abonnement Unibet Coolblue
pi_119530322
Hier weer verder.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_119530407
Hier wordt juist 's middags veel geslapen dus tussen 14:00 en 16:00 is hij meestal knock-out. En om 17:00 uur avondeten dus hij krijgt niet eens een middagsnack.

Midas krijgt nu 3 flessen, 2 van 120/4 en 1 van 150/5.
pi_119530719
Geven jullie daarnaast ander drinken?
Dat is ook zoiets, hoeveel 'moet' ie daar dan van drinken?
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_119530767
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 november 2012 10:10 schreef Kuukske het volgende:
Fruit krijgt hij indd vaak in de middag, omdat meneer de Slaapkop 's morgens van 9 tot half 12 slaapt onderhand :D.

Maar zo heel erg is dat dus allemaal niet? Mooi :+.
Nee joh.. t is meer dat ze aan 600cc wel genoeg hebben met wat ze daarnaast eten. Met 800cc zitten ze soms te vol van om nog goed bijvoeding te eten..
  vrijdag 23 november 2012 @ 10:29:39 #5
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_119530790
Anouk heeft hetzelfde slaapt ook van 14 tot 16 of 16.30.
Ik geef roosvicee tussendoor, als ze wil. Ik zet het neer en ze pakt het nu zelf O+
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_119530830
Daan krijgt bij elk hapje wel iets te drinken aangeboden. Dus de 6 eetmomenten. Dat zijn er 3 met fles (ontbijt, lunch, bedtijd). Bij het avondeten altijd water, en bij het fruit en middagtussendoortje iets van water, thee of sap. Beetje afhankelijk van mijn bui ;)
Hij krijgt genoeg kans om te drinken. Eergisteren was dat amper 500 cc, gisteren ruim 700cc.. Hij regelt het zelf wel. Zolang hij goede plasluiers houdt is het wel best..
pi_119530837
quote:
5s.gif Op vrijdag 23 november 2012 10:27 schreef Kuukske het volgende:
Geven jullie daarnaast ander drinken?
Dat is ook zoiets, hoeveel 'moet' ie daar dan van drinken?
Hij krijgt bij zijn brood ('s ochtends en 's middags) en avondeten water uit een tuitbeker. Geen idee hoeveel hij daarvan drinkt maar wel om de paar happen en slok.
pi_119530995
quote:
17s.gif Op vrijdag 23 november 2012 10:31 schreef Kyara het volgende:

[..]

Hij krijgt bij zijn brood ('s ochtends en 's middags) en avondeten water uit een tuitbeker. Geen idee hoeveel hij daarvan drinkt maar wel om de paar happen en slok.
Ah! Dat vind ik wel fijn om te lezen.

Soms heb ik het idee dat we hem te weinig of juist weer te veel geven. Maar wat ik zo teruglees is wel herkenbaar. #fijngevoel :+.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_119531018
Ik heb ook geen idee maar hij doet het er goed op. Voldoende plas- en poepluiers en hij groeit goed, is alert en vrolijk dus het zal wel goed zijn ;)
pi_119531105
quote:
17s.gif Op vrijdag 23 november 2012 10:38 schreef Kyara het volgende:
Ik heb ook geen idee maar hij doet het er goed op. Voldoende plas- en poepluiers en hij groeit goed, is alert en vrolijk dus het zal wel goed zijn ;)
Dat dus :Y
pi_119531725
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 13:27 schreef Soempie het volgende:
Hier gaf het CB het advies over te gaan op 3 flessen met 6 maanden. Met 4 maanden gingen we al een fles terug naar 4. En vanaf 7 maanden 2 flessen en tussen de middag nog driekwart fles.

Verder drinkt M. dan water of thee. 's Morgens fruit, 's middags een boterham en aan het eind van de middag avondeten. En op die manier regelde hij het minderen van de fles ook zelf.
Ik ben echt helemaal kwijt hoe het ook al weer ging. S. is nu 5 maanden en volgt dit schema:

7.30 fles 180/6 + rijstebloem
10.00 half potje fruit
12.00 fles 180/6
16.00 fles 180/6
18.00 half potje groente
19.30 fles 180/6 + rijstebloem

Het is dus de bedoeling dat straks bij 6 maanden de fles van 16.00 eraf gaat, hij hele potjes (of zelf gekookt) gaat eten, we thee/water/diksap introduceren bij het fruit/groente, en dat hij om 12.00 een boterhammetje eet, met een gehalveerde fles?
En thee/water/diksap dan uit een tuitbeker?
pi_119531953
Als je het zo stelt dan is dat wel een boel wat er in 1 maand moet veranderen....

Mar de fles van 16.00 uur is wel de meest logische om te laten vervallen ja. En brood introduceren met 6 maanden inderdaad :Y
pi_119532103
Thanks Kyara! Het hoeft niet allemaal in een dag gelukkig,. :Y) :7 *O*
pi_119532318
Ik ben al een tijdje uit de flessen ed maar Je kan een tuitbeker proberen. hier wilde meneer met 7 maanden geen fles en geen melk meer. ook tuitbeker moest ie niet dus dat werd drinken uit een beker... (je moet dus beker vasthouden eerste tijd = best tijdrovend en houd rekening met veel knoeien) Het zorgde er wel voor dat hij met een jaar gewoon zelf uit een beker dronk terwijl vriendjes nog uit de fles of tuit dronken. Beker schijnt ook beter te zijn voor taalontwikkeling?
  dinsdag 25 december 2012 @ 10:33:38 #15
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_120751469
Hoi dames, dit ook al in het babytopic gepost maar misschien dat iemand hier ook nog tips heeft..

Weet niet of iemand er iets op weet (of dat het zichzelf oplost); onze mini heeft nu een beetje apart schema van voedingen. De laatste is meestal tussen 21 en 23 uur, maar vaak komt ze dan 's nachts al om 3 of 4u, dan rond 6-7 uur. Vervolgens komt ze pas rond 12u weer en dan pas om 18.00.. dus op een rijtje (ongeveer):
3.00
6.00
12.00
18.00
22.00
Verder slaapt ze 's nachts gewoon prima, dus dat is het probleem niet.. aan de ene kant denk ik dat ze het uiteindelijk zelf wel zal regelen, maar is er nog iets wat ik wellicht kan proberen? Ik heb wel eens geprobeerd een voeding iets op te schuiven (of ze deed dat zelf), maar dan ging ze daarna alsnog terug naar dit schema zeg maar :+
I never look back, darling. It distracts from the now.
  dinsdag 25 december 2012 @ 14:39:08 #16
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_120757845
Geen tips eigenlijk, je zegt het zelf al, ze gaat zelf weer terug naar dit schema. Het werkt voor haar blijkbaar prima.
Het leek mij altijd lastig wanneer er een fles af "moest" maar ook dat regelde madam hier zelf :D
Komt dus allemaal goed.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  dinsdag 25 december 2012 @ 15:26:04 #17
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_120758839
Haha ja precies.. Ok thx! :)
Ja klopt daar was ik ook wat huiverig voor maar ze regelt t gewoon zelf..
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_120884146
Mijn baby van 3 mnd oud zat op 5 x 180/6, om de 3 uur. Hij dronk in dat ritme rommelig, met veel gemopper, waardoor het vaak een uur duurde om de voeding erin te krijgen.

Afgelopen week heb ik er 4 uur tussengelaten. Daardoor dronk hij ineens een stuk effectiever (fles zat er in 20 min in.) Maar dan kom ik niet uit met 5 voedingen, als ie van 7 tot 20 wakker is (hij slaapt dus ook zonder onderbreking van 20 tot 7).

Ik heb net advies gekregen van een CB-arts. (mijn schoonmoeder, maar dat terzijde).
Zij adviseert om pas vanaf 4 maanden over te gaan naar 4 voedingen. En dan de laatste voeding evt in te dikken met rijstebloem.
En verder zei ze dat je goed naar je baby moet kijken.

Geen idee nu.
Hij komt de nacht prima door op 4 voedingen. We komen dan uit op 26 schepjes.
Of dan wakker gaan maken om 23u voor een 5e fles?
pi_120884275
Laatste.fles maken met 210/7?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_120884559
Hoe zwaar is hij? Als hij zwaarder is, is 4 flessen minder erg. Minimum van 6 kilo zeker. Maar normaal is het advies wel om tot 4 maand 5 flessen te geven, al zijn er kinderen die zonder de 5eafkunnen..

Indikken zou ik niet doen. Is toch bijvoeding, en dat wordt tot 4 maand zeker afgeraden. Dan liever 4 flessen, en evt af en toe een nachtfles. En misschien een keertje extra wegen om te kijken of de groei goed gaat?

Ik heb het voeden altijd op verzoek gedaan, dus dan zaten we een poosje de ene dag op 4 en de andere op 5 flessen. Of opeens een nachtfles tussendoor. Na een poosje rommelen kwam er dan wel weer meer structuur..
pi_120884649
Wat ik nu deed is 's ochtends en 's avonds 190 of 200 cc aanbieden met 6 schepjes. En als ie dan na een half uur nog honger had, nog 30 erbij.
Zo'n plens ineens schijnt niet goed te zijn voor de niertjes.
pi_120884981
Nee indikken vind ik ook niet nodig, hij slaapt prima.
Ik had idd vandaag willen wegen, maar het CB is deze week gesloten. -O-

Als we op verzoek voeden drinkt ie om de 3 - 3,5 uur, maar dan laat ie voeding staan én hij doet er erg lang over (lange pauzes, jengelen, trappelen etc), waardoor ik de indruk kreeg dat de voedingen te snel op elkaar zaten.
pi_120886559
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2012 21:48 schreef Mangostine het volgende:
Mijn baby van 3 mnd oud zat op 5 x 180/6, om de 3 uur. Hij dronk in dat ritme rommelig, met veel gemopper, waardoor het vaak een uur duurde om de voeding erin te krijgen.

Afgelopen week heb ik er 4 uur tussengelaten. Daardoor dronk hij ineens een stuk effectiever (fles zat er in 20 min in.) Maar dan kom ik niet uit met 5 voedingen, als ie van 7 tot 20 wakker is (hij slaapt dus ook zonder onderbreking van 20 tot 7).

Ik heb net advies gekregen van een CB-arts. (mijn schoonmoeder, maar dat terzijde).
Zij adviseert om pas vanaf 4 maanden over te gaan naar 4 voedingen. En dan de laatste voeding evt in te dikken met rijstebloem.
En verder zei ze dat je goed naar je baby moet kijken.

Geen idee nu.
Hij komt de nacht prima door op 4 voedingen. We komen dan uit op 26 schepjes.
Of dan wakker gaan maken om 23u voor een 5e fles?
En als je de 5 voedingen om de 3,5 uur geeft. Dan komt je wel uit toch?
Eerste fles om 7.00, dan 10.30, 14.00, 17.30 en 21.00.
Zit je alleen met dat laatste uurtje, maar dat lijkt me niet zo'n probleem? Of is dat lastig?
Ik zou nog niet gaan indikken met rijstebloem iig, daar is hij nog echt wel te jong voor.

Eva ging ook al snel naar 4 voedingen, maar daar waren ze idd op het cb niet zo blij mee. Ze sliep toen op 4 voedingen heerlijk door, maar er moest toen een 5e bij. Net terwijl ik me afvroeg hoe ik die in het schema ging passen, loste ze het zelf al op door er 's nachts voor wakker te worden -O- Ik hoop niet dat dat bij jullie gebeurt.

edit: wat je ook nog zou kunnen doen is de flessen kleiner maken. Dus 5x150/5 geven, zit je op 25 schepjes. 30 is de max en omdat je dat nu al geeft, heb je dus geen ruimte meer om hem meer te geven wanneer hij nog honger heeft.
Als je hem 150/5 geeft en zorgt dat hij uit een speen drinkt waardoor hij er zo'n 20 minuten over doet, raakt hij ws ook wel verzadigt. Dus niet een te grote speen/gat, want dan is die fles te snel op en heeft hij nog honger.
Als je dan 5 flessen geeft, redt je het ws wel. Desnoods 4x 150/5 en de laatste fles 180/6?
pi_120887174
Ik weet eigenlijk niet of hij die 11 uur slaap gewoon nodig heeft... Nog los van de vraag of ik hem wakker kan houden. Hij gaat gewoon om 20u de nacht in, al heel vroeg had ie dat ritme.

Het sluit een beetje aan bij het idee om hem om 23u wakker te maken. Is dat wijs? Hij meldt zichzelf echt niet.
pi_120887481
:N
Het is niet de hoeveelheid voeding. Onder de streep drinkt ie dan hetzelfde. Hij doet er alleen heel lang over, met wegdraaien, jengelen, trappelen. Het is bijna een gevecht om er dan wat in te krijgen.
Als ik er 4 uur tussenlaat is het werkelijk een ander kind. :?
pi_120888028
Tja, jeutje lastig zeg!
Hoe erg zou het zijn om gewoon het bij die 4 flessen te houden? Dan zit je op 24 schepjes.
Je zei hierboven 26, maar waar komen die 2 extra schepjes dan vandaan? 4x6=24.
Wat je dan zou kunnen doen is in de laatste fles een schepje voeding extra. Dus 180/7. Om hem die nacht goed door te helpen.
Aan de andere kant......hij komt die nacht goed door, dus het is wellicht niet eens nodig.

Het ene kind drinkt nou eenmaal ook meer dan het andere hè. Bij Eva heb ik weken (lees: maanden) opgeschreven hoeveel ze per voeding binnen kreeg, wat dat was ook altijd een strijd. En die haalde soms maar net de 600-700 cc. Meer ging er echt niet in. En dwingen is geen optie, komt er toch weer uit.
pi_120888260
Mango lisa zat ook op 4 voedingen per dag... heb in het babytopic geschreven. Inmiddels krijgt ze wat ze vraagt en houd ik het niet concreet bij meedtal 4 soms 2 soms 6 ligt aan wat z aan voedsel accepteert die dag. Kijk na je baby maar luister ook na je gevoel
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_120888482
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 22:46 schreef danic het volgende:
Tja, jeutje lastig zeg!
Hoe erg zou het zijn om gewoon het bij die 4 flessen te houden? Dan zit je op 24 schepjes.
Je zei hierboven 26, maar waar komen die 2 extra schepjes dan vandaan? 4x6=24.
Wat je dan zou kunnen doen is in de laatste fles een schepje voeding extra. Dus 180/7. Om hem die nacht goed door te helpen.
Aan de andere kant......hij komt die nacht goed door, dus het is wellicht niet eens nodig.
Zie bovenstaande post:

Wat ik nu deed is 's ochtends en 's avonds 190 of 200 cc aanbieden met 6 schepjes. En als ie dan na een half uur nog honger had, nog 30 erbij.
Zo'n plens ineens schijnt niet goed te zijn voor de niertjes.
quote:
Het ene kind drinkt nou eenmaal ook meer dan het andere hè. Bij Eva heb ik weken (lees: maanden) opgeschreven hoeveel ze per voeding binnen kreeg, wat dat was ook altijd een strijd. En die haalde soms maar net de 600-700 cc. Meer ging er echt niet in. En dwingen is geen optie, komt er toch weer uit.
dat, ik zit nu ook te registreren, en maar tellen...
Hij doet het goed, zit lekker in zijn vel... Maar ik wil gewoon zeker weten dat ik hem niet tekort doe.
pi_120888658
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 22:50 schreef Sam1993 het volgende:
Mango lisa zat ook op 4 voedingen per dag... heb in het babytopic geschreven. Inmiddels krijgt ze wat ze vraagt en houd ik het niet concreet bij meedtal 4 soms 2 soms 6 ligt aan wat z aan voedsel accepteert die dag. Kijk na je baby maar luister ook na je gevoel
Maar hij is nog zo klein! En gevoel is zo lastig, hij was in het begin bijvoorbeeld ook zo'n slaperige baby, kreeg ie gewoon te weinig binnen.... -O-
pi_120889040
Is hij nu vrolijk en alert? Dan zou ik blijven doen wat je nu doet. Als je hem meer aan wil bieden zou ik toch ook de verhoudingen handhaven waarschijnlijk drinkt hij dat ook niet op dan. Het is moeilijkmik weet het uit eigen ervaring eten is een fiasco hier maar als jij denkt dat hij te weinig krijgt geef je hem meer hij geeft het wel aan als het genoeg is denk je van eigenlijk is hij best allert en vrolijk zou ik het zo houden. Maja eerlijk gezegd wil ik zelf niet meer terug in de tijd haha
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_120891701
Een schepje extra in een fles is juist niet goed. Niet doen hoor.
En wat sam zegt, vaak regelen ze het zelf, krijgen ze een groeispurtje en hebben ze vaker trek, of worden ze midden in de nacht ineens wakker.
Kijk goed naar je baby en ga een keer naar het weeguurtje voor de zekerheid.
pi_120927180
Mijn baby (4wk) krijgt sinds gisteren volledige flesvoeding. Hij heeft gistermiddag nog gepoept, echte bv poep nog. Sindsdien niet meer!
Hoevaak moet een fv kindje poepen?
Misschien dat het meespeelt, hij heeft krampjes en krijgt daar Infacol voor sinds vandaag. Ook heb ik hem zonet een beetje water gegeven.
  zaterdag 29 december 2012 @ 21:20:04 #33
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_120927468
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 21:13 schreef Poesopstokje het volgende:
Mijn baby (4wk) krijgt sinds gisteren volledige flesvoeding. Hij heeft gistermiddag nog gepoept, echte bv poep nog. Sindsdien niet meer!
Hoevaak moet een fv kindje poepen?
Misschien dat het meespeelt, hij heeft krampjes en krijgt daar Infacol voor sinds vandaag. Ook heb ik hem zonet een beetje water gegeven.
Bij flesvoeding poept een baby minder vaak dan bij bv, meestal om de 1 tot 3 dagen. Mijn dame laat er ook wel eens 4 dagen tussen. Zolang het smeuïg is en je kindje er geen last van heeft is het geloof ik prima.

Waarom geef je 'm water (pure interesse)?
pi_120928159
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 21:20 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Bij flesvoeding poept een baby minder vaak dan bij bv, meestal om de 1 tot 3 dagen. Mijn dame laat er ook wel eens 4 dagen tussen. Zolang het smeuïg is en je kindje er geen last van heeft is het geloof ik prima.

Waarom geef je 'm water (pure interesse)?
Ik geef hem water omdat ik dacht dat het andersom was ;) Dat bv babys minder vaak poepten dan fv babys. Misschien dat hij een beetje verstopt zou zitten, ook omdat hij zoveel last heeft van krampjes.
pi_120930163
Nee hoor, klopt wat tante soesa zegt. Eva had een heel duidelijk ritme, die poepte eens in de 3 dagen. Ze poepte dan wel gelijk 2 luiers vol, dus wellicht een tip om een extra luier erbij te pakken tijdens het verschonen. Ze poepte haar huidige luier vol, tijdens het verschonen schoven we er razendsnel een schone onder en lieten haar nog even liggen. Ze poepte die luier dan ook vol. De derde ging schoon aan.

Nu poept ze minimaal 2x per dag. Op een geluksdag 5x haha.

Ik heb begrepen dat het bij fvkindjes soms wel een week kan duren voor ze poepen.
Ik heb het bij eva 2x een beetje geholpen, omdat het echt veel langer dan 3 dagen duurde en zeer zichtbaar last van had. Dan deed ik 1 druppeltje olijfolie in haar fles.
Maar dat zou ik alleen doen/adviseren als het écht nodig is.
pi_120931510
Vreemd! Had nog even gegoogled, en daar kwam naar voren dat FV babys élke dag moeten poepen.
Maar ik neem aan dat jullie gelijk hebben, ervaringsdeskundigen ;)
Dan wachten we het even af en krijgt hij voorlopig geen extra water meer.
  zaterdag 29 december 2012 @ 22:42:35 #37
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_120932073
Niet perse elke dag inderdaad, hier ook regelmatig om de drie dagen toen ze nog zo klein was. Iets extra water geven (10 cc per fles bijv) kan echter geen kwaad als je denkt dat ie krampjes heeft.
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_120933497
Vertel dat Geert even van het poepen die doet het minimaal 4x per dag :D
pi_120934534
Lisa poept ook niet iedere dag maar eens in de 4 a 5 dagen. En die krijgt nog dagelijks lactose ook omdat ze verstopt zit Lisa had dat alleen de eerste 7 weken toen ze allergisch was dat ze dagelijks poepte. Wanneer je denkt dat hij moet maar niet kan kan je ook helpen door een beetje met de thermometer te bewegen Dat helpt hier heel goed was een tip van de kraam:)
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_120936113
D poept meestal eens per twee dagen, soms elke dag. Maar ik heb nog nooit mee gemaakt dat ze meerdere keren op een dag poepte, alleen toen ze net geboren was.
pi_120937278
Ik heb juist van de kinderarts gehoord dat ik niet met de thermometer mocht stimuleren. Dat was niet goed.
*poef* nu is het weg
pi_120938105
Klopt KJ ik had het gevraagd uit pure nieuwsgierigheid bij de arts omdat ik het las van iemand op FB...
pi_120938816
Ik heb dan weer geen idee wat normaal is qua poepen. Sofie deed t gewoon niet. Heeft lactulose gehad en daarna forlax. Nu is het nog steeds niet je van het. Maar ze heeft er geen last meer van.
*poef* nu is het weg
pi_120940828
Ik denk dat het per kind verschilt ieder heeft zijn eigen ritme en zo lang ze er geen last van hebben lijkt me dat geen probleem. ;)
pi_120945909
Stimuleren met de thermometer wordt idd afgeraden omdat je daarmee inwendig de darm/huid kan beschadigen.
pi_120945950
Hier dit gebruikt tot we begonnen met bijvoeding.
http://www.vsmkind.nl/kin(...)7NwbQCFYXLtAodCkoAxQ

Werkt erg goed.
  zondag 30 december 2012 @ 08:32:04 #47
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_120945965
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 22:33 schreef Poesopstokje het volgende:
Vreemd! Had nog even gegoogled, en daar kwam naar voren dat FV babys élke dag moeten poepen.
Maar ik neem aan dat jullie gelijk hebben, ervaringsdeskundigen ;)
Dan wachten we het even af en krijgt hij voorlopig geen extra water meer.
Klopt vlgs mij hoor.
Voor zover ik weet is het heel normaal als bv babies een paar dagen niet poepen maar is het juist bij flesvoeding gebruikelijk dat kindjes elke dag poepen. :Y

Die van mij deden dat ook over het algmeen wel elke dag. :Y
***
pi_120945994
Hier ook een dagelijkse poeper. En dan het liefst een gemiddelde van 2 a 3 keer per dag :+.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_120967253
Mijntes heeft gepoept!! En hoe, mooie stevige drolletjes die boven kwamen drijven in bad :')
Geen verstopping dus, thank god..
pi_121151393
Midas wordt volgende week 1 en we willen dan de flessen dus ook gaan afbouwen. Wie heeft hier ervaring mee en hoe hebben jullie dit aangepakt?

Een paar weken geleden dronk hij zijn flesjes minder goed leeg dus om af te bouwen zijn we sinds een week meer brood aan het geven 's ochtends en 's middags (1,5 boterham). Alleen nu is hij dus ook heel druk met staan en dat kost natuurlijk ook veel energie dus nu gaan zowel de boterhammen als de flessen er weer volledig in...... Nog meer brood geven? Maar 4 boterhammen per dag lijkt me ook wat veel voor zo'n kleintje.

(misschien hoort dit meer in het bijvoedingstopic terecht maar omdat het specifiek om het afbouwen van de flessen gaat en de rest van voeding inmiddels volwaardig is lijkt het me hier beter op zijn plek)
  vrijdag 4 januari 2013 @ 14:26:25 #51
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_121151423
hoeveel flessen krijgt ie dan?
pi_121151526
Hij krijgt nog 3 flessen. 120 bij ontbijt, 120 bij de lunch en 150 voor het slapen gaan.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 14:31:39 #53
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_121151621
heb je al melk geprobeerd ujt een tuitbeker? Dat zou je dan 's middag's kunnen geven...?

ik ben zelf ook vergeten hoe we dat bij de jongens deden...Wel hadden die nog heel lang 's avonds een fles opvolgmelk...
pi_121151749
Hij heeft nog geen gewone melk gehad. Wilde wachten tot ie 1 was maar die ene week zal ook het verschil niet maken.

Moet hij daarvan nog een bepaalde hoeveelheid drinken? Ik geloof dat hij dan 300 ml zuivel op een dag mag, inclusief yoghurt en kaas/zuivelspread.
pi_121151812
Die avondfles lijkt me inderdaad ook lastig om weg te halen. Misschien warme melk of zo. Misschien ook een beetje eigen belang want ik wil liever ook niet dat ie dan om 6 uur wakker wordt of 's nachts niet meer doorslaapt :@
pi_121166575
Bij Daan hebben we nu dit:
- Hij krijgt al 180 in de ochtendfles (eet soms slecht brood en zeker geen pap van de lepel, dus lekker papfles, binnenkort maar eens kijken of we nu wel naar 100cc+brood kunnen)
- 100-120 bij de lunch (wel warm, anders drinkt hij het niet)
- toetje is maar een paar happen, max 50cc
- en dan nog 's avonds thee met melk (half om half denk ik, 100cc melk dan, hij drinkt ook vaak maar de helft, dus 50cc)
totaal dan 400-450 cc. Dus nog 100cc van die ochtendfles af, en dan zitten we mooi op 300-350.. De max is 500, maar het vult wel, dus als ze slecht eten is het vaak wel aan te raden de hoeveelheid melk iets te verlagen.

Daan laat wel uit zichzelf de avondfles staan. Deed hij ook al met de opvolgmelk de laatste weken. Soms dronk hij alle 200, soms geen slok. Maar het maakte nooit verschil voor de ochtendtijden, hij sliep wel.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 20:35:49 #57
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_121167031
Anouk krijgt 's morgens ook 180 warme melk. Voor haar middagslaap ook warme melk (dat moet nog naar de lunch ergens verplaatst....) en 's avonds krijgt ze een papfles, zo'n pyama-papje voor het slapen gaan. Doet ze het prima op. En als M zo'n avondfles fijn vindt, waarom hem dan weglaten?
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_121168239
Als jullie het over melk hebben, hebben jullie het dan over halfvolle melk of over fase 3 melk of zo?
pi_121168464
Halfvolle. Hij eet verder prima, dus zie het nut van kunstvoeding dan niet zo in..

Poeder ben ik vanaf 11 maand langzaam mee gestopt. Bij 11 maand de lunchfles, bij 11mn1wk de ochtendpap met HV-melk, en toen het pak opgemaakt met de avondfles. Dat was een week voor zijn verjaardag..
pi_121168528
Ja, wil dit weekend ook beginnen met halfvolle melk inderdaad. Dacht aan 's ochtends en 's avonds nog fles en dan tussen de middag uit zijn tuitbeker of zo.
pi_121168545
quote:
17s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 21:02 schreef Kyara het volgende:
Als jullie het over melk hebben, hebben jullie het dan over halfvolle melk of over fase 3 melk of zo?
Vanaf 10 maanden, dus eind nummer 2, kun je net zo goed normale melk geven. Hier allebei vanaf 10 maanden wat melk om te wennen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_121168691
Oh, ik dacht echt dat koemelk pas mocht vanaf 12 maanden :@

We zijn trouwens wel gewoon 2 blijven gebruiken.
pi_121169043
En de nummers 4 tm 6 vind ik helemaal commerciële onzin.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 21:37:28 #64
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_121169912
wij zijn ook 2 blijven gebruiken. En nu dus gewone melk, halfvol ook.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_121169997
Kinderen tot 4 kunnen de vetten uit volle melk goed gebruiken hoor. Alles is tegenwoordig mager en dieet.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 21:44:03 #66
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_121170162
zou kunnen hoor, maar halfvol lijkt mij ook goed toch? Niet dat mijn dame nu al op en dieet zou moeten, maar vetjes heeft ze genoeg :P
Ze krijgt in ieder geval best veel melk binnen en ook nog yoghurt of iets dergelijks 's avonds.
Maandag naar cb, zal eens informeren daarover (en weet ik gelijk d'r gewicht).
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_121170185
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 21:19 schreef Ticootje het volgende:
En de nummers 4 tm 6 vind ik helemaal commerciële onzin.
helemaal mee eens. als het aan nutrilon ligt krijgen ze tot ze 18 zijn opvolgmelk....
pi_121179274
Help :'(
Mijn zoontje is net 4 weken en op die tijd heb ik al tepelkloven, 2 borstontstekingen en een angine gehad. Ik heb al mijn 2 ha, vroedvrouw, lk en gyn erover gesproken, maar helaas is er niets dat (voldoende) werkt. Nu dus die 2de borstontsteking en ondanks antibiotica en 1g paracetamol om de 4u nog steeds 39,5 graden koorts. Ik ben mentaal en fysiek gewoon op en zie het niet zitten om nog verder bv te geven. Vandaar hier mijn post, want ik zit met enkele vragen:
- ik weet dat je met een borstontsteking niet mag afbouwen, maar kan ik al starten met de andere? (Hij drinkt telkens maar 1 borst per keer)
- hoe kan ik zo snel mogelijk afbouwen? Heb geen zin om nog weken aan te modderen.
- welke kunstmelk is aan te raden?
- waar kan ik betrouwbare info vinden over de hoeveelheden?

Alvast bedankt voor jullie hulp!
pi_121183430
Op de verpakking staat de doseringen en hoeveelheden.

Je kan ook kolvend afbouwen, heb je een borstkolf?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_121183521
Ja 'k heb een kolf.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 08:39:29 #71
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_121184522
wat vervelend Liza! :*
Over afbouwen met een borstontsteking weet ik niets.
Wat betreft kv; wij hadden Nutrilon, maar ik heb begrepen dat elk merk prima is, dus wellicht ook naar prijs kijken? Of anders even overleggen met cb?
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_121188253
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 03:56 schreef OooLizaooO het volgende:
Ja 'k heb een kolf.
Goed zorgen dat er geen druk komt op die ontstoken borst. Niet iedere keer leegkolven, maar druk eraf halen. Dan loopt je productie erg hard achteruit. Nu met koorts waarschijnlijk ook.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_121188329
De melk die je afkolft kun je wel gewoon even. Dat is aan jou. Zo kun je een beetje geleidelijk over gaan op kunstmelk.

Maar ook in België heb je borstvoedingsorganisaties. Ik kan me voorstellen dat je het helemaal niet meer ziet zitten, maat als je ergens nog iets hebt van ik wil het nog 1x proberen, bel dan bijvoorbeeld even met de la leche liga of een goede laktatiekundige. Kloven en terugkerende ontstekingen is vrijwel altijd te wijden aan verkeerd aanleggen/ verkeerd drinken.
Ik zeg het alleen om mee te geven in je overwegingen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_121189162
Wat vervelend liza ;(

Ik gebruik nutrilon, eerst gewone, toen een tijd speciaal voor babies die last hebben van krampjes en de laatste tijd weer gewone. Maar wat fijn is verschilt per kind, dus gewoon wat proberen.

Ik las op een site van een lactatiekundige dat salie thee helpt om de productie te minderen, heb dit zelf gebruikt. Ik ben in 4 dagen helemaal gestopt, maar dat schijnt echt idioot snel te zijn. Weet niet of het door die salie thee kwam (gewoon salie kruiden laten weken in kokend water voor 5 min, daar een paar koppen per dag van drinken)
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_121271094
Liza :*
Ik ben ook in 1x gestopt met bv, heb er een paar dagen flink last van gehad en toen was het klaar. Elke paar uur even wat ml's kolven, echt om de druk er af te halen.

Ik zit met het volgende, wie heeft er advies?

Mijn zoon van 6wk krijgt z'n melk uit Difrax flessen. We hebben er 1 met maat M speen en 1 met maat L.

-Uit M drinkt hij rustig maar weinig, per keer zo'n 100-120ml
-Uit L drinkt hij heel snel (5-10min) en gulzig, maar krijgt de fles wél leeg, zo'n 150-170ml

Als ik hem uit de L geef wordt hij ook niet misselijk, en overgeven doet hij ook niet. Ook heeft hij na de tijd geen hongergevoel meer.

Is het verstandig om hem voortaan alle voedingen uit L te geven? Zo kunnen we ook rustig naar de 5-6 flessen ipv 7-8. Hij komt nu elke keer om de 3 uur, puur omdat hij te weinig krijgt uit de M.

Wat vinden jullie?
pi_121271303
De L-speen? Die gebruiken wij alleen voor pap :o.
Is de 1-2-3-speen misschien een idee? Daarvan is stand 2 nét iets vlotter dan de M. Heb ik het idee dan tenminste.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_121271566
quote:
14s.gif Op maandag 7 januari 2013 15:31 schreef Kuukske het volgende:
De L-speen? Die gebruiken wij alleen voor pap :o.
Is de 1-2-3-speen misschien een idee? Daarvan is stand 2 nét iets vlotter dan de M. Heb ik het idee dan tenminste.
Ja die L-speen :')
Nee S krijgt de AR voeding van Nutrilon, is heel dik spul. Uit de normale S-speen kreeg hij het er niet eens uit!
Met de M wel, maar dat duurt langer als een half uur en dan houdt hij het voor gezien. Met de L gaat het wel heel snel én krijgt hij genoeg binnen. Dus ik vraag me af of dat gewoon kan, aangezien hij daarna niet last blijft houden van een hongergevoel etc.
pi_121271883
Ik zou toch echt het CB bellen want Geert kon het ook niet volledig opkrijgen en wou veel voedingen omdat de voeding zo indikte dat het niet meer door de speen paste. Zij weten het vast wel want krijgen er vaker mee te maken ;)
pi_121271915
Oh verhip. Ik schrok al :@. Dan zou ik doen wat Rixt zegt. :Y
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_121272122
STand 2 van de 123 speen is inderdaad wat vlotter dan de M speen want de M speen gebruiken wij hier voor de melk fles en de stand 2 voor papflessen:)
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_121273055
Het CB hier is gesloten en telefonisch niet bereikbaar. Vandaar dat ik mijn vraag hier even plaatste.

Maar wat maakt het nou uit? Ik neem aan dat als babies te snel drinken, ze moeten overgeven. Of dat ze misselijk worden, boeren, hikken etc etc.
Daar heeft de mijne dus geen last van, ook niet dat hij niet verzadigd is na de tijd. Hij heeft net weer 135ml gehad, en slaapt nu heerlijk :)

Ik denk dat ik alleen bevestiging zoek dat het wél kan :@
pi_121273552
Het is volgens mij vooral de zuigbehoefte die bevredigd moet worden vandaar de tijd die er voor staat dat is 15 - 20 minuten. En als die van jou het doet dan kan het dus ;)

En CB is toch algemeen bereikbaar voor vragen tijdens kantooruren?
pi_121273943
Poes, als de zuigbehoefte bevredigd is, en de sloot voeding niet teveel is voor zijn buikje, zie ik geen probleem.
Anders de nutrilon/ Friso lijn bellen? Die zijn langer bereikbaar en gaven mij beter advies..
pi_121274614
Mijn CB heeft een personeelsuitje :') Zal wel een nieuwjaarsborrel zijn ofzo.

Ja ik zie zelf geen problemen, hij doet het goed met de L-speen. Misschien dat er nog andere dingen konden meespelen?
We proberen het gewoon een paar dagen uit, kunnen we altijd nog terug naar de M of de 123 :)
Bedankt :*
pi_121274881
Ik zou het dan gewoon even aankijken en als het goed gaat is dat alleen maar fijn! ;)
pi_121365573
Tot nu toe gaat het heel erg goed! Hij heeft niet overgegeven, en voor de rest met ik ook geen veranderingen :)

Nog wel even een vraagje over de hoeveelheid;

Hij krijgt nu twee keer 170ml en 4 keer 130ml. Incl melkpoeder.
Is dit teveel? Aangeraden wordt om 150ml per kg te doen, hij is nu een ruime 4 en half kg, dus dat zou +/- 700ml moeten zijn. Hij krijgt nu dus 860.
pi_121373640
Als de speen te snel gaat is de kans groter dat een kindje zichzelf overvoedt.Het duurt altijd even voordat het gevoel van verzadiging optreedt. En naarmate de fles leger raakt gaat de melkstroom steeds sneller. Vergelijk het maar met jezelf, als je zelf te snel eet.
Ook is de kans groot dat een kindje door blijft zuigen, ondanks dat het al verzadigd is, om aan de zuigbehoefte te voldoen.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_121375338
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 22:19 schreef Twinkly het volgende:
Als de speen te snel gaat is de kans groter dat een kindje zichzelf overvoedt.Het duurt altijd even voordat het gevoel van verzadiging optreedt. En naarmate de fles leger raakt gaat de melkstroom steeds sneller. Vergelijk het maar met jezelf, als je zelf te snel eet.
Ook is de kans groot dat een kindje door blijft zuigen, ondanks dat het al verzadigd is, om aan de zuigbehoefte te voldoen.
Hij regelt zelf zijn toestroom. Hij zuigt de speen helemaal dicht en neemt dan kleine slokjes. Hij doet er nu zo'n 15-20min over, en is na de tijd ook wel ''klaar''. Zuigbehoefte valt mee, sowieso na de tijd niet.
Maar als ik dan de M speen er weer op doe drinkt hij weer veel minder, en doet hij er ook veel langer over. Vreemd verhaal dus..
  donderdag 10 januari 2013 @ 08:44:11 #89
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_121383560
Nee dat is niet gek want dan moet hij harder werken dus kost meer energie en kost meer tijd. Als je vindt dat hij teveel te snel krijgt is dat juist een manier om het gulzige drinken tegen te gaan.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_121425187
Nou, het ging wonderwel goed met de M speen! Gisteren en vannacht daar uit gedronken, en hij doet er ongeveer net zo lang over + de fles gaat leeg ;)
Dus in principe maakt het nu niet zoveel meer uit.
  vrijdag 11 januari 2013 @ 09:42:16 #91
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_121425218
Wij zijn nooit verder gekomen dan de M speen hier. Dan druk hij hem nog binnen 10 minuten op.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_121425598
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 09:42 schreef laziness het volgende:
Wij zijn nooit verder gekomen dan de M speen hier. Dan druk hij hem nog binnen 10 minuten op.
Met dieet-melk of gewone?
  vrijdag 11 januari 2013 @ 10:25:26 #93
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_121426236
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 09:59 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Met dieet-melk of gewone?
Gewone. Dieet melk is niet zo standaard tenslotte ;)
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_121426328
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 10:25 schreef laziness het volgende:

[..]

Gewone. Dieet melk is niet zo standaard tenslotte ;)
Onze melk is veel dikker hè, zit een hoop verschil in dan ;)
pi_121456224
Goed .. mijn hongerlapje heeft vandaag dan toch de magische liter aangetikt omdat ze er een handje van heeft de laatste twee dagen om tegen een uurtje of vier wakker te worden. Gisternacht meteen de fles gegeven en die heeft ze leeg getutterd. Maar ik vroeg me af of het wel echt honger was en niet gewoon zuigbehoefte. Dus toen ze vannacht weer om vier uur wakker werd eerst speen en vinger geprobeerd zonder succes. Toen bij ons in bed want we moesten allebei vrieg op vandaag en wilden toch nog even lekker slapen. Maar het was geen papa en mamahonger.

Goed laatste redmiddel: de fles.
In eerste instantie 150 maar daar nam ze echt geen genoegen mee. Dus toen tegen gevoel en beter weten in nog 30cc gemaajt en pas toen was het goed.

Ik vroeg me af hoe andere mamas hiermee omgaan. Stel je kindje krijgt 5 x 180/6 en heeft snachts nog berehonger. Dan kom je toch in de knoei?

En ze krijgt meeer dan genoeg binnen voor haar lengte en gewicht dus ik ben bang dat ik haar overvoer. Maar aan de andere kant .. zij geeft zelf aan wat ze nodig heeft en als ze na 20 minuten nog doordrinkt is haar zuigbehoefte toch redelijk voldaan. Fus dan zal ze het wel nodig hebben.

Ik schat haar nu rond de 5 kg en een cm of 63. Ze is pas 11 weken morgen dus we moeten nog effe voordat we aan bijvoeding mogen denken.

Zijn er behalve fortevoeding andere dingen zoals jbpm om haar een meer verzadigd gevoel te geven? Mag dat uberhaupt op haar leeftijd? En wordt dat spul niet ingezet tegen spugen eigenlijk en heeft het geen effect op het verzafigde gevoel?

Graag jullie ervaringen!
In principe hebben we het vilgende schema ongeveer 7/11/15/18.30/23
En nu twee nachten op rij weer een nachtvoeding. Zij geeft aan wanneer ze honger heeft maar deze tijden komen aardig dicht in haar buurt.
pi_121463227
JBPM mag vana de geboorte en dat zorgt er voor dat het dikker wordt. Daardoor kunnen babies het minder makkelijk uitspugen. Of het ook gebruikt kan worden voor een verzadigd gevoel durf ik niet te zeggen. Ik denk zelf van wel maar kan dat niet onderbouwn. Voeding voor hongerige babies lijkt me dan wat meer voor de hand liggen.

Als ik dit zo lees ben ik altijd wel blij dat wij daar eigenlijk nooit problemen mee gehad hebben :@

Heb je trouwens geprobeerd om een beetje water te geven? En anders misschien een fopfles? (bijvoorbeeld 90 water met 1 schepje)
pi_121463279
Ja ik deed dat van de week idd. 5 Schepjes ipv 6 en dan 180 water. Maar toen kwam dat stikincident waarbij het speeksel ee via haar mond en neus uit kwam om de hoek dus dat durf ik om die reden niet meer. Weet overigens niet of het daardor kwam natuurlijk.
pi_121463435
Chris was ook zo hongerig op die leeftijd. Daan ook, maar die kwam "maar" 2-3 keer per week voor een extra fles. Die hebben we laten gaan. Bij Chris dus meer, die wilde dagelijk 6-7 x180/6 (hij was wel zwaarder)
na wat knoeien met kleinere spenen, extra water in de fles, en water tussendoor werd dat niks beter.
Eerst over naar forte, daarmee had hij 2 weken genoeg, en daarna kwam hij weer een extra fles. Dat hebben we opgelost met JBPM inderdaad. Of het nou kwam omdat de voeding dikker is, en ze meer moeite moeten doen en dus de zuigbehoefte beter voldaan is, of omdat het echt steviger op de maag ligt.. Geen idee, het werkt niet bij elk kind, maar hier dus wel..

Het advies van het cb was vervroegd bijvoeden. Maar dat hebben we tot 5,5 maand uit kunnen stellen, alsof die 3 theelepels een hele fles vervangen..
De nutrilon lijn gaf deze opties ( ook die van het water en de spenen de eerste keer) dat vond ik iets plezieriger om eerst te proberen..
pi_121464121
Vandaag lijken we beter te starten maar dan haal ik voor de zekerheid toch jbpm voor als het weer te gek wordt. We kunnen altijd proberen. of het wat uithaalt :) .. thanks!
pi_121530432
Kijk het even een weekje aan twinkle, vaak blijft het niet zo en is het ff een groeispurt.
Ik gaf voeding voor hongerige baby's, handiger dan jbpm.

Bij honger in de nacht gaf ik altijd gewoon een fles, overdag lukte het beter om minder te geven, speentje, speeltje, rondlopen en afleiden gaat dan veel makkelijker.
pi_121862119
Mijn zoon is zaterdag overgestapt naar de Omneo, hij had flink last van het poepen.
Nu heeft ie vanmiddag weer voor het eerst gepoept, een flinke groene spuitluier.

Kan dit kwaad? Lees allemaal enge verhalen op google over infecties en zulks. Maar het kan toch ook gewoon de overgang van andere voeding zijn?
pi_121865495
Ja hoor. Kan ook door de overgang van voeding of een verkoudheid verkleuren.
pi_121866629
Poep zal groen blijven met omneo veranderde hier pas toen hij echt goed mee at! Over de stank maar niet te spreken :X
pi_121879465
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2013 22:15 schreef Rixtje het volgende:
Poep zal groen blijven met omneo veranderde hier pas toen hij echt goed mee at! Over de stank maar niet te spreken :X
:D Ja daar was m'n man niet zo blij mee!
Ik ben allang blij dat hij weer pijnloos kan poepen, dus die stank neem ik dan voor lief ;)
pi_121879525
Nu ik hier toch ben;

Heb gisteren nieuwe Avent flessen gekocht, Difrax is ruk en begint te lekken.
Ook heb ik nieuwe spenen erbij gehaald, nr 3. Maar hij krijgt de melk er alsnog moeilijk uit. Hij krijgt dus Omneo met twee schepjes Nutriton.

Nu wil ik niet weer onnodig spenen kopen, dus kan ik beter nr 4 halen of een papspeen, zo'n eentje met een Y gaatje?

Heb niet het idee dat de gaatjes groter zijn dan bij bijvoorbeeld 1 en 2.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 10:43:52 #106
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_121879762
draai je de dop niet gewoon te strak aan? kan ook he...hebben we hier ook een paar keer gehad, kreeg ze er niks uit :{
pi_121880522
Haha en mini maar lurken
pi_121880540
Wij hadden met avent en nutriton een combi van een 3-speen en de 1-2-3 speen. De eerste helft met de 3 speen,en als het dan echt te dik werd verder met die standenspeen. Was een gedoe, maar het werkte ;)
pi_121881623
Dop te strak? Kan me niet voorstellen :D Zal het straks eens even uitproberen ;)
pi_121883194
Is het echt nodig om er ook nutriton door te doen? Wij doen gewoon omneo met speen 2 in avent flessen gaat als een tierelier!
pi_121884072
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 12:25 schreef Rixtje het volgende:
Is het echt nodig om er ook nutriton door te doen? Wij doen gewoon omneo met speen 2 in avent flessen gaat als een tierelier!
Hij kreeg AR voor het spugen, maar kon vervolgens niet meer poepen. 1x in de 3 dagen, en dan hele dikke plakpoep. Gillen, huilen, het deed hem zó zeer.. dus vandaar dat we zijn overgestapt op de Omneo. Maar goed, nu spuugt hij dus weer..

Ik was al van plan om het straks zonder de Nutriton te proberen, en dan eventueel z'n laatste fles met Nutriton in een andere fles, daarmee gaat het namelijk wel. Maar weer te snel.

Dilemma dilemma ;)
pi_121887050
Wij zijn toen ook overgestapt en gelijk gestopt met de nutriton Geert is nu bijna 10 maanden en spuugt nog steeds maar heeft er geen last meer van en groeit goed dus geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om voor het spugen nog nutriton te gebruiken ;)
pi_121887203
Nee dan zou ik het ook niet doen.

Hij heeft net de fles gehad, +/- 130 opgedronken van de 165. Wel wat gespuugd maar het viel mee.
Ik blijf voorlopig maar bij de 3, dat ging voor mijn gevoel prima. Niet te snel en niet te langzaam :)

's Avonds krijgt hij een fles van 200, daar doe ik wel extra Nutriton bij. Blijft het toch net wat lekkerder in de maag zitten.
pi_121887913
Je gevoel weet het meestal het beste ;)
pi_121898460
Nou nu heb ik écht de oplossing ;)

123 speen van Avent, standje 1 en dan gewoon mét Nutriton. Had het flesje zomaar leeg ^O^
  dinsdag 22 januari 2013 @ 18:55:09 #116
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_121899102
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 10:34 schreef Poesopstokje het volgende:
Nu ik hier toch ben;

Heb gisteren nieuwe Avent flessen gekocht, Difrax is ruk en begint te lekken.
Ook heb ik nieuwe spenen erbij gehaald, nr 3. Maar hij krijgt de melk er alsnog moeilijk uit. Hij krijgt dus Omneo met twee schepjes Nutriton.

Nu wil ik niet weer onnodig spenen kopen, dus kan ik beter nr 4 halen of een papspeen, zo'n eentje met een Y gaatje?

Heb niet het idee dat de gaatjes groter zijn dan bij bijvoorbeeld 1 en 2.
Nu jechet over die difrax hebt, ik liep in de prenatal enveen verkoopster gaf aan bij een potentiële klant dat zij regelmatig klachten hebben over difrax flessen die lekken. Misschien een idee om de fabrikant t s bellen?
pi_121899744
Hier ook dfrax gehad de eerste weken maar idd de flessen gingen na een weekje of drie lekken. er kwam hele kleine minie haarscheurtjes in de draaischroef. als je er een foto van maakt en opstuurt krijg je een nieuwe maja ook die ging hier weer kapot. na 4 of 5 maanden toch overgegaan op de avent flessen met de difrax spenen :)
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_121900080
Difrax heb ik al gemaild, er zijn nieuwe flessen onderweg ;)
Maar die gaan de reservekast in, ben nu helemaal weg van Avent! Ook omdat mijn zoon veel last heeft van z'n darmpjes.

Maar geen dure Difrax meer voor mij..
pi_122050001
Poesopstokje: omneo hoeft je echt niet te mengen met nutritron. Die Omneo is al bedoeld om het spugen tegen te gaan, dus waarschijnlijk ligt de voeding nu als een steen in de maag. En bedenk je, als het nu omhoog komt, spuugt hj het niet uit en krijgt hij er dus last van.

Ik zweer trouwens bij de flessen van Born Free bij krampjes en reflux. Die werken met een ventieltje en dus drinken ze veel rustiger.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_122063119
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 22:04 schreef mefke79 het volgende:
Poesopstokje: omneo hoeft je echt niet te mengen met nutritron. Die Omneo is al bedoeld om het spugen tegen te gaan, dus waarschijnlijk ligt de voeding nu als een steen in de maag. En bedenk je, als het nu omhoog komt, spuugt hj het niet uit en krijgt hij er dus last van.

Ik zweer trouwens bij de flessen van Born Free bij krampjes en reflux. Die werken met een ventieltje en dus drinken ze veel rustiger.
Nutrilon zelf zei dat ik er wel Nutriton bij moest doen. We zaten hiervoor aan de AR, dát is tegen spugen. De Omneo voor de krampjes en het moeilijk poepen.

Elke keer als ik vergeet de Nutriton er bij te doen spuugt hij alles onder. En met dus niet. :)
pi_122077278
je moet je dus afvragen wat voor hem beter is:
uitspugen wat je dwars zit
of
niet kunnen spugen en misselijk blijven

friso comfort is en voor spugen en voor krampen, dat is fijner dan die nutritron er bij doen. Nutritron is echt behangplaksel, het valt als een steen. Zelfs onze kinderarts zei dat je dan beter niets kan geven en wel spugen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_122082439
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 17:47 schreef mefke79 het volgende:
je moet je dus afvragen wat voor hem beter is:
uitspugen wat je dwars zit
of
niet kunnen spugen en misselijk blijven

friso comfort is en voor spugen en voor krampen, dat is fijner dan die nutritron er bij doen. Nutritron is echt behangplaksel, het valt als een steen. Zelfs onze kinderarts zei dat je dan beter niets kan geven en wel spugen.
Wie zegt dat hij er last van heeft? Dan had ik dat wel gemerkt, qua huilen etc. Hij drinkt nu lekker door en valt gelijk in slaap.
Hij heeft juist last van het spugen, dát doet hem zeer.

Dat beetje Nutriton is meer om de boel wat te verdikken, zodat het wat lekkerder in de maag ligt.
pi_123382168
Ehm, wanneer moeten we naar 2 flessen dames? :@. De wvp zei dat de fles na de lunch er wel af kon. En evt. vervangen door thee of water oid. De fles voor het slapengaan eraf halen zie ik niet zo zitten nml. Heeft iemand daar ervaring mee?

In totaal drinkt Billie gerust 500 cc opvolgmelk weg per dag. En over een maand is 'ie 1, dus tegen die tijd zal het wel wat minder moeten zijn denk ik..

Tipstipstips? Ervaringen? *).

Ik zag trouwens het schema van Deepfreezes jochie met halve fles thee en halve fles melk. Dat zie ik hier ook wel zitten, mits Billie akkoord is natuurlijk :+ . Dat 'scheelt' 100 cc straks.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_123382962
Kuukske hier zeiden ze me van de week op het CB dat we 1 fles moesten gaan afbouwen en Lisa is nu 9,5 maand. Voorlopig zie ik dat nog niet zitten maar ik denk dat je het in jullie geval kan proberen. Maar heej als hij het nodig lijkt te hebben en jullie vinden het geen probleem zou ik gewoon die 3e fles erin laten.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  dinsdag 26 februari 2013 @ 20:44:50 #125
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_123383027
Wij starten hier de dag nog steeds met een fles warme melk (gewone dus, van de een op andere dag over gestapt) en 's avonds krijgt ze nog een fles pap. Een enkele keer 's middags ook nog warme melk.

Fles voor het slapen gaan zou ik er ook lekker inhouden.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_123384665
Krijgt jullie meiske 's morgens alleen melk Susie? Of eet ze er ook een bammetje bij?
Overigens maken wij met 1 jaar ook de overstap naar gewone melk. Ben benieuwd hoe dat bevalt :D.

Dank voor je reactie Sam. Het is wel wat je zegt: hij doet het er goed op, groeit keurig in zijn eigen lijn. En hij drinkt het ook op. Althans, tot ie genoeg heeft. Dat gebeurt ook wel eens.
Maar volgens mij drinkt 'ie z'n melk sowieso wel als ik het aanbied. Hij wordt altijd enorm blij bij het zien van de fles. Sterker nog, hij kijkt z'n fles nog net niet de magnetron uit :').
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_123385171
Hier begint Lisa ook met de armpjes te zwaaien en haar onderlip al te tuiten wanneer ze de fles ziet. Als ze in haar loopstoeltje zit komt ze ook echt bij de bar kijken wat ik ermee aan het doen ben en hupt ze op en neer haha. Zolang hij er goed op groeit en jullie er geen problemen mee hebben lekker bij 3 flesjes houden Lisa pak ik het voorlopig ook nog niet af en die zit inmiddels op een volledig bijvoedingspatroon.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_123385427
Tjonge jonge, heb ik weer.. Mijn ventje blijkt het véél beter te doen op Kruidvat voeding dan op die van Nutrilon..
Rook vanochtend opeens zo'n vieze geur, blijkt meneer gewoon geruisloos z'n broek vol gepoept te hebben! Normaal stint hij heel erg, en hoor je hem echt persen.. Sinds een kleine week zitten we op die van Kruidvat, en kijk eens aan! Z'n poep is nu ook weer geel ipv groen.

Ook kwam ik er gisteren achter dat Kruidvat óók johannesbroodpitmeel heeft! Scheelt ook weer 1,50 per pak.

^O^
pi_123385845
Volgens mij heeft M tot zijn 1e jaar nog gewoon 3 flessen gehad. Die kreeg hij 's ochtends en 's middags na zijn boterhammen en 's avonds voor het slapen gaan.

Toen hij 1 werd zijn we daarmee gestopt. 's Ochtends krijgt hij een boterham extra (begonnen met een halve), 's middags ook extra brood en een (tuit)beter koemelk. En 's avonds voor het slapen gaan nog een flesje met warme (koe)melk.

Overstap is eigenlijk geruisloos gegaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kyara op 26-02-2013 21:42:48 ]
pi_123386051
Ach en als het nog goed voelt om meer melk te geven is dat ook echt niet zo'n drama hoor. Anne kreeg zelfs tot 16 maanden nog een fles melk bij de lunch en de avondfles is er pas vanaf gegaan toen ze 2 werd.
  woensdag 27 februari 2013 @ 12:21:36 #131
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_123405150
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 21:12 schreef Kuukske het volgende:
Krijgt jullie meiske 's morgens alleen melk Susie? Of eet ze er ook een bammetje bij?
Overigens maken wij met 1 jaar ook de overstap naar gewone melk. Ben benieuwd hoe dat bevalt :D.

Dank voor je reactie Sam. Het is wel wat je zegt: hij doet het er goed op, groeit keurig in zijn eigen lijn. En hij drinkt het ook op. Althans, tot ie genoeg heeft. Dat gebeurt ook wel eens.
Maar volgens mij drinkt 'ie z'n melk sowieso wel als ik het aanbied. Hij wordt altijd enorm blij bij het zien van de fles. Sterker nog, hij kijkt z'n fles nog net niet de magnetron uit :').
Na een half uurtje ofzo dan gaat er een bammetje in. Eerst ff lekker wakker worden bij mama op schoot met warme melk O+
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_123406609
Zijn er ook handvatten voor de avent fles? Ik kan alleen die voor de drinkbekers vinden.
Met een meidenkwartet
pi_123406963
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2013 12:21 schreef Susie het volgende:
Na een half uurtje ofzo dan gaat er een bammetje in. Eerst ff lekker wakker worden bij mama op schoot met warme melk O+
Ah! O+.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  woensdag 27 februari 2013 @ 14:35:27 #134
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_123409731
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 13:01 schreef Cathmar het volgende:
Zijn er ook handvatten voor de avent fles? Ik kan alleen die voor de drinkbekers vinden.
volgens mij passen die handvatten op de flessen.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_123412653
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 13:01 schreef Cathmar het volgende:
Zijn er ook handvatten voor de avent fles? Ik kan alleen die voor de drinkbekers vinden.
:D

goed idee!
  woensdag 27 februari 2013 @ 16:11:44 #136
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_123413687
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2013 14:35 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

volgens mij passen die handvatten op de flessen.
Klopt!
pi_123416271
Thanks ladies!!
Met een meidenkwartet
pi_124158413
Even een up met een vraag.

Ik wil mijn bv gaan aanvullen met fv. Maar ik heb geen idee wat ik nodig heb.. Wat voor melkpoeder hebben jullie? En waarom juist die?
  zondag 17 maart 2013 @ 12:25:58 #139
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_124158505
Wij hebben Friso en nutrilon gehad. Friso omdat hij daarin het ziekenhuis kreeg en nutrilon omdat hij dat op het kdv kreeg.
  zondag 17 maart 2013 @ 12:59:55 #140
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_124159298
Volgens mij zit er niet zoveel verschil in de verschillende merken. Ons werd wel aangeraden om bij 1 merk te blijven en niet alles door elkaar te gebruiken. Wij zijn dus begonnen met Friso omdat hij dat al in het ziekenhuis kreeg, dus daar zijn we mee doorgegaan. En toen hij naar het kdv ging hadden ze daar Nutrilon en wij hadden geen zin om steeds eigen voeding mee te nemen dus toen kreeg hij Nutrilon.

Later zijn we trouwens weer teruggegaan naar Friso omdat dat goedkoper was en regelmatig leuke aanbiedingen (standaard 2). Maar toen at hij ook al behoorlijk goed brood, groente en fruit dus toen maakte het ook minder uit dat hij op het kdv een ander merk kreeg.

Overigens zal kruitvat eigen merk etc ook wel goed zijn.

En de meisjes krijgen nu een klein beetje friso prematurenvoeding maar dat is op recept (wij zullen dus ook weer bij friso blijven voor de meisjes als aanvulling op de bv).
pi_124162869
Wij gebruiken kruidvat vanaf dag 2. In het zkh hadden ze friso. Wel forte anders bleef ze maar honger houden. Tis nu nog een hongerlapje. Dik tevreden!
pi_124163124
Ik geef ook Friso naast de bv.
  zondag 17 maart 2013 @ 16:18:27 #143
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_124167610
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 12:21 schreef Kwisted het volgende:
Even een up met een vraag.

Ik wil mijn bv gaan aanvullen met fv. Maar ik heb geen idee wat ik nodig heb.. Wat voor melkpoeder hebben jullie? En waarom juist die?
Wij geven E. Nutrilon. Bewust omdat dit bij onze AH verkrijgbaar is, die tot laat 's avonds en elk weekend geopend is. Dat was voor ons een overweging. Mócht je een keer zonder komen te zitten (is absoluut nog nooit gebeurd hoor en zal voor jou ook niet zo snel van toepassing zijn) dan kunnen we daar iig terecht. Friso hebben ze hier niet bij de AH en daarvoor kunnen we dus alleen bij het Kruidvat tijdens winkeltijden terecht.

Qua samenstelling e.d. maakt het allemaal niet zoveel uit geloof ik!
pi_124171055
Bij de oudste hadden we nutrilon ivm de verkrijgbaarheid .

Voor de dame had ik etos eigen merk. Aangezien dat om dezelfde reden als bij jou was en ik niet wist hoelang ik het ging gebruiken. Dus puur om financiële redenen en maar goed ook, want heb de helft van 1 zo'n zak weg kunnen gooien en de andere staat nog dicht (en ik op dat moment in een andere winkel had gelopen had het dus ieder ander merk kunnen zijn)
  zondag 17 maart 2013 @ 18:22:09 #145
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_124172852
Oh daar hebben wij niet eens naar gekeken. Gewoon altijd voldoende op voorraad gehad. De apotheek verkoopt hier trouwens wel Friso, net als de nachtapotheek dus dat zou geen probleem zijn.
pi_124174613
Ik heb ivm verkrijgbaarheid en prijs voor AH eigen merk gekozen. Zag de toegevoegde waarde van de dubbele prijs bij nutrilon niet. Veel ah's hier in de buurt, ook laat open en op zondag. Daarbij is AH ook nog een op een te verwisselen met etos, als fall back scenario. En ik heb pleures hekel aan kruidvat, en werk bij ah :@

Qua andere voeding op Kdv: ik gaf gewoon een heel pak mee, ipv losse poedertorens. Zit in twee zakken van 400gram verpakt, dus best lang houdbaar. Mss drie keer moeten doen, dus dat zijn de extra kosten ook niet.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_124175038
Hoe slecht is dat af en toe wisselen met voeding eigk?

Thuis krijgt ze kruidvat en 2 keer per week 2 x 150/5 Friso op de opvang. Gaat eigk zonder problemen dus heb er nooit echt bij stilgestaan verder?
pi_124178292
Volgens mij is het vooral als ze kleiner zijn, dat de darmen steeds weer moeten wennen ofzo.
Zolang ze er geen last van hebben kan het volgens mij niet veel kwaad.

Ik had ook nutrilon, omdat ik de verpakking fijner vond ten opzichte van die zakken :@
pi_124178351
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 20:31 schreef Sonnetje85 het volgende:


Ik had ook nutrilon, omdat ik de verpakking fijner vond ten opzichte van die zakken :@
Dat is ook de hele reden dat wij nutrilon gebruiken :D
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_124178425
Gelukkig ik ben niet de enige :D
pi_124178511
Haha, dat was hier inderdaad ook de reden :D
pi_124178607
Ik heb hier van mp een oude poederbus van Friso op de kop getikt, past precies een zak in, en met een afstrijkrandje.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_124178945
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2013 20:33 schreef Skoap het volgende:

[..]

Dat is ook de hele reden dat wij nutrilon gebruiken :D
Hier 1 keer nutrilon gekocht en nu herbruiken we die bus :+
  zondag 17 maart 2013 @ 20:54:35 #154
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_124179699
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 19:23 schreef Gerberaatje het volgende:
Hoe slecht is dat af en toe wisselen met voeding eigk?

Thuis krijgt ze kruidvat en 2 keer per week 2 x 150/5 Friso op de opvang. Gaat eigk zonder problemen dus heb er nooit echt bij stilgestaan verder?
Dat had betrekking op de standaard 1. Dus voor kindjes < 6 maanden. Daarna kunnen de darmen al wat meer hebben omdat ze ook andere voeding krijgen.
pi_124180268
Mijn huisarts vertelde laatst dat het niets uitmaakte of je nu nutrilon of huismerk kruidvat oid. gebruikte qua voeding. Hij dacht zelfs dat sommige verschillende merken uiteindelijk nog van dezelfde fabrikant afkomstig waren. Daarbij moet iedere fv fabrikant zich houden aan de normen wat er minimaal aan voedingsstoffen ed in moet zitten. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het ene kindje het beter doet op het ene merk ipv het andere.
Mijn huisarts noemde vooral 1 verschil; de prijs!
Wij gebruiken kruidvat extra care ha. Scheelt ons 5 euro per pak met nutrilon.
pi_124180999
quote:
17s.gif Op zondag 17 maart 2013 20:54 schreef Kyara het volgende:

[..]

Dat had betrekking op de standaard 1. Dus voor kindjes < 6 maanden. Daarna kunnen de darmen al wat meer hebben omdat ze ook andere voeding krijgen.
Aha! Nou ze is inmiddels bijna 8,5 maand en we gebruiken de combi pas een maand ofzo (ze kreeg daarvoor gekolfde melk mee naar de opvang).

Ze doet het er ook prima op dus ik laat het zo :)
  zondag 17 maart 2013 @ 21:20:04 #157
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_124181149
Ik gebruik ook Kruidvat.. Je hebt bij de Kruidvat ook zo'n doos van Friso (blauwe deksel) met ook handig afstrijkrandje :)
En ja, gebruik Kruidvat omdat het volgens mij weinig uitmaakt wat je gebruikt en dit qua prijs wel fijn is.. Ja die zakken zijn idd niet zo handig, maar met zo'n bewaardoos maakt het niet zoveel uit! :)
I never look back, darling. It distracts from the now.
  zondag 17 maart 2013 @ 21:20:34 #158
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_124181181
Dan is het inderdaad ook geen probleem meer. En de medici zijn het blijkbaar oorkondes want de ha van woman zegt ook iets anders dan onze ka.
pi_124181787
Wij zijn van Nutrilon AR naar Nutrilon Omneo gegaan, en sinds een paar weken Kruidvat Standaard.
Alle overgangen gingen goed, zonder krampjes of spugerij.
Mijn zoon had last van z'n darmpjes, en het poepen. En juist nu hij de gewone Kruidvat heeft gaat het als een tierelier.. Heel apart.
  zondag 17 maart 2013 @ 21:31:46 #160
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_124181931
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 21:29 schreef Poesopstokje het volgende:
Wij zijn van Nutrilon AR naar Nutrilon Omneo gegaan, en sinds een paar weken Kruidvat Standaard.
Alle overgangen gingen goed, zonder krampjes of spugerij.
Mijn zoon had last van z'n darmpjes, en het poepen. En juist nu hij de gewone Kruidvat heeft gaat het als een tierelier.. Heel apart.
Dat lag toch aan de bijvoeding volgens het andere topic?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_124182489
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 21:31 schreef laziness het volgende:

[..]

Dat lag toch aan de bijvoeding volgens het andere topic?
Icm
Ga je nou een hetze tegen me voeren?
  zondag 17 maart 2013 @ 21:42:57 #162
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_124182707
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 21:39 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Icm
Ga je nou een hetze tegen me voeren?
Omdat ik een vraag stel? :D
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_124183782
Ik ga er gewoon niet meer op in.
Bij deze; ik ben een flesvoedende moeder die z'n kind in een draagzak vervoert (geen ergonomische hoor!!!), fruithapjes voeren vanaf 4 maand, kind zit daaaagen in een wipstoeltje, en er staat al een loopstoeltje klaar voor straks. Nog iets vergeten?

:W
  zondag 17 maart 2013 @ 22:05:01 #164
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_124184118
Ja, je laat je kind ook uuuuren huilen?
pi_124184167
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 22:05 schreef Kyara het volgende:
Ja, je laat je kind ook uuuuren huilen?
Klopt, want daar worden ze HARDDDD van!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier laat ik het bij :)
pi_124185340
* grijpt popcorn

Gevoelige snaar?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_124185963
en hoe zit dat dan met hyperallogeen enzo? *noob*
pi_124186511
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 22:31 schreef Kwisted het volgende:
en hoe zit dat dan met hyperallogeen enzo? *noob*
Daar worden ze hyper van :D

Maar hypoallergeen :) kun je kiezen als er een kans bestaat dat je baby een allergie gaat ontwikkelen door bijv. erfelijkheid.
Mijn vriend en ik hebben beide diverse allergieën (gehad) en daarom was bij ons het advies hypoallergeen.
Volgens mij kun je zelfs op diverse sites een test doen waaruit een advies komt of je wel/niet HA flesvoeding kunt gaan geven.
pi_124186858
hahahahahahaha mag ik ff keihard lachen. ik weet er ook echt niks van! :D
pi_124186991
De eiwitten, die de koemelkallergie veroorzaken, zijn bij H.A. voorbewerkt. Ze zijn als het ware in kleine stukjes geknipt zodat de kans veel kleiner is dat je kindje hierop allergisch reageert.
pi_124187928
quote:
2s.gif Op zondag 17 maart 2013 22:49 schreef Pvoesss het volgende:
De eiwitten, die de koemelkallergie veroorzaken, zijn bij H.A. voorbewerkt. Ze zijn als het ware in kleine stukjes geknipt zodat de kans veel kleiner is dat je kindje hierop allergisch reageert.
Dat dus. Maar ook andere allergieën toch? Althans zo is het mij uitgelegd.
  maandag 18 maart 2013 @ 07:37:31 #172
100412 mefke79
komt goed!
pi_124194577
yep, het geldt niet alleen voor koemelk. Nou moet ik zeggen dat onze ha er sceptisch over was. Oudste zat met 3 maanden al aan de puf ivm luchtwegproblemen ondanks bv en daarna hypo-allergeen. Huisarts had er toen een uitleg over, maar ik weet em niet meer precies. Kwam er op neer dat het allergie niet voorkomt als het al echt aanwezig is oid. Onze jongste was al zo'n ramp met voeden dat die gewone kreeg.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_124194687
Volgens onze allergoloog is de hypoallergene melk in de winkel zo weinig verknipt dat je er met een allergisch kind weinig aan hebt.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_124209454
Hoi! Flesvoeding noob hier :). Wil morgen wat fv meegeven als backup naar t kdv (geef bv, maar kolf niet voldoende dus vandaar) Maar ik heb dus geen idee hoe je dat meegeeft he, heb wel een klein bakje ofzo. Moet ik dan daar al iets van zes schepjes inmikken (7kilox150/6=175) Of geef ik de hele verpakking mee en zeg, kijk maar wat je er mee doet :@
  maandag 18 maart 2013 @ 16:14:14 #175
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_124209659
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 16:09 schreef SupremeEvil het volgende:
Hoi! Flesvoeding noob hier :). Wil morgen wat fv meegeven als backup naar t kdv (geef bv, maar kolf niet voldoende dus vandaar) Maar ik heb dus geen idee hoe je dat meegeeft he, heb wel een klein bakje ofzo. Moet ik dan daar al iets van zes schepjes inmikken (7kilox150/6=175) Of geef ik de hele verpakking mee en zeg, kijk maar wat je er mee doet :@
Hebben ze dat niet op het KDV SE? Bij ons zijn er verschillende merken en soorten flesvoeding beschikbaar en hoef je niks mee te geven.
pi_124210422
Ohhhh 8)7 duh, natuurlijk hebben ze dat daar wel! Helemaal vergeten... Naja, dan laat ik t pak maar voor thuis, af en toe pap van maken ofzo...
  maandag 18 maart 2013 @ 16:34:04 #177
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_124210648
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 16:29 schreef SupremeEvil het volgende:
Ohhhh 8)7 duh, natuurlijk hebben ze dat daar wel! Helemaal vergeten... Naja, dan laat ik t pak maar voor thuis, af en toe pap van maken ofzo...
:D

Lijkt mij ook wennen, niets mee te hoeven geven!

Edit: je kan nog wel even checken welke merken/types ze hebben. Wij geven bijv. Nutrilon 2 forte en met Nutrilon 2 standaard is ze écht niet tevreden. Oh, en wat CS zegt, in die reclame van Nutrilon :') geeft Liesbeth Kamerling ook een pak voeding mee, wellicht is dat bij meer KDV's zo!

[ Bericht 19% gewijzigd door Tante_Soesa op 18-03-2013 16:41:42 ]
pi_124210717
Bij ons op het kdv moesten we wel kv meegeven :Y
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_124211010
Nee op de website staat ook dat ze t hebben :). Ik geef nog twee potjes bv mee, zit 140 in. Ik krijg er niet meer uitgekolfd... Ze drinkt 180-200 ofzo... Dus ze moeten maar zien en het een beetje aanvullen met kv of extra bijvoeding ofzo :). Combineren kan best toch... Clubsoda jij combineerde toch ook vanaf 8 maanden ofzo?
pi_124212559
Ah, duidelijk. Zou jammer zijn als jij erop rekende dat ze het hebben en het was niet zo ;)

Even denken, met 5 maanden kreeg M op mijn werkdagen één flesje kunstvoeding. Ik kreeg het niet gekolft en ik vond het wel goed zo. Combineren ging bij ons prima.

Ik ben met 8 maanden met de borstvoeding gestopt, maar toen kreeg hij op het kdv nog maar één flesje van 180 dacht ik, verder fruit, brood en rijstwafel enzo.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_124212666
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 16:42 schreef SupremeEvil het volgende:
Nee op de website staat ook dat ze t hebben :). Ik geef nog twee potjes bv mee, zit 140 in. Ik krijg er niet meer uitgekolfd... Ze drinkt 180-200 ofzo... Dus ze moeten maar zien en het een beetje aanvullen met kv of extra bijvoeding ofzo :). Combineren kan best toch... Clubsoda jij combineerde toch ook vanaf 8 maanden ofzo?
Combineren kan prima..
Mengen zou ik niet doen :)
  maandag 18 maart 2013 @ 22:20:55 #182
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_124229347
Mengen doen wij juist wel op aanraden van de kinderarts.
  dinsdag 19 maart 2013 @ 08:53:47 #183
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_124240418
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 19:23 schreef Gerberaatje het volgende:
Hoe slecht is dat af en toe wisselen met voeding eigk?

Thuis krijgt ze kruidvat en 2 keer per week 2 x 150/5 Friso op de opvang. Gaat eigk zonder problemen dus heb er nooit echt bij stilgestaan verder?
Heb dit gisteren toevallig gevraagd op het CB. Het advies was (hoe standaard ;) ) gewoon kijken of je baby er op reageert en zo niet dan is het goed. Kruidvat was 100% zeker even goed als Nutrilon of Friso. Goed om te weten want ik kom er na een hele tijd BV nu pas achter hoe duur KV is :o :')
pi_124241763
Mengen van bv en kv wordt doorsnee afgeraden, want als ze dan de fles niet opdrinken, gooi je ook een deel bv weg.
pi_124242032
Dat dus. En voor mij extra reden is ook gewoon omdat er meer zit in borstvoeding.
Dus eerst borstvoeding en kunstvoeding erna :Y
pi_124242134
Precies wat ik heb doorgegeven op t kdv vandaag :) eerst de 150 cc bv, mocht ze daarna nog meer willen dan kv. Overigens krijgt ze nu voor t eerst 6 maanden potje fruit en groenten daar, eerder nog de 4 maanden potjes waar dus veel minder in zit, dus ben benieuwd of de kv uberhaupt nodig is zou maar om 30 á 40 cc gaan namelijk...
  dinsdag 19 maart 2013 @ 16:10:37 #187
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_124254206
misschien is het advies voor tweelingen ook iets anders omdat het ontzettend lastig is om weer nieuwe flesjes te maken als ze niet genoeg hebben. Dan ben je zo nog langer bezig met voeden :D (kost nu al zo'n 1,5 uur....en 1,5 uur later mag je weer.....). Praktisch weegt dan ook zwaar.
pi_124255052
Bij mij op het kdv mengen ze bv en kv ook, heb gevraagd want was nieuwsgierig hoe ze dat deden.

Maar M. drinkt de fles ook altijd leeg dus weggooien gebeurt ook niet.
pi_124287616
quote:
17s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 16:10 schreef Kyara het volgende:
Dan ben je zo nog langer bezig met voeden :D (kost nu al zo'n 1,5 uur....en 1,5 uur later mag je weer.....). Praktisch weegt dan ook zwaar.
Echt super hoe jij het volhoudt met de bv! Vond het al zwaar met 1 baby. Zolang bezig met voeden en binnen korte tijd weer het hele riedeltje opnieuw! ^O^
pi_128239103
Hoi! Even een vraagje, wij geven soms wel eens een flesje kv 's avonds. Nou zijn we sinds afgelopen week begonnen aan een nieuw pak, melk nummer 3 zegmaar. Van AH puur en eerlijk. Hadden eerst nr 2, was op en baby is nu bijna 11 maanden. Dus gewoon nummer 3 gekocht, wel van hetzelfde merk.

