abonnement Unibet Coolblue
pi_119568886
Ik snap dat een concertbezoek een leuk gezellig sociale samenkomst is. Maar waarom kunnen mensen tegenwoordig niet meer het fatsoen opbrengen om tijdens het optreden gewoon je smoel te houden? Het is toch wel zo respectloos richting de artiest die z'n best doet iets moois te maken volledig te overstemmen met hersenloos gewauwel.

Het haalt mij zo ontzettend uit een concert. Op een gegeven moment hoor ik alleen nog maar geroezemoes. De irritatie zorgt er voor dat ik me niet goed meer kan verliezen in het optreden. Goed voorbeeld was een maand of wat terug bazar curieux. Daar stonden o.a. beak> en mùm. Mooie verstilde muziek. Ik heb er niks van meegekregen. Of TodaysArt met biosphere in een supergehorige kerk en dan alsnog niet doorhebben dat je met je geouwehoer de hele zaal irriteert.

Ik snap het niet. Waarom leggen mensen geld neer voor een concert om te gaan zitten keuvelen?
nee, jij dan!
pi_119568917
Oh, goed topic. ^O^

Waar ik vorig jaar woonde had ik hier constant last van, vooral als ik achteraan stond. In m'n nieuwe omgeving lijkt het tot nu toe mee te vallen, vorige week nog bij Opeth unplugged geweest en daar was iedereen netjes koest.

Oordoppen (Exinores, geen herriestoppers) in lijkt wel te werken. Het gebral is toch nog niet zo hard als de muziek dus dat onderdruk je zo goed.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  Moderator zaterdag 24 november 2012 @ 12:27:17 #3
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_119568919
En O+ Reeks O+
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_119576744
Paar jaar geleden ben ik naar een uitvoering van een klassiek stuk geweest van Dvorak. Het orkest weigerde zelfs te spelen voordat het muisstil was. Ja, het gekuch hoor je wel (maar daar kan niemand iets aan doen).

Jaren geleden toen ik nog naar metalconcerten ging was de muziek zo hard, dat niemand het een probleem vond als je stond te kleppen.

Persoonlijk heb ik er dus nooit last van ondervonden. Maar ik kan het me voorstellen dat het erg vervelend is als je puur voor de muziek komt.
pi_119577013
Compleet mee eens, voor mij een belangrijke reden dat ik tegenwoordig een stuk minder vaak naar concerten ga. Als ik ga, dan hoop ik dat het ver van te voren uitverkoopt, dat houdt in ieder geval die opgeschoten yuppen die tijdens hun vrijmibo kijken of er vanavond nog iets leuks in Paradiso te doen is buiten de deur.

Als het dan eens wél stil is, dan kan ik overigens wel extra hard genieten van die stilte. Één van de beste concertervaringen ooit voor mij, was The Tallest Man on Earth, anderhalf jaar geleden in Paradiso, die kerel kreeg met niets anders dan zn stem en akoestische gitaar die hele zaal muisstil. Achterin bij de bar een biertje bestellen ging fluisterend, en zelfs dat was zo nu en dan door de rest van de zaal waar te nemen. Heel indrukwekkend
pi_119577630
verschrikkelijk inderdaad...., maar niks erger dan zo'n lul die met de armen over elkaar heen helemaal vooraan staat met z'n chagrijnige kop en boos word omdat je 'm per ongelijk aanstoot terwijl je los gaat :@ ga dan lekker achteraan staan of op een stoeltje zitten
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 24 november 2012 @ 18:21:44 #7
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_119577687
Gisteren bij Fink, ze deden het erom. Elke keer als de muziek harder ging, begon het publiek ook harder te praten :(
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_119578070
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 18:19 schreef Elusive het volgende:
verschrikkelijk inderdaad...., maar niks erger dan zo'n lul die met de armen over elkaar heen helemaal vooraan staat met z'n chagrijnige kop en boos word omdat je 'm per ongelijk aanstoot terwijl je los gaat :@ ga dan lekker achteraan staan of op een stoeltje zitten
Mja, je kan losgaan of zoals ik vaak meemaak, gewoon oer lomp zijn.
En waarom zouden alleen zij die los gaan vooraan mogen staan? Zijn dat soort mensen meer bevoorrecht ofzo?
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_119578103
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2012 18:37 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Mja, je kan losgaan of zoals ik vaak meemaak, gewoon oer lomp zijn.
En waarom zouden alleen zij die los gaan vooraan mogen staan? Zijn dat soort mensen meer bevoorrecht ofzo?
Nee, iedereen mag vooraan staan. Maar stoor je dan niet aan mensen die losgaan, die kun je daar namelijk verwachten.
Op Werchter ook nog ruzie om gehad met paar pubers die in het voorvak bij Kasabian stonden _O- We sprongen iets te enthousiast rond blijkbaar :')
pi_119578140
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2012 18:37 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Mja, je kan losgaan of zoals ik vaak meemaak, gewoon oer lomp zijn.
En waarom zouden alleen zij die los gaan vooraan mogen staan? Zijn dat soort mensen meer bevoorrecht ofzo?
nee hoor, maar wat verwacht je als je vooraan gaan staan... zoals bij bv Pearl Jam laatst in de ziggo dome, dat is niet echt luistermuziek... dan kan je wel verwachten dat er mensen om je heen gaan springen.... als je dat niet trekt ga dan niet vooraan de sfeer een beetje vergallen :P
pi_119578167
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 18:38 schreef Piles het volgende:

[..]

Nee, iedereen mag vooraan staan. Maar stoor je dan niet aan mensen die losgaan, die kun je daar namelijk verwachten.
Op Werchter ook nog ruzie om gehad met paar pubers die in het voorvak bij Kasabian stonden _O- We sprongen iets te enthousiast rond blijkbaar :')
Mensen mogen best losgaan, maar mensen kunnen ook een beetje rekening houden met anderen. Zoals ik al zei, je hebt losgaan en gewoon oerlompe mensen. Die laatsten krijgen ook rustig een beuk terug
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_119770775
Net terug van Rodrigo y Gabriela. O+ En ook daar kon niet iedereen z'n bek dichthouden. Tijdens de support act was 't helemaal erg. Is het nou echt zo moeilijk om het verschil te zien tussen pubs met livemuziek en concerthallen? :r
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  maandag 17 december 2012 @ 12:26:46 #13
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_120411397
Tijdens Ben Howard, 7 december Paradiso, konden veel mensen hun bek ook niet dicht houden. Ga ergens naar een kroeg om je dagelijkse beslommeringen te bespreken of net dat ene biertje te veel op te drinken...
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_120425126
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 12:26 schreef donroyco het volgende:
Tijdens Ben Howard, 7 december Paradiso, konden veel mensen hun bek ook niet dicht houden. Ga ergens naar een kroeg om je dagelijkse beslommeringen te bespreken of net dat ene biertje te veel op te drinken...
Dat was helaas niet alleen op 7 december, maar ook op 6 december. Heb er een aantal keer wat over gezegd, maar het hielp helaas niet.

Dat je praat is nog één en je komt dus blijkbaar niet alleen voor de artiest/muziek. Je irriteert of verpest het imo wel voor anderen en dat vind ik een kwalijke zaak.
Feyenoord Rotterdam
  maandag 17 december 2012 @ 20:03:04 #15
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_120430154
quote:
19s.gif Op maandag 17 december 2012 18:10 schreef Fuszy het volgende:

[..]

Dat was helaas niet alleen op 7 december, maar ook op 6 december. Heb er een aantal keer wat over gezegd, maar het hielp helaas niet.

Dat je praat is nog één en je komt dus blijkbaar niet alleen voor de artiest/muziek. Je irriteert of verpest het imo wel voor anderen en dat vind ik een kwalijke zaak.
Zo jammer, hè...
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_120431729
heb het met Elbow meegemaakt, tijdens het nummer tower crane driver juist een nummer dat het moet hebben van een prachtige opbouw vond een meisje het nodig haar gebrekkige liefdesleven met haar directe omgeving te delen...en ik maar denken je mag geen meisjes slaan je mag geen meisjes slaan
  maandag 17 december 2012 @ 21:00:53 #17
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_120433262
die gast van elbow babbelde zelf vortdurend tijdens zijn optreden op rockin park.
  maandag 17 december 2012 @ 21:02:28 #18
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_120433387
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 01:56 schreef LintuxCx het volgende:
Net terug van Rodrigo y Gabriela. O+ En ook daar kon niet iedereen z'n bek dichthouden. Tijdens de support act was 't helemaal erg. Is het nou echt zo moeilijk om het verschil te zien tussen pubs met livemuziek en concerthallen? :r
je kan overdrijven ook hé, als je al moet zwijgen tijdens een support act. :X
  maandag 17 december 2012 @ 21:13:09 #19
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_120434057
quote:
2s.gif Op maandag 17 december 2012 21:02 schreef Beregd het volgende:

[..]

je kan overdrijven ook hé, als je al moet zwijgen tijdens een support act. :X
Een fatsoenlijk mens kan het opbrengen om tijdens de support act ook zijn bek dicht te houden. Daarvoor en tussen de twee acts in is er genoeg tijd om te praten, anders ga je maar naar een kroeg.
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  maandag 17 december 2012 @ 21:36:01 #20
255512 Zero17
Gewoon lekker mezelf.
pi_120435634
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 21:13 schreef donroyco het volgende:

[..]

Een fatsoenlijk mens kan het opbrengen om tijdens de support act ook zijn bek dicht te houden. Daarvoor en tussen de twee acts in is er genoeg tijd om te praten, anders ga je maar naar een kroeg.
Idd.
Op dinsdag 21 augustus 2012 12:28 schreef Oswald_Montecristo het volgende:
Rust in vrede, hamster van sinepedraap. Je zal niet vergeten worden.
pi_120439678
Goed topic. Zo super irritant dat gewauwel er doorheen. Een soort schaamte bekruipt me toch wel als je een artiest echt geïrriteerd hoort 'kuchen' om het stil te krijgen.

Maar áls het stil is, is het wel uiterst mooi. Ik heb het zelf persoonlijk nog nooit zo stil meegemaakt als met het concert van Adele in de Paradiso O+ . Volgens mij was het haar eerste optreden. En tijdens een heel rustig nummer viel van het balkon een beker 3 treden naar beneden en het was zo hard hoorbaar (omdat het dus muisstil was) dat zelfs Adele in de lach schoot :P

Priceless moment. :)
  dinsdag 18 december 2012 @ 07:18:20 #22
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_120448913
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 21:13 schreef donroyco het volgende:

[..]

Een fatsoenlijk mens kan het opbrengen om tijdens de support act ook zijn bek dicht te houden. Daarvoor en tussen de twee acts in is er genoeg tijd om te praten, anders ga je maar naar een kroeg.
Het zijn nog altijd geen schoolbanken hé, zo'n optreden. Je moet natuurlijk niet luider staan lallen dan de zanger, maar het hoeft voor mij allemaal zo streng niet...
  dinsdag 18 december 2012 @ 07:22:25 #23
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_120448930
Het is blijkbaar belangrijker om te kunnen zeggen dat je erbij bent geweest dan om er persoonlijk van te genieten.
Voor dat laatste kwamen de would-be muziekliefhebbers natuurlijk niet, die komen er alleen om te poseren als muziekliefhebber.
Misschien werkt dat statusverhogend?
  dinsdag 18 december 2012 @ 09:41:49 #24
27648 Weakling
available in strong mint
pi_120450538
Ik draag bij concerten op maat gemaakte oordoppen. Dat is perfect tegen te luide muziek, groot groot nadeel: je hoort de gesprekken in je omgeving ook een heel stuk beter. Bloedirritant.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_120454002
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 december 2012 07:18 schreef Beregd het volgende:
Het zijn nog altijd geen schoolbanken hé, zo'n optreden. Je moet natuurlijk niet luider staan lallen dan de zanger, maar het hoeft voor mij allemaal zo streng niet...
Maar zet eens honderd mensen in één ruimte en laat ze allemaal op normaal beschaafd volume praten. Sowieso gaat iedereen vanzelf harder praten om verstaanbaar te blijven, en het totale volume is dan dus best hoog.

Dan nog wat muziek op concert-volume erbij en je moet nog harder praten.

Maar als je liever praat dan luistert, waarom ga je dan niet helemaal achterin staan? Of net buiten de hal? Support act of niet, dat boeit ook niet. Bij elk concert zijn wel wat mensen die juist voor die support act komen.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_120466136
Of die intieme optredens waar er fans op de eerste rij continu proberen de dialoog aan te gaan met de artiest en je soms in een doodstille zaal naar een ongemakkelijk gesprek moet luisteren. Zo liep ik op Crossing Border genoeg plaatsvervangende schaamte op tijdens Kyteman en Paul Buchanan.
  zondag 19 mei 2013 @ 20:06:47 #27
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_126735091
Ook het Brabants Dagblad kaart dit probleem aan in een column, naar aanleiding van (terechte) frustratie over het gepraat in 013 en met name stage01.

http://www.bd.nl/opinie/b(...)at-zachter-1.3822785

De zanger van één van de bands reageert ook op Facebook op dit bericht:
quote:
Dag Rik,
bedankt voor je blogje over The Rhythm Junks in de 013 afgelopen vrijdag!
Vrijdag in 013 sloeg werkelijk alles. Ben zelfs regelmatig stukken tekst vergeten omdat ik aan het reflecteren was hoe op de situatie in te spelen. Je kan als band gaan beuken, maar het album 'Beaten Borders' dat we kwamen promoten was net een intimistisch album.
In Nederland is er tot nog toe één enkele recensie verschenen in Oor nadat we zelf de cd naar hen hebben gestuurd. We worden nochthans verdeeld door Pias Nederland.
Eerder op de dag zijn we een instore gaan spelen in Leiden (amper geslapen want ook concert avond voordien) en bleken er daar maar 2 cds van ons te liggen. Gelukkig hadden we er zelf nog bij.
Die prachtige reactie van Jeff Tweedy had ik al eerder gezien, maar Wilco speelt op dat moment voor een man of 400 die een ticket voor hen heeft gekocht.
Toen we aankwamen in 013 waren er blijkbaar maar 2 tickets voorverkocht. Dan ben je niet in een positie om veel aan je publiek te gaan vragen.
Heb nu in Nederland al ongeveer 100 à 150 keer gespeeld en het is vaak vechten voor aandacht. In de andere 23 landen waar ik al heb opgetreden, hebben we dat haast nooit voor. Soms denk ik echt, "waarom gaan we überhaupt nog in Nederland spelen?".
Het feit dat je eerder doorging kan ik bijzonder goed begrijpen, maar als je ooit in België wilt komen kijken reserveren we graag voor jou een plek op onze gastenlijst, dan zal je kunnen horen en zien wat een verschil een beetje respect voor een band kan maken.
Hartelijke groeters, Steven De bruyn. www.therhythmjunks.com PS we maken gelukkig ook steeds zalige situaties mee en vrienden in Nederland, die het wel weer de moeite maken, zoals de jongens van het voorprogramma (The Red Phone)!
Persoonlijk vind ik het in de kleine zaal in 013 wel meevallen met het gepraat, ligt een beetje aan het optreden. Maar in stage01 is het soms gewoon niet te doen, mogelijk door de lange bar aan de zijkant die tot vrij ver de zaal in reikt. Hierdoor kunnen mensen dichtbij het podium gaan barhangen en kletsen.
pi_126735435
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_126738235
Er is ook nog hoop. Een paar jaar geleden bij William Fitzsimmons in doornroosje was het zó stil dat ook de airco werd uitgeschakeld omdat die te goed hoorbaar was. Het publiek bestond echt uit fans en liefhebbers.

Als je naar concerten gaat van artiesten die ooit een hitje of twee hebben gehad op 3fm krijg je geheid te maken met praatvolk. Die geven geen zak om de artiest, die willen alleen even dat ene nummer horen.
Zeg maar een beetje de gemiddelde lowlands bezoeker van tegenwoordig.
pi_126743497
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 20:06 schreef Darkestrah het volgende:
Heb nu in Nederland al ongeveer 100 à 150 keer gespeeld en het is vaak vechten voor aandacht. In de andere 23 landen waar ik al heb opgetreden, hebben we dat haast nooit voor. Soms denk ik echt, "waarom gaan we überhaupt nog in Nederland spelen?".
Daar heb ik nog zo mijn twijfels bij, ik heb hetzelfde in zowel Ierland als Engeland gezien.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_131696813
Todaysarts was een drama afgelopen weekend.... leek wel of er een receptie gaande was en de artiesten er een beetje voor Jan Lul bij stonden.

Wat heb ik me kapot staan ergeren zeg }:|

Is ook gelijk de laatste keer geweest als ze deze opzet blijven houden...
  maandag 30 september 2013 @ 00:31:23 #32
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_131697528
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 18:00 schreef Hammet het volgende:
Compleet mee eens, voor mij een belangrijke reden dat ik tegenwoordig een stuk minder vaak naar concerten ga. Als ik ga, dan hoop ik dat het ver van te voren uitverkoopt, dat houdt in ieder geval die opgeschoten yuppen die tijdens hun vrijmibo kijken of er vanavond nog iets leuks in Paradiso te doen is buiten de deur.

Als het dan eens wél stil is, dan kan ik overigens wel extra hard genieten van die stilte. Één van de beste concertervaringen ooit voor mij, was The Tallest Man on Earth, anderhalf jaar geleden in Paradiso, die kerel kreeg met niets anders dan zn stem en akoestische gitaar die hele zaal muisstil. Achterin bij de bar een biertje bestellen ging fluisterend, en zelfs dat was zo nu en dan door de rest van de zaal waar te nemen. Heel indrukwekkend
Ah wauw wat wil ik die gast graag zien _O_

Verder heeft ts helemaal gelijk. Net zoals dat mensen die op iemand anders' schouders gaan zitten. Maar bij klassieke stukken is dat heel anders natuurlijk, dan kom je puur voor de muziek en dan snap ik ook wel dat mensen dat vervelend vinden.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  Moderator maandag 30 september 2013 @ 09:29:39 #33
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_131701170
quote:
dat is wel tof eigenlijk...

Ikzelf heb trouwens weinig problemen als het over de muziek zelf gaat iemand die iemand aanstoot en zegt "dit is een tof nummer" of "deed hij dit nummer vorig jaar ook zus en zo?" "damn wat vet, whoo hooo *O*"

Maar ik stoor me wel aan "hey heb jij gisteren die factuur van de firma spijkerbed nog behandeld,wat een belachelijke prijs voor de bodem er zitten toch allemaal spijkers in, bla bla bla..." doe dat soort dingen lekker thuis of in een kroeg.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 30 september 2013 @ 09:30:26 #34
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_131701187
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 00:06 schreef Faxie het volgende:
Todaysarts was een drama afgelopen weekend.... leek wel of er een receptie gaande was en de artiesten er een beetje voor Jan Lul bij stonden.

Wat heb ik me kapot staan ergeren zeg }:|

Is ook gelijk de laatste keer geweest als ze deze opzet blijven houden...
Oh jammer, ik had graag een keer naar todaysart gewilt alleen ik vind dat ze een een soort snobby drempel hebben gevoelsmatig...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_131701344
Portishead op Best Kept Secret 2013 :( :'(

Ok, ik stond wat naar achteren, maar het bleef zeer vervelend.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_131701359
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 09:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
Portishead op Best Kept Secret 2013 :( :'(

Ok, ik stond wat naar achteren, maar het bleef zeer vervelend.
Toen was het stiekem wel erg ja, maar vooral door alle fotograferende paupers. Maar ik had niet heel veel last want stond 3e rij :P
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_131701383
quote:
7s.gif Op maandag 30 september 2013 09:39 schreef Norrage het volgende:

[..]

Toen was het stiekem wel erg ja, maar vooral door alle fotograferende paupers. Maar ik had niet heel veel last want stond 3e rij :P
Rondom mij was er constant allerlei gepraat. Echt om horendol van te worden.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_131701687
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 09:40 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Rondom mij was er constant allerlei gepraat. Echt om horendol van te worden.
Heb me daar regelmatig gestoord aan pratende mensen toen ik was geweest (met Agnes Obel en Damien Rice als diepte punten). Volgens mij veel mensen die de muziek niet kenden maar gingen "kleppen". Heb het op andere festivals nog niet zo erg meegemaakt.
  maandag 30 september 2013 @ 11:24:08 #39
27648 Weakling
available in strong mint
pi_131703722
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 09:56 schreef indiaantje89 het volgende:
Heb me daar regelmatig gestoord aan pratende mensen toen ik was geweest (met Agnes Obel en Damien Rice als diepte punten). Volgens mij veel mensen die de muziek niet kenden maar gingen "kleppen". Heb het op andere festivals nog niet zo erg meegemaakt.
Ik vind het ineens niet meer zo heel erg dat ik BKS noodgedwongen moest overslaan. Wel begrijpelijk dat er meer geouwehoerd wordt op festivals waar een flink deel van de mensen niet speciaal voor de artiest komt, maar er staat om hun blokschema te vullen. Jammer dat het bij BKS erger leek te zijn.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_131704035
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 11:24 schreef Weakling het volgende:

[..]

Ik vind het ineens niet meer zo heel erg dat ik BKS noodgedwongen moest overslaan. Wel begrijpelijk dat er meer geouwehoerd wordt op festivals waar een flink deel van de mensen niet speciaal voor de artiest komt, maar er staat om hun blokschema te vullen. Jammer dat het bij BKS erger leek te zijn.
Was verder prima festival hoor, maar viel me gewoon op bij BKS (ben dit jaar op Lowlands, Fortarock, Pinkpop, Glastonbury ook geweest, en daar viel het me minder op dan bij BKS).
pi_131704093
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 11:24 schreef Weakling het volgende:

[..]

Ik vind het ineens niet meer zo heel erg dat ik BKS noodgedwongen moest overslaan. Wel begrijpelijk dat er meer geouwehoerd wordt op festivals waar een flink deel van de mensen niet speciaal voor de artiest komt, maar er staat om hun blokschema te vullen. Jammer dat het bij BKS erger leek te zijn.
Probleem bij BKS is denk ik dat het bij de meeste concerten veels te druk was, en er dus veel mensen net buiten de tent of niet goed in de buurt van het podium stonden. Dan wordt er natuurlijk wat sneller geouwehoerd. Vooraan, en bij de meeste concerten was dat, heb ik (behalve dan die stomme foto-makende kneusjes) nergens last van gehad.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_131704153
Bij BKS waren de tenten ook vaak te klein voor de act. En kutweer.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  maandag 30 september 2013 @ 12:20:24 #43
13973 ranja
image means nothing
pi_131705030
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 11:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
En kutweer.
Dat ook. Mensen die in de tent staan te schuilen boeit het niet of er een bandje staat te spelen.
Ik heb het bij BKS niet meer of minder ervaren als bij andere festivals.
pi_131706966
Vroegâh, he..toen praatten we ook tijdens concerten. Nog luider zelfs. Maar korter. En naar de artiesten zelf gericht. "BROEK UIT!" en "SPEULEEEEHHH!"
Kortom, met veel meer respect richting de mensen op de bühne.
  Moderator maandag 30 september 2013 @ 13:47:52 #45
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_131707118
quote:
6s.gif Op maandag 30 september 2013 13:43 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Vroegâh, he..toen praatten we ook tijdens concerten. Nog luider zelfs. Maar korter. En naar de artiesten zelf gericht. "BROEK UIT!" en "SPEULEEEEHHH!"
Kortom, met veel meer respect richting de mensen op de bühne.
"SLAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAYER"
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_131707132
quote:
2s.gif Op maandag 30 september 2013 13:47 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

"SLAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAYER"
Owja, uiteraard
  Moderator maandag 30 september 2013 @ 13:53:00 #47
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_131707246
quote:
7s.gif Op maandag 30 september 2013 13:48 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]

Owja, uiteraard
Ikzelf ben meer van het heel hard "DINGEN" schreeuwen :Y
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_131708169
quote:
2s.gif Op maandag 30 september 2013 09:30 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Oh jammer, ik had graag een keer naar todaysart gewilt alleen ik vind dat ze een een soort snobby drempel hebben gevoelsmatig...
Dat idee heb ik daar nooit gehad eigenlijk. Probleem nu is meer dat het te 'mainstream' aan het worden is. Dit jaar was bijvoorbeeld het clubprogramma wel heel erg uitgebreid.

Gisteren bij een uitvoering van de Canto Ostinato was weer een voorbeeld hoe het ook kan. Muisstil tijdens het optreden, en na de laatste noot bleef het ook nog even muisstil. :)
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 01:17:30 #49
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_131832496
Blij dat Acid Mothers Temple doorgaans de volumeknop flink open heeft staan, wat een kutvolk liep er vanavond in db's rond zeg }:|
  Moderator vrijdag 4 oktober 2013 @ 08:45:21 #50
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_131834675
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 01:17 schreef Trashcanman het volgende:
Blij dat Acid Mothers Temple doorgaans de volumeknop flink open heeft staan, wat een kutvolk liep er vanavond in db's rond zeg }:|
ja zeldzaam irritant :{ (ik denk dat het echt donderdagavond publiek was, die niet persee voor de bandjes kwam..)

[ Bericht 5% gewijzigd door Bosbeetle op 04-10-2013 08:57:59 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 27 januari 2014 @ 14:53:21 #51
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_136007414
Leuk artikel om te lezen, beetje kritiek op de gang van zaken wat betreft zelfstandige venues in Groot-Brittannië.

quote:
http://thequietus.com/art(...)dependent-music-week

Everyone needs to shut up



No-one paid to listen to you chat to your pals. If you want to chat to your pals when the band is on, go stand in the bar downstairs. What's that? You paid to get in so you can do what you like? You're a moron. Get out. What's that? You're in the opening band and now you want to chat to your pals at the bar while the main support is on, despite telling me, during soundcheck, how much you hate people talking while you're playing? Oh so it's not a library you're in? I know it's not a fucking library but you're talking and I'm trying to listen to the band. And what's that, member of bar staff? You're bored and you just want to stand back there and throw glass bottles into the bin from a few feet away? How about I throw bottles at your head instead? You're in a public place. Keep your damn voice down you selfish prick.
pi_136008856
quote:
7s.gif Op maandag 27 januari 2014 14:53 schreef Darkestrah het volgende:
Leuk artikel om te lezen, beetje kritiek op de gang van zaken wat betreft zelfstandige venues in Groot-Brittannië.

[..]

nee, jij dan!
  zondag 7 september 2014 @ 09:28:36 #53
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_144265040
http://pitchfork.com/news(...)to-shut-the-fuck-up/

en daarbij twee maal het f woord gebruikt :X
  zondag 7 september 2014 @ 09:41:52 #54
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_144265156
quote:
2s.gif Op zondag 7 september 2014 09:28 schreef Beregd het volgende:
http://pitchfork.com/news(...)to-shut-the-fuck-up/

en daarbij twee maal het f woord gebruikt :X
quote:
When a man in the crowd yelled back, "Shut the fuck up!"
Wacht, wat?! :') Hoe durf je zoiets te doen..
  zondag 7 september 2014 @ 09:43:57 #55
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_144265174
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 12:26 schreef donroyco het volgende:
Tijdens Ben Howard, 7 december Paradiso, konden veel mensen hun bek ook niet dicht houden. Ga ergens naar een kroeg om je dagelijkse beslommeringen te bespreken of net dat ene biertje te veel op te drinken...
Vooral bij Ben Howard :{ Dat is vaak rustig en intiem, als je dan gaat lopen kleppen.. Zou ik ook geen zin in hebben nee
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  zondag 7 september 2014 @ 09:58:14 #56
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_144265345
Hier ergerde ik me ook aan


Alex "vraagt" dan om stilte door te sussen, maar genoeg mensen die daar lak aan hebben. Natuurlijk hoort het bij de act.. Maar alsnog
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  zondag 7 september 2014 @ 11:30:21 #57
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_144266602
quote:
1s.gif Op zondag 7 september 2014 09:41 schreef Darkestrah het volgende:

[..]

[..]

Wacht, wat?! :') Hoe durf je zoiets te doen..
Kan ook een "shut the fuck up" naar de rest van het publiek zijn geweest, maar dat meneer Kozelek dat verkeerd interpreteerde.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_153825801
Gisteren bij Mogwai was het ook weer raak hoor. :r Op een gegeven moment zei iemand er nog wat van, maar het enige resultaat was wat geruzie, en mogelijk ook extra provocatie/trollen.

Ga toch gvd naar de pub, kutvolk.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_153827352
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 10:46 schreef LintuxCx het volgende:
Gisteren bij Mogwai was het ook weer raak hoor. :r Op een gegeven moment zei iemand er nog wat van, maar het enige resultaat was wat geruzie, en mogelijk ook extra provocatie/trollen.

Ga toch gvd naar de pub, kutvolk.
Mogwai? Fuck heb ik gemist ;(

Laatst bij Nils Frahm zaten mensen in het voorprogramma te kleppen. Wat van gezegd en ze bleven stil. Tijdens optreden zelf bleef ook iedereen stil gelukkig. Wel klapten ze soms te vroeg maarja...
pi_153844270
laatst bij pokey lafarge speelde hij ook een nummer, intiem, akoestisch. een paar mensen deden 'shhhht' naar wat mensen die stonden te kletsen, en als antwoord daarop ging pokey zelf steeds zachter spelen. toen werd het een ding en gingen meer mensen 'shhht'-en, tot hij zelf op z'n allerzachtst speelde :D - en precies op dat moment moest er iemand keihard niezen. en toen iedereen lachen. inclusief pokey.

dat was wel grappig.

verder stond er wel een flink dronken kleppert achter me, die halverwege een rustig nummer vroeg hoe ik eigenlijk heette. ik antwoordde 'eh, sorry man, ik sta even te luisteren', maar die boodschap kwam niet helemaal aan, want hij vroeg 't toen maar aan z'n andere buurvrouw :')

episch concert, trouwens *O*
pi_153847295
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2015 12:02 schreef Faxie het volgende:
Mogwai? Fuck heb ik gemist ;(
Was in Londen, en ik zie nu pas dat het ook een vrij beperkte tour is (ter ere van hun twintigjarige bestaan). Dus tenzij je er voor zou willen vliegen heb je niks gemist.

(Was wel mooi verder ja!)
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 23:16 schreef NoralyZ het volgende:
verder stond er wel een flink dronken kleppert achter me, die halverwege een rustig nummer vroeg hoe ik eigenlijk heette. ik antwoordde 'eh, sorry man, ik sta even te luisteren', maar die boodschap kwam niet helemaal aan, want hij vroeg 't toen maar aan z'n andere buurvrouw :')
Ergens is dat iig nog weer grappig ja, een dronken malloot die even een opleving heeft, ipv lui die denken dat ze in een pub staan en maar niet ophouden.

Ik vraag me toch af of het zou helpen als artiesten er vaker wat van zouden zeggen..
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  vrijdag 26 juni 2015 @ 08:08:55 #62
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_153848773
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 10:46 schreef LintuxCx het volgende:
Gisteren bij Mogwai was het ook weer raak hoor. :r Op een gegeven moment zei iemand er nog wat van, maar het enige resultaat was wat geruzie, en mogelijk ook extra provocatie/trollen.

Ga toch gvd naar de pub, kutvolk.
Bij mogwai last van publiek?? Haha. Dat is wel heel knap :P
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  vrijdag 26 juni 2015 @ 08:30:24 #64
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_153848884
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2015 12:02 schreef Faxie het volgende:

[..]

Mogwai? Fuck heb ik gemist ;(

Laatst bij Nils Frahm zaten mensen in het voorprogramma te kleppen. Wat van gezegd en ze bleven stil. Tijdens optreden zelf bleef ook iedereen stil gelukkig. Wel klapten ze soms te vroeg maarja...
Je bent wel erg streng. Tijdens het voorprogramma is er toch altijd wat rumoer.
pi_153848894
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 08:30 schreef Beregd het volgende:

[..]

Je bent wel erg streng. Tijdens het voorprogramma is er toch altijd wat rumoer.
Het getuigt van geen enkel fatsoen naar die artiesten en het publiek dat wel graag wil luisteren.
pi_153849807
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 08:13 schreef Norrage het volgende:

[..]

Bij mogwai last van publiek?? Haha. Dat is wel heel knap :P
:D Het was weer hard ja, was blij met mijn oordoppen. Maar Mogwai is niet alleen hard, maar heeft vooral contrasten tussen hard en zacht. Dus tijdens die zachte stukken hoor je het geklep steeds weer.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  Redactie Sport zaterdag 27 juni 2015 @ 01:44:29 #68
274204 crew  Mexicanobakker
pi_153874264
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  zaterdag 27 juni 2015 @ 07:46:57 #69
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_153875840
Op en festival is dat natuurlijk wel een beetje normaal, dan weet je als artiest dat niet iedereen voor jou komt, maar veel mensen ook gewoon komen voor andere bands, voor de sfeer, omdat ze elk jaar gaan. De meeste artiesten passen hun set dan ook aan. Maar ik heb al vaker gemerkt dat te intieme muziek soms niet werkt op een festivalweide (bvb Emiliana Torrini, Ray Lamontagne).

Het komt natuurlijk ook omdat die limiet van 100 dB wel laag is om een hele festivalweide te overstemmen.
  zaterdag 27 juni 2015 @ 08:57:34 #70
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_153876150
Blijf dan lekker op de camping.
pi_153876546
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 08:57 schreef Darkestrah het volgende:
Blijf dan lekker op de camping.
Dat ja.

Het heeft ook wel veel te maken met het soort festival...
  zaterdag 27 juni 2015 @ 09:54:21 #72
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_153876631
Op een festival loopt vaak en paar duizend (of tienduizenden) man rond, dan kun je toch niet verwachten dat ze allemaal gaan zwijgen, tijdens alle optredens. Da's toch een heel ander verhaal dan een zaaloptreden.
  zaterdag 27 juni 2015 @ 09:57:41 #73
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_153876666
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 09:54 schreef Beregd het volgende:
Op een festival loopt vaak en paar duizend (of tienduizenden) man rond, dan kun je toch niet verwachten dat ze allemaal gaan zwijgen, tijdens alle optredens. Da's toch een heel ander verhaal dan een zaaloptreden.
Je hoeft die tent of die zaal toch niet in te gaan?
Als je je klep niet kan houden, blijf dan lekker buiten staan...
pi_153876699
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 09:54 schreef Beregd het volgende:
Op een festival loopt vaak en paar duizend (of tienduizenden) man rond, dan kun je toch niet verwachten dat ze allemaal gaan zwijgen, tijdens alle optredens. Da's toch een heel ander verhaal dan een zaaloptreden.
Een festival hoeft niet perse een stel tenten op een veld te zijn.

Verder wat MadMaster zegt.
  Moderator zaterdag 27 juni 2015 @ 13:03:40 #75
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_153879279
Het is nog erger als het publiek commentaar heeft op de band... op roadburn speelde anathema materiaal van al hun albums van nieuw naar oud. Het merendeel van het publiek kwam duidelijk voor het oude materiaal maar om dan bij de eerste tien nummers de hele tijd te zeggen "nou nou dit is niet wat het geweest is hoor, jezus wat een slappe hap, etc etc...." Je weet gewoon wat ze gaan spelen en dan nog commentaar hebben, wordt het niet leuker op. Wel briljant concert verder :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zaterdag 27 juni 2015 @ 14:15:04 #76
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_153880485
Of omgekeerd, zo van die mensen die na elk nummer moeten zeggen hoe geweldig fantastisch het wel is. Zo vervelend. Analyses zijn voor achteraf, punt.
pi_153880740
Nog een bijkomend nadeel van pratende mensen, is als twee van die mensen precies voor je staan en zich constant naar elkaar toe buigen om wat te zeggen en daarbij jouw zicht op het podium wegnemen.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  zaterdag 27 juni 2015 @ 14:51:45 #78
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_153881186
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 14:28 schreef Felixa het volgende:
Nog een bijkomend nadeel van pratende mensen, is als twee van die mensen precies voor je staan en zich constant naar elkaar toe buigen om wat te zeggen en daarbij jouw zicht op het podium wegnemen.
Ik ben lang genoeg om daar niet echt last van te hebben. Sowieso lijkt me bijvoorbeeld 1.60m en concertganger zijn een erg nare combinatie.
pi_153881529
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 14:51 schreef Darkestrah het volgende:

[..]

Ik ben lang genoeg om daar niet echt last van te hebben. Sowieso lijkt me bijvoorbeeld 1.60m en concertganger zijn een erg nare combinatie.
Ik ben 1.80 maar ook al zijn mensen iets korter, dan nog blokkeren ze mijn uitzicht tijdens hun gebabbel. :{
Maar 1.60 lijkt me ook echt niks nee tijdens een concert.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  zondag 28 juni 2015 @ 23:53:22 #80
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_162969442
http://www.parool.nl/kuns(...)-te-houden~a4317842/

Artikel meent dat het "Dutch Disease" genoemd wordt. Kan ik me eigenlijk niet voorstellen, heb er iig in Ierland en GB ook enorm veel last van altijd. :r

Zet toch gewoon die STFU borden neer overal. :{
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_162969603
Ik heb altijd last van "The Mediterranean Disease".

Voorpikkende Italianen en Spanjaarden.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_162971281
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 10:22 schreef CoExist het volgende:
Ik heb altijd last van "The Mediterranean Disease".

