abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_177177559
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 12:53 schreef Gehenna het volgende:
Ben ik grotendeels wel met je eens, maar toch, bij sommige concerten (techno, metal etc..) kan het imho prima :Y
Haha, ja. En bij de toppers kan ik me ook nog wel voorstellen dat het anders gaat. Maar dat zijn niet de concerten die ik bedoel of waar ik heen ga :P
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_177183463
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 09:16 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Voor de gezelligheid ga je naar de kroeg. Voor muziek ga je naar een concert. Het is niet heel moeilijk.
De meeste bands die ik kijk staan meestal toch gewoon in een bar/kroeg, maargoed dat is dan wel weer hard genoeg dat een biertje bestellen tijdens de set al een uitdaging is. :')
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  vrijdag 16 februari 2018 @ 20:03:04 #153
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_177238572
Gisteren stond ik in een bar een band te kijken die vroeger black metal maakten maar al een paar jaar overgestapt zijn op folk. Dus die zitten daar met z'n 3en mooie liedjes te spelen, staat er een meisje keihard doorheen te schreeuwen tegen een vriend om uit te leggen waarom die band nu folk maakt en wat voor fans dat nu aantrekt.

En dat allemaal zo hard dat de band zelf kon meeluisteren naar de uitleg. :')
  donderdag 1 maart 2018 @ 21:59:38 #154
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_177538161
Nou, ik zit nu bij Cross Linx te wachten op Hooverphonic met orkest. Hoop dat men hun muil kan houden >:)
"L'homme nat sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le mme, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_177538907
Een vriendin waar ik vaak mee naar concerten ga heeft daar ook een handje van. Dan denk ik (en zeg ook vaak) houd effe je kop dicht, er is een concert bezig. En antwoorden doe ik sowieso niet.
  donderdag 1 maart 2018 @ 22:57:25 #156
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_177539536
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 22:30 schreef bloodymary1 het volgende:
Een vriendin waar ik vaak mee naar concerten ga heeft daar ook een handje van. Dan denk ik (en zeg ook vaak) houd effe je kop dicht, er is een concert bezig. En antwoorden doe ik sowieso niet.
Dat is soms ook irritant ja, dat je met iemand ergens bent die zich dan niet gedraagt en je dan steeds probeert op een aardige manier duidelijk te maken dat ze hun kop dicht moeten houden maar in de tussentijd heb je zelf al nijdige blikken gevangen van andere mensen...
رُبَّاح أو البابون هو جنس من الحيوانات
pi_177539567
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 22:57 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Dat is soms ook irritant ja, dat je met iemand ergens bent die zich dan niet gedraagt en je dan steeds probeert op een aardige manier duidelijk te maken dat ze hun kop dicht moeten houden maar in de tussentijd heb je zelf al nijdige blikken gevangen van andere mensen...
Nou ja, ik vind het vooral zelf heel vervelend. En ik snap het ook niet, het zijn echt bands die ze zelf ook heel goed vind. Maar dan denkt ze aan iets onbelangrijks en dat moet dan pers op dat moment gemeld worden. Terwijl er dan net een topnummer begint.
pi_177568002
Columnist Leon Verdonschot had hier een goed pleidooi over op de meest recente Lowlands: https://vimeo.com/231531491

Betreft de term "Dutch Disease", dit komt uiteraard niet alleen maar voor in NL, en ik heb het zelf ook in vele andere landen meegemaakt. Wat al die plekken en situaties echter wel gemeen hadden, is de makkelijkheid van het attenderen van een concert. Of om het anders te zeggen: Nederland is n van de beste landen ter wereld om in te wonen als muziekliefhebber, gezien onze geografische locatie, welvaart, en kwaliteit van zalen.

Maar het echte probleem is dat kunst/cultuur steeds meer wordt vervangen door plat feestgedrag en decadentie. En zelfzucht, zoals die eerdere poster hier. "Boeiend dat ik anderen stoor, niemand gaat mij tegenhouden om mijn bek open te doen." Dat soort tumoren.

Wat ik iedereen zou aanraden, is om elkaar bij te staan als je er last van hebt en dit ziet gebeuren. Want mensen zullen een hogere sociale druk voelen om hun klep te houden als meerderen het duidelijk maken dat hun gedrag onacceptabel is.
pi_177568007
Overigens geloof ik best dat 95% van de bezoekers van iets als Toppers in Concert door alles heen lult, en dat niemand anders daar echt last van heeft. Maar dat is dan ook niet iets wat onder kunst of cultuur valt.
  maandag 26 maart 2018 @ 18:48:23 #160
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_178105168
https://cultuurpodiumboer(...)rt-houd-je-bek-spek/

Cultuurpodium Boerderij introduceert Houd-Je-Bek Spek
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
  maandag 26 maart 2018 @ 19:13:37 #161
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_178105678
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 18:48 schreef fripper het volgende:
https://cultuurpodiumboer(...)rt-houd-je-bek-spek/

Cultuurpodium Boerderij introduceert Houd-Je-Bek Spek
Next:
Houd-Je-Kop-Drop
Let-Op-De-Wijs-IJs
Stil-Of-Ik-Hoek-Koek
رُبَّاح أو البابون هو جنس من الحيوانات
  maandag 26 maart 2018 @ 21:47:43 #162
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_178110043
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 13:40 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Haha, ja. En bij de toppers kan ik me ook nog wel voorstellen dat het anders gaat. Maar dat zijn niet de concerten die ik bedoel of waar ik heen ga :P
Ik denk dat de mensen die willen praten zich sowieso niet meer naar voren moeten begeven in de zaal, hoeven de mensen die in de muziek op willen gaan zich niet aan hun te storen.

Of gewoon opletten of je geen anderen stoort. Eigenlijk zou het niet zo moeilijk moeten zijn.
pi_178110437
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 21:47 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Ik denk dat de mensen die willen praten zich sowieso niet meer naar voren moeten begeven in de zaal, hoeven de mensen die in de muziek op willen gaan zich niet aan hun te storen.

Of gewoon opletten of je geen anderen stoort. Eigenlijk zou het niet zo moeilijk moeten zijn.
Ik sta nooit vooraan, maar wil toch gewoon in de muziek opgaan en er van genieten.
  maandag 26 maart 2018 @ 22:01:33 #164
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_178110445
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 21:47 schreef Trashcanman het volgende:
Het is k een kwestie van je niet te snel *laten* storen.
Kom eens uit je bubbel, accepteer dat je in een sociale omgeving zit en dat niet iedereen zich hoeft te conformeren aan gedrag dat jij als *gewenst* ervaart.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_178110476
quote:
7s.gif Op maandag 26 maart 2018 22:01 schreef Ringo het volgende:
Het is k een kwestie van je niet te snel *laten* storen.
Kom eens uit je bubbel, accepteer dat je in een sociale omgeving zit en dat niet iedereen zich hoeft te conformeren aan gedrag dat jij als *gewenst* ervaart.
Het is geen sociale omgeving, het optreden staat centraal, niet de sociale interactie. Er zijn genoeg plekken waar sociale interactie centraal staat.
  maandag 26 maart 2018 @ 22:12:29 #166
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_178110789
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 22:02 schreef truthortruth het volgende:
Het is geen sociale omgeving, het optreden staat centraal, niet de sociale interactie. Er zijn genoeg plekken waar sociale interactie centraal staat.
Als je dat maar vaak genoeg zegt, wordt het vanzelf waar.
pi_178111165
quote:
2s.gif Op maandag 26 maart 2018 22:12 schreef Ringo het volgende:
[..]
Als je dat maar vaak genoeg zegt, wordt het vanzelf waar.
Jij vindt niet dat het optreden centraal staat bij een concert ? Er worden soms bizarre bedragen betaald voor kaartjes en dan ga je niet voor het optreden?
  Moderator maandag 26 maart 2018 @ 22:41:04 #168
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178111615
ik heb uberhaupt nooit geweten dat het de bedoeling is dat je stil bent tijdens een concert, dat lees ik nu echt voor het eerst _O-

schien praat ik niet hard genoeg maar er is ook nooit iemand geweest die er wat van gezegd heeft oid voor mij is het gewoon een avondje uit en dan klets je met elkaar over dingen en drink je een biertje
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_178111774
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 22:41 schreef sp3c het volgende:
ik heb uberhaupt nooit geweten dat het de bedoeling is dat je stil bent tijdens een concert, dat lees ik nu echt voor het eerst _O-

schien praat ik niet hard genoeg maar er is ook nooit iemand geweest die er wat van gezegd heeft oid voor mij is het gewoon een avondje uit en dan klets je met elkaar over dingen en drink je een biertje
Dat is dan toch net alsof je naar een bioscoop gaat en met je rug naar de film gaat zitten. Als je muziek niet ervaart of wil ervaren dan zit je bij een concert niet op de juiste plek. En er zijn muziek soorten waarbij ‘ervaren’ geen grote rol speelt, maar daf zijn dan niet de concerten die we hier bedoelen.
  Moderator maandag 26 maart 2018 @ 22:48:02 #170
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178111785
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 22:47 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Dat is dan toch net alsof je naar een bioscoop gaat en met je rug naar de film gaat zitten. Als je muziek niet ervaart of wil ervaren dan zit je bij een concert niet op de juiste plek. En er zijn muziek soorten waarbij ‘ervaren’ geen grote rol speelt, maar daf zijn dan niet de concerten die we hier bedoelen.
je oren stoppen toch niet met werken als je je mond open doet?
  maandag 26 maart 2018 @ 22:54:13 #171
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_178111918
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 22:47 schreef truthortruth het volgende:
En er zijn muziek soorten waarbij ‘ervaren’ geen grote rol speelt, maar daf zijn dan niet de concerten die we hier bedoelen.
Ah, we hebben het over echte muziek voor de ware liefhebber.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 01:34:41 #172
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_178114564
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 22:41 schreef sp3c het volgende:

Tja maar als je alleen wilt lullen en een biertje wilt drinken, waarom dan niet gewoon naar de kroeg ipv een x bedrag neertellen om een artiest te zien?
  dinsdag 27 maart 2018 @ 01:56:14 #173
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_178114743
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 01:34 schreef Jabberwocky het volgende:
Tja maar als je alleen wilt lullen en een biertje wilt drinken, waarom dan niet gewoon naar de kroeg ipv een x bedrag neertellen om een artiest te zien?
Waarom neem je niet gewoon een abonnement op Spotify als het je echt alleen te doen is om als een monomane autist "de muziek te kunnen ervaren"?
  dinsdag 27 maart 2018 @ 02:39:10 #174
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_178114921
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 01:56 schreef Ringo het volgende:

[..]

Waarom neem je niet gewoon een abonnement op Spotify als het je echt alleen te doen is om als een monomane autist "de muziek te kunnen ervaren"?
Ja leuke trollopmerking, maar als je in de bioscoop zit met een biertje lul je ook niet continu tegen je buurman of wel?

Niet dat iedereen non-stop z'n bakkes moet houden als je een bandje staat te kijken maar als je je hele vakantie wilt doornemen met je omgeving ga dan gewoon in een kroeg zitten.

Nu is de meerderheid van de bands die ik zelf kijk altijd behoorlijk hard qua volume dus als iemand er dan zonodig doorheen moet lullen hoor je dat twee personen verder toch niet meer, maar bij iets rustigers of akoestisch mag je best een beetje respect tonen aan je omgeving die het wel willen horen.
  Moderator dinsdag 27 maart 2018 @ 04:35:57 #175
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178115346
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 01:34 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

is dat geen vals dilemma?

ik betaal dat bedrag om die artiest te zien en als ik er dan ben drink ik mijn biertje en praat ik met mijn gezelschap ... ik zie niet hoe het een het ander uitsluit in dit geval
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')