abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_119582078
Een topic voor iedereen die wel graag een kindje zou willen maar waarvoor het nu (nog) niet weggelegd is.

Het rammelende ei:

Hier verder rammelen!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_119582111
gheheh.. gaan we het nu over de lengte hebben?? ;)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_119582118
:o
Noot noot.
  zaterdag 24 november 2012 @ 20:47:59 #4
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_119582148
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 november 2012 20:38 schreef Barreltje het volgende:

[..]

ja maar dat doe je als werkende vrouw toch ook?
PLUS dat je ( via je werk) nog meer bijdraagt aan de maatschappij ?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik maak het voor anderen mogelijk dat ze gaan werken. Voor mijn man, onder andere. Want die had anders maar mooi een oppasprobleem ook :P

maar ook voor vele moeders in mijn dorp. binnen de ouderraad, alle feesten en bezigheden plannen, aankopen doen, ranja schenken, luizenplagen voorkomen, kinderen veilig oversteken, zorgen dat er tussen de middag opvang is, oppas als er onverwacht een uur uitvalt, rijden voor theater, schoolreis en wat dies meer zijt. Speelotheek draaiend houden, techniekles geven, leesmoeder zijn...

en dat is slechts het topje van de ijsberg wat ik bijdraag aan de samenleving.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_119582169
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 november 2012 20:46 schreef Barreltje het volgende:
gheheh.. gaan we het nu over de lengte hebben?? ;)
ik kom nog even op je terug, dan hou ik op ;)

quote:
7s.gif Op zaterdag 24 november 2012 20:40 schreef Barreltje het volgende:

[..]

euyy.. ik kijk er niet op neer.. :o
ik ben alleen benieuwd naar wat dan dat "bijdragen aan de maatschappij is "
weetikveel. wat draagt een moeder bij aan de maatschappij? of je nou werkt of niet :?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_119582189
Oh barreltje, ik dacht dat jij daar over begon. Over bijdragen aan de maatschappij.
pi_119582200
Geen idee wat er mis ging, want ik deed gewoon 'open nieuw deel'. Maar iets ging er niet goed :')
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_119582206
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 20:47 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

ik maak het voor anderen mogelijk dat ze gaan werken. Voor mijn man, onder andere. Want die had anders maar mooi een oppasprobleem ook :P

maar ook voor vele moeders in mijn dorp. binnen de ouderraad, alle feesten en bezigheden plannen, aankopen doen, ranja schenken, luizenplagen voorkomen, kinderen veilig oversteken, zorgen dat er tussen de middag opvang is, oppas als er onverwacht een uur uitvalt, rijden voor theater, schoolreis en wat dies meer zijt. Speelotheek draaiend houden, techniekles geven, leesmoeder zijn...

en dat is slechts het topje van de ijsberg wat ik bijdraag aan de samenleving.
En als je je daar fijn bij voelt, dan is het prima toch?
Noot noot.
pi_119582233
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 20:49 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Oh barreltje, ik dacht dat jij daar over begon. Over bijdragen aan de maatschappij.
ik vroeg me af wat simmu daarmee bedoelde, omdat ze het idee heeft dat anderen ( waar heb ik gezegd dat ik dat denk ?! :o ;) ) vinden dat ze niet bijdraagt aan de maatschappij..

dus wilde ik weten wat dat hele bijdragen aan de maatschappij was.. ( afgezien dus het opvoeden van je kinderen :) )
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_119582238
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 november 2012 20:49 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

En als je je daar fijn bij voelt, dan is het prima toch?
Bareeltje vroeg zich af wat thuisblijfmoeders precies bijdragen aan de maatschappij, vandaar...
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_119582272
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 november 2012 20:50 schreef Barreltje het volgende:

[..]

ik vroeg me af wat simmu daarmee bedoelde, omdat ze het idee heeft dat anderen ( waar heb ik gezegd dat ik dat denk ?! :o ;) ) vinden dat ze niet bijdraagt aan de maatschappij..

dus wilde ik weten wat dat hele bijdragen aan de maatschappij was.. ( afgezien dus het opvoeden van je kinderen :) )
Oh, dat had ik gemist. Excoesie dan.
  zaterdag 24 november 2012 @ 20:51:56 #12
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_119582275
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 november 2012 20:49 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

En als je je daar fijn bij voelt, dan is het prima toch?
daar voel ik me niet "fijn" bij. Dat doe ik om mijn tijd nuttig te vullen nu ik niet aan de slag kom. ik ben geen filantropische instelling ofzo.
Maar de zgn "carrieremoeders"denken blijkbaar dat zulks zich zelf regelt op school.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  zaterdag 24 november 2012 @ 20:52:20 #13
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_119582289
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 november 2012 20:49 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

En als je je daar fijn bij voelt, dan is het prima toch?
en ik ben er waarschijnlijk over een paar jaar de thuisblijfmoederes enorm dankbaar voor :) en hopelijk lukt het mij ook nog om 1 of 2 activiteiten van dat lijstej ook uit te voeren.. het allemaal "uitbesteden" aan anderen lijkt me ook niet echt getuigen van intresse in het leven van je kind :@ :)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_119582292
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 november 2012 20:50 schreef Barreltje het volgende:

[..]

ik vroeg me af wat simmu daarmee bedoelde, omdat ze het idee heeft dat anderen ( waar heb ik gezegd dat ik dat denk ?! :o ;) ) vinden dat ze niet bijdraagt aan de maatschappij..

dus wilde ik weten wat dat hele bijdragen aan de maatschappij was.. ( afgezien dus het opvoeden van je kinderen :) )
nja, je vroeg het mij, dus probeer ik antwoord te geven in mijn optiek. maar toegegeven; tis een puntje bij mij en je vraag kwam een beetje "wat doe je nou helemeaal dan wat bijdraagt" -erig over
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  zaterdag 24 november 2012 @ 20:52:57 #15
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_119582303
Maar dames! ik ga even een ander topic openen. Want hier hoort het te gaan over rammelen.

ik ga even nadenken waar deze duscussie beter even heenkan.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  zaterdag 24 november 2012 @ 20:53:38 #16
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_119582316
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 20:52 schreef simmu het volgende:

[..]

nja, je vroeg het mij, dus probeer ik antwoord te geven in mijn optiek. maar toegegeven; tis een puntje bij mij en je vraag kwam een beetje "wat doe je nou helemeaal dan wat bijdraagt" -erig over
solly, dat was niet de bedoeling :*
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  zaterdag 24 november 2012 @ 20:53:39 #17
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_119582317
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 20:52 schreef debuurvrouw het volgende:

ik ga even nadenken waar deze duscussie beter even heenkan.
In de prullebak? O-)
pi_119582340
en ja; bij mij ligt het idd gevoelig omdat ik al diverse malen verweten heb gekregen dat ik alleen maar lui thuiszit en niks doe. letterlijk. dat viel niet zo lekker na een dagje mijn dynamisch duo :')
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  zaterdag 24 november 2012 @ 20:54:23 #19
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_119582342
quote:
6s.gif Op zaterdag 24 november 2012 20:53 schreef PureEvil het volgende:

[..]

In de prullebak? O-)
hij komt over 6/7/8/9/... topics waarschijnlijk wel weer op als poepen :P
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_119582363
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 20:51 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

daar voel ik me niet "fijn" bij. Dat doe ik om mijn tijd nuttig te vullen nu ik niet aan de slag kom. ik ben geen filantropische instelling ofzo.
Maar de zgn "carrieremoeders"denken blijkbaar dat zulks zich zelf regelt op school.
Nou ja, dat is ook niet waar hoor. Ik voel juist heel erg dat ik door mijn werk minder kan betekenen dan ik zou willen voor de school. We komen pas net kijken, maar ik neem alles op me wat ik dan nog wel kan doen. Vóór de zomer heb ik zakken verkleedskleren meegenomen om te wassen, en nu heb ik mee geholpen na schooltijd om de school te versieren voor de sinterklaastijd...

Kon ik maar meer doen, ik zou het met liefde en plezier doen.
pi_119582369
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 20:51 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

daar voel ik me niet "fijn" bij. Dat doe ik om mijn tijd nuttig te vullen nu ik niet aan de slag kom. ik ben geen filantropische instelling ofzo.
Maar de zgn "carrieremoeders"denken blijkbaar dat zulks zich zelf regelt op school.
Dat denk ik gelukkig helemaal niet. Maar ik heb er geen tijd voor en ik vind dat soort dingen ook echt niet leuk. Ik heb m'n handen vol aan mijn kinderen, ik haat echt groepen met kinderen. Ik vind het echt niet leuk.

Maar als ik zou moeten stoppen met werken, dan zou ik inderdaad wel het beste ervan maken en er gewoon zin voor maken om me voor dat soort dingen in te zetten.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zaterdag 24 november 2012 @ 20:58:10 #22
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_119582455
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 20:54 schreef simmu het volgende:
en ja; bij mij ligt het idd gevoelig omdat ik al diverse malen verweten heb gekregen dat ik alleen maar lui thuiszit en niks doe. letterlijk. dat viel niet zo lekker na een dagje mijn dynamisch duo :')
Dat verwijt krijg ik bijna elke dag. van (8>
  zaterdag 24 november 2012 @ 20:59:18 #23
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_119582488
OUD / een kinderwens; je hart of verstand volgen. (of beide)

hier verder waar het niet over rammelen gaat. :P
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  zaterdag 24 november 2012 @ 20:59:31 #24
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_119582492
-excuses, verder in het nieuwe topic -
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_119582534
Ik ben altijd helemaal stuk op m'n vrije dag. Een huishouden draaien en 2 kinderen. Kind naar school, dan zwemmen met kind 2, dan kind uit school halen, terug naar huis, lunchen, kind 2 slapen, kind 1 vermaken. De was naar m'n moeder, eten verzorgen.

Niets doen? Ik doe minder als ik gewoon op m'n reet achter m'n buro zit :D.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_119582560
Hoewel ik zelf inmiddels gewoon mijn werk wil blijven doen ( als ik weer een baan vind :') ) Heb ik het altijd als heel prettig ervaren dat mijn moeder thuisblijfmoeder was, en ze had ook altijd wel wat te doen.

Bij ons ligt het ook allemaal ff anders, mijn vriend is 100% afgekeurd en dus zal er toch iemand moeten werken, nu vind ik mijn werk gelukkig heel leuk en "voed" ik andere kinderen op als mijn vriend dat met onze toekomstige kroost doet.

Ik wil dan (mits haalbaar) max 3-4 dagen werken, ik wil ook nog wel graag thuis zijn!
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 24 november 2012 @ 21:02:21 #27
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_119582581
anyway..
ik begin steeds meer te balen dat ik met O+ heb afgesproken dat we het pas over 1 jaar gaan proberen -O-

als ik de foto's van de koters van collega's zien rammel ik zowat dat platform de zee in ! :o
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_119582702
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 november 2012 21:02 schreef Barreltje het volgende:
anyway..
ik begin steeds meer te balen dat ik met O+ heb afgesproken dat we het pas over 1 jaar gaan proberen -O-

als ik de foto's van de koters van collega's zien rammel ik zowat dat platform de zee in ! :o
Kind moet ook nog 9 maanden afbakken!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_119582731
Wat duurt een jaar dan lang he
S. 2014
J. 2016
pi_119582808
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2012 21:06 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Kind moet ook nog 9 maanden afbakken!
Ja, dat zeg ik ook altijd.
  zaterdag 24 november 2012 @ 21:11:11 #31
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_119582845
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2012 21:06 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Kind moet ook nog 9 maanden afbakken!
:D

jah.. maar ik begin net aan mijn functie en mar die maar uitoefenen t/m 6 maanden baktijd :) dat betekend dus dat ik er 6 maanden niet ben.. in een 24/7 rotatie.. dat wordt niet zo makkelijk opgevangen in de organisatie.. ( plus dat ik dan binnen mijn bedrijf de eerste vrouw ben die dat op zo'n soort positie "flikt")
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  zaterdag 24 november 2012 @ 21:11:54 #32
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_119582862
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 21:07 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Wat duurt een jaar dan lang he
hopelijk is het snel voorbij :)
ik heb nu al helemaal zin in het babykamertje :@

:D
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_119582954
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 november 2012 21:11 schreef Barreltje het volgende:

[..]

:D

jah.. maar ik begin net aan mijn functie en mar die maar uitoefenen t/m 6 maanden baktijd :) dat betekend dus dat ik er 6 maanden niet ben.. in een 24/7 rotatie.. dat wordt niet zo makkelijk opgevangen in de organisatie.. ( plus dat ik dan binnen mijn bedrijf de eerste vrouw ben die dat op zo'n soort positie "flikt")
Ik zit ook wel op een mannenfunctie, en ik solliciteerde ook op een 40 uur functie terwijl ik maar 32 beschikbaar ben. En ik moest zelfs m'n baas een week na m'n proeftijd gaan vertellen dat ik zwanger was :D

Ik zit er nog steeds! :D
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zaterdag 24 november 2012 @ 21:20:20 #34
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_119583097
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2012 21:15 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik zit ook wel op een mannenfunctie, en ik solliciteerde ook op een 40 uur functie terwijl ik maar 32 beschikbaar ben. En ik moest zelfs m'n baas een week na m'n proeftijd gaan vertellen dat ik zwanger was :D

Ik zit er nog steeds! :D
ik ben ook nog wel zo recalcitrant dat ik zeer wsl wel nog zwanger ben in deze functie ( of nouja.. dat hopen we dat het "makkelijk"gaat ) en hopelijk krijg ik er nog wel 3 maanden af ij die vent van mij.. maar dan nog.. 9 maanden.. pfoe! -O-
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_119587943
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 20:51 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

daar voel ik me niet "fijn" bij. Dat doe ik om mijn tijd nuttig te vullen nu ik niet aan de slag kom. ik ben geen filantropische instelling ofzo.
Maar de zgn "carrieremoeders"denken blijkbaar dat zulks zich zelf regelt op school.
Jij scheert nu wel iedereen over één kam.
Noot noot.
  zaterdag 24 november 2012 @ 23:54:48 #36
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_119588015
quote:
19s.gif Op zaterdag 24 november 2012 23:52 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Jij scheert nu wel iedereen over één kam.
dat is andersom gelukkig nooit zo.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_119588093
Heb gereageerd in het andere topic buurvrouw :)
Noot noot.
pi_119588346
DaD O+

ah, ik heb de werken / thuisblijven discussie gemist zie ik. :P.
Kwak
  dinsdag 27 november 2012 @ 12:52:28 #39
390026 Aisly
A flower a day..
pi_119670342
Ik zal me hier ook eens melden. Ben 25 jaar, woon samen met mijn vriend O+ en rammel sinds een maand of 2 helemaal de pan uit. Heel vreemd aangezien ik altijd hard riep (en roep het nog steeds): eerst lekker een paar jaar werken en met zn 2tjes door het leven en dan zien we wel hoe het loopt. Nog genoeg plannen voor de komen jaaaren!
Nu is echter de wedstrijd verstand vs gevoel begonnen en ik vrees nog lang niet afgelopen... :{
(en dat ik mijn superschattige neefjes en nichtjes veel zie helpt natuurlijk niet ;) )
pi_119675822
quote:
16s.gif Op dinsdag 27 november 2012 12:52 schreef Aisly het volgende:
Ik zal me hier ook eens melden. Ben 25 jaar, woon samen met mijn vriend O+ en rammel sinds een maand of 2 helemaal de pan uit. Heel vreemd aangezien ik altijd hard riep (en roep het nog steeds): eerst lekker een paar jaar werken en met zn 2tjes door het leven en dan zien we wel hoe het loopt. Nog genoeg plannen voor de komen jaaaren!
Nu is echter de wedstrijd verstand vs gevoel begonnen en ik vrees nog lang niet afgelopen... :{
(en dat ik mijn superschattige neefjes en nichtjes veel zie helpt natuurlijk niet ;) )
Echt zó herkenbaar dat het bijna eng is..!
Ik blijf mezelf (en iedereen die maar blijft vragen "En wanneer beginnen jullie nou eens??") maar vertellen dat we nog tijd zat hebben, en dat we eerst nog maar eens lekker de spaarrekeningen gaan spekken, en lekker op vakantie met z'n tweetjes, en en en...!
En ondertussen zit ik hier minimaal wekelijks mee te lezen op OUD :')

En ook hier inderdaad het neefjes en nichtjes verhaal! Vind het al zó geweldig om tante te zijn O+

Daarnaast zijn er ook zoveel mensen in mijn omgeving mee bezig, dat dus elke keer weer die vraag komt wanneer wij nou aan mini's beginnen...
pi_119676868
Oh die vraag krijg ik eigenlijk nooit. Maar dat komt misschien ook omdat we pas net samenwonen en pas anderhalf jaar geleden zijn afgestudeerd. Bovendien hebben we onze ouders al ingelicht dat we waarschijnlijk in 2013 voor het echie gaan, maar dat ze nog niets moeten verwachten.
Maar volgende week hebben we sinterklaasfeest, vieren we met de halve familie van mijn moeders kant en die zullen wel vragen hebben.
Mijn antwoord ligt al klaar: 'Ja zeg, eerst een baan zeker.' of iets in die richting.
En ondertussen heb ik vanmiddag een kerstkado voor mijn vriend gekocht. Een boek over vaderschap. Hij is de laatste tijd steeds meer bezig met een eventuele zwangerschap. Hij vroeg zelfs net heel bezorgd of ik wel naar dat ene concert kan in mei. Want hij had gelezen dat vrouwen best ziek, zwak en misselijk kunnen zijn in de eerste weken van de zwangerschap. Ik vind dat zo lief van hem. Ondertussen denk ik bij mezelf van Whoo mei al/pas en dan echt die twijfel erin ook.
pi_119680358
Ik krijg de vraag ook nooit. Iedereen gaat er allang van uit dat ik binnenkort wel zwanger zal zijn, denk ik. :').
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_119681005
Mijn vader kreeg laatst te horen dat het gerucht ging dat ik 7 maanden zwanger was :') _O-
Klein dorp he, en ondanks dat ik daar haast nooit meer kom is het blijkbaar nodig om over me te praten 8)7
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_119681249
Hahaha leuk is dat :D
Mijn vader die ik al jaren niet had gesproken kwam zo ook achter mijn dochter haar bestaan.
3 maanden na mijn bevalling belde hij mijn moeder op met de vraag of ik zwanger was :')
Had iemand die ik al ruim 10 jaar niet meer had gezien of gesproken dat vernomen via via en die was mijn vader weer tegengekomen op straat 8)7
pi_119686618
Mijn moeder haar breinaalden liggen bij wijze van al klaar, en vriendinnen slaan spullen op, want ik zal het binnen een jaar wel nodig hebben :')
S. 2014
J. 2016
pi_119703247
Haha, ik ben dus niet de enige waarbij dat zo gaat!

Als ik tegen iemand zeg dat ik een nieuwtje heb, roepen ze ook standaard "Ben je zwanger???" Ook als ik gewoon aan het bier zit ofzo :|W
Op de bruiloft van zwager en schoonzus (broer van m'n vriend) bij het felicitatierondje ook iedereen "Wordt het niet eens tijd dat jullie ook gaan trouwen en kinderen krijgen enzo?"
Bij de eerste kon ik nog lachen, maar na 10x werd dat wel vermoeiend :')

En onze broers en zussen hebben dus ook al kids (we zijn wel allebei de jongste thuis) en steeds meer vrienden ook, dus de grote vraag is steeds wie de volgende zal zijn.

Maar al met al denk ik dat het nog wel een jaartje of 2-3 zal duren bij ons (voor zover we er zelf wat over te zeggen hebben dan he)
  woensdag 28 november 2012 @ 15:21:04 #47
390026 Aisly
A flower a day..
pi_119712119
Haha Twinkle, kan me voorstellen dat het op een gegeven moment niet meer leuk is.
Wij krijgen die vraag gelukkig (nog) niet, mede dus omdat ik altijd riep dat "vroeg/jong" moeder worden niets voor mij is. Ook heb ik het geluk dat aan beide kanten de ouders al voorzien zijn, onze zussen waren sneller! ;)
Merk alleen wel dat het iets gevoeliger komt te liggen bij de ouders nu, zo zijn we laatst op vakantie geweest en we wilden ze na onze vakantie met zn 4en uitnodigen om foto's te bekijken. Nou toen werden er wel wat blikken naar elkaar geworpen! Als je alle ouders uitnodigt om een bakkie te komen drinken moet je haast wel het nieuwtje hebben dat je zwanger bent he :')
pi_119712299
Dat is het voordeel van vroeg beginnen: geen gezeur (alleen pas als je zwanger bent misschien) :D.
Hoe dan ook: mensen hebben altijd een mening.
pi_119712472
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 15:25 schreef Wumb het volgende:
Dat is het voordeel van vroeg beginnen: geen gezeur (alleen als het daadwerkelijk zo is misschien) :D.
Haha idd :D
Hier was iedereen verbaasd (bij beide kinderen :D)
pi_119713584
Bij ons zouden mensen niet verbaasd zijn, we krijgen al een paar jaar de vraag wanneer wij aan kinderen gaan beginnen, ondanks mijn leeftijd en vooral ondanks het feit dat we niet eens samenwonen :')
pi_119713731
Grappig Bubbles, weet je ook hoe dat zo komt?
pi_119713962
Dat 'gezeur' is heel herkenbaar. Vooral mijn moeder kan er wat van. Ze zegt het vaak heel direct of, erger nog, geeft dan van die oh zo subtiele hintjes. Heel irritant! Ze bedoelt het goed hoor, maar soms kunnen ook de goedbedoelde dingen een beetje too much zijn.
Andere familieleden maken ook weleens een opmerking, maar dat er baby's te sprake komen ofzo.

Ik tel in ieder geval mijn tijd als echte rammelaar af. Over 2 maanden naar WOHTS! Niet dat ik daar niet rammel :X maar het is in ieder geval een stap vooruit. Met een cyclus die zijn eigen weg gaat :(
pi_119713997
Haha, dat is wel erg vroeg dan ja!
Bij ons is het vooral begonnen toen we eenmaal samenwoonden inderdaad.
pi_119714020
Hier valt het gezeur gelukkig nog wel mee, omdat de familie ook wel weet dat de omstandigheden nog niet ideaal zijn. Maar ik weet wel dat beide families het erg leuk zouden vinden als het zover is, vooral mijn vader.
pi_119714629
Zuster87, nog maar 2 maanden :)

@ Wumb, ik heb eerlijk gezegd geen idee! Ik ben niet echt open over mijn kinderwens, en dat geldt ook voor mijn vriend. Maar toch denken mensen dat ik elk moment zwanger kan zijn :P
pi_119715047
Hier helemaal geen zeurende mensen in de omgeving! :D Eerder tegenovergesteld. Dat ze het afraden of vragen van "zou je dat nou wel doen?" "Is het geen bevlieging?" :D
pi_119744479
quote:
99s.gif Op woensdag 28 november 2012 16:36 schreef Quickie_Brat het volgende:
Hier helemaal geen zeurende mensen in de omgeving! :D Eerder tegenovergesteld. Dat ze het afraden of vragen van "zou je dat nou wel doen?" "Is het geen bevlieging?" :D
Dat mensen er bij jou niet om vragen is misschien niet zo gek, gezien het feit dat je geen vriend hebt.
Ik ben me er wel van bewust dat het ook op andere manieren kan, maar ik zou aan single vriendinnen ook niet snel vragen wanneer er nou een kleine komt
  donderdag 29 november 2012 @ 16:15:39 #58
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_119750119
In de periode na mijn miskraam was mijn schoonvader echt niet te houden. Continu, als ik me even niet zo lekker voelde of wat buikpijn had, of uberhaupt alleen maar liep te gapen..zat 'ie er al weer bovenop met een vraag of ik weer zwanger was.

Opmerkingen over bevlieging vallen hier trouwens verder wel mee.
pi_119751883
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 16:15 schreef ProjSkippy het volgende:
In de periode na mijn miskraam was mijn schoonvader echt niet te houden. Continu, als ik me even niet zo lekker voelde of wat buikpijn had, of uberhaupt alleen maar liep te gapen..zat 'ie er al weer bovenop met een vraag of ik weer zwanger was.
Pff, respectloos zeg, alsof je dan elke keer op zulke vragen zit te wachten :{
pi_119771765
1 juni 2014. :o.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_119773728
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2012 08:12 schreef DevilsAndDust het volgende:
1 juni 2014. :o.
jup.. dan poep ik er een kind uit :P

of bedoelde je iets anders?? ;) :*

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
pi_119774307
Vandaag te horen gekregen dat er een aanzienlijke kans is dat ik binnenkort een nieuwe functie krijg (contract loopt binnenkort af en verwachtte geen verlenging) :D
Waarschijnlijk wel een tijdelijk contract en geen garanties voor daarna, maar het is wel een functie die ik op korte termijn niet zie verdwijnen :s)

Dacht stiekem toch even: waar wachten we nu nog op? :@
Eigenlijk 'hoeven' we ook niet echt te wachten -al weet ik niet of vriendlief er al echt klaar voor is- maar ik moet zelf ook nog aan het idee wennen dat ik er ineens zo mee bezig ben (klinkt misschien maf)
pi_119775614
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 16:10 schreef Zuster87 het volgende:
Dat 'gezeur' is heel herkenbaar. Vooral mijn moeder kan er wat van. Ze zegt het vaak heel direct of, erger nog, geeft dan van die oh zo subtiele hintjes. Heel irritant! Ze bedoelt het goed hoor, maar soms kunnen ook de goedbedoelde dingen een beetje too much zijn.
Andere familieleden maken ook weleens een opmerking, maar dat er baby's te sprake komen ofzo.
Ben jij mij? :D

Ohnee, wacht. Ik ga niet over 2 maanden door naar WOHTS... ;(
Succes! Spannend hoor.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_119778773
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 november 2012 10:10 schreef Barretje80 het volgende:

[..]

jup.. dan poep ik er een kind uit :P

of bedoelde je iets anders?? ;) :*
Dan gaan we uiterlijk beginnen. *O*.

Nog anderhalf jaar volhouden.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  vrijdag 30 november 2012 @ 13:37:25 #65
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_119779020
DaD een datum! Wat fijn meis :*
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_119786283
Ja! Het duurt nog 600 jaar, maar er is wel een datum!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  vrijdag 30 november 2012 @ 18:33:47 #67
171422 LadyBlack
paint it black
pi_119788051
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2012 13:26 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Dan gaan we uiterlijk beginnen. *O*.

Nog anderhalf jaar volhouden.
Vooral dat schuingedrukte vind ik *O* :D

Fijn dat er een datum is!! O+
pi_119788975
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2012 13:26 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Dan gaan we uiterlijk beginnen. *O*.

Nog anderhalf jaar volhouden.
Dat de tijd voorbij mag vliegen voor je!! Tof!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_119789573
Een datum geeft zoveel rust in je hoofd vind ik. Toen ik 3 maanden geleden net zo hard rammelde als nu, kon ik er veel lastiger mee omgaan. Maar nu we een soort van datum hebben, gaat het veel simpeler. Ik ben nu dan ook maar bezig met een soort van voorbereidende fase. Toekomstige babykamer wat nu nog rommelkamer is, even opruimen en vriendlief langzaamaan inlichten over de mindere kanten van het hele babygebeuren.... heeeel langzaamaan.
pi_119790095
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 17:26 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ja! Het duurt nog 600 jaar, maar er is wel een datum!
Dat gaat zo ontzettend snel joh! Wij besloten vorig jaar met kerst dat de pil er hier na onze bruiloft uit gaat, dat is mei 2013, Dat was toen ook nog keilang! Maar het geeft rust in je hoofd, en het is nu al bijna mei!!

Mijn moeder wint de hele vragendiscussie! Ze is costumiere, en had vd week maar vast een blad met babykleding patronen gekocht, want daar stonden zulke lieve dingen in O+
En dat terwijl, als ik nu zwanger zou raken, ze volkomen in de stress zou schieten want ze moet nog zoveel doen voor onze bruiloft! Echt wat een lief mens, die moeder van mij :')
S. 2014
J. 2016
pi_119790146
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 19:38 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Dat gaat zo ontzettend snel joh! Wij besloten vorig jaar met kerst dat de pil er hier na onze bruiloft uit gaat, dat is mei 2013, Dat was toen ook nog keilang! Maar het geeft rust in je hoofd, en het is nu al bijna mei!!

Mijn moeder wint de hele vragendiscussie! Ze is costumiere, en had vd week maar vast een blad met babykleding patronen gekocht, want daar stonden zulke lieve dingen in O+
En dat terwijl, als ik nu zwanger zou raken, ze volkomen in de stress zou schieten want ze moet nog zoveel doen voor onze bruiloft! Echt wat een lief mens, die moeder van mij :')
Ben jij mijn schoonzus to be? :o
Die gaat ook trouwen in mei, en ik zie het wel zitten als ze daarna voor de kindjes gaan :P :7 .
pi_119791364
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 19:40 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Ben jij mijn schoonzus to be? :o
Die gaat ook trouwen in mei, en ik zie het wel zitten als ze daarna voor de kindjes gaan :P :7 .
Haha nou ik heb geen leuke schoonfamilie, dus ik verwacht het niet :P
S. 2014
J. 2016
pi_119791391
:D
pi_119791601
:@
S. 2014
J. 2016
pi_119796077
Binnenkort ook eens met vriendlief praten over een termijn denk.
Zou zelf een termijn van een jaar of 2 wel prima vinden, eens polsen hoe hij daarover denkt, want tot nu toe krijg ik er nog niet veel meer uit dan "Ja, maar nu nog niet hoor" ;)

En dan ook eens kijken of er echt nog dingen zijn die we voor die tijd willen ondernemen (o.a. trip naar de VS)
pi_119802327
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 11:26 schreef Kirb het volgende:

[..]

Ben jij mij? :D

Ohnee, wacht. Ik ga niet over 2 maanden door naar WOHTS... ;(
Succes! Spannend hoor.
Misschien hebben we wel dezelfde moeder :)
Haha dank je! Vind het zelf ook erg spannend, maar ben er wel heel erg aan toe.

DevilsAndDust een datum, fijn! Nog een poos wachten maar er staat in ieder geval iets 'vast'. Dat gaf mij best een goed gevoel.
pi_119803318
Uhm post je nu al met een kloon gewoonmezelf87? ;)
pi_119806044
quote:
17s.gif Op vrijdag 30 november 2012 19:02 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Dat de tijd voorbij mag vliegen voor je!! Tof!
Ik heb tegen die tijd 9,5 jaar gerammeld. Is daar een award voor? :+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_119811020
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2012 13:26 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Dan gaan we uiterlijk beginnen. *O*.

Nog anderhalf jaar volhouden.
*O*

quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 21:55 schreef twinkle3 het volgende:

En dan ook eens kijken of er echt nog dingen zijn die we voor die tijd willen ondernemen (o.a. trip naar de VS)
wij hebben aankomend jaar ook een heule boel reizen op het programma staan.. " omdat het nu nog makkelijk kan " :)

tuurlijk kan je ook reizen als je kinderen hebt.. maar zonder is toch iets makkelijker lijkt me :@ om over het financiele aspect maar even te zwijgen

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
pi_119811041
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2012 08:16 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Ik heb tegen die tijd 9,5 jaar gerammeld. Is daar een award voor? :+.
ben je ook al 9,5 jaar met dezelfde vriend??

ik heb ook af en aan gerammeld.. maar jee wat ben ik blij dat ik geen kind heb met 1 van de mannen die " gepasseerd" zijn :P

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
pi_119811295
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 00:45 schreef Sylvana het volgende:
Uhm post je nu al met een kloon gewoonmezelf87? ;)
nee hoor! wat heb ik gemist? ik doe niet aan klonen, 1 van mij is meer dan zat :P
S. 2014
J. 2016
pi_119811584
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2012 14:16 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

nee hoor! wat heb ik gemist? ik doe niet aan klonen, 1 van mij is meer dan zat :P
Ow ik dacht dat jij ook Zuster87 was :@
pi_119811776
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 december 2012 14:05 schreef Barretje80 het volgende:

[..]

ben je ook al 9,5 jaar met dezelfde vriend??

ik heb ook af en aan gerammeld.. maar jee wat ben ik blij dat ik geen kind heb met 1 van de mannen die " gepasseerd" zijn :P
Nee hoor! En gelukkig worden de plannen ook pas bij mijn huidige vriend concreet.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_119812036
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 14:27 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ow ik dacht dat jij ook Zuster87 was :@
'87.. dan zijn ze nu 25-26.. de leeftijd om eens serieus aan een gezin te gaan denken?

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
pi_119812152
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 december 2012 14:04 schreef Barretje80 het volgende:

[..]

wij hebben aankomend jaar ook een heule boel reizen op het programma staan.. " omdat het nu nog makkelijk kan " :)

tuurlijk kan je ook reizen als je kinderen hebt.. maar zonder is toch iets makkelijker lijkt me :@ om over het financiele aspect maar even te zwijgen
Ja, precies. Het is ook niet zo dat je met kinderen helemaal niet meer op vakantie kunt ofzo (sowieso de eerste jaren ook nog lekker buiten het hoogseizoen! ;) ).
Maar wij willen graag nog een keer een paar weken naar de VS, en dan ook daar echt rondreizen. En hoewel dat misschien ook wel met kinderen kan, doe ik het eigenlijk liever zonder.

Dus als ik nu straks inderdaad 'vast/structureel' werk heb en we allebei lekker verdienen, wordt het tijd om die trip eens te gaan plannen :Y
pi_119813318
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 december 2012 14:04 schreef Barretje80 het volgende:

[..]

*O*

[..]

wij hebben aankomend jaar ook een heule boel reizen op het programma staan.. " omdat het nu nog makkelijk kan " :)

tuurlijk kan je ook reizen als je kinderen hebt.. maar zonder is toch iets makkelijker lijkt me :@ om over het financiele aspect maar even te zwijgen
Offtopic: Juist die reis naar de VS is volgens mij goed met kinderen te doen tegen relatief weinig meerkosten. Veel hotelkamers hebben twee tweepersoonsbedden (kiezen voor twin ipv double bed) en die auto of camper huur je toch wel, je betaalt niet meer voor een kind op de achterbank erbij. Ok, je programma zal er anders uitzien met een kind, maar de kosten vallen volgens mij wel mee (vliegticket uitgesloten).

Maar ik ben het wel met je eens hoor. Hoewel ik graag mijn kind zou meenemen op verre reizen en mijn vakantiebestemmingen in zoverre niet aan wil passen acht ik het waarschijnlijker dat het toch 'gewoon' autovakanties binnen Europa zullen worden de komende jaren want praktischer. Ook leuk, heb ik de afgelopen 10 jaar niet gedaan. Maar wel anders...
pi_119815694
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2012 15:34 schreef Mineola het volgende:

[..]

Offtopic: Juist die reis naar de VS is volgens mij goed met kinderen te doen tegen relatief weinig meerkosten. Veel hotelkamers hebben twee tweepersoonsbedden (kiezen voor twin ipv double bed) en die auto of camper huur je toch wel, je betaalt niet meer voor een kind op de achterbank erbij. Ok, je programma zal er anders uitzien met een kind, maar de kosten vallen volgens mij wel mee (vliegticket uitgesloten).

Maar ik ben het wel met je eens hoor. Hoewel ik graag mijn kind zou meenemen op verre reizen en mijn vakantiebestemmingen in zoverre niet aan wil passen acht ik het waarschijnlijker dat het toch 'gewoon' autovakanties binnen Europa zullen worden de komende jaren want praktischer. Ook leuk, heb ik de afgelopen 10 jaar niet gedaan. Maar wel anders...
Precies, ligt er maar net aan wat voor vakanties je in gedachten hebt.
Verder, als je zo avontuurlijk in het leven staat lijkt mij dat juist iets om aan je kinderen mee te geven.
pi_119816068
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 14:27 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ow ik dacht dat jij ook Zuster87 was :@
Nope! Een andere 87'er :D
Megalurker en incidenteel-poster hier. Hopelijk binnenkort dus meer reden om te posten.

Enne Barretje 24-25 dus, 25 in mijn geval. En in mijn geval niet de leeftijd om er serieus aan de denken maar om er serieus mee te beginnen. Had zelfs iets eerder gewild maar waren toch nog een paar dingetjes die genoeg reden waren om dat niet te doen.
Zelfs iets waardoor het niet eens kon, maar dat obstakel is nu dus helemaal weg O+
pi_119816176
nou zuster87 had idd mijn kloon kunnen zijn, gezien de dingen die ze schrijft!

hier ook 25 en dus inderdaad serieus plannen voor een gezin, misschien kan barreltje ook uitleggen wat daar mis mee is!?
S. 2014
J. 2016
pi_119816322
Ik las het niet alsof ze bedoelde dat er iets mis mee is. Meer als reden dat we hier nu beide posten :)
pi_119816423
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2012 17:16 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
nou zuster87 had idd mijn kloon kunnen zijn, gezien de dingen die ze schrijft!

hier ook 25 en dus inderdaad serieus plannen voor een gezin, misschien kan barreltje ook uitleggen wat daar mis mee is!?
Ja daarom dus ook :D

En ik las er ook niet in dat er iets mis mee was hoor, integendeel juist!

Hier ook een 87'er, maar helaas blijft het hier voorlopig nog wel bij rammelen, want situatie is nu echt nog niet stabiel genoeg ;(
pi_119816474
ooh oke my bad!
S. 2014
J. 2016
pi_119818682
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2012 16:58 schreef Wumb het volgende:

[..]

Precies, ligt er maar net aan wat voor vakanties je in gedachten hebt.
Verder, als je zo avontuurlijk in het leven staat lijkt mij dat juist iets om aan je kinderen mee te geven.
Inderdaad, wij zullen dan ook niet elk jaar op vakantie naar dezelfde Franse camping gaan als het aan ons ligt. Tegelijk wil ik mijn kind ook meegeven dat vakanties naar de VS of Thailand of Brazilië niet de standaard zijn dus zou ik - als we daartoe de mogelijkheid hebben - dat soort dingen bewaren voor een speciaal moment.
Dit los van het financiële verhaal, hoewel mijn verre vakanties echt niet duurder (of zelfs goedkoper) dan de Franse camping of het Griekse appartement waren/zijn.

[ Bericht 4% gewijzigd door Mineola op 01-12-2012 18:56:27 ]
pi_119824013
Vandaag eens een goed gesprek gehad met m'n vriend (hij hield het tot nu toe steeds een beetje oppervlakkig qua antwoorden) en we zitten volgens mij wel behoorlijk op één lijn :)

In ieder geval al wat 'stappen' afgesproken die we eerst willen nemen, zoals het binnenhalen van mijn nieuwe functie ( ;) ), gemeenschappelijke dingen regelen als verzekeringen enzo, een paar mooie vakanties plannen en nog lekker genieten met z'n 2tjes!
En dan met een jaartje of 2 eens kijken voor gezinsuitbreiding! O+

Geeft inderdaad wel een lekker gevoel om enigszins een 'plan' te hebben, ook al is het nog heel vaag :@
pi_119850390
Ik rammel onder voorwaarde... (of kan dat niet?)

En als de juiste voorwaarden zich voordoen (als in een partner) en er komt op de valreep nog een baby :P, dan kan ik nu al benieuwd zijn naar of dat dan een meisje of een jongetje zou zijn :+ .
pi_119869653
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2012 08:16 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Ik heb tegen die tijd 9,5 jaar gerammeld. Is daar een award voor? :+.
Awards kunnen altijd gemaakt worden :P.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_119885094
Hier nog een '87er :s).

Maar Twinkle3, als je naar de VS gaat is de kans groot dat je zwanger terugkomt/ snel erna zwanger bent, als ik de verhalen van hier mag geloven O-).

Wij gaan komende zomer ook een rondreis door de VS maken, en misschien daarna langzaamaan proberen voor een baby'tje O+.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_119885315
Wel grappig ik lees dat een vs reis iets is voor zonder kinderen.
Ik vind het nou echt iets dat ik wel met kinderen zou doen :Y
pi_119885875
Naar de VS reizen en zwanger worden was het toch? O-)

Pvoesss, ik heb het zonder gedaan maar wij gaan het zeker nog eens met kinderen doen. Ik heb veel gereisd maar het was een van mijn gaafste vakanties. Ik twijfel alleen nog tussen zsm (dus met baby/dreumes) omdat ik zelf zo graag of met grotere kinders zodat ik het nog eens door hun ogen kan beleven. Of allebei :+
pi_119886257
Gewoon allebei ^O^. En ik mijn geval alle drie hopelijk (zonder kinderen+met baby+met groter kind c_/ )
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_119887946
Als je de mogelijkheid hebt allebei natuurlijk. Genoeg te zien denk ik zo!
Wij zullen met kindje hopelijk ook reizen. In ieder geval Oost-Afrika (familiebezoek icm vakantie), zo'n 8 á 9 uur vliegen en een hoop rijden.
pi_119888674
Ja, dat van die reis naar de VS en dan zwanger terugkomen gaat dus niet altijd op, hè? }:| .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  maandag 3 december 2012 @ 18:37:16 #103
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_119888917
Plannen maken was al genoeg hier :')
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_119888981
Haha, gebeurt dat zo vaak ja, dat mensen een reis naar de VS maken en kort daarop zwanger zijn? :D

Het kan natuurlijk ook met kinderen, maar dan wordt het in mijn ogen wel een ander soort reis. Vriendlief en ik willen zoveel mogelijk zien, dus het wordt vooral veel rondreizen en ter plekke bedenken waar we eten/slapen/enz. Dat zou ik met een kleintje niet snel doen, gewoon omdat je niet weet hoe het uitpakt of hoe je kleintje overal op reageert. Ik zou dan in elk geval een vaste slaapplaats willen voor ons.

Als je kinderen weer wat ouder zijn, lijkt het me inderdaad ook weer erg leuk ja. En dan krijgen ze het ook meer bewust mee, dat is dan ook wel zo leuk natuurlijk.
  maandag 3 december 2012 @ 18:41:19 #105
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_119889077
Mijn kind is happy als ik er ben en dat dit dan een ander hotel is elke dag maakt hem echt niet uit.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_119889316
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 18:39 schreef twinkle3 het volgende:
Vriendlief en ik willen zoveel mogelijk zien, dus het wordt vooral veel rondreizen en ter plekke bedenken waar we eten/slapen/enz. Dat zou ik met een kleintje niet snel doen, gewoon omdat je niet weet hoe het uitpakt of hoe je kleintje overal op reageert. Ik zou dan in elk geval een vaste slaapplaats willen voor ons.
Ik zou precies dat doen MET kinderen.
  maandag 3 december 2012 @ 18:48:19 #107
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_119889377
Ja niks vast leggen omdat je niet weet hoe het loopt met een kind.
Waarschijnlijk niet zoals jij bedacht had :+
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_119890101
Misschien is twinkle van plan om onder de brug te gaan slapen :+.
pi_119890360
Ik bedoelde meer als je kindje plots ziek wordt ofzoiets, of gewoon niet lekker is. Dan lijkt het me fijn als je gewoon een vaste hotelkamer hebt, zodat je het een dagje rustig aan kan doen.

Nogmaals, het kan vast ook heel goed met kleine kindjes en dat moeten anderen dan ook vooral doen :Y
Maar ik zou met kleine kindjes eerder kiezen voor een lekkere relaxte vakantie met niet al te veel plannen/uitstapjes. En als ze dan wat ouder zijn en dingen meer kunnen waarderen (en ze dus ook echt mee krijgen), dan zou ik weer wat actievere vakanties plannen.
pi_119890443
Dat kan je sowieso toch ook als je dat niet hebt geplanned..
En ik vind met 2 kinderen een vakantie met heel veel uitstapjes heerlijk rustgevend.
Als ze op de leeftijd zijn dat ze nog veel slapen hebben ze er geen last van.
En wanneer ze die leeftijd voorbij zijn dan zitten ze op de waarneemleeftijd.
pi_119890491
quote:
2s.gif Op maandag 3 december 2012 18:46 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Ik zou precies dat doen MET kinderen.
niet met mijn zoon van 11, die gaat dat niet leuk vinden
  maandag 3 december 2012 @ 19:47:09 #112
390026 Aisly
A flower a day..
pi_119891800
D&D, 9,5 jaar gerammeld?! Wow, vind 2 á 3 jaar al lang klinken :@

Twinkle, fijn dat je zo'n goed gesprek hebt gehad met je vriend! Wanneer was Amerika ook alweer gepland, over 2 jaar? ;)

Ik ben iemand die wel veel wil reizen maar dan wel zo'n geplande route. Wordt al gestresst van een reis met 2en, dus met kind(eren) zal het al helemaal nooit een "we zien wel" reis worden :')
pi_119948109
Hmm, nog geen groen licht voor m'n nieuwe contract, er is nog een andere interne kandidaat... -O-

Wist wel dat het nog niet zeker was, maar m'n leidinggevende was erg hoopvol. Hij geeft sowieso overduidelijk aan dat hij m'n contract wil verlengen, maar helaas gaan er ook nog andere mensen over..

Betekent voor het rammelen op zich natuurlijk niet zoveel, maar merkte dat uitzicht op een 'vastere' baan me wel harder deed rammelen eigenlijk...ook al zou het pas over een jaar of 2 zijn.

Maar in 2 jaar tijd kan veel gebeuren natuurlijk :)
  donderdag 6 december 2012 @ 21:30:38 #114
390026 Aisly
A flower a day..
pi_120014430
Twinkle, balen joh! Wanneer krijg je iets meer te horen?
pi_120039591
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 21:30 schreef Aisly het volgende:
Twinkle, balen joh! Wanneer krijg je iets meer te horen?
"Eind deze week waarschijnlijk", maar ben bang dat dat 'm ook niet meer gaat worden.. :N
pi_120043431
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 15:12 schreef twinkle3 het volgende:

[..]

"Eind deze week waarschijnlijk", maar ben bang dat dat 'm ook niet meer gaat worden.. :N
}:|
Hopelijk snel duidelijkheid.

Een vriendin vertelde net dat ze zwanger is, zo gaaf! En nog meer rammel daardoor :D
pi_120225573
Contract is verlengd en ik heb dus nog gewoon werk volgend jaar! *O*
En het ziet er voorlopig wel naar uit dat het voor langere tijd is, maar dat wil ik niet jinxen! ;)

Nu eerst eens wat dingen op papier gaan regelen met vriendlief (we wonen samen, maar op papier is alles nog gescheiden; bankrekeningen, verzekeringen, hypotheek en alles staat op zijn naam) en een paar fatsoenlijke vakanties plannen! :') Afgelopen jaren studeerde ik nog of had ik steeds nét (uitzicht op) een nieuwe baan, waardoor de vakanties er steeds bij in schoten.

En ondertussen rammel ik de pan uit, met een zwangere zus, zwangere collega en nog een hoop bekenden. En gisteren stond er op m'n werk ineens iemand voor m'n neus met een mini van 8 weken oud! O+
pi_120233892
Wat fijn Twinkle3! *O*
pi_120235117
Heel fijn Twinkle!!
pi_120240623
Binnen de vriendengroep is een babyboom gaande, voor sommige de eerst en bij anderen de 2de. Hun eerste kindje allemaal in de buurt van Roy zijn leeftijd.

Maar men nu rammel ik toch echt wel
weer. Stom :(
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  donderdag 13 december 2012 @ 15:29:49 #121
390026 Aisly
A flower a day..
pi_120269993
Fijn Twinkle, gefeliciteerd met je verlening! *O*

_Bar_ dat lijkt me echt vervelend, dan zijn er ineens wel heel veel zwangeren in je omgeving! :{
pi_120342079
Ik heb mijn verstandskies gisteren laten trekken omdat ik zwanger wil worden (niet meteen nu natuurlijk, over een tijdje). Hij moest er sowieso wel uit, maar ik heb het vervroegt als het ware.
Ik ben echt superblii dat ik dat heb gedaan, want ik heb er zo'n last van, dat kan nooit goed zijn gegaan, mocht ik al zwanger zijn geweest. (ibuprofen en antibiotica mogen niet tijdens zwangerschap) De kies zat zo vervelend dicht bij de zenuw, dat ze de wortels hebben laten zitten. En dus is hij er maar half uit en dat ging met nogal veel geweld gepaard. Ik heb nog nooit ergens zoveel last van gehad. Zelfs met koelen nog een enorme wang gekregen.

Maar ik hou het uit, want het is ook een beetje voor een goed doel. En dat helpt wel. De bouillon ben ik ondertussen wel zat, vanavond gewoon eten hoor, ik zuig wel op mijn aardappeltjes.
Vanmiddag kwam mijn schoonmoeder om te kijken hoe het ging, toen heeft ze me een leuk kado gegeven. Een schaapje met een liedje erin, voor boven het ledikantje te hangen later. Vond het superlief. Ze kan zelf ook niet uit de prenetal wegblijven he.
  zaterdag 15 december 2012 @ 17:07:17 #123
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_120343955
Bepaalde antibiotica kunnen best samen met een zwangerschap :Y
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_120347720
Sterkte met de pijn, Risu! Het zou trouwens echt niet in me op komen om ter voorbereiding op een zwangerschap m'n verstandskiezen te laten trekken. :D. Ik heb ze ook niet meer, misschien is dat het. :P.

Ik realiseerde me vanochtend dat ik minstens 29, maar waarschijnlijker 30 ben als we ons eerste kindje krijgen. Ik had mezelf altijd voorgesteld zo rond m'n 25e/26e moeder te worden, dus dat was wel even een pijnlijke reality check.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_120347875
hmm.. hier gaan de voorbereidingen ook niet zo ver mbt de verstandskiezen..

wel ben ik begonnen aan de ovulatie testen voor de Natural Family Planning :P

en DAD, ik ben pas 34 als de eerste komt.. mijn " droom" van voor m'n 30 ste een mini krijgen is al eve de deur uit -O- en jah.. daar heb ik toen ook even een traantje om gelaten.. dus een :* voor jou !

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
pi_120348424
Aww, met terugwerkende kracht ook een :* voor jou dan!

Soms vind ik volwassen zijn/worden helemaal niet zo leuk. :@.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_120348576
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 december 2012 19:17 schreef Barretje80 het volgende:
testen voor de Natural Family Planning :P
Ga je alleen testen of ook temperaturen?
pi_120351117
Oh Twinkle wat fijn!!

Ik zou er ook nooit over nagedacht hebben om mijn verstandskiezen te laten trekken ivm een zwangerschapswens, Maar goed ik heb ze al zeker 6 jaar niet meer dus hoef ik daar ook niet over na te denken.

Wel heb ik afgelopen maand de tandarts mijn hele gebit na laten kijken, en dingen die nu nog geen problemen geven maar waar hij van verwachte dat ze dat wel gingen doen gelijk op laten lossen omdat ik geen zin heb om op onze bruiloft in Mei met een dikke zere wang te lopen.

Afgelopen maanden toch veel bezig geweest met een toekomstige zwangerschap, Ik heb angstaanvallen gehad in het verleden, en daar ook medicatie voor gekregen, maar die medicatie is schadelijk voor een ongeboren kindje, En dat wil ik niet om mijn geweten hebben, Dus naar de huisarts gegaan, vandaar doorverwezen naar een gynaecoloog, en die heeft mij weer doorverwezen naar het Erasmus MC naar een poli speciaal voor mensen met een kinderwens maar die aan de medicatie zitten.

De eerste afspraak daar besloten dat we in eerste instantie gingen proberen de medicijnen eruit te halen, Dus we gingen afbouwen, wel de waarschuwing meegekregen dat het kan zijn dat ik mijn leven lang medicatie moet slikken omdat ik een bepaald stofje zelf niet aanmaak. maar goed op dat moment was ik er heilig van overtuigd dat ik een soort superwoman was en ik wel 'ff'van de medicatie af zou komen.
Nou.... dat lief even anders, Dik drama al aan het einde van de week, Eerst onredelijk naar mijn omgeving, maar naarmate ik verder ging met afbouwen kreeg ik steeds meer angstklachten terug, en ging het eigenlijk helemaal niet zo goed. Gelukkig kon ik altijd bellen en dat heb ik dus ook maar gedaan wel pas na een maandje omdat ik dacht dat het erbij hoorde, En ik moest dezelfde week nog terug komen.
Na een heel lang gesprek besloten dat ik met andere medicatie ging starten, Uiteraard hebben we hierbij wel alle risico's besproken voor een kindje, en dan blijkt dat er aan het eind van de rit maar 2 pillen zijn die geen verhoogd risico met zich meebrengen. ( iedereen loopt risico op een kindje met een aangeboren afwijking, maar met veel pillen is de kans daarop gewoon veeeeel groter)
Met de ene variant mag je gewoon zwanger raken maar geen borstvoeding geven, en met de andere variant mag dat wel.
Nou de keuze was op zich niet zo moeilijk want ik wil graag borstvoeding geven. Ik wist voor ik hier terecht kwam dus niet dat er zulke poli's bestonden maar nu ben ik er alleen maar heel erg blij mee.
Het betekent wel dat ik tijdens een zwangerschap onder controle bij een Gyn kom, dat ik in het ziekenhuis moett bevallen, daar 2 dagen moet blijven en dat het kindje gelijk na de geboorte nagekeken wordt door een kinderarts. Allemaal prima.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
S. 2014
J. 2016
pi_120352327
Gewoonmezelf... Wat fijn dat er andere goede medicatie is!
Andere hoek maar ik herken het dus wel.. Ik heb dus verschillende keren bij de longarts gezeten om mijn medicatie aan te passen voordat ik stopte met de pil...
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_120356107
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 21:21 schreef Lamb29 het volgende:
Gewoonmezelf... Wat fijn dat er andere goede medicatie is!
Andere hoek maar ik herken het dus wel.. Ik heb dus verschillende keren bij de longarts gezeten om mijn medicatie aan te passen voordat ik stopte met de pil...
oh jeetje daar heb ik nog niet aan gedacht... ik gebruik seretide 2x perdag 2!
heb je uiteindelijk een goede dosis gevonden?

overigens ben ik nog niet met de pil gestopt hoor eerst trouwen,
S. 2014
J. 2016
pi_120356171
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 december 2012 22:49 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

oh jeetje daar heb ik nog niet aan gedacht... ik gebruik seretide 2x perdag 2!
heb je uiteindelijk een goede dosis gevonden?

overigens ben ik nog niet met de pil gestopt hoor eerst trouwen,
Moet je idd maar eens voorleggen aan je ha.. seretide mocht geloof ik ook niet!
Ik ben iig ruim om tijd met de longarts gaan babbelen zodat ik gewend was aan de nieuwe medicatie..

Kreeg eerst wel meer klachten door de nieuwe medicatie maar ik ben 1 van die lucky basterds die door zwangerschap minder last kreeg! Uiteindelijk dus nog anderhalf jaar op de zwangerschaps-dosis gezeten.. pas deze herfst en ik weer omhoog gegaan
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_120356302
ooh dat is inderdaad mazzel! bedankt voor de tip in ieder geval
S. 2014
J. 2016
pi_120366781
Bah zeg, daar sta ik als redelijk gezond persoon ook niet bij stil hoor. Daar hoort nog een heel traject aan vooraf dus. De enige reden waarom ik aan m'n verstandskies dacht, is omdat de tandarts eerst zei, dat ik me bij de volgende afspraak maar eens moest melden met die laatste kies, dan zouden ze er wat aan gaan doen. Maar die afspraak is in februari en ik dacht toen ineens, dat we dan misschien al een kindje wilde en daarom wilde ik voor de zekerheid maar die afspraak vervroegen. Dat we nu het kindje alsnog uitstellen vanwege geen werk, dat maakte me niet zo meer uit. Die andere 3 waren er al uit trouwens.
Mocht ie alsnog binnen een maand een baan hebben, dan denk ik dat het maart wordt.
pi_120375915
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 december 2012 19:41 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Ga je alleen testen of ook temperaturen?
alleen testen..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
pi_120376462
Nee ik ben ook al zonder spiraaltje vanaf oktober :Y
En gebruik ook geen andere anticonceptie anders dan NFP

Maar besef je wel dat je al vruchtbaar bent voor je eisprong en het best wat rekenen is. :Y
pi_120472597
Wat ontzettend goed dat je daar mee bezig bent Gewoonmezelf! Wat leuk over een half jaar trouwen O+

Ik tel af, nog een week of 5! Hoewel er dan niet direct iets anders is natuurlijk maar het idee is gewoon (positief) spannend.

[ Bericht 5% gewijzigd door Zuster87 op 18-12-2012 19:56:47 ]
pi_120482245
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 19:48 schreef Zuster87 het volgende:
Wat ontzettend goed dat je daar mee bezig bent Gewoonmezelf! Wat leuk over een half jaar trouwen O+

Ik tel af, nog een week of 5! Hoewel er dan niet direct iets anders is natuurlijk maar het idee is gewoon (positief) spannend.
Dank je, het omschakelen is zwaar! af en toe echt beroerd van het afbouwen vd oude, maar als ik dan in t ZH hoor dat een baby dat na de geboorte heeft als ik wel op de oude medicatie zou blijven, Dan vind ik het allemaal best, laat mij maar beroerd, en benauwd zijn, en hartkloppingen hebben! dit wil ik een kindje gewoon nooit aandoen!

bij jou gaay over 5 weken de pil eruit?
S. 2014
J. 2016
pi_120484915
Knap van je hoor!

Ik ben al in april gestopt met de pil, ik heb nu nog een onregelmatige cyclus maar dat hoeft niet perse een probleem te zijn. Ben niet van plan om al snel op de klok te gaan seksen. Eerst een poos aankijken hoe het allemaal gaat. Wachten is alleen niet mijn sterkste punt O-)
pi_120485234
Lijkt me zwaar om op andere medicatie over te gaan. Goed dat je je daar nu al van bewust bent en in het belang van een kindje de stap nu al zet!

Hier wonen we sinds 2 weken op ons eigen plekje, heerlijk! druk bezig met een aantal zaken en af en toe een rammel. Ik hoop nog steeds over anderhalf jaar voor een kindje te gaan. Voor nu een mooi vooruitzicht :)
pi_120485644
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 22:29 schreef Zuster87 het volgende:
Knap van je hoor!

Ik ben al in april gestopt met de pil, ik heb nu nog een onregelmatige cyclus maar dat hoeft niet perse een probleem te zijn. Ben niet van plan om al snel op de klok te gaan seksen. Eerst een poos aankijken hoe het allemaal gaat. Wachten is alleen niet mijn sterkste punt O-)
wachten is ook niet mijn sterkste punt :@ het scheelt in mijn geval dat ik een fantastische trouwjurk heb gekocht die niet berekend is op een zwangere buik :P

maar we trouwen in mei en in april gaat de pil er hopenlijk wel uit!
S. 2014
J. 2016
pi_120487472
Dat zou niet handig zijn met buik nee. Wel leuk vooruitzicht!

@Nolita het is fijn om een streven te hebben. Al gewend in jullie huis of is het nog een raar idee?
pi_120496624
Gewoonmezelf: wat leuk, trouwen. Ben je nog druk bezig met voorbereiden? En april klinkt in mijn oren al lekker snel, maar kan me ook voorstellen dat het voor jou nog lang duurt.

Zuster: ik sta er echt van te kijken hoe snel ik aan de situatie gewend ben. Andere woonplaats, alles voor onszelf. Het voelt heel goed!
pi_120554426
oke ik heb mn eierstokken laten spreken, ik heb de serious request speen gekocht :@
S. 2014
J. 2016
pi_120554514
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 08:48 schreef Nolita het volgende:
Gewoonmezelf: wat leuk, trouwen. Ben je nog druk bezig met voorbereiden? En april klinkt in mijn oren al lekker snel, maar kan me ook voorstellen dat het voor jou nog lang duurt.

Zuster: ik sta er echt van te kijken hoe snel ik aan de situatie gewend ben. Andere woonplaats, alles voor onszelf. Het voelt heel goed!
De grote dingen zijn al voorbereid en voor de kleine dingen is het nog te vroeg!, en ach als je bedenkt dat ik al sinds juni 2011 de dakpannen vh dak rammel dan is April lekker dichtbij
S. 2014
J. 2016
pi_120565652
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 15:50 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
oke ik heb mn eierstokken laten spreken, ik heb de serious request speen gekocht :@
Voor het goede doel! ;)
Ik zie zo vaak leuke dingen maar durf echt niets te kopen. Mocht het ons gegeven zijn en ik ben zwanger dan ga ik helemaal los!
pi_120565952
Nou ik vecht wel vaak met mezelf, maar koop dan toch maar niks, want ik wil het ook niet Jinxen, maar nu dacht ik ach, Ik kan m altijd nog weggeven als het ons niet gegeven is
S. 2014
J. 2016
pi_120615876
Ik ben ook bang het te jinxen inderdaad.

Ik zag net beneden MVM-kannen staan (blauwe toch?) en ik zou niemand anders kunnen bedenken dan mijn directe buren. Leuk!
pi_120724401
:X ik wil niet rammelen }:|
pi_120726284
* gewoonmezelf87 geeft rolletje ducktape aan Chan
S. 2014
J. 2016
pi_120750677
Oh ja ducktape, moet ik ook nog kopen.

Ik ben begonnen met temperaturen om te kijken of ik er iets mee kan, 9december was de laatste pildag. Maar ik zie er niks in hoor. Elke dag wijkt het weer 0,2 graden af. Zou dat door het ontpillen komen, of werkt het bij mij gewoon niet.
Ook heb ik al de hele week krampen, kan door de antibiotica komen van vorige week (drama was dat voor m'n darmen) maar misschien ook een bijwerking van ontpillen ofzo. Ik was al 10 jaar aan de pil dus ik weet niks van ontpillen. Wel is het mijn vriend al opgevallen dat ik veel meer zin heb in seks :D
pi_120750999
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 09:06 schreef Risu het volgende:
Oh ja ducktape, moet ik ook nog kopen.

Ik ben begonnen met temperaturen om te kijken of ik er iets mee kan, 9december was de laatste pildag. Maar ik zie er niks in hoor. Elke dag wijkt het weer 0,2 graden af. Zou dat door het ontpillen komen, of werkt het bij mij gewoon niet.
Ook heb ik al de hele week krampen, kan door de antibiotica komen van vorige week (drama was dat voor m'n darmen) maar misschien ook een bijwerking van ontpillen ofzo. Ik was al 10 jaar aan de pil dus ik weet niks van ontpillen. Wel is het mijn vriend al opgevallen dat ik veel meer zin heb in seks :D
Als je net gestopt bent met de pil klopt er niks van je cyclus, niet zo gek dus dat je niks ziet met temperaturen ;) Het kan sowieso wel een aantal weken duren (meer dan 4 dus) voor je je eisprong hebt en ongesteld bent.

Dat laatste herken ik ook sinds ik gestopt ben met de pil :D
pi_120752200
Ik zou sowieso je eerste echte menstruatie afwachten, maar dat kan best een poosje duren, zoals Oognip ook zegt.
Ik ben sinds april gestopt met de pil en er zit nog steeds geen logica in mijn cyclus. Eerste cyclus vanaf onttrekkingsbloeding was netjes 28 dagen maar sindsdien is het vooral 40+ geweest. Alleen nu was het ineens 23 dagen, en flink ook! :X
pi_120880743
*rammel* :(

We waren er allebei wel uit dat 2 goed is zo, ook gezien het zwanger worden en de zwangerschappen. En allebei zijn we er eigenlijk nog helemaal niet klaar mee en houden we de opties open...

Heel tof, maar het zou zo makkelijk zijn als we er allebei (of in elk geval 1 van ons) er écht klaar mee zou zijn nu :')
pi_120880929
Écht, Gerbera? O+ Muts! :D

Nog twee jaar hier. :X
  vrijdag 28 december 2012 @ 21:01:31 #155
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_120880959
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 20:58 schreef Gerberaatje het volgende:
*rammel* :(

We waren er allebei wel uit dat 2 goed is zo, ook gezien het zwanger worden en de zwangerschappen. En allebei zijn we er eigenlijk nog helemaal niet klaar mee en houden we de opties open...

Heel tof, maar het zou zo makkelijk zijn als we er allebei (of in elk geval 1 van ons) er écht klaar mee zou zijn nu :')
haha bijzonder.... en spannend :)

Hier was het zoals bij jullie, en zo blijft het ook.... geen gerammel hier dus...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_120881089
Ja erg hè? Op de momenten dat ik denk: klaar! Dan komt meneer ineens met mogelijkheden e.d.

Echt hè, als ik maar wat makkelijker zwanger werd en zwangerschappen had... dát is hetgeen me het meest tegenhoud...

áls; dan komend jaar weer een poging.. ik wil er weer maar kort tussen, ondanks alle ongemakken van dit keer (hormonaal ;)) we'll see.

2 jaar nog O+ hopelijk vliegt het voorbij! :*
pi_120881228
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 21:01 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

haha bijzonder.... en spannend :)

Hier was het zoals bij jullie, en zo blijft het ook.... geen gerammel hier dus...
Nou het rammelen hou ik áltijd vrees ik :)

Maar het voelt nog niet af (en bij meneer ook niet)... heb altijd 3 in mijn hoofd gehad... meneer zou er wel 6 willen :') maar helaas, ik doe er echt nog max 1. Als ik die poging al waag....

Hoeven nu ook niet definitief te beslissen nog, maar toch. Mijn hoofd wil duidelijkheid :P
pi_120881229
Spring! Hoe kan dat nou? Bij jou blijven twee jaar altijd twee jaar???!!! Dat moet toch langzaam aan minder worden, zou je denken o|O

Ik rammel heus ook. Maar ja.
pi_120881299
Dat zou je denken, hè? :')

N's opleidingsplannen zijn gewijzigd. :(
pi_120881325
Kut spring :( en iets eerder kan écht niet?
pi_120881326
jezus, koppel het eens los van die opleiding zeg. Zo blijf je bezig.
pi_120881346
Straks ben je samen zwanger met L :P
pi_120881378
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 21:07 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Straks ben je samen zwanger met L :P
:D! :') :D
pi_120881393
:* Gerbera, ik vind het dapper hoor, dat je erover durft te denken en toch voor je toekomstdromen wilt gaan, ondanks alle ellende die je daarvoor zult moeten doorstaan.
pi_120881452
Hier wel gerammel naar m'n nieuwe, maar ook een definitieve nee voor meer. 3 is genoeg.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_120881481
Gek hè hoe ook die hormonen weer werken? 2 niet fijne zwangerschappen gehad, en tóch mis ik het :? zou ik het zo weer doen :? Koekoek much?
pi_120881505
De vorige zwangerschap rammelde ik echt de pan uit. Dat heb ik dit keer niet :)
Misschien komt het als de baby er is. Of misschien was het de vorige keer veilig omdat ik toch dacht dat het moeilijk zou gaan en we maar moesten kijken of er wel een tweede zou kunnen komen. Liep dat ff anders :')

Nu zit ik meer in angst dat ze niet veel te vroeg geboren word. De vorige zwangerschap was ontzettend kut maar dit keer gaat het (op mn bekken na) van een leie dakje eigenlijk. En ook dat is eng.

[ Bericht 17% gewijzigd door Tally op 28-12-2012 21:17:36 ]
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_120881820
Eerder kan wel. Maar dit is de deal. En geen verkeerde wmb. En we blijven niet bezig, hoor. :) De opleiding die ie gekozen had gaat niet door vanwege te weinig aanmeldingen. Dus moest er een alternatief gevonden worden. Daarom wat vertraging. We hebben wel afgesproken dat dit zn laatste studie is.
  vrijdag 28 december 2012 @ 21:18:24 #169
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_120881986
hoe oud is je lief dan -spring?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_120882086
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 december 2012 21:18 schreef Barreltje het volgende:
hoe oud is je lief dan -spring?
36
pi_120882093
Het lijkt me ook wel heel bijzonder om het wat later juist nog een keer mee te mogen maken. L krijgt het dan heel bewust mee, en omdat zij dan al naar school gaat heb je ook echt weer helemaal de tijd voor zo'n kleintje O+ .

:o
  vrijdag 28 december 2012 @ 21:22:03 #172
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_120882256
wow!
en nog aan het studeren?
ik ken je situatie niet , dus vat het vooral op als nieuwsgierigheid en niet als afbranden..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_120882398
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 december 2012 21:22 schreef Barreltje het volgende:
wow!
en nog aan het studeren?
ik ken je situatie niet , dus vat het vooral op als nieuwsgierigheid en niet als afbranden..
Mijn man is 33 en rond (als het goed is) in februari zijn HBO af. :)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_120882422
Er is voor alles wel wat te zeggen, denk ik. Zowel voor dicht op elkaar als voor even ertussen. Ik denk dat wat tijd ertussen niet alleen praktisch maar ook emotioneel beter bij ons past. Dat weet ik wel zeker zelfs. :)
  vrijdag 28 december 2012 @ 21:27:07 #175
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_120882672
en ik dacht dat ik laat was met m'n WO op m'n 28ste :D

overigens begin ik er wel steeds meer van te balen dat ik steeds ouder word en ben ik stik jaloers op de jongens en meisjes hier in het wachtenop en het zwangerschapstopic die tussen de 25 en de 30 zijn.. :@
ahh well.. one of those days :P
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_120882708
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 december 2012 21:22 schreef Barreltje het volgende:
wow!
en nog aan het studeren?
ik ken je situatie niet , dus vat het vooral op als nieuwsgierigheid en niet als afbranden..
Hij heeft het vroeger nogal verprutst (zelfs van de bedrijfsschool afgestuurd omdat ie een leraar opsloot in het fietsenhok :') ) en heeft daarom in de avonden zowel zn Hbo als post-Hbo behaald. Nu nog twee jaar WO en dan is het uit met de pret.
pi_120882819
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 21:19 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Het lijkt me ook wel heel bijzonder om het wat later juist nog een keer mee te mogen maken. L krijgt het dan heel bewust mee, en omdat zij dan al naar school gaat heb je ook echt weer helemaal de tijd voor zo'n kleintje O+ .

:o
Dat denk ik ook weleens maar blijft t gelukkig bij.
Blij dat joep nu al wat "zelfstandiger" wordt etc. En hij is bijna 2 en nog geen gerammel,fijn!

Rottige zw.schappen gehad en alletwee eerste paar mnd veel gehuild. T is goed zo,miss nog een x een weekend kindje ofzo
  vrijdag 28 december 2012 @ 21:29:46 #178
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_120882872
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2012 21:27 schreef -Spring het volgende:

[..]

Hij heeft het vroeger nogal verprutst (zelfs van de bedrijfsschool afgestuurd omdat ie een leraar opsloot in het fietsenhok :') ) en heeft daarom in de avonden zowel zn Hbo als post-Hbo behaald. Nu nog twee jaar WO en dan is het uit met de pret.
gheheh..
wel goed van hem dat ie er nog zo tegenaan gaat hoor! respect!
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_120882942
Het lijkt me best bijzonder een tijd tussen 2 kinderen te hebben. De oudste maakt het veel bewuster mee, ook leuk.

Een derde komter hier niet. Op zich jammer, maar aan de andere kant is het prima zo.
Ik moet zeggen dat ik ook niet echt rammel. Alleen bij babyfotoś van de kinderen. Op dit moment heb ik ook het gevoel dat we compleet zijn :D Ik heb er van alle smaken 1 :P
pi_120883167
Een derde is hier niet uitgesloten. Althans..... Meneer zegt het is nu genoeg maar toen we het over anticonceptie hadden begon hij toch terug te krabbelen :')
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_120883212
Oh man, kon ik maar meerammelen voor een derde. Het zou zo luxe voelen!
pi_120883270
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 december 2012 21:29 schreef Barreltje het volgende:

[..]

gheheh..
wel goed van hem dat ie er nog zo tegenaan gaat hoor! respect!
Haha, ik geef het door. :)

Maar het is ook echt vrij zwaar. Dwz, het kost veel tijd, vooral wat ie nu gaat doen (Business Administration). Da's twee avonden per week naar school in Rotterdam (120 km hier vandaan) en zeker drie avonden huiswerk.

Als we dan al eerder een kindje zouden krijgen, zou ie dus vaak wel aanwezig maar niet beschikbaar zijn. Boven achter de pc bijvoorbeeld. Dan kan ik er nu nog zo rationeel instaan, maar dat gaat voor wrijvh.m
pi_120883314
Kut. Kan niet meer wijzigen mobiel. Kom niet bij de onderste regel. :')
pi_120883425
Dan kan ik er dus nog zo rationeel instaan nu, maar dat gaat voor wrijvingen zorgen. Dat weet ik nu al. Dan krijg ik (onterecht) het gevoel dat ik er alleen voorsta.
pi_120883537
Hier is mijn mini een huilbaby geweest de eerste maanden, vreselijk was het. Ben ook zeker wel blij dat ze nu wat ouder is, mega vrolijk inmiddels, wat meer kan, tenminste slaapt O+ (deed ze ook amper :')).

En tóch blijft het gekriebel :( ondanks dat ik er eigk gewoon klaar mee ben qua babytijd..., maar ik ga ook niet voor een baby, maar voor een extra persoontje in ons gezin. Daar hoort die baby tijd bij... maar snel genoeg zijn ze flink zelfstandig...

Zo lastig :( echt, als meneer nou gewoon zegt: schat het is goed zo... Maar met zijn verlangen en getwijfel blijft mijn gerammel ook aangewakkerd :D want kindjes vind ik zo leuk! O+ (na die baby tijd dus :'))
  vrijdag 28 december 2012 @ 21:41:04 #186
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_120883626
Ik doe mee met die twee jaar Spring. Mits we een ander huis hebben dan toch wel hopelijk :X
Maar eerder hoe dan ook niet.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_120883667
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 21:24 schreef -Spring het volgende:
Er is voor alles wel wat te zeggen, denk ik. Zowel voor dicht op elkaar als voor even ertussen. Ik denk dat wat tijd ertussen niet alleen praktisch maar ook emotioneel beter bij ons past. Dat weet ik wel zeker zelfs. :)
bij ons past dat ook prima, veel tijd ertussen

wij hebben daar bewust voor gekozen (al heb ik voor onze derde wel 3 miskramen gehad dus dat duurde iets langer)

2001, (begin) 2005 en (eind) 2009

wij vinden het perfect
pi_120883681
Ik ben blij als hij klaar is in februari want anders had ik het niet getrokken :)
Elke week een dag school. Elke dag een uur langer werken daardoor. Een uurtje huiswerk per avond en een aantal uur in het weekend. Maar hij doet het ergens voor O+ Laatste module geslaagd met een 8,9 Nu nog 1 module en een scriptie.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_120883709
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 21:34 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Oh man, kon ik maar meerammelen voor een derde. Het zou zo luxe voelen!
Het voelt ook enorm luxe hoor, dat we het in elk geval kúnnen overwegen.. We willen het en zouden het in principe ook zo doen.. alleen eerste operatie hier, dan weer ivf (zonder kán echt niet)... hoe snel lukt het dan, waar trek je de grens en doen we ons dat ons aan met al 2 gezonde meiden?

Maar luxe wel ja.... :Y (en ik zou dan heel graag nog een meisje willen :D is dat erg? :D) (al net zo blij met jongen, maar ik heb al 2 meiden, die ken ik en 3 meiden lijkt me O+)
pi_120883755
Precies dat, Gerbera. Hoewel geen huilbaby hier, ga 'ik' ook voor een extra persoon ipv een baby.

Dat argument gaf trouwens ook voor N de doorslag. :D
pi_120883874
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 21:42 schreef Gerberaatje het volgende:

aar luxe wel ja.... :Y (en ik zou dan heel graag nog een meisje willen :D is dat erg? :D) (al net zo blij met jongen, maar ik heb al 2 meiden, die ken ik en 3 meiden lijkt me O+)
Nee, dat is niet bepaald erg, dat dacht ik ook, een derde jongen in ons geval. Boh, 3 jongens, hoe top is dat zeg.

maar wat is het geweldig, dat andere geslacht
pi_120883930
Mijn man kan dus niet voorbij die babytijd kijken helaas. Daar ziet hij nu ook erg tegen op.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_120884004
Extra persoon is mooi gezegd!

Lichamelijk moet ik niet meer zwanger raken en joep die slaapt nu nog steeds niet echt door en dat trek ik behoorlijk slecht dus dat speelt hier ook mee.
Ach ben blij dat er niks rommelt en geniet van mn 2mannetjes met 15mnd leeftijdsverschil,ze lijken soms haast een tweeling.die zijn zo lief met elkaar.
Zijn laatst zelfs op dezelfde dag geopereerd en toen samen in t zkh bed......schatjes
pi_120884108
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2012 21:45 schreef Tally het volgende:
Mijn man kan dus niet voorbij die babytijd kijken helaas. Daar ziet hij nu ook erg tegen op.
N ook, hoor. En ik eigenlijk ook wel een beetje. :@ Ik zie het als iets waar we even 'doorheen moeten'. :P
pi_120884120
Ik hoop ook zo dat mijn meisjes met elkaar kunnen opschieten :X
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_120884215
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2012 21:47 schreef Tally het volgende:
Ik hoop ook zo dat mijn meisjes met elkaar kunnen opschieten :X
En stel ze worden erg goede vriendinnen zal een derde dan wel gaan? Voelt die zich niet buiten gesloten of zal het ook een goede vriend/vriendin worden.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_120884254
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2012 21:47 schreef -Spring het volgende:

[..]

N ook, hoor. En ik eigenlijk ook wel een beetje. :@ Ik zie het als iets waar we even 'doorheen moeten'. :P
mannen kunnen dat toch moeilijker lijkt het :P
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_120884257
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 21:44 schreef lily het volgende:

[..]

Nee, dat is niet bepaald erg, dat dacht ik ook, een derde jongen in ons geval. Boh, 3 jongens, hoe top is dat zeg.

maar wat is het geweldig, dat andere geslacht
Het is gek, voor ik uberhaupt zwanger was, wist ik zeker dat ik een jongensmama was! Wat moest ik met een meisje :? vreselijk!

:')

En nu heb ik er 2 en ik vind het fantastisch! Wat zou ik met een jongen moeten?? (maar weet nu dus ook dat dat ook wel goed zou komen ;) maar 3 meiden O+ wel heel cool!)

Maar het maakt me ook echt niet uit.. het gaat echt om nog een kindje, nog een persoontje erbij... die tafel vol daar dromen we van...

Maar hoe dan ook, als dan blijft het echt bij 3.. (zul je zien dat dat een tweeling wordt! Story of our life.. :P)

Eerst maar eens 2013 in, afvallen ;) vakantie.. en dan bekijken we verder... Als ik toch eens spontaan zwanger zou kunnen worden, dan zijn de grootste obstakels al weg... maar helaas ;)
pi_120884458
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2012 21:47 schreef Tally het volgende:
Ik hoop ook zo dat mijn meisjes met elkaar kunnen opschieten :X
Mijn meiden zijn 2 handen op 1 buik, ben ik zo bang voor geweest... maar overtreft alles! Kan echt hoor! En er zit 23 maanden tussen...
  vrijdag 28 december 2012 @ 21:54:08 #200
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_120884555
Ik moet ook eerlijk bekennen dat het feit dat Liene bijna een half jaar non-stop heeft gehuild voor ons de keuze voor niet nog een 3e wel extra heeft bevestigd.
Ik vind een baby heel leuk, voor een ander....
Ik vind een peuter ook vele malen leuker dan een baby.... :@ En na de ervaringen met Liene, ben ik dolgelukkig dat ik 2 gezonde meiden heb. En rammel ik dus echt no-way voor een 3e ;)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  Moderator vrijdag 28 december 2012 @ 21:54:16 #201
5428 crew  miss_sly
pi_120884566
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 21:34 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Oh man, kon ik maar meerammelen voor een derde tweede. Het zou zo luxe jong voelen!
Dus ;)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_120884587
Lily, jouw drietal O+ .

Ik vind de babytijd juist helemaal geweldig! Ik denk dat ik altijd weer een baby zou willen. Ik heb er zo van genoten, het gaf zo'n knus en rijk gevoel. Maar mijn baby's huilden bijna niet, dat scheelt uiteraard enorm.

Ik zou het allebei geweldig vinden. Misschien zou ik toch nog voor een tweeling moeten gaan dan :P .

Maar het voelt alsof ik niet mag rammelen, omdat ik dus geen mogelijkheid zie. :{
pi_120884597
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 21:52 schreef Gerberaatje het volgende:

[..]

Mijn meiden zijn 2 handen op 1 buik, ben ik zo bang voor geweest... maar overtreft alles! Kan echt hoor! En er zit 23 maanden tussen...
Was ik ook met mijn zusje tot ze kon lopen en mijn speelgoed kon pakken ;)
En Zoë is precies 2 jaar als d'r zusje geboren word. Hopelijk komt ze niet op haar verjaardag :')
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_120884656
Hier ook, twee handen op één buik, maar op dit moment kunnen ze ook erg goed ruzie maken. Ze zijn heel erg samen altijd, maar zitten elkaar ook wel echt in de weg vaak nu.
  vrijdag 28 december 2012 @ 21:56:11 #205
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_120884670
Hoe hard ik ook ga rammelen, als deze baby er is gaat er een knoop in bij lief. Ik ben heel, heel dankbaar dat er straks toch nog 2 kindertjes hier rond mogen rennen, maar zo'n donkere, onzekere periode als dat wij nu zo'n beetje afsluiten zal ik nooit vrijwillig nog eens doorstaan. Ik had Stef en kindje 2 graag dicht op elkaar gehad, omdat het voelt als een stap terug om straks weer meer aan slaapjes, meeslepen van onnoemlijk veel spullen, kolven etc. gebonden te zijn. Liever meteen ervanaf, had ik bedacht. Maar ik merk nu ook zeker de voordelen, Stef's zelfstandigheid is juist nu ook heel fijn, en ik kijk er erg naar uit om samen met hem de baby te verzorgen.

En Spring, ik had helemaal gemist dat jullie wellicht toch ook nog een keertje zouden willen, ik was bij het adoptieverhaal blijven steken. Veel succes met het wachten :*
3!
  vrijdag 28 december 2012 @ 21:56:14 #206
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_120884678
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2012 21:54 schreef Tally het volgende:

[..]

Was ik ook met mijn zusje tot ze kon lopen en mijn speelgoed kon pakken ;)

zo ging het hier ook ;)

nu is het een strijd, om mama, om speelgoed, om eten, om alles ;)

maar ze zijn wel lief hoor......
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_120884760
Ik vind de babytijd ook niet erg hoor :)
We hebben het getroffen met onze dame toen ze een baby was. Hopelijk lijkt haar zusje een beetje op d'r al zou ze maar half zo lief zijn :)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_120885058
Och ik verwacht ook niet dat het altijd pais en vree zal zijn zoals nu :D

Ik ga er nog eens over slapen.. willen: volmondig JA! Verstandig: geen idee nog...

We'll see, en tot dan sowieso genieten. Want mijn oudste deden we 7 jaar over... als het bij haar bleef waren we tevreden.. de 2e kwam sneller O+ prima!

3e zou fijn zijn als die snel kwam, maar realistisch genoeg durf ik daar niet op te hopen.

De babytijd bij L was tof! Bij V drama (hell durf ik wel te zeggen :@ de eerste 4 maanden dan..) ik doe het zo weer, maar dan liever L's babytijd.. :@
  vrijdag 28 december 2012 @ 22:05:33 #209
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_120885296
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 22:01 schreef Gerberaatje het volgende:

De babytijd bij L was tof! Bij V drama (hell durf ik wel te zeggen :@ de eerste 4 maanden dan..) ik doe het zo weer, maar dan liever L's babytijd.. :@
Herkenbaar; bij Evie was het veel lachen, genieten, ze heeft karakter, maar is en was relatief makkelijk.... Liene was (en is) echt een klein heftig meisje, met een enorm karakter...
en de eerste maanden hier waren ook echt drama.. was heeeeel blij toen ik eindelijk weer aan het werk kon. (toen was Liene al 6 maanden...)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_120885387
Hier ook, volgende week weer aan het werk en dan is ze op 1 week na 6 maanden..

Aan toe, maar ook niet ;) (juist omdat het sinds kort pas echt lekker loopt)

Daarom snap ik mijn gevoel ook niet :P nóg een, terwijl het nu steeds makkelijker wordt...
  vrijdag 28 december 2012 @ 22:12:07 #211
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_120885693
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 22:06 schreef Gerberaatje het volgende:
Hier ook, volgende week weer aan het werk en dan is ze op 1 week na 6 maanden..

Aan toe, maar ook niet ;) (juist omdat het sinds kort pas echt lekker loopt)

Daarom snap ik mijn gevoel ook niet :P nóg een, terwijl het nu steeds makkelijker wordt...
hier liep het eigenlijk toen ook nog maar matigjes... maar ik werd gillend gek van de hele dag gehuil. (ook al ging het toen eindelijk, met maagzuurremmers iets beter).

ben heeeeel benieuwd of jullie 3e er uiteindelijk zal komen ;)
en of het dan Kloon 3 wordt ;)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_120885781
:D

Hier gaat het momenteel echt héél goed! Niet matigjes, maar echt goed. Met slapen, drinken, vrolijkheid alles (wat nou het verschil is geweest :? geen idee, maakt ook niet uit, houden zo!)
  vrijdag 28 december 2012 @ 22:22:11 #213
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_120886340
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 22:13 schreef Gerberaatje het volgende:
:D

Hier gaat het momenteel echt héél goed! Niet matigjes, maar echt goed. Met slapen, drinken, vrolijkheid alles (wat nou het verschil is geweest :? geen idee, maakt ook niet uit, houden zo!)
het is jullie enorm gegund :)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  vrijdag 28 december 2012 @ 22:28:28 #214
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_120886787
Hier was die omslag ook met 6 maanden en ik weet nog steeds niet wat hem dwars heeft gezeten die eerste tijd.

Ik hoop ook wel op een roze wolk ervaring een volgende keer ;)
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_120887231
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 22:28 schreef laziness het volgende:
Hier was die omslag ook met 6 maanden en ik weet nog steeds niet wat hem dwars heeft gezeten die eerste tijd.

Ik hoop ook wel op een roze wolk ervaring een volgende keer ;)
Dat hoop en gun ik je ook! En kan heel goed hoor! Hier was nr 1 een wolk, en nummer 2 niet... even slikken, but we survived ;)
pi_120887489
Ik rammel totaal niet. Ik ben zo blij met Sofie en Luuk. Mijn zwangerschappen waren niet eens zo heel erg, bevallingen ook niet. Behalve dan de nasleep bij Sofie. Maar ik vind het goed zo. Van allebei 1 en ik heb nu de roze wolk ervaren.
Ik zie ook niet hoe dat dan zou moeten met 3.. ik vind het nu met 2 al lastig. Gister de eerste dag alleen met 2 kinderen was een ramp. We hadden de luxe dat N 4 weken vrij was.

Ik gun je die roze wolk zo nu Lazi!! Hier was ie dus de tweede keer enorm aanwezig. Zo fijn. Ik hoop met je mee!
*poef* nu is het weg
pi_120887951
Maar dat was hier ook zo Kaatje.. de eerste 3 maanden waren een ramp met 2, durf ik wel te zeggen ;) me echt op verkeken... En dan was M nog wel de eerste 5 weken vrij ;)

Maar nu, na bijna 6 maanden gaat het zo smooth...
pi_120888574
Vandaag ging al beter..... Sofie had geen driftbuien, en heeft Luuk maar 1 keer gemept :')
*poef* nu is het weg
pi_120888725
Ik heb vandaag voor het eerst Amy naar de gastouder gebracht met Viktor. Duurde een kwartier voor iedereen vast zat in de auto :P Nu weer 4 dagen samen met J. thuis dus kan ik weer bijslapen.
Ik rammel totaal niet. Vind het prima zo. Meisje en jongen. Ik zit op mijn roze wolk te genieten. Had ik bij Amy totaal niet door alle onzekerheid van het slechte groeien en de bevalling die er in heeft gehakt. Deze bevalling was een feestje vergeleken met de eerste en Viktor is een tevreden mannetje O+ Amy is een fantastische grote zus en mijn lieve peuter. Ik ben blij een fijne bevalling en roze wolk mee te maken en het is goed zo :)

Wat spannend Gerb, het gerammel bij jullie. Ik ben benieuwd :)
KJ, ik heb volgende week pas mijn eerste dag alleen met de 2. Ik ben benieuwd :P Het wordt beter hoor ik van ervaren moeders ;)
  vrijdag 28 december 2012 @ 22:59:27 #220
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_120888907
*editverklaring* (Ik kreeg vragen ;) )

Nee, dit was geen enorme rammelpost die ik weg heb gehaald. Ik kan in alle eerlijkheid zeggen dat ik niet meer rammel. :o Nooit van mezelf verwacht en heel ergens diep van binnen vind ik het wel jammer dat het zo gelopen is zoals het liep, want ik had er graag drie gehad, maar nu is het gewoon goed.
[sub]Waren de afgelopen 2-3 jaar zo gegaan zoals het nu gaat, was de keuze heel anders geweest.[/s]
Afgelopen weekend hier vrienden over de vloer met een baby van 7 maanden en daar waar ik voorheen altijd op slag in de 'IK WIL HET MODE' ging vond ik het nu leuk maar ook kreeg ik wel ook heel duidelijk het gevoel dat ik dat niet meer zou willen. Getut met eten, spuugdoekjes, slaapjes, gebonden zijn etc.

Dus... Ik had het nooit van mezelf verwacht, maar ik rammel niet meer!

Mijn post was een reactie op iemand anders, maar in tweede instantie dacht ik 'laat maar'. ;)

[ Bericht 67% gewijzigd door BE op 29-12-2012 08:18:25 ]
***
pi_120889872
Ik rammel nog steeds, what else is new :') en ik word echt onwijs weemoedig van bewegende babies onder mn hand ♡
T komt wel weer, ooit. Tot die tijd ben ik wel blij met iets rustiger vaarwater. Onbewust zet ik me denk ik wel weer schrap voor een volgend kind. Bij de oudste had ik er nooit zo bij stilgestaan hoe het ook kon gaan, nu des te meer. Ik zat vreselijk op mn roze wolk en B. op zijn manier ook, dat maakte het dragelijk denk ik. Nu het eindelijk beted gaat met de jongste komt bij ons allebei steeds meer het besef dat het best pittig is geweest. Voor mij lichamelijk ook nog eens met de nasleep van bevalling 2. Dat heeft maanden geduurd, ik hoop dat het bij een derde anders mag gaan.
:)
  vrijdag 28 december 2012 @ 23:39:50 #222
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_120891504
Het is hier nog steeds wachten op het genetisch onderzoek,uitslag kan nog maanden duren.
Het voelt voor ons nu erg dubbel,voor nu blijft het zoals eerder een nee,het is nu met Roy erg druk en onzeker welke kant het uitgaat. Het is ook zwaar,emotioneel,lichamelijk en fysiek.
Maar ondanks dat kriebelt het wel.
En nu dus veel vrienden van ons zwanger zijn,maakt het er niet makkelijker op.
ik ben misschien egoistisch nu,maar een keer een kindje op zien groeien gewoon gezond enzo,dat wil ik best graag eens meemaken.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_120897663
Gerb wat fijn te lezen dat het nu allemaal zo goed gaat!

Kj nieuw ritme en met 2 kijk ik ook beetje tegenop :*

Laziness ik gun het jullie ook van harte

sola dat klinkt goed hoor bij jullie!

Mignonne je doet ook zoveel tegelijk gij stoere vrouw :*

Bar :*
pi_120902785
Ehm hoi :@
Hoe hard ik nog niet zolang geleden riep dat ik echt geen tweede wou, zo hard twijfel ik nu.
Ik rammel stiekem :D

Mijn man wil enorm graag dus die hoef ik niet te overtuigen hihi
De beren die ik op de weg zie zitten eigenlijk alleen in mijn hoofd en door mijn gerammel lijken die ook stuk voor stuk te verdwijnen.

Nja komend halfjaar maar eens kijken hoe de grootste beer zich ontwikkeld (mijn werk..gaat niet zo goed met het bedrijf) en dan mischien eens knopen doorhakken

En in de tussentijd kan ik me amuseren met babyspulletjes voor mijn schoonzusje kopen O+
pi_120902967
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 21:54 schreef groofskendezoveelste het volgende:


Ik vind de babytijd juist helemaal geweldig! Ik denk dat ik altijd weer een baby zou willen. Ik heb er zo van genoten, het gaf zo'n knus en rijk gevoel. Maar mijn baby huilde bijna niet, dat scheelt uiteraard enorm.

Dit!

RAMMEL
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_120907095
Owww jongens wat een hoop rammelaars hier ineens...

Ik sluit mij bij de minimaal 2 jaar plannen aan..
Het gaat en past gewoon echt niet nu... + net feit dat ik van de fysio op t hart gedrukt heb gekregen dat het een ws zware zwangerschap met vlug thuis zitten zal zijn...

Over 2 jaar is O. naar school... heb ik meer zekerheid op mijn werk als het goed is.. en hopen we te kunnen verhuizen.. En als dat alles mag lukken .. wie weet...

Zitten we meteen ook in het ritme van mijn vriend... als hij al een 2de wil is het met veel leeftijdsverschil..

maar 2 jaar is nog zo lang.. en het is niet 2 jaar wachten, maar 2 jaar wachten op een ja of nee... aarg
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_120912142
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 21:54 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik vind de babytijd juist helemaal geweldig! Ik denk dat ik altijd weer een baby zou willen. Ik heb er zo van genoten, het gaf zo'n knus en rijk gevoel.
Ik vind dat ook. Ik zou ook gewoon altijd een baby willen.
Maar aangezien ze snel groot worden doen we dat maar niet meer.
pi_120912877
Zumme samen doen, Lily? Jij de babytijd, ik de rest. :P
pi_120914828
Lily heeft al drie baby's gehad, mag ik? :P
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_120915148
Omdat jij het bent. En wél zo attent was om een kerstkaart te sturen. :P
pi_120916497
Verhuizen wij wel naar Zeeland, word ik wel de oppas. Mijn eigen kind naar school, jouw oudste ook, jij lekker werken en ik oppassen! Iedereen happy, toch? :P

Wat betreft kerstkaart: eerste keer in jaren dat ik er weer zin in had om ze te sturen en het ook nog uitgevoerd heb :P
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_120939354
Ik rammel niet gelukkig! Hier komt er geen 3e.
We durven het niet, alle narigheid na de geboorte van Wies (en ook met de narigheid na Mette's geboorte). Ik heb nou eenmaal een stollingsafwijking met als uitlokkende factor de zwangerschap. Ik vertrouw mijn lichaam niet meer, zeker ook niet na de borstabces..
Meer dan een jaar verder zijn we nu en ik begin nu pas mezelf weer een beetje hersteld te voelen.
En dan nog maar te zwijgen over mijn 2 schatten van probleembaby's die ik heb gehad.
Daarnaast zijn we zielsgelukkig met de 2 meiden en voelt het voor ons een soort van 'af' zo. Het is goed, wij met z'n vieren.

Ik ben oprecht uitgerammeld en ga gewoon genieten van andermans baby's O+

Maar ik ken mezelf, ik zal vast nog weleens een beetje rammelend dit topic binnenvallen :D
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  zondag 30 december 2012 @ 09:53:15 #233
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_120946681
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2012 00:37 schreef wickie het volgende:

Ik ben oprecht uitgerammeld en ga gewoon genieten van andermans baby's O+

Maar ik ken mezelf, ik zal vast nog weleens een beetje rammelend dit topic binnenvallen :D
Ik kwam in elk geval dit topic binnen gerend toen ik jouw naam als laatste poster zag Wickie! :D En ben weer een hoop wijzer, wat rammelen er veel van jullie O+.

Hier is het met Saar en haar aanstaande broertje ook compleet straks. Daar twijfel ik geen moment aan, ik ben nu 38 en heb een niet al te fantastische gezondheid, het is straks helemaal goed zo O+.
pi_120948871
Wat een gerammel! Ik moet bekennen dat ik ook vreselijk rammel op zijn tijd. En wie weet komt er ooit een derde, maar er zijn nu gewoon te veel maars.. En daardoor twijfel en bij twijfel zeggen wij samen niet doen, maar ow als ik toch alleen mijn gevoel maar hoefde te volgen!! O+
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  zondag 30 december 2012 @ 12:18:07 #235
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_120950039
Ik denk dat het hier ook wel bij twee zal blijven, we zullen ontzettend dankbaar zijn als er straks twee van die leuke kindjes hier rondlopen in huis. O+
Mijn ML werkt veel en ik zorg voornamelijk, naast het feit dat er altijd wel twee gastkindjes over de vloer zijn.
Zou ik kunnen stoppen met werken dan zou ik er wellicht wel drie willen, maar de combi maakt dat twee gewoon goed is, ook wat betreft ruimte in ons huis. :)

En baby's vind ik ook heerlijk.....maar door mijn werk kan ik altijd baby's blijven knuffelen. Ik moet zeggen, Lientje is nu anderhalf en ik vind het nu ook wel lekker hoor, minder aanhankelijk, veel zelf spelen, zelf aangeven wat ze wil en gewoon lekker slapen enz, ik heb zoveel meer mijn handen vrij dan een jaar geleden.
pi_120967645
Mijn beste vriendinnetje is zwanger van de 2e *O* En voorheen zou mij dat de pan uit hebben laten rammelen, maar omdat ik weet dat over max 5 maanden de pil hier ook de deur uit mag heb ik daar nu geen last van :D
S. 2014
J. 2016
pi_121006683
Als het aan mij ligt, komt die pil er bij mij dus nooit meer in. Ik voel me een stuk vrolijker de laatste tijd. Veel meer zin in dingen en ik word ook veel minder snel boos ergens om. Gisteren MOEST mijn vriend ineens weer even naar zijn ouders om iets op te halen. En hij was nog geen 5 minuten weer terug thuis, of zijn moeder belde voor iets nutteloos. Ik kan daar zo slecht tegen, maar gisteren ben ik heel rustig gebleven en gewoon gezegd dat ik het fijn vond dat hij weer thuis was en dat ik graag een keer een dagje met ons 2 zou hebben (heb al een week vrij, geen enkele dag echt alleen met ons geweest). Dat hielp veel beter dan boos worden! :D
en we hebben de afgelopen 2 weken al meer seks gehad dan de 2 maanden ervoor O+
pi_121011119
Hier is het allemaal zo dubbel. Ik heb het gevoel dat ik me kapot rammel, maar tegelijkertijd zit ik al in zo'n beschermingsmodus zodat ik niet weet wat de toekomst zal brengen (dat weet je natuurlijk nooit als het om een kinderwens gaat, I know ;) ). Duidelijkheid, dat mag 2013 ons brengen :Y
  maandag 31 december 2012 @ 17:20:46 #239
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_121016152
Hier is het met twee meiden denk ik ook prima. Als verse mama ook wel logisch. Zeg nooit nooit maar zowel financieel als leeftijdtechnisch vind ik op dit moment wel goed zo.
  Moderator maandag 31 december 2012 @ 18:03:55 #240
5428 crew  miss_sly
pi_121017699
Ik vond het wel lastig, 44 worden vorige week. Het heel erg definitieve is toch wel aangebroken. Het hele kleine beetje misschien verdwijnt definitief. Ik zou graag denken "misschien nog ooit, over een paar jaar" maar iedere dag die voorbij gaat, gaat juist dichter naar een definitief 'nooit meer' toe.

Ik vond het zo geweldig, die baby, ik denk dat ik altijd zal blijven rammelen, al word ik 90 :D En nu ik weet hoe geweldig een opgroeiend kind is, maakt het dat alleen maar erger. Maar ach, ik heb natuurlijk al het leukste, liefste, meest geweldige kind dat ik had kunnen wensen, dus tevreden zijn met wat je hebt is ook niet verkeerd ;)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_121084829
:W Zuster komt niet meer!
pi_121086579
Even teruggelezen, wat een hoop rammelaars. Jammer dat het voor meerdere niet is weggelegd om (nog) een kindje te krijgen, of dat nou door praktische of lichamelijke obstakels komt. :* Jammer is dan een flink understatement trouwens!
pi_121125120
Mijn voornemen is om in 2013 ons leven in ieder geval zo op orde te krijgen dat het kan.. en dan maar hopen dat mijn vriend ook gaat meerammelen. Best lastig soms, want wanneer is het nou echt 'op orde'...
pi_121261912
Ik lees al heel lang mee in oud en zie nu heel wat users in het topic die een aantal jaar geleden hun eerste hebben gekregen die al dan niet rammelen voor een volgend kindje. En ik durf hier nu pas mee te schrijven omdat het nu een beetje in zicht begint te komen.
Nu alles hier in huis ongeveer een plekje heeft betrap ik mezelf dat ik aan het bedenken ben waar plaats is voor een box, bedje ed. Oeps. Afgelopen week ook voor het eerst een opmerking van mn broertje gehad toen achter zijn stoel door moest. 'Past het of word ik oom? ' wel raar om dat uit zijn mond te horen.
  maandag 7 januari 2013 @ 21:47:47 #245
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_121288686
:'( ik wil zwanger zijn :'(
En weer zo'n heerlijk lief klein babytje vasthouden....

Ik wordt echt gek van mezelf af en toe :P Ik wil zo graag maar mn man niet.... -O-
(en hij zegt dan ook weer...daar hebben we geen plek voor...Nu slapen de oudste 2 bij elkaar, en de jongste ligt op haar eigen slaapkamer)

Kortom... Rammel!
pi_121495755
Er is hier vlakbij een nieuwe babywinkel geopend en ik rij er steeds langs. Best verleidelijk om er binnen te stappen, er staan zulk schattige wiegjes in de etalage!
Maar... 'onze datum' nadert. Het rammelen blijft voorlopig natuurlijk, maar ik schuif toch even een topic op! WOHTS :)
  dinsdag 15 januari 2013 @ 14:50:30 #247
30252 Soempie
Procreating
pi_121593109
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 10:15 schreef Mabawa. het volgende:
Er is hier vlakbij een nieuwe babywinkel geopend en ik rij er steeds langs. Best verleidelijk om er binnen te stappen, er staan zulk schattige wiegjes in de etalage!
Maar... 'onze datum' nadert. Het rammelen blijft voorlopig natuurlijk, maar ik schuif toch even een topic op! WOHTS :)
Dan komt die datum wel echt heel dichtbij. Spannend! En dat je maar snel nog een topic verder kan. :)

Ik rammel! Maar er is ook zo ontzettend veel twijfel over de juiste tijd/ omstandigheden/ enz. We komen er maar niet uit wat verstandig is. -O-
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  dinsdag 15 januari 2013 @ 15:17:15 #248
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_121594305
Soemp! Jij ook al aan de rammel? :D. Ikke ook :Y .
Waarom die twijfels bij jullie? Meestal denk ik: op je gevoel afgaan. Tenzij het natuurlijk echt onverstandig is. (Financieel ofzo).

Wij zijn er wel een beetje uit denk ik :o . Ook super lang zitten twijfelen. (Is een derde niet te druk, hoe zal het allemaal gaan lopen met J...) Maar we willen t allebei zo graag O+ . Dus we hebben nu min of meer in ons hoofd wanneer we weer willen gaan proberen *O* .
pi_121595939
Ik rammel echt niet...handenvol aan deze dreumes :D
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 17:46:32 #250
30252 Soempie
Procreating
pi_121601586
Ohh Fee, wat leuk! Is het nog lang wachten? O-)

Hier willen we het beide ook, maar m'n man heeft net weer een jaarcontract gekregen. Aan de ene kant denken we: verstandig om nog een jaar te wachten op een vast contract. Maar aan de andere kant is het natuurlijk nog maar de vraag of dat contract er wel komt volgend jaar. Lastig! En nog meer vragen en bedenkingen, maar dit is de belangrijkste. :)
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  dinsdag 15 januari 2013 @ 19:45:37 #251
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_121606429
Fee, wat leuk!

Lastig Soemp.

en daarom ben ik soms wel blij dat de natuur gewoon voor ons bepaald heeft
pi_121608120
Wat leuk, al die rammelende dames, Ik voelde mij deze week zo genaaid door mn vriend!! We hadden afgesproken dat in April de pil in de prullenbak zou gaan, Mocht het dan allemaal super snel gaan, dan is het in ieder geval geen probleem met mijn trouwjurk. Maaar nu moest ik afgelopen weekend na 3 maanden door slikken weer een stopweek inlassen, en toen bedacht lief dat ik dan wel gelijk kon stoppen, en dat zei hij dus ook, En dan voel ik mij behoorlijk in spagaat liggen, want Ja ik wil heel graag een baby, maar ik wil ook heel graag ik mijn super mooie trouwjurk passen! En daar zit een aankom marge aan, maar niet zo groot dat er een babybuik in kan.

Nu besloten toch nog 2 maanden door te slikken, maar het voelt zo tegenstrijdig!! :'(
S. 2014
J. 2016
pi_121608561
Leuk Fee! O+ Lastig Soemp, die dilemma's. Ik kan me je behoefte aan zekerheid goed voorstellen, maar als je niet zeker weet dat volgend jaar een vast contract volgt, voelt het misschien ook wel als overbodig wachten.

Ik rammel eigenlijk niet, ik vind het wel even druk genoeg zo. Maar het doet me wel wat dat mensen van mijn 'lichting' over een volgende nadenken. Ik had het heel graag allemaal nog een keer beleefd, maar de kans is zó minimaal. En dat vind ik best moeilijk, ik gun M erg een broertje of zusje.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_121609706
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 20:17 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Wat leuk, al die rammelende dames, Ik voelde mij deze week zo genaaid door mn vriend!! We hadden afgesproken dat in April de pil in de prullenbak zou gaan, Mocht het dan allemaal super snel gaan, dan is het in ieder geval geen probleem met mijn trouwjurk. Maaar nu moest ik afgelopen weekend na 3 maanden door slikken weer een stopweek inlassen, en toen bedacht lief dat ik dan wel gelijk kon stoppen, en dat zei hij dus ook, En dan voel ik mij behoorlijk in spagaat liggen, want Ja ik wil heel graag een baby, maar ik wil ook heel graag ik mijn super mooie trouwjurk passen! En daar zit een aankom marge aan, maar niet zo groot dat er een babybuik in kan.

Nu besloten toch nog 2 maanden door te slikken, maar het voelt zo tegenstrijdig!! :'(
Waah wat komt dat lullig uit dan zo. Maar die 2 maanden zijn zo voorbij hoor. En dan pas je idd wel mooi in je trouwjurk.

Ik was in december al gestopt met pil. Gelukkig na 34 dagen ook ongesteld geworden, dus het lijkt erop dat we elk moment ervoor zouden kunnen gaan. Jammer dat ik toch nog even door moet rammelen tot vriend een baan heeft. En dat lijkt steeds verder weg. Maar hij rammelt nu ook steeds meer, dus uiteindelijk zal het goed komen
  dinsdag 15 januari 2013 @ 20:55:17 #255
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_121610242
Soemp, lastig idd zo'n dilemma. In de toekomst kijken kan nou eenmaal niet... Hoop dat jullie gauw een beslissing kunnen maken die goed voelt.
Voor ons is het niet zo lang meer wachten :). Waarschijnlijk eind mei ergens. Maar wie weet hoe lang het dan nog wachten is op een tweede streepje he ;). Bij J was dat 8 maanden en bij S in 1 keer raak. Dus we zullen zien! Vind t erg spannend! (En zie stiekem wel op tegen een derde ks, maarja dat hoort er nou eenmaal bij...)

gewoonmezelf, kan me voorstellen dat dat tegenstrijdig voelt, maar echt 2 maandjes zijn zo voorbij!! Bijna gewoon!

Clubsoda :* .
  woensdag 16 januari 2013 @ 12:46:44 #256
30252 Soempie
Procreating
pi_121631170
quote:
17s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 19:45 schreef Kyara het volgende:
Fee, wat leuk!

Lastig Soemp.

en daarom ben ik soms wel blij dat de natuur gewoon voor ons bepaald heeft
Ja, dat lijkt me ook fijn. Dan kun je je vanalles bedenken, maar er is geen weg terug. En als het eenmaal zo is, dan valt ook snel de twijfel weg, denk ik.

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 20:25 schreef Clubsoda het volgende:
Leuk Fee! O+ Lastig Soemp, die dilemma's. Ik kan me je behoefte aan zekerheid goed voorstellen, maar als je niet zeker weet dat volgend jaar een vast contract volgt, voelt het misschien ook wel als overbodig wachten.

Ik rammel eigenlijk niet, ik vind het wel even druk genoeg zo. Maar het doet me wel wat dat mensen van mijn 'lichting' over een volgende nadenken. Ik had het heel graag allemaal nog een keer beleefd, maar de kans is zó minimaal. En dat vind ik best moeilijk, ik gun M erg een broertje of zusje.
Voor nu is het zo goed, maar ik kan me voorstellen dat je graag de optie open had willen hebben? In een korte tijd kan er nog best veel veranderen natuurlijk. Misschien dat M over een aantal jaar dan toch nog een broertje of zusje krijgt? Ik weet natuurlijk niet precies je situatie en hoe je erover denkt.

Maar ik kan me wel voorstellen dat het je raakt als anderen nadenken over nog een kindje. Dat had ik al met Kyara, terwijl ik toen helemaal niet rammelde en ik ook niet zeker wist of het er ooit nog van zou komen.

Een half jaar geleden rammelde ik ook niet en nu is de drang nog steeds niet overweldigend. Dat maakt misschien de keuze bij ons ook wel moeilijker, omdat de ratio zo meespeelt nu.

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 20:55 schreef Fee-nix het volgende:
Soemp, lastig idd zo'n dilemma. In de toekomst kijken kan nou eenmaal niet... Hoop dat jullie gauw een beslissing kunnen maken die goed voelt.
Voor ons is het niet zo lang meer wachten :). Waarschijnlijk eind mei ergens. Maar wie weet hoe lang het dan nog wachten is op een tweede streepje he ;). Bij J was dat 8 maanden en bij S in 1 keer raak. Dus we zullen zien! Vind t erg spannend! (En zie stiekem wel op tegen een derde ks, maarja dat hoort er nou eenmaal bij...)

Oh, dat is echt nog maar een paar maanden! Maar inderdaad, misschien duurt het daarna nog een poosje. Hier was het bij M. ook in een keer raak, terwijl dat bij een tweede helemaal niet zo hoeft te gaan. Dat vergeet af en toe. :')

gewoonmezelf en Risu, nog even geduld hebben dus. De tijd vliegt hopelijk snel voorbij voor jullie.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  woensdag 16 januari 2013 @ 13:06:47 #257
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_121632025
:o Fee ! wat leuk zeg, las ik niet onlangs nog..dat je nooit meer zwanger wilde zijn? (of was dat iemand anders?)

Ik wil ook zo graag he, maarja...daarvoor moet je met zn 2en zijn...en manlief wil écht niet. Zogenaamd met het smoesje 'geen plek' (en, als jij dan een groter huis vind met meer slaapkamers dan kan het wel....moet zeggen..dat helpt niet echt mee ;( )
pi_121632141
Ik heb een vraagje aan de moeders van drie of meer kinderen. Onze twee kindjes hebben het zo leuk samen. Er zit maar een jaar tussen Lena en Ivan en ik ben wel eens bang dat een derde kindje buiten de boot zou vallen omdat er meer tijd tussen zou zitten. Wat is jullie ervaring daarmee? Het idee weerhoudt mij er gevoelsmatig wat van om het krijgen van een derde kindje überhaupt serieus te overwegen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_121632356
Jullie hebben toch ook veel een derde kindje uit de buurt over de vloer? Hoe is dat?

Mijn gevoel hier is dat mijn duo juist helemaal zou weglopen met een kleine baby erbij. Ik denk dat ze het heel knus en gezellig zouden vinden. Ze zijn heel zorgzaam allebei.
pi_121632401
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 13:14 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Jullie hebben toch ook veel een derde kindje uit de buurt over de vloer? Hoe is dat?

Mijn gevoel hier is dat mijn duo juist helemaal zou weglopen met een kleine baby erbij. Ik denk dat ze het heel knus en gezellig zouden vinden. Ze zijn heel zorgzaam allebei.
Maar een kindje dat vaak over de vloer komt is anders dan een kindje wat nooit meer weg gaat :)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  Moderator woensdag 16 januari 2013 @ 13:16:36 #261
5428 crew  miss_sly
pi_121632443
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 13:09 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb een vraagje aan de moeders van drie of meer kinderen. Onze twee kindjes hebben het zo leuk samen. Er zit maar een jaar tussen Lena en Ivan en ik ben wel eens bang dat een derde kindje buiten de boot zou vallen omdat er meer tijd tussen zou zitten. Wat is jullie ervaring daarmee? Het idee weerhoudt mij er gevoelsmatig wat van om het krijgen van een derde kindje überhaupt serieus te overwegen.
Tussen mij en mijn zusje en broertje zit 5,5 en 7 jaar, en ik heb nooit iets aan ze gehad, vroeger. Ik vond het helemaal niets dat ze kwamen, eigenlijk :+ We hadden het toch heel prima met drieen. Ik was wel de oudste, dat scheelt misschien wat. Mijn zusje en broertje hebben heel veel samen gespeeld, waren echt maatjes en ik viel er inderdaad altijd buiten.

Maar voor hetzelfde geldt gaat het anders en vindenze het juist leuk dat er nog een baby komt O+ en zorgen ze mee enzo. Ik denk dat er weinig vantevoren over te zeggen is. Zoveel gevallen, zoveel verschillende ervaringen, vermoed ik.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_121632448
Ja, tuurlijk.
(Dat was een reactie op tally, maar eigenlijk ook wel toepasselijk als reactie op Miss' post)
pi_121632549
Daar ben ik dus een beetje bang voor, Groofsken, dat een derde kindje de eeuwige baby is en nooit echt mee kan doen of aansluiting kan vinden. Dat lijkt me moeilijk te zien.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_121632599
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 13:19 schreef Claudia_x het volgende:
Daar ben ik dus een beetje bang voor, Groofsken, dat een derde kindje de eeuwige baby is en nooit echt mee kan doen of aansluiting kan vinden. Dat lijkt me moeilijk te zien.
Hoe oud is Ivan ook al weer?
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  Moderator woensdag 16 januari 2013 @ 13:21:16 #265
5428 crew  miss_sly
pi_121632667
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 13:19 schreef Claudia_x het volgende:
Daar ben ik dus een beetje bang voor, Groofsken, dat een derde kindje de eeuwige baby is en nooit echt mee kan doen of aansluiting kan vinden. Dat lijkt me moeilijk te zien.
Daar zou ik dan weer niet bang voor zijn. Dat kindje wordt ook groter en dan veranderen de verhoudingen echt wel.
Mijn broertje en zusje noemden we bijvoorbeeld heel lang "de kleintjes", mijn ouders en ik. tot ze op een dag samen naar beneden kwamen (ze waren nog ruim onder de 10 volgens mij) en zeiden dat ze eens even met ons wilden praten. Ze waren geen 'kleintjes' en zo wilden ze ook neit genoemd worden!!

Met mijn zusje heb ik nu ook een hele fijne band, daar doet dat leeftijdsverschil niet meer toe.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_121632679
Ivan is net 3, Lena is net 2.

Is ook zo, Miss, dat je niet weet hoe het gaat lopen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_121632743
Oh, ik zou daar geloof ik helemaal niet bang voor zijn.
net zoals onze tweede kindjes echt wel hun eigen ding ontwikkelen en hun eigen mening/ zin gaan ventileren, gaat een derde dat ook weer doen, denk ik.

Ik heb een aantal gezinnen met drie kindjes in de vriendenkring en in de familie en ik zie nergens een tweetal en een baby eigenlijk.
pi_121632909
Hier zit tussen de Mikael en Leander 3jaar. Die spelen thuis veel met elkaar maar hebben ook vaak ruzie. Matthias is 2 jaar jonger dan Leander en die 2 spelen nu steeds meer samen. Mikael en Matthias doen wel dingen samen maar das meer Matthias vermaken. Tussen de baby en Matthias zit 16 maand dus ben benieuwd hoe dat straks gaat. Ze zijn straks wel met zijn tweeen thuis omdat de oudste 2 dan naar school zijn.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_121632914
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 13:21 schreef Claudia_x het volgende:
Ivan is net 3, Lena is net 2.

Is ook zo, Miss, dat je niet weet hoe het gaat lopen.
Nou valt op zich mee toch? Als het meteen zou lukken is Lena 2/3 en Ivan 4. Dat leeftijdsverschil vind ik niet zo heel groot hoor.

Ik zou zelf bang zijn als Ivan en Lena dikke vrienden zijn en er komt er eentje bij. Zou die er dan ook bij horen of een buitenbeentje worden.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_121632975
Maar onze twee zitten wel heel dicht op elkaar, en een derde zou minstens 4 jaar jonger zijn dan Lena. En dus groeien ze heel anders met elkaar op. Lena en Ivan zitten samen op de peutergroep en er is een grote kans dat ze op op school in dezelfde stamgroep terechtkomen. Ik vraag me af wat dat verschil doet met de onderlinge band en of een derde kindje zich niet juist wat eenzaam zou voelen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_121633039
Dat is ergens ook wat mij aantrekt aan het idee: meer tijd alleen met de baby. :+ Maar dat voelt ook heel egoïstisch.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_121633097
Ik denk juist dat een derde juist daarom pas een optie is als de tweede bijna naar school gaat. Zodat ik ook voor een derde de tijd en rust heb, net zoals ik dat voor de eerste en tweede heb gehad. Ik hield R ook thuis op mijn ouderschapsverlofdag en bracht S weg, met dezelfde reden.
pi_121633503
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 13:27 schreef Claudia_x het volgende:
Maar onze twee zitten wel heel dicht op elkaar, en een derde zou minstens 4 jaar jonger zijn dan Lena. En dus groeien ze heel anders met elkaar op. Lena en Ivan zitten samen op de peutergroep en er is een grote kans dat ze op op school in dezelfde stamgroep terechtkomen. Ik vraag me af wat dat verschil doet met de onderlinge band en of een derde kindje zich niet juist wat eenzaam zou voelen.
Maar stel nou hè, dat jouw ideaal altijd al was geweest om 4 jaar tussen de kindjes te hebben, er zijn genoeg mensen die dat graag willen. En je krijgt een tweeling bij de eerste, en je besluit dan toch voor die derde te gaan. Dan is het toch een beetje hetzelfde idee?
Of als je eerst 1 kind krijgt en vier jaar later krijg je een tweeling? Ik kan het niet helemaal goed verwoorden maar goe. :')

Soms lopen dingen gewoon zo en dat accepteren kinderen ook wel weer hoe het is. Een gezinsdynamiek valt weinig over te zeggen, het kan gaan zoals bij Miss thuis, het kan ook zoals bij mijn vriendin thuis, die meiden hadden anderhalf jaar tussen hen, daar kwam een broertje bij, ik herinner me zelfs nog dat hij geboren was, ik denk dat mijn vriendin toen zeker een jaar of zes of zeven was. Hij was echt de baby in het begin idd, de meiden liepen wég met hem, maar ook daarna hebben ze altijd een hele hechte band gehad. Hun moeder had veel tijd voor hem, toen hij naar school ging kreeg hij zijn eigen vriendjes en zijn eigen dingetjes en clubjes, ik heb zelf nooit de indruk gehad dat hij buiten de boot viel maar goed ik heb het niet aan hem gevraagd natuurlijk :+

Een vriend van mij scheelt dan weer 11 jaar met zijn jongste oudere broer, echt een nakomertje, hij is voor zijn gevoel min of meer opgegroeid als enig kind maar heeft dat nooit echt erg gevonden.

Nouja goed, ik denk dat ik een beetje wil zeggen, waar ben je precies bang voor? Want stel dat je had gekozen voor 2 kindjes met 4 jaar tussen elk, ook dan had het kunnen gebeuren dat ze niets met elkaar hebben, maakt het dan uit dat daar nog 1 kindje bij zit die dicht op de oudste zit qua leeftijd? Ligt dat aan een natuurlijk proces van 'je kunt niet iedereen aardig vinden' of ligt dat aan een leeftijdsverschil?

Mijn eigen moeder heeft in vier jaar tijd 3 kinderen gekregen. Mijn zusje en ik konden absoluut niet door 1 deur vroeger, tegenwoordig gaat dat prima. Het had weinig met leeftijd of iets te maken maar veel meer met botsende persoonlijkheden.
:)
pi_121633539
oh en trouwens, heel erg veel van de jonge meiden op mijn opleiding hebben broertjes of zusjes die een stuk jonger zijn dan zij, ze hebben de zwangerschap van hun moeder (soms tante) heel bewust meegemaakt en daar een beroepskeuze op gebaseerd :D misschien zit er een leuke carrière in voor Ivan of voor Lena :D
:)
pi_121633720
Haha. :D Ik denk dat het ergens eenzelfde soort 'angst' is als je met een tweede kindje kunt hebben. De eerste is zo leuk, kan een ander kindje even leuk zijn, en wat verandert er allemaal aan de dynamiek? We hebben het fijn zo, het is prima. Waarom wil ik er een onzekere factor in gooien en hoe gaat dat uitpakken?

Het valt allemaal ook niet te voorspellen natuurlijk. Oh, en Ivan zou nog een broertje of zusje geweldig vinden, denk ik. En Lena was helemaal gebiologeerd door Lizzie pas, m'n poppenmoedertje. <3
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator woensdag 16 januari 2013 @ 13:47:19 #276
5428 crew  miss_sly
pi_121633856
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 13:44 schreef Claudia_x het volgende:
Haha. :D Ik denk dat het ergens eenzelfde soort 'angst' is als je met een tweede kindje kunt hebben. De eerste is zo leuk, kan een ander kindje even leuk zijn, en wat verandert er allemaal aan de dynamiek? We hebben het fijn zo, het is prima. Waarom wil ik er een onzekere factor in gooien en hoe gaat dat uitpakken?

Het valt allemaal ook niet te voorspellen natuurlijk. Oh, en Ivan zou nog een broertje of zusje geweldig vinden, denk ik. En Lena was helemaal gebiologeerd door Lizzie pas, m'n poppenmoedertje. <3
Punt is: je weet het gewoon niet. En ik denk dat ik me niet met zulke overwegingen bezig zou houden. Als een kind gewenst is door de ouders, is het goed, toch? Dat geldt voor een eerste, maar ook voor de tiende. Broers of zussen krijg je ook maar gewoon; fijn als het klikt en als dat niet zo is, zoek je je heil bij vriendjes en vriendinnetjes.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_121634048
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 13:47 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Punt is: je weet het gewoon niet. En ik denk dat ik me niet met zulke overwegingen bezig zou houden. Als een kind gewenst is door de ouders, is het goed, toch? Dat geldt voor een eerste, maar ook voor de tiende. Broers of zussen krijg je ook maar gewoon; fijn als het klikt en als dat niet zo is, zoek je je heil bij vriendjes en vriendinnetjes.
wat zij zegt ja.

Ik merkte het aan mijn kleinste ook, zodra er een baby in de buurt is is ze niet weg te slaan. Ze wilde niet buiten spelen alleen maar de baby kijken, bij Lizzie ook idd, knuffelen, aaien, toch steeds weer even komen kijken, heerlijk <3

Bij ons is de wens voor een derde er sowieso, maar die derde zal op zn vroegst pas geboren worden als de jongste op school zit. Liefst zou ik nu al zwanger zijn maar het is niet anders, en hoe langer het duurt, hoe meer ik ook berust in dat leeftijdsverschil en de voordelen ga zien, idd je handen vrij hebben, meer rust en tijd voor en met een baby etcetera. Ik geniet nu nog even van de drukte met twee zonder dat het complete losgeslagen chaos wordt (ik ken mezelf :') ) en op zn tijd komt die derde er ook en dan heb ik daar ook weer de tijd voor.
:)
pi_121634055
hoop ik :')
:)
pi_121634374
Het is niet te voorspellen idd, denk ik.

Maar stel nou, Claudia, dat het wél te voorspellen zou zijn en je zou nu zeker weten dat een derde minder aansluiting zou vinden bij Ivan en Lena, zou je het dan niet doen? Ook dan wordt hij of zij vast een gelukkig persoon. :)

Ik wil er ook drie. O+ Over vijf jaar kan ik stoppen met werken, dan heb ik daar best tijd voor. :+ Ik zal het alvast eens in de week gaan leggen thuis. :P
pi_121634540
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 12:46 schreef Soempie het volgende:

Voor nu is het zo goed, maar ik kan me voorstellen dat je graag de optie open had willen hebben? In een korte tijd kan er nog best veel veranderen natuurlijk. Misschien dat M over een aantal jaar dan toch nog een broertje of zusje krijgt? Ik weet natuurlijk niet precies je situatie en hoe je erover denkt.

Maar ik kan me wel voorstellen dat het je raakt als anderen nadenken over nog een kindje. Dat had ik al met Kyara, terwijl ik toen helemaal niet rammelde en ik ook niet zeker wist of het er ooit nog van zou komen.

Een half jaar geleden rammelde ik ook niet en nu is de drang nog steeds niet overweldigend. Dat maakt misschien de keuze bij ons ook wel moeilijker, omdat de ratio zo meespeelt nu.

Op dit moment is de situatie zo dat ik een (prille) nieuwe relatie heb waar ik heel veel vertrouwen heb, alleen kan ik met mijn nieuwe partner geen kinderen krijgen O-) Althans, niet zonder kunstgrepen. Maar kiezen voor die relatie betekende dus dat er geen tweede komt, en hoewel ik daar 100% achter sta, is het soms best even slikken. Of we moeten toch op de kunstgrepen over gaan, maar daar zijn we nog niet over uit. Voorlopig is het nog lang niet zo ver.

Ach, ik ben soms gewoon verdrietig dat we het niet gered hebben. Het is soms lastig om te zien dat andere stellen er nog wel vertrouwen in hebben. Dat gun ik iedereen enorm, en zo moet het ook zijn. Maar de saamhorigheid van het gevoel er (nog een keer) voor te gaan, dat mis ik wel.

Claudia, ik denk dat 4-5 jaar ertussen absoluut ook voordelen heeft. Je jongste deelt dan misschien geen creche- of schoolervaring met Ivan en Lena, maar wel een boel andere dingen. Ik heb het al wel eens eerder verteld, mijn zusje is ruim 5 jaar jonger en we hebben zelfs nauwelijks de basisschool gedeeld daardoor (toen zij naar groep drie ging, ging ik naar de de middelbare school), maar ik weet nog hoe mijn moeder zwanger was, hoe het was om mijn zusje een paar uur na de geboorte vast te houden, haar flesjes in bed te mogen geven, de eerste fruithap, hoe ze het liefst oefende met lopen aan mijn handen omdat die kleiner en dichterbij de grond waren, hoe we samen woorden oefenden en hoe ik haar heb leren duiken O+ Genoeg voer voor gezamelijke herinneringen dus.

Ik denk dat je moet waken dat je jongste niet altijd het 'kleintje' blijft en geen verantwoordelijkheden hoeft te nemen (ik vond het irritant dat ik op mijn zevende moest helpen met de afwas want 'dat was de regel', terwijl mijn zusje de dans jarenlang ontsprong 'want ze was nog zo klein' ) en Ivan en Lena niet altijd de oudste en de wijste moeten zijn, terwijl ze ook maar gewoon nog kinderen zijn.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_121634676
Clubsoda, wat klinkt dat geweldig. O+ Ik moet er gewoon een beetje van huilen.

En wie weet wat de toekomst jou en je nieuwe partner brengt! Met wat tijd ziet het er misschien helemaal anders uit en wie weet wat de kunstgrepen dan brengen! Blij zijn met wat je hebt en een beetje fantaseren over de toekomst, dat vind ik voor mezelf een prima balans.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 16 januari 2013 @ 14:12:24 #282
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_121634775
Tussen oudste en middelste zit op 6 weken na 2 jaar. Tussen jongste en middelste zit bijna 3 jaar. (2,5 jaar bedenk ik me nu :o) oudste en jongste hebben nu even niet zoveel aan elkaar maar kunnen wel goed met elkaar opschieten. Middelste trok eerst meer naar zijn jongere broertje maar nu zijn hormonen meer aantrekken past hij beter bij zijn oudere broer. Ze kunnen sowieso alledrie goed met elkaar opschieten ook al hebben ze wel eens een meningsverschil. Benieuwd hoe het volgend jaar gaat met jongste als hij nog de enige basisschoolleerling is.

Ik ben 8 jaar ouder dan mijn zus en zij scheelt 1 jaar met onze derde zus. Toch heb ik met haar een betere band dan zij beide met elkaar hebben. Mijn zus heeft zich altijd verantwoordelijk gevoeld voor mijn jongste zusje en ook het feit dat ze 'dus' samen uitgingen enzo vond ze gewoon erg vervelend. T is als ouder ook oppassen dat je een goede band projecteert denk ik dan.

Bij mijn eigen jongens wil ik dat ze vriendelijk tegen elkaar zijn maar ze hoeven niet elkaars vriend te zijn. Ze hebben tenslotte niet om elkaar gevraagd. Mijn oudste hoeft volgend jaar ook niet op zijn broer te 'passen' of met hem mee te fietsen tenzij ze dat zelf allebei willen. Vooralsnog gaat dit heel goed.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_121635409
Wat in debuurvrouws post terugkomt herken ik wel bij mijn neefjes en nichtjes: hoe goed kinderen met elkaar op kunnen schieten kan door de jaren heen best verschillen.

Claudia, jouw situatie met een derde zou dan erg lijken op die van mijn neefjes en nichtje waar ik regelmatig een hele dag oppas.

Bang zijn dat er één altijd buiten valt hoef je niet te zijn. Dat kan wel gebeuren, maar dat ligt dan (volgens mij) niet per se aan leeftijd. Dat kan ook aan geslacht liggen, maar nog veel vaker aan karakter. En bij karakter kun je het van te voren ook niet inschatten, sommige kinderen verschillen heel erg en botsen daardoor weinig, terwijl anderen daardoor juist veel ruzie hebben.

[ Bericht 44% gewijzigd door Lot_1 op 16-01-2013 15:00:39 ]
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_121635483
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 14:05 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Op dit moment is de situatie zo dat ik een (prille) nieuwe relatie heb waar ik heel veel vertrouwen heb, alleen kan ik met mijn nieuwe partner geen kinderen krijgen O-) Althans, niet zonder kunstgrepen. Maar kiezen voor die relatie betekende dus dat er geen tweede komt, en hoewel ik daar 100% achter sta, is het soms best even slikken. Of we moeten toch op de kunstgrepen over gaan, maar daar zijn we nog niet over uit. Voorlopig is het nog lang niet zo ver.

Ach, ik ben soms gewoon verdrietig dat we het niet gered hebben. Het is soms lastig om te zien dat andere stellen er nog wel vertrouwen in hebben. Dat gun ik iedereen enorm, en zo moet het ook zijn. Maar de saamhorigheid van het gevoel er (nog een keer) voor te gaan, dat mis ik wel.

Claudia, ik denk dat 4-5 jaar ertussen absoluut ook voordelen heeft. Je jongste deelt dan misschien geen creche- of schoolervaring met Ivan en Lena, maar wel een boel andere dingen. Ik heb het al wel eens eerder verteld, mijn zusje is ruim 5 jaar jonger en we hebben zelfs nauwelijks de basisschool gedeeld daardoor (toen zij naar groep drie ging, ging ik naar de de middelbare school), maar ik weet nog hoe mijn moeder zwanger was, hoe het was om mijn zusje een paar uur na de geboorte vast te houden, haar flesjes in bed te mogen geven, de eerste fruithap, hoe ze het liefst oefende met lopen aan mijn handen omdat die kleiner en dichterbij de grond waren, hoe we samen woorden oefenden en hoe ik haar heb leren duiken O+ Genoeg voer voor gezamelijke herinneringen dus.

Ik denk dat je moet waken dat je jongste niet altijd het 'kleintje' blijft en geen verantwoordelijkheden hoeft te nemen (ik vond het irritant dat ik op mijn zevende moest helpen met de afwas want 'dat was de regel', terwijl mijn zusje de dans jarenlang ontsprong 'want ze was nog zo klein' ) en Ivan en Lena niet altijd de oudste en de wijste moeten zijn, terwijl ze ook maar gewoon nog kinderen zijn.
wat schrijf je dat mooi op O+

als ik nog geen derde wilde had k em nu wel gewild :D :P
:)
pi_121635651
Oh dat vond ik ook zo prachtig om te zien bij (vooral) mijn nichtje toen haar broertje geboren werd! Ze was toen zes en ze vond het gewéldig.. ze straalde helemaal toen hij net geboren was en later kreeg ze 'm regelmatig stil als hij aan het mopperen was door liedjes te zingen of gekke bekken te trekken.

Ik las in mijn studieboek eens dat het in andere culturen gebruikelijk is als kinderen vanaf een jaar of 6 de volledige zorg voor hun broertjes/zusjes op zich namen en dat leek me altijd zo onwaarschijnlijk. Maar toen ik mijn nichtje met mijn neefje zag geloofde ik het wel, zij had prima een dag voor hem kunnen zorgen. Ze wist precies hoe ze met hem om moest gaan, echt bijzonder om te zien :)
freedom is just another word for nothing left to lose
  Moderator woensdag 16 januari 2013 @ 14:39:08 #286
5428 crew  miss_sly
pi_121635717
Dat is allemaal heel mooi en romantisch, maar het kan ook heel anders, he? ;)

Ik zou die mooie en minder mooie plaatjes laten voor wat het is, en alleen bij mezelf en mijn partner te raden gaan of we (nog) een kind willen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_121635878
haha, daar heb je helemaal gelijk in ;) Misschien projecteer ik ook teveel, ik had als kind héééél graag een kleiner broertje of zusje gehad maar ik moest het doen met de 5 jongere neefjes/nichtjes die op loopafstand woonden ;)

Sowieso probeer ik me wel te bedenken dat het ook minder ideaal kan verlopen. Mijn schoonzusje heeft het met haar tweeling niet gemakkelijk (te vroeg geboren, huilbabies, ontwikkelingsachterstand, misschien speciaal onderwijs binnenkort, enz) en dat zet me ook altijd wel weer terug op aarde nadat ik heb gezwijmeld over hoe onze kinderen oh zo schattig zullen zijn. Maar helaas verminderd dat het gerammel maar een klein beetje.
freedom is just another word for nothing left to lose
  Moderator woensdag 16 januari 2013 @ 14:44:58 #288
5428 crew  miss_sly
pi_121635942
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 14:43 schreef Lot_1 het volgende:
haha, daar heb je helemaal gelijk in ;) Misschien projecteer ik ook teveel, ik had als kind héééél graag een kleiner broertje of zusje gehad maar ik moest het doen met de 5 jongere neefjes/nichtjes die op loopafstand woonden ;)

Sowieso probeer ik me wel te bedenken dat het ook minder ideaal kan verlopen. Mijn schoonzusje heeft het met haar tweeling niet gemakkelijk (te vroeg geboren, huilbabies, ontwikkelingsachterstand, misschien speciaal onderwijs binnenkort, enz) en dat zet me ook altijd wel weer terug op aarde nadat ik heb gezwijmeld over hoe onze kinderen oh zo schattig zullen zijn. Maar helaas verminderd dat het gerammel maar een klein beetje.
en ik wilde helemaal geen broertje of zusje, en toen scheepten ze me er toch mee op. Hier helemaal iets liefs en romantisch, hoor. Ik wilde er niet veel van weten, vond het alleen maar lastig dat er zo'n klein wicht bij kwam.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_121636085
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 14:44 schreef miss_sly het volgende:

[..]

en ik wilde helemaal geen broertje of zusje, en toen scheepten ze me er toch mee op. Hier helemaal iets liefs en romantisch, hoor. Ik wilde er niet veel van weten, vond het alleen maar lastig dat er zo'n klein wicht bij kwam.
Ik heb geen (levende) broers of zussen en heb er als kind nooit naar getaald. Nú wel juist.
pi_121636137
Dat heb ik ook, Lot. Ik stel me wel degelijk voor hoe het zou zijn, niet alleen praktisch maar ook emotioneel. Dat ben je ook wel verplicht aan de kinderen die je al hebt, vind ik. En het gaat ook gewoon volautomatisch. Je kunt toch niet anders dan fantaseren over de toekomst, daar soms wat bij romantiseren en soms misschien te veel beren op de weg zien?

De dingen die je schrijft vind ik heel verhelderend. Ik kan het me helemaal voorstellen dat het onderlinge contact ook weer zwakker en later sterker kan worden, dat het niet iets onveranderlijks is, en dat het nu eenmaal loopt zoals het loopt. En wat je schrijft over de positie van de jongste zie ik nu heel sterk bij Lena. Die laat het heel goed merken als ze iets niet wil, als ze afstand wil. Ze zoekt haar eigen plek.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_121636250
Ik had heel graag nog een broertje of zusje gewild, maar ik had ookal een boel neefjes en nichtjes. Ik vind het wel eens jammer dat families tegenwoordig niet meer zo groot zijn.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_121636316
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 14:52 schreef Claudia_x het volgende:
Ik had heel graag nog een broertje of zusje gewild, maar ik had ookal een boel neefjes en nichtjes. Ik vind het wel eens jammer dat families tegenwoordig niet meer zo groot zijn.
Ook die had ik nauwelijks. Dwz, die had ik wel maar daar had m'n vader het contact mee verbroken. :')

Pleegbroers en -zussen had ik wel. Een stuk of 50. Maar die bleven nooit zo lang. :)
  Moderator woensdag 16 januari 2013 @ 14:54:35 #293
5428 crew  miss_sly
pi_121636323
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 14:48 schreef -Spring het volgende:

[..]

Ik heb geen (levende) broers of zussen en heb er als kind nooit naar getaald. Nú wel juist.
Nu ben ik ook blij met mijn zusje, nog steeds niet met mijn broertje.
Het kan heel fijn zijn, zowel jong als oud, maar het hoeft niet. Er kan geen band zijn, of zelfs ernstige onenigheid of wat dan ook. Ik denk dat je broertjes of zusjes voor je kind niet te roze of te zwart moet zien.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_121636416
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 14:52 schreef Claudia_x het volgende:
Ik had heel graag nog een broertje of zusje gewild, maar ik had ookal een boel neefjes en nichtjes. Ik vind het wel eens jammer dat families tegenwoordig niet meer zo groot zijn.
Doe er wat aan :D :P

Nouja goed ach, dat krijg je toch wel een beetje in een tijd waarin het normaler is dat alles moet kunnen en ieder kind een eigen kamer moet enz enz enz, tel daarbij de stijgende kosten voor levensonderhoud bij op en je komt op gemiddeld 1,7 kind.

De kraamvisite die me tot nu toe het meest is bijgebleven was van een vrouw die bevallen was van haar 7e kind, een jongetje. En ze zat te stralen in haar kraambed, ze was zó blij met haar kind, ze zat echt minstens zo te stralen als een vrouw die haar eerste had gekregen. Het blijft bijzonder een kind krijgen, ook als het de zevende is. Dat zei ze, en dat heb ik maar in mn oren geknoopt. Op de een of andere manier had ik namelijk wel min of meer verwacht dat het voor haar allemaal al wel bekend terrein zou zijn en dat ze er wat minder van in de zevende hemel zou zijn als van een eerste kind. Stom achteraf :D
:)
pi_121636464
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 14:54 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nu ben ik ook blij met mijn zusje, nog steeds niet met mijn broertje.
Het kan heel fijn zijn, zowel jong als oud, maar het hoeft niet. Er kan geen band zijn, of zelfs ernstige onenigheid of wat dan ook. Ik denk dat je broertjes of zusjes voor je kind niet te roze of te zwart moet zien.
Snap ik, hoor. En zie het ook in mijn eigen familie. Mijn moeder voelt zich altijd benadeeld door haar broer en zus. Ze is de jongste en vindt dat ze nooit serieus genomen wordt. Ze mocht ook als enige niet (meer) studeren bijv. want het geld was op.

N daarentegen kan het enorm goed vinden met z'n twee broers maar lijkt dat niet zo goed te beseffen/bijzonder te vinden. Hij had best enig kind willen zijn, zegt ie.
pi_121636495
Ik heb echt helemaal niks met mijn broer, we schelen 3 jaar. Ik heb vorig jaar het contact verbroken. Het heeft bij mij wel meegespeeld in de overwegingen of we een tweede wilden. Wat als dat nou ook zo zou gaan als bij mij en mijn broer?
Maar bij mijn man in de familie (hij heeft 2 broers en 1 zus) gaat het heel goed. Dus hebben we besloten dat we er wel voor zouden gaan. Zo kan het dus ook gaan!
Tot nu toe gaat het nog niet echt lekker tussen Luuk en Sofie. Maar Luuk is er natuurlijk nog maar pas.
*poef* nu is het weg
pi_121636544
Ik had een partner moeten kiezen die graag een groot gezin wil. Maarja, een jaar of vijf geleden wou ik überhaupt geen kinderen. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_121636612
Hoe is dat zo veranderd Claudia? Je bent nu ook bezig met nadenken over een derde, terwijl je nog niet heel lang geleden best stellig was over het 'af' zijn van je gezin.
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_121636635
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 14:58 schreef -Spring het volgende:

[..]

Snap ik, hoor. En zie het ook in mijn eigen familie. Mijn moeder voelt zich altijd benadeeld door haar broer en zus. Ze is de jongste en vindt dat ze nooit serieus genomen wordt. Ze mocht ook als enige niet (meer) studeren bijv. want het geld was op.

N daarentegen kan het enorm goed vinden met z'n twee broers maar lijkt dat niet zo goed te beseffen/bijzonder te vinden. Hij had best enig kind willen zijn, zegt ie.
B. kan ook héél goed overweg met zijn broertje.
Volgens mn schoonmoeder ligt dat aan de opvoeding :r :')
:)
  Moderator woensdag 16 januari 2013 @ 15:03:13 #300
5428 crew  miss_sly
pi_121636678
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 15:02 schreef mignonne het volgende:

[..]

B. kan ook héél goed overweg met zijn broertje.
Volgens mn schoonmoeder ligt dat aan de opvoeding :r :')
Yeah right :')
Dat was nou net een van de dingen die ik wilde posten: je kunt het niet sturen, afdwingen, opvoeden of wat dan ook. Als het niet klikt, houdt het op. Je kunt ze alleen opdragen elkaar te verdragen op een normale manier :+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_121636689
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 15:02 schreef mignonne het volgende:

[..]

B. kan ook héél goed overweg met zijn broertje.
Volgens mn schoonmoeder ligt dat aan de opvoeding :r :')
Tuurlijk. :D
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')