Maar ze moet t niet! Dik drama met krijsen en huilen... Zou ze t nou gewoon niet lusten? Ik ga zo maar weer een pak nummer 2 halen, kan toch geen kwaad? Als ze dat wel drinkt maar langzaam mixen met nummer 3 voor een soepele overgang ofzo... Of kan ik gewoon nr 2 blijven kopen? Is maar tot tien maanden staat erop geloof ik...
pi_128240276
Nr 2 kun je nog gewoon geven en zoetjes aan mixen met nr 3. je mag ook over naar gewone koemelk mits geen allergie hiervoor natuurlijk.
  dinsdag 25 juni 2013 @ 16:03:42 #192
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128241755
ik heb M nooit 3 gegeven. We zijn doorgegaan met 2 tot hij 1 was en toen over op koemelk.
pi_128242324
Is er nog iemand uit Utrecht die een pak Friso standaard (0-6 mnd) wil hebben (gratis dus)? Was reserve naast borstvoeding, maar niet gebruikt. Is nog dicht en houdbaar t/m half augustus (ok moet snel op dus). Maar vind het zonde om zomaar weg te gooien..
pi_128242880
Dank FR :)

Hmja, ik heb er nooit zo over nagedacht, gekeken naar de leeftijd op t pak en gewoon nummer 3 gekocht :+
Maar nummer twee is weer in huis :) ben benieuwd of ze t vanavond wel wil... Anders hebben we een ander probleem
  Moderator dinsdag 25 juni 2013 @ 19:38:27 #195
236264 crew  capricia
pi_128249666
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 21:29 schreef Poesopstokje het volgende:
Wij zijn van Nutrilon AR naar Nutrilon Omneo gegaan, en sinds een paar weken Kruidvat Standaard.
Alle overgangen gingen goed, zonder krampjes of spugerij.
Mijn zoon had last van z'n darmpjes, en het poepen. En juist nu hij de gewone Kruidvat heeft gaat het als een tierelier.. Heel apart.
Hmm, klinkt alsof er dus wel verschil is?
Definitely not CIA
  dinsdag 25 juni 2013 @ 20:49:02 #196
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_128253142
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 16:34 schreef SupremeEvil het volgende:
Dank FR :)

Hmja, ik heb er nooit zo over nagedacht, gekeken naar de leeftijd op t pak en gewoon nummer 3 gekocht :+
Maar nummer twee is weer in huis :) ben benieuwd of ze t vanavond wel wil... Anders hebben we een ander probleem
Wij zijn ook nooit op 3 overgestapt, was volgens CB niet nodig, dus dan doen we het braaf niet he? ;)
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  dinsdag 25 juni 2013 @ 21:22:39 #197
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_128254949
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 14:57 schreef SupremeEvil het volgende:
Hoi! Even een vraagje, wij geven soms wel eens een flesje kv 's avonds. Nou zijn we sinds afgelopen week begonnen aan een nieuw pak, melk nummer 3 zegmaar. Van AH puur en eerlijk. Hadden eerst nr 2, was op en baby is nu bijna 11 maanden. Dus gewoon nummer 3 gekocht, wel van hetzelfde merk.

Maar ze moet t niet! Dik drama met krijsen en huilen... Zou ze t nou gewoon niet lusten? Ik ga zo maar weer een pak nummer 2 halen, kan toch geen kwaad? Als ze dat wel drinkt maar langzaam mixen met nummer 3 voor een soepele overgang ofzo... Of kan ik gewoon nr 2 blijven kopen? Is maar tot tien maanden staat erop geloof ik...
Ik heb het idee dat nr 3 ook totaal niet voedt, dat je het dus moet mixen met bambix oid. ...

Als ze het niet hoeft, dan een keer proberen met gewone melk?

Trouwens....Waar zijn de pap spenen gebleven in de winkels? Ik kan ze nergens meer vinden :/ Nu maar zelf een gat gemaakt in zo'n speen ...
pi_128256710
Nummer 2 gaat er zonder problemen in :) Alleen zit ik nu met een open pak 3, maar dat mix ik dan wel een beetje met nummer 2 of biobim ofzo :)
  woensdag 26 juni 2013 @ 08:58:52 #199
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128269044
Ik zou dat dan inderdaad een beetje mixen met 2 of rijstebloem of zo.
pi_131145520
Ik moet hem even omhoog gooien :@

Mijn zoon van 9 1/2 mnd wil geen opvolgmelk meer. De ochtendfles van 150 of 180 gaat er nog wel in, de 150ml pap 's middags moeilijk en de avondfles van 150 helemaal niet.
's Middags fles ipv pap is ook geen succes.

Brood, fruit, groente, toetje etc eet hij allemaal meer als prima.

Op Babybytes raden ze aan om hem nu al over te doen op gewone melk (of ander zuivel) maar dat lijkt me niet de bedoeling! Ze moeten toch sowieso tot 1jr opvolgmelk?

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 13-09-2013 22:06:59 ]
  vrijdag 13 september 2013 @ 22:09:41 #201
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_131145815
In gewone koemelk zitten niet genoeg voedingsstoffen voor een baby van zijn leeftijd. Heb je al eens een ander merk geprobeerd? Andere temperatuur? Koud?
pi_131145887
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2013 22:09 schreef Spees_Eend het volgende:
In gewone koemelk zitten niet genoeg voedingsstoffen voor een baby van zijn leeftijd. Heb je al eens een ander merk geprobeerd? Andere temperatuur? Koud?
Hij heeft gewoon geen honger 's avonds. Ik maak er ook wel eens pap van als hij niet wil drinken, maar dat hoeft hij ook niet. Ranja evenmin.

Hoeveel opvolgmelk ''moet'' hij per dag hebben? Of valt het onder de stelregel minimaal 500ml zuivel (incl toetje, Optimel e.d.) per dag?
  vrijdag 13 september 2013 @ 22:18:33 #203
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_131146252
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 22:11 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Hij heeft gewoon geen honger 's avonds. Ik maak er ook wel eens pap van als hij niet wil drinken, maar dat hoeft hij ook niet. Ranja evenmin.

Hoeveel opvolgmelk ''moet'' hij per dag hebben? Of valt het onder de stelregel minimaal 500ml zuivel (incl toetje, Optimel e.d.) per dag?
Maar hij slaapt wel goed dan 's avonds? zonder fles? Ik zou er niet zo'n probleem van maken eigenlijk....Wil je melk, prima...Wil je het niet..ook prima....
  vrijdag 13 september 2013 @ 22:23:29 #204
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_131146432
Als hij structureel maar 180ml binnenkrijgt met ruim 9 maanden, dan zou ik wel een oplossing willen. Out of the box... droomvoeding proberen?
  vrijdag 13 september 2013 @ 22:27:51 #205
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_131146617
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2013 22:23 schreef Spees_Eend het volgende:
Als hij structureel maar 180ml binnenkrijgt met ruim 9 maanden, dan zou ik wel een oplossing willen. Out of the box... droomvoeding proberen?
ze zegt 180 's ochtends, plus nog 150 's middags. (meestal neem ik aan) En ik neem aan nog wel water oid tussendoor ?
pi_131146837
Ik zou mij er niet heel erg druk om maken eigenlijk. :@
Op een andere manier zorgen voor voldoende vocht zou ik wel heel belangrijk vinden.

En gewoon gaan voor kwark, yoghurt.

Probeer als het voor jou wel belangrijk is anders Nannycare geitenmelk.
Alle papjes en vanille buiscuit banaan dingen zijn eigenlijk alleen extra suiker en zou ik iig niet proberen.
pi_131146844
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 22:18 schreef PureEvil het volgende:

[..]

Maar hij slaapt wel goed dan 's avonds? zonder fles? Ik zou er niet zo'n probleem van maken eigenlijk....Wil je melk, prima...Wil je het niet..ook prima....
Hij krijgt half 7 warm eten + toetje.
Om 9u z'n fles die hij dus niet drinkt. Vervolgens slaapt hij van 21.00 tot 09.30.
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2013 22:23 schreef Spees_Eend het volgende:
Als hij structureel maar 180ml binnenkrijgt met ruim 9 maanden, dan zou ik wel een oplossing willen. Out of the box... droomvoeding proberen?
Hij krijgt wel meer gelukkig, de pap gaat er moeizaam in maar het lukt vaak wel. Dus sowieso +/- 350ml. Toetje (kwark op yoghurt) 100/150ml. Zit je al op 450/500.
pi_131146892
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 22:27 schreef PureEvil het volgende:

[..]

ze zegt 180 's ochtends, plus nog 150 's middags. (meestal neem ik aan) En ik neem aan nog wel water oid tussendoor ?
Hij drinkt gemiddeld 200/250 ml ranja tussendoor. Slimpie zonder suiker, en ook maar een drupje op een fles hoor ;)

quote:
2s.gif Op vrijdag 13 september 2013 22:33 schreef Pvoesss het volgende:
Ik zou mij er niet heel erg druk om maken eigenlijk. :@
Op een andere manier zorgen voor voldoende vocht zou ik wel heel belangrijk vinden.

En gewoon gaan voor kwark, yoghurt.

Probeer als het voor jou wel belangrijk is anders Nannycare geitenmelk.
Alle papjes en vanille buiscuit banaan dingen zijn eigenlijk alleen extra suiker en zou ik iig niet proberen.
Die rotzooi geef ik ook niet hoor ;) Gewone standaard 2 met Bambix.
pi_131146898
Vergeet alleen de extra vitamine D niet!
pi_131146955
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 september 2013 22:35 schreef Pvoesss het volgende:
Vergeet alleen de extra vitamine D niet!
Hij krijgt elke dag 10mcg vitD!

Op Babybytes zei iemand dat ik ook gewoon een of twee scheppen melkpoeder door de fruit/groente kon gooien. Voor als hij écht niet wil. Heeft dat veel nut?
  vrijdag 13 september 2013 @ 22:40:15 #211
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_131147074
Oh dan had ik het verkeerd onthouden, mobiel kun je niet van pagina wisselen en je was net de laatste van vorige pagina. Ik dacht dat hij vaak niks behalve de eerste dronk.

Ik vind het een vreemd advies, melkpoeder door groente en fruit :? Ik zou daar echt niet aan beginnen. Groente moet naar groente smaken en fruit naar fruit, niet naar zoete pure poedermelk.
pi_131147147
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2013 22:40 schreef Spees_Eend het volgende:
Oh dan had ik het verkeerd onthouden, mobiel kun je niet van pagina wisselen en je was net de laatste van vorige pagina. Ik dacht dat hij vaak niks behalve de eerste dronk.

Ik vind het een vreemd advies, melkpoeder door groente en fruit :? Ik zou daar echt niet aan beginnen. Groente moet naar groente smaken en fruit naar fruit, niet naar zoete pure poedermelk.
Nee lijkt mij ook niet, was notabene een advies van haar CB.
pi_131147195
Niet lachen hoor, misschien stomme vraag.

Kan ik niet gewoon 10 scheppen melkpoeder op een fles van 180 gooien? Of werkt het zo niet :@
  vrijdag 13 september 2013 @ 22:47:48 #214
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_131147392
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 22:43 schreef Poesopstokje het volgende:
Niet lachen hoor, misschien stomme vraag.

Kan ik niet gewoon 10 scheppen melkpoeder op een fles van 180 gooien? Of werkt het zo niet :@
Euhm, Nee :+ Lijkt me ook niet echt lekker trouwens :N

En dan gelijk ff een stomme vraag van mijn kant...Waarom eten jullie zo laat? :@
pi_131147477
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 22:47 schreef PureEvil het volgende:

[..]

Euhm, Nee :+ Lijkt me ook niet echt lekker trouwens :N

En dan gelijk ff een stomme vraag van mijn kant...Waarom eten jullie zo laat? :@
:D Pffuh sorry

Dat is ons ritme. Ik ben geen ochtendmens, en S volgt mij wel in mijn ritme. Dus 18.00/18.30 warm eten en voor bedtijd nog een fles.
pi_131147906
Nee dat is veel te belastbaar om meer scheppen te doen.

Ik zou iets als floradix kindervital geven ipv ranja. Dan heeft het sowieso al het benodigde binnen
pi_131148084
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 september 2013 22:59 schreef Pvoesss het volgende:
Nee dat is veel te belastbaar om meer scheppen te doen.

Ik zou iets als floradix kindervital geven ipv ranja. Dan heeft het sowieso al het benodigde binnen
Dat is toch een voedingssupplement voor een betere eetlust? (Snel gegoogled)

Eten doet hij wel, meer als genoeg. Het zijn echt die twee flessen melk/pap.

-edit- Nee dus. Is het een soort ranja dan? Of echt een 'voedingssupplement' wat ze 1/2x daags moeten?

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 13-09-2013 23:05:39 ]
pi_131148135
Nee Kindervital is een supplement :)
Gewoon wat vitamines en ook prima te mixen door de yoghurt of kwark.
dat was iig altijd voor kinderen vanaf 6 maanden (nogsteeds overal maar in nl is het volgens de overheid pas vanaf 3 )
pi_131148183
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 september 2013 23:05 schreef Pvoesss het volgende:
Nee Kindervital is een supplement :)
Gewoon wat vitamines en ook prima te mixen door de yoghurt of kwark.
dat was iig altijd voor kinderen vanaf 6 maanden (nogsteeds overal maar in nl is het volgens de overheid pas vanaf 3 )
Ik had al ge-edit ;)

Ik ga het morgen halen bij Kruidvat. Beter teveel dan te weinig ;) Internet zegt inderdaad vanaf 3 jaar, maar kwam ook een ''oude'' tegen die al vanaf 6mnd was. Zal wel goed zitten.
pi_131148348
Je moet alleen niet de Fruity hebben dan ;)
pi_131148374
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 september 2013 23:10 schreef Pvoesss het volgende:
Je moet alleen niet de Fruity hebben dan ;)
Hest een foto van de goede? ;)
pi_131148449
Gebruiksaanwijzing
Gebruik voor kinderen van 6 maanden tot 2 jaar dagelijks 1 x 5 ml bij de maaltijd.

pi_131148500
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 september 2013 23:13 schreef Pvoesss het volgende:
Gebruiksaanwijzing
Gebruik voor kinderen van 6 maanden tot 2 jaar dagelijks 1 x 5 ml bij de maaltijd.

[ afbeelding ]
Dankjewel!

Ik ga op bed. Pvoesss en alle andere dames; bedankt voor de tips! O+
pi_131208707
Gisteren het ritme weer omgegooid;

09.00 fles 180+6 (ipv 150+5)
11.00 broodje
13.00 pap 150+5
16.00 fles 150+5 en fruit
19.00 warm eten + yoghurt/kwark
20.00 op bed (ipv fles 150+5 en 21.00 op bed)

Z'n pap wil hij nog steeds niet, niet uit de fles en niet uit een bordje. Vanochtend pap gemaakt van Optimel, hoefde hij ook niet.
Het CB hamerde erop dat ik persé pap moest geven ivm de voedingsstoffen die er inzitten. Maar S hoeft het écht niet. Kan ik het gewoon weglaten en een fles geven? En dat Floradix erbij geven?
  zondag 15 september 2013 @ 20:04:50 #226
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_131208872
Over welke voedingsstoffen had ze het dan :? Voedingsvezels? Anders zou ik niet weten wat ze bedoelen. Of hadden ze het over de melk waarmee je de pap aanmaakt? Wat bedoel je met broodje? Daar zou ik dan weer een snee volkorenbrood adviseren.
pi_131209097
Luuk eet nooit pap.
*poef* nu is het weg
  zondag 15 september 2013 @ 20:11:37 #228
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_131209207
Ik ben ook erg benieuwd naar de argumentatie van het cb daarom. Er zijn omstandigheden waarin ik me het advies om pap te geven goed kan voorstellen, maar alleen vanwege "onmisbare voedingsstoffen" niet.
pi_131209749
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2013 20:04 schreef Spees_Eend het volgende:
Over welke voedingsstoffen had ze het dan :? Voedingsvezels? Anders zou ik niet weten wat ze bedoelen. Of hadden ze het over de melk waarmee je de pap aanmaakt? Wat bedoel je met broodje? Daar zou ik dan weer een snee volkorenbrood adviseren.
Ze had het over ''bouwstoffen'', dus daar kun je van alles van maken.

S krijgt donker brood, volkoren of waldkorn. Met boter en beleg, incl korstjes ;)

Ik wil de pap gewoon skippen, want het is elke middag weer strijd. De gewone flessen gingen wel goed afgelopen twee dagen :)
pi_131210070
Dan skip je het toch? Je bepaalt zelf wat je hem geeft. Luuk krijgt nooit pap, hij drinkt 3 flessen, krijgt brood, fruit en aardappels/groente.
*poef* nu is het weg
pi_131210123
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2013 20:26 schreef kaatjejannie het volgende:
Dan skip je het toch? Je bepaalt zelf wat je hem geeft. Luuk krijgt nooit pap, hij drinkt 3 flessen, krijgt brood, fruit en aardappels/groente.
Ja maar het ''moest'' van het CB. Vandaar dat ik hier even kom vragen of het wel echt zo nodig is.
pi_131210236
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2013 20:27 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Ja maar het ''moest'' van het CB. Vandaar dat ik hier even kom vragen of het wel echt zo nodig is.
Ik moet van het cb ook mijn kind laten huilen als hij snachts huilt. Doe ik ook niet. Jij bent zijn moeder toch? Het cb heeft een adviserende rol, geen bepalende rol.
*poef* nu is het weg
pi_131210286
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2013 20:29 schreef kaatjejannie het volgende:

[..]

Ik moet van het cb ook mijn kind laten huilen als hij snachts huilt. Doe ik ook niet. Jij bent zijn moeder toch? Het cb heeft een adviserende rol, geen bepalende rol.
Ja de vorige keer dat ik zelf bepaalde wat ik mijn kind gaf werd ik hier flink afgebrand :')

Maar goed, de pap ga ik skippen, hij wil het niet, klaar.
pi_131556532
Kleine update; overgestapt naar standaard 3 en het probleem is opgelost :) 1x 180+6 en 2x 150+5 gaan er weer makkelijk in.
pi_131557425
Fijn Stokkepoes! :)

Wanneer stap je over op standaard 2? Doe je dat bij wijze van spreke op de halfjaardag of moet je nog ergens op letten? En wat is eigenlijk het verschil met standaard 1?
pi_131557482
Standaard 2 is vanaf 6 maanden. Standaard 3 zou met 10 maanden "moeten". Wij zijn tot 1 jaar standaard 2 blijven gebruiken en daarna over op koemelk.
pi_131557549
Dat lees ik vaker over standaard 3. Maar je hoeft dus helemaal niet te kijken naar de behoefte van je kind en kunt gewoon met een half jaar overstappen? Of merkt je baby er helemaal niets van?
  woensdag 25 september 2013 @ 17:21:22 #238
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_131557610
quote:
17s.gif Op woensdag 25 september 2013 17:17 schreef Kyara het volgende:
Standaard 2 is vanaf 6 maanden. Standaard 3 zou met 10 maanden "moeten". Wij zijn tot 1 jaar standaard 2 blijven gebruiken en daarna over op koemelk.
Hier idd hetzelfde. Heb nog een voorraad staan en die maak ik gewoon op, daarna krijgt ze gewoon koemelk..
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_131557739
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 17:19 schreef Suikertante het volgende:
Dat lees ik vaker over standaard 3. Maar je hoeft dus helemaal niet te kijken naar de behoefte van je kind en kunt gewoon met een half jaar overstappen? Of merkt je baby er helemaal niets van?
standaard 2 heeft van sommige dingen iets meer en van sommige iets minder.
Wat beter past bij groei etc en zetmeel voor een voller gevoel. Standaard 3 is voornamelijk alleen heel veel suiker extra en heeft verder niets te bieden.
pi_131557740
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 17:19 schreef Suikertante het volgende:
Dat lees ik vaker over standaard 3. Maar je hoeft dus helemaal niet te kijken naar de behoefte van je kind en kunt gewoon met een half jaar overstappen? Of merkt je baby er helemaal niets van?
Bij M hebben we heel moeilijk gedaan met langzaam overgaan. Bij de meisjes was de standaard 1 op en hebben we die ene fles kv per dag gewoon 2 gegeven en dat ging in elk geval zonder problemen.
pi_131557752
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 17:19 schreef Suikertante het volgende:
Dat lees ik vaker over standaard 3. Maar je hoeft dus helemaal niet te kijken naar de behoefte van je kind en kunt gewoon met een half jaar overstappen? Of merkt je baby er helemaal niets van?
Hier overgestapt met 6mnd en een beetje omdat ik m'n nr1 nog moest opmaken. Daarna gelijk overgegaan, ik heb niet gemengd of zo.

Nr3 is vanaf 10, veel mensen vinden het commerciëel, net als nr 4 t/m 100. Is ook wel zo, maar die van mij drinkt gelukkig weer. Rond de 1 jaar gaan we ook over op gewone melk.
pi_131557933
Oke, dan ga ik geen pakken meer inslaan en gewoon over als hij 1/2 is. Bedankt! ^O^
En Poesopstokje, sowieso fijn dat hij weer eet :Y
pi_131558375
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 17:30 schreef Suikertante het volgende:
Oke, dan ga ik geen pakken meer inslaan en gewoon over als hij 1/2 is. Bedankt! ^O^
En Poesopstokje, sowieso fijn dat hij weer eet :Y
Strak plan ;) Het komt niet zo nauw hoor.
Daarom geven veel mensen ook nr2 tot 1 jaar, of gaan ze met 10mnd over op koemelk. Maar dat werd hier afgeraden ivm de vitamines e.d. die er inzitten. Gelukkig drinkt hij nr3 wel :)
  donderdag 26 september 2013 @ 12:54:02 #244
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_131583286
Ook even een vraag van mij, ik vind flesvoeding nog wat verwarrend :) Weet niet zeker of ik het beter hier of in het borstvoedingstopic kan vragen, aangezien het eigenlijk een vraag over beide is, maar probeer het eerst hier :)

Ik ben begonnen met het afbouwen van de borstvoeding. Ik heb netjes de formule '150ml per kg lichaamsgewicht gedeeld door het aantal voedingen' gevolgd. Ze weegt net 5 kg en krijgt 8 voedingen. Volgens de formule mag ze dan 93,75ml per keer.

Ik gaf 1 flesje van 90/3. Nu merk ik alleen dat ze vervolgens zo'n 1 a 1,5 uur later weer om de borst vraagt, terwijl ze met alleen borstvoeding ongeveer elke 3 uur komt. Laatst wilde ze na die 90ml direct weer de borst, dus heb ik nog 30ml bijgegeven.

Ik heb het gisteren bij het cb gevraagd en zij gaf aan dat mijn dochter 6x 150/5 mag, maar dat lijkt me echt te veel. Verpakking geeft ook 5x 150/5 aan.
Ik geef nu 120/4 (merk sowieso dat dat haar max is wat haar maag ivm reflux aan kan) en dan komt ze wel zo'n 3 uur later pas weer voor een voeding.

Nu is mijn vraag echter of 120/4 niet te veel is? Aangezien ze wel nog 8 (borst)voedingen krijgt.
En zou ik dan gewoon die 120/4 kunnen aanhouden voor als ik straks de volgende voeding ga vervangen? Uiteindelijk wil ik 50/50 gaan geven (als mijn productie het toe laat) en zal ze dus alleen tussen 08.00 en +/- 19.00/20.00 flesvoeding krijgen.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_131583523
Er is geen vaste richtlijn en verplichting. Ook met kunstvoeding kan je voeden op verzoek en zolang je geen liters geeft is dat echt prima.
Je let heel erg op de regeltjes die geen regeltjes zijn. Kijk naar wat er nodig is en als jij niet wil voeden na 1,5 uur en er liever 3 uur tussen hebt dan doe je gewoon 120/4 :Y

Borstvoeding kan je in principe al niet teveel geven en zolang jij niet extreem veel kunstvoeding geeft kan het echt geen kwaad.

Lang verhaal kort: Ja 120/4 is prima om aan te houden. :)
  donderdag 26 september 2013 @ 13:16:50 #246
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_131583915
quote:
2s.gif Op donderdag 26 september 2013 13:02 schreef Pvoesss het volgende:
Er is geen vaste richtlijn en verplichting. Ook met kunstvoeding kan je voeden op verzoek en zolang je geen liters geeft is dat echt prima.
Je let heel erg op de regeltjes die geen regeltjes zijn. Kijk naar wat er nodig is en als jij niet wil voeden na 1,5 uur en er liever 3 uur tussen hebt dan doe je gewoon 120/4 :Y

Borstvoeding kan je in principe al niet teveel geven en zolang jij niet extreem veel kunstvoeding geeft kan het echt geen kwaad.

Lang verhaal kort: Ja 120/4 is prima om aan te houden. :)
Bedankt!

Ik lees en hoor overal dat het belangrijk is dat je je houdt aan de max per 24 uur vwb flesvoeding, maar omdat ik ook nog bv geef vind ik het wat verwarrend :)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_131584621
Die verpakking moet je niet teveel naar kijken. Dat is maar een richtlijn..

De bv hoef je niet mee te tellen voor die hoeveelheid. Als je overdag op 4 flessen zit, dan zit je met 120/4 ruim onder die 5kg*150.. Eigenlijk is het advies meestal ergens tussen 120&180cc per kg, 150 is ook maar zo'n gemiddelde..
  donderdag 26 september 2013 @ 14:01:36 #248
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_131585112
Zo lang je niet meer dan 30 schepjes kunstvoeding op een dag geeft is er geen probleem.
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 26 september 2013 @ 14:12:55 #249
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_131585466
Helemaal duidelijk, bedankt! :)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_132690216
Ok, een mini-kick!

Ik heb een vraagje. Sinds een aantal dagen zijn we over op flesvoeding, op advies van het CB 90/3 op zijn verzoek. Hij drinkt echter qua tijden en hoeveelheden best rommelig. Dit was bv de afgelopen 24 uur:
11:15 100cc
15:30 100cc
16:30 80cc
19:00 30cc
22:45 80cc
01:45 50cc
04:00 80cc
06:00 20cc
09:00 80cc
11:20 80cc

Opzich laat hij wel wat tijd ertussen, maar het is minimaal. En soms laat hij er echt maar een hele korte tijd tussen en drinkt dan soms ook maar heel weinig.
Iemand tips hoe we hem in een ritme kunnen helpen?

Ook is hij sinds een paar dagen veel meer wakker overdag en heeft last van lucht en krampjes (waar we de Dr. Brown fles vanmiddag voor gaan halen)
pi_132690259
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 14:38 schreef GotC het volgende:
Ok, een mini-kick!

Ik heb een vraagje. Sinds een aantal dagen zijn we over op flesvoeding, op advies van het CB 90/3 op zijn verzoek. Hij drinkt echter qua tijden en hoeveelheden best rommelig. Dit was bv de afgelopen 24 uur:
11:15 100cc
15:30 100cc
16:30 80cc
19:00 30cc
22:45 80cc
01:45 50cc
04:00 80cc
06:00 20cc
09:00 80cc
11:20 80cc

Opzich laat hij wel wat tijd ertussen, maar het is minimaal. En soms laat hij er echt maar een hele korte tijd tussen en drinkt dan soms ook maar heel weinig.
Iemand tips hoe we hem in een ritme kunnen helpen?

Ook is hij sinds een paar dagen veel meer wakker overdag en heeft last van lucht en krampjes (waar we de Dr. Brown fles vanmiddag voor gaan halen)
Was dat met de borstvoeding ook zo?
Ik denk namelijk dat je het een beetje tijd moet geven om ritme te vinden.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_132690315
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 14:40 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Was dat met de borstvoeding ook zo?
Ik denk namelijk dat je het een beetje tijd moet geven om ritme te vinden.
Hij liet er bij de borstvoeding eigenlijk heel netjes 3 a 4 uur tussen.. Maar het is dus vrij normaal dat hij zulke 'rare' tijden en hoeveelheden drinkt? Hoe dan ook, we moeten het idd nog wel wat tijd geven :Y
pi_132690415
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 14:42 schreef GotC het volgende:

[..]

Hij liet er bij de borstvoeding eigenlijk heel netjes 3 a 4 uur tussen.. Maar het is dus vrij normaal dat hij zulke 'rare' tijden en hoeveelheden drinkt? Hoe dan ook, we moeten het idd nog wel wat tijd geven :Y
En welke voeding zijn jullie gaan gebruiken? HA is lichter verteerbaar, waardoor het soms zo kan zijn dat kindjes er toch niet die 3 of 4 uur tussen kunnen houden.
De krampjes kunnen nu ook komen van de overstap naar andere voeding. Staar je niet blind op alle soorten flessen die "garanderen" dat ze werken tegen krampjes. Bovendien, fles of borst, krampjes is nu eenmaal iets wat ze allemaal hebben.

Oh en of het normaal is weet ik niet, maar ik kan me wel voorstellen dat als je overstapt naar andere voeding iedereen weer even moet wennen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Ticootje op 29-10-2013 14:52:28 ]
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_132690626
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 14:46 schreef Ticootje het volgende:

[..]

En welke voeding zijn jullie gaan gebruiken? HA is lichter verteerbaar, waardoor het soms zo kan zijn dat kindjes er toch niet die 3 of 4 uur tussen kunnen houden.
De krampjes kunnen nu ook komen van de overstap naar andere voeding. Staar je niet blind op alle soorten flessen die "garanderen" dat ze werken tegen krampjes. Bovendien, fles of borst, krampjes is nu eenmaal iets wat ze allemaal hebben.
Nutrilon standaard 1. En dat wb krampjes icm nieuwe voeding is zeker waar,denk ik!
Hij had er bij bv nauwelijks last van, vandaar onze 'paniek' reactie denk ik :+ Moet zeggen dat bij de flesjes die we nu gebruiken hij enorm snel drinkt. We laten hem wel tussendoor een keer boeren en halen per +- 10 slokken even de fles uit z'n mond om op adem te komen.
pi_132690664
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 14:54 schreef GotC het volgende:

[..]

Nutrilon standaard 1. En dat wb krampjes is zeker waar. Hij had er bij bv nauwelijks last van, vandaar onze 'paniek' reactie denk ik :+ Moet zeggen dat bij de flesjes die we nu gebruiken hij enorm snel drinkt. We laten hem wel tussendoor een keer boeren en halen per +- 10 slokken even de fles uit z'n mond om op adem te komen.
Misschien laat hij er daarom soms zo kort tussen, niet omdat hij honger heeft, maar vanwege zuigbehoefte. Dan is het inderdaad even kijken naar een tragere speen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_132690776
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 14:55 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Misschien laat hij er daarom soms zo kort tussen, niet omdat hij honger heeft, maar vanwege zuigbehoefte. Dan is het inderdaad even kijken naar een tragere speen.
Top, thanks voor het snelle advies :)
pi_132690888
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 14:58 schreef GotC het volgende:

[..]

Top, thanks voor het snelle advies :)
Ik zag volgens mij van de week wat op mn facebook over trage spenen. Ik ga kijken of ik het terug kan vinden.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_132691151
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 15:03 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik zag volgens mij van de week wat op mn facebook over trage spenen. Ik ga kijken of ik het terug kan vinden.
Gevonden, er wordt daar gezegd: breastflow of brown.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_132691284
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 15:11 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Gevonden, er wordt daar gezegd: breastflow of brown.
Dan gaan we de Brown proberen ^O^ Lief dat je het even hebt opgezocht!
pi_132691424
Born free kan ook en die vond ik makkelijker schoonmaken dan de dr brown.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_132691438
Hier ben ik ook echt op zoek geweest naar de goede fles + speen.
Toen ik die had gevonden ging het stukken beter met drinken!
pi_132691488
Voor Bram had ik trouwens de medelaspeen maat S. Die vond ik ook erg fijn. (En bram ook) Wat ik vooral wel fijn vond, die spenen passen ook gewoon op de goedkope flessen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_132724445
Gaat het beter met de nieuwe fles?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_132762865
Valt nog tegen eerlijk gezegd, merk nauwelijks verschil. Hij drinkt nog steeds enorm snel en gulzig, veel last van krampjes en heeft nog geen poepluier gehad sinds de overstap. Arme vent -O-
Vooral van de verstopping heeft hij veel last..
pi_132762991
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 16:13 schreef GotC het volgende:
Valt nog tegen eerlijk gezegd, merk nauwelijks verschil. Hij drinkt nog steeds enorm snel en gulzig, veel last van krampjes en heeft nog geen poepluier gehad sinds de overstap. Arme vent -O-
Vooral van de verstopping heeft hij veel last..
Je kan wat meer water erbij doen… Er zijn wel wat trucjes om dat een beetje te helpen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_132763132
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 16:16 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Je kan wat meer water erbij doen… Er zijn wel wat trucjes om dat een beetje te helpen.
Ik heb idd wat extra water bij z'n flessen gedaan, z'n buikje gemasseerd, but no luck. Zelfs na het temperaturen (hij voelde wat warm) helemaal niks. Ja, een boel lucht..
pi_132763291
Maak je niet druk over die poepluier! Bij Isa duurde dat ook 4 dagen voor die kwam. Volgens een vriendin van me die huisarts is mocht het een week duren. Ik maakte me er ook zorgen over ;)

En wb snel drinken, had jij geen overproductie? Misschien is hij gewend heel snel te moeten drinken om alles te kunnen behappen...? Ik denk bij je informatie 2 dingen: de eerste is om meer melk te geven zodat hij verzadigd raakt (als hij de flessen nu leeg drinkt natuurlijk). Wij boden Isa altijd teveel aan zodat ze zoveel kon drinken als ze wilde. De tweede is om, omdat hij zo snel drinkt, in overleg met het CB misschien de melk wat in te dikken zodat hij wat meer moeite moet doen (ik weet niet precies hoe oud je kindje is en of dit al mag!).
Sarcasme. Herken het.
pi_132769058
En ja hoor, poepluier :D Fok!wet oid? Hij is zichtbaar opgelucht.

Overproductie weet ik niet, wel flinke productie icm aanlegproblemen. Zou me niet verbazen dat hij door het tepelhoedje zo snel/hard zuigt?

Hij drinkt nog niet elke keer z'n flessen van 90/3 leeg en is pas 2 weken en 2 dagen, dus indikken is vast nog niet van toepassing :P Morgen maar even het CB bellen.

Thanks voor het meedenken iig! O+
pi_132797372
Het hoort hier niet helemaal maar omdat dit het flesvoedingstopic is toch maar hier.

Ik kwam in de kast nog een bus nestle dreumesmelk 3 tegen.
Ongeopende natuurlijk maar maar houdbaar tot dec 2013.
Iemand in de buurt 040 die deze gebruikt?
Iets leuks voor sac of ean als vergoeding zou ik op prijs stellen.
pi_132798323
GotC: mijn dochter is nu 7 weken en had ook een rommelig schema de eerste weken, het begint nu pas een beetje te komen. In het begin probeerde ik echt om de 3 uur aan te houden en dat werd een beetje een strijd..tijdrekken met speentjes enzo. Het enige gevolg was een kind dat over de flos ging en ik zat hysterisch op de klok te letten. Toen ik ging voeden op verzoek, werd het voor ons allebei stukken rustiger en nu gaat ze steeds meer in een ritme van om de 4 uur zitten. De ene keer drinkt ze haar fles niet leeg, de andere keer heeft ze nog meer honger en wil ze er nog een beetje bij. In het babytopic is me op het hart gedrukt dat alles vanzelf goedkomt en daar geloof ik inmiddels ook in. Het gaat zich vanzelf regelen en zolang je thuis bent vanwege je zw.verlof, kun je het beste jezelf maar gewoon overgeven aan je kind en aan zijn ritme.

Vwb kramp: Dr. Brownfles heb je al, in mijn ervaring is die ook echt superfijn. Een vriendin had ook een baby die wat gevoelig bleef voor krampjes, ondanks Dr. Brown. Zij maakte de flesvoeding met Bar-le-Duc ipv kraanwater en dat hielp erg.

Oh en vwb onrustig drinken: dat doet mijn baby ook af en toe, echt lurken alsof er geen morgen is, incl verslikken enzo. Als ik tijdens het drinken zacht voor haar zing of tegen haar neurie, wordt ze rustiger en drinkt ze ook een stuk relaxter.
pi_132817050
Juud, bedankt voor de uitgebreide post!
We zijn ook volledig overgegaan op voeden op verzoek en dat geeft een boel rust. Gemiddeld komt hij om de 3 à 4 uur, prima dus :Y

De krampjes blijven aanwezig, dus zal je tip over het water uitproberen :Y
Vraagje daarbij, hoe maken jullie flesjes klaar, vooral wb water? Er zijn zo veel meningen en manieren!

Sinds ik je post heb gezien praat ik zachtjes tegen hem tijdens het voeden en hij lijkt langzamer te drinken :D
pi_132817075
Thuis: water, schepjes erbij, roeren en dan in de magnetron
Buitenshuis: warm water vragen en daarna pas de schepjes erbij (zodat je eventueel nog wat koud water kan toevoegen als het te heet is).
  zaterdag 2 november 2013 @ 09:01:07 #273
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_132817235
Ik dacht dat je volgens de verpakking niet met schepjes er al in op mocht warmen dus dat hebben wij ook nooit gedaan.

Koud water uit de kraan, magnetron, dan schepjes er bij.
Ik heb je lief mijn hele leven
  zaterdag 2 november 2013 @ 09:04:29 #274
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_132817259
En wij mixten 2/3 koud water met 1/3 gekookt water, schepjes erbij en dan schudden. Dus eigenlijk heb je hier niks aan :P, kijken wat je het handigst gaat vinden!
pi_132817347
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2013 09:01 schreef laziness het volgende:
Ik dacht dat je volgens de verpakking niet met schepjes er al in op mocht warmen dus dat hebben wij ook nooit gedaan.

Koud water uit de kraan, magnetron, dan schepjes er bij.
in het ziekenhuis zo geleerd.

(en hij doet het nog steeds ;) )
pi_132817393
Water uit de kraan opwarmen in de magnetron en daarna schepjes er doorheen roeren.
Niet schudden want dan komt er meer lucht bij en heb je kans op meer krampjes.
  zaterdag 2 november 2013 @ 09:26:32 #277
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_132817405
Niemand die gewoon warm water uit d kraan pakt? Wij doen dat sinds S een maand of 6 was. (Wij hebben geen boiler, want dan moet.je t niet doen zei ons cb)
  zaterdag 2 november 2013 @ 09:26:43 #278
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_132817409
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 november 2013 09:16 schreef Kyara het volgende:

[..]

in het ziekenhuis zo geleerd.

(en hij doet het nog steeds ;) )
Iets met klontjes en warmte hotspots dacht ik dus nee stuk zal ie er niet van gaan :P
Ik heb je lief mijn hele leven
  zaterdag 2 november 2013 @ 09:27:13 #279
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_132817413
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2013 09:26 schreef Spees_Eend het volgende:
Niemand die gewoon warm water uit d kraan pakt? Wij doen dat sinds S een maand of 6 was. (Wij hebben geen boiler, want dan moet.je t niet doen zei ons cb)
Wij hebben een geiser en dan mag dat ook beslist niet.
Ik heb je lief mijn hele leven
  zaterdag 2 november 2013 @ 09:29:20 #280
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_132817429
Oh lazi, misschien bedoel ik geiser dan :+
  zaterdag 2 november 2013 @ 09:31:07 #281
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_132817439
Volgens mij wordt allebei afgeraden.
Mijn schoonvader maakte vroeger geisers schoon en heeft het me extra op het hart gedrukt. Het warme water bevat metalen die je niet in je baby wilt.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_132817446
Grappig, al die verschillende manieren :D
Wij verwarmen water uit de kraan in de magnetron, schepjes erbij, roeren en klaar.
pi_132817456
Over dat klaarmaken vd fles.. Zoooveel meningen en manieren. We hebben 2 kraamhulpen gehad en die zeiden allebei wat anders. De CB-arts zei weer wat anders en op de website vh CB staat nog een ander advies. Dus. En dan moet jij als kersverse moeder daar iets van snappen.

Wat wij doen: overdag een beetje water uit de waterkoker mengen met koud kraanwater. De nachtfles maken we boven in de badkamer met handwarm kraanwater. Het belangrijkste is dat je geen loden leidingen hebt (huizen van 1960 en eerder kunnen dat hebben, in dat geval gebruik je tot en met het 1e levensjaar beter bronwater!) en dat je de kraan ff laat doorlopen voordat je de fles vult. Oja, poeder er pas bij als het water de juiste temp heeft. Buitenshuis: hangt er vanaf waar we zijn. Op bezoek bij iemand/in een horecagelegenheid gebruik ik de waterkoker of magnetron, als we bijv een wandingetje aan het maken zijn gebruik ik afgekoeld gekookt water (vooraf een fles gevuld met kokend water, dat koekt vanzelf af. Als het nog te warm is leng ik het aan met bronwater uit een flesje. Dochter is niet zo moeilijk en drinkt ook lauw/koud water als er niks anders is). Flesje bronwater in de luiertas is sowieso wel handig:)

Goed dat T rustiger drinkt als je een beetje tegen hem kletst, hoop dat de tip mbt het water helpt :) Anders zou je nog een ander merk voeding kunnen proberen. De kwaliteit is van allemaal hetzelfde, maar de samenstelling kan iets verschillen. Wel voorzichtig zijn met overstappen, een kindje met gevoelige darmen kan er behoorlijk gevoelig op reageren.
pi_132817487
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2013 09:26 schreef Spees_Eend het volgende:
Niemand die gewoon warm water uit d kraan pakt? Wij doen dat sinds S een maand of 6 was. (Wij hebben geen boiler, want dan moet.je t niet doen zei ons cb)
Ja wij! Vokgens de kraamzorg kon dat gewoon dus inderdaad gedaan vanaf toen. Wel de eerste maanden geroerd i.p.v geschud daarna niet meer roeren omdat ze het goed kon hebben :-)
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_132817507
Wij hebben een waterkoker op temperatuur. We warmen dus water op tot 40 graden in de koker en dan maken we daar de fles mee
*poef* nu is het weg
  zaterdag 2 november 2013 @ 09:53:58 #286
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_132817596
Schudden met de fles doe ik eigenlijk nog steeds niet. Is er zo in gebakken :+ Ik wals nog steeds omdat het me zelf ook fijner lijkt om met minder luchtbellen te drinken
pi_132817630
Ik heb juist altijd geschud. Zou niet weten hoe het anders te doen eigenlijk
*poef* nu is het weg
pi_132817683
En de volgende vraag met verschillende meningen en manieren: Hoe en hoe vaak maken jullie de flesjes en spenen schoon? Vaatwasser, uitkoken, omspoelen?
pi_132817729
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 09:35 schreef Juud-- het volgende:
in dat geval gebruik je tot en met het 1e levensjaar beter bronwater!)
Heel veel bronwater is ook niet geschikt voor flesjes. ;)
Dus daar moet je dan ook op letten.
pi_132817789
Oh is dat zo ja Pvoesss? Ik gebruik gewoon een flesje Jumbo huismerk. Waar moet je op letten dan?

Flessen en speen uitkoken doe ik elke ochtend, laten drogen op een hydrofiel. Voor elke voeding spoel ik de fles en speen om met een beetje kokend water. Maar ook daarover zijn weer 1001 meningen ;)
  zaterdag 2 november 2013 @ 10:20:40 #291
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_132817821
Op natrium Juud. Veel mineraalwater bevat aardig wat natrium.
pi_132817929
Oh das lekker. Krijg ik zoveel te horen over soorten flessen/hoe op te warmen/hoe schoon te maken/hoe wel of niet te roeren/zoveel dat ik er haast gek van word, en dat van dat natrium vertelt dan niemand van de kraamzorg je. Nouja, dank voor jullie aanvulling Spees en Pvoes.
  zaterdag 2 november 2013 @ 10:32:42 #293
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_132817952
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 10:05 schreef GotC het volgende:
En de volgende vraag met verschillende meningen en manieren: Hoe en hoe vaak maken jullie de flesjes en spenen schoon? Vaatwasser, uitkoken, omspoelen?
Wij koken alles 1x per dag uit. Na de fles met heet water omspoelen.
  zaterdag 2 november 2013 @ 11:28:07 #294
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_132818765
Dat lood zit dus ook gewoon in je geiser hè? Daarom dus echt geen lauw water uit de kraan bij een geiser.

/stokpaardje
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_132819921
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2013 09:26 schreef laziness het volgende:

[..]

Iets met klontjes en warmte hotspots dacht ik dus nee stuk zal ie er niet van gaan :P
Ik bedoelde M, niet de magnetron :P
Hij heeft zich ook nooit gebrand overigens. Sowieso nooit hele warme flessen gemaakt en ivm de nutriton moest het sowieso nog een minuutje blijven staan.
pi_132819959
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 09:58 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik heb juist altijd geschud. Zou niet weten hoe het anders te doen eigenlijk
Roeren.
pi_132820150
Is dat met die loden leidingen niet alleen van belang bij warm water? Zou je je anders als volwassene niet ook een loodvergiftiging drinken? Ik deed trouwens gewoon koud water, 50 seconden in de magnetron, poeder erbij en schudden.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  zaterdag 2 november 2013 @ 13:13:29 #298
30252 Soempie
Procreating
pi_132820944
Hier deden we hetzelfde als Kyara. Dan slaat de waterdamp ook niet tegen het schepje/ het bakje met poeder. Na het verwarmen roerden we nog wel een keer.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_132821939
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2013 09:26 schreef Spees_Eend het volgende:
Niemand die gewoon warm water uit d kraan pakt? Wij doen dat sinds S een maand of 6 was. (Wij hebben geen boiler, want dan moet.je t niet doen zei ons cb)
Ik pak gewoon warm water uit de kraan als ik bambixpap maak.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_132823334
Je moet flessen toch met koud water omspoelen zodat het niet aan de fles blijft plakken.
  zaterdag 2 november 2013 @ 15:13:51 #301
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_132823873
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 09:53 schreef Spees_Eend het volgende:
Schudden met de fles doe ik eigenlijk nog steeds niet. Is er zo in gebakken :+ Ik wals nog steeds omdat het me zelf ook fijner lijkt om met minder luchtbellen te drinken
Wij gebruiken warm water uit de kraan en we schudden gewoon! Om de luchtbellen uit de fles te halen gebruiken we Sab Simplex. Dit alles vanaf de geboorte, zowel nu bij Liva als bij Tirza.
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')