abonnement Unibet Coolblue
pi_119774294
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 00:41 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik vind 'm wel gaat, die Fisker! En de slimme investeerders rijden 'm voor een appel en een ei (investeringsvoordeel e.d., zoals dat een tijdje terug nog mogelijk was).

En ja, het is allemaal schijn. En ja, die actieradius is ruk. Maar ondertussen ziet ie er wel een stuk toffer uit dan al die andere bakken, kan ie in zes seconden naar de 100 en loopt ie gewoon 200 top. En da's gaaf.

Dat bedoel ik :P en lekker 0% bijtelling e.d.
  vrijdag 30 november 2012 @ 13:12:15 #127
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_119778451
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 19:12 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Kan aan mij liggen, maar als het studieprogramma zie moet je vooral goed inzicht hebben in verkeersstromen en goed cijfermatig kunnen werken. Technisch inzicht is niet echt noodzakelijk, denk ik.
Je kunt er veel kanten mee op. Technisch, zoals ontwerpen of verkeerslichten programmeren, maar ook de "softe" kant, zoals veiligheidsprojecten voor schoolkinderen. En alles daar tussenin.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_119779069
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 09:21 schreef Marco001 het volgende:

[..]

mjah zit te twijfelen; of meer gaan betalen en een Passat diesel halen, of lekker goedkoop blijven rijden met zo'n ding.
Zo'n 1.6 is natuurlijk wel traag. Als dat geen probleem is, lekker goedkoop doen. Wil je wat meer power, dan zeker voor de Passat gaan. Maar ook daar wel rekening houden met voldoende motorisering!
Schip ahoy!
pi_119780463
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 13:39 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Zo'n 1.6 is natuurlijk wel traag. Als dat geen probleem is, lekker goedkoop doen. Wil je wat meer power, dan zeker voor de Passat gaan. Maar ook daar wel rekening houden met voldoende motorisering!
Inderdaad wat in de lichtere motorisaties is zo'n Passat ook traag.
pi_119781292
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 13:39 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Zo'n 1.6 is natuurlijk wel traag. Als dat geen probleem is, lekker goedkoop doen. Wil je wat meer power, dan zeker voor de Passat gaan. Maar ook daar wel rekening houden met voldoende motorisering!
De 1.6 is ietsje trager als mijn 1.4, bij de passat zal ut waarschijnlijk de 1.9 tdi wordwn met evt. Een chipje...
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_119781406
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2012 15:00 schreef Marco001 het volgende:

[..]

De 1.6 is ietsje trager als mijn 1.4, bij de passat zal ut waarschijnlijk de 1.9 tdi wordwn met evt. Een chipje...
Zat je aan die B5 te denken?
pi_119784607
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2012 15:00 schreef Marco001 het volgende:

[..]

De 1.6 is ietsje trager als mijn 1.4, bij de passat zal ut waarschijnlijk de 1.9 tdi wordwn met evt. Een chipje...
De 105pk-variant is ook geen strepentrekker hoor. Om niet te zeggen: die is te traag. Dat vond ik in een Leon al. Dan liever de 2.0TDI, maar niet dat BKD-blok. Uitgaande van een B6.
Schip ahoy!
pi_119784715
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 16:35 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

De 105pk-variant is ook geen strepentrekker hoor. Om niet te zeggen: die is te traag. Dat vond ik in een Leon al. Dan liever de 2.0TDI, maar niet dat BKD-blok. Uitgaande van een B6.
Die is wel een stuk aangenamer idd. Sowieso is de B6 veeeeeeeel mooier dan de B5. Vind ik dan.
pi_119784789
Jep. Aan een B5 begin je de leeftijd wel echt te zien, vooral de sedan. De variant kan er nog mee door, maar houdt ook niet over. Maar 105pk vond ik in een lichtere Leon al te weinig (het komt van z'n plek, maar daar is dan ook alles mee gezegd). Ook een chipje kan je dan moeilijk 'redden'. Zo'n 140pk met chip tot ruim 170pk, dan begint het ergens op te lijken.
Schip ahoy!
pi_119784920
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 16:40 schreef Piet__Piraat het volgende:
Jep. Aan een B5 begin je de leeftijd wel echt te zien, vooral de sedan. De variant kan er nog mee door, maar houdt ook niet over. Maar 105pk vond ik in een lichtere Leon al te weinig (het komt van z'n plek, maar daar is dan ook alles mee gezegd). Ook een chipje kan je dan moeilijk 'redden'. Zo'n 140pk met chip tot ruim 170pk, dan begint het ergens op te lijken.
Ik moest hier even om glimlachen :P maar verder heb je gewoon gelijk natuurlijk. Sowieso zijn de diesels in de Passat doorgaans èrg basaal en houden ze niet echt over. Behalve misschien die nieuwe 170pk 2.0 TDI in de huidige Passat. Ik geloof dat je trouwens in de B5 ook een 2.5 V6 TDI kon krijgen heel even maar dat wordt wel erg duur in het gebruik. Eigenlijk zijn alle motoren in de Passat vrij basaal vind ik, muv de V6'en dan. Maargoed wie wil nou eigenlijk een Passat met V6 denk ik dan altijd...
pi_119785181
En die 2.5TDI is ook niet om over naar huis te schrijven. Het is geen rampenblok, maar het blok staat niet bekend om te de betrouwbaarheid. En in verhouding tot z'n prestaties is ie gewoon te duur. 180pk is namelijk verplicht 4motion (en dus onzuinig) en anders zit je op 163pk max. Daarvoor koop je geen 2.5 V6, dan verwacht je meer.
Schip ahoy!
pi_119785287
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 16:51 schreef Piet__Piraat het volgende:
En die 2.5TDI is ook niet om over naar huis te schrijven. Het is geen rampenblok, maar het blok staat niet bekend om te de betrouwbaarheid. En in verhouding tot z'n prestaties is ie gewoon te duur. 180pk is namelijk verplicht 4motion (en dus onzuinig) en anders zit je op 163pk max. Daarvoor koop je geen 2.5 V6, dan verwacht je meer.
En dat ook nog een keer inderdaad. Als je beetje rap wilt dieselen moet je eigenlijk gewoon wegblijven van de Passat, die koop je voor andere redenen. Bij Volkswagen zit je dan meteen in Toeareg/Phaeton sferen waar je de 3.0 V6 TDI of 5.0 V10 TDI kan krijgen. Maar die V10 is absurd dorstig voor een diesel dus blijf daar ook maar van weg. De V6 is wel te doen maar die auto's zijn erg erg zwaar dus erg duur in mrb. Dus voor een snelle(re) diesel kun je beter bij MB, BMW of Audi kijken denk ik als het Duits moet zijn. Anders zijn er nog zat andere opties natuurlijk.
  Moderator vrijdag 30 november 2012 @ 17:50:51 #138
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_119786941
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 23:39 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Jup, helemaal niks..
2.5 uur valt echter nog prima mee als je je bedenkt dat ze in amsterdam soms 6 uur op een ritje wachten.

[..]

Inderdaad, die lange ritten zijn tof. :) Heb ik als taxichauff veel te weinig.. :(

Oh Rene, als je meeleest; wat verbruikt die 1.6 van je op gas?
Zag net namelijk een mooie Leon op gas staan(1.6 met WTCC pakket.. )
1 op 10 plm.

Rijd wel constant te hard O-)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_119787351
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 16:55 schreef Actaeon het volgende:

[..]

En dat ook nog een keer inderdaad. Als je beetje rap wilt dieselen moet je eigenlijk gewoon wegblijven van de Passat, die koop je voor andere redenen. Bij Volkswagen zit je dan meteen in Toeareg/Phaeton sferen waar je de 3.0 V6 TDI of 5.0 V10 TDI kan krijgen. Maar die V10 is absurd dorstig voor een diesel dus blijf daar ook maar van weg. De V6 is wel te doen maar die auto's zijn erg erg zwaar dus erg duur in mrb. Dus voor een snelle(re) diesel kun je beter bij MB, BMW of Audi kijken denk ik als het Duits moet zijn. Anders zijn er nog zat andere opties natuurlijk.
Maar een V10 TDI is ook gewoon overkill en onnodig. Leuk hoor, maar voor de normale mens geen alternatief door de hoge running costs. Een beurtje kost een half jaarsalaris omdat ze nergens bij kunnen. En een Touareg met een V6 schiet ook niet op, want dat ding is loeizwaar, heeft die pk's ook echt nodig. Echt snel is ie niet. Echt vlotte karren maken ze in die categorieën niet meer; voor versies met dikkere motoren moet je binnen VAG naar Audi of anders BMW of MB.
Schip ahoy!
  vrijdag 30 november 2012 @ 18:11:57 #140
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_119787438
Waarom zou je in vredesnaam een V10 TDi Q7 willen hebben? :')
  vrijdag 30 november 2012 @ 19:04:10 #141
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_119789029
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 18:11 schreef Goddelijker het volgende:
Waarom zou je in vredesnaam een V10 TDi Q7 willen hebben? :')
Alleen leuk als je aandelen Shell hebt.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_119789056
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 18:11 schreef Goddelijker het volgende:
Waarom zou je in vredesnaam een V10 TDi Q7 willen hebben? :')
omdat als ik die heb ik kapot rijk moet zijn aangezien ik zoiets anders nooit zou willen hebben _O_
  vrijdag 30 november 2012 @ 19:08:51 #143
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_119789178
Dat zijn inderdaad een van de weinige redenen die het goedpraten.
pi_119789862
Vandaag voor het eerst gereden, zonder instructeur. En vandaag ook mijn rijbewijs opgehaald. Best spannend zo, maar wel gaaf. Nu nog een keer de snelweg op.
pi_119799048
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 15:04 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Zat je aan die B5 te denken?
B5?
wil dan het model met chromen front. (dus eigenlijk gewoon het vorig model), of een Golf met dat front. Liefsts als bluemotion, maar dan moet ik nog wat langer doorsparen. (lekker 80 in 5 met een verbruik van 1:30 volgens de bc, en nog wel voldoende rap voor mij.)
Voor mij trouwens een prima auto, vandaag weer een touran TDI meegehad, volgens mij met de 1.9 en dat wil rap zat. 2.0 zou leuker zijn maar is geen harde eis.
Overigens zag ik net ook nog een leuke Ibiza ecomotive staan; gechipt net zoveel pk als mijne, 18 kg lichter en c.a. 100nm meer. :) Als de versnellingsbak daarvan ook nog een beetje fatsoenlijk is afgesteld zou zoiets ook prima kunnen..

[ Bericht 31% gewijzigd door Marco001 op 30-11-2012 23:05:52 ]
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  Moderator vrijdag 30 november 2012 @ 23:06:46 #146
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_119799556
Satisfied answer Marco?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_119799760
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 23:06 schreef Renesite het volgende:
Satisfied answer Marco?
jup, ietsje minder zuinig als de 1.4 dus(1:11,rij ook vaak te hard)
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  Moderator vrijdag 30 november 2012 @ 23:12:02 #148
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_119799791
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2012 23:11 schreef Marco001 het volgende:

[..]

jup, ietsje minder zuinig als de 1.4 dus(1:11,rij ook vaak te hard)
Met gas? :)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_119800603
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 18:08 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Maar een V10 TDI is ook gewoon overkill en onnodig. Leuk hoor, maar voor de normale mens geen alternatief door de hoge running costs. Een beurtje kost een half jaarsalaris omdat ze nergens bij kunnen. En een Touareg met een V6 schiet ook niet op, want dat ding is loeizwaar, heeft die pk's ook echt nodig. Echt snel is ie niet. Echt vlotte karren maken ze in die categorieën niet meer; voor versies met dikkere motoren moet je binnen VAG naar Audi of anders BMW of MB.
Dat zei ik ook toch :P die merken. En anders neem je een Range Rover TDV8 .,.wel snel :P
En ik vind niet zo snel iets overkill dus ook de V10 TDI niet :P
pi_119800679
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 23:12 schreef Renesite het volgende:

[..]

Met gas? :)
jup
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')