Dat bedoel ik en lekker 0% bijtelling e.d.quote:Op vrijdag 30 november 2012 00:41 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik vind 'm wel gaat, die Fisker! En de slimme investeerders rijden 'm voor een appel en een ei (investeringsvoordeel e.d., zoals dat een tijdje terug nog mogelijk was).
En ja, het is allemaal schijn. En ja, die actieradius is ruk. Maar ondertussen ziet ie er wel een stuk toffer uit dan al die andere bakken, kan ie in zes seconden naar de 100 en loopt ie gewoon 200 top. En da's gaaf.
Je kunt er veel kanten mee op. Technisch, zoals ontwerpen of verkeerslichten programmeren, maar ook de "softe" kant, zoals veiligheidsprojecten voor schoolkinderen. En alles daar tussenin.quote:Op donderdag 29 november 2012 19:12 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Kan aan mij liggen, maar als het studieprogramma zie moet je vooral goed inzicht hebben in verkeersstromen en goed cijfermatig kunnen werken. Technisch inzicht is niet echt noodzakelijk, denk ik.
Zo'n 1.6 is natuurlijk wel traag. Als dat geen probleem is, lekker goedkoop doen. Wil je wat meer power, dan zeker voor de Passat gaan. Maar ook daar wel rekening houden met voldoende motorisering!quote:Op vrijdag 30 november 2012 09:21 schreef Marco001 het volgende:
[..]
mjah zit te twijfelen; of meer gaan betalen en een Passat diesel halen, of lekker goedkoop blijven rijden met zo'n ding.
Inderdaad wat in de lichtere motorisaties is zo'n Passat ook traag.quote:Op vrijdag 30 november 2012 13:39 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Zo'n 1.6 is natuurlijk wel traag. Als dat geen probleem is, lekker goedkoop doen. Wil je wat meer power, dan zeker voor de Passat gaan. Maar ook daar wel rekening houden met voldoende motorisering!
De 1.6 is ietsje trager als mijn 1.4, bij de passat zal ut waarschijnlijk de 1.9 tdi wordwn met evt. Een chipje...quote:Op vrijdag 30 november 2012 13:39 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Zo'n 1.6 is natuurlijk wel traag. Als dat geen probleem is, lekker goedkoop doen. Wil je wat meer power, dan zeker voor de Passat gaan. Maar ook daar wel rekening houden met voldoende motorisering!
Zat je aan die B5 te denken?quote:Op vrijdag 30 november 2012 15:00 schreef Marco001 het volgende:
[..]
De 1.6 is ietsje trager als mijn 1.4, bij de passat zal ut waarschijnlijk de 1.9 tdi wordwn met evt. Een chipje...
De 105pk-variant is ook geen strepentrekker hoor. Om niet te zeggen: die is te traag. Dat vond ik in een Leon al. Dan liever de 2.0TDI, maar niet dat BKD-blok. Uitgaande van een B6.quote:Op vrijdag 30 november 2012 15:00 schreef Marco001 het volgende:
[..]
De 1.6 is ietsje trager als mijn 1.4, bij de passat zal ut waarschijnlijk de 1.9 tdi wordwn met evt. Een chipje...
Die is wel een stuk aangenamer idd. Sowieso is de B6 veeeeeeeel mooier dan de B5. Vind ik dan.quote:Op vrijdag 30 november 2012 16:35 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
De 105pk-variant is ook geen strepentrekker hoor. Om niet te zeggen: die is te traag. Dat vond ik in een Leon al. Dan liever de 2.0TDI, maar niet dat BKD-blok. Uitgaande van een B6.
Ik moest hier even om glimlachen maar verder heb je gewoon gelijk natuurlijk. Sowieso zijn de diesels in de Passat doorgaans èrg basaal en houden ze niet echt over. Behalve misschien die nieuwe 170pk 2.0 TDI in de huidige Passat. Ik geloof dat je trouwens in de B5 ook een 2.5 V6 TDI kon krijgen heel even maar dat wordt wel erg duur in het gebruik. Eigenlijk zijn alle motoren in de Passat vrij basaal vind ik, muv de V6'en dan. Maargoed wie wil nou eigenlijk een Passat met V6 denk ik dan altijd...quote:Op vrijdag 30 november 2012 16:40 schreef Piet__Piraat het volgende:
Jep. Aan een B5 begin je de leeftijd wel echt te zien, vooral de sedan. De variant kan er nog mee door, maar houdt ook niet over. Maar 105pk vond ik in een lichtere Leon al te weinig (het komt van z'n plek, maar daar is dan ook alles mee gezegd). Ook een chipje kan je dan moeilijk 'redden'. Zo'n 140pk met chip tot ruim 170pk, dan begint het ergens op te lijken.
En dat ook nog een keer inderdaad. Als je beetje rap wilt dieselen moet je eigenlijk gewoon wegblijven van de Passat, die koop je voor andere redenen. Bij Volkswagen zit je dan meteen in Toeareg/Phaeton sferen waar je de 3.0 V6 TDI of 5.0 V10 TDI kan krijgen. Maar die V10 is absurd dorstig voor een diesel dus blijf daar ook maar van weg. De V6 is wel te doen maar die auto's zijn erg erg zwaar dus erg duur in mrb. Dus voor een snelle(re) diesel kun je beter bij MB, BMW of Audi kijken denk ik als het Duits moet zijn. Anders zijn er nog zat andere opties natuurlijk.quote:Op vrijdag 30 november 2012 16:51 schreef Piet__Piraat het volgende:
En die 2.5TDI is ook niet om over naar huis te schrijven. Het is geen rampenblok, maar het blok staat niet bekend om te de betrouwbaarheid. En in verhouding tot z'n prestaties is ie gewoon te duur. 180pk is namelijk verplicht 4motion (en dus onzuinig) en anders zit je op 163pk max. Daarvoor koop je geen 2.5 V6, dan verwacht je meer.
1 op 10 plm.quote:Op donderdag 29 november 2012 23:39 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Jup, helemaal niks..
2.5 uur valt echter nog prima mee als je je bedenkt dat ze in amsterdam soms 6 uur op een ritje wachten.
[..]
Inderdaad, die lange ritten zijn tof. Heb ik als taxichauff veel te weinig..
Oh Rene, als je meeleest; wat verbruikt die 1.6 van je op gas?
Zag net namelijk een mooie Leon op gas staan(1.6 met WTCC pakket.. )
Maar een V10 TDI is ook gewoon overkill en onnodig. Leuk hoor, maar voor de normale mens geen alternatief door de hoge running costs. Een beurtje kost een half jaarsalaris omdat ze nergens bij kunnen. En een Touareg met een V6 schiet ook niet op, want dat ding is loeizwaar, heeft die pk's ook echt nodig. Echt snel is ie niet. Echt vlotte karren maken ze in die categorieën niet meer; voor versies met dikkere motoren moet je binnen VAG naar Audi of anders BMW of MB.quote:Op vrijdag 30 november 2012 16:55 schreef Actaeon het volgende:
[..]
En dat ook nog een keer inderdaad. Als je beetje rap wilt dieselen moet je eigenlijk gewoon wegblijven van de Passat, die koop je voor andere redenen. Bij Volkswagen zit je dan meteen in Toeareg/Phaeton sferen waar je de 3.0 V6 TDI of 5.0 V10 TDI kan krijgen. Maar die V10 is absurd dorstig voor een diesel dus blijf daar ook maar van weg. De V6 is wel te doen maar die auto's zijn erg erg zwaar dus erg duur in mrb. Dus voor een snelle(re) diesel kun je beter bij MB, BMW of Audi kijken denk ik als het Duits moet zijn. Anders zijn er nog zat andere opties natuurlijk.
Alleen leuk als je aandelen Shell hebt.quote:Op vrijdag 30 november 2012 18:11 schreef Goddelijker het volgende:
Waarom zou je in vredesnaam een V10 TDi Q7 willen hebben?
omdat als ik die heb ik kapot rijk moet zijn aangezien ik zoiets anders nooit zou willen hebbenquote:Op vrijdag 30 november 2012 18:11 schreef Goddelijker het volgende:
Waarom zou je in vredesnaam een V10 TDi Q7 willen hebben?
B5?quote:
jup, ietsje minder zuinig als de 1.4 dus(1:11,rij ook vaak te hard)quote:
Met gas?quote:Op vrijdag 30 november 2012 23:11 schreef Marco001 het volgende:
[..]
jup, ietsje minder zuinig als de 1.4 dus(1:11,rij ook vaak te hard)
Dat zei ik ook toch die merken. En anders neem je een Range Rover TDV8 .,.wel snelquote:Op vrijdag 30 november 2012 18:08 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Maar een V10 TDI is ook gewoon overkill en onnodig. Leuk hoor, maar voor de normale mens geen alternatief door de hoge running costs. Een beurtje kost een half jaarsalaris omdat ze nergens bij kunnen. En een Touareg met een V6 schiet ook niet op, want dat ding is loeizwaar, heeft die pk's ook echt nodig. Echt snel is ie niet. Echt vlotte karren maken ze in die categorieën niet meer; voor versies met dikkere motoren moet je binnen VAG naar Audi of anders BMW of MB.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |