abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 21 november 2012 @ 19:14:06 #1
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_119475251
Voordat we verder gaan, eerst even een lijstje van dingen die in vorige delen al heel vaak genoemd zijn, dan hebben we die vast gehad. Deze dingen hoef je dus NIET MEER te vermelden.

De volgende steden/landen hadden/hebben verschillende namen:
Congo / Zaïre
Beijing / Peking
Mumbai / Bombay
Kolkata / Calcutta
Madras / Chennai
Birma / Myanmar
Gorkum / Gorinchem
's-Hertogenbosch / Den Bosch
's-Gravenhage / Den Haag

TV-programma's

- Voor de Bassie & Adriaan-fans onder ons: de rol van Vlugge Japie werd door Bassie gespeeld, en die van de Baron (in het begin) door Adriaan (later door Paul van Gorcum); (ja, echt waar!)

- Wicky de Viking is een jongetje :o Maar zijn stem wordt ingesproken door een vrouw, net als die van Bart Simpson

- Dat 'Tatort' niet de naam is van de hoofdrolspeler uit die serie, maar 'plaats delict' (Tat-Ort) betekent (het 'daad-oord' dus eigenlijk);

-Dat Dolf de kraai uit A.J. Kwak eigenlijk Hitler moet voorstellen.



Afkortingen en merken/logo's

- Horeca staat voor Hotel, Restaurant, Café

- Benelux staat voor België, Nederland, Luxemburg

- De naam van benzinepomp Q8 komt van Kuwait; Esso komt van S.O., wat staat voor Standard Oil. BP heeft zijn oorsprong in British Petroleum, niet in BenzinePomp.

- Dat het sportmerk Asics heet, wat staat voor Anima Sana In Corpore Sano (een gezonde geest in een gezond lichaam), in plaats van Oasics.

- Dat er 'Disney' in het bekende logo stond, en niet 'Disnep' of 'Gisnep';

- Dat 'rinse' in 'Rinse appelstroop' geen merk of plaatsnaam is, maar 'lichtelijk zuur' betekent

- Brinta is de afkorting van BReakfast INstant TArwe

- Dat het Fila is en niet fils

Logo's
Toblerone, beer in de berg:


Amazon van A tot Z:


NBC is een pauw:


In de ruimte tussen de 'e' en de 'x' zit een pijl:


LG heeft een pacman (of dit origineel het idee was is niet bekend):


In het carrefourlogo zit een witte 'C':


In de ruimte tussen de F en de vlag staat een 1:


Unileverlogo is gemaakt van producten:


Sony vaio. va = variabel, aangegeven met het golfje. Variabel = analoog. IO = 10 = digitaal + "input/output":


Het SUN-logo. UN vormt de S:


En het Enexis logo, bevat zowel de letter "E" als een stekker:


Diversen


- Dat er verschil zit tussen de knoopsluiting van een blouse(L) en overhemd(R); deze zijn gespiegeld.

- Veel mensen kwamen er pas jaaaaaren later achter dat 'Ausfahrt' (in Duitsland) en 'Sortie' (in Frankrijk) géén plaatsnamen zijn, maar gewoon 'uitrit' betekent;

- En dat 'Einbahnstraße' geen straatnaam is, maar gewoon een eenrichtingsweg aanduidt...; ('Waar sta je nu?' 'Ehhh... even kijken... oh, in de Einbahnstraße...!' )

- Dat de wereld vóór de uitvinding van de kleurentelevisie en de kleurenfotografie NIET zwart-wit was...

- Dat er géén nieuwslezers, omroepsters of zelfs hele kinderkoren in je TV-toestel zitten, en dat die jou ook niet kunnen zien als je in de huiskamer staat...;

- Dat de muziek niet elke keer weer live gezongen wordt als je je radio aanzet;

- Oh ja, en dat TVP 'terugvindpost' betekent... en dat het niet zo gewaardeerd wordt als je alleen die afkorting post in een topic, zonder verder zelf wat zinnigs toe te voegen... (hint, hint )

- Dat OP 'openingspost' betekent (eentje zoals deze dus), de eerste reactie daarop een FiPo (First Post) heet, de tweede een SePo (Second Post) en ga zo maar door...

En natuurlijk zijn er dan ook nog woorden die je altijd verkeerd gelezen hebt, zoals bommelding (bom-melding, ja), pollepel, pijpetuitje, en uiteraard ons eigen Fok!woord 'banaanvraag'... Voor dit soort dingen kan je terecht in het topic normale woorden die bij verkeerd lezen raar zijn

Vorige delen:
Topicreeks: Dingen die je pas jaaaaaren later begrepen hebt

Deze OP is hier te vinden.
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
  PR en moderator woensdag 21 november 2012 @ 19:25:54 #2
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_119475799
Fipo!
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_119476697
SEPO! :D weer wat geleerd uit de OP! :+
pi_119476821
De reclameslogan van Treets (is nu M&M).

"smelt in de mond, niet in de hand".

Later werd me pas duidelijk dat het snoepje ontwikkeld was voor het Amerikaanse leger in de tweede wereld-oorlog. Er moest zoetigheid in de noodrantsoenen zitten voor de soldaten.
De eis was echter wel dat het niet mocht smelten in de hand, omdat anders het wapen kleverig werd.

Het smaakte echter zo goed dat er veel vraag naar was na de oorlog dus maakte de fabrikant er Treets van.
Later kreeg de chocoladekleurige snack een kleurtje om het aantrekkelijker te maken voor de jeugd en een nieuwe naam, de nu bekende M&M.
  woensdag 21 november 2012 @ 19:47:49 #5
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_119476970
Als buitenlander (Bosnisch) kwam ik een paar dagen terug erachter dat Nederlanders in de middag niet warm eten, alleen 's avonds. Was altijd verbaasd als m'n vrienden honger hadden maar nog gingen wachten totdat het avond was, en niet om 5 uur of whatever eten, na school :P
When all else fails, you always have delusion.
  woensdag 21 november 2012 @ 19:49:27 #6
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_119477050
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 19:47 schreef Mirel het volgende:
Als buitenlander (Bosnisch) kwam ik een paar dagen terug erachter dat Nederlanders in de middag niet warm eten, alleen 's avonds. Was altijd verbaasd als m'n vrienden honger hadden maar nog gingen wachten totdat het avond was, en niet om 5 uur of whatever eten, na school :P
Vroeger gebeurde dat juist wel veel.
Ok stelletje hokboeren
  woensdag 21 november 2012 @ 19:56:33 #7
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_119477437
En sowieso de termen avondeten, middageten of ontbijt gebruiken. :P
When all else fails, you always have delusion.
pi_119477797
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 19:44 schreef Floppydisk het volgende:
De reclameslogan van Treets (is nu M&M).

"smelt in de mond, niet in de hand".

Later werd me pas duidelijk dat het snoepje ontwikkeld was voor het Amerikaanse leger in de tweede wereld-oorlog. Er moest zoetigheid in de noodrantsoenen zitten voor de soldaten.
De eis was echter wel dat het niet mocht smelten in de hand, omdat anders het wapen kleverig werd.

Het smaakte echter zo goed dat er veel vraag naar was na de oorlog dus maakte de fabrikant er Treets van.
Later kreeg de chocoladekleurige snack een kleurtje om het aantrekkelijker te maken voor de jeugd en een nieuwe naam, de nu bekende M&M.
Bron? :P En hoezo 'moest' er zoetigheid in de noodrantsoenen zitten?
pi_119478795
quote:
14s.gif Op woensdag 21 november 2012 20:03 schreef dWc_RuffRyder het volgende:

[..]

Bron? :P En hoezo 'moest' er zoetigheid in de noodrantsoenen zitten?
"Looking Back at Newark Origins of World-Famous M&M Chocolates - virtualnewarknj.com - Retrieved August 28, 2008". virtualnewarknj.com. April 12, 1981. Retrieved January 15, 2010.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_119478855
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 19:56 schreef Mirel het volgende:
En sowieso de termen avondeten, middageten of ontbijt gebruiken. :P
Mijn vader zegt nog steeds altijd 'middageten' tegen elke warme maaltijd, terwijl we altijd al s'avonds warm gegeten hebben... Ik vind dat zó'n verwarrende term. }:|
Als hij het over middageten heeft, denk ik aan 'een maaltijd in de middag', ongeacht of dat nou brood of warm eten is... Maar hij bedoelt er dus de (warme) avondmaaltijd mee.

Met het woord ontbijt heb ik geen probleem, want dat is altijd de ochtendmaaltijd, daar is gelukkig nooit verwarring over.
NEE tegen elke vorm van religieus fundamentalisme.
JA tegen mensenrechten, vrije individuele keuzes en gelijkwaardige behandeling.
pi_119478981
@RuffRyder

Mijn bron is de koks-opleiding die ik volgde in 1974 als dienstplichtig militair...

In een noodrantsoen zitten voornamelijk voedzame dingen zoals Liga kaken, jam, complete warme maaltijden in blik, glycerine-branders om het op te warmen, sigaretten, limonade-poeder en tabletten om van slootwater drinkwater te maken en zoetigheid.
Waarom zou een militair geen zoetigheid mogen eten? :{
  PR en moderator woensdag 21 november 2012 @ 20:45:47 #12
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_119479781
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 19:44 schreef Floppydisk het volgende:
De reclameslogan van Treets (is nu M&M).

"smelt in de mond, niet in de hand".

Later werd me pas duidelijk dat het snoepje ontwikkeld was voor het Amerikaanse leger in de tweede wereld-oorlog. Er moest zoetigheid in de noodrantsoenen zitten voor de soldaten.
De eis was echter wel dat het niet mocht smelten in de hand, omdat anders het wapen kleverig werd.

Het smaakte echter zo goed dat er veel vraag naar was na de oorlog dus maakte de fabrikant er Treets van.
Later kreeg de chocoladekleurige snack een kleurtje om het aantrekkelijker te maken voor de jeugd en een nieuwe naam, de nu bekende M&M.
Leuk weetje :D
Alleen vind ik m'n handen nog steeds irritant plakkerig als ik net een hand M&M's vast heb gehad :P
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_119479900
Voor de luie mens even geGoogled naar mijn verhaal:

http://nl.wikipedia.org/wiki/M%26M's

Over het kleverig worden van de vingers word hierin niet gerept, maar dat was de reden dat het niet in de hand mocht smelten. Ook in 1974 zaten er geen zaken in een noodrantsoen waar je vingers plakkerig van werden. Een wapen vol chocolade wil je niet in je handen hebben tijdens gevechten.
Als je wat ouder word is trouwens je levenservaring de bron. ^O^

@ Moira:
dat was niet het geval met Treets, die kon je in de hand houden zonder plakkerig te worden.
Maar ja, geen kekke kleurtjes hé..
  PR en moderator woensdag 21 november 2012 @ 20:48:39 #14
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_119479931
quote:
14s.gif Op woensdag 21 november 2012 20:03 schreef dWc_RuffRyder het volgende:

[..]

Bron? :P En hoezo 'moest' er zoetigheid in de noodrantsoenen zitten?
Omdat je lichaam suikers nodig heeft? :P
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  PR en moderator woensdag 21 november 2012 @ 20:49:12 #15
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_119479962
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 20:48 schreef Floppydisk het volgende:
Voor de luie mens even geGoogled naar mijn verhaal:

http://nl.wikipedia.org/wiki/M%26M's

Over het kleverig worden van de vingers word hierin niet gerept, maar dat was de reden dat het niet in de hand mocht smelten. Ook in 1974 zaten er geen zaken in een noodrantsoen waar je vingers plakkerig van werden. Een wapen vol chocolade wil je niet in je handen hebben tijdens gevechten.
Als je wat ouder word is trouwens je levenservaring de bron. ^O^

@ Moira:
dat was niet het geval met Treets, die kon je in de hand houden zonder plakkerig te worden.
Maar ja, geen kekke kleurtjes hé..
Dan wil ik de Treets weer terug! :( Dan maar geen kleurtjes ;(
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  woensdag 21 november 2012 @ 20:52:38 #16
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_119480122
quote:
14s.gif Op woensdag 21 november 2012 20:03 schreef dWc_RuffRyder het volgende:

[..]

Bron? :P En hoezo 'moest' er zoetigheid in de noodrantsoenen zitten?
Omdat het vaak veel energie gaf, het was dan ook niet raar voor partizanen of soldaten om een zak suiker bij te hebben.

In Amerikaanse rantsoenen zit ook redelijk vaak een flesje Tabasco.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_119480188
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 20:52 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Omdat het vaak veel energie gaf, het was dan ook niet raar voor partizanen of soldaten om een zak suiker bij te hebben.

In Amerikaanse rantsoenen zit ook redelijk vaak een flesje Tabasco.
Ah. zo. Ja, dat staat bekend om zijn zoetheid idd :P.
  woensdag 21 november 2012 @ 20:54:29 #18
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_119480238
quote:
10s.gif Op woensdag 21 november 2012 20:53 schreef dWc_RuffRyder het volgende:

[..]

Ah. zo. Ja, dat staat bekend om zijn zoetheid idd :P.
Nee, ik bedoel dat het niet raar is dat er dingen in rantsoenen kunnen zitten die mensen niet verwachten. Chocolade zie je ook vaak.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_119480290
quote:
10s.gif Op woensdag 21 november 2012 20:53 schreef dWc_RuffRyder het volgende:

[..]

Ah. zo. Ja, dat staat bekend om zijn zoetheid idd :P.
De Tabasco is tegen constipatie :)

En wss om slap legervoer eetbaarder te maken :P
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  woensdag 21 november 2012 @ 21:01:17 #20
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_119480612
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 20:55 schreef znarch het volgende:

[..]

De Tabasco is tegen constipatie :)

En wss om slap legervoer eetbaarder te maken :P
Speciaal daarvoor hadden ze ook een kookboekje bijgesloten:
http://www.1stcavmedic.com/tabasco_cookbook.htm
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_119480635
Kate Winslet in Extras in 2005:
quote:
Andy Millman: I think, you know, you doing this is so commendable - you know, using your profile to keep the message alive about the Holocaust.

Kate Winslet: My God, I'm not doing it for that. And I don't think we really need another film about the Holocaust, do we? It's like, how many have there been? You know, we get it - it was grim, move on. No, I'm doing it because I've noticed that if you do a film about the Holocaust - guaranteed Oscar!
2008: The Reader

Ricky Gervais (schrijver van Extras) is briljant _O_
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_119481287
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 21:01 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Speciaal daarvoor hadden ze ook een kookboekje bijgesloten:
http://www.1stcavmedic.com/tabasco_cookbook.htm
Cool, maar eens bekijken, eet toch al zon beetje overal Tabasco bij :D
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  woensdag 21 november 2012 @ 21:16:59 #23
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_119481367
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 21:15 schreef znarch het volgende:

[..]

Cool, maar eens bekijken, eet toch al zon beetje overal Tabasco bij :D
Ik vind het wel grappig om te zien dat je voor elk recept Tabasco nodig hebt. En het ook in CAPS LOCK geschreven is.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  donderdag 22 november 2012 @ 08:51:20 #24
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_119493939
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 20:26 schreef Scootmobiel het volgende:

[..]

Mijn vader zegt nog steeds altijd 'middageten' tegen elke warme maaltijd, terwijl we altijd al s'avonds warm gegeten hebben... Ik vind dat zó'n verwarrende term. }:|
Als hij het over middageten heeft, denk ik aan 'een maaltijd in de middag', ongeacht of dat nou brood of warm eten is... Maar hij bedoelt er dus de (warme) avondmaaltijd mee.

Met het woord ontbijt heb ik geen probleem, want dat is altijd de ochtendmaaltijd, daar is gelukkig nooit verwarring over.
Het woord 'dinner' verwees vroeger vaak naar de maaltijd die rond het middaguur werd gegeten. In het Nederlands heb ik nog nooit zoiets gehoord. Je vader is gewoon een beetje raar op dit vlak denk ik :P
Ok stelletje hokboeren
  donderdag 22 november 2012 @ 09:02:37 #25
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_119494072
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 20:55 schreef znarch het volgende:

[..]

De Tabasco is tegen constipatie :)

En wss om slap legervoer eetbaarder te maken :P
Ik zag pas ook op discovery channel dat ze bij een hele zware militaire opleiding waarbij ze van vermoeidheid bijna staand sliepen, ze het in de ogen smeerden zodat ze wakker bleven. Stel gekken bij elkaar.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_119494620
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 08:51 schreef padlarf het volgende:

[..]

Het woord 'dinner' verwees vroeger vaak naar de maaltijd die rond het middaguur werd gegeten. In het Nederlands heb ik nog nooit zoiets gehoord. Je vader is gewoon een beetje raar op dit vlak denk ik :P
De eerste keer dat een Engelssprekend persoon vroeg "what are you having for tea", dacht ik echt 'ehm nou zwarte thee met een koekje?' en toen bleek 'tea' dus avondeten te betekenen. Dat soort dingen leer je dus niet op school.
pi_119495132
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 08:51 schreef padlarf het volgende:

[..]

Het woord 'dinner' verwees vroeger vaak naar de maaltijd die rond het middaguur werd gegeten. In het Nederlands heb ik nog nooit zoiets gehoord. Je vader is gewoon een beetje raar op dit vlak denk ik :P
Haha, ja, dat is-ie op wel méér vlakken inderdaad...... :D
NEE tegen elke vorm van religieus fundamentalisme.
JA tegen mensenrechten, vrije individuele keuzes en gelijkwaardige behandeling.
pi_119495184
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 08:51 schreef padlarf het volgende:

Het woord 'dinner' verwees vroeger vaak naar de maaltijd die rond het middaguur werd gegeten. In het Nederlands heb ik nog nooit zoiets gehoord. Je vader is gewoon een beetje raar op dit vlak denk ik :P
Mijn oma zei het ook! "Oh, hebben we vanavond middageten?" (en dan in plat Drents :+ )
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_119499575
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 09:32 schreef TinyTuna het volgende:

[..]

De eerste keer dat een Engelssprekend persoon vroeg "what are you having for tea", dacht ik echt 'ehm nou zwarte thee met een koekje?' en toen bleek 'tea' dus avondeten te betekenen. Dat soort dingen leer je dus niet op school.
Wellus. Beter opletten! o|O
pi_119512445
Uit een ander topic:
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 19:03 schreef lovely_sunset het volgende:

[..]

sluipreclame :D :')
Als kind dacht ik ook altijd dat het sluipreclame was.
Wist ik veel wat "sluik" is, en nog steeds gebruik je dat nergens!

sluik (bijvoeglijk naamwoord) 1(van hoofdhaar) glad neerliggend zonder te krullen
censuur :O
  PR en moderator donderdag 22 november 2012 @ 19:28:28 #31
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_119512534
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 19:26 schreef RemcoDelft het volgende:
Uit een ander topic:

[..]

Als kind dacht ik ook altijd dat het sluipreclame was.
Wist ik veel wat "sluik" is, en nog steeds gebruik je dat nergens!

sluik (bijvoeglijk naamwoord) 1(van hoofdhaar) glad neerliggend zonder te krullen
Jawel hoor, 'meisjes met sluik haar', hoor ik best vaak langskomen (ook op tv enzo) :P
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_119520973
Dat de overheid alleen op je geld uit is en geen fuck geeft om menselijk welzijn, maar de mens in al zijn facetten probeert te reguleren, af te stompen, af te persen en geld aan te verdienen.
It was a business doing pleasure with you.
  donderdag 22 november 2012 @ 22:26:26 #33
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_119521006
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 22:25 schreef Q.C.Passed het volgende:
Dat de overheid alleen op je geld uit is en geen fuck geeft om menselijk welzijn, maar de mens in al zijn facetten probeert te reguleren, af te stompen, af te persen en geld aan te verdienen.
Daar kom je nu pas achter?
All she wants and needs is just a little taste..
pi_119521057
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2012 22:26 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Daar kom je nu pas achter?
Nee, zo rond mijn 18e begon het te sluimeren en gaandeweg openbaarde het besef zich steeds meer.

Toch 18 jaren waarin ik vertrouwen had in de overheid.
It was a business doing pleasure with you.
  donderdag 22 november 2012 @ 22:31:42 #35
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_119521252
Leuk man, jij hebt dit topic echt begrepen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ok stelletje hokboeren
pi_119523922
De titel "Mein Kampf" dat boek van Hitler heeft niets met "Kamp" te maken het is letterlijk vertaald. "Mijn Gevecht"
🐱
  PR en moderator donderdag 22 november 2012 @ 23:25:31 #37
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_119524083
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 23:21 schreef GekkePoes het volgende:
De titel "Mein Kampf" dat boek van Hitler heeft niets met "Kamp" te maken het is letterlijk vertaald. "Mijn Gevecht"
Dat heeft bij mij ook wel geduurd tot ik een jaar of 16 was, dat ik dat begreep :P
Daarvoor dacht ik dat het vast over z'n concentratiekampen zou gaan ofzo :')
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_119524120
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 23:25 schreef Moira. het volgende:

[..]

Dat heeft bij mij ook wel geduurd tot ik een jaar of 16 was, dat ik dat begreep :P
ik was dat hele boek vergeten, totdat ik het net zag langskomen.. ik dach "hee verrek, dat betekent toch,..."
🐱
pi_119524136
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 23:21 schreef GekkePoes het volgende:
De titel "Mein Kampf" dat boek van Hitler heeft niets met "Kamp" te maken het is letterlijk vertaald. "Mijn Gevecht"
De Nederlandse vertaling van Mein Kampf heette echter wel Mijn Kamp. Ja echt.
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_119524159
quote:
17s.gif Op donderdag 22 november 2012 23:26 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

De Nederlandse vertaling van Mein Kampf heette echter wel Mijn Kamp. Ja echt.
Ja daarom dus die verwarring
🐱
pi_119524177
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 23:27 schreef GekkePoes het volgende:

[..]

Ja daarom dus die verwarring
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_119524510
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 23:21 schreef GekkePoes het volgende:
De titel "Mein Kampf" dat boek van Hitler heeft niets met "Kamp" te maken het is letterlijk vertaald. "Mijn Gevecht"
Toch gek, ik heb hier een NL versie van Mein Kampf liggen, ff foto gemaakt.



Spuit 11 zie ik :')

[ Bericht 7% gewijzigd door An_awesome_wave op 22-11-2012 23:47:41 ]
Misery, complaints, self pity, injustice!!!!
pi_119525747
En wat denk je dan bij het woord tweekamp? Jongenstent en meisjestent op het schoolkamp? ?
  † In Memoriam † vrijdag 23 november 2012 @ 00:21:12 #44
25682 2cv
Niet subtiel
pi_119526133
Vroeger dacht ik dat toetje een speciaal(-achtig) nagerecht was. Dus vla i.p.v. youghurt of pudding.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_119526887
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 23:35 schreef An_awesome_wave het volgende:

[..]

Toch gek, ik heb hier een NL versie van Mein Kampf liggen, ff foto gemaakt.

[ afbeelding ]

Spuit 11 zie ik :')
Ik ben daar best nieuwsgierig naar, is het te lezen?
pi_119526911
het is zo te zien in normaal nederlands, wij hadden er vroeger thuis eentje in het duits en in van die gotische(?) letters :') dat was echt niet te lezen.
Wie dit leest is hek.
pi_119526927
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 00:59 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

Ik ben daar best nieuwsgierig naar, is het te lezen?
Mwah niet echt.... heeft meer waarde vanuit historische perspectief als object dan dat het daadwerkelijk iets toe kan voegen op intellectueel vlak imo. Je kan 'm ook heel erg makkelijk als pdf terugvinden op internet.
Misery, complaints, self pity, injustice!!!!
pi_119527019
Kampf zal wel net zoiets zijn als jihad, multi-interpretabel.

Strijd, gevecht, heilige oorlog, isolement, kamp. Cirkeltje rond.
pi_119527502
Kamp is een ander woord voor strijd.

2kamp (de; m; meervoud: kampen) 1(formeel) strijd
"De wetende is karig met zijn woorden; de woordenrijke is onwetend."
Lao-Tse
PSN(ps3): Appelknaller
  vrijdag 23 november 2012 @ 06:42:58 #50
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_119527807
Ergens mee te kampen hebben. Dat is toch een bekende uitdrukking dacht ik.
  vrijdag 23 november 2012 @ 08:14:19 #51
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_119528340
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 november 2012 02:37 schreef Appelknaller het volgende:
Kamp is een ander woord voor strijd.

2kamp (de; m; meervoud: kampen) 1(formeel) strijd
Ok stelletje hokboeren
  Redactie Frontpage vrijdag 23 november 2012 @ 08:52:41 #52
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_119528840
Ik had nooit geweten waar het spreekwoord 'Iemand op de korrel nemen' vandaan komt. Tot ik er deze week achterkwam dat de uitstulping op het eind van een geweerloop korrel wordt genoemd.
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  PR en moderator vrijdag 23 november 2012 @ 11:00:15 #53
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_119531576
quote:
4s.gif Op vrijdag 23 november 2012 08:52 schreef Djeez het volgende:
Ik had nooit geweten waar het spreekwoord 'Iemand op de korrel nemen' vandaan komt. Tot ik er deze week achterkwam dat de uitstulping op het eind van een geweerloop korrel wordt genoemd.
Ahh! Dat dat korrel werd genoemd wist ik wel, maar heb nooit de link gelegd naar die uitdrukking, tot nu :D
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_119536919
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 01:02 schreef An_awesome_wave het volgende:

[..]

Mwah niet echt.... heeft meer waarde vanuit historische perspectief als object dan dat het daadwerkelijk iets toe kan voegen op intellectueel vlak imo. Je kan 'm ook heel erg makkelijk als pdf terugvinden op internet.
Ok, ik ga binnenkort eens kijken, thanks. :)
  vrijdag 23 november 2012 @ 14:03:10 #55
6067 Turbomuis
Kruimeltjes zijn ook cake
pi_119537138
Zo kwam ik (Brabant) er laatst pas achter dat de begrippen 'lange ij' en 'korte ei' geen landelijke begrippen zijn. Mijn vriend (Friesland) moest er om lachen, hij had er nog nooit van gehoord.
I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
pi_119537244
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 14:03 schreef Turbomuis het volgende:
Zo kwam ik (Brabant) er laatst pas achter dat de begrippen 'lange ij' en 'korte ei' geen landelijke begrippen zijn. Mijn vriend (Friesland) moest er om lachen, hij had er nog nooit van gehoord.
Echt waar! :o Ik dacht ook dat dat gewoon gangbare termen waren.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_119537276
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 14:03 schreef Turbomuis het volgende:
Zo kwam ik (Brabant) er laatst pas achter dat de begrippen 'lange ij' en 'korte ei' geen landelijke begrippen zijn. Mijn vriend (Friesland) moest er om lachen, hij had er nog nooit van gehoord.
Ik denk eerder dat het aan je vriend ligt ;)
Zowel in de provincie Utrecht als provincie Groningen ben ik dit tegengekomen op oa scholen.\
En google het maar eens
pi_119537293
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 14:03 schreef Turbomuis het volgende:
Zo kwam ik (Brabant) er laatst pas achter dat de begrippen 'lange ij' en 'korte ei' geen landelijke begrippen zijn. Mijn vriend (Friesland) moest er om lachen, hij had er nog nooit van gehoord.
Huh? Nou, daarvan zou ik ook zweren dat het gewoon Nederlands was. Hoe noemen ze het in de rest van NL dan? IJ met puntjes?
pi_119537302
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 14:07 schreef kvd het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat het aan je vriend ligt ;)
Zowel in de provincie Utrecht als provincie Groningen ben ik dit tegengekomen op oa scholen.\
En google het maar eens
Ook in friesland kennen ze die termen wel.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_119537307
Oh trouwens, bij Lingo zegt altijd iedereen "lange IJ" :D . Dus ik denk dat het niet klopt.
  vrijdag 23 november 2012 @ 14:15:41 #61
6067 Turbomuis
Kruimeltjes zijn ook cake
pi_119537584
Hij wist niet beter of het heet 'e i' of 'i j'.
Op zich zou het natuurlijk ook aan hem kunnen liggen. Alhoewel er nog een niet-Brabander (en niet-Fries) bij zat op het moment dat het daar over ging. Maar goed, zou best kunnen. Ik hoop het, anders heb ik veel vraagtekens gecreeert tijdens m'n werk :)
I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
pi_119541611
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 14:15 schreef Turbomuis het volgende:
Hij wist niet beter of het heet 'e i' of 'i j'.
Op zich zou het natuurlijk ook aan hem kunnen liggen. Alhoewel er nog een niet-Brabander (en niet-Fries) bij zat op het moment dat het daar over ging. Maar goed, zou best kunnen. Ik hoop het, anders heb ik veel vraagtekens gecreeert tijdens m'n werk :)
Lange en korte ij is volgens mij ook gewoon gangbaar hoor.
Het staat trouwens ook op Wikipedia, dus dan is het zo 8-)
http://nl.wikipedia.org/wiki/IJ_(digraaf)
quote:
De eerste vorm wordt de lange ij of in België soms ook gestipte ij genoemd. De tweede vorm heet korte ei (of bij het spellen van een woord: E – I).
Denk toch dat het aan je vriend ligt :P
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
pi_119541834
quote:
4s.gif Op vrijdag 23 november 2012 08:52 schreef Djeez het volgende:
Ik had nooit geweten waar het spreekwoord 'Iemand op de korrel nemen' vandaan komt. Tot ik er deze week achterkwam dat de uitstulping op het eind van een geweerloop korrel wordt genoemd.
In het programma van Jort Kelder ''hoe heurt het eigenlijk'' kwam het spreekwoord of gezegde
''Rijke Stinkerds'' voorbij, deze uitdrukking komt van vroeger toen de ''Rijke mensen" niet
begraven werden onder de grond al ze dood gingen maar in een soort van tombe gelegd
om langzaam weg te rotten en dat gaan stinken natuurlijk...

Vandaar de naam ''Rijke Stinkerds''

Nooit geweten :P
  Redactie Frontpage vrijdag 23 november 2012 @ 16:10:54 #64
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_119541856
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 16:10 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

In het programma van Jort Kelder ''hoe heurt het eigenlijk'' kwam het spreekwoord of gezegde
''Rijke Stinkerds'' voorbij, deze uitdrukking komt van vroeger toen de ''Rijke mensen" niet
begraven werden onder de grond al ze dood gingen maar in een soort van tombe gelegd
om langzaam weg te rotten en dat gaan stinken natuurlijk...

Vandaar de naam ''Rijke Stinkerds''

Nooit geweten :P
Dat wist ik dan juist weer wel
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_119541875
quote:
4s.gif Op vrijdag 23 november 2012 16:10 schreef Djeez het volgende:

[..]

Dat wist ik dan juist weer wel
ow.... :') nah... ikke niet :+
pi_119564741
Dat Caesar-salade zo heet, omdat de 'uitvinder' ervan Caesar heette met zn voornaam.

Benieuwd wat voor effect dat zou hebben als ie gewoon Henk had geheten..

(Of had ik dit tijdje terug al gepost hier? Ben laatste tijd niet echt meer zo vaak / actief op Fok :@ )
  zaterdag 24 november 2012 @ 07:20:08 #67
134537 Radobe
nooit meer wijn.
pi_119565486
Ik dacht naar het hotel waar het voor het eerst gemaakt was.
wijn, iets te veel wijn maar net niet genoeg om van de wereld te zijn
veels te veel wijn, iets te veel wijn, maar net niet voldoende om tevreden te zijn
pi_119566067
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 07:20 schreef Radobe het volgende:
Ik dacht naar het hotel waar het voor het eerst gemaakt was.
dat is bij de Waldorff-salade wel het geval
  zaterdag 24 november 2012 @ 10:01:16 #69
134537 Radobe
nooit meer wijn.
pi_119566238
aaah, dan haal ik die door elkaar.
wijn, iets te veel wijn maar net niet genoeg om van de wereld te zijn
veels te veel wijn, iets te veel wijn, maar net niet voldoende om tevreden te zijn
pi_119566261
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 14:03 schreef Turbomuis het volgende:
Zo kwam ik (Brabant) er laatst pas achter dat de begrippen 'lange ij' en 'korte ei' geen landelijke begrippen zijn. Mijn vriend (Friesland) moest er om lachen, hij had er nog nooit van gehoord.
Volgens mij is er hier iemand voor de gek gehouden en moest je vriend daar om lachen _O- C'mon really?
Misery, complaints, self pity, injustice!!!!
pi_119589430
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 23:48 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Feit: Echte ninjas in Japan hebben nooit zwarte pyjama gedragen,altijd civiele kleding om juist niet op te vallen en gewone baantjes te nemen. _O-

Dat ze dat doen,was door Kabuki(dans-drama theater) voorstellingen die ermee kwam(makkelijk identificeren):')
Kwam afgelopen Mei achter,maar heb toch maar nu gepost! :Y
  zondag 25 november 2012 @ 13:12:22 #72
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_119596207
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 02:06 schreef VRIDZ het volgende:
Dat Caesar-salade zo heet, omdat de 'uitvinder' ervan Caesar heette met zn voornaam.

Benieuwd wat voor effect dat zou hebben als ie gewoon Henk had geheten..

(Of had ik dit tijdje terug al gepost hier? Ben laatste tijd niet echt meer zo vaak / actief op Fok :@ )
QI :D
When all else fails, you always have delusion.
  zondag 25 november 2012 @ 13:51:42 #73
389399 jelfrikandel
speciaal met ketchup
pi_119597700
Adidas is samengevoegd uit de naam Adi Dassler, de oprichter. Rudi Dassler, diens broer, richtte Puma op.
  zondag 25 november 2012 @ 13:59:58 #74
389399 jelfrikandel
speciaal met ketchup
pi_119598047
-Mercedes Benz is de naam van de dochter van de oprichter ervan, Karl Benz. Hij heeft zover bekend de eerste verbrandingsmotor op een koets gebouwd, de eerste auto.

-De welbekende Kever van Volkswagen is niet ontworpen door Ferdinand Porsche, zoals altijd gezegt wordt, maar door een Joodse meneer. Omdat de auto gebouwd werd in opdracht van Adolf Hitler, werd dit in de doofpot gestopt en gezegt dat Porsche de ontwerper wordt.

-Kinderen die denken dat het automerk 'Citroën' 'Citroen' is, hebben eigenlijk gelijk. De oprichter kwam uit Amsterdam, maar toen hij naar Frankrijk verhuisde, werd zijn naam 'Citroen' uitgesproken en omgedoopt naar 'Citroën'.
  PR en moderator zondag 25 november 2012 @ 15:47:17 #75
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_119602312
hihi grappig, bovenstaande wist ik allemaal al :D idd van die weetjes, leuk :)
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_119602634
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2012 13:59 schreef jelfrikandel het volgende:
-Mercedes Benz is de naam van de dochter van de oprichter ervan, Karl Benz. Hij heeft zover bekend de eerste verbrandingsmotor op een koets gebouwd, de eerste auto.

-De welbekende Kever van Volkswagen is niet ontworpen door Ferdinand Porsche, zoals altijd gezegt wordt, maar door een Joodse meneer. Omdat de auto gebouwd werd in opdracht van Adolf Hitler, werd dit in de doofpot gestopt en gezegt dat Porsche de ontwerper wordt.

-Kinderen die denken dat het automerk 'Citroën' 'Citroen' is, hebben eigenlijk gelijk. De oprichter kwam uit Amsterdam, maar toen hij naar Frankrijk verhuisde, werd zijn naam 'Citroen' uitgesproken en omgedoopt naar 'Citroën'.
Ik weet niet waar je dat vandaan hebt, maar daar staan veel fouten in. Mercedes Benz is niet de naam van de dochter van Karl Benz. In het begin waren er twee merken Benz en Daimler. een klant van Daimler (Emil Jellinek, Oosterijks-Hongaars consul) Racete onder de naam van zijn dochter (Mercédès) in Daimlers. Die waren zo populair dat Daimler de naam veranderde in Mercedes. in1926 zijn die twee merken gefuseerd in Mercedes-Benz zoals we dat nu nog steeds kennnen.
Bron en volledig verhaal: http://www.louwmanmuseum.(...)mei2012_MercedesBenz

Wat betreft die Kever. Zo'n auto ontwikkel je niet niet in je eentje. Josef Ganz, waar jij het waarschijnlijk over hebt, zal waarschijnlijk best veel voor de auto hebben betekend, maar Ferdinand Porsche zeker zoveel. Zo heeft Porsche van 1923 tot 1932 als Ingenieur bij Daimler-Benz gewerkt en is daar betrokken geweest bij de ontwikkeling van de Mercedes-Benz 170 H. Een Mercedes met de motor achterin. Zeg nou zelf, zie je hier Kever design in of niet?


André Citroën, de oprichter van Citroën, is in Parijs geboren. Zijn overgrootvader kwam wel uit Nederland, was groentehandelaar en koos voor de achternaam limoenman, dat is later veranderd in Citroen.

Check je feiten eerst voordat je ze hier post.
To err is human, to forgive bovine.
  zondag 25 november 2012 @ 16:08:34 #77
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_119603130
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 15:56 schreef ß het volgende:

Zeg nou zelf, zie je hier Kever design in of niet?

Tot ik je tekst las dacht ik dat het een Kever was
Ok stelletje hokboeren
pi_119604195
Dan wisten mensen hier misschien ook niet dat Fanta gemaakt werd omdat tijdens WW2 het lastig was Cola te importeren?
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_119606567
Wat ik pas heel laat begreep: in sommige 3e-wereldlanden ligt de gemiddelde levensverwachting erg laag, bijvoorbeeld slechts 39 jaar in Mozambique. Ik dacht altijd dat de meeste mensen daar dus rond hun 40e al stierven en vond dit een vrij bizar gegeven. Nooit bij stilgestaan dat dit cijfer natuurlijk ook wordt beïnvloedt door hoge sterftecijfers onder baby's / kinderen en dat de mensen die hun jeugd wel overleven meestal wel ouder worden dan 40.
  zondag 25 november 2012 @ 18:21:58 #80
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_119608711
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 17:26 schreef gifkwal het volgende:
Wat ik pas heel laat begreep: in sommige 3e-wereldlanden ligt de gemiddelde levensverwachting erg laag, bijvoorbeeld slechts 39 jaar in Mozambique. Ik dacht altijd dat de meeste mensen daar dus rond hun 40e al stierven en vond dit een vrij bizar gegeven. Nooit bij stilgestaan dat dit cijfer natuurlijk ook wordt beïnvloedt door hoge sterftecijfers onder baby's / kinderen en dat de mensen die hun jeugd wel overleven meestal wel ouder worden dan 40.
Ik heb dat heel lang fout begrepen met 'vroeger', middeleeuwen en industriele revolutie. Er wordt daarom ook een onderscheid gemaakt tussen life expectancy at birth en life expectancy at 21. Weet even niet hoe dat in het Nederlands genoemd wordt, maar zal wel ongeveer hetzelfde zijn.
Ok stelletje hokboeren
pi_119608998
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 17:26 schreef gifkwal het volgende:
Wat ik pas heel laat begreep: in sommige 3e-wereldlanden ligt de gemiddelde levensverwachting erg laag, bijvoorbeeld slechts 39 jaar in Mozambique. Ik dacht altijd dat de meeste mensen daar dus rond hun 40e al stierven en vond dit een vrij bizar gegeven. Nooit bij stilgestaan dat dit cijfer natuurlijk ook wordt beïnvloedt door hoge sterftecijfers onder baby's / kinderen en dat de mensen die hun jeugd wel overleven meestal wel ouder worden dan 40.
herkenbaar!
pi_119615330
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 17:26 schreef gifkwal het volgende:
Wat ik pas heel laat begreep: in sommige 3e-wereldlanden ligt de gemiddelde levensverwachting erg laag, bijvoorbeeld slechts 39 jaar in Mozambique. Ik dacht altijd dat de meeste mensen daar dus rond hun 40e al stierven en vond dit een vrij bizar gegeven. Nooit bij stilgestaan dat dit cijfer natuurlijk ook wordt beïnvloedt door hoge sterftecijfers onder baby's / kinderen en dat de mensen die hun jeugd wel overleven meestal wel ouder worden dan 40.
Oh! :D :')
Ja, die met de ballen in de bek.
  dinsdag 27 november 2012 @ 00:05:48 #83
330855 ejiraM
for the greater good
pi_119662060
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 17:26 schreef gifkwal het volgende:
Wat ik pas heel laat begreep: in sommige 3e-wereldlanden ligt de gemiddelde levensverwachting erg laag, bijvoorbeeld slechts 39 jaar in Mozambique. Ik dacht altijd dat de meeste mensen daar dus rond hun 40e al stierven en vond dit een vrij bizar gegeven. Nooit bij stilgestaan dat dit cijfer natuurlijk ook wordt beïnvloedt door hoge sterftecijfers onder baby's / kinderen en dat de mensen die hun jeugd wel overleven meestal wel ouder worden dan 40.
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 17:26 schreef gifkwal het volgende:
Wat ik pas heel laat begreep: in sommige 3e-wereldlanden ligt de gemiddelde levensverwachting erg laag, bijvoorbeeld slechts 39 jaar in Mozambique. Ik dacht altijd dat de meeste mensen daar dus rond hun 40e al stierven en vond dit een vrij bizar gegeven. Nooit bij stilgestaan dat dit cijfer natuurlijk ook wordt beïnvloedt door hoge sterftecijfers onder baby's / kinderen en dat de mensen die hun jeugd wel overleven meestal wel ouder worden dan 40.
Ik ga me even in een hoekje zitten schamen :@
Als iedereen aan zichzelf denkt, wordt er aan iedereen gedacht.
pi_119696221
Mijn docent levensbeschouwing die mij in de 2e poogde uit te leggen wat Plato toch met die verdomde grot probeerde te zeggen. Heeft 10 jaar geduurd voor ik het enigszins begreep.
Als stemmen zin had, was het al lang verboden.
Geloof niets, denk zelf.
  dinsdag 27 november 2012 @ 23:56:10 #85
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_119696932
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 23:38 schreef defamai het volgende:
Mijn docent levensbeschouwing die mij in de 2e poogde uit te leggen wat Plato toch met die verdomde grot probeerde te zeggen. Heeft 10 jaar geduurd voor ik het enigszins begreep.
Ik dacht toen: 'De Idee? Het is toch het idee?' :P
  PR en moderator woensdag 28 november 2012 @ 00:01:42 #86
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_119697128
Ik snap deze 2 boven mij niet :@
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_119697193
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 00:01 schreef Moira. het volgende:
Ik snap deze 2 boven mij niet :@
Misery, complaints, self pity, injustice!!!!
  Donald Duck held woensdag 28 november 2012 @ 00:04:18 #88
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_119697241
quote:
99s.gif Op dinsdag 27 november 2012 23:56 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Ik dacht toen: 'De Idee? Het is toch het idee?' :P
Ik weet waar 'de idee' voor staat, maar blijf het toch een erg vervelend begrip vinden. Het klinkt voor geen meter.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  PR en moderator woensdag 28 november 2012 @ 00:06:50 #89
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_119697327
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 23:38 schreef defamai het volgende:
Mijn docent levensbeschouwing die mij in de 2e poogde uit te leggen wat Plato toch met die verdomde grot probeerde te zeggen. Heeft 10 jaar geduurd voor ik het enigszins begreep.
En wat probeerde hij ermee te zeggen :@
Ik ken dit hele verhaal niet jongens [ja, nu het filmpje wel] :')
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  woensdag 28 november 2012 @ 00:09:58 #90
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_119697426
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 00:06 schreef Moira. het volgende:

[..]

