat info opzoeken was ons ook wel gelukt.

En dan is deze info nog makkelijker te vinden. Een goede KDV zoeken is mijn insziens veel moeilijker geweest. maar ook dat is gelukt.
pi_122271664
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2013 07:53 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Dat doe je toch ook niet zelf, dat eraf trekken? Heb je het hele tabblad 'wonen' in het aangifteprogramma dan gewoon overgeslagen ofzo? Als je daar je hypotheekgegevens invult gaat het aftrekken van de hypotheekrente vanzelf.
Nope, het was een gevalletje expres, mooie spaarpot enzo. :) En ja, I know sparen kan ook op een andere manier maar this works for me. Ik had dus alleen niet verwacht dat de definitieve aanslag zo lang zou duren, dat was mijn punt.

En ja ik ben het eens met je opmerking over de mensen die bij Kassa oid waren, die hebben zich zelfs geen minuut in de materie verdiept en klagen steen en been, gevalletje eigen schuld vind ik dat.
pi_122272107
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2013 20:51 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Nope, het was een gevalletje expres, mooie spaarpot enzo. :) En ja, I know sparen kan ook op een andere manier maar this works for me. Ik had dus alleen niet verwacht dat de definitieve aanslag zo lang zou duren, dat was mijn punt.

Okee duidelijk, ja als er achteraf nog iets gewijzigd moet worden kan het wellicht wat langer duren.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 30 januari 2013 @ 22:01:30 #197
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_122276063
Ach op de beschikking en op de website staat letterlijk dat je alleen recht hebt op kot over de maand dat je het terugvraagt en de maand ervoor. Eigenlijk staat er letterlijk als je het in april 2012 aanvraagt dat je alleen maart en april terugkrijgt. Naar de overige 10 maanden in 2012 kan je fluiten. Hoezo goed communiceren via de website en daarnaast ook nog eens foutieve beschikkingen sturen. :P Benieuwd wat de rechter er van gaat vinden, heb er nu al zin in. :)
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  woensdag 30 januari 2013 @ 22:10:55 #198
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_122276650
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2013 20:51 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Nope, het was een gevalletje expres, mooie spaarpot enzo. :) En ja, I know sparen kan ook op een andere manier maar this works for me. Ik had dus alleen niet verwacht dat de definitieve aanslag zo lang zou duren, dat was mijn punt.

En ja ik ben het eens met je opmerking over de mensen die bij Kassa oid waren, die hebben zich zelfs geen minuut in de materie verdiept en klagen steen en been, gevalletje eigen schuld vind ik dat.
Want de materie is zo ingewikkeld :? Daar gaat het dus niet om, want die is eenvoudig.
Is hetzelfde als op de belastingsite kijkt of je toevallig dit jaar de inkomstenbelasting 2012 plots niet meer achteraf moet invullen om HRA toe te passen maar dat door een wijziging de HRA al in 2012 moet terugvragen want achteraf kan dat niet meer. Tot februari kijkt niemand op die website, dus zouden er ook heel wat mensen naast de pot piesen.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_122276980
bayswater, heb jij dan in mei of april daadwerkelijk op de site van toeslagen of de rijksoverheid gekeken of ben je afgegaan op verhalen van anderen in je omgeving of van het kdv? Ondanks dat mijn toeslag gewoon doorliep, want al aangevraagd vanaf 2010, kende ik de maatregel. Die is namelijk wel gecommuniceerd oa op de diverse sites en door het kdv.
Dat de man van boink dan in een slachtofferrol gaat zitten bij kassa om vervolgens ook nog foute info te geven in beide uitzendingen, is leuk voor de media, maar heeft weinig te maken met de feiten.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  woensdag 30 januari 2013 @ 22:27:08 #200
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_122277664
Het KDV met veel vestigingen in en rond Den Haag heb ik naar de aanmelding een e-mail verzonden waarom ze dit bij nieuwe aanmeldingen niet even onder aan een brief zetten die je ontvangt bij inschrijving en in overzichten hoeveel uur je afneemt. Ze waren niet op de hoogte van de wijziging werd er gezegd. Verder zei de omgeving met kinderen dat je dit gewoon achteraf kon doen. Tis dat ik in september toch maar eens ging kijken hoeveel het eigenlijk zou zijn dat de schade dus beperkt bleef.
De site vind ik redelijk onoverzichtelijk en naar de KDV's is het niet standaard gecommuniceerd, wellicht dat een aantal KDV's het zelf hebben opgepakt maar niet via een protocol van de rijksoverheid.

Tuurlijk heb je ook zelf een verantwoordelijkheid, maar enige overgangscoulance zou geen kwaad kunnen.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  woensdag 30 januari 2013 @ 22:29:53 #201
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_122277839
Ik acht mijzelf redelijk op de hoogte, volg het nieuws en lees alle brieven van het kdv etc maar weet van deze betreffende regel ook slechts omdat jij het hier vaak verteld hebt Mefke.
Nu pas ik enkel in januari aan en heb er geen omkijken meer naar het hele jaar want geen wijzigingen dus ben er wel schuldig aan weinig in te loggen op mijntoeslagen.nl
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_122278144
het is wel degelijk gecommmuniceerd naar de kinderopvangbranche, in november 2011 al geloof ik, in de zogenaamde informatiesheet 2012 waarin alle wijzigingen voor 2012 stonden. Toevallig heb ik dat ding opgezocht voor mijn werk. Als je nu zoekt op www.rijksoverheid.nl/kinderopvang moet je em ook zo kunnen vinden. Kennelijk hebben ze bij een aantal kinderopvangorganisaties dus ook zitten slapen.
En de overheid heeft een informatieplicht, maar ouders ook een informeringsplicht. Dure fout in dit geval, maar ik ben erg benieuwd wat de rechter hierover gaat zeggen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_122278285
overigens, ja, ik werk in de kinderopvang, dus ben nu goed op de hoogte van allerlei zaken, maar dat is pas sinds augustus. Deze maatregel kende ik door info van ons kdv en via de belastingadviseur.
Lazi, voor jou is er ook niks veranderd, dus maakt het ook niet uit dat je niet inlogd. Het gaat echt om de relatief keine groep mensen die voor het eerst kot ontvingen in 2012 en het niet meteen aangevraagd hebben. Zij die in 2011 al recht hadden, maar pas in 2012 dat met terugwerkende kracht aanvroegen (wat toen nog mocht tot 1 april of later indien uitsel aangifte IB), hebben nu voor 2012 ook gewoon recht vanaf 1 maand voor het aanvragen van de toeslag over 2011.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  woensdag 30 januari 2013 @ 22:38:35 #204
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_122278426
Mja misschien dat het in de nieuwsbrief van de overkoepelende organisatie wel stond bedenk ik mij nu maar zoals gezegd het is op mij niet van toepassing want nooit wijzigingen eigenlijk dus dat soort onderwerpen skip ik dan vaak :@

Maar het betreft enkel de uren toch? Je inkomen kan je wel gewoon per 1-1-2012 nog wijzigen toen ik dat vorige maand eens uit probeerde...
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_122278772
inkomen kan je wel gewoon aanpassen ja. Sterker nog, ook al weet je nu al voor 100% zeker dat je boven de grens zit waarop je voor kind 1 geen vergoeding meer krijgt, dan nog moet je kot aanvragen. Stel dat dan na afloop van 2013 blijkt dat je toch net een lager inkomen had, krijg je over heel 2013 nog KOT. Welliswaar is dat dan geen enorm percentage, maar toch.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  Licht Ontvlambaar woensdag 30 januari 2013 @ 22:55:36 #206
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_122279443
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 22:01 schreef Bayswater het volgende:
Ach op de beschikking en op de website staat letterlijk dat je alleen recht hebt op kot over de maand dat je het terugvraagt en de maand ervoor. Eigenlijk staat er letterlijk als je het in april 2012 aanvraagt dat je alleen maart en april terugkrijgt. Naar de overige 10 maanden in 2012 kan je fluiten. Hoezo goed communiceren via de website en daarnaast ook nog eens foutieve beschikkingen sturen. :P Benieuwd wat de rechter er van gaat vinden, heb er nu al zin in. :)
nee, je kunt het voorschot niet meer aanvragen. Bij de definitieve berekening van de BD krijg je gewoon waar je recht op hebt. Alleen duurt dat 'even'...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_122280296
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 11:06 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Tot en met 2011 kon je de gegevens voor de aanvraag van kinderopvangtoeslag doorgeven tot april na het betreffende jaar van kinderopvang. Vanaf 2012 is dat echter maar tot 1 maand terug na het opgeven van de gegevens voor de kinderopvang. Dus 3 september 2012 je gegevens opgeven is geen recht op kinderopvangtoeslag tot 1 augustus 2012.
Maar als je pas in 2012 toeslag nodig had is het toch raar om te denken dat de regels.van 2011 gelden.
En hoe.moeten ze je melden dat er dingen wijzigen als.je nog geen toeslag ontvangt?
Of begrijp ik je gewoon verkeerd.

En ja het is vervelend, als.ik me beter had ingelezen had ik t vast ook geweten. Ik ben er ook te laat.goed voor gaat zitten en heb hierdoor (gelukkig.maar) 1 maand helemaal zelf.moeten betalen.
Maar dat is niet.de.schuld van de overheid.

/spuit 11

Oh ik lees.nu t bericht van sjeen. Dus uiteindelijk kun je dus dan wel die.maand kot terugkrijgen?
(Ik ben echt een kneus op dit.gebied :@)
pi_122286691
sjeen, helaas, zo werkt het dus niet! Niet aangevraagd = geen toeslag. Je mag niet met terugwerkende kracht aanvragen namelijk.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  Licht Ontvlambaar donderdag 31 januari 2013 @ 07:23:42 #209
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_122286746
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 07:06 schreef mefke79 het volgende:
sjeen, helaas, zo werkt het dus niet! Niet aangevraagd = geen toeslag. Je mag niet met terugwerkende kracht aanvragen namelijk.
niet? Dat vind ik dan vrij dubbel... Aan de ene kant vreemd, want zo werkt het met het de HRA wel. Maar aan de andere kant, als je het pas na maanden eens gaat aanvragen, heb je het blijkbaar niet echt nodig.

Waarbij ik overigens moet zeggen dat er toch echt wel veel over gecommuniceerd is. Omdat ik zelfs ik er iets (duidelijk niet alles, maar voor mij ook niet van belang om verder uit te zoeken, dus niet gedaan) van meegekregen heb.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  donderdag 31 januari 2013 @ 07:47:52 #210
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_122286900
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2013 07:23 schreef Sjeen het volgende:

[..]

niet? Dat vind ik dan vrij dubbel... Aan de ene kant vreemd, want zo werkt het met het de HRA wel. Maar aan de andere kant, als je het pas na maanden eens gaat aanvragen, heb je het blijkbaar niet echt nodig.

Waarbij ik overigens moet zeggen dat er toch echt wel veel over gecommuniceerd is. Omdat ik zelfs ik er iets (duidelijk niet alles, maar voor mij ook niet van belang om verder uit te zoeken, dus niet gedaan) van meegekregen heb.
Nodig hebben we het ook niet, maar dat is geen criterium. En tsja, je hoeft het maar één keer toevallig ergens op te vangen en je bent geïnformeerd. Zo is het met alles. :)
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_122287013
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2013 07:23 schreef Sjeen het volgende:

[..]

niet? Dat vind ik dan vrij dubbel... Aan de ene kant vreemd, want zo werkt het met het de HRA wel. Maar aan de andere kant, als je het pas na maanden eens gaat aanvragen, heb je het blijkbaar niet echt nodig.

Waarbij ik overigens moet zeggen dat er toch echt wel veel over gecommuniceerd is. Omdat ik zelfs ik er iets (duidelijk niet alles, maar voor mij ook niet van belang om verder uit te zoeken, dus niet gedaan) van meegekregen heb.
HRA is dan ook een aftrekpost waarmee je je inkomen kan verlagen (en waardoor je minder belasting hoeft te betalen) en dat is iets heel anders dan een toeslag.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  donderdag 31 januari 2013 @ 08:09:09 #212
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_122287043
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 08:02 schreef Nielsch het volgende:

[..]

HRA is dan ook een aftrekpost waarmee je je inkomen kan verlagen (en waardoor je minder belasting hoeft te betalen) en dat is iets heel anders dan een toeslag.
Het is wat anders, maar bij beide is de jaaropgave bepalend.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_123180768
Schop!

Mijn geklaag hier heeft zijn vruchten afgeworpen. :)
Eindelijk bericht gehad en een leuk bedrag van 2100 euro terug over 2011. *O*
pi_123182236
Zo, netjes! Ik wacht nog steeds op eindafrekening 2011....
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_123324827
Iemand die hier een oppas aan huis heeft? Ik probeer iemand te vinden voor mijn 4 meiden en ben aan het kijken hoe we dit goed kunnen regelen. Ga het via een bureau doen, maar iemand nog tips over afspraken etc waar ik op moet letten?
Met een meidenkwartet
  maandag 25 februari 2013 @ 14:45:18 #216
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_123324903
Wij hebben dat gehad, het enige waar je op moet letten is of je gevoel goed is, de rest regelt het bureau wel voor je. Ik zou het ook wel weer willen trouwens, voor ons was destijds de reden om ermee te stoppen puur financieel.
pi_123325046
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 22:25 schreef DJMomo het volgende:
Zo, netjes! Ik wacht nog steeds op eindafrekening 2011....
Wij op die van 2010. .......
pi_123418689
Dames, wellicht dat jullie het antwoord voor me hebben. Want op de site van de toeslagen kom ik er niet uit. En op internet zelf ook niet. Wellicht dat hier ervaringsdeskundigen zitten.

Per 1 april a.s. ben ik werkloos bij mijn huidige werkgever. Echter, ik kan dan ergens beginnen op basis van een oproepcontract. De tijden waarop ze mij inzetten kent een zeer grillig karakter. De ene week werk ik misschien niet, en de week erop 32 uur.

Mijn mini gaat naar de gastouderopvang als ik aan het werk ben. Maar hoe werkt dat met de opvangtoeslag? Moet ik achteraf na iedere maand gaan berekenen hoeveel ik heb verdiend en dan telkens een wijziging doorgeven?

Ik moet niet hebben dat ik teveel krijg en dadelijk een klap geld terug kan gaan betalen natuurlijk.

En sowieso lees ik dat je wijzigingen maximaal 1 kalendermaand eerder door kan voeren? Dus als we al in mei zitten, kan ik geen wijzigingen meer doen voor de maand januari, heb ik dat goed begrepen?

Wie kan mij helpen? :)
Ik kan natuurlijk morgen ook de Belastingtelefoon bellen en dat ga ik ook doen. Maar een beetje extra achtergrondinfo kan natuurlijk nooit kwaad.
  woensdag 27 februari 2013 @ 19:01:47 #219
171422 LadyBlack
paint it black
pi_123420004
Twinkle, je kunt wijzigigen altijd het beste op voorhand doorgeven :Y En je geeft een schatting op van je jaarsalaris, waarbiji het verstandig is om die schatting niet te laag te maken. Op die manier voorkom je inderdaad dat je teveel toeslag krijgt.
  woensdag 27 februari 2013 @ 19:03:31 #220
171422 LadyBlack
paint it black
pi_123420103
Ohja, wijzigingen kun je prima met terugwerkende kracht doorgeven, dan heb je dus alleen misschien al teveel toeslag ontvangen, wat dan weer in mindering wordt gebracht op de overige maanden.

De beperking van 1 maand geldt alleen voor het doen van een aanvraag.
pi_123426410
Okay bedankt LB! :)
pi_124329288
Kijk even op www.toeslagen.nl

Groetjes van www. Doeditmaarevenniet.nl

[ Bericht 24% gewijzigd door debuurvrouw op 21-03-2013 12:51:24 ]
  donderdag 21 maart 2013 @ 12:05:37 #223
171422 LadyBlack
paint it black
pi_124329341
Euh, die eerste link lijkt me zeer terecht in dit topic, maar die tweede lijkt me spam?
pi_124330548
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 12:03 schreef bertd het volgende:
Kijk even op www.toeslagen.nl

Groetjes van www. Doeditmaarevenniet.nl
Val toch kapot spammer.

[ Bericht 6% gewijzigd door debuurvrouw op 21-03-2013 12:52:00 ]
pi_124335507
quote:
11s.gif Op donderdag 21 maart 2013 12:05 schreef LadyBlack het volgende:
Euh, die eerste link lijkt me zeer terecht in dit topic, maar die tweede lijkt me spam?
Wat stond er dan? Wel raar dat de user nog niet in de prullenbak zit trouwens, terwijl zijn enige bericht op dit forum blijkbaar een spambericht is.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  donderdag 21 maart 2013 @ 15:15:01 #226
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_124335855
Mijn bezwaar ligt er overigens alweer een tijdje . Heb ondertussen al 7 brieven in 1 week ontvangen van dit onderdeel van de belastingdienst. Zelfs een brief waarin staat dat ik een betalingsregeling tot april 2015 krijg (nooit om gevraagd). En twee brieven dat ze opnieuw mijn toeslag berekend hebben voor 2013. Een brief dat ik ruim 200 euro moet terugbetalen. En een brief met de acceptgiro waarmee ik de 200 euro kon terugbetalen. Oja, en een ontvangstbevestiging van mijn bezwaarschrift, de enige die ik wilde hebben. En een brief dat ik kon wachten met betalen tot ik de uitspraak heb. Erg fideel allemaal. :')
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  Moderator vrijdag 22 maart 2013 @ 17:56:31 #227
5428 crew  miss_sly
pi_124380940
Hmm, ik ben wat gemakzuchtig geweest en heb de Belastingdienst maar gewoon geloofd op hun mooie blauwe ogen :+

Ik heb net onze inkomens veranderd, omdat we een paar weken terug een brief kregen waarin stond dat we een bedrag terug moesten betalen over 2011. Het bedrag was niet schokkend, maar om te voorkomen dat we ook dit jaar weer terug moeten betalen, wilde ik het wijzigen.

Nu blijkt dat onze inkomens in 2012 lager lagen dan vooringevuld door de Belastingdienst. Dit doet mij vermoeden dat het in 2011 ook lager was, omdat we namelijk niet minder zijn gaan verdienen vorig jaar. Dus kan die aanslag om terug te betalen wellicht toch niet correct zijn. Kan ik daar nog iets aan doen, ook al heb ik al betaald en is het zo lang geleden?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 22 maart 2013 @ 19:47:42 #228
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_124384562
Bezwaar binnen zes tot acht weken meestal toch? Ik vrees van niet -O- maar LadyBlack is de belastingdienst expert hier.
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 22 maart 2013 @ 19:51:48 #229
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_124384726
Bezwaar kan je altijd maken maar na 6 weken hoeven ze het alleen ambtshalve te toetsen.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_124385051
Ik hoorde laatst dat je je verzamelinkomen moet opgeven. Klopt dat? Dat ligt hier door aftrekposten lager dan mijn daadwerkelijk inkomen. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat ik dus, omdat ik bv een koopwoning heb, meer toeslag zou krijgen dan iemand die hetzelfde inkomen heeft met een huurwoning???
  vrijdag 22 maart 2013 @ 20:02:40 #231
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_124385162
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 20:00 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik hoorde laatst dat je je verzamelinkomen moet opgeven. Klopt dat? Dat ligt hier door aftrekposten lager dan mijn daadwerkelijk inkomen. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat ik dus, omdat ik bv een koopwoning heb, meer toeslag zou krijgen dan iemand die hetzelfde inkomen heeft met een huurwoning???
Ja dat klopt :Y
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_124385398
Wat raar.

Maar natuurlijk wel fijn in mijn geval.
  vrijdag 22 maart 2013 @ 22:29:03 #233
171422 LadyBlack
paint it black
pi_124392391
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 17:56 schreef miss_sly het volgende:
Hmm, ik ben wat gemakzuchtig geweest en heb de Belastingdienst maar gewoon geloofd op hun mooie blauwe ogen :+

Ik heb net onze inkomens veranderd, omdat we een paar weken terug een brief kregen waarin stond dat we een bedrag terug moesten betalen over 2011. Het bedrag was niet schokkend, maar om te voorkomen dat we ook dit jaar weer terug moeten betalen, wilde ik het wijzigen.

Nu blijkt dat onze inkomens in 2012 lager lagen dan vooringevuld door de Belastingdienst. Dit doet mij vermoeden dat het in 2011 ook lager was, omdat we namelijk niet minder zijn gaan verdienen vorig jaar. Dus kan die aanslag om terug te betalen wellicht toch niet correct zijn. Kan ik daar nog iets aan doen, ook al heb ik al betaald en is het zo lang geleden?
Je kan altijd zelf je inkomen nog even narekenen over 2011 toch? Als er echt iets anders uitkomt, zou ik gewoon alsnog bezwaar indienen / opnieuw aangifte doen / informeren wat er mogelijk is. Nee heb je, ja kun je misschien krijgen :)
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 20:02 schreef laziness het volgende:

[..]

Ja dat klopt :Y
En dat :Y
  maandag 25 maart 2013 @ 21:05:52 #234
100412 mefke79
komt goed!
pi_124500798
Miss, je kan toch zo kijken wat je toetsingsinkomen was in dat jaar? Daar krijg je gewoon bericht van. En als dat anders is dan waar toeslagen vanuit gaat dan zou ik dat even melden.

Ik heb net berekend wat het ons oplevert als oudste straks naar de BSO gaat. Leuke berekening :') Brutto kost het ons (en dus de staat!) ruim 350 euro minder dan 2x kdv. Maar netto...maar ongeveer 50. Hoe krom! Ik wist wel dat het voordelig was om zoveel mogelijk bso af te nemen als je nog kinderen op het kdv hebt, maar dit is toch te krom voor woorden. De hele prikkel >minder uren > minder kosten gaat zo toch niet op. Het is gewoon voordeliger om de oudste maar zoveel mogelijk bso uren te laten maken.
Ook gaat oudste straks 1 maand helemaal niet naar de opvang (overgang naar school en onze vakantie vallen gunstig). Dat bespaart dus 631 euro aan opvangkosten en voor ons...120 euro netto.

Overigens: bij de Belastingtelefoon schijnt nog verteld te worden dat alleenstaande ouders niet zouden hoeven voldoen aan het 140%/70% principe van het maximaal af te nemen aantal uren. Maar dit is NIET zo. Je kan het schijnbaar wel zo invoeren op de site, maar als je het al krijgt toegekend, moet je het later terugbetalen.

[ Bericht 26% gewijzigd door mefke79 op 25-03-2013 21:18:07 ]
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  vrijdag 29 maart 2013 @ 16:09:00 #235
100412 mefke79
komt goed!
pi_124649849
Goed nieuws voor iedereen die in 2012 en 2013 te laat kinderopvangtoeslag aanvroeg: zojuist zijn de maatregelen aangepast, je mag met terugwerkende kracht aanvragen!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  vrijdag 29 maart 2013 @ 16:14:24 #236
171422 LadyBlack
paint it black
pi_124650070
Wow!
  vrijdag 29 maart 2013 @ 18:59:52 #237
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_124655895
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 16:09 schreef mefke79 het volgende:
Goed nieuws voor iedereen die in 2012 en 2013 te laat kinderopvangtoeslag aanvroeg: zojuist zijn de maatregelen aangepast, je mag met terugwerkende kracht aanvragen!
*O*

Anders had Asscher en Co het wel in beroepszaken verloren. Ben benieuwd hoeveel brieven ik nu weer ga krijgen. :P
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_124686963
Ik heb nog steeds niets van 2011 gehoord. Hier wel iedereen?
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  zondag 31 maart 2013 @ 11:10:39 #239
100412 mefke79
komt goed!
pi_124712361
Nee, 2011 is nog niet klaar. En 2010 bij mij wel, maar bij genoeg mensen nog niet. Kan ook nog wel even duren.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 1 april 2013 @ 12:56:29 #240
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_124753269
Wij moeten de afrekening van 2010 en 2011 ook nog krijgen. Maar we hebben nu per half maart de kinderopvang opgezegd en de afrekening van 2013 hebben we wel direct na de stopzetting ontvangen.

Daar was ik op zich wel blij mee, want ik had ook al verhalen gehoord van mensen die het stopzetten doorgegeven hadden, maar wel nog bleven ontvangen. Wij hebben het teveel betaalde over 2013 al terug moeten betalen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')