Wat voor weg rijd je op? Ben je al een G1 of G3 tegen gekomen? Overigens heb je nog steeds 12 fouten teveel, want iedere fout is er een teveel. Nu is foutloos maken nagenoeg niet mogelijk, dus heb je en marge.quote:Op vrijdag 23 november 2012 11:35 schreef Bankpasje het volgende:
[..]
Gevarenherkenning is 25 vragen, hier had ik 6 fout waar je 12 fout mag hebben.
Bij de overige 40 vragen mag je 5 vragen fout hebben, waarbij ik er 6 fout had.
Vraagje aan jullie: er staat een bord einde maximum snelheid 70. Hoe hard mag je nu rijden?
30, 50, 60, 80, 100, 120 of 130.quote:Op vrijdag 23 november 2012 11:35 schreef Bankpasje het volgende:
[..]
Vraagje aan jullie: er staat een bord einde maximum snelheid 70. Hoe hard mag je nu rijden?
Fixed: 30, 60 en 120 zijn geen standaard snelheden, die moeten middels een bord worden aangegeven. 80 Geldt op alle wegen buiten bebouwde kom, behalve auto(snel)wegen, 50 binnen bebouwde kom, 100 op de autoweg en 130 op de autosnelweg. Alles natuurlijk tenzij anders aangegeven.quote:
Er stond geen G1 of G3 bord, dus dan is het meest waarschijnlijk antwoord 50?quote:Op vrijdag 23 november 2012 11:38 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Wat voor weg rijd je op? Ben je al een G1 of G3 tegen gekomen? Overigens heb je nog steeds 12 fouten teveel, want iedere fout is er een teveel. Nu is foutloos maken nagenoeg niet mogelijk, dus heb je en marge.
Je kwam alleen een A2 tegen? Dan is de vmax 80, tenzij je eerder al een ander bord tegen bent gekomen. Echter, dat is op je theorie niet mogelijk. Hint, kijk naar de weginrichting en de weggebruikers!quote:Op vrijdag 23 november 2012 11:46 schreef Bankpasje het volgende:
[..]
Er stond geen G1 of G3 bord, dus dan is het meest waarschijnlijk antwoord 50?
Inderdaad alleen een A2, ik zelf dacht 80. Maar binnen de bebouwde kom is de maximum snelheid 50, tenzij anders aangegeven is het maximum 70. Waarshijnlijk zit je dus in de bebouwde komquote:Op vrijdag 23 november 2012 11:47 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Je kwam alleen een A2 tegen? Dan is de vmax 80, tenzij je eerder al een ander bord tegen bent gekomen. Echter, dat is op je theorie niet mogelijk. Hint, kijk naar de weginrichting en de weggebruikers!
80, Tenzij je al een G1 of G3 bent tegen gekomen, dan is het resp. 130 danwel 100 of je moet binnen bebouwde kom zitten, dan is het 50.quote:Op vrijdag 23 november 2012 11:53 schreef Bankpasje het volgende:
[..]
Inderdaad alleen een A2, ik zelf dacht 80. Maar binnen de bebouwde kom is de maximum snelheid 50, tenzij anders aangegeven is het maximum 70. Waarshijnlijk zit je dus in de bebouwde kom
Er zit een verschil tussen logica en de wet. Een paard aan de lijn houden is een bestuurder een hond aan de lijn houden is een voetganger. Je moet je aan de wet houden, je hoeft het niet altijd met de wet eens te zijnquote:Op donderdag 22 november 2012 18:00 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik hoef echt niet mijn snelheid aan invoegend verkeer aan te passen. Dat is niet waar. Als ik 120 door wil blijven rijden zoekt die invoeger het maar uit. Even bot gezegd.
bla bla bla. Let op je bloeddrukquote:Op vrijdag 23 november 2012 11:27 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Nee, geen 1 of 2 fout teveel, als je 1 fout hebt heb je er 1 teveel. Je mag er 12 maken (toch?) dus heb je er 13 teveel. Ik kan mij niet voorstellen dat je iedere vraag al tig keer gezien hebt van zo'n CD. En anders ander programma gebruiken.
Uiteraard niet. Maar toevallig ben ik het met deze regeling wel eens en zie ik niet in waarom ik mij in het algemeen moet aanpassen aan invoegers.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:24 schreef xzaz het volgende:
[..]
Er zit een verschil tussen logica en de wet. Een paard aan de lijn houden is een bestuurder een hond aan de lijn houden is een voetganger. Je moet je aan de wet houden, je hoeft het niet altijd met de wet eens te zijn
Rekening houden met... maar dat is al opgenomen in de wet, namelijk het kapstokartikel.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:16 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Uiteraard niet. Maar toevallig ben ik het met deze regeling wel eens en zie ik niet in waarom ik mij in het algemeen moet aanpassen aan invoegers.
Dan nog krijg je dat alleen als jij het de invoeger onmogelijk maakt om in te voegen door er bijvoorbeeld proberen naast te blijven rijden of het gat dicht te rijden. Rijd je gewoon met normale afstand en komt een invoeger, doordat hij/zij zelf niet goed kijkt, naast jou terecht, dan hoef je niet naar links (sterker nog, naar links gaan is onnodig links rijden).quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:52 schreef xzaz het volgende:
[..]