En wat probeerde hij ermee te zeggen :@
Ik ken dit hele verhaal niet jongens [ja, nu het filmpje wel] :')
http://nl.wikipedia.org/wiki/Allegorie_van_de_grot

Het is Plato's filosofie over hoe mensen dingen kunnen kennen, gevat in een symbolisch verhaal over een grot.
  PR en moderator woensdag 28 november 2012 @ 00:14:37 #91
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_119697565
Ahh, ik snap 'm. Thanks :)
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_119698099
Ik kwam er pas na een jaar of 7 op mezelf gewoond te hebben achter dat kaas of vlees op brood veel duurder is dan zoet beleg.
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
pi_119704537
Dat mensen in de Middeleeuwen echt niet allemaal rond hun 30ste stierven. Dat was weliswaar de gemiddelde leeftijd waarop iemand doodging, maar dat cijfers lag vooral zo laag door de massale babysterfte in die tijd.

Edit: WTF, gewoon boven me al genoemd zojuist... maar dan voor 3de wereldlanden...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 28 november 2012 @ 11:42:29 #94
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_119705013
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 11:29 schreef Nielsch het volgende:
Dat mensen in de Middeleeuwen echt niet allemaal rond hun 30ste stierven. Dat was weliswaar de gemiddelde leeftijd waarop iemand doodging, maar dat cijfers lag vooral zo laag door de massale babysterfte in die tijd.

Edit: WTF, gewoon boven me al genoemd zojuist... maar dan voor 3de wereldlanden...
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 18:21 schreef padlarf het volgende:

[..]

Ik heb dat heel lang fout begrepen met 'vroeger', middeleeuwen en industriele revolutie. Er wordt daarom ook een onderscheid gemaakt tussen life expectancy at birth en life expectancy at 21. Weet even niet hoe dat in het Nederlands genoemd wordt, maar zal wel ongeveer hetzelfde zijn.
Ok stelletje hokboeren
  woensdag 28 november 2012 @ 11:46:37 #95
125461 Sc0tTy
Kiss the sound!
pi_119705149
Oeh interessant topic om te volgen :)
Are we human because we gaze at the stars or do we gaze at the stars because we are human ?
pi_119705878
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 11:46 schreef Sc0tTy het volgende:
Oeh interessant topic om te volgen :)
Dan is er meteen een ding dat je nu na jaren kan leren oO<
Als je een topic interessant vindt, kan je ook op de topic volgen knop drukken, dan komt het topic ook in je MyAT :+
Liefde en infectie
  woensdag 28 november 2012 @ 12:10:10 #97
125461 Sc0tTy
Kiss the sound!
pi_119705905
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 12:09 schreef lucky_m3 het volgende:

[..]

Dan is er meteen een ding dat je nu na jaren kan leren oO<
Als je een topic interessant vindt, kan je ook op de topic volgen knop drukken, dan komt het topic ook in je MyAT :+
I know :P Is dit geen slow chat dan?
Are we human because we gaze at the stars or do we gaze at the stars because we are human ?
  woensdag 28 november 2012 @ 15:43:42 #98
110933 F4T4L_3RR0R
R.I.P. webicon ;(
pi_119712952
Het logo van Facebook Places heeft een verwijzing naar FourSquare:



Een "four" in een "square"..
Een ballonvaarder die door de mand valt is nooit grappig...
pi_119715466
Kwam er gisteren bij "Auction hunters" op Discovery achter dat een 'drankorgel' ook daadwerkelijk een voorwerp is!
http://nl.wikipedia.org/wiki/Drankorgel
pi_119749193
Het kan zijn dat ik hem al eens in een eerder deel gezegd heb, maar weet het niet zeker...

Het was pas een paar jaar geleden (ben nu 28) voordat ik kon onthouden dat het gezegde aan het kortste eind trekken betekent dat jij het nadeel hebt t.o.v. de persoon die dan dus aan het langste eind trekt.

Op de een of andere manier visualiseerde ik die uitdrukking altijd automatisch en dacht altijd dat je juist de "winnaar" bent als je aan het kortste eind trok.

Wat moet je immers in godsnaam met een lang stuk touw? Dan ben je beter af met het korte touw, scheelt weer opruimen. 8)7

Ja weet niet waarom ik dit dacht overigens...
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
pi_119755068
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 16:45 schreef Ferry_76 het volgende:
Kwam er gisteren bij "Auction hunters" op Discovery achter dat een 'drankorgel' ook daadwerkelijk een voorwerp is!
http://nl.wikipedia.org/wiki/Drankorgel
Wat een leuke uitleg. Ik heb er nooit bij nagedacht dat het ergens op gestoeld zou kunnen zijn. Er zijn ook lichtorgels en windorgels. .
pi_119756115
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 15:44 schreef Gitarist het volgende:
Het kan zijn dat ik hem al eens in een eerder deel gezegd heb, maar weet het niet zeker...

Het was pas een paar jaar geleden (ben nu 28) voordat ik kon onthouden dat het gezegde aan het kortste eind trekken betekent dat jij het nadeel hebt t.o.v. de persoon die dan dus aan het langste eind trekt.

Op de een of andere manier visualiseerde ik die uitdrukking altijd automatisch en dacht altijd dat je juist de "winnaar" bent als je aan het kortste eind trok.

Wat moet je immers in godsnaam met een lang stuk touw? Dan ben je beter af met het korte touw, scheelt weer opruimen. 8)7

Ja weet niet waarom ik dit dacht overigens...
Ik dacht precies het zelfde.. Langste eind dacht ik dus dat je verloren hebt ;')
  donderdag 29 november 2012 @ 20:10:03 #103
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_119757696
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 16:45 schreef Ferry_76 het volgende:
Kwam er gisteren bij "Auction hunters" op Discovery achter dat een 'drankorgel' ook daadwerkelijk een voorwerp is!
http://nl.wikipedia.org/wiki/Drankorgel
En ik maar denken dat...

:')
pi_119773885
Transavia:

TRANSport AVIAton

Viel me toevallig op toen ik net op de TV hoorde "dit programma wordt mede mogelijk gemaakt door trans avia :') Koffietijd.

Ik sprak het altijd uit als tran savia
pi_119806113
altijd gedacht dat dit 1 woord was, nooit gelezen dat er gewoon Jan Sport staat 8)7

...
  zaterdag 1 december 2012 @ 17:04:52 #106
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_119815888
Het is dus 'one horse open sleigh' en niet 'one horse op 'n slee'

Burnt to the core but not broken
pi_119819624
Dat die krullen aan van die ouderwetse straatlantaarns niet alleen voor de sier zijn



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 2 december 2012 @ 00:16:02 #108
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_119829953
Serieus? Ik dacht dat ze dat met een lont aan een lange stok deden, die dan op die zijdingen leunde. Wat een beroep moet dat vroeger trouwens geweest zijn, zo'n man die alle straatlantaarns met de hand aan moest steken. Hoe lang ben je daar niet mee bezig?
  Moderator zondag 2 december 2012 @ 01:05:33 #109
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_119831108
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 00:16 schreef Gwywen het volgende:
Serieus? Ik dacht dat ze dat met een lont aan een lange stok deden, die dan op die zijdingen leunde. Wat een beroep moet dat vroeger trouwens geweest zijn, zo'n man die alle straatlantaarns met de hand aan moest steken. Hoe lang ben je daar niet mee bezig?
Stel je voor: ben je eindelijk klaar, wordt het alweer licht! ;(
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_119836467
Gitarist: gewoon denken aan penislengte is voor mij altijd een goeie ezelsbrug :p
  zondag 2 december 2012 @ 11:21:41 #111
243385 Flappe-du-Pomme
Flap des Appels
pi_119836799
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 15:44 schreef Gitarist het volgende:
Het kan zijn dat ik hem al eens in een eerder deel gezegd heb, maar weet het niet zeker...

Het was pas een paar jaar geleden (ben nu 28) voordat ik kon onthouden dat het gezegde aan het kortste eind trekken betekent dat jij het nadeel hebt t.o.v. de persoon die dan dus aan het langste eind trekt.

Op de een of andere manier visualiseerde ik die uitdrukking altijd automatisch en dacht altijd dat je juist de "winnaar" bent als je aan het kortste eind trok.

Wat moet je immers in godsnaam met een lang stuk touw? Dan ben je beter af met het korte touw, scheelt weer opruimen. 8)7

Ja weet niet waarom ik dit dacht overigens...
Ik heb het altijd geassocieerd met als je ergens voor moest loten, iemand een luciferhoutje doormidden brak. Als je dan aan het kortste eind trok, had je verloren. Degene met het langste stukje lucifer had gewonnen. Ik dacht/ denk dat de uitdrukking daar vandaan komt.
pi_119837484
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 11:05 schreef Henkerbedenker het volgende:
Gitarist: gewoon denken aan penislengte is voor mij altijd een goeie ezelsbrug :p
Hoe bedoel je ?

:P
  maandag 3 december 2012 @ 09:33:42 #113
24860 Gitarist
Ondertitel?
pi_119870417
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 11:05 schreef Henkerbedenker het volgende:
Gitarist: gewoon denken aan penislengte is voor mij altijd een goeie ezelsbrug :p
Geniaal ;)
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
  maandag 3 december 2012 @ 10:58:00 #114
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_119872632
1. Dat het niet Mannenmosterd is, maar Marnemosterd.
2. Dat het tegenwoordig asociaal is om iemand aan te spreken in het openbaar vervoer of zelfs maar gedag te zeggen.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  maandag 3 december 2012 @ 11:00:30 #115
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_119872721
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 17:04 schreef PPL het volgende:
Het is dus 'one horse open sleigh' en niet 'one horse op 'n slee'

Dat heb ik ook altijd gedacht, tot het moment dat ik deze post las dan :D
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
  maandag 3 december 2012 @ 11:11:23 #116
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_119873079
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 11:00 schreef pietkanarie het volgende:

[..]

Dat heb ik ook altijd gedacht, tot het moment dat ik deze post las dan :D
dat wist ik al toen ik 13 was en ik was echt dramatisch slecht in engels. Maar dit valt wel een beetje in de trant van mama appelsap liedjes.

[ Bericht 0% gewijzigd door ieniminimuis op 03-12-2012 11:34:55 ]
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_119873186
In de trance van ja?

Hopelijk ben je beter in Engels, want je Nederlands zuigt dikke ballen :X
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 3 december 2012 @ 11:34:19 #118
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_119873843
quote:
15s.gif Op maandag 3 december 2012 11:14 schreef vosss het volgende:
In de trance van ja?

Hopelijk ben je beter in Engels, want je Nederlands zuigt dikke ballen :X
Dyslectisch 8)7 dus afentoe gebruik een verkeerd woord zal het eens ff veranderen ^^
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_119880303
Volgens mij is het toch echt wel 'In de trant van'.
pi_119893433
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 11:00 schreef pietkanarie het volgende:

[..]

Dat heb ik ook altijd gedacht, tot het moment dat ik deze post las dan :D
Er zijn dingen die je pas jaaaaren later kunt begrijpen, er zijn ook dingen die gewoon erg dom zijn.....
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
  maandag 3 december 2012 @ 21:02:23 #121
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_119895906
Ik bedenk me nu bij het luisteren dat de kiss in 'Suck my kiss' (RHCP) toch echt naar iets anders verwijst :')
Ok stelletje hokboeren
pi_119896216
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 20:19 schreef Samson het volgende:

[..]

Er zijn dingen die je pas jaaaaren later kunt begrijpen, er zijn ook dingen die gewoon erg dom zijn.....
Ik kan me voorstellen dat als je je hele leven een bepaald liedje hoort, dat je ook totaal niet meer stilstaat bij de betekenis van de tekst. Ik heb vergelijkbare voorbeelden, maar die ga ik echt niet noemen hier :P
  maandag 3 december 2012 @ 23:19:59 #123
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_119903016
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 20:19 schreef Samson het volgende:

[..]

Er zijn dingen die je pas jaaaaren later kunt begrijpen, er zijn ook dingen die gewoon erg dom zijn.....
Komt goed uit dat het me niks uitmaakt om af en toe heel dom te zijn :)
Ik had de songtekst nog nooit gezien, alleen het nummer gehoord (nu hoor ik sowieso wat minder goed, dus ik 'hoor' wel vaker 'domme' dingen). Dat nummer is in mijn gedachten altijd zo geweest. Natuurlijk slaat het nergens op dat er ineens drie Nederlandse woorden in een Engels nummer zouden zitten, maar ik heb de tekst nooit opgezocht. Dus in mijn gedachten was het, hoe onlogisch ook, gewoon 'one horse op een slee'.

Kun je dom vinden, is het ook namelijk.
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
  maandag 3 december 2012 @ 23:20:49 #124
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_119903053
quote:
3s.gif Op maandag 3 december 2012 21:08 schreef Filatelistfetisjist het volgende:

[..]

Ik kan me voorstellen dat als je je hele leven een bepaald liedje hoort, dat je ook totaal niet meer stilstaat bij de betekenis van de tekst. Ik heb vergelijkbare voorbeelden, maar die ga ik echt niet noemen hier :P
Dank je voor je begrip ^O^

[ Bericht 1% gewijzigd door pietkanarie op 03-12-2012 23:22:51 (die cheerleader-emoticon is wel erg hyperactief) ]
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
  maandag 3 december 2012 @ 23:22:54 #125
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_119903134
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 14:49 schreef KrentebolHooft het volgende:
Volgens mij is het toch echt wel 'In de trant van'.
De laatste tijd zie ik steeds vaker 'in de trend van' staan. Het nieuwe 'ik irriteer me'.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_119905574
En kwaad worden als je erop attendeert dat de trend iets anders is dan de bedoelde trant.
pi_119907400
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 23:19 schreef pietkanarie het volgende:

[..]

Komt goed uit dat het me niks uitmaakt om af en toe heel dom te zijn :)
Ik had de songtekst nog nooit gezien, alleen het nummer gehoord (nu hoor ik sowieso wat minder goed, dus ik 'hoor' wel vaker 'domme' dingen). Dat nummer is in mijn gedachten altijd zo geweest. Natuurlijk slaat het nergens op dat er ineens drie Nederlandse woorden in een Engels nummer zouden zitten, maar ik heb de tekst nooit opgezocht. Dus in mijn gedachten was het, hoe onlogisch ook, gewoon 'one horse op een slee'.

Kun je dom vinden, is het ook namelijk.
:D
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
  dinsdag 4 december 2012 @ 13:22:41 #128
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_119915904
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 11:11 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]

dat wist ik al toen ik 13 was en ik was echt dramatisch slecht in engels. Maar dit valt wel een beetje in de trant van mama appelsap liedjes.
Ik weet het sinds ik een jaar of 11 was.
Maar ik zat dan ook op muziekles waarbij ik een keer Jingle Bells moest spelen en de tekst onder de notenbalk stond. O-)
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  PR en moderator dinsdag 4 december 2012 @ 13:59:17 #129
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_119917067
Ik weet het ook al een behoorlijke tijd, dat het niet 'op een slee' is haha.
Maar ik weet tot op de dag van vandaag nog steeds niet wat een 'one horse open sleigh' is :') ;(
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  dinsdag 4 december 2012 @ 14:01:27 #130
330855 ejiraM
for the greater good
pi_119917139
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 13:59 schreef Moira. het volgende:
Ik weet het ook al een behoorlijke tijd, dat het niet 'op een slee' is haha.
Maar ik weet tot op de dag van vandaag nog steeds niet wat een 'one horse open sleigh' is :') ;(
Lang leve google :D
Als iedereen aan zichzelf denkt, wordt er aan iedereen gedacht.
pi_119917154
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 13:22 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Ik weet het sinds ik een jaar of 11 was.
Maar ik zat dan ook op muziekles waarbij ik een keer Jingle Bells moest spelen en de tekst onder de notenbalk stond. O-)
En je kon je toen nog net inhouden om je vinger op te steken: "juffrouw, volgens mij staat er een typo in de songtekst onder de notenbalk.." :@ :P
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
  PR en moderator dinsdag 4 december 2012 @ 14:02:30 #132
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_119917177
quote:
99s.gif Op dinsdag 4 december 2012 14:01 schreef ejiraM het volgende:

[..]

Lang leve google :D
Zoiets dacht ik al, maar dan vind ik het een rare naam voor een bepaald type slee :')
En waarom heeft de kerstman dan zo veel rendieren nodig voor een slee die voor 1 paard bedoeld is? ;(
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_119917328
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 14:02 schreef Moira. het volgende:

[..]

Zoiets dacht ik al, maar dan vind ik het een rare naam voor een bepaald type slee :')
En waarom heeft de kerstman dan zo veel rendieren nodig voor een slee die voor 1 paard bedoeld is? ;(
Weet je wel hoeveel PK er nodig is om zo een slee in de lucht te krijgen en te houden? :+
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
  PR en moderator dinsdag 4 december 2012 @ 14:07:51 #134
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_119917337
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 december 2012 14:07 schreef theKiD het volgende:

[..]

Weet je wel hoeveel PK er nodig is om zo een slee in de lucht te krijgen en te houden? :+
_O-
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  dinsdag 4 december 2012 @ 14:44:39 #135
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_119918356
quote:
5s.gif Op dinsdag 4 december 2012 14:01 schreef theKiD het volgende:

[..]

En je kon je toen nog net inhouden om je vinger op te steken: "juffrouw, volgens mij staat er een typo in de songtekst onder de notenbalk.." :@ :P
Ik hoefde mijn vinger niet op te steken, want ik had privéles 8-) (iets met te snel afgeleid raken O-)).
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_119918877
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 14:44 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Ik hoefde mijn vinger niet op te steken, want ik had privéles 8-) (iets met te snel afgeleid raken O-)).
Beantwoord nog steeds niet mijn vraag, je bent idd te snel afgeleid :+
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
  dinsdag 4 december 2012 @ 15:21:59 #137
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_119919350
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 december 2012 15:04 schreef theKiD het volgende:

[..]

Beantwoord nog steeds niet mijn vraag, je bent idd te snel afgeleid :+
Ik dacht niet dat het een typo was; ik realiseerde me dat ik het al die tijd verkeerd gezongen had. ;)
... al wist ik niet wat een sleigh was. :+
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_119919384
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 15:21 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Ik dacht niet dat het een typo was; ik realiseerde me dat ik het al die tijd verkeerd gezongen had. ;)
... al wist ik niet wat een sleigh was. :+
;)
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
pi_119920362
Uitspraak:

Het is tand-arts, en niet zoals ik toen ik klein was zei: tan-darts.

( :') )
pi_119927900
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 14:02 schreef Moira. het volgende:

[..]

Zoiets dacht ik al, maar dan vind ik het een rare naam voor een bepaald type slee :')
En waarom heeft de kerstman dan zo veel rendieren nodig voor een slee die voor 1 paard bedoeld is? ;(
Omdat 'Jingle bells' helemaal niet over de kerstman gaat..?

Sterker nog: Het is oorspronkelijk geeneens een kerstliedje!: http://nl.wikipedia.org/wiki/Jingle_Bells
  PR en moderator dinsdag 4 december 2012 @ 21:34:28 #141
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_119934985
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 19:13 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Omdat 'Jingle bells' helemaal niet over de kerstman gaat..?

Sterker nog: Het is oorspronkelijk geeneens een kerstliedje!: http://nl.wikipedia.org/wiki/Jingle_Bells
oh, dat verklaart :P
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 5 december 2012 @ 02:15:00 #142
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_119944754
VGZ - Voor goede zorg..
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_119959509
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 15:48 schreef LWD-Godius het volgende:
Uitspraak:

Het is tand-arts, en niet zoals ik toen ik klein was zei: tan-darts.

( :') )
Volgens mij doet iedereen dat nog steeds. Ligt lekkerder in de mond dan tand-arts, hoewel iedereen natuurlijk het woord wel snapt.
pi_119959614
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 15:48 schreef LWD-Godius het volgende:
Uitspraak:

Het is tand-arts, en niet zoals ik toen ik klein was zei: tan-darts.

( :') )
En tandApasta!
  Moderator woensdag 5 december 2012 @ 16:05:24 #145
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_119959743
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 10:58 schreef Tinkepink het volgende:

2. Dat het tegenwoordig asociaal is om iemand aan te spreken in het openbaar vervoer of zelfs maar gedag te zeggen.
onzin
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_119959747
dat All You Need Is Love van de Beatles met het Franse volkslied begint
  vrijdag 7 december 2012 @ 19:34:15 #147
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_120049820
Dat de woorden expert en experiment een gezamenlijke herkomst hebben.
Géén kloon van tvlxd!
pi_120050102
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 16:00 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

En tandApasta!
? Toch gewoon tandpasta?
  PR en moderator vrijdag 7 december 2012 @ 20:47:15 #149
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_120053190
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 19:40 schreef Bozepiemel het volgende:

[..]

? Toch gewoon tandpasta?
Ik snap 'm ook niet :P

Ook überhaupt nog nooit iemand tandpasta als tandapasta uit horen spreken :')
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_120053759
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 19:40 schreef Bozepiemel het volgende:

[..]

? Toch gewoon tandpasta?
Zo sprak ik het uit: tan-da-pasta. Hele klik met 'tanden' niet gemaakt!
  PR en moderator vrijdag 7 december 2012 @ 21:00:03 #151
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_120053895
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2012 20:57 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Zo sprak ik het uit: tan-da-pasta. Hele klik met 'tanden' niet gemaakt!
Awh O+ En hoe oud was je toen je daarmee ophield? :P
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_120054014
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 21:00 schreef Moira. het volgende:

[..]

Awh O+ En hoe oud was je toen je daarmee ophield? :P
Te oud!
  PR en moderator vrijdag 7 december 2012 @ 21:02:50 #153
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_120054044
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2012 21:02 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Te oud!
:@ Dan hoop ik maar dat die 'a' ertussen niet goed hoorbaar was :P
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  PR en moderator vrijdag 7 december 2012 @ 21:06:21 #154
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_120054207
Nu ik erover nadenk spreekt bijna niemand tandpasta echt goed uit denk ik. De combinatie d-p is heel kut om te leggen met je tong enzo, volgens mij spreken de meeste mensen het eigenlijk uit als 'tanpasta'. En veel kinderen ook (omdat ze door die p je lippen op elkaar zien) denken dan dat het 'tampasta' is, volgens mij heb ik die hier ook ooit eens voorbij zien komen :P
Als je tandpasta echt goed uitspreekt heb je bijna een duidelijke 't' ertussen, dat klinkt best stom, als iemand die alles 'zeer juist wil ar-ti-cu-le-ren' :')

En tandarts spreekt ook bijna niemand echt duidelijk uit als tand-arts, als je het gewoon snel spreekt zeg je eigenlijk gewoon tan-darts. Behalve dan dat je wel een arts voor je tanden bedoelt, en geen darts voor je tan ofzo :')
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_120059262
En dat zit dan weer in de titel van het boekje van copytijgers: https://m.bol.com/nl/p/tampasta-en-nazi-goreng/9200000001652706
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_120061135
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 21:06 schreef Moira. het volgende:
Nu ik erover nadenk spreekt bijna niemand tandpasta echt goed uit denk ik. De combinatie d-p is heel kut om te leggen met je tong enzo, volgens mij spreken de meeste mensen het eigenlijk uit als 'tanpasta'. En veel kinderen ook (omdat ze door die p je lippen op elkaar zien) denken dan dat het 'tampasta' is, volgens mij heb ik die hier ook ooit eens voorbij zien komen :P
Als je tandpasta echt goed uitspreekt heb je bijna een duidelijke 't' ertussen, dat klinkt best stom, als iemand die alles 'zeer juist wil ar-ti-cu-le-ren' :')

En tandarts spreekt ook bijna niemand echt duidelijk uit als tand-arts, als je het gewoon snel spreekt zeg je eigenlijk gewoon tan-darts. Behalve dan dat je wel een arts voor je tanden bedoelt, en geen darts voor je tan ofzo :')
ik spreek het idd uit als tan-darts , mijn tandarts doet dat ook altijd, gaat automatisch _O-
Zij die mij haten zijn gratis promo!
  vrijdag 7 december 2012 @ 23:23:25 #157
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_120061623
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 21:06 schreef Moira. het volgende:
En tandarts spreekt ook bijna niemand echt duidelijk uit als tand-arts, als je het gewoon snel spreekt zeg je eigenlijk gewoon tan-darts. Behalve dan dat je wel een arts voor je tanden bedoelt, en geen darts voor je tan ofzo :')
Nu zie ik allemaal oranje darters voor me. :D
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  vrijdag 7 december 2012 @ 23:31:21 #158
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_120061914
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 december 2012 23:23 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Nu zie ik allemaal oranje darters voor me. :D
Dartende kale negers
Ok stelletje hokboeren
  PR en moderator zaterdag 8 december 2012 @ 08:02:45 #159
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_120067202
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2012 23:13 schreef DesmondKilometer het volgende:

[..]

ik spreek het idd uit als tan-darts , mijn tandarts doet dat ook altijd, gaat automatisch _O-
Ja precies, als je echt tand-arts zegt, dan spreek je het eigenlijk uit als twee woorden.
En het is tandarts, niet tand arts. Dus ik vind dat je het gewoon mag uitspreken als tan-darts :P
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  zaterdag 8 december 2012 @ 21:01:02 #160
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_120085950
Dat de naam van het programma 'Pawn stars' (Veronica) een fonetische woordgrap is :') Kwartje viel toen ik in de tv-gids daarna het programma ' Hardcore pawn' zag staan.
pi_120086351
Het is geen jaren, maar vandaag klikte het opeens bij me:
De Axe end-of-the-world reclame is een knipoog naar 21-12-12 :
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_120087489
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 21:06 schreef Moira. het volgende:
Nu ik erover nadenk spreekt bijna niemand tandpasta echt goed uit denk ik. De combinatie d-p is heel kut om te leggen met je tong enzo, volgens mij spreken de meeste mensen het eigenlijk uit als 'tanpasta'. En veel kinderen ook (omdat ze door die p je lippen op elkaar zien) denken dan dat het 'tampasta' is, volgens mij heb ik die hier ook ooit eens voorbij zien komen :P
Als je tandpasta echt goed uitspreekt heb je bijna een duidelijke 't' ertussen, dat klinkt best stom, als iemand die alles 'zeer juist wil ar-ti-cu-le-ren' :')

En tandarts spreekt ook bijna niemand echt duidelijk uit als tand-arts, als je het gewoon snel spreekt zeg je eigenlijk gewoon tan-darts. Behalve dan dat je wel een arts voor je tanden bedoelt, en geen darts voor je tan ofzo :')
Zolang mijn tandarts denkt dat ik gaatjes heb, doe ik of die darts voor mijn tan is. Zal hem leren.
Ik zwaai naar dieren.
pi_120087770
In de achterhoek spreken we Oud & Nieuw uit als ou-dennnieuw ipv oud en nieuw.

Heeft m'n collega's heel wat plezierige momenten opgeleverd, die lieten het me extra vaak zeggen... Woonde al 7 jaar in het westen, toen pas werd me verteld dat ik het uitsprak op een afwijkende (maar voor mij normale) manier...
Acht van de negen stemmen in mijn hoofd zeggen me dat ik niet gek ben, de negende neuriet de Tetris melodie.
ɹǝıɥ ɥɔız ʇpuıʌǝq n
pi_120087997
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 21:45 schreef NielsTriple het volgende:
In de achterhoek spreken we Oud & Nieuw uit als ou-dennnieuw ipv oud en nieuw.

Heeft m'n collega's heel wat plezierige momenten opgeleverd, die lieten het me extra vaak zeggen... Woonde al 7 jaar in het westen, toen pas werd me verteld dat ik het uitsprak op een afwijkende (maar voor mij normale) manier...
Vaak nog zonder de d, :P Merk het ook wel op het werk, uitspraak : hij nog iets waaij naam op staat?
Vertaling : Heb je nog iets bij je, waar je naam op staat?
Ik zwaai naar dieren.
pi_120096619
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 15:57 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

Volgens mij doet iedereen dat nog steeds. Ligt lekkerder in de mond dan tand-arts, hoewel iedereen natuurlijk het woord wel snapt.
Een zus van me heeft jarenlang hardnekkig aarttappels gezegd, valt me nu in. Ik zeg volgens mij sinds jaar en dag tantarts en wel als tant-arts.

quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 21:06 schreef Moira. het volgende:
Nu ik erover nadenk spreekt bijna niemand tandpasta echt goed uit denk ik. De combinatie d-p is heel kut om te leggen met je tong enzo, volgens mij spreken de meeste mensen het eigenlijk uit als 'tanpasta'. En veel kinderen ook (omdat ze door die p je lippen op elkaar zien) denken dan dat het 'tampasta' is, volgens mij heb ik die hier ook ooit eens voorbij zien komen :P
Als je tandpasta echt goed uitspreekt heb je bijna een duidelijke 't' ertussen, dat klinkt best stom, als iemand die alles 'zeer juist wil ar-ti-cu-le-ren' :')

En tandarts spreekt ook bijna niemand echt duidelijk uit als tand-arts, als je het gewoon snel spreekt zeg je eigenlijk gewoon tan-darts. Behalve dan dat je wel een arts voor je tanden bedoelt, en geen darts voor je tan ofzo :')
Als je de woorden goed uitspreekt, dan articuleer/vorm je ze volledig maar niet elke letter/klank wordt met stem uitgesproken (ze worden dus wel allemaal gevormd).

Mijn moeder was erg strikt in netjes praten, dus ik zeg probleemloos palm en niet pallem. Bij tandpasta is de d een soort remmetje, vanwege de p. Ik denk dat de meeste eind-d's meer als t klinken.
pi_120096775
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 01:27 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Een zus van me heeft jarenlang hardnekkig aarttappels gezegd, valt me nu in. Ik zeg volgens mij sinds jaar en dag tantarts en wel als tant-arts.

[..]

Als je de woorden goed uitspreekt, dan articuleer/vorm je ze volledig maar niet elke letter/klank wordt met stem uitgesproken (ze worden dus wel allemaal gevormd).

Mijn moeder was erg strikt in netjes praten, dus ik zeg probleemloos palm en niet pallem. Bij tandpasta is de d een soort remmetje, vanwege de p. Ik denk dat de meeste eind-d's meer als t klinken.
Aardappelen ? Appelen van de aarde. Ook wel uitspraak : Jappels.
Hij de jappels alle schild?
Ik zwaai naar dieren.
  Forum Admin zondag 9 december 2012 @ 01:37:17 #167
232445 crew  Specularium
pi_120096844
Kan er een apart topic komen over taaleigenaardigheden en dialecten?
  zondag 9 december 2012 @ 10:27:50 #168
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_120100748
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 08:02 schreef Moira. het volgende:

[..]

Ja precies, als je echt tand-arts zegt, dan spreek je het eigenlijk uit als twee woorden.
En het is tandarts, niet tand arts. Dus ik vind dat je het gewoon mag uitspreken als tan-darts :P
Het is niet tandarts aan elkaar omdat je het op een bepaalde manier moet uitspreken, maar omdat woorden die samen iets betekenen altijd samengevoegd worden in de Nederlandse taal. Is in het Engels bijvoorbeeld niet zo.

Daarnaast betekent het toch niet dat als je het als tand-arts uitspreekt ipv tan-darts dat het anders klinkt? Ik denk niet dat er een pauze hoorbaar is of uberhaupt verplicht is om te gebruiken :P
When all else fails, you always have delusion.
  zondag 9 december 2012 @ 11:40:19 #169
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_120101797
quote:
9s.gif Op zondag 9 december 2012 01:37 schreef Specularium het volgende:
Kan er een apart topic komen over taaleigenaardigheden en dialecten?
Ok stelletje hokboeren
  zondag 9 december 2012 @ 12:25:22 #170
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_120102717
Door deze post:
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 december 2012 19:59 schreef ArnosL het volgende:

[..]

:Y

OT: Verveel me, dat is vervelend.
realiseer ik me pas dat die woorden iets met elkaar te maken hebben.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_120102810
Proces-verbaal is een soort verbaal proces :P
Wie dit leest is hek.
  zondag 9 december 2012 @ 13:17:44 #172
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_120104423
Ik las het altijd als 'procés-verbaal' en merkte het woord verbaal dus eigenlijk nooit op. Als ik het zo lees wel: 'proces-verbáál'. :P
When all else fails, you always have delusion.
pi_120114458
Ik kom er net achter dat mijn draadloze muis het ook met 1 batterij doet, lol.
Ik zwaai naar dieren.
pi_120115862
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 13:17 schreef Mirel het volgende:
Ik las het altijd als 'procés-verbaal' en merkte het woord verbaal dus eigenlijk nooit op. Als ik het zo lees wel: 'proces-verbáál'. :P
?
  zondag 9 december 2012 @ 18:52:37 #175
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_120116937
Omdat verbaal het woord is die het anders maakt ten opzichte van een gewoon proces. :P
When all else fails, you always have delusion.
  zondag 9 december 2012 @ 18:58:16 #176
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_120117106
Het is het proces verbaal (in woorden) weergegeven.
The love you take is equal to the love you make.
pi_120118216
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 01:27 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Een zus van me heeft jarenlang hardnekkig aarttappels gezegd, valt me nu in. Ik zeg volgens mij sinds jaar en dag tantarts en wel als tant-arts.

[..]

Als je de woorden goed uitspreekt, dan articuleer/vorm je ze volledig maar niet elke letter/klank wordt met stem uitgesproken (ze worden dus wel allemaal gevormd).

Mijn moeder was erg strikt in netjes praten, dus ik zeg probleemloos palm en niet pallem. Bij tandpasta is de d een soort remmetje, vanwege de p. Ik denk dat de meeste eind-d's meer als t klinken.
Ik zou zeggen dat alle eind-d's (in het Nederlands) als een t klinken. En de eind-b's als een p. En eind-v's als een f. En z naar s. Maargoed die komen niet zo vaak voor op het eind. Het leuke is dat dit volledig cultuurbepaald is, dus wij (nederlanders) trekken de stemhebbende medeklinkers aan het eind terug naar stemloze medeklinkers maar Engelsen doen dat niet. Dat is dan weer één van de dingen die het Nederlandse accent van het Engels zo typisch maakt. Iets dat je je hele leven al doet leer je niet zomaar af.

Overigens is het dus ook mooi dat wij het in het midden van het woord doen, tandpasta is dan weer een ander voorbeeld, maar beter dan "tantpasta" gaat het echt niet worden. Maar denk bijvoorbeeld aan het woord "stofzak" waar de stemhebbende "z" de f forceert naar een v; je zegt "stovzak". Zo zeg je ook "zagdoek" (met een engelse g) in plaats van zakdoek.
Beter onethisch dan oneetbaar
pi_120118546
Goed verwoord, Watertornado. ^O^
Interessant onderwerp wel eigenlijk. Misschien kunnen we in TTK een apart topic daarvoor aanmaken. :)
NEE tegen elke vorm van religieus fundamentalisme.
JA tegen mensenrechten, vrije individuele keuzes en gelijkwaardige behandeling.
  zondag 9 december 2012 @ 23:59:23 #179
330855 ejiraM
for the greater good
pi_120134439
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 19:35 schreef Scootmobiel het volgende:
Goed verwoord, Watertornado. ^O^
Interessant onderwerp wel eigenlijk. Misschien kunnen we in TTK een apart topic daarvoor aanmaken. :)
Goed idee :) Ik heb het net geprobeerd, maar het lukt mij niet echt om er een goede, duidelijke OP met daarin een korte omschrijving van de strekking van het topic te schrijven..
Als iedereen aan zichzelf denkt, wordt er aan iedereen gedacht.
  maandag 10 december 2012 @ 00:01:28 #180
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_120134557
quote:
99s.gif Op zondag 9 december 2012 23:59 schreef ejiraM het volgende:

[..]

Goed idee :) Ik heb het net geprobeerd, maar het lukt mij niet echt om er een goede, duidelijke OP met daarin een korte omschrijving van de strekking van het topic te schrijven..
Fonologie, assimilatie.
The love you take is equal to the love you make.
pi_120139717
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 19:27 schreef Watertornado het volgende:

[..]

Ik zou zeggen dat alle eind-d's (in het Nederlands) als een t klinken. En de eind-b's als een p. En eind-v's als een f. En z naar s. Maargoed die komen niet zo vaak voor op het eind. Het leuke is dat dit volledig cultuurbepaald is, dus wij (nederlanders) trekken de stemhebbende medeklinkers aan het eind terug naar stemloze medeklinkers maar Engelsen doen dat niet. Dat is dan weer één van de dingen die het Nederlandse accent van het Engels zo typisch maakt. Iets dat je je hele leven al doet leer je niet zomaar af.

Overigens is het dus ook mooi dat wij het in het midden van het woord doen, tandpasta is dan weer een ander voorbeeld, maar beter dan "tantpasta" gaat het echt niet worden. Maar denk bijvoorbeeld aan het woord "stofzak" waar de stemhebbende "z" de f forceert naar een v; je zegt "stovzak". Zo zeg je ook "zagdoek" (met een engelse g) in plaats van zakdoek.
(sorry als er inmiddels een apart topic voor is, die heb ik niet gezien)
Volgens mij toch niet. Ik spreek toch bijvoorbeeld de 'd' in het woord 'eind' zachter uit dan de 't' aan het eind van 'kat'. Die kat-t gaat wat meer met de tong, die eind-d wat meer achter in je mond. Zelfde geldt bijvoorbeeld voor 'bad' en 'piet'.
pi_120140982
Ik vind hont ook anders klinken dan hond.
Ja, die met de ballen in de bek.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 10 december 2012 @ 10:16:30 #183
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_120141359
Onze zoon ontdekte bij de Chinees Baby PangPang :Y)

Is al een paar jaar geleden maar uiteraard heet het bij ons nog steeds zo :D
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_120144841
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 08:45 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

(sorry als er inmiddels een apart topic voor is, die heb ik niet gezien)
Volgens mij toch niet. Ik spreek toch bijvoorbeeld de 'd' in het woord 'eind' zachter uit dan de 't' aan het eind van 'kat'. Die kat-t gaat wat meer met de tong, die eind-d wat meer achter in je mond. Zelfde geldt bijvoorbeeld voor 'bad' en 'piet'.
Ja zeker wel, maar er zitten twee kanten aan. Wat jij vormt en wat de anderen daarvan kunnen horen.

Door assimilatie lopen die eind-t/d en de volgende letter wat door elkaar, ze voegen zich naar elkaar. Het verschil met verzorgd praten en platpraten, is dat plat echt platt is met taMpasta als articulatie terwijl je bij verzorgd praten die verzachtingen waarnemen kan. Ik noemde het hierboven een remmetje. Je kan het ook een beetje vergelijken met de Engelse r die je wel vormt maar niet uitspreekt, die je herkent aan de geluidspauze op r-lokaties.

Het duurde heel lang, voor ik besefte dat dit een reden kan zijn dat veel kinderen en tieners eigenlijk geen boeken kunnen lezen (ik heb me op school verbaasd over het gestuntel telkens weer). Het verschil tussen geschreven woord en gesproken woord is te groot, ze herkennen het geschrevene niet, kennen het woordbeeld daardoor veel minder.
pi_120149703
Dat de user msacras, sarcasm is omgedraaid :')
Ik las het altijd als ms Acras :')
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
pi_120149778
quote:
14s.gif Op maandag 10 december 2012 14:56 schreef theKiD het volgende:
Dat de user msacras, sarcasm is omgedraaid :')
Ik las het altijd als ms Acras :')
:D :D :D
pi_120149941
quote:
14s.gif Op maandag 10 december 2012 14:56 schreef theKiD het volgende:
Dat de user msacras, sarcasm is omgedraaid :')
Ik las het altijd als ms Acras :')
Ik dacht dan weer aan 'mascara' maar dan de letters door elkaar gehusseld.
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
  PR en moderator maandag 10 december 2012 @ 15:18:13 #188
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_120150461
quote:
14s.gif Op maandag 10 december 2012 14:56 schreef theKiD het volgende:
Dat de user msacras, sarcasm is omgedraaid :')
Ik las het altijd als ms Acras :')
Ik had dat bij Afcajax.
Het duurde even voor ik erachter kwam dat dat voor A.F.C Ajax stond :'(
Ik dacht eerst "afkaajaks" :@ :')
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_120150558
Of Bupatih (Hit a pub)
Neil LOVES Carrots!
pi_120150689
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 15:18 schreef Moira. het volgende:

[..]

Ik had dat bij Afcajax.
Het duurde even voor ik erachter kwam dat dat voor A.F.C Ajax stond :'(
Ik dacht eerst "afkaajaks" :@ :')
Ik kwam er sowieso pas een jaar of 3 geleden achter dat Afca en Ajax hetzelfde zijn. :')
pi_120150849
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 15:23 schreef msacras het volgende:

[..]

Ik kwam er sowieso pas een jaar of 3 geleden achter dat Afca en Ajax hetzelfde zijn. :')
:D

Amsterdamsche Football Club Ajax

En dat van jouw username zie ik ook nu pas _O- Zo zijn er vast nog meer usernames die ik nu (nog) niet snap :P
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_120151198
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 15:43 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Het logo van Facebook Places heeft een verwijzing naar FourSquare:

[ afbeelding ]

Een "four" in een "square"..
In zelfde trand, het logo van google maps is in feite de locatie van het hoofdkantoor van Apple:

🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 10 december 2012 @ 15:51:55 #193
246109 JochemP
Bakt de lekkerste koekjes
pi_120151967
Dat als iemand iets kon 'beamen' dat dat hetzelfde woord is als be-amen. En ik maar denken dat je iets kon biemen :P
  PR en moderator maandag 10 december 2012 @ 16:53:14 #194
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_120154591
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 15:23 schreef msacras het volgende:

[..]

Ik kwam er sowieso pas een jaar of 3 geleden achter dat Afca en Ajax hetzelfde zijn. :')
Ik wist eerst heul niet dat AFCA voor Amsterdam Football Club Ajax stond :') Vandaar die verwarring bij die naam :P Werd pas helder toen ik een FOK!ker ontmoette die het als "aa ef see aajaks" uitsprak, en dat had me aan het denken gezet :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Moira op 10-12-2012 21:07:09 ]
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_120158417
Dat het BlackBerry-logo niet zomaar een zooi stippen is, maar dat er 4 B's in de negatieve ruimte staan:

Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  maandag 10 december 2012 @ 18:34:54 #196
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_120158479
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 18:33 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Dat het BlackBerry-logo niet zomaar een zooi stippen is, maar dat er 4 B's in de negatieve ruimte staan:

[ afbeelding ]
Het is sowieso niet een zooi stippen.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_120158588
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2012 18:34 schreef Bart het volgende:

[..]

Het is sowieso niet een zooi stippen.
Goed, heb jij een technische benaming voor die vormen?
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  maandag 10 december 2012 @ 18:40:31 #198
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_120158741
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 18:37 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Goed, heb jij een technische benaming voor die vormen?
Ja, jij ook als je het woord blackberry naar het Nederlands vertaalt.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  PR en moderator maandag 10 december 2012 @ 21:09:19 #199
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_120166892
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2012 18:40 schreef Bart het volgende:

[..]

Ja, jij ook als je het woord blackberry naar het Nederlands vertaalt.
Braam-vormig! :P
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  maandag 10 december 2012 @ 21:09:59 #200
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_120166928
quote:
10s.gif Op maandag 10 december 2012 21:09 schreef Moira. het volgende:

[..]

Braam-vormig! :P
^O^
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  maandag 10 december 2012 @ 22:04:35 #201
389307 1marcelfilms
(permanent verbannen)
pi_120169935
quote:
14s.gif Op maandag 10 december 2012 21:09 schreef Bart het volgende:

[..]

^O^
:') :{
Bedoel je zwart e bes :7
vroeger was alles beter
ìk_vôél_më_èëñzâám_ën_ållêén_v­ándàâg_wïl_ìemånd_mêt_mê_präté­ñ
pi_120171484
Nee, dat is een blackcurrant. Blackberry is braam.
To err is human, to forgive bovine.
pi_120174530
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2012 22:04 schreef 1marcelfilms het volgende:

[..]

:') :{
Bedoel je zwart e bes :7
FAIL
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
pi_120178860
Daarom snap ik "witte blackberries" ook niet, maar dat zal wel aan mij liggen
  dinsdag 11 december 2012 @ 06:49:32 #205
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_120178916
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2012 22:04 schreef 1marcelfilms het volgende:

[..]

:') :{
Bedoel je zwart e bes :7
:').
Nee, ik bedoel braam.
http://translate.google.nl/#en/nl/blackberry voor degenen zonder 1337 g00gl3sk1llz.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_120184739
Dat de staat waar amerika haar ruimte vaartuigen de lucht in stuurt 321 als kengetal heeft :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 11 december 2012 @ 22:35:36 #207
6067 Turbomuis
Kruimeltjes zijn ook cake
pi_120210632
Daarstraks reden we (ik en mijn dochter) langs een Albert Heijn. Al wachtend bij een stoplicht bekeek ze het albert heijn-logo. Waarop ze opeens uitroept: "Oow! Dat logo, daar staat een A en een H! Ik dacht altijd dat het een handtekening was!"
I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
pi_120237085
Dat er een reden is dat achteruitrijlichten wit (of geel) zijn :')
The biggest argument against democracy is a five minute discussion with the average voter.
pi_120237127
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 22:35 schreef Turbomuis het volgende:
Daarstraks reden we (ik en mijn dochter) langs een Albert Heijn. Al wachtend bij een stoplicht bekeek ze het albert heijn-logo. Waarop ze opeens uitroept: "Oow! Dat logo, daar staat een A en een H! Ik dacht altijd dat het een handtekening was!"
:')
Wie dit leest is hek.
pi_120241814
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 22:35 schreef Turbomuis het volgende:
Daarstraks reden we (ik en mijn dochter) langs een Albert Heijn. Al wachtend bij een stoplicht bekeek ze het albert heijn-logo. Waarop ze opeens uitroept: "Oow! Dat logo, daar staat een A en een H! Ik dacht altijd dat het een handtekening was!"
Stiekem was je het zelf?
geregistreerd op: vrijdag 21 mei 2004 @ 19:08
  woensdag 12 december 2012 @ 20:16:04 #211
6067 Turbomuis
Kruimeltjes zijn ook cake
pi_120241904
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 20:14 schreef exile79 het volgende:

[..]

Stiekem was je het zelf?
Nee, dan had ik dat wel gezegd... :)
Omdat ik het zo vanzelfsprekend vind dat daar 'ah' staat, heb ik er nooit bij stilgestaan om dat haar uit te leggen...
I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
pi_120242093
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 20:16 schreef Turbomuis het volgende:

[..]

Nee, dan had ik dat wel gezegd... :)
Omdat ik het zo vanzelfsprekend vind dat daar 'ah' staat, heb ik er nooit bij stilgestaan om dat haar uit te leggen...
ah so
geregistreerd op: vrijdag 21 mei 2004 @ 19:08
  woensdag 12 december 2012 @ 20:37:49 #213
389307 1marcelfilms
(permanent verbannen)
pi_120243034
Dat het niet douch egel is maar douche gel
:%
vroeger was alles beter
ìk_vôél_më_èëñzâám_ën_ållêén_v­ándàâg_wïl_ìemånd_mêt_mê_präté­ñ
  woensdag 12 december 2012 @ 20:44:54 #214
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_120243424
quote:
99s.gif Op woensdag 12 december 2012 20:37 schreef 1marcelfilms het volgende:
Dat het niet douch egel is maar douche gel
:%
Douch egel O+
  woensdag 12 december 2012 @ 20:46:57 #215
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_120243499
quote:
99s.gif Op woensdag 12 december 2012 20:37 schreef 1marcelfilms het volgende:
Dat het niet douch egel is maar douche gel
:%
:o :@
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  woensdag 12 december 2012 @ 20:56:04 #216
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_120243998
Brace yourself.
Talloze kansloze wannabe-idioten die douch egel wel grappig vinden en dat dus zagen....nog 4 dagen, dan is de hype weer voorbij....
  woensdag 12 december 2012 @ 21:07:52 #217
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_120244599
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 20:56 schreef Beavis het volgende:
Brace yourself.
Talloze kansloze wannabe-idioten die douch egel wel grappig vinden en dat dus zagen....nog 4 dagen, dan is de hype weer voorbij....
Totaal misplaatste reactie.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  woensdag 12 december 2012 @ 22:29:45 #218
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_120249368
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 20:56 schreef Beavis het volgende:
Brace yourself.
Talloze kansloze wannabe-idioten die douch egel wel grappig vinden en dat dus zagen....nog 4 dagen, dan is de hype weer voorbij....
Egels zijn altijd leuk.
pi_120257761
quote:
99s.gif Op woensdag 12 december 2012 22:29 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Egels zijn altijd leuk.
meh
Acht van de negen stemmen in mijn hoofd zeggen me dat ik niet gek ben, de negende neuriet de Tetris melodie.
ɹǝıɥ ɥɔız ʇpuıʌǝq n
pi_120258203
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 20:56 schreef Beavis het volgende:
Brace yourself.
Talloze kansloze wannabe-idioten die douch egel wel grappig vinden en dat dus zagen....nog 4 dagen, dan is de hype weer voorbij....
Tevens kutmeme's
Veel erger imo
pi_120259220
De kop van Jut, nooit geweten dat daar een verhaal achter zat over een 19e-eeuwse moordenaar!
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hendrik_Jut
  Redactie Frontpage donderdag 13 december 2012 @ 10:25:20 #222
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_120259669
Kwam er zojuist achter dat Lenin helemaal geen Lenin heette. Het was namelijk een pseudoniem voor Oeljanov, aldus Wikipedia:http://nl.wikipedia.org/wiki/Vladimir_Lenin
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_120260737
quote:
4s.gif Op donderdag 13 december 2012 10:25 schreef Djeez het volgende:
Kwam er zojuist achter dat Lenin helemaal geen Lenin heette. Het was namelijk een pseudoniem voor Oeljanov, aldus Wikipedia:http://nl.wikipedia.org/wiki/Vladimir_Lenin
Hetzelfde geldt voor Trotski en Stalin.
To err is human, to forgive bovine.
  PR en moderator donderdag 13 december 2012 @ 14:12:08 #224
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_120266979
Zo leer je nog eens wat in dit topic, handig als je niet meer op school zit :D
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  donderdag 13 december 2012 @ 21:03:11 #225
389307 1marcelfilms
(permanent verbannen)
pi_120282807
Beat hoofdtelefonen zijn gewoon koptelefonen met een rode sata kabel eraan vast
vroeger was alles beter
ìk_vôél_më_èëñzâám_ën_ållêén_v­ándàâg_wïl_ìemånd_mêt_mê_präté­ñ
  donderdag 13 december 2012 @ 21:08:02 #226
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_120283033
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 11:00 schreef ß het volgende:

[..]

Hetzelfde geldt voor Trotski en Stalin.
En Hitler, hij was Schicklgruber.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_120283438
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 21:08 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

En Hitler, hij was Schicklgruber.
Nee, van de Russen waren het gewoon Pseudoniemen. Schicklgruber is de oorspronkelijke naam van de vader van Adolf Hitler, maar vader liet zijn naam in Hitler wijzigen nog voordat Adolf geboren werd.
To err is human, to forgive bovine.
  donderdag 13 december 2012 @ 21:17:44 #228
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_120283484
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 21:16 schreef ß het volgende:

[..]

Nee, van de Russen waren het gewoon Pseudoniemen. Schicklgruber is de oorspronkelijke naam van de vader van Adolf Hitler, maar vader liet zijn naam in Hitler wijzigen nog voordat Adolf geboren werd.
Neemt niet weg dan dat hij ooit anders bekend stond, evenals bij de Soviets.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_120283562
Volgens mij niet hoor. Heb je daar een bron voor?
To err is human, to forgive bovine.
  donderdag 13 december 2012 @ 21:21:10 #230
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_120283645
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 21:19 schreef ß het volgende:
Volgens mij niet hoor. Heb je daar een bron voor?
Het is vrij algemeen bekend dat de mannen onder een andere naam bekend stonden dan waar ze mee geboren waren, lijkt me.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_120283874
Nee dus. Ik kan op internet nergens vinden dat Adolf Hitler als Adolf Schicklgruber geboren is. Zijn vader, Alois, wel. Hij liet zijn naam echter in 1876 naar Hitler veranderen terwijl Adolf pas in 1889 geboren is.
To err is human, to forgive bovine.
pi_120288145
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 21:25 schreef ß het volgende:
Nee dus. Ik kan op internet nergens vinden dat Adolf Hitler als Adolf Schicklgruber geboren is. Zijn vader, Alois, wel. Hij liet zijn naam echter in 1876 naar Hitler veranderen terwijl Adolf pas in 1889 geboren is.
Schicklgruber was de naam van Alois zijn moeder. Zijn moeder is pas later getrouwd met Johann Georg Hiedler/Hitler, diegene die waarschijnlijk ook zijn natuurlijke vader was (dit is niet zeker). Alois heeft toen de naam Hitler aangenomen. Alois heette dus al bijna 15 jaar Hitler voordat Adolf geboren werd.
  vrijdag 14 december 2012 @ 09:18:45 #233
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_120295081
quote:
6s.gif Op maandag 10 december 2012 15:27 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

:D

Amsterdamsche Football Club Ajax

En dat van jouw username zie ik ook nu pas _O- Zo zijn er vast nog meer usernames die ik nu (nog) niet snap :P
Snap je Sinepedraap wel? :P
All she wants and needs is just a little taste..
pi_120297459
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 09:18 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Snap je Sinepedraap wel? :P
:o
We, the unwilling.. led by the unqualified..
to do the unnecessary.. for the ungrateful..
  vrijdag 14 december 2012 @ 11:30:24 #235
330855 ejiraM
for the greater good
pi_120298157
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 09:18 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Snap je Sinepedraap wel? :P
Vooral met mijn username vind ik het erg dat ik m nu pas doorheb :') Net als msacras :o
Als iedereen aan zichzelf denkt, wordt er aan iedereen gedacht.
pi_120298413
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 09:18 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Snap je Sinepedraap wel? :P
Cuz I'm Mr. Brightside
  vrijdag 14 december 2012 @ 12:41:21 #237
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_120300239
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 09:18 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Snap je Sinepedraap wel? :P
Oh shit :D Dat merk ik ook voor het eerst
pi_120300371
Die had ik snel door. "He, vreemde usernaam, wat zou dat betekenen? maar eens andersom lezen" :')
Neil LOVES Carrots!
pi_120300396
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 10:09 schreef Gwywen het volgende:
De kop van Jut, nooit geweten dat daar een verhaal achter zat over een 19e-eeuwse moordenaar!
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hendrik_Jut
geinig :P
Wie dit leest is hek.
pi_120303092
quote:
99s.gif Op vrijdag 14 december 2012 11:30 schreef ejiraM het volgende:

[..]

Vooral met mijn username vind ik het erg dat ik m nu pas doorheb :') Net als msacras :o
Bij jou zag ik het gelijk maar dat is denk ik omdat je hoofdletter M hebt gebruikt. Als je Ejiram had gedaan had het misschien langer geduurd.
Don't you love her madly?
pi_120307703
Dat uik beter mn best had moeten doen op school :D
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_120326216
Ik kom er net achter dat Allen Carr (van de boekjes om te stoppen met roken) en Alan Carr (comedian) niet dezelfde zijn :')
  Admin donderdag 20 december 2012 @ 14:48:15 #243
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_120552177
Ik ben er eindelijk achter wat 'Deck the Halls' betekendtdtdtdtdtd.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_120552298
Yvonne heeft me zojuist teleurgesteld, maar ook ik weet nu wat 'deck the halls' betekent. *O*
Powered by Janetje®
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 20 december 2012 @ 14:52:39 #245
54593 crew  Olga
Cheese
pi_120552311
quote:
6s.gif Op donderdag 20 december 2012 14:52 schreef Dubbeldrank het volgende:
Yvonne heeft me zojuist teleurgesteld, maar ook ik weet nu wat 'deck the halls' betekent. *O*
Dat dus
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
pi_120552636
quote:
11s.gif Op donderdag 20 december 2012 14:48 schreef yvonne het volgende:
Ik ben er eindelijk achter wat 'Deck the Halls' betekendtdtdtdtdtd.
Een kerstliedje?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_120557043
quote:
11s.gif Op donderdag 20 december 2012 14:48 schreef yvonne het volgende:
Ik ben er eindelijk achter wat 'Deck the Halls' betekendtdtdtdtdtd.
?? Waar komt het überhaupt vandaan dan?
Ik zwaai naar dieren.
  Admin donderdag 20 december 2012 @ 17:59:08 #248
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_120559128
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 17:02 schreef Geerd het volgende:

[..]

?? Waar komt het überhaupt vandaan dan?
Kerstliedje
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_120559405
quote:
En wat betekend het?
Ik zwaai naar dieren.
  donderdag 20 december 2012 @ 18:11:19 #250
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_120559551
Deck the hall with boughs of holly zal zoiets zijn als 'versier de ruimte met kransen van hulst'.
The love you take is equal to the love you make.
pi_120564772
Dat White Christmas niet gezongen wordt door Bill Cosby. ~:)
pi_120565774
Dat Ekans en Arbok van Pokémon vroeger omgedraaid snake en kobra is :)! Verklaart een hoop ..
pi_120566862
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 20:18 schreef Diefke het volgende:
Dat Ekans en Arbok van Pokémon vroeger omgedraaid snake en kobra is :)! Verklaart een hoop ..
pi_120567560
Nintendo DS = Dubble Screen.
pi_120567786
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 20:35 schreef t1m0k het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
:')
pi_120642453
Dat "If U Seek Amy" gewoon "F.U.C.K me" spelt
  zaterdag 22 december 2012 @ 19:43:20 #258
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_120642789
quote:
Kende ze op 1 na allemaal al, maar wel leuke filmpjes. Zouden inderdaad niet misstaan in de OP
Ok stelletje hokboeren
  zaterdag 22 december 2012 @ 19:47:51 #259
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_120642940
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 19:32 schreef Keessultan het volgende:
Dat "If U Seek Amy" gewoon "F.U.C.K me" spelt
Net als "If you see Kay" van The Script... ;)
heitieh
pi_120643029
quote:
99s.gif Op zaterdag 22 december 2012 19:47 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]

Net als "If you see Kay" van The Script... ;)
ehm deze ontdek ik nu pas (._. ) je zou denken dat ik scherper zou zijn na If You Seek Amy. (Of was If you see Kay eerder? Herinner het me niet)
  zaterdag 22 december 2012 @ 19:51:21 #261
330855 ejiraM
for the greater good
pi_120643114
quote:
99s.gif Op zaterdag 22 december 2012 19:47 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]

Net als "If you see Kay" van The Script... ;)
Of if U C kate van McFly.. Het originele is er wel een beetje vanaf :+
Als iedereen aan zichzelf denkt, wordt er aan iedereen gedacht.
pi_120643367
Oja, en dat Michael Jackson's neus nooit eraf is gevallen
  Moderator zondag 23 december 2012 @ 09:12:41 #263
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_120662450
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 19:32 schreef Keessultan het volgende:
Dat "If U Seek Amy" gewoon "F.U.C.K me" spelt
Deze snap ik niet? :?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  zondag 23 december 2012 @ 09:22:57 #264
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_120662515
quote:
1s.gif Op zondag 23 december 2012 09:12 schreef MaJo het volgende:

[..]

Deze snap ik niet? :?
Zeg het eens hardop.
Ok stelletje hokboeren
pi_120662522
quote:
1s.gif Op zondag 23 december 2012 09:12 schreef MaJo het volgende:

[..]

Deze snap ik niet? :?
If = F
You = U
Seek A = C K
my = me
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  zondag 23 december 2012 @ 09:32:29 #266
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_120662595
Beetje vergezocht.
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator zondag 23 december 2012 @ 09:35:38 #267
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_120662633
quote:
1s.gif Op zondag 23 december 2012 09:23 schreef Tim86 het volgende:

[..]

If = F
You = U
Seek A = C K
my = me
Hmnm vind het een beetje erbij gezocht, net als het lsd van Lucy in The sky with diamonds. Dat heeft ook niets met lsd te maken (tenminste zo was het nooit bedoelt :P)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 23 december 2012 @ 09:37:38 #268
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_120662654
Dat oriënteren van Oriënt komt :o
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 23 december 2012 @ 09:39:01 #269
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_120662668
quote:
1s.gif Op zondag 23 december 2012 09:35 schreef MaJo het volgende:

[..]

Hmnm vind het een beetje erbij gezocht, net als het lsd van Lucy in The sky with diamonds. Dat heeft ook niets met lsd te maken (tenminste zo was het nooit bedoelt :P)
en toch is die grappiger dan die amy van hier boven.
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
  zondag 23 december 2012 @ 09:39:16 #270
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_120662670
quote:
1s.gif Op zondag 23 december 2012 09:35 schreef MaJo het volgende:

[..]

Hmnm vind het een beetje erbij gezocht, net als het lsd van Lucy in The sky with diamonds. Dat heeft ook niets met lsd te maken (tenminste zo was het nooit bedoelt :P)
Niet mee eens, dat is een verzonnen afkorting, terwijl het andere fonetisch voor 95% hetzelfde is.

quote:
1s.gif Op zondag 23 december 2012 09:39 schreef Toekito het volgende:

[..]

en toch is die grappiger dan die amy van hier boven.
En dit :)

[ Bericht 13% gewijzigd door padlarf op 23-12-2012 09:46:17 ]
Ok stelletje hokboeren
pi_120662748
quote:
1s.gif Op zondag 23 december 2012 09:35 schreef MaJo het volgende:

[..]

Hmnm vind het een beetje erbij gezocht, net als het lsd van Lucy in The sky with diamonds. Dat heeft ook niets met lsd te maken (tenminste zo was het nooit bedoelt :P)
Erbij gezocht? Dat is juist de hele grap van het liedje. All of the boys and all of the girls are begging to if you seek Amy...dat is toch geen fatsoenlijk Engels?

All of the boys and all of the girls are begging to F.U.C.K me wel.
  zondag 23 december 2012 @ 10:18:35 #272
163216 bioloogje
Meneer Bioloogje voor jou!
pi_120663028
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 09:49 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:

[..]

Erbij gezocht? Dat is juist de hele grap van het liedje. All of the boys and all of the girls are begging to if you seek Amy...dat is toch geen fatsoenlijk Engels?

All of the boys and all of the girls are begging to F.U.C.K me wel.
Is het niet ook nog een manier om de censuur in bijv. Amerika en Engeland te ontlopen? Dat ze de tekst niet meer hoeven aan te passen, of te bliepen omdat ze fuck zingen?
  zondag 23 december 2012 @ 12:36:00 #273
389307 1marcelfilms
(permanent verbannen)
pi_120665626
quote:
2s.gif Op zondag 23 december 2012 10:18 schreef bioloogje het volgende:

[..]

Is het niet ook nog een manier om de censuur in bijv. Amerika en Engeland te ontlopen? Dat ze de tekst niet meer hoeven aan te passen, of te bliepen omdat ze fuck zingen?
If You Seek Me
Betekend gewoon fuck me
:D
vroeger was alles beter
ìk_vôél_më_èëñzâám_ën_ållêén_v­ándàâg_wïl_ìemånd_mêt_mê_präté­ñ
  Moderator zondag 23 december 2012 @ 15:03:09 #274
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_120671003
Ik blijf het vergezocht vinden :D
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_120671157
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  zondag 23 december 2012 @ 15:21:14 #276
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_120671640
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 15:03 schreef MaJo het volgende:
Ik blijf het vergezocht vinden :D
Ook nadat de zin met 'If you seek Amy' grammaticaal niet klopt?
When all else fails, you always have delusion.
pi_120671704
The Truth Behind "LSD"

Fast forward to this month's Uncut interview with Paul McCartney, who explains that "A song like 'Got to Get You Into My Life,' that's directly about pot, although everyone missed it at the time." "Day Tripper," he says, "that's one about acid. 'Lucy in the Sky,' that's pretty obvious. There's others that make subtle hints about drugs, but, you know, it's easy to overestimate the influence of drugs on the Beatles' music."

:s)
జ్ఞ‌ా
pi_120676954
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 09:37 schreef Rewimo het volgende:
Dat oriënteren van Oriënt komt :o
Ja, te vergelijken met poolshoogte nemen (wat dus niets met je pols te maken heeft).
  zondag 23 december 2012 @ 17:37:50 #279
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_120677778
quote:
14s.gif Op zondag 23 december 2012 15:23 schreef µ het volgende:
The Truth Behind "LSD"

Fast forward to this month's Uncut interview with Paul McCartney, who explains that "A song like 'Got to Get You Into My Life,' that's directly about pot, although everyone missed it at the time." "Day Tripper," he says, "that's one about acid. 'Lucy in the Sky,' that's pretty obvious. There's others that make subtle hints about drugs, but, you know, it's easy to overestimate the influence of drugs on the Beatles' music."

:s)
Er zijn ongetwijfeld tig andere bronnen te vinden waarin weer iets anders wordt beweerd.
The love you take is equal to the love you make.
pi_120678093
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
  zondag 23 december 2012 @ 17:52:39 #281
330855 ejiraM
for the greater good
pi_120678408
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 17:45 schreef Samson het volgende:

[..]

Leuk, sommige wist ik echt niet!
Ik vind die spinnen echt zo vreselijk naar _O- Ga vanavond maar met tape voor mijn mond slapen :+
Als iedereen aan zichzelf denkt, wordt er aan iedereen gedacht.
pi_120679016
quote:
99s.gif Op zondag 23 december 2012 17:52 schreef ejiraM het volgende:

[..]

Ik vind die spinnen echt zo vreselijk naar _O- Ga vanavond maar met tape voor mijn mond slapen :+
Tja, bij die wordt nu juist niet duidelijk of het waar is of niet ;)
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
pi_120681366
Wut!! Hij maakt een grapje over die spinnen toch :o
pi_120681868
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 18:59 schreef heaven7 het volgende:
Wut!! Hij maakt een grapje over die spinnen toch :o
Ik hoop het :)
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
pi_120686884
Een gat van 37 graden waar lucht in en uitkomt, geweldige schuilplaats hoor :')
"De wetende is karig met zijn woorden; de woordenrijke is onwetend."
Lao-Tse
PSN(ps3): Appelknaller
pi_120689941
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 19:09 schreef Samson het volgende:

[..]

Ik hoop het :)
Hij zegt, dat als het waar is dat spinnen op je mond afkomen, er wel veel meer in je openhangende mond moeten komen >:)
Iedereen weet, dat er geen school spinnen 's nachts bij je langs komt. Het antwoord is dus: NEE.
  zondag 23 december 2012 @ 22:33:32 #287
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_120693931
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 18:59 schreef heaven7 het volgende:
Wut!! Hij maakt een grapje over die spinnen toch :o
Ja.
Ok stelletje hokboeren
  zondag 23 december 2012 @ 22:42:00 #288
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_120694559
Fabeltje idd.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_120694893
Gelukkig maar *O*
pi_120695514
Ik kwam er pas met een jaar of 10 achter dat Will Smith niet echt 'heel goed' duits kon, maar gewoon nagesynchroniseerd was in The Fresh Prince of Bel-Air.
There's no money in poetry, but then there's no poetry in money, either.
Actief in Sport, Travel, Theater, Taal en Kunst.
Leest momenteel: Mike's election guide.
pi_120695680
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 22:46 schreef heaven7 het volgende:
Gelukkig maar *O*
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
  zondag 23 december 2012 @ 23:50:55 #292
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_120698909
Dat van die spinnen is toch niet nieuw.
Dat wordt altijd al gezegd en ik geloof best dat dat waar is.
All she wants and needs is just a little taste..
  zondag 23 december 2012 @ 23:56:13 #293
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_120699186
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 23:50 schreef Luxuria het volgende:
Dat van die spinnen is toch niet nieuw.
Dat wordt altijd al gezegd en ik geloof best dat dat waar is.
Ik geloof dat het ook best zo'n Diederik Stapel onderzoek geweest kan zijn. Uit de duim gezogen dus.

Ik vind het als een broodje aap verhaal klinken in ieder geval.
pi_120699693
Bij Worms 2 kon je touwtje springen om een beurt over te slaan. Onder het springtouw stond 'skip go'. Ik heb jaren gedacht dat een springtouw in het Engels een skip go was :')
  maandag 24 december 2012 @ 09:07:37 #295
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_120707840
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 00:06 schreef Sowieso. het volgende:
Bij Worms 2 kon je touwtje springen om een beurt over te slaan. Onder het springtouw stond 'skip go'. Ik heb jaren gedacht dat een springtouw in het Engels een skip go was :')
Toch niet helemaal fout. en.wikipedia.org/wiki/Skipping_rope
Whether or not you can become great at something, you can always become better.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
  maandag 24 december 2012 @ 09:17:33 #296
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_120708007
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 00:06 schreef Sowieso. het volgende:
Bij Worms 2 kon je touwtje springen om een beurt over te slaan. Onder het springtouw stond 'skip go'. Ik heb jaren gedacht dat een springtouw in het Engels een skip go was :')
Dat heb ik met een heleboel engelse termen uit games gehad toen ik jong was :P
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_120718370
Ja en dat je tekeningen tussentijds moet zeven.
pi_120726074
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 14:52 schreef Teslynd het volgende:
Ja en dat je tekeningen tussentijds moet zeven.
:@ Duurde even voor ik 'm door had.

trouwens, dit weet bijna niemand:
  maandag 24 december 2012 @ 17:48:46 #299
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_120726268
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 17:45 schreef Gwywen het volgende:

[..]

:@ Duurde even voor ik 'm door had.

trouwens, dit weet bijna niemand:
[ afbeelding ]
Mercator projectie, telt niet ;)
Ok stelletje hokboeren
pi_120729667
Tijdje geleden vertelde een kerel op tv dat spinnen het überhaupt erg onprettig vinden om op een mensenlichaam te lopen. Wij zijn te warm waardoor het voor een spin aanvoelt alsof ie op een gloeiende plaat loopt. Hij ontkrachtte daarmee dus meteen bovenstaand fabeltje. :)
pi_120729862
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 20:47 schreef CornflakesXL het volgende:
Nintendo DS = Dubble Screen.
wejo...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')