abonnement Unibet Coolblue
  maandag 19 november 2012 @ 23:35:23 #26
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_119411497
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 23:25 schreef probeer het volgende:

[..]

Niet vaak heb ik zo iets herkenbaars gelezen.

Gelukkig is er altijd nog wel ruimte om zélf op zoek te gaan naar die verdieping en eigen visies. Maar inderdaad, velen worden aan het handje genomen.
Die ruimte is er en moet ook benut worden, dat kan ik niet vaak genoeg benadrukken. Maar studenten krijgen genoeg aangeboden om de punten te behandelen, voor een 8 of een 9 moeten ze zelf literatuur zoeken maar ze krijgen voor een 6 of 7 genoeg aangeboden. Jij weet hoe studenten zijn, een enkele uitgezonderd gaat niet verder op zoek naar aanvullende literatuur. Zodoende zijn veel studenten aan het einde van de bachelor onvoldoende in staat om zelf al aardig onderzoek te doen, bachelorthesis is tegenwoordig ook zo betuttelend als wat. Ik vind dat echt een zeer slechte ontwikkeling en ik ga zelfs zo ver dat je je tegenwoordig kan afvragen of een universiteit nog wel academisch is. Er zal geen student meer in een paper of essay zetten dat de visie van een professor in een hoorcollege niet klopt in hun ogen want......
Sergeant Frank Drebin, Detective Lieutenant Police Squad
  maandag 19 november 2012 @ 23:37:39 #27
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_119411598
.....het gaat uiteindelijk allemaal om de grote rode krul op het papiertje!
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_119411636
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 23:21 schreef Frank_Drebin het volgende:
Het valt mij recent wel op dat men in het wo meer naar de hbo kant toe aan het gaan is. Het wordt minder academisch meer schoolser. Tegenwoordig heb je verplichte werkgroepen waar je als docent een presentielijst bij moet houden wie er komt opdagen en wie niet en bij een x-aantal keer afwezig wordt de desbetreffende student uitgesloten.
De literatuur wordt hapklaar aangeboden waar de studenten vervolgens vragen over moeten beantwoorden - soms hoeven ze niet eens voetnoten te plaatsen. Die stof wordt dan ook nog eens op een hoorcollege uitgekauwd waarop een professor het wel even uiteenzet en de studenten weinig aangemoedigd worden om zelf naar theorieën op zoek te gaan en zelfs een visie te vormen want de visie van een professor - en dat zal iedere academicus met mij eens zijn - is niet perse de waarheid. Erg jammer deze ontwikkeling.
Welke studie is dat dan :D Je doet alsof het voor elke opleiding zo is
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  maandag 19 november 2012 @ 23:41:36 #29
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_119411795
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 23:25 schreef probeer het volgende:

[..]

Niet vaak heb ik zo iets herkenbaars gelezen.

Gelukkig is er altijd nog wel ruimte om zélf op zoek te gaan naar die verdieping en eigen visies. Maar inderdaad, velen worden aan het handje genomen.
Dit bedoelde ik ook te zeggen. Het kán wel maar is vaak geen onderdeel waarop je hard afgerekend zal worden als je het niet doet. Maargoed, zolang de nadruk op kwantiteit en niet kwaliteit ligt blijven we deze trend doorzetten.

Momenteel zijn ze hier bezig (RU) om het aantal contacturen te verhogen. Nu ben ik hier niet per definitie op tegen, maar dat is net zo'n symptoombestrijding als de urennorm voor het middelbaar onderwijs. En verplichte aanwezigheid hoort sowieso niet thuis op een wo-instelling.
The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
  maandag 19 november 2012 @ 23:44:09 #30
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_119411893
quote:
2s.gif Op maandag 19 november 2012 23:38 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Welke studie is dat dan :D Je doet alsof het voor elke opleiding zo is
Ik begeef me in de faculteit der letteren en om specifieker te zijn geschiedenis. En ik kan mij er kapot aan ergeren, als een historicus iets moet kunnen is het zelf in staat zijn om teksten te vinden, te analyseren en door middel van meta-analyse zelf tot conclusies te komen. Maar studenten krijgen alles aangeboden, in de hoorcolleges worden de meningen van professoren als waar aangenomen en in de werkgroepen wordt nog eens even het handje vastgehouden en gecontroleerd of iedereen wel zijn teksten heeft gelezen. Wat een verschrikking. Dat is niveau kleuterklas en heeft niets met het principe van academisch onderwijs te maken.
Sergeant Frank Drebin, Detective Lieutenant Police Squad
pi_119411948
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 23:44 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Ik begeef me in de faculteit der letteren en om specifieker te zijn geschiedenis. En ik kan mij er kapot aan ergeren, als een historicus iets moet kunnen is het zelf in staat zijn om teksten te vinden, te analyseren en door middel van meta-analyse zelf tot conclusies te komen. Maar studenten krijgen alles aangeboden, in de hoorcolleges worden de meningen van professoren als waar aangenomen en in de werkgroepen wordt nog eens even het handje vastgehouden en gecontroleerd of iedereen wel zijn teksten heeft gelezen. Wat een verschrikking. Dat is niveau kleuterklas en heeft niets met het principe van academisch onderwijs te maken.
Hm op mijn opleiding is dat gelukkig niet zo. Je moet zelf weten of je naar de hoorcollege's/werkcollege's gaat, en de powerpointsheets zijn erg minimaal. Staan wat begrippen onder elkaar, maar wat ze inhouden moet je zelf maar uitvogelen. Ik ben redelijk tevreden over het niveau van mijn opleiding :)
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_119411963
verschillen zijn enorm. sommige studies gaan nergens over terwijl andere 'lagere' studies veel meer vragen vd student.
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  maandag 19 november 2012 @ 23:48:38 #33
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_119412088
quote:
2s.gif Op maandag 19 november 2012 23:45 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Hm op mijn opleiding is dat gelukkig niet zo. Je moet zelf weten of je naar de hoorcollege's/werkcollege's gaat, en de powerpointsheets zijn erg minimaal. Staan wat begrippen onder elkaar, maar wat ze inhouden moet je zelf maar uitvogelen. Ik ben redelijk tevreden over het niveau van mijn opleiding :)
Precies, dat zelf uitvogelen en ook zelf kijken achter welke visie je schaart, dat is academisch. Er is op bepaalde vraagstukken geen antwoord dat juist is, zolang jij een visie maar prima kan onderbouwen met feitelijke kennis.
Het verschilt ongetwijfeld per universiteit maar ik merk dat op steeds meer universiteiten met met een aanwezigheidsplicht en dergelijke gaat werken. Om maar krampachtig te zorgen dat studenten niet te veel afhaken. Tja, zo wordt nooit het kaf van de koren gescheiden natuurlijk.
Sergeant Frank Drebin, Detective Lieutenant Police Squad
pi_119412416
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 23:48 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Precies, dat zelf uitvogelen en ook zelf kijken achter welke visie je schaart, dat is academisch. Er is op bepaalde vraagstukken geen antwoord dat juist is, zolang jij een visie maar prima kan onderbouwen met feitelijke kennis.
Het verschilt ongetwijfeld per universiteit maar ik merk dat op steeds meer universiteiten met met een aanwezigheidsplicht en dergelijke gaat werken. Om maar krampachtig te zorgen dat studenten niet te veel afhaken. Tja, zo wordt nooit het kaf van de koren gescheiden natuurlijk.
Mijn docenten zijn van een dermate hoog niveau dat ik niets anders had verwacht. Ze komen allemaal uit de praktijk :) Ook altijd mooi om verhalen te horen van die mensen over hoe slecht ze wel niet studeerden vroeger :D
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_119412437
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 23:48 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Precies, dat zelf uitvogelen en ook zelf kijken achter welke visie je schaart, dat is academisch. Er is op bepaalde vraagstukken geen antwoord dat juist is, zolang jij een visie maar prima kan onderbouwen met feitelijke kennis.
Het verschilt ongetwijfeld per universiteit maar ik merk dat op steeds meer universiteiten met met een aanwezigheidsplicht en dergelijke gaat werken. Om maar krampachtig te zorgen dat studenten niet te veel afhaken. Tja, zo wordt nooit het kaf van de koren gescheiden natuurlijk.
Ligt imo ook enorm aan de docenten. Ik heb vakken gehad waarbij de primaire literatuur bestond uit het werk van de docent. Probeer tijdens het schriftelijk tentamen dan maar eens met een andere visie op de proppen te komen. Maar ook vakken (en docenten) waarbij zelf een literatuuronderzoek, analyses en een eigen insteek in de afrondende schriftelijke opdrachten de standaard is.

Frank, geef je zelf ook colleges? Ik heb nog een paar EC in mn minor ruimte nodig ..

[ Bericht 1% gewijzigd door probeer op 20-11-2012 00:04:57 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_119412842
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 23:48 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Precies, dat zelf uitvogelen en ook zelf kijken achter welke visie je schaart, dat is academisch. Er is op bepaalde vraagstukken geen antwoord dat juist is, zolang jij een visie maar prima kan onderbouwen met feitelijke kennis.
Het verschilt ongetwijfeld per universiteit maar ik merk dat op steeds meer universiteiten met met een aanwezigheidsplicht en dergelijke gaat werken. Om maar krampachtig te zorgen dat studenten niet te veel afhaken. Tja, zo wordt nooit het kaf van de koren gescheiden natuurlijk.
Kansloos ja, dat gebeurt op het hbo dus ook vaak. Vandaag gelukkig nog een docent die als antwoord op een studentje haar vraag "is deze les verplicht?" antwoordde dat het hem echt helemaal niks boeide, eigen verantwoordelijkheid, je moet het helemaal zelf weten, mij boeit het niets. Doorgaans halen zulke types die dan niet komen, geen voldoende. Sukkels.

quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 23:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat zou een terechte opmerking zijn als ik niet tal van mensen zou kennen die de overstap hebben gemaakt naar exact dezelfde HBO-opleiding. Al die mensen zeggen dat het veel gemakkelijker is en ze halen zeer hoge cijfers. Ik heb trouwens ook de boeken ingezien.
Ik weet niet hoe het bij jouw opleiding was maar bij de opleiding die ik volg begint het vanaf jaar 1 serieus en is het eerste jaar niet een opwarmertje.

Mocht het niet duidelijk zijn, ik gebruik niet dat verkleinwoord met een denigrerende connotatie maar omdat schakelprogramma's in Nederland belachelijk kort zijn (30 EC's in het algemeen als het enigszins aansluit en zelfs dat vaak niet eens).
Bij mijn opleiding worden genoeg boeken gebruikt die ook op het wo gebruikt worden, zal ongetwijfeld een verschil zitten in de tentamens, mja, als jij het boek uit je hoofd kent en de theorie kan toepassen, kan je mavo, havo, hbo of wo doen, je beschikt feitelijk over dezelfde kwaliteiten. Dat ligt dan ook maar net aan wat je volgt natuurlijk.
pi_119413315
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 23:48 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Precies, dat zelf uitvogelen en ook zelf kijken achter welke visie je schaart, dat is academisch. Er is op bepaalde vraagstukken geen antwoord dat juist is, zolang jij een visie maar prima kan onderbouwen met feitelijke kennis.
Het verschilt ongetwijfeld per universiteit maar ik merk dat op steeds meer universiteiten met met een aanwezigheidsplicht en dergelijke gaat werken. Om maar krampachtig te zorgen dat studenten niet te veel afhaken. Tja, zo wordt nooit het kaf van de koren gescheiden natuurlijk.
Ik kan bevestigen dat ook aan mijn universiteit meer aanwezigheidsplicht is ingevoerd, ook wordt er steeds meer gewerkt met deeltoetsen en verplicht inleveren van huiswerk (elke 4 weken, uiteraard met de nodige fraude) voor een deel van het eindcijfer. Het is niet fraai. Ik vermoed dat de oorzaak hiervan het financieringsstelsel is, de universiteiten worden immers beloond wanneer ze veel studenten aantrekken, behouden en doen slagen en ze worden gestraft in het geval van het tegenovergestelde. Tja, zo stimuleer je enkel kwantiteit, geen kwaliteit. Ironisch genoeg hebben steeds meer studenten dit in de gaten terwijl ze in Den Haag nog steeds liggen te slapen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_119413498
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 00:08 schreef .FuckFace. het volgende:
Kansloos ja, dat gebeurt op het hbo dus ook vaak. Vandaag gelukkig nog een docent die als antwoord op een studentje haar vraag "is deze les verplicht?" antwoordde dat het hem echt helemaal niks boeide, eigen verantwoordelijkheid, je moet het helemaal zelf weten, mij boeit het niets. Doorgaans halen zulke types die dan niet komen, geen voldoende. Sukkels.
Het moet natuurlijk nooit je mentaliteit zijn om niet te komen omdat je geen zin hebt. Dat wil niet zeggen dat de docent er niet voor moet zorgen dat je ook kan slagen zonder er altijd te zijn. In de eerste plaats omdat niet iedereen altijd kan komen (daar zijn zeer legitieme redenen voor mogelijk), in de tweede plaats omdat sommige studenten nu eenmaal beter zelfstandig werken (niet zo'n issue als je gemiddeld 3-4 contacturen per dag hebt, wel als je vaak 8 contacturen per dag hebt) en omdat lang niet alle docenten hun vak goed beheersen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 20 november 2012 @ 00:36:06 #39
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_119413641
Het is trouwens enorm triest dat er bij ons bij de afdeling bedrijfscommunicatie (een degelijke ' :') ' is op zijn plaats hier) voor sommige vakken dezelfde boeken als op het hbo gebruikt worden. En dat wordt door de studentes (want het zijn alleen meiden en metro-/homoseksuelen) nog als moeilijk vak ervaren.
The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
  dinsdag 20 november 2012 @ 00:49:26 #40
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_119413892
quote:
13s.gif Op dinsdag 20 november 2012 00:36 schreef finsdefis het volgende:
Het is trouwens enorm triest dat er bij ons bij de afdeling bedrijfscommunicatie (een degelijke ' :') ' is op zijn plaats hier) voor sommige vakken dezelfde boeken als op het hbo gebruikt worden. En dat wordt door de studentes (want het zijn alleen meiden en metro-/homoseksuelen) nog als moeilijk vak ervaren.
Om welke universiteit en studie gaat het? (Het is mij even niet duidelijk of bedrijfscommunicatie de studie of afstudeerrichting is).
Krekker is de bom!
  dinsdag 20 november 2012 @ 07:23:43 #41
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_119415586
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 23:56 schreef probeer het volgende:

[..]

Ligt imo ook enorm aan de docenten. Ik heb vakken gehad waarbij de primaire literatuur bestond uit het werk van de docent. Probeer tijdens het schriftelijk tentamen dan maar eens met een andere visie op de proppen te komen. Maar ook vakken (en docenten) waarbij zelf een literatuuronderzoek, analyses en een eigen insteek in de afrondende schriftelijke opdrachten de standaard is.

Frank, geef je zelf ook colleges? Ik heb nog een paar EC in mn minor ruimte nodig ..
Zes uur in de week en enkel werkgroepen. Overigens - gezien mijn afgeven op werkgroepen in mijn vorige posts - houd ik geen absentielijsten bij en ga ik ook echt niet tot in den treuren de opgegeven literatuur behandelen. Als studenten met een bepaalde tekst niet uit de voeten kunnen leg ik het uit maar beperkt, dan zoeken ze maar andere teksten waarmee ze wellicht wel kunnen werken. Ik probeer juist die werkgroepen te benutten om ze eens met andere visies kennis te laten maken dan die van de professor. Extra verdieping.

Wat jij in je minor gaat doen kan ik natuurlijk geen antwoord op geven, dat ligt geheel aan jouw studie (lijkt me dat je wel iets relevants wil) en waar jouw interesses liggen.
Sergeant Frank Drebin, Detective Lieutenant Police Squad
pi_119415604
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 22:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Vervolg op KLB / Universiteit makkelijker dan hbo...

[..]

Theoretischer is moeilijker, net zoals de hoofdklasse amateurs moeilijker is qua voetbal dan de vierde klasse.
Verschilt volledig per persoon.

Je voetbalvergelijking slaat nergens op.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_119415805
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 23:21 schreef Frank_Drebin het volgende:
Het valt mij recent wel op dat men in het wo meer naar de hbo kant toe aan het gaan is. Het wordt minder academisch meer schoolser. Tegenwoordig heb je verplichte werkgroepen waar je als docent een presentielijst bij moet houden wie er komt opdagen en wie niet en bij een x-aantal keer afwezig wordt de desbetreffende student uitgesloten.
De literatuur wordt hapklaar aangeboden waar de studenten vervolgens vragen over moeten beantwoorden - soms hoeven ze niet eens voetnoten te plaatsen. Die stof wordt dan ook nog eens op een hoorcollege uitgekauwd waarop een professor het wel even uiteenzet en de studenten weinig aangemoedigd worden om zelf naar theorieën op zoek te gaan en zelfs een visie te vormen want de visie van een professor - en dat zal iedere academicus met mij eens zijn - is niet perse de waarheid. Erg jammer deze ontwikkeling.
complete onzin, dat is hier echt niet zo. (TU/e)
Maar goed dat kan anders liggen bij Nederlands en dat soort studies :')
  dinsdag 20 november 2012 @ 07:50:18 #44
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_119415810
Het is allebei school who gives a fuck
Mijn nieuwe ondertitel
  dinsdag 20 november 2012 @ 12:52:45 #45
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_119422153
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 07:50 schreef sinepedraap het volgende:
Het is allebei school who gives a fuck
De verschillende niveau's zouden volgens jou eigenlijk van gelijk niveau moeten zijn? :?
Krekker is de bom!
pi_119435734
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2012 07:27 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Verschilt volledig per persoon.

Je voetbalvergelijking slaat nergens op.
Het is niet omdat jij die niet begrijpt dat het nergens op slaat. :)
Net als dat je in het voetbal wordt je ingedeeld op basis van je niveau (speler-ploeg en ploeg-competitie) en eventueel op basis van zelfselectie (sommigen voetballen op een gegeven moment bewust op een lager niveau dan wat ze aankunnen) zo wordt je ook in het onderwijs ingedeeld op basis van je niveau en eventueel op basis van zelfselectie. De hiërararchie binnen het middelbare onderwijs is VWO > HAVO > VMBO, die hiërarchie wordt in het tertiaire onderwijs voortgezet. Niet voor niets mag je niet direct vanuit het HAVO naar het WO en vanuit het VMBO naar het HBO (ik stel overigens niet dat dat nooit mogelijk is!).
WO-werktuigkunde is moeilijker dan HBO-werktuigkunde, WO-economie is moeilijker dan HBO-economie, WO-wiskunde is moeilijker dan HBO-wiskunde, ...
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_119435776
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 07:49 schreef dramatic het volgende:

[..]

complete onzin, dat is hier echt niet zo. (TU/e)
Ik ben dan toch benieuwd welke opleiding jij daar volgt want mijn ervaring is juist wel dat het daar schoolser is geworden en dat dat nog erger is geworden met het Bachelorcollege.
Het kan natuurlijk best sterk verschillen tussen faculteiten voor zo ver de faculteiten autonoom kunnen handelen. Een voorbeeld van een centraal opgelegde regel is dat de faculteiten met het Bachelorcollege maar maximaal 15 contacturen per week mogen inroosteren. Ook ik vind dat de programma's overladen waren en zijn (voor de ouderejaarsstudenten) (34 contacturen is niet ongebruikelijk bij sommige faculteiten) maar 15 lijkt mij wel erg laag, ik zou eerder het maximum op 20-25 zetten. Vier contacturen per dag is prima te doen, dan houd je voldoende tijd over om zelfstandig te werken.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_119435837
Ik heb op het moment alleen verplichte aanwezigheid bij practica, dus ik vind het nog wel redelijk meevallen met dat schoolse.
pi_119436075
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:52 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

De verschillende niveau's zouden volgens jou eigenlijk van gelijk niveau moeten zijn? :?
Het is voor sommige mensen een gevoelig onderwerp. Ik begrijp dat niet want er wordt nooit moeilijk gedaan over het immense niveauverschil bij bijvoorbeeld sporten of musiceren, integendeel. Zo gauw het om scholing gaat dan is het een taboe voor sommige mensen. :?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_119439029
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 18:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik ben dan toch benieuwd welke opleiding jij daar volgt want mijn ervaring is juist wel dat het daar schoolser is geworden en dat dat nog erger is geworden met het Bachelorcollege.
Het kan natuurlijk best sterk verschillen tussen faculteiten voor zo ver de faculteiten autonoom kunnen handelen. Een voorbeeld van een centraal opgelegde regel is dat de faculteiten met het Bachelorcollege maar maximaal 15 contacturen per week mogen inroosteren. Ook ik vind dat de programma's overladen waren en zijn (voor de ouderejaarsstudenten) (34 contacturen is niet ongebruikelijk bij sommige faculteiten) maar 15 lijkt mij wel erg laag, ik zou eerder het maximum op 20-25 zetten. Vier contacturen per dag is prima te doen, dan houd je voldoende tijd over om zelfstandig te werken.
Ik volg daar Software Science (1e jaars dus bachelor college). Ik ben tot heden geen presentielijst en verplichte aanwezigheid tegengekomen. Er worden boeken, artikelen en websites genoemd i.p.v. dat alles uitgekauwd wordt. Tijdens de hoorcolleges komt de gemiddelde professor er net aan toe de meeste onderwerpen te laten zien, maar zeker niet om alles zo ver uit te leggen dat er geen studie meer nodig zou zijn. Ofwel, ik ervaar alles precies tegengesteld aan Franks ervaring.
Wat die uren betreft; ik volg nu het keuzevak Computer Graphics, dat tot vorig jaar een 2ejaarsvak was. Nu hebben ze het omgetoverd naar een 1ejaarsvak maar veronderstellen ze eigenlijk lineaire algebra, wat ik dus nog niet gehad heb. Dit zou geen probleem zijn hadden we wat meer uren gehad.. Deze colleges zijn nu echt sneltreinen waarin je vrijwel niks op kán steken, waarna er in de instructie raar opgekeken wordt dat je niets alles zo uit de losse hand opschrijft. Dit is jammer maar maakt de universiteit niet schoolser.
Wat overigens wel een aanklacht is, is het 'huiswerk' dat minimaal 20%? van je cijfer uitmaakt.. Maar dat punt werd in het door mij gequote bericht niet gemaakt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')