Rekening houden met... maar dat is al opgenomen in de wet, namelijk het kapstokartikel.
Wat ben jij dan een eikel zeg, even van tevoren kijken waar je kunt invoegen is toch geen moeite? Ik kom jullie aso's iedere keer tegen tijdens het rijden.quote:Op donderdag 22 november 2012 13:39 schreef delano.888 het volgende:
[..]
wat ben jij dan een eikel zeg, ff gas bijgeven of loslaten is toch geen moeite? ik hoop dat ik jou een keer tegen kom tijdens het rijden, aso.
Dit dus.quote:Op vrijdag 23 november 2012 17:56 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dan nog krijg je dat alleen als jij het de invoeger onmogelijk maakt om in te voegen door er bijvoorbeeld proberen naast te blijven rijden of het gat dicht te rijden. Rijd je gewoon met normale afstand en komt een invoeger, doordat hij/zij zelf niet goed kijkt, naast jou terecht, dan hoef je niet naar links (sterker nog, naar links gaan is onnodig links rijden).
Onzin, Je kunt al vanaf hier kijken om te zien waar je kunt invoegen. Doe je dat niet, dan creëer je je eigen probleem.quote:Op vrijdag 23 november 2012 18:17 schreef delano.888 het volgende:
Soms zijn er nou eenmaal belachelijk korte invoegstroken (zoals op deze plek, waar ik regelmatig rij):
https://maps.google.nl/ma(...)21,0.008256&t=k&z=18
Daar voeg je in van linksboven naar rechtsonder zegmaar, het verkeerd rijd daar 90, tijdens de spits is het daar BOMVOL. Als mensen daar GEEN plek maken voor je kom je absoluut stil te staan op de invoegstrook. Een vluchtstrook is daar niet. Mijn instructeur vertelde dat dat al vaker gebeurd was daar met de lessen omdat bepaalde eikels gewoon niet ff een klein beetje ruimte geven. Kost het nou echt zo veel moeite om dan ff een klein beetje meer of minder gas te geven?
Ik snap dat je eerder kan kijken, maar als t kop aan staart bomvol zit in de spits dan moet er wel ruimte gemaakt worden, of je staat stil. En schijnbaar gebeurt dat nog wel eens tijdens de les dus zijn er genoeg aso's.quote:Op vrijdag 23 november 2012 18:33 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Onzin, Je kunt al vanaf hier kijken om te zien waar je kunt invoegen. Doe je dat niet, dan creëer je je eigen probleem.
Ik heb nog nooit last gehad met rare invoegstroken. Zelfs niet die ene op de A27.
Goh, iedereen snapt het. Niemand doet het. Maar dat terzijde..quote:Op vrijdag 23 november 2012 18:35 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ik snap dat je eerder kan kijken
En dezelfde snelheid houden kan dan echt niet? Ik kan het me niet voorstellen. Of het rijdt zo dicht op elkaar dat je auto er niet tussen past en dat het een filesituatie betreft. Dan is het ook langzaam rijden en stilstaan op de invoegstrook. Aanpassen enzo. Maar dan heb je te maken met een bijzondere situatie. Gewoon je plekje uitzoeken en invoegen als het kan. Misschien heb je een aso naast je, dan laat je 'm voorbij gaan en probeer je het achter 'm. Misschien wordt het na aso nummer zoveel dan stoppen, maar ook dan is het nog geen paniek.quote:, maar als t kop aan staart bomvol zit in de spits dan moet er wel ruimte gemaakt worden, of je staat stil. En schijnbaar gebeurt dat nog wel eens tijdens de les dus zijn er genoeg aso's.
Bij die van de e27 heb je nog een vluchtstrook in geval van nood
Tja het is echt een kutplek, soms zijn gewoon beide banen gevuld met kop-staart 90 rijders, en als er dan niemand ff een dot gas geeft kom je er gewoon niet tussen. Ik hoorde van mijn instructeur dat daar ook laatst nog een meisje is gezakt omdat die op die plek tijdens het examen een ingreep kreeg. De examinator heeft toen bijna letterlijk iemand naar de linker baan gedrukt daar, en vervolgens zakte ze. Beetje lullig wel.quote:Op vrijdag 23 november 2012 18:47 schreef Ridocar het volgende:
[..]
En dezelfde snelheid houden kan dan echt niet? Ik kan het me niet voorstellen. Of het rijdt zo dicht op elkaar dat je auto er niet tussen past en dat het een filesituatie betreft. Dan is het ook langzaam rijden en stilstaan op de invoegstrook. Aanpassen enzo. Maar dan heb je te maken met een bijzondere situatie. Gewoon je plekje uitzoeken en invoegen als het kan. Misschien heb je een aso naast je, dan laat je 'm voorbij gaan en probeer je het achter 'm. Misschien wordt het na aso nummer zoveel dan stoppen, maar ook dan is het nog geen paniek.