Voorpikkende Italianen en Spanjaarden.
Scheelt dat je daar hopelijk overheen kunt kijken? :+
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_162972681
Zaterdag kwam er steeds iemand voor me staan met een ENORM hoofd... Dat was irritant.
Verplaatste ik me, kwam hij weer voor me staan, en dat tot 4 keer toe :').
Dat is ook bijna net zo irritant als pratende mensen.
  maandag 13 juni 2016 @ 12:55:19 #85
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_162973356
quote:
13s.gif Op maandag 13 juni 2016 12:26 schreef Orbeatle het volgende:
Zaterdag kwam er steeds iemand voor me staan met een ENORM hoofd... Dat was irritant.
Verplaatste ik me, kwam hij weer voor me staan, en dat tot 4 keer toe :').
Dat is ook bijna net zo irritant als pratende mensen.
Ik snap dat het irritant was, maar ik moet ik hier toch om lachen :D
nee, jij dan!
pi_162977309
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 12:55 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Ik snap dat het irritant was, maar ik moet ik hier toch om lachen :D
Haha snap ik wel hoor ;).
Uiteindelijk kon ik er zaterdag ook wel om lachen hoor. Er was ook bier enzo, dan ben ik niet zo snel gefrustreerd :P.
pi_162978445
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 10:15 schreef LintuxCx het volgende:
http://www.parool.nl/kuns(...)-te-houden~a4317842/

Artikel meent dat het "Dutch Disease" genoemd wordt. Kan ik me eigenlijk niet voorstellen, heb er iig in Ierland en GB ook enorm veel last van altijd. :r

Zet toch gewoon die STFU borden neer overal. :{
Mwah, ik vind het ook een Dutch Disease hoor....tsja, dat je in de UK/ierland ook wat luidruchtigheid hebt is logisch en naar mijn mening minder erg. Is ook irritant, maar is tenminste nog gericht naar de band. In Nederland kwebbelt alles en iedereen er gewoon doorheen en zijn ze niet geinteresseerd. En is niet alleen met muziek. Borrelcultuur :r
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_162979906
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 10:15 schreef LintuxCx het volgende:
http://www.parool.nl/kuns(...)-te-houden~a4317842/

Artikel meent dat het "Dutch Disease" genoemd wordt. Kan ik me eigenlijk niet voorstellen, heb er iig in Ierland en GB ook enorm veel last van altijd. :r

Zet toch gewoon die STFU borden neer overal. :{
Zalen zijn kennelijk bang om "betuttelend" over te komen; ook zo'n typisch Nederlands modewoord. Als je een ander aanspreekt op zijn (storende) gedrag is dat meteen betutteling. Dat terwijl diegene gewoon om een heel legitieme reden wordt aangesproken, namelijk het verstoren van een concert en het verzieken van andermans plezier.

Maar in Nederland is er een omvangrijke groep mensen die, zoals dat heet, wars is van betutteling. Alles moet mogen, alles moet kunnen. Met uiteraard hun eigenbelang voorop. Dat anderen ook een belang hebben doet er niet toe. Die ander past zich maar aan en gaat maar thuis naar de muziek luisteren.

Concertzalen moeten af van hun vrees voor betutteling. Ze moeten het belang van de betalende bezoekers voorop gaan stellen. Mensen betalen grof geld voor concertkaartjes, dus dan mag je verwachten dat de zaal iets onderneemt tegen storende factoren. Het beste zou zijn wanneer de concertzalen een gezamenlijke campagne starten.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 13-06-2016 17:23:11 ]
pi_162979962
Mijn indruk is dat het wel wat beter is geworden de afgelopen jaren. Ik ga ongeveer 1-2x per maand naar een concert dus heel groot is de "steekproef" niet, meer mensen die dit herkennen of heb ik toevallig gewoon mazzel gehad qua concerten?

quote:
7s.gif Op maandag 13 juni 2016 16:21 schreef Norrage het volgende:

[..]

Mwah, ik vind het ook een Dutch Disease hoor....tsja, dat je in de UK/ierland ook wat luidruchtigheid hebt is logisch en naar mijn mening minder erg. Is ook irritant, maar is tenminste nog gericht naar de band. In Nederland kwebbelt alles en iedereen er gewoon doorheen en zijn ze niet geinteresseerd. En is niet alleen met muziek. Borrelcultuur :r
Ik kan niet voor de hele wereld praten, maar in Spanje en Portugal heb ik ook genoeg concerten meegemaakt met kwebbelpubliek.
  maandag 13 juni 2016 @ 17:48:19 #90
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_162980411
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 10:15 schreef LintuxCx het volgende:
http://www.parool.nl/kuns(...)-te-houden~a4317842/

Artikel meent dat het "Dutch Disease" genoemd wordt. Kan ik me eigenlijk niet voorstellen, heb er iig in Ierland en GB ook enorm veel last van altijd. :r

Zet toch gewoon die STFU borden neer overal. :{
Ik had gelukkig juist bij Radiohead geen last van gelul waar ik stond, een verademing!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_162980643
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 11:29 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Scheelt dat je daar hopelijk overheen kunt kijken? :+
Lukt inderdaad wel met m'n 1.88m.
Alleen ik vind ze gewoon irritant.

Zoals bij U2 stond ik rond 07.00 uur bij de Ziggodome. Lekker gezellig met je kornuiten en andere fans kletsen. Iedereen een volgnummer op zijn hand met een checklist. Security werkt goed mee. Over betutteling gesproken eigenlijk. :)

Maar dan halverwege de middag stappen effe doodleuk 8 Spanjolen in de "inner circle". Geen volgnummer, opeens geen Engels meer verstaan.
Het werd bijna een handgemeen. Ik heb ze er uiteindelijk uitgeflikkerd met al hun spullen.
En dan eenmaal in de zaal staan die kleine vurige grietjes je smekend aan te kijken of ze voor je mogen staan om effe het hele concert met een Spaanse vlag en smartphone voor je kop te zwaaien... Dan is mijn gunfactor echt weg hoor.

Vrijdag 24 juli naar Coldplay. Ik heb veldtickets, ben erg benieuwd naar al dat gelul.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_162981060
quote:
1s.gif Op maandag 13 juni 2016 17:59 schreef CoExist het volgende:

[..]

Lukt inderdaad wel met m'n 1.88m.
Alleen ik vind ze gewoon irritant.

Zoals bij U2 stond ik rond 07.00 uur bij de Ziggodome. Lekker gezellig met je kornuiten en andere fans kletsen. Iedereen een volgnummer op zijn hand met een checklist. Security werkt goed mee. Over betutteling gesproken eigenlijk. :)

Maar dan halverwege de middag stappen effe doodleuk 8 Spanjolen in de "inner circle". Geen volgnummer, opeens geen Engels meer verstaan.
Het werd bijna een handgemeen. Ik heb ze er uiteindelijk uitgeflikkerd met al hun spullen.
En dan eenmaal in de zaal staan die kleine vurige grietjes je smekend aan te kijken of ze voor je mogen staan om effe het hele concert met een Spaanse vlag en smartphone voor je kop te zwaaien... Dan is mijn gunfactor echt weg hoor.

Vrijdag 24 juli naar Coldplay. Ik heb veldtickets, ben erg benieuwd naar al dat gelul.
Wie gaat er dan ook naar Coldplay? :+
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_162981579
quote:
1s.gif Op maandag 13 juni 2016 18:18 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Wie gaat er dan ook naar Coldplay? :+
Ik met vrinden. Effe bijkletsen snap je. ;)
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  maandag 13 juni 2016 @ 19:37:43 #94
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_162983906
Als je autistisch in de muziek wilt opgaan, zet je thuis maar een cd op, koptelefoon erbij, huppatee. :{w
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_162995538
quote:
2s.gif Op maandag 13 juni 2016 19:37 schreef Ringo het volgende:
Als je autistisch in de muziek wilt opgaan, zet je thuis maar een cd op, koptelefoon erbij, huppatee. :{w
Laat ik voor de grap eens aannemen dat je niet aan het trollen bent. Kun je me dan uitleggen hoe je avond ¤50 of vaak zat meer waard is met live muziek waar je toch niet echt naar luistert?
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_162995572
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 17:21 schreef Elfletterig het volgende:
Concertzalen moeten af van hun vrees voor betutteling. Ze moeten het belang van de betalende bezoekers voorop gaan stellen. Mensen betalen grof geld voor concertkaartjes, dus dan mag je verwachten dat de zaal iets onderneemt tegen storende factoren. Het beste zou zijn wanneer de concertzalen een gezamenlijke campagne starten.
Prima plan. Zouden ze bang zijn om de blaters af te schrikken en zo inkomsten mis te lopen? Zeker bij de populairdere concerten zjin er voor hun zo drie anderen die de tickets kopen.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  dinsdag 14 juni 2016 @ 19:32:24 #97
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_163013238
quote:
11s.gif Op maandag 13 juni 2016 17:48 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik had gelukkig juist bij Radiohead geen last van gelul waar ik stond, een verademing!
same here. Maar het fenomeen teveel (luid) gelul is we storend soms.
pi_163023093
Ze hebben misschien iets te vertellen terwijl ze toch van het concert genieten op hun manier?! Over sinterklaas ofzo...je weet het niet.

Ik hou verder mijn bek maar weer en luister nog wat muziek. ^O^

8} 8} <O) 8} 8}
pi_174182756
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 10:15 schreef LintuxCx het volgende:
Zet toch gewoon die STFU borden neer overal. :{
Ha, die borden bestaan dus ook al, soort van: https://nos.nl/op3/artike(...)oncertbezoekers.html
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  woensdag 4 oktober 2017 @ 11:01:13 #100
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_174184270
Mooie kick!

Ik vind dit echt een janktopic. Als er zelfs wordt gezegd dat je tijdens de support act stil moet zijn :') koop daar toch geen kaartje voor? Ik praat vaak genoeg tijdens concerten, juist ook bij artiesten die ik heeeeuuull vet vind. Meer omdat ik dan mijn ervaring wil delen met anderen.

Moet altijd lachen om die shh'ers. Kutsnobs :')
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_174184458
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 11:01 schreef Bugno het volgende:
Mooie kick!

Ik vind dit echt een janktopic. Als er zelfs wordt gezegd dat je tijdens de support act stil moet zijn :') koop daar toch geen kaartje voor? Ik praat vaak genoeg tijdens concerten, juist ook bij artiesten die ik heeeeuuull vet vind. Meer omdat ik dan mijn ervaring wil delen met anderen.

Moet altijd lachen om die shh'ers. Kutsnobs :')
Als jij het maar naar je zin hebt toch? :*
  woensdag 4 oktober 2017 @ 11:16:59 #102
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_174184526
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 11:12 schreef Faxie het volgende:

[..]

Als jij het maar naar je zin hebt toch? :*
Ik heb het niet naar mijn zin als ik 2 uur lang mn mond moet houden. En nu? Welke concertganger heeft meer recht op een fijne avond?
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_174184659
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 11:16 schreef Bugno het volgende:

[..]

Ik heb het niet naar mijn zin als ik 2 uur lang mn mond moet houden. En nu? Welke concertganger heeft meer recht op een fijne avond?
Degene die niet voor overlast bij de ander zorgt
pi_174184700
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 11:16 schreef Bugno het volgende:

[..]

Ik heb het niet naar mijn zin als ik 2 uur lang mn mond moet houden. En nu? Welke concertganger heeft meer recht op een fijne avond?
Je mag best praten bij een concert, zeker als het, zoals je zelf zegt, over het concert gaat. Maar je wilt wel de muziek kunnen horen toch? Dus wees gewoon respectvol, dan vindt iedereen dat goed :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  woensdag 4 oktober 2017 @ 11:31:59 #105
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_174184821
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 11:16 schreef Bugno het volgende:

[..]

Ik heb het niet naar mijn zin als ik 2 uur lang mn mond moet houden. En nu? Welke concertganger heeft meer recht op een fijne avond?
Degenen die anderen geen last bezorgen. Als je te asociaal bent om je kop te houden "omdat je het anders niet naar je zin hebt", moet je lekker naar een andere activiteit gaan waar je je mondje niet hoeft te houden.

Je gaat toch ook niet in de sportschool staan barbecueën omdat je het anders niet naar je zin hebt?
  woensdag 4 oktober 2017 @ 11:36:51 #106
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_174184890
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 11:24 schreef Faxie het volgende:

[..]

Degene die niet voor overlast bij de ander zorgt
Jij zorgt bij mij voor overlast als je gaat ssh'en en mij beperkt.
quote:
7s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 11:26 schreef Norrage het volgende:

[..]

Je mag best praten bij een concert, zeker als het, zoals je zelf zegt, over het concert gaat. Maar je wilt wel de muziek kunnen horen toch? Dus wees gewoon respectvol, dan vindt iedereen dat goed :)
Hier kan ik mij in vinden

quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 11:31 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Degenen die anderen geen last bezorgen. Als je te asociaal bent om je kop te houden "omdat je het anders niet naar je zin hebt", moet je lekker naar een andere activiteit gaan waar je je mondje niet hoeft te houden.

Je gaat toch ook niet in de sportschool staan barbecueën omdat je het anders niet naar je zin hebt?
Mooie hyperbool. Je lijkt me ook gigantisch gezellig.
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_174184933
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 11:36 schreef Bugno het volgende:

[..]

Jij zorgt bij mij voor overlast als je gaat ssh'en en mij beperkt.

[..]

Hier kan ik mij in vinden

[..]

Mooie hyperbool. Je lijkt me ook gigantisch gezellig.
Leuke trol hoor.
  woensdag 4 oktober 2017 @ 12:02:35 #108
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_174185369
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 11:24 schreef Faxie het volgende:
Degene die niet voor overlast bij de ander zorgt
Overlast zit in je hoofd, knul.
Tegenwoordig ervaren mensen al overlast wanneer ze op een openbare plee de scheten van hun buurman horen. :').
Voor alle klagers zeg ik: leve Spotify. :W
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_174185515
Maar Ringo, wat vind je van mensen die zitten te praten over andere dingen dan concert? Als een soort van vrijdagmiddagborrel? Volgens mij is dat ook de grootste ergernis in dit topic. Ik zie niemand klagen over praters die het hebben over "dit nummer is vet" ofzo.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_174185521
quote:
7s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 12:02 schreef Ringo het volgende:

[..]

Overlast zit in je hoofd, knul.
Tegenwoordig ervaren mensen al overlast wanneer ze op een openbare plee de scheten van hun buurman horen. :').
Voor alle klagers zeg ik: leve Spotify. :W
Kwestie van tijd dat je naast de verkeerde staat. Karma doet z'n werk wel, knul.
  woensdag 4 oktober 2017 @ 12:13:58 #111
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_174185666
quote:
7s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 12:08 schreef Norrage het volgende:
Maar Ringo, wat vind je van mensen die zitten te praten over andere dingen dan concert? Als een soort van vrijdagmiddagborrel? Volgens mij is dat ook de grootste ergernis in dit topic. Ik zie niemand klagen over praters die het hebben over "dit nummer is vet" ofzo.
Ik vind het eigenlijk vooral irritant dat tijdens concerten de muziek vaak zo hard staat, je kunt elkaar amper verstaan.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_174185751
't Is wel goed. De trollen hebben het topic weer gekaapt :')
  woensdag 4 oktober 2017 @ 12:19:19 #113
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_174185834
quote:
7s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 12:08 schreef Norrage het volgende:
Maar Ringo, wat vind je van mensen die zitten te praten over andere dingen dan concert? Als een soort van vrijdagmiddagborrel? Volgens mij is dat ook de grootste ergernis in dit topic. Ik zie niemand klagen over praters die het hebben over "dit nummer is vet" ofzo.
Dit is het. Niemand stoort zich hier volgens mij aan even zeggen dat iets mooi of geniaal is. Of zelfs ff vragen of er straks nog een patatje gescoord gaat worden of waar Annelies nu ineens is. Het gaat om figuren die zich niet eens een uurtje in kunnen houden om te vertellen wat ze nu weer beleefd hebben met tante Ans en haar gordijnen, complete gesprekken.
pi_174202719
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 11:01 schreef Bugno het volgende:
Mooie kick!

Ik vind dit echt een janktopic. Als er zelfs wordt gezegd dat je tijdens de support act stil moet zijn :') koop daar toch geen kaartje voor? Ik praat vaak genoeg tijdens concerten, juist ook bij artiesten die ik heeeeuuull vet vind. Meer omdat ik dan mijn ervaring wil delen met anderen.

Moet altijd lachen om die shh'ers. Kutsnobs :')
Ik zou ook liegen als ik zeg dat ik ~twee uur lang met mijn mond dicht/stil bij elk concert sta. Maar de irritatie gaat (iig bij mij) om mensen die er echt gewoon bij staan alsof ze in de pub staan.

[edit] Shit, weer eens pagina 3 gemist met m'n spuit elf :')
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_176912311
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  Moderator vrijdag 2 februari 2018 @ 20:43:34 #116
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_176912462
Ja tof gevonden O+
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_176915902
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 11:36 schreef Bugno het volgende:

[..]

Jij zorgt bij mij voor overlast als je gaat ssh'en en mij beperkt.

[..]

Hier kan ik mij in vinden

[..]

Mooie hyperbool. Je lijkt me ook gigantisch gezellig.
Blijf lekker thuis en zet Spotify aan, sneu figuur
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
  vrijdag 2 februari 2018 @ 22:55:36 #118
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_176915953
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 22:53 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

Blijf lekker thuis en zet Spotify aan, sneu figuur
Zo, is weer iemand mad.
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
  vrijdag 2 februari 2018 @ 22:56:00 #119
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_176915965
Kwestie van tijd voordat mensen lul-niet-lolly's uit gaan delen in de kantoortuin. _O_
pi_176916182
quote:
Ja is dit echt een Nederlands probleem? Ik ben ook wel eens naar rustige concerten in Frankrijk, Italie en Portugal geweest en merkte niet echt verschil, ook daar werd er (soms) doorheen geluld.

Verder is het natuurlijk bloedirritant dat geouwehoer maar ik betwijfel of dit soort passief agressieve initiatieven helpen, net als de wat cryptische briefjes als "denk om de buren".

Als het in mijn nabijheid gebeurt zeg ik er meestal wat van en dan is het eigenlijk altijd wel klaar. Werkt natuurlijk niet als ze verder staan, maar goed dan moeten degene die daar in de buurt ervan staan maar wat zeggen.
  zondag 4 februari 2018 @ 20:13:27 #121
276646 -Kadesh-
The Protectors of the Garden
pi_176956162
Als mensen boven de muziek uit hoorbaar zijn als ze praten staat de muziek duidelijk te zacht.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
  zondag 4 februari 2018 @ 20:28:48 #122
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_176956594
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 20:13 schreef -Kadesh- het volgende:
Als mensen boven de muziek uit hoorbaar zijn als ze praten staat de muziek duidelijk te zacht.
En bij sommige concerten werkt de band met dynamiek in volume.
  vrijdag 9 februari 2018 @ 01:12:28 #123
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_177047944
Nieuw in dit topic. Maar terrecht punt (ook in de bios overigens)
Was laatst bij een concert van Myrkur. Accoustische folk tour. Stonden een paar gasten achter me continue te lachen en te klagen dat ze geen metal nummers aan het spelen was.
Ga dan weg...

[ Bericht 3% gewijzigd door Zeitgeist op 09-02-2018 01:19:45 ]
The Light Is Leaving Us All
  vrijdag 9 februari 2018 @ 08:25:36 #124
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_177049057
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 01:12 schreef Zeitgeist het volgende:
Nieuw in dit topic. Maar terrecht punt (ook in de bios overigens)
Was laatst bij een concert van Myrkur. Accoustische folk tour. Stonden een paar gasten achter me continue te lachen en te klagen dat ze geen metal nummers aan het spelen was.
Ga dan weg...
Of lees je even in inderdaad, was anders zelf ook gegaan, maar de beschrijving zei heel duidelijk dat het een akoestisch concert ging worden.
nee, jij dan!
  vrijdag 9 februari 2018 @ 08:48:25 #125
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_177049290
Is die herriemakerij echt zoveel erger dan vroegâh of hebben we met z'n allen gewoon veel te veel respect ontwikkeld voor de kudde voortploeterende artiesten?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 9 februari 2018 @ 09:54:10 #126
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_177050198
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 08:48 schreef Ringo het volgende:
Is die herriemakerij echt zoveel erger dan vroegâh of hebben we met z'n allen gewoon veel te veel respect ontwikkeld voor de kudde voortploeterende artiesten?
ik merk zelf niet dat het erger wordt eigenlijk. Het gebeurt gewoon sporadisch, en dat is wel irritant. Maar het overgrote deel waar ik jaarlijks naar toe ga (en dat zijn er toch wel wat :@ ) is het eigenlijk helemaal prima :Y

Maar goed, zo vaak ga ik ook niet naar van die intieme concertjes, het meeste is toch gewoon een bak herrie :P
nee, jij dan!
  maandag 12 februari 2018 @ 16:00:44 #127
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_177132794
Ah blijkbaar heb ik mij hier dus zelf ook schuldig aan gemaakt. Afgelopen weekend kreeg ik te horen of ik mijn bek wel even dicht wilde houden. Ik was toen een praatje aan het maken met vrienden en had niet door dat dit dus vrij hard overkwam :@ :X Geheel terecht dus :Y

Leuk detail: de beste man liep nog geen 5 minuten daarna de zaal uit, want toen kon ie pas horen dat het vrij ruk was waarschijnlijk :P Ik volgde niet veel later
nee, jij dan!
  maandag 12 februari 2018 @ 16:15:30 #128
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_177133116
Ik heb een bootleg van Muse waar het echt geniaal is wat je hoort. Fans worden helemaal gek :D Maar is niet echt praten maar meer enthousiasme. Kan ook heel tof zijn _O_
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
  maandag 12 februari 2018 @ 16:30:43 #129
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_177133372
Soundsystem op standje Q-Base dan heb je geen last meer van gepraat.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  Moderator maandag 12 februari 2018 @ 16:44:58 #130
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_177133648
quote:
11s.gif Op maandag 12 februari 2018 16:00 schreef Gehenna het volgende:
Ah blijkbaar heb ik mij hier dus zelf ook schuldig aan gemaakt. Afgelopen weekend kreeg ik te horen of ik mijn bek wel even dicht wilde houden. Ik was toen een praatje aan het maken met vrienden en had niet door dat dit dus vrij hard overkwam :@ :X Geheel terecht dus :Y

Leuk detail: de beste man liep nog geen 5 minuten daarna de zaal uit, want toen kon ie pas horen dat het vrij ruk was waarschijnlijk :P Ik volgde niet veel later
Ik was net weg de lul niet lollies aan het halen. Die waren dus net te laat... ;)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 12 februari 2018 @ 17:04:51 #131
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_177134007
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2018 16:44 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik was net weg de lul niet lollies aan het halen. Die waren dus net te laat... ;)
Hahaha


Jij en ik mogen volgens mij ook niet oordelen.
  Moderator maandag 12 februari 2018 @ 17:05:44 #132
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_177134017
quote:
9s.gif Op maandag 12 februari 2018 17:04 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Hahaha
[ afbeelding ]

Jij en ik mogen volgens mij ook niet oordelen.
Zeker niet...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 12 februari 2018 @ 17:30:17 #133
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_177134313
quote:
14s.gif Op maandag 12 februari 2018 16:30 schreef fathank het volgende:
Soundsystem op standje Q-Base dan heb je geen last meer van gepraat.
Of trommelvliezen :P
  maandag 12 februari 2018 @ 17:36:34 #134
80382 manny
30 is best veel
pi_177134420
dader meldt zich. ik sta altijd achteraan beetje aan de bar-zijde van de gouden driehoek bar - wc - concertzaal. en mijn gedachte was: als je wil luisteren download het dan, of koop iets. Een concert is een event met pilsjes en gezelligheid

Maar goed, ik lees nu dit topic. Dus ik moet m'n beleid gaan aanpassen, geen zin om voor anderen een leuke avond te verzieken.

Toch even: bij metal, club, techno, etc, ect mag ik wel praten toch ? en tussen de nummers door ?
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  maandag 12 februari 2018 @ 17:43:31 #135
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_177134540
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 17:36 schreef manny het volgende:
dader meldt zich. ik sta altijd achteraan beetje aan de bar-zijde van de gouden driehoek bar - wc - concertzaal. en mijn gedachte was: als je wil luisteren download het dan, of koop iets. Een concert is een event met pilsjes en gezelligheid

Maar goed, ik lees nu dit topic. Dus ik moet m'n beleid gaan aanpassen, geen zin om voor anderen een leuke avond te verzieken.

Toch even: bij metal, club, techno, etc, ect mag ik wel praten toch ? en tussen de nummers door ?
Het hangt er een beetje vanaf inderdaad. Iets zeggen tussen nummers door en dergelijke zal niemand erg vinden, en als je tijdens een metal show er continu doorheen praat, succes met je stembanden de volgende dag. :D

Maar het is ook wel bloedirritant als er iemand continu doorheen lult als er erg mooie en integere muziek wordt gespeeld die toch wel de aandacht vraagt.

Jij zegt, als je wilt luisteren koop dan de cd, maar aan de andere kant, als je continu wilt lullen ga dan gewoon naar de kroeg. Er is natuurlijk een wel een middenweg en de meeste mensen weten die ook wel te vinden, het is ook weer niet zo frequent dat ik me stoor aan mensen die er doorheen lullen. Maar ik ga dan ook vaak naar metal.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  maandag 12 februari 2018 @ 19:45:03 #136
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_177137043
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 17:43 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Maar het is ook wel bloedirritant als er iemand continu doorheen lult als er erg mooie en integere muziek wordt gespeeld die toch wel de aandacht vraagt.
Ik had gezondigd bij ambient :X :X :X :R
nee, jij dan!
  maandag 12 februari 2018 @ 19:46:09 #137
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_177137084
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 17:36 schreef manny het volgende:
Toch even: bij metal, club, techno, etc, ect mag ik wel praten toch ? en tussen de nummers door ?
Ik heb inderdaad bij een Metal concert nog nooit iemand 'sssst' horen zeggen :D _O-
nee, jij dan!
  maandag 12 februari 2018 @ 19:46:12 #138
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_177137086
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 19:45 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Ik had gezondigd bij ambient :X :X :X :R
:{w
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  maandag 12 februari 2018 @ 19:50:31 #139
80382 manny
30 is best veel
pi_177137197
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 19:46 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Ik heb inderdaad bij een Metal concert nog nooit iemand 'sssst' horen zeggen :D _O-
in seasons in the abbys zit wel een rustige passage overigens. maar dan mag je best wat zeggen inderdaad.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_177137747
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 19:46 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Ik heb inderdaad bij een Metal concert nog nooit iemand 'sssst' horen zeggen :D _O-
Een keer gevraagd bij Rammstein of die kwekker doorhad dat het concert was begonnen......
Die stond dus met zijn rug naar het podium, vrijwel vooraan. Het slachtoffer was blij.
Maar sst had hij waarschijnlijk niet eens gehoord :D
  dinsdag 13 februari 2018 @ 00:09:05 #141
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_177142420
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 01:12 schreef Zeitgeist het volgende:
Nieuw in dit topic. Maar terrecht punt (ook in de bios overigens)
Was laatst bij een concert van Myrkur. Accoustische folk tour. Stonden een paar gasten achter me continue te lachen en te klagen dat ze geen metal nummers aan het spelen was.
Ga dan weg...
Godver, heb ik haar gemist :( Vond haar geweldig op WGT vorig jaar :Y
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  dinsdag 13 februari 2018 @ 09:37:07 #142
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_177145390
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 20:21 schreef Oceanonix het volgende:

[..]

Een keer gevraagd bij Rammstein of die kwekker doorhad dat het concert was begonnen......
Die stond dus met zijn rug naar het podium, vrijwel vooraan. Het slachtoffer was blij.
Maar sst had hij waarschijnlijk niet eens gehoord :D
_O- Serieus hoe krijg je dat voor elkaar, dát niet doorhebben. Achter je staat de band te rammen inclusief vuurwerkshow, Till zingt en brult een octaaf lager dan God en heeft een dildo van een meter waarmee ie rondstapt.

"Oh oeps, helemaal gemist!"
  dinsdag 13 februari 2018 @ 23:37:16 #143
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_177168528
quote:
11s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 00:09 schreef Elegy het volgende:

[..]

Godver, heb ik haar gemist :( Vond haar geweldig op WGT vorig jaar :Y
Was in Tivoli :) Ze was erg goed. Wel een beetje kort. En ook erg mooie achter/voorgrond zangeressen :@
The Light Is Leaving Us All
  Moderator woensdag 14 februari 2018 @ 09:09:22 #144
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_177171695
quote:
9s.gif Op maandag 12 februari 2018 17:04 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Hahaha
[ afbeelding ]

Jij en ik mogen volgens mij ook niet oordelen.
Het waren wel lekkere lollies trouwens chup-a-chups appel :9
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_177171748
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 17:36 schreef manny het volgende:
dader meldt zich. ik sta altijd achteraan beetje aan de bar-zijde van de gouden driehoek bar - wc - concertzaal. en mijn gedachte was: als je wil luisteren download het dan, of koop iets. Een concert is een event met pilsjes en gezelligheid

Maar goed, ik lees nu dit topic. Dus ik moet m'n beleid gaan aanpassen, geen zin om voor anderen een leuke avond te verzieken.

Toch even: bij metal, club, techno, etc, ect mag ik wel praten toch ? en tussen de nummers door ?
Voor de gezelligheid ga je naar de kroeg. Voor muziek ga je naar een concert. Het is niet heel moeilijk.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_177172970
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 09:16 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Voor de gezelligheid ga je naar de kroeg. Voor muziek ga je naar een concert. Het is niet heel moeilijk.
En als er in een kroeg een bandje staat? :X
nee, jij dan!
  Moderator woensdag 14 februari 2018 @ 10:44:40 #147
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_177173126
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 09:16 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Voor de gezelligheid ga je naar de kroeg. Voor muziek ga je naar een concert. Het is niet heel moeilijk.
:@ ik ga ook zeker voor de gezelligheid naar een concert... zou toch wat zijn als je bij muziek alleen maar bloedserieus mag luisteren...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 14 februari 2018 @ 12:10:35 #148
80382 manny
30 is best veel
pi_177175061
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 09:16 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Voor de gezelligheid ga je naar de kroeg. Voor muziek ga je naar een concert. Het is niet heel moeilijk.
ik respecteer je mening, maar deel hem niet. een concert mag zeker ook gezellig zijn
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_177175438
quote:
10s.gif Op woensdag 14 februari 2018 10:33 schreef Gehenna het volgende:
En als er in een kroeg een bandje staat? :X
Dan neem je het risico dat er allemaal figuren doorheen blaten.
quote:
2s.gif Op woensdag 14 februari 2018 10:44 schreef Bosbeetle het volgende:
:@ ik ga ook zeker voor de gezelligheid naar een concert... zou toch wat zijn als je bij muziek alleen maar bloedserieus mag luisteren...
Bloedserieus is iets anders als genieten van het live optreden van een artiest.
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 12:10 schreef manny het volgende:
ik respecteer je mening, maar deel hem niet. een concert mag zeker ook gezellig zijn
Het soort gezellig van door elkaar heen keuvelen zodat andere niet kunnen genieten van een artiest waar ze misschien al jaren op wachten om eindelijk eens te kunnen zien en live horen, is niet het soort gezellig dat thuishoort bij een concert.
Ik hou ook van een drankje en lekker ouwehoeren, maar een concert is daar niet de plek voor.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_177176472
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 12:19 schreef truthortruth het volgende:

Het soort gezellig van door elkaar heen keuvelen zodat andere niet kunnen genieten van een artiest waar ze misschien al jaren op wachten om eindelijk eens te kunnen zien en live horen, is niet het soort gezellig dat thuishoort bij een concert.
Ik hou ook van een drankje en lekker ouwehoeren, maar een concert is daar niet de plek voor.
Ben ik grotendeels wel met je eens, maar toch, bij sommige concerten (techno, metal etc..) kan het imho prima :Y
nee, jij dan!
pi_177177559
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 12:53 schreef Gehenna het volgende:
Ben ik grotendeels wel met je eens, maar toch, bij sommige concerten (techno, metal etc..) kan het imho prima :Y
Haha, ja. En bij de toppers kan ik me ook nog wel voorstellen dat het anders gaat. Maar dat zijn niet de concerten die ik bedoel of waar ik heen ga :P
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_177183463
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 09:16 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Voor de gezelligheid ga je naar de kroeg. Voor muziek ga je naar een concert. Het is niet heel moeilijk.
De meeste bands die ik kijk staan meestal toch gewoon in een bar/kroeg, maargoed dat is dan wel weer hard genoeg dat een biertje bestellen tijdens de set al een uitdaging is. :')
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  vrijdag 16 februari 2018 @ 20:03:04 #153
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_177238572
Gisteren stond ik in een bar een band te kijken die vroeger black metal maakten maar al een paar jaar overgestapt zijn op folk. Dus die zitten daar met z'n 3en mooie liedjes te spelen, staat er een meisje keihard doorheen te schreeuwen tegen een vriend om uit te leggen waarom die band nu folk maakt en wat voor fans dat nu aantrekt.

En dat allemaal zo hard dat de band zelf kon meeluisteren naar de uitleg. :')
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  donderdag 1 maart 2018 @ 21:59:38 #154
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_177538161
Nou, ik zit nu bij Cross Linx te wachten op Hooverphonic met orkest. Hoop dat men hun muil kan houden >:)
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_177538907
Een vriendin waar ik vaak mee naar concerten ga heeft daar ook een handje van. Dan denk ik (en zeg ook vaak) houd effe je kop dicht, er is een concert bezig. En antwoorden doe ik sowieso niet.
  donderdag 1 maart 2018 @ 22:57:25 #156
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_177539536
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 22:30 schreef bloodymary1 het volgende:
Een vriendin waar ik vaak mee naar concerten ga heeft daar ook een handje van. Dan denk ik (en zeg ook vaak) houd effe je kop dicht, er is een concert bezig. En antwoorden doe ik sowieso niet.
Dat is soms ook irritant ja, dat je met iemand ergens bent die zich dan niet gedraagt en je dan steeds probeert op een aardige manier duidelijk te maken dat ze hun kop dicht moeten houden maar in de tussentijd heb je zelf al nijdige blikken gevangen van andere mensen...
pi_177539567
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 22:57 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Dat is soms ook irritant ja, dat je met iemand ergens bent die zich dan niet gedraagt en je dan steeds probeert op een aardige manier duidelijk te maken dat ze hun kop dicht moeten houden maar in de tussentijd heb je zelf al nijdige blikken gevangen van andere mensen...
Nou ja, ik vind het vooral zelf heel vervelend. En ik snap het ook niet, het zijn echt bands die ze zelf ook heel goed vind. Maar dan denkt ze aan iets onbelangrijks en dat moet dan persé op dat moment gemeld worden. Terwijl er dan net een topnummer begint.
pi_177568002
Columnist Leon Verdonschot had hier een goed pleidooi over op de meest recente Lowlands: https://vimeo.com/231531491

Betreft de term "Dutch Disease", dit komt uiteraard niet alleen maar voor in NL, en ik heb het zelf ook in vele andere landen meegemaakt. Wat al die plekken en situaties echter wel gemeen hadden, is de makkelijkheid van het attenderen van een concert. Of om het anders te zeggen: Nederland is één van de beste landen ter wereld om in te wonen als muziekliefhebber, gezien onze geografische locatie, welvaart, en kwaliteit van zalen.

Maar het echte probleem is dat kunst/cultuur steeds meer wordt vervangen door plat feestgedrag en decadentie. En zelfzucht, zoals die eerdere poster hier. "Boeiend dat ik anderen stoor, niemand gaat mij tegenhouden om mijn bek open te doen." Dat soort tumoren.

Wat ik iedereen zou aanraden, is om elkaar bij te staan als je er last van hebt en dit ziet gebeuren. Want mensen zullen een hogere sociale druk voelen om hun klep te houden als meerderen het duidelijk maken dat hun gedrag onacceptabel is.
pi_177568007
Overigens geloof ik best dat 95% van de bezoekers van iets als Toppers in Concert door alles heen lult, en dat niemand anders daar echt last van heeft. Maar dat is dan ook niet iets wat onder kunst of cultuur valt.
  maandag 26 maart 2018 @ 18:48:23 #160
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_178105168
https://cultuurpodiumboer(...)rt-houd-je-bek-spek/

Cultuurpodium Boerderij introduceert Houd-Je-Bek Spek
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
  maandag 26 maart 2018 @ 19:13:37 #161
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_178105678
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 18:48 schreef fripper het volgende:
https://cultuurpodiumboer(...)rt-houd-je-bek-spek/

Cultuurpodium Boerderij introduceert Houd-Je-Bek Spek
Next:
Houd-Je-Kop-Drop
Let-Op-De-Wijs-IJs
Stil-Of-Ik-Hoek-Koek
  maandag 26 maart 2018 @ 21:47:43 #162
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_178110043
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 13:40 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Haha, ja. En bij de toppers kan ik me ook nog wel voorstellen dat het anders gaat. Maar dat zijn niet de concerten die ik bedoel of waar ik heen ga :P
Ik denk dat de mensen die willen praten zich sowieso niet meer naar voren moeten begeven in de zaal, hoeven de mensen die in de muziek op willen gaan zich niet aan hun te storen.

Of gewoon opletten of je geen anderen stoort. Eigenlijk zou het niet zo moeilijk moeten zijn.
pi_178110437
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 21:47 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Ik denk dat de mensen die willen praten zich sowieso niet meer naar voren moeten begeven in de zaal, hoeven de mensen die in de muziek op willen gaan zich niet aan hun te storen.

Of gewoon opletten of je geen anderen stoort. Eigenlijk zou het niet zo moeilijk moeten zijn.
Ik sta nooit vooraan, maar wil toch gewoon in de muziek opgaan en er van genieten.
  maandag 26 maart 2018 @ 22:01:33 #164
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_178110445
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 21:47 schreef Trashcanman het volgende:
Of gewoon opletten of je geen anderen stoort. Eigenlijk zou het niet zo moeilijk moeten zijn.
Het is óók een kwestie van je niet te snel *laten* storen.
Kom eens uit je bubbel, accepteer dat je in een sociale omgeving zit en dat niet iedereen zich hoeft te conformeren aan gedrag dat jij als *gewenst* ervaart.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_178110476
quote:
7s.gif Op maandag 26 maart 2018 22:01 schreef Ringo het volgende:
Het is óók een kwestie van je niet te snel *laten* storen.
Kom eens uit je bubbel, accepteer dat je in een sociale omgeving zit en dat niet iedereen zich hoeft te conformeren aan gedrag dat jij als *gewenst* ervaart.
Het is geen sociale omgeving, het optreden staat centraal, niet de sociale interactie. Er zijn genoeg plekken waar sociale interactie centraal staat.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  maandag 26 maart 2018 @ 22:12:29 #166
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_178110789
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 22:02 schreef truthortruth het volgende:
Het is geen sociale omgeving, het optreden staat centraal, niet de sociale interactie. Er zijn genoeg plekken waar sociale interactie centraal staat.
Als je dat maar vaak genoeg zegt, wordt het vanzelf waar.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_178111165
quote:
2s.gif Op maandag 26 maart 2018 22:12 schreef Ringo het volgende:
[..]
Als je dat maar vaak genoeg zegt, wordt het vanzelf waar.
Jij vindt niet dat het optreden centraal staat bij een concert ? Er worden soms bizarre bedragen betaald voor kaartjes en dan ga je niet voor het optreden?
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  Moderator maandag 26 maart 2018 @ 22:41:04 #168
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178111615
ik heb uberhaupt nooit geweten dat het de bedoeling is dat je stil bent tijdens een concert, dat lees ik nu echt voor het eerst _O-

schien praat ik niet hard genoeg maar er is ook nooit iemand geweest die er wat van gezegd heeft oid voor mij is het gewoon een avondje uit en dan klets je met elkaar over dingen en drink je een biertje
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_178111774
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 22:41 schreef sp3c het volgende:
ik heb uberhaupt nooit geweten dat het de bedoeling is dat je stil bent tijdens een concert, dat lees ik nu echt voor het eerst _O-

schien praat ik niet hard genoeg maar er is ook nooit iemand geweest die er wat van gezegd heeft oid voor mij is het gewoon een avondje uit en dan klets je met elkaar over dingen en drink je een biertje
Dat is dan toch net alsof je naar een bioscoop gaat en met je rug naar de film gaat zitten. Als je muziek niet ervaart of wil ervaren dan zit je bij een concert niet op de juiste plek. En er zijn muziek soorten waarbij ‘ervaren’ geen grote rol speelt, maar daf zijn dan niet de concerten die we hier bedoelen.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  Moderator maandag 26 maart 2018 @ 22:48:02 #170
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178111785
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 22:47 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Dat is dan toch net alsof je naar een bioscoop gaat en met je rug naar de film gaat zitten. Als je muziek niet ervaart of wil ervaren dan zit je bij een concert niet op de juiste plek. En er zijn muziek soorten waarbij ‘ervaren’ geen grote rol speelt, maar daf zijn dan niet de concerten die we hier bedoelen.
je oren stoppen toch niet met werken als je je mond open doet?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 26 maart 2018 @ 22:54:13 #171
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_178111918
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 22:47 schreef truthortruth het volgende:
En er zijn muziek soorten waarbij ‘ervaren’ geen grote rol speelt, maar daf zijn dan niet de concerten die we hier bedoelen.
Ah, we hebben het over echte muziek voor de ware liefhebber.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 01:34:41 #172
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_178114564
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 22:41 schreef sp3c het volgende:
ik heb uberhaupt nooit geweten dat het de bedoeling is dat je stil bent tijdens een concert, dat lees ik nu echt voor het eerst _O-

schien praat ik niet hard genoeg maar er is ook nooit iemand geweest die er wat van gezegd heeft oid voor mij is het gewoon een avondje uit en dan klets je met elkaar over dingen en drink je een biertje
Tja maar als je alleen wilt lullen en een biertje wilt drinken, waarom dan niet gewoon naar de kroeg ipv een x bedrag neertellen om een artiest te zien?
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  dinsdag 27 maart 2018 @ 01:56:14 #173
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_178114743
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 01:34 schreef Jabberwocky het volgende:
Tja maar als je alleen wilt lullen en een biertje wilt drinken, waarom dan niet gewoon naar de kroeg ipv een x bedrag neertellen om een artiest te zien?
Waarom neem je niet gewoon een abonnement op Spotify als het je echt alleen te doen is om als een monomane autist "de muziek te kunnen ervaren"?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 02:39:10 #174
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_178114921
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 01:56 schreef Ringo het volgende:

[..]

Waarom neem je niet gewoon een abonnement op Spotify als het je echt alleen te doen is om als een monomane autist "de muziek te kunnen ervaren"?
Ja leuke trollopmerking, maar als je in de bioscoop zit met een biertje lul je ook niet continu tegen je buurman of wel?

Niet dat iedereen non-stop z'n bakkes moet houden als je een bandje staat te kijken maar als je je hele vakantie wilt doornemen met je omgeving ga dan gewoon in een kroeg zitten.

Nu is de meerderheid van de bands die ik zelf kijk altijd behoorlijk hard qua volume dus als iemand er dan zonodig doorheen moet lullen hoor je dat twee personen verder toch niet meer, maar bij iets rustigers of akoestisch mag je best een beetje respect tonen aan je omgeving die het wel willen horen.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  Moderator dinsdag 27 maart 2018 @ 04:35:57 #175
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178115346
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 01:34 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Tja maar als je alleen wilt lullen en een biertje wilt drinken, waarom dan niet gewoon naar de kroeg ipv een x bedrag neertellen om een artiest te zien?
is dat geen vals dilemma?

ik betaal dat bedrag om die artiest te zien en als ik er dan ben drink ik mijn biertje en praat ik met mijn gezelschap ... ik zie niet hoe het een het ander uitsluit in dit geval
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 27 maart 2018 @ 06:08:02 #176
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_178116501
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 04:35 schreef sp3c het volgende:

[..]

is dat geen vals dilemma?

ik betaal dat bedrag om die artiest te zien en als ik er dan ben drink ik mijn biertje en praat ik met mijn gezelschap ... ik zie niet hoe het een het ander uitsluit in dit geval
maar de mensen die voor en achter jou staan betalen niet dat bedrag om jouw verhalen aan te horen. En indien het mensen zoals jij zijn, gaan ze ook met hun gezelschap lullen. Als de halve zaal dat doet, hoor je dat weldegelijk heel erg goed op het podium en bij de mensen die wél voor de muziek komen.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  Moderator dinsdag 27 maart 2018 @ 07:03:49 #177
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178116615
dan moeten ze er wat van zeggen toch?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator dinsdag 27 maart 2018 @ 07:04:51 #178
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178116619
daarnaast zou ik als muzikant mijn muziek aan mijn publiek aanpassen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_178116651
Hopelijk trol sp3c :o
  dinsdag 27 maart 2018 @ 07:35:51 #180
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_178116786
Misschien moet zo'n moeilijke poeperd op het podium iets beter zʼn best doen om het publiek stil te krijgen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 07:47:57 #181
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_178116870
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 22:02 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Het is geen sociale omgeving, het optreden staat centraal, niet de sociale interactie. Er zijn genoeg plekken waar sociale interactie centraal staat.
Er waren vroeger wel zalen waarin je een soort hiërarchie had. Dat de bar ergens achterin of om een hoek was en dat je daar wel kon praten zonder te storen.
Heeft ook met de akoestiek van de zaal te maken, maar er wordt vooral gelet op een goed podiumgeluid en niet op het dempen of blokkeren van geluid uit de "sociale zones".
  Moderator dinsdag 27 maart 2018 @ 08:16:14 #182
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178117036
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 07:12 schreef Leonos het volgende:
Hopelijk trol sp3c :o
hoezo?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_178117037
Wat een rare egoïstische mensen heb je toch. Ik snap daar echt niks van, zo asociaal en maar doen alsof ze sociaal zijn, maar eigenlijk precies het tegenovergestelde zijn.... ‘Hoor mij, luister naar mij, zet mij centraal’... Doe dat in een kroeg, niet bij een optreden.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_178117063
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 08:16 schreef sp3c het volgende:

[..]

hoezo?
Iedereen probeert een band te volgen en ga jij er doorheen staan lullen :D
Kan toch niet.
  Moderator dinsdag 27 maart 2018 @ 08:24:10 #185
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178117096
quote:
4s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 08:19 schreef Leonos het volgende:

[..]

Iedereen probeert een band te volgen en ga jij er doorheen staan lullen :D
Kan toch niet.
een andere mening dan die van jou is niet automatisch getroll dude
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_178117110
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 08:24 schreef sp3c het volgende:

[..]

een andere mening dan die van jou is niet automatisch getroll dude
Je gaat toch ook niet in een bioscoop zitten praten, is gewoon algemene beschaving.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 08:35:14 #187
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_178117164
Het overlast-syndroom is epidemisch tegenwoordig... iedereen braaf terug in de kooi van het fatsoen... je zult eens een overprikkelde medemens tegen de haren instrijken. Het is net als de stiltecoupé-verdedigers in het OV... geen compromis mogelijk, het private verlangen naar absolute stilte is allesoverheersend, alles wat buiten die radicale norm valt, is "ongewenst gedrag".
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 08:36:04 #188
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_178117169
quote:
4s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 08:28 schreef Leonos het volgende:
Je gaat toch ook niet in een bioscoop zitten praten, is gewoon algemene beschaving.
In een crematorium ook niet, wat is je punt?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_178117205
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 08:36 schreef Ringo het volgende:

[..]

In een crematorium ook niet, wat is je punt?
Uhm, daar kom ik nooit.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 08:49:41 #190
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_178117290
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 08:36 schreef Ringo het volgende:

[..]

In een crematorium ook niet, wat is je punt?
Waarschijnlijk dat er plekken zijn met bepaalde gedragsnormen. Zoals je inderdaad ook niet bij een begrafenis ff de vakantie door gaat zitten nemen tijdens de dienst. En dat is nog een plek zonder entreekosten. Alle mensen komen daar om afscheid te nemen van iemand, het druist in tegen de functie en intentie van de plek.

Vergelijkbaar gaan mensen naar een zwembad om te zwemmen en is het raar en ongewenst als je daar met een ski-uitrusting binnen komt vallen, stoor je mensen als je tijdens een voetbalwedstrijd op de tribune je karate-oefeningen gaat staan doen, bij het wegbrengen van je kind naar de opvang je paaldans-outfit alvast ff draagt of als je bij een voorstelling hoorbaar gaat staan beppen.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 08:55:58 #191
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_178117349
Oh, nu is het al een "voorstelling". Zeker ook met alleen zitplaatsen? Al dat gesta en geloop geeft maar gedoe voor de toegewijde ware luisteraar, niet? Die wil een concert beleven alsof ie in zʼn eentje in zʼn huiskamer tussen de Bose-boxen zit. En daar heeft ie godverdomme ook voor betaald!
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_178117353
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 08:35 schreef Ringo het volgende:
Het overlast-syndroom is epidemisch tegenwoordig... iedereen braaf terug in de kooi van het fatsoen... je zult eens een overprikkelde medemens tegen de haren instrijken. Het is net als de stiltecoupé-verdedigers in het OV... geen compromis mogelijk, het private verlangen naar absolute stilte is allesoverheersend, alles wat buiten die radicale norm valt, is "ongewenst gedrag".
Andersom. Het 'me me me' syndroom is overal. Altijd jezelf centraal stellen, niet aan een ander denken. Het is asociaal gedrag niks minder. Er is een plek voor alles, een optreden waar een artiest of band centraal staat is niet de plek om te ouwehoeren.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  dinsdag 27 maart 2018 @ 08:59:08 #193
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_178117383
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 08:56 schreef truthortruth het volgende:
Andersom. Het 'me me me' syndroom is overal. Altijd jezelf centraal stellen, niet aan een ander denken. Het is asociaal gedrag niks minder. Er is een plek voor alles, een optreden waar een artiest of band centraal staat is niet de plek om te ouwehoeren.
Dat laatste vind jij.
Het mememe-syndroom werkt beide kanten op. Omdat je toevallig overgevoelige oren hebt, wil niet zeggen dat jij het gelijk aan jouw kant hebt.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 09:06:52 #194
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_178117467
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 08:55 schreef Ringo het volgende:
Oh, nu is het al een "voorstelling". Zeker ook met alleen zitplaatsen? Al dat gesta en geloop geeft maar gedoe voor de toegewijde ware luisteraar, niet? Die wil een concert beleven alsof ie in zʼn eentje in zʼn huiskamer tussen de Bose-boxen zit. En daar heeft ie godverdomme ook voor betaald!
Nee hoor, een metal-concert is ook een voorstelling, maar dan eentje waarbij het normaal is mee te brullen, ellebogen in elkaars mond te rammen en jezelf een nekhernia te bangen. Is ook raar als je dat in een singer-songwriter-setting gaat staan doen.
pi_178117470
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 08:59 schreef Ringo het volgende:
Dat laatste vind jij.
Het mememe-syndroom werkt beide kanten op. Omdat je toevallig overgevoelige oren hebt, wil niet zeggen dat jij het gelijk aan jouw kant hebt.
Het gaat om de plek, om het moment, dat niet snappen is een gewoon een beetje dom. Dus ik kan ook zeggen dat jij een apathische, lege, ontzettende asociale tokkie bent en dat betekent niet dat je het gelijk aan jouw kant hebt.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  Moderator dinsdag 27 maart 2018 @ 09:13:38 #196
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_178117531
Context is belangrijk, ik praat ook tijdens concerten, maar dan wel over het concert, waarschijnlijk ook wel vervelend voor mensen. Maar het ligt er ook aan hoeveel je praat is dat het hele concert lang of af en toe even, en wat voor concert het is, bij een uitvoering van 4'33 maak je zelf ineens deel uit van het muziekstuk als je gaat praten :P

Wat het belangrijkste is in mijn ogen is niet bewust iemand lastig vallen, en als er wat van gezegd wordt dat respecteren en je een beetje inschikken (of naar een ander plekje gaan)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_178117651
Ik vind ook raar dat mensen het doen buiten dat het irritant is als het voor je neus gebeurt. Je betaalt ¤ 40 of ¤ 80 voor een kaartje dat je met stress hebt weten te bemachtigen, kijkt er maanden naar uit. Dan is het zover en ga je over de baby van de nicht van je tante staan te praten in plaats van te kijken en te luisteren 8)7 .
  Moderator dinsdag 27 maart 2018 @ 09:27:50 #198
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_178117693
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 09:24 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik vind ook raar dat mensen het doen buiten dat het irritant is als het voor je neus gebeurt. Je betaalt ¤ 40 of ¤ 80 voor een kaartje dat je met stress hebt weten te bemachtigen, kijkt er maanden naar uit. Dan is het zover en ga je over de baby van de nicht van je tante staan te praten in plaats van te kijken en te luisteren 8)7 .
Tja soms ga je met vrienden die je al lang niet meer gesproken hebt, het hangt er ook vanaf hoe vaak je naar concerten gaat er zijn periodes dat ik bijna wekelijks bij een concert sta, dan wordt je zelf ook iets minder moeilijk als het om wat bijgeluiden gaat.

Gelukkig sta ik meestal bij concerten waar het publiek het niet lukt om over de band heen te komen :P
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 27 maart 2018 @ 09:32:54 #199
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_178117760
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 04:41 schreef buckets_of_lube het volgende:
Overigens geloof ik best dat 95% van de bezoekers van iets als Toppers in Concert door alles heen lult, en dat niemand anders daar echt last van heeft. Maar dat is dan ook niet iets wat onder kunst of cultuur valt.
Oh wat een vreselijk misplaatst gevoel van superioriteit zeg.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  Moderator dinsdag 27 maart 2018 @ 09:45:13 #200
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_178117953
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 09:32 schreef fathank het volgende:

[..]

Oh wat een vreselijk misplaatst gevoel van superioriteit zeg.
Goed stuk over dat kunst en cultuur ook maar weer eens losgekoppeld moet worden, het hoort niet bij elkaar en is zeker niet hetzelfde:

http://www.twitlonger.com/show/n_1sqf5o1

quote:
Zes misverstanden over kunst en cultuur in Rotterdam
In Rotterdam is er bepaald geen gebrek aan aandacht voor de plek die kunst en cultuur in onze stad bekleden. Deskundigen uit het buitenland worden ingevlogen, werkgroepen geformeerd, conferenties belegd, rapporten en aanbevelingen geschreven.

Nu, met de gemeenteraadsverkiezingen op komst, is het debat verplaatst naar het publieke domein, zoals afgelopen week nog in de Rotterdamse Schouwburg. Wie het volgt stuit op zes misverstanden die het denken over kunst en cultuur in Rotterdam vertroebelen, waardoor het debat regelmatig een merkwaardige wending neemt, waarbij de werkelijkheid te weerbarstig zal blijken om recht te doen aan de geformuleerde visies en ideeën. Zes misverstanden uiteengezet.

1. Haal kunst en cultuur niet door elkaar
Kunst en cultuur zijn niet hetzelfde. Lange tijd sprak dit voor zich, tegenwoordig gaat het samen op de grote hoop. "Ik hou heel erg van cultuur", zegt de politicus in campagnetijd met een vroom smoeltje -kennelijk zonder benul van de zinledigheid van die bewering.

Cultuur is veelomvattend, kunst is specifiek. Cultuur is van en voor en door iedereen; kunst is het tegenovergestelde. De invloed die kunst als zodanig heeft op cultuur is heel beperkt en betekent zo goed als niets, afgezet tegen andere factoren die cultuur bepalen, zoals technologie, mobiliteit, geloof. Cultuur wordt geschapen door Facebook en Coolblue, door Nestlé en Jordy's Bakery, door Mercedes Benz en de Swapfiets, door de Vrijgemaakte Gereformeerden en de Salafisten, door de ANWB en Rijkswaterstaat, door de RET en Nike, door Vodafone en Correct, door Shell en Havensteder, door Bayer en het Oogziekenhuis en in dat geheel is ook een plaats voor Wagner, Wunderbaum en WORM -maar dat behelst heus maar een heel klein plekje. Niet minder, ook niet meer.

Kunst, met andere woorden, kan en zal een cultuur niet of nauwelijks veranderen. Er is een dwingende noodzaak de beide weer te ontvlechten, omdat er momenteel van de kunsten als katalysator van de cultuur teveel wordt verwacht.

Zo is er alle reden om in cultureel opzicht recht te doen aan de jonge, gekleurde, internationale bevolkingsopbouw van Rotterdam en te werken aan de beperkende achterstanden die voor de betroffen bevolkingsgroepen een dagelijkse hindernis vormen inzake een volwaardig burgerschap. Daar zijn ook tientallen, nee: honderden, en ja: mogelijk zelfs duizenden deskundigen al decennia mee bezig -met naar het zich laat aanzien, wisselend en beperkt resultaat. Toch hoeven we aan hun toewijding en deskundigheid niet te twijfelen. Kunst als zodanig gaat daarbij niet ineens het verschil maken. Wie denkt dat kunst dit wel vermag leeft in ijdele hoop en zal bedrogen uitkomen.

2. Talent wordt overschat.
De roep om het erkennen en herkennen van talent is luid, wellicht te luid. In deze visie huist er in elk kind een Mozart, die, mits deskundig begeleid, tot volle wasdom zal komen en die onze kunsten blijvend zal verrijken en veranderen.

De oorsprong daarvan is gelegen in de competities op commerciële tv-zenders, die de indruk wekken dat elk kind -en elke volwassene trouwens ook- een ster zou kunnen zijn. Het tegenovergestelde is echter eerder waar: alleen door de overgrote, tekortschietende meute kunnen er enkele bofkonten stralen aan de top. Daarnaast zal elke daadwerkelijke topper, of hij nou kunstenaar of sporter is, in een eerlijk moment beamen dat niet zozeer talent, maar gezwoeg, toewijding, ambachtelijkheid, geluk, brutaliteit en ook opportunisme en smeerlapperij hem naar de top brachten. Talent is daarbij slechts het begin -niet meer, niet minder.

We kunnen er niet onderuit dat er een zekere culturele industrie is ontstaan die zich opwerpt als de hoeder van de ontwikkeling van de talenten. Ook aan hun goede bedoelingen hoeft niet getwijfeld te worden, aan hun deskundigheid ook niet, maar we kunnen er tegelijk niet onderuit dat het in de praktijk vaak leidt tot slappe, voorspelbare hap volgens het boekje.

Talentontwikkeling biedt in dat opzicht niet de minste garantie op het verrijken van de kunsten -wel op het vermeerderen ervan, waarvan we ook dagelijks getuige zijn. De kunsten worden, genomen voor wat er vaak wordt beloofd, in wezen overvoerd met nieuw en jong talent. De behoefte eraan is als zodanig echter zo goed als non-existent; vernieuwing en verjonging als zodanig zijn een fetisj van beleidsmakers, niet van het publiek.

3. Minder bureaucratie? Vergeet het.
Of het nou gaat om De Doelen of het Hiphophuis: iedereen wil minder bureaucratie. Sterker nog: zelfs de verantwoordelijken voor de verdeling van publieke gelden, fondsen en overheden, willen minder bureaucratie.

Toch zal dat in de praktijk niet gebeuren. Dat komt omdat deze gelden zwaarbevochten zijn en dat drijft de verantwoordingsplicht voor zowel verdeler als ontvanger alsmaar verder op. In de praktijk zijn er de afgelopen decennia verschillende fondsen bijgekomen die betrekkelijk onbevangen begonnen met een minimum aan bureaucratische verplichtingen voor aanvragers. Dat leidde er in de praktijk toe dat deze fondsen binnen de kortste keren werden overvraagd -het galmde al snel rond het het daar 'makkelijk scoren' was. Om de verhoogde druk aan te kunnen resteert een fonds daarna niets anders dan striktere regels, hogere drempels en versterkte controle op de besteding van eenmaal verstrekte gelden. Bureaucratisering is in dat opzicht onvermijdelijk.

Daarnaast mogen we niet vergeten dat er altijd nog vele vrienden zijn zonder wie de kunst helemaal geen vijanden nodig heeft: teleurgesteld in hun afwijzing aarzelen zij niet de rechtmatigheid van het fonds en z'n toekenningen lek te schieten, waarna fondsen (en overheden) genoodzaakt zijn zichzelf nog verder juridisch in te dekken dan men toch al deed.

Kortom: de idylle van een geldelijk loket waar op vrijdagmiddag het luik naar boven gaat om geld uit te delen aan de wachtenden in de rij houdt geen stand. Er zal niet minder bureaucratie komen - alleen maar meer. Zolang de taart der kunsten bij gebrek aan middelen niet groter gebakken kan worden, zal er steeds meer visite komen aan wie een puntje moet worden uitgedeeld, met alle gescheld en ellebogenwerk van dien. Gratis geld kent een hoge prijs.

4. Cultuur is dynamisch, kunst is statisch
Of het nou gaat om eten, communicatietechnologie, mode, mobiliteit, wonen of recreatie: het is niet moeilijk in te zien dat in de alledaagse praktijk die cultuur heet de stad in de volle omvang van al z'n bevolkingsgroepen aan bod komt. Alles en iedereen loopt er door elkaar, als consument, klant, werkgever en werknemer.

Dat is in de alledaagse praktijk die kunst heet heel anders: de nieuwe bevolkingsgroepen maken weinig of geen gebruik van het bestaande aanbod en zijn niet of slecht vertegenwoordigd in het personeelsbestand.

Dat is niet zomaar zo. In tegenstelling namelijk tot cultuur is de kunst zelf, en het apparaat erachter, niet dynamisch maar statisch. Dat komt omdat het product, dat wil zeggen: de inhoud, historisch beladen is: inhoudelijk gezien wordt er in de westerse canon meegekeken door iconen: van Wagner tot Bowie, van Picasso tot Appel, van Flaubert tot Grunberg. Die geschiedenis laat zich in de dagelijkse praktijk niet verloochenen en dicteert om heel besliste redenen wat we zien horen en lezen -alsmede ook wat we daarvan vinden en waarom we ervan houden.

Zeker: onder invloed van migratie en veranderende bevolkingsopbouw zal die westerse canon op zijn beurt ook weer aan verandering onderhevig blijken. Maar deze geschiedenis in acht nemend, is dat eerder een kwestie van eeuwen dan van een volgend, vierjarig kunstenplan.

Dezelfde geschiedenis in acht nemend mag het geen verassing heten dat vele van de verantwoordelijke organisaties zelf ook een geheel vormen waarbij de lusten, lasten en eigenaardigheden van die hele geschiedenis in de dagelijkse praktijk volop meewegen. De plek die ze verworven hebben is doorgaans stukje bij beetje, meter voor meter, beleidsplan na beleidsplan bevochten en zal onder geen beding tot speelbal worden gemaakt van een radicaal omgegooid personeelsbeleid.

Daarom ook vormen de kunsten, in weerwil van vaak revolutionaire of opruiende inhoud, een statische en ten diepste conservatieve cultuurtak. Wie er werkt, moet zich zien te verhouden tot niet te onderschatten conventies waarop de eigenlijke inhoud rust. Wie die conventies niet aanvoelt heeft niets in de kunst te zoeken -of begint zijn eigen toko. Waarna eenzelfde lange mars door de instituties zal volgen.

5. De kunstenaar is geen allemansvriend.
Kunstenaars zijn, Herman Brusselmans indachtig, klootzakken (m/v) die alleen maar aan zichzelf en hun werk kunnen denken. Goede kunstenaars tenminste. Ze hebben geen boodschap aan het algemeen belang, ze hechten niet aan maatschappelijke meerwaarde, ze zien zichzelf en hun werk niet als instrument tot het algeheel nut en het zal ze een biet wezen of hun werk wel of niet maatschappelijk verantwoord is.

Dat is natuurlijk niet helemaal niet zo, zeker niet per definitie, en de bewijzen van het tegendeel laten zich wellicht opstapelen, maar toch is het goed dit nog eens te benadrukken in een tijd waarin de kunstenaar vooral als nuttig wordt gezien: nuttig omdat zijn werk buurten straten en wijken beter maakt, en nuttig omdat zijn werk mensen, op zoek naar zingeving, gelukkig weet te maken. Zeker: dat gebeurt. Het is zelfs dankbare dagelijkse praktijk. Maar het is niet wat de kunstenaar zelf in eerste instantie drijft. En de klok erop gelijkzetten gaat al helemaal niet.

Wie daarom zijn hoop vestigt op de kunstenaar als reddende engel voor een veelheid aan maatschappelijke problemen, doet er goed aan eerst eens te kijken naar de ware deskundigen op dat vlak: sociologen, economen, planologen -om er maar drie te noemen. Zij hebben ervoor doorgeleerd; de kunstenaar niet. Die leerde door voor schoonheid.

6 Iconisch en Inclusief gaan niet samen.
Indachtig de titel van het boek van politiek verslaggever Mark Hoogstad is er steeds meer bijval voor wat in feite een groot probleem is, namelijk: Rotterdam als Stad van Twee Snelheden. Met een rijke, glimmende bovenlaag waar de kurken 365 dagen per jaar kunnen knallen, en een arme, verbeten onderlaag waar een patatje pinda een culinair uitmoment markeert.

Dit is geen tegenstelling die exclusief langs etnische scheidslijnen verloopt; dit is een tegenstelling tussen haves en have-nots, tussen rijken en armen, tussen kansrijken en kansarmen ook. In wat groter verband gaat het hier om winnaars en slachtoffers van de globalisering, en langs dezelfde lijn zien we de huidige ideologische strijd verlopen tussen voorstanders van een open, dan wel gesloten samenleving.

Het zou te denken moeten geven dat de BBC Rotterdam onlangs vergeleek met Dubai: te vrezen valt dat we in Rotterdam, het laboratorium van Nederland immers, waar alles nu eenmaal eerder gebeurt dan elders, zijn beland in een fase waarin langzaam maar zeker de middenklasse geheel verdwijnt, om plaats te maken voor een smalle, rijke top, die voor z'n dagelijkse behoeftes wordt bediend door een arme, brede basis -en wie dat voor onzin houdt hoeft alleen maar even stil te staan bij de Gouden Bergen (die de stad het Museumdepot van Boijmans hebben opgedrongen) of de eerste financiering door Goldman Sachs van het monster dat Feyenoord City beloofd te worden.

Vanouds geteisterd door een aanzienlijk minderwaardigheidscomplex is de ontvankelijkheid voor dergelijke partijen Rotterdam groot - met een even oprecht als discutabel geloof, dat er uit bestaat dat een arme onderkant vroeger of later van een rijke bovenkant zal profiteren. Iconen, zo is de moraal, zullen de stad in de vaart der volkeren opstoten.

Tegelijk is langzaamaan duidelijk dat deze iconen zich gespannen verhouden tot de roep tot inclusiviteit. En dat de kunstensector wel eens het slagveld zou kunnen worden waarop deze twee tegengestelde belangen worden uitgevochten. Want in de kunstensector komt het gedweep met iconen en het gebrul om inclusiviteit samen in een lastige botsing tussen prestige en welzijn.

Om die botsing te vermijden moet er een spagaat worden gemaakt die groter dreigt te worden dan de sector aan kan. Wie constant moet poetsen aan de bovenkant en tegelijk moet zorgen aan de onderkant gaat dat op den duur niet volhouden; ook in de kunsten dreigt op deze manier het midden te verdwijnen.

Het is daarom van belang de sector geen slagveld van deze twee tegengestelde belangen te laten worden. Dan eindigen we met een handjevol rijke topinstellingen en een alsmaar uitdijende basis, met zo goed als niets er tussenin. De kunstensector zal dan daadwerkelijk Dubai reflecteren.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 27 maart 2018 @ 10:08:05 #201
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_178118304
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 19:13 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Next:
Houd-Je-Kop-Drop
Let-Op-De-Wijs-IJs
Stil-Of-Ik-Hoek-Koek
Mep-voor-je-bek-plek
Ros-voor-je-smoel-stoel

:P
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  Moderator dinsdag 27 maart 2018 @ 10:09:06 #202
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_178118321
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 10:08 schreef Elegy het volgende:

[..]

Mep-voor-je-bek-plek
Stoel-voor-je-smoel-stoel

:P
Ik-sla-je-met-het-vlaggestokje-kaasblokje :?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 27 maart 2018 @ 10:26:20 #203
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_178118645
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 10:09 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik-sla-je-met-het-vlaggestokje-kaasblokje :?
Nee dat kan niet. Dat is doorgaans een Nederlands vlaggetje waardoor het discriminatie, racisme en neo-kolonialisme is :7

De Zwijg!-oorvijg kan dan weer wel. Want een vijg is multicultureel :Y
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  Moderator dinsdag 27 maart 2018 @ 10:51:24 #204
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178119039
quote:
4s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 08:28 schreef Leonos het volgende:

[..]

Je gaat toch ook niet in een bioscoop zitten praten, is gewoon algemene beschaving.
dit is ook een vals dilemma he

het verschilt per film net zoals het bij muziek verschilt, waar het wel en niet kan en welk gesprek dan wel of niet kan is op dat moment natuurlijk subjectief

zelfde met sport

algemene beschaving is dan ook een leuke term om de monden te snoeren maar niet helemaal relevant hier
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 10:58:55 #205
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_178119132
Verschil met film is dat het de acteurs niet stoort.
Betere vergelijking is het theater. Toneelstuk.

Maar dan nog is het niet de bedoeling dat je anderen stoort met gesprekken, al helemaal niet door hardop te praten. Het is nog net te doen als er fluisterend commentaar wordt geleverd op wat er op het podium gebeurt.
  Moderator dinsdag 27 maart 2018 @ 11:02:26 #206
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_178119198
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 10:58 schreef Lunatiek het volgende:
Verschil met film is dat het de acteurs niet stoort.
Betere vergelijking is het theater. Toneelstuk.

Maar dan nog is het niet de bedoeling dat je anderen stoort met gesprekken, al helemaal niet door hardop te praten. Het is nog net te doen als er fluisterend commentaar wordt geleverd op wat er op het podium gebeurt.
Ik gaf laatst ook fluisterend commentaar bij sunnO))) toen dachten de bandleden wie zoemt er toch door onze muziek heen....
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_178119226
Als je bij een pop/rockconcert mensen hoort praten dan spelen ze gewoon niet luid genoeg... ~O>

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-03-2018 11:05:18 ]
pi_178119680
We kunnen het erover eens zijn dat het hoofddoel van naar een concert gaan naar muziek luisteren is toch? Je koopt namelijk een kaartje voor een specifiek concert, omdat je die bepaalde band of artiest wil zien en horen. Anders had je ook voor een willekeurige andere band of artiest een kaartje kunnen kopen.
Aangezien je dus in een zaal staat met allemaal mensen die daar met hezelfde doel zijn, lijkt het me dat je je voor kan stellen dat het grootste deel van die mensen ook daadwerkelijk de muziek wil horen toch? Dan heb je dus geen behoefte aan mensen die er doorheen praten. Daarom vind ik het asociaal als mensen dat wel doen. Je ontneemt andere mensen namelijk de mogelijkheid om te doen waar ze voor betalen omdat je jezelf kennelijk belangrijker vindt. Tijd die paar uurtjes die een concert duurt moet je het toch op kunnen brengen om even aan de mensen om je heen te denken?
Ga dan gewoon lekker van tevoren even een biertje drinken met je vrienden om even bij te praten of doe dat achteraf, dan val je anderen er niet mee lastig.
pi_178119826
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 11:04 schreef Techno het volgende:
Als je bij een pop/rockconcert mensen hoort praten dan spelen ze gewoon niet luid genoeg... ~O>
pfff.... 130db op 30 meter, blij dat die tijd voorbij is :X
  Moderator dinsdag 27 maart 2018 @ 11:48:52 #210
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_178120241
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 11:33 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

pfff.... 130db op 30 meter, blij dat die tijd voorbij is :X
Zo lang geleden was dat niet hoor bij MBV lekker om tegen aan te leunen dat geluid :D Toen ik ze zag was het ook nog eens ontzettend warm en dat 20 min durende 130 db stuk zorgde wel voor een fijn briesje :D (heb er ook niet doorheen gepraat trouwens)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_178120602
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 11:27 schreef Travok het volgende:
We kunnen het erover eens zijn dat het hoofddoel van naar een concert gaan naar muziek luisteren is toch? Je koopt namelijk een kaartje voor een specifiek concert, omdat je die bepaalde band of artiest wil zien en horen. Anders had je ook voor een willekeurige andere band of artiest een kaartje kunnen kopen.
Aangezien je dus in een zaal staat met allemaal mensen die daar met hezelfde doel zijn, lijkt het me dat je je voor kan stellen dat het grootste deel van die mensen ook daadwerkelijk de muziek wil horen toch? Dan heb je dus geen behoefte aan mensen die er doorheen praten. Daarom vind ik het asociaal als mensen dat wel doen. Je ontneemt andere mensen namelijk de mogelijkheid om te doen waar ze voor betalen omdat je jezelf kennelijk belangrijker vindt. Tijd die paar uurtjes die een concert duurt moet je het toch op kunnen brengen om even aan de mensen om je heen te denken?
Ga dan gewoon lekker van tevoren even een biertje drinken met je vrienden om even bij te praten of doe dat achteraf, dan val je anderen er niet mee lastig.
Dit dus.

Maar het is tegenwoordig in om stoer te kunnen doen bij de watercooler op het werk om te pochen dat je die en die artiest hebt gezien. Ook al stond je meer te ouwehoeren dan te genieten van de muziek.
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
  Moderator dinsdag 27 maart 2018 @ 12:04:11 #212
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178120691
dat lijkt me een wat prijzig gesprekje
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_178120893
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 11:48 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Zo lang geleden was dat niet hoor bij MBV lekker om tegen aan te leunen dat geluid :D Toen ik ze zag was het ook nog eens ontzettend warm en dat 20 min durende 130 db stuk zorgde wel voor een fijn briesje :D (heb er ook niet doorheen gepraat trouwens)
130db voor 20 minuten, echt? Volgens mij wordt in Nederland iets van 100-105db aangehouden als gemiddelde. En dan heb je uiteraard wel hardere pieken (drums, blazers e.d.), maar 130db......

En al zou je willen praten, dat heeft toch geen enkel zin op dat volume :D
  Moderator dinsdag 27 maart 2018 @ 12:23:42 #214
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_178121109
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 12:11 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

130db voor 20 minuten, echt? Volgens mij wordt in Nederland iets van 100-105db aangehouden als gemiddelde. En dan heb je uiteraard wel hardere pieken (drums, blazers e.d.), maar 130db......

En al zou je willen praten, dat heeft toch geen enkel zin op dat volume :D
Was wel blij met mijn oordoppen, mensen met van die gele dingen moesten alsnog hun handen voor hun oren doen.

Maar het is vrij absurd inderdaad.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_178121260
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 12:00 schreef OscarMopperkont het volgende:
Maar het is tegenwoordig in om stoer te kunnen doen bij de watercooler op het werk om te pochen dat je die en die artiest hebt gezien. Ook al stond je meer te ouwehoeren dan te genieten van de muziek.
Beetje hetzelfde idee als van die lieden die tijdens een concert alleen maar met hun smartphone bezig zijn om maar continue hun Feesboek status te kunnen updaten om te laten zien hoe tof en hip ze wel niet bezig zijn... :')
  Moderator dinsdag 27 maart 2018 @ 12:32:14 #216
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178121285
het ding is dat niemand verder wat zegt en er ook nooit ergens iets aangegeven staat van een etiquette ofzo

voor mij als incidentele bezoeker is het niet meer dan normaal dat je over koetjes en kalfjes staat te keuvelen, iedereen om me heen doet het en iedereen lijkt het naar zijn zin te hebben

de bioscoop zegt in de regel vlak voor de film dat iedereen ff stil moet zijn
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator dinsdag 27 maart 2018 @ 12:32:49 #217
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_178121295
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 12:30 schreef Techno het volgende:

[..]

Beetje hetzelfde idee als van die lieden die tijdens een concert alleen maar met hun smartphone bezig zijn om maar continue hun Feesboek status te kunnen updaten om te laten zien hoe tof en hip ze wel niet bezig zijn... :')
[ afbeelding ]
Heb dat over de jaren eigenlijk alleen maar minder zien worden, voor mijn gevoel lag de piek van dat gedrag ergens rond 2013/14 ofzo. Inmiddels zie je meestal maar een enkeling met een mobiel filmen... Heb in 2013 wel mensen met ipads enzo gezien :')
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_178121367
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 12:32 schreef sp3c het volgende:
het ding is dat niemand verder wat zegt en er ook nooit ergens iets aangegeven staat van een etiquette ofzo
Omdat het iets van de laatste jaren is. Het was altijd duidelijk als je naar een concert ging (en uiteraard afhankelijk van het genre) dat je er niet doorheen ging ouwehoeren. Overigens zeg ik er wel wat van als het te erg is en krijg dan ook bijval.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  dinsdag 27 maart 2018 @ 12:36:10 #219
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_178121369
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 12:04 schreef sp3c het volgende:
dat lijkt me een wat prijzig gesprekje
Het gaat hen alleen om de ervaring van "erbij geweest zijn". Weer een punt van de bucketlist.

Zijn trouwens genoeg mensen dir kaartjes winnen/krijgen en geen echte liefhebbers zijn. Was vroeger ook al.
  Moderator dinsdag 27 maart 2018 @ 12:38:01 #220
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178121400
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 12:36 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Het gaat hen alleen om de ervaring van "erbij geweest zijn". Weer een punt van de bucketlist.

Zijn trouwens genoeg mensen dir kaartjes winnen/krijgen en geen echte liefhebbers zijn. Was vroeger ook al.
en dagjesmensen die gewoon een avondje uit doen bij een artiest waarvan ze sommige nummers wel leuk vinden

van de echte liefhebbers kun je in maar weinig takken van sport rondkomen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator dinsdag 27 maart 2018 @ 12:38:29 #221
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178121409
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 12:36 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Omdat het iets van de laatste jaren is. Het was altijd duidelijk als je naar een concert ging (en uiteraard afhankelijk van het genre) dat je er niet doorheen ging ouwehoeren. Overigens zeg ik er wel wat van als het te erg is en krijg dan ook bijval.
ik durf te betwijfelen dat het iets van de laatste jaren is
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 12:43:23 #222
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_178121500
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 10:51 schreef sp3c het volgende:

[..]

dit is ook een vals dilemma he

het verschilt per film net zoals het bij muziek verschilt, waar het wel en niet kan en welk gesprek dan wel of niet kan is op dat moment natuurlijk subjectief

zelfde met sport

algemene beschaving is dan ook een leuke term om de monden te snoeren maar niet helemaal relevant hier
Het verschilt inderdaad per sport of muzieksoort. Bij een schaaktoernooi horen geen spreekkoren, bij Feyenoord-Ajax zijn die geen uitzondering.

Bij een punkconcert wordt gepogo'd, bij een folk-ensemble valt dat uit de toon.

Het leuke van algemene beschaving is dat men in het algemeen prima weet wat waar kan.
pi_178121541
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 12:38 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik durf te betwijfelen dat het iets van de laatste jaren is
Ik niet. En ik ga al 30 jaar naar concerten :)
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  Moderator dinsdag 27 maart 2018 @ 12:48:00 #224
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178121595
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 12:43 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Het verschilt inderdaad per sport of muzieksoort. Bij een schaaktoernooi horen geen spreekkoren, bij Feyenoord-Ajax zijn die geen uitzondering.

Bij een punkconcert wordt gepogo'd, bij een folk-ensemble valt dat uit de toon.

Het leuke van algemene beschaving is dat men in het algemeen prima weet wat waar kan.
men weet dat in het algemeen juist niet, je gaat met de massa mee, persoonlijk ik ga er dan vanuit dat de kenner me de boel uitlegt maar in dit geval heb ik dat echt nog nooit meegemaakt, sterker nog ik heb dit topic met verbazing door zitten lezen

ik kijk wel veel ijshockey en als er dan iemand van de tegenstander of een scheidsrechter gewond op het ijs ligt hoor je wel eens gejuich van de dagjesmensen ... nou dat doen we niet, en als ze opstaan of afgevoerd worden volgt er applaus

dat leg je dan uit en 9 van de 10 doen daar dan aan mee als ze het eenmaal weten, die tiende is dan gewoon een eikel
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator dinsdag 27 maart 2018 @ 12:48:27 #225
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178121608
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 12:45 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ik niet. En ik ga al 30 jaar naar concerten :)
ik wel en ik ga al 20 jaar sporadisch naar concerten :)
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator dinsdag 27 maart 2018 @ 12:49:48 #226
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178121642
het is ook niet logisch, voor de meeste mensen in de hal is het gewoon een avondje uit ipv episch genieten van muziek
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_178121645
Maar dan mag je eigenlijk ook geen bier halen tijdens de show, dat doe ik dan wel weer altijd :@
pi_178121653
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 12:48 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik wel en ik ga al 20 jaar sporadisch naar concerten :)
En naar welk genre ga je dan, noem eens wat artiesten/bands waar je doorheen zit te lullen?
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  Moderator dinsdag 27 maart 2018 @ 12:50:53 #229
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178121674
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 12:49 schreef Leonos het volgende:
Maar dan mag je eigenlijk ook geen bier halen tijdens de show, dat doe ik dan wel weer altijd :@
daar erger ik me dan wel weer wat aan, lijkt wel alsof de start van de live muziek een soort signaal is voor allerlei mensen om weg te lopen :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_178121698
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 12:49 schreef Leonos het volgende:
Maar dan mag je eigenlijk ook geen bier halen tijdens de show, dat doe ik dan wel weer altijd :@
Dat is onzin natuurlijk. En je hoeft ook niet de hele tijd stil te zijn, maar dat constante doorheen geklep aan 1 stuk door. Dat is de storingsfactor.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_178121712
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 12:50 schreef sp3c het volgende:

[..]

daar erger ik me dan wel weer wat aan, lijkt wel alsof de start van de live muziek een soort signaal is voor allerlei mensen om weg te lopen :')
_O-
pi_178121740
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 12:50 schreef sp3c het volgende:

[..]

daar erger ik me dan wel weer wat aan, lijkt wel alsof de start van de live muziek een soort signaal is voor allerlei mensen om weg te lopen :')
:X
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  Moderator dinsdag 27 maart 2018 @ 12:53:58 #233
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178121744
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 12:50 schreef truthortruth het volgende:

[..]

En naar welk genre ga je dan, noem eens wat artiesten/bands waar je doorheen zit te lullen?
Rammstein
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator dinsdag 27 maart 2018 @ 12:54:12 #234
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178121749
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 12:53 schreef truthortruth het volgende:

[..]

:X
wat
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_178121769
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 12:53 schreef sp3c het volgende:
Rammstein
Dan moet je schreeuwen, iets rustigers ?
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_178121794
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 12:54 schreef sp3c het volgende:
wat
Ja, dan is toch iets onontkoombaars om ff een biertje te halen. Bizar dat je dat dan wel stoort.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_178121851
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 12:54 schreef sp3c het volgende:

[..]

wat
De ironie :D
  Moderator dinsdag 27 maart 2018 @ 13:01:48 #238
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178121935
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 12:55 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Dan moet je schreeuwen, iets rustigers ?
laatste was Danny Vera daarnaast Adelle, Anouk, dat meisje van Krezip nadat ze Krezip deed, veel in het paard van Troje waar ik de namen niet van ken, wat singer songwriters die ik niet bij naam ga noemen omdat ik ze persoonlijk ken, een Fok'!ker in Roelofsarendsveen of all places etc.

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 12:55 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ja, dan is toch iets onontkoombaars om ff een biertje te halen. Bizar dat je dat dan wel stoort.
omdat ze tegen je aan lopen te duwen omdat ze er langs willen, daar heb je meer last van dan mensen die hun dagelijkse beslommeringen doornemen lijkt me
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator dinsdag 27 maart 2018 @ 13:02:04 #239
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178121939
quote:
4s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 12:57 schreef Leonos het volgende:

[..]

De ironie :D
ik weet niet of ironie de goede term is om te beschrijven wat je probeert te zeggen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_178122455
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 12:55 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ja, dan is toch iets onontkoombaars om ff een biertje te halen. Bizar dat je dat dan wel stoort.
Valt mee hoor. Niet dat ik er moeite mee heb als mensen een biertje gaan halen, maar soms lijken er tijdens hele volksverhuizingen plaats te vinden waardoor je regelmatig alleen maar opzij aan t stappen bent voor mensen. Dan kan het op een gegeven moment weleens vervelend worden.
Overigens zijn er best wel artiesten die eisen dat tijdens het concert de bar in de zaal dicht is. Om dus een hoop rumoerigheid te voorkomen.
  Moderator dinsdag 27 maart 2018 @ 13:33:08 #241
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178122727
helpt ook niet dat zalen voor mijn gevoel vaak dik over hun capaciteit heen gaan, dan merk je alles wat iedereen doet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 13:39:07 #242
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_178122849
Als iemand naast mij bij Bon Iver ging praten tijdens een mooi stuk had ik me daar wel zwaar aan lopen ergeren denk ik (niet gebeurd, heel de zaal was muisstil daar). Maar bij Architects bijv. is het minder erg natuurlijk
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  dinsdag 27 maart 2018 @ 13:57:49 #243
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_178123319
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 12:49 schreef sp3c het volgende:
het is ook niet logisch, voor de meeste mensen in de hal is het gewoon een avondje uit ipv episch genieten van muziek
Een avondje voetbal is dat ook. Toch is het niet okay als het daar omslaat omdat mensen zich ineens niet weten te gedragen omdat voor hen pas een avondje uit is wanneer er hoeken zijn uitgedeeld.

Nu zijn er inderdaad zat mensen die het niet snappen bij uitvoering zoals zelfs bij toneelstukjes op school, afzwemmen of bijvoorbeeld bij een bepaald soort concerten.

Het probleem ligt toch echt bij die mensen.
  Moderator dinsdag 27 maart 2018 @ 14:11:02 #244
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_178123588
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 13:33 schreef sp3c het volgende:
helpt ook niet dat zalen voor mijn gevoel vaak dik over hun capaciteit heen gaan, dan merk je alles wat iedereen doet
Mee eens, niet uitverkochte concerten en festivals zijn in de regel veel leuker :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_178125883
Ik ga vanavond naar Editors en hoop toch echt dat de mensen om me heen lekker hun kop houden. Bijkletsen doe je maar in de kroeg. Dank je wel.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 17:12:37 #246
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_178127408
Ga je vooraf al lekker ergeren! Veel plezier!
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 18:54:09 #247
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_178129360
Ah mooi, een revival van dit topic met de ergerpolitie.
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
  Moderator dinsdag 27 maart 2018 @ 22:01:11 #248
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_178134252
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 12:49 schreef Leonos het volgende:
Maar dan mag je eigenlijk ook geen bier halen tijdens de show, dat doe ik dan wel weer altijd :@
Ehm waarom niet?

Het ligt ook heel erg aan het publiek, toen we bij sabbath stonden in de ziggo dome liet iedereen je netjes weer terugkomen op de plek waar je vandaan kwam als je bier ging halen. Bij radiohead in dezelfde ziggodome ging iedereen lopen klagen als je weer naar je plek terug wilde gaan, en werd je bijna weggeëlleboogd...

Toch een mentaliteit verschilletje.


Ik kom genoeg op concerten waar iedereen elkaar een plekje gunt en ook plezier ook als dat samengaat met een beetje gelul (met de nadruk op een beetje) ik sta liever bij een concert waar je dansend omvergebeukt wordt en dan weer netjes opgetilt met een klopje op de schouder of alles goed is, dan bij een concert waar je boos aangekeken wordt omdat je te dicht bij iemand in de buurt komt. :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 27 maart 2018 @ 22:02:36 #249
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178134297
je komt toch voor de muziek?

als je bier wil halen dan ga je maar naar de kroegggggggggggg!
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator dinsdag 27 maart 2018 @ 22:06:10 #250
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_178134390
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 22:02 schreef sp3c het volgende:
je komt toch voor de muziek?

als je bier wil halen dan ga je maar naar de kroegggggggggggg!
Ik combineer dat meestal, daarom hebben ze ook van die handige barren aan de zijkant van de zaal :)

ikzelf heb me ook nooit geirriteerd aan mensen die er langs willen met bier... meestal proost ik daar gewoon mee :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_178134958
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 22:02 schreef sp3c het volgende:
je komt toch voor de muziek?

als je bier wil halen dan ga je maar naar de kroegggggggggggg!
Ik haal mijn bier altijd heel stilletjes.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  Moderator dinsdag 27 maart 2018 @ 22:28:12 #252
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178134980
ja zo heeft iedereen een goede smoes om gewoon te doen wat hij wil doen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator dinsdag 27 maart 2018 @ 23:03:59 #253
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_178135861
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 22:28 schreef sp3c het volgende:
ja zo heeft iedereen een goede smoes om gewoon te doen wat hij wil doen
precies als je anderen er maar niet bewust mee lastigvalt. Dus als iemand zegt dat ik teveel praat zal ik het wat minder doen, of een lolly kopen... en ditto als ik vind dat het een beetje too much is dan zeg ik er wat van. En verder moet iedereen lekker genieten van concerten zoals hij/zij wil :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_178136861
Zoals in de bioscoop.

Lekker gezellug kletsen, totale schijt aan de mensen die hun geld spenderen aan een emotionele belevenis waarvan zij een lange tijd naar uit hebben gekeken om te beleven.

Kutaso's.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  Moderator woensdag 28 maart 2018 @ 04:57:45 #255
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178139485
quote:
4s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 23:03 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

precies als je anderen er maar niet bewust mee lastigvalt. Dus als iemand zegt dat ik teveel praat zal ik het wat minder doen, of een lolly kopen... en ditto als ik vind dat het een beetje too much is dan zeg ik er wat van. En verder moet iedereen lekker genieten van concerten zoals hij/zij wil :)
lijkt mij de juiste instelling ^O^
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Overall beste user 2022 woensdag 28 maart 2018 @ 12:02:08 #256
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_178145014
Ik was een keer op een concert en daar stonden ze gewoon op het podium te praten.

Later begreep ik dat dat nou hip-hop was.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Moderator woensdag 28 maart 2018 @ 12:15:56 #257
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_178145271
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 12:02 schreef Ulx het volgende:
Ik was een keer op een concert en daar stonden ze gewoon op het podium te praten.

Later begreep ik dat dat nou hip-hop was.
:P
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_178151605
quote:
4s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 23:03 schreef Bosbeetle het volgende:
precies als je anderen er maar niet bewust mee lastigvalt. Dus als iemand zegt dat ik teveel praat zal ik het wat minder doen, of een lolly kopen... en ditto als ik vind dat het een beetje too much is dan zeg ik er wat van. En verder moet iedereen lekker genieten van concerten zoals hij/zij wil :)
Nee.

Het is een concert, en met uitzondering van de toppers, metal, dance en misschien nog wat andere genres ga je daar heen om te luisteren. En als je dan besluit te ouwehoeren dan is dat asociaal.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  Moderator woensdag 28 maart 2018 @ 17:06:11 #259
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_178151698
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 17:02 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Nee.

Het is een concert, en met uitzondering van de toppers, metal, dance en misschien nog wat andere genres ga je daar heen om te luisteren. En als je dan besluit te ouwehoeren dan is dat asociaal.
Het is een concert en daar ga je heen om een sociale belevenis te hebben om samen met vrienden van hetzelfde concert te genieten, daar hoor voor mij ook bij een biertje drinken en tegen mijn vrienden zeggen "hey is dat niet de drummer van godflesh" of "jezus wat kan die gitarist soloën hè" of "heb je hun nieuwe plaat al in huis dat ding is echt te gek"....

Het is geheel afhankelijk van welke muziek, soms zijn er concerten waar ik me zelfs erger aan het gekraak van de schoenen van de bassist (bohren und der club of gore) en daar ga je zeker niet praten, maar algeheel verbod op geluid tijdens een concert lijkt me niet aan de sfeer helpen.

Ik irriteer me ook aan als mensen uitgebreid hun aandelen pakket gaan bediscussiëren, maar ik heb me nog nooit geërgerd aan mensen die een discussie beginnen of dit nu wel of niet op tracy chapman lijkt.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 28 maart 2018 @ 17:10:36 #260
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_178151834
Sowieso lukt het mij niet om veel langer dan een half uur met andere mensen in de buurt mijn mond dicht te houden, ik vind dat anderen ook wel rekening kunnen houden met die handicap :P
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_178151962
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 12:30 schreef Techno het volgende:

[..]

Beetje hetzelfde idee als van die lieden die tijdens een concert alleen maar met hun smartphone bezig zijn om maar continue hun Feesboek status te kunnen updaten om te laten zien hoe tof en hip ze wel niet bezig zijn... :')
[ afbeelding ]
Ook zo'n triest iets ja :')

Ja, want we gaan thuis nog eens rustig die wazige beelden met slecht geluid nog eens terugkijken *G*
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_178151993
quote:
2s.gif Op woensdag 28 maart 2018 17:06 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Het is een concert en daar ga je heen om een sociale belevenis te hebben om samen met vrienden van hetzelfde concert te genieten, daar hoor voor mij ook bij een biertje drinken en tegen mijn vrienden zeggen "hey is dat niet de drummer van godflesh" of "jezus wat kan die gitarist soloën hè" of "heb je hun nieuwe plaat al in huis dat ding is echt te gek"....

Het is geheel afhankelijk van welke muziek, soms zijn er concerten waar ik me zelfs erger aan het gekraak van de schoenen van de bassist (bohren und der club of gore) en daar ga je zeker niet praten, maar algeheel verbod op geluid tijdens een concert lijkt me niet aan de sfeer helpen.

Ik irriteer me ook aan als mensen uitgebreid hun aandelen pakket gaan bediscussiëren, maar ik heb me nog nooit geërgerd aan mensen die een discussie beginnen of dit nu wel of niet op tracy chapman lijkt.
quote:
2s.gif Op woensdag 28 maart 2018 17:10 schreef Bosbeetle het volgende:
Sowieso lukt het mij niet om veel langer dan een half uur met andere mensen in de buurt mijn mond dicht te houden, ik vind dat anderen ook wel rekening kunnen houden met die handicap :P
Alles draait om context en situatie. Maar ik vind het typisch hoe jij jezelf centraal stelt ipv de artiest/band waar de mensen voor komen. Dat past wel in de verwachting.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  Moderator woensdag 28 maart 2018 @ 17:24:08 #263
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178152171
dat doet hij helemaal niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 28 maart 2018 @ 17:34:38 #264
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_178152423
Of anders doet troetortroet dat zelf óók, met z’n eeuwige gemekker over andere concertbezoekers, die wel eens een woordje wisselen met hun buurman, waardoor HIJZELF, o ware muziekliefhebber, niet meer in staat zou zijn om van het concert te genieten.

Hoe centraal stelt degene die "overlast" ervaart zichzelf?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_178152672
quote:
7s.gif Op woensdag 28 maart 2018 17:34 schreef Ringo het volgende:
Of anders doet troetortroet dat zelf óók, met z’n eeuwige gemekker over andere concertbezoekers, die wel eens een woordje wisselen met hun buurman, waardoor HIJZELF, o ware muziekliefhebber, niet meer in staat zou zijn om van het concert te genieten.

Hoe centraal stelt degene die "overlast" ervaart zichzelf?
Het punt is dat ik niks van jou wegneem, je kan naar de kroeg, je kan lekker ouwehoeren met een biertje. Maar jij neemt wel wat weg van anderen, namelijk genieten van een live optreden van een favoriete band of artiest.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  woensdag 28 maart 2018 @ 18:02:43 #266
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_178152998
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 17:47 schreef truthortruth het volgende:
Het punt is dat ik niks van jou wegneem, je kan naar de kroeg, je kan lekker ouwehoeren met een biertje. Maar jij neemt wel wat weg van anderen, namelijk genieten van een live optreden van een favoriete band of artiest.
Misschien kun je met de security regelen dat van iedere bezoeker de mond wordt dichtgetaped, zodat er gesproken noch gedronken kan worden. Maar dan heb JIJ wel een leuke avond! ^O^
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_178153079
quote:
7s.gif Op woensdag 28 maart 2018 18:02 schreef Ringo het volgende:
Misschien kun je met de security regelen dat van iedere bezoeker de mond wordt dichtgetaped, zodat er gesproken noch gedronken kan worden. Maar dan heb JIJ wel een leuke avond! ^O^
Een lolly is prima. En het gaat niet om mij, de actie van het Paard van Troje is niet door mij verzonnen.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 28 maart 2018 @ 20:36:38 #268
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_178156842
quote:
7s.gif Op woensdag 28 maart 2018 17:34 schreef Ringo het volgende:
Of anders doet troetortroet dat zelf óók, met z’n eeuwige gemekker over andere concertbezoekers, die wel eens een woordje wisselen met hun buurman, waardoor HIJZELF, o ware muziekliefhebber, niet meer in staat zou zijn om van het concert te genieten.

Hoe centraal stelt degene die "overlast" ervaart zichzelf?
ik ben overigens benieuwd hoe vaak jij nou naar een concert gaat.
Want ik heb het idee dat je vooral in dit topic komt om te rellen, want verder zien we je nooit in het muziekforum.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  donderdag 29 maart 2018 @ 23:35:31 #269
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_178183457
Morgen weer lekker praten bij Oscar & The Wolf in Parijs O+
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_178293290
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 09:32 schreef fathank het volgende:

[..]

Oh wat een vreselijk misplaatst gevoel van superioriteit zeg.
Hey, jij bent toch die aanrandings-verontschuldigaar uit dat andere topic? Wat gezellig dat je hier ook weer bent!

Overigens ben ik wel benieuwd waarom jij de Toppers onder kunst beschouwd.

[ Bericht 3% gewijzigd door buckets_of_lube op 04-04-2018 01:06:50 ]
pi_178293296
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 18:54 schreef Bugno het volgende:
Ah mooi, een revival van dit topic met de ergerpolitie.
En tegelijkertijd de terugkeer van de kwaadaardige gezwellen.
pi_178293303
quote:
7s.gif Op woensdag 28 maart 2018 18:02 schreef Ringo het volgende:

[..]

Misschien kun je met de security regelen dat van iedere bezoeker de mond wordt dichtgetaped, zodat er gesproken noch gedronken kan worden. Maar dan heb JIJ wel een leuke avond! ^O^
Eersteklas projectie hier, weer.
pi_178293313
quote:
15s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 23:47 schreef SpaceOddity het volgende:
Zoals in de bioscoop.

Lekker gezellug kletsen, totale schijt aan de mensen die hun geld spenderen aan een emotionele belevenis waarvan zij een lange tijd naar uit hebben gekeken om te beleven.

Kutaso's.
Bij concerten is het veeeel erger dan bij de bios. Want behalve de hogere toegangsprijs, is een concert een unieke gelegenheid om bepaalde liedjes te horen/beleven (i.t.t. films die je ook elders en overnieuw kan zien).
pi_178293451
Er is een heel leuk filmpje te vinden van verstoring tijdens een klassieke uitvoering van een man op een viool. Ondertussen ging van een van het publiek de telefoon, waarbij het welbekende Nokia toontje te horen is, waarbij de muzikant zich snel weet aan te passen en het weet na te spelen.

pi_178293475
quote:
7s.gif Op woensdag 28 maart 2018 18:02 schreef Ringo het volgende:

[..]

Misschien kun je met de security regelen dat van iedere bezoeker de mond wordt dichtgetaped, zodat er gesproken noch gedronken kan worden. Maar dan heb JIJ wel een leuke avond! ^O^
:Y
  woensdag 4 april 2018 @ 07:37:23 #276
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_178295359
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2018 01:00 schreef buckets_of_lube het volgende:

[..]

Hey, jij bent toch die aanrandings-verontschuldigaar uit dat andere topic? Wat gezellig dat je hier ook weer bent!

Overigens ben ik wel benieuwd waarom jij de Toppers onder kunst beschouwd.
Als jij dat zo begrepen hebt mist er wat aan jouw kunst van het begrijpend lezen. Laat staan dat je iets van (klein)kunst en cultuur af weet. Jij bent af. Vraag maar gauw aan je begeleider of dat hij voortaan eerst je posts nakijkt voordat je op 'Invoeren' klikt
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_178295643
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2018 01:00 schreef buckets_of_lube het volgende:
Overigens ben ik wel benieuwd waarom jij de Toppers onder kunst beschouwd.
Het is anders best een kunst om met dergelijke schijtmuziek zoveel mensen te trekken. :+
pi_178303569
Ook de boerderij in Zoetermeer heeft nu een middel tegen het geouwehoer geïntroduceerd...

Hou je bek spek! :D https://www.omroepwest.nl(...)met-Houd-je-bek-spek

Met filmpje :')

Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_178305833
quote:
14s.gif Op woensdag 4 april 2018 07:37 schreef fathank het volgende:

[..]

Als jij dat zo begrepen hebt mist er wat aan jouw kunst van het begrijpend lezen. Laat staan dat je iets van (klein)kunst en cultuur af weet. Jij bent af. Vraag maar gauw aan je begeleider of dat hij voortaan eerst je posts nakijkt voordat je op 'Invoeren' klikt
Mijn verontschuldigingen voor het chargeren, maar met een opmerking als "Typisch gevalletje 'was niet gebeurd als het meisje zelf normaal had gedaan'." (met nadruk op het woord normaal) kon ik het niet laten (zie FES / Aanrandingen/verkrachtingen op festivals).

En kom, waar gaat (klein)kunst en cultuur dan wel over? Mijn begeleider is nu heeeel benieuwd.
pi_178305856
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2018 02:03 schreef Olivur het volgende:
Er is een heel leuk filmpje te vinden van verstoring tijdens een klassieke uitvoering van een man op een viool. Ondertussen ging van een van het publiek de telefoon, waarbij het welbekende Nokia toontje te horen is, waarbij de muzikant zich snel weet aan te passen en het weet na te spelen.

Iemand die per ongeluk zijn telefoon vergat stil te zetten in zo'n deftige situatie heeft geen fuck hiermee te maken...
  woensdag 4 april 2018 @ 18:01:43 #281
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_178306423
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2018 15:39 schreef truthortruth het volgende:
Ook de boerderij in Zoetermeer heeft nu een middel tegen het geouwehoer geïntroduceerd...

Hou je bek spek! :D https://www.omroepwest.nl(...)met-Houd-je-bek-spek

Met filmpje :')
Alsof zoʼn kabouterstemmetje boven zulke kankerharde versterkte muziek uitkomt. :').
En godverdomme wat een braaf Postbus-51 truttenfilmpje zeg, :r.
De rock ʼnʼ roll moet het tegenwoordig kennelijk zonder de sex en de drugs stellen. :').
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  Moderator woensdag 4 april 2018 @ 18:06:54 #282
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178306551
mensen die zo rumoerig zijn dat ze volgens het poppodium wel 'echt een probleem' vormen zet je dan toch de tent uit?

krijgen ze een spekje :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 4 april 2018 @ 18:07:31 #283
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_178306565
Maar gelukkig is het een Cultuurpodium. Niet zomaar een of ander zaaltje, zeg!
Met bezoekers van stand! Échte muziekliefhebbers die hun jarendertigwoning niet verlaten voor ʼzomaar een gezellige avondʼ, stel je voor!
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 4 april 2018 @ 18:09:39 #284
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_178306613
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2018 17:38 schreef buckets_of_lube het volgende:

[..]

Mijn verontschuldigingen voor het chargeren, maar met een opmerking als "Typisch gevalletje 'was niet gebeurd als het meisje zelf normaal had gedaan'." (met nadruk op het woord normaal) kon ik het niet laten (zie FES / Aanrandingen/verkrachtingen op festivals).

En kom, waar gaat (klein)kunst en cultuur dan wel over? Mijn begeleider is nu heeeel benieuwd.
Ik zie niet in hoe dat topic relevant is hier, en gezien je manier om mij hier neer te zetten als iemand die aanrandingen oké vindt hou ik het hierbij. Want uit het aangehaalde topic blijkt al dat je een zelfingenomen betweter bent die vooral overtuigd is van z'n eigen gelijk.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  woensdag 4 april 2018 @ 18:09:53 #285
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_178306620
quote:
6s.gif Op woensdag 4 april 2018 18:07 schreef Ringo het volgende:
Maar gelukkig is het een Cultuurpodium. Niet zomaar een of ander zaaltje, zeg!
Met bezoekers van stand! Échte muziekliefhebbers die hun jarendertigwoning op vrijdagavond niet verlaten voor ʼzomaar een gezellige avondʼ, stel je voor!
Ringod
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
  woensdag 4 april 2018 @ 18:10:28 #286
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_178306634
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2018 18:06 schreef sp3c het volgende:
mensen die zo rumoerig zijn dat ze volgens het poppodium wel 'echt een probleem' vormen zet je dan toch de tent uit?

krijgen ze een spekje :')
Dat is 90% high fructose corn syrup, de rest is kleurstof. Daar ga je leuk van stuiterballen :').
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  Moderator woensdag 4 april 2018 @ 18:10:38 #287
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178306640
feitelijk is het gewoon een of ander zaaltje met een terrasje en een koffieshopje

in Zoetermeer doen ze graag moeilijk
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_178306706
quote:
10s.gif Op woensdag 4 april 2018 18:01 schreef Ringo het volgende:
Alsof zoʼn kabouterstemmetje boven zulke kankerharde versterkte muziek uitkomt. :').
En godverdomme wat een braaf Postbus-51 truttenfilmpje zeg, :r.
De rock ʼnʼ roll moet het tegenwoordig kennelijk zonder de sex en de drugs stellen. :').
Je hebt gewoon niks met muziek. De hele muziek interesseert je geen reet, en dat zou op zich prima zijn als je niet zo'n aso was die het dan voor andere wil vergallen.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_178306734
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2018 18:10 schreef sp3c het volgende:
feitelijk is het gewoon een of ander zaaltje met een terrasje en een koffieshopje

in Zoetermeer doen ze graag moeilijk
Het is niet alleen Zoetermeer, paard van Troje was al met een actie begonnen. Jezus wat een botte horken die dit nog goedpraten terwijl er dus behoorlijk wat mensen last van hebben.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  woensdag 4 april 2018 @ 18:19:55 #290
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_178306859
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2018 18:14 schreef truthortruth het volgende:
Het is niet alleen Zoetermeer, paard van Troje was al met een actie begonnen. Jezus wat een botte horken die dit nog goedpraten terwijl er dus behoorlijk wat mensen last van hebben.
Ja het is echt verschrikkulluk! De wereld gaat hier nog eens aan ten onder! Gelukkig is er nu houjebekspek!
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_178306891
quote:
11s.gif Op woensdag 4 april 2018 18:19 schreef Ringo het volgende:
Ja het is echt verschrikkulluk! De wereld gaat hier nog eens aan ten onder! Gelukkig is er nu houjebekspek!
Kind.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  Moderator woensdag 4 april 2018 @ 18:26:57 #292
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178307010
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2018 18:14 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Het is niet alleen Zoetermeer, paard van Troje was al met een actie begonnen. Jezus wat een botte horken die dit nog goedpraten terwijl er dus behoorlijk wat mensen last van hebben.
trap die mensen dan gewoon die tent uit ipv ze te belonen met snoep :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 4 april 2018 @ 18:33:12 #293
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_178307124
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2018 02:03 schreef Olivur het volgende:
Er is een heel leuk filmpje te vinden van verstoring tijdens een klassieke uitvoering van een man op een viool. Ondertussen ging van een van het publiek de telefoon, waarbij het welbekende Nokia toontje te horen is, waarbij de muzikant zich snel weet aan te passen en het weet na te spelen.

Geniaal opgelost.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  woensdag 4 april 2018 @ 18:35:13 #294
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_178307156
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2018 15:39 schreef truthortruth het volgende:
Ook de boerderij in Zoetermeer heeft nu een middel tegen het geouwehoer geïntroduceerd...

Hou je bek spek! :D https://www.omroepwest.nl(...)met-Houd-je-bek-spek

Met filmpje :')

En dit is dan weer te suf voor woorden. Met je spekkie.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_178307612
quote:
9s.gif Op woensdag 4 april 2018 18:35 schreef Copycat het volgende:

[..]

En dit is dan weer te suf voor woorden. Met je spekkie.
Dat valt best mee :')
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_178307630
quote:
1s.gif Op woensdag 4 april 2018 18:09 schreef fathank het volgende:

[..]

Ik zie niet in hoe dat topic relevant is hier, en gezien je manier om mij hier neer te zetten als iemand die aanrandingen oké vindt hou ik het hierbij. Want uit het aangehaalde topic blijkt al dat je een zelfingenomen betweter bent die vooral overtuigd is van z'n eigen gelijk.
Nogmaals mijn excuses voor die eerder opmerking, maar ik zal niet verontschuldigen voor mijn standpunten in zowel dit als dat andere topic (die verre van uniek zijn). Ik geef hartstikke veel om livemuziek en dat mensen er zoveel mogelijk uitkrijgen, en zal blijven strijden tegen ongewenst gedrag wat daar afbreuk aan doet.
pi_178307685
quote:
9s.gif Op woensdag 4 april 2018 18:35 schreef Copycat het volgende:
En dit is dan weer te suf voor woorden. Met je spekkie.
Cc. U hier? O+
  woensdag 4 april 2018 @ 20:03:28 #298
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_178308884
quote:
14s.gif Op woensdag 4 april 2018 19:06 schreef Techno het volgende:

Cc. U hier? O+
Al een poosje!

quote:
9s.gif Op zaterdag 20 maart 2010 11:16 schreef Copycat het volgende:

Nog voordat ik er iets van had kunnen meekrijgen
Nu was dit ook dom georganiseerd. Tindersticks had eerder op de avond in het Frits Philips Muziekcentrum moeten staan en Beukorkest had de feestelijke afsluiter in De Effenaar moeten zijn.
:*
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zondag 24 februari 2019 @ 10:16:47 #299
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_185208488
Gisteren een topconcert van Madrugada in Nijmegen mogen ervaren, maar wat zaten er een aantal kutneuzen in het publiek tussen... Aan één stuk door praten, ook tijdens de rustige nummers ongegeneerd blijven roeptoeteren naar elkaar.

Daarnaast viel het me op dat datzelfde volk een groot deel van het concert bezig is met wat er op hun telefoon gebeurt i.p.v. wat er op het podium gebeurt. Ook het voortdurende gefilm en gefotografeer (soms zelfs met flits...) stoort mij mateloos. Respectloos naar artiest èn medeconcertgangers.

Tijdje terug tijdens een concert van VNV Nation benoemde de zanger na één nummer hoe hij als artiest telefoon gebruik ervaart en hoe je als bezoeker zelf ook het beste van een concert kunt genieten zònder dat ding. Dat deed hij in stevige bewoording, maar het had duidelijk effect.
  zondag 24 februari 2019 @ 14:57:55 #300
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_185213431
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2019 10:16 schreef TheSilentEnigma het volgende:

Tijdje terug tijdens een concert van VNV Nation benoemde de zanger na één nummer hoe hij als artiest telefoon gebruik ervaart en hoe je als bezoeker zelf ook het beste van een concert kunt genieten zònder dat ding. Dat deed hij in stevige bewoording, maar het had duidelijk effect.
Was jij daar ook? (ik heb ze gezien in Amsterdam toen) Geweldig hoe hij dat deed. Erg duidelijk en daarna was het ook echt afgelopen. Weinig last van mensen die er door heen aan het lullen waren gelukkig.

Fantastisch concert trouwens. Wel opvallend dat het in de kleine zaal was, in 2017 stonden ze op WGT in de Agrahal en die was goed vol.
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  zondag 24 februari 2019 @ 15:47:09 #301
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_185214486
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2019 14:57 schreef Elegy het volgende:

[..]

Was jij daar ook? (ik heb ze gezien in Amsterdam toen) Geweldig hoe hij dat deed. Erg duidelijk en daarna was het ook echt afgelopen. Weinig last van mensen die er door heen aan het lullen waren gelukkig.

Fantastisch concert trouwens. Wel opvallend dat het in de kleine zaal was, in 2017 stonden ze op WGT in de Agrahal en die was goed vol.
Ik was in Eindhoven, Effenaar. Deed 'ie inderdaad erg goed, heel effectief.

Bijzonder eigenlijk dat het in het theater en zelfs de bioscoop de normaalste zaak van de wereld is om je mond te houden en je telefoon in je broekzak/handtas/whatever te laten, terwijl het bij veel concerten maar niet lukt.
Ga dan gewoon in de kroeg zitten denk ik dan, daar wordt iedereen gelukkiger van.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')