Ook op de A27 nog nooit gebruik hoeven maken van de invoegstrook.
Kerel, je hebt net 4 dagen geleden je rij-examen gehad, je hebt geen, maar dan ook echt geen rij-ervaring! Heb je uberhaupt je roze kaartje al binnen? Dat het met rijlessen fout gaat komt omdat jullie niet gewend zijn een auto op zijn staart te trappen, oei oei, ik zit boven de 2500 toeren, maar snel schakelen. Gaspedaal tot de bodem intrappen mag niet. Je zal straks gaan merken dat je hem met invoegen rustig naar 4000 tot 5000 toeren kan trappen (ik maak er een sport van om mensen die bij invoegstroken naar links vliegen, vooral niet voorbij te laten komen maar weer achter me naar rechts te laten komen door hem des noods richting rev. limiter te jagen (mits warm).quote:Op vrijdag 23 november 2012 18:49 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Tja het is echt een kutplek, soms zijn gewoon beide banen gevuld met kop-staart 90 rijders, en als er dan niemand ff een dot gas geeft kom je er gewoon niet tussen. Ik hoorde van mijn instructeur dat daar ook laatst nog een meisje is gezakt omdat die op die plek tijdens het examen een ingreep kreeg. De examinator heeft toen bijna letterlijk iemand naar de linker baan gedrukt daar, en vervolgens zakte ze. Beetje lullig wel.
En deze bij Badhoevedorp op de A9?quote:Op vrijdag 23 november 2012 18:33 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Onzin, Je kunt al vanaf hier kijken om te zien waar je kunt invoegen. Doe je dat niet, dan creëer je je eigen probleem.
Ik heb nog nooit last gehad met rare invoegstroken. Zelfs niet die ene op de A27.
Amen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 21:12 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Kerel, je hebt net 4 dagen geleden je rij-examen gehad, je hebt geen, maar dan ook echt geen rij-ervaring! Heb je uberhaupt je roze kaartje al binnen? Dat het met rijlessen fout gaat komt omdat jullie niet gewend zijn een auto op zijn staart te trappen, oei oei, ik zit boven de 2500 toeren, maar snel schakelen. Gaspedaal tot de bodem intrappen mag niet. Je zal straks gaan merken dat je hem met invoegen rustig naar 4000 tot 5000 toeren kan trappen (ik maak er een sport van om mensen die bij invoegstroken naar links vliegen, vooral niet voorbij te laten komen maar weer achter me naar rechts te laten komen door hem des noods richting rev. limiter te jagen (mits warm).
En wat heb je gereden met je 40 rijlesjes? Misschien 2000 kilometer, even optimistisch genomen? FYI: Ik heb over de afgelopen jaren een gemiddelde van 1500 tot 2000 kilometer per maand.
Zelfde laken een pak. Kort, maar overzichtelijk genoeg. Ik snap alleen niet waarom Rws laat invoegen afdwingt, met die doorgetrokken streep.quote:En deze bij Badhoevedorp op de A9?
bloeddruk!quote:Op vrijdag 23 november 2012 21:12 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Kerel, je hebt net 4 dagen geleden je rij-examen gehad, je hebt geen, maar dan ook echt geen rij-ervaring! Heb je uberhaupt je roze kaartje al binnen? Dat het met rijlessen fout gaat komt omdat jullie niet gewend zijn een auto op zijn staart te trappen, oei oei, ik zit boven de 2500 toeren, maar snel schakelen. Gaspedaal tot de bodem intrappen mag niet. Je zal straks gaan merken dat je hem met invoegen rustig naar 4000 tot 5000 toeren kan trappen (ik maak er een sport van om mensen die bij invoegstroken naar links vliegen, vooral niet voorbij te laten komen maar weer achter me naar rechts te laten komen door hem des noods richting rev. limiter te jagen (mits warm).
En wat heb je gereden met je 40 rijlesjes? Misschien 2000 kilometer, even optimistisch genomen? FYI: Ik heb over de afgelopen jaren een gemiddelde van 1500 tot 2000 kilometer per maand.
[..]
En deze bij Badhoevedorp op de A9?
Die is prima hoor.quote:
Gewoon parkeren zoals je met de rijlessen bent gewend. Vrij plekje opzoeken, neerzetten, klaar.quote:Op zaterdag 24 november 2012 20:04 schreef Bee. het volgende:
Pff, ik ben zo zenuwachtig voor mijn examen donderdag.
Ben ook helemaal vergeten of je bij het parkeren beter om een auto heen kan draaien of dat je beter voor een andere auto kan parkeren. Ik zie het alweer helemaal misgaan bij terugkomst bij het cbr...
De wet dicteert dat mensen die een bijzondere actie uitvoeren zoals invoegen geen voorrang hebben. Als ik dus gewoon mijn snelheid handhaaf en het de invoeger dus niet onmogelijk maakt om in te voegen heb je niks aan art. 5 WVW. Als het je dan nog niet lukt om in te voegen zoek je het maar uit.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:52 schreef xzaz het volgende:
[..]
Rekening houden met... maar dat is al opgenomen in de wet, namelijk het kapstokartikel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |